Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Gaal: ‘Ik had hem weer gewisseld als ik de kans had gehad’

Laatste update:

Louis van Gaal had Jasper Cillessen het liefst weer gewisseld voor het begin van de strafschoppenserie tegen Argentinië. In de kwartfinales tegen Costa Rica groeide invaller Tim Krul uit tot de held van de strafschoppenreeks, maar woensdag zat de bondscoach door zijn wissels heen. In de verlenging kwam Klaas-Jan Huntelaar binnen de lijnen, als vervanger van Robin van Persie.

/

Daryl Janmaat en Jordy Clasie waren eerder al als invaller binnen de lijnen gekomen en zodoende moest Cillessen het opknappen in de strafschoppenserie. De doelman kon de eliminatie niet voorkomen. “Van Persie liep op zijn laatste benen en was geen aanspeelpunt meer”, zei Van Gaal over zijn laatste wissel. “Ik wilde liever winnen in de verlenging en mijn gevoel was dat Klaas-Jan Huntelaar het beslissende doelpunt zou maken. Maar als je verliest is elke wissel fout.”

“Ik had Jasper inderdaad gewisseld als ik de kans had, maar die was er niet”, gaf Van Gaal toe. “Jasper heeft wederom een fantastische wedstrijd gespeeld. Hij heeft zelfs mensen uitgekapt en enorm bijgedragen aan de opbouw. Ik heb geen slechte op- of aanmerkingen over zijn wedstrijd.” Cillessen had geen antwoord op de vier strafschoppen van Argentinië, dat zondag in de WK-finale tegenover Duitsland staat.

Zou jij Robin van Persie wel hebben laten staan om Tim Krul in te brengen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Trots op onze Ummenie-er (lees: Groesbeker)

10 juli 2014 om 02:20

Weer niet, kan wel janken....

10 juli 2014 om 02:30

Moet je doen. Jammer, maar we hebben te veel respect gehad voor die Argentijnen. Een kans in 90 minuten is ook wel heel erg mager

10 juli 2014 om 02:35

het was ook niet goed maarja. Hoe ver je ook gekomen bent en hoe knap het ook is, het voelt nu alsof je niks hebt. Wie herrinert zich over 20 jaar nou nog dat team dat er in de halve finale uitvloog

tranen

10 juli 2014 om 02:38

Een echte voetbalfan hoort op dit moment te janken. Die jongen boven mij is volgens mij geen jongen/Nederlander. Van Gaal had van Persie erin moeten laten en gewoon moeten wachten op die pingels. Cillessen kan dan wel leuk tegen die bidons aan trappen bij zijn wissel tegen Costa Rica maar hij had er vandaag gewoon 2 moeten hebben. Ik ben er zeker van dat Krul het beter had gedaan. Maar heel eerlijk, we hebben vandaag de overwinning niet verdiend

10 juli 2014 om 02:40

Wie weet staan we binnen 20 jaar weer in de finale. Ik vind dat je wel wat meer vertrouwen in ons Nederland mag hebben!

10 juli 2014 om 02:51

Ik wil je wel trooste hoor xx

10 juli 2014 om 03:02

@tobinho heb je t over mij? Ben gewoon een Nederlandse gast hoor, maar dat je moet janken is bullshit. Tuurlijk is iedereen teleurgesteld en in mineur, maar het is niet alsof het als in Zuid-Afrika was waar we 2x een 250% kans hadden. Dan is het tien x zuurder. Nu hebben we geen flikker laten zien. 107e minuut ofzo eerste schot op doel. Wilt niet zeggen dat ik het jammer vind dat we er uit zijn. Ook ik had geloof in de titel en ben trots op het team hoor

10 juli 2014 om 03:21

@ thobinho: Ik ben ook een voetbalfan, maar waarom 'hoor' je op dit moment te janken? Je kan ook gewoon realistisch zijn en het accepteren dat we helaas in de halve finale gestrand zijn. Desondanks heeft het Nederlands Elftal EN Van Gaal mij verbaasd, ze kunnen trots op zichzelf zijn ondanks dat ze uiteindelijk geen prijs pakken.

En over je Van Gaal opmerking; Beter had Van Gaal Van Persie helemaal niet laten beginnen en Huntelaar in de basis gezet. Op die prachtige kopgoal na heeft hij namelijk wederom weinig van zijn klasse laten zien dit WK.

En dat Cillessen tegen die bidons aantrapte is niks mis mee, een logische reactie lijkt me als je er 30 seconden voor tijd uit wordt gehaald en hij met zijn hoofd waarschijnlijk al met de penaltyserie bezig was. En wat je dan vergeet te melden is dat Cillessen als 1 van de eersten naar Krul rende toen we door waren. Dat zegt meer over Cillessen dan dat hij tegen een waterzak aantrapte.

10 juli 2014 om 04:17

@paolo Maldini
Ik het inderdaad over jou. Oow jij bedoelt zeker dat ik het over janken als een baby heb?
Ik kijk altijd met een grote groep vrienden voetbal en ik heb vandaag iedereen eruit kunnen pikken die ook maar iets om voetbal gaf. Ik merkte gewoon aan al die gasten dat zij van binnen gebroken waren. Bij jou merk ik dat totaal niet. Jij komt op mij over als een mannetje die hier alleen maar is om populair te doen. Elke persoon met een beetje verstand weet dat Nederland in zuid-afrika gewoon terecht heeft verloren. De kansen Robben? Allemaal leuk maar dan kijk je niet naar de kansen die Spanje heeft gehad

10 juli 2014 om 04:17

@paolo Maldini
Ik het inderdaad over jou. Oow jij bedoelt zeker dat ik het over janken als een baby heb?
Ik kijk altijd met een grote groep vrienden voetbal en ik heb vandaag iedereen eruit kunnen pikken die ook maar iets om voetbal gaf. Ik merkte gewoon aan al die gasten dat zij van binnen gebroken waren. Bij jou merk ik dat totaal niet. Jij komt op mij over als een mannetje die hier alleen maar is om populair te doen. Elke persoon met een beetje verstand weet dat Nederland in zuid-afrika gewoon terecht heeft verloren. De kansen Robben? Allemaal leuk maar dan kijk je niet naar de kansen die Spanje heeft gehad

10 juli 2014 om 06:57

Niet kijken naar de kansen van Spanje? Maar wel kijken naar de kansen van Argentinië. 4 tegen 1 van Nederland. Als jij denkt dat ik populair kom doen moet je dat vooral denken. Als jij zegt janken heb ik het over huilen ja.

10 juli 2014 om 07:50

Oh oh oh, Thobinho... Dus dat jij en jouw vrienden emotionele wrakken zijn die helemaal stuk zijn van een verloren wedstrijd van Oranje betekent dat iedereen die dat niet is geen fan van Oranje is?

10 juli 2014 om 08:19

m

10 juli 2014 om 09:58

Idd ik ben teleurgesteld ma eer heerst althans bij mij een heel trots gevoel

10 juli 2014 om 20:11

Ja ik vind dat je niet objectief kijkt naar de finale van 2010. Robben mist dan wel 2 enorme kansen maar over de hele wedstrijd gezien was Spanje gewoon de terechte winnaar. Vandaag heeft Argentinie ook gewoon terecht gewonnen want we hebben letterlijk niets laten zien vandaag.
Dat is alleen wat ik denk he. Ik zou het natuurlijk mis kunnen hebben maar de echte voetbalfans 'jankten' gisteren gewoon

10 juli 2014 om 21:40

Janken? Jezus wat een overdrijving zeg. En toen kwam mama met een speentje je lekker instoppen zeker?

Denk dat de meeste mensen teleurgesteld waren, maar dat trots toch de boventoon voert. Verder gekomen dan de meeste mensen vooraf dachten.

Overigens vind ik het jammer, meer niet. Meer een clubman dan oranjefan.

10 juli 2014 om 02:35

Trots ben je als je wint, we verloren dus niets om trots te zijn, het zijn geen 12 jarigen. Geen wonder dat er nóóit wat wordt gewonnen door ons we zijn zo makkelijk trots.

10 juli 2014 om 02:37

eindelijk iemand die het begrijpt! al die reacties van 'trots op nederland' en 'super goed toernooi gehad'. dit is precies de reden waarom wij nooit ver komen. altijd die meedoen is belangrijker dan winnen mentaliteit. dat niet-medogenloze

10 juli 2014 om 02:44

Jul? Dus jij had voor het toernooi verwacht dat ze ff(!) wereldkampioen zouden worden? Desalniettemin heeft hij toch aardig wat balletjes eruit gehaald dit toernooi en dat voor een keeper die lang 2de keeper was bij Ajax, hier gaan we nog veel plezier aan beleven!! Tot Euro 2016!!

En nooit gewonnen?? Remember '88

10 juli 2014 om 02:48

Vergeten hoe weinig mensen er in dit land wonen? Vind ik best iets om trots op te mogen zijn. We stellen geen flikker voor in de wereld, maar toch zijn we in veel sporten top

10 juli 2014 om 02:49

"Trots op Nederland" "super goed toernooi gehad"? WK 2010? Ik denk dat wij als Nederlanders goede redenen hebben om te zeggen dat wij trots zijn. We speelden elke wedstrijd met minimaal 5 eredivisie spelers. Voor het WK heeft vrijwel iedereen gezegd dat 'wij' niet ver zouden komen dit toernooi. We hebben het gewoon weer prima gedaan en we gaan alle beloftes weer zien op het EK!

10 juli 2014 om 03:21

Waar is m vriend die zei dat paramariboking nonsens uitkraait....waar was van persie?zn kopbal aan het bgin was mooi maar thats all. Die bla bla over PL top scoorder etc...zegt mij niets...j loopt als topspits niet zovaak buitenspel of ik heb alles fout geleerd....en bruno nam zomaar een kaart,moest al eentje krygen vind ik...hij en blind vaker met zn tweeen op 1 man...nou martins indie snapt er niet zoveel van...maar ik was dom vond hij?wat ik toen heb gezegt is gbeurt...waar ben j nu...indie moet zich meer concentreren op voetballen ipv onnodige overtredingen...hij werd aan het bgin van wk boos op de ref toen er wat schuim op zn schoen kwam..ging hij schelden.nou dit is geen topvortbal mentaliteit,gwn een dommie....en nl Braz moet gaan goedmaken nu...dus jullie gaan die slag ook krijgen...advies..niet bouwen op robben ..en alleen tevreden zijn met een winst....geen ik ben trots op de ploeg bla bla....change the mindset...of gaan jullie aan figuurzwemmen doen of sierduiken....robben hft een voorsprong op de concurentie...think like Real Madrid.float like Ronaldo and sting like pepe

10 juli 2014 om 03:25

Kom op man, we speelden met een team wat voor de helft bestaat uit eredivisiespelers. We schoppen het tot de halve finale en als je dat objectief bekijkt is dat een goede prestatie. Natuurlijk wil iedereen zien dat ze wereldkampioen worden, maar dat zat er dit wk gewoon echt niet in. Het team heeft het boven verwachting gedaan en daarom kunnen we er trots op zijn.

10 juli 2014 om 08:18

In Rotterdam zijn ze volgens mij elk jaar weer trots op die tweede plaats ;-), niemand had dit vooraf verwacht en als je het spelersmateriaal vergelijkt met de andere halve finalisten mag je gewoon trots zijn op deze prestatie!

10 juli 2014 om 08:43

Zegt iemand wiens ploeg gehuldigd wordt na een tweede plaats in de competitie. Lekker jul

10 juli 2014 om 14:42

Jij had van te voren waarschijnlijk ook gedacht dat ze er in de eerste ronde uit zouden vliegen. Ik zelf was gisteren ook diep teleurgesteld dat het niet opnieuw een finaleplek is geworden. Maar op dit toernooi heeft Nederland laten zien over een goede verdediging te beschikken en er weer een talentvolle lichting aan gaat komen. Dat maakt je trots, want ik heb zelf van te voren gedacht dat het niet veel zou worden, nu blijkt het tegendeel dus de waarheid. En om waardig afscheid van dit toernooi te nemen hoop ik dat ze zaterdag wel winnen van de Brazilianen, plek 3 als beloning voor een groep dat voor elkaar doot het vuur is gegaan. Dan hoop ik dat ik in dit leven nog een wereldkampioenschap van Nederland mag meemaken.

10 juli 2014 om 21:38

Voor de goede orde. Uruguay 2 wereldtitels 3,5 miljoen inwoners. Het resultaat kan je niet koppelen aan het aantal inwoners van een land, maar aan het aantal voetballers wat doorbreekt. Nederland heeft in Europa de hoogste dichtheid aan voetballende leden bij voetbalverenigingen en profvoetballers. Kwaliteit laat ik daarin buiten beschouwing. Een factor geluk speelt natuurlijk ook erg mee, maar voor hetzelfde geldt had je alle 3 de finales gewonnen. Maar goed ik hoop nog steeds op een wereldkampioenschap van Nederland, mits de speelwijze zo blijft, met iets aanvallender intenties, gaat dat ook zeker wel lukken.

10 juli 2014 om 02:36

op de manier waarop hij naar de hoeken ging met de penaltys zou ik maar niet zo trots zijn. dat was lachwekkend. verder wel een aardig toernooi gespeeld

10 juli 2014 om 02:52

Van persie had er gewoon eerxer af gemoeten maar nee is je vriend he baba.en verder cillessen heeft het top gedaan dit wk .en voir de rest ben trots op me landje niet meer en niet minder

Maakt niet meer uit.als dit en als dat.voor hetzelfde was het wel weer goed afgelopen.

van Gaal,staff en selectie........jullie zijn grote helden!!

10 juli 2014 om 02:12

Inderdaad, tranen in mij ogen van het nummer van die belg bij de nos, and i wontttt back downn......

10 juli 2014 om 02:19

ha ha ha....ik heb dat niet zo met voetbal.ik vind het wel jammer hoor!!echt heel jammer!!

Ik ben echt trots!!met deze selectie de halve finale bereikt!!!

Ongelooflijk!!

10 juli 2014 om 02:31

Gelukkig ben ik niet de enige

10 juli 2014 om 02:20

Zeker weten! Maar teleurstelling is er omdat deze wedstrijd eigenlijk geen winnaar verdiende... Het mocht niet zo zijn en wie weet is dit beste, straks zouden wij misschien pakslaag krijgen van Duitsland en zo geschiedenis boeken in gaan zoals Hugo borst zei.... Well done guys...

10 juli 2014 om 02:24

Ach ja....dat weet je ook niet.mischien hadden we ook wel van de Duitsers gewonnen.

Wat maakt het nog uit.ha ha ha.............

10 juli 2014 om 21:44

Hugo Borst lult teveel. De wedstrijd tussen duitsland en argentinie is nog niet gespeeld. Bijkomend voordeel voor de Argentijnen is het "thuisvoordeel", vergeet niet, dat Brazilie onder immense druk stond in eigen land. Neemt niet weg dat Duitsland super speelde, maar hebben ook lastige wedstrijden gehad. Overigens hebben zij Frankrijk ook niet weggespeeld, dat duel ging gelijk op. Maar om te zeggen dat NL een mogelijke finale had verloren is gewoon koffiedik kijken.

10 juli 2014 om 02:32

Met name trots op de Feyenoorders, PSV-ers....en ook onze Ajacieden. Wat een ge-wel-dige ploeg hebben we vanuit de Eredivisie neergezet die allemaal een geweldige steen bijdroegen in de successen. Verdedigend zéér bewonderenswaardig, maar ook met inbrengen van Clasie gebeurde er vandaag wel wat!

Daarbij zijn al die zwartkijkers hier de mond gesnoerd. En ik weet precies wie dat waren, ik neem ze nooit meer serieus.

Vrinden van PSV en Feyenoord: ik heb van deze samenwerking genoten. Wat hebben jullie een helden in jullie gelederen. We waren écht samen één zoals het hoort.

Zaterdag dan maar de wereld laten zien dat we ook echt sambavoetbal kunnen. Daarna genieten van de tour en eventueel mooie transfers. In augustus maar weer rivaliteit.

Feyenoord, Psv...ik haat jullie, maar ik hou nog meer van jullie

Liefs Ajacied.

10 juli 2014 om 03:07

Wees gerust vanaf maandag gaan we weer heerlijk tegen elkaar te keer.
Dat is het mooie van zo n wk

10 juli 2014 om 03:12

Natuurlijk! En mooi ook. Zolang de discussies maar goed onderbouwd zijn.

Zie hier zoveel onzin nu alweer over Cillessen etc. Er zijn zoveel dingen meer goed gegaan dan fout, zelfs vandaag. Dus een beetje respect voor de spelers is op zijn plaats.

Als je niet meer mag wisselen, laat dan Kuyt ofzo de penals keepen. Daar acht ik de kans groter van dat hij penalty stopt dan bij Cillesen. Bovendien zijn die Argentijnen dan gelijk in shock.

Van Gaal stelde De Jong en Van Persie op terwijl beide niet fit/in vorm zijn dus dan moet je achteraf niet klagen als je te weinig wissels over hebt. Een genie als van Gaal moet toch weten dat je beter kunt beginnen met fitte spelers en pas als het echt noodzakelijk is om iets te forceren je niet fitte spelers kunt inbrengen.

10 juli 2014 om 02:14

Inderdaad eindelijk iemand die hetzelfde denk als mij!!!

10 juli 2014 om 02:18

En wat als de "geblesseerde" invalt. En na 5 minuten niet verder kan? Kost het 2 wissels.

10 juli 2014 om 03:40

Bullshit, van Gaal maakte de zelfde fout als someone deed in de CL finale. Niet fit = niet spelen. Mijn mening

10 juli 2014 om 02:15

De Jong is gewoon een grote fout geweest, inmiddels bij de butienlandse tafels snappen ze ook niet waarom van Gaal zoveel risico genomen heeft met de Jong. De Jong is geen van Persie of Robben die het verschil op het veld kan maken en om daar een wissel aan op te offeren is best wel vreemd.

10 juli 2014 om 02:22

Miss nog wel een groter risico om je penaltyserie te starten met een verdediger die niet bekend staat om zijn geweldige trap.

Dit hoeft hij toch niet te zeggen... Hou dat gewoon voor je zelf. Alsof het de schuld is van Cillissen dat de strafschoppen gemist werden.

Ik hoop dat Argentinië met 8 - 0 van Duitsland verliest. Zo rancuneus ben ik dan ook wel weer.
Deutschland!

10 juli 2014 om 02:12

Ik gun het Argentinie ook hoor.waarom niet?alleen omdat we vandaag van ze hebben verloren?

10 juli 2014 om 02:13

Zwak. Wat kan jou het nou schelen wie er wint zondag. Speelt Argentinië zondag beter, mogen ze dan niet winnen? Kolder!

10 juli 2014 om 02:27

Minstens. En dan 6-0 bij rust ofzo. Duitsland heeft dit toernooi als enige echt in iedere wedstrijd een goed niveau gehaald heeft. Niet altijd 100, maar vaak wel 85.
Zij zijn de enigen die de wereldtitel echt verdienen.

10 juli 2014 om 04:14

Vs Algerije a dres min of meer weggespeeld eerste helft....dld wint zondag niet zo maklijk
Ook vs Ghana was Dld niet beter. Denk dat we Brazilie overschatten!

10 juli 2014 om 02:32

Nee lekker die Duitsers wereldkampioen. Daar word je blij van...

10 juli 2014 om 02:57

Cfcga ook jij fijn slapen met je krul erbij cillessen heeft 1geweldig wk gekeept en is gewoin de beste van de 3..verder trots op me landje nog 1wedstrijd te gaan.hoop dat we 3worden kunnen we met opgeheven hoofd terug naar nederland trots op de boys

Ik vind losstaand van het feit dat Cillessen goed keept sowieso al dat Krul keeper nummer één moet zijn. Ik volg natuurlijk nadrukkelijk de Engelse competitie en die man is zo goed, scherp en volwassen. Op een WK zal ik altijd voorrang geven aan Krul en al helemaal in een knock-out fase waarin penaltys genomen kunnen worden.

Overigens is dit ontzettend zonde. Maar penalty's worden óf iets prachtigs, of een zware deceptie. Dit spelersmateriaal heeft het voor haar doen ge-wel-dig gedaan. We mogen trots zijn op ons kikkerlandje.

10 juli 2014 om 02:14

Ga toch spelen gozer, Buiten zijn constante foutjes is hij meevoetballend ook dramatisch, Nee Cillesen is terecht eerste keeper en is gewoon een held net als alle andere.

10 juli 2014 om 02:16

Vind ik ook. Cillesen staat er alleen in omdat hij zogenaamd goed mee kan voetballen. Probleem is dat hij dat ook niet kan, want hij brengt de verdedigers constant in problemen met slechte inspeelpasses.


Krul had er al vanaf het begin moeten staan.

10 juli 2014 om 02:16

Cillessen heeft het echt uitstekend gedaan.krul is ook zeker een optie.eigenlijk heel mooi dat we nu 2 goede keepers hebben!

van Gaal levert deze selectie goed af aan Hiddink!!

10 juli 2014 om 02:18

Ja Cillessen fantastisch gekeept maar al komt het op allround keepen aan dan waren we misschien bij Krul beter af geweest..

Dan hadden we gewoon 3spelers kunnen wisselen maarja.. Ik vond dat v Gaal ook fout zat om met Nigel te beginnen dat heeft ons ook een wissel gekost

10 juli 2014 om 02:22

Weet je...dit is altijd wat achteraf gepraat.na de wedstrijd is dit heel makkelijk gezegd.voor hetzelfde had dit wel goed uitgepakt!!

Als we alles van te voren wisten dan...........................

10 juli 2014 om 02:28

Klopt maar tactisch is er gefaald vandaag!

10 juli 2014 om 03:04

Wahahaha gefaald? Heb je Messi gezien? Dát was tactiek.

Die actie van zaterdag met Krul was revolutie. Dat je dat bij een tweede sessie niet doet, dan faal je niet hoor.

10 juli 2014 om 03:19

Hij had geen kans voor een 2e sessie..
Maar kom op zeg wie laat de Jong half fit beginnen met een wedstrijd..

Tuurlijk is dit achteraf gepraat en had je niemand erover gehoord al hadden we gewonnen.. Maar er mag best over gepraat worden.. Waarom de Jong al met 45 minuten werd gewisseld.

10 juli 2014 om 07:06

De Jong heeft een uur gespeeld.

On: zij hebben hun best gedaan
Ik snap het niet. Er wordt gepraat alsof er elk wk wel een halve finale of finalt valt te halen

Cillissen heeft gewoon goed gekeept. Jammer dat we niet vanaf het begin van de tweede helft 433 gespeeld hebben. Het uitvallen van Indi was in mijn ogen het ultieme moment om om te schakelen. Maar ja, het is altijd makkelijk om vanuit de huiskamer te oordelen.

10 juli 2014 om 02:20

Cillessen weet waar hij op moeten oefenen, voor aankomend EK

10 juli 2014 om 02:34

Dat sws. En stoppen met gokken, want het is geen loterij!

Jasper heeft het prima gedaan. Eigenlijk geen fout gemaakt. Kan terugkijken op een prima WK. En die strafschoppen, tja dat ziet er inderdaad niet best uit bij hem. Maar achteraf is het makkelijk oordelen. Alle wissels van Louis waren logisch.

Omdat Krul het de vorige keer goed deed roept iedereen nu dat hij erin had moeten worden gebracht. Maar zo'n penalty's zijn toch altijd 50-50 en wie weet had Krul er dit keer ook geen enkele gepakt.

Jammer dat van Gaal hier nu zelf over begint... is in mijn ogen toch wel onnodig.

10 juli 2014 om 02:17

Als er een bal recht op je afkomt en je kan hem als keeper nog niet hebben is er toch wel wat goed mis.....

10 juli 2014 om 02:23

Ja dat is wel makkelijk gezegd...

Hij zat er aan maar wellicht had de bal een effect en ik moet toch wel zeggen dat het niet bepaald een zacht schotje was. Dit is gewoon pech voor hem.

Tegen Costa Rica had men ook een voordeel dat zij vooraf ook al een wedstrijd op de penalty's hebben gewonnen en zo kon men het een en ander wel inschatten/voorspellen.

Zoals ik al zei, ik vind dat dit nu niet gezegd had moeten worden.

10 juli 2014 om 02:35

Krul zat die wedstrijd vol met vertrouwen en het verassingseffect had hier ook zijn aandeel in.

Cillessen krijgt gelijk ontzettend veel druk op zijn schouder doordat Vlaar de eerste penalty mist. En dat de trainer de vorige keer je eruit heeft gehaald voor de penalty's geeft je ook echt vertrouwen. Vooral als het gaat om een "jonge" keeper.

10 juli 2014 om 02:36

Kijk jij wel eens naar Newcastle? Als er 1 van de 3 doelmannen verre van constant is dan is het Krul wel. Lekker makkelijk ook achteraf trouwens. We hebben niet verloren vanwege de doelman aangezien je moet beginnen met de pingels er zelf in te schieten. Erg goedkoop dit.

10 juli 2014 om 03:14

Als elke speler elke penalty erin schiet krijg je nooit in een winnaar.
Dus is weldegelijk zo dat je naar de keeper moet kijken..

10 juli 2014 om 11:33

@acolinho
Wat een onzin argumenten!
1. effect kan je zien (zat helemaal geen effect in) en als er effect in zit dan moet hij hem alsnog gewoon hebben.
2. Je weet dat elke Costa Rica speler de penalty in de andere hoek heeft geschoten tegen Nederland?dat heeft Krul gezegd in zijn interview. Dus als Krul van de vorige wedstrijd uit was gegaan had hij geen bal tegen gehouden.

Maar dat deed hij niet want Krul kiest namelijk geen hoek en Cillissen wel. Penaltys zijn geen loterij behalve als je gaat gokken als keeper. Als je gewoon reageert op het schot dan zit je elke keer in de goede hoek (kijk de penaltyserie van Krul maar terug). Als een speler hem dan slecht in schiet (en dat is heel vaak) dan heb je hem gewoon.
Bijna alle Argentijnen schoten hem slecht in de als Krul in doel had gestaan had hij er zeker 2/3 gepakt.

Ik zeg niet dat Krul het hele toernooi had moeten spelen want Cillissen heeft het voortreffelijk gedaan. Maar eerlijk is eerlijk, hij heeft deze penaltyreeks echt heel slecht gekeept.

10 juli 2014 om 02:28

Nou, Krul duikte iedere keep wel in de goeie hoek, De penalties van de argentijnen waren niet eeens zo erg goed ingeschoten, Jasper bakt er helaas niets van. ( penalties. )

10 juli 2014 om 02:36

Zoals ik hierboven ook al zei..

Tegen Costa Rica had men ook een bepaald voordeel.. Want zij hadden de wedstrijd ervoor ook al gewonnen op penalty's dus er was wel wat uit te rekenen.

Misschien is Krul dan wel een beter penalty killer maar omdat het een keer goed gaat wil het toch niet zeggen dat men bij elke verlenging hetzelfde toe moet passen. Ik had liever gezien dat ze in de verlenging nog eens alles zouden geven en de wedstrijd gewoon nog vóór de penalty's zouden beslissen.

Maar ik heb zo'n gevoel dat Nederland ook wel richting die penalty's wou. Wellicht had men nog een bepaalde zelfvertrouwen na die overwinning op Costa Rica.

Maar het is en blijft een loterij

10 juli 2014 om 03:05

Van Gaal begon er niet zelf over. Het werd hem nadrukkelijk gevraagd door van Gelder.

10 juli 2014 om 03:24

Ja natuurlijk word het hem gevraagd maar hij had zich daar na mijn mening nier over moeten uiten.

Niet om na te trappen, maar Fabio Cannavaro heeft achteraf gezien wel een punt. Cillessen kan misschien wel slecht zijn met penalty's, maar hij had zo weinig zelfvertrouwen. Vooral die laatste penalty zegt genoeg. Dat heeft niks met slecht in penalty's zijn te maken maar hij had totaal geen overtuiging bij die duik. Maar dit is mijn mening.

10 juli 2014 om 03:05

Ja, vond vooral die uitspeelactie van Cillessen getuigen van weinig zelfvertrouwen..

10 juli 2014 om 03:06

@ Myvision. Inderdaad, en dat ook nog meerdere keren!

10 juli 2014 om 03:10

Tsja..het is hier zo opportuun als de pest.

Voor het WK geloofde ik al in een stunt. Die is gedeeltelijk waargemaakt. Ik werd toen aan alle kanten voor gek verklaard als ik de "eredivisielosers' verdedigde.

Na wat trucs van Van Gaal de afgelopen wedstrijden is het ineens "gewoon" dat je ten koste van alles de laatste wissel Krul-- Cillessen moet toepassen. Dat slaat nergens op en die mensen neem ik dan ook echt niet meer serieus.

Helaas voor Cillessen dat die er geen 1 heeft gepakt, dat zal hem toch wel een beetje achtervolgen als er nagepraat wordt over dit WK. Hij zal er toch op moeten gaan oefenen.

die kans had je gehad als je gewoon clasie vanaf het begin had laten spelen in plaats van de jong. met clasie kwam er zelfs meer voetbal op het middenveld. de meest ondergewaardeerde speler van het nederlands elftal.

10 juli 2014 om 02:16

Aldus Willem Van Hanegem het stiekem VZ lid.

10 juli 2014 om 02:23

Ik ben het ook met hem eens hoor!! Al was Nigel fit dan had hij de volle 90 minuten met verlenging gespeeld. Nu kost het ons een wissel, had niet gehoeven naar mijn idee.

10 juli 2014 om 03:04

Yup, ik was ook blij dat Nigel terug was. Maar achteraf (captain hindsight) vulde Clasie het deze wedstrijd verrassend genoeg toch beter in dan de Jong. En was de wissel inderdaad niet nodig geweest wanneer Clasie gestart was.

10 juli 2014 om 03:06

Tsja en RvP kost ons al 2 wedstrijden...dus in principe is dat een keuze die je maakt als je bondscoach bent, dat het dan niet lekker uitpakt is jammer.

Die mogelijkheid heeft hij zich al voor de wedstrijd door de neus geboord.

Hij had nooit mogen starten met een v persie die niet eens 30 meer kon brengen (zoals ook al het geval was tegen costa rica)

V persie is helemaal op al lang en is eigenlijk in dit tournooi nooit 100 fit geweest.

10 juli 2014 om 02:33

Van Persie heeft toch wel bijna 12 kilometer gelopen. Dus zo op was hij niet hoor.

10 juli 2014 om 02:38

Er is werkelijk niet 1 bal fatsoenlijk van zijn voeten gekomen zoals ook al het geval was tegen costa rica.
Hij had vandaag gewoon met een superfitte en scherpe huntelaar moeten spelen.
Ook een aanvoerder staat niet boven een ploeg hoeveel hij dan ook nog loopt.

10 juli 2014 om 08:17

Dus jij bent 1 van die trieste supporters die Van Persie hierboven een 4 bezorgt. Op de Belgische televisie waren ze gisteren vol lof over Van Persie. Nee, niet aanvallend. We hebben aanvallend geen enkele kans gehad, ja Robben op het eind en daarvoor had hij een keer op Van Persie moeten afpassen. Maar verdedigend heeft Van Persie gisteren zoveel vuil werk opgeknapt op een wijze waar Sneijder in de eerste 2 wedstrijden om geroemd werd. Het zou wel door het vroegere shirt komen en het vroegere shirt van zijn cuncurrent. Dan is het makkelijk wijzen naar iemand.

12 km voor een spits, dat zegt toch genoeg. Hij heeft zijn eigen glorie opzij gezet om samen met het team die ene droom na te leven. Hij heeft zoveel werk verzet en is constant de verdediging komen helpen ondersteunen. Helaas werd er aanvallend geen enkele kans gecreëerd op de 2 eerder beschreven momenten na. Of had Van Persie daar ook zelf voor moeten zorgen??

Tegen Costa Rica mist hij twee kansen, net als Depay, Robben en Sneijder kansen hebben gemist. Bij zijn laatste poging had hij pech. Voetbal is meer dan alleen afwachten op intikkertjes.

10 juli 2014 om 08:41

Nee want ik doe nooit aan puntjes geven..
Ik zeg ook helemaal niets over zijn mentaliteit want die is perfect.
Maar hij is dit tournooi als enigste nederland nooit echt 100 fit geweest en scherp zoals we v Persie kennen.
Tegen costa rica was dat al goed te zien en gisteren weer.
Als je een superscherpe huntelaar hebt moet je die ook gebruiken..
Evenals het geval was met de jong.

We hebben met zijn allen kunnen zien dat het spel niet slechter werd na het inbrengen van clasie en huntelaar.
Een halve finale van een wk kan je alleen maar winnen met 11 fitte en scherpe spelers.

Ik heb helemaal niets tegen v persie , vind het een geweldenaar maar heeft dit seizoen te veel pijntjes gehad om de v persie te zijn die we zo graag willen zien.
En dan bedoel ik niet een v persie die 12 km loopt.

Cillessen heeft een prima toernooi gekeept. Het is jammer dat deze man op gebied van penalty's helaas (nog) te kort komt. Meer kan je er niet van zeggen. Denk overigens dat van Gaal beter met Janmaat had kunnen starten, mocht de vermoeidheid van Bruno al bekend zijn.

Heren..jammer maar Bedankt!

Uiteindelijk zijn er met minimale middelen maximale resultaten behaalt, het had naar mijn idee niet meer uitgemaakt welke keeper er op doel stond vandaag. Krul had ik liever vanaf het begin op doel gezien.

Nu is opeens de eerdere selectie van Vermeer niet zo raar meer, er waren 3 keepers die niet veel verschillen, 1 mocht zich echt bewijzen.

En terecht, in mijn ogen had Krul ook de nummer 1 moeten zijn. Niet dat Cillessen het erg slecht gedaan heeft, maar Krul is 1 van de beste keepers in de Bpl. Dan hoor je gewoon tussen de palen te staan.. Dit is (naast wijnaldum- de Guzman) de enige keuze van van Gaal die ik noet snap

10 juli 2014 om 02:58

De keuze voor Wijnaldum ten opzichte van de Guzman kan ik wel begrijpen. Ik herinner mij dat de Guzman tegen Australië niks anders deed dan de bal inleveren (kan ook tegen Spanje geweest zijn). Zelf had ik ook voor Krul gekozen, maar wanneer Cillessen de penalty's had gestopt was er weinig aan de hand geweest. Ik ben er van op de hoogte dat hij nooit een penalty stopte, dus dat is dan ook wishful thinking.

10 juli 2014 om 04:20

De Guzman speelde beide wedstrijden bagger. Wijnaldum echter ook onzichtbaar, had wedstrijden eerder Clasie voor hem gebracht.

Van een Gouden Pik naar een Foute pik!
Zelf verpest Van Gaal!
Hoe kan je nou met niet fitte spelers beginnen?
Waarom Huntelaar erin?
Waarom niet Krul erin?
Waarom neemt Vlaar een penalty?

Wat moet Cillessen hier nu van denken? Dit vind ik geen erg doordachte reactie van een normaalgezien erg berekende man.

Hiermee leg je de schuld toch bij hem? Hij zegt toch dat Krul hen waarschijnlijk wel in het WK had kunnen houden? (Overigens waren de penalty's van Oranje niet bepaald kundig gezet)

Vreemde uitspraak van deze meneer...

10 juli 2014 om 03:28

Tevens legt hij de schuld ook bij Van Persie. Volgens Van Gaal had je niks meer aan hem in de slotfase, en hij had wel gelijk dat we toen beter werden en dus kan ik wel begrijpen dat je dan Huntelaar er in brengt om toch wat te forceren.

Maar als deze vraag hem word gesteld kan hij toch ook weinig anders antwoorden. Als je de vorige wedstrijd die wissel wel doet, dan is het logisch dat je die deze wedstrijd het liefst weer zou doen als het op penalty's aankomt. Zou raar zijn als je in een paar dagen van gedachten verandert over wie je beste keeper is of de beste penaltykiller.

10 juli 2014 om 15:59

Ik begrijp wel dat er niet echt een andere optie was dan van Persie te wisselen, die zat er helemaal doorheen, maar ik blijf erbij dat ik vind dat hij hier Cillessen afvalt, hij had beter gezegd dat het met Krul niet anders was gelopen

In ieder geval spijtig voor jullie Nederlanders, en dan zeker Van der Gijp, die vond het schandalig dat wij verloren van een B-land... Nja, dan zal je wel erg slecht zijn

Ja en als Vlaar de penalty in de kruising had geschoten en Cillissen er eentje pakte waren het allemaal helden. Ik vind het zo makkelijk praten allemaal. We hebben een top prestatie geleverd en daar mogen we trots op zijn.

10 juli 2014 om 04:21

Zo werkt het toch ook? Je wordt geen held met niks doen

10 juli 2014 om 11:40

Hoe wilt hij ballen uit de kruising halen als hij al geen bal kan pakken die recht op hem af gaat?
Cillissen had geen kans. zag je dat niet? Misschien hadden we Kuyt moeten overwegen voor op doel want dit ging nergens over.

Helaas, het mocht niet zo zijn. Ik ben toch erg trots op het team. Niemand had verwacht dat ze de halve finale zouden halen. Ik ben alvast benieuwd wat de plannen van Hiddink zijn, en dan voornamelijk wat betreft de jonkies. Wat ook gezegd dient te worden is dat Sabella toch wel een heer is.
Ik heb hem nooit om kaarten zien vragen, en hij gaf altijd vriendelijk de bal terug aan de tegenstander.
Ook van Gaal vond ik altijd erg rustig en geconcentreerd. Ik kijk er al naar uit om hem aan het werk te zien op Old Trafford.
Het is nu te hopen dat Guus het succes kan voortzetten, zodat we misschien in Frankrijk het EK kunnen winnen!

vGaal heeft het heel goed gedaan.. de halve finale halen met zo een selectie.. Transfers van de Vrij en Depay beginnen alcaan te komen en zo wel van meerdere eredivisie spelers... over 4 jaar spelen em trainen die eredovisie spelers met een veel beter team waardoor ze nattuurlijk nog beter worden en wij een kans maken in 2018 in rusland.... Louis v Gaal is gewoon een Held...

10 juli 2014 om 07:54

Helemaal mee eens de beloftes kunnen geen betere ervaring doen dan in het echhie....
Nu was het meer ongepolijst, de nieuwe Hollandse School komt eraan onder leiding van een andere ervaren trainer.

waar hebben we het over? we hebben toch wel effe mooi de halve finale bereikt..

Zeur niet zo, sommigen hier! Gewoon t maximale eruit gehaald. Kan ook wel zeggen dat er geen velddoelpunt gemaakt is laatste 240 minuten....
nb kreeg wel indruk dat Gaal wat te weinig risico nam in de verlenging, niet afreageren op Cillessen, jongen keepte erg goed

Van geniaal fantastisch gedaan goed team neergezet

Ik vond Cillessen heel goed spelen, strafschoppen zat hij er eigenlijk maar 1x goed bij maar voor de rest top gespeeld. Zat veel rust in zijn spel, had zelfvertrouwen en straalde dat uit. Zij uittrappen waren ook veel minder belabberd dan anders.

Van gaal had hem ook gewoon kunnen laten starten. Alsof krul slechts een penaltystopper is. Kost je ook een wissel minder.

V persie had allang gewisseld moeten worden, 1e helft al. Dan maar krul in de spits

Dit team geeft hoop voor de toekomst. De Eredivisie is nog zo slecht niet. De debutanten hebben in een keer een dosis ervaring erbij gekregen en zich in de kijker gespeeld. Dit lukt nooit of the never in andere omstandigheden.
Over 4 jaar kan er een ploeg staan die overweg kan met diverse systemen en dan echt gaan knallen! Die oeuvreprijs komt er echt wel een keer.

10 juli 2014 om 11:23

Zeker weten. Daarnaast heb je dan Strootman er waarschijnlijk weer bij. En wie weet een fitte Nigel de Jong. Het wordt alleen nog zoeken naar een snelle linksback. Want laten we eerlijk zijn.. als Blind steeds 1 op 1 komt te staan dan houd je je hart vast. Het is mede vanwege hem dat we 5-3-2 speelden.

Ik hoop dat Depay en De Vrij stappen gaan maken en dat Vlaar er nog bij is over twee jaar.

Helaas, desondanks trots op alle jongens. Ze hebben kritisch Nederland weer laten geloven in de wereldtitel.

Je hay we eerste V. persie mogen wisselen. Wat speelde die slecht zeg. In mijn ogen heeft die na Spanje veel matige tot slechte wedstrijden gevoetbald. In oranje komt hij nooit echt uit de verf. Hij is aanvoerder maar in mij ogen was dat eerder Robben of Vlaar. Diegenen veel meer de borst vooruit dan V. persie die veel met zijn hoofd naar benden speelt.

Cillissen deed maar wat, die gaat nooit een strafschop pakken. Er straalde ook niets vanaf.als je dat vergeleek met Krul, probeer dan tenminste wat. Verder heeft hij natuurlijk een prima toernooi gekeept. Huntelaar had gewoon die eerste strafschop moeten nemen om er even lekker in te komen, je laat geen verdediger beginnen die 7e keuze is.

10 juli 2014 om 11:18

Mee eens. Het was niet echt dat hij met overtuiging op die ballen afging. Maar ik denk niet dat hij nooit een strafschop gaat pakken. Het hele land en de druk kan hem nu dit gevoel geven. Maar als hij gewoon even in de leer gaat bij iemand, kan 't gewoon veranderen.

Overigens zou ik hem wel gewoon als eerste keeper houden, als ik Hiddink was. Hij heeft goed gekeept. Iedereen schreeuwt nu wel om krul, maar als je ziet hoe Cillessen soms een centrumverdediger aan durft te spelen.. nou.. dat zie ik Krul niet doen. En dan kan je zeggen 'een keeper moet gewoon ballen tegenhouden' maar dat doet Cillessen ook. Maar als 'ie elke keer de bal zou wegschieten, dan schiet 't niet op.

Cilessen was woest toen hij werd gewisseld voor Tim Krul. Nu heeft hij zelf niets tegenhouden tijdens de strafschoppen serie. Had gehoopt op Tim Krul. Ondanks alles, heeft Oranje het goed gedaan.

deze jonge heeft nu dankzij louis een levenslang trauma achter zich aan; elke tegenstander weet nu dat hij toch geen penalty's kan pakken..edwin van der sar had dit ook in oranje in mindere mate tot 2004 tegen zweden..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren