Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Het lijkt mij dat Ajax-fans niet klaar zijn voor Klassiekers met uitpubliek'

Laatste update:

De wedstrijden tussen Ajax en Feyenoord worden al jarenlang niet meer bezocht door uitsupporters. De burgemeesters van Amsterdam en Rotterdam wilden hier voor volgend seizoen weer over gaan nadenken, maar de kans dat het verbod wordt opgeheven, lijkt na de ongeregeldheden van afgelopen zondag in De Kuip bijzonder klein te zijn.

/

Een paar Ajax-aanhangers verstoorden de bekerfinale tussen Ajax en PEC Zwolle, door vuurwerk op het veld te gooien. In totaal werd er voor ongeveer 60.000 euro schade aangericht: niet alleen het veld werd vernield, maar ook reclameborden, toiletten en wasbakken moesten eraan geloven. Bovendien waren er brandjes op de tribune.

Het gebeurde onder het toeziend oog van de burgemeesters van Amsterdam en Rotterdam, Eberhard van der Laan en Ahmed Aboutaleb. Reden voor CDA-er Sven de Langen om te pleiten voor een langere verbanning van uitfans bij de Klassiekers. "Het zat eraan te komen dat het weer kon, maar na de bekerfinale lijkt mij dat de Ajax-fans er niet klaar voor zijn", zegt de politicus in het Algemeen Dagblad.

Aboutaleb zelf liet weten nog geen conclusies te willen trekken en het onderzoek naar de bekerfinale af te wachten. De uitkomsten van dat onderzoek worden door de burgemeester meegenomen in de evaluatie over het spelen met of zonder uitpubliek. De aanklager betaald voetbal is een onderzoek geopend en volgens De Telegraaf moet Ajax vrezen voor een fikse straf, die ten minste 15.000 euro en één duel voorwaardelijk zonder publiek (met een proeftijd van twee jaar) zal bedragen.

De Klassiekers moeten zonder uitpubliek gespeeld blijven worden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sommige niet nee...

22 april 2014 om 07:39

Precies sommige. Tijd voor de voetbalwet.

22 april 2014 om 08:08

Wij Feyenoorders willen ook helemaal niet naar die UFO. En na dit incident hoeven wij voorlopig ook geen Ajaccieden meer in ons stadion. Daarbij komt ook dat 410 iets te stoer doet terwijl wij alleen maar het goede voorbeeld willen geven en de club aanmoedigen ipv herrie schoppen.

22 april 2014 om 08:24

Spreek je altijd voor anderen?
Hoe vaak ga je überhaupt naar het stadion?

22 april 2014 om 08:31

Laat mij niet lachen, zelfs als neutrale fan weet ik dat de schuld bij beide ploegen ligt en dat beide clubs goede fans hebben en achterlijke fans...

22 april 2014 om 08:46

Wij Feyenoorders willen helemaal niet naar die Ufo?
Zo badass man, hoevaak ben je er geweest? heb je uberhaupt een uit-kaart?
Of doe je net zoals zovele hier gewoon stoer?

''en wij alleen maar het goede voorbeeld willen geven'' Och wat zijn we weer braaf in Rotterdam.

Ik zou gewoon doorgaan met de voorzichtige uitrol van het toelaten van supporters, gewoon eerst 300 man, zorgvuldig controleren etc.

22 april 2014 om 09:00

@ theroyal, er zaten anders genoeg Feyenoorders in die 'ufo' bij het treffen voor de beker.. Nu hebben die zich wél fatsoenlijk gedragen, eerlijk is eerlijk, maar het feit dat ze er uberhaupt záten was niet de bedoeling.. Ondanks dat is wat zondag gebeurde absoluut verwerpelijk..

22 april 2014 om 09:23

The Royal.....

Je bent lachwekkend

22 april 2014 om 19:26

Hee Royal.... Maasgebouw vergeten zeker.... Gebeurd overal wijsneus.

22 april 2014 om 09:22

Ik weet niet wie die Sven de Langen is, maar wat heeft deze sfeeractie in godsnaam met De Klassieker te maken?

Gewoon publiek toelaten volgend jaar, dat gezeik zonder supporters moet maar is afgelopen zijn.
De Knvb zet zichzelf hiermee echt te kakken, op deze manier zal je nooit meer een eindronde of ander toernooi naar je toe kunnen trekken. Ze kunnen niet eens 1 wedstrijdje fatsoenlijk regelen.

22 april 2014 om 09:32

sfeeractie? ga toch weg.
en die toiletten en wasbaken dan?

En lekker de schuld bij de knvb neer leggen. Als alle supporters zich gewoon normaal gedragen is er niks aan de hand.

Tijdje geleden weer een paar sukkels bij cambuur, nu kleine kinderen bij ajax.
En zo heeft elke club in nederland een paar 100 van zulke idi*ten in het stadion zitten die alles verpesten voor de rest.

22 april 2014 om 10:24

@onelovechris

Als je hier komt om mij te provoceren moet je van betere huizen komen.
Beetje misplaatste naam draag je als je zo'n toontje opzet naar andere.

Nu graag weer ontopic of reageer lekker niet...

22 april 2014 om 10:49

Die 'sfeeractie' heeft op mij de indruk gewekt dat de heren gewoon Feyenoord wilde provoceren door het veld even lekker te beschadigen.
Dat heeft dus alles te maken met een klassieker. Als je al zo triest bent om het veld te slopen terwijl heel Feyenoord hier niets mee te maken heeft, dan ben je niet helemaal fris onder je pony.

Men heeft al jaren lang bewezen (van beide clubs) dat zij niet op een normale manier bij elkaar in 1 stadion kunnen zitten. Lekker niet meer doen dus.

Leg mij trouwens is uit, wat dit te maken heeft met een eindronde. Supporters van bijvoorbeeld Engeland en Italie (ik noem maar iets) gaan toch op een andere manier met elkaar om dat die van Ajax en Feyenoord. Niet bij de Knvb leggen, die kan hier weinig aan doen.

Dit is typisch Nederlands. Al twee dagen hoor je niet anders dan het oh zo gevaarlijke en domme vuurwerkincident. Dit soort taferelen gebeuren in Griekenland, Italië en Zuid-Amerika wekelijks. Hier in Nederland doen we net alsof er met scherp geschoten is vanaf de tribune. Nogmaals ik keur het gedrag niet goed en de 410 verdient een straf, maar het probleem zo uitvergrote vind ik grote onzin

22 april 2014 om 07:41

Er moet toch altijd over Ajax gepraat worden? Nou, hier heeft men Ajax..

22 april 2014 om 08:01

Ja, en? Het gebeurt in andere landen meer, dus als het hier een keer gebeurt moet iedereen dat normaal vinden? In andere landen worden meer mensen vermoord, vrouwen verkracht en is het hele land corrupt.. Moeten we daar een voorbeeld aan nemen? Moeten we dat als maatstaaf zien? Moeten we de lat echt zo laag gaan leggen voor ons land...?!

22 april 2014 om 08:01

Daar noem je ook wel landen, dat zijn nog net geen primitievelingen. Ik wil liever in een rijtje horen van Duitsland, Engeland, Spanje en Schotland waar zulke idiote dingen niet gebeuren. Vuurwerk hoort er bij, maar vuurwerk op het veld gooien onder het mom van ' bommen op Rotterdam' gaat veel en veel te ver. Hard aanpakken en flink in diskrediet brengen om zo te laten weten dat 99,9% van Nederland dit idiote gedrag verafschuwd.

22 april 2014 om 08:04

Zo is het copa mundial, ze hadden dit lekker op de tribune moeten houden, was zeker niet handig. Maar laten we even niet zo overdreven kinderachtig doen. Ik was laatst bij Napoli-Roma waar een net boven het uitvak was gespannen, waarom werd duidelijk toen 10 minuten na aanvang het uitpubliek binnenkwam. Ik denk dat er van curva A wel 30 fakkels die kant op gingen om niet te spreken van het zware knalvuurwerk. Gericht op mensen die daar zelf ook hun portie vuurwerk bijdroegen en er zeker niet over liepen te huilen. Geen lieverdjes maar wel een machtig voetbalsfeertje, na afloop met wat extra politiebegeleiding op de trein en niemand die er een woord aan vuilmaakt: tot volgend jaar. Ik hou ervan en moet er niet aan denken dat een stadion alleen nog bevolkt wordt door gezinnetjes met een emmer popcorn, die stil zitten te wachten op doelpunten en vermaak en op de vingers fluiten als het even tegenzit.

22 april 2014 om 08:16

Overdrijven is ook een vak zeg. Wat een domme reactie van jou. Tussen vuurwerk gooien en stilzitten zit een gigantisch open gebied om je als harde kern in te bewegen..

22 april 2014 om 08:18

Oh ja wacht even ja, wat een sfeer verhogende actie om elkaar te bekogelen met fakkels ja... Echt super hoor en dan onder extra politie begeleiding weg moeten komen. Dat hoort immers bij die brute sport genaamd voetbal. Lekker kortzichtig zeg....

Voetbal is een sport waar iedereen op zijn of haar manier van hoort te genieten. Gebruik van fakkels of sfeerverhogende actie dragen bij aan een extra dimensie maar op deze manier zijn het gewoon een stel neanderthalers bij elkaar.

In zuid Amerika doen ze trouwens ook heel vaak aan de zogenaamde sfeer verhogende acties. Meer met messen gooien enzo, en elkaar afschieten. Tjah alles voor een goede voetbal sfeer toch.

Ik raad je dus ook aan om lekker naar een wedstrijd Boca - River plate te gaan kijken. Kom je helemaal aan je trekken.

22 april 2014 om 08:32

Tja, als je denkt dat sfeer alleen ontstaat door vuurwerk dan heb je waarschijnlijk nog geen wedstrijden in Duitsland of Engeland bezocht. Daar is Nooit een fakkel te vinden en wordt de sfeer gecreëerd door het aanmoedigen van je club met zang en applaus. 95% van de supporters zit totaal niet te wachten op deze "sfeerverhogende" maatregelen en als je dat niet ziet, dan heb je een aardig bord voor je hoofd.

Het enige echte vuurwerk kwam gelukkig van Pec. Het andere vuurwerk brengt je club in diskrediet, waardoor ook goedwillende supporters nu niet in Almelo de kampioenswedstrijd kunnen bezoeken, en er geen uitpubliek bij de klassiekers toegelaten zal worden. Antivoetbal......

22 april 2014 om 08:39

Klaar staan met je verwijtende vingertje zonder maar een poging te doen de context van mijn reactie te begrijpen. Speciaal voor jou nog een keer in Jip en Janneke taal dan: Ik reageer op iemand die de overdreven berichtgeving benoemt en in dat verband een vergelijking maakt met andere landen. Hij veroordeelt de actie van 410 overigens. Ik sluit me erbij aan en benoem een ondersteunend voorbeeldje van iets wat ik recent in zo'n buitenland zag, en de ontspannen manier waarmee er werd omgegaan. Het was op jet randje, maar er vielen geen gewonden, de politie vond het toelaatbaar en de honderden aanwezige gezinnetjes met kinderen in het stadion hebben er geen nacht slaap om verloren. Als je de vergelijking met messen trekken erbij haalt geeft het aan dat je een vrij simpele ziel je bent. Ik had me geen mooiere onderstreping van mijn betoog kunnen wensen dan een sprekend voorbeeld zoals jijzelf: overdreven mensen met overdreven reacties.

22 april 2014 om 09:37

@manodedios:

Wat een stomzinnige reactie! 60.000 Euro Schade! Ach ja dat vind jij normaal want tja dta hoort er bij! Want dat doen ze in Griekenland en zuid Italie ook..... Tja dan noem je ook wat!

Kijk even naar Celtic en Liverpool!! Nooit gezeik en dit soort dingen en toch altijd sfeer!

Maar jou normen en waarden zijn blijkbaar dat je ander mans spullen mag slopen!

22 april 2014 om 11:24

Context van je reactie begrijpen... Ik snap eigenlijk niks van heel je reactie.

Vond het zogenaamde statement van een tijd geleden vanuit de ajax 'fans' dat voetbal liefhebbers met een barca shirt niet gewenst zouden zijn in de Arena al een duidelijk bewijs van de domheid en egoisme van de zogenaamde 'fans'. Ondertussen zal het Heracles stadion vol zitten met diezelfde ajax 'fans'.

Dat ik vergelijking van zuid Amerika erbij haal is iets wat jij ook doet, dus wat dat betreft zijn we beide een simpele ziel. No hard feelings dus

Het is toch gewoon te triest voor woorden dat je dus kampioen word.... en dan je eigen stad gewoon lekker gaat slopen. Daar snap ik de logica ook niet van. Maar dat zal waarschijnlijk aan mij liggen.

22 april 2014 om 11:46

Manodedios. Laat me het je uitleggen: veel mensen vinden het gooien van fakkels en vuurwerk naar elkaar toe helemaal geen machtig mooi voetbalsfeertje, zoal jij, maar gewoon ordinair hooliganisme.

Natuurlijk zijn er gradaties. Natuurlijk is het minder erg om vuurwerk het veld op te gooien dan een staaf in iemand zn gezicht te planten. Natuurlijk. Maar kom op, 60.000 euro schade, dat kan jij ook niet goedpraten.

Ontspannen omgaan met hooliganisme is je neerleggen bij het feit dat er tokkies rondlopen die het normaal vinden om dingen te slopen en vuurwerk naar elkaar te gooien. Dat je je daar als samenleving bij neerlegt heeft meer te maken met je capaciteit om er iets aan te doen dan met je goedkeuring.

22 april 2014 om 08:16

Idd allemaal zwaar overdreven allemaal. Het was een mooi gezicht, alleen niet slim met vermeer in de buurt

22 april 2014 om 09:38

@copamundial
Ach ja ,valt best mee.
Hoe zou jij het vinden als je visite je huis vernielt?
Je vloer naar de klote ,wc en badkamer moeten comleet gerenoveerd worden.
Zeg je dan ook ,geef niks jongens,er gebeuren in andere landen ergere dingen,er zijn geen gewonden gevallen?

22 april 2014 om 11:49

Wees blij dat er hier een probleem van wordt gemaakt.

In dat soort landen wordt wel van meer dingen geen probleem gemaakt. Zoals corruptie, armoede, criminalitet, infrastructuur, sociale voorzieningen. Allemaal geen probleem in Zuid Amerika en Zuid Europa. Maar de kwaliteit van leven is er ook een stuk lager.

Hooliganisme is een probleem. En jongens die doekjes voor hun gezicht hebben, capuchonnetjes op, vuurwerk op het veld gooien en voor 60.000 euro schade aanrichten, die zijn een probleem.

Ik snap de combinatie "fikse straf" met "boete van 15.000 euro" en "1 duel zonder publiek (voorwaardelijk)" niet?

22 april 2014 om 07:50

Ik ook niet maar had niet anders verwacht. De KNVB meet wel vaker met twee maten.

22 april 2014 om 08:30

Welke twee maten zijn dat volgens jou dan? Dat Ajax wel gestraft wordt voor de supporters? Hoe is het ook alweer afgelopen bij Vitesse waar Cillissen bekogeld werd met alles dat los en vast zat?

22 april 2014 om 08:52

Kan je even een voorbeeld geven waarbij er een zwaardere straf in Nederland is gegeven voor een soort gelijk incident in Nederland?
Je maakt het nu echt groter dan dat het is, zelfs ik begin me er aan te irriteren.
Was het Vuurwerk achter het doel terecht gekomen was de wedstrijd even stil gelegd vanwege de rook...en daarna hoorde je er niks meer van.

22 april 2014 om 09:43

Nsd naam
Lees jij alleen wat je wil lezen?
Ik hoor je alleen maar over het vuurwerk?

22 april 2014 om 09:50

Omdat dit veelal over het Vuurwerk gaat, ik reageer op het artikel namelijk.
Denk je dat ik vandalisme goedkeur? dan heb je het fout.
In mijn beroep betekend dat gewoon een aanhouding namelijk.

Waarom de kakkerlakken straffen voor een fout van de joden.
Ik vind dat je de kakkerlakken met rust moet laten. Laat de joden, de komende 5 uit-wedstrijden zonder supporters spelen.

22 april 2014 om 07:45

Lekker makkelijk bedacht. Denk jij dat de knvb daar verstandig aan doet om feyenoorders 5 jaar wel naar amsterdam te sturen, maar andersom niet ? Dat gaat meer problemen leveren.

22 april 2014 om 07:47

En die conclusie trek je nu al?!

22 april 2014 om 07:50

Eerlijk gezegd heb ik helemaal geen vertrouwen in het gedrag van Feyenoord fans.
Maar het afgelopen jaar vind ik dat ze zich goed gedragen hebben dus ze hebben een kans verdiend.
Ik zou wel het leger inzetten om de boel te controleren.

22 april 2014 om 08:06

En wie gaat voor de problemen zorgen? Ajax supporters of Feyenoord supporters? Juist ja. Zelfde supporters waarvoor de binnenstad dient afgesloten te worden als Ajax kampioen word. Er worden motor evenementen afgelast omdat het wat onrustig is, protestmarsen verboden uit angst voor rellen. Maar Ajax supporters die ieder jaar rellen en schade aanrichten zodra er iets gevierd moet worden word al jaren getoloreerd.

Als er echt een statement moet komen zou ik geen kampioenssfeest houden, en de laatste 2 wedstrijden geen supporters naar het uitduel en thuisduel. Want dadelijk met een wedstrijd zonder publiek in het midden van volgend seizoen tegen een RKC of zo heb je ze niet mee, pak je ze op deze 2 wedstrijden dan misschien wel.

22 april 2014 om 08:58

Sittard... een statement als club?
Er waren tientallen mensen die met vuurwerk gooide, in een vak met 400 mensen.
Die 400 mensen worden gestraft, Ajax gaat geen evenement afgelasten waar 60.000 man op af komen zoals vorig jaar!!!
Ik en denk ruim 46.000 andere seizoenskaarthouders waren er niet... nee daar schiet je veel mee op.
En er word helemaal niet ieder jaar gereld. vorig jaar niet, en het jaar daarvoor ook niet, het jaar daarvoor.... de 30e landstitel in verhouding helemaal niks gebeurd, 100.000 man, iets van 50 aanhoudingen.... Dat was dus gewoon een rustig verlopen huldiging, blijkbaar snap jij niet dat zoveel mensen altijd onrust met zich meebrengt, met konininnen dag toen waren er met minder mensen veel meer aanhoudingen.
Maarja als in jou woonplaats met 30.000 mensen wonen zal je dat niet snappen.
Ik heb geen rellen gezien toen, of heb je teveel TV gekeken, de ME moest alleen ingrijpen omdat ajacieden voor de uitgang stonden toen waardoor de spelersbussen niet weg konden.... vind je het raar als je hutjemutje op elkaar staat?

22 april 2014 om 07:48

Als Feyenoorders in Amsterdam spelen zullen de politie en de gemeente ook niet hun veiligheid kunnen garanderen als dit soort taferelen door Ajax supporters in Rotterdam al veroorzaakt kunnen worden. Dus het zou begrijpelijk zijn dat het voor beide supportersgroepen zal gelden, hoe jammer dat ook is.

Heel volwassen van je trouwens met je provocerende "kakkerlakken en joden".

22 april 2014 om 07:56

Ja de huidige bewakers van dit tuig zijn gewoon net een maatje te klein. Maar ik als trouwe bankliggendevoetbalkijker mis een beetje de ambiance van weleer.

Ik hoop dat er ME ingezet kan worden of desnoods het leger. En in de kuip alleen feyenoorders vind ik geen probleem. Daar is toch altijd wel sfeer.


Ps. Erg volwassen van jou om boven mijn opmerking te staan

22 april 2014 om 09:03

Zou het wat uitmaken? Politie of Leger?
Het is namelijk niet zo dat ze met hun wapen lopen hoor.
Sowieso is het nooit goed om het leger in te zetten voor politietaken... Militairen worden vaak afgewezen als politieman...
Militairen worden opgeleid om te doden, niet om voetbalsupporters te begeleiden.
En dat is gewoon de waarheid, heb vroeger o.a een pre-militaire opleiding gedaan(veiligheid en vakmanschap) en daarna Beveiliging, altijd les gehad van ex-militairen.
Geloof me ik weet het.

Straf van 15.000 euro? Lijkt me nogal weinig als er voor meer dan 60.000 aan vernielingen zijn geweest.. weer 5 jaar zonder uitsupporters bij de klassieker denk ik.. helaas

22 april 2014 om 07:53

Die schade wordt daarnaast nog vergoed. Die 15.000 komt niet in de plaats van....

1 geruststelling, als er geen vuurwerk was gegooid had de lokale politiek wel wat anders gevonden om het nog langer uit te stellen. Als alles vlekkeloos was verlopen was er wel een andere aanleiding gevonden. En 95 procent van het land juicht elke veroordeling toe want het kost allemaal geld en de modale moraalridder staat voorop om te roepen dat voetbalsupporters allemaal hersenlozen zijn. De rol van fanatieke supporters voor de beleving van voetbal is essentieel, wat het ons brengt wordt voor lief genomen maar als eens wat mis gaat wordt het buitensporig uitgemeten. Kotsziek van die betutteling.

22 april 2014 om 08:10

Ik ga naar mijn club, ik drink een biertje, zing, spring en klap voor mijn club, kijk de wedstrijd en na afloop ga ik nog even een pilsje pakken of lekker naar huis.

Die opgeschoten gasten bij Ajax komen naar de wedstrijden van Ajax, staan zonder shirt met hun rug naar het veld, gebruiken drugs, vernielen als ze winnen, vernielen als ze verliezen, veroorzaken problemen, willen allemaal het alfa mannetje zijn bij Ajax, kijken teveel buitenlandse series over voetbalhooligans omdat ze zich eraan willen meten.

Nee naást zo'n persoon zou ik niet willen zitten tijdens een wedstrijd al is hij voor dezelfde club als mij.

Niet elke voetballer is een hersenloos persoon, maar die personen met hun gezicht bedekt en die zo'n acties doen en het erna ook nog goedpraten zijn niet helemaal bij hun verstand naar mijn mening.

22 april 2014 om 08:22

Schitterende reactie. Mandidos denkt dat drugs spuiten, vernielen enzovoorts met sfeer te maken heeft. Maar er zijn genoeg supportersgroepen die sfeer wel los kunnen zien van het hersenloze waar menig mens het over heeft. Als je de betutteling niet wilt dan moet je die positieve kant van de harde kern laten zien. Altijd maar anderen de schuld geven wordt ik kotsmisselijk van.

22 april 2014 om 08:23

Ik ben vele jaren m'n club achterna gereisd waaronder vaak naar de kuip zonder noemenswaardige incidenten. Tuurlijk maak je weleens wat mee en tuurlijk heeft deze subcultuur een aantrekkingskracht op alfa mannetjes, zeker bij een grote club. Geeft ook niet want het voetbal krijgt een hoop terug van de fanatieke supporters, dat wordt altijd voor lief genomen en hoeft ook niemand een bedankje voor.

Maar kom nou geen vergelijking maken met Fortuna Sittard. Als daar wekelijks 50.000 man zit en er landelijk 3 a 4 miljoen hun voorkeur voor die club hebben kunnen we ze naast elkaar leggen.

Natuurlijk gaat er bij Ajax meer mis dan bij jouw club. Maar dat jij het beeld hebt dat bij Ajax elke week alles en iedereen verbouwd wordt door doorgesnoven gangsters met bivakmutsen is maar weer een prachtig bewijs van de verknipte berichtgeving. Mooier kan ik het niet uitleggen.

22 april 2014 om 09:05

Drugs... zo zo een wietje... wat een drugs zeg.
En zonder shirt, vreselijk zeg dat.
Met je rug naar het veld? wat een nonsense... je bedoeld de poznan?
Jij hebt ook echt een totaal verkeerd beeld, maar vooral afgunst.

22 april 2014 om 16:40

Jij denkt toch niet dat die gasten alleen maar een wietje roken. Dat is old school. Tegnwoordig is de jonge garde aan de coke en de speed. En niet alleen bij Ajax.

22 april 2014 om 08:40

Manodedios maakt een grapje denk ik.. 95% procent van het stadion zit niet te wachten op de hersenlozen inderdaad. Wanneer 44.000 man naar huis wordt gestuurd omdat de bekerfinale wordt gestaakt, mag je je inderdaad wel inleven in deze 95%.

Maar waarschijnlijk is het inleven in een ander je vreemd. Aan de andere kant van het stadion zaten 20.000 fanatieke supporters, die een weergaloos optreden zagen van hun club. Dat is hoe je je club steunt. Zingen, klappen, springen, juichen. Wat er zondag gebeurde is een schande voor het voetbal, Ajax zit echt niet te wachten op dit soort vuurwerk. Heel Europa spreekt er schande van en jij gaat het zitten goedpraten. Kotsziek word ik van reacties als die van jou, waarin je laat zien dat domheid regeert bij sommige supporters....

22 april 2014 om 08:43

Je kan niet met vuurwerk naar je eigen keeper gooien. Als we dit "maar voor lief moeten nemen", dan hoeft het van mij niet meer. Er is een groot verschil tussen sfeer acties en de actie van afgelopen weekend. Het was tot in detail georganiseerd en er is bewust risico genomen dat mensen gewond raakte. Dit kan niet geaccepteerd worden.

22 april 2014 om 11:40

Ach joh! Betutteling van criminelen, stel je voor.

Fanatieke supporters zijn prachtig. Mensen die voor 60.000 euro (al was het 10.000) schade aanrichten zijn gewoon hooligans. Waarom kan er niet gewoon sfeer worden gemaakt zonder andere mensen met de gevolgen op te zadelen? Waarom moet dat vuurwerk het veld op, waarom moeten er dingen kapot gemaakt worden? Is het betutteling om er wat van te zeggen?

Als ik naar Ajax ga, sta ik ook het liefst bij 410 in de buurt. Die sfeer is prima. Maar waarom kan het daar niet bij blijven? Kotsziek van de hooligans die Ajax de beker hebben gekost en week in week uit de club opzadelen met boetes en problemen.

En Bedankt he nep-supporters!!Ik verheugde me weer op de ouderwetse klassiekers MET uitpubliek!! Ik wil weer naar Amsterdam kunnen reizen om mn clubje te ondersteunen, maar dit word weer verpest door die 1hersencellige malloten die zich supporters noemen.
DIT is precies de reden waarom ik een vriend van mn broertje heb aangegeven bij de politie. Hij is hier bij betrokken geweest en gaat hier niet ongestrafd mee weg komen!

22 april 2014 om 09:23

Een vriend van je broertje aangeven, toe maar. Chapeau jongen, zestig jaar geleden zouden ze trots zijn geweest.

22 april 2014 om 09:35

t is toch alleen maar goed. Hoe meer zulke lui uit het stadion geweerd kunnen worden des te eerder wordt het voetbal weer leuk in nederland.

Supporters van ajax en feyenoord moeten voor de wedstrijd samen een biertje kunnen drinken en door elkaar heen in het stadion zitten.
Bij 90% van de mensen kan dan...de rest kun je amper mensen noemen.

22 april 2014 om 09:46

Als er meer mensen denken zoals jij, zal t geweld en de hooligans in de voetbalwereld nooit geweerd worden!

22 april 2014 om 11:31

Alhoewel verklikkerij geen mooi idee is, is het natuurlijk wel wat anders om een crimineel aan te geven dan een jood aan de Duitsers. Maar dat begrijp je zelf ook wel denk ik?

Nee, dat denk ik ook niet, wat jammer is voor de echte supporters die alleen maar het goede voorhebben voor hun club. Dan maar weer 5 jaar zonder publiek spelen.
Ik schaam me voor het gedrag van hun, ben niet kwaad dat de wedstrijd terecht verloren is, maar op die zo genaamde ajax supporters, die weten echt niet wat het is om voor een club te zijn, met hun aggressieve gedrag, hopelijk worden ze herkend en verhalen ze het maar op hun, want dit gaat ajax nu veel geld kosten en gezichtverlies erboven op.

Bij deze wil ik wel mijn excuses maken aan de pec supporters en aan de feyenoord club.

22 april 2014 om 08:01

Wow echt, dit is zo'n hormonale zwangere vrouwen opmerking.
Tenzij... Jij in de kuip was en met vuurwerk gegooid had? Dus als je daar was zou je dat nu kunnen zeggen en je melden bij AJAX?

22 april 2014 om 08:37

Nee, ik was niet in de kuip en was ik daar geweest en had het gezien, zou ik denkelijk ook er nog aan mee werken om ze te pakken en nee ik ben niet zwanger, want als je niet snapt dat dit nooit had moeten gebeuren, en dat men ajax de naam ten grabbel legt, is jou norm en waarden echt laag.
Want ik kan me niet voorstellen dat er geen ajacieden zijn die hier van walgen.
Ik ben altijd van mening dat men moet kunnen genieten van een wedstrijd en door zoiets verpest het voor mij.

22 april 2014 om 16:44

Schei toch uit. Alle Ajax supporters in de Kuip vonden het prachtig. De hele eerste en tweede ring gingen uit hun dak. Niet alleen de gasten die vuurwerk gegooid hebben.

Volgens mij willen 'die harde kernsupporters' helemaal niet naar de Kuip toe. Gisteren las ik een stuk van Afca en daar hadden ze het over wckuip en kutstad, laten we ze het dan makkelijk maken en de schorsing nog maar eens vijf jaar verlengen. Het is voor die jochies van de harde kern natuurlijk helemaal niet leuk als heel Nederland van ze verlangt dat ze helemaal naar Rotterdam af moeten reizen.

Ot
Van mij mogen ze het definitief opgeven. De laatste vijf jaar is er weliswaar een doodse sfeer als het uitteam scoort, maar hoeven we ons tenminste betrekkelijk weinig zorgen de maken over de ongeregeldheden. Met dit soort lui valt geen afspraken te maken, daarvoor is het te weinig voor rede vatbaar na een paar gram speed en een paar liter bier.

22 april 2014 om 09:08

Zo praten Rotterdammers en Amsterdammers meestal over elkaars stad.... niks bijzonders.
Jules Deelder zeker ook een gevaarlijke hooligan.
Het is ruim 5 jaar goed gegaan, nu 1 vuurwerk incident en meteen zijn het gevaarlijke hooligans?

22 april 2014 om 09:50

Gasten zoals jij maken een klassieker onmogelijk.
Ik denk persoonlijk dat het inderdaad maar verstandig is om de ajacieden maar thuis te laten,er wordt flink wat olie op het vuur gegooid en dat zal men niet gauw vergeten.
We zijn terug bij af.

22 april 2014 om 11:37

@ndisdenaam

Na 1 vuurwerk incident? Ajax heeft dit seizoen bij meerdere uitwedstrijden bewezen zich niet te kunnen gedragen.

Ook zou na dit seizoen de periode van 5 jaar voorbij zijn. Deze wedstrijd was een uitstekend duel om te kijken of het Ajax-publiek zich kan gedragen. Persoonlijk denk ik zelf dat als het Ajax-publiek zich gedragen had, dat er volgend seizoen 'gewoon' uitsupporters bij zijn. Ik denk persoonlijk dat het de komende 10 jaar het uitvak niet gevuld zal zijn met supporters van de uitspelende partij tijdens de Klassiekers.

Zou me niets verbazen als ze zich achter de bekerfinale gaan schuilen om het verbod op uitpubliek nog een paar seizoenen te verlengen.

Zou niet helemaal fair zijn aangezien er met een competitiewedstrijd een stuk minder Ajacieden onze kant opkomen.

Overigens ben ik sowieso altijd al fel tegen dit verbod geweest. De mooiste wedstrijden van het seizoen zijn vermoord onder het argument dat de beveiliging voor deze wedstrijden teveel geld kost en dat jij, de belastingbetaler, hiervoor opdraait.

Zo'n argument gaat er altijd wel in bij ons zuinige Hollanders, het hypocriete hierin is echter dat ze wel openheid geven over de kosten waar wij voor opdraaien als het Feyenoord-Ajax betreft, maar niet even een mooi lijstje laten zien van alle andere kosten waar wij als belastingbetalers aan mee betalen.

Overigens is de uitspraak "de belastingbetaler betaalt" verschrikkelijk populistisch en een veel te simpele gedachte, maar daar gaat het even niet om.

Er wordt verschrikkelijk veel geld over de balk gesmeten en gefinancieerd van "onze belastingcenten". Laat dan ook het hele plaatje zien ipv alleen openheid te geven van deze kosten, begin even voor de grap bij de overdreven salarissen en kosten van EU politici en werk de lange lijst dan langzaam naar beneden.
De kosten van 2 wedstrijden Feyenoord Ajax vallen in het niet bij dit soort absurde bedragen.

Als wij dan Elf mogen beslissen waar we onze belastingcenten aan uitgeven zullen we er echt eerder voor kiezen om een hoop onzinnige, onnodige posten te schrappen om juist wel mee te betalen aan een traditioneel (volks)" feest" als Feyenoord-Ajax.

22 april 2014 om 08:31

Je klaagt over populistisch gedrag en dan kom je met een verhaal over eu politici dat net zo oppervlakkig en populistisch is. Had ik van jou niet verwacht.

22 april 2014 om 08:37

Slechts 1 voorbeeld...

Kan hier wel een hele lijst neerzetten, maar dan ben ik bang dat de discussie om deze voorbeelden gaat en niet om de essentie van het verhaal.
Jij bewijst mijn gelijk hierin door uit het hele verhaal alleen een opmerking te maken over een voorbeeld die ik aandraag

Je kan ook kijken of je bij Ajax eerst de kaarten kan verkopen aan de vakken buiten de F-side en 410. Bovendien is het makkelijker om 1500 man netjes te begeleiden dan 15.000 als zondag. Vindt niet dat afgelopen zondag een reden hoeft te zijn.

22 april 2014 om 11:38

@afca_godenzoon

Onzin. Je wist bij voorbaat al dat er zoveel man richting Rotterdam moesten. Dan kan je daar op inspelen, of waren ze bij Ajax verrast dat er ineens veel meer mensen stonden dan verwacht die naar Rotterdam moesten?

Passende straf zou zijn jaar uitsluiting van het bekertoernooi

"een paar Ajax-aanhangers verstoorden de bekerfinale", haha! Ik weet dat voetbalzone ajax-minded is, maar admin (waar zit jullie kantoortje eigenlijk?), probeer het nou niet kleiner te maken dat het is. Er is veel meer schade aangericht, dus hou ff op met "een paar".

22 april 2014 om 09:10

Een paar ja, of denk je dat 20 fakkels(dus max 20 personen) en een wat geslote toillette spullen door honderden mensen zijn veroorzaakt?
Ik weet dat je anti-ajax minded ben... maar maak het nou niet groter.

22 april 2014 om 11:51

@ndisdenaam

Fakkels op het veld, vernielingen op de tribune, vernielingen van het sanitair, vernielingen van reclameborden. Een beker bier is er tegen Broerse aangegooid. Lijkt me eerder het werk van tientallen in plaats van een paar.

Desondanks,

gebeurt is gebeurt. Laat Ajax en de Knvb de daders opsporen en de kosten op hun verhalen en klaar. Anders krijgen we over 4.5 week nog steeds een dagelijks bericht overover..

Wat onzin allemaal. Van te voren reageren terwijl er nog een onderzoek loopt. Het klopt de grootste probleem ligt bij de supporters, maar de knvb maar zich afvragen hoe dat vuurwerk in de kuip komt? Dus de controle is niet goed geweest en als je ziet wat ze bij de arena in beslag hebben genomen

22 april 2014 om 08:35

Dit is toch geen onzin , ik vraag me af wat je bedoeld met de controle , je kunt toch als echte supporter het vuurwerk thuislaten heb je daar wel eens over nagedacht ? ergo het waren geen echte supporters lijkt mij , ga naar een leuke partij voetbal Zonder deze rotzooi maar schijnbaar kan dat niet .

22 april 2014 om 08:54

@litmanen1974

De controles werden uitgevoerd door stewards van Ajax. Dus de Knvb kan zich afvragen hoe serieus ze de veiligheidsmaatregelen in Amsterdam regelen.

Ach, dit is niet meer zozeer een supporters probleem, maar een algehele verloedering van onze mattschappij. Een maatschappij waarbij de ontelbare regels regeren, maar niet niet adequaat wordt ingegrepen bij overtreding ervan. Als illegaliteit al niet meer strafbaar is in Nederland, moet je je hier dan wel druk om maken? Die verhoudingen zijn toch ontzettend scheef? Iedereen spreekt er schande van, maar dit kan je gewoon doortrekken naar de hedendaagse omstandigheden in onze maatschappij. Iedereen in rep en roer vanwege vuurwerk, heel Nederland in rep en roer omdat Wilders "minder, minder, minder roept, maar tegelijkertijd is Nederland zelf zo slap om de echte bron van al die problemen aan te pakken.

Ik ga zelf als Real supporter vaak naar wedstrijden en ondanks de hevige rivaliteit tussen bijv Real, Atletico en Barcelona, kan ik gewoon met mijn witte shirt door Barcelona lopen en met mn witte shirt in Vicente Calderón zitten en andersom ook. Waar hebben wij het nog over? Inderdaad onze verloederde maatschappij.

Zijn we er nu eindelijk eens klaar mee met dit gedoe? Jaaaa we weten het allemaal nu wel. Er is een domme fout gemaakt door vak410 door vuurwerk op het veld te gooien, ja ze verdienen een boete, ja het zijn mongolen.... Niemand is dood... PEC heeft verdiend gewonnen... move on ...

En inderdaad, laat dat uitpubliek naar klassiekers nog maar even zitten.

22 april 2014 om 08:56

Het zijn mongolen? Zelfs mongolen hebben het verstand zich niet zoals beesten te gedragen als ze ergens te gast zijn. Laat dit aso-volk lekker thuis de hut vernielen.

22 april 2014 om 09:02

Nee, hier zijn we voorlopig echt nog iet klaar mee jammer genoeg. Wellicht tijd om 410 maar eens op te heffen en deze idioten geen nieuwe seizoenkaart te geven. Daar is nu het ideale moment voor.......
De rest verspreiden over de tweede ring en van 424 een familievak maken!

Ik hoef de komende 10 jaar geen uitsupporters meer te zien bij de Klassieker. De F-Side is diegene die het meeste 'jankt' over het weer toelaten van de uitsupporters tijdens de Klassiekers met hun acties. Deze bekerfinale was een moment voor de Ajax-aanhang om te bewijzen dat er uitsupporters weer toegelaten konden worden. Nou jammer dan, einde uitsupporters bij de Klassieker.

22 april 2014 om 11:28

Bedenk je wel: de F side had niks met deze actie te maken. Dit was (lees ik net) Vak 410.

Ik als ajacied heb toch ook helemaal geen zin om naar Rotterdam te komen om daar te worden bespuugd en bewaakt door de ME. Hooligans verzieken het voetbal. Zowel Rotterdamse, als Amsterdamse. Zonde voor de gewone supporter.

Misschien de deuren van 410 maar eens een tijdje dicht doen....... Je maakt mij niet wijs dat inmiddels niet via camerabeelden bekend is wie het vuurwerk gegooid heeft. Dus heel simpel levenslang stadionverbod (en melden tijdens wedstrijden!), gebiedsverbod voor het gebied rondom de Arena en De Toekomst en daarnaast de schade verhalen!

En stoppen met alle Ajacieden over een kam te scheren, ik denk dat het zo langzamerhand wel duidelijk is dat de meeste Ajax supporters deze idioten niet meer in het stadion hoeft te zien!

Voetbalwet of geen voetbalwet. Dit gasten van Ajax hebben gewoon de orde verstoord doormiddel van vuurwerk en de boel kort en klein te slaan. Die moeten hoe dan ook aangepakt worden met een stadionverbod of iets dergelijks.

Verder is dit opnieuw voor mij een bewijs dat de klassieker zonder uit-supporters moet. Ze weten zich niet te gedragen. Het lijkt er ook op dat ze niet eens zo zeer voor Ajax komen, maar gewoon om de boel even lekker op te fokken.

Ik wou zo ontzettend graag naar de finale met mijn neef om er een leuk feest van te maken, maar door de hoge kosten hebben we het toch afgezegd. Jaloers keek ik naar de mensen die daar in het stadion zaten en met verbijstering keek ik naar al het vuurwerk dat op het veld werd gegooid. Ongelooflijk dat dat soort mensen wél een finale konden bezoeken en dat dan zo verpesten voor de rest. Die acties waren zo slecht dat ik het bijna gelukkig vond dat ik niet naar dat verpest feestje ben geweest.

Ajax supporters zijn helemaal niet klaar voor een klassieker met uitsupporters. Moet je eens nagaan wat er zou kunnen gebeuren als tijdens een wedstrijd in de Kuip tegen Feyenoord allemaal dingen naar het publiek worden gegooid of dat het na afloop of aanloop zou escaleren. Nee even geen uitsupporters. Iets wat een groots feest zou moeten worden zondag werd compleet verneukt door die mensen. Stadionverbod voor het leven.

Wat zijn wij toch een verschrikkelijk zeikland. Dit krijg je als je alles maar verbied en het voetbal wil ombouwen tot 1 groot theater.
Daarnaast wordt ik ook moe van de berichten over het bekogelen van eigen spelers. Volgens mij stond het gewoon vast dat na het eerste fluitsignaal
een duidelijk statement afgegeven zou worden hoe een lekker chaotisch sfeertje te creëren. Dat net toevallig de bal na 10 seconde in die '16' ligt was een beetje ongelukkig.
Maar kom op.. paar stroboscoopjes en rookpotjes is nog niet iemand aan overleden.

Ik heb genoten van de finale!

22 april 2014 om 09:36

Wat ben jij een verschrikkelijke idioot zeg...... Je eigen doelman wordt bekogeld met vuurwerk en jij vind dat normaal?
Hoe oud ben jij, 13?

22 april 2014 om 10:10

1) ik ben geen idioot 2) de doelman werd niet bekogeld, er werd vuurwerk op het veld gegooid.. geen vuurwerkbommen o.i.d. een paar rookpotjes thats it. Uiteraard snap ik dat dit op de tribunes hoort te blijven maar latem we alsjeblieft niet overdrijven.. het hele land is in rep en roer.. mensen reageren hier zwaar gestrest met tranen in de ogen.. alsjeblieft hé! Het was toch een prachtige finale met alles erop en eraan, ik kan daar wel van genieten!

22 april 2014 om 11:25

Het ding is: een heleboel mensen genieten er niet van. En die moeten wel een half uur wachten omdat jongens van 20 met een doekje voor hun mond zo graag een stuk vuurwerk op het veld willen gooien. En die moeten ook lijdzaam toekijken hoe Ajax vervolgens (mede dankzij die zogenaamde sfeeractie) de wedstrijd volledig uit handen geeft.

Sfeer in het stadion is prachtig. Maar zadel niet andere mensen ermee op. En d eigen club krijgt een dikke boete. Daar kan ik niet van genieten.

22 april 2014 om 11:43

Ja, je bent wel een idioot en een hele grote ook!

Doordat jij en die andere mongolen zo denken verknal je de bekerfinale en het aanzicht van Ajax!

Ik denk namelijk dat Ajax zonder de gedwongen onderbreking wellicht op de 1-0 had voortgebouwd. En misschien niet met 5-1 verloren zou hebben. En dat hebben jij en die andere eencelligen op je geweten. Dus je bent een idioot die door het grootste deel van voetbalminnend Nederland en het overgrote deel van de Ajax supporters uitgekotst wordt!

Of gewoon maar helemaal geen Ajax-supporters naar De Kuip. Ook niet als ze in de bekerfinale spelen. Als je je niet kan gedragen moet je ook niet rekenen op begrip of dat mensen je zielig vinden.

22 april 2014 om 11:53

Dat kan niet. Want fatsoenlijke supporters moeten ook bewaakt worden tegen de hooligans uit Rotterdam. Doe niet alsof er alleen bij Ajax hooligans rondlopen. Ze verzieken het voetbal bij alle grote clubs.

Lijkt me een lage boete. Wanneer de Knvb nu een keer een forse straf geeft, komt het misschien niet meer voor en denkt iedereen wel een keer na voordat die dit soort acties gaat doen.

Ik ben sowieso voor het afschaffen van uitpubliek in het voetbal. Kost de maatschappij te veel geld. En eerlijk gezegd heb ik liever niet dat mijn belastinggeld naar bewaking bij voetbalwedstrijden gaat waar een paar honderd laag opgeleide sjonnie's zich helemaal uitleeft.

Ik heb altijd graag naar een uitwedstrijd van Ajax gewild. Maar al dat gedoe eromheen (combi, beveiliging, aggressie) hoeft van mij niet.

Knal alle stadions maar vol met thuissupporters. Dan blijft het tenminste gezellig. En het is niet alsof alleen Ajax supporters zich misdragen. Elke grotere club heeft hooligans.

22 april 2014 om 12:12

@leidsehood

Helaas geeft jouw plan ook problemen. Feyenoorders willen graag ten alle tijden hun club kunnen zien spelen, dus als je het uitvak afschaft. Zullen er alleen maar meer Feyenoorders plaatsnemen op de thuisvakken, waardoor je weer gezeik krijgt. Wil je gaan controleren dat er geen Feyenoorders op de thuisvakken zitten, dan moet je elk persoon gaan controleren op ID. Wat natuurlijk ook weer een hoop extra geld kost.

22 april 2014 om 12:34

@fr12jules als je geen uit supporters mee mag nemen, dat zitten er misschien best een paar gasten vd tegenpartij stiekem. Maar nooit massaal. Juist dat massale bevordert dat gedrag dat we zondag gezien hebben. Idioten zoeken zich onderling op. Ik weet zeker dat wanneer je deze simpele zielen alleen op een stoel zet, er ook niets gebeurt omdat de omstanders dan wel durven in te grijpen.

22 april 2014 om 12:37

Ja dat bedacht ik me ook al

22 april 2014 om 12:48

@southwatcher

Je hebt kennelijk geen inzicht over de hoeveelheid Feyenoorders die plaats neemt op de thuisvakken blijkt maar weer. Vaak zijn het allemaal kleine 'groepjes' die bij elkaar gaan zitten..

22 april 2014 om 13:27

Ten eerste zitten er nu al een paar honderd man van Feyenoord buiten het uitvak. Sowieso bij 80 van de wedstrijden.

Ten tweede zitten ze er ook niet stiekem want je hoort ze overal. Behalve in Amsterdam maar dan is de kans gewoon groot dat je het er niet levend vanaf brengt.

Zonder een uitvak kun je minimaal 1500 Feyenoordsupporters in de thuisvakken verwachten.

Ook kun je nu wel klagen over kosten die naar de beveiliging van voetbalsupporters gaan maar zo zijn er tientallen voorbeelden van overbodige kosten in mijn ogen. Dan kunnen we alles af gaan schaffen want er zijn altijd een hoop voor en tegenstanders. Dit is ook gelijk het probleem in Nederland. Mensen gunnen elkaar het licht in de ogen niet meer en er komen steeds meer regeltjes en meer regeltjes. Totdat je straks bij moet gaan houden hoe vaak je cola drinkt want dat is slecht voor je gezondheid. En daar willen de 'gezonde mensen die geen cola drinken' natuurlijk niet voor opdraaien. Het is triest maar deze kant gaat het wel op met ons ooit zo mooie solidariteitsbeginsel.

De bekerfinale is heel pijnlijk geweest voor Ajax. Buiten het verlies om is deze (zogenaamde) sfeeractie een zeer pijnlijke kwestie aan het worden. Een deel van onze fans zijn meelopers pur sang en denken dat ze heel wat voorstellen. Ik ben zelf al jaren lid van Vak410 en kan je vertellen dat een overgroot deel hier totaal niks mee te maken heeft. Wij zorgen immers voor sfeer en niet voor gevaar. Wij hebben aangetoond dat wij ook op een positieve wijze kunnen bijdragen aan Ajax. Het zij door spandoeken het zij door liederen.

Ik was bij de bekerfinale en stond redelijk bovenin(in hetzelfde vak) en kon helaas niet zien wie er met die troep begon en wie er medeverantwoordelijk zijn voor deze ongein en de negatieve publiciteit die het onze club aan doet. Het betekent voor mij zelfs dat ik niet naar Heracles uit kan, omdat ik nu ook geassocieerd wordt met die gasten die het altijd voor anderen verpesten. Ik ben zelf namelijk groot voorstander van uitsupporters bij de klassiekers. Het draagt namelijk bij aan de sfeer in de stadions. Ik begrijp het dan ook wel volkomen dat dit nu op de langere baan wordt geschoven. Het moet gewoon ophouden nu. Ik hoop dan ook dat die enkele meelopers (leeghoofden) flink worden gestraft. Je hebt toch niks aan ze.

Tot slot deed deze bekerfinale mij enorm denken aan het wesley verhaal een aantal jaar terug. 1-0 voorstaan en vervolgens een domme actie die er uiteindelijk toe leidt dat je de wedstrijd verliest. Hierbij welgesteld dat PEC zeer terecht (met heel mooi voetbal, passie en strijd) deze wedstrijd heeft gewonnen en de rest ook gewoon puur karma is.

22 april 2014 om 13:00

@fr12jules als ajax alle uit supporters zou gaan weren, geloof me dan zitten er geen 30 feyenoord hooligans naast elkaar tussen de ajax supporters in de arena. No way!

15.000 euro en een wedstrijd zonder supporters haha..
Een echte Ajaxkrant dat is wel weer duidelijk.
Waar gaat die 60.000 van betaald worden dan?

Wel balen dat we nu de komende jaren weer niet uit mogen. Had ook graag de Amsterdammers ontvangen in de Kuip maar nu ze toch alleen op slopen uit zijn, laat ze maar lekker thuis dan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren