Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: ‘Was in Amsterdam, maar heb met niemand van Ajax gesproken’

Laatste update:

De samenwerking met Isaac Cuenca werd geen succes en ook aan Bojan Krkic heeft Ajax nog weinig plezier kunnen beleven. Toch houden de Amsterdammers de ogen geopend voor talenten uit de opleiding van Barcelona en Sport claimt dat de landskampioen zich wil versterken met Javier Espinosa, die in de zomer transfervrij kan vertrekken bij de Catalaanse club.

/

De 21-jarige Espinosa beschikt over een aflopend contract bij Barcelona en daardoor hebben diverse clubs uit binnen- en buitenland belangstelling getoond. Ook Ajax zou de middenvelder willen inlijven: er wordt gesuggereerd dat zaakwaarnemer Junior Minguella al in februari naar Nederland reisde om te praten met de landskampioen. Daar zou al een contractvoorstel uit zijn voortgekomen.

Espinosa is dit seizoen voor het eerst een vaste basisspeler bij Barcelona B, dat in de Segunda División actief is. De middenvelder staat dit voetbaljaar op 27 competitiewedstrijden en 5 doelpunten. In het verleden droeg de middenvelder het shirt van Spanje onder 17.

Update 18.37 uur - ‘Was in Amsterdam, maar heb met niemand van Ajax gesproken’
Javier Espinosa, speler van Barcelona B, zou in de belangstelling staan van Ajax. De zaakwaarnemer van de middenvelder was op 24 februari in Amsterdam, maar van een ontmoeting met de clubleiding van Ajax was geen sprake. “Als Ajax interesse heeft in Javier, dan zullen ze wel contact met mij opnemen. Ik was wel in Amsterdam, maar heb met niemand van Ajax gesproken”, zegt belangenbehartiger Junior Minguella tegen Ajax Showtime.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ken hem qua spel niet, maar als het een basisspeler is van Barça B is kan hij op de lange termijn vast iets toevoegen. Vraag me alleen af of hij direct een versterking is.

11 maart 2014 om 12:54

Als hij een Barca-speler is kan hij wat toevoegen? Onzin-argument! Ajax heeft met Cuenca, Bojan Krkic en zelfs Olegeur spelers gehad met vele minuten in Barca-1, maar geen van alle konden een toegevoegde waarde vormen. Sterker nog, merendeel zakten door het ijs. Ajax (lees: Marc Overmars) moet van die Barca-fetish af en zelf gericht gaan scouten in Europa.

11 maart 2014 om 12:56

Ik snap wat je bedoeld, maar het hangt wel samen. Bij Barça speel je niet als je er niks van kan. Cuenca en Bojan zaten in een neerwaartse spiraal, waar deze jongen nog alles te bewijzen heeft. Ik denkt dat dit een essentieel verschil is.

11 maart 2014 om 13:02

Of je koopt een speler die meteen mee kan draaien en geen aanpassingsproblemen hoeft te ervaren qua cultuur (propper is ook gratis aan het einde vh seizoen)..
Deze man speelt nl. op de Cm/am spot en is neem ik aan wederom een breedte aankoop. Volgens mij lopen die er bij Jong Ajax al genoeg(lobotka). Maarjah zo goed ken ik deze jongen ook weer niet dus wie weet.

11 maart 2014 om 13:06

Kopen kost een hoop geld. Ziyech zal waarschijnlijk rond de 5 miljoen euro kosten. Espinosa heeft een aflopend contract en is dan dus transfervrij, wat er voor zorgt dat je alleen salaris betaald.

11 maart 2014 om 13:06

Je kan inderdaad zeggen dat deze spelers bij Ajax hun draai nooit gevonden hebben. Echter was Cuenca te veel geblesseerd en kwam hij net terug van een hele zware blessure. Als je in de halve finale van de CL bij Barcelona basisspeler bent dan kan je echt wel wat lijkt mij toch ? Hij heeft hier slechts paar wedstrijdjes gespeeld en vind ik te weinig om hem eerlijk te beoordelen. Het is een hele stap voor Spanjaarden om hier zo alleen te komen. Geef ze eens langer de tijd en laat ze wennen aan alles en oordeel dan pas. Ik ben daarom ook voorstander van een langer verblijf van Bojan. Geef hem 1 vol seizoen de kans in de spits en maakt er 20 voor je. Klinkt gek maar je kan het niet verleerd zijn. Je kan wel hopeloos uit vorm zijn. Om eerlijk te zijn vond ik Milan en Roma niet bepaald slimme keuzes voor hem maar goed.

Espinosa is ook een goede speler en ik denk zeker dat hij wat aan Ajax zal toevoegen. Deze jongen is nog onbekend en zal er niet heel veel druk op liggen. Dat zou een voordeel voor hem kunnen zijn om zich sneller aan te passen.

11 maart 2014 om 13:06

Dat deze jongen nog alles te bewijzen heeft, ben ik zeker met je eens. Want als het echt namelijk z'n groot talent zou zijn geweest had hij met zijn 21-jarige leeftijd minimaal wel zijn debuut gemaakt voor Barça A, vind je zelf ook niet?

11 maart 2014 om 13:10

Niet mee eens. Volgens mij hebben we bij Ajax ook enkele grote talenten die nog niet gedebuteerd zijn. Daarnaast is de gemiddelde speler bij Barcelona kwalitatief zo goed is, dat het voor een talent nog moeilijker is om door te breken. Kijk maar naar Thiago Alcantara, speelt nu de sterren van de hemel bij Bayern.

11 maart 2014 om 13:23

Je hebt gelijk dat het merendeel nog geen potten heeft kunnen breken, maar waar wordt de naam genoemd van de speler die wel een meerwaarde was? Namelijk Gabri.

11 maart 2014 om 13:25

Ik denk dat we snel geneigd zijn te denken dat talenten van Barcelona ook wel zullen slagen bij Ajax, omdat dit een paar niveaus lager is. Je moet je echter realiseren dat Ajax, als opleidingsclub, gewend is spelers in de selectie te hebben die uitgroeien tot wereldtoppers. De afgelopen tien jaar zijn dat bv Chivu, N. de Jong, Sneijder, VD Vaart, Zlatan, Suarez en recent Eriksen. Daarnaast speelt Ajax in een speelstijl waarbij het echt aankomt op individuele kwaliteiten. Een Bojan kan bij Barca leunen op de wereldspelers om hem heen, bij Ajax moet hij het helemaal alleen doen.

Ik geloof niet zo in het feit dat internationale talenten (van bijvoorbeeld Barca) zomaar zullen slagen bij Ajax. De club moet gewoon concurreren met de wereldtop om talenten, er zijn er genoeg die snappen dat je bij Ajax meer en sneller speeltijd zult krijgen dan bij een topclub, Ajax is een mooie tussenstap. Talenten als Eriksen, Fischer en Andersen konden direct de overstap maken naar internationale topclubs, maar kozen voor Ajax als tussenstation. Liever dat dan weggebonjourde talentjes vastleggen. Hoewel ik geen idee heb hoe goed dit specifieke talent is.

11 maart 2014 om 13:42

Vergeet Gabri niet! Ook niet echt een geweldige speler geweest.

11 maart 2014 om 14:00

Ajax speelt toch vergelijkbaar met Barca? Althans, dat was toch het streven? Vlot combinatievoetbal als hoogste prioriteit en individuele acties als tweede? Dat het de laatste tijd andersom lijkt te zijn, vind ik eerlijk gezegd wel een probleem.

11 maart 2014 om 14:04

@johnny94

Wat heb jij genomen dat je denkt dat Ziyech 5 miljoen moet kosten. Nog maar 1 jaar contract en pas 1 jaar een aantal wedstrijdjes bij Heerenveen. Heerenveen zit ook nog is in financiele nood dus die hebben ook nog is geld nodig. Niet een al te beste onderhandelingspositie.

2-3 miljoen max.

11 maart 2014 om 14:51

toni9, helemaal eens met je, bojan hebben we nu langer gezien, heeft zeker kwaliteiten, alleen erger ik me aan het zelfzuchtigheid van hem, maar zie hem graag spelen ondanks dat. Cuanca was gebleseerd en de minuten die die wel gespeeld heeft, vindt ik toch dat hij het heeft laten zien wat hij kan, alleen jammer dat het niet is gelukt om hem opnieuw weer te zien bij ajax, na de winterstop, ze moeten hun ook de kans geven en een heel seizoen mee zien te draaien. Wat ze nu op oog zouden hebben, die jongen 1x geloof ik gezien, dus ook bij hem is het afwachten hoe het zou gaan, wanneer hij zou komen.zal met het oog zijn op het vertrek van de jong en siggi misschien ook.
En die stap van spanje naar nederland is zeker om alleen hier te komen, taal niet kennen en dan zo mee draaien, want slecht doen ze het niet, spel is ongeveer hetzelfde als bij hun, alleen wat langzamer.

11 maart 2014 om 14:51

Slechtekont

Propper wil toch niet naar ajax. Ajax is misschien iets hoger maar ook weer niet zo veel. Het is net als met zyech, die gaat ook niet van heerenveen naar az.

11 maart 2014 om 15:11

Toni, ik ben hier helemaal mee oneens! Een Bojan werkt het beste in een 2 spitsen systeem of met spelers die niet over hem heen gaan. Bij Ajax heb je 2 buitenspelers die naar binnen trekken, middenvelders die doorschuiven / heel diep spelen en in het ergste geval een voorzet vanaf de zijkant (van Rhijn, blind). In alle gevallen kan hij er niets mee. Bovendien heb ik geen flauw idee wat hij aan de buitenkant doet, want hij komt nog geen lantaarnpaal voorbij. Zo een jongen kan presteren met veel diepe ballen op de spits.

11 maart 2014 om 15:19

Whaha iets hoger dan Vitesse, je bedoelt vier jaar achter elkaar kampioen enzo, grootste begroting in NL en langste historie. Ik kan de lijst nog wel langer maken.
Zo zijn de doorgroeimogelijkheden bij Ajax ook velen malen groter dan bij Vitesse en gaat Vitesse ook nog is bepalen waar je wel en niet heen mag, kijk naar van Ginkel. Dus aub zwam niet zo.

11 maart 2014 om 15:42

Ajax is veel hoger dan Vitesse,

11 maart 2014 om 16:44

Alleen zal die espinosa als hij al komt, het maximale salaris moeten hebben, waar je andere aankopen voor de helft al op de loonlijst hebt. Komt bij dat er diverse clubs interesse hebben voor een transfervrije speler, dus mag je ook nog rekening houden met meer dan een miljoen aan tekengeld. Korting aan het eind van het contract ben je niet echt zoveel goedkoper uit.

11 maart 2014 om 17:08

@slechtekont

Sorry, daar heb je inderdaad gelijk in. Had geen rekening gehouden met zijn contractsduur.

11 maart 2014 om 18:14

Daar gaan we weer...zuchr

11 maart 2014 om 18:14

Zucht

11 maart 2014 om 18:48

@johnny94

ze speelde niet bij Barca, daarom mochten weg.

11 maart 2014 om 19:19

Helemaal mee eens. We schieten helemaal niks op met die Afgedankte Barca spelers. Ajax moet ook niet gaan scouten in Europa, maar in de beste en meest voor de hand liggende vijver die er is: Nederland!!!

Ik snap dat totaal niet waarom zoveel Nederlands clubs zo kicken op die talenten uit het buitenland. Zo af en toe een Belg of een Deen met exceptionele kwaliteiten eraan toevoegen is prima, maar de grote focus hoort gewoon te liggen op de hollandse jongens. De periode tussen 1970 en 2005 heeft toch uitgewezen dat daar onze kracht ligt... Ik heb echt het idee dat de afgelopen 10 jaar het scoutingbeleid door een stel amateurs naar de klote is geholpen... Hollandse school. Meer zeg ik niet.

11 maart 2014 om 22:24

Vitesse verkoopt geen spelers aan Ajax. Chelsea heeft de eerste optie op spelers. En de vraagprijzen zijn dusdanig dat Nederlandse clubs veel meer zullen moeten betalen dan dat buitenlandse clubs hoeven te doen.

12 maart 2014 om 14:53

@ damsco93

Grabri heeft het helemaal niet slecht gedaan, hij is de enige vanuit Spanje die wel geslaagd is.

12 maart 2014 om 14:58

@ Pdb4

De focus ligt ook voornamelijk bij Nederlandse jongens, alleen jij vergeet dat tegenwoordig elke Nederlandse club zich op de jeugd richt. Dus de concurentie is moordend en het is niet meer zo dat de grootste Nederlandse talenten automatisch naar Ajax gaan. Dus een samenwerking zoals die er is met Barcelona is prima (zolang ze niet de meerderheid in je elftal hebben). Je kan dan toch over spelers beschikken die anders onhaalbaar zijn, dat er tot nu toe geeneen geslaagd is maakt zo´n samenwerking niet nutteloos. Als je zelf spelers opleid of haalt mislukken er ook een hoop, daar stop je dan toch ook niet mee ? Net zoals met alles in het leven moet je daar een beetje geluk bij hebben.

11 maart 2014 om 15:02

Die eeuwige opbouwende, kritische en goed onderbouwde posts van jouw bij Ajax artikelen zijn een waar genot om te lezen. Ga zo door!

On topic: vooralsnog een gerucht van een Spaanse sportwebsite die elke dag vol moet. Persoonlijk hecht ik aan dit soort geruchten geen waarde. Pas wanneer een ingewijd medium zoals VI met zo'n bericht aankomt, geloof ik dat er gesprekken gaande zijn.

11 maart 2014 om 14:17

Als het een controleur is, is hij meer dan welkom. Poulsen gaat weg na dit seizoen en dan hebben we alleen maar Blind als controleur. Bazoer en Sporkslede zijn er nog lang niet klaar voor.
Ik vind dit juist een hele goede zet. Tegen de tijd dat Bazoer en/of Sporkslede zich in het eerste beginnen te spelen, zal Blind waarschijnlijk vertrekken. Voor een basisplaats zullen ze dan nog niet goed genoeg zijn, dus dan heb je iemand nodig die die rol wel kan invullen. Als deze speler goed is, zal hij waarschijnlijk verkocht worden wanneer Bazoer en/of Sporkslede staan te trappelen om een basisplaats over te nemen.

Dan heb je voor komen 5-8 jaar de controleur positie goed bezet.

11 maart 2014 om 14:54

Ook als linkshalf is hij meer dan welkom. Serero vind ik nou ook niet bepaald overtuigend en komt vooral fysiek te kort. Espinosa is een interessante speler mede doordat ie straks transfervrij is. Ziyech is ook een interessante speler maar voor beide heren geldt hetzelfde ; hebben zich nog niet bewezen .

er lopen in Nederland zelf vast ook wel jongens rond met zijn kwaliteiten, lijkt me overbodig.

11 maart 2014 om 12:54

zoals?

11 maart 2014 om 12:57

Ik ben niet op de hoogte van alle jeugdspelers in Nederland, maar kan me zomaar voorstellen dat er echt wel goedkopere talenten zijn dan deze jongen van 21, voor zover ik weet heeft ajax zelf nog genoeg middenvelders in serero, blind, duarte, poulsen, klaassen, schone, andersen

11 maart 2014 om 13:05

ziyech, turuc en ritzmaier bijvoorbeeld.

11 maart 2014 om 13:06

Want transfervrij is niet goedkoop genoeg?

Ot: ken hem niet, maar als hij net zo goed is als bijv. Bojan, laat dan maar lekker zitten

11 maart 2014 om 13:41

ziyech zal een stuk duurder zijn en ritzmaier blinkt uit bij Cambuur, maar ik vraag me af of hij het bij PSV aan zal kunnen. Turuc ken ik niet goed genoeg.

11 maart 2014 om 13:48

Blind moet nog te vaak back spelen. Schone speelt meer rechtsbuiten dan op t middenveld nu, Andersen heeft nog nooit op middenveld gespeeld, alleen links of rechtsbuiten. Poulsen is 34 en zal of vertrekken of een ooijer rol krijgen voor een jaar. En daarnaast, hoe goed ken je deze speler? Misschien is hij beter dan Serero en Duarte bij elkaar

11 maart 2014 om 13:49

turuc is geen Ajax niveau man en Ritzmaier is van PSV en speelt goed bij met alle respect Cambuur.

Ziyech vind ik wel wat, ik lees vaak dat hij te duur moet zijn, maar niemand hier weet hoeveel die jongen moet opleveren. 1 jarig contract en Heerenveen kan de centjes zeer goed gebruiken. Voor hetzelfde geldt is 2.5 miljoen genoeg, wie kan het nou weten.

11 maart 2014 om 14:05

Propper is gratis aan het eind van het seizoen.

Nou, na de successen met Bojan, Roger, Cuenca en Oleguer zou je toch zeggen dat ze hier maar eens heel goed over na moeten denken...

11 maart 2014 om 12:57

Bojan heeft talent genoeg, Oleguer heeft het naar behoren gedaan, Cuanca raakte geblesseerd. Roger was een miskoop, maar Gabri daarentegen was een aanwinst. Het blijft afwachten of het iets wordt, (nieuwe omgeving etc.) maar voetballen kunnen ze wel degelijk, anders kom je niet bij Barca terecht.

11 maart 2014 om 13:41

@de Wit.

De talenten van Barcelona zijn niet zo goed als iedereen denkt en vooral fans van Barca graag beweren. Ze hebben gewoon een enorm sterke lichting gehad een paar jaar terug. Daarvan werd Fabregas nog teruggekocht en Pedro en Busquets op 18jarige leeftijd gehaald om 2 jaar later te debuteren.

11 maart 2014 om 14:38

De speelstijl van de jeugd van barca komt overeen met het spel van Ajax. Alles draait om balbezit. Daarom denk ik dat ze bij Ajax prima kunnen aarden. (zelfs als het geen toptalenten zijn)

11 maart 2014 om 13:00

Nee joh, gelijk nemen :s.
Tuurlijk moet je er goed over nadenken. Maar het is geen familie van Bojan ofzoiets. En Bojan vind ik nog altijd wel een goeie speler. Hij moet alleen wel in de spits staan.

11 maart 2014 om 13:05

Scheelt ook dat bijvoorbeeld Bojan op de verkeerde plek staat.. Die kan echt wel ballen

11 maart 2014 om 13:39

@am***dammer

Scheelt ook dat Bojan op alle posities in de aanval wel een kans heeft gehad.. Dus je hebt gelijk, hij staat op de verkeerde plek - Het veld.

11 maart 2014 om 14:00

Speelde zijn beste minuten in de punt van de aanval, niet gek ook als je van nature een spits bent.

11 maart 2014 om 15:35

Transfervrij, wedstrijd ritme, goals, 21 jaar en vooral een meerjarig contract. De speler heeft waarschijnlijk goede verhalen gehoord van Bojan en Cuenca, dat ze met niet presteren er nog steeds goed vanaf komen. Ik zie wel toekomst op deze manier. Hopelijk wordt het weer een nietsnut, maar het risico is laag voor Ajax.

Ik ken deze speler niet. misschien is het wel een leuke speler voor de Eredivisie, maar als je in Europa wat meer wilt bereiken, dan moet je toch echt voor betere spelers gaan.

Espinosa is een zeer intelligent spelertje , goede pass en transfervrij.. Dus zelfs als hij niet slaagt ga je niet volledig de boot in..

11 maart 2014 om 13:00

Maar zoals bij zowat elk talent uit de opleiding van Barcelona kan het altijd aardig mee in het spel van het eerste elftal, maar zo gauw ze hun vleugels uitslaan en elders gaan spelen floppen ze allemaal faliekant. De opleiding is puur gericht op de doorstroming van enkele toptalenten naar het eerst. Dus het predicaat: 'Barca-talent' stelt qua kwaliteit helemaal niks voor.

11 maart 2014 om 13:20

Is hij links of rechtsbenig

Heb af en toe een wedstrijdje gekeken van Barca B en hij deed het best goed hoor. Technisch veel beter dan Serero. Maar qua loopvermogen is Serero uiteraard weer beter.

11 maart 2014 om 13:44

Naast het loopvermogen is Serero technisch ook 1 van de beste bij Ajax. Hij is een meester in balbehanding en versnellen.
Dus vindt het knap wat voor onzin je praat.

11 maart 2014 om 14:20

Heb je hem ooit zien spelen? Hoe kan je dan weten of Serero technisch beter is? Volgens mij praat jij hier onzin.

11 maart 2014 om 14:36

En jij kan weten door af en toe een wedstrijden te kijken dat iemand Veel Beter technisch is terwijl Serero al enorm goed is als het gaat om zijn technische aspecten..
Wat slimmerd ben jij

11 maart 2014 om 15:22

Naast het feit dat ik iedere wedstrijd van Ajax heb gezien dit seizoen. Kan ik concluderen dat Espinosa technisch beter is dan Serero. ( En ja dat heb ik kunnen zien aan de hand van een paar wedstrijden). Maar of hij wat toevoegt? Dat weet ik niet. Namelijk omdat Serero meer loopvermogen heeft en dat is momenteel cruciaal bij Ajax. Dus inplaats van dat je doodleuk vertelt dat ik onzin praat zou ik eerst even de feiten opzoeken als ik jou was.

11 maart 2014 om 16:52

Maar sorry ik ben het eens met Svensk, Serrero is juist de meest technische middenvelder die we hebben, kleine ruimte en versnellen zijn zijn beste kwaliteiten dus dat heeft Svensk beter gezien als jou.. Technisch veel beter zijn als Serrero dan was deze jongen kanshebber voor 'barca 1. Neem de wedstrijd tegen Barca waar Serrero liet zien technisch juist mee te kunnen..

11 maart 2014 om 17:02

Ik zeg toch ook niet dat hij beter is dan Serero? Ik zei alleen dat hij technisch beter is. Maar Serero is op dit momenteel belangerijk voor Ajax. Dus deze transfer is meteen overbodig lijkt mij. Dus 1 wedstrijd tegen Barca en Serero kan op de technische vlak gelijk mee met de Europese top? Hah...

11 maart 2014 om 18:57

Is niet 1 wedstrijd, ik volg Serrero echt al vanaf capetown, ik heb Espinosa echter maar 3x in actie gezien, en ik ben het toch niet mee eens dat hij technisch beter zou zijn. Je kan elke middenvelder noemen, maar juist Serrero is super technisch dus als Espinosa technischer zou zijn zou hij echt abnormaal goed moeten zijn want met zo een techniek ben je ongrijpbaar en dus barca 1 materiaal.. Hij is een mooie technische speler van wat ik heb gezien maar technischer als Serrero...nah

Lijkt me geen directe versterking, misschien een leuke breedtespeler. Als je dit seizoen pas basisspeler bent bij Barca B. Misschien is het wel een groot talent maar kwam het er alleen nog niet uit maar dan zou Barca hem toch niet wegdoen lijkt me. Ajax wordt er denk ik niet echt sterker van door de rotzooi van Barca te kopen om het even heel grof te formuleren. Ik ken de speler niet maar zijn statistieken zijn wel redelijk maar niet buitengewoon. Een redelijke modale speler dus en dat bij Barca B. Dat lijkt me geen meerwaarde voor het niveau dat Ajax nastreeft.

11 maart 2014 om 13:00

Wat niet is kan nog komen. Er zijn genoeg voorbeelden van voetballers die pas na hun 25e echt goed zijn geworden.

11 maart 2014 om 13:01

Inderdaad.. misschien is het wel de nieuwe Xavi

11 maart 2014 om 13:23

Dat zeg ik ook in mijn reactie: ''misschien is het wel een groot talent maar kwam het er alleen nog niet uit''

Ik weet niet of Javi Espinosa nou echt een toegevoegde waarde is voor Ajax. Javi Espinosa heeft een goed schot, goede steekpass, overzicht en aard goed in het systeem van Barca B die bijna gelijk is aan die van Ajax. Maar... Javi Espinosa heeft nooit uitzicht gehad op een plek bij het eerste elftal van FC Barcelona. Een aangezien Cuenca en Bojan dat al hadden en nog gefaald hebben bij Ajax vraag ik me af of dit wel een goed idee is.

Mits dit bericht juist is natuurlijk.

11 maart 2014 om 13:16

Dat Espinosa nooit uitzicht heeft gekregen in het eerste en een Sergi Roberto wel ligt meer aan de technische staf. Zo zijn er nog meer blunders gemaakt: Bartra verkiezen boven Muniesa en Tello/Cuenca boven Deulofeu. Rafinha en Deulofeu komen hoogst waarschijnlijk weer terug volgend jaar en dat zou een hele goede zet zijn.

Ajax heeft tot nu toe de afdankertjes van Barca gekregen, ze kunnen zich beter op hun eigen jeud richten of talenten uit Nederland

11 maart 2014 om 23:54

Ajax kan zich beter op een of meerdere aankopen richten, die een directe versterking zijn voor de ploeg, want bij Ajax ontbreekt momenteel gigantisch veel kwaliteit op de vleugels en op het middenveld, zowel defensief maar vooral op creatief gebied.

Als je kijkt naar de liquide middelen van de club, zou het halen van directe versterkingen toch geen problemen moeten opleveren.

Het is maar de vraag of hij dat zelf wil, lijkt me niet eerlijk gezegd. Waarom zou hij ls hij ook in de Spaanse competitie kan spelen in Godsnaam voor de Nederlandse eredivisie kiezen? In Spanje verdiend hij veel meer de competitie is veel beter e de zon schijnt er bijna altijd.

11 maart 2014 om 13:04

Champions League-voetbal, goed salaris, goeie trainer (die hem over vijf jaar mee kan naar Barca A :P )

11 maart 2014 om 13:12

Tja hijn dan misschien naar zo'n faillete club uit de kelder van La liga, waar elke week 4 mensen op de tribune zitten. Of hij kan spelen in een volle Arena en in ieder geval zes wedstrijden in de Cl.
Ik zou het wel weten.

Vooralsnog hebben die afdankertjes ons niet veel gebracht.

Oleguer was een grootverdiener, maar liet dat niet zien in het veld. Cuenca meer geblesseerd dan fit en Bojan laat ook niets zien terwijl hij Ajax veel geld kost. Vooralsnog heeft alleen Gabri een goede bijdrage kunnen leveren. Ik ben dus niet zo onder de indruk van de afdankertjes van Barcelona tot dusverre.

Ajax heeft middenvelders genoeg. Als ze er 1 kopen moet hij overduidelijk beter zijn dan wat er nu loopt. En ik verwacht dat niet van deze speler aangezien al die spelers van Barcelona mislukken bij Ajax. Gabri was de enige die wel redelijk geslaagd is.

Snap het niet. Ajax heeft recentelijk bewezen sterker te zijn dan Barcelona-A. Dan is toevoeging van een speler van Barcelona-B toch een verzwakking? Wellicht zou een speler van Barcelona-A iets zijn voor de breedte, maar meer ook niet.

11 maart 2014 om 13:14

Die Messi kan wel als stand-in voor Sigi komen, die Xavi enzo heb je als Ajax zijnde niets meer aan, veel te oud.

11 maart 2014 om 13:22

Je weet het niet. Als je 'm niet hebt zien spelen dan kan je er ook niet over oordelen. Als ik de reactie van Xaviola hieronder lees word ik toch wel enthousiast. En hij is transfervrij. Misschien wel een leuke versterking. Maar goed..het blijft een gerucht.

11 maart 2014 om 13:40

onzin. als ajax 10 keer tegen barcelona speelt dan winnen ze 1 keer en barcelona wint de overige 9 wedstrijden. in de champions league thuis was dus die ene keer. neemt niet weg dat het een knap resultaat was van ajax. ze speelde als team goed en hadden de juiste instelling. alleen speelde barcelona op halve kracht en ze waren toch al door. barcelona is nog steeds 3 á 4 klasses beter dan ajax nu is..

edit: typfout

11 maart 2014 om 17:19

Hahaha ik kan je reactie wel waarderen

Dit is weer typerend voor het wanbeleid van Barcelona. Deze Espinosa is altijd een groter talent geweest dan een Sergi Roberto bijvoorbeeld. Hij is qua speelstijl een beetje vergelijkbaar met Kaka: enorm loopvermogen, goede trap, goed overzicht, fysiek sterk, goede dribbel en technisch uitstekend. Ik snap echt niet dat Barca steeds de verkeerde talenten de kans geeft in het eerste en de echte talenten laat gaan of simpelweg geen kans geven.

Muniesa, Espinosa, Rafinha en Deulofeu zijn de beste voorbeelden.

Tello, Cuenca, Bartra en Sergi Roberto die dan wel de kansen krijgen

Espinosa op de positie van Eriksen zou geweldig zijn. Ook iemand die kansen kan creeren, diepgang heeft en spelers zo alleen voor de keeper kan zetten. Klaassen, Duarte en Serero erbij en je hebt een goede dubbel bezette aanvallend middenveld.

11 maart 2014 om 13:24

Bedankt voor je uitgebreide uitleg over deze (voor mij) onbekende speler. Ben erg benieuwd naar deze jongen geworden. En transfervrij..opzich een mooie kans om 'm binnen te hengelen.

11 maart 2014 om 13:30

Maar heeft Ajax wel middenvelders nodig? Bij een verkoop van Serero zou je misschien een extra middenvelder kunnen halen, maar nu zijn de posities op het middenveld vrij ruim bezet. Ook heb je in de jeugd een paar spelers in deze linie die zeker de potentie hebben om het eerste te halen, ik vraag me af of een Espinosa nodig is. Ik hoop dat Ajax zich juist gaat richten op de aanval, daar moet echt wat aan gebeuren.

11 maart 2014 om 13:48

@ajaciedm: Op zich met je eens dat er kwaliteit bij moet in de aanval. Maar dan zal Ajax eerst zeker willen zijn van het vertrek van tenminste twee spitsen. Anders heb je met Sigthorsson, Hoesen, Siem de Jong, Bojan en Zivkovic vijf spitsen rondlopen.
Verder schijnen er wel goeie buitenspelers rond te lopen bij A1 en Jong Ajax.

11 maart 2014 om 14:03

We missen een midv met een briljante steekpass en die het spelletje leest, we hebben echt te weinig spelers die een wedstrijd op individuele klasse kunnen beslissen.

11 maart 2014 om 14:25

Middenvelders van Ajax:

RH: Klaassen
VM: Blind; Poulsen
LH: Serero, Duarte

Aanstormende talenten, eventueel mogelijke spelers op middenveld:
RH: Schöne, Andersen
LH: Fischer

Met Schone en Fischer krijg je weer een breedte probleem op de vleugels. Met Andersen als enig aanstormend talent, is zo'n middenvelder een welkome versterking. Een extra controleur zou trouwens ook niet mis zijn.

11 maart 2014 om 14:33

Andersen is wel meer een type Eriksen dan een flankspeler. Helaas nog steeds te fragiel want de knul heeft een fenomenale balbehandeling.

11 maart 2014 om 14:34

@lennonturbo: Meleg zou nog als middenvelder kunnen spelen. Verder heb je Bazoer voor de VM, maar extra ervaring op die positie mocht Poulsen weggaan zou welkom zijn. Verder heb je nog Lobotka (die hopelijk blijft), El Hasnaoui en Keskin bij Jong Ajax die in mijn ogen ook met Ajax 1 mee kunnen. In de jeugd heb je natuurlijk nog Nouri en van de Beek. Qua bezetting zit het op zich wel prima, maar op de vleugels en vooral in de spits moet er naar mijn mening kwaliteit bij.

12 maart 2014 om 00:49

Mogen we zeggen dat we dit kunnen scharen onder de noemer geruchten?

11 maart 2014 om 14:26

Klinkt goed, ik ga eens wat wedstrijden van Barca B kijken of dit echt zo is. Als het klopt, zou het een zeer aangename versterking zijn voor Ajax.

Al had ik eigenlijk meer gehoopt op een controleur, zodat we ook nog Ziyech konden halen en het middenveld dan gereed zou zijn voor volgend seizoen, klinkt dit natuurlijk ook goed.

Edit: wat youtube bekeken, en daar leek hij inderdaad op Kaka qua speelstijl, voor zover Youtube iets zegt.

Wel grappig dat wij een koopclub genoemd worden maar ajax steeds weer met spelers in verband word gebracht al dan niet transfervrij. Ik snap het helemaal hoor maar hou er dan bij ons ook gewoon over op.

11 maart 2014 om 13:21

"in verband wordt gebracht". Je zegt het goed...meer zeg ik er niet meer over, want het zal vast niet tot je doordringen...
Zucht...

11 maart 2014 om 16:59

Ondertussen is Ajax in 2 seizoenen wel volop bezig. Bojan, Duarte, Van der Hoorn, Hendriks, Honer, Zivkovic en dan nu weer deze kerel. Maar goed bij jou wil het ook niet doordringen

Zucht..

11 maart 2014 om 17:15

Een club mag dus volgens jou helemaal geen aankopen meer doen?? Goedkoop scoren van je. Beetje triest en kinderachtig.

Oh en heb een leuk weetje voor je: Het is inmiddels ontkent! Het is dus niet waar! Hé, wat heb jij het toch zwaar...

12 maart 2014 om 11:57

Uitleg die kant noch wal raakt. Höner, Hendriks zijn gehaald om Jong Ajax te versterken voor de Jupiler League. Zivkovic is nog niet eens rond.

Vergeet je voor 't gemak Arias, Park, Bruma, Rekik, Schaars, Ruíz, en Hiljemark maar even. Begrijp ik wel hoor, anders zou je uitleg helemaal niet meer overkomen.

11 maart 2014 om 13:28

Ja want Overmars komt met dit bericht natuurlijk......
Kan ook gewoon klinkklare onzin zijn.

11 maart 2014 om 13:31

ajax heeft sinds het aanstellen van frank de Boer 3x zoveel spelers verkocht als aangekocht.
Kijk alleen al naar het afgelopen seizoen waar Eriksen en Alderweireld zijn vervangen door Van der Hoorn en Duarte als enige aankopen. Daarnaast zijn babel Sulejmani, Boerrigter, Koppers verkocht en Dijks, Hoesen en Lukoki verhuurd. Zijn dus 7 spelers meer vertrokken dan aangetrokken en vervangen door eigen jeugd. Daarnaast is Cuenca weer terug maar bojan weer gehuurd dus die kan je tegen elkaar wegstrepen.
Waar je het koopclub vandaan haalt is echt ongelooflijk dom, maar je zal wel willen provoceren ofzo. Als Ajax supporter zou ik willen dat ze eens 2 echte versterkingen aantrokken ipv nooit een stuiver uit te willen geven

11 maart 2014 om 13:51

Volgens mij vergeet jij al die 16-jarige spelertjes die ajax ondertussen wegpikt bij andere clubs. En dan doel ik op een Meleg, Höner,lobotka, Wang, Bazoer, de Bondt, Kishna, Hendriks, Alblas enz.

11 maart 2014 om 13:59

Elke jeugdspeler moet ergens vandaan komen. Of het nou de amateurlcub om de hoek is of in Denemarken. En topclubs souten nou eenmaal in een groter gebied

11 maart 2014 om 14:05

Dat lijkt me ook een van de taken van Ajax/Psv/Feyenoord/Twente of denk je echt dat we een talentenfabriek op de Toekomst hebben staan? Er is maar een kleine vijver om in te vissen dus niet meer dan logisch.

11 maart 2014 om 14:18

Op het moment dat je zo'n jongen gewoon dik betaalt (meer dan reiskosten), heeft het weinig met opleiden te maken, maar is het gewoon ordinair koopbeleid van een koopclub.

Of een gekochte speler nu 15 of 25 is, maakt geen verschil.

Overigens koopt Ajax al jaren erg veel spelers, iets meer dan PSV bijv., nl. ongeveer gemiddeld 8 nieuwe per seizoen zo blijkt wel uit de overzichten op http://nl.soccerway.com/teams/netherlands/afc-ajax... , dus graag bij de feiten blijven.

11 maart 2014 om 14:30

Je weet dat alle voetbalclubs handelshuizen zijn, dat is toch niet raar ofzo? Je weet dat er geld verdiend moet worden en dan is kopen/verkopen toch volkomen logisch? Het boeit mij echt totaal niet dat Ajax een koopclub genoemd wordt zolang het rendement op aan- en verkoop positief is. All in the game.

11 maart 2014 om 14:36

Wel grappig dat er bij Ajax de volgende mensen uit de jeugd doorstromen(lees vanaf hun 16e bij ajax voetballen): Blind, v Rhijn, Boilesen, de Sa, Meleg, Bazoer, Andersen, etc. etc. etc. Wat zit er in hemelsnaam bij Psv? Kom niet verder dan Depay, Locadia en eventueel Hendrixs.... Jaa, wie is de koopclub?

11 maart 2014 om 16:04

Bazoer zat vorig jaar nog bij Psv. Werd gekocht door die club die het meeste salaris betaalt. Wel tot 20x meer dan Cambuur, waar niet van werd gewonnen.

Spanjaarden hebben in het verleden veel laten zien bij Ajax dus ik denk dat het geen slechte keuze is om deze jongen naar Ajax te halen. Hopelijk wordt hij net zo belangrijk als een Gabri.

Oke, gerucht kan ook weer de prullenbak in...

update - 13.08 uur
Junior Minguella heeft naar eigen zeggen niet gesproken met Ajax. De zaakwaarnemer van Javier Espinosa bevestigt aan Ajax Showtime dat hij op 24 februari in Amsterdam was, maar van een ontmoeting met Ajax was volgens hem geen sprake. 'als Ajax interesse heeft in Javier, dan zullen ze wel contact met mij opnemen. Ik was wel in Amsterdam, maar heb met niemand van Ajax gesproken.'

12 maart 2014 om 00:53

Als iedere voetballer die een weekendje in Amsterdam gaat stappen een Ajax tenu aan krijgt heeft Ajax in ieder geval een hele brede bank.

Vind het toch jammer dat je Vitesse niet vaak ziet staan als het gaat om clubs die azen op transfrvrije spelers. Zijn een hoop transfervrije spelers in binnen- en buitenland die interessant zijn voor een club als Vitesse.

Vele vergeten cuenca en bojan kwamen met blessure en fitheid problemen en iedereen verwacht de wereld van ze geloof me sls bojan nog een jaartje blijft en als cuenca langer gebleven was dan was t een ander verhaal het zijn productieve spelers laat maar komen deze jonge middenvelder

Als je dit soort types al niet kan opleiden, moet je daar ook geen pogingen meer toe ondernemen. Peperdure aankoop zonder garantie.

11 maart 2014 om 14:43

Hij heeft een aflopend contract, vanwaar de aanname dat het een peperdure aankoop zou zijn?

Zoals al in de tekst vermeld, is het nogal naïef om te denken dat deze jongen een toevoeging is. Cuenca en Bojan hadden allebei een veel grotere staat van dienst bij Barca maar die bakten er ook niks van

11 maart 2014 om 14:42

Oke, maar dat kun je van bijna elke speler dan zeggen toch? Van welke 21 jarige middenvelder kun je met zekerheid zeggen dat het een toevoeging is voor Ajax? Dat wist ik ook niet te zeggen van Maxwell, Chivu, Zlatan of Galasek toen zij kwamen. Dat is het probleem van de Eredivisie; we kunnen nooit een speler halen waarvan je kunt zeggen dat het een toevoeging zal zijn voor je team. PSV dacht ook dat Maher iets zou toevoegen.

12 maart 2014 om 00:36

Nee inderdaad, maar gezien de behoorlijk slechte 'reputatie' die barcatalenten bij ajax genieten, zou ik als ajax zijnde eens een keer uit een andere vijver proberen te gaan vissen

12 maart 2014 om 11:25

Ach Ajax zou sowieso de scouting eens moeten doorlichten. De goede prestaties verbergen natuurlijk een hoop miskopen als Sana, Hoesen, Boccara, van der Hoorn en Duarte. Oke, Duarte is geen miskoop maar voegt ook weinig toe. Als Ajax niet 4 keer kampioen was geworden hadden deze aankopen in hetzelfde rijtje kunnen staan als de miskopen van eerdere td's.

update - 13.08 uur
Junior Minguella heeft naar eigen zeggen niet gesproken met Ajax. De zaakwaarnemer van Javier Espinosa bevestigt aan Ajax Showtime dat hij op 24 februari in Amsterdam was, maar van een ontmoeting met Ajax was volgens hem geen sprake. 'als Ajax interesse heeft in Javier, dan zullen ze wel contact met mij opnemen. Ik was wel in Amsterdam, maar heb met niemand van Ajax gesproken.'

Ik heb geen idee hoe goed of slecht? deze speler is, het is voor het eerst dat ik van hem gehoord heb. Maar ik neem aan dat hij zorgvuldig gescout is, niet goed genoeg voor Barcelona wil nog niet zeggen dat hij ook niet goed genoeg is voor Ajax.

Beetje raar dat als je als Ajax redelijk wat weerstand kan bieden tegen het eerste van Barça je daarna toch als een gek achter hun reserve spelers aan gaat. Na de bovengenoemde flops uit Catalonië moet je toch eigenlijk afzien om daar nog zaken mee te doen. Bovendien: als die jongen er een beetje van zou bakken zou Barça hem ook helemaal niet weg willen doen. De Marc Bartra's, Sergi Roberto's en Cristian Tello's laten ze toch niet gaan, en zouden bovendien helemaal niet naar Ajax willen. Toch is dit het niveau dat je zou willen aantrekken als je daar aanklopt.

Voor een dubbeltje zit je niet op de eerste rang, en als je toch een middelmatige Spaanse speler gaat aantrekken kan je er op wachten dat ie een miljoen per jaar wil.

11 maart 2014 om 15:30

Ajax redelijk weerstand bieden tegen het eerste van Barca?
Kom op... 9 van de 10 keer zal Barca gewoon over Ajax heenlopen.
Het was een knappe prestatie, maar het is nogal naief op dan gelijk mee kan met Barca.

Een speler van Barca B hoeft voor een club als Ajax niet slecht te zijn. Een speler moet bepaalde kwaliteiten hebben en passen in het systeem dat ze bij Ajax proberen te spelen. Hierdoor kan je met minder begaafde spelers toch heel knappe resultaten boeken.

waarom kopen jullie dos santos niet ook een goede middenvelder en gelden lang als groot talent!

11 maart 2014 om 18:20

Waarom vraag jij dit aan leden van Voetbalzone? Ik denk dat alleen Overmars dit kan beantwoorden, maar wellicht zou hij zeggen dat Dos Santos teveel zal gaan kosten aangezien Espinosa transfervrij is.

Laten we hopen dat 3x scheepsrecht is dan... De laatste twee barça spelers (cuenca en Krkic) bij Ajax waren nu niet bepaalt een succes te noemen...

Scouting van Ajax moet maar eens wat meer kwaliteit halen dan de Cuenca's en Bojan's.
Vooralsnog grotendeels (goedkope) B-spelers die maar amper Eredivisie-waardig zijn.
Ze mogen blij zijn dat de ogen van John Steen Olsen in Denemarken voor wat kwaliteit zorgen, want een van der Hoorn is dan wel een verrassing, maar wel van een bedenkelijke soort....

11 maart 2014 om 16:19

Ja, want jij dacht natuurlijk van te voren al dat Bojan het niet zou maken in Nederland. Achteraf een koe in de kont kijken noem ik dat.

Van der Hoorn, daar ben ik het sowieso over eens. Daar had ik van te voren ook al m'n twijfels over. Maar jongens als Cuenca en Bojan, daarvan verwacht je toch gewoon dat het een meerwaarde zou zijn voor Ajax? Of wil je echt zeggen dat je het belachelijk vond dat Ajax die kansen heeft aangegrepen? Ik kan nu (achteraf) ook wel zeggen dat ze niks toe hebben gevoegd, maar je krijgt pas krediet van mede voetballiefhebbers/critici als je van te voren had geroepen dat Bojan niks zou gaan toevoegen.

11 maart 2014 om 16:34

Ik heb een gevoel (vraag me niet waarom) dat Van der Hoorn het nog gaat maken bij ons waar weet ik niet...

Als Overmars deze zet zou zetten zou hij zich zelf kompleet belachelijk maken. Ik kan me een intervieuw met hem herinneren waar hij het volgende zei 'waren de spelers van Barcalona een succses?' En de vraag van de intervieuwer was toen er een gerucht de wereld werd in geholpen of dat klopte en Overmars antwoorden dat ik wil dus aangeven dat dit denk ik niet klopt. En gelukkig ook :D

11 maart 2014 om 16:24

Want omdat Cuenca bijna niet heeft gespeeld vanwege blessures en Bojan gewoon niet brengt wat men van hem verwacht zijn ineens alle spelers die bij Barcelona vandaan komen bagger? Ik snap je redenatie niet helemaal. Ik zou niet weten waarom je zo blij zou zijn als dit niet klopt. Ik ken persoonlijk deze speler niet, maar als het een toptalent is die wat kan toevoegen zou ik niet weten waarom je hem niet transfervrij zou ophalen.. Vooral als hij controleur, type stofzuiger is lijkt het me prima, mits hij zoals ik al zei een groot talent is en wat kan toevoegen.

11 maart 2014 om 16:33

Cuenca + Bojan allebei veel minuten voor Barca. Allebei gefaald uiteindelijk bij Barca en Ajax natuurlijk zullen er ook versterkingen tussen zitten alleen vergeet niet dat Barca B in de Jupiler Leaqe van Spanje speelt wat een laag nivaue dus is. Ik heb dan liever dat Ajax een talent uit b.v Denemarken haalt die daar in het 1e wel goede cijfers heeft gehaald.

11 maart 2014 om 17:25

Onzin! Bojan is een (schaduw)spits en geen flankspeler en Cuenca had de pech dat hij niet 100% fit was (vocht in knie) en daarom niet voluit kon spelen maar ondanks dat zag je dat hij zeer talentvol was.

13 maart 2014 om 00:08

Barca B speelt inderdaad in de Jupiler League van Spanje, maar denk je dat die competitie zo'n stuk minder is dan het merendeel van de Deense clubs op het hoogste niveau? Ik weet niet hoor, maar buiten een paar voor de hand liggende voorbeelden stelt het Deense voetbal geen drol voor natuurlijk. Dus nee, ik ben het hierin niet met je eens en denk dat een speler van die leeftijd die bij Barcelona geen nieuw contract krijgt, niet per definitie hoeft te worden afgeschreven. Nogmaals, ik ken deze speler niet, dus ik weet het in dit geval niet, maar ik reageer op jouw afwijzing op voorhand en je opmerking dat omdat andere spelers van Barca mislukken, deze ook wel zal mislukken. Dat is in mijn ogen een oneerlijke en veel te snelle conclusie. Zoals je in je reactie al zegt, er kunnen wel degelijk versterkingen tussen zitten en als de scouts dat in deze jongen zien is het toch een leuke mogelijkheid als je hem transfervrij kunt ophalen. Mocht hij het net niet redden kun je hem altijd nog weer voor een klein bedrag verkopen zodat je zijn loon er weer uit hebt.

Al die pauper spelers van barca die al 21 jaar zijn en nog altijd id jeugd spelen. Ik krijg een vermoeden dat de jeugd bij barca en in Spanje weinig voorstelt.

13 maart 2014 om 00:13

Pauper spelers die al 21 zijn.... Als je 21 bent en net onder het niveau van Barca 1 zit dan ben je per definitie een koekebakker die er niks van kan? 21 is nog hartstikke jong man. Dat Cuenca mislukt vanwege blessureleed (iedereen kan zien dat die jongen talent heeft) en Bojan gewoon eerlijk is eerlijk, totaal niet aan de verwachtingen voldoet, zegt toch niet dat je de hele jeugd van Barca en Spanje kunt afschrijven? Zo slecht gaat het volgens mij niet met het Spaanse voetbal (zie Cl).

Beste mensen ik leg het nog 1 keer uit (8-)): Ajax moet investeren in een ongelofelijk goede links- en rechtsbuiten en een dominante middenvelder ala Strootman. Met 3 gerichte aankopen is Ajax volgend jaar ook/weer kampioen.

11 maart 2014 om 18:44

Marcje gaat natuurlijk nooit de portemonnee trekken...

Een type Strootman en 2 super vleugelspelers kosten ongeveer 80 miljoen. Betaal jij?

13 maart 2014 om 00:16

Het ligt eraan hoe gericht en kwalitatief je scouting systeem is. Als je dat goed speelt hoeft dat geen 80 te kosten. Vorig jaar had je voor 10 van Ginkel bijvoorbeeld al kunnen halen. Volgens mij hebben we met Kishna een jongen die er volgend jaar wel gaat staan dus dan moet je alleen op de andere flank nog wat vinden. Ik zeg 15 miljoen, kun je het allemaal aardig voor elkaar hebben.

11 maart 2014 om 19:01

Kijk deze jonge snapt t, dat moeten we doen, of het haalbaar is betwijfel ik maargoed :D

Ik wordt niet goed van al die koopjes. Koop gewoon een topspeler (voor NL begrippen) zodat je iets kan betekenen in de CL. Met dit team ga je nooit ver komen. Geld is er zat..

11 maart 2014 om 19:16

Ik word er ook gek van. Al die Ajax onwaardige "koopjes" van overmars leiden helemaal tot niets dan ergernis

Hoeft ook niet ben klaar met die huurlingen van barca !

Zo weer een mislukkeling van Barcalona die Overmars wil proberen? Wanneer gaat die man is wat zinnigs doen voor die zes ton eurootjes die hij jaarlijks mag bijschrijven op zijn rekening

Een middenvelder?
Hebben we niet nodig lijkt.
Ik zou eens een rechtsbuiten en een linksbuiten kopen.
Dan krijgen we misschien weer het oude ajax spel te zien
Pressie voetbal met buitenspelers en een spits die 20 doelpunten maakt!
Nu is klaassen met 8 goals de clubtopscorder......

11 maart 2014 om 23:50

Het maakt geen reet uit wie er topscorer is. Als het spel goed is en je bovenaan staat is alles prima.

Zo is het maar net. 3 spelers van de buitencategorie, gewoon veel geld voor betalen en dik salaris betalen. Verdien je dik terug met Champions Leage voetbal en doorverkoop. Dat hebben ze bij PSV al jaren goed begrepen. Geen zoveelste zogenaamd talent maar jongens die er meteen staan. Ajax bulkt van het geld en Cruijff zei ook altijd dat het geld op het veld moet staan. Informeer eens bij Salzburg hoer ze dat gedaan hebben.

Zoals verwacht was dit slechts een gerucht.
Was daarnaast sowieso niet overtuigd van de kwaliteiten van deze speler. Speelt dit seizoen pas vaker bij Barcelona B, wat geen garantie voor succes is dat hij bij Ajax meteen een dragende kracht kan zijn, die we eigenlijk wel zoeken/nodig hebben op dit moment.

Er zijn als 21-jarige in Amsterdam genoeg andere leuke dingen te doen dan Ajax bezoeken. Hij heeft het vast leuk gehad

Of je het nou leuk vindt of niet het blijven "afdankertjes" van Barcelona die uiteindelijk het niveau van de top in een grote competitie nooit halen. Ze kunnen in de Nederlandse competitie best van waarde zijn maar als je als club naar de top van europa wil groeien moet je betere spelers halen en geen spelers die bewezen niet goed genoeg zijn om in de top te spelen.
Bojan valt natuurlijk enorm tegen wordt al jaren als een groot talent gezien is niet goed genoeg voor Barcelona maar voegt werkelijk ook niet toe aan Ajax, totale miskoop/huur.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren