Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik denk dat Argentinië de halve finale tegen Nederland niet overleeft’

Laatste update:

De nationale ploeg van België werd zaterdag uitgeschakeld door Argentinië. Het Zuid-Amerikaanse land is in de halve finale de tegenstander van Nederland en Vertonghen, die zelf actief is geweest in de Eredivisie, denkt dat Argentinië het niet gaat redden tegen Oranje. Volgens Vertonghen is Nederland in staat om Argentinië de toegang tot de finale te ontzeggen.

/

“Ik denk dat Argentinië de halve finale tegen Nederland niet overleeft”, geeft Vertonghen aan in gesprek met Goal. “Dat denk ik echt. Nederland is erg sterk en het speelt uitstekend voetbal. Oranje is altijd rustig aan de bal en heeft de kwaliteit in huis om Argentinië te verslaan.”

België leverde een uitstekende prestatie op het WK, maar volgens Vertonghen had er meer ingezeten. “Natuurlijk zijn we ook trots, maar het gevoel dat we verder hadden kunnen komen overheerst. De teleurstelling is groter dan het gevoel van trots”, baalt de verdediger van Tottenham Hotspur.

Denk je dat Nederland van Argentinië wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben bang dat Nederland het niet overleeft. Gister was het over het algemeen echt een slechte wedstrijd. We hadden zeker wel een goal moeten krijgen, paal en lat etc. Maar nu gaat het echt gebeuren tegen een ploeg die of beter of gelijkwaardig is. Ik vond zelf Argentinie goed hoor. Lekkere spelers kunnen allemaal wel scoren. Vooral Messi zal voor Nederland een gevaar zijn. Zijn dribbels zijn idioot en niemand pakt in voordat je ingrijpt is ie al weg.

6 juli 2014 om 10:38

Dat zeiden we ook over Spanje en Chili. Daarvan werd ook gewonnen. Oranje en Argentinië kampen met hetzelfde probleem: de aanval is wereldtop, de verdediging is middelmaat. Op het moment schat ik Robben hoger in dan Messi, dus een overwinning is mogelijk, hoewel het natuurlijk niet eenvoudig wordt.

6 juli 2014 om 13:24

Onzin. Beide landen hebben dit toernooi een topverdediging, beide 3x de 0 gehouden van de 5 wedstrijden. Het wordt een strijd tussen Robben en Di Maria of Van Persie en Messi die het verschil gaan maken.

6 juli 2014 om 14:07

Di Maria alleszins niet...graag gedaan!

6 juli 2014 om 10:38

Alles wat Messi kan, kan Robben beter

6 juli 2014 om 20:41

Met zijn rechterbeen schieten, kappen, aannemen, passen? Dat zijn dingen die Robben namelijk niet kan.

6 juli 2014 om 10:38

Ach ja die angst hebben zij ook van robben, de goede teams blijven over natuurlijk, maar daar horen wij ook bij. Behalve messi hebben ze niet veel echte uitblinkers, zeker niet als di maria weg valt

6 juli 2014 om 10:39

Een slechte wedstrijd? Welke wedstrijd heb jij gezien? Nederland was de hele wedstrijd de bovenliggende partij en Costa Rica heeft nauwelijks schoten op doel gehad. Als we wat effectiever waren met de afronding was het gewoon 4-0 geweest. Snijder 2x op de paal en lat, van Persie die over een bal heen maait voor open doel. Ik vond ze goed spelen, ze hadden het alleen eerder af moeten maken.

6 juli 2014 om 10:44

Mhaw, ik vond het niet zo. Je moet doelpunten maken om de tegenstander gek te maken. Louis van Gaal blijft een geniale gek. Maar weer een nieuwe test case tegen Argentinie woensdag. Dat wordt het zeer benieuwd er naar.

6 juli 2014 om 10:49

Spanje vergeten (1-5) ahjacied

6 juli 2014 om 10:52

@coopers

Ja zeker, maar ik heb het gevoel dat Spanje over the hill is. Spelers zijn te oud en het spel wat ze deden kan niet meer belopen worden. Maar alsnog een mooie pay-back de finale des tijds.

6 juli 2014 om 11:05

Voor een mooie wedstrijd heb je 2 ploegen nodig die willen voetballen. Costa Rica ging vroeg in de 2de helft al voor de strafschoppen, dat zal Argentinië niet doen. Beiden zullen ruimte krijgen om te spelen. De wedstrijd waarin we net de kansen niet afmaakten is nu geweest, de volgende gaan ze er weer in!

6 juli 2014 om 11:05

Ik ga ff een rijtje zetten over Argentinië..

- Messi (wandelt) heeft enorme druk over zijn schouders, de hele wereld kijkt naar hem, wereld legende van de Argentijnen + Napels: Pluisje op de tribune en Argentinië heeft heel lang geen Finale meer gespeeld op een WK .

- Argentinië nu op het WK in Brazilië: de aanval maar eens beginnen.. Messi (barca), Higiuan (napels), Ageuro (city), Lavezzi (psg), Di Maria (real) alle aanvallers stellen in mijn ogen teleur, zeker met hun kwaliteiten tegen een Zwitserland, Iran, Nigeria en Bosnië.

- Gisteren tegen de Belgen vond ik het helemaal lachwekkend.. na de goal van spits Higiuan van Argentinië, gingen ze allemaal in hun eigen (16) meter gebied blijven hangen (al na 20 minuten) en dat met zo'n ploeg met wereld sterren.

- Over Messi: Leuk gescoord, is nog steeds niet de Messi, wandelt weer als een oude man.

- Verdediging is hun rotte appel, daar liggen onze kansen met Robben, Van Persie, Depay, Sneijder, Huntelaar en co.

ps: We maken Argentinië groter dan het is, maar in realiteit doen ze niks.. ja schoppen zoals Mascherano/ of fop-duikelen als Lavezzi die het hele voetbal veld rolt *bah*

6 juli 2014 om 11:58

Er zijn gelukkig toch nog personen met een gezond voetbalverstand..

6 juli 2014 om 12:04

Even over van Persie en heen maaien van de bal, die beste man, kon er weinig aan doen. Hij had de ruimte niet om met zijn voet echt lekker uit te halen. Zaten wat Costa Ricaanse voeten in de weg helaas.

6 juli 2014 om 12:38

dit is zeker niet waar alles kan verranderen heh messi zou ook opeens tegen nederland 3 doelpunten kunnen maken

6 juli 2014 om 10:40

Dat kwam ook omdat Costa Rica als Chelsea speelde en geen moment de intentie had om te winnen. Het doel was penalty's eruit halen en dat is ze gelukt. Het was anti voetbal op z'n top. Ik denk als de 1-0 voor ons was gevallen dan had het zomaar naar een 3/4-0 kunnen worden.

6 juli 2014 om 11:26

Dat deden de ploegen ook die tegen Argentinie speelden....

Maar dat is volgens jouw weer wat anders?!?!?

6 juli 2014 om 10:52

Je vond Argentinië goed, en Nederland slecht. Je weet dat wij in het Oranje spelen he, en hun in het blauw-wit - niet andersom? Eigenlijk verklap je zelf al een beetje hoe je er in staat "met lekkere spelers". Qua naam wel ja, in een elftal is het onsamenhangend rot zooitje.

6 juli 2014 om 12:55

Argentine heeft her spel van belgie dood gemaakt dat gaat nu Argentinië tegen Nederland doen

6 juli 2014 om 14:25

Dan moeten ze daar wel de kans toe krijgen he. Neem aan dat Argentinië het niet op 0-0 laat aankomen he. En dus in eerste instantie gaat voetballen, waardoor wij dus ruimtes krijgen. En gek genoeg denk ik niet dat Argetinie dezelfde concentratie met 9 man achter de bal kan hebben als Costa Rica. Er liggen dus wederom veel kansen in de omschakeling. Wees positief!

6 juli 2014 om 14:26

Dat denk ik dus niet. Belgie wilde gewoon aanvallen, maar Nederland zal tegen Argentinie weer veel meer het reactievoetbal spelen. Daar liggen dan de kansen, want verdigend is Argentinie niet geweldig. Neem Zwitserland maar als voorbeeld, heel veel mensen achter de bal. Argentinie heeft in die wedstrijd geen kans gecreëerd en als die aanvaller van Zwitserland niet zo'n dom lobje probeerde maar de bal gewoon over de grond had geplaatst was het over en uit geweest voor Argentinie. Er staat daar nu ook niet zo'n geweldige keeper op doel he.

6 juli 2014 om 10:54

Nederland hoeft maar de wedstrijd Argentinië - Iran te analyseren en proberen de ballen achter die slechte verdedigers van Argentinië te leggen. Argentinië speelt waardeloos dit WK en verdient ggeen finaleplek. Nu speelt Nederland ook niet sprankelend, maar zeker wel beter dan Argentinië.

6 juli 2014 om 10:56

Het hele WK totaal geen verwachtingen gehad. Tot nu toe wordt het alleen maar mooier. Ik denk dat ze heel erg aan elkaar gewaagd zijn. Daarnaast Messi die heb je of die heb je niet. Maar die kan vanuit het niets een prachtige goal scoren. Daarnaast is Higuan ook een topper. Ik denk dat het echt voetbal wordt. Zeer benieuwd hoe Van Gaal tactisch nu het weer gaat neer zetten.

6 juli 2014 om 12:06

Ik zou BMI op Messi zetten. Die durft dan echt niks meer hahahahha en heb je het voetbal er al uit bij Argentinië.

6 juli 2014 om 11:03

Er komt meer ruimte voor NL in deze wedstrijd, omdat Argentinië zelf ook wil voetballen. Costa Rica zakte alleen maar in. Dat is lastig te bespelen. De 0-0 van gisteren zegt dus niks over de wedstrijd tegen Argentinië. Viva Hollandia!

6 juli 2014 om 13:17

Argentinië dat zelf wil voetballen? Dan moeten ze wel heel snel gaan veranderen, gisteren hebben ze 75 minuten rond hun eigen 16 gehangen, en echt niet omdat België zo goed was.

6 juli 2014 om 11:13

Ik vond Nederland ook niet goed, alles maar met toeval, zit geen iedee achter,

6 juli 2014 om 11:38

alles met toeval? Wat een onzin, heb je de wedstrijd wel gezien? Dit was de eerste wedstrijd dat Nederland de hele wedstrijd onder controle had en ook nog eens zeven 100% kansen creeerde tegen een heel verdedigend team. Nederland komt in de eindfase van het toernooi in vorm. Klasse!

6 juli 2014 om 12:22

Juist. Vond Nederland positioneel ook erg goed spelen. Dat er soms ook mindere fases inzitten kun je op een WK nauwelijks voorkomen. Zoals mertesacker na Duitsland-Algerije al zei, er zit geen campingteam onder de laatste 16, laat staan de laatste 8. Die underdogteams kunnen tegenwoordig haast allemaal een wedstrijd neutraliseren, totdat er een doelpunt valt.

6 juli 2014 om 11:33

We speelden ook slecht omdat Costa Rica in een verkapte 9-0-1 formatie speelde. Die lieten de wedstrijd kapot gaan. Desondanks een paar leuke dingen gezien van Oranje. Argentinië zal met meer pressie spelen, dat is beter voor Nederland.

6 juli 2014 om 11:41

Gisteren was het niet slecht! Costa Rica was maar met een ding bezig en dat was tegen houden. Dat gaat Argentinië echt niet doen. We moeten nu van Argentinië winnen dit is het moment. Argentinië heeft heel het WK nog niks laten zien.

6 juli 2014 om 12:12

Maar nu gaat Oranje weer 5-3-2 spelen. Dan kan je een beetje zo'n wedstrijd als tegen Chili verwachten denk ik, alleen was dat echt een team en Argentinië heeft Messi en nog 9 andere individualisten.

6 juli 2014 om 12:54

Ben niet zo onder de indruk van Messi. Hij miste een grote kans en hij lijkt niet scherp en lijkt vermoeid. Deze wedstrijd kan 2 kanten op en zo slecht was de wedstrijd van Oranje echt niet. Veel kansen gecreeerd en bijna niks weggegeven.

6 juli 2014 om 13:55

Viel reuze mee hoe slecht het was. Die costa ricanen speelden 5-4-1, hadden maar een paar kansen en Nederland had gewoon pech met de paal, lat etc.. soms zit dat gewoon niet mee. Maargoed, tegen Argentinie zal er meer ruimte voor Robben liggen.

6 juli 2014 om 16:55

Juist ja, en wij hebben koekebakkers voorin lopen.

HOE KUN JE IN Godsnaam EEN Goede Wedstrijd Spelen ALS ER 10 MAN OP DE 16 Staan?

Het kan altijd. Ik ben al erg gelukkig dat Nederland met deze selectie zo ver gekomen is, van te voren vreese ik voor een ek2012 scenario.

En wat is het jammer dat Belgie gisteren verloor van Argentinie. Ik ben het met Jan eens, er had meer in gezeten voor Belgie.

Pak ze helemaal. Viva hollandia!!

Nederland gaat nu Nigel de Jong missen zoals België Radja Naingolan miste. Nederland - Argentinië us in mijn ogen 50/50 want als het er over uit gaat komt er meer dreiging van Robben dan van Messi

Vertonghen heeft een overschot aan gelijk een inzicht hier Ook ik zie Oranje aan het langste eind trekken. Ik vond Costa Rica gisteravond bijzonder negatief voetbal spelen en ook smerig op het randje. Ook nog met het grootste geluk van de wereld.

6 juli 2014 om 11:28

Natuurlijk omdat hij zegt wat jij wilt horen.
Als hij het tegenoverste had gezegd was jij het niet met hem eens geweest.

6 juli 2014 om 12:46

Whahah over open deuren intrappen gesproken. Zeg dan niks M!

Na het zien van het filmpje van argentijnse fans die feest lopen te vieren met en ruggengraat in hun handen dat neymar geblesseerd is hoop ik dat nederland ze toch wel zo'n pak slaag geeft. Wat een misselijk gedrag..

Het verschil tussen ons en de Belgen zit hem in de kracht van de aanval. Gister hadden ze veel moeite met gevaarlijk worden.
Wij hebben van Persie of Huntelaar in de spits zij Origi of Lukaku, dat is gewoon een groot verschil. Ik denk dat wij het de Argentijnen dus achterin lastig kunnen maken maar wij moeten letten op hun snelheid voorin.

6 juli 2014 om 11:33

Ja inderdaad RVP was gisteren weer subliem wil je zeggen.
De verdedigers van Argentinie zijn kwalitatief beter dan die van Cr.

Als RVP bewaakt zoals gisteren dan heeft hij het moeilijk, of wil je zeggen dat RVP gisteren de verdeigers in zijn broekzak had zitten, met zijn gemistte kansen en buitenspel.

Hij zat gisteren helemaal niet goed in zijn vel, dat zag je ook toen hij de eerste penalty ging nemen, die hij overigens wel erin schoot.

6 juli 2014 om 12:50

Weer een rare opmerking M. Hoe kan je nou goed aanvallen tegen een tegenstander die 0 ruimte weg geeft. Stonden soms met 8 of 9 verdedigers in en rond hun strafschotgebied. Dat had zelfs Messi niet gered. Probeer eens een wedstrijd te begrijpen in plaats van je domme voetbalondeskundige mening hier te verkondigen!!

6 juli 2014 om 16:56

Haha, er is een verschil tussen 2 CVs + backs, dan een heel team dat in de 16 staat.

6 juli 2014 om 12:13

Hij damde die pingel in het zijnet, geen idee waarom dat er onzeker uitzag.

Messi zal sowieso een gevaar zijn voor Nederland maar ik denk eerder dat Argentinie bang is voor Robben. Die gozer speelt zo bizar dit toernooi. Argentinie heeft mij 0,0 overtuigd en ik schat de kansen van NL hoger in dan voor Argentinie. Een middenveld van Biglia, mascherano zou ik niet bang van worden en van de verdediging ook niet. Alleen het strijdplan kan beide kanten opvallen. Of NL gaat constant drukken op de verdediging van Argentinie totdat die opensplijt of afwachtend controleren

Ik denk ook dat Nederland een goede kans maakt. Sterkere tegenstanders liggen oranje wel.
Alleen is het gemis van de Jong een aderlating.

Dit Oranje doet me een beetje denken aan Feyenoord van het seizoen 2010-2011. De Toppers wonnen we bijna allemaal maar met de kleintjes hadden we moeite.

Gewoon lekker Argentinië de bal geven. En dan met Robben en Depay counteren. Wel moet de afwerking geoefend worden want tegen Costa Rica moet je eigen met 3-0 winnen. Maar Sergio Romero is best een zwakke keeper daar liggen dus ook kansen.

Stel je voor dat we gewoon weer in de finale staan!

Ik ben ook niet onder de indruk van Argentinie.

Niettemin spelen we zelf ook niet best, maar hebben we wel de beste speler van dit moment in huis. Robben kan ons wereldkampioen maken.

6 juli 2014 om 10:48

De beste speler en de beste trainer. Ik heb dit toernooi echt wel veel wedstrijden gezien, maar geen enkel land heeft een bondscoach die, net als Van Gaal, een wedstrijd kan veranderen met een wissel. Van Gaal is daar uniek in.

6 juli 2014 om 11:02

@ De Toekomst

Dat ben ik helemaal met je eens. Van Gaal is gewoon een magistrale trainer. Die wissel van Krul kan wel eens de kers op de taart zijn voor dit WK. Een psychologisch nadeel omzetten naar een psychologisch voordeel. Gewaagd en zeer slim.

6 juli 2014 om 11:13

En het allermooist vind ik dat Van Gaal hier al heel lang mee bezig was. Ik had dit al door toen hij een paar keer aangaf Vermeer graag mee te willen nemen en in zijn, ook door mij ehmm niet serieus genomen, ''profielschetstheorie'' bleef hangen. Ik wist toen al dat hij ook verschillende profielschetsen had voor keepers en Vermeer heel graag mee wilde nemen voor het geval er een penaltyreeks kwam... Die vent is geniaal, hij bedenkt het niet ter plekke, alles wat dit toernooi gebeurt is (en nog meer, want niet alle scenario's zijn nog langsgekomen) heeft hij thuis uitgedacht en uitgewerkt. Deze man denkt geen twee stappen vooruit, hij heeft dit hele toernooi al uitgewerkt.

Echt, deze vent is geweldig.

6 juli 2014 om 12:28

Inderdaad. Vermeer had dit ook kunnen doen. Van gaal heeft gewoon gelijk dat je in alle facetten optimaal voorbereid moet zijn. Daar heeft het Nederland met een laissez-faire houding in het verleden regelmatig aan ontbroken. Derksen en van der gijp worden steeds meer in het nauw gedreven. Beetje ouwehoeren is leuk. Maar veel mensen willen dat ordinaire gedoe en misplaatste afzeiken niet meer zien en horen. Dan doe mij maar gewoon Nos.

6 juli 2014 om 12:39

Ik vind de negatieve houding van Derksen en andere tafelgasten daar ook vaak te ver doorslaan, maar toch..

Ik geniet er nu juist van haha. Ze blijven in hun rol, maar hebben geen poot om op te staan. Ik geniet daarvan, van dat leed. Ze willen zo graag dat hun negatieve houding uiteindelijk ook terecht is, maar dat kan nu niet meer. Ze hebben gegokt en verloren. En dat ze dan toch in hun rol blijven maakt het voor mij alleen maar leuker, omdat het zo droevig is.

Het zou Derksen sieren als hij nu kapt en toegeeft fout te zitten, maar ik verwacht het niet.

6 juli 2014 om 13:14

Ik vind het ook (te) ver gaan bij VI, maar de kritiek die Gijpie en co plaatsen is niet op de trainer van Gaal, maar op de persoon. Ze hebben wél altijd gezegd dat er bijna geen betere trainer is als van Gaal.

6 juli 2014 om 14:18

Maar dat is toch gewoon kut kritiek? Als je je als voetbalprogramma beperkt tot kritiek op de persoon ipv op de vakman. Ik vind het triest. Zeker van Gijp, die niet eens een journalist is. Belachelijk programma.

6 juli 2014 om 15:35

Ik vind ook dat VI zijn hand overspeeld heeft. Altijd dat negatieve gezeik over Van Gaal. Het is gewoon zielig. Die man heeft meer gepresteerd in het voetbal dan die gehele tafel bij elkaar. Bij VI willen ze toch telkens weer benadrukken hoe naar ze hem vinden. Nou, ik kijk liever naar hoe de spelers onder Van Gaal zich voelen en wat ze presteren. Overal is het hem gelukt succes te hebben. Alle kritiek over ...'van Gaal is geen people manager' blijkt nu lachwekkend te zijn. De spelers zijn topfit omdat hij daar al twee jaar op gehamerd heeft. Daarbij zijn jongens die op de bank zitten zo gretig dat ze bij invalbeurten het verschil maken voor Oranje (depay, Fer, Huntelaar, Krul). Ook krijgen deze spelers die ruimte om tijd met hun familie door te brengen, wat in mijn ogen van groot belang is voor hun moraal.

Het programma begint zijn einddatum te bereiken. De boel afkraken is tot op zekere hoogte leuk, maar is nu alleen maar irritant. Degene die eigenlijk nog echt iets te melden heeft over voetbal wordt telkens voor paal gezet. Hans Kraay Jr is eigenlijk de enige die nog op een normale wijze kan oordelen. Het negatieve gegiechel van Vd Gijp en depressivo Johan hebben het programma kijkers gekost. Ik zie liever iemand als Co aan het woord bij de Nos. Bij VI is het allemaal te veel doorgeslagen in het lullen over alles behalve voetbal en in het overdreven negatieve gezeik als het wel een keer over voetbal gaat.

6 juli 2014 om 16:31

Hennie ik ben het met je eens. Doorgeslagen, maar zoals altijd; dat programma moet je met een korreltje zout nemen. Het gaat al jaren niet over voetbal, het is al jaren op de man af zeiken en mensen belachelijk maken en het is altijd al redelijk makkelijke en goedkope televisie geweest. Er is niks verandert aan het programma of de mensen, het enige dat veranderde is dat ze nu iets afzeiken dat succesvol is.....

Na dit toernooi vinden ze weer iets nieuws om op te zeiken, nieuwe mensen om belachelijk te maken en ga zo maar door en dan zullen dat zeer waarschijnlijk weer mensen zijn die wel door het ijs zakken en dan wordt het weer leuk voor mensen om ernaar te kijken. Dan is het programma nog steeds hetzelfde als vorig jaar of nu, maar kunnen mensen dat zeiken ''rechtvaardigen'' en staan ze er meer achter..

Ik zeg al een paar jaar dat media als Voetbal International goede mensen in de voetballerij, zoals Van Gaal maar ook minder grote persoonlijkheden in het voetbal, kapot proberen te maken met hun programma om op die manier te scoren. Ajax heeft hier in het verleden (en nog niet eens dat hele circus omtrent Ten Have, maar vooral ook daarvoor toen er in principe weinig aan de hand was, maar er gewoon gezocht werd naar dingen) ook heel erg veel last van gehad. Feyenoord ook.. PSV de afgelopen jaren..

Media als VI maken het mensen die iets moois op willen bouwen bij een grote club ontzettend lastig, omdat bij het eerste dingetje dat een beetje fout gaat er direct van alles naar een persoon's hoofd geslingerd wordt aan termen als ''eikel'', ''amateur'' of ''dorpsidioot''. Die mensen worden in een keer voor honderdduizenden kijkers voor lul gezet. En ja, als dat een paar avonden op rij gebeurt wordt het ook steeds lastiger om je werk goed te doen, omdat mensen toch anders naar je gaan kijken. De media kan mensen maken en breken, maar een programma als VI is er vooral op gericht mensen te breken. Daar zit hun amusement in, dat willen hun kijkers ook graag zien. Leedvermaak over de rug van anderen, terecht of onterecht.

Ik moet toegeven, zelf vind ik het ook leuk. Ik lach ook als Blatter weer valt, als Stevens iemand uitscheld of als Gijp weer een filmpje van Manolev erbij pakt, maar ik neem het niet zo serieus en probeer echt te kijken naar de inhoud. Die is er ook gewoon, want ondanks dat ze vaak veel kritiek hebben op veel mensen, zit er altijd een kleine kern van waarheid in die helaas flink wordt uitvergroot.

6 juli 2014 om 10:51

Maar ik eerlijk gezegd ook niet van Nederland. Terwijl ik wel het gevoel heb dat we van iedereen kunnen winnen. Maar ik moet het dan maar even zien. We hebben sowieso al een leuk WK met ze allen gehad. Niemand had dit durven dromen eerst Spanje en nu de halve finale en wellicht de finale. Van te voren was iedereen negatief als wat. We slikte anti depressiva en nu worden we wellicht WK kampioen. Hoe gek het allemaal loopt Louis van Gaal is de beste trainer op aarde.

6 juli 2014 om 11:04

@ ahjacied

We spelen zelf ook niet goed, dat ben ik met je eens. Het WK is geslaagd en alles wat nog meer lukt is mooi meegenomen. Ik zou het echter met name Robben wel gunnen. Die is zo ongelooflijk goed. Daar waar hij 4 jaar geleden de schlemiel was, zou hij nu wel eens de held kunnen gaan worden. Ook speelt mee dat we natuurlijk de allerbeste coach hebben, maar dat was voor mij voor het WK al bekend.

België heeft geweldige spelers, maar veel van hetzelfde. Dat viel mij erg op. Veel goede centrale verdedigers, weinig goede backs. Veel goede aanvallende middenvelders, maar geen echte breker. Als zij iets meer diversiteit in het team hadden gehad dan hadden zij het Argentinië echt een stuk moeilijker kunnen maken.

De backs kregen relatief veel ruimte. Deze ruimte werd echter niet optimaal benut, omdat die backs te statisch waren. Ze durfde niet het één tegen één duel op te zoeken. Dit zorgde er vaak voor dat het balletje weer teruggespeeld ging worden.

Wat mij ook opviel waren de wissels. Een spits voor een spits, een aanvallende middenvelder voor een aanvallende middenvelder, een buitenspeler voor een buitenspeler. Poppetjes werden vervangen, maar in tactisch opzicht veranderde er nauwelijks iets. Wat dat betreft hebben wij, met Van Gaal, een geweldige bondscoach in huis die met zijn wissels een wedstrijd kan laten omslaan.

Ik vond Belgie ook teveel breien (hetzelfde deed Nederland tegen Costa Rica). De bal ging teveel over de grond naar een speler die redelijk dichtbij stond, terwijl geregeld spelers helemaal aan de andere kant van het veld echte ruimte hadden. Een crosspass had beter op zijn plaats geweest. Gelukkig zag ik in de wedstrijd van Oranje Sneijder al enkele keren een goede crosspass versturen, dus dat biedt hoop.

Nederland kan van Argentinie winnen. Hun verdediging is redelijk zwak en in aanvallend opzicht missen ze Aguero en Di Maria. Daarbij vind ik dat onze sterspeler (robben) een betere indruk maakt dan hun sterspeler (messi). Ik heb heel veel geloof in Van Gaal, die man zal wel weer met een geniaal plan komen.

6 juli 2014 om 10:53

Jij slaat de spijker op z'n kop.
Precies, aanvallend kunnen we genoeg doen. Maar onze backs, dat blijft een groot probleem.
Dat zag je gisteren ook en dat weten tegenstanders.
Jammer dat een Hazard bij België (nog) niet brengt wat hij bij Chelsea kan brengen. Misschien het Messi kwaaltje.( de afgelopen jaren dan).

6 juli 2014 om 10:58

Onze backs zijn juist van een goed niveau. Maar dat wordt vaak onderschat Daley Blind en Janmaat zijn echt wel geweldenaren hoor. En trouwens wat een probleem heeft Feyenoord zeg. Ze missen straks 5 spelers voor de voorbereiding van het Champions League seizoen. Ongelofelijk zeg. Ik hoop dat ze het halen, maar anders krijgt Ajax 7.5 miljoen gratis het laadje in gegooid.

6 juli 2014 om 11:08

@ Fabanstoffelen

Ik weet ook niet wat het is met Hazard. Ik heb, volgens mij, alle wedstrijden van Belgie gezien, maar Hazard viel mij zwaar tegen. Mertens was aan de andere kant weer een grote verrassing voor mij. Ik wist dat Mertens een erg goede voetballer was, maar wat hij dit toernooi liet zien.. Dat was pure klasse. Ik begrijp ook niet dat hij op de bank begon..

Ik denk dat Hazard misschien moest wennen om in een team te spelen dat aanvallende intenties had en de tegenstander de ruimtes juist klein hield. Hij is misschien meer gewend aan wat meer counter voetbal..

Jullie toernooi was trouwens wel netjes. Goede ervaring opgedaan en nu op naar het volgende toernooi. Jullie hebben geweldige spelers, maar het ontbrak aan de ervaring om ver te komen op een landentoernooi. Die ervaring is er nu meer en hopelijk betaalt dat zich het volgende toernooi uit.

6 juli 2014 om 11:15

@ ahjacied

Het ging over de backs van Belgie Vertonghen en Alderweireld. Die waren te statisch tegen Argentinie. Wij hebben met Blind, Janmaat (maar ook Kuyt verrast me en ik ben niet echt fan van die jongen, maar toch.. hier valt geen kritiek op te hebben) backs die beter daarin zijn.

6 juli 2014 om 11:15

@ ahjacied

Het ging over de backs van Belgie Vertonghen en Alderweireld. Die waren te statisch tegen Argentinie. Wij hebben met Blind, Janmaat (maar ook Kuyt verrast me en ik ben niet echt fan van die jongen, maar toch.. hier valt geen kritiek op te hebben) backs die beter daarin zijn.

Leuke woorden van Jan en daar heeft hij een punt.
België had het gewoon slimmer moeten spelen en dan hadden ze gewoon gewonnen van Argentinië.
Nederland kan Argentinië gewoon pakken. In mijn beleving is er 1 land wat Oranje pijn kan doen en dat is Duitsland. Nederland speelt dit toernooi zo vol passie en geloof, dat is prachtig om te zien.
Wat dat betreft miste ik die passie een beetje bij ons.
Argentinië word zwaar voor Nederland, met name als ze achter zouden komen.
dan begint het tijdrekken en acteren.
Zou geweldig zijn als Oranje het WK wint en de Argentijnen op hun plek zetten.

6 juli 2014 om 12:19

Is wel een opvallend detail dit toernooi? Bijna alle zuid Amerikaanse ploegen zijn continu bezig met intimideren, schwalbes maken, continu laten vallen bij elke geminste aanraking, acteren en gele kaarten aansmeren. Chili, Mexico, Costa Rica en zelfs Brazilië? Kon me herinneren op het WK van 2010 of EK van 2012 dat dit grondig werd besproken door de Fifa/uefa en spelers daadwerkelijk werden aangepakt en gele kaarten kregen voor spelbederf.

We hebben dit toernooi al 12 keer gescoord en gisteren hadden er zeker 3 bij gekund tegen een zeer verdedigend Costa Rica. We misten alleen beetje geluk, maar scoren kunnen we zeker.

Tegen Argentinie gaan we zeker kansen krijgen en als er eentje ingaat en Messi afstoppen dan maken we zeker kans. Als we niet scoren en Argentinie niet laten scoren dan hebben we altijd Krul nog 😄

Tegen Spanje ging zowat alles wat op doel ging er in en gisteren tegen Costa Rica leek dat doel wel betoverd, iedere ploeg krijgt hier mee te maken tijdens een groot toernooi als je er tenminste lang in blijft, Argentinië zal niet zoals Costa Rica alleen maar verdedigen en tijdrekken waardoor je een wedstrijd met tempo krijgt met kansen voor beiden en dan kun je b.v van de vier kansen er weer twee benutten, de tweestrijd tussen Messi en Robben is ook een interessante en Robben lijkt me beter in vorm, respect voor van Gaal en zijn team want wat is het een eenheid geworden.

Argentinië is te verslaan als ik tegen een topland in de halve finale zou willen spelen
dan zou dat Argentinië zijn spelen erg matig hebben weinig indruk gemaakt het moet
allemaal via Messi 50%van de doelpunten van Argentinië kwam van de voet van Messi
dus als je Messi weet af te stoppen heb je zo'n beetje heel Argentinië onder controle.
En ze missen waarschijnlijk belangrijke spelers als Di Marìa en Aguero. Als Nederland
zijnde zou ik 5-3-2 spelen en proberen Argentinië het spel te laten maken. Laat ze
maar komen en dan als ze balverlies lijden vol op de omschakeling met Robben.
Persoonlijk zou ik De Guzman erin stoppen voor de positie op het middenveld En
Blind mag dan een linie naar achteren naar de LB positie en Kuyt RB en je maakt.
zeker kans om de halve finale te halen.n

Cilessen
Vlaar
De Vrij
Martins Indi
Kuyt
De Guzman
Wijnaldum
Blind
Sneijder
Robben
V.Persie
6 juli 2014 om 11:31

Dit gaat wel een wedstrijd worden waarin Nigel de Jong heel erg gemist wordt. Hij had Messi als geen ander af kunnen stoppen.

Toch grappig dat we blijven roepen dat de voorroede wereldtop is (wat ook zo is) en dat de verdediging middelmaat is. De verdediging staat dit WK als een huis. Costa Rica heeft op minuut 117 na geen enkele kans gecreerd. We waren balvast, hadden balbezit en creeerde kansen. De scherpte voor de goal ontbrak alleen helaas gister. Toch dik verdiend gewonnen.

We hebben het wel over de verdeding van nederland maar die doet het juist hartstikke goed

Wat was dit voor Belgiê een wedstrijd met een onterechte uitslag, namelijk een onterechte uitslag voor onze zuiderburen. Als iemand recht op de overwinning heeft gehad, dan was dat wel de ploeg van Wilmots.

In diverse wedstrijden heb ik mij verbaasd over het niveau van Argentiniê. Een fantasieloze ploeg met een Messi die als een oude heer over het veld loopt. Het verdriet mij dat onze Belgische vrienden niet zijn doorgestoomd naar de halve finale. Dit hadden zij absoluut verdiend. Desalniettemin deze ploeg zal de komende tijd alleen nog maar sterker gaan worden en ik ben van overtuigd dat zij in het mooiste kampioenschap, namelijk de EK, hoge ogen zullen gaan gooien.
Waarom spreek ik over het mooiste kampioenschap? Omdat ik vind dat de Europese teams beter voetbal hebben laten zien dat het grootste deel van de Zuid- en Midden Amerikaanse landen. Braziliië blinkt uit in het onderuit schoppen van de tegenstanders, Uruguay elimineerde Engeland, maar als de scheids correct had gefloten, dan was Suarez het veld uitgezonden en had men bij de 0 - 0 stand een heel andere wedstrijd gekregen.
Bij Chili was hardheid, over de grens, ook een gegeven. Slechts Colombia en Mexico hebben mij kunnen bekoren. Costa Rica heeft vaak goed gespeeld, maar tegen Nederland durfden zij niet te spelen en bleven maar achter hangen en schopten alles onderuit. Robben was voornamelijk de dupe van hun 'terreur' acties. En de scheids? Ach, die gaf, bij een halve doodtrap richting Robben, de veroorzaker niet eens een gele kaart. Dit hield ongetwijfeld verband met het feit dat deze speler al geel had en derhalve het veld had moeten verlaten. Deze scheidsrechter was niet de enige die steeds weer in het voordeel van de Zuid en midden Amerikaanse landen floot. Wat een corruptie !

Jan Vertonghen, jij hebt 100 gelijk, Nederland gaat door naar de finale en ik hoop dat zij daar dan de Duitsers treffen. Mocht Nederland niet slagen om de finale te winnen, dan maar de Duitsers! Dat heb ik liever dan die Brazilianen.

6 juli 2014 om 12:13

Wat een onzin zet jij neer, Belgen hadden nergens recht op, hebben geen kans kunnen creëren tegen een Argentinië in de tweede versnelling die hebben het net als de Duitsers kinderlijk eenvoudig uitgespeeld. De onvolwassenheid en gebrek aan strijd van de belgen hebben hun de das om gedaan, niet de scheidsrechter of pech of wat dan ook.

6 juli 2014 om 12:24

Een kopbal van Miralles ging net naast, Origi of Lukaku ging een keer eerste paal na een voorzet van De Bruyne waarna Garay hem bijna in zijn eigen goal gleed, een schot van Witsel uit de tweede lijn, een schot van De Bruyne vanaf randje strafschopgebied..

Het was al met al niet top, maar Belgie heeft wel degelijk een paar kansen gehad. Ook een paar kopballen van Fellaini die niet top waren.. Argentinie is de terechte winnaar, maar het ging redelijk gelijk op. Die vroege goal heeft echt het verschil gemaakt.

6 juli 2014 om 12:29

Dat zijn kleine kansen, het zegt genoeg dat de gevaarlijkste momenten kwamen vanuit die voorzet van Vertonghen, kopbal van Fellaini en dat laatste moment met Lukaku die had moeten afdrukken.

Als je echt moet scoren dan krijg je wel grotere kansen tegen hen zoals bv Zwitserland in 7 minuten meer bewerkstelligde met o.a. die kopbal op de paal.
Argentinië hield redelijk makkelijk stand uiteindelijk.

6 juli 2014 om 13:21

Ik vond Belgie niet goed spelen. Het was te traag en statisch. Ik denk wel dat er kansen liggen voor Oranje. Ons voetbal is heel moeilijk te bespelen en de verdediging van Argentinie is ook niet bepaald top.. Met jongens als Robben, Van Persie, Sneijder en Depay (die wat kunnen forceren met individuele kwaliteit) of jongens als Huntelaar en Kuyt (die gewoon hard werken en dodelijk effectief kunnen zijn) gaat Nederland meer kansen krijgen. Daar ben ik van overtuigd.

Ik weet alleen niet of wij in verdedigend opzicht beter zijn. Vlaar doet het uitstekend, maar is geen Kompany. Cillessen doet het erg goed, maar is geen Courtouis. En Nigel de Jong doet niet mee om Messi af te stoppen.. Ik hoop echt dat we weer met een 5-3-2 systeem beginnen. Verdedigende zekerheid en aanvallend komt Robben beter tot zijn recht.

Nederland moet kunnen winnen van dit Argentijns elftal... 5-3-2, messi vastzetten en verder Sneijder, van Persie en Robben hun gang laten gaan!

CIlissen
Vrij
Vlaar
Indi
Janmaat
Blind
Wijnaldum
Kuijt
Sneijder
Robben
van Persie
6 juli 2014 om 12:17

Denk dat nl met 532 speelt. Janmaat misschien weer terug in de basis. Persoonlijk vind ik Wijnaldum niet basiswaardig maar er zijn ook niet echt veel alternatieven. Clasie is voetballend misschien beter maar Wijnaldum fysiek. En weet niet wat RvP heeft maar speelt al 2 wds dramatisch. Maar LvG zal hem wel laten staan.

6 juli 2014 om 12:34

Vond Wijnaldum gisteren best goed spelen overigens, oké hij kreeg veel ruimte maar toonde een goede balbehandeling en soepele spelverplaatsing.

6 juli 2014 om 12:36

Klopt, alleen de 532 van voetbalzone is niet heel logisch vandaar dat ik hiervoor heb gekozen omdat dit het meest op de 532 lijkt die het nl elftal speelt. Verder snap ik helemaal niet hoe jij op Clasie komt, dat geeft al genoeg aan over het voetbalverstand van jou.. LvG ziet dus niks in hem anders had ie allang gespeeld... dus komt hij gewoon erg veel tekort. Wijnaldum speelde erg sterk gisteren, weinig balverlies, constant aanwezig bij de tweede bal, fysiek sterk, voetballend uitstekend! Van Persie speelde gisteren niet zijn beste wedstrijd maar niet dramatisch.. als de passes nou tijdig gegeven worden stat hij minder vaak buitenspel en wordt hij beter bij het spel betrokken. 4 goals uit 4 wedstrijden, beter gemiddelde kan je niet hebben.. verder topscorer aller tijden en ook nog eens de aanvoerder dus iets meer respect en credits mag wel

6 juli 2014 om 18:16

"makkelijk kunnen winnen" ?

Als ik mij niet vergis had Nederland de grootste moeite met Mexico en Costa Rica. Het spel is matig en alles hangt af van Robben. Leg eens uit waarom het gemakkelijk wordt?

Ik denk het wel. Ik dacht aan het begin van het toernooi dat het Brazilie - Argentinie zou worden en dat Brazilie de rivaal dan verslaat en dat denk ik nu nog steeds. Zij hebben tot nu toe alles nog mee gehad volgens mij. Ik heb het dan over de wedstrijd beeld maar ook over de scheidsrechters. Ik denk dat beide landen dato ook mee zullen hebben in de halve finales.

Al hoop ik natuurlijk dat Nederland wint.

Ik ben trouwens benieuwd wat Van Gaal tegen Argentinië gaat doen. Wij gaan ongetwijfeld weer 5-3-2 spelen maar wat zal hij met de backs doen en wie gaat voor de verdediging spelen?

Aan de ene kant Blind voor de verdediging, hij schakelde goed Sanchez uit maar hij had wel veel (kleine) overtredingen nodig. Als hij een snelle kaart tegen Argentinië pakt dan zijn we de lul. Aan de andere kant zou Clasie misschien ook wel goed zijn. Dat is echt een irritant bijtertje en dan kan Blind mooi als linksback.

Ik denk zelf dat Janmaat weer terug in de basis komt als rechtsback en dat Kuyt linksback gaat spelen.

6 juli 2014 om 13:58

Ben het met je eens. Klinkt raar maar Blind - Clasie middenveld zou best eens kunnen werken. Clasie die zich in de tegenstander vast kan bijten en Blind die belangrijk kan zijn met de passing. Nu we met De Jong een breker missen moet Van Gaal creatief zijn op het middenveld. Sneijder - Wijnaldum gaat het verdedigend denk ik niet redden tegen Argentinië.

Dus de vrij en Vlaar gaan Higaun afstoppen en messi en lavezzi
Denk het niet! Hun verdediging is zwak maar die van nl toch nog meer
Hun strijden wel en met messi in je team weetje het nooit
Maar Robben is net zo goed op het moment!
Maar hun zijn ook niet achterlijk en Higaun barst nu van het
Zelf vertrouwen en rvp hoef je niey bang voor te zijn alleen
Robben.. Dus nl gaat echt zwaar wedstrijd krijgen
Ja tegen Spanje wonnen ze maar dat zij meer wat over Spanje
Dan over nl en tegen chilie en Australië was het niet mooi
Om te zien en tegen Mexico hadden ze moeite in eerste helft
En dan nog 120 min van Costa rica en dan zeggen mensen dat nl even wint
No way!

6 juli 2014 om 12:36

Vind higuain eerlijk gezegd maar een matige spits met een matige techniek en balbehandeling.

Marknms

Ze hebben 120 minuten gespeeld tegen Costa rica
Om te winnen dus hoe ga je makelijk winnen van Argentinië ????
Wil ik weten.. Hun verdediging is misschien wat zwak
Maar nog altijd beter dan nl dus het hangt van Robben af
Daar komt meeste gevaar uit.
Dus word gewoon moeilijk..
En messi gaat beste wedstrijd en de Vlaar of de vrij
Kunnen hem echt niet afstoppen dat geloof ik niet

nu jullie nederland 5 keer hebben zien winnen overschatten jullie nederland, en onderschatten jullie de 3 andere finalisten iedereen wilt wel wereldkampioen worden

Nederland speelde gister gewoon hun beste wedstrijd van het wk. Kijk is naar de kansen en hoe weinig kansen costa rica kreeg. Alleen maar van die zeikende zuurpruimen in Nederland word er helemaal gek van...

Met iemand als wijnaldum op het middenveld gaat dat niet lukken , hij moet duidelijk geïnstrueerd zijn om niet vaak aangespeeld te worden en niet goed te aanbieden, want dat daar het gebrek aan is bij hem is schrijnend.

Nederland kan echt wel winnen tegen Argentinië. Spelen de bal sneller rond en de verdediging staat als een huis. Daar heeft Argentinië het erg moeilijk mee gehad om door een verdediging te raken. Met de lange bal wordt het middenveld wel overgeslagen maar zo rendeert Robben het beste. Ja, NL kan echt wel winnen tegen Argentinië.

Nederland is zeker niet minder dan Argentinië! Als wij gegroepeerd blijven spelen tegen een voetballend Argentinië geef ik ons een goede kans om de finale te bereiken. Argentinië wil ook voetballen in tegenstelling tot Costa Rica. Zou top zijn een finale Duitsland Nederland met winst van nederland

De Nederlanders hebben maar één probleem en dat is de walgelijke arrogantie.
Gisteren nog de neerkijkende opstelling van Costa Rica, vandaag overal ''we pakken Messi en Argentinië wel even aan''... Nooit eens voorzichtig en respectvol tegenover de tegenstander.
Tegen Costa Rica werd het hen bijna fataal en tegen Argentinië mogen ze hun koffers pakken, hoewel de Belgen bewezen hebben dat er iets tegen te rapen valt. Maar eerst moet die arrogantie er uit, dan pas zal er langs mijn kant sympathie zijn voor mijn buurland.

6 juli 2014 om 17:13

daar ben ik het helemaal met je eens wat betreft de arrogantie! waar dat vandaan komt weet ik ook niet precies want vooralsnog heeft nederland nooit een wk gewonnen. terwijl robben het had kunnen beslissen in de finale tegen spanje 2010. en het mooie komt nog daarna was robben de lul en nu prijzen dezelfde mensen hem de hemel in.

maar goed, ik ben benieuwd hoe het gaat lopen tegen argentinië, kan van alles gebeuren. na gisteren is dat ook wel gebleken, werd inderdaad bijna fataal. maar zo zie je maar weer hoe het in het voetbal kan lopen je bent nooit zeker.

jullie mogen trots zijn op de rode duivels! heb echt van ze genoten. echt respect! had ze graag verder zien komen.

Wat een kleine kinderen hier die hun gelijk proberen te halen of denken het wiel te hebben uitgevonden wie wel of niet wint.
Nou ik doe mee en zeg dat het een gelijke stand is na 120 min. en dit keer blijft Cillessen staan uit de hoge hoed van v.gaal en staf

Weer een aanvallende tegenstander waar we tegen kunnen counteren. Kan alle kanten op gaan natuurlijk, maar als Argentinië aanvallend voetbal speelt krijgt Nederland zeker kansen.

6 juli 2014 om 18:19

Het wordt een loopgravenoorlog. Twee ploegen die niet durven voetballen en willen counteren. Ik ga tegen beter weten in kijken, maar verwacht er niet veel van.

Komt goed.....spanje, Chili, Mexico, Costa Rica, Argentinie..... Spaans sprekende tegenstanders liggen ons goed dit toernooi.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren