Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Janmaat strijdt met Van der Wiel: 'Ik vind dat ik daar hoor te spelen'

Laatste update:

Louis van Gaal zegt dat hij een probleem heeft op de linksbackpositie, maar aan de andere kant van zijn verdediging heeft de bondscoach meer smaken. Van Gaal riep voor de oefeninterland tegen Frankrijk Gregory van der Wiel, Daryl Janmaat en Paul Verhaegh op, maar laatstgenoemde is geblesseerd afgevallen. De strijd om een basisplek tegen Frankrijk gaat dus nog tussen twee man.

/

Van der Wiel en Janmaat lijken op het moment sowieso de beste papieren te hebben om als rechtsbacks mee te gaan naar het WK in Brazilië. Vraag is: wie moet er in de basis beginnen? Janmaat speelde bijna alle kwalificatiewedstrijden, maar weet dat Van der Wiel het de laatste tijd uitstekend doet bij Paris Saint-Germain. "Als de bondscoach me vraagt waarom ik moet spelen? Dan zeg ik dat ik vind dat ik beter ben en dat ik daar hoor te spelen", blijft Janmaat vol zelfvertrouwen.

"Hij heeft natuurlijk veel meer ervaring op het hoogste niveau", zegt de Feyenoorder tegen OnsOranje over Van der Wiel, "maar ik heb nu natuurlijk al een paar interlands meegedaan en ik ken de jongens goed. Ik weet hoe iedereen speelt, dus ik denk dat ik wel redelijk ben aangepast aan dit team. Maar ik voel me niet echt de vaste rechtsback van Oranje, omdat je weet hoe deze trainer denkt. Ik denk dat er heel weinig jongens zijn die zeker zijn van een basisplaats."

Wie moet er op het WK als rechtsback van Oranje spelen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

van der Wiel is toch juist de laatste tijd goed bezig? Dacht dat ik dat namelijk hoorde de laatste tijd over hem bij Psg.
Edit: sorry had die ene zin dus niet gelezen in de tekst. Excuses. Bevestigd mijn oordeel hieronder alleen maar.

In dat geval maakt Janmaat natuurlijk geen enkele kans. Prima back voor later maar volgens mij nu nog niet.

3 maart 2014 om 23:48

Van der Wiel is inderdaad de beste optie. Hij heeft gewoon een basisplek bij een van de beste teams van Europa en heeft bovendien meer internationale ervaring dan Janmaat.
Het enige streepje voor wat Janmaat heeft is dat hij vrijwel de hele kwalificatie heeft gespeeld en dat ook vrij aardig heeft gedaan.

Maar goed op het WK moet er gewoon de beste speler staan en dat is van der Wiel.

4 maart 2014 om 02:10

Inderdaad ik vind dat van Gaal sowieso de internationals die op hoger niveau spelen dan de Eredivisie moet voortrekken. Die jongens weten namelijk wat het is om tegen de top te spelen. Als je de klassieker ook weer zag. Hoeveel '' internationals '' dramatisch speelde bij een beetje druk dat was echt triest om te zien. En ik zou het een schande vinden als een Clasie wel mee mag en een de Guzman niet. Maar als je nu kijkt hoe van Gaal selecteert ben ik bang dat we een hele lading Eredivisie voetballertjes mee gaan naar het Wk. Voor alsnog is dit mijn favoriete opstelling voor het Wk.

Krul
VdW
Vlaar
van Dijk
Emanuelson
N.de Jong
Sneijder
Strootman
Robben
van Persie
Lens???
4 maart 2014 om 04:51

Informeer je dan ook eens goed, de directe concurrent van vd Wiel is er een hele poos uit (geweest). Dat is waarom vd Wiel basis bij een van de beste clubs. Verwacht overigens ook dat hij de strijd met Jallet definitief gaat winnen hoor, maar een beetje geinformeerd zijn kan geen kwaad

4 maart 2014 om 08:51

Waarom negeert Van Gaal de volgende spelers altijd?
-Pieters
-Van Dijk
-Anita
-Bacuna
-Emanuelson
-Douglas
Zij spelen toch wekelijks op een veel en veel hoger niveau dan de eredivisie.

4 maart 2014 om 08:52

@grunnboy050
Het klopt dat Jallet een blessure heeft opgelopen in december. Van de Wiel is echter het hele seizoen al basisspeler. Hij heeft de concurrentiestrijd op die positie van Jallet dus al gewonnen.

4 maart 2014 om 10:49

Bij het zien van het woord Bacuna ben ik gestopt met lezen.

Selecteer Brama, Toornstra en Beugelsdijk dan ook maar gelijk. Leuk en aardig allemaal die Bacuna. Maar die heeft toch niet de kwaliteiten om in het Nederlands elftal te spelen, kom op!

4 maart 2014 om 11:22

Toen hij bij Fc Groningen speelde had ik dat ook meteen gezegd, en was keihard gaan lachen. Maar als je ziet hoe hij zich handhaaft daar bij Villa dan kan het voor de toekomst wel wat zijn. Hij heeft nu een vaste plek in de verdediging en begint zich steeds meer op zijn plek te voelen. Komt bij dat hij elke week op een niveau speelt van 5x de eredivisie en niet eens noemenswaardig door de mand valt....
Helaas geldt voor Oranje dat je eigenlijk bij de ''grote 3'' en tegenwoordig Twente erbij moet hebben gespeeld voordat je in aanmerking komt. Kom je via een andere weg hoger op dan moet je wel uitzonderlijk spelen om ook maar in de picture te komen....
Maar bij Oranje moet hij de voor de plek rechtsback gaan en zoals in het artikel als staat is die plek al meer al goed bezet. Dus daarom zal hij er ook echt niet bijkomen....

4 maart 2014 om 12:07

Nou zo gek is het niet. Ik zie bacuna gewoon elk weekend matig spelen, bovendien janmaat heeft t goed gedaan en van der wiel speelt bij een topploeg basis inmiddels.
Van Dijk begrijpt heel Nederland niets van.
Pieters speelt niet eens iedere week en als hij speelt zie je waarom stoke zijn plafond is.
Emanuelson speelt niet iedere week hij moet concurreren met constant.
Anita speelt basis op verdedigend middenveld bij Newcastle maar komt qua kracht veel te kort bij gebrek aan beter wordt hij nu bij Newcastle ingezet.
En Douglas is een waardeloze centrale verdediger.
Enige wat ik niet snap is waarom Krul niet op doel? Hij blinkt bijna iedere week uit in de premier league. En naar mijn mening beter dan de meeste topclub keepers in de premier league.

3 maart 2014 om 23:49

Ja dat klopt van der Wiel is uitstekend bezig bij psg, hij speelt met de allerbeste en speelt nog hartstikke goed. En ja Janmaat.. met alle respect maar hier luid toch zelfoverschatting hij weet ook duidelijk dat van der Wiel beter is. Traint dagelijks met toppers. Janmaat traint met een Rotterdamse topper die onbekend is in Italië

4 maart 2014 om 00:14

Janmaat heeft leuk gespeeld tegen RKC en de lamme en de blinde in de kwalificatie. Zullen we nu gewoon weer de grote jongens op gaat stellen in Oranje? Dus geen Janmaat maar Van der Wiel, geen Schaars maar De Jong. Jongens als Strootman, Van der Wiel, Nigel de Jong, Van Persie, Robben en Sneijder daar kan je mee aankomen internationaal. Van der Vaart ook als hij fit is. De rest is opvulling en afwachten of ze zich kunnen optrekken.

Janmaat is dan nog wel redelijk maar jongens als Clasie, De Vrij, Rekik, Willems, Veltman en Klaassen, kom op zeg. Laat ze eerst maar eens een knappe Europese campagne bij hun club neerzetten want daarin is Feyenoord als drie jaar op schandalige wijze gesneuveld.

4 maart 2014 om 01:27

"janmaat heeft leuk gespeeld tegen Rkc"

Janmaat was juist verantwoordelijk voor de nederlaag van Feyenoord in Waalwijk, niet zomaar wat roepen..

4 maart 2014 om 09:02

@azalkmaar2
Hier sluit ik mij volledig mee aan. Als ik al hoor dat bijvoorbeeld Janmaat zich ergert aan de maniertjes van Kishna, hoe geïrriteerd moet hij dan wel niet zijn op het Wk?
Schaars die moeite heeft met het belopen van het middenveld bij Psv, terwijl ze tegen, met alle respect, GAE spelen. Veltman die nog (veel te) opportunistisch verdedigd, Klaassen die pas net een half jaar regelmatig speelt, Rekik die regelmatig zich uit positie laat spelen. Het zijn jongens die inderdaad goed voor de toekomst kunnen zijn en die je goed kunt testen en gebruiken in oefenwedstrijden en kwalificatie wedstrijden.

Maar ik hoop toch zo dat van Gaal toch gewoon de jongens in de basis zet die weten hoe wat er nodig is om op hoog niveau te presteren en niet de jongetjes die na de 85e minuut bezig zijn om het shirt van de tegenstander veilig te stellen en na de wedstrijd als commentaar geven dat het WK een mooie ervaring is om tegen zulke spelers te mogen spelen en dat die drie tegengoals jammer waren.

4 maart 2014 om 09:16

@jeffrey: Je moet niet alles zo letterlijk nemen.

3 maart 2014 om 23:50

Wat bazel je nou allemaal jongen? Dat staat toch allemaal in de tekst die je hebt gelezen. O wacht, je hebt niet gelezen want je wilde een first-post.

Fijn dat we twee rechtsbacks van hoog niveau hebben.

4 maart 2014 om 00:04

Haha ja die first post is inderdaad erg belangrijk. Sorry dat ik die zin niet gelezen heb.
Heb mij alleen verbaast over zin daarna. Hij vindt zichzelf beter. Hij redt het de laatste tijd in de eredivisie niet eens en van der Wiel speelt bij een topploeg. Waarom denken sommige ventjes toch zo snel dat ze topspelers zijn...

4 maart 2014 om 04:55

vd Wiel heeft het ook nog niet eens zo heel lang geleden niet gered tegen eredivisie spelers, wellicht formuleer jij je mening met een Ajax bril? Want vd Wiel is altijd al wisselvalllig geweest, ook bij PSG overigens. Vind dat al tijd maar jammer dat clubs erbij gehaald wordt. Als Messi voor RKC wilt spelen als liefdadigheid mag die dus niet meer voor Argentinie spelen? Met Lamela, Tevez, Ageuro en Di Maria hebben ze een speler van RKC niet nodig natuurlijk..............

Daarbij suggereer je nu dat Bacuna 1e rechtsback moet zijn, competitie niveau in Engeland is hoger dan in Frankrijk, Bacuna wekt in de media meer indruk dan vd Wiel, dus 1+1=2 of gelt deze regel enkel en alleen bij ex Ajacieden en ex Feyenoorders?

4 maart 2014 om 08:20

Je vergeet dan het verschil tussen PSG en Aston Villa mee te tellen.

Van der Wiel heeft 4 jaar terug een fantastisch WK gespeeld, dat moet de norm zijn. Niet of iemand toevallig wat leuk mee voetbalt in de Eredivisie. Neemt niet weg dat Janmaat wel het beste alternatief is na Van der Wiel, dus een plekje heeft hij sowieso wel.

@sjoerd1987
Wat moet hij dan zeggen? Natuurlijk moet hij zeggen dat hij beter is, niet meer dan normaal dat hij dat zegt. Het zou pas vreemd zijn als hij zei: Nou, Gregory doet het lekker bij Psg. Laat hem maar spelen.

4 maart 2014 om 08:56

Van der Wiel speelse de laatste tijd in de eredivisie ook slecht en moest weg om plaats te maken voor van Rhijn! Dus wat zegt het? Sommige spelers die de eredivisie uit zijn gegroeid hebben gewoon een nieuwe omgeving nodig! Eriksen vind ik nu beter en belangrijker dan in zijn laatste periode bij Ajax...

4 maart 2014 om 08:59

Toen van der Wiel een goed WK speelde, speelde hij zijn wedstrijden in de eredivisie! We hadden ook Boularuze kunnen opstellen want die had ook meer internationale ervaring, maar deden wij dat? Gelukkig niet!

4 maart 2014 om 09:18

Om vooruit te komen moet je inderdaad weg. Van der Wiel is tijdens het WK al 2 jaar weg en Janmaat heeft nog amper internationale ervaring, laat staan ervaring in een andere competitie.

Boulahrouz is natuurlijk nooit een serieuze Oranje international geweest, een noodverbandje, opvulling (ook belangrijk natuurlijk maar nooit onomstreden). Geen goed voorbeeld dus, helemaal niet omdat Boulahrouz misschien wel in het buitenland speelde maar volgens mij heeft hij de afgelopen 10 jaar meer op de bank gezeten dan dat hij wedstrijden heeft gespeeld.

4 maart 2014 om 00:03

Sjoerd je kan het niet beter zeggen Ik heb nog niet naar beneden gescrollt maar ik denk dat Janmaat wordt uitgelachen omdat van der Wiel veel en veel beter is.

Maar als Janmaat de juiste keuze maakt in de zomer Bv Schalke dan word het pas een leuke strijd.

4 maart 2014 om 03:23

Neeeh janmaat is nu leuk en goed omdat hij naar voren blijft rennen in de eredivisie. Op internationaal niveau, bij oranje, doet ie t goed, maar niet beter dan vd wiel. Bij Schalke kan ie niet meer als renpaard spelen en ik vrees dat ie dan door de mand gaat vallen. Hopen voor janmaat dat ie zich dat kan aanpassen, dan wordt t inderdaad interessant, maar t zelfde geldt voor van rhijn als ie de vorm van nu kan doortrekken de rest van t seizoen en dat hij dan ook naar een Schalke of Arsenal gaat

4 maart 2014 om 08:24

Janmaat heeft bij Oranje laten zien zeker wat in zijn mars te hebben. Hij groeide moeiteloos mee met het niveau. Lijkt me logisch dat hij in ieder geval meegaat naar Brazilië. Van der Wiel is wel een klasse beter, zeker nu Janmaat bij Feyenoord op z'n tenen begint te lopen. Gewoon beide rustig een kans geven in de oefenwedstrijden en ze ook op het WK een onderlinge strijd laten leveren.

4 maart 2014 om 08:53

Bij renpaard stopte ik al met lezen ... Is het in 2 jaar niet duidelijk geworden dat Janmaat dat niet is ??? het is maar wat je wil zien he!

4 maart 2014 om 16:26

Hoe wil je hem dan bestempelen? De enige reden waarom Janmaat zo speciaal is, is doordat hij naar binnen komt om de combinatie aan te gaan terwijl andere rechtsbacks alleen maar buitenlangs gaan om voorzetten te geven. Waarom is hij dan zo'n geweldige back volgens jou?

4 maart 2014 om 00:04

Wat iedereen vergeet is dat vd Wiel bij PSG verdedigend vrijwel niets te doen krijgt. PSG speelt 90 procent van de wedstrijden op de helft van de tegenstander. Niet dat Janmaat verdedigend nou zo sterk is, maar vd Wiel heeft op dat vlak dus ook weinig laten zien. Dan kan hij aanvallend leuk mee doen en assists leveren, maar dat kan Janmaat ook. Vd Wiel gaat nu weer voor het eerst sinds tijden mee, dus kan me niet voorstellen dat Van gaal dat nu gaat omwisselen.

4 maart 2014 om 00:17

In de CL blazen ze anders ook iedereen omver. Daar houdt hij zich ook makkelijk staande. En ben je het WK van 2010 vergeten? Toen was het de beste rechtsback ter wereld. Janmaat vind ik van de internationals in Nederland nog wel de beste denk ik, maar kom op zeg, hij mag de veters van Van der Wiel nog even niet strikken.

4 maart 2014 om 00:22

Dus van der Wiel speelt eigenlijk in een team wat tè goed is?

Tja, dan wordt het wel heel lastig om het WK te halen. Weinig zin heeft het dan om bijvoorbeeld Thaigo Silva op te roepen voor Brazilië, want zijn team is te goed.

Onzin natuurlijk. Ook in de Champions League blijft vd Wiel makkelijk op de been en is hij zeer belangrijk getuige zijn 4(?) assists op Ibra. En teams zoals Monaco en l'om staan toch op gelijke voet, zo niet een stapje hoger dan de top van Nederland.

Het enige van Janmaat maar voor heeft is dat van Gaal gecharmeerd van hem is en van Gaal is zeer loyaal is naar dat soort spelers.

4 maart 2014 om 00:49

Dan moeten we gaan voor Janmaat, die speelt bij Feyenoord ook 80% van de wedstrijden op andere helft met halve tegenstand van Greg.

4 maart 2014 om 03:19

Azalkmaar2

Ben je het EK van 2012 vergeten v der Wiel was de zondebok. Plus hij is niet zo heel goed hoor zelfs salomon kalou liet hem dansen. Laten we dan niet eens praten over cristiano ronaldo.

Ik vind dat janmaat combinerend meer brengt maar kwa ervaring ookal is het veel negatieve ervaring is v der wiel verder.

4 maart 2014 om 03:29

@jerrdrista dan zijn huntelaar en heitinga dus ook per definitie afgeschreven voor een basisplek? Omdat ze op het ek slecht waren? Vd wiel was de zondebok op het ek, maar dat was twee jaar geleden. In de tussentijd heeft ie de aanvoerder uit de basis gespeeld en doet ie t uitstekend. Heel het team van Nederland is vervangen, dus naar het verleden kijken heeft geen zin. Vd wiel wordt misschien een keer weggespeeld, maar janmaat wordt de laatste tijd elke keer weggespeeld, dus ja

4 maart 2014 om 08:05

kishna laat hem zelfs dansen, zeggen ze hiervoor kalou liet van der wiel dansen op het ek , dat je word weggespeeld door kishna is 10000x erger

4 maart 2014 om 09:03

Die zijn ook uit de basis gespeeld! Van Persie wordt gewoon 1e spits en heitinga gaat niet eens mee! Vervelend voor de bril waar uit jij kijkt, maar dat is de realiteit!

4 maart 2014 om 09:16

Het is echt niet zo dat hij bij PSG geen tegenstand heeft. Ik heb hem live een aantal keren gezien in Frankrijk en in die wedstrijden was het echt niet eenrichtingsverkeer. Tuurlijk, in Frankrijk speelt men niet vaak met echte buitenspelers maar om de buitenspeler van RKC of Zwolle nou als maatstaf te nemen voor Janmaat als eerste back vind ik ook niet erg realistisch.

4 maart 2014 om 09:31

@jerrdrista

Op dat niveau heeft janmaat nog nooit gespeeld...

4 maart 2014 om 10:52

Suc6magnet, dus als ik jou mag geloven zijn de verdedigers bij de topclubs helemaal niet zo goed. Want ze zijn altijd aan de bal, en verdedigen daarom niet.

Ik snap je redenatie, maar ik denk niet dat het op gaat. Deze spelers zijn ten eerste opgesteld om hun kwaliteiten, of zij die ook vaak gebruiken is afhankelijk van de tegenstander.

4 maart 2014 om 16:30

@san90 hahaha uit welke bril kijk ik dan volgens jou?? Moet ik het als Ajacied vervelend vinden dat twee ex-ajacieden niet gaan spelen? Ik gaf aan dat het nergens op slaat om het ek als maatstaf te nemen. Dus dat Huntelaar sowieso geen kans maakt op een basisplek omdat hij een lastpak was op het ek. Ik snap ook wel dat RVP 80x beter is, maar als je te dom bent om een simpel punt van mij te begrijpen, bespaar me die uitroeptekens dan gewoon. (!!!)

4 maart 2014 om 08:50

Waarom liet van Gaal de laatste interlands Janmaat spelen en niet van der Wiel?

3 maart 2014 om 23:42

Meen je dit echt? Ongelooflijk dat iemand iets oprakelt wat 2 jaar geleden is gebeurd en dan nog eens gebaseerd is op geruchten.

En je moet niet doen alsof Van der Wiel de enige was, er liepen genoeg jongens rond die de boel verziekten of zich afsloten (huntelaar vs Van Persie, Vdvaart wel of niet bank die er niet mee was gediend, Van Bomel/de schoonzoon die altijd speelde).

Van der Wiel is sinds dat hij weg is uit Amsterdam enorm gegroeid in alle opzichten. Hij is een betere speler geworden, speelt op een hoog niveau, is er mentaal op vooruit gegaan, neemt het spelletje serieus en weet waarvoor hij speelt.

Janmaat heeft misschien het voordeel dat hij al geruime tijd werd opgeroepen en Vdwiel niet en dus 'de jongens kent' maar Janmaat komt lang niet in de buurt van Vdwiel zijn niveau. Janmaat komt zelfs niet in de buurt van Vdwiel 2010. Daar kan hij enkel over dromen.

3 maart 2014 om 23:59

Daarbij hebben we het over PSG waar Gregory Van der Wiel altijd in de basis speelt met sterren als Zlatan, T. Silva, Cavani, Lavezzi, Alex, Maxwell, T. Motta ect.

Dan komen we bij Janmaat bij Feyenoord met alleen Pelle, over de Eredivisie (laag niveau) en Janmaat heeft tegen Kuban bewezen dat ie het Europees nog niet aan kan.

Snap die soap rondom deze 2 niet.. overduidelijk Vd Wiel 1ste rechtsback!

4 maart 2014 om 00:06

Jij blijft komen met dat Kuban ding he van der vaart hij was nog geblesseerd en het was duidelijk de fout van Stefan en Indi....

Je hoort toch niemand over de slechte periode van vd Wiel??? Alleen jij begint daar over dat vind ik best sneu want meestal kom je met goede argumenten maar jij bent nooit positief over Janmaat noemde hem zelfs een blindpaard en van Rhijn veel beter......

4 maart 2014 om 09:08

Haha, loser... Sven van Beek speelde, maar geeft niks! Jij bent voor Ajax en wilt in oranje natuurlijk spelers met een Ajax achtergrond zien! Het zegt wel genoeg dat je roept dat Janmaat niet goed speelde tegen Kuban terwijl hij geblesseerd was. Beetje een loser reactie...

3 maart 2014 om 23:44

Als het gebruik van een koptelefoon rondom trainingen/wedstrijden al zorgt voor kleine groepjes in bepaalde teams, dan geldt dat dus voor alle clubs in Europa zowat. Tegenwoordig loopt meer dan de helft van de selecties met een koptelefoon op. Beetje kort door de bocht vind ik..

on topic: Gregory van der Wiel speelt Europees voetbal en heeft sowieso een dosis ervaring al. Janmaat komt er wel..

Met afstand de beste back, is toch Janmaat. Van Rhijn speelt week in week uit heel erg slecht. Van Der Wiel heeft me nooit kunnen bekoren.

3 maart 2014 om 23:40

Je loopt achter, van Rhijn maakt de laatste wedstrijden een uitstekende indruk. Daarnaast is Janmaat in de Klassieker door de mand gevallen.

3 maart 2014 om 23:44

Speelde niet z'n beste wedstrijd nee maar zo slecht was hij ook niet. Bij die corner bij de 1-2 moet hij gewoon gecoacht worden door Mulder, nu ziet het er stom uit van Janmaat. Van Rhijn speelde inderdaad een sterke partij.

4 maart 2014 om 00:08

Dat was zijn eerste sterke wedstrijd maar hij had ook nog steeds rare acties... waar stond hij bij de 0-1 van Pelle ???? Tussen Boetius en Indi hij dekte niet door ze speelde met 10 man dan moet het juist !! verder hield hij Boetius aardig onder controle maar hij had het ook niet Zondag

4 maart 2014 om 00:11

Knap op basis van een wedstrijd oordelen. ik ben geen Feyenoord fan, maar Janmaat springt er dit seizoen echt boven uit.

4 maart 2014 om 00:19

Klopt, ik zeg niet dat hij perfect speelde. Maar bij van Rhijn persoonlijk speelt hij, ten opzichte van de rest vh seizoen (drama), een stuk beter en dan vooral op het gebied van persoonlijke duels. En dit was niet zijn eerste goede wedstrijd, tegen AZ (4-0) was ie 1 van de beste van het veld. Dus kan Kalp niet meer zeggen dat ie week in week uit dramatisch speelt.

4 maart 2014 om 00:25

Ik snap wel waarom, zijn aanvallende kwaliteiten zijn een absoluut voordeel. Maar ik vind dat de laatste tijd toch tegenvallen, gaat niet meer zo vaak mee naar voren (motivatie? botst dat met Schaken?) en verdedigend vind ik het al helemaal minder. Dan noem ik wel afgelopen wedstrijd als voorbeeld maar valt me al langere tijd op. Een Janmaat van vorig seizoen/begin dit seizoen ben ik met je eens, had een heerlijke concurrent geweest voor Gregory. Maar nu... mwah.

4 maart 2014 om 03:25

Heb je van Rhijn gezien tegen red bull salzburg. Wil je echt dat zetten tegenover Ribery serieus meen je dat ?? En dan hou ik Nasri nog op de bank.

Laat hem eerst boetius depay ibarra domineren. Van rhijn gaat never bij een europese topclub spelen als psg. Fc nurnberg is zijn niveau.

4 maart 2014 om 09:10

Op basis van 1 wedstrijd? Van Rhijn heeft dit seizoen veel en veel erger laten zien!

3 maart 2014 om 23:51

Van der Wiel speelt wel gewoon bij PSG een van de beste teams van Europa, hij speelt in Champions League terwijl Janmaat een jongen als Kishna die voor het eerst in de basis staat in de Eredivisie nog niet eens in bedwang kan houden.

Leuk dat Janmaat het aardig doet tegen RKC en Nec, maar tegen Silva of Alexis spelen is wel even iets anders.

4 maart 2014 om 09:12

Met jou argument had Boularouze moeten spelen 4 jaar terug! Van der Wiel speelde toen ook eredivisie en Boulah had veel meer internationale ervaring!

4 maart 2014 om 00:02

Misschien maar eens psg gaan kijken dan, verander je wel van mening. Janmaat is een prima rechtsback, maar zeg nou eerlijk; heb je liever iemand die dagelijks tussen toppers als ibra staat te verdedigen of iemand die dagelijks naast lexie immers staat?

Gregory doet het echt geweldig sinds de komst van Laurent Blanc. Ongelofelijk hoeveel assists die man geeft.

4 maart 2014 om 02:18

Violgens mij staat hij op 5 assists totaal in alle competities dat zijn ongeveer 30 wedstrijden die hij heeft gespeeld. lijkt mij niet ongelofelijk veel vind Janmaat beter. En verdedigend doet hij het slecht. Maar denk zelf dat van Gaal vdw wel meeneemt aangezien die samen speelt met een paar spelers uit de selectie van frankrijk zoals cabaye, matuidi en Lucas digne.

4 maart 2014 om 09:16

Even gekeken op whoscored.com
Assists:
vd Wiel 8 in 25 wedstrijden ( 4 CL en 4 L1)
Janmaat 4 in 24 wedstrijden (4 Er)

Aantal onderscheppingen:
vd Wiel 47 in 25 wedstrijden ( 13 CL en 34 L1)
Janmaat 30 in 24 wedstrijden (30 Er)

Aantal succesvolle tackles
vd Wiel 64 in 25 wedstrijden ( 15 CL en 49 L1)
Janmaat 61 in 24 wedstrijden (61 Er)

Over het algemeen zijn alle statistieken in het voordeel van Van der Wiel, terwijl hij in een zwaardere competitie speelt.

Mijn voorkeur gaat dan ook absoluut uit naar van de Wiel.

Speelde waardeloos zondag tegen Ajax. Laat vd Wiel het maar doen op het WK, hij heeft eindelijk zijn vorm hervonden, heeft de ervaring en speelt bovendien in een competitie waar de tegenstand een stuk zwaarder is dan in Nederland. Toch heeft Janmaat wel potentie, maar hij kan beter ook Feyenoord zo snel mogelijk verlaten en naar Duitsland ofzo gaan.

Vindt Janmaat laatste tijd niet goed, ik zou Van der Wiel een keer willen.zien spelen.

Niet te hard van stapel lopen knul. Beter ben je zeker niet, hoewel ik deze uitspraak nog best kan waarderen

In mijn ogen gewoon v.d. Wiel erin zetten. Doet het meer dan uitstekend bij Psg. Basis bij een team dat op dit moment toch wel tot de 5 beste teams in de wereld behoort.

Denk dat van der Wiel toch klasse beter is als janmaat. We lijken te vergeten dat Janmaat met alle respect alleen maar in de eredivisie redelijk speelt. Janmaat laat bijvoorbeeld tegen Ajax veltman vrij om de goal in te tikken. Tegen Kuban werd ie steeds gepasseerd door een onbekende buitenspeler. Doe mij maar van der Wiel die het bij het topclub en in de CL laat zien dat ie het aankan.

4 maart 2014 om 00:10

Van der wiel ook in 2010 maar hij was na Maicon wel de beste RB van het toernooi maar ik vind ook dat Greg het moet worden hij is in vorm maar op Rb hebben wij de komende 5 jaar geen probleem

Probleem is dat Oranje niet echt is getest tijdens de kwalificatie. Het WK is natuurlijk andere koek, dan neem ik liever de rechtsback van PSG mee dan die van Feyenoord.

Gregory is in vorm.
Een Gregory in vorm is 2 niveaus beter dan Janmaat en Van Rhijn gecombineerd.

van der Wiel valt echt tegen, ondanks alle assists. Het is dat hij in een wereldelftal speelt, waardoor hij nauwelijks een tegenstander voor zich heeft. Zijn spel is heel simpel: hoge ballen in de 16 pompen, terwijl Janmaat toch wat dynamischer is. Ik vind Janmaat toch heel wat creatiever en beter opkomen als back.

Gregory van der Wiel; geen discussie over mogelijk. Hij is in alle opzichten verder dan Janmaat en hoort eerste keus te zijn.

Eigenlijk lachwekkend dat mensen hier überhaupt een discussie van maken; de vaste rechtsback van een CL-outsider vergelijken met een back bij een Nederlandse subtopper die niet eens Europees speelt. Dit is te gek voor woorden.

4 maart 2014 om 00:01

Helemaal mee eens! lachwekkend dat er hier over word gesproken wie de eerste rechtsback moet worden. Gregory Van der Wiel is de beste die we hebben en eergisteren zag Janmaat nergens tegen Ajax.

4 maart 2014 om 00:12

Ha subtopper, JIj scholt toch van der wiel helemaal uit toen hij nog bij Ajax speelde.....

En greg hoort ook gewoon 1# maar doe niet alsof Feyenoord en Janmaat niks voorstellen...

4 maart 2014 om 00:18

Helaas, maar in tegenstelling tot PSG wat stikt van de wereldspelers stelt Feyenoord niets voor. Zelfde verhaal met Janmaat. En ik vind Feyenoord een subtopper gezien de resultaten de afgelopen seizoenen en het materiaal wat de club heeft.

Janmaat moet sowieso mee naar Brazilië, hoe dan ook. Maar niet als eerste keus want daar is Van der Wiel kwalitatief en qua ervaring stukken beter en verder dan Janmaat. Nogmaals, dit is een onbegrijpelijke discussie want Van der Wiel steekt boven hem uit. Ik zeg dus; beide meenemen en de discussie afsluiten.

4 maart 2014 om 08:51

ach hou op man Az is een subtopper en Feyenoord heeft veel beter gepresteerd dit is alleen zielig provoceren Iniesta en dat weet jij ook .....

En ik ben het verder met je eens hoor Greg doet het daar geweldig als Janmaat een goede tarnsfer maakt kunnen we pas spreken van een concurentie straijd want hij krijgt geen weerstand in de Eredivisie

4 maart 2014 om 09:20

Ze scholden van der Wiel uit omdat van Rhijn het zogenaamd ging maken, maar nu er een Feyenoorder van Rhijn heeft gepasseerd moet er wel een andere Ajax speler het dan toch gaan maken voor hun eer!

4 maart 2014 om 00:47

Dat kan je vinden. Zelf vind ik ze gelijkwaardig qua spel en kwaliteit. Het enige wat v/d eventueel voor heeft is iets meer internationale ervaring. Is juist mooi dat we weer twee rb hebben die aanvallend hun steentje bij kunnen dragen. In plaats van een lachwekkende discussie over wie er beter is, kunnen we beter ons richten dat die plek tenminste stevig bezet is.

4 maart 2014 om 00:53

En als toevoeging maakt deze concurrentie de twee heren alleen maar scherper in Brazilië. Niet alleen een onbegrijpelijke, maar ook een compleet overbodige discussie.

4 maart 2014 om 09:18

Als het zo lachwekkend is, waarom liet van Gaal Janmaat spelen de laatste interland en van der Wiel niet of wil jij beweren dat jij er meer verstand van hebt dan van Gaal? Dat is pas lachwekkend!

4 maart 2014 om 09:54

@san90: Je slaat de spijker op zijn kop. Van Gaal heeft er geen verstand van. Het selectiebeleid van hem slaat al jaren helemaal nergens op. Spelers slecteren die af en toe een leuke wedstrijd spelen tegen een degradatiekandidaat. Hoe verzin je het.

Profielschetsen. Laat me niet lachen man. Was maar goed dat we in een Mickey Mouse poule zaten anders hadden we het WK op onze buik kunnen schrijven.

Wij hebben in TIG Nederlandse voetballers in competities rondlopen die er toe doen. Maar Van Gaal blijft volharden in de Promesjes, Depaytjes etc. En dan gaan we hier discussieren over het feit wie RB moet staan.

Conclusie: Van der Wiel dus!!

Van der wiel is veel beter san Janmaat als je alleen al kijkt hoevaak van der wiel een assist op alleen ibra geeft

4 maart 2014 om 02:27

4 keer in 2 jaar tijd

4 maart 2014 om 16:34

en hoeveel assist geeft jamaat op pelle?

4 maart 2014 om 16:44

Het zal me een worst wezen

Nee Janmaat zou bij mij als 4de keus zijn want hij speelt in de Eredivisie en op zijn positie zijn er spelers die wekelijks in een topcompetitie spelen en het goed doen ook! Gregory Van der Wiel, Paul Verheag en Bacuna spelen wekelijks in een topcompetitie!

Ik heb eigenlijk geen flauw idee wie er beter is. Janmaat of vanderwiel. Aan vanderwiel heb ik me dood geergerd en Janmaat verzaakt niet snel maar of dat hem nou beter maakt dan Gregory weet ik niet.

Als 2e linksback moet je gewoon Kongolo meenemen. Is snel, sterk, heeft lengte en kan verdedigen.

Kom op mensen, natuurlijk is van der wiel veel beter. Enige waar janmaat in uiblinkt is de energie die hij in de wedstrijd gooit maar van der wiel is vele male verder, zowel verdedigend als aanvallend

Ik vind Jan Maat een prima verdediger, maar ik vond het wel raar dat hij zich druk maakt hoe iemand het veld opkomt tijdens een wedstrijd zoals gisteren met Kishna. Als je daar dus druk om maakt, weet ik het niet zo zeker of iemand wel helemaal geschikt is voor Top.

4 maart 2014 om 00:13

haha Ja domste uitspraak van het jaar dat doe je pas wanneer je eerste staat en gewonnen hebt van Ajax.... geen handige uitspraak van Darryl.

4 maart 2014 om 08:31

Ach, die jongen was vlak daarvoor helemaal verrot gescholden door Pelle en zag een zenuwachtige Koeman voor de groep. Kan me voorstellen dat hij daarna licht geïrriteerd is en direct na de wedstrijd zoiets doms zegt. Er zat heel veel frustratie in het team van Feyenoord.

Ik snap niet waarom dit een moeilijke keuze is voor sommige (en Van Gaal). Wat heeft Janmaat überhaupt al laten zien op een hoog niveau? Hebben mensen nog altijd een afkeer van Vdwiel voor wat hij in het verleden heeft gedaan en laten zien? Wat moet hij nog meer doen om zich te bewijzen dat hij wel goed genoeg is?

We hebben Vdwiel zien pieken dus we weten hoe goed hij kan zijn, heeft zich in de basis gespeeld bij Psg, zijn spel is zeer solide en consistent, heeft al op enkele grote tornooien gespeeld (wk, EK, CL, EL) en kan dus met de druk omgaan.

Zolang Vdwiel gefocust blijft tijdens een wedstrijd en niet buiten de lijntjes gaat kleuren heb ik er vertrouwen in.

4 maart 2014 om 00:28

Misschien past die niet in de profielschets van Van Gaal en die zijn wel erg heilig.

Met alle respect voor die spelers. Maar Niveau Reiziger heb ik in Nederland niet meer gezien. En dan doel ik gewoon op het verdedigend aspect. Terwijl Reiziger gewoon begon als rechtsbuiten en ook vaak mee opkwam. Maar als die moest verdedigen, stond hij er gewoon. Tegenwoordig staan de rechtsbacks constant op de rechtsbuiten plaatsen. Laten ze maar eerst leren verdedigen, want denk dat toch hun taak is.

4 maart 2014 om 02:29

Eindelijk iemand met een slimme opmerking.

4 maart 2014 om 02:30

YW was nog net wakker

Misschien moet Darryl even een bandje bekijken van afgelopen wedstrijd tegen Ajax, wat was die jongen slecht.

4 maart 2014 om 00:15

Slecht ??? Hij was samen met Kongolo de beste man aan de kant van Feyenoord hij probeerde nog druk te zetten.

Clasie Vilhena Immmers vielen zwaar tegen...

4 maart 2014 om 06:31

Ja hij was slecht. Laat sigi heel makkelijk voor hem kruipen bij de eerste paal en staat aan de basis van de 1-2. Had beter op zijn taken kunnen letten dan op de manier van lopen van Kishna. Iemand die daar al op let moet je niet tegen toppers zetten.

4 maart 2014 om 09:25

En Veltman wel in de basis, die zag er lekker uit tegen Pelle bij de 1-0!

4 maart 2014 om 09:29

Nee graag Vlaar in de basis San90. Wederom begin je over Ajax terwijl dit een discussie is tussen Janmaat en Vdw, ik heb het idee dat je niet over bijster veel intelligentie bezit met al deze onnodige opmerkingen. Raar mannetje.

reservebankje, opkomende backs die de achterlijn halen en een voorzet geven is al jaren een ontwikkeling in het moderne voetbal.ik zie het bij Barcelona, PSG en meerdere Europese ploegen. Van der Wiel in goede doen kan een geduchte concurrent zijn voor Janmaat en dit is alleen maar goed, concurrentie binnen de selectie houdt de spelers scherp. Roodwitt-010, ik sluit me bij je aan, als Ajacied vond ik Janmaat ook 1 van de betere spelers bij Feyenoord. Verder heeft Feyenoord volgens mij goud in handen met Kongolo, een elegante, sterke en razendsnelle verdediger die ook nog eens kan voetballen.

Na de zin ''ik vind dat ik beter ben'' ben ik maar gestopt met lezen. Als hij dat echt denkt moet ie maar met een andere sport beginnen denk ik..

4 maart 2014 om 06:48

Wat een mafkees hè. Hoe krijgt deze matige voetballer het zo hoog in zn bol. Wordt ie bij Feyenoord net zo gepamperd als Pelle ofzo? Totaal geen zrlfkennis dit lulletje rozenwater.

PSG is een topelftal, maar de Ligue 1 stelt echt helemaal niets voor. Hij speelt met wereldtoppers waar elke tegenstander op de eigen zestien verdedigt, totaal geen tegenstand.

Ik vind beide spelers verdedigend voor het WK niveau tekort komen. Gijp maakte VD Wiel laatst nog belachelijk dat die er niets van bakt, maar goed, Janmaat is maar een eredivisie back. Van Gaal maakt de keuze maar.

4 maart 2014 om 00:30

Gijp neem je toch niet serieus? Was zelf een mislukking, eindigde in Belgie en doet nu quasi grappig ten koste van anderen.

4 maart 2014 om 00:59

Ach in Champions League speelt PSG ook iedereen weg, ze winnen met 4-0! van Leverkussen de nummer 2 van Duitsland. Wil je zeggen dat de Duitste competitie ook niks voorstelt?

4 maart 2014 om 06:33

Ook in de CL speelt hij uitstekend, tegen sterke tegenstanders ipv de eredivisie die weinig voorstelt.

vd wiel uiteraard. Janmaat komt doet t wel eens leuk in de nederlandse competetie maar daar is ook alles mee gezegd.

Janmaat natuurlijk. Lijkt me duidelijk. Heeft de hele kwalificatie goed gespeeld. Van der Wiel doet het een tijdje leuk bij Psg, waar die alleen maar aanvallend hoeft te denken.
Janmaat is een van de weinige backs die ook kan verdedigen. Van Rhijn, Willems, Viergever, Pieters, Van der Wiel.. noem ze allemaal maar op.. dat zijn allemaal voetballers die eigenlijk gewoon de techniek hebben van een middenvelder en daarom leuk mee op kunnen komen. Maar als het echt op verdedigen aankomt, dan heb je meer aan Janmaat.

4 maart 2014 om 06:36

Hehe Pieters en techniek. Janmaat wordt ook amper getest, enkel in de toppers waar hij zondag nog cruciale fouten maakte. Geef mij dan maar de basisspeler van een topclub die in vorm is.

4 maart 2014 om 06:38

Overigens reken je vdw af op het feit dat ze voornamelijk op de helft vd tegenstander spelen, maar ben je lovend over Janmaat in de kwalificatie waarin we ook altijd op de helft vd tegenstander spelen, raar.

Kiezelsteen, een beetje kort door de bocht. Janmaat heeft zich uitstekend weten te ontwikkelen bij Feyenoord en speelde prima bij Oranje in de kwalificatiewedstrijden richting het WK 2014. Van der Wiel speelt bij 1 van de sterkste ploegen in Europa en wordt op verdedigende kwaliteiten nooit getest!

4 maart 2014 om 01:00

Ja, dat klopt inderdaad. Janmaat heeft het vrij aardig gedaan in Oranje, maar Van der Wiel heeft meer ervaring op het allerhoogste niveau en kan ook de spitsen bedienen vanaf de rechterflank.
Sowieso moeten ze allebei mee naar Brazilië wat mij betreft. Verhaegh en Van Rhijn thuislaten !

Doel : Cillessen, Vorm, Krul
Verdediging : v.d. Wiel, Janmaat, Veltman, Vlaar, Rekik, Martins Indi, Blind, Emanuelson
Middenveld : Klaassen, N. de Jong, Fer, Sneijder, v.d. Vaart, Strootman
Aanval : Narsingh, Lens, Van Persie, Huntelaar, Robben, Boetius

4 maart 2014 om 01:25

Martins Indi ???

Ik zou eerder dan nog die Kongolo meenemen... of nog beter Virgil van Dijk.

Vorm zou bij mij altijd thuis blijven. Die is gewoon te klein! De goals tegen Estland waren het bewijs....

Verder denk ik er wel hetzelfde over!! Al zou ik een fitte Wijnaldum altijd meenemen boven Narsingh! Van der Wiel komt er toch wel overheen aan die rechterkant... Wijnaldum komt altijd wel 1 of 2 keer per wedstrijd in scoringspositie!

4 maart 2014 om 01:40

En waarom noem je dan wel Narsingh?! dan zou ik eerder voor een extra middenvelder gaan in de vorm van Schaars of Ritzmaier die al weken solide speelt in de eredivisie.

Verder vind ik zelf wel het minpunt de centrale verdediging.. Zijn al ff geen toppers uit gekomen sinds de lichting van Heitinga en Mathijssen. Jammer dat we verthongen of alderweireld niet kunnen neutraliseren
Op ditmoment komen Rekik en Veltman nog wel te kort maar over 2 jaar op het EK zouden ze goede optie's zijn. Nu denk k dat we iets meer ervaring en hardheid moeten hebben in de verdediging met Heitinga en Boularhouz! Elke spits op het WK lacht zijn ondergoed uit alstie tegen Rekik en Veltman staat

4 maart 2014 om 01:46

Martins Indi heeft het tot nu toe anders behoorlijk goed gedaan in Oranje. Hij heeft het nadeel dat hij dit seizoen bij Feyenoord door Koeman als linksback wordt ''misbruikt'', terwijl een blinde kan zien dat zijn kwaliteiten in het centrum liggen. Kongolo heeft het aardig gedaan, maar is nog niet rijp voor een plaats in het Nederlands Elftal.

Virgil van Dijk is een groot vraagteken. Veel mensen zijn lyrisch over zijn vermeende kwaliteiten, maar ik moet het nog zien. Hij komt in voetballend opzicht en qua handelingssnelheid tekort ben ik bang. In zijn voordeel spreekt dat er geen Nederlandse topverdedigers zijn op dit moment, dus hij verdient wel een kans. Wijnaldum is wel een goede speler, maar niet fit en bovendien geen echte buitenspeler. Narsingh heeft het ook altijd goed gedaan in Oranje. Hoewel hij nauwelijks nog speeltijd krijgt bij PSV verdient hij wat mij betreft het voordeel van de twijfel. (kan een assist geven, fijn voor de spits in Oranje)

het is toch bedroevend dat we een speler als Janmaat mee moeten nemen naar het Wk?!

Sorry hoor maar Janmaat is een middelmatige back zonder enige ervaring en voegt niks maar dan ook niks toe aan dit Oranje, alleen op basis van ervaring zou je v/d Wiel al moeten opstellen.

spelers als Janmaat, Veltman, Narsingh allemaal lekker thuis laten.. Janmaat zal nooit beter worden dan de Eredivisie die valt bij elke grote competitie zwaar door de mand evenals Narsingh.. Veltman is een leuk talent maar heeft de pech dat hij in de verdediging speelt.. daar moet je gewoon solide en bikkelhard zijn op een Wk.

Daarom denk ik dat van Gaal misschien 1 of 2 "rookies" mee zal nemen die aanvallend zijn ingesteld aangezien je daar met je knikkende knieën wel eens een foutje kan permiteren

4 maart 2014 om 15:49

Ik denk dat we niet eens aan een basiselftal komen als we alleen ervaren spelers meenemen. Volgens mij heeft Janmaat ook goed gespeeld in de kwalificatiewedstrijden, dus het slaat nergens op dat hij niks toevoegt.

Ik ben trouwens wel met je eens dat van der Wiel in de basis moet, maar ik vind Janmaat een erg sterke backup en een groot talent.

4 maart 2014 om 22:05

Janmaat is bijna 25 jaar.. en is de stempel talent allang voorbij.. Janmaat is prima voor een club als Feyenoord maar niet voor dit nederlands elftal want op een WK zijn spelers zoals Janmaat de zenuwen vaak niet de baas.

Echt lachwekkend dit! Dat hier mensen over twijfelen!

Er zijn momenteel maar 2 Nederlandse voetballers die op wereldtopniveau spelen; Robben en van der Wiel... (potentiële Champions league winnaars)

En dan gaat ene rechtsback van een ploeg die de poulefase van de Europa League niet kan halen daar een discussie over plaatsen nadat je zojuist bij vlagen zoek bent gespeeld door een eredivisie debutant !? Phoe... dan heb je de realiteit echt flink uit het oog verloren!

Janmaat doet het leuk maar is nooit op serieus niveau getest. Voor een verdediger is ervaring toch cruciaal. Fe keuze moet dus op Vd Wiel vallen.

van der wiel heeft veel meer bewezen als deze opgehemelde speler

Janmaat moet minder praten en meer zijn voeten laten spreken, geen woorden maar daden was het toch? Tijdens Fey - Ajax ook al rare uitspraken.

4 maart 2014 om 06:47

Ja dat sloeg helemaal nergens op over kishna.

Ik zie dus liever van der Wiel omdat hij in tegenstelling tot Janmaat een hoger niveau gewend is. Het is dat hij voor Oranje werd opgeroepen maar anders had de beste man geen enkele internationale ervaring. Dat kleine beetje ervaring wat hij daar heeft opgedaan zie je nog niet terug in zijn spel, laat hem maar lekker tweede keus zijn.

Hebben alletwee hun sterke en minder sterke punten.

Zijn ook andere spelers. Wellicht dat de een tegen tegenstander A beter uit de verf kan komen, en de ander tegen een andere tegenstander weer meer kansen heeft.

Een discussie over wie beter is, is wat mij betreft dan ook een non-discussie. Zit te weinig verschil in.

Ik zou het laten afhangen van de tegenstander, en de vorm die ze op de training laten zien.

Haha Janmaat vind dat ie beter is. En dan noemt het knulletje Kishna arrogant. Weer een voorbeeld hoe hypoctiet de wereld in elkaar steekt. Grappig.

Van der Wiel is Nederlands beste rechtsback, zonder twijfel. Is in Parijs na een moeizaam begin verder gegroeid. Janmaat is de beste back van de Eredivisie, maar internationaal nog niet door de wol geverfd. Daarom een goede backup voor GvdW.

Denkt de beste rechtsback van de eredivisie nu dat hij beter is dan van der Wiel? Haha ga eerst maar CL spelen voordat je zulke dingen gaat roepen. In de eredivisie kan je als back aanvallen, maar in de CL moet je toch echt verdedigen op een veel hoger niveau.

Daarnaast doet Van der Wiel het enorm goed op de RB-positie bij Psg. Als PSG een betere RB vinden dan kopen ze die gewoon en Janmaat speelt nog steeds in de eredivisie, dus......................

Janmaat moet lekker van de zomer een transfer maken naar het buitenland en dan mag mij meepraten. Gozer heeft nog niets gepresteerd.

4 maart 2014 om 09:27

Niets is overdreven maar ben het met je eens wat betreft een transfer. Een jaartje PL of Bundesliga zou hem wel een boost geven.

Dit ging dus mis bij het EK. Ego's die zich boven alles zetten ipv te kijken naar het team belang.
Je moet het als team doen en blij zijn dat je in oranje zit. Je moet niet zeggen ik hoor daar te spelen. Nee jij en van der wiel horen daar en laat van gaal die keuze maken en niet jij. En neem er dan ook vrede mee. En vice versa natuurlijk ook.

Met alle respect hoor, maar als Janmaat vindt dat hij daar hoort te staan dan heeft hij behoorlijk weinig zelf reflecterend vermogen. je zult mij niet horen roepen dat vd Wiel nou zo'n topper is. Maar feit blijft wel dat vd Wiel wekelijks op een veel hoger niveau speelt en traint met veel betere spelers dan Janmaat. Afgezien daarvan hou ik er niet van als spelers roepen dat zij vinden dat zij er horen te staan. Laat je voeten maar gewoon spreken. Dat moet ik vd Wiel wel nageven. Die komt, sinds hij bij PSG speelt een stuk volwassener over. Komt niet meer negatief in het nieuws, lijkt een echte prof te (zijn ge) worden en claimt ook niet dat hij op die positie thuishoort.

Janmaat is het levende bewijs van de schrijnende armoede op onze back posities. Tegen de kleintjes kan hij leuk naar voren stormen maar in elk topduel laat hij zien het niveau niet aan te kunnen. Maar met concurrentie van Van der Wiel en Van Rhijn kun je rustig slapen.

Met alle respect maar we hebben het hier over een speler van Feyenoord die thuis niet kunnen winnen van een gemankeerd Ajax met blessures en een doordeweekse uitwedstrijd. De andere optie is een speler die bij de beste 8 clubs hoort van de wereld. De keuze is makkelijk gemaakt lijkt mij

Een jaar geleden zou ik hebben gezegd: "overduidelijk dat Janmaat moet gaan spelen". Maar hij is helaas niet meer de Janmaat van vorig seizoen. Niet dat hij het enorm slecht doet, maar zo overtuigend is het niet meer. Daarnaast is PSG wel van een enorm hoog niveau natuurlijk. Ik vrees voor de plek van Janmaat eigenlijk.

Even serieus...... Van der Wiel heeft dit seizoen een vaste basisplaats, speelt en traint met absolute topspelers, heeft dit seizoen championsleaugue ervaring, speelt in een betere competitie en heeft een inmidels jarenlange interlandervaring. Janmaat speelt inderdaad niet onbehoorlijk.........tegen Rkc, NEC en PEC Zwolle. Wie zou van Gaal nou op moeten stellen??

Het grote verschil tussen Vd Wiel en Janmaat is volgens mij nonchalant zijn. Greg kan er nog weleens non chalant bij lopen en in pussymode schieten. Janmaat daarentegen blijft bikkelen. Vd Wiel leest het spelletje beter en heeft meer ervaring. Ik laat de keuze aan Louis, want dit is echt een moeilijke keuze volgens Homer

4 maart 2014 om 09:14

dan heb je v.d. Wiel de laatste tijd niet gevolgd, sinds hij zijn basisplek heeft bij PSG speelt hij met de week soberder. Eerst defensief de taken voor elkaar en dan aanvallend de kwaliteiten brengen. Voordeel voor hem is natuurlijk wel dat PSG vaak domineert, kan hij zichzelf vaak inschakelen.

Voor mij is vd Wiel in ieder geval wel nummer 1, al is het alleen maar omdat ik Janmaat eens wekelijks op een hoger niveau wil zien acteren. Tegen de buiten van RKC of Zwolle spelen zegt mij niet zoveel.

Wat moet hij dan roepen?

Laten we hopen dat vd Wiel gewoon speelt. Haalt gelukkig weer een hoog nivo bij Psg. Dan is er in iedergeval nog enigzins 1 plek die goed is bij het nederlands elftal. Als V Dijk nou bij het Centrum kan komen dan zijn het al 2 plekken. Hoop alleen wel dat hij Indi en De Vrij in iedergeval gewoon thuis laat.

Janmaat is gewoon een koekenbakker.. Eerst zeggen dat Kishna raar loopt en zeggen dat hij beter is dan Van der Wiel.
Dat getuigt niet echt van professionaliteit, maar vooral niet van collegialiteit!! Als je zo denkt dan kan je al geen wissel zijn omdat je dan met een zuur gezicht gaat zitten.

4 maart 2014 om 09:40

Verhaegh en Bacuna gaan met alle plezier op die bank zitten als het voor Janmaat te min is.

4 maart 2014 om 11:58

VDW komt simpelweg tekort voor het niveau van het NL elftal. Hij rendeert het beste in een team waar hij zo min mogelijk hoeft te doen, zoals bij Psg. Als het om het eggie gaat is VDW de eerste die afhaakt, dat hebben we maar al te vaak gezien bij ajax en het NL elftal.
Kishna moet nog opgevoed worden, dan is het niet zo raar dat een collega wat zegt van zijn gedrag. Bij Ajax hebben ze aan hem ook de handen vol...en als je het over collegialiteit hebt, dan valt er bij hem ook nog wat bij te brengen.

4 maart 2014 om 15:21

Wat betreft de collegialiteit heb je gelijk als je er op doelt dat hij zei dat Martins Indi langzaam was. Dat was ook niet zo netjes.

Maar er zijn een paar essentiële verschillen:
Ten eerste is hij nog een speler die net komt kijken, dit was pas zijn tweede wedstrijd. Hij is jong dus dan zegt hij wel is wat dat niet verstandig is. Kishna heeft zich wel al flink verbeterd aangezien De Boer eerst niet zo te spreken was over zijn mentaliteit, maar nu gaat het beter daarom heeft hij Kishna er ook bij gehaald.

En ten Tweede, iets zeggen over je rivaal van een club is nog te begrijpen..iets zeggen over een speler die in hetzelfde elftal zit(oranje) is uit den boze lijkt mij.. Dan creëer je onrust en verkeerde rivaliteit. Tevens ben je dan egoïstisch bezig terwijl je in principe een gemeenschappelijk doel voor ogen moet hebben en dus jezelf kunnen wegcijferen.

En ten slotte: je hebt gelijk dat VDW het niet zo goed deed op het WK, maar dat lag niet geheel aan hem. Hij had inderdaad zijn vorm niet maar Robben liet VDW er ook niet over heen komen. Op de manier hoe Robben nu speelt kan dit wel. VDW speelt nu ook veel volwassener, hij is redelijk rendabel en ziet de ruimtes beter dan janmaat. VDW heeft ook veel meer ervaring op internationaal gebied, noem maar op. Dus hij zal het niveau weer snel oppikken.

Als Zlatan blij met hem is, who the fuck is Janmaat dan op die positie. Ik zie die gast alleen maar fouten maken de laatste tijd, zie zondag..

5 maart 2014 om 12:50

Kishna is een talentvolle voetballer die een grote toekomst voor zich heeft, daar zal iedereen het over eens zijn. Met Frank de Boer al hoofdtrainer kom dat vast dik in orde!

Ik ben het geheel oneens met wat je zegt over Janmaat. Wat zegt hij dan over een andere speler? Dat VDW meer ervaring heeft? Hij toont de juiste mentaliteit in het bovenstaande artikel en is respectvol naar VDW door te zeggen zich niet de vaste rechtsback te voelen. Keurig lijkt me!

Ik heb inderdaad geen hoge pet op van Vdw, maar wellicht doet hij mij verbazen. Ik ben benieuwd naar vanavond! Janmaat maakte zondag een paar foutjes, maar was wel de gevaarlijkste speler van Feyenoord en bleef als enige 90 minuten gaan. Daarnaast had hij een paar prachtige intercepties. Hij is verdedigend niet heel sterk en speelt met ongelofelijk veel risico, maar dat maakt het juist mooi om naar te kijken.

Janmaat heeft groot gelijk! Veel dreigender en beter dan vd wiel. Leuk alsback-up wanneer Janmaat geblesseerd raakt want Greg heeft al laten zien het niet aan te kunnen in oranje.

4 maart 2014 om 10:18

Wk2010 vergeten. Nee VDW presteert niets in Oranje

vd Wiel speelt champ league, top franse competitie dus is de rechtsback van oranje.

Maar dit is van Gaal dus..............

Hoe kan je nu stellen dat Janmaat beter dan vd Wiel is?

Op basis van wat?
Vd Wiel heeft al een WK en EK in de benen en speelt bij een van de beste clubs van Europa. Heeft wekelijks betere aanvallers voor zich en onderscheidt zich in deze wedstrijden vaak als erg goede speler.
Het klopt dat hij een wat mindere periode heeft gehad, maar heeft zichzelf (net als Sneijder) herpakt.

Het is juist 200% duidelijk dat vd Wiel erin moet staan en dat zal ook gebeuren.
Janmaat gelijk thuis laten als hij nu al spatjes heeft!

Hopelijk stel van Gaal al die roekies op en dan met 7-0 verliezen. kijken hoe die dan reageert met zijn peuterspeelzaal.

Edit: typfout

Erg vervelend om iedere keer Weer die grootheidswaanzin bij me eigen spelers te zien.
Altijd een grote mond in de media maar nooit eens op het veld.

"hij heeft natuurlijk veel meer ervaring op het hoogste niveau", zegt de Feyenoorder tegen Onsoranje over Van der Wiel, "maar ik heb nu natuurlijk al een paar interlands meegedaan en ik ken de jongens goed. Ik weet hoe iedereen speelt, dus ik denk dat ik wel redelijk ben aangepast aan dit team. Maar ik voel me niet echt de vaste rechtsback van Oranje, omdat je weet hoe deze trainer denkt. Ik denk dat er heel weinig jongens zijn die zeker zijn van een basisplaats."

De redenen die Janmaat hier opgeeft waarom hij eventueel basisspeler is in plaats van Van der Wiel vind ik niet echt overtuigend. Van der Wiel heeft na het WK in 2010 een terugslag gehad maar doet het de laatste tijd bij PSG goed. Janmaat overtuigt lang niet altijd bij Feyenoord.

5 maart 2014 om 17:41

toch is v gaal een jan maat fan

5 maart 2014 om 18:44

Van der Wiel speelde een tijd lang weinig bij PSG en Van Rhijn is ook niet in vorm. Geeft veel onnodige corners weg waar tegendoelpunten uit vielen (de gelijkmaker van Portugal). Dan blijft Janmaat over.

hij krijgt steeds meer

4 maart 2014 om 14:21

hij krijgt steeds meer praatjes.. van der Wiel is echt wel beter dan hem.

Sorry maar ik kijk zo nu en dan Psg en moet echt concluderen dat van der Wiel helemaal uit zijn dip is als het aan mij lig zijn dit de spelers die sowieso een basisplaats horen te krijgen omdat deze spelers een basisplaats hebben in een sterke competitie en het waar maken. Sneijder is gewoon ook weer lekker bezig met van der Vaart zou er te weinig pit in het elftal zitten op de lege plekken weet ik niet wie je moet opstellen sowieso een paar waterdragers maar die talenten hebben mij nog niet echt overtuigd Vilhena, Veltman, De Vrij, Martins Indi, Nelom, van Aanholt, Bruma, Rekik en Willem in mij ogen heeft Blind wat mij betreft een streepje voor hij zal waarschijnlijk nooit een topvoetballer maar is wel redelijk constant en haalt geen gekke fratsen uit.

Krul
van der Wiel
Vlaar
---
----
Strootman
De Jong
Robben
Sneijder
----
van Persie

Van Der Wiel is een goede optie en ik vind dat hij een plek verdiend in Oranje. Daryl Janmaat is ook goed, maar ik zou persoonlijk Van Der Wiel de voorkeur geven. Hij is veel beter geworden in Parijs en voetbalt daar ook met jongens zoals Zlatan,silva enz. Maar Van Gaal blijft Van Gaal, en met hem is de opstelling altijd een verassing.

5 maart 2014 om 17:39

jan maat zou ook beter zijn in parijs ,v d wiel heb betere spelers om hem heen en krijgt hij minder te doen

Van der Wiel speelt bijna wekelijks sterke wedstrijden op een (iets) hoger niveau dan Nederland, ik denk dat hij ook hoort te spelen op het WK. Daarnaast is Janmaat bij lange na niet goed genoeg voor het topvoetbal. Afgelopen zondag dekt hij z'n directe tegenstander Sigthorson (die er volgens velen geen hout van kan) enorm slecht bij de 1e goal en de 2e goal van Ajax mag ook als een fout van Janmaat worden gezien, zeer amateuristisch een hoekschop weggegeven. Verhaegh, van Rhijn en Leerdam lijken me betere opties voor het Wk

Janmaat moet geen rare dingen zeggen v/d wiel zoizo basis

Gewoon Jan Maat.

100% de beste rechtsback. V/d Wiel moet je helemaal niet serieus nemen!! Die kan het beste tikkies terug geven en zo af en toe eens een voorntje geven.

v d wiel werd hier bij ajax onderste boven gelopen nu speelt hij met goeie spelers dat voetbald wat makkelijker.jan maat speelt in een minder team en ik vind dat jan maat het heel goed doet en terecht de man voor de back positie is

v gaal zal voor jan maat kiezen ,ook is er wat gebeurt bij het wk met v d wiel wat precies weet ik niet maar de boel verzieken had het mee te maken

jan maat heb de hele kwalificatie mee gemaakt vd wiel niet

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren