Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax is favoriet, maar wij kunnen best een Nederlands team kloppen’

Laatste update:

Red Bull Salzburg werd maandag aan Ajax gekoppeld tijdens de loting voor de knock-outfase van de Europa League. De Oostenrijkers wonnen de groepfase glansrijk met zes zeges: Esbjerg fB, Elfsborg en Standard Luik werden allemaal tweemaal geklopt. Het sterkt het vertrouwen bij die Rote Bullen dat er na de winterpauze ook iets mogelijk moet zijn tegen Ajax.

/

Kevin Kampl, aanvallende middenvelder bij Salzburg, is optimistisch gestemd. “Ajax is duidelijk de favoriet, maar wij zijn zeker niet kansloos”, denkt de Sloveen. “Het wordt een hele grote test voor ons. Hopelijk zijn wij in staat een Nederlandse club te kloppen, en waarom ook niet? Dat kunnen wij best. De favoriet wint immers niet altijd, toch?”, zegt hij hoopvol tegen Klix.

“Ons doel is weer kampioen van Oostenrijk te worden, maar verder komen in Europa zou ook heel mooi zijn”, aldus Kampl. “Hoe dan ook kunnen we al terugkijken op een goede reeks, we hebben prima werk neergezeten. Al willen we natuurlijk meer.” Kampl is dit seizoen één van de trefzekere spelers bij Salzburg: in achttien competitiewedstrijden maakte hij er zeven en in de groepfase van de Europa League twee.

Red Bull Salzburg heeft goede kansen om Ajax uit te schakelen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Red Bull Salzburg heeft zeker een dikke kans. Ik vind Ajax nogal wisselvallig.

19 december 2013 om 12:17

Europees heeft Ajax wel constant gepresteerd, op de eerste wedstrijd tegen Barcelona na. Wanneer ze ditzelfde niveau halen tegen Salzburg zie ik ze gewoon verder gaan in de Europa League.

19 december 2013 om 12:26

Sterker nog. Ik zie ze gewoon in deze vorm twee keer winnen. Cambuur uit slaat nergens op. Zulke wedstrijden heeft elke club wel eens. Toen we van Barcelona wonnen stond Ajax ook gelijk weer goed te spelen tegen ADO en Nac.
Die werden eenvoudig langs de kant gezet.

19 december 2013 om 12:45

Milan was ook bagger. Als je niet van 'dit' Milan kan winnen met een man meer de hele wedstrijd heb je werkelijk niets te zoeken in de top van Europa. Ik zie Ajax niet winnen in Salzburg, welke speler moet het verschil maken?

19 december 2013 om 12:52

Moet het een speler zijn dan? Ik ga voor een goeie teamprestatie.

19 december 2013 om 12:53

Als barca met man meer niet van ajax b kan winnen heb je op CL niveau niets te zoeken... beetje zelfde laken en pak vind je niet. Ik begrijp je jaloezie en ik snap je frustratie, maar laat die lekker thuis.

19 december 2013 om 12:58

@TheRoyal ga weg man. Dit is echt weer vragen naar de bekende weg. Milan is een verdedigende ploeg en dan staan ze met tien man ook nog eens allemaal rond eigen 16. Ajax speelde het niet altijd goed uit, maar er zijn maar weinig ploegen die daar zo makkelijk zouden winnen in die situatie als alle haters schetsen met 'als je nu niet kon winnen'. En wie maakt het verschil? Dit is toch het hele idee achter Ajax, als collectief groeien waarbij er af en toe een andere speler bovenuit springt. Nu is dat Klaassen, eerst was het Veltman en Blind was ook belangrijk. Vorig jaar de jong en fischer. Ajax wilt nu geen type pelle hebben die het middelpunt is van het team. Dus het team maakt het verschil, Frank de boer maakt het verschil. We zijn gewoon favoriet en hadden met een tikkeltje meer geluk in de volgende ronde cl zitten. Er worden nu grote stappen gemaakt dus doe niet alsof Ajax een of ander middelmatig ploegje is.

19 december 2013 om 14:00

@theroyal, ajax heeft op iedere positie een betere speler staan dan Salzburg.. Als de koopjes allemaal de juiste richting op staan wint ajax van dit Salzburg

19 december 2013 om 14:28

@martijnr12: Tegen milan werd gewoon slecht gespeeld, of milan nou zo goed verdedigde of niet. Ze begonnen in de eerste helft al met de lange bal, in plaats van, in een veels te laag tempo. En in plaats van meer aanvallers er in te zetten en vlind door te schuiven naar VM bij 11 tegen 10, werden de aanvallers door andere aanvallers vervangen

19 december 2013 om 15:43

@N-ajax ik zeg ook niet dat Ajax fantastisch was, alleen ik word een beetje moe van dat ge"als je nu niet kan winnen hoor je niet in europa thuis". Milan is geen topper meer, maar de ploeg die er nu stond was echt niet niveau RKC. Dat Ajax niet door die muur heen komt heeft enerzijds met het slechte spel inderdaad te maken, te vaak de lange bal ipv voetballen, en misschien ook met een beetje geluk. Wanneer vd hoorn een bal wel goed had doorgekopt zouden dezelfde mensen nu gaan zeggen dat ajax prima gepresteerd heeft, nu valt het niet goed en horen ze niet eens in europa thuis.

19 december 2013 om 16:26

Ik schat de kansen fifty fifty in. Red bull heeft een sterk elftal hoor die sloveen is ook een goede. Verder hebben ze een gevaarlijke braziliaanse aanval alan,rafael sobis. Word een lastig karwei voor ajax. (Ik hoopwel dat ajax wjnt voor het nl voetbal)

19 december 2013 om 12:56

Red Bull heeft alleen een kans als Ajax de ploeg onderschat. Ik ga ervan uit dat de Boer ze wel op scherp zet, in dat geval zal Ajax van deze ploeg winnen. Sterker nog, in mijn ogen heeft Ajax alle kans om dit Europese toernooi te winnen, maar nogmaals, het hangt er wel vanaf of ze dit als hoofdprijs zien.

19 december 2013 om 13:20

Ajax heeft nul komma nul kans om de EL te winnen. Zodra ze een club van het kaliber Juventus, Napoli of Shakhtar tegenkomen is het bye bye Ajax. Kwartfinale is de meest haalbare ronde en dan ben ik nog soft.

19 december 2013 om 13:25

Hoezo kan ajax niet van die clubs winnen terwijl ze wel winnen van barca??

19 december 2013 om 14:13

Hoe kan ajax wel van barca winnen maar grote moeite hebben met Cambuur?

19 december 2013 om 14:24

Hoeft niet persé, die clubs nemen de EL totaal niet serieus, was vorig jaar te zien met Napoli tegen PSV

19 december 2013 om 15:29

@robuspokus

Is niet te vergelijken. De sfeer die je hebt tijdens het spelen tegen Barca is niet te vergelijken met Cambuur uit. het is 10x moeilijker om je voor zo'n uitwedstrijd op te laden. Ajax speelt meestal beter in europa dan in de eredivisie.

19 december 2013 om 15:44

@RobusPokus lukoki

19 december 2013 om 18:28

Als zelfs een matige, visieloze club als Galatasaray van juve kan winnen kan Ajax het zeker.

Tjah, tegenwoordig schrikt geen enkel voetballand meer van een Nederlandse club. Dient wel gezegd te worden dat onze clubs op een goede dag iedereen finaal kunnen wegspelen. Helaas gebeurt dat te weinig. Zie Ajax het lastig krijgen, hoop dat ze van steaua hebben geleerd en nu gewoon doorgaan.

19 december 2013 om 12:19

Jah ok, behalve van Feyenoord schrikken alle clubs. vooral het spelniveau

Disclaimer: Klein grapje

19 december 2013 om 12:20

Feyenoord wint nog nieet eens van heracles almelo, en jij verwacht dat ze de cl winnen hahaha

19 december 2013 om 12:28

Ze schrikken van hun belabberde niveau waarschijnlijk.

Ze zijn er bij Salzburg niet helemaal gerust op. 1 goal tekort komen en 8 punten in een poule met Barca en Milan maakt indruk. Niet veel clubs die gelijkwaardig of beter zou presteren maar dan praat je al over de wereldtop.

19 december 2013 om 12:47

Maar gaan wel door met 10 man kunnen jullie niet zeggen.

19 december 2013 om 12:21

Iedereen kunnen verslaan?? Daar ben ik het zeker niet mee eens en het is eigenlijk ook onzin. Natuurlijk kan incidenteel een Nederlandse club van een topclub winnen maar wegspelen zeker niet.

19 december 2013 om 16:42

Andersom juist. Nederlandse clubs spelen hun tegenstanders regelmatig weg. Ze weten het dan vaak alleen ook nog te presteren om niet te winnen. Wegspelen is dan : Je tegenstander domineren zonder dat ze er voetballend aan te pas komen en legio kansen creëren waar de tegenstander die niet of nauwelijks heeft.

Een niet te onderschatten ploeg denk Ik zo staan wel eerste in hun competitie en zonder enig punt verlies doe in de europa league. Toch denk Ik dat ajax en sterkst team heeft een gewoon gaat winnen.

19 december 2013 om 12:11

Paar foutjes door me auto correctie haha

Ze hebben sinds juni slechts 3 keer verloren en spelen regelmatig 3 keer per week, Ajax mag dan de favoriete zijn, maar Ajax zal dit denk ik niet met 2 vingers in de neus halen.

Salzburg is aanvallend ontzettend sterk met als koningskoppel Alan en Soriano.
Ajax is licht favoriet maar de verdediging moet een goede dag hebben om deze 2 mannen van scoren af te houden!

19 december 2013 om 12:21

Mario ballotelli el sharaawy en kaka scoorden in 2 wedstrijden alleen uit een onterechte penalty.
Soriano en alan zijn leuke spelers maar geen subtop ofzo maar middenmoot niets om bang voor te zijn. Als je tegenwoordig al bang voor hun moet zijn kan je stoppen met voetbal spelen.
Ajax is gewoon favoriet en ik zie ze ook doorgaan.

19 december 2013 om 16:32

Haha als alan en soriano midde moot is wat is fischer sigi en bojan dan?

19 december 2013 om 12:31

Ga toch weg met je koningskoppel... in Oostenrijk ja!
Waarom kom je nsb spelen? Spitsen uit de Eredivisie zijn belabberd en dit koppeltje uit Oostenrijk is wereldtop huh? Daarom spelen ze daar..

19 december 2013 om 12:39

nsb spelen, kan je mij dat uitleggen?

Ik zeg helemaal niet dat hun wereldtop zijn, alleen is het een gevaarlijk ploegje.
Reken maar dat ik er gewoon bij ben in de Arena hoor en dat ik absoluut hoop dat Ajax deze wedstrijd wint.
Alleen ben ik gewoon realistisch en zeg ik dat dit 2 hele goede spitsen zijn.
We spreken elkaar na de wedstrijden weer en natuurlijk sluit Ajax die beide winnend af.

19 december 2013 om 16:34

Thug vz je hebt gelijk. Die andere mensen hebben gewoon minder kijk op voetbal. Die spitsen zijn supergevaarljjk. En als ajax niet oppast komen ze van een hele koude kermis thuis

Ik denk dat we ze een pak slag gaan geven. Vervolgens gaan we tegen onze maten uit Tel Aviv spelen en daar winnen we ook en daarna hopen op een makkelijke tegenstander en dan staan we in de finale.

19 december 2013 om 12:47

Dat zou dan pas de halve finale zijn.

19 december 2013 om 13:38

Nu 1/8e finale, erna Tel Avviv of Basel, daarna een makkelijke tegenstander (halve finale dus) en als ze daarvan winnen finale. Beetje nadenken is niet zo moeilijk toch?

Kan iemand een tape met de 1e helft van de barca wedstrijd lsturen naar Salzburg? Dan kunnen ze die onder het genot van een red bull bekijken. Ik word nu al n btje moe van die gasten , tijd voor ontzettende pakslaag en de volgende ronde wordt het een mooie pot tegen Basel. Die zijn wel op de hoogte van de cl gebeurtenissen.

19 december 2013 om 12:22

Wacht de wedstrijd nou maar af. Zo makkelijk win je niet van ze hoor.

19 december 2013 om 12:22

Niet zo hoog in je bol jochie .
Ik ben ook voor Ajax maar Salzburg is echt een sterke ploeg hoor!
Dat denk je misschien bij jezelf van: Oh, het is de Oostenrijkse competitie maar, maar daar steken met kop en schouders boven de rest uit.
Ajax had echt 10x beter kunnen lopen dan Salzburg.

19 december 2013 om 12:29

Noem 1 potentiële topper bij Salzburg dan. Ik ken er wel 6bij ajax. Wij zijn ajax, wij zijn de bbeste is de instelling. En als dat je niet bevalt ben je ajax sympatisant maar zekere geen amsterdammer en ajacied. Salzburg is de club waar Marc janko de beste spits ooit was en nu hebben ze er weer zo eentje lopen. Nou ik weet t wel , ookal winnen ze alles . Van mijn cluppie winnen ze niet.

19 december 2013 om 12:36

Nee ik ben ook geen Amsterdammer, maar wel een Ajacied in hart en nieren.
Ik reis namelijk om de week 150 km heen en terug om een wedstrijd van Ajax te bezoeken en dat doe ik met alle plezier.
Ik denk dat heel weinig mensen mij dat na kunnen zeggen!
Iets wat er als student enorm inhakt op je budget trouwens .
Maar ik ben wel realistisch, het wordt namelijk echt geen makkie.
Ik zie ons ook wel als favoriet hoor, maar Salzburg is echt geen ploeg die je moet onderschatten.

19 december 2013 om 14:16

1 topper? Kevin kampl is een groter talent dan klaassen in mijn ogen dus ik weet niet waar je het over hebt? Heeft klaassen al 10 goals en 16 assists op zijn naam staan dit seizoen, dat gaat klaassen niet overtreffen. Wil ajax niet naar beneden halen hoor, maar salzburg heeft echt wel een paar goede spelers. Sadio mané is ook een heel groot talent evenals alan. Dus zo noem ik er al even 3. Voorderest de ervan soriano die in de jeugd van fc barcelona heeft gespeeld en is inmiddels 28 maar scoort er nog op los. Janko was daar een goede speler maar dat was hij in 2007 toen salzburg nog niet zo goed liep als nu, dit salzburg is veel sterker dan die generatie.

19 december 2013 om 14:33

Die statistieken zeggen werkelijkwaar helemaal nul. Oostenrijk is de competitie waar eredivisie spelers als Robin Nelisse en Barry Opdam in hun nadagen kwamen afbouwen. Waar Leonardo een topper was. Waar Janko er 40 maakte en waar Barazite de absolute topvedette was. De eredivisie is niet best, maar die competitie in Oostenrijk stelt echt geen klap voor.

Alan is een hele goede speler, Kampis leuk voor de middenmaat en de rest van hun ploeg is ronduit treurig voor Europees niveau. Ajax zou hier zomaar van kunnen verliezen, want dat kunnen ze ook van Steau en Celtic. Maar kom mij niet vertellen dat dit Red Bull zo sterk is, dat is echt onzin.

19 december 2013 om 15:21

Ik zeg niet dat ze zo sterk zijn, dat zijn ze namelijk niet, ik zeg alleen dat ze zeker niet minder zijn dan een celtic op dit moment en echt niet onderschat mag worden. Ik zie hier zlatarex zeggen dat salzburg geen goede spelers heeft en dat ajax 6 potentiele wereldtoppers. Ik ben gewend aan arrogantie van ajaxcieden maar dat gaat me een beetje boven de pet. Dat je klaassen een potentiele wereldtopper vind ok, maar 6 wereldtoppers bij ajax? Komop, ajax moet het vooral van het collectief hebben en van goe positiespel niet van indivuele kwaliteiten

19 december 2013 om 12:35

Zullen we dan ook maar een dvd van de wedstrijd tegen cambuur meesturen? Salzburg moeten we zeker niet onderschatten. We moeten ervoor zorgen dat we thuis minimaal 2-0 winnen

19 december 2013 om 12:46

Inderdaad, vooral de nul houden is ook super belangrijk!

19 december 2013 om 13:32

Ik denk dat juist daar de kracht van Ajax lig op dit moment, ze geven de laatste weken nauwelijks meer wat weg.
Sinds Moisander weer op zen oude plek staat in het centrum, Veltman er naast en Blind er voor zijn de kansen tegen in een wedstrijd altijd op 1 hand te tellen, of dit nou een slechte wedstrijd tegen Cambuur is of een weergaloze eerste helft tegen Barcelona.
Met weinig weg geven kom je vooral in Europa vaak verder dan een goeie aanval, daar was Milaan helaas een mooi bewijs van.
Aanvallend gezien verwacht ik naar de winterstop veel van de tandem Klaassen en de Jong, hopelijk komt er nog een goeie rechtsbuiten en dan zie ik Ajax lang meedoen op 3 fronten.

19 december 2013 om 13:23

Dat was een momentopname man. Alsof ajax nu alle wedstrijden tegen Barcelona zou winnen. Dat was juist die ene keer van de 100 dat ze winnen, verder niks.

19 december 2013 om 13:39

Als je alleen maar gaat haten op Ajax, wat doe je dan in dit topic?

19 december 2013 om 14:38

Wat een kletspraat weer. Elk jaar weet iedereen zeker dat Ajax met 0 punten in de poule eindigd, en elk jaar weet iedereen na afloop te verklaren dat Ajax net die ene keer mazzel heeft gehad. 4 uit 6 tegen City? Dat waren net die 2 van de 200 keer dat Ajax punten pakt tegen City. Ajax wint van Barcelona? Dat was net die ene van de 100 keer dat Ajax van Barcelona wint. Ajax verliest niet van Milan? Dat waren net die 2 van de 500x dat Ajax niet met 8-0 opgerold wordt door Milan. Als jij gelijk hebt komen er zware tijden aan in de Champions League, want die andere 99 wedstrijden komen er de komende jaren dus aan.

Tuurlijk wint Barcelona meestal van Ajax, net als City en Milan. Maar dit Ajax heeft wel degelijk laten zien goed mee te kunnen voetballen, zoveel toeval is het dus ook weer niet. En dan kan je dus wel stellen dat je favoriet bent tegen Salzburg.

Die Groepfase van de EL zegt niet zo veel. Zelfs Standard Luik neemt dat niet serieus. Die wilen gewoon kampioen worden in België!
Nu is de Europa League wel interessant en dan zie je vaak dat clubjes als Salzburg één dags vliegen zijn. Anderlecht haalden in 2011 ook 18 punten in de Groepfase met Zenit in de poule! Die verloren in de knock out fase ook twee keer van Az!
Dus die Groepfase zegt geen donder en bovenaan staan in Oostenrijk ook niet. Want daar kan zelfs Feyenoord nog kampioen worden...
Ajax moet gewoon vol gas thuis tegen Reb Bull en dan moeten je met een comfortabele voorsprong van 3-0 afreizen naar Oostenrijk. Dan komt het helemaal goed. Ajax heeft bewezen dat het Europees vooral thuis goede wedstrijden kan spelen. Dus ik zie Ajax thuis al t beslissen. Maar Ajax moet wel op 100% spelen, niet op halve kracht. Anders krijg je dat Boekarest verhaal weer...
Zou geweldig zijn voor de punten en voor Ajax en AZ als ze samen de kwart finale halen. Dat zit er gewoon in dit jaar. Vooral van Ajax verwacht ik veel. Nederland heeft het wel even nodig als tenminste twee van de 6 clubs nog een beetje ver komen. Want rechtstreekse plaatsing voor CL staat op vervallen als de laatste drie succesvolle seizoenen beginnen te vervallen. Want dit jaar en vorig jaar was heel slecht..

19 december 2013 om 12:34

Dus jij zegt dat Ajax op 100 moet spelen en niet op 50 zoals tegen Steau.
Hoe kom je er bij dat Ajax op 50 tegen Steau speelde? De 2de wedstrijd heeft Steau Ajax naar mijn mening voornamelijk afgetroeft op conditie, inzet en beleving. Dat zijn ook gewoon uiterst belangrijke kwaliteiten.

Bij dit soort opmerkingen blijft bij mij toch altijd de volgende vraag hangen: Wat is precies het verschil tussen Steau dat wint van Ajax, en Ajax dat wint van Barca?

Als iemand zegt dat Barca op halve kracht speelde is de wereld namelijk te klein. Dus als Ajax verliest van een kleinere naam als Steau dan lag het aan de inzet van Ajax, maar als Ajax wint van een grote naam dan ligt het aan de eigen kwaliteit. Vind je dat zelf ook niet een beetje krom?

Het gaat me hier even niet om Ajax hoor. Het had net zo goed Psv, Feyenoord of iedere andere club kunnen zijn. Even ter voorkomen van onnodige reacties over jaloezie of vergelijkingen tussen prestaties van Nederlandse clubs of whatever.

Verder ben ik het met je eens dat Ajax thuis een zeer goed resultaat neer moet zetten. Als het een 2-1 wordt thuis dan zal het nog zeer lastig worden.

Qua coëfficiënten is het idd van groot belang om dit seizoen en de komende 2 seizoenen zeer goed te draaien Europees. Anders duikelen we inderdaad een paar plaatsen naar beneden.

19 december 2013 om 12:47

Ja Ajax was slap in Boekarest. Werd overal afgetroefd en ze kwamen overal te laat. Krijg je een corner net voor rust, neem je hem zo sloom dat de scheidsrechter gelijk afblaast. Zulke kleine details deden t de das om draaien. Steaua wilde meer leek t. Die belachelijke voorzitter haalde nog zijn gelijk ook over de ''kinderen'' van Ajax. Want ze speelde als krachteloze pupillen!

Het is het aller grootste belang wat er nu is coëfficiënten halen! Zowel voor je club als land. Als Ajax bijvoorbeeld de halve of misschien zelfs de finale haalt. Dan komen ze alweer wat dichterbij pot 2 in de CL loting van Augustus. Ik droom van een kwart finale tussen Ajax en AZ. probeer ik na beide wedstrijden te gaan. Een Europese uitwedstrijd in een stad waar ik zelf geboren en getogen ben. Hoe te gek is dat! Heb liever succes met Nederlandse teams in Europa dan Oranje op t WK. Want dat interland voetbal slaat helemaal nergens op qua coëfficiënten! En de finale halen we toch niet!

19 december 2013 om 13:05

Kwartfinales moeten toch nog geloot worden?

Liever geen Nederlandse clubs tegen elkaar tenzij het de finale is lijkt me.

19 december 2013 om 13:41

Kwartfinale speelt ajax tegen tel avviv of basel.

19 december 2013 om 14:20

Nee, dat is de 8e finale. Aangezien er nu nog 32 teams in de Europa League spelen is dit de 16e finale. Voor de kwartfinale moet inderdaad nog geloot worden.

Word een leuk potje. Hopelijk zakt red bull niet in en willen ze vooruit voetballen

@sammerens
Ik denk dat je met een beetje voetbalverstand zelf het antwoord al weet.
Ik weet zeker dat barca wel 100 gemotiveerd was tegen ajax maar dat het mentaal toch ligt meespeelde dat ze het wel zouden redden met hun standaard surplus aan techniek, tactiek en individuele kwaliteiten.
De beleving en focus zal onbedoeld minder zijn dan tegen real of bayern......maar niet minder dan tegen een juve of inter.....dat geloof ik niet.

Het is alleen zo dat de ene ploeg je tactisch meer ligt dan de ander. Ajax krijgt bijvoorbeeld wel de ruimte om tussen de linies te spelen tegen barca, alleen moet je handelingssnelheid en inzicht zo hoog zijn dat je balbezit houdt omdat je simpelweg continue kort gedekt wordt!
Laat Ajax nou net daarin het beste zijn van de nederlandse ploegen.....simpelweg omdat ze gewoon 8-9 mensen op het veld hebben staaan die onder druk kunnen voetballen en het positiespel beheersen.
Die avond viel het allemaal even samen voor ajax en was de veldbezetting bij barca niet optimaal.
Maar het was zeker geen Ongemotiveerd barcelona zoals hypocrieten als v.hanegem sommige anti's willen doen geloven.

Tegen Milan was het een ander verhaal....milan kreeg in de eerste 25min met 11 man één mogelijkheid, maar dolf in zogoed als alle facetten het onderspit: persoonlijke duels; positiespel; scherpte en mogelijkheden om te scoren.
Milan gaf nog iets aan ruimte tussen de linies en de bal ging snel rond bij ajax. We kregen in die tijd 2 kansen en 2 mogelijkheden.
Toen de rode kaart kwam baalde ik al want dit was de vrijbrief om niet mer van de 16 meter af te komen.
Toen kwam Ajax zijn grootste zwakte van de laatste 2 jaar boven......ze missen één speler die 2 man uit kan spelen en een goal maakt als je je stuk loopt.
Weer waren ze (zeker met 11 tegen 11) voetballend superieur aan milan en stond het goed. Ajax liep alleen de trechter in.

Kortom de winst hangt vaak af van de tactiek die teams tegen elkaar hanteren (als het niveau verschil niet heel groot is).

Zelfde geld straks voor Salzburg.....laten zij zich terugdrukken door Ajax of zetten ze druk en geven ze ruimte weg? Zijn ze sterk in de omschakeling? Spelen ze meer de lange bal?

19 december 2013 om 14:26

@ktoranje,

Mooi betoog en je hebt deels ook best wel gelijk. Echter roep ook jij dat je zeker weet dat Barca 100 gemotiveerd was. Dat is ten eerste een aanname en ten tweede geef je ook aan dat de beleving en focus minder waren. Dat is gewoon onderdeel van de motivatie.
Je gaat bvb voorbij aan de feiten dat Puyol op RB werd geposteerd en Xavi en Inieste werden gewisseld voor debutanten. Dat zijn dan weer duidelijke tekens dat ze het allemaal wel ok vonden.

Hoe dan ook, het punt van mijn post was helemaal niet of Barca wel gemotiveerd was of niet. Het gaat mij er om dat bij een slecht of matig resultaat wordt geclaimd dat men zelf niet gemotiveerd was, niet in vorm was of dat er diverse randzaken bij worden gehaald. Als er een opvallend goed resultaat gehaald wordt dan ligt het standaard aan de eigen kwaliteiten en het sterke spel. Argumenten die zelf worden gebruikt bij een slecht resultaat worden weggewuifd zodra iemand met kritiek ze aanstipt bij een goed behaald resultaat. Dat is toch krom en zet te denken over de objectiviteit over de prestaties.

19 december 2013 om 15:27

Het punt dat Barca minder focus en beleving brengt dan tegen een real/bayern dan tegen ajax lijkt mij een normaal verschijnsel. Maar dat zal niet minder zijn dan 5 a 10% en dat baseer ik op het feit dat barcelona gewoon hun eigen spel bleef spelen en gefrustreerd raakten met als gevolg het aantal gele kaarten.
Maar dat is absoluut geen 50% als sommige analisten jullie(ons?) willen doen geloeven

Punt 2.... Ik geef wel degelijk aan dat er door de gemiste spelers een essentieel onderdeel zijn van de voetbal mogelijkheden van barcelona.

'' Die avond viel het allemaal even samen voor ajax en was de veldbezetting bij barca niet optimaal''.

Hiermee refereer ik naar het feit dat de backs bleven staan in de opbouw waardoor het drukzetten Relatief gezien makkelijker werd voor ajax.
Plus waar je zelf nog aan voorbij .... gaat is dat busquets i.p.v. zelden balverlies lijdt.

En dan die uiteindelijke argumentatie van 2e rangs wisselspelers (tegen tien man dan al) gaat erbij mij echt niet in.
Hierbij denk ik dat het grootste winstpunt van ajax ook door dit 2e punt komt....
De veldbezetting!!!

Over het tweede deel van je betoog ben ik het volkomen eens! Je moet altijd objectief kijken hoe het komt dat je verliest of wint!
Zoals je zelf al aangaf in je vorige post...... Steau won vooral op conditie en beleving.
Daarentegen heeft Ajax het 60 minuten op voetbaltechnische en tactische kwaliteiten gewonnen van Barca (voetbaltechnisch nog steeds het beste team)!

Hoe dan ook.... geen aanval op jou maar ik vind deze 2 manieren om te winnen (of verliezen) wel een essentieel verschil!

Mooi om te zien dat er nogsteeds veel mensen niet kunnen hebben dat barca weggespeeld werd....net als milan en celtic.....dit zijn vaak dezelfde mensen die zeiden dat ajax geen punt zou halen in de poule....lees hier niks meer over......denk dat ajax genoeg heb bewezen dat het elk jaar toch boven verwachting speelt....ondanks alle belangrijke spelers zijn vertrokken.....als ik naar de eredivisie kijk zijn toch alle mondjes gesnoerd wat.dat betreft......lol......

19 december 2013 om 13:49

Dat Barca weggespeeld werd.. haha hou toch op man. Barca was al door en hoefde niet te winnen, speelde op halve inzet/kracht en Messi deed niet mee. Het is een knappe overwinning geweest van Ajax, maar doe niet alsof ze ze van de mat speelde hey grapjas.

On: Salzburg is een lastige ploeg en gaat het Ajax heel lastig maken. Ze zijn de underdog en das toch in hun voordeel

19 december 2013 om 14:20

En even later weggespeeld worden door een ploegje uit Leeuwarden. Ze hebben helemaal niets bewezen.

Denk dat we nu verder zijn tov vorig seizoen..niet veel, maar je ziet t vooral op Europees niveau. We kunnen steeds meer weerstand bieden.. domineren. We zijn er natuurlijk nog laaang niet. Maar wat ik dit seizoen heb gezien denk ik dat een wedstrijd zoals tegen steau vorig seizoen, niet snel meer zal gebeuren. Op Europees gebied iig niet. De klap van t missen van Eriksen en Alderweireld zijn we te boven. T team begint weer op stoom te komen. Denk dat de selectie ook gezonder is tov vorig seizoen. Geen dure ontevreden bank zitters. Veel jonge getalenteerde jongens die hongerig zijn en goede concurrentie hebben binnen de ploeg.
Ik denk dat Salzburg niet onderschat zal worden en dat we de volgende ronde zullen halen.

Let's go!!

Hey Steenwijk..

Gelijk heb je..t nog wel willen proberen met provocatie als "niet eens kunnen winnen van tien man van Milan" Nee ..ik en duidelijk ook jij kan wel genieten van die afgunst.. zegt erg veel over ze..

Mazzel man!

Is gewoon realiteit....we weten allemaal hoe de vork in de steel zit......hoe beter ajax presteert.....hoe meer negativiteit ajax (nationaal) krijgt....je ken het jalloesie noemen.....het maakt niks uit.....ondertussen kennen we alleen maar trots zijn

19 december 2013 om 13:54

Kun jij de [spatie] niet vinden....of is je toetsenbord kapot....of hou je gewoon van puntjes....

"hopelijk zijn wij in staat een Nederlandse club te kloppen"

Vast wel, alleen denk ik niet dat Ajax die Nederlandse club zal zijn.
Dit Ajax moet mits een gunstige loting in staat zijn om de kwart of halve finale te halen.

Natuurlijk is Ajax de favoriet tegen Salzburg, en ik ga ervan uit dat Ajax het ook gaat waar maken. Natuurlijk zal er geen sprake zijn van onderschatting, dat lijkt mij vanzelf spreken voor het geval iemand mij gaat verwijten dat men moet waken voor " onderschatting". Volgens mij gaan dit twee leuke wedstrijden worden waarbij Ajax uiteindelijk aan het langste eind zal trekken. Daarnaast hoop ik ook dat AZ een goede Europese toer gaat kennen want we hebben de punten keihard nodig.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren