Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV-fans zeggen vertrouwen in Brands en Cocu op

Laatste update:

PSV passeerde vorige week Vitesse op de ranglijst en maakt, met nog een speelronde te gaan, een goede kans om de play-offs te ontlopen en zich direct te kwalificeren voor Europees voetbal. De supporters zijn echter allesbehalve tevreden: zij eisen dat het roer om gaat voordat het nieuwe seizoen begint en zeggen het vertrouwen in Marcel Brands en Phillip Cocu op.

/

De supportersverenigingen laten gezamenlijk weten dat ze op korte termijn geen signalen of aanknopingspunten zien waardoor de prestaties verbeteren en eisen vernieuwingen. "We zijn al zes jaar geen kampioen", valt er volgens Omroep Brabant te lezen in een brief die de fans hebben samengesteld. "Tijd voor een nieuw bestuur. Marcel Brands moet vertrekken en Phillip Cocu moet een stapje terug doen en terugkeren als assistent, zodat hij meer ervaring op kan doen. Daarnaast moet er een toptrainer aangetrokken worden.''

Volgens de supporters is de topsportcultuur bij PSV momenteel ver te zoeken en was de Phoxy Clubdag vorige week een dieptepunt in het toch al teleurstellende seizoen. De spelers maakten een ongeïnteresseerde indruk en PSV ontving daar veel klachten over. De Eindhovenaren werden in het seizoen 2007/08 voor het laatst kampioen van Nederland.

De volledige brief is hier te lezen.

PSV moet afscheid nemen van Marcel Brands

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zijn dit dezelfde jongens die de bus lieten stoppen en om een verklaring vroegen van Rutten en co? Daar zou ik dus geen aandacht aan besteden en mooi negeren.

1 mei 2014 om 21:03

Haha inderdaad daar moest ik ook meteen aan denken. Punt is wel dat je ze niet moet negeren maar ook niet te serieus nemen.

1 mei 2014 om 22:11

Je moet ze net zo serieus nemen als de PSV selectie hun baan serieus neemt.

Cocu en Brands weg? Ik zie vooral ongeïnteresseerde, luie miljonairs op het veld staan.

Verwijder die rotte appels, kom je veel verder mee.

1 mei 2014 om 22:44

Heb je enig idee wie die verrotte selectie heeft samengesteld?

1 mei 2014 om 21:07

Hoogwaarschijnlijk wel.. en vergeet de 'pindakaas+vuurwerk' actie niet. Jammer dat ze over Cocu praten, net nu het de goeie kant opgaat met zijn herstel.

1 mei 2014 om 21:25

Errrhhhmmm, dit zijn zeven verschillende supportersverenigingen (officiële) en de PSV Ultras. Zeg maar zo een beetje bijna de gehele achterban van de club, dat maakt toch wel een verschil.

Maar ik zou niet weten wie er dan allemaal aan het roer zouden moeten komen? Mannen als die broertjes en een Waterreus zit je toch niet op wachten? Wie wel?

1 mei 2014 om 21:58

Ik kom uit Eindhoven, sta voor PSV en weet precies welke impulsieve gasten dit zijn. Zij waaien met de wind van de dag mee en wisten precies aan welk project PSV aan het begin van het seizoen begon. Hier hadden zij begrip voor, maar nu het werkelijkheid is schiet deze groep in paniek.
Ik ben heel nieuwsgierig naar de reactie van het raad van bestuur. Houden zij vast aan hun visie, is er geen visie of ...

Een kanttekening: er moet iets worden gedaan aan de scouting, want er worden alleen individuen gekocht en geen dragende spelers. Brands lijkt alleen spelers met een hoog verkooppotentieel te kopen en geen werkpaarden. Een Maher bijvoorbeeld. Geweldige speler, maar past totaal niet in het systeem van PSV en was op het moment compleet overbodig.

1 mei 2014 om 22:26

Een Schaars past toch wel perfect in de 'profielschets' zoals jij die opstelt... En van Bommel een jaar daarvoor had nou ook niet bepaald een hoog verkooppotentieel.

1 mei 2014 om 22:56

Klopt. Maar het waren geen dragende spelers in de zin van lange termijn en nu spreken we slechts over 1 speler per seizoen. Van Bommel bleef slechts een seizoen (niet genoeg om daar een team om te bouwen) en Schaars is een aardige speler, maar ik vrees dat hij over 1 a 2 jaar niet meer voldoet (ik heb nu al mijn twijfels). Ze hebben een paar spelers (a 3 of 4) nodig die 4/5 jaar in de basis staan en aanzien hebben tov de jeugd. Jeugd is belangrijk, maar het moet de juiste mix zijn. Als Park dit niveau nog min. 3 jaar zou volhouden zou dit een perfecte speler zijn. Dan missen we nog een speler a la Ooijer. Deze spelers kunnen we niet vergelijken met een Depay, maar zijn wel belangrijk voor de continuïteit en stabiele basis (althans dit is wat ik denk).

1 mei 2014 om 23:29

Ja wel heel leuk dragende spelers kopen, maar ze moeten wel willen....welke haalbare dragende speler wilt voor een Nederlandse club spelen. Ook is het zo dat indien een dragende speler naar de Nederlandse competitie wilt gaan, hij toch sneller voor een stabielere Ajax kiest dan een Psv. Tenzij het een ex-PSV'er betreft. Daarbij denk ik neit dat een Afellay weer terug komt bij Psv....het is gewoon wachten totdat een Hjilmark of Wijnaldum eindelijk fit blijft of groeit in een rol als dragende speler...

2 mei 2014 om 00:17

Wat een flauwekul om aan te geven dat je uit Eindhoven komt en precies weet welke gasten dit zijn. Dit zijn niet zo maar 20 mensen die dit roepen maar de supportersgroeperingen EHV Hools, Ejk, PSV Ultras, Vak T en U, EFC youth, Lighttown Madness, Oostfront, Stadionbar De Aftrap en PSV Fans United. Als PSV supporter kan ik me volledig in het statement vinden dat op het Psvnetwerk te lezen is. Telkens worden de supporters voor de gek gehouden door het bestuur en de spelers. Het wordt tijd dat ze ons ook eens serieus nemen ipv ons zoet houden met mooie praatjes. Ik ben fel tegen geweld of bedreigingen en ben blij dat dit niet aan de orde is bij mijn cluppie. Maar op de een of andere manier lijkt het bestuur te denken dat wij daarom alles goedkeuren en accepteren wat er gebeurd. Gelukkig komen de supportersgroepen nu gezamenlijk met een statement waar het bestuur wel op moet reageren.

2 mei 2014 om 04:37

Het mag toch duidelijk zijn dat Brands het al jaren niet lukt om een gebalanceerd elftal samen te stellen.

Dit is niet meewaaien met de wind maar een constatering die wij al tig jaren hebben aanschouwd en keer op keer door de vingers hebben gezien. Maar het houd een keer op.

Nu Tiny Sanders vertrekt en Toon Gerbrands wordt aangetrokken lijkt het een mooi moment om bestuur technisch helemaal schoon schip te maken. Niemand zegt dat heel het beleid veranderd moet worden, de stap die gezet is met betrekking tot meer jeugd etc. moet gewoon doorgezet worden maar op bestuur technisch gebied is er helemaal niks veranderd de afgelopen 6 jaar.

Ik vind Gerbrands overigens echt een top versterking.

Daarnaast is de "eis" betreft Cocu ook helemaal niet zo raar. Want Cocu heeft zelf ook al indirect aan dat hij er niet klaar voor is door openlijk advies te gaan vragen van Hiddink.

Omdat Hiddink straks bondscoach gaat worden en dus weinig tijd heeft om dit te combineren denk ik dat het helemaal niet zo'n verkeerd idee is om een ervaren topcoach bij de ploeg te halen en Cocu nog een paar jaar te laten rijpen.

1 mei 2014 om 22:03

Waarom? Ik begreep ze enigszins wel. Ploeg zat toen in enorm belangrijke fase en bepaalde spelers lieten toen al weken geen inzet zien. En toen verloren ze 3-1 bij Nac in een dramatische wedstrijd.. Tuurlijk roept dat emoties op. Je voelde gewoon dat er iets moest gebeuren, en het werkte ook als een soort wake-up cal

1 mei 2014 om 22:07

want in de wedstrijden daarna werden meteen punten gepakt. Was toen gewoon tijd om even duidelijk te maken dat het zo écht niet door kon.

1 mei 2014 om 22:08

Echt enorm irritant btw dat ik constant foutmeldingen krijg en maar heel korte reacties kan plaatsen..

Ik vind het wel een beetje sneu voor Philip Cocu

1 mei 2014 om 21:27

Die heeft meerdere malen zijn eigen graf gegraven. Veel te onervaren en wellicht nooit goed genoeg om als hoofdtrainer aan de slag te kunnen. Echt een gevalletje Jan Wouters, een echte veldtrainer en perfecte assistent.

1 mei 2014 om 21:45

Ja, jij kan het weten! Ahum...
Respextloos om dat nu te doen, vind je zelf ook niet?

1 mei 2014 om 21:59

Respectloos? Omdat cocu geopereerd is aan een goedaardige tumor in zijn rug? Gruwelijk kut voor hem en ik hoop dat hij weer volledig hersteld maar daarom mag hij toch nog wel beoordeeld worden om zijn kwaliteiten?

1 mei 2014 om 22:28

Ja respectloos. Het was toch een tussenjaar? Jonge ploeg, jonge onervaren coach, nieuwe aanpak etc. En nu na 1 jaar weer eisen dat hij weg moet? 4e geworden in een tussenjaar is niet zo verkeerd dacht ik. Brandts kan ik begrijpen maar cocu moet je gewoon ff de tijd geven.

2 mei 2014 om 02:04

Zoals ik zei, hij heeft dit seizoen al meerdere malen laten zien dat hij geen hoofdtrainer is, althans, nu nog niet. Dus ik snap de roep om verandering van sowieso de technische staf wel.

Bij PSV is alles te haastig en te opportunistisch gedaan en daardoor zitten ze nu al tijden op de blaren. Zo blijkt ook die Brands helemaal niet zoveel rendement te hebben als ons allemaal wordt voor geschetst...

1 mei 2014 om 22:59

Sorry wat is hier sneu aan?
Cocu is hier binnen gestapt met het idee om een jonge ploeg samen te stellen hij wist dat er tegenslagen zouden komen.cocu moet veel harder zijn naar spelers die er geen zin in hebben of dat uitstralen maher,brenet,ruiz red.

1 mei 2014 om 23:08

Cocu vecht tegen iets wat nu even iets belangrijker is als Psv.
dus dan kan je als supporter het respect opbrengen naar zo iemand en hem steunen!
maarja blijkbaar niet

2 mei 2014 om 04:39

Philip Cocu heeft zelf indirect aangegeven dat hij er niet helemaal klaar voor is, waarom denk je anders dat hij openlijk hulp gaat vragen bij Hiddink. Er is werkelijk geen 1 speler beter geworden onder Cocu in dit jaar.

Begrijp me niet verkeerd, dit komt door Brands want die had een ervaren assistent moeten aantrekken in plaats van Faber.

Met alle respect, maar ik vind die supporters van PSV ook niet al te snugger volk. De ene keer moeten er 100 nieuwe spelers komen, dan komen die en dan moet de trainer er weer uit die nb. net begint met het trainersvak en fysiek onwel is, een directeur moet eruit en volgende week moet de RvC er waarschijnlijk uit. Misschien moeten ze gewoon eens begrijpen dat het niet lukt of dat het wat tijd vergt. De tijd van Romario, Ronaldo, Kezman e.d. is intussen wel voorbij jongens

1 mei 2014 om 21:04

Ik denk niet dat die fans echt logisch nadenken!? was dit geen leer jaar voor het team met nieuwe staf enzv? Waarom dan nu al het vertrouwen op zeggen? Over brands geef ik ze gelijk

1 mei 2014 om 21:07

Natuurlijk was het een leerjaar, je hebt een jonge groep met een jonge trainer, maar bij PSV schrikken ze waarschijnlijk elke nacht wakker omdat ze weer geen kampioen worden.

1 mei 2014 om 21:06

Ja dat klopt, maar al 6 jaar geen kampioen en dat terwijl Psv toch de status heeft van een topclub..

1 mei 2014 om 21:17

@prosoccr psv is en blijft een topclub. Dat ze 6 jaar achter elkaar geen kampioen zijn geweest veranderd dat niet. We vinden allemaal Feyenoord ook een topclub en zij zijn geloof ik al een jaar of 15 geen kampioen geweest

1 mei 2014 om 21:28

Maar Feyenoord doet het de laatste jaren vaak ook beter dan Psv, dus als Feyenoord het niet is, is PSV het ook niet. Heel simpel...

1 mei 2014 om 21:50

Ajax, Feyenoord en Psv de traditionele top 3. Het zijn en blijven allen topclubs. Vaak meer door de achterban dan de sportieve prestaties.

1 mei 2014 om 21:51

Bestaan er uberhaupt "topclubs" in Nederland ...

1 mei 2014 om 21:56

Nederlandse top, geen wereldtop inderdaad

tja dat krijg je dan, in het verleden al de supporters hun zin geven en dat gaan ze natuurlijk gewoon nog een keer eisen/proberen.

Dit moet je wel degelijk serieus nemen, vrienden. Lees de Facebook-pagina maar eens, geen speld tussen te krijgen. Ben het alleen niet eens om Cocu aan de kant te schuiven. Ik denk dat een à twee ervaren assistenten meer voldoen. Brands moet absoluut weg.

Slecht voorstel. Met gerbrands heb je een uitstekende match tussen hem en Brands' en er is gekozen voor 5 jaar lang cocu, dus steun dat. Stabiliteit en rust brengen PSV vanzelf weer naar de top. Dit geroep om top coaches zal niet toe leiden dat er sneller kampioenschap gaat komen.

Kortom fans denken veel te kortzichtig, geeft dat ook niet aan dat PSV in verval is?

2 mei 2014 om 04:41

Niemand wil dat Cocu vertrekt, wij willen een ervaren coach erbij. En dat mag wat mij betreft ook een assistent coach zijn, maar het mag toch duidelijk zijn dat het duo Faber Cocu te weinig ervaring heeft om deze ploeg beter te maken.

2 mei 2014 om 05:01

Zie mijn reactie hier vlak onder. Ben ik met je eens. Maar deze brief is kortzichtig en ik ga er vanuit dat je het er niet mee eens bent.

Afscheid nemen van marcel brands oke, daar is het toch ook echt wel tijd voor!
paar leuke dingetjes gedaan, maar rest was echt niets.

Ik zou zelf cocu het liefst nog een tijdje willen zien!
is echt te snel om alweer weg te sturen

1 mei 2014 om 21:07

CL_Fctwent . Brands die moet toch gewoon weg? Die heeft jaren gefaald! Je kan hem niet behouden omdat gerbrands nu komt!

1 mei 2014 om 21:25

volgens mij reageerde je op de verkeerde

verder heeft zoals ik al zei, brands er lang genoeg gezeten

1 mei 2014 om 21:50

Scolla

Hij heeft toch een prima selectie én geld binnen gehaald. Als je nu Mertens en lens nog had staan had je kapitaal vernietiging. Ipv daarvan heb je park, schaars, ritzmaier en hendriksen en op de flanken heb je de topper voor de toekomst: depay en daarnaast nog Maher en die twee spelers achter Ruiz. Wat wil je no meer? Nu ING stabiliteit rn rust bij de supporters en je kan doorgroeien tot de maximale top. Als je nu nog een frank de boer in je staf krijgt naast cocu! Dan ben je kampioen voor de komende5 jaar en zie ik PSV verder komen in de Cl dan Ajax.


Dus nee helemaal niet mee eens. Er staat zoveel kapitaal en talent op het veld. Haal het eruit en zet hem om in een kampioenschap. Versterk cocu!

1 mei 2014 om 21:14

We willen Cocu niet wegsturen hij is gewoon op dit moment niet klaar voor een trainerschap. De bedoeling is dat hij verder gaat als assistent achter een ervaren trainer. Zo kan hij verder leren en zo na een paar jaar doorgroeien tot een trainer van PSV. Maar niemand zegt dar hij weg moet.

1 mei 2014 om 21:25

ja oke, vind ik op zich ook wel goed, het was ook gewoon te veel... had te veel spelers die zelf pas voor het eerst echt in de basis stonden dit seizoen.
moet nu echt een ervaren iemand hebben, die de spelers wat bijbrengt over van alles en nog wat, wat er allemaal niet loopt, bij sommige dus de houding en/of mentaliteit.

Mee eens, er is geen passie en strijd. Frank de Boer is een echte vent, ik heb t gevoel dat Cocu te soft is. Ik denk dat Verbeek wel eens de sleutel kan zijn. Het is werkelijk waar ongelofelijk dat we nog zo'n ruiz willen contracteren terwijl we narsingh hebben. Kijk hoe onze grote vriend Jurgen speelt in de spits, dat is al helemaal een drama, alleen zijn motoriek al en dan zeggen dat je naar man utd wilt, werkelijk waar ongelofelijk. Er moeten dingen veranderen, en dan pas zie ik het goed komen.

1 mei 2014 om 21:11

Ach, nu overdrijf je ook een beetje. Ondanks dat Frank wel een goeie coach is, heeft hij zeker 2 van de 4 kampioenschappen gewoon veel geluk gehad dat de concurrentie het liet afweten. Zelfs dit seizoen speelt Ajax een paar duels matig maar niemand van de concurrentie loopt in. Dat kenmerkt misschien de goeie trainer Frank de Boer, omdat ze er in die 'topwedstrijden' wel staan, maar toch ook echt de super zwakke concurrentie met wie Ajax wordt geconfronteerd.

1 mei 2014 om 21:56

Je word toch altijd kampioen omdat de concurrentie het liet afweten? Op de momenten dat Ajax punten liet liggen, was er niemand die er van profiteerde. Zowel Feyenoord, Twente en Vitesse lieten het allemaal afweten, is dat geluk?
Ajax heeft de eerste drie seizoenen een geweldige inhaalslag gemaakt waardoor ze uiteindelijk kampioen zijn geworden.
In de duels waar Ajax matig speelde (dit seizoen) werden er wel de volle 3 punten gepakt, waar de concurrentie dat niet deed wanneer zij een matige duel speelde. Is dat geluk?

2 mei 2014 om 05:10

Dat is omdat de tegenstanders in die wedstrijden het aflieten (subtoppers in hun thuiswedstrijden) en kwaliteitstekort: de verdedigers maken 1 beslissende fout oer wedstrijd,

Ajax had het geluk daardoor wel te scoren, de concurrentie zou die kans missen (bijv castaignos bij Twente).

Ik weet zeker als je een klinische afmaker voorin hebt staan in een degelijk elftal als Twente PSV of Feyenoord dan ben je kampioen.

Vind dit zeker met betrekking tot Cocu wat kort door de bocht. Als je hem als club voor vier jaar het vertrouwen geeft, mag hij toch minstens twee jaar de kans krijgen. Het is allemaal niet zo handig gegaan, hij heeft wat foutjes gemaakt, het is dan ook nog maar een beginnend trainer. Om hem dan nu weer assistent-trainer te maken, zodat hij later wéér hoofdtrainer kan worden als hij daar wel klaar voor is... tsja.

Ik vind dat je Cocu volgend jaar best nog een kans kan/mag geven. Dit jaar is het wisselend gegaan maar hij heeft ook wel met persoonlijke problemen te maken gehad(ernstige). Zoiets heeft gewoon invloed op een trainer. Helemaal iemand die nog niet lang bezig is. Je kan je er dan gewoon niet dag in dag uit op focussen zoals bijv. Frank de Boer momenteel wel doet. Ik zou alleen net zoals Frank de Boer een oudere ervaren assistent nemen om hem goed te begeleiden want dat is nog het belangrijkste. Dat heeft hij nu gewoon niet.(hiddink vind ik namelijk ff andere situatie)

Als PSV supporter onderstreep ik de gedachte om Brands zo snel mogelijk op non actief te zetten. We hebben een Tdnodig met netwerk in latijns Amerika, iemand die creatieve deals kan maken. Bovendien een toptrainer die de spelers mentaal naar bekers en schalen kan leiden. Helder verhaal.

1 mei 2014 om 21:53

En dan?
Dan heb je zo iemand in Latijns amerika.
Vrees dat daar nog veel meer andere scouts zitten die meer te bieden hébben dan PSV.
Niet juist zoeken in landen waar niet iedereen zoekt

2 mei 2014 om 14:15

Kortom, weg met de eigen jeugd!

Het lijkt mij toch raar als psv in gaat op deze brief. De supporters zijn zeker belangrijk maar je geeft ze teveel macht als je in gaat op deze eisen. Laat Cocu gewoon zitten op zijn plek en neem Wouters aan als ervaren assistent (wouters zou echt perfect passen als assistent naast Cocu en zou dat ook graag willen ga ik van uit). En Brands heeft toch ook geen verkeerde zaken gedaan met als voorbeeld de verkopen van Marcelo, Strootman en Mertens.

PSV begon dit seizoen met het inpassen van veel jonge spelers en dat leidt tot instabiliteit en mindere resultaten (bijna altijd). Koppel dit aan een onervaren trainer en het beeld van dit seizoen begint op hoofdlijnen te ontstaan. Volgend seizoen hebben spelers en trainer meer ervaring en kan de doelstelling "bij eerste 3 eindigen" wel eens zo maar wel uitkomen. Talent is er zeker.

Ja lekker man, een nieuw seizoen weer opnieuw beginnen met een nieuwe trainer, lekker voor de ploeg ook. Men was het er toch over eens dat het een leerjaar was en Cocu de kans moest krijgen? Nja het zal mij een worst wezen haha.

Dit zeg ik al maanden en zei het ook paar dagen terug dit zijn precies mijn worden.

Ben blij dat mijn mede supporters dat ook vinden.

Het is sneu voor Cocu maar die man kont gewoon tekort wat niet erg is maar hij moet gewoon weer terug als assistent en er moet een trainer komen met ervaren en met een verleden met prijzen. Zo kan Cocu rustig mee lopen en leren hoe je wel een trainer/coach kan zijn.

En Brands moet zeker weg omdat sinds hij er ziet PSV geen fatsoenlijk prijs heeft gewonnen. Verder is het hem wonderbaarlijk genoeg in al die jaren niet gelukt om een normale verdediging samen te stellen die PSV vaardig is.

2 mei 2014 om 01:57

We moeten Cocu de tijd gunnen! Wanneer er volgend seizoen weer een paar nieuwe aanvallende middenvelders worden gehaald kunnen we er weer een seizoen tegen aan!

Ik mag toch hopen voor PSV dat ze zich niets aan dit soort "supporters" laat liggen.
De meeste supporters zien alleen een korte termijn, terwijl uiteindelijk stabiel succes alleen door een goede lange termijn visie te bereiken valt.
Is het een goede opleiding, of een goede scouting, of een goed aankoopbeleid, het financiele beleid zal het belangrijkste zijn en dat mag je nooit laten afhangen van de korte termijn.
De supporters moeten eerst het komende jaar maar eens afwachten, ik denk dat PSV op niet al te lange termijn dankzij het aantrekken van Toon Gerbrands weer de grootste concurrent gaat worden van Ajax. Kapitaal moet op het veld staan, maar kapitaal wordt wel dmv goed bestuurlijk beleid gegenereerd.

1 mei 2014 om 21:17

De supporters wachten al 6 jaar lang vriend hoeveel jaar wil je dat we nog gaan wachten?

1 mei 2014 om 22:05

En dan weer in de schulden?
Ik wacht liever nog 6 jaar.

2 mei 2014 om 00:41

Ik hoop voor jullie dat je het komende seizoen kampioen wordt en daarna weer 7 jaar niets, omdat mijn Ajax die titels binnen haalt.
Korte termijn gedekt en op de lange termijn drama?
Mij maakt het verder niet uit hoor, maar Nederland is als voetbalnatie wel gebaat bij een stabiele sterke top.

Mijn mening:

Feit is, Cocu is geen toptrainer...verder krijg ik het idee dat hij zijn krediet ook niet meer behoud door zijn status als topvoetballer.
Maar dan, wie wil je er dan neerzetten die PSV wel kampioen gaat maken, en wat moet dat wel weer niet kosten?

Niveau Hiddink, vergeet maar... die komen niet meer
Je komt meer op het niveau Verbeek en Jans uit.
Enige waar ik nog aan zit te denken is Bert van Marwijk....

Het is gewoon lastig, maar een klus wat komt te liggen bij Toon Gerbrands.
Klopt dit beleid in zijn visie?

Zou bijvoorbeeld een keuze:
Van Marwijk, Cocu en ....(wouters, van der Weerden, Nistelrooy, van Bommel) meer effect halen.

Ben benieuwd wat er gaat gebeuren.

2 mei 2014 om 14:19

Na welgeteld ÉÉN seizoen is iemand niet meteen een slechte (of goede) trainer. Kijk ook eens naar het materiaal waar hij mee werken moet. Niet iedereen kan meteen instappen a la Rijkaard of Guardiola bij kwalitatief goed team zoals Barcelona.

2 mei 2014 om 17:15

PSV hoort met zijn materiaal hoger te staan dan dat het nu doet!
Daarbij komt dat je als je geen toptrainer bent je niet per definitie een slechte trainer bent, maar is het genoeg voor een club als Psv?

Haal gewoon Wouters als assistent. Man met ervaring en die het prima vindt om assistent trainer te zijn. Gooi verder Brands eruit en haal een fatsoenlijke TD.

Cocu is op dit moment idd misschien nog niet de juiste man. Een jonge groep moet je prikkelen en dat is Cocu helaas niet gelukt. Als je ziet wie we op de bank hebben zitten, dan is het echt zonde dat we nu genoegen moeten nemen met EL voetbal. Ik denk dat 2 verdedigers achterin(het liefst 1 ervaren) en 1 verdedigende middenvelder niet zouden misstaan. Verder moet je overbodige spelers van de hand doen en een goeie coach halen. Aanvallend gezien heeft Psv gewoon veel kwaliteiten voorin, indien Matavz vertrekt ook nog een spits halen en volgend seizoen dan echt meedoen om het kampioenschap.

Zoet
Arias
Bruma
Kalas
Buttner
Maher
Wijnaldum
Ritzmaier
Narsingh
Benzema?
Depay
1 mei 2014 om 21:59

Benzema? Heb jij enig idee hoeveel hij per jaar opstrijkt aan salaris bij Real? Zoek dat eerst maar even op.

1 mei 2014 om 22:16

Dat weet ik ook wel wijsneus. Die vraagteken heb ik erbij gezet omdat ik me geen spits op dit moment kan bedenken.

Ik denk dat de situatie bij PSV meer ligt aan Marcel Brands dan aan Philip Cocu. Cocu lijkt vergeleken met de Boer wat timide. Maar et slechte presteren van PSV ligt meer aan de spelersgroep en daar is Brands verantwoordelijk voor. Als ze zitten te springen om een goede centrum-verdediger krijg je Hiljemark. Als je het centrum wil vernieuwen zet je daar een gehuurde Rekik neer, terwijl je in je jeugd Hendrix en Koch hebt; die leidt je dus op voor City: als hij goed was was hij alweer vertrokken, als hij slecht is mag je hem houden;als je toch wil huren zoek dan iemand met ervaring. Je koopt Maher en laat Ritzmaier vertrekken (hij komt nu nog wel terug). Je haalt Ruiz en zet je potentiele international op de bank en zo ken ik er nog wel een paar.

Gert-Jan Verbeek herenigen met Maher?
Verbeek lijkt me wel een ideale trainer om te dealen met die ego'tjes die er rondlopen bij Psv.

Onzin bericht, zijn duizenden fans van Psv. maar voetbalzone (en televaag) quoten elke keer weer die paar hersenloze.
Ook de timing van dit bericht is apart, denk niet dat er mensen zijn die ëcht supporter zijn en dan vervolgens 2 dagen voor een cruciale wedstrijd zoiets doen.

kortom storm in glas water, door media gecreerd nieuws etc etc.

Buiten dat, Brands laten zitten met zn oude mentor gebrands erbij volgend jaar, Cocu laten staan voor de groep.
Wil wel eens zien als Cocu een team heeft waarin zijn sterkmakers fit blijven hoe het gaat lopen.

Gewoon slecht ingekocht door psv. Kan Cocu weinig aan doen lijkt me. De mentaliteit is gewoon bagger bij psv

1 mei 2014 om 22:46

Er is te weinig topsportmentaliteit bij psv. Teveel jonge gastjes die te gauw tevreden zijn. Ik kan me nog herinneren dat Van bommel na psv-ac Milan terecht heel kritisch was. Ook hoofd opleiding Langerer heeft zich in het begin vh seizoen al eens kritisch uitgelaten over jong psv. De onervaren en te softe trainersstaf is hier debet aan. Faber en vd Weerden bedankt en tot ziens. Wouters en v Bommel welkom. V. Nistelrooij assistent van Kalezic bij jong psv.

Ik vind het een beetje lullig om juist nu het vertrouwen in Cocu op te zeggen. Die arme vent zit ziek thuis en kan helemaal niks doen om de prestaties te verbeteren. Daarnaast zou het eerste jaar een leerjaar worden. Het vertrouwen nu dan al opzeggen vind ik erg vroeg.

En bovendien: ga het eens bij de spelers zoeken. Die jongetjes die denken dat ze het al gemaakt hebben, díe moeten wijken als PSV succesvol wil worden.

Dit was toch een leerzaam jaar? Cocu heeft toch best wel gepresteerd en vooraf aan dit seizoen werd er niet over een kampioenschap gesproken. Door die eerste 4 hele sterke wedstrijden zijn de verwachtigingen gigantisch hoog geworden wat gezien de jonge leeftijd van deze ploeg totaal niet realistisch is. Er mag wat mij betreft wel wat meer kwailitwed en ervaring bijkomen maar Cocu moet gewoon zijn tweede volledige seizoen ingaan en dit seizoen was een hele goede leerschool!!

Je hebt toch echt minimaal twee jaar nodig met deze jonge selectie om te oogsten. Zie Real Madrid, ook paar jaar geleden selectie omgegooid, tussendoor maar 1 keer kampioen maar nu wel op het topniveau. Brands en Cocu doen het goed wat mij betreft.

Bovendien levert 1 jaar CL meer op dan wat Brands in 4 jaar tijd als topverkoper heeft verkocht.
Weg met Brands, we hebben iemand nodig met groot netwerk.

1 mei 2014 om 22:08

Wat brands verkocht heb krijg je echt niet in 1 jaar champions league.
Of denk je dat we de halve finale kunnen halen?

Aan die afgelopen 5 jaar kan cocu ook niet heel veel doen.

1 mei 2014 om 21:52

Dat klopt alleen de fans die deze brief schreven vinden hem nog niet goed genoeg om de trainer te zijn. Fans zien hem liever nog een paar jaar assistent voor ervaring

Marcel Brands heeft altijd voor kapitaal op het veld gezorgd en financieel goede deals gemaakt. Alleen in de verdediging is hij tekort geschoten. Maar heel vaak heeft ook de spelersgroep het gewoon laten liggen. Ik zou Brands nog een jaar de tijd willen geven. Echte miskopen heeft hij ook niet gedaan.

Misschien wil Hiddink coach worden met cocu als assistent zou wel een goed duo zijn

ik hoor een paar keer dat het sneu en lullig is voor Cocu als ze hem niet meer als trainer willen. Wordt even wakker, dit is een miljoenen bedrijf. Dit is topsport. Zoethoudertjes als lullig en sneu hoe Lullig het ook klinkt, koopt men helemaal niks voor. Dit argument geld bij het 3e elftal van de amateurs misschien nog wel, maar wie te licht is voor topsport moet er gewoon uit. Ik denk niet dat Cocu over 1 jaar opeens wel de toptrainer is die PSV ambieert.

1 mei 2014 om 22:30

Zeiden ze begin van dit jaar ook niet dat de jeugd meer kans zou krijgen?
Wat verwacht je van dit elftal dat ze wel even kampioen zouden worden?
En als je het over het bedrijfsleven hebt doet brands het niet slecht, zijn verkoop prijzen zijn toch prima.

PSV heeft gewoon te veel jonge spelers. En het is een feit dat jonge spelers gewoon wisselvallig zijn. Jonge spelers kunnen nog niet elke week hun beste spel laten zien. Laat Cocu nou gewoon die jonge spelers opleiden en haal een ervaren verdediger.natuurlijk hebben Ajax en Feyenoord ook jonge spelers, maar daar staat nog wel meer ervaring op het veld. Met een Moisander, De Jong, Poulsen, Blind, Vermeer, Schöne. En bij Feyenoord heb je Mathijsen, Immers, Vormer, Pelle, Schaken. Psv heeft alleen Park en Ruiz. Die jongens met ervaring heb je nodig om mensen te coachen en die maken niet zo snel fouten. Je kunt niet verwachten van zulke jonge jongens dat ze in de top-3 eindigen, laat staan kampioen worden.

Er zijn 2 dingen waar ik me bij aan sluit.

1. Brands die man is veel te veel financieel bezig inplaats van sportief, tuurlijk hij heeft een paar leuke spelers gekocht maar echte toppers heb ik toch gemist.

2. Een strenge beheerde bij de herdgang. Er lopen teveel jonkies met een te hoog ego en als de coach en assistenten ze niet op de grond zetten dan zo'n beheerder maar.

1 mei 2014 om 22:04

Een echte topper haal je ook niet zo snel, meestal te duur. Maher kan wel een topper worden, en daar had iedereen denk ik wel meer van verwacht. Rekik en Bruma vond ik aan het begin van de competitie ook een prima koppel achterin, helaas is voor PSV het tegendeel bewezen. Dan kun je Cocu/brands de schuld geven of je kunt naar de spelers kijken en misschien concluderen dat ze gewoon te jong zijn. Gewoon wat ervaring erbij en dan doe je volgend seizoen gewoon mee om de titel denk ik. Laten we niet vergeten dat PSV een periode ook heel aardig heeft gevoetbald. En uiteindelijk vind ik een vierde plaats nog wel een prima prestatie.

2 mei 2014 om 00:22

Het klopt helemaal wat je zegt maar met topper bedoel ik iemand die echt grote meerwaarde betekent Arias is een prima voorbeeld voor dit seizoen maar zet die tegenover andere spelers die Brands haalde (bijv. Kromkamp) dan is de lijst van tegenvallers groter.

Ik geef Cocu geen schuld alleen is het misschien wel handiger als hij iets meer ervaring krijgt desnoods als hoofdcoach met ervaren assistent.

Maher en Rekik hebben wat meer tijd nodig. Jong en moeten wennen. Bruma heeft een solide speler nodig bijv. als Salcido of Rodriguez .

hou de eer aan jezelf en vertrek brands en cocu, psv is de supporters. jullie hebben er ook n prutszooi van gemaakt. wegwezen de fans zyn jullie zat. mooi eenduidig naar buiten gebracht door de supportersverenigingen, en ook helder onderbouwt. voor al die mensen die meely met cocu hebben, het is topsport geen paswerk.

Jammer dat dit soort artikelen zorgen voor een gegeneraliseerd beeld: alsof de gehele aanhang van de club er zo over denkt. Dan krijg je ook van die ondoordachte reacties, waarin wordt gezegd dat PSV-fans ook niet al te snugger zijn enz.

Ik beschouw mezelf als PSV-supporter, maar onderschrijf de inhoud van de brief zeker niet in zijn geheel. Ik ben het wel eens met de kritiek dat de mentaliteit van de spelers al jaren niet op peil is, en dat dat probleem zijn basis vindt in de algemene clubcultuur, waarbij de directie zich eens goed achter de oren moet krabben. Maar het wegsturen of terugzetten van Cocu lijkt me geen goed idee, en dat moet worden geluisterd naar concrete adviezen van supportersgroepen zoals degene die in het artikel worden geciteerd al helemaal niet.

1 mei 2014 om 22:08

Hulde voor deze post, hier sluit ik me bij aan. Gewoon echt alles is klote aan de club, zowel binnen- als buiten het veld. Nu worden dankzij de onnozele SV's de fans ook nog gegeneraliseerd. Pfff...

Ik heb weinig verstand van bestuurlijke zaken, dus ik laat me niet uit over Brands. Wat ik niet begrijp is hoe je van een trainer verwacht dat hij aan een team bouwt, als je hem niet de tijd geeft. Belachelijk dat supporters eisen dat hij assistent wordt. Geef die man de tijd, anders blijft PSV geld in trainers steken die niet in de jeugd investeren.

1 mei 2014 om 22:02

cocu is gewoon n slechte trainer, in topsport heb je geen tyd om het vak te leren. eerst leren dan pas naar n topclub, maar cocu gaat het nooit leren geloof my maar. mischien zoeken ze nog iemand voor in de kantine by psv

1 mei 2014 om 22:22

Van basten is er wel beter op geworden

Bij Ajax heeft De Boer Spijkerman er naast gun Cocu de tijd nu met Wouters als ervaren man ernaast dit jaar.
Plus De Boer heeft met zijn andere assistenten geen gasten die aan zijn stoelpoten zagen wat Faber wel deed.
Brands' is totaal onbekwaam gebleken en doet aan kapitaalvernietiging door Ruiz te huren op een plek waar je minimaal al 3 spelers voor had waarvan Narsingh langdurig geblesseerd was en dan had je Wijnaldum er eventueel neer kunnen zetten.
Het foutje omtrent Bakkali die niet meer met jong PSV mee kon doen daarvan weet ik niet bij wie de fout ligt.

1 mei 2014 om 22:04

alsof spykerman zown toptrainer is ga toch weg. Cocu bakt er niks van, is nu beschadigd en word nooit meer wat met deze man, te lief!

1 mei 2014 om 22:48

Ik zeg niet dat Sijkerman een toptrainers is, maar dat die veel ervaring heeft.
En daar kan een beginne coach van leren.
Cocu lijkt me niet te lief,maar niet daadkrachtig een beetje te veel twijfelaar.
Brands' wilde het Ajax model met oud spelers,maar heeft een introvert iemand zonder eigen mening hoofdtrainer gemaakt en daarnaast Faber die bij Eindhoven al van het hoofdtrainerschap had geproefd ernaast.

1 mei 2014 om 22:29

Hiermee doe je Frank de Boer behoorlijk te kort.

Frank overlegt, maar is altijd uitgesproken en leidend. Van Cocu horen we zelden of nimmer een uitgesproken mening. Cocu was een topspeler, maar de status van toptrainer heeft hij vooralsnog niet !

2 mei 2014 om 14:26

Frank de Boer is ook geen toptrainer. De titels zijn vooral te danken aan het feit dat de concurrenten lopen te prutsen. Bovendien moet je ook ergens anders kunnen slagen als trainer.

Spelers weten helemaal niet wat het inhoud om een voorbeeldfunctie te zijn.
Triest om te moeten horen dat tijdens Phoxy Clubdag spelers geen interesse hebben om enthousiast te zijn. echt te triest voor woorden.

1 mei 2014 om 22:12

idd zeg echt heel triest. Verwende blagen!

Dit noemt zich een supporters vereniging. Een slechtere timing kun je je niet bedenken.

Net voor de cruciale wedstrijd dit weekend en met het herstel van Cocu. Ik kan me hier zo boos over maken.

Afgelopen jaar heeft PSV veel geld ontvangen en veel dragende krachten weg gedaan. Op de aankoop van Ruiz na ben ik niet ongelukkig met dit beleid, het heeft echter wat tijd nodig. De supporters vereniging geeft deze tijd niet.

Cocu moet blijven, Advocaat deed het met beter materiaal (op de dip dit seizoen na) niet gek veel beter.

Brands loopt wel op zijn laatste paar schoenen wat mij betreft.

Zo behandel je je clubhelden ...op het ziektebed notabeen....
En Brands die heeft toch heel goed werk bericht met de aan en verkopen van oa strootman, merten en Lens

1 mei 2014 om 22:32

Ik snap het ook niet.
Willen ze dan weer de tijden terug dat PSV vele miljoenen verlies maakte?
Aankoop beleid kan misschien wel beter, maar verkoop doet brands toch prima.

2 mei 2014 om 01:40

Natuurlijks heeft Brands leuk verkocht. ,maar meer ook niet.

Loopt al jaren achter de feiten aan door geen fatsoenlijke verdediging te halen, is gewoon een schande hoe de PSV achterhoede al jaren speelt.

Brands heeft kapitalen verdiend aan het verkoop van sommige spelers en haalde er middelmaat weer voor terug. Lens en Mertens scoorden aan de lopende band, en dan haal je er niks voor terug. Er zit totaal geen ervaring in de verdediging, Rekik is een leuke speler, maar moet nog veel leren, En Bruma idem dito. Waar ben je dan mee bezig?

Voetbal begint bij de verdedigers, dus als je daar op wilt besparen ga je veel punten verliezen. Nu zijn de slechte resultaten niet alleen aan Brands te wijten maar ook aan de mentaliteit van sommige spelers, Daar zou Cocu wat aan moeten doen, maar dat is hem niet gelukt. Ik vind persoonlijk dat Cocu te soft voor dit Psv. Heeft ook enorm veel imagoverlies gekregen door Hiddink erbij te halen.

Vind het gewoon doodzonde dat we zo zijn afgedwaald na 4 kampioenschappen.

3 mei 2014 om 01:07

Dat geld wat brands van de transfers ontving werd ook gebruikt om te korten aan te vullen, en de miljoenen schulden aftelossen die het bestuur onder van raaij hadden gemaakt.
Inkoop kon zeker bester en slimmer, maar wel met de beperkte budget, en niet al het geld.

3 mei 2014 om 12:59

Je vergeet dat hij de best betaalde TD van de eredivsie is. Dat geeft verder niet maar dat wordt wel een probleem als je de achterhoede miet verbeterd. Voor mij reden genoeg om Brands weg te sturen iig

Psven de fans wisten toch dat dit kon gebeuren ( nieuwe weg ingeslagen). Cocu begon juist weer punten te pakken. Denk eerder dat je een paar vedettes op de plek moet zetten. Doel hierbij op knokpartijtjes tussen spelers. Psv heeft geen slechte selectie maar ze werken niet voor elkaar. Het is geen eenheid. Zal cocu gewoon aanhouden als hoofdcoach.

De Supportersvereniging heeft hierin groot gelijk.

De club zakt steeds verder weg, hetgeen ik als Ajacied niet erg vindt natuurlijk. De laatste jaren immer onrustig bij de club, grote financiële problemen, een steeds wisselende beleidskoers, flinke gedane investeringen in de spelersgroep etc. En hiermee zijn bepaald geen prijzen gewonnen !!

Brands is hier aardig schuldig aan. Echter telkens weet hij zijn vege lijf in de zomer te redden, door goede verkopen. En door weer grote namen te halen, waardoor er bij de supporters weer hoop komt.

Inmiddels is wel duidelijk dat door de hoge verwachtingen er grote onrusten zijn binnen de selectie. Veel opstootjes onderling en met de tegenstander. En verder is de selectie allesbehalve een collectief. Het zijn ego's en dat bleek wel tijdens de Phoxydag.

Cocu is een uiterst sympathieke vent, echter als trainer horen we weinig zinnigs van hem, geen tactische ingrepen en te soft en kleurloos.

Daarom begrip voor het standpunt van de supportersvereniging. Maar nogmaals ze mogen van mij daar in Eindhoven lekker doormodderen. Al jaren zijn ze feitelijk geen concurrent meer van ons !!

1 mei 2014 om 23:06

Fijn dat je zo geniet van onze ellende. Ons geen concurrent noemen is niet alleen respectloos, het hoort ook niet bij je puntenaantal.

2 mei 2014 om 04:43

Helemaal gelijk, dat is ook de enigste reden dat jullie 4 jaar achter elkaar kampioen zijn geworden dus je mag ons best dankbaar zijn.

Ik meende dat men begin dit jaar bij PSV als uitgangspunt hadden dat ze niet per se kampioen hoefden te worden. En nu worden ze dat niet en nu moet het bestuur ineens weg. Ik blijf de selectie van PSV de talentvolste vinden van Nederland, alleen is de verdediging nog altijd niet erg goed dus daar kan nog het een en ander verbeterd worden. Daarin heeft het bestuur gefaald dat vind ik wel, de verdediging is namelijk al jaren zwak.

Ah het nieuwe langetermijnbeleid werpt op de korte termijn niet direct vruchten af, laten we alles omgooien.
Psv logica.

Weet je dat ik me kapot schaam? Met zijn allen berusting gehad na afgelopen seizoen. Eindelijk een lange termijn visie. Geen talenten die (terecht) weglopen naar de concurrentie op langere termijn. Er is binnen korte tijd flink doorgeschoven in de jeugd. Het kost simpelweg gewoon tijd. Een visie (geen unieke) waar ik volledig achter kon staan. De top 3 die gezamenlijk de focus legt op jeugd voorop, en cruciale of ontbekende posities opvullen. Simpelweg de enige manier voor nederland om enerzijds verantwoord om te gaan met de financien, en anderzijds niet volledig af te glijden. Ook voor het nationale niveau een verrijkking in mijn ogen. Brands afrekenen op technisch niveau kan ik me nog enigszins in vinden, al heeft hij niet het scoutingsapparaat ter beschikking in de tijden van hiddink en zijn de tijden veranderd. Maar cocu als een klein kind een treetje lager plaatsen? Op korte termijn een titel eisen? Dan heb je het echt niet begrepen. Nogmaals, voor die kortzichtige houding schaam ik me gewoon..

De hele sterking van het pleidooi komt erin het kort op neer dat een groep supporters niet kan verkroppen dat de tijd voorbij is waarin ze verwend werden met de ene naar de andere titel. Als je als PSV supporter niet kan accepteren dat die tijd geweest is en zeker op korte termijn niet meer zal terugkeren moet je je eigen status als supporter maar eens kritisch overwegen.

Prima als je Marcel Brands wil elimineren, deze man zit er enkele jaren en zijn aankoopbeleid heeft sportief weinig vruchten afgeworpen. Hij heeft nimmer een goede afweging in besteding van het transferbudget weten te maken. Een aantal prima aankopen gedaan, een aantal prima verkopen gedaan : maar geen aankopen die ervoor zorgde dat de behoefte die PSV had vervuld werden.

Maar ik mis de visie op het grotere geheel. Als ik lees dat Cocu moet plaats maken voor een toptrainer lees ik tussen de regels door dat de fans korte termijn succes eisen. En dat terwijl PSV vorige zomer een duidelijke keuze heeft gemaakt door het voor de zoveelste maal over een andere boeg te gooien.

Cocu leek de boel aardig op de rit te hebben tot hij zelf uit de roulatie raakte. En nu zou hij aan de kant geschoven moeten worden ? Grote onzin, zeer jammer dat dit eruit komt. Veranderingen in de technische staf zijn prima, maar Cocu degraderen tot assistent ? Ronduit vernederend.

Supporters van Psv, spreek je uit voor een visie in plaats van losstaande beslissingen. Steun het huidige PSV beleid of sluit je aan bij de groep '' al 6 jaar geen kampioen''

Wat een onzin dit. Vooralsnog heeft brands spelers met winst verkocht en staat er een talentvol team. Zww zijn nu een weg ingeslagen en blijf daar dan bij. Kan me nog wel een jaar herinneren waar Feyenoord tiede werd, en kijk waar die ploeg nu staat. Psvfans moeten geduld hebben want voor het eerst in jaren is er een idee achter het beleid en is het weer niet goed.

Helemaal eens met Technobastard. Ik ben zelf een Ajacied, maar dat doet niet ter zake. Ik begrijp niet dat het voetbalwereldje zo opportunistisch dat er voor een langetermijnbeleid wordt gekozen met een jonge trainer en een bijna compleet nieuw elftal, en dat dat dan wordt omgegooid zodra het even minder gaat. Het heet toch niet voor niets een langetermijnbeleid? Bovendien had je kunnen weten dat er een kans was dat het niet zou lukken. Belachelijke houding van deze groep supporters.

Alweer een revolutie?

Haha stumpers.. zo'n brief moet je ongelezen weg gooien. En n ervaren trainer? Voor cocu zaten er ervaren trainers die ook niks wonnen

- Brands heeft sinds zijn aanstelling ca. 60 miljoen euro uitgegeven aan nieuwe spelers en totaal niets ermee bereikt.

- Cocu heeft dit seizoen bijna 14 miljoen euro aan nieuwe spelers gekregen en wist er niets mee te doen. Houdt Narsingh op de bank, kan Maher niet aan het voetballen helpen, weet nog steeds niet wat zijn ideale middenveld is en dankt de jeugdspelers te vroeg af na een paar teleurstellende wedstrijden.

2 mei 2014 om 01:04

Narsingh bakt er 9 van de 10 keer niks van sinds zijn blessure, maar krijgt gewoon kansen zat van Cocu.
De selectie is gewoon, zoals altijd, incompleet. Voor de verandering ligt het dit seizoen niet echt aan de verdediging, maar heeft men nu weer flinke gaten in de aanval en op het middenveld.

Er zit al jaren veel te weinig voetbalverstand in dit Psv, en er wordt veel te langzaam gehandeld. Subtoppers als Groningen en Heerenveen zijn veel armer, maar houden de interne lijntjes kort. Zo kunnen zij vlot nieuwe toppers aantrekken, terwijl PSV zich maar achter de oren blijft krabben en uiteindelijk steeds maar weer de restjes van het vorige Eredivisieseizoen blijft opzuigen.

2 mei 2014 om 01:52

Probleem met Maher is gewoon dat hij bij AZ de sterspeler was, en bij PSV dus niet. Dat voetbalt direct een stuk anders. Maher heeft nog wel een tijdje nodig. Wijnaldum speelde ook niet direct de sterren van de hemel en kijk hoe hij het voor zn blessure deed. Heeft gewoon tijd nodig.

Voor de rest ben ik het met je eens.

Als je Cocu nu weer degradeert tot assistent dan knap je zijn trainerscarriere gewoon, niemand die hem dan nog ooit als eindverantwoordelijke aantrekt.

Vraag is alleen wie moet nu bij PSV deze mensen wegsturen, de RvC is daar officieel bevoegd voor maar speld zichzelf een brevet van onvermogen op als ze hen ontslaan en zelf blijven zitten, zelf opstappen is hun eer te na en dan laat je Gerbrands zwemmen.

2 mei 2014 om 01:57

Ik denk ook niet dat Cocu dat zal accepteren, dat is gewoon een vernedering.

Het is nu gewoon wachten tot het vuur onder hun voeten nog heter word, dan moet er vanzelf iemand een handdoek in de ring vallen want ik betwijfel of Brands nog jaren bij PSV zal blijven. Uiteindelijk komt de rekening qua inkoop, aanstellen van Cocu op zijn deurmat.

Ze begonnen bij VI er al over, nu al brieven van de supporters.. Ben benieuwd wat er gaat volgen

2 mei 2014 om 04:45

Cocu heeft zelf al de eerste stap gezet door hulp te vragen van Hiddink. Dan geef je toch indirect aan dat je zelf niet genoeg ervaring hebt om dit elftal beter te maken. PSV zou Cocu niet assistent moeten maken maar Faber moeten ontslaan en een ervaren assistent moeten aantrekken.

2 mei 2014 om 08:11

Maar allemaal leuk een ervaren coach die Cocu moet assisteren maar wie dan?

Adriaanse gaat het niet meer doen en past niet bij Psv, van Gaal gaat naar het buitenland, zelfde geld voor Advocaat en Ronald Koeman.
Rijkaard zou een optie geweest kunnen zijn ook qua voorkomen maar die wil eigenlijk niet meer trainen.

Enige optie die in me opkomt is Bert van Marwijk maar volgens mij gaat die niet meer heel graag in Nederland werken en wil die alleen nog ergens een keer goed cashen.

Verstandige keuze van de supporters, wanneer deze twee weg zijn kan er eindelijk gebouwd worden aan de toekomst.

2 mei 2014 om 14:22

Supporters zijn wispelturig en zullen vast een volgende coach ook al weer gauw weg willen hebben.

Ik vraag me heel erg af hoeveel % van de fans fan PSV hier achter staat. Ik had dit eerlijk gezegd niet verwacht. Er kan verbetering plaatsvinden, dat zeker, maar de situatie lijkt me niet zo schrijnend dat Cocu en Brands weg moeten. Ik zou Cocu in ieder geval nog even de tijd geven.

Ik sta er in ieder geval niet achter en ik kan me niet indenken dat de grote meerderheid van de fans is gevraagd naar hun mening.

2 mei 2014 om 14:28

Alleen de impulsieve aso's die het hardste roepen, worden in de media gehoord.

Dikke onzin dit .frits van Boven moet zijn gemak eens houden en een voorbeeld zijn voor jongere supporters.
Ik ben al bijna 40 jaar lid en heb goede en slechte tijden mee gemaakt.
Nu gaat het wat minder , maar er is (vanwege de crisis) voor dit beleid gekozen.
Dat vergt tijd en geduld.
PSV pakt de titel echt wel weer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren