Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Gaal twijfelt: ‘Er is niemand die Strootman kan vervangen’

Laatste update:

Louis van Gaal leek al helemaal te hebben bepaald in welk systeem het Nederlands elftal komende zomer tijdens het WK zou gaan spelen, maar de bondscoach is aan het twijfelen gebracht door de blessure van Kevin Strootman. De middenvelder van AS Roma zal er niet bij zijn in Brazilië.

/

De linkspoot was voor Van Gaal samen met de aanvallers Robin van Persie en Arjen Robben onomstreden als basisspeler, maar scheurde onlangs zijn kruisband en het gaat nog maanden duren voordat hij zijn rentree kan maken. De keuzeheer van Oranje overweegt nu om zijn plannen te wijzigen en weet nog niet hoe hij zijn middenveld vorm gaat geven.

“Strootman is een speler die voor balans zorgt in een elftal, daar zet ik graag Rafael van der Vaart of Wesley Sneijder naast”, doelt Van Gaal in gesprek met NUsport op de aanvallende middenvelders van respectievelijk Hamburger SV en Galatasaray. “Maar Strootman valt door een blessure weg en er is niemand die hem kan vervangen”, geeft de bondscoach aan.

Denk je dat Louis van Gaal zijn systeem gaat wijzigen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij heeft wel gelijk niemand die op die positie zijn niveau kan evenaren, maar ik zou dan maar met
de Jong - Sneijder - Fer spelen, lijkt me dan nog het beste.

9 april 2014 om 12:30

Precies, en dan kan je voor het laatste halfuur nog Van der Vaart voor Sneijder inbrengen. Als Louis maar niet dadelijk met Blind, Schaars en Clasie begint ofzo, dan zijn we na 3 wedstrijdjes sowieso klaar...

9 april 2014 om 12:33

De jong - de guzman - sneijder? Sowieso geen vd vaart, dan nog eerder clasie dan deze overschatte en afgezakte voetballer

9 april 2014 om 12:44

De Guzman zat ik ook aan te denken inderdaad, maar dan eigenlijk op de plaats van Sneijder. Sneijder is natuurlijk normaal gesproken de beste middenvelder die we hebben, maar is niet in zijn allerbeste vorm. Daarnaast is Sneijder een speler die je moet hebben als je dwingen voetbal speelt op de helft van de tegenstander, maar wanneer wij tegen de grote landen onder de voet gelopen worden heb je meer aan De Guzman lijkt me. Daarnaast heb ik De Guzman van zijn debuutwedstrijd tot zijn laatste bij Feyenoord zien voetballen dus ik heb misschien ook wel een lichte voorkeur voor hem .

9 april 2014 om 12:48

@ Feyenoord,

Het zegt denk ik wel genoeg dat je liever Clasie op het middenveld bij Oranje ziet in plaats van Sneijder Maar als je dan nog roept dat je Vd Vaart een overschatte en afgezakte voetballer vindt, dan lig ik helemaal in een deuk.

Clasie is de meest overschatte en slechste " international" die we hebben. Vd Vaart is zijn topjaren voorbij maar als jij een Vd Vaart zou hebben bij Feyenoord zou je de naam Clasie niet eens onthouden hebben .. Weliswaar een ander type speler, maar Klaassen heeft in een jaartje al meer laten zien dan Clasie in zijn hele Feyenoord periode.. Depay bij PSV laat meer zien dan Clasie. Die jongens zijn de volgende lichting en Clasie hoort daar gelukkig niet bij. Zet een beetje druk op hem en hij zit onder je schoen.

Ik pleit voor Nigel de Jong, Sneijder en Vd Vaart! en nee, niet omdat het oud-Ajacieden zijn, dat besef ik me nu pas.

9 april 2014 om 12:59

Classie is de meest overschatte speler ooit. Zou zelfs nog eerder met een extra spits spelen dan met Classie. Ik heb het gevoel dat ze alleen maar Feyenoorders daar neer zetten omdat ze de laatste jaren een beetje presteren. Maar kom op, op het WK wil je winnaar hebben, mensen die met druk kunnen spelen. En wat heeft nou de laatste jaren gebleken? Juist, dat ze dat niet kunnen. Classie, de Vrij enzo leuk voor op de bank, meer niet.

9 april 2014 om 14:22

Nigel de Jong, Sneijder en Vd Vaart? Nee dankje, we hebben kunnen zien tegen notabene België dat we toen enorm overlopen werden.

Die 2 zijn te oud om nog samen te kunnen spelen. Ze hebben simpelweg de conditie niet meer om 90 minuten voluit over het veld te rennen.

Zet een beetje druk op Nigel en je kan zomaar in een 1 tegen 1 situatie terecht komen.

9 april 2014 om 14:22

Klassen meer laten zien dan Clasie? Ben dan benieuwd als Klassen ook gekozen wordt als nummer 2 van Nederland als het gaat om de beste speler van de eredivisie! Je wordt voor z'n titel niet voor niets gekozen.

En waarom mensen liever Clasie willen dan Sneijder snap ik en dat jij dat niet wilt snapte ik pas toen ik jou avatar zag!
Mensen willen Clasie niet om zijn voetballend vermogen erin hebben, maar omdat hij wel achter zijn tegenstanders aan kan lopen wat Snijder en vd Vaart niet kunnen!
En dat jij niet wilt zien dat vd Vaart afgezakt is zegt ook genoeg! In 2010 heb ik voor het laatst een goede vd Vaart gezien, maar in jou ogen zouden spelers als vd Meyede, de Boer ook een meerwaarde zijn omdat ze door Ajax zijn opgeleid!

9 april 2014 om 15:19

Ik zou gaan voor Nigel de jong en clasie als verdedigend blok en van persie daarvoor. Huntelaar in de spits

9 april 2014 om 12:42

Over welke de Jong hebben we het dan?! Want Siem komt tekort voor basis NL elftal en is misschien niet fit genoeg en voor Nigel denk ik dat van Gaal liever een iets meer meevoetballende verdedigende middenvelder er neer zet. Blind ofzo..

9 april 2014 om 12:47

Luuk, natuurlijk! Want die speelt de sterren van de hemel bij NU.

On: N. de Jong - Sneijder (de Guzman)- Fer zou een goed middelveld zijn.

9 april 2014 om 12:47

Bedoelde Nigel de Jong, misschien een beetje onduidelijk ja. Maar van Gaal had eerder wel min of meer te kennen gegeven dat hij Nigel de Jong zou opstellen als hij fit was en speelde. Dat gaf hij aan rond de tijd dat Strootman geblesseerd raakte.

9 april 2014 om 12:51

@ Cr7,

Ach Van Gaal heeft ook aangegeven dat Vermeer zijn eerste doelman is en dat Huntelaar zijn eerste spits was, om vervolgens binnen 15 uur Van Persie op te stellen.

Nou wil ik geen discussie starten over Huntelaar / Persie, maar geef meer aan dat je Van Gaal niet zo serieus moet nemen.

9 april 2014 om 14:13

Kan Emanuelson ook niet op de plek van Strootman spelen?

10 april 2014 om 00:45

Strootman is op zijn positie inderdaad de beste optie voor Oranje. Helaas komen blessures regelmatig voor in het voetbal en moet je kijken naar andere mogelijkheden. Qua type zouden Fer en Van Ginkel goede alternatieven zijn. (beschikken beiden over veel loopvermogen) Eventueel zou m.i. een middenveld met Klaassen, N. de Jong en Sneijder een optie kunnen zijn.
Het hangt ook samen met de ander spelers die worden opgesteld. Wat mij betreft nemen we ook Emanuelson mee naar Brazilië. En ik blijf het jammer vinden dat PSV het seizoen van Narsingh aan het verpesten is door Ruiz steeds op zijn plek te positioneren. Narsingh was (en is) m.i. een goede optie als rechtsbuiten. Ben bang dat hij -nu hij zo weinig speelt- voor Van Gaal geen optie meer is ...

Cillessen
v.d. Wiel
Vlaar
Blind
Emanuelson
Robben
N. de Jong
Fer
Sneijder
Huntelaar
v. Persie
10 april 2014 om 02:12

Hoe is het mogelijk. Zit hij nu nog steeds te dubben over een speler die hij niet meer heeft?
Hoe lang weet hij nu al niet dat Strootman er niet meer bij is? Dan had hij nu toch allang een ander elftal in zijn hoofd moeten hebben. Er zijn toch mogelijkheden genoeg? Van een bondscoach mag je toch enige flexibilitiet verwachten? Ideenen en oplossingen kunnen bedenken over hoe je iets kunt aanpassen wat niet meer mogelijk is als de feitelijke situatie daarom vraagt?

Lastig inderdaad..
Blijkbaar had Louis ook geen "plan B" gehad als Kevin tijdens het WK geblesseerd was geraakt!

9 april 2014 om 13:45

Je doet alsof dat gek is, maar helaas hebben we momenteel niet echt veel Nederlands elftal spelers van dat niveau. Daardoor is Van Gaal al genoodzaakt zijn hele elftal om die enkelen spelers heen te bouwen. We zijn momenteel niet in de positie om een alternatief te hebben voor het wegvallen van zo'n goede speler..

9 april 2014 om 14:12

Van Ginkel in vorm kan strootman nog wel enigzins doen vergeten. Helaas voor ons neemt gaaltje hem niet mee denk ik.

10 april 2014 om 02:17

Ja dit is wel raar want van Gaal heeft toch tijd genoeg gehad om hier over na te denken. En het zal toch echt moeten. Er zullen er 11 het veld in moeten in het WK en die zal hij moeten uitkiezen uit de spelers die hij tot zijn beschikking heeft. Strootman zit daar dus niet meer bij. Simpel als wat.

9 april 2014 om 14:53

Wat ik nog frappanter vind is dat Louis blijkbaar zijn systeem aan Strootman had aangepast. Eigenlijk niks voor Louis toch.

Helemaal logisch dat je een systeem bouwt rond een belangrijke speler (zou Mourinho met Sneijder deed), maar niet de s Louis'.

Ben benieuwd waar hij nu mee komt. Hopelijk een systeem waarbij zowel Sneijder als RVP kunnen uitblinken.

Tja, deze discussie is al meerdere keren gevoerd. Mogelijke kandidaten zijn in mijn ogen dan toch Leroy Fer, Jonathan De Guzman óf je gaat anders spelen, namelijk met 2 Cvm's in de vorm van Nigel de Jong en Vurnon Anita/daley Blind met daarvoor dan als CAM Wesley Sneijder.

9 april 2014 om 12:37

Fer en De Guzman ben ik het helemaal mee eens als mogelijke vervangers van Strootman. Heel misschien nog Van Ginkel? Afhankelijk of hij nog veel minuten gaan maken bij Chelsea?

9 april 2014 om 12:43

Gezien de titelrace en het aantrekken van Matic lijkt het me redelijk uitgesloten dat van Ginkel nog een aanzienlijk aantal minuten bij Chelsea gaat maken.

9 april 2014 om 12:50

Ja inderdaad, maar mocht hij nog een paar wedstrijden op rij spelen(met de nadruk op mocht) dan is hij in mijn ogen wel een kandidaat.

9 april 2014 om 13:48

Van Gaal is old school. Die wil een linksbenige middenvelder hebben. Vandaar dat Van Gaal nu in dubio zit.

10 april 2014 om 02:45

Die zijn er toch vast wel? Emanuelson is bv toch al een links benige middenvelder.
Sneijder is twee benig maar is uit vorm. Anitia is die links of rechtsbenig?
Nigel de Jong ook rechtsbenig neem ik aan. Nou lijken mij toch mogelijkheden genoeg.
Bv. Zo ik noem maar wat. Tallose andere mogelijkheden.
Anders moet hij er maar een rechts benige speler neer zetten.
Ik moest vroeger als rechts poot ook vaak linkshalf spelen wegens gebrek aan links poten en had daar niet veel moeite mee. Op Nederlands elftal niveau zullen die spelers er ook wel zijn neem ik aan.

Cillissen
vd Wiel
Vlaar
v Dijk
Butner/Blind
Fer / Guzman
N de Jong
Emanuelson
Robben
Huntelaar
v Persie

Gewoon 4-2-3-1 gaan spelen.

9 april 2014 om 14:14

Inderdaad! Mijn favoriete 11 op dit moment: Krul; van der Wiel, van Dijk, Vlaar, Emanuelson; N de Jong, Sneijder; Robben, van der Vaart, van Persie(vrije rol); en Huntelaar.
Denk daar maar eens over na Louis! 😉 van Persie met een vrije rol geeft veel aanvallende opties met name door Emanuelson er achter te zetten kan die veel in de ruimtes komen. Met de geweldige steekpass van onze vriend van der Vaart worden zowel Robben, Huntelaar en van Persie vaak genoeg instelling gebracht te scoren. Heb je het wat lastiger dan hebben Sneijder en de Jong een prima diepte pass om onder de druk uit te komen. Verder zet ik van Dijk er neer en anders evt. Douglas. 2 fysiek sterke jongens, kunnen we gewoon goed gebruiken in dit team.

9 april 2014 om 14:30

Doe dan Sneijder op tien en blind (bijvoorbeeld) op zes naast de jong. Wanneer RVP dan naar de spits gaat en emanuelson komt eroverheen heb je in ieder geval blind nog die bij een counter de rol van linksback kan spelen. Met Sneijder en van der vaart worden we compleet overlopen.

10 april 2014 om 19:24

Stel je voor dat nederland en belgie samen een voetbalelftal hadden dan
had je sowieso een wereld elftal en had meer kans op het WK

Courtois
Vd wiel
kompany
Vertonghen
Vermealen
Fellaini
N de Jong
Robben
Sneijder
Hazard
V Persie

Hansie Hansie zijn tactiek/formatie moet hij doen!

Daley Blind is de juiste vervanger van Strootman. Ik vind Blind tactisch veel beter dan Strootman. Strootman heeft weer iets meer body, maar dat mag bij Daley ook niet onderschat worden.

9 april 2014 om 12:31

hahahhaha nee doe maar niet straks krijg je op het middenveld daley blind vs yaya toure

9 april 2014 om 12:57

Blind heeft tenminste CL ervaring. Zoveel spelers heeft NL niet op die positie met CL ervaring. Eigenlijk kan ik me alleen Nigel de Jong bedenken, al is die voetballend wel erg matig.

Dat Blind nu mogelijk basisspeler wordt bij NL op het WK zegt overigens wel genoeg over hoe slecht de huidige lichting is. Zodra RvP en Robben gaan aftakelen zie ik NL zich niet eens meer plaatsen voor het WK of EK. Het is gewoon dieptreurig hoe weinig toppers we hebben voortgebracht de afgelopen jaren.

9 april 2014 om 13:19

Komt doordat ze allemaal te vroeg naar het buitenland verkassen om daar op de bank weg te rotten. De tijden dat Ajax-Feyenoord een clash tussen Huntelaar en Kuyt was, zijn al lang verdwenen.

9 april 2014 om 13:28

Het lijkt wel of er een compleet gat tussen de huidige lichting en de volgende zit. Het zijn dan toch Fer, Luuk de Jong, Narsingh, Wijnaldum, Blind, Dost en Janmaat die het gaan moeten doen. Eigenlijk zijn alleen Strootman en VD Wiel bij topclubs terecht gekomen. Spelers zoals Affelay en Elia hadden de grote spelers moeten zijn die de opvolgers waren.

Gelukkig komt er wel weer een lekkere generatie aan met jongens zoals Depay, Boetius, Van Ginkel , Rekik , Veltman, Kischna, Klaassen, Willems, Maher, Ebecilio, Promes en dan vergeet ik er ongetwijfeld nog wat. Hier zie ik er toch wel 3 a 4 bij europese topclubs terecht komen. Dan denk ik vooral aan Depay, Boetius en Rekik.

9 april 2014 om 12:34

Niet erg goede vergelijking. Blind heeft 0 drang naar voren, geen scorend vermogen en is ook gewoon een ander soort speler dan Strootman. Fer en De Guzman zijn een betere vergelijking.

10 april 2014 om 02:23

Goeie reactie. Helemaal mee eens bovendien is Blind helemaal niet geschikt als middenvelder. Als verdediger ook niet top maar goed daarover kun je nog twisten.

9 april 2014 om 12:37

Meen je dit nou werkelijk of loop je te provoceren?
Als je dit echt meent is je foto van schele jaapie idd terecht.
Man oh man wat een reactie.

10 april 2014 om 02:27

Wij Migi Ruben Wilk fey en AF Ajax meenen dit allemaal heel ( bloed ) serieus.
Blind is niet goed voor op het middenveld.

10 april 2014 om 08:49

Ik bedoelde ook dat Kaleneus toch niet serieus kan menen dat Daley beter is als Strootman. Vergelijking van niks.

9 april 2014 om 12:53

Ik denk, dat je de laatste interland vergeten bent van Daley Blind.
Leuk om erbij te hebben, maar Clasie is ook net zo goed.
Er zou best een verrassing kunnen komen op de Lb.
De Guzman/ N de Jong/ Fer zijn al beter dan Blind.

10 april 2014 om 00:56

Ik vind Blind een uitstekende speler, maar je kunt hem niet vergelijken met Strootman. Het zijn 2 totaal verschillende types. Een middenveld met N. de Jong, Sneijder en Blind mist dynamiek. Ik zou er dan voor kiezen om N. de Jong op het middenveld te positioneren en Blind een linie terug, centraal in de verdediging naast Vlaar. Je hebt dan één pure verdediger ( Vlaar) en een goede ''4'' ( Blind) I.p.v. Strootman zie ik het liefst Fer en anders Van Ginkel of Klaassen.

Cillessen
v.d. Wiel
Vlaar
Blind
Emanuelson
Fer
N. de Jong
Sneijder
Robben
Huntelaar
v. Persie
10 april 2014 om 02:33

Prima elftal. Een van de velen mogelijkheden. Wat doet van Gaal toch moeilijk!

Goed nieuws. Van Gaal twijfelt! Ik zou met Huntelaar in de spits beginnen. Van Persie er om heen zwervend. Robben laten afwisselen tussen de linker- en rechterkant. Daar achter nog één creatieve speler (sneijder of vd Vaart). Daarachter een blok van 2 sterke middenvelders (nigel de Jong en Daley Blind) Rechtsback van der Wiel die kan opkomen om aanvallend zijn steentje bij te dragen met voorzetten op de kop-gevaarlijke spitsen. 2 centrale verdedigers (vlaar en ???) en Indi linksback. Keuze van de keeper laat ik lekker aan van Gaal . Dit is een perfecte mix van scorend vermogen, creativiteit en (voor Nederlandse begrippen) sterke verdedigers.

9 april 2014 om 12:31

De jong & Blind zijn fysiek niet heel sterk.

9 april 2014 om 12:33

Huh? Welke de Jong bedoel jij? Nigel? Hij is dan wel klein maar hoe kom je erbij dat hij niet sterk is? Hij is de beste bal afpakker en de sterkste persoon op die positie

9 april 2014 om 17:16

Nigel de Jong schopt zo je been doormidden.

4-4-2 is den ik het beste voor Nederland. Van Persie & Huntelaar naast elkaar.

9 april 2014 om 12:40

Mee eens. In ieder geval zou ik met beide gaan spelen, je zou evt van Persie nog achter Huntelaar kunnen neerzetten. Zoiets Vcfelxcf?

Cilessen
Vd Wiel
Veltman
Vlaar
Blind
Lens/Narsing
de Jong
Sneijder
Robben
Huntelaar
V Persie
9 april 2014 om 13:08

Misschien een hele vreemde gedachte, maar Vlaar, Veltman en De Jong zijn de enige echt verdedigend ingestelde spelers die er op het veld staan. Je speelt straks tegen een sterk aanvallend Chili en Spanje. Naar mijn idee wordt je opgevreten als je hiermee gaat beginnen.

9 april 2014 om 13:01

Niemand speelt 442. Ik denk dat ze dan elkaar alleen maar in de weg gaan lopen. Eerder RvP als 10 en Huntelaar in de spits.

Na Robben en van Persie is hij gewoon Nederlands sterkste speler, doodzonde dat hij er niet bij is. Er is geen alternatief. Wat ik zou doen - ook al is dit de ideale oplossing - is Blind en de Jong als buffers voor de verdediging en dan Sneijder of VDV als 10 ervoor.

het uitvallen van Strootman is een groot gemis voor Oranje... de Guzman of Fer zouden eventueel een zelfde rol kunnen invullen maar zijn volgens mij niet zo ver als Strootman die gewoon een hele stuk completer is. Wellicht zou een plan B kunnen zijn om met Nigel de Jong te spelen als centrale middenvelder.

Middenrif met De Guzman - Fer -De Jong zou misschien ook wel kunnen werken. Goede combinatie power, voetballend+loop vermogen, verdedigende kwaliteiten, ervaring

Ik vind de opstelling, en vooral de beredenering, van Hans Kraay Jr. niet eens zo gek.

https://www.youtube.com/watch?v=haev7swucry

Op youtube: De Oranje-opstelling van Hansie Hansie - Voetbal International

Stekelenburg
Janmaat/GvdW
Van Dijk
Vlaar
Emanuelson
De Jong
Fer
Robben
RvP
Sneijder
Huntelaar
9 april 2014 om 13:23

Ahh Hansie Hansie, ouwe pikkedief..
Hansie moet je niet geloven joh, die haalt zijn info gewoon van voetbalzone vandaan. Die ziet hier een opstelling en uitleg en hij vertelt het doorleuk 3 dagen later bij VI alsof het zijn idee was. Deed hij bij Rijkaard of Gullit ook al een keer.

Doet niets af aan het feit dat het een briljante opstelling is.. Wanneer Hans Kraay jr. met iets inventiefs komt. iets nieuws. dan krijgt hij credits van me hoor, maar ik daar wacht ik nog steeds op.

9 april 2014 om 13:27

Op de keeper na, vind ik dit inderdaad een betere opstelling dan waar van Gaal tot nu toe mee is gekomen. Stekelenburg heeft het hele jaar niks gepresteerd en ik zie dus liever Krul. Verder ziet het er erg goed uit.

9 april 2014 om 13:32

Klopt, persoonlijk zie ik ook het liefst Krul en anders Vorm.

VAN GINKEL?? Als deze terug is van zijn blessure. Van ginkel kan zich net als strootman makkelijk aanpassen en meegaan in het hoge niveau. Zowel verdedigend als aanvallen goed. Meneer van Gaal, bij deze een vervanger..

Bijker op de back is een geintje(wel een voor de toekomst misschien), maar ik heb geen idee wie op de linksback moet komen te staan. Zijn allemaal niet goed genoeg.

Krul
Van der wiel
Vlaar
Heitinga
Bijker
De Guzman
De Jong
Robben
Van Persie
Lenz
Huntelaar
9 april 2014 om 12:52

van aanholt of buttner zijn de minst slechte linksbacks denk ik
blind is te traag als je onder druk wordt gezet

9 april 2014 om 13:28

Beste linksbacks die we hebben zijn gewoon Pieters en Emanuelson en laten die nu net allebei genegeerd worden.

9 april 2014 om 13:09

Urby zou ook nog kunnen, maar wordt gewoon steevast genegeerd.

Je kan nu beter het 433 systeem aan passen want strootman is niet te vervangen helaas. De motor van t elftal!

Van Persie
Robben, Sneijder, Depay
Fer, N, De Jong
Blind, Vlaar, Veltman, Van der Wiel
Cillessen

Huntelaar
Boetius, Klaassen, afellay?/lens?
De Guzman, Klaassen
BMI, Kongolo, Van Dijk, Janmaat
Krul

Stekelenburg/Vorm

Lijkt alsof hij wil zeggen dat als we verliezen dat het de schuld van de blessures is. Hij moet gewoon niet zeuren, blessures heb je altijd. Blind, De Jong en daarvoor Sneijder of vdvaart. Beetje zielig van van Gaal.

Gewoon zo spelen!
Van Persie in de rol van valse spits en van der Vaart als spelverdeler en in de aanval als nummer 10.

Krul
Janmaat
Vlaar
Douglas
Emanuelson
Van der Vaar
De Jong
Lens
Van Persie
Robben
Huntelaar

Zolang het maar niet Blind of Clasie wordt, want dan spelen we met een middenveld van gem. 1,73 of zoiets(ondanks dat De Jong fysiek nog best sterk is). Gewoon een powerhouse als Fer opstellen, anders ga je het al op fysiek afleggen.

Ik zou voor deze opstelling gaan. Geen zin om te gaan proberen om de wedstrijden tegen spanje en chili te controleren. Daar zijn we niet sterk genoeg voor. Het is belangrijk om je zwakke punten zoveel mogelijk te maskeren en je sterke punten te benadrukken.

Doel: Cillessen is de best voetballende keeper en hij straalt veel vertrouwen uit. Je kunt ook voor Krul gaan. Als lijnkeeper beter. Maakt weinig uit.

Verdediging: vdwiel is fantastisch in vorm. Veltman voetballende verdediger naast tank Vlaar. Niet het beste duo aller tijden, maar je moet toch iemand neerzetten. Links Blind, want niemand die beter is. Janmaat, de Vrij goede backups. BMI alleen al vanwege postuur mee. Verder Urby als backup omdat hij multi functioneel is. Douglas, Heitinga, Bruma niet mee. Verder mag van Dijk van mij alsnog een kans krijgen, maar dat gaat Louis niet doen.

Middenveld: Belangrijk om hier een fysiek blok neer te zetten. N de Jong/fer. Die kunnen beuken. De Guzman als backup voor voetballende input. Geen Schaars of Clasie want te licht.

Aanv middenveld: Sneijder als architect op 10. Hij kan mensen wegsturen, kan bikkelen en heeft bij Inter laten zien een geweldige counterspeler te zijn. Geen vd Vaart, niet fit genoeg.

Aanval: Gewoon voor de beste namen gaan. Van Persie, KJH en Robben. Daarmee maak je tegenstanders bang. Lens, Wijnaldum, Depay, Urby en Siem mee als backup. Geen Kuyt.

Cillessen
vd Wiel
Veltman
Vlaar
Blind
N de Jong
Fer
RvP
Sneijder
Robben
KJH
9 april 2014 om 13:34

Gelukkig dat jij geen bondscoach bent. Jij bent goed ook al meteen met dat gelul dat de keeper moet kunnen voetballen, schei uit laten we er gewoon een neer zetten die het beste is in de ballen tegenhouden.

Daarnaast is Blind bij lange na niet onze beste linksback, komt veel te veel snelheid te kort. Emanuelson en Pieters bewijzen in goede competities dat ze overeind kunnen blijven. Verder Heitinga altijd meenemen, is nog altijd beter dan al die jonkies uit onze Eredivisie en heeft daarnaast een brok aan ervaring (iets wat je gewoon nodig hebt op een Wk).

9 april 2014 om 13:58

Krul van de 134 doelpogingen 45 goals. 33,58% van de pogingen is een goal
Vorm van de 110 doelpogingen 34 goals. 30,90%
Cillessen van de 124 doepogingen 28 goals. 22,58%

Cillessen is de beste in het tegenhouden van ballen.

En Emanuelson en Pieters spelen wel in een zwaardere competitie, maar bewijzen nou niet elke wedstrijd dat niveau aan te kunnen. Verder ben ik met je eens dat je op die plek beter een speler neer kan zetten die verdedigend denkt en dan aanvallend ipv andersom. Ik zou daar het liefste Pieters, want dat is defensief de sterkste rechtsback die we hebben.

9 april 2014 om 14:27

' Krul van de 134 doelpogingen 45 goals. 33,58 van de pogingen is een goal
Vorm van de 110 doelpogingen 34 goals. 30,90
Cillessen van de 124 doepogingen 28 goals. 22,58'

Hmm, ok. Probleem met statistieken is dat ze alleen maar 'schijn'waarheden vertellen. Halve waarheden.

' Cillessen is de beste in het tegenhouden van ballen.'

Sorry, maar wat een waardeloze conclusie zeg. Moet ik nou echt uit gaan leggen dat dit een heel vertekend beeld geeft ivm de verschillende competities? Een wedstrijd zoals Krul speelde tegen Spurs heb ik Cillessen nog niet zien doen(kan ook bijna niet). Dit is hetzelfde als zeggen ' Finnbogasson heeft meer goals gescoord dan Van Persie, dus Finnbogasson is beter in doelpunten maken'. Hoop dat je zelf ook inziet dat dit niet opgaat.

Ondanks dat ik Cillessen het van harte zou gunnen moet onze beste keeper spelen en dat is i.m.o. Cillessen duidelijk niet. Krul gewoon opstellen, geweldige reflexen en heeft de juiste lengte voor een keeper(heeft ie voor op Vorm). En kom aub niet aan met de drogreden ' Jasper kan zo goed meevoetballen'. Zal wel, een keeper moet ballen tegenhouden en ik denk dat Krul daar gewoon een stuk verder in is dan Cillessen.

9 april 2014 om 16:32

Hoezo is wat ik zeg gelul, terwijl het gebaseerd is op feiten. Terwijl wat jij zegt puur gebaseerd is op mening. Laten ze gewoon iemand neerzetten die ballen tegen kan houden, waarom is Krul daarin dan beter dan Cillessen? Of moet ik jou gaan uitleggen dat het niveau in engeland hoger is en daardoor ook de verdediging beter is en dus puntje bij paaltje exact hetzelfde hebt.

Jij vind Cillessen duidelijk niet beter dan Krul, ik vind Cillessen duidelijk beter dan Krul. Een wedstrijd als Tottenham heb je Cillessen nog nooit zien zien keepen. Ik ook niet. Maar aan de andere kant, Krul heb ik ook 1 keer zo'n wedstrijd zien keepen en verder niet.
En 2 wedstrijden later krijgt hij 2 doelpogingen in de hele wedstrijd en laat deze allebei door.

Wat jij doet met het geven van de wedstrijd tottenham als voorbeeld, dat is halve waarheden vertellen. Want dat geeft geen reëel beeld van de werkelijkheid.

Krul is op momenten een betere keeper dan Cillessen, maar is op sommige momenten ook minder dan Cillessen. Krul keept een dikke voldoende of een onvoldoende, Cillessen keept altijd een voldoende.

Jij vind de ene keeper beter dan de andere in ballen tegen houden, ik vind de andere beter in ballen tegen houden. Het zegt al genoeg dat wij iets totaal anders vinden.

En ik kom niet met drogredenen zoals jij ze noemt, want het zal me een worst wezen. Zolang niet elke bal over de zijlijn gaat vind ik het goed.

En de vergelijking ik snap dat de vergelijking van van persie en finbogasson niet op gaat. In nederland is de verdediging minder, is alles minder. Maar een schot op goal in nederland is hetzelfde als een schot op goal in engeland. Ik begrijp dat de statistieken juist geen beeld tekent van de werkelijkheid. Maar dat Krul in engeland keept en cillessen in nederland betekent natuurlijk ook niet direct dat Krul ook daadwerkelijk beter is in ballen tegen houden dan Cillessen. Dat is namelijk ook een aanname.

En lengte is naar mijn idee net zo'n drogreden als meevoetballen. Cillessen is sneller en beter in voor zijn goal keepen, waar je tegen chili en spanje een stuk meer mee kan dan met je lengte.

Persoonlijk vind ik ze allebei goed. Allebei anders, maar allebei goed. Ze hebben allebei verschillende sterktes en zwaktes. Het is aan Van Gaal om de juiste keeper te kiezen en dat kan naar mijn idee ook per wedstrijd verschillen.

9 april 2014 om 17:30

Je gebruikt feiten. Nou moet ik zeggen dat ik bij feiten altijd sceptisch bent, want ze vertellen nooit de waarheid, of tenminste de volledige waarheid. Cillessen heeft dus een lager percentage aan tegengoals in vergelijking met het aantal doelpogingen, waaraan jij de conclusie onttrekt dat hij beter is in het tegenhouden van ballen. En dat vind ik een hele zwakke conclusie, omdat

1) Het aanvallende niveau in de Premier League zo verschrikkelijk veel hoger is dan hier. Waar bijv. Castaignos hier uit 5 kansen hoogstens 1 goal maakt, maakt de spits van een middenmoter uit Engeland zoals Remy of Lambert uit 5 kansen minimaal 3 goals. Veel moeilijker voor een keeper omdat die spelers in Engeland veel beter inschieten dan bij ons in Nederland. Dat er daar beter verdedigt wordt klopt, maar dat kan je weer wegstrepen tegen het feit dat er daar ook veel beter aangevallen wordt(passen, beweeglijker etc.)

2) Cillessen speelt bij het beste team in Nederland. Dit betekent dat het aantal echte grote kansen een stuk kleiner zal zijn dan bij pak m beet Heracles, terwijl een rollertje net zo hard een doelpoging is als een 100 kans. En aangezien die laatste veel vaker voortkomt bij middenmoters dan bij topclubs, kan je dit ook weer relatief gezien doortrekken naar het geval van Krul: middenmoters zoals Newcastle verdedigen over het algemeen slechter waardoor een gemiddelde doelpoging tegen meer gevaar oplevert dan bij een topclub zoals Chelsea, die beter verdedigt, waardoor een doelpoging van de tegenpartij minder gevaarlijk zal zijn. Om een lang verhaal kort te maken: topploegen geven veel minder grote kansen weg dan middenmoters, waardoor procenten over het aantal tegengoals ivm het aantal pogingen voor mij heel weinig zegt.

En ik zou echt niks kunnen bedenken op basis waarvan Cillessen een stuk beter is dan Krul(of je moet Ajacied zijn), want Cillessen heeft gewoon nog heel weinig bewezen, dit is pas zijn 1e jaar op hoog niveau waar hij in de basis staat. Krul staat al een aantal jaar uitstekend te keepen in misschien wel de sterkste competitie ter wereld.

9 april 2014 om 14:18

Prima opstelling. Ik denk dat De Guzman beter is dan Fer, ook is Fer meer een tien terwijl De Guzman bot-to-box is.

Het probleem is misschien dat Sneijder en Van Persie elkaar in de weg gaan lopen zo. Dan kan Sneijder beter wat lager op het veld spelen en dan zet je een meer dynamische speler daar naast dan Nigel de Jong, bijvoorbeeld Anita.

Cillissen
V.d. Wiel
Veltman
Vlaar
Blind
De Guzman
Sneijder
Anita
V. Persie
Huntelaar
Robben
10 april 2014 om 01:08

Volgens mij is het precies andersom : De Guzman is een creatieve speler (nummer 10) en Fer is de box-to-box speler ... Fer is toch echt de beste optie als vervanger van Strootman. Bovendien horen De Guzman en Douglas m.i. niet in Oranje thuis, omdat ik geen voorstander ben van genaturaliseerde spelers in nationale elftallen.

11 april 2014 om 13:41

Fer speelt bij Norwich op tien hoor terwijl De Guzman regelmatig controlerend speelt. En zo is het ook in het Nederlands Elftal: Fer mocht op tien spelen tegen Colombia terwijl De Guzman alleen nog maar controlerend gespeeld heeft.

De Guzman had ook voor Canada kunnen kiezen, maar hij heeft ook Jamaicaanse roots. Maar ik vind hem wel een echte Nederlander hoor. Douglas die kwam hier op veel latere leeftijd en is echt genaturaliseerd, die kon niet zomaar voor Nederland kiezen.
Wat ik er van moet vinden weet ik niet goed, sinds de wereld geglobaliseerd is zijn de landsgrenzen een beetje vervaagd. Ik zeg niet dat dat verkeerd is trouwens.

9 april 2014 om 14:34

Je middenveld is het enigste waar ik mee eens ben. De rest niet.

Keeper Cillessen vind ik juist totaal geen uitstraling hebben. Voetballen kan hij wel op Eredivisie niveau en tegen ploegen die geen druk geven. Maar als hij onder druk staat, dan heeft hij het moeilijk. Ik zou voor Krul gaan.

Blind en Veltman in de verdediging ook niet doen. Blind veel te traag en te sloom voor dit niveau, Veltman komt nog ervaring te kort. Hij maakt te kinderachtige fouten.

Van Persie in de spits, Robben op rechts en Depay op links (zoals het er nu uitziet). Nog afwachten hoe Huntelaar verder speelt.

Heel Nederlands is zoals gewoonlijk pessimistisch, waarom?
Leg de elftallen Chili en Nederland naast elkaar op papier en Nederland is kwalitatief gewoon beter.
In de goal zou ik persoonlijk Stekelenburg gewoon het vertrouwen geven, heeft op het WK 2010 bewezen in topkeeper te zijn op een groot toernooi.
Voor hem centraal achterin Heitinga, die ook de ervaring heeft en er op het vorig WK ook stond, heeft meerdere malen samengespeeld met Stekelenburg en maakt momenteel ook weer zijn minuten.
Langs hem zonder twijfel Ron Vlaar, aanvoerder van Aston Villa en het 'beton' achterin.
Als backs van der Wiel en Blind, simpelweg omdat ze beide de meeste ervaring hebben en ik denk het beste wat we hebben op die posities. De Jong en Fer allebei met body voor de 'zwakke' verdediging, met Fer als 'allrounder' die eventueel kan doorschuiven.
Sneijder op '10', eigenlijk ook gewoon een topspeler, misschien in mindere mate dan 4 jaar geleden, maar wel iemand die het verschil kan maken.
Als buitenspelers Robben en Depay die allebei in vorm zijn en constant voor dreiging zorgen.
Als spits uiteraard Robin van Persie, ik snap niet waarom mensen toch Huntelaar daar neer willen zetten als Nederland met buitenspelers speelt die constant naar binnen komen en van Persie gewoon één van de beste spitsen is die op dit moment op het WK actief zal zijn.
Op de bank is het ook niet eens zo matig met Lens, van der Vaart, de Guzman, Huntelaar en als jonge jongens die kunnen ruiken aan een groot toernooi om er vervolgens over 2/4 jaar zelf te staan zoals Rekik, Klaassen, Cillessen, Veltman en wellicht Castaignos of van Aanholt.
Van Gaal heeft bewezen een toptrainer te zijn en hij is niet gek, althans dat denk ik, en hoop dat hij dan ook gewoon met de sterktste selectie komt, waar ik ook zeker vanuit ga.
Ik geloof er absoluut in dat Nederland met deze 11 de volgende ronde kan bereiken, en zeker wanneer heel Nederland gewoon achter Oranje gaat staan!

Stekelenburg
Van der Wiel
Heitinga
Vlaar
Blind
De Jong
Fer
Robben
Sneijder
Depay
Van Persie
9 april 2014 om 13:35

Hoe kan Stekelenburg dan de laatste tijd beter aan het keepen zijn, als hij op de bank zit bij Fulham ? Ik heb hier trouwens de hele vloer onder gespuugd van het lachen toen ik Castaignos als suggestie las. Ik zie liever een spits die niet 50 kansen nodig heeft voordat die 1 keer scoort en vervolgens met een vingertje voor zijn mond weg rent.

9 april 2014 om 15:00

Ik ben geen voorstander van de eredivisie spelers. Je zie eigenlijk bijna in iedere wedstrijd waar het om gaat dat ze te kort komen. Verder speel ik zonder Sneijder omdat ik verwacht dat de middenvelders ook veel verdedigend werk op zullen moeten knappen. Daar ligt de kwaliteit van Sneijder niet. Helaas zijn we niet meer in staat om een wedstrijd te domineren dus is het onverstandig om spelers op te stellen die slecht zijn in de omschakeling. Buiten de 3 aanvallers zijn alle spelers in staat om ook de verdedigende meters te maken. Verder hebben we ook de nodige duel kracht in het veld staan met deze opstelling.

Krul
van der Wiel
van Dijk
Vlaar
Emanuelson
Fer
de Jong
de Guzman
Robben
van Persie
Depay

Maar hoe speelt Van Gaal dan nu precies? Eerlijk gezegd weet ik dat niet. Het laatste middenveld tegen Frankrijk bijvoorbeeld was dat Clasie van achteren, Sneijder halverwege als spelbepaler en Strootman box to box?

Dus 'achteren Clasie-halverwege Sneijder-voren Strootman'?

Wil Van Gaal in plaats daarvan dan punt naar achteren zoals Ajax ? Of mss punt naar voren?

In het laatste geval moet je twee 'verdedigers' achter Sneijder plaatsen, De Jong samen met Blind mss.

Graag uitleg hierover.

Bij punt naar achteren zou ik de Jong met de punt naar achteren laten spelen en Sneijder samen met bijv. Fer naar voren laten spelen.

9 april 2014 om 13:19

Ik denk dat Louis heel graag met de punt naar achteren zoals Ajax zou spelen, maar Sneijder en van der Vaart zijn nou eenmaal geen types die je in zo'n rol kan zetten, die hebben daar het loopvermogen niet voor, dus moeten in de punt naar voren. Strootman is inderdaad echt box to box bij het Nederlands elftal, moet in de 16 komen en meeverdedigen. Hangt dus tussen punt naar voren en naar achteren in. Van dit soort zijn er niet veel en bij Nederland en degene die in de buurt komen, allemaal geblesseerd (fer) of terugkomend van blessures (van Ginkel). Van de eredivisiespelers zie je Klaassen het aardig doen vind ik, maar tja, eredivisie he, word niet elke week op zijn top getest.

9 april 2014 om 14:21

Van Gaal weet het zelf ook niet meer. Hopelijk gaat hij met Sneijder in een Pirlo rol spelen met adjudanten De Guzman en Anita. Dan kan Van Persie mooi vanaf rechts naar de tien positie komen met Huntelaar op negen en Van der Wiel die voor de breedte op rechts zorgt. Robben moet met zijn sterke linker op links staan.

Gewoon Fer(mits fit), van Ginkel (mits fit), of de Guzman opstellen, voorkeur moet duidelijk zijn voor iemand uit een top competitie. Als je iemand meeneemt uit de eredivisie, Klaassen. Slimme speler met een aardige techniek en een uitmuntende inzet. Blijft dodelijk voor de goal als hij er komt. Bovendien een echte teamspeler die zichzelf graag wegcijfert, niet onbelangrijk naast Sneijder of van der Vaart.

Goed voor het vertrouwen van je spelers louis. Dit wk gaat een grote deceptoe worden met louitje in de hoofdrol.

9 april 2014 om 16:58

Dat is het probleem, Louis eist de hoofdrol op ipv dat hij die toedicht aan de spelers. Als het maar zichtbaar is voor de hele wereld dat hij dat de bondscoach is, dat hij bepaalt, dan is ie tevreden. Zijn manier van spelen boven alles. Als die uitvoering goed is, win je in principe altijd, denkt ie, ongeacht het niveau van de spelers.

Aangezien v Gaal, toch zijn eigen plan trekt, denk ik dat hij voor de volgende opstelling gaat kiezen. Vermeer in de goal, omdat hij gecharmeerd is van zijn voetballende kwaliteiten. Persoonlijk zie ik liever een andere keeper in de goal die meer rust uitstraalt. Naar mijn mening, stralen alle andere overige keepers rust uit. Achterin denk ik dat hij voor Janmaat gaat, nu v.d. Wiel nog geblesseerd is. Centraal Vlaar is een zekerheidje. Daarnaast voetballend vermogen van Veltman. Hoewel ik liever een betrouwbaardere verdediger zie. Maar zolang van Gaal v Dijk of Douglas niet uitnodigt, zie ik niet zo snel een andere oplossing. Linksback Daley Blind. Zelfde reden bij zonder uitnodiging van Emanuelson, Buttner en Pieters (gebaseerd op laatste interland).

Op het middenveld, valt Strootman weg, die voor balans moet zorgen. Velen zien Fer als opvolger, maar hij is volgens mij niet nog niet fit. Dus is maar de vraag of hij er bij gaat komen. Denk persoonlijk dat hij wel enigszins kan functioneren als strootman, box to box. Daarom denk ik dat van Gaal zijn opstelling gaat aanpassen, gaf hij aan in interview, dat hij daar wel over na zit te denken na het wegvallen van Strootman. Middenveld nu met Clasie en de Jong voor balans. Met daarvoor Klaassen, die kan doorstoten tot de 16 en van Persie kan ondersteunen en zijn verdedigende taken kan overnemen. Op rechts natuurlijk Arjen Robben, en hangend op links Sneijder. Zodat op het middenveld het op te vangen is, aangezien Sneijder geen loopwonder is. Voorin van Persie.

Nogmaals, dit is niet mijn persoonlijk favoriete opstelling, maar ik denk dat van Gaal zo gaat spelen!

Vermeer
Janmaat
Vlaar
Veltman
Blind
Clasie
De jong
Robben
Klaassen
Sneijder
V Persie

Op de plek van Strootman zou ik graag dan. N. De Jong zien of Blind. 2 werkers. Clasie komt te kort op Internationaal niveau. Guzman VD Vaart en Sneider een totaal andere type speler. Ik denk dat je zeker 2cvm moet spelen. Want als je Vlaar opstelt heb je wel wat extra verdedigende en opbouwende capaciteiten nodig. Wel jammer dat Vlaar in de basis komt te staan. Sterke verdediger maar in de opbouw zeer slecht en heel traag

Tsja, hoop dat Van Gaal gaat inzien dat je minimaal 4 spelers op het middenveld moet hebben en je echt niet aan kunt komen met een 3-mans middenveld. Dat kan op meerdere manieren...4-4-2, 3-2-3-2, 4-1-3-2 of 4-3-2-1.

Krul
vd Wiel
Vlaar
Pieters
BMI
N. de Jong
Immers
Sneijder
Fer
RvP
Robben

Ik vind persoonlijk dat van Gaal met deze selectie moet gaan:

Keepers:
Cillesen
Krul
Stekelenburg

Cillesen is in de Eredivisie veruit de beste keeper, Stekelenburg heeft gewoon weer vertrouwen nodig, en heeft al veel ervaring, en Krul is gewoon een goede lijnkeeper.

Verdedigers:
v/d Wiel
Janmaat
Vlaar
Van Dijk
Heitinga
Veltman
Buttner
Blind

Het liefst met een goede sterke centrale duo zoals Vlaar/heitinga of Vlaar/van Dijk.
Daar naast met aanvallend ingestelde backs zoals V/d Wiel en Buttner die goed kunnen opkomen en voor de nodige voorzetten kunnen zorgen

Middenveld:

Sneijder
N. de Jong
V/d Vaart
Fer
De Guzman
Afellay
Emanuelson

Aanvallers:
RVP
Robben
Huntelaar
Lens
Depay
Kuyt

De keuze om Kuyt mee te nemen is omdat hij het in Turkije nog goed doet, en als van Gaal voor 4-4-2 gaat kiezen, Nederland beter Kuyt als extra aanvaller kan meenemen dan L. de Jong of Castaignos.

Ik zou dan als van Gaal zijnde of 4-4-2 spelen of 4-2-3-1

Cillesen
Van der Wiel
Vlaar
van Dijk
Buttner
N. de Jong
Blind/Fer
Robben
Sneijder
Lens
RVP

Ik pleit voor 3 5 2. Centraal ywee brekers en een opbouwer. Brekers Van Dijk/Heitinga en Martins Indi/Rekik Opbouwer Veltman of De Vrij. Vleugelbacks Janmaat/Van der Wiel en Blind/Willems Middenveld met breker, passer en loper. Nigel de Jong/Clasie, Sneijder/Van der Vaart en Fer/Van Ginkel. Voorin Van Persie/Huntelaar en Robben/Kuijt. Gewoon dichtbouwen die hap en met de klasse van Sneijder en Van Persie heel veel Robben stelling brengen. Janmaat en Blind voor de voorzetten en Fer die bijsluit voor de afvallende bal. Veel kracht en verdedigende kwaliteiten. Keepers Cillessen/Vorm/Krul waarbij de laatste wat mij betreft de voorkeur heeft.

Vlaar is wel de die een lange crosspass kan geven, zie interland tegen frankrijk, heb nog even in de herhaling gekeken wie die bal gaf, was even onder de indruk dat een nederlander zo'n bal gaf. Valt dus wel mee met vlaar. Het is geen wereldwonder, maar als gezegd, er is niet veel beter op dit moment.

dit vind ik ook nog wel wat Kongolo heeft me verrast de laatste tijd 0,0 ervaring, maar lijkt me een nuchtere kerel, speelt indi vrolijk uit de basis en ze krijgen bijna niets meer tegen bij Feyenoord. Vlaar denk ik zekerheidje, maar is rechts, dus laat daar een linksbenige bij, iedereen op zijn natuurlijke plaats achterin. Blind de beste back op dit moment? Kun je ook Pieters of buttner neerzetten, verdediging is niet onze sterkste linie helaas. Middenveld daarom iets groter gemaakt met fer als loper, de jong voor de verdediging als extra stop, en de Guzman een beetje van alles. Laat op papier ons beste trio voorin het maar uitzoeken. Depay/lens als backup om een middenvelder te vervangen door een aanvaller als je achter komt, dan persie diep, depay links (mijn voorkeur) en robben rechts. Sneijder erachter, guzman eruit.

Krul
Janmaat
Vlaar
Kongolo
Blind
De Guzman
De Jong
Fer
Sneijder
Robben
Van Persie

Affelay is wat mij betreft de ideale opvolger. Hij is nu topfit uitgerust en erop gebrand iets te laten zien.

Ik persoonlijk ben altijd gecharmeerd van Gudelj. Zal vast uitgelachen worden door de meeste, maar als je ziet dat Clasie en Schaars geselecteerd worden dan vind ik deze Gudelj beter dan deze 2 nobody's. Denk echt dat die jongen het ver gaat schoppen, heeft een geweldige mentaliteit, loopvermogen en een goede kop. Daarom zou ik ook niet voor spelers als de Vrij en Blind kiezen, veel te brave jongens, weinig persoonlijkheid en hebben niet dat vinnige in hun spel. Ik vind Emanuelson, Pieters en Büttner (die ook dat karakter van Gudelj heeft) de beste linksbacks, al ben ik betreft Büttner niet geheel objectief. Daarom ook altijd met Depay spelen i.p.v. Lens ook zo'n echte straatvechter die zelfs bij het aan kijken van Ronaldo niet onder de indruk is.

Om het nog even gekker te maken ik zou nog eerder die Türüc meenemen dan een Schaars en Clasie. Ik bedoel die laatste 2 zijn gewoon modale eredivisie voetballers die aan hun plafond zitten. Ook geen spelers met bijzondere kwaliteiten oftewel makkelijk vervangbaar, dan zou ik altijd op body en karakter kiezen omdat het qua kwaliteit elkaar niet veel ontloopt.

Lastig om een ideale opstelling te verzinnen merk ik al. Ik denk dat ik het liefst zo zou spelen, omdat we gewoon niet teveel aanvallende impulsen moeten hebben, want dan worden we door het aanvallende Chili en Spanje compleet overlopen.

Krul / Vorm
Van der Wiel
Van Dijk
Douglas
Emanuelson
Fer
N. De Jong
De Guzman
Robben
Van Persie
Huntelaar

Systeem moet toch op de schop. Er moet een plek voor Hunter komen, want die paar klasse spelers die we hebben moeten wel spelen natuurlijk.
Rvp vrije rol van de zijkanten en Sneijder met de punt naar achteren.

krul
vd wiel
Vlaar
Douglas
urby
n. de jong
sneijder
Fer
Robben
Hunter
RVP

Van Gaal heeft zijn team steeds laten spelen, en heeft er ook op geselecteerd, in een systeem dat volledig op Van Persie is toegespitst. Misschien komt hij er nu ook eindelijk achter dat dat een broos fundament is, want ten eerste speelt Van Persie in Oranje over het algemeen ver onder de maat en ten tweede is Van Persie nogal blessuregevoelig gebleken. Ook de andere topper Robben heeft hetzelfde euvel, terwijl Sneijder en Van der Vaart moeite hebben om een hele wedstrijd top te spelen, laat staan in een toernooi. Het oproepen van zoveel mogelijk debutanten en het links laten liggen van routine gaat de coach nu parten spelen. Zaken die al door velen eerder aangegeven zijn. Nu ook nog een jonge, sterke speler als Strootman eruit vliegt wreekt zich eens temeer dat Van Gaal niets anders heeft geprobeerd toen het kon: in de wedstrijden toen Oranje al geplaatst was en in de vriendschappelijke wedstrijden. Fer wordt genoemd als eventuele opvolger voor Strootman, maar die is ook al tijden geblesseerd. Spelers als Van Dijk, Emanuelson, Pieters en Huntelaar zijn genegeerd en nu plukt Van Gaal daar de wrange vruchten van. Want ik moet nog zien dat zowel Van Persie, als Sneijder en Van der Vaart straks fit meegaan naar Brazilië.

Jongens, lees goed wat er staat. Het gaat hier niet om wie Strootman gaat vervangen. Met deze opmerking zegt Louis: geen Strootman, dan ook geen Sneijder/van der Vaart!

Waarom niet a la Manchester United spelen? 4-4-1-1. Ze hebben met een redelijk tot matig team(europees gezien) toch een goede prestatie neergezet door de kwartfinale te halen en bayern op gelijke hoogte te houden.

Krul
v.d.Wiel
Douglas
v.Dijk
Pieters
Depay
N.De Jong
Fer
Sneijder
Robben
V.Persie
9 april 2014 om 17:27

Dan zou ik niet Robben daar neerzetten, Sneijder (of van Persie, met Huntelaar ervoor) daar neerzetten en Robben rechts en Depay links.

Ik denk dat je sowieso met Huntelaar en van Persie moet spelen. Huntelaar in de spits en van Persie in een vrije rol daarachter. Met Robben die op de flank voor dreiging zorgt en Sneijder in een 'iniesta rol' een beetje hangend op links, zodat hij indraaiende voorzetten kan geven. Zo wordt je ook onvoorspelbaar voorin en ben je denk ik het meest dreigend. Daarachter zou ik Buttner en Nigel de Jong zetten.buttner dus in de Strootman rol en Nigel de Jong als de echte controleur. Daarachter 2 opkomende backs, met vdwiel en Emmanuelson en in het centrum Bmi/van Dijk en Vlaar. Op doel natuurlijk Krul.

Ik lees ook dat veel mensen vinden dat Blind de rol van Strootman moet overnemen, maar Blind komt daarvoor gewoon veels te kort. In de eredivisie is het allemaal leuk en aardig, maar op het WK ga je het echt niet redden met de eredivisiespelers, vandaar ook dat in mijn opstelling voornamelijk spelers zitten die in het buitenland voetballen.
Ik heb gekozen voor 4 aanvallend ingestelde spelers omdat je zo onvoorspelbaar bent voorin en voor de meeste dreiging kan zorgen, Sneijder en van Persie ondersteunen uiteraard het middenveld maar zijn meer aanvallend ingesteld, en ook Buttner gekozen omdat hij verdedigend beter is dan Fer/de Guzman en ook nog is linksbenig is. Dit lijkt misschien aanvallend, maar in principe maak je zo de beste kans, omdat onze kwaliteiten in de aanval liggen.

Krul
VdWiel
Vlaar
Van Dijk
Emmanuelson
De Jong
Buttner
Robben
Van Persie
Sneijder
Huntelaar

Ik denk sowieso dat Sneijder een speler is die vertrouwen nodig heeft om te vlammen. Zag je ook op het WK 2010, toen van Marwijk hem openlijk als beste nummer 10 opriep. Nu denk ik ook dat van Gaal niet meer moet rouleren (misschien nog de spitsen rouleren: Huntelaar-van Persie). Het team heeft nu zekerheid nodig. Ik denk dat als iedereen vertrouwen krijgt, het nog best wat aardigs kan worden. Eerst Spanje, gaat ons zeker onderschatten als ze maar de helft van ons team kennen. Misschien een doelpuntloos gelijkspelletje? Of met geluk een nipte overwinning? Spanje scoort echt niet meer zo veel, tegen Duitsland, Brazilie of Argentinie ben je slechter af. WK 2010: Spanje laatste 5 wedstrijden: 1-0. Chili is wel heel afhankelijk van Vidal en Isla. Klopt, Duitsland had het lastig, maar daar is de helft geblesseerd. Ik gok 2-1 of anders een gelijkspelletje. Australie mag als het goed is geen probleem zijn.

Tja, en wat er daarna gebeurt, moeten we maar zien. Brazilie (hoogstwaarschijnlijk) in de achtste finale, en dan is dat wel klaar. Misschien verrast Mexico wel en gaan die als nr 1 door op doelsaldo, of Nederland wordt gewoon 1e. Nederland heeft gewoon nooit geluk: (bijna) Poule des doods: WK 2014, EK 2012, EK 2008, WK 2006. Pech in Champions league: Ajax laatste 3 jaar, PSV-AC Milan (2005). Altijd verlies na penalty's.

We moeten niet veel verwachten van dit WK, maar als iedereen over 2 jaar weer beter is, en de vedetten blijven op niveau, misschien dan? Of desnoods 10 jaar wachten op een nieuwe generatie.

Stekelenburg
Van der Wiel
Vlaar
Van Dijk
Emanuelson
De Jong
Fer
Sneijder
Robben
Van Persie
Huntelaar

Van Gaal wil al langer het liefst én punt naar voren, én punt naar achter spelen, met een intacte complete aanvalslinie daar nog voor. 3-4-3 dus, met voor de nummer tien een schauwspits- en spelverdelerstaak en voor de punt naar achterspeler een verdedigers- en opbouwerstaak.

Ik hoop dat hij dat alsnog gaat doen. We hebben er de spelers voor. Kongolo zou perfect linksachter kunnen, Nigel de Jong in de punt naar achter.

10 april 2014 om 01:29

Het oude Ajax-systeem bedoel je ?!? Het zou idd kunnen gezien de huidige spelersgroep.
Dat zou er dan op deze manier uit komen te zien ... (zie opstelling)

Cillessen
v.d. Wiel
N. de Jong
Blind
Kongolo
Klaassen
Sneijder
v. Persie
Narsingh
Huntelaar
Robben

Sneijder moet -ie niet meenemen, vind ik. Die doet z'n werk gewoon niet.

Van Gaal moet het gewoon een keer zo doen.

Vermeer
Van der WIel
Van Dijk
Vlaar
Blind
Fer
Emanuelson
Robben
Sneijder
Kishna
Persie/Hunt
9 april 2014 om 19:41

Ik had i.p.v Emanuelson De Jong genomen, dan heb je 2 bal afpakkers achter dat voetballende voorhoede blok. Probleem is en blijft Vlaar-Van Dijk, die kunnen niet opbouwen en ik ben bang dat ze snelheid te kort komen. Een oplossing zie ik ook niet.

10 april 2014 om 21:57

Wat goed is komt snel.

als van gaal slim is neemt hij dit:
en dan van pesie iets achter huntelaar

dit zou echt goed zijn !

krul/vorm
wiel/janmaat
van dijk
vlaar
pieters?????
blind
narsingh/rob
sneijder
robben/lens
huntelaar
van persie

Tuurlijk zullen we Strootman missen , maar we moeten eens kijken naar de spelers die we hebben en niet alleen maar in een systeem denken .

Zelf denk ik aan het systeem wat Feyenoord bij Gronigen uit speelde , 5-3-2 systeem met druk naar voren en je speelt zo compact in een soort uitschuifsysteem waarin spelers die fysiek sterk en met loopvermogen worden opgesteld en het duo Robben en Van persie voorin , zodat we wapens creëren zoals bijv kopsterke spelers bij corners en een systeem waardoor we compact spelen en bepaalde zwakke punten kunnen beperken dus gewoon 3 CV om het potdicht te houden en we indekken dat Janmaat verdedigend kwetsbaar is , maar de drive van Janmaat kan dit elftal goed gebruiken .

Zonder al teveel namen te noemen denk ik dat dit het beste systeem is wat we kunnen spelen en waar we de meeste kans mee hebben op een goed Wk

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren