Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax heeft vijftien potentiële tegenstanders, AZ geplaatst bij loting

Laatste update:
/

Het Europese seizoen ging in de zomer van start met zes Nederlandse deelnemers: Ajax (groepsfase Champions League), PSV (voorronde Champions League), Feyenoord (play-offronde Europa League), AZ (vierde voorronde Europa League), Vitesse (derde voorronde Europa League) en FC Utrecht (tweede voorronde Europa League). Half december is een derde daarvan nog over: Ajax en AZ.

De Amsterdammers en Alkmaarders spelen na de winterstop allebei in de knock-outfase van de Europa League: Ajax als afvaller uit de Champions League en AZ na groepswinst in de poulefase. Maandag horen beide clubs wie hun tegenstander wordt in februari en op dit moment zijn er vijftien (Ajax) en veertien (AZ) potentiële tegenstanders. Ajax behoort tot de vier Champions League-afvallers met de minste punten en is daardoor ongeplaatst bij de loting; AZ is als groepswinnaar wél geplaatst.

De opponent van Ajax komt uit het rijtje Napoli, Benfica, Shakhtar Donetsk, FC Basel (allen afkomstig uit de groepsfase van de Champions League) en Valencia, Ludogorets, Red Bull Salzburg, Rubin Kazan, Fiorentina, Eintracht Frankfurt, Racing Genk, Sevilla, Olympique Lyon, Trabzonspor enTottenham Hotspur. AZ weet op zijn beurt dat het een team treft uit de rij Swansea City, Chernomorets, Esbjerg fB, Maribor, Dnipro Dnipropetrovsk, Maccabi Tel Aviv, Dynamo Kiev, Slovan Liberec, Real Betis, Lazio, Anzhi, Viktoria Plzen, Juventus en FC Porto.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Doe mij maar Genk of Frankfurt, lekker dichtbij en niet de moeilijkste ploegen.

12 december 2013 om 23:52

Tegen Genk moeten ze gewoon 120% geven hoor en Frankfurt moet wel te doen zijn voor Ajax, maar ook daar moeten ze gewoon alles gaan geven. Er zijn geen echt makkelijke wedstrijden meer.

12 december 2013 om 23:55

Nee klopt, maar er zitten moeilijkere ploegen bij, als een Spurs of Napoli.

12 december 2013 om 23:55

Genk 120%? Op basis van wat?! Die geen enkele ploeg in België haalt het niveau van Ajax op t moment...

12 december 2013 om 23:56

Bedoel je niet andersom?
Genk moet wel te doen zijn en Frankfurt 120%.
Alhoewel ik Ajax deze 2 ploegen wel redelijk gemakkelijk zie verslaan in deze vorm.

12 december 2013 om 23:59

@fcexclusief

Jij bent duidelijk onbekend met de ploeg Genk. Ik zou eens wat gaan terugkijken, het is een lastig te bespelen ploeg, sterke spelers en een goede aanval. Gevaarlijk ploegje hoor.

12 december 2013 om 23:59

Tuurlijk niet. Kiev dacht net hetzelfde.

13 december 2013 om 00:01

@blindevogel,

Nee, niet andersom. Frankfurt is al maandenlang slecht bezig, ze wonnen al sinds midden september geen enkele wedstrijd meer. Alleen in de beker en in de EL werd er nog gewonnen, maar de manier waarop was ook niet om over naar huis te schrijven.

Je kunt beter Frankfurt loten dan Genk. Maar ja, in de winterstop kan nog veel gebeuren. Het is ook nog maar de vraag of Armin Veh nog trainer is wanneer Frankfurt aantreedt voor de volgende ronde in Europa...

13 december 2013 om 00:13

Gevaarlijk ploegje misschien, je moet ze uiteraard niet onderschatten. Maar denk dat Ajax in de huidige vorm gewoon over beide teams heen walst. Komop zeg, de nummer 5 van Belgie, en de nummer 15 van Duitsland.

13 december 2013 om 00:17

Beetje jammer dan dat Frankfurt tegen Ajax een Europese wedstrijd zou zijn dan.. waar Frankfurt dus wel nog weet te winnen..

Ik hink op twee gedachten. Als je kijkt wat er nog meer uitstroomt van de Europa League, is de kans 96% dat Ajax de Europa League niet zal winnen. Dan tref ik liever nu een zware ploeg waarmee de Arena stijf uitverkocht is, dan dat je weer zoiets als vorig seizoen krijgt met Steaua Boekarest..

13 december 2013 om 00:18

Tip: onderschat nooit een Duitse ploeg. Frankfurt heeft een prima team en zou het Ajax misschien wel eens moeilijk kunnen maken. Ik vind trouwens Gent een matige ploeg en die ploeg moet verslagen kunnen worden door Ajax.

13 december 2013 om 00:27

De wedstrijd tegen Steaua was nog heel aardig bezocht, ik zat in het stadion en het was bijna uitverkocht. Wie we ook loten, ik denk dat er wel publiek op af zal komen.

13 december 2013 om 00:51

Nou moeilijk hoor, winnen in de EL in een groep met Apoel, Maccabi en Bordeaux.

13 december 2013 om 01:58

Dat vind ik ook wel mee vallen vanavond Thun-Genk zitten kijken en was er niet kapot van
Frankfurt kan nog wel is heel lastig worden maar dat zijn Napoli, Benfica, Shakhtar Donetsk, FC Basel, Valencia, Rubin Kazan, Fiorentina, Sevilla entottenham Hotspur ook.
Ik teken voor een loting tegen Genk niet makkelijk maar zeker haalbaar.

13 december 2013 om 06:11

Genk speelde met een nagenoeg compleet B elftal met allemaal jongeren in.

13 december 2013 om 07:59

Op basis van dat Genk wel degelijk het niveau ajax haalt, en waarschijnlijk nog wel beter. Het enige probleem van Genk is dat wanneer ze zo'n pot gespeeld hebben er weer twee potten komen dat ze het niveau MVV maar net halen. Zeer wisselvallige ploeg, maar wel een ploeg die van iedereen kan winnen als ze het op hun heupen hebben. Wordt of een makkie, of je wordt gewoon uitgeschakeld.

13 december 2013 om 08:25

Hahah we hebben het hier over de nummer 5 van belgie he... En dat zou dan een hoger niveau kunnen halen als Ajax?? En dat terwijl de kampioen van belgie dat niet eens kan??

13 december 2013 om 10:06

Doe maar Spurs of Napoli, die komen toch met hun B team.
Laat mensen alstjeblieft stoppen met vertellen dat Genk, Trapzonspor of weet ik veel wat voor troep ook goed zijn. Mijn ogen kunnen het niet aan. Deze topic had over Ajax' tegenstander in de volgende CL ronde moeten gaan.

12 december 2013 om 23:54

Super easy man. Twee keer 4-0 gok ik

13 december 2013 om 02:11

Toen loting was geweest achte iedereen Ajax kansloos.
Ajax heeft het gewoon heel goed gedaan thuis tegen Ac Milan zat er meer in net als bij Celtic uit mocht niet zo zijn.
Als je thuis wint van Barcelona en uit een punt meeneemt uit Ac Milan heb je het goed gedaan.
Dit zijn nog hele jonge jongens die er heel wat bagage erbij hebben gekregen en zich staande hebben gehouden ik ben trots om ajacied tezijn.

12 december 2013 om 23:57

Ludogorets moet toch ook wel te doen zijn? Dan kan Ajax revanche nemen voor Psv.

13 december 2013 om 00:00

Dan kan ajax laten zien waar ze horen te staan tegen over her Nederlands voetbal.

Ze gaan er komende ronde toch uitvliegen. Er zijn weinig ploegen in die pot waar Ajax uit loot die echt makkelijk te verslaan zijn...

12 december 2013 om 23:56

Dankje! kan ik misschien je glazen bol even lenen om alvast naar het einde van de competitie te kijken, dan weet ik gelijk wie er kampioen word.

Maar even serieus, Ajax maakt echt wel kans tegen elk van deze ploegen. Makkelijk zal het niet worden maar ze hebben toch echt wel en redelijke kans! Zeker als Frankfurt, Genk, Trabzonspor of Ludogrets geloot wordt.

13 december 2013 om 00:10

arwinos@ trabzon moet je niet onderschaten oke ze werden uitgeschakeld door psv maar toen ware slecht bezig en nu zijn ze echt goed met malouda bosingwa en hun doelman kivrak die aan man united en barca werd gelinkt het is gewoon echt een goede team vooral hun flanke met adin en yusuf erdogan ( een vn de grootste talenten van turkije )

13 december 2013 om 00:22

Trabzonspor is idd geen slecht team maar ook geen Napoli. Die acht ik het zwaarst maar Ajax kan hen in deze vorm best verslaan. Het is geen zekerheid maar Ajax kan van iedereen winnen maar er ook, met wat pech, tegen iedereen uitvliegen.

13 december 2013 om 00:37

God wat hoop ik toch op Ajax-Trabzonspor. Kan mijn ploegje dan weer van dichtbij aanschouwen en ik hoop dan dat we Ajax op zij zetten. Kan ik heel wat vrienden trollen.

13 december 2013 om 01:03

Trabzonspor maakt Ajax met de grond gelijk man. Ze doen het Europees goed en hebben een sterker team dan Ajax. Vooral in Trabzon zou ajax never nooit winnen. Maar ga vooral door met onderschatten. Hopen dat Ajax Trabzon loot zodat je met eigen ogen kunt zien wat ik bedoel.

13 december 2013 om 09:53

Ga toch weg met je Trapzonspor.

Oh wat is dit balen zeg. Zo dichtbij de de volgende ronde waarin we het eens tegen een Europese grootmacht zouden opnemen. In plaatst daarvan zijn we weer in de EL topics beland, waar mensen beweren dat de afvoerput van Trapzon ons nog een maatje te groot is. Daar wordt je toch niet goed van...

Al deze teams zijn ruk. Napoli, Spurs etc. gaan alles met hun B team doen en zien wel. Wat over blijft is discussie niet waard.

13 december 2013 om 12:12

@applegreen

Waarom speelt Trabzonspor geen C.l. dan? Waarom kijken er mensen nog steeds verbaast op van de naam? Dat ze spelers hebben die beter zijn dan de spelers van Ajax moet ik je gelijk in geven, maar dat wil niet zeggen dat Ajax kansloos is? En waarom zouden ze uit niet kunnen winnen? De kans tegen Trabzonspor is ongeveer fifty-fifty maar het beste is gewoon ontlopen en Genk krijgen.

13 december 2013 om 17:39

@ applegreen

Nou Ajax met de grond gelijk??! dat zijn pas uitspraken. Misschien dat ze uit wat moeite hebben maar in de Arena maakt trabzonspor weinig kans hoor! En dat ze betere spelers hebben dan ajax is niet zo moeilijk, dat hadden barcelona, milan en celtic (gedeeltelijk) ook. Alleen wij hebben veel jonge talenten en weinig routiniers! En kijk wat we in die groep doen. Zou dus niet zeggen dat ze Ajax met de grond gelijk maken...

12 december 2013 om 23:56

Maar voor Ajax allen prima te doen

12 december 2013 om 23:59

Napoli en de Spurs lijken me niet 'prima te doen'.

13 december 2013 om 00:07

@ Koontje

Van Benfica, Shakhtar, FC Basel, Valencia, Fiorentina, Sevilla en Lyon win je ook niet simpel.

Allemaal tegenstanders waarbij Ajax moet oppassen.

13 december 2013 om 00:19

Wat hoop ik dat het lyon wordt. En dan sportief revanche voor twee jaar geleden

13 december 2013 om 00:20

Maar wel allemaal voetballende ploegen, waar Ajax (in goede doen, dat dan weer wel!!!!) wel raad mee weet.

Winnen doe je tegen die ploegen natuurlijk niet zomaar, maar bij geen enkele ploeg is Ajax bij voorbaat kansloos!

13 december 2013 om 07:10

Inderdaad. Steaua ligt uit het beker toernooi, dus de deur staat wagen wijd open.

13 december 2013 om 08:26

Lyon & Valencia zijn niet te doen???.. die clubs stellen helemaal niks meer voor in het top voetbal. Heb jij wel wedstrijden van hun gezien(?) lijkt mij sterk

Tip: Ik zou het maar eens doen om die ploeg te bekijken en de namen die daar spelen

13 december 2013 om 10:18

Jongens hou toch op met het noemen van al die net niet ploegen. In de CL, daar had Ajax nog eens een gevaarlijke ploeg genoemd. Dit is de afvoerput.

Bij napoli balen ze nog meer dan bij Ajax, denk je dat zij er nu niet alles aan gaan doen om volgend jaar weer Cl te spelen? Die komen gewoon met een B team hoor. Spurs ook.

12 december 2013 om 23:59

heb je de afgelopen weken geen voetbal gekeken?
als ajax van barca kan winnen, zie ik ze ook wel van al deze tegenstanders winnen hoor.
de vraag is alleen of ajax het kan opbrengen om zo goed te spelen in een niet zo boeiende league.

13 december 2013 om 00:02

Ze moeten in de competitie gewoon alles geven zodat ze al vroeg een ruime voorsprong hebben op de rest en zich kunnen richten op de EL. Je zag vorig jaar al dat EL ontzettend veel kracht kostte. Hopelijk loten de zware tegenstanders elkaar zodat ze een voor een afvallen.

13 december 2013 om 00:05

Als.twente en vitesse presteren zoals ze tot nu toe hebben gedaan, gaat ajax geen ruime voorsprong pakken. Ook feyenoord staat er gewoon nog bij en ajax gaat echt nog wel punten verspelen. Bv in de kuip met na de winterstop

Ajax loten zou leuk zijn, hopen dat ik ze dan kan bezoeken. Heb ik ook meteen De Arena gezien wat een mooie stadion is als het goed is.

Allebei 15, kunnen elkaar immers niet loten.

12 december 2013 om 23:57

Ajax zit in pot 2 en wij in pot 1, dus kunnen we elkaar wel loten toch ?

12 december 2013 om 23:58

Az kan Paok niet nog een keer loten, 15 tegenstanders dus, terwijl Ajax iedereen behalve az kan loten, 16 dus

13 december 2013 om 00:03

Fout. Ajax kan 16 loten en zitten er 16 in Pot 1. Dus Ajax kan ook AZ loten zoals het hier op Voetbalzone staat.

Anders zou Ajax er namelijk maar 15 kunnen loten.
En AZ maar 14.

13 december 2013 om 00:08

Gemiddelde niveau hier op VZ, 16 teams per pot
Ajax kan alleen AZ niet loten: 15 andere clubs
AZ kan Ajax en Paok niet loten : 14 andere clubs

13 december 2013 om 01:25

Ajax kan AZ niet loten, omdat teams uit hetzelfde land elkaar niet mogen loten in deze ronde. Als ze allebei de volgende ronde doorkomen kunnen ze elkaar wel tegenkomen.

Daar zitten een paar leuke teams tussen. Wordt weer een interessante ronde.

Ajax VS Tottenham en AZ vs Juventus zouden een mooie affiche zijn.alle 4 leuk voetballende ploegen.

13 december 2013 om 00:21

In de halve finale ofzo. Maar niet meteen want dan halen ze niet veel punten voor nederlands voetbal

13 december 2013 om 00:22

Zal leuk zijn voor het NL voetbal ja haha zijn we meteen onze resterende
ploegen kwijt, al zie ik wel kansen voor Ajax tegen spurs, vooral als ze met enkele reserves spelen

13 december 2013 om 02:19

Dat Nederlands voetbal die vorig seizoen 20ste stonden op de coëfficiëntenlijst en dit seizoen 16de ruim onder België en landen als Griekenland en Cyprus.

Het is dat we nu nog kunnen teren op de punten van de 3 seizoenen ervoor maar als er niet heel gauw punten bijkomen dit en volgend seizoen zijn we over 3 jaar geheid een paar plaatsen gezakt en speelt zelfs de nummer 1 straks voorronde CL.

Ik vind het maar een raar systeem. Als afvaller van de Champions League (3e van de 4) de ongeplaatste status en de groepswinnaar de geplaatste status. Dat laatste snap ik enigzins nog wel, maar als je 3e eindigt in de champions league de ongeplaatste status krijgt door de aantal behaalde punten. Vind ik gek!!!

13 december 2013 om 00:02

Heeft te maken met doelsaldo, Ajax had van de afvallers uit de CL het minste doelsaldo..

13 december 2013 om 00:11

Ja maar dat is toch gek. De Champions Leugue staat vele malen hoger aangeschreven dan de Europa Legue. Als verliezende winnaar van de Champions League zou je toch sowieso de geplaatste status moeten krijgen, boven alle groepswinnaars van de Europa League

13 december 2013 om 00:27

Zouden clubs die derde worden van de vier niet gewoon helemaal uitgeschakeld moeten zijn? 3e van de 4... Nu is het bijna elke keer zo dat een nr 3. van de CL de EL wint.

13 december 2013 om 00:39

Nee dit is juist niet gek en voor het eerst eens eerlijk. Ploeteren die ploegen zich dood in de EL om eerste te worden, zeg jij dat ze maar weer tegen de sterkst mogelijke tegenstanders moeten spelen als cadeau...

13 december 2013 om 03:37

ja idd ik vind wel dat EL groepswinnars een hogere notering moeten krijgen dan cl afhakers. Echter vind ik het wel onzin hoe die worden gerangschikt. Doe dan de 8 clubs die uit de cl komen op basis van clubcoefficient, lijkt me een eerlijkere potindeling, in plaats van dat je als AZ nu juventus kan loten....

13 december 2013 om 07:44

Dat komt door de enorme financiële verdiensten in de CL. Atletico of Porto boerde goed in de CL en konden op die manier de selectie verbreden. Als ze dan een jaar later als derde in de EL doorgaan is het een groot macht geworden. Sinds de Naams verandering (2009) van Uefa cup naar Uefa league is ze alleen nog maar door een ex CL deelnemer gewonnen.

Az wint de europa league ook niet, dus geef mij maar juventus in de volgende ronde, beter dan die talloze nietszeggende oostblok namen die er tussen staan.
Daar loopt het publiek ook niet warm voor.
Juve, lazio,porto of swansea betekend volle bak.

12 december 2013 om 23:59

Az kan wel flink innen als ze steeds verder komen in de EL. En natuurlijk levert het dan ook flink wat punten op. Als ze Juve treffen en die verslaan zou het echt een wereldprestatie zijn!

Hoop dat we die Turken krijgen, Kan Ajax mooi laten zien wie het beste is.

12 december 2013 om 23:58

Dat zou inderdaad heel mooi zijn.

12 december 2013 om 23:58

Ga niet provoceren op basis van 2 wedstrijden weet je niet wie de beste is. Ook als wij zouden winnen zijn we niet beter. Beide competities zijn gewoon aan elkaar gewaagd.

13 december 2013 om 00:02

Zegt wel wat dat je nu al met excuses komt voor als je team verliest.

13 december 2013 om 00:07

De kans dat ze elkaar loten is al klein, maar geloof me ook waneer we Ajax loten en uitschakelen eventueel. Dannog zal ik niet beweren dat de Turkse competitie beter is of dat TS beter als Ajax is. Je kan ook gewoon normaal hopen dat je ons loot en uitschakeld inplaats van zo 'haterig' overtekomen.

13 december 2013 om 01:10

Trabzonspor heeft een beter elftal dan die jonkies van Ajax. Als ze elkaar loten kun je dat met eigen ogen zien.

13 december 2013 om 09:33

Trabzonspor kan er helemaal niets van. Alleen maar slechte spelers, veel te oud en traag en een slechte coach. Ook nog een matig stadion met alleen maar gloryhunters als supporters. Als Ajax die loot mogen ze hun handjes dichtknijpen, want dan is de volgende ronde een zekerheidje

Edit: typo.

13 december 2013 om 10:20

Ik moest vooral lachen om "alleen maar gloryhunters als supporters". Dat terwijl iedereen die in Turkije het voetbal een beetje volgt wel weet dat Trabzonspor zo ongeveer de meest trouwe aanhang van Turkije heeft. Dat het stadion dit jaar vaak nog halfleeg is, heeft heeeele andere redenen dan het sportieve. Maar goed, dat zal jij niet begrijpen

13 december 2013 om 10:45

Ik ovredrijf ook, maar werd moe van Applegreen die overal roept dat Trabzonspor Ajax wel even wegspeelt. Ik volg Trabzonspor niet echt, maar als je gaat roepen dat Malouda (33) en Bosingwa (31) Ajax even gaan oprollen heb je het mis. Die twee speelden al jaren niet meer bij Chelsea en zijn over-the-hill. Janko en Paolo Henrique zijn ook geen topspitsen. Zokora ook geen hoogvlieger. De Turkse spelers ken ik amper, zullen ongetwijfeld prima spelers zijn, maar geen wereldtopniveau en Ajax verliest niet bij voorbaat van een club die geen wereldtoppers in het team heeft. Ajax is eigenlijk alleen bij voorbaat kansloos in een tweeluik tegen Bayern, Real en Barca, maar die doen niet mee in de El..

13 december 2013 om 00:03

Ik las jouw reacties in de Gs-Juve topic en nu weer. Elke keer over 'turken' beginnen. Last van een Turken complex ? Dat je zelfs in zo een topic bezig bent met 'turken' geeft aan hoe zielig je wel niet bent. Gewoon opzettelijk de confrontatie opzoeken en reacties uitlokken om vervolgens te kunnen zeggen: Oh nu zijn wij weer haters ? Oh daar heb je de Turkse trots !

13 december 2013 om 01:11

Hij is misschien een Italiaan. Die hebben wat te verduren gehad van Turken.

13 december 2013 om 12:40

En Turken hebben constant het te verduren gehad van Grieken zo kan je wel doorgaan, slap gelul!

13 december 2013 om 00:07

Ja, speel lekker tegen een club die vorig seizoen net in de top 10 eindigde en dan zeggen dat je de beste bent! Top-opmerking eerste klas! In het huidige seizoen doen ze het ook niet veel beter met een zevende plaats.

Echt een Calimero opmerking dit!

13 december 2013 om 00:44

Dat van vorig seizoen en dit seizoen wil dan weer niet zo veel zeggen. Het is een bekend gegeven dat Trabzonspor een van de vier topclubs is. Dat kun je ook zien aan de ranking voor afgelopen seizoen. Dat ze het nu minder doen is waar, maar dat is binnen Turkije. Buiten de landsgrenzen gaat het fortuinlijk. Waarbij nog in rekening geacht moet worden, we staan maar drie punten achter op bijvoorbeeld Galatasaray of BeÅŸiktaÅŸ. Om even aan te geven hoe klein het verschil met de clubs boven ons is.

13 december 2013 om 00:51

1 uitwedstrijd gewonnen van de 7 als we we 3 van de 7 wonnen zag het er heel wat rooskleuriger uit.

13 december 2013 om 01:31

Jij hebt echt issues he? Was jij niet die clown die me laatst lastig viel met priveberichten? Wat een figuur..

13 december 2013 om 01:55

Heb je het tegen mij je reactie staat onder de mijne maar reageer via tel, dus weetnie of je mybe iemand boven me bedoeld.

13 december 2013 om 14:34

Nee die sikiyimaru

Ajax kan uit dit rijtje een mooie sparringpartner loten.

Uit dit rijtje liever geen Tottenham Hotspur, Shakhtar Donetsk, Benfica en Napoli. De rest van de clubs zijn naast prachtige affiches ook nog redelijk haalbaar !

13 december 2013 om 00:11

Ik zou wel graag Tottenham loten!
Dat zou betekenen van Vertonghen en Eriksen terug komen in Amsterdam.
Bovendien speelt Ajax altijd goed tegen Engelse tegenstanders!

13 december 2013 om 00:53

Benfica! Super vet stadion, en een mooie club

Mooi rijtje. Ben echt benieuwd wie hieruit de tegenstander wordt voor zowel Ajax als Az. Kan nu al niet meer wachten. :D

Zware tegenstanders voor Ajax. Een loting tegen Red Bull Salzburg zou naar mijn inziens het gunstigst zijn. AZ heeft een aantal makkelijke en een aantal moeilijke tussen zitten. Zal je net zien dat ze een zware ploeg loten als Juve of Kiev. Wel mooie tegenstanders, dat dan weer wel.

13 december 2013 om 00:11

Juve moet je als AZ zijnde gewoon ontlopen. Kiev denk ik dat AZ nog wel eens kan pakken op een normale dag.

13 december 2013 om 00:12

Kiev zou kunnen, maar als je nu een of twee rondes wat mindere tegenstanders kan loten, kan je misschien nog een aardig einde komen. AZ heeft namelijk ook bewezen dat het mooi voetbal kan spelen.

13 december 2013 om 12:23

Ik zou meer schrik hebben van salzburg dan van Kiev. salzburg heeft echt wel een goeie ploeg terwijl Kiev vrij matig presteert.

Doe mij maar Ajax -Tottenham. Lijkt me een mooie wedstrijd.
Wanneer is de loting?

13 december 2013 om 00:01

Maandag om 13:00 Als ik het goed heb.

13 december 2013 om 00:07

Is inderdaad maandag ja

13 december 2013 om 00:10

Oke thnx!

13 december 2013 om 07:36

Staat ook gewoon in de tekst.

Lijkt mij een mooi moment voor sportief revanche op Lyon.

13 december 2013 om 00:09

Zat ik ook aan te denken. Doe mij Lyon maar, Daar staat nog een rekening open.

13 december 2013 om 00:26

Maar dan wel volledig van de kaart spelen als het kan

13 december 2013 om 00:56

Helemaal kapot. dronken en weg spelen. Alle hoeken van het veld laten zien. Lyon laten zien dat Ajax er erg kwaad over is. Helemaal slopen

13 december 2013 om 02:11

en vergeet natuurlijk de knipoog niet, in de 90ste minuut als ajax de 4-0 binnenschiet! haha

Ludogorets, genk, frankfurt en teabzonspor zijn toch echt ploegen waar ajax vrij simpel van moet kunnen winnen. Ook van salzburg, kazan en lyon zou ik niet veel schrik hebben.

Ook voor az zitten er wel een paar mooie ploegen tussen. Az-swansea lijkt me wel mooi!

13 december 2013 om 00:11

Denk ook dat Ajax zomaar over die 4 heenwalst ja.

13 december 2013 om 01:16

Hahaha ja joh, alleen mensen die Trabzonspor nog nooit hebben zien spelen maken zulke domme opmerkingen. Trabzon zou makkelijk van Ajax winnen. Vooral in Trabzon, de kans dat Ajax daar wint is ongeveer drie procent.

Vooral kleineren en onderschatten zou ik zeggen, dan krijg je wel de deksel op je neus als Trabzon en Ajax elkaar loten.

13 december 2013 om 01:57

Moruk ik ben zelf een Diehard Trabzonlu, mijn reactie was op die goos boven mij. En hij was behoorlijk sarcastisch bedoeld.

AZ heeft alleen geen kans tegen Juventus en Porto. Swansea en Lazio zullen heel lastig zijn. Alle andere zijn gelijkwaardig of slechter naar mijn inziens.

Hoop op een makkelijk loting voor de volgende ronde, zodat we er iig een verder komen voor de punten. Daarna een mooie tegenstander voor het voetbal.

13 december 2013 om 00:13

Wat boeien die punten nou verder? Zodat we weer 6 clubs mogen leveren waarvan er 4 geen zin hebben en ons land voor joker zetten?

13 december 2013 om 00:28

Die zijn wel degelijk belangrijk. Als elk team er hetzelfde over denkt als jij hebben we over 5 jaar geen nederlands team in europa meer

13 december 2013 om 01:59

Het feit dat er de laatste twee seizoenen de punten worden verdeeld over alle Nederlandse ploegen zorgt er voor dat Nederland flink is gedaald op de lijst. Met als klap op de vuurpijl de FairPlay ticket voor Vitesse vorig seizoen. Misschien is een stapje terug, dus een team minder Europees niet zo slecht. Dan kan je immers weer een grote sprong maken.

Ajax zal normaliter zwaarder loten dan AZ en voor AZ is de kans op een CL afvaller kleiner doordat Ajax niet geplaatst is. Maar je zal net zien dat AZ tegen Juventus mag en Paok tegen Frankfurt. Voorkeur voor Swansea, Porto of Lazio.

Hoop echt trabzonspor ben in nl voor ajax en in turkije voor trabzonspor zou geweldig zijn.

13 december 2013 om 00:16

Dan kunnen ze elkaar beter niet loten, anders moet er zoiezo 1 uit.

13 december 2013 om 00:29

Liever in de finale tegen elkaar

13 december 2013 om 00:39

Als wij de finale winnen vind ik t best, maar een finale verliezen kan ik nier verdragen hehe. Heb nu niks tegen Ajax maar als we de finale van ze verliezen. Dan zal ik altijd dat afgunst gevoel tegen ze hebben hehe..

13 december 2013 om 07:45

nee jullie gaan die finale dan gewoon verliezen.

wij zijn Ajax wij zijn de beste

Zou mooi zijn als wij tegen Ajax zouden moeten. Ten eerste omdat het beide teams zijn die leuk voetbal spelen, ten tweede omdat we dan revanche kunnen nemen voor 2009, en ten derde omdat we dan kunnen laten zien dat niet elk Italiaans team speelt zoals Milan haha. Az kunnen we niet loten dus, zou een Nederlandse tegenstander wel leuk vinden. Al zou een swansea, porto of maribor nog het beste zijn. Eerste 2 zijn leuke affiches en de tweede omdat het makkelijk en dichtbij is. Ale viola!

Lyon voor Ajax aub...en dan met een knipoog naar huis sturen!!

13 december 2013 om 00:29

Een knipoog?? Dubbele cijfers zul je bedoelen

Het rijtje uit de Champions League en Tottenham moet Ajax niet tegen komen denk ik, dan word het heel lastig.

Ik hoop op Ludogorets, eens kijken hoe die lui zich staande houden tegen een echt voetballende ploeg.

13 december 2013 om 00:18

Cl tegenstanders kan nu nog niet

13 december 2013 om 11:58

Volgens het artikel wel:

De opponent van Ajax komt uit het rijtje Napoli, Benfica, Shakhtar Donetsk, FC Basel (allen afkomstig uit de groepsfase van de Champions League)

AZ heeft een beduidend minder goed rijtje van potentiële tegenstanders dan Ajax. Ik denk ook dat Ajax een sterker team heeft en dus een betere tegenstander kan krijgen. AZ zou ik graag ook nog een ronde verder zien en die kans zit er dik in dat ze die gaan halen als ze een wat mindere tegenstander loten.

Toch belangrijk hoor, dat 2-2 gelijkspel van AZ. Je moet er toch niet aan denken dat je Napoli, Benfica, Valencia of Tottenham Hotspur loot. Nu is de kans aanmerkelijk kleiner dat je een grote tegenstander loot.

Zo schat ik de kansen ongeveer in voor Ajax.

Geen kans: Benfica, Napoli, Tottenham.
Weinig kans: Shaktar, Sevilla, Valencia, Fiorentina
Normaal: Basel, Trabzonspor, , Red Bull, Rubin Kazan, Frankfurt
Veel: Ludogorets, Genk
Gaat gegarandeerd neer: Olympique Lyon

13 december 2013 om 00:33

Geen kans tegen Benfica, Napoli en Tottenham?
En wel tegen Mancherster U? Manchester C? Barcelona? (vergeet ik nog een club?)
Gap, Ajax kan Iedereen verslaan dus hou je onzin voor je....

13 december 2013 om 01:19

Ja United nam de EL heel serieus en Barcelona nam Ajax heek serieus. Als het erop aan komt, zoals de knock out fase, gaan zowel United als Barcelona gewoon over Ajax heen. Ajax heeft helemaal niets bewezen behalve incidentele overwinningen tegen ongemotiveerde teams.

13 december 2013 om 01:42

@ Mariachii

Omdat Ajax paar wedstrijden won tegen een zwakke Barcelona, en Man Utd die nam de EL helemaal niet serieus betekend niet dat ze de hele wereld aan kunnen! we hebben Ajax gezien tegen 10 man van Milan "not impressed" en die grote teams in hun eigen competitie gaan ook regelmatig ten onder tegen mindere teams dan betekent niet dat die mindere team ook meteen tegen iedereen kunnen winnen,.. voetbal ligt niet zo in elkaar gelukkig maar.

13 december 2013 om 03:19

Typisch sneue Turk die komt provoceren, zielig mannetje ben je.

13 december 2013 om 07:33

Applegreen,

Blijf jij maar lekker geloven dat United en Barca ongemotiveerd waren. Profvoetballers die geen zin hadden om te winnen...... grap van de dag zeker. En hoe zit het dan met City en Milan? Die hadden zeker iets verkeerds gegeten?

13 december 2013 om 13:33

@mariachii

Barça heeft een manier van spelen wat heel makkelijk en tegelijkertijd heel lastig uit te schakelen is en daar focusde Ajax zich dan ook op. Maar door te zeggen dat Ajax ook Benfica, Tottenham en Napoli kan verslaan omdat ze van Barça gewonnen hebben (die het totaalvoetbal hanteren) vind ik te opportunistisch. Die teams spelen allemaal anders. Andere filosofie, andere spelers, andere speelstijl.

Dus een overwinning op Blaugrana is geen garantie voor winst op die 3 teams. Vind dat geen goed argument. En het Ajax van dit seizoen is vele malen anders dan het Ajax van het seizoen 2011/12 en 2012/13. Ajax heeft veel spelers verloren in de tussentijd dus door te zeggen dat Ajax die teams aankan omdat ze 2 jaar terug City en United hebben verslagen vind ik wederom een slecht argument.

13 december 2013 om 00:46

Geen kans kan je wel bij weinig kans toevoegen, maar Redbull salzburg en Frankfurt zijn echt wel duidelijk een lager niveau dan Ajax.

Trabzonspor en Rubin Kazan kan ik niet over oordelen. Basel en Ajax zie ik echt als precies evengoed. Dat jij ervan uitgaat dat Tottenham van Ajax wint verbaasd mij. Gezien de vorm waar beide ploegen in verkeren.

13 december 2013 om 08:18

Beetje apart dat je Benfice , Tottenham , Sevilla ,valencia bij geen kans / weinig kans neerzet.. die zijn over 2 wedstrijden allemaal te doen

Allemaal lastige tegenstanders voor Ajax. Maar in de knockout fase kan je niets anders verwachten. Maar ook bij de mogelijke tegenstanders van AZ zitten ondanks hun geplaatste status wel wat pittige tegenstanders, zoals Dinamo Kiev, toch lange tijd een vaste CL ploeg geweest, om Juventus en Porto niet te vergeten.

Doe maar Lyon!
Pakken die hap!

13 december 2013 om 00:42

Dat zou de ultieme wraak zijn op 2 jaar geleden, Lyon volledig zoek spelen en tot twee keer toe verslaan.

13 december 2013 om 01:11

Ultieme wraak voor de CL kan je niet in de EL nemen. Ja in de (halve) finale pas..

13 december 2013 om 05:09

Muah, als je ze helemaal vernedert dan is de wraak wel compleet hoor.
Echter, of dat realistisch is valt nog te bezien

Ajax heeft tegen al deze ploegen minstens net zoveel kans als tegen Milan: 50%. : Benfica, Napoli, Tottenham, Shaktar, Sevilla, Valencia, Fiorentina

Dit zijn idd lastige ploegen daarom was mijn mening ook dat Ajax in de Cl beter tot zijn recht komt. Aanvallend voetbal wordt hedendaags niet meer verkozen. Als ajax zo dominant van start gaat dan zullen al deze ploegen gewoon ook als Milan verdedigend spelen. Waar team als bayern, arsenal, barca etc nog de zelfrespect hebben om altijd aan te vallen.

Er wordt maandag trouwens ook gelijk bekend tegen wie je mogelijk speelt als je de laatste 16 bereikt.

13 december 2013 om 08:39

Wie zou jij willen(?) Ik hoop Napoli & Spurs sowieso of anders Frankfurt niet al te ver.

13 december 2013 om 11:11

Maakt mij niet zoveel uit, tegen elke ploeg heeft Ajax kansen. Ik hoop alleen geen lange reis naar Rubin Kazan ofso. Spurs en Napoli zijn ook mooie wedstrijden.

Doe maar Trabzonspor dat zal wel lukken als ze het niveau van de cl halen.

13 december 2013 om 01:21

De Trabzonspor van toen is anders dan die van nu. Ze hebben een goede ploeg die gewoon van Ajax zou winnen. Sorry maar ga vooral door met dat arrogante gedrag, vroeg of laat komt er wel weer een FC Suaoamduwoanxgxyw die Ajax uit de EL kickt.

13 december 2013 om 10:04

Waarom moet jij op iedereen reageren die over die Turkse club begint?

Serieus niemand hier in Nederland is bang voor Trabzonspor..ik zie de Turkse competitie als een zeer matige competitie. Trabzonspor kan je vergelijken met Fc Groningen.

Nu hebben we Ajax en az. Ajax wint de Europa league

13 december 2013 om 00:59

Ja dat dachten ze vorig jaar ook (toen de finale in de eigen Arena werd gespeeld)
Ajax haalt never niet de finale, vorig jaar niet, dit jaar niet en de komende 10 jaar ook niet.

13 december 2013 om 05:11

Dat dachten 'we' helemaal niet...
Dromen mocht en mag altijd, zeker omdat die finale in de Arena was maar echt veel uitspraken waaruit zou moeten blijken dat men dat ook echt dacht, nee, die heb ik niet bijzonder veel gelezen hoor... (en sowieso moet je een beetje filteren welke reacties wel of niet serieus te nemen zijn)

Daar komen ze weer hoor die Ajacieden; Genk, Frankfurt wie nog meer? Iedereen is eigenlijk gewoon een makkie voor Ajax toch? Ik begrijp de Uefa niet dat ze niet gewoon Ajax gelijk in de finale flikkeren.
Als ik de Ajacieden jaar in jaar uit hier hoor kleppen dan hebben ze volgens mij aan geen enkele tegenstander een kind en halen ze elk jaar finale op finale
Ze kunnen niet eens van 10 Italianen winnen die in de competitie nederlaag op nederlaag krijgen, en Steaua was ook een eitje toch? nou als je van Steaua niet wint dan win je van Genk of Frankfurt helemaal niet (beide clubs die fluitend eerste in hun groep werden, Genk won 2x van Kiev en Frankfurt 2x van Bordeaux) laat staan een andere club.
En dan vinden die Ajacieden het gek dat ze door het hele land straks weer worden uitgelachen als ze er weer uitliggen, ja dan moet je maar niet zo arrogant doen.
Het is gewoon in de komende ronde (of anders 100 procent zeker een ronde daarna) klaar voor zowel Ajax als AZ.

13 december 2013 om 01:24

Amen, goed gesproken. Ik krijg weer last van plaatsvervangende schaamte als ik die Ajacieden hoor praten. Iedereen is te min en Ajax wint makkelijk van iedereen. Rot toch op met dat arrogante gedoe denk ik dan. Ajax stelt helemaal geen zak voor in Europa. Ze mogen al blij zijn al ze deze ronde overleven.

13 december 2013 om 02:54

Ik krijg schaamte als ik al die Trabzonspor supporters zie reageren hier. Over arrogant gesproken.

Trabzonspor staat 7e in Turkije en zijn echt niet onverslaanbaar. Ze hebben wel een leuk team, maar doe nou niet alsof ze Bayern zijn.

Ik denk als je realistisch kijkt dat beide teams gewoon kansen hebben, Elke tegenstander is gewoon lastig. Dat is logisch als je na de winterstop nog in Europa speelt. Maar laten we nou niet contant lopen provoceren, kinderachtig gedoe. Steun je eigen team ipv andere teams op voorhand af te kraken aub.

13 december 2013 om 05:12

Ajax stelt geen zak voor?
Jij hebt Ajax de laatste jaren Europees niet zien spelen of wat?

13 december 2013 om 07:45

@ Pango

Ten eerste klopt het merendeel van de reacties van de Ajax supporters ook echt niet. Dit gaan ontkennen heeft geen nut. Dus die plaatsvervangende schaamte klopt daadwerkelijk, uitgeschakeld zijn maar zo arrogant reageren is niet op zijn plaats.

Ten tweede is applegreen een niet serieus te nemen provocateur die verder voor Galatasaray is. Heeft bij lange na niets met Trabzonspor te maken. Prima als ze voor Trabzonspor opkomt, maar op deze manier zet ze ons te kakken. In dit hele topic zijn er maar drie jongens die daadwerkelijk voor Trabzon zijn, dat zijn Trabz0nspor, Khan61 en ikzelf. En als je die reacties doorneemt kom je helemaal, maar dan ook letterlijk helemaal geen greintje arrogantie tegen. Integendeel, elke provocatie word netjes van repliek gediend (zoek het zelf maar op).
We willen enkel tegen Ajax uitkomen, zodat we naar se Arena kunnen.

Tevens als je iemand wilt terugpakken, doe het dan goed: die zevende plaats in Turkije momenteel is zo selectief als maar zijn kan. Dat is net zoiets als ManU die nu ergens onderin het linkerrijtje bungelt. Niet de waarheid weerspiegelend dus.

13 december 2013 om 10:10

@efsane61
respect voor jou reactie man! Jij snapt het in ieder geval.
en ben niet sarcastisch voor het geval.

13 december 2013 om 01:25

Cool story bro

13 december 2013 om 09:43

Napoli neemt de EL waarschijnlijk helemaal niet serieus deden ze vorig jaar ook niet die gaan vol voor de titel of plaats 2

13 december 2013 om 11:18

Nouja als Napoli net zoveel moeite doet als vorige EL tegen PSV dan weten genoeg, maargoed dit is een andere situatie.

Hoe kan niet elke Ajacied bidden dat het Lyon word? Echt, daar zou ik zo erg op hopen als Ajax-fan zijnde.

En niet al die teams onderschatten zeg, alsjeblieft. Die teams zijn hier niet gekomen door een dubbeltje op te gooien. Onderschatting nekt je. Ik zeg alleen Steaua Bukarest…

13 december 2013 om 05:13

Muah, was dat onderschatting toen?
Misschien maar Ajax werd eigenlijk gewoon afgetroefd op mannelijkheid en slimheid.
Ik heb echter wel het idee dat dat beter geworden is bij Ajax.

13 december 2013 om 09:07

Ik kom Lyon liever tegen op een later moment voor de zoete wraak
Nu zijn er nog tegenstanders die je op papier sowieso moet kunnen hebben. Eerst maar eens een rondje verder bekeren en daarna yon of een mooie tegenstander als Spurs of Napoli

Laten we hopen dat Ajax niet naar Rusland hoeft. Enerzijds omdat die potten weinig geld opleveren en anderzijds omdat je nooit weet wat daar gaat gebeuren ( corruptie, slechte velden, enorme afstanden, vaak slechte hotels etc. ) .

De west-europese ploegen zijn geen van allen een makkie . Dat neemt niet weg dat als Ajax blijft spelen zoals het nu doet , het kansen heeft om de laatste 16 te bereiken. AZ krijgt het waarschijnlijk makkelijker en het kan zo maar gebeuren dat AZ doorgaat en Ajax niet.

Op Genk na zijn dit teams die allemaal tepakken zijn

Het beste zou zijn:

Ajax-Genk
AZ-Esjberg

Tel Aviv en Ludogerets zijn ook wel te doen, maar verre reizen en dus de omstandigheden die het resultaat bepalen

Maakt mij niet zo veel uit wie je loot.
Ik kijk liever naar Tottenham hotspur-ajax dan tegen een nietszeggende tegenstander, je moet ze toch allemaal kunnen hebben om de finale te halen!!
En ik denk dat ajax best kan concurreren met de meeste teams, en misschien hebben ze nu wel eens wat geluk in tegenstelling tot de groepsfase van de Cl!!

Omdat AZ geplaatst is betekent het dan automatisch dat AZ meer punten Europees gehaald heeft de laatste 5 jaar dan Ajax? Beetje gunstige loting zou mooi zijn om nog meer punten te halen want er liggen er nog steeds Oekraine (bedankt Psv) op de loer.

13 december 2013 om 09:04

Nee dat betekent het niet. Het betekent dat AZ groepswinnaar is en Ajax een van de slechtere nummer 3's in de CL, zoals ook in de tekst staat...
In de laatste 5 jaar heeft Ajax veel meer punten gesprokkeld dan AZ, o.a. doordat AZ er vorig jaar bij de 1e wedstrijd al uitlag.

Er zitten mooie clubs bij. Ikzelf hoop op Basel. Die club timmert goed aan de weg in een, net als Ajax, mindere competitie. Ik ben benieuwd wie het verst is in dat proces. Clubs als Benfica en Tottenham zouden ook leuk zijn vanwege de spelers met een Nederlands verleden. Frankfurt en Racing Genk hebben weer als voordeel dichtbij te zijn. Ik heb er zin in en ga ervan uit dat Ajax zijn best doet zo ver mogelijk te komen.

13 december 2013 om 08:22

Tegen Basel wil je nu nog niet loten.. die kunnen zomaar winnen

13 december 2013 om 21:41

Wat maakt dat nou uit? Uiteindelijk moeten we goede tegenstanders verslaan om ver(der) te komen in het toernooi. Wanneer we die treffen maakt mij niet uit.

de loting van AZ lijkt mij toch wel gunstiger dan die van Ajax kwa tegenstanders. ik hoop dat het AZ-Chornomorets word..

Laten we dan maar AZ- Chernomorets doen en Ajax - Ludogorets.
De mooie tegenstanders mogen wat mij betreft lekker wegblijven tot de kwartfinale eerst maar eens puntjes sprokkelen en proberen zover mogelijk te komen.

Sinds wanneer is de loting trouwens vehuisd naar maandag ipv vrijdag?

Hoop niet dat Ajax Spurs loot, dan weet ik niet voor wie ik moet zijn .

Wat hoop ik dat we tegen Ajax moeten, dan is de volgende ronde een feit :D
In de competitie doet Valencia het dan slecht, maar voetballen kunnen ze nog altijd.. kwalitatief zo veel beter, let's pray!

We zien het wel weer, Ajax kennende zal het wel direct Tottenham of Napoli worden, maar liever pas in de halve finale ofzo;p..

Maar wat zou het leuk zijn als zowel Az als Ajax de tegenstanders vanuit de poule van Psv loten!? En dan even wat rechtzetten voor het Nl'se voetbal!

13 december 2013 om 12:11

Psv won vorig jaar ook van Napoli, destijds hadden zij niet Callejon/higuain , maar met Cavani toch ook een zeker goed elftal. Echter namen ze de EL niet bepaald serieus, en de vraag is of Benitez dit wel gaat doen.

13 december 2013 om 13:05

Italiaanse clubs kennende vast niet, maar dan heeft Napoli alsnog wel wat spelers op het veld die zich willen bewijzen natuurlijk.

13 december 2013 om 18:49

Klopt inderdaad wel een beetje, ze zullen de EL niet zo serieus nemen als de CL, Ajax benaderd de EL sowieso wel serieuzer maar je weet inderdaad niet hoe ze het dit jaar doen, EL winnen is op zich wel leuk voor Napoli qua prestige qua geld sowieso niet nee maar dat geld voor iedereen.

AZ-Esbjerg en Red Bull Salzburg-Ajax zou denk ik het ideaalste zijn..

Voor de fans van Ajax is Genk natuurlijk een mooi tripje en haalbare kaart. Voor AZ zeg ik ook Esbjerg, of Maribor.

13 december 2013 om 16:02

Je moet ergens ingeloven anders kunnen we het beter op gaan doeken finale word moeilijk ben ik met je eens maar als je de loting mee hebt is er veel mogelijk.

Alles goed,als we maar niet naar Oosten moeten

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren