Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘FC Twente telde bijna miljoenen neer voor uitgelachen Arsenal-flop’

Laatste update:

FC Twente heeft het financieel niet gemakkelijk. De Enschedese club zit zelfs serieus in de problemen, zo bleek de afgelopen week. Het jarenlang opdrijven van de salarissen en het aantrekken van dure spelers die zelfs voor andere Nederlandse topclubs onhaalbaar waren, heeft voor ernstige gezichten gezorgd. Er moet even een pas op de plaats gemaakt worden.

/

Voetbal International schrijft deze week dat de komst van Luc Castaignos de club veel geld heeft gekost, maar dat men bij FC Twente eigenlijk een nóg duurdere optie in gedachten had. Men had het plan opgevat Nicklas Bendtner over te nemen van Arsenal, aldus het weekblad. In de zomer van 2012 had hij een redelijk seizoen bij Sunderland achter de rug; die club huurde hem van Arsenal.

Na zijn acht doelpunten voor the Black Cats keerde Bendtner terug in de selectie bij Arsène Wenger. FC Twente dacht na over zijn komst, die de club veel geld zou hebben gekost. In Londen leefde de Deense spits van 3,3 miljoen euro per seizoen en dan was er nog niet eens gepraat over een transfersom. Arsenal koos ervoor hem daarna te verhuren aan Juventus, waar de lange aanvaller ook al geen potten kon breken.

Dit seizoen is Bendtner meer dan ooit het mikpunt van spot geworden in Engeland en daarbuiten. Door escapades buiten de lijnen en merkwaardig gedrag haalde hij zich de ergernis van velen op de hals. Toen Bendtner in december noodgedwongen weer van stal werd gehaald door Wenger, scoorde hij in vijf duels tijd tweemaal. Spottend kreeg hij vanaf dat moment de bijnaam Lord Bendtner op social media.

Had Nicklas Bendtner in de Eredivisie gepast?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hier geloof ik helemaal niets van. Alsof Bendtner ooit voor Twente zou willen gaan spelen. Broodje aap verhaal!

1 mei 2014 om 12:26

Er staat toch niets over hoe Bendtner erover dacht? Alleen dat Twente het wou.

1 mei 2014 om 12:28

Heb je gelezen wat er staat?

Er staat dat Twente het plan had opgevat, dit betekent nog niet dat hij er mee akkoord zou zijn gegaan.

1 mei 2014 om 16:38

Het hele verhaal heeft geen enkele basis. Overal staat 'men zegt' en dat soort niet te verifiëren uitlatingen. Als ik aan VI iets meld dat ik uit mijn duim zuig, kunnen ze dat ook publiceren als 'men zegt'. Alleen wie die 'men' is en wat voor autoriteit die binnen de club heeft, dat wordt niet gezegd. Ik ga dus helemaal mee met Wim_d: een broodje aap verhaal!

1 mei 2014 om 18:57

Verschil tussen VI en en VZ is dat VI vaak goed ingevoerde bronnen heeft en VZ het moet hebben van artikels geschreven door andere (echte) journalisten.

Zodoende vind ik dit verhaal en de kooplust van Joop kennende, best geloofwaardig. Als de journalist van VI heeft afgesproken dat hij geen namen noemt, dan kan het bij VZ (bij het overnemen van het bericht) slordig en ongeloofwaardig overkomen.

1 mei 2014 om 12:29

er staat alleen eenzijdig dat twente hem wou hebben, staat niks over dat bendtner dat wou of wat dan ook. Die dure spelers word ik wel gek van langzamerhand, helemaal niet nodig en zie ook castagnios die 6 miljoen kosste en er weinig van bakt, waardeloos.

1 mei 2014 om 12:38

Castagnios is nog steeds erg jong en heeft er toch gewoon 14 in liggen.
Tuurlijk mist hij best heel veel kansen maar stel dat de knop omgaat en hij verbeterd zijn rendement iets. Hij creëert veel en dan verdien je na 1 goed seizoen die 6 miljoen wel weer terug gok ik.
Bendtner zou een aankoop zijn op naam van zijn huidige club. Iedereen ziet dat hij totaal 0,0 presteert maar misschien wordt je in de eredivisie dan wel topscorer... Pelle had ook weinig laten zien tot nu toe.

1 mei 2014 om 12:50

ik ben het met je eens dat hij veel dingen goed doet en 14 goals is niet slecht zonder penals. Maar het is een feit dat hij gigantisch veel mist en ook op belangrijke momenten, daar gaat het mis en ik denk dat dat voor veel frustraties zorgt bij veel mensen. Ik kan mezelf daar ook wel toerekenen, daarmee verlies je de feiten soms een beetje uit het oog. Feit blijft dat hij beter naar een andere club kan gaan, al moet ik zeggen dat hij gigantisch veel werkt en het verdient om een grote te worden, maar het is geen spits voor twente. Hij heeft ruimte nodig en kan geen bal aannemen.

1 mei 2014 om 12:31

Alsof Bendtner de clubs heeft voor het uitkiezen. Een hele matige spits die superblij mag zijn met een Nederlandse topclub.

1 mei 2014 om 12:36

Het was wel Juventus die zich hierna meldde...choetia

1 mei 2014 om 18:27

Ja, waar hij 6e spits was..

1 mei 2014 om 12:38

Als Pelle kan slagen in onze eredivisie dan zie ik die Bendtner hier ook wel 35 goals in trappen. Wat een flauwekul verhaaltjes allemaal.

Hij zou er zonder twijfel 15 tot 20 hebben gemaakt maar zijn loon is niet te betalen door eredivisie clubs. En hoe durft Voetbalzone Lord Bendtner een flop te noemen

Twente heeft geinformeerd naar een mogelijke huur afgelopen zomer voor het geval Castaignos verkocht zou worden. Dat ging niet door vanwege de huursom danwel salariseisen.

Inderdaad weer een typisch verhaal om Twente in een kwaad daglicht te stellen, net als die vermeende boekhoudtruc die bij nader inzien helemaal geen truc bleek te zijn.

1 mei 2014 om 12:32

Inderdaad, alsof Twente ooit 3 mil salaris zou betalen. Lijkt wel of Twente alleen maar in een zwart daglicht wordt gezet de laatste tijd.

1 mei 2014 om 12:51

Ja wat verwacht je dan? Je kun toch niet verwachten dat ze gaan publiceren dat de voorzitter van Ajax een shirt bij Polletje in de gevangenis ging bezorgen. Je weet wel die voorzitter die schande sprak van het spandoek bij Twente.

Maar het is toch echt Twente die zelf zorgt voor de negatieve publiciteit. Als je de regels die opgesteld zijn door de Knvb niet kent, dan is er iets mis in je organisatie. Als je de jaarrekening te laat inlevert, dan is er iets mis in de organisatie. Als je een van je grootste en meest flexibele sponsoren voor het gerecht gaat dagen, moet je niet vreemd opkijken dat dit goodwill kost.
Zou heel graag willen dat ik de media van alles de schuld kon geven, maar het is toch echt Twente die zelf deze dingen veroorzaakt.
Twente hoeft echt niet het liefste jongetje van de klas te wezen, maar waarom altijd de grens opzoeken, als je dat doet moet je niet vreemd opkijken als je die grens af en toe overschrijdt.

Kijk dat Twente (voor mij) de mooiste club ter wereld is, dat is helder, maar dat wil niet zeggen dat alles wat ze doen het beste is voor de club en de supporters.
Zelfs bij het mooiste meisje is niet alles perfect.

Edit, soms moet je niet altijd je gelijk willen bewijzen, gewoon een keer meegaan met de stroom, ipv altijd maar tegen de stroom in willen zwemmen.

1 mei 2014 om 15:09

"je kun toch niet verwachten dat ze gaan publiceren dat de voorzitter van Ajax een shirt bij Polletje in de gevangenis ging bezorgen"

Dat komt wel. Om 07.00 vandaag is het eerste, in een ongetwijfeld serie, van geknipte artikelen over de bedreigingen door de harde kern geplaatst. Dit alles natuurlijk in het kader van doseren en klikken genereren.

1 mei 2014 om 15:25

Zou goed kunnen, persoonlijk hoop ik eigenlijk van niet, 1 artikel over 1 nieuwsitem vind ik wel genoeg, vond dat gedeelte juist het opvallendst en vond het vreemd dat hieraan voorbij werd gegaan.
Helaas gaat dan bij het knippen en plakken de context helemaal verloren en leest het niet echt fijn.

1 mei 2014 om 13:00

Riche,

Je ziet overal spoken. Dit is gewoon "oud"nieuws, niet meer en minder.

Die boekhoudtruc was wel degelijk fout. FC Twente en haar adviseur/accountant beheersten blijkbaar niet de essentiele boekhoudprincipes. Inkomsten toerekenen aan de periode waarin ze toegerekend worden. Wel interessant dat Twente als enige club door de Knvb hiervoor op de vingers is getikt. Bekijk de uitzending van Nieuwsuur eerst eens. Lees de kritische artikelen op de accountancysites eens hierover. En geef dan eens een reactie of is alles waar wat de "heilige"joop hierover zegt.
Verder is het bijzonder knap dat de betreffende accountant het voor elkaar krijgt om bij 2 verschillende jaarrekeningen een goedkeurende verklaring af te geven, voor minder spannende zaken zijn accountants door de tuchtrechter op de vingers getikt.

1 mei 2014 om 14:12

@tkbtienoud

Er was niets fout aan die 'boekhoudtruc'. Om te beginnen was het al helemaal geen truc, daar is ook geen discussie over geweest met de Knvb. Die uitzending van Nieuwsuur is dan ook nogal subjectief, hier in wordt vooral ingegaan op een zogenaamde truc terwijl de heren 'specialisten' blijkbaar niet eens doorhebben gehad wat Twente precies heeft gedaan, er zijn namelijk geen inkomsten naar voren gehaald.

De discussie met de Knvb ging over de boekdatum, Twente vond dat ze op 30-06 al afstand hadden gedaan van hun rechten op een vordering en de accountant was het met hen eens, in het bedrijfsleven is dit dan ook een gebruikelijke gang van zaken.

De Knvb was van mening dat alles pas rond was op het moment dat alle handtekeningen gezet waren en dat traject vond inderdaad pas later plaats. Onder druk van de Knvb (die verstrekken namelijk de licentie) heeft Twente daarom de jaarrekening aangepast.

Over twee jaar gemeten maakt het dus niets uit, het verlies over 2012-13 is een winst over 2013-14.

1 mei 2014 om 14:23

Twente had hierover, om misverstanden te voorkomen, wellicht eerst contact op moeten nemen met de Knvb om hun plannen toe te lichten en aan te geven dat het eigenlijk geen invloed heeft? Dan had de Knvb misschien alsnog een uitzondering gemaakt, omdat Twente het toegelicht heeft. Nu wordt het afgewezen en komt de club, deels door subjectieve berichtgeving, negatief in het nieuws.

1 mei 2014 om 13:20

Het is inderdaad een beetje flauw om, na alle nuances, toch zo'n eerste alinea te schrijven.
Maar trek het je niet zo aan joh. Het is voetbalzone en geen gerenommeerde nieuwssite, toch?

1 mei 2014 om 15:16

'inderdaad weer een typisch verhaal om Twente in een kwaad daglicht te stellen'

Zo zie je maar dat voetbalfans zelden objectief kunnen reageren op negatieve berichten over de eigen club. Ajacieden reageren op de vermeende bedreigingen vanuit de harde kern met dezelfde woorden: 'stemmingmakerij', 'onzin', 'kwaad daglicht' enz. Het is een ongeneeslijke kwaal van de gemiddelde voetbalfan.

Toch mag je verwachten dat hier en daar fans kritisch naar hun eigen club durven kijken. Ik probeer dat altijd wel te doen richting Ajax. Ik schaam me voor de rotzooi van de afgelopen weken, en ik realiseer me dat de 4e titel veel verbloemd.

Ik heb jou werkelijk nog nooit een kritische noot horen kraken t.a.v. je eigen club. Dat zou je sieren en de waarde van je (doorgaands goed geinformeerde) posts toe doen nemen. Neem wat dat betreft een voorbeeld aan Wandering.

Tja twente moet gewoon stoppen met al die dure spelers volledig verkeerd beleid daar ze zullrn nu een stapje terug moeten doen en tadic en castaignos verkopen en de versterkingen die ze willen hebben / hebben gehaald wordt het volgend seizoen hopelijk voor hun een plekje in het linker rijtje

1 mei 2014 om 13:56

Haha, dat had je een jaar eerder moeten schrijven.
Daar zijn we toch al een jaar mee bezig

Ik denk dat bendter er in de eredivisie bij twente er zeker minimaal 25 inschoot, dus zo een twente flop zou hij niet geweest zijn

1 mei 2014 om 12:37

Een Arsenal flop staat er, geen Twente flop. Dat kan ook niet want hij heeft nooit voor Twente gevoetbald

1 mei 2014 om 12:49

ik weet wat er staat. Hij wordt nu een arsenal flop genoemd door vz. Ik geef aan dat, mocht hij bij twente spelen, dit waarschijnlijk niet het geval zou zijn.

Dit is oud nieuws. Was al langer bekend dat Twente geïnteresseerd zou zijn geweest in Bendtner.

Je kan zeggen over Bendtner wat je wil, maar ik denk dat als hij bij FC Twente zou gaan spelen in de Nederlandse Eredivisie hij zo maar eens topscorer kan worden. Wellicht nog wel met gemak ook.

En toch is hij bij het Deense nationale team onbetwist. En hij doethet daar ook niet slecht moet ik zeggen.
Ik denk nog altijd dan bij bij iedere eredivisie club of Duitse subtopper een fenomeen zou kunnen worden. Hogerop red hij wellicht niet, maar voor zo'n club zou hij perfect zijn.

Wat een stemmingmakerij weer. Twente zit helemaal niet serieus in de problemen. Mensen zien verlies en schrikken daarvan, lol. Het verlies ontstaan door schulden af te lossen... Dat is wel iets anders dan dat ze verlies lijden uit normale bedrijfsvoering. Je moet naar de kasstroom binnen de organisatie kijken en die is sinds jaren eindelijk weer positief, zonder afhankelijk te zijn van transfersommen.

In het algemeen: Ik begin me nu een beetje te ergeren aan al die mensen die het verschil tussen schuld en verlies niet eens weten en toch menen iets te moeten zeggen over de financiële positie van Twente.

Wat betreft bendtner... De deal is afgeketst omdat twente hem te duur vond. Nu wordt net gedaan of Twente koste wat kost hem had willen hebben. Stemmingmakerij, maar goed.

1 mei 2014 om 13:40

Laat je niet opnaaien door dombo's. Twente heeft een deel van de extra inkomsten in de komende jaren (vanwege de Fox deal) verkocht en de gebeurde 12 miljoen gebruikt om extra af te lossen op langlopende schulden (stadion). De balans ziet er nu dus veel gezonder uit en Twente profiteert de komende jaren van structureel en substantieel mindere lasten. In het bedrijfsleven is dat heel normaal. Prima gedaan dus. De Knvb protesteert vanwege de boekhoudkundige verwerking hiervan. Technisch verhaal dus.

https://www.youtube.com/watch?v=0c-qWEK-Bck

Het seizoen van onze Deense held is samengevat in 5 fragmenten vanaf 0;35. Maar zonder grappen, hij zou het in Nederland echt niet onverdienstelijk doen, het is vooral de media die hem nauwlettend in de gaten houdt waardoor alles wat hij doet wordt uitvergroot.

Gelukkig hebben ze deze arrogante zak niet gehaald zeg. Alhoewel hij zich waarschijnlijk toch te goed zou voelen maar dat terzijde.

Dit soort dingen zijn toch al lang bekend? Ajax heeft ook is een keer geïnformeerd naar Bendtner. Zou goed in het Nederlandse 4-3-3 passen met voorzetten vanaf de vleugel. Maar kijkend naar het financiële plaatje ben ik blij dat FC Twente hem niet heeft gehaald, zou een hele dure misvatting zijn geweest. Bendtner ga je namelijk nooit voor 20 miljoen doorverkopen aan een buitenlandse club. Castagnios overigens ook niet. Je mag bij deze spelers in je handen klappen als je quitte speelt.

Het is inderdaad oud nieuws. Twente heeft geïnformeerd naar Bendtner maar is gelijk afgehaakt vanwege de condities. Vind Bendtner overigens wel degelijk een goede spits. Heb hem een aantal jaren geleden in London zien spelen tegen FC Twente en was onder de indruk van hem.

Wat een flut artikel, eerst melden dat Twente eerst voor een nog duurdere speler wilde gaan tov Castaignos, om vervolgens te schrijven dat helemaal niet duidelijk was hoe duur hij daadwerkelijk moest zijn omdat het simpelweg zover niet is gekomen omdat Arsenal koos voor verhuur aan Juve. Gevalletje stemmingmakerij?

Stemming maken, VZ is hier erg sterk in, vooral negatief.

1 mei 2014 om 15:15

....vooral als het om bepaalde clubs gaat......

Heeft het zo lang geduurt VZ om het artikel vanuit het "duits" te vertalen?
Tjonge jonge, dit is toch echt een verhaal dat al voor de komst van Castainogs bekend was. 2 jaar geleden dus...
Laat maar waaien, dit gaat ook wel weer voorbij.

Wat ik mij af vraag, waarom worden er geen berichten op VZ gepost die uitleggen hoe de financiële situatie bij Twente nu werkelijk is, wat de reden is van het naar voren halen van de inkomsten, en waar is het bericht dat Twente in de nabije toekomst een sluitende begroting heeft, zonder transfer inkomsten nodig te zijn?

1 mei 2014 om 16:26

Dat brengt niet genoeg reacties, dus bezoekers, met zich mee, zo simpel is het. Negatieve berichtgeving over andere clubs dan Ajax en Feyenoord doet het nou eenmaal goed in de media.

Past wel bij een vorm van hoogmoed om je als twente zijnde met spelers met een dergelijke staat van dienst te associeren. Net als dat de doyen-deal er volgens twente destijds vooral was om toegang te krijgen tot interessante internationale netwerken en voor een jubileumstoernooi met o.a. Milan en Benfica.... En net als dat corona zogenaamd ook in de belangstelling stond van Barcelona maar hij voor twente koos.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren