Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax moet na dit seizoen afscheid nemen van Sigthórsson’

Laatste update:

Kolbeinn Sigthórsson heeft zijn langste tijd bij Ajax inmiddels gehad. De IJslandse aanvaller maakte in de zomer van 2011 de overstap van AZ naar Amsterdam en speelde sindsdien 44 competitieduels, waarin hij in totaal 20 keer scoorde. Zijn gemiddelde ligt iets onder één per twee wedstrijden, maar veel krediet lijkt hij niet meer te hebben. Dat denken de bezoekers van Voetbalzone.

/

De afgelopen dagen kon op de frontpage gestemd worden op de poll Moet Ajax na dit seizoen nog doorgaan met Kolbeinn Sigthórsson?. Dik twaalfduizend bezoekers brachten hun stem uit en slechts een kwart van hen (25 procent) vindt dat Ajax de aanvaller nog moet behouden. Een duidelijke meerderheid van 75 procent is echter van mening dat Ajax moet proberen een andere spits te vinden, die het vertrouwen krijgt.

Dat Sigthórsson het lastig heeft bij zijn club, is duidelijk. Hij werd weliswaar twee keer op rij landskampioen met Ajax, maar leverde met tweemaal zeven goals een relatief beperkte bijdrage aan het succes. Bovendien wordt hij achtervolgd door blessures: in september 2011 blesseerde hij zich aan zijn enkel en stond hij tot april 2012 aan de kant. Vijf maanden daarna liep hij een schouderkwetsuur op en miste hij vierenhalve maand bij Ajax.

Sigthórsson slaagt er vooralsnog niet in om de zware taak van Ajax-spits naar behoren te vervullen, zoals voorgangers Luis Suárez en Klaas-Jan Huntelaar wel lukte. Frank de Boer zei vorige week dat hij eigenlijk meer van Sigthórsson, zijn eigen aankoop, had verwacht. “Ik denk dat hij ook liever onomstreden in de spits was geweest en dertig goals had gemaakt. Hij is nog hartstikke jong, dus hij kan het zeker nog waarmaken. Hij heeft nu alleen nog niet het niveau gehaald dat hij in zich heeft.”

Kolbeinn Sigthórsson staat nu op zes goals en zal dit seizoen eindigen op...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Weg ermee. Hoesson moet ik eerst nog een tijdje in actie zien voor ik er over kan oordelen of hij goed genoeg is voor Ajax. Maar deze faalnicht mag van mij weg. Ook al is het nog zo een aardige jongen. Je hoeft niet lang naar hem te kijken om te zien dat hij enorm veel techniek mist.

16 januari 2014 om 00:09

Het feit dat je Hoesen Hoesson noemt zegt al zat over je vermogen deze situatie te beoordelen.
Sigthorsson heeft 20 goals gescoord in 44 wedstrijden- er zijn spitsen met slechtere statistieken. Als er een mooi bedrag voor hem komt moet hij zeker vertrekken, maar anders is hij een mooie backup voor Siem de Jong.

16 januari 2014 om 04:03

Klopt ware het niet dat hij niet moet fungeren als 'een mooie backup voor Siem de Jong' maar als 'de onbetwiste eerste spits van Ajax'. Vergeet niet dat De Jong in de spits uiteindelijk een noodoplossing was en dat je hem, ondanks het huidig sterke middenveld van Ajax, nog altijd als CAM moet zien.
Ajax mist absoluut een goeie eerste spits. Tuurlijk is 20 goals in 44 wedstrijden een knappe prestatie die niet veel spitsen hem nadoen, maar het kan allemaal veel beter.
Een Ajax spits moet van de buitencategorie zijn (relatief op de Nederlandse velden dan).
Ik zou nu zo 3-4 spitsen uit de eredivisie noemen die hoogst waarschijnlijk beter zouden renderen dan hij, dat hoort niet!
Aardige jongen, maar niet goed genoeg. Ik hoop stiekem ergens dat Siem volgend jaar naar Schalke gaat (beter blijft hij maar hij wil denk ik weg) en dat Klaas-Jan het nog wel even wil proberen in Amsterdam. I know....kleine kans maar a man can dream!

16 januari 2014 om 04:07

Statistieken zijn niet alomvattend. Door een gebrek aan techniek en inzicht zorgt kolbein voor enorm veel balverlies.

16 januari 2014 om 04:47

Kortom: miskoop. Fysiek niet sterk genoeg voor topvoetbal en technisch niet goed genoeg voor Ajax.

16 januari 2014 om 07:23

Drievijftwee

Dus als ik een typfoutje maak dan snap ik niks van de situatie...
Jij ziet toch ook wel dat hij totaal niet kan mee kan voetballen?

16 januari 2014 om 07:45

drievijftwee

wat een onzin, weg ermee kan niet voetballen, we hebben hoesen al als back-up, laat hem het lekker proberen bij jong ajax. als je hoesen de statistieken kijk staat hij ook op 1 uit 2, en hoesen is voetballend veel beter, heb sigthorsson nooit wat gevonden, zelf in zijn goede vorm waar hij zogenaamd veel scoorde vond ik hem niet fantastisch ofso.. gewoon een miskoop.

16 januari 2014 om 08:11

Het gaat er ook niet om of Hoesen op dit moment beter is dan Siggy. Sigthorsson speelt nu al bijna 3 jaar bij Ajax en er zit gewoon 0,0 progressie in, dat is het hem vooral! Als die jongen nou liet zien stappen te hebben gemaakt, maar dat is gewoon niet zo. Daarom gewoon iemand anders in de spits zetten en kijken of die zich wel beter ontwikkeld.

16 januari 2014 om 12:44

@ Stretfordend.....miskoop....ok. 20 doelpunten in 44 wedstrijden en dan miskoop roepen.... niet te geloven!!

16 januari 2014 om 14:00

Toen cvitanich deze statistieken had, zei iedereen: wat een matige spits! Dus eruit met die sigthorsson

16 januari 2014 om 17:54

Het kan zeker erger. Je kunt ook bijvoorbeeld een Matavz hebben gekocht voor meer geld die naar verhouding nog minder rendeert. Of Castaignos, die ook erg veel kostte en nu pas een beetje losbreekt. Een ploeg in het buitenland telt gegarandeerd nog 5 miljoen neer voor Sigthorsson.

16 januari 2014 om 10:21

@ Supporter888 Kolbeinn is inderdaad niet de speler met de beste techniek van de eredivisie. Toch is het niet "fair"om deze spits af te schrijven op zijn statistieken bij Ajax. Kolbeinn is een pure afmaker, die ook nog eens kopsterk is en het moet hebben van voorzetten van de vleugels. Sigthorsson scoorde in 32 wedstrijden bij AZ, 15 keer. Hier speelde hij samen met Brett Holman, Maarten Martens en Gudmundsson. Zeker Martens en Holman zijn spelers die graag een voorzet geven. Mede daardoor heeft Sightorsson bij AZ lekker kunnen draaien. Bij Ajax doet hij het statistisch helemaal niet slecht. Hij heeft 20 keer gescoord in 44 wedstrijd wat vergelijkbaar is met zijn statistieken bij AZ. Het nadeel voor Sightorsson is dat hij dit seizoen niet hoeft te rekenen op panklare voorzetten. Spelers als Bojan, Fischer, Schöne, staan er om bekend naar binnen te komen. Ik ben het er mee eens dat Sightorsson niet heeft kunnen brengen wat Ajax en de supporters(waaronder ik) van hem verwacht hadden. Maar om direct te zeggen: "weg ermee" Vind ik wat ver gaan. Hoesen past inderdaad beter in het huidige Ajax spel. Het zou mij alleen niet verbazen als Sightorsson er bij een andere club gewoon 20/25 in legt per seizoen.(mits hij voorzetten krijgt van de vleugels)

16 januari 2014 om 10:46

Ik ben zo blij dat er in het bestuur en de technische staf wel mensen met visie en beleid zitten, die ook nog eens verstand van zaken hebben.

Jij en vele andere opportunisten die leven met de waan van de dag kan je beter kwijt dan rijk zijn.

Ongelooflijk. Ook nog "faalnicht" noemen.
En wat Hoesen betreft, leuk spelertje, maar denk (nog) net niet het niveau dat je nastreeft.
Siggy is gewoon een goede spits. punt.

16 januari 2014 om 00:15

Joh voor Ajax begrippen doet hij het uitstekend. Goed gemiddelde ook. Verwacht men Radamel Falcao of iets dergelijks? Met het huidige beleid denk ik eerder dat Parzyszek van de Graafschap komt.

16 januari 2014 om 00:57

Een spits voor ajax begrippen is meestal een hoger niveau dan falcao, serieus. Afgelopen tien jaar hebben ze al drie betere spitsen dan falcao gehad (huntelaar Suárez Ibrahimovic). dus ja men verwacht meer van een spits dan sigtorson tot nu toe heeft laten zien. Want dat is bij lange na niet het niveau wat ajax van een spits verwacht

16 januari 2014 om 01:12

Haha die spits van de Graafschap? Liever niet. De Jong wordt onze spits de tweede seizoenshelft met achter hem Sigi, Hoesen en Kishna. Siem heeft als spits altijd goed gerendeerd en is voetballend ook de beste optie.

16 januari 2014 om 01:23

@ surreal en de Toekomst. Heren om duidelijkheid te scheppen. Ik zelf ben een Ajax fan. Met het huidige beleid zullen er helaas niet meer spelers komen zoals Ibra, Suarez en Huntelaar. Met de veranderingen in de transfermarkt qua misselijkmakende bedragen zullen clubs tegenwoordig 10 miljoen vragen voor een spits die de veters niet eens mag strikken van Mike Havenaar. Laten we maar hopen dat we goud in handen hebben met Kishna of Walian. Want een Suarez of Ibra zullen wij helaas niet tegenkomen op de toekomst.

16 januari 2014 om 03:03

Jou naam :chamakh zegt al genoeg ook een overschatte spits van de bovenste plank!
Of je bent Marokkaan dan begrijp ik t nog wel d'r zijn ook Hollanders met kuyt op hun shirt ....

16 januari 2014 om 07:15

@chamakh,

ik vind Parzyszek ook geen slechte optie hoor, ik weet dat ajax nu bijvoorbeeld een finbogasson niet meer gaat halen. en dan moet ajax een groot talent als Parzyszek halen op het moment dat je zelf geen goede spits heb opgeleid.

ik wilde allen aangeven dat voor ajax begrippen sigtorson niet het gewenste niveau haalt. en het is zeker mogelijk om voor niet al te veel geld een betere spits dan falcao te krijgen (zie ibrahimovic)

16 januari 2014 om 07:40

Dat had ik na 1 jaar al gedaan wat een gigantische miskoop is dit hij heeft gewoon het niveau niet en is veel te traag in de combinatie en als hij een keer kansen krijgt schiet hij ze er niet in . gewoon weg wezen met die gozer zelfs al speel je met buitenspelers dan scoort hij niet . kortom hij is niet goed genoeg. Voor Ajax begrippen doet hij het uitstekend? voor Ajax begrippen moet een spits minimaal 15/20 maal scoren en een bal kunnen aannemen ik zit er iedere week hij kan er echt niets van .

16 januari 2014 om 08:55

Jij hebt het volgens mij niet zo op Ajax hé? Haha.

16 januari 2014 om 08:58

Jij vind falcao niet goed genoeg? Als het kon dan zag ik hem graag bij Roda.
Sigtorson zal weer gaan scoren bij een andere club dan ajax ik denk dat hij beter bij H'veen Az Nac Roda JC Groningen of misschien als vervanger van Pelle bij Feyenoord

16 januari 2014 om 09:23

Ajax moet proberen Huntelaar terug te halen in de zomer. Heeft meen ik aankomende zomer nog een 1-jarig contract.
Denk dat geld voor Klaas-Jan geen rol meer speelt, heeft bij Real Madrid, Milan en Schalke aardig wat binnengeharkt denk ik..

16 januari 2014 om 10:39

Ik zou zo graag willen dat ze weer eens een spits hadden die er gewoon weer minimaal 25 inschiet maar die leiden ze schijnbaar niet meer op moet je kijken naar het punten aantal met een goede spits heb je gewoon 10 punten meer laat Ajax daar is in investeren .

16 januari 2014 om 14:35

Gaat het Stretfordend? Waar maak je je nu weer druk over jongen?

Op de manier hoe Ajax nu speelt komt hij niet tot zijn recht. Kolbeinn moet het hebben van voorzetten en laat Ajax daar nou net niet de buitenspelers voor hebben. Het is nu meer tiki takki voetbal en daarvoor komt hij gewoon voetballend te kort. De paar keer dat de bal wel komt en als je er dan niet staat gaat het hard. Hijs jong, maar ik zie hem bij Ajax niet meer slagen eerlijk gezegd. Hopelijk zit ik ernaast!

16 januari 2014 om 00:23

Als je spits bent hoor je gewoon altijd te scoren maakt niet uit hoe of wat, je ploeggenoten of het systeem waarin het team speelt de schuld geven zijn slappe excuses. Sigthorsson is gewoon niet goed genoeg!

16 januari 2014 om 00:31

Dat zijn geen slappe excuses. Zlatan is een wereldspits
maar echt lekker liep het niet bij barca. Niet omdat hij niet kan voetballen, maar puur omdat het spelletje wat barca speelt zonder een echte spits is.

16 januari 2014 om 14:36

Nee, het is een slap excuus dat Sigtorsson het slecht doet omdat hij geen voorzetten krijgt. Het is gewoon een matige voetballer, die alleen kan afmaken, maar niet mee kan voetballen en veeeeeeel te veel geblesseerd is.

16 januari 2014 om 08:55

Inderdaad. Als je hem voorziet van goede voorzetten kan hij heel erg nuttig zijn. Dat zag je ook in de thuiswedstrijd tegen Feyenoord toen Ligeon rechtsachter speelde.

Maar ja, zien bij Ajax meer in buitenspelers die naar binnen trekken in de trechter.

As je ziet hoe lachwekkend de voorzetten van Blind en vooral van Van Rhijn zijn, kan ik me niet voorstellen dat daar ooit op getraind wordt, dus dan verzuipt bijna iedere spits.

Waar zijn de tijden gebleven van buitenspelers als Keizer, Swart, Ling, Olsen, Van 't Schip, Roy, Overmars, Finidi enz.???

16 januari 2014 om 14:37

In de ziekenboeg krijg je nou eenmaal niet zo veel voorzetten..

echt zonde dat hij zo vaak geblesseerd is, je merkte het gelijk als hij speelde dat er meer dreiging was, kopsterk en goed in de afronding. aan de andere kant is het ook mooi voor mijn club dat hij niet helemaal uit de verf is gekomen :P

Als hij niet verbeterd is het gewoon een miskoop. Ik dacht ook dat het wel een aardige aankoop zou zijn hoor maar hij valt gewoon erg tegen. Hoesen is ook geen topper dus als Sigthorson en Siem de Jong allebei weggaan dan moet je naast Hoesen nog wel iemand hebben die er gelijk staat vind ik. Ik weet niet of dat gelijk Kishna moet zijn.

16 januari 2014 om 00:24

Ik dacht dat er een optie was om Bojan een tweede jaar te huren. Die past prima bij Ajax in de spits. Fischer en Klaassen zouden daar ook best kunnen spelen.
Toch lijkt het me inderdaad ook verstandig om voor die positie nog iemand aan te trekken inderdaad. Noodzakelijk is het echter niet,

16 januari 2014 om 01:17

Hoeft niemand bij. Ik zie De Jong niet zo snel vertrekken als hij pas enkele maanden definitief spits is geweest. Hij moet zich opnieuw bewijzen bij clubs en zijn mindere eerste seizoenshelft zorgde waarschijnlijk al voor enkele vraagtekens bij clubs..

16 januari 2014 om 01:59

Siem kan dat prima invullen idd, zie hem het liefst ook dicht bij de goal spelen. Dat seizoen met Pantelic vond ik hem echt op zijn best, die vulden elkaar prima aan. Onvoorstelbaar ook dat we na Kluivert geen fatsoenlijke spits meer hebben opgeleid.

16 januari 2014 om 05:57

Siem heeft de kwaliteiten om een echt goede spits te worden in dit Ajax spelletje.
Is behoorlijk sterk, kan goed koppen, goed in de combinatie en gaat voorop in de strijd.
Als Siem zich volledig op de spitspositie richt en Klaassen blijft zo sterk spelen wordt dit een geweldig duo.

16 januari 2014 om 13:04

Siem gaat zo goed als zeker weg deze zomer. Hij wilt weg en hij mag ook weg. Heeft nog aaar 1,5 jaar contract.

16 januari 2014 om 14:06

Ik zou Siem de Jong langer houden, desnoods gratis de deur uit laten lopen. Sinds het vertrek van Huntelaar hebben we nooit een echt goede spits gehad. El Hamdaoui, Pantelic, Sigi, Hoesen.. Het waren allemaal niet de echte toppers. De Jong kan weer eens een topper worden. Hij heeft werkelijk waar alles; scoort zelf makkelijk, goed in de combinatie, goed in koppen, sterk aan de bal.. Werkelijk waar, hij heeft alles en dat is moeilijk te vervangen. Bijna niet te vervangen zelfs..

Bij Eriksen dacht ik ook al; als we dat bedrag ervoor terugkrijgen dan kunnen we hem net zo goed houden en voor De Jong zullen we nog minder krijgen verwacht ik.. Eriksen was jonger, stond van jongs af aan al bekend als groot talent, had al een groot aantal interlands achter zijn naam.. Hij stond er gewoon beter op bij de grote clubs.

Dan kan hij in de aanval Fischer en hopelijk Kishna bij de hang nemen. Na het transfervrije vertrek van De Jong kan bijvoorbeeld Kishna weer naar de spits geschoven worden. Hoe dan ook; De Jong is erg belangrijk voor Ajax geweest de afgelopen seizoenen. Hij is nooit de beste, maar altijd een van de beste en om over enkele jaren telkens een van de beste bij Ajax te zijn is op zich al een hele prestaties, kijkend naar het switchen van posities waar hij jaarlijks mee te maken heeft.

Geen spits voor Ajax, meer een meevoetballende, kansverprutsende, onzelfverzekerde jongen.

Spitsen als Huntelaar en Suarez waren de spitsen die we gewend zijn, maar toen kwam Sigthorsson.
Ik vind Hoesen wel een Ajax-spits, alleen moet hij nog groeien en de kans krijgen.

Sigthorsson komt ook wat techniek te kort, balaanname, dribbeltechniek, afwerking, enz.

16 januari 2014 om 00:15

Meevoetballend ? Als hij ergens tekort in komt...

16 januari 2014 om 00:23

Hij zou alleen de bal moeten aanraken om hem op goal te krijgen en verder nooit. Pure afmaker zonder actie of techniek. Maar geef je hem veel hoge ballen of voorzetten waar ie tegenaan kan lopen is ie ook voor ajax goud waard. Maar vertel dat knze buitenspelers even

16 januari 2014 om 00:28

Juist. Daar ligt ook meteen het probleem, die hebben wij niet. Zoals ik al in een eerdere post zei, als je de ballen die dan wel voorkomen niet maakt dan kan het heel snel met je gaan..

16 januari 2014 om 00:33

Toch jammer he. Op lage voorzetten van de buitenkant is ie bereid zijn benen te breken zo fanatiek vliegt ie er dan op. Vaak met goals tot gevolg. Helaas moet ie het vooral doen met kansloze voorzetten, rebounds en ballen innde voeten

16 januari 2014 om 01:23

Bulykin is koppend en afmakend beter. Blijft er niet veel over van deze jongen dus.

Deze jongen heeft het moeilijk, door het spel van ajsx moet hij vaak meevoetballen en verdedigen. Toen hij er nieuw was deed hij bet best goed. Als Vitesse hem binnen zou balen ziu hij de topscorer worden, dan zou hij wel bediend worden en vertrouwen krijgen.

Matige speler. Heb nooit begrepen waarom Ajax hem uberhaupt heeft aangetrokken. Hij heeft in 1seizoen bij AZ 15goals gemaakt waarvan 5 tegen 1ploeg. Slecht beleid.

Ik zou Hoessen de kans geven, hij heeft al veel meer laten zien dan sigthorsson in veel minder wedstrijden of misschien is ruilen voor Finnbogason met een zak geld een idee?

16 januari 2014 om 00:21

Sightorsson is een prima spits, maar hij past gewoon niet in het ajax systeem. Sightorsson is net zoals bijvoorbeeld Bas Dost erg afhankelijk van de aanvoer van de zijkanten.

Bij Ajax word er echter iets heel anders van een spits verwacht. Ajax speelt in principe met een valse nummer 9. Een Ajax dient veel techniek te hebben, en mee te verdedigen. Dit is gewoon niet het type spel dat bij Sightorsson past. Prima spits, maar niet voor Ajax.

16 januari 2014 om 00:25

Hij past prima in het systeem. Maar we spelen niet in het systeem aangezien de buitenspelers vaak tegen hun voet in staan. Met klassieke buitenspelers die achterlijn halen en met goede been zuiver voorzetten geloof ik in sigi

16 januari 2014 om 00:31

Ik geloof ook in Sightorsson, begrijp me niet verkeerd, maar Ajax speelt (helaas) niet met klassieke buitenspelers. Ze snijden het liefst allemaal naar binnen, en dan heb je gewoon een voetballende spits nodig, die zich in laat zakken om ruimte te creëren voor de buitenspelers.

16 januari 2014 om 04:22

Dat vind ik onzin. Ten eerste vind ik het veel beter om buitenspelers naar binnen te laten komen. Je hebt dan alle 3 de aanvallers die doelgericht zijn. In dit systeem horen de backs de voorzetten te geven. Je speelt ook meteen veel aanvallender en dwingender. Zoals de laatste fase tegen Roda bijvoorbeeld.

Daarnaast heeft sigi toch genoeg bruikbare ballen gehad. Hij mist gewoon vertrouwen.

Wat ik apart vind is dat Hoesen veel balvaster is dan sightorsson.

16 januari 2014 om 00:22

Dan krijg je weer precies hetzelfde idee. Finnbogason is een exacte replica van sigthorsson.

16 januari 2014 om 00:26

Finnbogason is een verbeterde versie van Sightorsson een type Huntelaar. Hij is de spits die Ajax nodig heeft, iemand die goals scoort maakt niet uit hoe!

16 januari 2014 om 00:27

Finn heeft wel meer een actie en is minder blind. Maar zonder aanvoer heb je idd aan beiden niks en meevoetballen kunnen ze ook niet. Sigi werkt wel veel harder.

17 januari 2014 om 10:33

Klopt helemaal. Maar dat was Sigi ook voordat hij naar Ajax ging. Stel Sigi zou naar Heerenveen gaan. Dan zou ik zeker weten dat hij er daar ook 15-20 per seizoen in kan liggen. Ik geef je gelijk dat Finn wel iets scherper is, maar zoals ik al zij toen Sigi naar ajax kwam was hij dat ook.

Hij is een klasbak als hij tegen ballen aan kan lopen. Met de bal aan de voet heb je er niks aan. Komt op kracht wel een man voorbij maar is dan nooit meer in balans. Verder blind voor de goal. Of technisch beperkt. Kiest altijd voor de pegel als hij op keeper afgaat. Omspelen of stiften kan hij niet

16 januari 2014 om 14:38

Klopt.

Verkopen aan een club als FC Utrecht, Groningen of Herenveen denk dat hij daar het niveau wel aan kan.

Mag van mij weg, heb hem lang krediet gegeven maar hij mist teveel kansen en je kunt niet op hem bouwen. Ik zie heel, heel erg graag Huntelaar terug.. voor de ervaring en als goaltjesdief/aanspeelpunt, zou echt een impuls voor ajax zijn.

16 januari 2014 om 00:29

Dan kunnen we eindelijk eens serieus gaan denken aan meer dan overwinteren in europa. In de competitie levert het ook 25 goals meer en dus een eenvoudige titel op. Topidee. Regel ff

16 januari 2014 om 00:31

Huntelaar is helemaal niet zo'n goed aanspeelpunt, dat heeft hij bij Oranje bewezen.

16 januari 2014 om 00:36

Dat is een heel ander niveau natuurlijk. In europa zal hij ook minder uit de verf komen als aanspeelpunt maar komt zijn scorend vermogen erg van pas. Plus slimheid en mentalitiet

16 januari 2014 om 00:40

Tegen die B landen in de kwalificatie faalde hij al als aanspeelpunt, dan gaat het je bij Ajax al niet lukken wat Hoessen wel lukt in de CL.

16 januari 2014 om 00:51

Adonai, Hoessen scoorde tegen het derde elftal van Barcelona in de CL.

16 januari 2014 om 00:58

Hoesen vergelijken met Hunter rn dan hoesen beter noemen. Dan is discussie zinloos he.

16 januari 2014 om 08:09

Hoesen noem ik niet beter, hij werkt alleen beter als aanspeelpunt. Bij Huntelaar zag je bij Oranje dat alle ballen van zijn voet springen, Hoesen neemt ze strak aan, gebruikt zijn lichaam om de bal vast te houden en dat werkt goed voor het Ajax spel, middenveld kan aansluiten etc.

16 januari 2014 om 13:06

Huntelaar heeft techniek genoeg hoor. Die ballen stuiteren helemaal niet continue van zijn voet. Ben je niet in de war met Kuyt?

16 januari 2014 om 08:00

Ik zie heel heel graag Zlatan terug. En hopen dat hij Cavani meenermt. Dat zou pas een impuls zijn.. Huntelaar komt echt meer voor Ajax voetballen.

16 januari 2014 om 14:32

Ja dat zie ik ook maar vind ik ook minder realistisch. Huntelaar zie ik eerder terug komen.

16 januari 2014 om 17:21

Stan, Huntelaar gaat echt niet terug komen naar Ajax. Voor spitsen is het sowieso moeilijk bij een oude club aan de slag te gaan. En helemaal bij Ajax zal hij nieuw talent in de weg staan... Vergeet het maar.

Prima spits, indien fit goed genoeg! Als je net terug kom van een blessure duurt het altijd even voordat je weer in vorm ben... Dan is 20 goals in 44 wedstrijden helemaal niet slecht

Siggi is gewoon een goede spits. Prima statistieken want het is niet makkelijk om in de punt van de aanval te staan bij ajax.
Alleen denk ik dat ajax met de huidige type vleugelspelers meer behoefte heeft aan een beweeglijkere spits zoals hoesen, alleen dan wel dodelijker voor het doel. Beetje een type suarez.
Hoesen laat zien dat hij talent heeft maar het meeste lukt steeds net niet...net niet op tijd of net een stap teveel gezet.

Jammer dat hij zo blessure gevoelig is, hij is namelijk een prima afmaker. Maar met buitenspelers die (te) vaak voor eigen succes/andere opties gaan valt er weinig eer te behalen. Wanneer een persoon als Huntelaar er had gestaan had hij veel meer ballen afgedwongen, dat weet ik zeker.

Maar zo als iemand boven mij al zei, het ontbeert Sigi ook (enorm) aan zelfvertrouwen. Denk dat het uiteindelijk voor beide partijen het beste is om uit elkaar te gaan. Een schone lei voor Sigi.

Redelijke speler, staat er wel.maar is kwetsbaar, snel blessures.

Het mooie is dat we als Ajax nog een talentje hebben lopen: Klaassen.
Deze jongen ziet de mogelijkheden, en maakt vaker af dan Sightorsson.

16 januari 2014 om 01:18

Klaassen is net droog achter de oren en geen spits, zet Klaassen in de spits en hij ziet de mogelijkheden wel en maakt net zoveel doelpunten als Sigthorsson. Ajax speelt momenteel zonder klassieke buitenspelers en een spits is afhankelijk van een goede voorzet. Vreemde reactie van jouw kant, Klaassen is een middenvelder die hetzelfde rendement op gaat leveren als Sigthorsson op 9 bij een gebrek aan een fatsoenlijke voorzet!.het is gewoon te schandalig voor woorden dat Ajax al drie jaar lang speelt zonder klassieke buitenspelers die een spits kunnen bedienen.

16 januari 2014 om 03:03

Helemaal mee eens, Schandalig!!! En toch in die 3 jaren, 3 landstitels weten te bemachtigen. Hoe doen ze dat toch..?

Hoe?
Want welke club zou hem willen hebben dan? Te veel blessures, nu ook nog eens flinke missers etc.
Oké, als er een club komt, ja, laten gaan is dan een optie maar anders gewoon hopen dat hij zich verbetert etc.

Hadden ze Lewandowski maar gratis moeten binnen halen..

Hij is gewoon niet de ideale 'Ajax'-spits, daarvoor mist hij te veel. Heeft een matige balaanname, functionele techniek schiet te kort, te grote draaicirkel, niet in staat met zijn rug naar de goal te spelen, volledig afhankelijk van de flanken en niet in staat zelf wat te creëren. Heb hem lang verdedigd maar ook ik moet nu wel concluderen dat hij gewoon te kort komt, ondanks dat ie 1 op 2 loopt. In mijn ogen hebben we na Kluivert bijster weinig spitsen opgeleid, wordt echt weer eens tijd zeg.

Al die reacties dat Sightorson niet goed genoeg is. . Hij loopt 1 op 2. Dat is niet slecht voor een speler met veel blessures. Als hij dit is een vertrouwen krijgt betaalt hij dat zeker terug.

Daarbij staat hij verschrikkelijk vaak op de goede plek voor de goal. Alleen rond hij momenteel belabberd af. Maar daar is op te trainen en dat scoren komt vanzelf weer terug. Nog een kans geven die jongen dus

Is gewoon een prima spits. Presteert dat jaar nou niet geweldig, maar in Sightorsson zit nog heel veel potentie! Grote Sterke spits en wanneer hij ook nog eens gaat scoren... Scoorde dit jaar de belangrijke gelijkmaker tegen Twente..

Siggi maakt het de laatste 2 seizoenen niet waar, dat klopt. Blessures waren één ding, vertrouwen het andere.
Tegen Roda JC uit zagen we duidelijk hoe zijn vertrouwen er voor staat, vlak na rust een kans voor haast open doel missen door te laks in te schieten, terwijl hij vol had moeten uithalen.
Tegen Cambuur veel te weinig vechtlust tonen, het deed pijn aan je ogen.

Als Siggi niet de moraal kan opbrengen om terug te vechten dan moet Ajax hem van de hand doen.
Van de andere kant is juist zijn specialiteit uit onmogelijke hoeken te scoren of onmogelijke ballen toch in het doel te werken.
Die specialiteit moet hij als invaller weer laten zien, dat vertrouwen moet hij uit zichzelf halen, De Boer zal het hem niet meer geven.
De optie vanaf links dat te etaleren is er ook natuurlijk, maar dan mag het weer niet ten koste van het teambelang gaan.

Dat hij zich in een lastige situatie heeft gemanoevreerd is zeker, persoonlijk vind ik dat Ajax hem nog één seizoen de kans moet geven, zeker als De Jong in de zomer vertrekt.

Toen hij zijn eerste wedstrijden voor Ajax speelde viel me juist op dat hij zo sterk was in de duels en moeilijk van de bal te zetten was. Hier is echt niks meer van overgebleven. Is totaal niet balvast en verliest bijna elk duel.
En dan die kansen die hij maar blijft missen....vind het het heel zonde en weet niet precies wat er gebeurd is maar het is niet meer dezelfde Sigthórsson als in het begin

En terecht. Heeft z'n beste tijd gehad, tijd voor een nieuwe uitdagen.
Voegt ook helemaal niks meer toe

Ach ja, wat kun je over Kolbeinn zeggen...
Bij AZ was het een "top"spits maar dat had idd te maken met de spelers die hem constant hebben voorzien van perfecte passes.

Ik lees dat Kolbeinn bij AZ in 32 wedstrijden 15 keer scoorde. Deze statistiek geeft wel een vertekend beeld als je weet dat Hij tegen VVV ooit eens 5 goals maakte.

De beste man is zeer blessure gevoelig en maakt zelden beslissende goals. De investering is daarmee in mijn ogen te groot geweest.

Als je er nu 3 a 3,5 miljoen voor kan vangen is dat het maximale, denk ik.

Zou deze jongen weer terug naar AZ gaan zou hij het daar weer kunnen maken?

Erg jammer dat hij het niet heeft gered in Amsterdam ik denk dat het een welkome versterking is voor elke top of sub topper is in de Eredivisie.

ik hoop dat Ajax nu een echte spits haalt misschien Zikovic iets voor jullie?

Als je die van Groningen bedoeld, denk ik dat je met Hoessen een betere in huis hebt.

waar is de tijd dat Ajax gerenommeerde versterkingen (met naam) naar Amsterdam haalde. Ik weet dat geld hierin een rol speelt, maar het kunnen ook transfervrije of gerenommeerde spelers op leeftijd zijn die de spitspositie bij Ajax naar behoren kunnen invullen.

16 januari 2014 om 13:19

Tegenwoordig verdien in je de Russische landen veel geld. Oliestaatjes. Heel Nederland wordt intussen leeggeroofd door de clubs in het buitenland die het gewoon niet meer weten en geen idee hebben wat ze in godsnaam aan het doen zijn.

Heeft toch aardig wat kansen gehad van Frank de Boer, speelt echter zelden een goede wedstrijd moet het echt hebben van zijn doelpunten en die statistieken zijn nou ook niet bepaald imponerend. Wat mij betreft is Hoesen hem inmiddels wel voorbij in de hierarchie. Die heeft tenminste nog een bijdrage aan het spel, ook als hij niet scoort.

Denk dat je na dit seizoen nog een mooi bedrag voor Kolbeinn kunt krijgen ook. Er zal dan wel een andere spits voor in de plaats moeten komen, want in Jong Ajax en de A1 lopen er op die positie nou ook niet bepaald grote talenten rond, tenzij ze in Kishna een spits zien die heeft het daar in de A1 wel goed gedaan maar dan ook maar een wedstrijd of 5.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren