Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Blatter geeft toe: 'Keuze voor WK in Qatar was een fout'

Laatste update:

Joseph Blatter heeft toegegeven dat het een fout is geweest om Qatar aan te wijzen voor het WK van 2022. Het Arabische emiraat mag de mondiale eindronde over acht jaar organiseren, maar er zijn zorgen over de hoge temperaturen in de zomer, terwijl de organisatie in opspraak is geraakt vanwege de slechte behandeling van zijn werknemers. Honderden arbeiders zijn gestorven.

/

Blatter betreurt het feit dat het WK naar Qatar is gegaan: "Het was een fout, maar er worden veel fouten gemaakt in het leven", zegt de FIFA-voorzitter tegen de Zwitserse omroep RTS. In de beslissende stemronde koos Blatter naar eigen zeggen zelf niet voor Qatar.

Het is nog niet bekend wanneer het WK van 2022 gespeeld zal worden: de FIFA zal waarschijnlijk aan het einde van dit jaar bepalen of het toernooi naar de winter moet verhuizen, of dat het WK gewoon in de zomer gespeeld kan worden. Volgens Blatter is de kans groot dat er in de winter gevoetbald zal worden. Volgende maand is het WK in Brazilië en over vier jaar wordt het toernooi gehouden in Rusland.

Het is nog niet te laat om het WK van 2022 aan een ander land te geven

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voor Blatters rekening was het niet slecht.

16 mei 2014 om 08:24

Klopt!

Daarnaast zouden ze de mogelijkheid kunen onderzoeken om daar 's nachts te gaan voetballen...

16 mei 2014 om 08:31

Ja of met icepacks op hun hoofd en 15 drinkpauzes van een minuut

16 mei 2014 om 09:15

Klopt, dacht ik ook aan.formule 1 n motogp doen ze ook 's avonds. De spelers zullen alleen hun ritme om moeten gooien dan. Of 's ochtends vroeg.

16 mei 2014 om 10:46

Ik hoop dat iedereen dit te zien krijgt, maar Blatter was een van de weinige die tegen het WK in Qatar stemde. De stemming was grotendeels geregeld door Platini, die deals met Qatar had gemaakt zodat ze veel zouden investeren in de europese clubs.

Ik zal niet zeggen dat Blatter niet corrupt is, maar hij stemde tegen het WK in Qatar en was de grootste voorstander van het WK in Zuid-Afrika (hier probeerde hij ook in 2006 het WK al naar toe te krijgen maar toen zonder succes).

Hij is nu in een politiek gevecht met Platini om herkozen te worden, dus laat hij weten dat het niet zijn schuld was maar die van Platini.

16 mei 2014 om 11:22

De stemmen worden niet openbaar gemaakt dus je praat nu gewoon poep. We zullen nooit te weten komen wat Blatter wel/niet heeft gestemd. Je kunt, net zoals je zelf gaat stemmen, niet opzoeken wat iemand anders heeft gestemd.

Ik vertrouw Blatter voor geen meter en zeg dat hij wel op Qatar heeft gestemd. Waar ik dat op baseer? Nergens, dus mijn uitspraak is net zo geldig als die van jou; niet dus.

16 mei 2014 om 11:56

Ikzelf dacht aan Quatar verplaatsen naar een andere regio

16 mei 2014 om 12:02

Zijn quote is:"it was clearly shown in a study that the temperatures would be too hot in summer," Blatter said. "this situation did not stop the Fifa Executive Committee, however, from awarding the World Cup to the Emirate with a large majority."

Hij geeft de Fifa EC de schuld, lijkt me toch wel duidelijk dat hij dan wss zelf tegen stemde.

16 mei 2014 om 12:38

N-ajax

Naief. Je gelooft toch niet werkelijk dat Qatar werd gekozen buiten Blatter's goedkeuring om. Allereerst kunnen wij helemaal niet controleren wat hij stemde dus dat is makkelijk praten voor Blatter. Daarnaast kan hij ook tegen hebben gestemd omdat hij allang wist dat de meerderheid voor Qatar zou stemmen. Zo zou hij een mooi excuus hebben tegen beschuldigingen van corruptie.

16 mei 2014 om 10:46

En dan ook nog durven stellen dat er meer fouten in het leven gemaakt worden. Honderden arbeiders al dood en hij doet er nogal luchtig over...

16 mei 2014 om 11:19

Ik wou het net zeggen, honderden mensen dood en hij begint over fouten in het leven. Verkeerde woordkeuze van een verkeerde man. Niet te geloven dit.

16 mei 2014 om 11:53

Ik snap dat je hier over valt; dit had hij blijkbaar niet zien aankomen en hij doet het af als 'ach, een foutje moet kunnen'. Ik vraag me ernstig af in hoeverre er onderzoek gedaan is naar de eventuele arbeidsomstandigheden van de stadionbouwers voordat Qatar werd aangewezen als organiserend land. Het lijkt me sterk dat dit niet te voorzien was..

16 mei 2014 om 13:22

Dit was absoluut wel te voorzien. Als je alleen al kijkt naar de mensenrechten daar. Maar het ging de beste man alleen om de poen.

16 mei 2014 om 11:29

Nee. Blatters herbenoeming was de grootste fout.

16 mei 2014 om 13:02

Precies, hij doet er wel heel luchtig over. Alsof hij een verkeerde afslag heeft genomen. Zal Blatter zich realiseren dat het bloed van honderden overleden arbeiders aan zijn vingers plakt?

Als Blatter nog IETS goed wil maken dan doneert hij dat geld wat hij van Qatar heeft gekregen aan de nabestaande van overleden arbeiders.

Beetje makkelijk, hè Seph? Komt een beetje als mosterd na de maaltijd dit

16 mei 2014 om 07:58

Inderdaad. Volgens mij heeft deze uitspraak enkel te maken met het feit dag deze man zich weer beschikbaar had gesteld als kandidaat bij de verkiezingen voor FIFA president waardoor er nu dus een charmeoffensief is ingezet.

16 mei 2014 om 09:02

Dat was ook het eerste waar ik aan dacht ja

16 mei 2014 om 09:43

Het is gewoon een regelrechte schande dat Blatter zo veel te zeggen heeft. Het WK aan Qatar toekennen is een fout die een kleuter niet zou maken ...

WK in de winter? Alle competities zullen omgegooid worden enkel opdat Blatter zijn zakken zou kunnen vullen. Het is een arrogante parasiet die niets van voetbal kent ...

Op de brandstapel ermee

Dat ie het toe geeft. Zeldzaam!

16 mei 2014 om 08:04

Hij wil nog herkozen worden bij de FIFA dus hij moet toch punten scoren bij het publiek..

16 mei 2014 om 08:10

Welk publiek? Was het maar een publieke stemming. Helaas is de FIFA een prive organisatie en stemmen alleen de nationale bonden. En dat zijn weer allemaal vriendjes.

16 mei 2014 om 08:17

precies, zoals ze het in nederland in den haag ook doen, zich kwetsbaar opstellen en net doen of hij er allemaal iets om geeft om wat sympathie te winnen

hij is er zelf alleen maar beter van geworden financieel, ik vind dat ze hier eens een onderzoek naar in moeten stellen

16 mei 2014 om 09:42

En de nationale bonden stemmen namens hun leden dus dat publiek

16 mei 2014 om 10:25

@100% Ajax

Dat is het hele punt nu....hij geeft helemaal niks toe.
Blatter zegt dat het een fout was, maar dat is een grote leugen.
Het was helemaal geen fout, het was juist een weloverwogen keuze. Echter was het een keuze die niet op basis van het voetbal is genomen.

Een fout? Je gelooft toch niet echt dat de Fifa het WK toekent aan een land om pas een paar maanden later erachter te komen dat het eigenlijk te warm is in de zomer?

Nee, Blatter geeft helemaal niets toe, sterker nog...hij liegt en verschuilt zich achter de bekende "alle mensen maken fouten".

16 mei 2014 om 12:14

Laat je niet misleiden. Hij geeft het toe, maar zegt er direct achter dat "mensen fouten maken". Het lijkt misschien heel ridderlijk, maar hij doet het direct teniet doordat hij het veralgemeniseert. Gemakshalve vergeet hij er ook bij te zeggen dat als "mensen fouten maken"ze daarvoor meestal verantwoording af moeten leggen en dat hij er alleen maar zijn bankrekening mee heeft gespekt.

Dat hele verhaal over hoge temperaturen was bekend. Dat het spelen in de winter een organisatorische hel gaat worden voor de reguliere competities was ook bekend. De enige optie om het enigszins behapbaar te houden zou 's nachts spelen zijn. Maar daar zullen vast ook haken en ogen aan zitten.

Echt. Het is een boef. En een grote ook.

Qatar is een geen onderdeel van Arabische emiraten. Ter verbetering

16 mei 2014 om 08:20

Dat staat er ook niet. Het zijn de verenigde Arabische emiraten, dat is het land dat jij bedoeld. Qatar zelf is een emiraat op het Arabisch schiereiland en dus een Arabisch emiraat..

Als je dat gewoon eerder bedacht en niet achter het geld aan liep... Nu zullen ook alle competities moeten worden stop gezet. Allemaal extra moeite. Maarja it's all about the money...

Als je meer geeft om de zak met steekpenningen van een organiserend land, dan om de klimatologische omstandigheden, dan maak je zo maar dit soort fouten in je leven, Herr Blatter.

16 mei 2014 om 07:43

Ik vind het erger dat de werknemers slaven zijn en er al honderden doden zijn gevallen. Bijna iedereen die er werkt komt uit een etnische minderheid, omdat die geen rechten blijken te hebben in qutar. Ik denk dat er nog wel wat doden bij gaan komen, maarja, blatter zal zijn geld wel niet terug willen geven aan qutar. Daarbij zie ik blatter er nog voor aan om er mee te gaan dreigen om nog meer geld te krijgen. echt een grote vlek op ons ras deze man.

16 mei 2014 om 08:03

@ Michielho

Blatter kan geen kant meer op. Hij zit als een rat in de val en Qatar zit in zijn maag.
Het is niet een kwestie van geld terug willen geven, het is een kwestie van niet kunnen.

Zodra het WK in de winter gehouden word staat Engeland vooraan met een rij advocaten. Deze hebben miljoenen gestoken in het Wk bid en om alles perfect te krijgen. Nu is hun bid afgewezen omdat Qatar een betere keuze was. Zodra dit dus niet blijkt en het Wk verplaatst word zal Engeland de Fifa helemaal af maken.

Daarbij komt het verplaatsen van een Wk naar de winter nog een keer in de nek van Blatter hijgen. Boxing day is de grootste uitzend dag in Engeland met het voetbal. Deze zal dus niet mogelijk zijn waardoor ze miljoenen mis lopen. Zodra het WK naar de winter verplaatst word zullen alle TV bedrijven en sponsors stuk voor stuk de Fifa naar het gerecht slepen. Dit zet natuurlijk ook extra druk op de Fa.

Mocht de Fifa besluiten het WK buiten Qatar te verplaatsen zullen de mensen van het Qatar bid met een miljoenenclaim (lees miljarden) voor alle reeds gemaakte kosten en alle geplande leveringen met leveranciers.

We moeten het accepteren, het WK zal in Qatar komen omdat er simpelweg niets meer aan te doen is. En wie mag er op de blaren zitten, juist de werknemers daar.

16 mei 2014 om 08:09

Allemaal leuk en aardig, maar dan heb je toch een een probleem met de grote clubs niet alleen in Engeland maar de gehele Europese top. Arsenal, Manchester City, Barcelona, Real Madrid, Paris SG, Milan, allemaal spelen ze met een naam op het shirt uit de Emiraten of Qatar. Je kan natuurlijk niet voor miljoenen per jaar Emirates of Qatar foundation op je shirt zetten er vervolgens klagen dat je tegen een WK in Qatar bent. Zodra mensen binnen het voetbal trouwens nog steeds achter het bid staan, denk aan Ronald de Boer, Pep Guardiola, Batistuta, dan kan je het al helemaal vergeten.

16 mei 2014 om 08:15

@ Pacomemo

Natuurlijk kan je wel uitspreken tegen een Wk in Qatar als je gesponsord word door Emirates. Het betekent niet automatisch dat die mensen ook betrokken zijn in het WK bid van Qatar. Als je sponsor rechtstreeks verband houd met het bid kan je niet zoveel klagen. Maar er zijn genoeg sponsors die er maar weinig mee te maken hebben.

Desondanks blijft de uitkomst hetzelfde, het WK zal gewoon in Qatar gehouden worden.

16 mei 2014 om 08:27

Daar sla je dus de plank helemaal mis. Moet je eens nagaan met wie Emirates allemaal samenwerkt, partners mee is, zaken mee doet, etc.

16 mei 2014 om 08:50

@ Pacomemo

Er zijn al voldoende clubs/managers die zich hebben uitgesproken over het WK in Qatar. Dus of ik de plank mis sla, de realiteit zegt anders.

16 mei 2014 om 10:17

Misschien haalt Engeland niet eens de wk van 2022. Je bent er pas over 8 jaar jongen, tot die tijd gaan er veel dingen veranderen

Fout door de mentaliteit, instelling en beleid van je eigen organisatie. Geld voor het voetbal. Hij is verantwoordelijk voor die organisatie dus opstappen........of ben ik nu te hard?

16 mei 2014 om 08:06

Nope, hij geeft hiermee keihard zijn eigen falen aan, sluit me volledig bij je aan.
Wanneer je als hoofd van de fifa een dergelijke inschattingsfout (met in dit geval verstrekkende gevolgen) dien je mijn inziens te evalueren of je nog wel capabel genoeg bent een dergelijke functie te bekleden. Niet dus!

16 mei 2014 om 08:12

Ook al is deze man weg, dan nog verdwijnt het probleem niet. Ze staan namelijk in de rij om het zo van hem over te nemen.

16 mei 2014 om 10:40

@ rexmundi. Blatter, die is pas hard! Heeft het hele voetbal naar de pleuris geholpen onder zijn bewind. Het is misschien wel de grootste boef van de wereld. Hij moet niet alleen opstappen. Wat mij betreft gaat ie ook de gevangenis in

Iedereen wist het al ban dag 1 dat het wen slecht idee was, elke kleuter van 4 kon dat bedenken, maar nee fifa leek het een leuk idee..

Nadat zijn zak gevuld is met geld kan hij weer alles zeggen.

Allemaal weer gelul in de ruimte dit. Hoe gaat Blatter er voor zorgen dat dit nooit meer gebeurd? Welke conclusies trekt blatter hier uit. Stap toch eens op vent.

Mooi dat de heer Blatter er nu toch achter is gekomen. Ach ja wat zal hij er om malen, wil niet weten hoeveel eurootjes er op zijn bankrekening zijn bijgeschreven. Elk iemand kan bedenken dat een wk organiseren in de woestijn geen goed idee is. Mooi dat hij dit ook afveegt met "iedereen maakt wel eens fouten". Dit is een schandalige fout, en had met normaal denken makkelijk voorkomen kunnen worden, wat voor deze man blijkbaar niet meer zo vanzelfsprekend is.

Rusland ook Sepp ... maar ja jullie zijn bij
de Fifa allemaal zo corrupt als nete ...

16 mei 2014 om 08:04

@ Roel71

Voor Rusland is nog wat te zeggen. Dit is toch een land met een paar aansprekende namen in het voetbal. En hebben met de olympische spelen laten zien dat ze een toernooi tot in de puntjes kunnen organiseren. Daarnaast is Rusland dusdanig variabel qua klimaten dat ze prima de juiste plekken kunnen vinden om het te organiseren. Over Rusland hoef je je geen zorgen te maken. Vladimir zal er persoonlijk voor zorgen dat alles tot 150% geregeld is.

16 mei 2014 om 08:16

Je bedoelt toch niet de Winterspelen van afgelopen februari, mag ik hopen. Daar is van alles mis gegaan. Toch raar hoe sommigen aan hun ideeën komen. Zou Poetin en Rusland nu ook het voordeel van de twijfel krijgen ondanks alle politieke onstabiliteit?

16 mei 2014 om 08:52

@ Pacomemo

De afgelopen winter spelen, wat is er dan allemaal mis gegaan.
De internationale pers was lyrisch, de sporters waren lyrisch, het olympisch comité was lyrisch en de toeschouwers waren lyrisch. Hoevele is er precies misgegaan? Kom eens met voorbeelden?

16 mei 2014 om 09:12

Ik weet eerlijk gezegd niet of je sarcastisch bezig bent nu of niet. Voor alle details verwijs ik je naar Google, maar ik zal een paar zaken opnoemen. Rapport van amnesty international waarin geconcludeerd is dat het Rusland van Poetin de rechten van de mens zoals de vrijheid van meningsuiting onderdrukt. Het uitbuiten van arbeiders tijdens alle nodige bouwprojecten, daarbij het niet correct weghalen van afval en puin waardoor lokale mensen kampten met veiligheid- en gezondheidsklachten. Accommodatie was ronduit een drama, vooral hotels die niet op tijd af waren. Infrastructuur kampte met tegenslagen, zo waren niet alle toegangswegen af en waren er problemen met de transport. De helft van de tribunes waren soms leeg en een aantal landen heeft de spelen zelfs geboycot. Dan heb ik het nog niet gehad over het hele homo-gebeuren dat overigens uitvoerig door de media is besproken.

16 mei 2014 om 09:13

Hotels die niet klaar waren mischien

16 mei 2014 om 09:26

Je meent toch niet serieus dat je het raar vind dat een land als Rusland het WK gaat organiseren? Grootste land van de wereld met 150 miljoen inwoners het grootste land van Europa en een land waar ze dit soort evenementen wel kunnen organiseren (hoewel corruptie hoogtij viert, maar aan corruptie gaat niemand dood) Dit kun je niet zeggen van bijvoorbeeld Brazilie...dan hadden we het daar ook nooit mogen houden en Zuid Afrika en nu Qatar. Dan mag het alleen nog in 10 landen in de wereld waarvan er al 7 niet in staat zijn om het alleen te organiseren. Voetbal is van iedereen en verbroederd op land niveau althans.

De Olympische spelen zijn nog nooit zo straks, compact en spectaculair georganiseerd. Ja Rusland is een belachelijke keuze.....

Of je hebt een ander land moet geven is nog niet eens zo'n makkelijke onderneming. Dan zit je in Qatar met halve stadions, hoop gezeik met die landen daar, moeten er elders weer honderden miljoenen uit worden gegeven voor stadions en organisatie en ga zo maar door.

Maarja als we de gestorven mensen, hoe dom t ook klinkt, even als sunk costs zien dan geef je dat WK direct aan een ander land. Die doden zijn al gevallen en elke dag dat je er in Qatar mee doorgaat kan dat dodental zomaar oplopen.
Ronduit verschrikkelijk als we de verhalen moeten geloven ... Doden en honderden miljoenen kosten voor een voetbalfeestje ...

16 mei 2014 om 10:23

Helemaal eens. Gewoon de investeringen die al gedaan zijn, laten voor wat het is. Kijken naar wat we kunnen verwachten voor de toekomst. Dan lijkt me de conclusie heel simpel dat we daar helemaal niets te zoeken hebben.

Kan dit niet meer verplaatst worden dan?

16 mei 2014 om 07:46

Ik denk dat er ondertussen al heel wat contracten zijn ondertekend, bouwcontracten, sponsorcontracten. Dat gaat een godsvermogen kosten om het te verplaatsen.

Gewoon naar Engeland verplaatsen. Al honderden werknemers zijn gestorven en ze hebben nog 8 jaar te gaan. Dat gaat zeker weten richting de duizend.

Tja, het is een fout waarvan iedereen van te voren al zag dat het een fout zou zijn (alleen al vanwege de temperarturen), maar Blatter werd weer eens verblind door het geld.

Verplaatsen naar Engeland of Duitsland die hebben al stadions klaar etc

Maar ondertussen heeft Blattler al wel zijn zakken flink gevuld met de "deal"

Tuurlijk ontstaan er in de bouw ongelukken, en soms
helaas met dodelijke afloop, maar kom op mensen ...
honderden ?!? ... dat is nog nooit vertoont, een regelrechte
schande dat een WK in zo'n land word gehouden !!

Laat mij raden, er komen verkiezingen aan en meneer heeft stemmen nodig. Daarom kruipt hij nu in deze rol. Ik heb een fout gemaakt....Bla Bla. Mensen maken ook fouten, maar deze door hebzucht gemaakte fout is onvergetelijk! Je tijd is geweest Blatter, Please vertrek!! De wereld is uitgekeken op je!

De hele wereld wist het, maar hij niet ten tijde van het bid? Dit is schandalig, de corruptie straalt er vanaf en geen hond die er wat aan kan doen.

Maar er worden vaker fouten gemaakt zegt ie.. wat een draak van een vent. Deze fout heeft niet alleen heel veel geld gekost maar ook mensenlevens

Ik zou Marokko die Wk wel willen zien hosten toch eens een Arabische/berbese land. We hebben nu 2 Wereld Club Cups, een jongere Afrika Cup en een Afrika Cup in 2jaar tijd, zou wel lekker zijn als Marokko een paar Miljardjes extra gaat investeren in stadions en infrastructuur.

De hoogste baas heeft toch de alles beslissende stem? Maar zo kennen we Blatter weer. Corrupte hond dat ie is!

Als speler zijnde moet je dit WK gewoon boycotten. Je bond gaat het niet doen.

Blatter betreurt het feit dat het WK naar Qatar is gegaan: "het was een fout, maar er worden veel fouten gemaakt in het leven", zegt de FIFA-voorzitter tegen de Zwitserse omroep Rts.

Daar zeg je me wat Blatter, aangezien je zelf al genoeg fouten hebt gemaakt een aantal jaren op rij...

Lekker veel geld in je zak gestoken, en nu even komen zagen.
Het is tijd om af te treden beste man

Man, man, man, waarom is er nou niemand die ingrijpt bij deze crimineel. Deze man is de grootste bedrieger op dit aardbol. Eerst accepteert hij geld van Rusland. Vervolgens geeft hij een deel van dat geld aan Interpol voor hun "onderzoek" naar corruptie. Wonderbaarlijk dat het daarna angstvallig stil was met hun onderzoek.

Zijn concurrentie om de verkiezingen trekken zich altijd wonderbaarlijk terug of ze worden betrapt op corruptie. Deze man zegt van alles in de media en zodra hij herkozen is, wordt alles in de "ijskast" gestopt of hij komt gewoon zijn beloftes niet na.

Nu ook weer, hij is herkozen en nu durft hij zijn "fout" toe te geven? Ik denk dat hij daarna naar zijn bankrekening heeft gekeken en hard gelachen heeft om zijn fout.

Ooh en nog iets. Deze man is 78 jaar oud. Hoe kan iemand van zijn leeftijd zo'n functie vervullen?

Honderden doden gevallen bij de bouw van stadions, ik vind het echt belachelijk dat mensen in 2014 nog als slaven worden gebruikt. De rijkere welvarende landen zouden deze toernooien moeten organiseren, niet die corrupte landen met grote verschillen tussen rijk en arm.

16 mei 2014 om 11:16

Ik kan je vertellen dat het BBP per inwoner beduidend hoger is dan in Nederland. 90.523,53 Dollar per jaar om precies te zijn. Elk land is verschillend, je kunt niet afmeten aan de welvarendheid of een land deugd. Om eerlijk te zijn deugd geen elk land, VS is nog het ergste.

16 mei 2014 om 11:19

Ik heb het over de Europese toplanden zoals Nederland en Duitsland. Hier zullen geen honderden mensen sterven bij de bouw aan een stadion, hier zijn de wegen goed en het weer is niet zo dramatisch. Maarja ik snap wel dat als de Fifa een grote zak met geld ziet dat ze moeilijk nee kunnen zeggen tegen landen als Qatar en Rusland.

16 mei 2014 om 11:23

Dan heb je het ook wel gehad, Nederland, Duitsland, Belgie, Engeland, Frankrijk valt het nog wel te doen.

Voor de rest is de wereld bezaait met enkel corruptie, geweld, macht, ongelijke verdeeldheid, honger en kindersterfte.
Er zijn altijd al mensen gestorven voor de rijke' hun evenementen.

Zelfde als het geouwehoer in Brazilië. . Is ook een fout om het daar te houden.

16 mei 2014 om 09:09

Nee,

Brazilie is een op en top voetballand. Dit WK gaat een groot feest worden, let maar op.
Qatar, dat is echt een fout.

Maar nog steeds Qatar de organisatie niet ontnemen, wat is dan de waarde van deze bekentenis meneer Blatter?

Dit land is niet geschikt om een WK te organiseren, in de zomer is het te heet en in de winter mag je alle competities op de schop gooien. Maar ja, de Fifa heeft al heel veel geld van Qatar ontvangen en het waarschijnlijk alweer uitgegeven dus ze kunnen ook niet terug.

Daarnaast heb je nog de arbeidsimmigranten die daar zwaar uitgebuit worden, er zijn al heel veel doden gevallen doordat ze in snikhete omstandigheden moeten werken, amper drinken krijgen en ook naar hun geld kunnen ze fluiten. En kom niet aan met voorbeelden dat er overal arbeidsimmigranten worden misbruikt want in Qatar is het heel erg. Google maar op Qatar Slavery en je weet genoeg.

Er zijn zat andere landen waar een WK georganiseerd kan worden zonder dat er nieuwe stadions hoeven worden neergezet. Bijvoorbeeld weer eens de Verenigde Staten. Daar staan tientallen American Football stadions die je met kleine aanpassen geschikt kunt maken als wk stadion, Maar nee, het moet weer per se in Qatar vanwege al het geld.

16 mei 2014 om 11:50

Blatter zegt dat het politiek was maar dicht dat weer eens niet toe. Of iniedergeval niet in het artikel wat ik erover heb gelezen. Qatar is een land waar de monarchie de macht heeft door pure repressie, overigens alle golfstaten. Bespottelijk om hun bloedgeld in het europese voetbal te belonen met een WK. Dat Blatter het een beter idee vindt om in de winter maanden te gaan spelen is echt absurd. In de zomer is eigenlijk al niet te doen voor de grote spelers die alles spelen maar nu willen ze dus echt alles op zijn kop gooien. Wat een ongelooflijke arrogante!

Verenigde staten was ook qua klimaat niet te doen volgens mij. Zuid-Afrika was schandalig en Qatar ook. Beide landen schenden de mensenrechten. (z-afrika beschermd minderheden niet voor razzia's) Brazilie kan je ook maar je vraagtekens bij zetten of die er al klaar voor zijn!

16 mei 2014 om 12:50

Met bovenstaande ben ik het eens, maar in de Verenigde staten is echt wel te spelen gedurende dit jaargetijde mits je niet in de Zuidelijke staten gaat spelen. Ik kan me inderdaad herinneren dat we in 1994 in een snikhete Citrus Bowl in Orlando moesten voetballen. Maar dat is dus nog steeds niks vergeleken met de temperaturen in Qatar.

Ga maar eens zoeken op www.weeronline.nl en zoek naar Orlando en vervolgens Doha in Qatar. Je kunt dan van beide plaatsen zien hoe goed het voetbalweer er is momenteel. In Doha is het nu 38 graden en in Orlando 28 graden. Scheelt dus nogal.

Zuid-Afrika vond ik buiten de soms half gevulde stadions geen slecht WK, het is alleen jammer dat er nu gigantische stadions staan die verliesgevend zijn en waar nog amper gebruik van wordt gemaakt.

Brazilie is een op en top voetballand, maar de stadions zijn nog steeds niet allemaal af. Dat heeft met de houding van Brazilianen te maken maar ook met corruptie. Aan de andere kant moet de Fifa ook niet van die achterlijk hoge eisen stellen aan stadions zodat die verbouwd / opnieuw moeten worden gebouwd.

17 mei 2014 om 00:25

Amerika heeft geen echte voetbal cultuur dus ook niet zo'n voorstander ervan om het daar te organiseren. Maar als je het noordelijk organiseert is het uiteraard te doen. Zuid-Afrika is een land waar de regering corrupt is en waar minderheden zoals ik al eerder zei niet beschermd worden en waar er dagelijks een bizarre hoeveelheid moorden wordt gepleegd. Als dat al niet genoeg was dan was het wel weer dat de Fifa alle rechten bij het verkopen van drankjes en voedsel weer aan de multi-national Amerikaanse bedrijven had verkocht waardoor de kleine ondernemers en de lokale bevolking er weer bijzonder weinig mee opschoot. Verder is het natuurlijk wel een WK dus hoort het wereldwijd georganiseerd te worden. Maar organiseren van tournooien in landen waar er of niet genoeg animo naar is of waar de bereikbaarheid van internationale fans niet goed genoeg (reiskosten of oninteressante locatie (qatar). Of de derde mogelijkheid waar de veiligheid zonder een enorme leger a militaire politie inzet niet gewaarborgd kan worden is natuurlijk te gek voor worden om daar iets prestigieus als een wereld kampioenschap te organiseren.

Ja, nu je buidel lekker gevuld is, loop je zulke dingen te roepen!!
En als morgen de rest van zijn centen op zijn rekening zijn gestort, gaat hij roepen dat de wk in rusland ook een fout was!

No shit Sherlock. Komt 'ie mooi op tijd mee. Jammer dat er alleen over geld word nagedacht en niet over het belangrijkste, het voetbal zelf. Als hij een echte vent is ontneemt hij Qatar het WK, maar dat zal wel weer niet gebeuren. Het is er te warm, arbeidsomstandigheden voor de stadionbouwers zijn te slecht voor woorden. Kansloze beslissing en kansloze man.

16 mei 2014 om 12:09

Dat is zeker waar Berkje. Zelfs in landen waar mensen gewoon uit vliegtuigen worden gegooid bijvoorbeeld. Maar dat keuren we hier toch ook niet goed?
En roepen dat een WK overal ter wereld gehouden moet kunnen worden is hetzelfde als pleiten voor wereldvrede en harmonie voor iedereen. Moslimsmannen hand in hand met Gereformeerde mannen, samen zingend, hossend, zoenend op een WK in de Centraal Afrikaanse Republiek... Daar pleiten jij en romario blijkbaar voor. Kansloos lijkt mij...

O, er worden veel fouten gemaakt in het leven, dus dan geeft het niet.
Nee, niemand had van tevoren kunnen bedenken dat een WK Nooit in zo'n snikheet land gehouden zou mogen worden.

Deze man heeft nergens spijt van. Hij heeft zijn macht met geld en beloftes gekocht. Dit is een leuke pr stunt om nog wat zieltjes in te pakken. Zoals we allemaal weten komen er weer verkiezing voor zijn job aan...Heb geen goed woord voor deze dictator.

Ik zou het van harte steunen als Nederland dit WK links laat liggen. Het is een schande om te voetballen in Qatar waar honderden mensen hun dood hebben gevonden voor ons spelletje. Moderne slavernij. Ik ben ook van plan niet te gaan kijken.

We hebben vast in Sotsji, Peking, Brazilie of Zuid-Afrika al een statement kunnen maken, maar dit lijkt nog weer van een andere orde te zijn. We moeten opstaan tegen deze afschuwelijke uitbuiting. Alles wat rot is in deze wereld kun je vinden in Qatar.

16 mei 2014 om 11:39

Eens! Ondanks dat ik vanaf 1 januari in het WK jaar zit te smachten op de start van het inmiddels grootste sportevenement ter wereld, zou ik ervoor pleiten ook niet mee te doen aan dit tournooi. Ondanks dat we dan een gouden generatie op het veld zullen hebben staan....

Gadverdamme wat een misselijke vent. Eerst het geld opstrijken om vervolgens te moeten zeggen na al die dooie 'tja er worden meer fouten gemaakt' m,aar vooral zichzelf dan niet de schuld geven door nog even aan te halen dat het zijn keuze niet was.

Blatter geeft toe dat er een fout is gemaakt. Tjongejonge. Maar hij doet het tenminste.

Ronald de Boer was ambassadeur van Qatar!! Die heb ik nog Nooit iets horen zeggen over een foute keus...
Ronald de Boer is vorstelijk betaald voor zijn inspanningen. Hij woonde er, wist precies wat de voetballers in de zomer te wachten staat. Maar luisterde naar zijn portemonnee.

Blatter zal vast niet slechter zijn geworden van zijn keuze, maar van de Boer weet ik dat zeker!
Wat moeten we daar dan mee?????

16 mei 2014 om 10:53

Ronald de Boer heeft nou echt wel de afgelopen decennia bewezen dat het niet de slimste van de wereld is. Gevalletje ik weet wel wat van voetbal maar kan en weet verder niks. Geldt voor vele trouwens

16 mei 2014 om 11:19

En wat weet jij ervan Maxijazz? Ooit in Qatar geweest? of lees je enkel gesencureerde kranten en kijk je enkel hypocriete journaals? Open je ogen nou eens, niet alles wat zo naar buiten komt is de waarheid.

16 mei 2014 om 11:30

Helaas is er nog veel meer waarheid wat nooit naar buiten komt....

16 mei 2014 om 11:43

@ Berkje, En niet alles wat gebeurd komt naar buiten. Ik lees kranten, ben in de verenigde emiraten geweest en heb een aantal corrupte landen van dichtbij mogen meemaken. Er zijn zoveel landen corrupt. In Nederland gebeuren er ook corrupte dingen. Het is alleen zonde dat het wk voetbal gehouden wordt op een plek dat niks met voetbal heeft. alleen met geld. Maarja daar draait het voetbal tegenwoordig om. Met dank aan Blatter onder andere

16 mei 2014 om 12:03

Ik vind RdB analytisch anders ijzersterk. Legt bijzonder gemakkelijk uit waar wat mis gaat, en leest wedstrijden als geen ander. Top analyticus.

Daarbij is hij blijkbaar ook een goede ambassadeur, want het WK gaat dus mede dankzij zijn ambassadeurschap wel naar Qatar.

16 mei 2014 om 12:19

Ik vind RdB analytisch ook ijzersterk. Dat gaat namelijk ook over voetbal. Begrijp me niet verkeerd. ik ben het ook bijna altijd met m eens hoor. Hij is verder alleen niet de slimste. thats all

Er is totaal niet aan de temperatuur gedacht. Zie je die Scandinavische landen al zweten en puffen op het veld? En dat geldt voor de rest ook. Sommige landen zijn nu eenmaal niet geschikt voor een WK, maar ze negeren dat feit omdat ze slechts uit zijn op hun eigen zakken vullen.

Waarom annuleren ze het niet, dan betaal je waarschijnlijk een ongelooflijk hoge boete maar de Fifa heeft toch geld genoeg.

Geer het aan een land als Engeland of Frankrijk, daar zijn al grote stadions em kun je prima een verblijfplaats regelen

Och, fout fout. Vergissen is menselijk toch? Kan gebeuren hoor. Geeft niet hoor meneer Blatter. Is niet erg, komt wel weer goed. Op die 100 geregistreerde overleden mensen, de temperatuur boven de 50 graden, en dat het een land zonder voetbalfeeling is na, is er niets aan de hand inderdaad. Foutje bedankt.
Koekoek.....

Blatter verkoopt weer eens leugens. Hij zegt dat hij niet op Qatar heeft gestemd, jaja. Het komt m wel goed uit dat we er nooit achter kunnen komen waar iedereen uberhaupt op heeft gestemd. Dikke kans dat hij gewoon wel op Qatar heeft gestemd maar nu in kader van nieuwe verkiezingen gewoon alle leugens weer uit de kast haalt.

De toekenning aan Qatar staat voor alles wat fout is aan de Fifa. 1 grote corrupte mafia-bende.Overigens was het vooral Platini die zich, onder andere via een baan tegen een mega-salaris voor zijn zoon, heeft laten omkopen. Via www.fifathinkagain.com kun je overigens een petitie tekenen tegen het wk in Qatar.

Het is niet te laat, maar het gaat niet gebeuren van Fifa.

Blatter is een en al fout. Wat uit zijn mond komt is grootendeels ook fout. Ik snap dat men fouten maakt maar als iemand voorzitter van de Fifa is geworden, neem ik aan dat je heel wat ervaring hebt en minder snel zulke domme fouten maakt. Zelfs mijn parkiet die kan praten vertelde mij dat Qatar te warm zal zijn voor het Wk..

Leuk dat hij het toegeeft maar natuurlijk wel lekker laat.
Een ieder had kunnen weten dat het daar in die periode/seizoen/klimaat lastig te doen is om een dergelijk toernooi te houden.
En daarnaast is Qatar niet eens een echt voetballand ofzo, dit is ze gewoon in de schoot geworpen omdat ze het gekocht hebben.
Echt zo een foute beslissing was dit zeg.

Zelf dat van Rusland kan nog verschoven worden

"het was een fout, maar er worden veel fouten gemaakt in het leven"
Bedoelt hij niet:
"het was een fout, maar ik maak veel fouten in het leven"

Iedereen wist van te voren dat dit een slechte keuze was, maar Blatter stopt liever eerst een paar miljoen in zijn zakken en geeft het achteraf wel toe, als we niet meer terug kunnen.

Keuze voor Blatter als voorzitter in de Fifa, daar ging het fout.
Maar buiten wat smeergeld kan hij daar niet op afgerekend.

Dubai behoort bij Qatar, of niet?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren