Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Valencia definitief in handen van Singaporese miljardair

Laatste update:

Na verschillende mislukte pogingen is Peter Lim er nu toch in geslaagd om Valencia over te nemen. De nummer tien van de Primera División komt volgens diverse Spaanse media in handen van de zakenman uit Singapore, die direct de belofte doet dat hij volop gaat investeren.

/

Lim krijgt toestemming om zeventig procent van Valencia over te nemen. Aurelio Martínez, de president van de stichting achter de voetbalclub, heeft bevestigd dat er sprake was van een unanieme beslissing: 22 van de 22 stemmen gingen tijdens de bestuursvergadering naar Lim. De ondernemer moet nu met Bankia in gesprek om een akkoord te bereiken over de schuld die los Che momenteel hebben.

“Lim heeft beloofd dat hij meer dan driehonderd miljoen in de club gaat investeren. Komende zomer kan er alvast zestig miljoen worden uitgegeven aan nieuwe spelers”, geeft Martínez aan. De zakenman werd de afgelopen tijd ook in verband gebracht met AC Milan en Manchester United, maar mag zich nu dus toch eigenaar van Valencia noemen. Lim wil dat er een nieuw stadion komt voordat de club in 2019 honderd jaar bestaat.

Update 17 mei 16.55 uur - Valencia definitief in handen van Singaporese miljardair
Valencia is definitief in handen gekomen van Meriton Holdings Limited, het bedrijf van de Singaporese zakenman Peter Lim. Dat maakt de club uit de sinaasappelstad zaterdagmiddag via de officiële kanalen bekend. “De directie bedankt alle supporters voor hun geduld, toewijding en steun in de afgelopen maanden en we hopen ook komend seizoen op jullie steun om van Valencia een grotere club te maken.” Lim heeft ruim zeventig procent van de aandelen van Valencia overgenomen.

Denk je dat Valencia snel weer meedoet in de Spaanse top?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En weer een mooie club naar de filistijnen. Wat is het toch zonde al dat geld van zulke mannen.

17 mei 2014 om 14:48

Hoezo anders zouden ze failliet gaan . Dit is juist mooi nu kunnen ze mee doen om de titel denk ik

17 mei 2014 om 16:17

Prachtig inderdaad. Jarenlang bagger beleid voeren tot je bijna failliet bent en dan één of andere rijke stinkerd in laten vliegen en je laten redden, om vervolgens de clubs met goed beleid te beroven van hun talentvolle spelers. Hier moeten we met zijn allen naartoe willen in de voetbalwereld!

17 mei 2014 om 17:13

Zoo Inkeajacied,
In 3 zinnen heb je vrijwel alle voetbalproblemen opgenoemd (direct en indirect). Zonder verdere discussie in te leiden kaart je hier de hele geld en transferziekte aan die ook alle andere problemen groot maakt. Geniaal.

17 mei 2014 om 19:01

@inkeajacied

Als we hier nog steeds aan groene randjes doen, mag jij hem nu krijgen.

17 mei 2014 om 21:54

@juga ben het helemaal met je eens, prima gesproken @inkeajacied

17 mei 2014 om 14:49

Naar de filistijnen? dat waren ze daarvoor al nu kan het alleen maar beter gaan.

17 mei 2014 om 15:12

Ja zoveel beter dat het zometeen 'ineens' weer een topclub is door het 'goed beleid' van deze zakeman. Nee, geef mij maar zelfverzorgende clubs die de zaakjes wel op orde hebben en zelf de financien regelen, i.p.v. een suikeroompje aanstellen die de hele cultuur van de club vernietigd.

17 mei 2014 om 15:30

Helemaal mee eens, het is toch veel mooier om te zien hoe een Borussia Dortmund zich hersteld heeft na de financiële problemen dankzij goed beleid en eigen jeugd. Die Lim gaat Valencia gewoon gebruiken als z'n persoonlijke speeltje.

17 mei 2014 om 16:08

Liever een persoonlijk speeltje dan een failliet Valencia

17 mei 2014 om 18:06

Ja zeker... Of Glasgow Ranger, liever falliet gaan en een paar competities degraderen dan een rijke suiker oom. Schotse competitie is er behoorlijk spannender om geworden.

Ps. Pijlen worden nu gericht op clubs zoals Manchester city, Chelsea, psg en nu valencia.

Maar speelt dit soort tafarelen ook niet al jaren hier in Nederland af? Zie PSV sinds jaren... Of Wolfsburg etc?

17 mei 2014 om 18:08

Elk voetbal club die vrij in aandelen verhandelbaar zijn horen allemaal in dezelfde categorie.

Of er is 1 rijke oom... Of meerdere iets minder rijke oompjes.

Er veranderd dus niks in de situatie van Valencia alleen dat er iemand is die de club sportief gezien beter wilt maken.

17 mei 2014 om 18:26

Ik weet niet hoeveel verstand jij van Valencia hebt, maar dit was voor hun al zo ongeveer de enige optie. Ze verkochten al continu hun beste spelers. Neem een Villa. Een David Silva. Jordi Alba. Juan Mata. Allemaal om het hoofd boven water te kunnen houden. Heel Spanje is economisch naar de kloten. En niet iedere club kan even honderden miljoenen bij een bank lenen zoals Real of Barça. Denk dat het meerendeel van de mensen die Valencia een warm hart toedragen hier gewoon blij mee zijn hoor.

17 mei 2014 om 14:50

Hoezo naar de filistijnen? De club gaat gebukt onder een geweldige schuldenlast, hoger als die van Barca en Real, terwijl de inkomsten net voldoende zijn om de rentelast te voldoen.
Nee dit is een zege voor Valencia.

17 mei 2014 om 15:00

Nu de topclubs de financiële mogelijkheid hebben om spelers aan te trekken die miljoenen kosten en het al bewezen hebben op het hoogste niveau, kan Ajax, Feyenoord en PSV makkelijker jonge topspelers goedkoop scouten en opleiden. Clubs met een structureel verlies zullen echter moeten hervormen en gaan wellicht ook deze kant op om topspelers te krijgen. We krijgen dan intensievere concurrentie op het gebied waar wij ons op specialiseren.

Voor clubs als FC Bayern en Arsenal is dit vooral goed nieuws. Deze clubs zijn vermogend en vanwege hun uitstekende resultaten zullen ze geen hinder ondervinden van de Ffp. Clubs als Real en Barça zullen minder stootkracht hebben op de markt en verzwakken in het begin. Ik denk dat de kansen van Ajax, Feyenoord en PSV in het beginsel wellicht een beetje toenemen, maar echt een enorm verschil zal het niet maken vermoed ik.

17 mei 2014 om 15:08

Vind dat een voetbalclub zichzelf moet kunnen bedruipen en ook zichzelf uit een waardeloze situatie moet zien te redden. Deze man redt de club niet alleen door de schulden op zich te nemen, maar pompt er daarna ook nog meer geld in, zodat ze 'ineens' weer een topclub zijn. Waardeloze gang van zaken wat mij betreft.

17 mei 2014 om 16:36

De club kon zich al niet meer bedruipen, dat is het nu juist, de club kon de schulden niet meer betalen en was feitelijk in handen van Bankia,

17 mei 2014 om 16:51

En hoe kwam dat dan ?
Toch door wanbeleid ?
En wat als Lim het zat is en vertrekt ?
Weet jij waar Portsmouth nu is ?

17 mei 2014 om 17:00

Is toch niet zo heel belangrijk hoe dat kwam, het feit is gewoon dat Valencia nu van Bankia is omdat Valencia niet aan hun verplichtingen kon voldoen.

En wat als Lim het een geweldige investering vindt en Ronaldo en Messi koopt?

Portsmouth heeft niet zo gek veel met Valencia te maken, ja het zijn beide havensteden.

17 mei 2014 om 14:51

Deze man helpt de club toch ook gewoon? Valencia heeft zichzelf in de nesten gewerkt en mogen blij zijn dat deze man het overneemt. Dit soort gevallen zijn toch wel meer begrijpelijk dan psg, monaco, city en chelsea?

17 mei 2014 om 15:04

waarom is het anders?

17 mei 2014 om 14:58

iedere voetbal liefhebber mag Peter Lim juist bedanken hij redt de prachtig mooie club valencia van de ondergang

17 mei 2014 om 23:47

Nee iedere voetbal liefhebber moet hier juist op tegen zijn, want dit verziekt Juist het voetbal. Snap dat dan...

Dat er 100 miljoen voor Bale is betaald komt door dit soort figuren, gaat nergens meer over..

18 mei 2014 om 08:27

Die 100 miljoen zijn door Real Madrid betaald, naar mijn weten hebben die geen rijke investeerder.

17 mei 2014 om 15:01

En weer een mooie club naar de filistijnen. Wat is het toch zonde al dat geld van zulke mannen.

Wat een naïeve manier van denken. Man United, Chelsea, City, enz zijn dus ook allemaal naar de klote.

17 mei 2014 om 15:08

Sab80. Precies, die zijn ook naar klote.

17 mei 2014 om 15:35

Het hele Engelse voetbal is al lang naar de klote, de ploeg die het meeste geld heeft/uitgeeft wordt daar kampioen, supporters worden genaaid met torenhoge prijzen en de eigenaren hebben al helemaal schijt aan de supporters.

17 mei 2014 om 18:30

Want in Spanje gaat het niet steeds tussen de grootmachten Barça en Real, die ook met geld smijten alsof het niks is? Met af en toe eens een uitschieter zoals Atlético dit jaar. Of in Duitsland, waar Bayern de concurrentie gewoon opkoopt en triomf na triomf viert? Er gaat geld om in voetbal. So what. Deal with it.

17 mei 2014 om 15:14

Deze club was helaas al naar de filistijnen geholpen. Er zijn enorme schulden en er staat een half afgebouwd stadion weg te rotten. Zelfs overheidssteun kon de club niet meer redden. Er moest dus echt wat gebeuren.

Waar ik mijn bedenkingen over heb, zijn die beloofde investeringen, want geld wat de club niet zelf omgezet heeft, mag volgens de FFP reglementen van de Uefa niet in de club geinvesteerd worden. Valencia loopt door dit soort investeringen het risico om een enorme boete zoals City en PSG gekregen hebben te krijgen. De vraag is dus of de club door dit soort investeringen geholpen is.

Aanvulling: investeringen in de jeugdopleiding, het trainingscomplex of om het nieuwe stadion af te bouwen kan voor zover ik weet ongestraft, investeren in spelers of om tekorten op de begroting te dichten niet.

17 mei 2014 om 16:23

Doncoxxx,

Kunnen ze dat dan niet omzeilen middels een jaarlijkse sponsorbijdrage van de heer Lim, bijvoorbeeld een hoofdsponsorcontract van vijf jaren met jaarlijks betaling van 60 miljoen door de heer Lim?

Of is zo'n soort constructie illegaal?

17 mei 2014 om 16:29

Dat soort constructies zijn tot op zekere hoogte legaal. De hoogte van het bedrag moet marktconform zijn. 60 miljoen per jaar is veel te veel, dat vangt Barcelona niet eens. Barcelona vangt 150 miljoen voor 5 jaar, Real schijnt ook zoiets te vangen.

Kijk bijvoorbeeld naar PSG en Manchester City, clubs die indirect het eigendom zijn van de koningshuizen van Qatar en de V.a.e. Die clubs kunnen ook niet ongelimiteerd gesponsord worden door bedrijven van genoemde koningshuizen.

17 mei 2014 om 16:04

Waarom? Ze hebben de meeste schulden van alle Spaanse clubs, die worden nu afbetaald en het nieuwe stadion wordt eindelijk eens afgemaakt.

17 mei 2014 om 16:33

Dacht dat Atletico een nog grotere schuld had, volgens mij zoiets van 500 miljoen,

17 mei 2014 om 17:16

Dit is juist goed, zo gaat de club niet failliet en komt er een beetje spanning in de competitie.

17 mei 2014 om 23:15

En als zo iemand genoeg heeft van zijn speeltje ben je weer terug bij af als je niet dieper in de problemen zit.

17 mei 2014 om 21:03

Naar de Filipijnen bedoel je? Ze voetballen nu ook nergens voor verder.

18 mei 2014 om 00:29

Ik weet niet of het als grap was bedoeld, maar nee.. het spreekwoord is: naar de filistijnen gaan

17 mei 2014 om 21:39

Gaan ze met het geld van deze man nu ook meedoen (weer) om de titel?

Ik dacht dat hij destijds Valencia volledig had overgenomen, want in de winterstop werden er in een keer toch wel een paar spelers uit het niets binnengehaald, zoals Vinícius Araújo (voor drie miljoen van Cruzeiro overgenomen), Philippe Senderos (transfervrij van Fulham overgenomen), Seydou Keita (transfervrij van Dalian Aerbin overgenomen), Eduardo Vargas (gehuurd van Napoli) en Rúben Vezo (voor anderhalf miljoen van Vitória Setúbal FC overgenomen).

Daar tegenover stonden toen het vertrek van Sergio Canales (voor drie miljoen naar Real Sociedad vertrokken), Éver Banega (verhuurd aan Newell's Old Boys), Andrés Guardado (verhuurd aan Bayer Leverkusen), Hélder Postiga (verhuurd aan Lazio Roma), Dorlan Pabón (verhuurd aan São Paulo) en Adil Rami (verhuurd aan AC Milan).

Maar ik ben benieuwd welke spelers Valencia in de zomer allemaal zal binnenhalen en of ze waarschijnlijk de concurrentie met Real Madrid, FC Barcelona en (sinds kort) Atlético Madrid aan kunnen gaan.

Voor aankomend seizoen hebben ze Rodrigo de Paul, een 19-jarige linksbuiten, al voor 4,5 miljoen van Racing Club uit Argentinië overgenomen en misschien dat ze dan nog een aantal van deze jonge, talentvolle speler binnenhalen.

Ikzelf hoop wel dat ze dat zullen doen en dan misschien twee tot drie versterkingen waar Valencia echt sterker van wordt. Voor de rest dan speler als de Paul, die dan rustig gebracht worden en klaargestoomd worden voor het grote werk.

Want op dit moment heeft Valencia met spelers als Diego Alves, Vicente Guaita, Juan Bernat, Dani Parejo, Sofiane Feghouli en Paco Alcácer een aantal uitstekende spelers en in de jeugd hebben ze met bijvoorbeeld José Gayá ook nog een talentvolle speler rondlopen.

Spelers als de Paul en Vinicus Araújo (en de waarschijnlijke andere jonge, talentvolle aankopen plus de jeugdspelers) zijn dan de jongens voor de toekomst.

17 mei 2014 om 14:49

Ik heb ergens gelezen dat Rodrigo en André Gomes (van Benfica) zo goed als binnen zijn.

Ik denk dat volgende seizoen nog te vroeg zal zijn voor Valencia om te concurreren met Real, Barca en Atletico.

17 mei 2014 om 14:52

Betwijfel of dat waar is van die 2 gaan er alleen maar op achteruit.

17 mei 2014 om 15:00

Ik ben het met je eens dat het geen echte topaankopen zijn, maar er zijn momenteel weinig topspelers die direct naar Valencia zouden gaan. Ik verwacht 1 of 2 goede spelers, dan nog enkele talenten en aanvullen met spelers zoals Rodrigo etc.

17 mei 2014 om 16:22

Correct, een investeringsbedrijf dat financieel wordt gesteund door Jorge Mendes en Peter Lim heeft in Januari de volledige rechten gekocht. Verwacht maar een hoop Jorge Mendes cliënten die naar Valencia vertrekken deze zomer. Nani wellicht?

17 mei 2014 om 17:04

Klopt. Daarnaast schijnt ook Ezequiel Garay overgenomen te worden en komt Otamendi naar Valencia.

17 mei 2014 om 16:12

Ik meen afgelopen transferperiode gehoord te hebben dat Valencia zaken met Porto heeft gedaan betreft Otamendi. Dat hij het seizoen af zou maken bij Porto en daarna voor 13 miljoen de overstap naar Valencia zou maken.

17 mei 2014 om 17:20

Volgens mij is hij al overgenomen en uitgeleend aan een Braziliaanse club.

Fantastisch! Volgende seizoen zal nog vroeg zijn, maar hopelijk kunnen ze daarna ook strijden om de titel. Zou geweldig zijn met Barca, Atletico, Real en Valencia! En dan nog subtops zoals Sevilla, Bilbao, Sociedad,...

Volgens mij zijn ze al (een paar jaar) een nieuw stadion aan het bouwen...

Vraag me af of dit ten goede komt aan het spel dat Valencia probeert te spelen ... Maar goed ga niet zeiken over geld...

Afgeschreven tot klote club.

17 mei 2014 om 14:56

hoeveel clubs zijn nu wel in handen van aziaten,russen en arabieren vraag ik me af,en wat gebeurd er met de identiteit van valencia ? gaan ze de stadionnaam ook veranderen?

17 mei 2014 om 16:42

Nee, ze gaan naar een nieuw stadion, dat is al jaren de bedoeling, maar kon door een gebrek aan geld nooit afgebouwd worden. Ze zijn daar al in 2007 mee begonnen, en kan dan nu eindelijk afgebouwd worden, het gaat dan Nou Mestalla heten.

Ooit stort de voetbalwereld in vanwege dit soort praktijken.

On :weer zo een olie sjeik die denkt alles te kunnen kopen maar aan de andere kant wel goed dat die de schulden weg wilt werken en een nieuw stadion wilt neerzetten voor Valencia.

17 mei 2014 om 15:02

Je praat onzin valencia moest elke jaar hun beste spelers verkopen en alsnog zaten ze zwaar in de schulden door deze geld injectie zal valencia weer een topclub worden en topclubs hebben topspelers nodig valencia is geen ajax dat ze kampioen worden met spelers als sightorson en poulsen

17 mei 2014 om 15:15

Jij praat onzin.Valencia is ook geen topclub als ze zelf niet ervoor kunnen zorgen om een topclub te worden. Dit is gewoon weer een topteam kopen zometeen. Niks aan.

17 mei 2014 om 15:22

Gaan je nou serieus de Primera Division en de Eredivisie vergelijken(?)

Nou gelukkig zijn we geen Valencia met zo'n sjeik aan het roer, wij doen het op de eerlijke manier, clubs als Arsenal en FC Bayern München zijn pracht voorbeelden van.

Interesseert ons niet of clubs geld uitgeven, want het gaat om de resultaat. Wij wonnen ook van Manchester City (ondanks) de grote namen in hun elftal.

Against modern football!

Edit: Valencia en topclub.. ehm juist Daarom altijd zo leeg het stadion

17 mei 2014 om 15:34

Valencia laat ajax alle hoeken van het veld zien zonder een oliesjeik dus niet zo popi jopi doen bayern München heeft geen oliesjeik maar is wel een van de smerigste teams op de wereld door bvb leeg te plukken van hun beste spelers dat doet ajax ook alleen dan met jeugd spelers

17 mei 2014 om 15:53

We hebben ooit 2x gelijk tegen Valencia 10 jaar terug

Daarnaast, zoiets kan je niet oordelen. Ze hebben erna niet meer tegenover gestaan.

Dit kan voor Valencia dan eindelijk een uitweg zijn. Gaan al jaren gebukt onder enorme schulden, dat kon niet lang meer goed gaan. Nu maar hopen dat het niet zo'n gek is.

Overigens is dat een verkeerde foto, VZ.

Dit is gewoon weer een kwestie van eigenlijk geen keuze hebben. Die schulden zouden op een gegeven moment zo hoog zijn opgelopen dat je helemaal geen uitweg meer hebt en je faillissement kan gaan aanvragen. En natuurlijk wil Lim dan ook wel wat leuks met die club neerzetten en dus extra investeren.

Een nieuw stadion? Het derde stadion voor Valencia dus?
Voordat het Nuevo Mestalla af is, kunnen ze alweer beginnen aan vernieuwbouw.. Hopelijk laat hij het stadion dus afbouwen. Zolang hij geen spelers voor belachelijke bedragen binnen gaat halen is het prachtig om te zien dat een club als Valencia uit de shit komt en hopelijk weer in de top mee gaat spelen. Als hij, net als Manchester City, 8 spitsen vastlegt voor belachelijke bedragen, hoop ik dat zijn hele plan mislukt.

17 mei 2014 om 17:37

Ik denk dat de schrijver ook het Nuevo Mestalla bedoelt

Men is toch al begonnen met de bouw van nou Mestalla? Volgens mij lag de bouw alleen stil door problemen net de financiering en de crisis zou ook parten hebben gespeeld

Foute foto Vz.... smh.

We gaan niet al te veel uitgeven hoop ik.
We krijgen Rodrigo and Andre Gomes "gratis" van Lim. (hij heeft al 100% rechten overgekocht van deze 3 spelers)

We hebben al Otamendi binnen, kan een hele goede duo gaan worden met Mathieu.
dat is 12 mil.
De Paul overgenomen voor 5 miljoen van Avellanda.
Vargas zal zeer waarschijnlijk ook overgenomen worden voor een bedrag rond de 8.
Oriol Romeu zal ook overgenomen woren mits Rufete er mee een is voor 6 miljoen.

En dit wordt allemaal betaal met spelers die de deur worden toegewezen.
Cissokho, Rami, Gago, Banega, Postiga, Jonas en meer gaan zeer waarschijnlijk de lub verlaten.

17 mei 2014 om 16:07

Banega zou ik wel willen houden als Valencia zijnde, of heeft hij zelf geen zin meer en wil hij een ander avontuur?

Joao Pereira vind ik tegenvallen, die zou ik de deur wijzen. Barragan is nog slechter en kan ook wel weg. Richards van City zou het goed doen denk ik.

Als ze voor het centrum Stones (van Everton) kunnen halen dan hebben ze een enorm groot talent te pakken.

Een aanvaller halen heeft echt prioriteit vind ik. Zou Jovetic overgehaald kunnen worden aangezien hij zoveel concurrentie bij City heeft?

Op de vleugel vind ik Yarmolenko een hele goede versterking, hardwerkende speler met scorend vermogen en druipt van het talent.
Guardado mag van mij wel een tweede kans krijgen trouwens.

Javi Fuego en Keita vind ik niet van het gewenste niveau, hopelijk kunnen ze John Obi Mikel halen voor die positie.

Diego Alves
Richards
Stones
Mathieu
Bernat
Mikel
Parejo
Feghouli
Banega
Yarmolenko
Jovetic
17 mei 2014 om 16:12

Jij denkt serieus dat ze 2 engelse spelers kunnen halen?

17 mei 2014 om 16:16

Mikel speelt nauwelijks bij Chelsea, Matic en Ramires heeft hij voor zich en dan zijn Lampard en Luiz er ook nog.

Richards speelt echt niets voor City terwijl het een beest van een verdediger is met een prima techniek. Sagna komt waarschijnlijk hem vervangen dus ja Richards is te koop.

17 mei 2014 om 16:26

Engelse spelers hebben het nooit goes gedaan in Spanje.
Er zijn zelfs 0 Engelse spelers aawezig in de Primera Division.

Carles Gil en Viera komen terug van huurperiode.
Feghouli, Fede, Piatti, Viera, Gil en aakoop de Paul zijn genoeg voor de vleugels.

Centraal hebben we Mathieu, Otamendi, Vezo en Victor Ruiz.
Rami komt terug van huurperiode, dus echt kopen hoeft hier ook niet.

Barragan is beter dan JP. JP heeft inderdaad een matig seizoen gespeeld.
Micah liever niet. Hugo Mallo staat al jaren op onze lijstje.

Rodrigo en Vargas worden gehaald. Jovetic niet nodig.
Fuego en Keita zijn degelijk. In mijn ogen heeft dit team gewoon een goede B2B spelers nodig. Gary Medel is er een van die we willen hebben... mar twijfel of het wel goed genoeg is. Pedro Obiang is een andere optie, mijn favoiete optie.

Banega is slecht. echt slecht. Is nu zelfs op de bank beland in Nob.

17 mei 2014 om 16:37

Beckham bij Real? Niet dat ik het weet, maar hij schijnt het naar behoren gedaan te hebben. Over het algemeen heb je sowieso gelijk. Al zou Stones een uitzondering kunnen zijn omdat hij echt heel goed kan opbouwen. Richards moet je halen als het kan hoor, Engelsman of niet, die kans zou ik niet laten liggen.

Gil en Viera zeggen me niets, De Paul ook niet, kan er dus niet over oordelen. Piatti wel, die is niet goed genoeg. Fede is een groot talent die zeker bij Valencia moet blijven.

Jovetic is een wereldklasse speler vind ik, die kans moeten ze ook niet laten liggen. Genoegen nemen met Vargas en Rodrigo is niet ambitieus.

Medel is echt een verdedigende middenvelder, niet box-to-box.
Kan je me iets vertellen over Pedro Obiang trouwens? Die ken ik ook niet.

Banega slecht? Neee, geweldige speler. Zit hij op de bank bij Old Boys? Jammer zeg, ik dacht dat hij ook wel basis zou zijn bij Argentinië op het WK! Dat gaat dus niet gebeuren waarschijnlijk.... maar hij heeft zich wat mij betreft al lang en breed bewezen en zit dus "slechts" in een dipje,

17 mei 2014 om 17:39

Banega heeft een beetje een mentaliteitsprobleem volgens mij, het is wel een goede speler.

17 mei 2014 om 17:49

Moet jouw naam trouwens Shakthar voorstellen?

wa ne domme debiel, meer dan 300M ?? dat kan hij beter aan zijn eigen land uitgeven! waar zoveel armoede nu is

17 mei 2014 om 17:55

Singapore is inderdaad straatarm....

Wat een debielen lopen er rond op Vz

Wacht.. Nog een nieuw stadion? Er staat er al een nieuw stadion leeg in Valencia. Waanzin.

17 mei 2014 om 17:39

Die gaat hij laten afmaken

Nog een kampioens kandidaat erbij.
Dat is leuk voor de spaanse competitie.

Spanje neemt voetbal al over met beperkte middelen en veel schuld. Laat staan als ze ooit allemaal schuldvrij worden.

Traditioneel failliet gaan i.p.v. een oliesjeik of een rijke man uit Rusland/azië is de beste keuze.

Kan je net de ffp nog wel zomaar 300 miljoen euro in een club pompen. Geldinkomsten moeten toch marktconform zijn

17 mei 2014 om 16:46

Doe niet naief man.
Is het beter dat die man geweren koopt en een oorlog begint in Koeweit.
Ik sta 100%achter deze man en als morgen deze man naar Ajax komt en zegt hier is 150 miljoen,koopt er spelers mee en speel volgend seizoen de finale van de Cl
Dan komt hier geen enkele Ajax-fan zeggen hier : nee,wij willen u geld niet,wij willen niet overwinteren in de Cl
Dat gebral over die FFP , voetbal zone zou er mee moeten stoppen,dit is allemaal larie en apekooi..

17 mei 2014 om 18:23

Apekooi...apekool bedoel je. En dat is wat jij uit jouw nek kraamt.

Voetbal is een sport. Het voetbal zou moeten draaien om talent en kunde, cultuur en clubliefde, maar het is nu een pure geld-affaire geworden wat al deze positieve kenmerken van tafel veegt.

Het zegt genoeg over jouw karakter en persoonlijkheid dat je daar niet mee zit. Dat je FFP onzin vindt. Om van te kotsen.

En deze Ajax-fan hoeft dat oliegeld niet. Trouwens, ik wil het bij geen enkele club zien. Iedere club die door eigen wanbeleid naar de kloten gaat en zijn ziel verkoopt aan oliesjeiks is voor mij geen club meer.

17 mei 2014 om 19:02

Ik vroeg het me gewoon af, weet niet wat geweren en een oorlog met mijn vraag te maken hebben. Mijn voorkeur voor Ajax al helemaal niet. Begrijp niet waarom je zo heftig reageert.
Wat ik bedoelde is dat er net toch boetes zijn gegeven omdat er teveel uitgegeven is voor PSG en City. Sponsorinkomsten moet marktconform zijn dus waar ik benieuwd naar ben is hoe 1 man dan 300 miljoen kan investeren want dat lijkt me niet marktconform.

17 mei 2014 om 19:04

jij schreef het ik dacht het.

Fijn, nog zo'n koopclub erbij.

Zou ook mooi zijn als hij dat stadion afbouwt waar ze mee gestopt zijn wegens geldgebrek.
Als ik hem was zou ik ook alvast een miljoen of 60 op kas houden voor die fairplay boete in de toekomst.

17 mei 2014 om 19:47

Elke club is een koopclub. De spelers moeten toch ergens vandaan komen.

18 mei 2014 om 11:27

Je weet best wat ik met koopclub bedoel.

Exeptioneel hoge bedragen aan spelers uitgeven omdat zelf opleiden te lang duurt in de ogen van deze korte termijn denkende miljardairtjes.
Deze clubs verkopen hiermee weer hun ziel en dat om waarschijnlijk 2 of 3 plaatsen te kunnen stijgen op de ranglijst.

Maarja,voetbal gaat nu eenmaal om geld en niet meer om het voetbal, dat is nu eenmaal het nieuwe voetbal...de sportieve kant van clubs word weggeregeerd door keiharde centen.

18 mei 2014 om 11:44

Voetbal is nu eenmaal korte termijn denken. Het gaat namelijk om vele miljoenen. Dat kun je jammer noemen, maar het is nu eenmaal de realiteit. Dat zal ook nooit meer veranderen. Het Europees hof heeft destijds het Bosman-arrest opgelegd en dat zullen de clubs hoe dan ook moeten nakomen.
En wil een Nederlandse club ooit nog iets willen betekenen dan zal men toch flink miljoenen er tegenaan moeten gooien, en dan nog werkt het niet aangezien het hele systeem hier anders is dan in andere landen.

Natuurlijk gaat de voorkeur niet uit naar overname, maar in deze situatie is dit het hoogst haalbare voor Valencia. Zonder overname zal Valencia hoogstwaarschijnlijk nooit meer kunnen concurreren met Barca, Real en Atletico, maar dit zou een goede uitgangspositie kunnen zijn! Laten we hopen op een goede toekomst met Peter Lim en dat Valencia weer mee kan doen met de top 4 van Spanje! Amuuuuuunt

Tja ,zo gaat dat . Jarenlang wanbeleid. En als de tijd gekomen is daar het gelag voor te betalen, wordt je als club zijnde door een of andere rijke stinkerd geredt , en mag je volgend jaar andere clubs van hun talenten beroven

Hopelijk krijgen we straks een 4 strijd, dan wordt het nog spannender. Maar dat het zo spannend zal worden als dit seizoen met 3 ploegen zal nog wel even duren denk ik, maar toch even spannend als vorig seizoen zal het dan hopelijk een tijdje blijven. In ieder geval wordt La Liga dan samen met de Premier League de grootste en spannendste competitie. In Engeland hadden ze dit seizoen 4 ploegen die mee deden voor de titel, verder is het enige verschil nog dat de kloof tussen de top en subtop kleiner is in de Premier League dan bv. de top 3 van Spanje met de nummers 4 tot 7 dit seizoen. Real heeft bv 84 en Atletic Bilbao 69, wetende dat Real laatste 2 wedstrijden 5 punten liet schieten, anders was het verschil misschien 20 punten. Dit seizoen haakte Manu vroeg af maar deed Liverpool dan weer lang mee voor de titel sinds jaren.

Ik vind het positief, 300 miljoen is al een pak geld waarmee ze de schulden halveren en verder is er mogelijk 60 miljoen over om te investeren in nieuwe spelers. Ze kunnen met dat geld 5 goeie spelers halen en ook misschien 3 spelers verkopen. 15-18 miljoen per speler daar kunnen ze toch al redelijk deftige spelers mee kopen. Verder kan het ook goedkoper. Afellay, Song, Dos Santos en Bojan mogen ze voor 35 miljoen komen halen bij Barça, dan hebben ze nog 25 miljoen de verkoop van een paar spelers die willen vertrekken of ze niet nodig hebben en daarmee halen ze nog 2 toppers, goeie verdediger 10 miljoen en diepe spits 25 miljoen.
Ik zie liever zo'n bedragen dan sheiks waarvan 1 miljard een klein stukje van de taart is.

Koopclub? Lol. Wat kan je tegenwoordig kopen voor 60 mil? Niks. Stelt niks voor.

Mooie club Valencia, echt een CL club en ik hoop dat ze er spoedig weer bij zitten.

17 mei 2014 om 15:57

@clichy

je kunt heel veel spelers kopen voor 60 miljoen alleen je moet er slim mee omgaan

17 mei 2014 om 16:07

De nummer 10 van Spanje die in één zomer 60 miljoen investeert is geen koopclub?
Levante UD (negende) heeft een selectiewaarde van €40 miljoen, Celta de Vigo (achtste) €46 miljoen en Valencia zelf €117 mijloen. Dit betekent dus dat de helft van de huidige selectiewaarde wordt gestoken in nieuwe spelers. Dat is absoluut een koopclub.

Ja moet je hier blij mee zijn?? Ik denk van wel. Persoonlijk draag ik Valencia een warm hart toe en houd ik wel van traditieclubs. Maar met de enorme schulden van Valencia denk ik dat dit de enige oplossing is.
En zeg nou zelf: Valencia op de 10e plek in la liga, dat kan, mag en hoort toch niet!!??

Hoop dat Valencia weer terugkeert aan de top geniet altijd van het voetbal dat zij spelen.

Was natuurlijk te verwachten, maar wat reageren hier weer ontzettend veel mensen die er geen verstand van hebben. Dus om even duidelijk te zijn:

Valencia was Niet failliet gegaan zonder deze overname, door het toch uitstekende beleid dat men voert onder de nieuwe voorzitters(sinds 2008 toen Soler vertrok) heeft men al ruim 400 miljoen euro schuld afgelost. De club was er zelf uiteindelijk ook gewoon bovenop gekomen alleen word dat proces nu 10x versnelt door de overname door Lim. Zoals de club de laatste jaren heeft gehandeld is juist een voorbeeld voor zo'n beetje elke club met schulden en als dat ''nieuwe'' stadion er niet was geweest zou men zelfs gewoon schuldenvrij zijn.

Het is overigens nog niet officieel, als Lim er niet uit komt met Bankia wat de schuld betreft gaat de deal gewoon niet door(en word het eventueel 1 v/d andere 3 potentiële kopers).

Redder uit nood. Valencia zat op de afgrond met haar torenhoge schulden en de bouw van de nieuwe Mestalla stond al stil, dus dit mag je een grote zege noemen. Ik hoop dat deze man niet van Valencia een soort City maakt maar écht goed investeert in spelers en verliezen kan omdraaien in winst.

Ik gun het ze, Valencia is een mooie club.

Laten we hopen dat hij Valencia weer een plaats onder de grote 2 kan (of 3) kan stuwen. Ik vind het een prachtige club. Ik hoop nog het meest dat hij direct het stadion gaat laten afbouwen.

Dit maakt de Spaanse competitie alleen maar sterker. K juich het toe...

Dit maakt het voetbal alleen maar sterker, maar ik hoop niet dat hij blind zal inversteren. Een paar gerichte versterkingen, gemixt met je jeugdopleiding zou leuk zijn.

Goed nieuws voor m'n clubje! Uit de schulden en nieuwe spelers, nu wordt Spaanse competitie nog spannender, als Valencia goede gerichte aankopen doet zouden we best hoog kunnen gaan eindigen weer!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren