Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Praag opent de aanval en eist vertrek Blatter

Laatste update:

Joseph Blatter heeft aangegeven dat hij nog vier jaar langer de voorzitter van de FIFA wil blijven, maar als het aan Michael van Praag ligt, komt het niet zover. De NOS meldt dat de voorzitter van de KNVB samen met Greg Dyke, voorzitter van de FA, het vertrek van de Zwitser heeft geëist. Van Praag deed dat dinsdagmiddag in een vergadering, waar Blatter zelf ook bij aanwezig was.

/

Van Praag nam kort na Blatter het woord en maakte duidelijk dat hij vindt dat het tijd is dat de preses plaats maakt voor een opvolger. "Het imago van de FIFA is achteruitgegaan na alles wat er is gebeurd de laatste jaren. Weinigen nemen de FIFA nog serieus en hoe je het ook wendt of keert: Blatter is eindverantwoordelijk", zei hij volgens de NOS. Deze woorden had hij eerder al uitgesproken in De Volkskrant.

Van Praag heeft dus besloten om het niet bij geklaag in de Nederlandse media te houden, maar heeft de aanval op Blatter geopend. De 78-jarige Blatter is al zestien jaar de voorzitter van de FIFA en kreeg in 2011 nog een stem van de KNVB. Zijn ambtstermijn eindigt volgend jaar, maar Blatter heeft al laten weten dat hij nog vier jaar zou willen blijven. "Mijn werk is nog niet gedaan", zei de Zwitser eerder.

Joseph Blatter moet vertrekken bij de FIFA

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

Kijk! Dit willen we! Hopelijk volgen gauw andere bonden met dit statement en dan hopen op een betere opvolger...

10 juni 2014 om 18:44

Nutteloos, Blatter is slechts het topje van de ijsberg. Het probleem zit tot in de wortels van de FIFA. Voor Blatter komt gewoon een ander in de plaats die net zo erg is. De FIFA is ongeneeslijk ziek.

10 juni 2014 om 18:46

De FIFA heeft nu veel weg van een maffia bende, waaruit corruptie en omkoping de grootste inkomsten komen. Tijd voor een nieuwe leider en een betrouwbaar en een integer beleid?

10 juni 2014 om 18:56

Kun je nutteloos vinden, maar als je niets doet weet je zeker dat het niet beter zal worden... Beter iemand anders proberen. Vraag me alleen af wie de kandidaten zullen zijn. Ik vind Van Praag meteen een goede kandidaat, hij durft tenminste openlijk Blatter te bekritiseren.

10 juni 2014 om 19:02

Je moet ergens beginnen met opruimen en Van Praag is een eeuwige held als hij dit kan doorzetten.

10 juni 2014 om 19:07

Waarschijnlijk wordt het dan toch gewoon Platini, en die is even erg, zo niet erger. Het duurt nog wel even voordat de corruptie eruit is hoor.

10 juni 2014 om 19:11

Alles begint bij de top. Daar moet je beginnen. Dat geldt voor alle organisaties

10 juni 2014 om 19:13

van Praag is alles behalve een held als hij dit doorzet. Het is wat Vesta zegt de Fifa is terminaal ziek en het vertrek van Sepp Blatter zal daarbij niets helpen aangezien er gewoon en Sepp junior klaar staat. Beetje te vergelijken met Noord-Korea alleen dan zonder familiebanden (al durf ik ook daar geen geld op te zetten). Als van Praag zo'n held is als jij beweerd probeer dan maar eens een vuist te maken tegen de deze maffia bende en stap, net als al je collega bondsvoorzitters met een even grote bek, uit de Fifa. want pas als (grote) landen zich terug zullen trekken van de Fifa zal er daadwerkelijk iets gebeuren.

10 juni 2014 om 19:26

Het aanpakken van de Fifa is niet zinloos en het begint inderdaad aan de top. De laatste maanden rammelt het aan alle kanten door de media, nu er bonden zijn die de schouders eronder gaan zetten, kan het tij wel eens keren. De volgende groep die aan zet zijn, zijn de sponsors. Grote jongens als Coca Cola en Adidas kunnen al die negatieve publiciteit niet gebruiken, want zij zijn ook aan grote andere sporten verbonden. Sporten waar er minder aan de integriteit wordt getwijfeld.

Daarnaast moet je je afvragen of je nog steeds zo'n seniele ouwe man op de voorgrond wil hebben, een man die rare uitspraken doet die schadelijk zijn voor het imago en handelt naar eigen zin waardoor de Fifa inderdaad steeds minder serieus wordt genomen. Als de Fifa terminaal ziek zou zijn geweest, dan trekt Dhr. Blatter eigenhandig de stekker eruit. Gelukkig dat sommige dat nu gaan inzien, nu moeten de Knvb en de FA doorzetten en dan volgt de rest vanzelf.

10 juni 2014 om 19:26

Liever Platini dan Blatter, dat is ten minste nog een oud-voetballer. Blatter is gewoon een bobo.

10 juni 2014 om 19:34

Platini, die het hele Europese voetbal na de kloten helpt??? Die bedoel je? Die straks 5 teams uit landen als Engeland Spanje Italie en Duitsland in de CL wil hebben??? Nee, doe mij dan nog eerder een Kesler of andere bobo. Voetbal is toch al kapot.

10 juni 2014 om 19:54

Eindelijk iemand van hoger af die zijn bek open doet,held

10 juni 2014 om 19:55

@ Vesta: hoewel ik het met je eens ben, moet je toch ergens beginnen met de schoonmaak. Hoewel ik niet denk dat bij het wielrennen is opgelost, kan je wel zeggen dat het imago stukje bij beetje verbeterd. Als het daar kan, waarom niet bij het voetbal? Hoe groot de naam ook mag zijn, of hoe belangrijk de persoon ook geweest mag zijn voor de sport, moet er bij corruptie hard worden opgetreden. Om de vergelijking met het wielrennen te houden: Lance Armstrong en het dopingschandaal. Het zegt genoeg dat psg en man city niets aanwillen trekken van de sancties die ze hebben gekregen. De UEFA moet die clubs gewoon uit de CL weren, of zelfs laten degraderen uit het hoogste landelijke niveau. Zoals gezegd, er moet nu hard worden opgetreden om het imago van het voetbal (en dus niet alleen de FIFA) te verbeteren, dus laten ze maar met Blatter beginnen.

10 juni 2014 om 19:59

Platini is een bobo geworden en naar mijn mening geen haar beter dan Blatter. Het enige wat misschien voor hem pleit is dat hij wat jonger is, maar ook hij is uit het oog verloren wat er omgaat bij supporters, spelers, clubs en trainers

10 juni 2014 om 20:25

Ik zeg niet dat ik vind dat er niets moet gebeuren, maar ik vind niet dat we van Praag zo op hoeven te hemelen na deze actie. Al jaren blijkt dat de Fifa een lachwekkende organisatie is die belachelijke beslissingen nemen of toestaan. mensenrechtenschending en omkoping zijn meer regel dan uitzondering bij wereldkampioenschappen van de Fifa.

Het WK in Zuid Afrika was te belachelijk voor woorden het WK in Brazilië niet anders en ook over 2018 en 2022 kunnen nu al bibliotheken worden vol geschreven met pijnlijke situaties. Elk toernooi elke verkiezing van een nieuw toernooi woekert deze discussie aan en nooit is er iemand die iets durft te zeggen laat staan te doen. de Nederlandse, Engelse, Duitse en Spaanse voetbalbonden en heel veer meer roepen al jaren dat het niet goed gaat bij de Fifa maar er is niemand die echt actie durft te nemen. Nee maar nu, nu van Praag een baantje voor zichzelf ziet en durft hij zijn mond open te trekken dat Blatter slecht is voor het imago van de Fifa en het voetbal.

Ik walg net zo van van Praag en zijn collega's als dat ik dat doe van Blatter

10 juni 2014 om 20:34

Held?
Om kritiek hebben op iemand die zichzelf al zo opzichtig voor schut heeft gezet als Blatter hoef je echt geen held te zijn.
Waarschijnlijk tactisch spel om zelf een hoger bobo-baantje te verkrijgen

10 juni 2014 om 19:02

Je bent je bewust waarom hij dit doet?
Kans is groot dat hij dit doet om zo in de aandacht te komen omdat hij zichzelf verkiesbaar wil stellen voor de functie van Blatter.

10 juni 2014 om 19:55

Niks mis mee, van Praag is integer, iets wat van Blatter niet gezegd kan worden, dus ik snap je opmerking niet bepaald..

10 juni 2014 om 20:32

Van Praag integer?
Op basis van welke informatie doe jij die bewering?

10 juni 2014 om 21:39

Op basis van welke informatie moet jij daar zo nodig aan twijfelen?

10 juni 2014 om 19:03

Dat Blatter weg moet staat al jaren buiten Kijf.
Maar dat z'n opvolger nu per definitie beter zou functioneren is dubieus: een dergelijke niet-transparante organisatie werkt corruptie in de hand.
Het zou verder zomaar kunnen dat het slechts een politiek spellentje van Van Praag is: Blatters positie staat natuurlijk momenteel erg onder druk met alle incidenten en Van Praag wil wellicht goede sier maken met dat gegeven

10 juni 2014 om 20:39

Asjeblieft zeg... Van Praag heeft jarenlang als een hondje achter Blatter aan gehobbeld en nu toch al duidelijk is dat het tijdperk Blatter afgelopen is, durft hij wel ineens zijn mond open te trekken.

Van Praag is net zo'n schijnheilig figuur als Blatter, Platini en al die andere corrupte geldwolven bij de Fifa/uefa

Die heeft zeker gisteren VI Oranje gekeken.

10 juni 2014 om 18:38

Inderdaad

10 juni 2014 om 18:42

waar kan ik vi oranje gemist kijken ?

10 juni 2014 om 18:47

Rtl gemist app?

10 juni 2014 om 18:47

RTL/gemist.nl

10 juni 2014 om 18:49

Dat kan gewoon via RTL XL

10 juni 2014 om 18:51

Dank jullie wel

Klasse Van Praag. Principes boven eigenbelang.

10 juni 2014 om 18:48

Nu nog de UEFA en klaar.

10 juni 2014 om 19:18

Vind dit eerlijk gezegd een beetje een vieze actie van v. Praag. Als ik me niet vergis heeft hij ook gewoon op een WK in Qatar gestemd (blatter trouwens niet), dus hij wist wat de omstandigheden in het land waren & dat deze discussie kon oplaaien. Nu speelt hij echter de volkomen onschuld en schuift hij het Blatter af. Natuurlijk moet Blatter weg, want die man heeft het hele imago van de Fifa verpest, maar deze actie lijkt mij echter een dolkstoot in de rug van Blatter zodat van Praag zichzelf naar voren kan schuiven als eerste kandidaat opvolger. Al die oude mannetjes die op zoek zijn naar een beetje macht, maar daarbij geen rekening houden me de gevolgen die hun acties hebben voor de voetbalwered maken mij echt misselijk

10 juni 2014 om 19:32

Wel je feiten correct hebben als je dingen zegt. Van Praag heeft niet gestemd op Qatar. Hij zegt eindelijk eens wat miljoenen mensen denken maar niet uit hebben durven spreken. Wat moet hij dan? Maar niks doen en doen alsof zijn neus bloedt? Dan is het zeker ook weer niet goed. Uitstekende actie is dit van van Praag

10 juni 2014 om 19:48

Ik wist bijna zeker dat van Praag op Qatar had gestemd, op welk land heeft hij dan wel gestemd?

10 juni 2014 om 20:33

Op de VS. De laatste stemronde voor 2022 ging tussen Qatar en de VS

Blatter? Is dat niet die man die van het podium viel?

10 juni 2014 om 19:03

Ja die vent die een minuut stilte onderbrak na 12 seconde ofzo

10 juni 2014 om 20:27

Een man van 78 jaar oud, kan niet meer tellen en recht voorruit lopen. Ja dat is Blatter.

10 juni 2014 om 20:35

Blatter is de el Capone van het voetbal die idd na 11seconden de stilte onderbrak ter nagedachtenis van Mandela.

Wordt tijd dat er een frisse wind door de Fifa gaat waaien inderdaad.

10 juni 2014 om 18:42

Ach, de ene corrupte gek volgt de andere corrupte gek op, dat is echt geen probleem binnen de Fifa.

10 juni 2014 om 21:29

Precies, ik denk dat Platini of Blatter geen ene zier uitmaakt, allebei even slecht. Er zijn echt wel goede bondsvoorzitters, maar of die het zien zitten om in de slangenkuil die Fifa heet te willen gaan zitten moet je maar afwachten. Ik zou het in ieder geval niet willen.

Dit is nou klasse! Zal vast ook wel een beetje in eigen belang zijn, maar (bijna) alles beter dan Blatter!

10 juni 2014 om 18:54

Ik denk van niet. Blatter zorgt er namelijk voor dat zijn "volgelingen" goed zitten. Ondanks dat het weinig verschil zal maken als hij weg gaat is dit toch echt wel klasse idd van van Praag!

Na de loting hebben we nu dus ook de scheidsrechters tegen ons. Bedankt Van Praag, machtswellustige ijdeltuit dat je bent.

10 juni 2014 om 20:11

Wat een stupide post.
Wat kan mij het WK en het voetbal schelen als er verdomme honderden mensen sterven tijdens het bouwen van stadions? Als alles naar corruptie ruikt?
Je moet je prioriteiten een beetje op orde hebben, man!

10 juni 2014 om 20:12

Gelukkig kan ik het voetbal waarvan ik hou en de organisatie die ik haat uit elkaar houden. Moet je ook eens proberen. Man.

10 juni 2014 om 21:00

Vertel dat maar aan de honderden gezinnen die hun kostwinner hebben verloren in Qatar.
Het voetbal en de organisatie zijn bij deze Wk's (ook de voorgaande zoals in Z-Afrika) niet uit elkaar te houden. Zonder deze organisatie waren deze Wk's er niet gekomen. Denk je dat honderdduizenden Brazilianen voor de lol demonstreren? Dat duizenden gezinnen moesten wijken voor de stadions?
http://www.verspers.nl/foto/join/2622/straatprotes... Toeschouwers zoals jij hebben even veel bloed aan hun handen.
Kindje wat zijn speeltje kwijt raakt. Och, Nederland kan de scheids tegen krijgen, boehoe. Ja, dat is belangrijk in deze zaak....pfff.

10 juni 2014 om 20:38

Deze redenering gaat mijn pet te boven. Je geeft dus toe dat Fifa corrupt is, aangezien ze blijkbaar de scheidsrechters tegen ons gaan opzetten, maar er mag niets van gezegd worden?

10 juni 2014 om 20:47

De Fifa is niet corrupt omdat ze scheidsrechters tegen ons gaan opzetten. Er zijn overweldigende bewijzen voor corruptie bij de toekenning en uitvoering van Wk's en de verdeling van de opbrengsten.

Aangezien de rot kennelijk zo diep zit, is ook beïnvloeding van de scheidsrechters niet uitgesloten. Aangezien het niet is uitgesloten, is het een risico voor een land om die corruptie vlak voor een Wk aan de kaak te stellen.

10 juni 2014 om 20:58

Dit was juist het uitgelezen moment, aangezien het nu voor aanzien van alle voetbalbonden gebeurde tijdens het Fifa congres.

Dit komt een beetje als mosterd na de maaltijd. De Knvb had in 2011 al niet op deze dictator moeten stemmen, toen wisten ze namelijk ook al dat het een seniele oude vent aan het worden was. Mocht Blatter toch weten te winnen, moet de Knvb en de Uefa zich toch eens serieus achter de oren krabben of ze niet zelf wat moeten gaan doen......

10 juni 2014 om 19:04

Precies, makkelijk praten nu de halve wereld over de Fifa valt, maar de ongeregeldheden binnen de organisatie waren al langer bekend. Een echt statement had met 10 jaar geleden kunnen maken, of wat zeg ik, al zelfs 20 jaar geleden!

10 juni 2014 om 21:30

De wereld valt over de Fifa ja, maar hij is wel een van de eerste mensen in de top die uitspreekt wat de mensen denken, veel mensen hechten te veel waarde aan hun plek op het pluche om zoiets te doen.

10 juni 2014 om 23:50

Absoluut waar. Dat pluche zal dus wel heel lekker zitten. Echter vind ik het nog steeds te laat......

Ben ik de enige die oneens antwoord op deze poll?

10 juni 2014 om 18:41

Ja.

10 juni 2014 om 18:42

Waarom zou je hiermee oneens zijn? Blatter moet weg. Een schande voor het voetbal.

10 juni 2014 om 18:44

Nee er zijn altijd mensen met dezelfde aparte mening..

10 juni 2014 om 18:44

Nee 4% van de 507 dan is meer dan 1 persoon

10 juni 2014 om 18:46

Waarschijnlijk niet, maar wat denk jij dan dat deze man nog kan betekenen/toevoegen?

10 juni 2014 om 18:49

Er zijn er vast meer die oneens hebben gestemd maar ik kan geen enkele reden bedenken waarom hij nog 4 jaar zou aanblijven.
Het was beter geweest als hij al eerder was weggestemd en ik vind het dan ook onbegrijpelijk dat de Knvb ( lees van Praag) 4 jaar geleden voor Blatter heeft gestemd.
De hoogste tijd voor een frisse wind en dat betekent dat het hele huidige bestuur plaats mag maken inclusief voorstemmer Van Praag.

Hehe, v. Praag laat eindelijk zijn tanden zien..
De tijd is rijp voor vernieuwing, de fifa heeft zich lang genoeg te schande gemaakt.
Gooi er nog een onderzoekje tegenaan, en die Blatter kan de bak in met zijn corrupte gedrag

10 juni 2014 om 18:48

Prima, maar daags voor start van een WK is voor Oranje wel een waardeloze timing..

10 juni 2014 om 19:11

Sorry, niet mee eens..
Dit is het resultaat vh feit dat iedereen z'n buik vol heeft van alle schandalen!!
Timing???
Nog geen 3 dagen terug werd melding gemaakt van omkoping op grote schaal voor het binnenhalen vh WK in Qatar!!

Volkomen logisch dat hier op geageerd wordt nu, daar doet het WK niets aan af

10 juni 2014 om 19:19

Als je denkt dat dit geen gevolgen gaat hebben voor Oranje dan heb je je niet verdiept in Blatter, zijn loopbaan, persoonlijkheid en werkwijze. Naast corrupt en doortrapt is hij rancuneus en volstrekt meedogenloos.

En Van Praag had toch best even kunnen wachten tot na het WK? Voor die tijd gaat Blatter toch niet weg. Maar nee hoor, hij moet meesurfen op de golven van verontwaardiging, ongetwijfeld in de hoop er zelf een beter baantje aan over te houden.

10 juni 2014 om 19:38

Jij denkt wel heel erg in complotten. Dit zal geen gevolgen hebben voor Oranje, simpelweg omdat als hij Nederland echt zou willen terugpakken hij dit nooit op een mondiaal podium zou doen waar de hele wereld kan meegenieten. Dat je dat serieus denkt is wel opmerkelijk, Blatter is geen slimme man maar zo dom is hij zeker ook niet

10 juni 2014 om 19:56

Ik hoop dat ik ongelijk heb - ben dan ook geen complotdenker - maar na lezing van het boek 'brazil's dance with the devil' moet ik concluderen dat er weinig Blatter's eer, integriteit of schaamte te na is.

10 juni 2014 om 21:00

@splijtpass

Ik denk helemaal niet aan de gevolgen.
In feite ga je alleen maar slaafs mee met de rest als je jezelf compromitteert aan de regie die Blatter (nu nog) voert, met de drogreden dat je straks wellicht een scheidsrechter tegen je krijgt?

Dat is toch te gek voor woorden...?

Opzouten met die man!!!

Kan wel eens een hele goed getimede zet zijn voor het (nederlands) voetbal !

Onze eigen Frank Underwood.

10 juni 2014 om 18:44

Haha, echter gaat van Praag niet over lijken om de top te bereiken. Al weet je het nooit. Slechter dan Blatter kan je het toch niet doen.

10 juni 2014 om 19:54

En Blatter is Raymond Tusk.

Mooi zo. En nu het voetbal terug naar de gewone man!

10 juni 2014 om 19:22

Was het maar zo'n feest. Vertrek van Blatter gaat niets veranderen aan de cultuur van corruptie en handjeklap bij Fifa. Die is nl. een gevolg van de organisatiestructuur, de stemrechten, de financiering en - last but not least - de vestigingsplaats. Die dingen gaan natuurlijk nooit veranderen.

10 juni 2014 om 19:39

En waarom zou dat nooit veranderen? Omdat jij dat denkt? Waarop is dat gebaseerd? Ik vind je erg pessimistisch. Met het aftreden van Blatter is misschien niet alles meteen opgelost, maar er zou een eerste belangrijke stap gezet kunnen worden.

10 juni 2014 om 19:51

Omdat de Fifa niet vertrekt uit Zwitserland, en dus nooit financiële en juridische verantwoording zal hoeven afleggen. Omdat stemrecht moeilijk aan te passen is binnen de bestaande structuur. En natuurlijk omdat de Fifa nu miljarden verdient en uitdeelt aan iedereen die jaknikt.

Money talks, and bullshit walks. Dat weet Van Praag ook wel. Die wil gewoon de volgende capo di tutti capi worden.

10 juni 2014 om 21:32

Deels waar, deels niet. De voorzitter van de FA is voor zover ik weet een capabele bestuurder, en bij veel meer nationale bonden heb je fatsoenlijke bestuurders.

Eigenlijk zouden ze er een jonge ex-voetballer van formaat moeten zetten, ik denk dat iemand als Figo of Zidane daar echt heel geschikt voor is.

the sleeping giant aint sleeping any longer :P

huub stevens heeft ook al gereageerd op blatter
https://www.youtube.com/watch?v=voxpvzdmgd8

goed dat v Praag de aanval kiest, meneer Blatter heeft ze langste tijd al gehad, het is 1 en al corruptie met die man, hij zou ook een fonds hebben opgericht met 6 miljoen euro om afrikaanse bonden om te kopen.

Een betere opvolger gaat erhelaas niet komen. In ieder geval niet beter voor het voetbal Het is allemaal politiek spel. In 2011 was de Knvb nog voor Blatter en nu gooit van Praag als stroman voor Britse kamp voorzichtig de eerste steen in vijver van een nieuwe stoelendans. Hoezo niet oppertunistisch?

10 juni 2014 om 19:41

Dus dan maar niks doen en alles maar accepteren zoals het is. Ongelofelijk dat mensen nog zo kunnen denken. Niks doen verandert zeker niks, als je iets onderneemt kan er wel iets veranderen.

10 juni 2014 om 20:36

Ik zeg nergens dat men niets moet doen, maar mensen moeten niet denken dat een wisseling van de wacht ineens een schone sport gaat opleveren.
Van Praag is zelf onderdeel van het probleem. Intern gaat de Fifa de corruptie nooit aanpakken. Alleen sterk ingrijpen van buitenaf door Interpol of iets dergelijks zal het begin zijn van een opruiming.

Ja nadat het al jaren door mensen wordt gezegd doet hij het pas, dit moest natuurlijk al jaren geleden gebeuren, nu hij de hete adem van de media voelt gaat Van Praag pas ingrijpen. Beetje laf.

11 juni 2014 om 00:00

Aan de andere kant is hij samen met Dyke de enige die dat doet van de bobo's, de rest allemaal niet.

11 juni 2014 om 00:23

Tja, Rummenigge zegt het al jaren, net als Hoeness dat deed. Weet je wat het is, ik vind het totaal niet oprecht overkomen. Van Praag ziet nu gewoon dat de hele wereld Blatter zat is en dan opent hij zijn mond om een wit voetje bij het publiek te halen. In tegenstelling tot andere mensen zoals Dyke die het al jaren roepen.

Voorspelbaar en schijnheilig.

Van Praag heeft altijd zijn mond dicht gehouden en nu er geen houden meer aan lijkt voor Blatter doet hij ook eens zijn mond open. Ieder tegengeluid voor Blatter is welkom, maar de manier waarop Van Praag het speelt heeft veel meer te maken met tactiek dan met idealen. Lange tijd was het namelijk voordelig om met Blatter mee te lopen. Nu dat tij lijkt te gaan keren, keert Van Praag gewoon mee.

10 juni 2014 om 18:55

Tja, wat moet de beste man dan? Ik geloof dat van Praag al veel langer 'tegen' Blatter is, maar dit juist om tactische redenen nooit heeft kunnen zeggen. Als hij het niet tactisch had gespeeld, was hij allang uit beeld geweest. Helaas zijn idealisten in de commerciële wereld een uitstervende soort. Ik snap wel dat hij op het juiste moment heeft gewacht om de aanval te openen.

Het zou mij overigens niks verbazen als van Praag het stokje van Blatter gaat overnemen. Ik geloof dat hij bij de Engelse wedkantoren als topfavoriet staat. Mocht hij nu, samen met meneer Dyke, het begin van het einde van Blatter hebben ingeleid, dan heeft dat zijn kansen alleen vergroot.

10 juni 2014 om 19:03

Het zou ook om tactiek moeten gaan! Van Praag heeft misschien 1 kogel om af te vuren. En voelt dat dit het moment is. Hoe het gebeurt maakt mij persoonlijk niks uit, als die Blatter maar verdwijnt.

10 juni 2014 om 19:22

Hahaha zieligerd! JIj hebt van tactiek geen kaas gegeten zo te zien!

Mag die van Praag ook een Ajacied zijn, maar ik ben het helemaal met hem eens. Hier hou ik van.

10 juni 2014 om 20:22

Ook al denk jij dat Van Praag een Ajacied is.... Het heeft totaal niets te maken met de functie die hij nu bekleed.

Gebeurd er eindelijk eens iets tegen Blatter, en sommige mensen gaan gewoon door met zeiken. Het is ook nooit goed he...

Ein-de-lijk! Hopen dat er meer zullen volgen. Het is tijd voor meneer Blatter om te gaan. Weg met die verschrikkelijke man. Een man die niets geeft om voetbal, maar alleen maar om geld. Bah, bah, bah... Wat een vreselijke man. Weg met Blatter.

Maakt niet uit wie er zit na mijn inziens.
Ik geloof dat het allemaal een kliekje is daar...

Hopelijk volgt de Belgische bond gauw, maar met een bondsvoorzitter als de Keersmaecker zie ik dat eigenlijk niet gebeuren, tenzij de reactie tegen Blatter groot genoeg wordt dan zal hij wel willen volgen.

Het is hoog tijd dat Blatter vertrekt, ook al doet Van Praag het ook maar om een politiek spelletje te spelen ten voordele van andere personen die zelf gewoon meer macht willen, veel slechter dan onder Blatter kan het gewoon niet. Het feit dat Qatar het WK toegewezen kreeg in 2022 terwijl er nu al zoveel problemen rond zijn en Blatter de critici dan nog eens racisten gaan noemen, tekent toch echt wel het tragische beleid van de Fifa.

Mark my words, Van Praag is done. Binnenkort is hij werkloos

10 juni 2014 om 19:02

Ik gok op het tegenovergestelde: van Praag neemt de plaats van Blatter over!

Niet weer typisch Nederlands gaan zeiken hierop mensen, elke vorm van kritiek van mensen met macht tegenover de Fifa en Blatter is goed. Misschien is het na Blatter ook niets maar met hem zal het ook niets worden.

Mijn werk is nog niet gedaan?
Hij heeft er wel de tijd voor gehad.

Johan Derksen 4 president fifa

Hè, hè, eindelijk. Dat wordt tijd, zeg. En dan maar direct flink de bezem door deze op winstbejag gestoelde bond. Absoluut ook geen Platini, begint dezelfde trekken te vertonen als Blatter. Sinds Stanley Rous is vertrokken, is ook het fatsoen verdwenen bij deze met de maffia te vergelijken bende. Maar ja, net als in de politiek en het bedrijfsleven is de hebzucht zo diep geworteld in de genen, dat deze eigenschap niet meer uit te roeien valt.....

Wel slim dat hij de steun heeft gezocht (en gekregen) van de FA. Is toch wel een erg belangrijke bond in het wereldvoetbal.

Op advies van Johan Derksen! Haha

Zolang elke lidstaat evenveel stemmen heeft als de corrupte Afrikaanse landen haalt dit niets uit. Gewoon een eigen bond beginnen met de Europese landen zodat elk WK straks niets meer voorstelt en er wel maatregelen genomen moeten worden.

Johantje heeft vanmiddag even gewhatsappt met Michael kan niet anders. Hij zegt zo michael als jij het niet doet dan doe ik het wel maak die blatter af. Nou Michael zei zo maak je geen zorgen bromsnor ben iets van plan haha.
Eindellijk iemand die wat doet, heeft de steun van een belangrijke andere voetbalbond de FA waar toch wel het meeste geld zit. Succes michael met je strijd tegen de maffia.

Zo, opgeruimd staat netjes!!!

Jammer dat Van Praag dit pas doet nu zijn eigen belang ermee gediend wordt. Blatter moet wegwezen, maar Van Praag heeft veel te lang achter hem aan gehobbeld.

Hahahaha wat een poll vraag 3% loop uiteraard te trollen, echt weg met die onrespectvolle zakkenvuller.
Nu de grote vraag, wie neemt 't van hem over!?!
Straks is de ene idioot weg en komt de anderehem opvolgen.
Hopelijk is er ook iemand, die de sport, voetbal boven geld, etc.kiest!

Ik vind het vooral interessant dat Van Praag gesteund wordt door de FA in zijn aanval op Blatter. Hoe je het ook wendt of keert, dat is een zeer machtige organisatie om aan je zijde te hebben. Ik denk ook niet dat het eindigt met Blatter, maar dit is wel een begin. Was het dus toch niet zo'n goede beslissing om Engeland geen WK te geven...

Eindelijk! Fijn dat NL ook het voortouw neemt.

Wat een helden, maar niet heus. Nu dat die Blatter bijna  k.o. is. Gaan die helden stoer doen. Was het niet zo,dat van Praag nog op Blatter had gestemd. Typisch ook weer dat de moraalridders uitgerekend uit Engeland en Nederland komen. To little to late om de held uit te hangen.ze hadden dat moeten eisen toen het WK aan Qatar werd toegekend, maar toen zat ie nog iets te stevig op zn zetel.

10 juni 2014 om 19:44

Altijd maar zeiken he. T is nooit goed, mensen met hoge functies kunnen het nooit goed doen. Doet van Praag eens iets, is het te laat en had hij eerder moeten ingrijpen. Het is niet zo simpel in de internationale zakenwereld als op de bouwplaats vriend, hier gelden andere regels.

10 juni 2014 om 20:16

Ik kom niet uit een ei, maar wat mij stoort aan de berichtgeving is dat van Praag als een soort held wordt geportreteerd en velen hier op VZ dat ook denken,terwijl het juist heel erg opportuun is op t moment,omdat Blatter nu zwak staat.snap ook wel dat t in de grote mensen wereld eenmaal zo werkt. Maar helden zijn ze evenmin.helden zijn mensen die risico's nemen en evt hun eigen carriere op t spel zetten.

10 juni 2014 om 20:17

Je hebt helemaal gelijk Rdamwest78. Het is ook geen toeval dat hij dit doet vlak nadat zijn naam als opvolger van Blatter is genoemd. Daarvoor was hij te laf om Blatter ergens op aan te spreken maar nu zijn naam met het pluche in verband wordt gebracht staat hij vooraan.

Beter laat dan nooit dan maar. Benieuwd of de opvolger een nieuwe koers gaat varen.

Ik weet uit ervaring dat je blij kunt zijn met het vertrek van iemand en dat je er vervolgens een nog vervelender persoon voor terug kunt krijgen. Voordat we gaan juichen moet ik eerst maar eens zien wie hem gaat opvolgen.

als je baas zo corrupt is. dan kan je 2 dingen doen.
of je biezen pakken, en niks mee te maken hebben.
of je pakt een graantje mee.
en dat laatste lijkt mij het meest verleidelijke

als je er toch niet voor gestraft word.

Nou van Praag je bent niet de enige .. Weg met Blatter! Corrupte gozer.

Klasse actie. Erg moedig ook. Ik vrees voor de carriere van Van Praag.

Van Praag kan beter eigen druk gaan maken over het onderzoekje naar de beker finalen

10 juni 2014 om 20:32

Welk onderzoek dan?

10 juni 2014 om 21:17

de beker finalen ajax - Zwolle dat vuurwerk daar hoor je niks meer van.

11 juni 2014 om 00:40

En waarom moet Van Praag zich daar druk over maken? Van Praag heeft het toch verder aan de aanklager overgedragen? Dus wat had Van Praag dan verder moeten doen? Van Praag heeft niet de machtiging om zomaar een club te straffen, daar heb je dus de aanklager voor. Ook was daarna toch allemaal verder netjes opgelost door Ajax en heeft Pec Zwolle verdiend gewonnen? Dus waarom maak jij je dan zo druk?

10 juni 2014 om 20:33

Want daar moet hij ook echt 24 uur per dag mee bezig zijn voordat hij andere dingen mag doen.

Het zal echt geen one-man show zijn. Je kunt er van op aan dat mensen om Blatter heen niet beter zijn.

Van Praag heeft vind ik al een grote fout gemaakt door vier jaar geleden te stemmen op deze corrupte seniel. Echter kan dat nog uitgelegd worden als politiek en misschien diende hij daar ook de belangen van de Knvb mee. Maar er zijn grenzen.

Hij maakt een verstandige keuze door zich nu publiek uit te spreken tegen een herverkiezing en een front te vormen met de FA. Dat verdient lof.

78 jaar oud, heeft geen besef wat 1 minuut is, kan niet normaal van het podium afstappen en heeft geen vat meer op zijn organisatie. Kan iemand een rede noemen waarom zo'n man nog mag werken? Normaal zitten zulke mensen al een tijdje in een verzorgingshuis.

van persie .. hou je bezig met het WK

Eric Cantona! Mijn ultieme favoriet! Niet alleen door zijn karakter en persoon, maar ook door zijn werk met Amnesty International. Als een goed doel in de buurt komt van de FIFA, is het wel een mensenrechten organisate

Zelden zo'n eensgezinde poll gezien op voetbalzone. Blatter is een rat en moet zo snel mogelijk weg. Niet dat daarmee de wanpraktijken van de FIFA op zullen houden, maar het is een begin zullen we maar zeggen.

De kritiek van Derksen vindt uitwerking. Jullie moeten eens dat filmpje zien van John Oliver over de Fifa, zo goed verwoord. De Fifa gijzelt gewoon het voetbal omdat ze weten dat we er gek op zijn, als een sekte, dat kan gewoon niet. Ik vind zelfs dat ze juridisch aangeklaagd mogen worden.

Moet je vooral doen vlak voor het WK . Straks krijgt Oranje de rekening hier van gepresenteerd.

Mooi dat Van Praag dit doet, ook de FA en Dbu(denemarken) doet dit.
Zoals Gary Lineker net meldde op twitter: Als dit je kans om te winnen verkleint, so be it. A price worth paying.

Cruyff Beckenbauer gullit klinssman etc moeten voor het zeggen krijgen

De timing van deze zetis goed. Vorige week spraken een aantal hele grote sponsors zich nog uit over het gedoe met Quatar. Dit moet een aanzet zijn voor ander beleid.

Tot dusver had de Fifa de macht om bonden die iets negatiefs zeidden zeer hard te straffen. Een juridische aanklacht zou zelfs kunnen leiden tot uitsluiting van internationale wedstrijden. Met de huidige kritiek zal dat toch moeilijker worden.

Waar kunnen we solliciteren voor het voorzitterschap bij de Fifa? Mensen met een hart voor het voetbal horen op die plek te zitten, maakt mij niet uit of je oud prof voetballer bent geweest of niet. Als die persoon maar zich gaat inzetten om voetbal weer zijn charme terug te laten winnen en verdienen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren