Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Janmaat en De Vrij zijn niet goed genoeg voor een Europese topclub’

Laatste update:
/

Feyenoord heeft Daryl Janmaat en Stefan de Vrij in de etalage gezet en wacht af of de buitenlandse belangstelling voor het verdedigingsduo na het WK in Brazilië aanzwengelt. Beiden hebben in De Kuip nog een contract tot de zomer van volgend jaar.

De 24-jarige Janmaat zou gevolgd worden door Arsenal, Tottenham Hotspur, Juventus, AC Milan en Internazionale, terwijl de twee jaar jongere De Vrij in verband wordt gebracht met Liverpool. Het is echter de vraag of het verstandig is direct naar een supermacht over te stappen. De afgelopen dagen kon er op de frontpage gestemd worden op de poll Zijn Janmaat en De Vrij goed genoeg voor een Europese topclub?

/

Bijna de helft van de voetbalvolgers van Voetbalzone, 48 procent van de ruim 12.000 stemmen, geeft aan dat het tweetal van Feyenoord daar niet geschikt voor is. 31 procent stelt dat Janmaat wél goed genoeg is voor een Europese topclub, maar De Vrij niet en 3 procent vindt dat Janmaat niet geschikt is, maar De Vrij wél. Slechts achttien procent van de respondenten stelt dat zowel Janmaat als De Vrij klaar is voor een Europese topclub. De rechtsback is aan zijn tweede seizoen in Rotterdamse dienst bezig; hij speelde eerder voor sc Heerenveen en ADO Den Haag. De Vrij speelt al vijf seizoenen in het eerste van Feyenoord.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zowel Janmaat als de Vrij zijn absoluut niet geschikt voor een topclub. Schieten verdedigend absoluut tekort.

12 april 2014 om 12:23

Nou ze doen het niet eens zo slecht in de Eredivisie. Maar Janmaat word in verband gebracht met best wel wat topclubs zoals Juventus, Inter, Tottenham en Arsenal. En bij die teams zie ik hem niet eens spelen, ofja Inter misschien.. Mochten ze een goede WK spelen weet je het maar nooit he, maar de laatste tijden komen topclubs niet meer aankloppen bij de Eredivisie, meer teams zoals Norwich en Aston Villa.

12 april 2014 om 12:36

Bij Tottenham en Arsenal kan Janmaat denk ik wel mee. Als back bij een aanvallend team is hij denk ik een prima toevoeging. Het blijft toch de makkelijkst in te vullen positie.

12 april 2014 om 12:55

Tottenham heeft Kyle Walker en Arsenal Sagna, het is denk ik nog niet duidelijk of Sagna bijtekent, maar Janmaat is nog lang niet zo ver als hem.

12 april 2014 om 13:17

Walker kent een matig seizoen, maar ik denk niet dat Tottenham hem dan verwisseld voor Janmaat, vorig jaar speelde Walker naar mijn inziens uitstekend.

12 april 2014 om 13:19

Devrij is juist bezig aan zijn beste seizoenshelft bij feyenoord. Vind hem echt onderschat,.maarja lekker met derksen meepraten. Die zitten er wekelijks naast. De vrij is verdedigend veel beter dan janmaat.

12 april 2014 om 13:21

Beide moeten eerst naar een subtopper middenmotor. Janmaat everton. Aston villa voor devrij.

12 april 2014 om 14:13

Eindelijk iemand die er wat van begrijpt! De vrij heeft al meer dan 5 jaar eredivisie ervaring en is pas net 22 dat vergeten mensen. En Janmaat zou prima meekunnen bij een club als juventus of as roma.

12 april 2014 om 14:46

Zou een mooie opvolger zijn voor Coleman als die weg gaat.

12 april 2014 om 16:24

Beide meer suptop niet meer en niet minder verder heb ik er niks over te zeggen.

13 april 2014 om 05:21

Zou goed voor de vrij zijn samen met vlaar centraal.
Ik zie janmaat best slagen bij arsenal. Fysiek kan hij nog beter worden denk ik aanvallend is al goed natuurlijk.

12 april 2014 om 12:24

En toch zijn beide jongens er op uit om een transfer te maken. Ik kijk er echt naar uit. Dan moet ik ze de komende paar jaar niet meer in Oranje zien omdat ze niet zo spelen of amper aan de bak komen.

12 april 2014 om 13:25

Wel grappig dat alle niet feyenoorders het bijna hopen dat ze het niet redden. Alsof ze het hun niet gunnen. Lol dat is het probleem in nederland. Jullie zien liever iemand falen.

12 april 2014 om 15:44

Ik stoor me aan jongens die zichzelf overschatten. De Vrij ziet er uit als een jongetje van 18, wat heeft hij dan te zoeken in Duitsland, Spanje of zelfs Engeland.

12 april 2014 om 16:03

Devrij doet het bij feyenoord goed. Na de winterstop de meest stabiele verdediger in nederland. Plus nog jong. Hij wilt zelf misschien een keer wat anders.proberen maar hij heeft toch nooit gezegt de top. Jij praat.onzin.

12 april 2014 om 16:43

jaja, hij ziet er uit als een speler van 18 dus dan zou het geen goede speler kunnen zijn? wat een rare beredenatie laat jij er op los. De Vrij is simpelweg gewoon de beste nederlandse verdediger in de eredivisie op dit moment. Bruma en Rekik maken veel meer fouten dan de Vrij. Ok de Vrij straalt het niet uit maar dat is toch ook niet nodig? Als hij er maar staat en de laatste paar maanden staat hij als een huis. Dat voor een speler van 22 is toch niet verkeerd. Prima speler voor de europese subtop

12 april 2014 om 16:44

Moisander en Botteghin vind ik toch stabieler, maar goed. Janmaat is echt zo'n speler die alleen in de Eredivisie redelijk kan spelen. Zie je het al voor je dat hij onder druk van een Hazard gaat aanvallen? Hij mag blij zijn als ie na schitterende acties van (ik noem maar iemand) Hazard nog steeds op het veld staat en niet in huilen uitbarst. Van Rhijn, een nuchtere jongen die topspelers als Neymar uit de wedstrijd speelt, wilt blijven, bij Ajax. Maar Janmaat, die eruit wordt gelopen door de plaatselijke linksbuiten van Krasnodar, wil weg, zonder ook maar iets bewezen te hebben Europees. De Vrij kan over een paar jaar wel een grote stap maken, nu zou hij eerst een tussenstap moeten maken, bij een club waar hij zich eerst kan aanpassen in de schaduw van anderen. Misschien een Swansea, er zijn niet heel veel clubs die een speelstijl hebben waar De Vrij bij past. En dan bedoel ik clubs die De Vrij aankan, geen Bayern, Barça enz.

12 april 2014 om 16:57

@hernandes Ik heb het toch nergens over de top?

De Vrij doet er beter aan om nog 2 jaar bij Feyenoord te blijven. Janmaat kan nu al vertrekken en zie ik inderdaad progressie boeken zolang hij niet te hoog mikt maar er zijn redelijk goede/interessante ploegen in hem geïnteresseerd dus waarom zou hij dan bij een middenmotor aansluiten? Dat is net het probleem.

12 april 2014 om 21:39

@ Hernandes

"wel grappig dat alle niet feyenoorders het bijna hopen dat ze het niet redden"

Jij moet meningen niet verdraaien, de meeste denken dat ze het niet gaan redden maar dat betekend nog niet dat de meeste daarop hopen. Op basis van wat jij denk dat ze het gaan redden dan ? Omdat ze zoveel bij Feyenoord hebben gespeeld, de club die alleen maar geprestereerd heeft in de Eredivisie , maar die er bijvoorbeeld al jaren niet slaagt om de voorrondes van de Europa League door te komen.

Het is dat ze bij Oranje werden opgeroepen anders hadden beide heren geen enkele internationale ervaring, ervaring die voornamelijk op gedaan is tegen mindere tegenstanders. En wanneer Oranje tegen echte tegenstanders speelde konden ze ook geen potten breken. Daar komt nog bij dat de meeste spelers vanuit Nederland de laatste jaren niet slagen in het buitenland. Dus ik moet het allemaal nog zien of ze zo kunnen meedraaien hij de genoemde clubs in dit artikel.

12 april 2014 om 12:52

Ik niet. Je hoeft misschien minder te doen, maar je wordt direct afgerekend op een fout. Na twee fouten zit je op de bank en na drie fouten zit je op de tribune.

12 april 2014 om 13:00

Als je kijkt wat er bij de top 20 van europa achterin staat soms dan kunnen zij echt wel mee.

12 april 2014 om 13:44

Of ze daar goed genoeg voor zijn bepalen de scouts van die clubs wel. Die maken niet voor niets wekenlang een analyse. En als ze zo'n speler halen denken zij dus dat hij wel goed genoeg is, of op korte termijn kan worden.

12 april 2014 om 21:44

@ Suc6magnet

Vandaar dat er zoveel (volgens mij de meederheid) van de spelers niet slagen in het voetbal. Spelers die door diezelfde scouts zijn gescout, dus dat zegt echt niks,

Ik vind de vrij wel klaar voor een top club in Europa staat verdedigend heel sterk de laatste tijd en maakt weinige fouten dus ik denk dat hij er klaar voor is voor Janmaat is het nog net iets te hoog gegrepen staat verdedigend te slap en je moeten kunnen verdedigend goed staan in de top

12 april 2014 om 12:16

Vertonghen was toen hij vertrok 3x zo goed als De Vrij nu is en dat leverde hem een transfer op naar de Spurs. Lijkt me sterk dat De Vrij dan nu naar Liverpool kan.

12 april 2014 om 12:32

Ben ik het niet me eens ik vind hem verdedigend sterk dan vertongen toen alleen was vertongen aanvallend beter dan de vrij dus vind ik de vrij even ver als vertongen toen

12 april 2014 om 12:50

@debaas10
De vrij is erg goed. Als de vrij in topvorm is, bijvoorbeeld toen hij naast vlaar speelde en de afgelopen wedstrijden, dan is hij een betere verdediger dan vertonghe.

Persoonlijke mening

12 april 2014 om 13:18

Feyroferr... dat is dan hun mening.
Maar ik denk dat de kenners iets anders denken... en nee ik schaar mezelf niet onder de kenners want geheel objectief zal ik waarschijnlijk niet zijn.

12 april 2014 om 13:23

Vertonghe maakt verdedigend heel veel fouten bij ajax. Tegen feyenoord toen schandalig slecht. Bij tottenham is dat helemaal eruit gegaan.

12 april 2014 om 13:29

Nee, in zijn 1e seizoenshelft ja... en zelfs toen viel het nog wel mee.
Maar in de 2e seizoenshelft heerste hij op het veld en in de lucht.
Verdedigend was hij ijzersterk.

Die dominantie zie ik nog niet bij Stefan de Vrij.

En Hernandes, Vertonghen speelt de laatste tijd bij tottenham niet goed hoor, bij FOX hadden ze laatste een leuk filmpje hierover.
Het gaat nu wat beter, maar hij is nog niet uit zijn dip.

12 april 2014 om 16:50

Sinds Vlaar weg is gegaan en de Vrij de man in het centrum was heeft hij een terugval gehad. Daar was hij als 19 jarige mentaal nog niet klaar voor. Zag je toen ook aan een aantal domme rode kaarten van zijn kant. sinds de komst van Mathijssen gaat het al beter al zie je aan de Vrij dat hij meer achteruit gaat verdedigen met Mathijssen naast hem omdat mathijssen snelheid te kort komt. Nu met BMI naast hem doet hij het gewoon uitstekend. Maakt weinig fouten en staat als een huis. Enige wat hem tegen zit is zijn uitstraling. Het ziet er soms niet uit. Maar hoe relevant is dat? Denk dat de Vrij een sterke verdediger naast zich moet hebben die de lijnen uitzet zoals in de tijd met Vlaar naast hem. dan kan de Vrij prima mee met een europese topclub.

12 april 2014 om 22:16

@ Karel235

Vertonghen liet het zien in Nederland waar hij Ajax bij de hand nam. En vervolgens het ook nog eens liet zien in zowel de Champions League als de Europa League, daarnaast liet hij het ook nog eens zien bij het nationale elftal van Beglie.

Nu hebben beide heren geen enkele noemenswaardige ervaring van zowel de Champions League als Europa League. De enige internationale ervaring die zij hebben zijn die aantal wedstrijden bij Oranje, tegen voornamelijk op papier mindere landen. Zodra Oranje serieuze tegenstand kreeg konden beide spelers ook geen potten breken. Dus het mij een raadsel waarom jij echt denkt dat Vertonghen toen hij bij Ajax vertrok niet beter en/of verder was dan deze twee heren.

Natuurlijk zijn ze beiden nog niet goed genoeg voor de absolute top. Maar welke speler in de Eredivisie is dat wel? Verder vind ik Janmaat verder in zijn ontwikkeling dan De Vrij. Denk dat een club net onder de top als Schalke of Wolfsburg prima bij Janmaat past!

Ben echt benieuwd hoe de selectie van Feyenoord er volgend jaar uit ziet. Voor spelers als Clasie, Martins Indi, Vilhena, Boetius en Pelle is ook al interesse geweest. En Schaken heeft ook al aangegeven wel een keer naar het buitenland te willen. Wat me voor beide partijen een goeie keuze lijkt mocht er interesse komen.

12 april 2014 om 12:08

Heel misschien Atsu en Tadic, maar dan doel ik niet op Bayern en Real maar op Spurs, Everton, Leverkusen etc.

12 april 2014 om 12:14

Haha niet absolute top dus.. En tadic? Te sloom voor woorden, zeggen ze wat over Blind die rent Tadic er nog uit..

12 april 2014 om 12:46

En nog steeds is Tadic in bal bezit...... En die Blind blijft maar rennen.......

12 april 2014 om 12:48

Gelukkig hoeft Tadic het niet van zijn snelheid te hebben om zijn mannetje te staan.

12 april 2014 om 18:13

Ja in de eredivisie haha, en zelfs dan laat hij het afweten zoals tegen Ajax! Oja wie was zijn tegenstander? Die Blind die maar blijft groeien.. Och och och, de spelers van Twente doen het natuurlijk ook fantastisch allemaal in het buitenland..

13 april 2014 om 05:23

Als of die Ajax spelers het zo goed doen. ( Suarez, Zlatan of Huntelaar werden al heel duur aangekocht. Meer als 25 miljoen werd aan deze 3 spelers besteed in aanschaf. Dat waren al toppers )
Welke Ajax aanvaller van de laatste jaren maakt furore?
Ajax heeft buitenlandse verdedigers afgeleverd. Tikkie breed.
Je kunt je ook vast houden aan een keeper, Stekkelenburg voor dit WK. Hij had fantastisch op de bank naast de falende Ruiz gezeten.

Darryl Janmaat kan de Europese top wel aan , denk ik. Gewoon een middenmoter heb ik het dan over. Alleen Stefan de Vrij lijkt nog op een broekie en moet echt wat aan zijn fysieke gesteldheid gaan doen. Die is nog lang niet klaar voor de Europese top.

12 april 2014 om 12:14

de Vrij is fysiek enorm gegroeid de afgelopen 2 jaar hoor, hij oogt misschien niet heel sterk, maar ik denk dat er weinig centrale verdedigers in de eredivisie fysiek sterker zijn als de Vrij.
Nec spits zei in een interview bij VI ook dat de fysiek sterke verdedigers in de eredivisie De Vrij en Lachman zijn

12 april 2014 om 12:24

Ow oke. Dat is me dan ontgaan. Zal er de volgende keer beter op letten. Maar vind nog steeds dat hij de uitstraling niet heeft van een killer. Misschien dat dat een voordeel kan zijn , wie weet. Alleen heeft hij nog veel ervaring nodig. Heeft helemaal geen echte Europees wedstrijd gespeeld met Feyenoord .

12 april 2014 om 14:21

Darryl Janmaat kan de Europese top wel aan , denk ik. Gewoon een middenmoter heb ik het dan over.

Serieus? Wat is het nu de Europese top, of een middenmoter?

13 april 2014 om 13:13

Volgens mij bedoelt hij een middenmoter in een Europese top competitie.

13 april 2014 om 13:38

Aha oké thx, klinkt logisch zo

Ik kan me herinneren wat voor enorme percentage dacht dat Suarez te kort kwam voor Liverpool. Wat de uitkomst is, weet denk ik iedereen.
Ik hoop eerlijk gezegd dat beiden naar een topclub gaan. Zou goed voor hun ontwikkeling kunnen zijn en ook voor Feynoord. Als ze het niet redden: jammer dan, hebben ze het tenminste geprobeerd.

Ik denk dat als Janmaat een goed wk speelt, er best een subtopploeg voor hem in zit. De absolute top gaat die niet halen, maar een club als Everton , bayer leverkussen of napoli moet best kunnen. Stefan de Vrij gaat het denk ik niet redden in een moeilijkere competitie!!!

Ik vind Janmaat in Oranje anders een verademing na de jaren vd Wiel. Of hij klaar is voor een Europese topclub weet ik niet, maar uiteindelijk speelt vd Wiel ook bij Psg, dat moet Janmaat dan ook wel kunnen.

12 april 2014 om 12:12

Waarom is Janmaat een verademing tov van der Wiel? Vind ze elkaar niet veel ontlopen nl.

12 april 2014 om 12:26

Na het EK 2012, maar eigenlijk al sinds de verloren WK finale heeft vd Wiel heel matig gespeeld. Werd nota bene door Van Rhijn bij Ajax uit de basis gespeeld, dat lijkt me veelzeggend. Pas dit seizoen lijkt hij zich te herpakken, maar hij is gewoon 3 jaar volledig uit vorm geweest. Als je vd Wiel jarenlang met tegenzin over dat veld zag sjokken, dan is de enorme drive en werklust van Janmaat in Oranje een verademing. Voetballend ontlopen ze elkaar misschien niet zo veel, maar qua power en drive wel degelijk. Je ziet ook dat Robben veel beter rendeert met Janmaat achter zich, dan op het EK met vd Wiel.

12 april 2014 om 13:02

Vind in mijn ogen VdW een ervaren en verder ontwikkelde versie van Janmaat.
VdW doet het prima wanneer hij opgesteld wordt bij Psg alleen moet hij ze drive weten te vinden en vanuit daaruit stijgen.
Voor Janmaat geldt hetzelfde naar een leuke (sub)topper, jezelf in de basis spelen en vanuit daaruit stijgen.

12 april 2014 om 14:04

Dan hoort de hele selectie niet meer in oranje thuis aangezien iedereen niet thuis gaf.

Die gasten zijn allebei nog geen 25, dus is het prima als ze eerst eens bij een Europese subtopper hun waarde bewijzen. Er valt altijd toch weinig te zeggen over de ontwikkeling van spelers, zo zag ik in Babel in beginsel ook een topspits. Ook Wijnaldum had ik al iets verder verwacht in zijn ontwikkeling.

Op dit moment zie ik niet zo heel veel spelers zomaar meedraaien bij absolute topclubs, de enige die misschien mee kan is Depay. Die jongen beheerst alles om mee te draaien in de top van Europa.

12 april 2014 om 12:28

Ook Depay niet. Neem de voorbeelden van Ruiz en Vertonghen. Beide leken in de eredivisie echte toppers. De eerste speelt al weer in de eredivisie en ook de tweede lijkt nog niet klaar voor de echte top.

We roepen in Nederland veel te snel dat spelers toppers kunnen worden. Ook bij mijn club is dat het geval.

12 april 2014 om 12:39

Het is voor Depay nog veel te vroeg om weg te gaan, maar uiteindelijk denk ik dat hij over een paar jaar, met een tussenstap die top wel kan bereiken. Nu moet hij nog lekker twee jaar in Nederland blijven.
Het verschil tussen Depay en Ruiz is dat Depay ook een afgetraind beest is dat o p kracht iets kan forceren. Overigens denk ik nog steeds dat Ruiz gewoon niet slaagde, omdat je zo'n voetballer niet bij een degradant in Engeland moet zetten. Zo'n stijlvolle speler bij zo'n kick en rush team past gewoon niet.

De Europese top is absoluut niet Tottenham en Arsenal. In Engeland zijn dat de ploegen uit Manchester, Chelsea en als Liverpool zo doorgaat ook zij.

Beide spelers zijn niet rijp voor de Europese top. Geen een Nederlander uit de eredivisie is dat!!!

Janmaat zou met wat geluk zich wel kunnen ontwikkelen tot een goede speler, maar twijfel of hij de echte top aankan. De Vrij moet zich lekker ontwikkelen bij een Europese middenmotor. We zien de laatste jaren dat zelfs betere spelers als Vertongen en Alderweireld de echte top niet halen. Dat gaat de Vrij en waarschijnlijk ook Janmaat ook niet lukken .

12 april 2014 om 13:06

Maar je moet er ook eerlijk over zijn dat Vertongen gekozen heeft voor een ploeg/competitie wat totaal niet overeenkomt met de speelstijl die hij bij Ajax had.

12 april 2014 om 14:07

Vertonghen zie ik nog wel een stapje hogerop maken(niet in de huidige vorm dan)
Bij een beter team zal hij ook veel meer renderen.
Past perfect bij barca, en sommige zullen wel zeggen dat ze niet 2 types pique nodig hebben... nee dat klopt, maar het lijkt mij sowieso een betere oplossing dan bartra of mascherano.

12 april 2014 om 14:37

**reactie op verwijderde reactie.**

Mijn god zeg...
Gezien je reactie ben je zielig aan het provoceren, Bartra een koning? volgens mij volg je Barca niet want Vertonghen is toch echt beter dan Marc Bartra.
Weet je uberhaupt wel wie dat is.
Omdat ik Ajacied ben is mijn mening niet reëel?
Dus omdat jij Feyenoorder ben is jouw mening ook niet reëel bij De Vrij en Janmaat? mooi weten we dat ook weer.

12 april 2014 om 16:16

Vertongen zou prima bij Barcelona passen aangezien hij bij Ajax precies dezelfde speelstijl had.
Zou in mijn ogen nog niet zo'n slechte keuze zijn, maar helaas zie ik het barcelona niet doen.

Ze zijn nu allebei nog niet goed voor de Europese top maar dat wil niet zeggen dat ze er wel kunnen komen. Kijk maar naar Strootman, in een paar jaar tijd ver gekomen en kan nog verder komen.

Ach ja, volgens de stemmers op voetbalzone.. het gaat hier puur om clubvoorkeur niet om kwaliteiten. Beide spelers kunnen zeker doorgroeien naar een hoog niveau al zal het geen Barca Madrid of Munchen worden. Daaronder is alles mogelijk.

12 april 2014 om 14:08

Dan klopt de poll toch? ik denk namelijk wat jij zegt.
Misschien dat ze via een tussenstap nog doorgroeien, maar dat gevoel heb ik alleen bij janmaat, niet bij Stefan.

12 april 2014 om 14:27

Ik zie niet alleen die 3 clubs als de top al zijn ze wel de beste. Ook een Juventus, Liverpool, Milan, Inter, United, Chelsea, Arsenal, PSG behoren tot de top in mijn ogen (al zijn de resultaten niet even denderend overal). Bij deze clubs kan Janmaat echt wel terecht. En ook De Vrij kan bij deze clubs klaargestoomd worden om over 2/3/4 jaar klaar te zijn voor dit niveau.

12 april 2014 om 14:39

De tijd zal dat leren, maar ik zelf zie meer potentie in Janmaat dan De Vrij.

12 april 2014 om 16:58

Grappig, Ik zie dat net andersom. De Vrij kan nog veel leren en speelt steeds beter waar Janmaat na een uitstekende start het verdedigend steeds meer laat liggen en als back bij een europese subtop/topclub snelheid te kort komt en in de huidige vorm ook verdedigend tekort schiet. Ik snap wel dat veel mensen de Vrij niet als potentiele topspeler zien maar denk dat de uitstraling van de vrij een hoop mensen op het verkeerde been zet waar dat juist bij Janmaat andersom werkt. Feitelijk gezien doet de Vrij het vele malen beter dan Janmaat, de laatste maanden zijn de tegendoelpunten vaak door een fout van Janmaat gekomen.

toevoeging:
Ben het wel met je eens dat de stap van de eredivisie naar een echte topclub gewoon te groot is. Zelfs de echte toppers van de eredivisie doen er denk ik goed aan via een tussenstap naar een echte topclub te gaan.

12 april 2014 om 17:18

Bij een subtopclub word er misschien minder verwacht waardoor je wat langer de tijd krijg om je te ontwikkelen.
Bij een topclub met je er meteen staan, dat lijkt me vrij lastig als je vanuit de Eredivisie komt.

Ik vind de interpretatie van deze poll te wensen over laat. Op basis van de 48 procent, trekt voetbalzone de conclusie dat de meerderheid van de bezoekers de Vrij en Janmaat niet goed genoeg vindt voor de Europese top. Echter als je de opties 'ja' en 'janmaat wel, de Vrij niet' optelt, kom je tot de conclusie dat de helft van de stemmers Janmaat wel goed genoeg vindt. Het juist interpreteren van de resultaten van dit soort 'onderzoekjes', is een belangrijk onderdeel. Voetbalzone moet daarom niet overhaaste conclusies gaan trekken voor ze de cijfers goed bekeken hebben.

Edit-stijlfout

12 april 2014 om 12:28

Inderdaad, meer dan de helft van de bezoekers ziet de Vrij en/of Janmaat naar een Europese topclub gaan.

12 april 2014 om 13:01

Ze hadden de poll gewoon met ja of nee moeten maken voor hun beiden. Dan heet het dus 18 ja en 82 nee.

Dat zijn ook vooral de mensen die voor ajax zijn die dat vinden,lekker objectief ook van vz dit stukje... Als een Eriksen niet naar Barça gaat is zeker de rest niet goed genoeg voor de top... Nou zal ze uit de droom halen zijn ze wel

12 april 2014 om 12:36

Deze Ajacied denkt dat ook bij Ajax nog geen echte toppers rondlopen...Klaassen, Veltman en Blind hebben potentie, meer niet!

De Vrij en Janmaat zijn aardige spelers, maar tonen geen niveau aan die al te goed is voor de eredivisie. Dus hoe wil je dan een speler van een Europese topclub worden (en niet als tribuneklant...)
De bewierookte Feyenoord talenten spelen nu al een tijdje samen, maar weer zullen ze geen prijs winnen. Snap dat het pijnlijk is voor de Feyenoord aanhang, maar laten de Vrij en Janmaat maar eerst kampioen in Nederland worden voor dat ik overtuigd ben dat ze Europese toppers kunnen worden...

12 april 2014 om 12:42

volgens mij is het lang niet pijnlijk als veel mensen denken. Feyenoord heeft geen budget, komt uit een diep dal en haalt met attractief voetbal en eigen jeugd prestaties die men op grond van hun begroting niet zou verwachten. Tel daarbij op dat die eigen jeugd inmiddels aardig wat kapitaal vertegenwoordigt en dat hun vervangers (ook al uit de jeugd!) al klaar staan, dan zie ik geen reden waarom Feyenoordsupporters de afgelopen drie jaren als pijnlijk ervaren. Als je met een bank met spelers als Goossens, Verhoek, Armenteros, Lamprou en Te Vrede tweede wordt dan doe je het gewoon ontzettend goed. Vergelijk die bank eens met de teams die Feyenoord vooralsnog achter zich houdt, dan lijkt me dat voor die andere teams aanzienlijk pijnlijker dan voor Feyenoord.

12 april 2014 om 14:31

007
Je weet niet wat pijnlijk is gast.
Geloof me,het is nu allang niet pijnlijk meer.Wij Feyenoorders zijn blij dat onze club uberhaupt nog leeft.
Ik heb het hier op vz al een paal keer geroepen en bij deze doe ik het nog een keer.Wij overleven wel zonder al die prijzen ,Feyenoord is CULT!!

12 april 2014 om 14:36

En het nooit Europees spelen? Een afgang toch? Ieder jaar weer klop krijgen in voorronden, nooit eens mooie potjes zien op dinsdag, woensdag of donderdag. Nauwelijks spelers met Europese ervaring in de selectie. Prachtig, dat uit het dal komen, maar nog altijd ongelofelijk Feyenoord onwaardig.

Maar goed, als het waar is wat jij zegt tekent dat wel de mentaliteit van de gemiddelde Feyenoord fan momenteel. Als men hier vrede mee kan hebben...

12 april 2014 om 16:27

Blijf jij dat maar lekker roepen, want zolang je geen prijzen pakt zet je ook geen vooruitgang als club en dat is heel zonde voor een club als Feyenoord.

12 april 2014 om 17:12

Het voelt niet als een afgang hoor Spanish, maar misschien komt dat door verschil in inzicht. Als Feyenoord niet presteert is dat jammer, is dat misschien pijnlijk, maar een afgang? Nee, je steunt je club ongeacht wat er gebeurd. Feyenoord heeft de weg naar boven ingeslagen, en de liefde voor Feyenoord is bij Feyenoordsupporters onvoorwaardelijk, die houden echt niet ineens minder van hun club omdat ze geen Europees spelen. Ik vind je vraagstelling wat dat betreft wel interessant, ik herken er helemaal niets in, maar blijkbaar is het voor jou een normale emotie?

12 april 2014 om 17:42

Feyenoord heeft de laatste jaren een stijgende lijn ingezet en die loopt nog steeds door. Ja je hebt gelijk het was balen dat we ons niet hebben kunnen kwalificeren maar dat was te verwachten. Feyenoord moest door de schuld steeds spelers verkopen en kon geen versterkingen halen. Dan ben ik allang blij dat we uberhaubt voorronden hebben kunnen halen en niet zijn weggezakt naar de middenmoot. Nu verwijten maken dat Feyenoord geen prijzen heeft gepakt is wel erg makkelijk voor een club die de 4e of 5e begroting heeft en daarnaast ook nog eens miljoenen moet aflossen.
Dit jaar zal Feyenoord waarschijnlijk schuldenvrij zijn en kan er waarschijnlijk voor het eerst sinds jaren weer geïnvesteerd worden. Natuurlijk nog geen top transfers van miljoenen maar Feyenoord komt wel weer terug waar ze horen en dan heb ik het nog niet eens over wat er gebeurd als het nieuwe stadion aan de verwachtingen gaat voldoen.
De koers die Ajax de laatste jaren heeft doorgaan vind ik persoonlijk ook niet best. Kwalitatief word het steeds minder in vergelijking met de jaren ervoor. De echte topspelers die ajax altijd had zie ik niet meer.

12 april 2014 om 17:51

@spanish
Je kan je club niet dwingen om prijzen te pakken zeker gezien de omstandigheden van Feyenoord,snap je dat dan niet.

Janmaat zou prima passen bij een club als Schalke, AC Milan, Spurs. De Vrij, tja de Vrij, er is in Nederland geen enkele verdediger die OOIT geschikt zal zijn voor de Europese top. Simpelweg omdat er in de grote competities hele andere dingen van verdedigers wordt gevraagd. Als je ziet dat Vertonghen (die er hier met kop schouders bovenuit stak), die mag bij Spurs dus echt no-way in het centrum spelen, dat kan overigens ook niet.

12 april 2014 om 12:41

Als we zo doorgaan, zal er ook nooit meer een top verdediger komen ben ik bang. Allemaal kleine meisjes die wel leuk een pass kunnen geven maar al ondersteboven worden gelopen door Franck Demouge. Ze moeten gewoon wat bruten opleiden die niet eens een bal kunnen aannemen, maar de spits wel gewoon over de boarding trappen voor ze hem er langs laten.

12 april 2014 om 14:19

Ik vind dat best, maar dan hebben we helaas ook nog de arbitrage die het liefst ziet dat Nederlandse verdedigers mondeling oplossen namelijk ''hou op stop passeer me niet''
Want een fysiek duel is uit den boze!
Ik vind het overigens wel prima dat onze verdedigers over redelijk veel voetballend vermogen beschikken... dat is er op jonge leeftijd ingestoken, op latere leeftijd is dat gewoon moeilijk te trainen... je fysiek trainen kan altijd nog.
Dus ik denk dat je daar later best je voordeel uit kan halen!

12 april 2014 om 22:03

''je fysiek trainen kan altijd nog'', maar dan moet je het wel doen. Want dit lijkt natuurlijk nergens naar. Ik bedoel:
Belgie - Kompany
Engeland - Terry, Cahill
Frankrijk - Varana, Mangala, Zouma, etc
Spanje - Ramos
Italie - Chiellini, Bonucci etc
Duitsland, Hummels, Boateng
Brazilie: Thiago Silva, Dante, Luisao, David Luiz etc

De Nederlanders horen statistisch genomen tot de meeste grote en sterkste volken ter wereld, dus hier moeten ze toch ook rondlopen? Het is een kwestie van selecteren. Er zou bewijs van spreken een regel moeten komen dat een centrale A1 verdediger minimaal 1.83/84 moet zijn. En dan heb je eens een keer met de Vrij een verdediger met de goede lengte, dan is het de slechte en nog magerdere uitvoering van Mertesacker.

Ik lees veel commentaar op het fysiek van De Vrij, maar volgens mij wordt dat niet meer objectief beoordeeld. 1 meter 89 is gewoon een goede lengte voor een verdediger, en inmiddels is hij ook aan spierkracht flink aan het inwinnen. Voor een voetballende verdediger, die De Vrij zonder meer is, is hij fysiek gewoon prima in orde. Zeker als je weet dat dit alleen nog maar zal toenemen wanneer hij onder grotere weerstand moet spelen en trainen, dan heb ik er toch wel vertrouwen in. Volgens mij hebben veel mensen nog het rechtsbackje van 17 uit 6 VWO in hun hoofd.

Ik heb het idee dat er toch een hoop mensen zijn die Feyenoord niet goed volgen, of dat ze hun mening baseren op vorig seizoen en het begin van dit seizoen.
Na de winterstop is duidelijk te zien dat er in De Vrij meer potentie zit dan Janmaat, De Vrij is ook fysiek veel sterker geworden en speelt op dit moment ook beter dan Janmaat.
Janmaat kan met een beetje mazzel subtop topcompetitie aan maar zou De Vrij weleens bij de top willen zien, zou heel goed kunnen dat zijn niveau dan ook met stappen vooruit gaat.

12 april 2014 om 13:08

Het gaat puur om clubvoorkeur.
Feyenoorders zeggen ja, de rest zegt nee. Met een klein percentage van de bezoekers kan het twee kanten op, de bezoekers die zogenaamd eerlijk en neutraal beoordelen.
Het geeft alleen maar aan hoeveel supporters een club heeft op voetbalzone en hoeveel er bereid zijn te stemmen.

Ik zou Janmaat graag bij Schalke zien komen. Is volgens mij ook wel een beetje zijn niveau. Hij blijft in beeld bij de bondscoach en speelt regelmatig CL. Ik denk echter dat de prijs die Feyenoord wil hebben hoger ligt dan wat Schalke zou willen betalen.

Geen enkele Eredivisie speler is klaar voor een topcompetitie. Eenmaal aanbeland begint het echte werk pas. Zie het als het behalen van een rijbewijs. Leuk dat je de basis hebt en zelfstandig achter het stuur mag zitten, maar de daadwerkelijke ervaring doe je pas in de praktijk op. Dan word je vanzelf een betere bestuurder, in de juiste omstandigheden. Kijk ook naar Bony. Een hele goede speler in Nederland had het moeilijk bij Swansea. Nu pas komt hij echt pas los omdat hij blijkbaar de juiste mentaliteit had om beter te worden. Suarez heeft ook heel lang nodig gehad en zie waar hij nu is. Robin van Persie was er ook nog niet klaar voor en voetbalde aardig mee, pas sinds 3 jaar doet hij het voortreffelijk en nu is hij de beste speler van Manchester United samen met Rooney.

Ik vind het zo'n lariekoek. De spelers die in het buitenland niet presteren wat ze hier kunnen, denken waarschijnlijk dat ze met een transfer naar het buitenland er al zijn. Zie ook Willems. Met alle respect voor hem, maar doordat hij uit nood mee mocht naar het WK of EK wat het ook was, dacht hij er al te zijn en snel naar het buitenland te kunnen. Daardoor is hij minder zijn best gaan doen en heeft hij in mijn ogen stilgestaan in zijn ontwikkeling. Opgeroepen voor een groot toernooi, dan ben je er toch al?

12 april 2014 om 13:10

Spelers moeten wel die stap nemen om te kijken of het lukt. In Nederland zal het niet meer worden dan het nu is. Janmaat en De Vrij zijn er klaar voor om getest te worden. Kans is groot dat ze het nog niet meteen redden maar mentaal zijn ze ijzersterk en ze weten dat ze veel moeten investeren om aan te haken. Geef ze dan lekker die kans, de potentie en instelling hebben ze.

12 april 2014 om 13:46

Exact jij begrijpt wat ik bedoel. Dat is namelijk ook de strekking van mijn verhaal. Het ligt aan de spelers zelf of ze slagen of niet. Als een topclub iets in ze ziet, dan is dat niet zomaar een voetballer. Als ze iets in een talent zien, dan is het vaak een prijskaartje voor wat voor een bedrag ze die voetballer kunnen verkopen. Maar als de speler 24 jaar is, dan zien ze waarschijnlijk een waardige voetballer in de speler die het niveau aan kan. Die scouts hebben jarenlange ervaring. Het is dan aan de voetballer zelf of ze die kans aangrijpen.

Ze kunnen beter Martins Indi in de etalage zetten als hij in de basis staat op het WK en een degelijke indruk maakt. Hij lijkt langzaamaan zijn plek te gaan verliezen aan Kongolo en indien dat gebeurt zou hij alleen maar minder waard worden. Na het WK zou hij makkelijk 5 miljoen op kunnen leveren en dat voor een niet onbetwiste basisspeler. Hij relatief makkelijk te vervangen zijn door Kongolo en Nelom voor de posities links achterin de verdediging. De Vrij en Janmaat opvangen zou een stuk moeilijker zijn.

12 april 2014 om 16:09

Jij kijkt weinig hele wedstrijden van Feyenoord neem ik aan??

De vrij is veel verder en sterker dat jan maat is.
Leuk als janmaat mee op kan komen met zijn drive,maar verdedigend gewoon zwak.
De Vrij is echt bezig aan een hele sterke reeks.
Heeft ook een hele berg ervaring,heeft al veel meegemaakt met Feyenoord.
Hij is mentaal erg sterk en heeft ondertussen ook al een aardige boddy.
Ik denk echt dat veel mensen zich hier ver kijken op de vrij.

Maarja de tijd zal het leren....

12 april 2014 om 16:58

Idd. 3%.. Ik dacht dat ik het verkeerd had gelezen, maar het staat er echt. Belachelijk dat velen Janmaat beter vinden. Net als dat velen een Finnbogason geweldig vinden. Ja, voor de Eredivisie, en zelfs daar presteren ze niet altijd naar behoren.

Coleman van Everton naar Arsenal en Janmaat naar Everton. Lijky me voor alle partijen een goede deal.

janmaat is goed voor everton of hsv.
de vrij zie ik nog wel in barcelona spelen als hij zo doorgaat. geweldige speler.

Wat doet het er toe wat iedereen hier van Janmaat en de Vrij vindt? Wat doet het er toe of iedereen hier denkt dat ze het wel of niet gaan halen bij een Topclub? Helemaal niets! Als er een mooi bod komt van een Topclub gaan ze gewoon hoor, en komt er geen mooi bod van een Topclub maar wel van een mooie andere buitenlandse club dan gaan ze ook gewoon hoor. Maar al die drukte van de zogenaamde kenners hier, vooral de tegenstanders, beetje lachwekkend wel.

Alsof scouts van topclubs zich wat aantrekken van een VZ wat ook nog Ajaxgerelateerd is.

Vooral Janmaat zou best naar een topclub kunnen. In mijn ogen is hij niet minder dan Rafael bij Man Utd bijv. Als je bedenkt dat Tiendalli ook mee kan in Engeland, dan kan Janmaat zeker in de top of de subtop spelen.

Over de Vrij ben ik benieuwd hoe hij zich in een sterkere competitie ontwikkelt. Voor de echte top zal hij wel tekort komen ben ik bang.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren