Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Als Ajax een nieuwe aanvaller haalt, moet dat zonder meer Ola John zijn'

Laatste update:

Ola John is de grote favoriet om de aanval van Ajax te komen versterken. De buitenspeler is bij Benfica op een zijspoor beland en werd al eerder aan de Amsterdammers gelinkt. Jullie, de bezoekers van Voetbalzone.nl, vinden dat niet meer dan logisch. Een overgrote meerderheid van de bijna 14.000 stemmers beschouwt de ex-speler van FC Twente als meest geschikte kandidaat.

/

Om precies te zijn veertig procent van de stemmen ging naar John, die daarmee nummer twee Nordin Amrabat ver achter zich laat. De Marokkaans international, die bij Galatasaray in een soortgelijke situatie zit als John in Portugal, ontving zeventien procent van de stemmen. Daarmee blijft hij Guus Huppers (elf procent) en Isaac Cuenca (negen procent) voor. Negen procent koos voor de optie 'iemand anders'.

De overige veertien procent, zo'n 2.000 stemmers in totaal, is van mening dat Ajax helemaal geen nieuwe aanvaller hoeft te halen in de winterstop. Zij zijn blij met het huidige materiaal dat coach Frank de Boer tot zijn beschikking heeft en zien de tweede seizoenshelft ook zonder de komst van een offensieve nieuweling rooskleurig in.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik vind Eljero Elia een beter optie, maar die is vrees ik veel te duur. Als je gaat kijken naar financiële haalbaarheid is Ola John inderdaad de beste optie.

4 januari 2014 om 00:06

Elia speelt veel bij Werder Bremen in de in de Bundesliga dus die gaat NOOIT een stap terug doen.Wat moet hij in de eredivisie,half jaar geleden mischien maar nu is hij 26 en in de tij dan zijn leven.Bij Ajax valt er 0 eer te behalen

4 januari 2014 om 00:11

Bremen is niet echt een topclub meer tegenwoordig, maar het salaris dat Elia krijgt gaat Ajax never nooit betalen.

4 januari 2014 om 00:21

Football-pro

Hahaha... een stap terug! Ajax maakt gehakt van Bremen...

Het enige waar Bremen beter in is, is het salaris wat je daar ontvangt.

En trouwens, wat maakt jullie en ook Kajax2 zo'n Elia-fan?? Mag ik een gok doen? Jullie zijn ras-straatvoetballers... en roepen oeh en aah... als Elia in het Oranje tenue de plaatselijke pizzabakker van Malta of de Postbode van West-Cyprus poort met een fenomenale truc. Even ter informatie ... Die vent heeft op geen enkel beetje niveau iets gepresteerd.. en je mag dus wel spreken dat hij qua salaris heel veel uit zijn armoedige voetbalkwaliteiten heeft gehaald... want overspelen over 20 meter kan die niet!

4 januari 2014 om 00:32

Elia heeft in zijn Twente tijd gewoon goed gepresteerd. Daarnaast heeft Elia snelheid en een actie, Ajax heeft op dit moment van die plichtmatige buitenspelers die alleen maar tikkie terug doen en nooit een man kunnen passeren op snelheid of met een actie.

4 januari 2014 om 00:53

Hij maakt naar Ajax wel een stap terug omdat de eredivisie zo laag is! Van Bremen naar Celtic is ook een stap achteruit ook al wint Celtic van Bremen! Elia gaat niet beter worden in Nederland, maar in Duitsland wel met al die betere verdedigers!

En waarom de meeste fan zijn van Elia is omdat hun Elia van Twente nog kennen! Volgens mij toen hij Ajax dolde waren dat gewoon profs die er stonden! Het straatvoetbal is zeker mooi om te zien, maar je moet niet doen alsof hij niet kan voetballen!

4 januari 2014 om 01:00

Elia is gewoon een goede speler hoor? Ik zie niet het probleem waarom je hem zo hard aftakelt. Ajax gehakt maken van Bremen, nee dat zie ik niet gebeuren. Ajax wint miss wel maar er komt geen grote uitslag. En bremen heeft nog steeds uitstekende spelers maar het loopt even niet, net zo Psv situatie. Goeie spelers maar het loopt even niet.

4 januari 2014 om 01:15

Pffff, Elia is voor Ajax echt wel een aanwinst.ajax bril afdoen en dan opnieuw reageren.

4 januari 2014 om 01:42

Ik heb het ook over van de Bundesliga naar de eredivisie een stap terug is niet van Ajax naar Werder.Maar dat kon jij niet weten dus mijn excuses

4 januari 2014 om 01:44

@shenkie Elia is de laatste tijd anders erg goed bezig!!!

4 januari 2014 om 14:37

Haha wat jij zeg is pure onzin! Elia was baas in Hamburg en in de eredivisie toch nog altijd een aardig niveautje pannenkoek

5 januari 2014 om 21:56

Reime, wat heeft dat met een Ajax-bril te maken?
Ik vind het ook geen aanwinst, een aanwinst kan ook een vooruitgang zijn, dat is dit niet.

4 januari 2014 om 00:07

Ajax heeft geld zat.. Alleen de filosofie.

4 januari 2014 om 01:27

Kajax ,
Elia is niet te duur
Ajax wou hem in de zomer stop al hallen maar elia is toch echt wel meer een middenvelder maar hij wilt ook niet naar ajax want hij ziet dat als stap terug en dat snap ik ook wel want hij begint nu groot te worden en en beter

4 januari 2014 om 01:43

Elia is ook helemaal niet aan de orde op dit moment. Kan iemand ook vertellen waarom Ola John de dan zo aangewezen aanwinst van Ajax moet zijn? Ik hoor iedereen roepen maar niemand geeft iets aan dat John kan wat andere spelers van Ajax momenteel niet kunnen. Ik zie het namelijk ook niet, dus gaarne iemand die uitlegt waarom John dan zo'n toegevoegde waarde zal zijn aan de nu al bestaande Ajax selectie.

4 januari 2014 om 03:40

Als je dat niet begrijpt moet je misschien korfbal gaan kijken. Klein tipje. Snelheid en buitenom man passeren. Fischer kan het niet, Anderson ook (nog) niet, De Sa en Sana niet, Bojan wel maar geen echte buitenspeler. Ajax speelt eigenlijk met 5 middenvelders door gebrek aan goede aanvallers en dat is vrij treurig. Afgaande op de opstelling met Fischer op links en Schone rechts

4 januari 2014 om 12:38

Dankjewel voor de uitleg maar denk je dat John bij ajax ook zo gemakkelijk een man voorbij zal gaan? Ajax speelt over het algemeen veel dieper dan een FC Twente, die het in de tijd dat John daar speelde meer van de counter moesten hebben. De bal ging diep en john sprintte er wel achteraan in de ruimtes die de tegenstander door de aanval liet vallen. Verdedigers graven zich tegen Ajax (en zeker in de Arena) per definitie al meer in en als John het dan van zijn snelheid moet hebben kan hij die een stuk minder gebruiken aangezien hij veel minder ruimte krijgt. Ik denk namelijk dat John veel meer heeft aan zijn voorzet (die hij ook kan geven zonder te passeren)bij Ajax dan aan zijn snelheid. Wat denk jij? En dit keer zonder denigrerend kansloos grapje.

4 januari 2014 om 02:58

Waarom is Elia een betere optie?

Het huidige Werder Bremen is een vrij zwakke ploeg welke zweeft tussen de degradatie zone en Europees voetbal (en de degradatie zone is dichterbij). En bij deze zwakke ploeg voegt Elia alhoewel hij speelt vrij weinig toe.

De laatste keer dat Elia echt iets heeft laten zien is al zo lang geleden dat ik zelf eerder een kans met John zou nemen.

Et zou wel handig zijn en een versterking om ola john te halen,maar niet nodig

4 januari 2014 om 00:10

Een versterking? Dat is altijd afwachten. Neem Sulejmani.. Of een speler een versterking is weten we pas na enkele wedstrijden (als het niet meer is).

4 januari 2014 om 00:16

Ja dat kan je over elke transfer of verhuur zeggen,maar op logische wijze zou et versterking moeten zijn,vooral in de eredivisie.

4 januari 2014 om 00:23

Daarom moeten we altijd terughoudend zijn en niet bij voorbaat al zeggen dat een speler een aanwinst is.

beter ola john dan fischer

4 januari 2014 om 00:11

Niet waar. Fischer speelt dit seizoen al een stuk beter dan vorig seizoen. Die komt er wel als hij zich zo door ontwikkeld.

4 januari 2014 om 00:31

Nou sorry De Toekomst, maar hier zit je echt fout! Fischer is in deze vorm nu een schim van wat hij vorig seizoen deed. Toen speelde hij veel en veel beter in het merendeel van de wedstrijden. Hij heeft dit seizoen echt te weinig laten zien! Hij is in potentie wel een absolute topper. Een Fischer in vorm is een absolute versterking voor elk team!

4 januari 2014 om 00:41

Je zit er absoluut naast. Fischer speelt nu beter voetbal, maar is minder beslissend. Vorig seizoen was hij beslissender, maar wat zijn spel echt ruk. Dat werd echter gecamoufleerd door zijn belangrijke goals. Neemt niet weg dat zijn spel toen vele malen slechter was. Hij is qua meevoetballen echt stukken beter geworden.

4 januari 2014 om 00:46

Ja mensen kunnen zeggen wat ze willen zoals ajaxdude etc. maar Fischer is gewoon in meer dan de helft van gevaarlijke aanvallen/doelpunten betrokken hoor.
Het begint erg vaak bij hem pas echt gevaarlijk te worden waarna er openingen ontstaan etc. (en tja, dat dat dan niet weergegeven wordt in statistiekjes als assists en doelpunten, helaas...)

4 januari 2014 om 01:13

Fischer speelt dramatisch man. hij is zo voorspelbaar.
Mocht John komen dan ben ik er van overtuigd dat hij op den duur gaat banken.

4 januari 2014 om 01:16

Hij drukt het ook niet uit in gewonnen duels. Hij weet van zichzelf dat hij er niet langs kan dus speelt hij maar die bal terug. Neemt totaal geen risico die jongen. Het is overduidelijk te zien dat hij van nature geen vleugel is. Wel heeft hij een aardig schot en passing.

4 januari 2014 om 01:50

Ik krijg altijd een beetje een hekel aan voetballers die vaak de bal verliezen. En dat is Fischer, als Fischer een man voorbij probeert te gaan is de kans 90% dat hij de bal verliest. Aan de andere kant is die idd bij veel
Goals betrokken.

4 januari 2014 om 07:21

Dat was de Fischer van vorig seizoen supporter888. De Fischer van dit seizoen lijdt veel minder balverlies. Dit is echt een vergelijkbare discussie als ik over Depay had. Toen ik na een interland zei dat hij slecht gespeeld had, maar andere hem "motm" noemde omdat er "altijd dreiging van hem uitging". Depay leed die wedstrijd gewoon veel balverlies, maar had 3 of 4 leuke acties en blijkbaar onthouden mensen die. Nou, zo gaat het ook bij Fischer. Jullie onthouden de hoogtepunten van vorig seizoen (zijn belangrijke doelpunten), maar vergeten zijn hele zwakke veldspel van dat seizoen. En omdat hij dit jaar minder belangrijke doelpunten heeft gemaakt is hij volgens jullie minder goed bezig, terwijl zijn spel juist vooruit is gegaan. Maar misschien is dit net het verschil tussen de hele wedstrijd kijken of alleen samenvattingen meepikken? Alleen dan kan ik mij namelijk voorstellen dat jullie de Fischer van dit seizoen minder goed vinden... Hij is inderdaad minder vaak zelf de hoofdrolspeler, maar is dit jaar wel belangrijker voor het team.

4 januari 2014 om 08:59

Fischer maakt in mijn optiek een zelfde jaar door als willems vorig jaar. Het mist hem aan vorm en dus ook zelfvertrouwen. Ik ben eerlijk gezegd ook nooit een fan van hem geweest hij is namelijk geen echte vleugel speler. Depay is dat wel Hij is een van de weinige spelers in de wereld die als hij een op een staat 70% van de keren zijn man voorbij komt. Waar fischer vaker het balletje breed geeft omdat hij dat niet kan. Komt denk ik wel goed met fischer maar dit jaar niet.

4 januari 2014 om 10:53

@ de toekomst

Dat heeft helemaal niets te maken met het feit dat hij minder scoort.
Kom op zeg hoe lang geleden heeft een Ajax vleugel 10+ goals gehad?
Ajax vleugels scoren over het algemeen sowieso bijzonder weinig.
Het is gewoon duidelijk te zien dat die jongen geen rushes maakt.
Depay zorgt inderdaad voor veel balverlies maar hij geeft nooit op.
Zodra Fischer een actie maakt ( waarvan je al weet dat het niet lukt ) raakt hij in paniek en speelt hij op veilig. Constant balletjes breed en- of terug. ( Logisch dat je dan de bal niet verliest. Zelfs de middenvelder Schone heeft meer dreiging dan hem vanaf de flanken en dat zie je overduidelijk als je een hele wedstrijd bekijkt. Wat samenvatting? Juist dan lijkt hij aardig te spelen, omdat je hem gewoon niet ziet.

Ik heb juist het gevoel dat jij alleen maar op zijn statistieken let. Oow maar 1 x balverlies Fischer speelde dus een 7. Ja maar ook maar 1 duel gewonnen, rushes langs de kant 1 keer . Balletjes breed en-of terug 20 keer.
Ik zeg niet dat het een belabberde speler is hoor maar hij is toch echt geen speler voor vanaf de flanken. Vorig jaar ook niet, want inderdaad toen speelde hij af en toe nog minder maar scoorde hij wel. Op de toekomst ( waar ik hem regelmatig zag spelen leek hij meer op een spits /LM die vaak als CAM speelde, toen vond ik hem wel goed.
Uiteraard een lager niveau maar hij had toen veel meer spelvreugde.

4 januari 2014 om 11:45

maakt niet uit hij moet doelpunten maken en hij lijdt vaak balverlies, bij belangrijke wedstrijden zoals milan bakte hij er niks van

5 januari 2014 om 21:58

Fischer speelt op links, En Ola zou dan op rechts spelen... dat weet je hopelijk wel?

*
Verwacht niet dat Fischer op de bank komt, vandaar.

De positie waar we iemand nodig hebben is de rechtsbuitenpositie, dus waar gaan we met zijn allen op stemmen? Een linksbuiten! Lekker bezig voetbalzonebezoekers, typisch geval van stemmen op de grootste/bekendste naam. We moeten een rechtsbuiten halen, het liefst geen huur maar een goedkope optie die bij eventueel falen geen al te grote kostenpost is (zoals Sana dat ook is gebleken).

Cuenca is dus geen optie wat mij betreft. Hupperts zou kunnen maar is misschien nog te onervaren al kan hij ook zomaar aantonen dat hij een hoger niveau aankan. We zullen het allemaal zien, ik ben benieuwd waar Overmars mee op de proppen gaat komen. En mocht er niemand bij komen, dan gaan we gewoon weer lekker talenten als Krishna en Meleg voor de leeuwen gooien.

Edit: typfout

4 januari 2014 om 00:14

Helemaal mee eens. Gewoon rustig kijken wat de mogelijkheden zijn, maar niet huren of hoge bedragen uitgeven. Dan kunnen we het beter intern oplossen. Genoeg talentvolle spelers.

4 januari 2014 om 01:18

John is tweebenig en speelt op zowel links als rechts. Probleem opgelost.

4 januari 2014 om 01:20

En niet alleen de vz bezoekers stemmen op John maar ook frank de boer zelf die al geruime tijd achter die jongen aanzit.

4 januari 2014 om 01:48

Onzin! John is niet links of rechtbuiten. Dat is een trend geworden dat buitenspelers maar multifunctioneel moeten zijn op beide flanken. Jij praat gewoon mensen na en kijkt niet naar zijn kwaliteiten en gespeelde wedstrijden. Een speler is Links OF rechtsbuiten en een enkeling kan het beiden. Ola john is er daar geen van.

4 januari 2014 om 10:40

Dan moet je wat meer wedstrijden van hem kijken mr Elninoo
Hij speelt gewoon als LV en ook als RV! Hij is tweebenig dus maakt het geen ene moer uit.
Wie praat ik na dan? ik vertel gewoon wat ik heb geconstateerd.
Wedstrijd vs PSV kan ik mij herinneren hij stond RV en Chadli Lv
John was verschrikkelijk goed bezig en dan zijn er wel meer wedstrijden waar hij als RV speelde alleen dat waren wedstrijden tegen mindere clubs.
Dus ken je feite voordat je reageert. Dank je!

4 januari 2014 om 12:29

Meer wedstrijden kijken? Hij speelt sporadisch. Dus ken je feiten. Praat iedereen na omdat er een buitenspeler bij moet. Er moet geen buitenspeler bij, er moet een linksbuiten en/of een rechtsbuiten bij. Buitenspelers worden tegenwoordig constant op een verkeerde positie neergezet. Ajax is gebaat bij een specialist dus geen verkapte rechtsbuiten op links of andersom. Je zet een linksback toch ook niet op rechts? Als ajax vooruit wilt haalt het specialisten voor iedere positie en niet een speler die op vier posities kan spelen maar op drie posities halfgebakken. Ola John op links is prima, daar speelt ie uit naturen. Als je hem zou halen is dat prima maar enkel voor op links, op rechts wordt hij al een stuk minder ondanks dat hij ook met zijn rechts voor kan geven. Opstellen op rechts is noodverband. Goed genoeg voor in de Eredivisie maar als je verder wilt in de Championsleague heb je op beide vleugels een speler nodig die van nature op die positie opereert.

4 januari 2014 om 13:46

Meer wedstrijden van hem kijken in zijn Twente tijd natuurlijk. Ik kwam toch echt met een voorbeeld uit de eredivisie.

Ja vast specialisten en dat ga jij neem ik aan betalen? Je hebt mooie praatjes maar je komt niet met het financieel plaatje. Je kraamt gewoon maar wat uit.

En jij denkt echt dat Frank John wilt zodat hij hem ff verkeerd gebruikt.
Hij weet ook wel dat John op beiden posities uit de voeten kan dus weet waar je over praat.. De enige die dat niet weet ben jij. Natuurlijk is hij op links beter maar wie zegt dat hij op den duur na een wedstrijd of 5 niet daar komt te spelen? Als Fischer zo belabberd blijft presteren dan kan hij gepasseerd worden. Als je al gepasseerd wordt door een andersen dan moet je al helemaal uitkijken voor een John.

Mocht John komen dan zal het mij niet verbazen als Frank met John- Siem en Bojan in de aanval speelt.

4 januari 2014 om 15:31

Daar ga je alweer, Johns beste positie is linksbuiten, veruit. Dan zet je hem op rechts waar hij minder is en vind je het plots raar dat hij daar minder rendeert dan op de linkerflank. Dit gebeurt al veel te vaak bij Ajax. Daar ga je niet mee verderkomen in europees opzicht waar het soms op enkele procenten en details aankomt.

Geef mij een een reden waaruit zal blijken dat Frank de Boer een rechtbuiten niet op links zal proberen of andersom? Dat doet hij toch met iedere buitenspeler/spits/middenvelder? Ik vind dat hij daarmee op moet houden en dat er beter moet worden ingekocht. hoeveel hebben de revue wel niet gepasseerd? Schone als rechtsbuiten? is een middenvelder. Fisscher als linksbuiten? is een middenvelder. Bojan op rechts? is een spits. Hoesen op rechts? is een spits. Sigthorson op rechts? is een spits en ga zo maar door. Het wordt tijd dat er doelbewust specialisten worden aangetrokken voor één enkele positie en er moet opgehouden worden met spelers op de verkeerde positie te zetten en dan verwachten dat ze wonderen verrichten.

Ik vind guus Hupperts een specialist voor op rechts. Niet duur. kort van contractduur bij Roda JC. Ola John erbij voor op links. Fisscher naar de bank. Moet leren te vechten voor zijn plek en dan als middenvelder terugomen, waar hij eigenlijk thuis hoort. Dan ben je goed bezig en het hoeft geen bakken geld te kosten. Bojan kan toch ook gehuurd worden? Die voetbalt toch ook niet voor een appel en een ei? Dus je praatjes met financieel plaatje kan de bak in. Bojan na dit seizoen terug laten keren naar Barcelona of Sigthorson verkopen en Bojan als tweede spits. Maar niet Bojan misbruiken op de flanken waar hij nutteloos en ontzichtbaar is omdat hij daar van nature niet thuishoort en dan zeggen: hij kan er niets van.

Ik hoop dat als John en Hupperts komen Siem de Jong inderdaad in de spits komt te staan. Kan beter koppen dan Sigthorson, is een betere afmaker, heeft een betere uitstraling en komt ook nog eens uit de eigen jeugd. Nu hoort hij niet van nature op die positie en zijn goede spitsen schaars en peperduur maar hij is momenteel wel de beste die Ajax voor die positie heeft lopen en die bij het budget past. Maar beter komt er gewoon helemaal een nieuwe spits en verkast Siem weer naar het middenveld. Natuurlijk kan het altijd een keer voorkomen dat er een speler op een positie terechtkomt waar hij eigenlijk niet hoort door blessures en/of schorsingen maar kom alsjeblieft niet aan dat er zogenaamd geen geld voor is als de samenstelling van de selectie gewoonweg niet klopt.

4 januari 2014 om 17:10

Na je laatste reactie ben ik het gewoon met je eens. Ik dacht namelijk dat je het prima vond zoals het nu is. Met middenvelders/ spitsen op de vleugels die amper wat toevoegen. Daarom wil ik John graag zien bij ajax, desnoods als lv. Die speler van Roda vindt ik ook redelijk. In ieder geval beter dan schone op rechts (die het niet slecht doet maar hij is overduidelijk geen rv).

4 januari 2014 om 19:01

Mooi dat we het met elkaar eens zijn geworden

Inderdaad, ik vind gewoon dat jongens voor één plaats gehaald moeten worden en niet gewoon maar als ''aanvaller''. Dat is de hedendaagse tendens. vleugelspelers zijn niet links EN rechtsbuiten maar links OF rechtsbuiten. Zo'n Bojan wordt voor een hoop geld gehuurd van Barcelona terwijl er eigenlijk geen behoefte is aan zo'n jongen. Leuk voor het publiek zo'n grote naam halen maar wanneer het niet nodig is kun je beter je geld anders besteden. En daar gaat het me om.

Heel Nederland roept dat Ajax een buitenspeler nodig heeft. Of die rechts of links gaat spelen doet er niet toe. Maar zo werkt het nu eenmaal niet. Ik stoor me daar aan. Je basis moet in principe bestaan uit jongens die opgegroeid zijn op die positie en ook vertrouwen hebben in zichzelf op die plaats op het veld.

Dat Schone rechtsbuiten speelt is ontzettend knap van hem en hij doet het naar behoren, echt waar. Maar je kunt zien dat hij dat niet gewend is en dat hij dus ook niet speelt zoals we echt in het Ajax-systeem van hem verlangen. Daarom ben ik van mening dat er enkel iemand moet worden aangekocht of gehuurd wanneer je geen specialist op die positie hebt en niet een jongen die op vier posities kan spelen.

Ik denk dat ajax meer behoefte heeft aan een spits die er in de tweede seizoenshelft minimaal 10-15 maakt. Hoesen is het nog niet helemaal en van Sightorsson is niets meer over.

4 januari 2014 om 00:22

Siem de Jong kan die spits worden. Als Klaassen het zo goed blijft doen op het middenveld kan Siem mooi in de spits gaan spelen. Ideaal. Hij laat anderen beter spelen en kan zelf ook scoren.

5 januari 2014 om 22:01

ik weet 100% zeker dat siem in de spits komt te staan.
Sigi verpatsen of verhuren.

siem past beter in het positiespel en kan zowel als aanspeelpunt en als spits prima uit de voeten.
Communiceert ook nog eens beter.

4 januari 2014 om 00:30

Wellicht is één of twee buitenspelers die een spits bedienen i.p.v. voor eigen succes gaan een betere optie, want Sigthorsson is normaliter een zeer goede afmaker als hij fatsoenlijke ballen krijgt.

4 januari 2014 om 00:38

kolbeinn was normaliter een zeer goede afmaker, dit seizoen heeft hij dat alleen in de klassieker laten zien..

4 januari 2014 om 01:52

ik heb liever een alleskunner bij Ajax. Eentje die zelf ook een aanval op kan zetten en niet afhankelijk is van de toevoer (die er nu bij Ajax niet is). Suarez was er zoéén. Huntelaar creeerden zelf zijn kansen en ook Pantelic was een goede Ajax Spits. Daarna heb ik er geen meer kunnen ontdekken. In Sigthorson heb ik het dan ook nooit zien zitten en in zijn uitstraling al helemaal niet.

wie is guus huppers dan?

ON: alleen john lijkt mij haalbaar op verhuur, amrabat zal alleen verkocht gaan worden..

John
Elia
Amrabat
Cuenca

Voor Ajax wat mij betreft de keuze uit deze jongens...
Voordeel van Amrabat en Cuenca is dat zij echte rechtsbuiten jongens zijn.

4 januari 2014 om 00:20

Als ik van dit rijtje zou moeten kiezen zou ik voor Ambrabat gaan. Is fysiek sterk. Cuenca zou sowieso afvallen. Komt fysiek te kort en heeft geen wedstrijdritme.

4 januari 2014 om 00:24

john kan links en rechts geef met allebei de voeten net zo makkelijk voor..

4 januari 2014 om 01:22

John John John.

Kan me herinneren dat John bijzonder sterk was tegen Barca.
We kunnen een buitenspeler gebruiken maar ik vind Schone en Fischer momenteel goed genoeg.

4 januari 2014 om 00:25

En anders hebben we nog Bojan, De Sa, Andersen, Meleg, Hoesen, Sana en Sigi die allemaal (op hun manier) op de vleugels kunnen spelen.

4 januari 2014 om 01:55

Natuurlijk kunnen ze er spelen maar vind jij serieus dat ze (buiten dat ze er staan) Ajax op die manier naar een hoger niveau tillen? Persoonlijk vind ik geen enkele speler van dat rijtje rijp voor op de flanken bij Ajax.

4 januari 2014 om 07:26

Als een speler goed genoeg is voor Ajax, dan vertrekt die speler altijd vrij snel. Op bijna geen enkele positie staat iemand die goed genoeg is voor Ajax dus. Wel vind ik dat bijvoorbeeld Schone het nu goed invult en De Sa is, vanwege zijn speelstijl) ook een goede optie.

Als Elia en Amrabat maar niet komen... dreigen dreigen dreigen.. uitkomst tegenvallend!

Hupperts bij voorkeur ook niet... Kan in de counter heerlijk voetballen met zijn snelheid. Dat is niet de speelwijze bij Ajax.

Cuenca... is te blessuregevoelig.

John blijft over en is een prima optie! Ze hadden van mij ook wel voor een grotere vis mogen gaan: Cristian Tello... maar misschien ben ik nu iets te overmoedig!

Ik denk dat het inderdaad het beste is om John te huren en vervolgens te gaan kijken hoe de talenten zich de komende maanden tot de zomer ontwikkelen. Dan kan je in de zomer altijd weer kijken naar structurele aankopen.

El Ghazi, Schöne, Bojan, Fischer, Andersen, De Sa en hopelijk Kishna voor 2 posities lijkt mij breed genoeg.

4 januari 2014 om 01:05

Sana, Meleg

Ik vind eigenlijk dat Ajax niemand nodig heeft.
Fischer komt er wel, is ondanks dat hij niet beslissend is en te veel balverlies heeft wel nog steeds bijzonder belangrijk (zeg wat je wil maar veel gevaarlijke aanvallen beginnen bij hem)
Bojan heb ik nog niet opgegeven en Schone doet het prima.
de Sa vind ik ook zeker geen slechte en sterker nog, voor mijn part zet je Ligeon er eens een keer neer als het moet, deze 2 geven in ieder geval gegarandeerd prima voorzetten.

Andersen zie ik liever op het middenveld maar daar is hij nog niet klaar voor (in verdedigend opzicht).
Op de vleugels vind ik dat hij zijn aanvallende kwaliteiten niet kan benutten, daar is hij te veel middenvelder voor vind ik.

Meleg vind ik tegenvallen, naja Sigi heb ik opgegeven, Sana, mmm, ja, geen idee wat ik daar nou van moet vinden en Hoesen zou eventueel daar ook kunnen spelen misschien.

Daarbij, ach en anders toveren we toch weer iemand uit de hoge hoed?
Kishna, El Ghazi, Acolatse voor mijn part, kan allemaal hoor :P

5 januari 2014 om 22:30

Vind ik ook, als je zo gaat spelen heb je een prima elftal, dreiging vanaf links, en vanaf rechts een speler die een voorzet kan geven, een actie heeft maar ook kan scoren.
Boilesen is als het goed is weer fit dan evenals Siem.

Cillessen
Van Rhijn
Veltman
Moisander
Boilesen
Klaassen
Blind
Serero
Schone/Bojan
S. De Jong
Fischer

ajax met ola john is een aanwinst maar ajax moet beter een wonderspeler halen want de selectie van ajax is breed genoeg

Als Ajax Ola John nu niet haalt (om een of andere reden) zou dat een dikke faal zijn! Ajax heeft een nieuwe vleugelspeler nodig en John is de makkelijkste en ook beste kandidaat.

4 januari 2014 om 03:45

Je moet kwaliteit en kwantiteit niet door elkaar halen he. Gr. Henk.

@yusufcesin
de selectie van ajax is inderdaad heel breed, maar we hebben er geen goede tussen zitten met de kwaliteiten van een buitenspeler(niet voor RV in ieder geval).john is dus een prima versterking vooral ommdat bojan dan eindelijk een andere positie kan gaan spelen; wordt daar echt verkeerd gebruikt aan de rechter kant. vind je t gek dat er niks uit komt

ik denk dat dit de sterkst mogelijke opstelling is voor ajax. je zou ook nog met de jong inde spits kunnen spelen en dan bojan naar t midden maar dit zou dan ten koste gaan van schone, die vind ik wel een basis plaats moet hebben. als t even nietloopt zou ik deze opstelling gebruiken en gewoon beginnen met bojan in despits. en al je dan naar de wissel spelers kijkt: serero,duarte, sigi, de jong, hoesen, poulsen. et. dan heb je ook nog is een hele sterke bank! verder vind ik dat ligeon vaker de kans moet krijgen. heeft denk ik wel wat meer potentie dan van rhijn.

Hou het geld lekker op zak,en probeer het met Kishna die is op zeer korte termijn gewoon beter als John

5 januari 2014 om 22:09

We zullen het zien, hij mag mee naar Turkije dus.

Met John erbij heeft Ajax veel snelheid vanaf de zijkanten kishna gewoon voor de leeuwen gooien.
Cilessen

Rhijn veltman denswill boilessen
Klaassen Fischer blind
John de jong kishna

5 januari 2014 om 22:32

Doe mij maar gewoon Moisander, dat is een zekerheidje..., Veltman staat vast op Rcv.
Zie mijn opstelling hier boven bij een andere reactie.

Jammer dat Ajax toen der tijd in ebicillio een groter talent zag dan in ozbilitz. Anders hadden ze hun buitenspelen al lang gehad...

Ola John heeft bij Twente één seizoenshelft fantastisch gespeeld en een tweede seizoenshelft er vrij weinig van gebakken. Net als bij zijn broer en broertje kon hij niet met de roem en het geld omgaan, wat niet verwonderlijk is als je een dergelijk jeugd hebt gehad (vluchteling uit Liberia, vader vermoord). Twente heeft doorgepakt en hem snel verkocht voor een groot bedrag, de overtuiging dat Ola John een topper wordt is er namelijk niet bij Twente. Juist door het mentale aspect.

Ik denk dat Ola John niet geschikt is om te voetballen bij Ajax, er staat teveel druk op. Dat is heel jammer, want ik gun het Ola en Ajax (in mindere mate ) erg. Ik hoop dan ook dat ik het fout heb, maar mijn verwachtingen zijn niet hoog.

Zolang Ajax niet de knip wil trekken voor een speler kan je hier op VZ 100 poll's houden, we weten allemaal dat het dan niet gebeurd.

De filosofie van Ajax staat op de 1e plaats hè !!

5 januari 2014 om 22:11

De filosofie heeft niets met transferbedragen te maken.
Dat staat er buiten, Ajax betaald alleen wat Ajax een speler waard vind... onderhandelen kan altijd.
Ajax bood 7 miljoen op van ginkel he!

Wie garandeert dat John nog op nivo is, dat ie het nivo van Ajax aankan? Betaal je zooitje geld en blijkt ie het misschien helemaal niet meer te kunnen? Volg je beleid en zet er eens een andere jeugdspeler in op de positie waar je John voor wilt halen. Slechter dan Fischer en Andersen kan deze jongeling het toch echt niet doen. Vindt het uitermate zorgwekkend dat de Boer een aantal spelers niet meer aan het voetballen krijgt, zie momenteel niet veel jonge jochies vooruitgaan. Zie hierboven staan dat Fischer veel beter speelt de afgelopen weken, nou ik zie het niet. Ik weet dat je geen kritiek mag hebben op de Boer maar een aantal spelers is toch al maanden en in sommige gevallen veel langer (van Rhijn) onderhevig aan een vormdip cq vormkrater. Maar als je je eigen beleid volgt los je dit niet op met vergane glorie ophalen uit het buitenland waar heel veel jongens ongelukkig zitten te zijn, mislukt zijn omdat ze veels te vroeg voor het geld hebben gekozen. Lekker laten zitten daar, ze wilden toch zo graag. Lekker de jeugd inpassen en misschien eens een jaar geen kampioen willen worden.

Nou Overmars wacht weer lekker af en doet wederom weer helemaal niets. John gewoon uit je hoofd zetten en Luuk de Jong halen

5 januari 2014 om 22:12

absoluut niet!
Lekker siem in de spits en het huidige middenveld laten staan.
Dan heb je een topteam.

6 januari 2014 om 19:29

Luuk de Jong kan ook goed vanaf links spelen heeft hij bij Twente laten zien. Fisher speelt als een drol en daar is gewoon niemand anders voor. Uiteraard is Luuk de Jong ook een prima centrum spits.
Klaasen en Blind op het middenveld draait prima. Spoeling daarna wordt heel dun. Serero ben ik niet kapot van. Schöne al helemaal niet. Poulsen nuttig maar te defensief. Dus als Siem de Jong achter zijn broer kan spelen vanaf het middenveld dan is dat echt zo gek nog niet. Hoesen en Sigthorsson heb ik inmiddels afgeschreven

Het is en blijft een Tukker natuurlijk. Daarom zie ik em niet graag naar jullie gaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren