Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax verhoogt bod met 200.000 euro, maar steggelt nog over salaris’

Laatste update:

Ajax blijft bezig met de komst van Ola John. Het Portugese A Bola schrijft dinsdag dat de Amsterdammers hun initiële bod, een bedrag van 400.000 euro voor de huur van John tot de zomer, met 200.000 euro hebben verhoogd. De regerend kampioen is bereid zes ton over te maken aan Benfica voor het tijdelijk afstaan van de vleugelaanvaller. Witte rook is er echter nog niet.

/

Benfica staat erop dat Ajax gedurende de huurperiode ook Johns volledige salaris op zich neemt. Dat wil de club vooralsnog niet en dus is er geen akkoord in zicht. Ajax en Benfica hebben nog zo’n drie weken om er samen uit te komen, al zit de concurrentie ook niet stil. Twee clubs uit de Premier League willen de 21-jarige John ook graag huren van as Águias: Liverpool en Swansea City.

Benfica heeft geen voorkeur voor een tijdelijke nieuwe bestemming voor de ex-speler van FC Twente. Ajax hoopt er met de Portugezen uit te komen, maar is niet bereid zijn grenzen nog veel verder te verleggen. Benfica haalde eerst nog de neus op voor het bod van 400.000 euro, schrijft A Bola. Nu Ajax verder is gegaan wil de club wel blijven praten met de Amsterdammers.

Moet Ajax het volledige salaris van Ola John op zich nemen tot de zomer?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bod met 50% verhogen kan ik me nog in vinden, als Ajax maar niet het hele salaris voor zijn rekening neemt. Dat vind ik wat overdreven. Maar Overmars kennende doet hij dat ook niet.

7 januari 2014 om 14:21

Zou ook belachelijk zijn. Denk dat hij 2 mil verdient waardoor je 1.6 miljoen kwijt bent aan een half jaar huren van John.

7 januari 2014 om 14:23

Precies, en dan moet je ook nog maar afwachten of hij er meteen staat. Hij heeft namelijk geen wedstrijdritme.

7 januari 2014 om 14:24

Hij verdient €1.125.000. Dus daarvan de helft gaat nog wel

7 januari 2014 om 14:27

Dat zou echt veel te gek zijn, Ajax heeft namelijk wel een paar opties voor die posities met fischer, andersen, de sa, sana, bojan en Meleg. Dat zijn geen toppers of spelers met ervaring, maar 2 miljoen betalen voor 6 maanden John zou ik nooit doen. Dan kan je beter je eigen spelers een kans geven. Want zoveel heeft John nou ook weer niet gepresteerd dat hij ineens alleen ajax naar het kampioenschap lijdt.

7 januari 2014 om 14:32

En is hij nog echt zo nodig dit half jaar? Als we nog in de CL zaten wellicht. In de EL zou hij wel van waarde kunnen zijn. Maar het kampioenschap moet met het huidige spelersgroep ook goed haalbaar zijn.

7 januari 2014 om 14:43

@ft9vvk

Mogelijkheid is natuurlijk ook om voor dat geld of iets meer iemand aan te trekken.

7 januari 2014 om 15:03

doe je zijn boekhouding of zo? :-)

7 januari 2014 om 15:54

Ja precies, net of ze zijn loonstrookjes hebben en precies weten wat hij krijgt

7 januari 2014 om 18:03

@robert41 en Am****

Salarisen van spelers kun je zo natrekken op het internet. Google maar even...

7 januari 2014 om 20:35

Dat ook, ze moeten blij zijn dat hij weer fit kan worden bij Ajax... anders laten ze toch hun kapitaal wegrotten op de bank.
Hun probleem, gewoon een deadline stellen want ik wil ZSM een versterking hebben.
Dan kan die lekker met de groep trainen en aan het spelletje wennen etc.

8 januari 2014 om 07:32

Tel jij het maar even neer.

7 januari 2014 om 14:26

Volgens mij verdiend John 1,4 miljoen bruto per jaar bij Benfica, dat zou betekenen voor een halfjaar dat Ajax 7,5 ton salaris betaalt.

Lijkt me niet dat men dit gaat doen want dan bedraagt je kale uitgave al bijna 1,4 miljoen en dan krijgt hij ook nog bonussen als men kampioen word of iets dergelijks.

Als Benfica hier aan vasthoudt dan gaat hij zeker naar de Premier League.

7 januari 2014 om 14:39

Corrigeer me als ik het mis heb maar ik dacht dat Ajax voor het huren van Bojan ruim 2.5 miljoen euro had betaald en dat is zonder zijn salaris. Als ze dat dan wel doen dan denk ik dat ze dit misschien ook wel gaan doen ondanks dat het een dure grap wordt.

7 januari 2014 om 14:42

Rekenen is niet je beste eigenschap zie ik zo...

als benfica zo moeilijk doet en zulke eisen stelt doe je het toch lekker met eigen jeugd.. of koop hupperts ben je mischien 2 miljoen kwijt en heb je een speler die van jou is en nog kan doorgroeien. . Of geef de sa of sana een kans.. sana vanaf links heeft voor mijn idee nog steeds niet verkeerd uitgepakt.. alleen op rechts is die echt dramatisch..

7 januari 2014 om 14:42

Lijkt me niet dat de bonussen van Ola John meegenomen worden...
Als Benfica dus kampioen wordt krijgt Ola John bijvoorbeeld 100.000 van Ajax?!
Dat gedeelte zal Benfica echt zelf moeten betalen. Ze kunnen wel afspreken dat wanneer Ajax kampioen wordt ze Benfica meer moeten betalen, maar gezien Overmars....denk het niet.

7 januari 2014 om 14:46

Rekensom klopt inderdaad niet omdat ik uitging van 1,5 eerst maar dat veranderd niks aan de totale uitgaven die voor Ajax dan ook nog steeds rond de 1,4 miljoen voor een halfjaar liggen.

7 januari 2014 om 14:41

6 ton voor 4/5 maanden? Zo zeg. Dat zijn geen kleine bedragen. Bijna een miljoen weggooien aan een tijdelijke versterking. Dit is toch niet des Ajax?

*salaris excluis.

Hoeveel salaris verdiend deze jongen dan? Mocht het op halfjaarbasis meer dan 1 miljoen euro zijn dan zijn we denk ik kansloos. Die PL betalen dat wel.

7 januari 2014 om 14:21

De vraag is ook of dat wenselijk is, een speler huren voor 1,6 miljoen Euro (uitgaand van jouw één miljoen Euro) om een half seizoen te spelen.

Als je een speler huurt voor een half seizoen en de kosten zijn meer dan een miljoen dan moet deze speler erg nodig zijn en er direct staan, ik vraag me af of dit het geval is...

7 januari 2014 om 14:36

Dus dan zijn de kosten (600.000 euro +(1.1250.000/2))=1.162.500.
Niet niks voor een halfjaartje dan. Gekkenwerk eerlijk gezegd dus dan denk ik dat Ajax afhaakt. Maar ondanks dat zal ik zijn komst gewoon toejuichen (ondanks dat ik het bedrag te hoog vind) op voetbalgebied denk ik dat hij van waarde kan zijn met name in Europese wedstrijden. Met Fischer en Schone op de flanken maak je het jezelf echt lastig.

7 januari 2014 om 14:21

dit word een lastige missie voor ajax hoop dat hij wel komt

7 januari 2014 om 14:25

Hij verdient €1.125.000

7 januari 2014 om 14:46

Dat is netto, Ajax moet gewoon het bruto salaris betalen.

7 januari 2014 om 14:51

Nou dan wordt het helemaal een dure grap als hij dat netto verdiend.
Die gaat naar de PL

7 januari 2014 om 15:43

Bruto betekent dat 1,4 miljoen in Portugal.

7 januari 2014 om 15:52

O oke, ik dacht aan de Nederlandse belastingtarieven. Alsnog best veel daar niet van.

Ik denk dat hij wel een aanwinst zou zijn, de vraag is echter of dat het bedrag goed praat want voor een half seizoen vind ik dit toch vrij fors bedrag (uitgaand dat het salaris er ook bij komt).

7 januari 2014 om 14:20

Precies! En dan is het nog maar afwachten wat hij gaat brengen want hij heeft in een half jaar tijd bijna geen wedstrijden gespeeld.
Dat Ajax probeert hem te huren vind ik prima, maar moet niet ten koste gaan van alles (lees: veel te veel geld).

Laat maar zitten dan, graag of niet hoor Benfica, Ajax wordt toch wel kampioen en als dat zonder Ola John moet, dan maar zonder.

7 januari 2014 om 14:44

Als Ajax toch wel kampioen wordt kunnen ze beter helemaal niemand huren/kopen nu.
Blijkbaar zien Marc en Frank dat iets anders.

7 januari 2014 om 15:01

@kx22

Willen ook graag hoge ogen gooien in de EL denk ik zo . Maar de kwaliteit voorin mag sowieso nog wel wat beter inderdaad. Ook al ben ik net zoals none van mening dat Ajax ook met deze selectie wel kampioen kan worden, toch zou in de vorm van John er een extra zekerheidje op de zwakke flanken komen te staan.

7 januari 2014 om 15:04

Echt he!
Ik vind het altijd leuk om te zien dat iedereen - inclusief ik - het vaak het beste weet. Terwijl de mannen met verstand erover handelen..

Ik vind John een leuke optie, maar niet meer dan dat. Het voordeel is dat hij de Nederlandse competitie goed kent. Maarja, zal hij het waar maken? Bojan zou ook een van de betere moeten zijn, heb ik amper gezien dit seizoen!
Ook is het wel een signaal naar Fischer denk ik zo om John te halen.

7 januari 2014 om 16:11

Ajax wil meer dan alleen kampioen worden.
Dat is hun goedrecht, maar van mij hoeft dit niet ten koste van al te veel geld, als de buitenwereld financieel tegenwerkt hebben ze uiteindelijk eigenlijk zichzelf ermee. Als dat is wat ze willen moeten ze dat vooral doen, Ajax bied ze een gouden kans, maar als ze dat goud ook nog vol met diamanten wil kan Ajax dat natuurlijk niet doen.

Als Benfica zo moeilijk blijft doen, gewoon stoppen met de onderhandelingen en klaar!

Een belletje naar Barcelona en dan maar Cuenca ophalen en hopen dat hij zijn belofte gaan inlossen.

7 januari 2014 om 14:20

In ieder geval niet te veel gaan betalen. Verder loopt Cuenca zijn contract volgens mij aan het einde van dit seizoen af, of het seizoen daarna. Dus is hij na dit seizoen vrij goedkoop op te halen.

Cuenca heeft in de wedstrijden die hij speelde laten zien dat hij ontzettend makkelijk passeert. Hij moest alleen nog wennen aan de loopritmes van de spitsen en opkomende middenvelders. Je zag echt wel dat hij kon voetballen.

Mocht Barca hem niet laten gaan, dan zou ik voor Kostic gaan van Groningen. Goede speler, vrij jong. Betaal je wel een goede duit voor denk ik, maar die gok moeten we maar wagen. Of iemand in de jeugd moet zich nog explosief gaan ontwikkelen maar dat zie ik zo niet gebeuren.

7 januari 2014 om 14:29

Cuenca heeft tijdens zijn periode bij Ajax niet bijzonder veel laten zien, maar voor zijn blessure bij Barcelona zeker wel. Hij heeft dus echt wel de potentie om een hele goede speler te worden.

Zover mij bekend had Cuenca interesse om naar Ajax te komen. Als hij nog een contract heeft voor langer dan een halfjaar dan zou je hem kunnen huren met de optie tot koop. Mocht hij dan tegenvallen kan je hem terug naar Barcelona sturen, anders gewoon houden als Marc een goede prijs kan afspreken.

7 januari 2014 om 14:32

Helemaal mee eens.

Hopelijk is de prijs van Kostic door het weghalen van de terugkoop clausule van Bizot een stuk gedaald voor Ajax.

7 januari 2014 om 14:41

Cuenca heeft voor mij genoeg laten zien. Je ziet aan alles dat die jongen makkelijk passeert. Kan goed combineren, en gaat graag buitenom. Als je hem er hebt staan, is Sigi ook veel nuttiger. Nee doe mij Cuenca maar weer.

Rh_afca
Groningen en Ajax hebben een redelijk goede historie als het om transfers gaat, dus ze zullen Ajax misschien een heel klein beetje matsen, maar dan nog zal Kostic niet goedkoop zijn.

7 januari 2014 om 16:59

Ajax had ook weer interesse in cuenca als ie fit was maar het scheen dat ze cuenca pas laat wouden laten gaan ivm met mogelijke transfair en dus geld voor barca.

7 januari 2014 om 14:33

Zodat hij weer een halfjaar in het AMC ziekenhuis kan zitten?
Leuke speler maar o zo blessure gevoelig. Dan nog liever niemand halen.

7 januari 2014 om 14:45

Als ik Ajax was zou ik proberen alsnog voor Narsingh te gaan. Bij PSV hebben ze op deze positie spelers genoeg (bakkali, Jozfszoon en eventueel Park of Wijnaldum). Aangezien PSV een spits zoekt zou ik proberen Sigthorsson als ruilmiddel te gebruiken. Wellicht dat ook Moisnder te porren is voor een overstap naar Eindhoven. Naar mijn mening zou dit voor beide partijen een aardige oplossing zijn.

Cilissen
Van Rhijn
Veltman
Denswill
Blind
Schöne
Klaassen
Duarte
Narsingh
De Jong
Fischer
7 januari 2014 om 14:55

Hahahah en waarom zal PSV Narsingh ruilen voor Sigi en Moisander of Ajax die 2 voor Narsing?
En zal jij als speler je basisplaats bij Ajax opgeven voor een avontuur in Eindhoven?
Met alle respect maar dat gebeurt natuurlijk nooit.
PSV versterkt de concurrent niet en Ajax idem.

7 januari 2014 om 15:02

Waarom zou je een concurrent niet versterken als je er beide beter van wordt? PSV heeft behoefte aan een ervaren verdediger en willen een nieuwe spits? Buitenspelers hebben ze in overvloed.
Daarnaast zal Moisander toch ook wel doorhebben dat hij ij Ajax wordt verdrongen door Veltman en Denswill? Ook Sigthorsson staat zwaar ter discussie, dus zo gek vind ik het allemaal niet.

7 januari 2014 om 15:05

Blij dat jij niet aan het roer staat bij Ajax zeg. Eerst al zo'n vreselijke constructie bedenken en vervolgens ook nog in je opstelling klaassen op de verdedigende positie neerzetten? Asjemenou.

7 januari 2014 om 15:22

Ooit gehoord van met de punt naar voren spelen? Met supporters zoals jij ben ik inderdaad blij dat ik niet bij Ajax aan het roer sta

7 januari 2014 om 17:20

@feyeniels

Hahah gast, waar je is je defensieve zekerheid dan? Geen van die spelers gaat veel verdedigend werk opknappen. Bovendien is er de laatste jaren juist gewerkt aan een middenveld met twee aanvallende spelers en één verdedigende speler, waarom zou je dat ineens helemaal om gaan gooien? Die opstelling van jou zou voor geen meter draaien. Daarbij waarom zou je het succesvolle middenveld Klaassen, Blind, Serero uit elkaar trekken als die hebben bewezen samen goed te draaien?

Maar als Feyenoord-supporter snap ik dat je constructies en opstellingen bedenkt om Ajax vooral zo slecht mogelijk te laten draaien

Ik hoop niet dat John naar Ajax gaat. 1. John komt bij ons uit de jeugd, en ik zou het moeilijk vinden om hem te zien bij Ajax. (noem me kinderachtig of niet.) 2. Hij is gewoon enorm goed en hij kan Ajax echt versterken...

7 januari 2014 om 14:21

Ja wat vervelend is dat he, je jeugdspelers bij een concurrent zien spelen...

7 januari 2014 om 14:32

Bakkal bij jullie zien vind ik dit seizoen niet zo vervelend hoor

7 januari 2014 om 15:58

Ja dat klopt daar weten jullie alles van.

7 januari 2014 om 14:25

dat had ik nou ook bij fer en die maakte nog een directe stap.
Het maakt de concurrentie gewoon sterker.

7 januari 2014 om 14:42

Jopie22,

Je mag ook best trots op jullie jeugd zijn als er een speler in de basis van Ajax speelt.

7 januari 2014 om 14:43

Zullen we Promes dan ook weghalen bij jullie?

7 januari 2014 om 14:53

Ja, die hadden jullie goed kunnen gebruiken he??

Kunnen ze voor dat geld geen goede centrumspits halen?

Dat is dan wel een dure grap voor een periode van 6 maanden. 6ton en ze willen dat Ajax zijn salaris betaald. Ik zou als ik Ajax was Ola John vergeten en verder kijken. Genoeg vissen in de zee en wie wilt niet voor Ajax spelen. Het is een goeie versterking voor Ajax, maar het wordt allemaal teveel.

7 januari 2014 om 14:30

Inderdaad een dure grap. Zonder salaris kom je al uit op ongeveer 25.000 euro per wedstrijd. Met salaris erbij kom je dan op meer dan 30.000 Euro per wedstrijd.
Stel dat hij geblesseerd raakt....

De concurrerende Engelse clubs zijn wel bereid dergelijke risico's te nemen maar het past niet echt in het Ajax beleid van de laatste jaren.

7 januari 2014 om 14:36

Jah ik bedoel maar. Ajax kan beter verder kijken en ze zulken zeker wel wat vinden, wie weet loopt er in Nederland wat rond en hoef je niet eens zoveel voor te dokken. Ajax moet beetje geduldig te werk gaan en dat zal ze misschien belonen

6 ton betalen voor een speler dat na 6 maanden niet eens van jou is? Over weg gegooid geld gesproken. Kan ajax dan niet beter gewoon in de eigen selectie rondkijken? Ajax heeft opties genoeg?

Edit: Bedankt Erno

7 januari 2014 om 14:33

6 ton is veel geld, maar zou Ajax nog kunnen overwegen. Er komen echter nog salariskosten bij dus dat bedrag zal sowieso hoger liggen dan 6 ton als het aan Benfica ligt.

7 januari 2014 om 14:51

Waarschijnlijk gaat het dan richting de 1,6 miljoen (salarisplafond plus die 6 ton).

7 januari 2014 om 14:56

Veel en veel teveel dus.

7 januari 2014 om 15:04

600 ton (60 miljoen) lijkt me ook veel te veel

Ik snap niet wat ze me John moeten, laat die Kishna zijn contract verlengen en geef hem gewoon de kans op de linkerkant. Fisher heeft het helemaal verbruikt met zijn domme acties en zijn verschrikkelijke houding. Als je voor 6 maanden 1.5 miljoen zou moeten betalen kan je er beter 1.5 miljoen bij leggen en gewoon proberen om een speler te kopen.

7 januari 2014 om 14:37

Als Kishna al goed genoeg zou zijn voor het eerste van Ajax, zou hij er allang bij zitten en had de kwestie John helemaal niet gespeeld denk ik. Het feit dat Ajax bezig is met John geeft simpelweg aan dat volgens de technische staf er intern niemand is die op korte termijn het eerste elftal op de flanken kan versterken.

on: huren voor een zacht prijsje vind ik prima, maar vraag me af of hij nou echt zo goed is dat hij een directe versterking is voor Ajax. Komt toch niet voor niks niet aan de bak bij Benfica wat nou ook niet bepaald overloopt van de topspelers. Daarnaast is de Portugese competitie ook niet heel goed dus hij zou daar ook goed moeten kunnen spelen. Als hij het daar dus niet kan maken, vraag ik me af of Ajax hem echt moet halen. Maar goed... de technische staf acht ik vele male slimmer op voetbalgebied dan mijzelf, dus laat het maar aan hun over

Ajax kan beter sigterson poulsen verkopen en een ervaren middenvelder zoals bv maduro erbij halen ipv ola john te huren.
Voorin heeft de boer keus genoeg.

7 januari 2014 om 14:38

Maduro is toch al voorzien van een nieuwe club?
Sigi verkopen inderdaad. Past gewoon niet binnen dit Ajax.

7 januari 2014 om 14:39

Helaas heeft Maduro al getekend bij Paok, dus dat is geen optie.

Had ajax al die huursommen voor Cuenca , bojan en john niet beter kunnen steken in het salaris van assaidi ? Dan kon fischer gewoon op rechtsbuiten. Dan wordt fischer wel gedwongen om buitenom te gaan en een voorzet te geven.

7 januari 2014 om 14:50

Assaidi? Je bedoelt die jongen die in een Ajax shirt poseert en aangeeft heel graag naar Ajax te willen om vervolgens Ajax af te kappen, omdat hij meer wil verdienen en naar Liverpool vertrekt? Dat laatste is zijn goed recht, maar die show ervoor heeft hem niet geliefd gemaakt in Amsterdam. Als Ajax ergens te zuinig is geweest dan is het, naar mijn mening, bij Narsingh geweest.

8 januari 2014 om 08:41

2 dingen die je Fischer niet kan afleren:
Zijn gezichtsuitdrukking na het missen van een kans
en zijn het feit dat hij altijd denkt dat hij het eindstation
is van een aanval.

Niet alleen bij Fer, Ebecilio die er nu speelt speelde ook al vanaf zijn zevende in de Feyenoord jeugd. En niet vergeten Castaignos.... En zo kan je er bij genoeg clubs nog een aantal noemen...

7 januari 2014 om 14:42

Andersen, De Sa, Meleg, Hoesen, Sana, De Jong, Bojan, Sigi, Fischer, Schone en Kishna zijn beschikbaar voor de aanvallende posities. Daar vakt echt wel iets van te maken dat goed functioneert. John is niet nodig.

7 januari 2014 om 18:10

Nou en, veel spelers die ik opnoem hebben potentie en, één van hen zal zich in de loop van de tijd ontwikkelen en verdient dan kansen. Zoals de situatie nu is kunnen zij die kansen snel krijgen en de stijgende lijn doortrekken met speeltijd. Dit geldt voor spelers als De Sa, Andersen, Meleg en Kishna.

De Jong, Bojan, Sigi, Schone en Fischer zijn gewoon Ajax materiaal. Daar valt goed mee te werken. Hoesen is een uitstekende derde of vierde optie in de spits, pure luxe om zo'n jongen als derde of vierde (ligt eraan of je Bojan als spits ziet) hebt.

Sana valt inderdaad buiten de boot, maar is er ook nog. Die jongen kan gewoon gebruikt worden als de nood echt aan de man komt.

We hebben genoeg spelers die goed genoeg zijn voor de Eredivisie, Nederlandse beker en de Europa League. We hebben daarachter nog jonge spelers met potentie die hun kans kunnen grijpen als zij zich goed ontwikkelen. En daarbij hebben we nog spelers als Hoesen en Sana voor als de nood echt groot wordt.

7 januari 2014 om 19:37

@vamossevilla.. de spelers die hij opnoemde hebben meer potentie dan die john.. john is absoluut niet nodig, is geen versterking. Heeft maandenlang geen pepernoot geraakt , geen wedstrijdritme dus dat is gewoon geld weggooien terwijl je in huis al vergelijkbaar materiaal hebt

Binnenkort maar weer eens een taart sturen naar Voetbalzone, toch alweer het 10e Ajax gerelateerde bericht op deze dag, en we zitten net over de helft!

Waar veel clubs het moeten doen met een "update" waar toch vaak genoeg flink wat nieuws te melden is, zoals bij MVV waar een nieuwe trainer word aangesteld, dit komt dan in het bericht van 2 weken eerder dat Ruijs is opgestapt, word over iedere zin die Frankie zegt 3 topics gemaakt!

7 januari 2014 om 20:16

Ajax is immers de populairste club. Iedereen heeft wat te zeggen over Ajax, negatief en positief. Bij een bericht van MVV reageren 10 mensen, bij Ajax is het minimale al gauw 100. Aangezien VZ een commerciële site is wat onlangs nog voor miljoenen is overgenomen kan ik goed begrijpen dat ze elk 'nieuwtje' van Ajax op de site gooien. Alles voor de hits nietwaar?

Afkappen die onderhandelingen. Huren is niks en zeker niet voor een half jaar en al helemaal niet als de betreffende speler ook nog eens het trainingskamp mist.. We beginnen na de winterstop direct tegen clubs als Feyenoord, PSV en Salzburg. Het is direct serieus. Het trainingskamp had nog een goede gelegenheid geweest om John zich aan te laten passen en een beetje wedstrijdritme op te doen, maar die kans is alweer verkeken. Dadelijk betaalt Ajax meer dan het in eerste instantie wilde voor een speler die er niet eens direct staat. Dan mogen wij John opknappen voor Benfica, hem beter maken (want iemand die speelt wordt beter en de begeleiding bij Ajax is ook uitstekend voor jonge spelers als John) en betalen wij daar ook nog eens voor. Wij kunnen Benfica en Doyen een dienst leveren door John op te knappen en hem beter terug te sturen. Net als bij Cuenca en Bojan gebeurde lijkt Ajax nu ook te betalen voor een opknapproject. Ik zie de technische staf van Ajax zich liever druk maken om eigen spelers, ik zie liever eigen spelers spelen, ik zie liever eigen spelers zich ontwikkelen en uiteindelijk levert dit Ajax ook nog eens meer op, terwijl John huren alleen maar geld kost. John is geen speler die het verschil gaat maken tussen wel of geen kampioenschap. Met deze selectie geef ik Ajax ook hele goede kansen. John gaat in Europees verband ook niet het verschil maken. Winnen van Salzburg moet zonder hem ook lukken en tegen Basel kunnen we ook met hem uitgeschakeld worden.

Wat heeft Ajax in het laatste halve seizoen nou nog te winnen met Ola John? Sorry, maar als ze nog CL speelden, dan had ik het begrepen. Dan kon je misschien nog een ronde overleven als je Ola John er voorin nog bij hebt. Maar in de competitie moet Ajax toch ook zonder John wel kampioen kunnen worden?

7 januari 2014 om 14:46

Alsof John zo goed is dat hij Ajax een ronde verder brengt in de Champions League haha. Ook dan had hij niet nodig geweest. De kracht van Ajax is juist een ingespeeld team te zijn in de tweede seizoenshelft. Nieuwe spelers, en zeker zo'n dure huurconstructie met betrekking tot een jonge speler zonder wedstrijdritme en een looptijd van slechts een paar maanden, zie ik totaal niet zitten.

7 januari 2014 om 14:53

John zal Ajax niet een ronde verder brengen inderdaad. Maar wat ik nog wel graag zie bij Ajax is een speler die een mannetje voorbijkomt door middel van een actie. Dat valt de laatste tijd echt tegen. Vorig jaar was dat Fischer, maar op dit moment lukt hem dat ook niet.

7 januari 2014 om 15:00

Dat mensen graag een speler met passeeractie willen zien begrijp ik, maar voor Ajax voegt het niks toe als die speler Ajax niet beter laat presteren.

7 januari 2014 om 15:04

Eens. Maar in sommige wedstrijden loopt het niet, heel normaal, en dan is het wel fijn om zo'n speler in je team te hebben die wat kan forceren. Ik zeg niet dat dit Ola John moet zijn, maar is meer in de algemene zin.

7 januari 2014 om 15:14

De voorhoede voor de komende maanden zal waarschijnlijk bestaan uit Fischer , De Jong en Schone. Sigi kan functioneren als stormram, De Sa kan wat forceren door zijn manier van spelen en Bojan is er nog die met zijn zwerven wat extra's kan brengen. Daarachter zitten ook nog talenten als Meleg en Andersen. Hoesen en Sana zijn er ook nog. Er is genoeg mogelijk met de huidige spelers.. Kwalitatief kan het beter, maar dit is wel goed genoeg voor de komende maanden en er zit potentie in.

7 januari 2014 om 17:07

Sigi, De Sa en Hoesen zijn bruikbare spelers, Fischer is terecht een vaste basisspeler, Andersen en Meleg hebben potentie en verdienen kansen als zij zich goed ontwikkelen en Sana is inderdaad eigenlijk al afgeschreven, maar kan met de energie die hij in een wedstrijd kan stoppen wellicht ooit nog van pas komen als we vastlopen tegen een club als Ado.

7 januari 2014 om 15:20

Ver willen komen in de Europa League misschien, dan moet je toch ook in de breedte wat versterken lijkt me anders ga je op verschillende vlakken punten laten liggen door vermoeidheid.

7 januari 2014 om 16:00

Met deze selectie kan Ajax ook veel bereiken. John is niet nodig. Stel dat de basis aanval bestaat uit Fischer, De Jong en Schone. Dan hebben we Bojan, Sigi, Hoesen, Sana, De Sa, Andersen, Meleg en Duarte als back-ups. Dat zijn 8 spelers die ook in de aanval uit de voeten kunnen. Meer dan genoeg, diversiteit qua speelstijlen en potentie.

7 januari 2014 om 16:52

De Sa, Meleg, Andersen zijn (nog) te licht. Fischer is al zeker een half jaar uit vorm. Duarte zie ik veel liever op het middenveld en Hoesen en Sigthorsson zijn spitsen. Op zich snap ik de keuze voor een extra vleugelaanvaller wel en zie ik Ola John heel graag komen. Alleen zal ik voor dat halve jaar in totaal zeker niet meer dan 7 ton besteden aan de huur van John. Dan maar gokken op een opleving van Fischer en een goed terugkerende Bojan.

7 januari 2014 om 17:02

Die talenten blijven te ligt als zij nooit kansen krijgen. Zoals de selectie nu is krijgen dat soort talenten hun kans als zij zich goed manifesteren. Dus dat zij nu te licht zijn klopt, maar zegt mij vrij weinig. Het gaat erom dat die talenten zich ontwikkelen en vervolgens kansen krijgen.

Hoesen heeft in het verleden (o.a. bij Fortuna) ook goed gepresteerd als rechtsbuiten. Sigi deed het als rechtsbuiten, op zijn manier, ook uitsteken. Hard werkende speler die duels kan winnen en misschien wel de beste voorzet van de selectie heeft.

Duarte speelde in een van zijn eerste wedstrijden rechtsbuiten en vulde dat erg goed in. Trok behendig naar binnen en heeft vervolgens een goede steekpass of schot. In dat duel ging er erg veel dreiging van hem uit.

Schone doet het trouwens het beste. Die speler heeft een goed rendement en laat andere spelers beter spelen, daarbij heeft hij ook een uitstekend werkethos. Weinig op aan te merken.

Bojan vult het weer helemaal op zijn eigen manier in; meer zwervend, ik stoor me eraan, maar als de overige spelers er op een gegeven moment goed mee op kunnen gaan/aan gewend zijn dan kan dit ook een wapen zijn.

Kortom, genoeg spelers die op verschillende manieren de buitenposities in kunnen vullen en meerdere spelers met potentie. Het zit wel goed bij Ajax wat aanvallers betreft.

Voor die ruim 3 miljoen aan huursommen van Cuenca , bojan en wellicht john had ajax ook wel een fatsoenlijke links of rechtsbuiten kunnen kopen. Geldverspilling !

7 januari 2014 om 16:07

Alleen Narsingh had dat kunnen zijn. Inderdaad jammer dat die niet gekomen is, maar toen moest Ajax duidelijk maken dat zij voor zichzelf de grens bepaalde qua transfersommen. Het was een duidelijk signaal dat zich zeker terug heeft/gaat betalen, omdat clubs niet zomaar meer hoog in zullen zetten als Ajax zich meldt. Soms zal dit beleid goed uitpakken (doordat spelers niet komen en achteraf elders het niveau niet aan blijken te kunnen) en soms zal dit beleid verkeerd uitpakken (wanneer Ajax achteraf misschien wel iets meer had moeten betalen, omdat blijkt dat een speler elders op een hoger niveau goed mee blijkt te komen). Dat heb je echter bij elk beleid, elk beleid heeft voor- en nadelen. Dat moet geaccepteerd worden.

Ik snap niet dat iedereen kijkt naar de kosten. Als je beseft dat het kampioenschap 20 miljoen op kan leveren (dus CL deelname) dan is een investering van 6 ton verantwoord. Het gaat tenslotte om details in de laatste maanden van dit seizoen.

7 januari 2014 om 19:39

het zijn niet alleen zes ton, maar ook de salariskosten..
En als het nu ging om een versterking dan ok.. maar in het geval John mag je niet echt spreken van een versterking..hebben zat materiaal in huis dat vergelijkbaar of beter is dan John

Gekkigheid... met dat geld kan je makkelijk talenten nog langer vastleggen. Als bijvoorbeeld Denswil, Veltman, klaasen etc. een seizoen lang spelen, kunnen hun contracten wat mij betreft weer open gebroeken worden met een upgrade van een ton en 2 jaar ofso..

En maar weer huren, hebben ze daar nou niks in de jeugd lopen die deze positie kan invullen.

7 januari 2014 om 15:07

Jawel, daarom zoekt Ajax juist een tijdelijke oplossing..

7 januari 2014 om 15:07

daarom willen ze juist huren. Koop je iemand staat dat de jeugd in de weg. Huur je iemand heeft de jeugd nog de tijd om een half jaar te ontwikkelen. Omdat ze (nog) niet goed genoeg zijn op dit moment. een heel logisch beleid dus

Ajax mist een goede flankspeler. John zou, voor dit seizoen, een hele goede versterking zijn.

Haha en zo is Ajax een soort Vitesse aan het worden. Amper eigen spelers en maar huren

7 januari 2014 om 15:06

Vitesse is altijd al het grote voorbeeld geweest voor Ajax, logisch ook.

7 januari 2014 om 15:07

Ajax is goed en staat bovenaan, United speelt belabberd en staat zevende. Net zo'n relevante opmerking als jij maakt

ON: Van mij mag John wel komen, maar niet voor de bedragen die Benfica vraagt. Dus dan de onderhandelingen maar afkappen.

7 januari 2014 om 15:09

Op basis van berichten in de media concludeer jij dat Ajax op Vitesse gaat lijken? Feit is dat Ajax 1 speler huurt, Vitesse 5..

7 januari 2014 om 15:32

Met John erbij al 2, dus ze komen al aardig in de richting.

7 januari 2014 om 16:14

John is nog niet gehuurd. Op Voetbalzone verschijnen voorak berichten over Ajax en John, maar o.a. Engelse clubs zijn nog in de race en Benfica lijkt ook niet echt happig.

8 januari 2014 om 00:19

Stretfordend,

Ja, want Cillessen, Van Rhijn, Veltman, Moisander, Boilesen, Blind, Klaassen, De Jong, Schöne, Sigthorsson en Fischer zijn allemaal gehuurd.

Het zou belachelijk zijn als Ola Jhon naar Ajax gaat!
Hij is van FC Twente naar SL Benfica gegaan omdat hij een stap vooruit wou maken. Nu tonen 3 clubs interesse, waaronder 2 aansprekende PL-clubs. Ik zou als ik Jhon was naar Swansea City gaan, daar gaat hij veel indruk maken is mijn mening. Ajax is een stap terug, want je komt weer te voetballen in de competitie die je nou juist verlaten had omdat je vond dat je die ontgroeid was.

7 januari 2014 om 16:21

Ja, dat heet te snel een overstap maken..
Weet je wat ook een conclusie zou kunnen zijn? Dat hij de competitie helemaal niet was ontgroeid. En dat is niet zo raar gezien zijn leeftijd op dat moment. Hij besliste ook geen wedstrijden, het was gewoon niet zo slim van Benfica om er 7-9 miljoen voor neer te tellen.

Ik snap de stap naar Ajax wel, hij wil weer bij Van Gaal in beeld komen. Spelers als Heitinga, Maduro hadden ook een stap naar de Eredivisie moeten doen. De competitie wordt dan nog sterker en zij komen zelf weer makkelijker in beeld voor Oranje.

7 januari 2014 om 17:51

Ajax moet gewoon Lesley de Sa opstellen een enorm talent.

Spelers als Heitinga en Maduro zijn te slecht voor het Nederlands elftal.
Spelers als Ola John en Eljero Elia horen bij de definitieve WK-selectie 'vindt ik'!!
Er is trouwens niet voor niks interesse in John door Liverpool en Swansea, hij heeft enorm veel potentie en bij Swansea zou zie goed kunnen mee draaien. En bovendien nog een clubje Nederlanders treffen.

Ik heb het gevoel dat je als Nederlands talent nog beter naar Engeland kan gaan, dan naar Portugal, ondanks dat dat normaal gesproken een aardige tussenstap is naar de top. In Engeland doen ze ten minste nog een beetje coulant en kun je zo naar een andere PL verhuurd worden.

ajax kan een speler als hem goed gebruiken. maar hij zou de doorbraak van talenten in de weg staan..

en volgens mij was ajax een andere richting ingeslagen. dan huur niet voor zo;n bedrag

Ik zou Hoessen eens linksbuiten willen zien, Bojan in de spits en dan desnoods Schöne rechtsbuiten. Ik denk dat je dan de helft van het probleem hebt opgelost. Fischer nog terug in vorm, dan is John overbodig genoeg denk ik. Tevens veel teveel geld voor zo een speler te huren. Verder komen de meeste buitenspelers van Ajax nog tekort. Er zijn misschien wel goedkopere huur of scoutalternatieven hoop ik toch!

Als dit waar is dan lazer ik van mijn stoel af...
Je gaat toch geen 6 ton betalen voor een half jaar huur?
En dan waarschijnlijk ook nog in de salaris betalen???

Denk hierbij dan ook na wat als er een Cuenca situatie ontstaat en John geblesseerd raakt...dan is je geld wel foetsie

Snel vergeten en overgaan op optie B of C en anders lekker verder gaan zoals het nu gaat
Ik zou na John kiezen van Amrabat en anders Cuenca mits daar de huurconstructie wel normaal is.

Anderzijds met Schone op rechts of Bojan en af en toe een Andersen, of een jeugdspeler is ook prima

hij zou een goeie versterking zijn maar ik heb het zelf niet zo op een gehuurde speler. De vraag is of we zonder John ook kampioen kunnen worden. Als dat zo is moet je gewoon een eigen speler daar neerzetten of een speler kopen.
Ik denk dat we John niet per se nodig hebben om aan de doelstelling te kunnen voldoen. we staan immers nu ook al bovenaan met het gegeven dat we in de 2e helft van het seizoen beter spelen dan in de 1e helft.

Ik vind het nogal wat. Zeker een versterking voor Ajax, maar met het salaris erbij zal het bedrag tot boven de miljoen komen. Meer dan een miljoen euro uitgeven aan een half jaar de diensten van een speler die de laatste jaren weinig gepresteerd heeft? Heb ik mijn twijfels bij.

ben bang dat Ajax achter het net zal vissen..ondanks deze verhoging..
Benfica zal hem gewoon verhuren aan de hoogste bieder...lijkt me sterk dat dat ajax wordt
(en zoals men weet krijgen portugeze clubs meestal hun zin)
die engelse clubs hebben het financieel een stuk beter om hem te huren dan ajax..en ajax zal echt niet veel meer willen betalen dan dit half miljoen..en zo enorm nodig is Ola nou ook weer niet in A'dam.
daarnaast...is in de PL spelen ook gewoon aantrekkelijker voor zo een speler
voor ajax spelen is uiteraard ook mooi.. !!
maar ik denk dat je als voetballer toch wat meer leert van de PL dan van de eredivisie..

ps: ik zou dan wel eerder voor swansea kiezen dan voor Liverpool..
zal daar veel meer minuten krijgen dan bij the reds..

De eerste de beste Premier League club kan daar moeiteloos dik overheen. Ben benieuwd.

7 januari 2014 om 16:21

Klopt, als een Premier League club hem wil is Ajax op het financiële gebied geklopt. Daarom moet Ajax de strijd op dat gebied ook niet aan gaan. Kansloos. Wij kunnen beter inzetten op wat wij kunnen bieden; John krijgt makkelijk veel speeltijd, geweldige begeleiding en als John zich ook inzet zal zijn marktwaarde in enkele maanden flink kunnen stijgen en krijgt Benfica een speler terug die beter is geworden. Dat is wat wij te bieden hebben en dat moet benadrukt worden, maar nu lijkt Ajax mee te gaan in het spelletje "wie is de hoogste bieder". Het spelletje dat Portugese clubs als geen ander kunnen spelen. Daarin leggen we het sowieso af tegen de eerste beste Premier League club.

7 januari 2014 om 16:35

Met je eens. En je weet dat zo'n John Ajax ook alleen maar ziet om wat speeltijd te pakken en dan weer door te gaan bij een andere club in een grote competitie. Eigenlijk is het dan amper een goede investering te noemen. Alleen als John opbloeit en een behoorlijk aandeel heeft in een kampioenschap van Ajax heb je er baat bij, die kans is natuurlijk wel aanwezig.

ik zou gewoon 6 mil bieden, en salaris van max een miljoen netto.
hebben ze meer aan dan huren!

take it or leave it for benfica.

we hebben half seizoen al achter de rug,dus andere helft kunnen we ook wel zonder hem!

Als je ze salaris moet betalen en dat is rond de 2 miljoen vind im het echt zonden . ajax moet meer op de markt zoeken en niet aan 1 speler hangen.

Word steeds triester in Nederland, al dagen lang berichten over biedingen op een speler die nota bene gehuurd moet worden.

8 januari 2014 om 00:20

"twee clubs uit de Premier League willen de 21-jarige John ook graag huren van as Águias: Liverpool en Swansea City."

Tja, echt triest hier in Nederland.

Ooh, er schiet mij iets te binnen. Ik denk dat jij de tekst gewoon niet hebt gelezen, klopt het? Wat dom hè?

8 januari 2014 om 05:24

Er was nog geen witte rook, maar hij was bijna binnen. Nu blijkt volgens boven staande tekst dat Benfica de neus op haalde voor het bod van Ajax.
Nu is dat bod met 50% verhoogd , maar liggen ze nog mijlen ver uit elkaar.
Waar hebben ze het in die eerste berichten over? Daar maken ze ook nog een poll over. Toch wel een beetje triest.

8 januari 2014 om 08:29

Begrijpend lezen ontbrak gisteren een beetje bij me. Ik begreep n.l. dat Poppito het triest vond dat een Nederlandse club een speler moet huren.

Excuses Poppito.

Lekker laten wezen, het huren van Ola John!
Gewoon Kouassi kopen voor 3 miljoen. Is meerder malen gescout en volgend jaar is El Ghazi toch nog niet op het gewenste niveau wat Ajax wil nastreven. Daar komt bij dat dubbele bezetting nodig is als Ajax wil overwinteren in de Champions League.

Verkopen: Sightorsson, De Jong, Moisander, Vermeer, Dijks, Sana en Castillion.

DM: Cilissen, Van der Hart
RB: Van Rhijn, Ligeon
Rcv: Veltman, Van der Hoorn
Lcv: Denswil, Riedewald
LB: Boilesen, Riedewald
Cvm: Bazoer, Poulsen
Ram: Klaassen, Schöne, Andersen
Lam: Serero, Duarte, Lobotka
RV: Kouassi, El Ghazi
SP: Hoesen, Kishna
LV: Fischer, ?

7 januari 2014 om 20:42

Blind is toch wel de beste cvm die ajax op dit moment heeft en die noem je niet, en de jong de beste optie in de spits voor de korte termijn.

Ik krijg een sik van het gestuntel van overmars. Voor het geld dat hij inmiddels verkloot heeft aan Sana, Cuenca, Bojan en nu weer John had hij toen gewoon Narsingh kunnen halen. En dit mislukt toch weer.
Kan Overmars niet gewoon in gtst gaan spelen als vriendje van Lucas in plaats van het keer op keer te verkloten bij Ajax?

7 januari 2014 om 19:17

Kritiek op Overmars? Ja, Narsingh had hij achteraf misschien voor iets meer dan gewenst moeten halen, maar mede door Overmars gaat het nu zo goed met Ajax. Dat weinig spelers bij Ajax kunnen aarden was al bekend, maar vooral het vroeg halen (zoals bij Fischer, Andersen, Eriksen en ga zo maar door) en het de tijd geven van spelers (serero, Cillessen, Van der Hoorn) om zich aan te passen werkt.

Van al dat gehuur ben ik ook geen fan, maar het liefst haal ik geen enkele speler. Nooit, gewoon alleen eigen jeugd. Dat werkt uiteindelijk het beste, zo blijkt eigenlijk altijd.

7 januari 2014 om 19:55

Soms moet je heel reëel zijn en moet je versterkingen halen. En een handelaar is Overmars gewoon niet. Kijk hoe die ook heeft zitten klungelen met Duarte bijvoorbeeld. Dat was echt te gek voor woorden. En ik voorspel je dat de kwestie John weer net zo afloopt als in augustus.

7 januari 2014 om 21:41

Ik hoop het. Versterking is leuk, maar Ajax moet zich niet op laat jutten om meer te betalen dan het van plan was. Logisch. Wel moet gekeken worden of de versterking kan komen binnen onze grenzen. Dat leid af en toe tot lange onderhandelingen en het alsnog afketsen van de overgang, maar dat maakt dan niet uit. Lukt het binnen onze voorwaarden dan is het goed, lukt het niet binnen onze voorwaarden dan is het ook goed.

Jongens, hoeveel geld heeft ajax op de bank staan? 80 miljoen of zo? Wat boeit dan die 1,4 miljoen. Als ze John echt willen dan ga je toch niet lopen steggelen over een paar ton? Leg dat geld gewoon neer zodat Ola gelijk kan aansluiten bij het trainingskamp en wellicht kan invallen tegen Galatasaray.
Kom op, Marc!

gauw in portugal laten.. overbodige speler die we niet nodig hebben.. in mijn ogen niet een versterking..geflopt bij benfica

Je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten het salaris hoort er bij
En ze kunnen toch ook een deel van die 2 ton in het salaris steken?


Maar ach ze doen maar, voor Hupperts als ze hem nog willen moeten ze ook de hoofdprijs betalen die krijgen ze echt niet goedkoper

Snap niet dat ze deze speler willen gaan huren voor dit bedrag! Doe wat bij het bedrag op en koop Hupperts van Roda JC. Tenminste dat zou me een betere optie lijken.

Ze moeten John huren met een optie tot koop, is echt een megatalent, snap er niets van dat hij zo weinig speelt bij Benfica. Zit dezelfde trainer daar nog die hem gehaald heeft? .

Komen er bij ajax talenten aan voor op de vleugel? Dan zou John voor dit jaar perfect zijn, lijkt duur maar haalt ajax CL dan hebben ze het er alweer uit, en volgend jaar Andersen erin.
En kan John naar een club die hem wel op waarde schat.

Onzin om hem te halen. Heeft geen wedstrijdritme en een absurd bedrag wat tegen hun eigen visie in gaan. Investeer dan in een flankspeler voor de langere termijn. Een Hupperts is ook geen optie goed in de ruimte. Ajax speelt het spel vrijwel altijd op de helft van de tegenstander waar Hupperts niet tot zijn recht komt.

Geef de jeugd een kans. Toen Eriksen wegging was Klaassen er ook niet klaar voor. Denswil en Veltman waren er ook niet klaar voor toen Alderweireld/Moisander wegvielen.
Deze jongens zijn gegroeid door wedstrijd te spelen.

Ajax moet niet zo piepen, we hebben bakken met geld maar ook maar een cent uit te geven homaar. Ajax heeft zoveel miljoenen om te besteden en dan gaan ze moeilijk doen over het contract van john wat waarschijnlijk slechts tegen de 3ton ligt

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren