Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax, PSV, Monaco en PSG volgen toptalent: 'Ik hoor en lees het ook'

Laatste update:

FC Groningen heeft Richairo Zivkovic verkocht aan Ajax en dreigt in de zomer nog een groot talent kwijt te raken. Volgens de geruchten staan de topclubs immers in de rij voor Keziah Veendorp, die al in verband is gebracht met Ajax, PSV, AS Monaco en Paris Saint-Germain. De zeventienjarige verdediger heeft echter nog niets gehoord van deze clubs en wacht rustig af.

/

Veendorp is nog niet benaderd: "Ik hoor en lees het ook dat er clubs geïnteresseerd zijn, maar zij hebben geen contact met mij opgenomen", geeft de jeugdinternational aan in ELF Voetbal Magazine. "Ik zie wel hoe het loopt. Voorlopig wil ik bij Groningen stappen blijven maken en hier doorbreken."

Veendorp is de aanvoerder van het Nederlands elftal onder de zeventien jaar en wacht nog op zijn debuut in de Eredivisie. Eind april werd er al beweerd dat de verdediger op het punt zou staan om een driejarig contract bij Groningen te gaan tekenen, maar dat is nog niet gebeurd. De jongeling mag nog in de B-junioren spelen, maar hij is al doorgeschoven naar de hoogste jeugdploeg van de noorderlingen. Hij traint ook al regelmatig mee met het eerste elftal.

Denk je dat Keziah Veendorp een transfer moet maken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou wel iets voor PSV zijn, volgens mij is het in de jeugd vrij dunnetjes betreft talentvolle verdedigers.

8 mei 2014 om 11:16

@panerai, inderdaad, Fc twente ook.

8 mei 2014 om 20:58

@ panerai & maurootje

PSV geen talentvolle verdedigers? Heb je uberhaupt wel nagedacht over wat je zegt? Koch, Hermansson, De Wijs & Hendrix, allemaal nog piepjong en talentvol, 2 zijn A junioren die prima meedoen bij Jong Psv, 1 is 19 en al een heel seizoen aanvoerder, stabiel en ook nog eens topscorer van jong PSV en de andere is net 19 en laat dit seizoen zien het eredivisieniveau al aan te kunnen.

Dan kan ik geen oordeel vellen op wat er rondloopt in de leeftijds categorie van Veendorp aangezien je imo niet aan de hand van de beelden van Psv.tv een oordeel kan vellen over het talent wat in die leeftijdscategorie rondloopt maar dat kan jij dan al helemaal niet, als je die beelden al wel gezien hebt. Een oordeel wat je wel kan vellen is dat PSV het dus zeker niet slecht doet in het opleiden van jonge verdedigers,

zie Veendorp desondanks graag komen hoor, moest dit alleen even kwijt

8 mei 2014 om 21:54

waarom spelen die dan nooit bij psv 1? ik zie vooral aanvallende spelers doorbreken daar, maar bijna nooit verdedigers..

8 mei 2014 om 11:23

@panerai

Ik vind PSV geen club voor jonge talenten om naar toe te gaan voor de ontwikkeling. Naar mijn mening halen ze te snel bij PSV nieuwe spelers omdat die stabieler spelen.

Ik vergelijk het een beetje met het zoeken naar een baan op het moment. De baas van het bedrijf wil een jonge net afgestudeerde persoon hebben met 3 jaar werkervaring.

8 mei 2014 om 11:54

@fr12jules,

Waarom? baseer je dat op de bakkali zaak?
Vind dat rekik (als talent zijnde) prima ontwikkeling door maakt. Zelfde geldt voor Willems en ook hendrix. Toch verdedigend ingestelde spelers.
Waarom veendorp niet?

8 mei 2014 om 12:02

Rekik Willems ... Rekik startte vrij redelijk maar sinds halverwege het seizoen laat hij meer en meer steken vallen en Willems vind ik nou ook niet echt mega goed spelen ... Rent vooral als een idioot langs die lijn waarna hij denkt 3 scharen eruit te moeten gooien om hem dan terug te passen ...

8 mei 2014 om 12:08

Rekik zit wel bij de voorselectie en heeft redelijke kans mee te gaan naar het wk. Willems heeft tot aan zijn blessure gewoon een prima seizoen gedraaid.

8 mei 2014 om 12:16

Heb niks gezegd over het feit dat willems nu goed speelt of een topper is?
Maar als je ziet waar hij vandaan komt, heeft hij een goede ontwikkeling ondergaan.

Bij jezelf ontwikkelen gaat het erom dat je beter wordt dan waarmee je begon

Jammer dat je niks zegt over Hendrix...

8 mei 2014 om 12:22

@psvgek95

Nee, dat baseer ik niet op het Bakkali verhaal. Als het aan het meerendeel van de aanhang van PSV heeft gelegen had Depay, Locadia, Bakkali, Willems en Rekik niet eens meer bij PSV gespeeld. Puur omdat ze niet elke wedstrijd een hoog niveau halen. Vervolgens krijg je weer verhaaltjes uit de SV dat PSV wéér geen Kampioen is geworden. Maar om eerlijk te zijn, met de huidige selectie hadden ze niet eens de kwaliteiten om kampioen van Nederland te kunnen worden.

@martijn23

Die voorselectie zegt niks, het zijn alleen eredivisiespelers die zijn uitgevoetbalt. Dat bijvoorbeeld Locadia en Castaignos mee gaan zegt genoeg. Laat ze eerst eens maar presteren bij hun eigen club.

8 mei 2014 om 12:28

Willems en Rekik zijn ten opzichte van vorig seizoen en/of begin dit seizoen veel slechter gaam presteren. Hendrix is waarschijnlijke de enige speler met Depay die stappen gemaakt heeft. Verder is de ontwikkeling echt dramatisch.

On: Voor deze jongen is de ontwikkeling bij Feyenoord, Ajax of blijven bij Groningen het best. Bij deze clubs zie je 80% van de jeugd grote stappen maken.

8 mei 2014 om 12:43

@fr12jules

Ik probeer ten eerste niemand te overtuigen dat PSV ideaal is voor talenten. Trek alleen jou stelling in twijfel over dat PSV verre van geschikt is. En je komt met argumenten als supporters die verhaaltjes roepen, niet echt sterk?
Over weer geen kampioen en dat kwaliteit te laag is, dat klopt. Hoe zou dit de ontwikkeling van Veendorp dwarsbomen?
Daarnaast, als je de keuze om locadia en castaignos mee te nemen niet begrijpt, ben je niet echt op de hoogte..

@abukari
Willems heeft vorig seizoen grote stappen gemaakt. Dit seizoen heeft hij mede door blessure groei overtroffen. Maar heeft zich op bepaalde fronten ontwikkeld. Daarnaast, heb ik niks over de spelers gezegd hóé ze presteren

Je weet dat dit het eerste jaar van Rekik bij PSV is eh???

8 mei 2014 om 12:56

jij kijk kennelijk niet echt veel naar psv. ten eerste dit is het eerste seizoen van rekik bij psv.. Ten tweede als ik mij niet herinner had willems vorig jaar een hele grote terug val. Hij is dus ten opzichte van vorig seizoen echt wel veel beter gaa spelen. Je kan er wel vraagtekens bij stellen of dit snel genoeg gaat hij heft dit jaar ook hele goeden wedstrjden gespeeld aan het begin van het seizoen. thuis tegen ajax. Hij was echt overal.. willems maakt ook veel meer doelpunt dan vorig jaar. wat in het teken staat van beter spelen. Maar het isn natuurljik lekker oportunistisch om te zeggen dat willems slecht spelt als psv niet draait.

8 mei 2014 om 14:12

@psvgek95

Als de kwaliteit te laag is moet je geen talenten willen aantrekken. Deze halen 9 van de 10 keer geen constant niveau. Wat er weer tot kan leiden dat PSV geen kampioen word. Dan komen de supporters weer aankakken.

De reden dat ik PSV ongeschikt vind is puur omdat ik het gevoel bij PSV heb dat je daar niet de tijd krijgt om jezelf te ontwikkelen op het hoogste niveau. Wat je bij bijvoorbeeld Groningen en Ajax wel zal krijgen. De begeleiding van talenten is daar gewoon een stuk beter i.t.t. bij Psv.

De aanstelling van Locadia en Castaignos begrijp ik welzeker, puur voor de opvulling.

@040voetbal

Leuk en aardig, maar Rekik is wel een belangrijke pion in het centrale hart van Psv. Als je ziet dat Rekik al vaak genoeg loopt te blunderen is dat al erg zat. Ik denk dat hij er in staan vanwege gebrek aan beter. Die jongen heeft echt wel potentie, alleen wie moet Rekik naar een hoger niveau tillen in het elftal? Hij kan zijn optrekken aan Bruma, die zelf ook nog in de luiers zit..

Overigens leuk dat Willems wat goals maakt. Maar een verdediger zijn taak is volgens mij de aanvallers te stoppen van scoren. Iets wat Willems zijn zwakke punt is naar mijn mening.

Ook heeft elke speler wel te maken met pieken in het seizoen. Het is leuk als een speler 2x een 9 haalt over 34 wedstrijden. Maar daar koop je niks voor. Over het algemeen vind ik Willems maar een slechte back.

8 mei 2014 om 14:18

13 en 14 doelpunten dit seizoen? Prima statistieken voor deze spelers niet?

8 mei 2014 om 14:48

@cyberize7x

Niet als je kijkt naar het aantal kansen en wedstrijden die ze hebben nodig gehad voor dit aantal. Naar mijn mening kunnen Locadia en Castaignos beter dan dat ze tot nu toe hebben laten zien.

8 mei 2014 om 13:53

Zou eem verstandige keuzs van hem zijn om maar psv tegaan. Aangezien psv haast geen goede verdedigers heeft rondlopen. Heeft hij een grotere kans dan bij andere clubs

Een grote en fysiek sterke speler, alleen wat traag.
Dit zou maar zo de nieuwe Virgil van Dijk kunnen woren.

Vind je het gek dat de kleinere Nederlandse clubs zo financieel nooit eens iets opschieten, als voortdurend de talenten waar ze later wel wat aan kunnen verdienen voor een appel en een ei worden opgekocht. Nederland als opleidingsland ja?

8 mei 2014 om 12:06

het klopt dat talenten veel te vroeg worden weggekocht, doodzonde. dat gaat ook ten koste van de kwaliteit van de competitie.

Hij heeft laatst gezegd dat hij in het eerste van Groningen wilt debuteren en het lijkt me wel een verstandige jongen. Bij de grotere buitenlandse clubs krijgt hij toch minder snel een kans en zal hij wel verhuurd worden, zoals bijvoorbeeld rekik. Lekker de pannen van het dak spelen in Groningen 1 en als hij echt zo goed is komt de top vanzelf wel.

8 mei 2014 om 12:25

@ Cas123

Bij een buitenlandse club zal hij de zoveelste jeugdspeler zijn. Maar dat is anders voor clubs als Ajax en Feyenoord. Die met alle respect toch een stapje hoger zijn dan Groningen. Wanneer Ajax hem een mooi contract bied kan het zomaar een Ajax speler worden. Dat ligt niet aan Groningen maar aan de aantrekkingskracht die Ajax op het moment heeft.

Er breken veel jeugdspelers door in het eerste, de begeleiding van De Boer en Stam is natuurlijk fenomenaal voor een verdediger. Ajax is kwalitatief toch een stapje hoger/verder. De faciliteiten zijn beter/meer ontwikkeld. Meer geld beschikbaar. En ondanks dat alles is er gewoon een hele goede kans op doorbreken in het eerste elftal.

Voor Groningen hoop ik dat hij bij Groningen blijft. Als Ajacied hoop ik natuurlijk dat we wederom een groot talent aan de opleiding toe kunnen voegen.

8 mei 2014 om 13:09

Anderszijds is Ajax momenteel zo hard bezig met het aantrekken van jeugdige spelers, en daarbij ook nog eigen jeugd heeft, dat je ondertussen ook een van de velen wordt. De kans om dan door te dringen in Ajax 1 wordt daardoor een stuk kleiner.
Bij Groningen zal hij eerder de kans krijgen om op het hoogste niveau in Nederland te spelen. Eredivisie spelen is wellicht een betere leerschool dan opleiding + jong-Ajax. Dat zien we ook aan stormachtige ontwikkelingen van (zeer) jeugdige spelers in de subtop (zoals een Ziyech).

Laat het eerst maar in het eerste van Groningen zien. Als hij zich daar kan bewijzen, kun hij alsnog een stap maken. Hij is immers nog maar 17..

8 mei 2014 om 13:19

@ Jansen Joenite

Daar ben ik het ook weer volledig mee eens. Het mooiste scenario zou zijn dat hij een opleidign volgt bij Ajax vanwege de faciliteiten en trainers. Maar daarna 2 jaar verhuurd word aan Groningen om ervaring op te doen op het hoogste niveau. Alleen gaat geen enkele club daar natuurlijk aan meewerken! En ze zouden ook gek zijn als ze dat deden trouwens.

Of het nu bij Groningen, Psv, Feyenoord of Ajax is. Waar hij opgeleid word vind ik niet zo interessant. Als hij maar bewuste stappen maakt in zijn carriere en niet naar een City gaat ofzo waar hij word verpest. Al met al ben ik blij als de kwalteiten van geheel Nederland om hoog gaat alleen maar beter zijn voor iedereen.

8 mei 2014 om 13:23

Ga zelf eens wat opleiden .....i.p.v alle talenten proberen weg te lokken net voordat de echte opeidingsclub ze een contract kan aanbieden ...de grote clubs zuigen de opleidingen van de kleine clubs helemaal leeg en als een club als groningen een keer een goede buitenlander koopt ( of gewoon de beste spits van de wereld ) dan mogen we blij zijn als Ajax ons nog een miljoentje of 3 gunt voor de moeite ....dit is gewoon slecht voor het voetbal overall als kleine club valt er gewoon geen lange termijn beleid meer te voeren en het voetbal in de eredivisie word steeds slechter

Het buitenland heeft sowieso geen zin. Altijd reiken naar het hoogste waar je daadwerkelijk aan spelen toekomt.

Raad 'm toch aan lekker bij Groningen te blijven. Denk nog altijd dat dat het beste is voor zo een jonge kerel.

8 mei 2014 om 11:25

@arievink

Inderdaad, lekker bij Groningen blijven ballen. Ik heb Veendorp al een paar keer zien spelen met Oranje O/17. Speler met veel potentie hoor, ik denk dat hij het ver kan gaan schoppen.

Een transfer naar Ajax kan ook nog altijd, PSV niet. Ik vind PSV geen club waar je de tijd word gegund om je verder te ontwikkelen.

Zal wel meevallen hoor hoe groot dat talent is.
Als het echt een groot talent is was hij op zijn 16e al weggeweest. En dan sta je ook niet in de belangstelling van Monaco en psg, maar in de belangstelling van arsenal, barca, madrid, liverpool

8 mei 2014 om 11:24

Dus als je niet bij Arsenal, Barcelona etc. speelt op je 17e dan kun je nooit een goede speler zijn? Beetje kort door de bocht niet

8 mei 2014 om 11:27

@frdon

Ja, want we hebben al ontzettend veel gezien van Bruma, Rekik en Ebicilio. Ik vind het echt zonde dat ze op vroege leeftijd naar Engeland zijn gegaan. Ze zijn nu zoveel stappen verder dan de huidige spelers van Feyenoord !

Je kan toch een goed talent zijn zonder in de belangstelling te staan van clubs als Arsenal, Barca, Madrid of Liverpool...

8 mei 2014 om 11:28

Wat jij hier nu zegt is echt onzin, Zlatan speelde op zijn 20e nog bij Malmo...

8 mei 2014 om 11:28

Hahaha ja want de spelers die nu top zijn, komen allemaal uit de jeugd van Arsenal, Barca, Madrid en Liverpool.

Lees je reactie eens terug en denk er dan nog eens over na!

8 mei 2014 om 11:32

Nou, Monaco en PSG zijn toch de clubs die in de toekomst één van de betere zullen zijn in Frankrijk, mede ook omdat ze veel geld te besteden hebben. En Psv en Ajax zijn de 2 grootste topclubs in Nederland. Als deze clubs je volgen dan kun je echt wel iets, en ben je niet zomaar een 'talent'. Anders zouden teams ook in hun eigen jeugdopleiding kunnen kijken naar alternatieven.

8 mei 2014 om 11:32

Vind je reactie een beetje onzinnig, waarom moet je als groot talent persée in de belangstelling van arsenal, barca etc. staan om dit ook echt te kunnen zijn?

8 mei 2014 om 11:49

Als je 17 bent, gratis op te halen bent (opleidingsvergoeding) en je speelt in Nederland ben je geen toptalent. klaar.

8 mei 2014 om 12:08

Ik had het niet over de speler zelf, maar over zijn mening over toptalenten

8 mei 2014 om 12:12

Oh shit man, ja jij hebt echt zo ontzettend gelijk. Hoewel zoveel voorbeelden dat wat jij zegt hard tegenspreken en het totaal nergens op slaat heb jij echt gelijk! Klaar!

8 mei 2014 om 11:34

De grootste talenten die in de jeugd spelen in Nederland, worden op hun 16e uit Nederland weggehaald.
Zo is het gewoon. En dat is geen onzin.
Ebecilio, Ake, Rekik , Bruma dat waren in de jeugd echt super grote talenten en blonken steeds zoveel uit dat zij de overstap konden maken naar Echte europese topclubs. Ben je niet zo'n groot talent, en 17 jaar, nog zonder contract , dan ben je geen toptalent, want dan was je allang weggeweest of een contract ondertekend!

8 mei 2014 om 13:42

Haha, dat is natuurlijk onzin. De jongens die jij noemt, zijn dan wel vertrokken, maar allemaal niet doorgebroken. Veendorp in 17 jaar, dan kun je echt wel spreken van een talent hoor. Contract of niet.

Daarnaast is het een verdediger. Daar is simpelweg minder interesse in.

Hij heeft laatst nog een profcontract ondertekend.. Hij gaat helemaal nergens heen!

8 mei 2014 om 11:41

Er staat in het artikel juist van niet. Misschien moet je eens beter lezen in plaats van uitgaan van vorige artikelen. Het profcontract ligt klaar, maar nog niet getekend.

nog nooit iets van deze jongen gehoord. Kan beter de hetzelfde stappenplan als van Dijk afgaan, en daarna misschien i.p.v. Celtic naar Psv, Ajax etc.?

Weet niet of Veendorp zelf ook Ajax heeft genoemd, is dacht ik een club waar hij niet naar toe wil.

Maar als dat niet het geval is ben je van harte welkom, had begrepen dat hij PSV en Twente wel zag zitten.

Hij lijkt me nuchter genoeg om niet al gelijk naar het buitenland te gaan.

Komende jaren eerst lekker bij Groningen ballen en daar een basisplek veroveren. Als hij daar is uitgeleerd dan pas de stap maken naar Ajax, PSV etc. Je ziet het genoeg hoe jonge voetballers hun carrière verpesten door naar het buitenland te gaan op jonge leeftijd!

8 mei 2014 om 11:51

Noem eens wat voorbeelden dan van die jonge jongens. Als je nu met een Bruma, Rekik, Labyad aan komt zetten dan hou maar weer op.

8 mei 2014 om 11:58

Rekik, Bruma, Labyad (dat is gewoon zo)
Drenthe, v.d. bergh, die oud-ajaxcied die huilend terug kwam naar NL van Liverpool en toen bij utrecht speelde.
Collins john
van la parra
vincent Wijl
van aanholt
Ozyakup
Jordy brouwer
Frank Wiafe Danquah
Gyiliano van velzen
Christian Gandu
Danny Hoesen

Moet ik nog doorgaan?

8 mei 2014 om 11:59

Quincy Owusu-Abeyie, Kyle Ebecilio, Bouy, Jordy Brouwer, Vincent van den Berg, Jeffrey Bruma, Nacer Barazite! Jongens die veel te vroeg weg zijn gegaan en het vervolgens niet hebben gered!

8 mei 2014 om 12:00

Ouasim Bouy, Rodney Kongolo , is nog maar 16 maar hij was beter bij Feyenoord gebleven en zo heb je er nog genoeg rondlopen.

8 mei 2014 om 12:10

he zie je het?
We zijn het een keer eens

8 mei 2014 om 13:12

Jeetje.. een aantal van de spelers die je noemt zijn nog onder de 20. En dan je carriere al verpest? Wat een onzin zeg!
Spelers als Ebecilio hebben wellicht juist nu een basisplaats afgedwongen omdat ze in het buitenland zijn geweest en veel hebben geleerd. Ik zie voor hem (en bijv Van Aanholt) echt nog wel een prachtige carriere in het verschiet.

8 mei 2014 om 15:28

zo he, dan noem je er al 2

Hopelijk blijft die bij Groningen! Laatste jaren en komende jaren zullen enorm veel talenten doorbreken. Straks eens heel FC Groningen dat bestaat uit eigen jeugd, beetje Van Gaal zijn natte droom.

Ik zou lekker bij Groningen blijven. Al is het alleen maar om opbouwend je carrière te beginnen en niet gelijk met het mediacircus te maken krijgt. Lekker buiten alle schijnwerpers je ding doen en vooral ontwikkelen. Daarnaast ben je door FC Groningen gescout. Een club die het financieel niet erg breed heeft. Teken een keer bij een je kan hoogst persoonlijk de club 2 a 3 miljoen Euro bezorgen. Jij je plezier, je hebt ontwikkeling gehad en gaat hogerop en zij het "grote" geld.

Niet naar PSV gaan aub die halen graag talenten die floppen, ik zeg lekker bij FC Grunn blijven en dan lekker naar Feyenoord of Ajax gaan.

Lekker blijven man. Teken dat contract en volgend jaar krijg je gegarandeerd speeltijd in het eerste elftal. Deze jongen is echt ijzersterk en ontzettend rustig aan de bal. Vergelijkbaar met Virgil van Dijk. Hij speelt ontzettend volwassen voor zijn leeftijd.

Het beste lijkt me dat hij nog minimaal 3 jaar bij Groningen blijft. Is de druk veel minder hoog, en kan hij zich rustig ontwikkelen. Ben alleen bang dat als PSG en/of Monaco concreet worden, hij zo het vliegtuig pakt.

Volgens mij kan hij eerst nog even blijven bij Groningen, hij zit daar dicht tegen het 1e elftal aan. De overstap kan je daarna altijd nog maken.

Die jongen moet niet naar het buitenland. Of nu naar Ajax, of over een aantal jaar naar Ajax en vanaf daar naar het buitenland.

FC Groningen doet goed momenteel met het inpassen van eigen jeugd. Deze jongen is echt heel erg goed en niet voor niets aanvoerder van Oranje onder 17. Zou er verstandig aan doen nog een aantal jaar bij Groningen te blijven en te debuteren.

Met Veendorp, Zivkovic, Hateboer en Van Nieff beschikken ze over een aantal leuke jeugdexponenten waar we zeker meer van gaan horen. Groot compliment!

Ozyakup niet gered??????
Doe is even normaal.. Was vroeger aanvoerder en nummer 10 van de voormalige jeugdelftallen van Oranje. Is toen op zijn 16e naar Arsenal vertrokken. Uiteindelijk na 1 wedstrijd in de 1e is hij naar Besiktas vertrokken. Halverwege 1e seizoen basisplaats veroverd, en nu een Cruciale speler bij Besiktas op het middenveld. Dus hoe heeft hij het niet gered? Besiktas speelt volgend jaar Europees voetbal en al en is een Topclub binnen Turkije en een subtop club in Europa.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren