Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ajax maakt werk van komst Marokkaans supertalent van AC Milan'

Laatste update:

Ajax is ambitieus en wil de beste jeugdopleiding ter wereld krijgen. Daar horen ook de grootste talenten bij en vanuit Italië komt het gerucht dat de Amsterdammers werk willen maken van de komst van Hachim Mastour, een Marokkaans 'wonderkind' die nu nog bij AC Milan speelt.

Calcio Mercato beweert dat Ajax een miljoen euro wil betalen voor de vijftienjarige Mastour, die in de jeugdopleiding van Milan een geweldige indruk achterlaat. Milan zal de jongeling dan ook niet laten gaan, maar Ajax zou proberen om de technicus ervan te overtuigen dat hij in Amsterdam een betere opleiding kan krijgen en meer kans maakt op een doorbraak als profvoetballer.

Mastour staat bekend als een ontzettend groot talent en is dan ook vaak veel beter dan de tegenstanders waar hij tegen speelt. Zlatan Ibrahimovic zou zijn grote voorbeeld zijn: de Zweed was succesvol bij Milan, maar brak door bij Ajax. Die club verkocht de aanvaller uiteindelijk aan Juventus, waarna Ibrahimovic uitgroeide tot een van de beste spitsen van de wereld.


Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha dat zou wat zijn! Die laat Milan uiteraard niet gaan

25 april 2014 om 18:15

Milan laat Mastour sowieso niet vertrekken, ze vroegen nota bene nog dispensatie voor hem aan om hem speelgerechtigd te krijgen voor het eerste! Dus never dat ze die laten gaan en al helemaal niet voor één miljoen euro.

Dream on!

Edit: Wat is de laatste alinea over Ibra trouwens slecht geschreven zeg! Alsof hij via Milan bij Ajax terecht kwam en toen verhuisde naar Juve. Ftw?!?

25 april 2014 om 18:22

Het is die jongens beslissing aangezien hij nog te jong is om een contract te tekenen. De 1 miljoen euro is de opleidingsvergoeding ook daar heeft AC Milaan niets over te zeggen maar hoop dat Ajax goed nadenkt voor ze hem benaderen als je zo een jongen binnenhaalt krijg je Raiola of een soort gelijke zaakwaarnemer erbij die de club probeert te saboteren waar mogelijk in het belang van zijn speler.

25 april 2014 om 18:22

Belachelijk trouwens dat die jongen op zijn 15e zou moeten debuteren. Bij de senioren komt er veel meer bij kijken dan techniek. Zeker in de Serie A

25 april 2014 om 18:42

@karlsson,

Hij heeft een geldig jeugdcontract, die over minder dan 2 maanden omgezet zal worden in een profcontract (hij wordt dan 16). Dus forget about it met die één miljoen euro opleidingsvergoeding...

Edit: Waarom heeft iedereen het trouwens over Marokkaan? Zijn vader is Marokkaans, zijn moeder is Italiaanse, hij is geboren in Italië en speelt voor Italië Onder 16. Hoezo Marokkaan?

We noemen de gekleurde jongens in Oranje toch ook gewoon Nederlanders en niet Surinamers, Antillianen or Kaapverdianen?

25 april 2014 om 18:47

Dit verhaal klinkt als een typisch zaakwaarnemerstrucje. Zaakwaarnemertje gaat in de media leuren met verzinsels om sterker te staan in contractonderhandelingen. Ajax zal hem vast willen, maar als ze serieus concreet wilde worden kwam het never nooit op deze manier naar buiten. Simpel zat: grote klets.

25 april 2014 om 19:08

Kapot van binnen? Waarom moet ik kapot gaan van binnen? Die jongen spreekt geen woord Arabisch (amazigh al helemaal niet), heeft alleen een standaard papiertje waarop staat dat hij ook die nationaliteit met zich meedraagt, speelt niet voor Marokko...

Dan spreek je toch gewoon over een Italiaans supertalent?

Je eerste zin ontgaan mij volledig en kan ik niet helemaal plaatsen. Wie is alleen Marokkaans en wanneer?

25 april 2014 om 19:28

Hoe weet je nou of hij geen arab of Berbers spreekt.. als hij geen super talent is of zo dan is hij inneens een morro en geloof me als hij gewoon op straat loopt zouden ze allemaal denken dat hij een buitenlander is dus hou maar op met discussiëren want ik maak het zelf in de levende lijve mee heb een Nederlandse moeder ben hier geboren en nog nooit heeft iemand gedacht of geZegt dat ik een Nederlander ben

25 april 2014 om 19:35

@analyse Zijn ouders zijn volgens mij allebei Marokkaans.

25 april 2014 om 19:43

Uh jawel, een marokaan is hier een marokaan, een turk een turk, dusja

25 april 2014 om 20:51

Goed zo buffon dat zeg ik dus ook, maak analyse dat maar eens wijs

26 april 2014 om 12:26

Ten eerste beide ouders zijn Marokkaan net als ik en ik word ook als Marokkaan gezien/ genoemd. Ten tweede hoe weet jij welke talen hij machtig is. En ten derde hij heeft gezegd dat hij heel graag in de toekomst voor marokko wilt uitkomen. Dus maakt dit hem nog meer Marokkaan.

25 april 2014 om 21:24

Milan heeft centen nodig waarbij elke miljoen meegenomen is en wees eerlijk, bij Ajax verder opgeleid worden is toch niet zo verkeerd?

Zou het niet doen als ik hem was, ben er vrij sceptisch over. Er is nooit een Marokkaan geweest die is doorgebroken bij Ajax. Waarom is een goede vraag

25 april 2014 om 17:51

Oulida is er een maar ik vind het zoiezo onzin dat Marokkanen niet kunnen slagen bij ajax.
Hamdaoui kon ook slagen als hij normaal doet en zich niet boven het team plaatst.

25 april 2014 om 18:29

Daar leg je precies de vinger op de zere plek. De reden dat Marokkanen vaak niet slagen in de top (noem maar eens 3 echte topspelers bij Topclubs) is vanwege hun gebrek aan discipline en mentaliteit. Buiten dat zijn komen ze vaak fysiek en tactisch tekort. Technische kwaliteiten en talent hebben ze meestal wel, echter daarmee alleen red je het niet.

25 april 2014 om 19:01

Precies, talent alleen is niet genoeg. Ook mentaal moet je alles in orde hebben en dat schort er nog wel eens aan hij jongens uit de Marokkaanse cultuur.
Wie weet gaat het bij hem wel lukken.

25 april 2014 om 19:42

Of je kent iedere Marokkaan persoonlijk of iedere Marokkaan is gekloond, beide onzin.

25 april 2014 om 22:00

Feiten spreken voor zich, geef maar eens antwoord op de vraag van Chriseriksen.
Noem er maar is 3 ?

25 april 2014 om 22:11

Nou, ik ben al benieuwd naar een voorbeeld. Marokkaanse jongens hebben geregeld veel talent, maar ergens gaat er in de carrière iets heel erg mis. Eigenlijk bij vrijwel alle spelers van Noord Afrikaanse afkomst. Is Zidane de uitzondering die de regels bevestigd? Wat is het toch wat er mis gaat. Familiezaken?

25 april 2014 om 22:39

Adil Taarabt = AC Milaan
Nordin Amrabat = Malaga (Galatasaray)
Mehdi Benatia = AS Roma
Karim Ahmadi = Aston Villa
Nacer Chadli = Tottenham
Kijk es aan=)

25 april 2014 om 23:33

Dat zijn geen topclubs.

25 april 2014 om 23:40

Ac Milan geen topclub? Tottenham geen topclub? Denk dat fc habbekrats waar jij speelt wel een topclub is zeker?

26 april 2014 om 02:28

Nee, de spurs hebben de laatste 10 jaar geen enkele prijs gewonnen, dus dat is met de beste wil ter wereld geen topclub te noemen. De genoemde spelers zijn daarnaast vooral bankzitters.

26 april 2014 om 03:54

Younes Kaboul ook toch? Beetje flauw want er zitten wel degelijk Marokkaanse spelers bij topclubs... Dat die clubs geen prijzen hebben gewonnen doet daar niet echt iets aan af, datzelfde zou je kunnen zeggen over Libiers, Algerijnen, Noren, Denen, Esten, etc. zegt niet echt iets over mentaliteit

26 april 2014 om 10:30

Tottenham is geen topckub.
United chelsea Barcelona madrid bayern en milan zijn topclubs tottenham is subtop.

25 april 2014 om 17:51

Omdat ze dan niet goed genoeg zijn. Als je goed genoeg bent krijg je je kansen wel, of je nou uit Nederland, Marokko of Hawaii komt

25 april 2014 om 18:09

Qua talent zit het soms wel goed ,alleen op mentaal vlak is het wat minder.

25 april 2014 om 18:13

dat valt naar mijn mening ook onder goed genoeg zijn. Talent is maar de helft

25 april 2014 om 19:02

Dan scheelt het dat deze jongen meer Italiaan dan Marokkaan is...

25 april 2014 om 19:10

Analyse hou nou is op met die opmerkingen

26 april 2014 om 00:11

Hij heeft gewoon gelijk.
HIj heeft alleen een Marrokaanse roots.
Hij is geboren in Reggio Emilia , Italië/

25 april 2014 om 20:39

Binnenkort komt er een grote aan, jongen. Abdel Nouri, schijf hem maar alvast op in je notitieboekje. Je gaat er meer van horen over ongeveer 2-3 jaar!

Poehh dit is echt een supertalent.
Denk echter niet dat die naar Ajax gaat.

Zie niet wat je daar te zoeken hebt als je zo'n groot talent bent.

25 april 2014 om 18:03

Wat dacht je van betere trainers om je heen en eerder doorbreken?

25 april 2014 om 18:10

Wat je bij Ajax te zoeken hebt? Haha gast, de jeugdopleiding van Ajax is 3 niveau's hoger dan die van Milan. En de trainers bij Ajax zoals leekos aangeeft is ook een hele goede reden.

25 april 2014 om 18:31

AC Milan is geen goeie opleiding, dat zagen we afgelopen weekend nog eens op de Toekomst in Amsterdam. Kregen billen koek van Liverpool.

25 april 2014 om 18:38

ohja en daarom heeft milan geen goede opleiding.. omdat ze een wedstrijd verloren.. goed uitgelegd zeg. jij hebt er echt verstand van.

25 april 2014 om 18:47

Het hele toernooi niet, zo duidelijk

Als het echt zo een groot talent is zal het moeilijk worden maar misschien lukt het.

Mastour, een van de grootste talenten natuurlijk.

Ik volg deze jongen al een tijdje, en ik ben er van overtuigd dat dit een wereldspeler wordt. Betere technische skills dan neymar, en een betere dribbel dan iniesta! Maar om ajax maar weer even met beide benen op de grond te zetten: deze jongen is ten eerste onhaalbaar, ten tweede niet te betalen.

25 april 2014 om 17:54

Hij is 15 dan kan je niet zeggen dat hij betere dribbels heeft.
Alleen al door de tegenstanders kijk tegen wie iniesta dribbelt?
Dat zijn geen koekenbakkers natuurlijk.

25 april 2014 om 18:25

Niet te betalen valt mee 1 miljoen euro opleidingsvergoeding

25 april 2014 om 18:25

Lol betere dribbel als Iniesta

Dat kun je nu nog lang niet zeggen en daarbij is er naar mijn ogen Iniesta 1 van de beste aan de bal want zet soms echt tegenstanders voor schut met zijn balcontrole.

Milan had ook veel geld voor hem betaalt. Weet niet meer hoeveel. Milan wilde hem zelfs op zijn 15e laten debuteren. Helaas mocht dat niet ofzo.

25 april 2014 om 17:57

Lijkt me ook niet heel verstandig om een jochie van 15 te laten debuteren in Italië. Dan kan hij zijn kruisbanden in de tweede ring opzoeken.

25 april 2014 om 18:53

500.000 heeft Milan voor Mastour betaald toen hij 14 was als ik het goed heb.
Ik denk trouwens in no way dat Milan deze groeibriljant laat gaan. Het zou natuurlijk fantastisch zijn als het Ajax lukt, maar de meeste dromen zijn bedrog. :P

Kijk AC Milan! Who is the bítch now?
Lekker doen Ajax

25 april 2014 om 18:05

Als Milan meewerkt ja, en dat gaat denk ik niet gebeuren. Niet te vroeg juichen he?

25 april 2014 om 18:33

Ik denk dat deze 15-jarige speler nog geen profcontract heeft bij Milaan.

25 april 2014 om 18:41

Dan nog. Milan moet hem wel willen verkopen.

25 april 2014 om 22:25

Onzin, geen contract is geen geen contract.
Milan heeft niets te willen als die jongen wil.

Haha de beste jeugdopleiding ter wereld? Laten ze eerst maar eens de beste van Nederland worden want die prijs gaat elk jaar naar Rotterdam.

Edit: Leuk al die panna's op het filmpje maar daar heb je niks aan in de absolute top.

25 april 2014 om 17:55

Hahaha leuk en nu ga je lezen en zie je dat dat er niet staat.

25 april 2014 om 17:58

Leuk al die panna's op het filmpje maar daar heb je niks aan in de absolute top.

Volgens mij hebben Ronaldinho en Neymar het tegenovergestelde bewezen...

25 april 2014 om 18:09

Neymar is op dit moment ook niet echt van meerwaarde bij Barca hoor..

25 april 2014 om 18:08

Die prijs krijgt feyenoord alleen uit respect. Bij Ajax debuteren veel meer jeugdspelers.

26 april 2014 om 00:57

Het is natuurlijk een onzin argument dat die prijs 4 jaar op rij uit respect naar Rotterdam gaat. Ben zelf van mening dat de jeugdopleiding van Ajax en Feyenoord allebei top zijn maar dat Feyenoord momenteel net wat beter is. Laten wij als Nederlanders gewoon trots zijn op onze jeugd ipv elkaar bekritiseren!

25 april 2014 om 18:12

Ik ging anders ook op mn 16e naar een vervolgopleiding. Kies je dan een slechte school of een goede? Juist ja...

26 april 2014 om 03:29

@ Fcfrituurvet

Hahaha grappenmaker, Ajax staat op alle internationale hoog aangeslagen ranglijsten van jeugdopleidingen hoger genoteerd dan nieuwkomer Feyenoord. Daarnaast heeft de opleiding van Ajax ook tig internationale prijzen gewonnen die allemaal veel prestigieuzer zijn dan die verkiezing van de Knvb. Daarnaast heeft Ajax in haar bestaan veel meer spelers (deels) opgeleid die ook nog eens de internationale (sub)top hebben gehaald dan (jeugd) spelers afkomstig van Feyenoord.

Last but not least haalt, Ajax haalt in tegenstelling tot Feyenoord een veel hoger rendement uit haar opleiding zowel sportief als financieel, rendement is toch waar het uiteindelijk omdraait. De opleiding van Feyenoord heeft nog een hele hoop te bewijzen en zal (waarschijnlijk) nooit dezelfde reputatie krijgen in opleidingsland als Ajax. Wat niet wilt zeggen dat hun opleiding slecht is, maar nogmaals als het rendement van beide opleidingen naast elkaar legt kun je onmogelijk tot jouw conclusie komen. Wanneer gaat Feyenoord nou eens structureel zowel sportief als financieel van die oh zo geweldige opleiding profiteren ?????

Waarom zou Milan hem niet laten gaan. Superleuk om te zien in de jeugd zo een truckendoos. Maar als je de stap naar het eerste elftal maakt wordt dit een stuk lastiger. Vooral in italie weten ze wel raad met zulke mannetjes die worden na twee keer zwaar afgezaagd. Kijk hoe het met van Basten ging. Denk dat hij dan in de eredivisie met minder harde verdedigers meer kans maakt.

Is het niet ''gewoon'' een Italiaanse jongen? Net als El Shaarawy. Mastour heeft aangegeven voor Italië te spelen in de toekomst, is daar volgens mij ook geboren. En overigens over de som, volgens mij heeft Milan zelf ook richting de miljoen betaald voor hem. Waarom zouden ze dan voor dat zelfde bedrag hem weer weg doen als hij sinds die tijd een geweldige indruk heeft achter gelaten?

25 april 2014 om 18:44

Mastour is inderdaad Italiaans. Komt uit voor de Italiaanse Jeuigdelftallen.
Ze hebben een afspraak met m gemaakt dat hij pas op z'n 17e bij het eerste komt en hij tot die tijd blijft hij bij zijn leeftijdgenootjes om zo beter te rijpen. Milan heeft 250k voor m betaald.
Ik denk dat als Milan m naar Ajax laat gaan is dat alleen op huurbasis voor het eerste elftal om zo meer te leren. Mastour is 1 van Italie's grootste talenten. Een verkoop zie ik niet gebeuren...

25 april 2014 om 22:28

Geloof niet dat Ajax een speler van 16 gaat huren voor het eerste elftal.
Vooral niet omdat het eerste elftal van Ajax nu niet onder doet voor het eerste van Milan.

26 april 2014 om 00:12

ik ook niet. je maakt ook mijn punt. Mastour gaat niet naar Ajax

25 april 2014 om 19:28

Hij is geboren in Marokko en op latere leeftijd naar Italië gemigreerd met zijn familie.

Dit is gewoon wandelgangen nieuws net als die nieuws over Ince ajax kan geen spelers weghalen bij topclubs zeker niet als ze zelf veel potentie in hem zien. Als er nou positieve gesprekken waren geweest zou ik het wel begrijpen dat het hier geplaatst werd...

15 jaar dus nog geen contract. Waarom dan 1 miljoen betalen?

25 april 2014 om 20:02

maak je geen zorgen....je zal hem niet in een ajax shirt zien

Hij gaat dus nooit komen. Realistische opties die grote talenten zijn bijvoorbeeld Praet, Enes Unal, Batshuayi en Balanta.

Ajax zegt altijd dat ze beste jeugdopleiding hebben maar dat doen ze door overal spelers weg te halen dus ik snap het niet helemaal. Als de spelers nu vanaf hun 8e jaar al bij de club spelen maar veel spelers komen op hun 15 of 16e bij Ajax dus dan is het toch raar dat ze door Ajax zelf zijn opgeleid????

25 april 2014 om 18:13

Ajax hoeft dat niet te zeggen, dat doet de buitenwereld al. Ajax heeft gewoon die naam. De laatste Nederlandse speler die serieus kans maakte op de Ballon d'or was trouwens wel al vanaf zijn 8e bij Ajax (sneijder) en zo zijn er meer in de huidige selectie van Ajax.

25 april 2014 om 18:22

Robben maakte ook serieuze kans op de ballon dor en dat is volgens mij de laatste nederlander.

25 april 2014 om 18:29

Nou nee. Iedereen weet dat Ribery van Bayern de grootste kans maakte, dus laat staan Robben. Zijn puntenaantal was ook een flink stuk minder dan Sneijder destijds.

Van Sneijder is bekend dat hij gewoon gewonnen had onder de oude regels (hij was de favoriet onder de journalisten).

25 april 2014 om 18:14

Er is een verschil tussen beste jeugdopleiding en jeugdopleiding met de beste spelers. Maar dat vergeten veel mensen.

25 april 2014 om 18:17

Jij kunt zeker niet lezen? Staat nergens bij dat Ajax zegt dat ze de beste jeugdopleiding hebben. In de tekst staat dat de (let op!) ambitie van Ajax is om de beste jeugdopleiding te krijgen en dat daar de beste talenten bij horen. Er is ook niemand die zegt dat alle talenten van 15/16 gelijk zelf opgeleid zijn. De laatste 2/3 jaar gaan ze echter wel de Ajax jeugdopleiding door, dus ze genieten wel een gedeeltelijke opleiding bij Ajax.

Als milan deze man laat gaan heb ik helemaal geen vertrouwen meer in de directie van milan, overwegen ses en balo en mastour te verkopen is het begin van het einde

Ik ken deze jongen wel van naam maar heb hem nog nooit zien voetballen. Ik denk ook echt niet dat hij naar Nederland komt hoor, als hij zo een groot talent is als er geschreven word zal hij ook wel kunnen doorbreken bij AC Milan.

Calcio Mercato is in de war. Ajax wou hem inderdaad naar Amsterdam halen, maar dan voor de Aegon Future Cup.

Abdelhak Nouri speelt bij de b1 en A1 en dat is een Marokkaans jongen met een goeie mentaliteit. In potentie kan het een wereld speler worden. Woont bij mij op de hoek, idrissi ook een goede speler. Denk dat Ajax dat talent van AC goed zou doen

Heb ergens anders wel gelezen dat Ajax bezig was om een 15 jarige jongen van Ac Milan te halen maar daar werd geen naam genoemd, als het daadwerkelijk om deze jongen zou gaan zou dat echt fantastisch zijn!

Heerlijke speler. Beetje een mix tussen C.ronaldo en Ronaldinho als ik dat zo zie.

Hahaha,bij Ajax heeft men een handje weg om direct elke speler een super talent te noemen.
God sta mij bij,als er een speler komt van een grote club krijgt hij onmiddellijk de stempel: super talent.
Kom op zeg,zitten dan bij Barca of Milan allemaal blinden in de club?

25 april 2014 om 18:42

ik denk dat jij blind bent, milan vind hem ook een supertalent

26 april 2014 om 06:49

Milan vond Bojan ook een super talent...

26 april 2014 om 10:33

De hele voetbalwereld vond bojan een talent.

26 april 2014 om 19:07

ik zeg toch niet dat hij een supertalent is? zapperboy, beweert van niet door te zeggen, zitten er blinden bij milan, waarmee hij er op doelt dat milan hem dan dus niet zomaar zou laten gaan, maar dat doen ze dus ook niet zomaar, ajax probeert alleen deze jongen over te halen aangezien die nog geen profcontract heeft bij milan

En daar gaan ze weer in amsterdam , kunnen ze over een paar jaar weer roepen dat deze jongen ook eigen jeugd is....

25 april 2014 om 22:31

Ajax de toptalenten Vitesse de 3 rangs talenten van Chelsea die ze dus niet eens opleiden voor hunzelf.

Zou een enorme stunt zijn als hij naar Ajax zou gaat. Maar geloof er helemaal niks van.

Hij doet me denken aan ronaldo. Geweldige speler. Die laat milan nooit gaan. Zowel dan heeft ajax goede zaken gedaan

Dat gaat Milan toch nooit laten gebeuren. Ze zien in hem al in de toekomst een grote rol weggelegd.

Ajax moet ie niet doen zeker met zijn achtergrond.

Mastour doet me heel erg denken aan Maradona. Dat betekent natuurlijk niet dat hij sowieso net zo goed wordt, maar de potentie is echt aanwezig. Die dribbel, dat balgevoel op zulke jonge leeftijd... Nu hopen dat hij het ook mentaal kan redden in de top.

Geweldige acties, maar wanneer hij zo blijft voetballen zal zijn carriere niet lang duren. Die houthakkers in Italie schoppen hem ram doormidden helaas.

Positief dat Ajax probeert om een talent van dit kaliber naar Nederland te halen. Alleen het argument dat hij hier meer kans heeft om door te breken lijkt niet heel veel hout te snijden als Milan hem op zijn 15e(?!) al wil inschrijven voor het 1e? Balotelli is uiteindelijk ook niet heel verkeerd terechtgekomen volgens mij....

En als ik moet kiezen om op de bank plaats nemen achter Davy Klaassen of Kaka, dan lijkt me die keus ook redelijk vlot gemaakt?

Hahaha beste talent van de wereld en die willen ze kopen? Hachim Mastour is al 2 keer gestemd als beste jeugd talent van de wereld.

Je zou eerder 12 miljoen moeten neer leggen.

Nou laat maar komen naar Ajax. En als hij ook nog eens Marokkaans voelt, dan zal zich ook wel thuisvoelen in Amsterdam.

lol ik schrok me kapot ik dacht even dat ze tarbaat bedoelde wou al bijna janken

25 april 2014 om 19:48

Je bedoelt Taarabt? Taarabt in zijn eentje dribbelt heel Ajax kapot. Het zou een eer voor Ajax zijn om iemand zoals hem aan te kunnen trekken.

25 april 2014 om 20:31

Ja maar een drama voor milan we hebben hem nodig en niet zo een beetje !!

25 april 2014 om 20:48

Oooh zo, ik dacht dat je het negatief bedoelde. Mijn excuses

Is het niet zo dat Ajax hem over kan nemen door alleen de opleidingsvergoeding te betalen?
Van mijn ervaring met Championship Manager weet ik nog wel dat je een speler onder de 17 een jeugdcontract kon aanbieden zonder dat er een akkoord met de club gesloten moest worden. Weet iemand hier meer van?

Ajax en Marokkanen zijn geen gelukkige combinatie. Er zullen mensen zijn die de schuld altijd bij de Marokkaanse spelers zullen leggen. Er zijn in het verleden zoveel goede Marokkaanse voetballers niet doorgebroken bij Ajax of hebben geen kans gekregen. Ze werden dan als ''lastig'' bestempeld. Ligt het nou iedere keer aan de speler of is het de club/de trainers/begeleiding die niet met zulke jongens kunnen omgaan? Dit geldt ook voor de Surinaamse/antiliaanse en turkse voetballers.

Sommige voetballers hebben een andere benadering nodig ipv continue dat strenge. Zeg maar een type Beenhakker die een gevoelige snaar kunnen raken. Zo'n voetballer gaat dan door het vuur voor jou. Maar bij Ajax zijn ze te snel geweest om iedereen weg te sturen.

25 april 2014 om 19:32

ja maar dat ligt aan de mentaliteit van die jongens, en wat je zegt over surinaamse spelers daar zijn er genoeg van doorgebroken in ajax zoals denswil,vermeer,ebecilo, en pas nog is een hindoestaan doorgebroken ricardo kishna.

25 april 2014 om 19:50

Tuurlijk speelt mentaliteit van die jongens een rol. Maar begeleiding bij de club moet dusdanig zijn om karakter om te vormen. Opleiding bij de club is niet alleen voetbaltechnisch maar ook mentaal.

Donkere spelers hebben altijd al problemen gekend bij Ajax. Dit was ook in de gloriejaren van Ajax onder Van Gaal.

Ricardo Kishna hebben ze vieze spel mee gespeeld. Hij dreigde weg te gaan, dus haalde frank de boer hem bij het 1e. mocht 2x meedoen o.a. tegen feyenoord. En toen handtekening werd gezet, belande hij op de bank. En tijdens VI afgelopen maandag werd hij door Derksen en Zwartkruis bestempeld als een ''lastige&arrogante'' knul. Wie zie je liever op Lb..kishna of Siggi? de keuze bij mij is iig snel gemaakt hoor haha. Bij Ajax kunnen ze niet omgaan met zulke types, die willen alleen Ja-Knikkers hebben. Maar die ''klootzakken'' zijn juist de jongens die prijzen voor je gaan winnen. Niet een gare Serero of Veltman.

26 april 2014 om 16:49

Het is op de een of andere manier niet echt een goede combinatie inderdaad, Ajax en spelers met Marokkaanse roots. Waar dat aan ligt, laat ik in het midden. Ben namelijk van mening dat beide zo hun schuld hebben daarin. Echter, kan je wel zeggen dat Ajax in die zin wel hun gelijk heeft gekregen bij die spelers. Is El Hamdaoui nou zo goed geworden? Aissati maar te zwijgen. Dan heb je natuurlijk nog Boussouffa, maar die heeft het pas in België gered, nadat hij ook bij Chelsea was weggestuurd.

Over Surinamers ben ik het totaal niet eens. Seedorf, Kluivert, Davids, Vermeer, Denswil zijn volgens mij toch echt spelers met Surinaamse roots.

Hachim Mastour is geboren in Reggio Emilia, Italie en allebei zijn ouders zijn Marokkaans. Hij is dus gewoon een Marokkaan net zoals de meeste hier Marokkaan genoemd worden.
Hij is overgenomen van Reggina voor maar liefst 500.000 euro, clubs zoals Real Madrid, Barcelona, Manchester City and Juventus zaten al achter hem aan toen hij nog maar 14 jaar was. Ajax kan het dus vergeten.

Hoe zit dat precies?
Heeft Milan wel iets te willen?
Er is toch een bepaald leeftijd waarbij je niet met contracten mag werken?
Dan dient een club toch alleen een opleidingsvergoeding te betalen?

Milan heeft hem gekocht voor 4 ton van reggina, die laten ze echt niet aan. In potentie een wereldtopper.

Milaan zal er alles aan doen om hem te behouden voor de club.

Maar uiteindelijk bepaald de jongen( zijn ouders) wat zijn toekomst is op korte termijn, neem aan dat als het op geld aankomt de keuze snel gemaakt is.

Zal hij helaas niet bij Ajax terecht komen, of zijn ouders moeten toevallig weten van het bestaan van Ajax.

Zou wel beter voor hem zelf zijn, om hier een opleiding te genieten.

Gaat nooit lukken gaat eenvande beste spelers ter wereld worden zie ik nu al en milan laat hem niet gaan zou wel mooi zijn

Altijd lachen. Als het om talenten gaat. Bij elke andere club is het hoogstens een 'top'talent, maar bij Ajax altijd een supertalent. Maar de laatste jaren hebben ze een paar top talenten gehad en de rest had allemaal talent om geen topper te worden.

25 april 2014 om 23:31

Clubs zoals Ajax nemen geen genoegen met alleen maar een talent, want daar lopen wel genoeg van rond in hun opleiding. Vandaar dat ze alleen maar uitkijken naar top- of supertalenten. Maar dat heeft Overmars al vaak genoeg uitgelegd.

25 april 2014 om 23:55

Hootch30, laat me niet lachen. Overmars zette ook zijn handtekening onder de contracten van Duarte en Van der Hoorn. Overmars kraamt wel vaker onzin uit.

26 april 2014 om 09:39

Dat waren toch destijds aankopen voor de posities waar het nodig was? Je moet vaker het nieuws volgen, dan weet je waar het over gaat.

Voor de selectie zal Ajax altijd eerst in zijn jeugd kijken en daarna pas overgaan op een eventuele aankoop. Duarte en Van der Hoorn waren gehaald, omdat Eriksen en Alderweireld waren vertrokken. Een vervanger voor Eriksen was er niet in de jeugd en dus koos Ajax voor Duarte. Van der Hoorn speelde bij Utrecht gewoon zeer goed en dat hij bij Ajax moeite had met aanpassen, kon Overmars ook van tevoren niet weten. Echter Overmars had destijds al aangegeven dat Van der Hoorn de strijd zal aan moeten gaan met Veltman.

Echter waar ik het over hebt en waar Overmars het over had, heeft met de jeugd te maken. Overmars zal alleen aankopen doen voor de jeugd als er een mogelijkheid is om exceptionele talent te halen. Mastour is blijkbaar zo'n talent.

Dus kun jij wel gaan lachen over Duarte en Van der Hoorn, maar je weet niet eens hoe Ajax in elkaar steekt.

Gaat lekker met de eigen jeugdopleiding wanneer je als Club 1 miljoen € wil betalen voor een uitzonderlijk talent van 15 jaar. Ik dacht toch echt dat het de bedoeling was dat Ajax spelers zelf ging opleiden en dat het niet de bedoeling was dat je talenten ging kopen. Jonk durft te beweren dat de eigen jeugdopleiding pas op 30 procent zit en dat hij in de toekomst minimaal 2 spelers wil afleveren voor het eerste elftal. Volgens mij bestaat een eigen jeugdopleiding uit jong grut dat vanaf hun twaalfde al bij Ajax speelt, het aankopen van 15 of 16 jarige talenten staat haaks op de filosofie van Cruyff, die talenten zouden we zelf weer gaan opleiden. Het enige talent dat nu aan de deur klopt is Kishna, ook geen exponent van de eigen jeugd maar een exponent van de jeugdopleiding van Den Haag!

26 april 2014 om 16:44

Volgens de Uefa/fifa, is een speler eigen jeugd wanneer hij 3 jaar bij de club speelt tot zijn 21e en daar zijn debuut maakt. Mag jij het wel anders vinden, maar de regels zijn nou eenmaal zo. Dat je Kishna dus een exponent noemt van den Haag is al ontkracht door de regels. Wil je dus aub met iets anders komen??

Snap dat je het allemaal niet zo leuk vind dat Ajax zo goed bezig is in de competitie(4e titel op rij is in zicht) en de jeugdopleiding. Jonk wil inderdaad 2 spelers per seizoen afleveren aan het eerste, een streven. Daar zijn ze mee bezig..... Het staat niet haaks aan de filosofie, Cruijff wil kwaliteitsspelers kweken vanuit de jeugdopleiding, dus moet je ze zo jong mogelijk halen. Dat wil zeggen dat het niet alleen Nederlanders betreft, maar alle toppers in de wereld. Is dus precies wat Cruijff wilt.

Poging wagen kan nooit kwaad, maar Milan zou gigantisch stom zijn om hem te laten gaan. Dat gaat niet gebeuren, zij weten ook wat voor goud zij in hun handen hebben. Ik zou overigens Mastour wel begrijpen mocht hij naar Ajax willen. Ajax staat bekend om het afleveren van kwaliteitsspelers voor de topcompetitie en Milan nou niet echt om het kansen geven van jonge spelers. Kan uiteraard anders zijn met Seedorf aan het roer, maar toch. Daar doen een aantal talenten als Di sicglio en Il Farao niets aan af, Milan staat niet bekend om het gebruik van hun opleiding.

Door die arrogantie van die ajax fans begin ik als amsterdammer ajax echt te haten, dat ajax een goede jeugdopleiding heeft weten we nu wel. Doe niet alsof de jeugdopleiding van Milan shit is want daar komt ook enorm veel goeds vanaf! Mastour zal eerst worden uitgeleend net als Christian Maldini en zal daarna doorbreken bij Milan

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren