Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Jol wisselde geen woord met hem, daar had Daley het moeilijk mee'

Laatste update:

Daley Blind is inmiddels een onbetwiste basisspeler bij Ajax, maar dat is hij niet altijd geweest. Martin Jol zag het niet in de Amsterdammer zitten en in het seizoen 2009/10 werd hij op huurbasis naar FC Groningen gestuurd. Daar werkte Blind een paar maanden samen met Ron Jans.

/

Jans zegt in Voetbal International dat hij veel met Blind heeft gesproken. "Ik merkte hoe prettig hij dat vond", zegt de huidige coach van PEC Zwolle. "Jol wisselde geen woord met hem, daar had Daley het moeilijk mee. Bij ons bloeide hij op door de open sfeer. Toen het einde van de competitie naderde zag ik hem steeds meer verkrampen. Hij zag er tegenop om weer terug te gaan naar een trainer die het niet in hem zag zitten."

Jol vertrok na een paar weken in het seizoen 2010/11 en werd vervangen door Frank de Boer, die Blind wél het vertrouwen gaf. De zoon van voormalig Ajax-aanvoerder Danny Blind werd vorig seizoen gekozen tot Ajacied van het Jaar en groeide uit tot international. Hij speelde tot dusver 82 competitiewedstrijden in het eerste van Ajax.

Daley Blind kan doorgroeien naar het niveau van een Europese topclub

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
11 december 2013 om 17:58

zegt meer over de spelers dan over Jol, bij fulham heeft ie ook een goede selectie en pakte die geen punten plus super veel tegengoals

11 december 2013 om 18:16

De spelers die hij zelf kocht

11 december 2013 om 19:02

Dat kwam maar door 1 speler en dat was Suarez

11 december 2013 om 19:37

En geen kampioensschap onder jol dan heb ik liever hoe het nu is

11 december 2013 om 20:31

Alleen Suarez?? Vergeet Pantelic niet en de Jong.wat een duo was dat!!

11 december 2013 om 17:59

Dat was 1 uitschieter, het voetbal was niet om aan te zien en we werden geen kampioen.

Je post is niks meer dan een dikke trollpost...

11 december 2013 om 18:08

Klopt, het was bijna schandalig hoe Twente dat seizoen het kampioenschap pakte ten opzichte van een werkelijk fenomenale tweede seizoenshelft van Ajax.

Ik heb geen voorkeur voor een club in Nederland, maar ik vond het wel naar om te zien hoe Ajax daar naast het kampioenschap greep. Zeker als je bedenkt dat Frank de Boer met minder wel 3x kampioen is geworden.

11 december 2013 om 18:13

@epoxi

Wat als Ajax wel kampioen was geworden, was je mening dan anders geweest?

Eerste helft was matig, daarna werd elke wedstrijd met gemiddeld 4-0 gewonnen. Lekker belabberd spel dan hoor.

Die 2de seizoenshelft vergeet ik niet meer. Je wist gewoon dat elke wedstrijd gewonnen ging worden met grote cijfers. Dat was pas dominantie. Blakapim heeft trouwens gelijk, de NOS heeft nog een reportage laten zien en dat waren iets van een 10 tal fragmenten waarin Twente de gelijkmaker of de winning goal scoorde allemaal tussen de 88ste minuut en extra tijd.

11 december 2013 om 18:15

En waar ajax sterk in is, is het opleiden van spelers wat door Jol totaal links gelegd werd.
Jeugdspelers kregen geen kans en afgedankte 4e rang voetballers werden voor teveel geld gehaald, (atouba, Mido, Ogăraru, Tainio)

Financiële waarde van ajax daalde enorm
In europa zakte we steeds verder naar beneden

Doe mij maar gewoon een man van de club met een goede visie en een strak beleid

11 december 2013 om 18:35

Dankzij Suarez leek het inderdaad nog ergens op, maar het hele spel van Ajax was de bal naar Suarez zien te krijgen en hopen dat die weer een briljante actie eruit kreeg. Het klassieke positiespel werd bij lange na niet gespeeld om over het selectiebeleid nog maar te zwijgen.

11 december 2013 om 18:44

@blakapim

Erg zwak om mensen die het niet met je eens zijn maar als napraters neer te zetten. Ik vond/vind Jol nou absoluut geen tactisch wonder en Ajax heeft zeker goede wedstrijden gespeeld...maar er zat er weinig lijn in het spel van Ajax. De ene week was het goed, de andere week huilen met de pet op en onherkenbaar.

Dat is mijn oordeel...en dar zal jij het mee moeten doen

11 december 2013 om 18:50

Amen!!

11 december 2013 om 19:59

Je vergeet nog dat we naar 4-4-2 gingen, totaal ander voetbal gingen spelen als waar we mee groot zijn geworden en dat we afhankelijk waren van 1 man; Luis Suarez..

11 december 2013 om 20:28

@nic
Schandalig ?? Volgens mij zit je nog steeds in therapie door dit voorval. Ik vind het schandalig dat jij het Kampioenschap van Twente schandalig vind. Over provoceren gesproken. De club met de meeste punten wordt nog steeds kampioen en niet subjectieve mening van een individu.

11 december 2013 om 20:38

Dat is onzin. Het was veruit het spectaculairste doek sinds jaren. Ja, we hadden Suárez. Maar Ajax heeft al jaren geen 80 punten gehaald. Het was dat Twente echt heel goed was.

11 december 2013 om 17:59

Ok man

11 december 2013 om 18:00

En onder Jol miste je de kampioenschappen niet?

11 december 2013 om 18:15

Jol heeft toen prima cijfers behaald inderdaad, ere wie ere toekomt, normaal ruim genoeg voor de titel. En ik vond hem ook wel een mooie vent. Maar welbeschouwd had het helemaal niks met Ajax te maken hoe hij te werk ging. Ajax is groot geworden vanuit de bekende school en die mag nooit verloochend worden, daar had hij oog voor moeten hebben. Liever voetbal vanuit de Ajax gedachte met minder indrukwekkende cijfers, zonder topscorer, maar ook zonder Atouba en Tanio. Jol mag daarbij Huntelaar en Suarezje hartelijk dank voor die mooie cijfers. Hij heeft bijvoorbeeld nauwelijks spelers begeleid in het maken van stappen in hun ontwikkeling. Er is een belangrijk verschil in de toegevoegde waarde van trainers, de een is afhankelijk van het materiaal dat hij heeft en de mate waarin hij dat kan managen, de ander kan overal het maximale uithalen. Als je Jol kiest over de Boer tja dan heb je een vreemde kijk op de zaak.

11 december 2013 om 18:01

Voorronde CL doorkomen? Onder Jol?

11 december 2013 om 18:17

Welk jaar?

11 december 2013 om 18:23

Het jaar dat FdB debuteerde in de ch.l. poule wedstrijd uit tegen Milaan, dus nu exact 3 jaar geleden.

11 december 2013 om 18:39

Onzin, toen werden we uitgeschakeld en eindigden zowel Milan als Real Madrid boven ons en zelfs dat was nog te danken aan Frank de Boer anders waren we waarschijnlijk 4e geëindigd?

11 december 2013 om 18:45

@none

De CL voorronde is iets anders dan de poule. Als je in Nederland 2e wordt speel je voorronde CL en daar kwam Jol doorheen.

11 december 2013 om 18:48

Hoezo zie je Frank daar niet in slagen dan? Frank presteert zelfs ver daarboven?

11 december 2013 om 19:05

@none

uit bij ik meen Paok saloniki en Dinamo Kiev, nee dat waren idd geen makkelijk wedstrijden en het is/was een knappe prestatie van Jol, ik moet nog maar bezien of FdB daarin geslaagd zou zijn.

Neemt niet weg dat ik liever FdB heb dan Jol, maar Jol heeft bij Ajax best wel wat gepresteerd. Ajax moest weten wat ze met Jol voor trainer in huis haalden, dat Jol, zoals hij eigenlijk altijd doet, spelers gaat kopen ipv opleiden, dat moet je die man niet kwalijk nemen, zo werkt hij nou eenmaal. Ajax had hem dan helemaal niet aan moeten stellen als dat het probleem zou zijn.

11 december 2013 om 19:43

@ none zou ook niet weten waarom Frank de Boer niet zou kunnen winnen van deze tegenstanders. Verder was het goede resultaat aan 1 man te danken Suarez. Want wedstrijden zonder hem waren een stuk minder.

11 december 2013 om 18:06

Klopt, Frank faalt al jaren bij Ajax, hij presteert niks

11 december 2013 om 18:35

3 Jaar onder een steen geleefd.

11 december 2013 om 18:40

Sarcasme.........

11 december 2013 om 23:02

Blijft een moeilijk onderwerp voor sommige mensen.

11 december 2013 om 18:08

Ja, Jol heeft het prima gedaan bij Ajax en het is voor hem jammer dat de club zich niet achter hem schaarde toen het even wat minder ging. Toch is Ajax er natuurlijk niet slechter op geworden. Jol had natuurlijk wel Suarez, Pantelic en El Hamdaoiu. Spelers die De Boer niet had of niet uit de verf kwamen onder zijn bewind.

Het zou inderdaad wel geweldig zijn als Ajax weer over de 100 doelpunten kan maken, maar de ploeg van Frank de Boer zou daar toch wel toe in staat kunnen zijn.

Daley Blind is een goed voorbeeld van ene speler die onder de Boer beter is geworden. Dat Jol het eerst niet in hem zag zitten is achteraf gezien ook niet zo vreemd. Daley speelt sinds het vorige seizoen pas sterk.

11 december 2013 om 18:20

En we hadden Mido, Atouba, Verhoeven, Tainio, Ogăraru en nog meer waardeloze miskopen!!

11 december 2013 om 18:30

Mido verdiend wel wat credits. Ik vond ehm wel tof, beetje dik... maar wel tof.

11 december 2013 om 18:47

@jaspersj

Ik vond Anastasiou ook tof, maar daar koop je niks voor...liever wat minder 'tof' zoals bijvoorbeeld Zlatan, met wat meer kwaliteiten.

11 december 2013 om 19:18

Zlatan en Anastaciou waren ook prima.

Anastasiou en Mido waren op mometnen best belangrijk voor Ajax.

Zlatan was gewoon top, en Pantelic bijvoorbeeld ook.

Anastaciou en ?mido waren nooit voor de basis gehaald.

11 december 2013 om 23:14

Blakapin het voetbal onder Jop was alle ballen naar voren en hopen op een bevlieging van Suares. Das geen goed voetbal....dat is geen spel dat bij Ajax past en de hoeveelheid aankopen die Jol deet past ook niet bij Ajax. Om nog maar te zwijgen van het rendement van zijn aankopen. En dan wil Jol toch nog ff een zak geld om wat meer spelers te kopen.

Jol paste in zn geheel niet bij Ajax en de filosofie qua voetbal en qua jeugd. Jol was een fiasco bij Ajax!

11 december 2013 om 23:20

Urzaiz door Ten Cate...

11 december 2013 om 18:25

Echt waar, leuk he dat treiteren...
Dit slaat de spijker op zijn kop met reacties uitlokken..
Maar goed mis jij lekker jol, ik heb liever frank en zijn 3 kampioenschappen...

11 december 2013 om 18:51

@blakapim

Kun je niet gewoon op het fanforum van Martin Jol gaan zitten met je ongelofelijke onzin praat. Ajax heeft sinds jaren niet zo goed en dominant gespeeld als nu...met als hoogtepunt de eerste helft tegen Barcelona. Ook vorige seizoen geheerst tegen oa. Psv, Twente etc. daarbij zie Ajax elk seizoen een stukje beter worden, maar er bij Jol werkelijk geen pijl op te trekken was of Ajax goed zou spelen of weer eens geweldig door het ijs zou zakken.

11 december 2013 om 19:23

Blakapim. Hahah en dan nadat iedereen je op je plek heeft gezet weer gaan terug krabbelen. Je hebt al laten zien dat je weinig kijk hebt op het (ajax)spelletje. Ik keek vorige week toevallig een hele wedstrijd terug van ajax onder Jol. Het leek helemaal nergens op. Een beetje de PSV strategie; gewoon de bal naar voren en hopen op individuele acties van een Suarez of Leonardo. . Tuurlijk mag jij daar van houden maar ga dan lekker Real Madrid of PSG o.i.d volgen en laat ajax voor wat het is.nee je hebt volledig ongelijk en echt alles is beter geworden onder De Boer en natuurlijk het technisch hart. De echte ajaxfilosfie wordt weer nageleefd en als echte ajacied kan je daar alleen van genieten en hopen dat het zolang mogelijk aanblijft.

11 december 2013 om 18:37

Ja... De tijden van Atouba, Mido, Tainio.. De tijden van reactie voetbal... De tijden waarin de club telkens naast de titels greep... Ja, top.. Doe mij maar De Boer. Rust, goed voetbal, uitstekend beleid, sportief succes, de club groeit in alle opzichten en iedereen kan trots zijn op Ajax.

11 december 2013 om 18:39

wat heb je aan die statistieken als je geen kampioen wordt Blakapim?
juist, helemaal niets...

11 december 2013 om 18:54

@blakapim

Niet altijd slecht...maar ook lang niet altijd goed. Belangrijker Jol heeft geen speler beter gemaakt. Nergens trouwens.

11 december 2013 om 18:42

Dat seizoen, werkelijk fantastisch.
Naja, 2e seizoenshelft.
Echter, na dat seizoen was het niet meer om aan te zien... (en werden de gekste spelers gehaald, ook financieel ging het dankzij dat domme beleid slecht)
Kwam simpelweg omdat er geen herkenbaar systeem gespeeld werd dat ook ondanks vele transfers doorgezet kon worden.

Nu is er een duidelijk systeem dat geleerd wordt vanuit de jeugd, ook bij aankoop en verkoop worden spelers nu veel makkelijker ingepast zonder dat het niveau echt dramatisch wordt.
Bij Jol was het 1 fantastische seizoenshelft, echter, van enige continuïteit was helaas geen sprake.

11 december 2013 om 18:48

ik hoef jol in geen 100jaar meer bij Ajax te zien, komop zeg dit kun je toch niet menen?? die gast kun je niet missen bij Ajax.. heb je ook gezien watvoor elftal hij tot zijn beschikking had??
Stekelenburg,vdwiel,vertonghen,alderweireld,anita,... zeeuw,eriksen,dejong,gabri,suarez,emanuelson,pante... en dan nog geen kampioen worden en slecht veldspel.. alle balle op luis en hopen dat hij ze erin schoot.. Martin had alle geluk van de wereld dat hij Luis voorin had rondlopen die haast alles binneschoot.. er zat totaal geen lijn in het spel

11 december 2013 om 19:00

alles op suarez, lekkere tactiek...

11 december 2013 om 19:01

En toch met lege handen staan...

Nee geef mij maar het verzorgde spel van de Boer, levert meer op dan alle balken blind naar voren pompen

11 december 2013 om 19:32

Lange ballen op Suarez (niet door Jol gekocht) nee daar moet je als Ajacied blij mee zijn! Hou je van dat soort voetbal is natuurlijk helemaal prima maar dan kan je beter bij 1 van de 17 andere eredivisie clubs je heil gaan zoeken!

11 december 2013 om 19:36

Hahaha, ja ik heb ook een hekel aan gestructureerd beleid, goed voetbal, eigen jeugd en 3 kampioensschappen... Och wat verlang ik terug naar die Hagenees!

11 december 2013 om 19:46

Onder Jol had Ajax voorin individueel betere spelers rondlopen dan nu het geval is, had echt totaal niks met Martin Jol te maken, want onder hem zat er namelijk geen enkele lijn in het spel.

11 december 2013 om 19:57

Blakapim,

ga toch weg joh...jol had totaal geen visie...hij had goede spelers...maar er was weinig structuur...bal vooruit roeien...voetbal was vaak niet om aan te zien.

Ik ben blij dat Frank Ajax zijn gezicht weer terug geeft...en dat met mindere spelers...
Ja hij had kampioen moeten worden...maar helaas...

Neemt niet weg dat ik Jol maar matig vind...vervelende Haagse bluf...nee...ik rouw niet om Jol.
Ajax heeft nu wat om op terug te vallen...een systeem...wat uiteindelijk zijn vruchten zal afwerpen...wellicht al vanavond deels...

11 december 2013 om 23:08

Ik mis Jol in zn geheel niet!!! Hoor het Jol nog zeggen...geef mij een zak geld en ik koop ....

Jol is absoluut geen trainer voor Ajax en eigenlijk voor geen enkele nederlandse club. Het enige waar Jol echt goed in is is geld uitgeven!

12 december 2013 om 00:33

?????""

Leuke speler die Blind maar een europese (sub-) topclub wordt het niet.

11 december 2013 om 18:02

Dat is toch ook helemaal geen schande?

Ik denk dat Blind een prima speler is om mee te groeien met dit Ajax. In mijn opzicht zit Ajax nu in de lift omhoog en kan het weer uitgroeien tot een subtopper in europa, waar Blind niet zou misstaan op het middenveld!

11 december 2013 om 18:09

Ik zie Blind het zeker verder schoppen. Blind speelt nog geen 10 wedstrijden op cvm en als je ziet hoe hij daar heerst. Zo'n overzicht, rust, controle en techniek. Geen wonder dat hij jeugdspeler van het jaar werd op de toekomst toen hij daar op cvm speelde.
Hopelijk blijft hij lekker bij Ajax, maar ook hij zal wel een keer zeggen: leuk een paar jaartjes achter elkaar 5 miljoen verdienen bij een club als Barcelona, Bayern of Arsenal.

11 december 2013 om 18:17

Hoezo is Ajax nu opeens zo "in de lift"? Ik vind ze helemaal niet zo geweldig, een uitschieter tegen Barcelona dat al gekwalificeerd was zegt nog niet veel vind ik. De laatste tijd zijn ze goed bezig, maar in de Eredivisie hebben ze ook alweer 4x gelijk en 3x verloren ofzo. Nog lang niet subtopper in Europa waardig.

11 december 2013 om 18:42

Ajax zit in de lift omdat het nieuwe beleid in de komende jaren haar vruchten gaat afwerpen. De echte toptalenten uit de B zullen over een paar jaar door gaan breken (naar verwachting dan wel). Ook is de financiele situatie momenteel rooskleuriger uit dan ooit.

Verder zijn de dragende krachten van dit elftal echte Ajacieden en is het gewoon een heel jong team met veel potentie.

Ik zeg ook nergens dat ze nu al subtop zijn. Maar de potentie is er door het nieuwe beleid, de aanstromende talenten en de fantastische trainer.

Verder is het veiligstellen van de 3de plaats in de poule met Dortmund, Real en City en in de poule met AC Milan, Barca en Celtic (hier zelfs eventueel 2de) wel subtopper waardig.

11 december 2013 om 18:50

Hahahah ...
@wilshere... vooral dit ... " een uitschieter tegen Barcelona dat al gekwalificeerd was" ...heerlijk de "haat, jaloezie en afgunst" spat er van af!!!
Ajax speelde die wedstrijd gewoon een heerlijke pot voetbal en troefde Barca gewoon af op brutaliteit en ze maakte het de Spanjaarden heel moeilijk lekker te voetballen!
Maar blijf jij maar lekker geloven dat Ajax de wedstrijd kado kreeg en barca op 20 speelde en met een B elftal ...

On: Ik denk wel dat Blind een stap hoger dan Ajax zal gaan maken, maar laat hem eerst nog maar ff een paar jaartjes in Amsterdam blijven

Sjaakie

11 december 2013 om 23:26

Wilshere....ajax zit in de lift omdat de wedstrijden de laatste tijd wel gewonnen worden. Incl Barcelona...enne Barca stelde 11 spelers op die over de gehele wereld bekend zijn. barcelona dat vannavond (terwijl het al gekwalificeerd is) ff Celtic afdroogt.

Daarbij zegt Futereboss dat Ajax weer kan uitgroeien tot.....das iets anders dan dat ze het nu al zouden zijn. Feit is dat Ajax al diverse keren dicht bij het behalen van de volgende ronde zat.

11 december 2013 om 18:21

BvB / SC H,

Wel grappig dat er bij elke artikel dat over een Ajaxspelerr gaat nu iedere keer heb gelezen dat ze de (sub-)top niet redden.

Kom eens met wat origineels, bijvoorbeeld gewoon een reactie dat gebaseerd is op het artikel.

daley heeft zich geweldig ontwikkeld, gaat maar door nu op de plek van Cvm. vind toch dat Jol overschat word, hij heeft het nergens echt goed gedaan word er vaak uitgetrapt

11 december 2013 om 18:04

Jol bij een club met de juiste filosofie voor hem is misschien nog geeneens zo slecht.
Maar hij moet wel zo'n beetje de slechtste keuze ooit zijn geweest als coach voor Ajax. Dat mooie doelpuntentotaal kan me dan gestolen worden.
Die trainer heeft de hele Ajax filosofie compleet verkracht en spelers gebracht die echt compleet lachwekkend waren. Alleen maar omdat hij premiedeling had met Raiola voor de spelers die hij aantrok.

11 december 2013 om 18:50

ach dat doelpuntentotaal hoeft ook echt niet aan martin toegeschreven te worden.. Luis dat is de man die ze binneschoot.

11 december 2013 om 20:11

Inderdaad, alle ballen op Luis Suarez. Heeft Koeman het daarvan gecopieerd?

Ook ik zag het totaal niet in hem zitten, het leek me een waardeloos verwend nestje die alleen maar mocht spelen omdat zijn vader bij Ajax gevoetbald had.
Inmiddels kan ik niet anders dan erkennen dat ik er totaal naast zat, ik zou geen speler op kunnen noemen die in een kortere tijd zo enorm veel verbeterd is. Sterker nog, ik kan zelfs niet eens een speler noemen zo zo enorm veel verslechterd is als dat hij verbeterd is.

Hopelijk weet hij ook vanavond weer te winnen met zijn team.

snap het niet. Ron jans de ontdekker van Daley? Heeft hij nu credits nodig? Het is aan daley om er mee naar buiten te treden niet aan ron jans? stelt zich als een bescheiden iemand op en dan moet hij toch ff in the spotlights
?

11 december 2013 om 18:03

Jij snapt t chef.

11 december 2013 om 18:05

Nee hij laat alleen zien dat Blind een gevoelige jongen is die alleen optimaal kan presteren als hij het vertrouwen van een trainer voelt, dat kreeg hij van Jans waardoor hij toen bij Groningen opbloeide.

Door Jans zijn aanpak heeft hij getoond hoeveel kwaliteit hij had en dat heeft de Boer ook altijd onthouden, na het vertrek van Jol wist de Boer genoeg en gaf hem vertrouwen wat zich nu totaal uitbetaalt.

Ja nu hij het goed doet.. Boeit echt totaal niet, Frank haalt inderdaad wel eruit wat erin zit maar daar is Jol ook de trainer niet voor, Jol zijn fout of Ajax zijn fout in beginselen?.. Blind heb ik het altijd voor opgenomen maar ook onder Frank was het eerst drama, uiteindelijk helpt de trainer maar het moet uit de speler zelf komen ook, Blind heeft gewoon mentaal grooote stappen gemaakt.

11 december 2013 om 18:40

De Boer zorgt voor eem omgeving waarin spelers het maximale uit zichzelf kunnen halen en zich kunnen ontwikkelen. Martin Jol had alleen het eerste in de vingers en niet eens bij alle spelers kreeg hij dat voor elkaar.

11 december 2013 om 19:48

Ja klopt Jol is dan ook een trainer die niet opleid maar gewoon geld wil uitgeven, een trainer die gewoon niet past bij Ajax, door het nieuwe beleid is dat gelukkig hersteld!

Veel plezier vanavond

Blind is de nieuwe nummer 6 van Ajax. Hij doet het geweldig op die positie, en ik vind ook niet dat de Boer hem weer als Linksback moet gaan gebruiken. Voor die positie komt Boilesen in aanmerking, en eventueel Duarte, en misschien volgend seizoen Dijks(verhuurd aan Heerenveen). Het middenveld is heel goed in balans. Mede omdat Blind met zijn neus naar de goal van de tegenstander durft te spelen, fysiek z'n mannetje staat, en goed meedoet in het drukzetten(waar de tactiek van Ajax op gebaseerd is) Ik denk dat het voor de Boer nog een lastige keuze wordt wanneer alle selectiespelers fit zijn. Ik denk dat Ajax er dan zo gaat uitzien:

Cillessen
van Rhijn
Veltman
Moisander
Boilesen
Klaassen
Blind
Duarte
Bojan
de Jong
Fischer
11 december 2013 om 18:16

Duarte moet even een pas opzij zetten. Het hiidige trio met Serero moet nu blijven staan. Duarte is zeker een optie, maar laat ik nu even genieten van de Serero die ik altijd voor ogen had. Mocht hij het niet volhouden, dan kunnen we hem altijd nog met Lerin vervangen.

11 december 2013 om 18:25

Ook zie ik toch liever Schone op,rechtsbuiten. De echte Ajax rechtsbuiten spelers lukken het niet. En dan moet ik toch constateren dat Schone, net als vorig jaar, eigenlijk het best presteert op die positie. Probleem wordt de spits. Eigenlijk is probleem niet het juiste woord. Eerder luxe. Siem, Bojan Danny of toch Sigi?
Voor mij vallen de laatste twee op dit moment af. Blijven Siem en Bojan over. Heel, heel moeilijk. Ik heb een zwak voor Siem. Hij is aanvoerder, heeft altijd in, vooral belangrijke, wedstrijden gebracht wat we van hem nodig hadden in de spits: doelpunten. Maar als Bojan echt los is, kan hij zomaar een van de beste spitsen ter wereld zijn. En ik geloof dat de Ajax speelstijl, vooral zoals ze nu spelen, hem op het lijf geschreven staat.

Blind heeft zich goed ontwikkeld. Alleen jammer dat zijn bloei afhankelijk is van het contact met de trainer.

11 december 2013 om 18:26

Jong Ajax kan inderdaad nog wel een makkelijkmscorende spits gebruiken.

Zo zie je maar weer wat vertrouwen met een speler kan doen.
Vind het zowiezo niet kunnen dat een trainer niet met een speler praat.
Ook al heb je een pest hekel aan iemand, moet je gewoon professioneel blijven.

11 december 2013 om 18:57

@fc.rdam

Vertrouwen is zo ongelofelijk belangrijk in het voetbal. De hele grote hebben dat nagenoeg altijd wel...bij het narcistische af zelfs...maar daaronder maakt het vaak gewoon het verschil tussen winst en verlies.

Verder compleet met je eens. Daar moet je als trainer boven staan.

Blind heeft heel erg veel geluk gehad dat boilesen geblesseerd is geraakt. Waardoor hij zich enorm kon ontwikkelen. En hij ontwikkeld zich steeds beter door op zijn nieuwe positie.

11 december 2013 om 18:46

Die blessure was een win-win situatie denk ik zo.. Blind die zich zo goed ontwikkelde dat hij niet meer uit de basis zou worden gehaald. Maar omdat Boilesen ook een groot talent is en minuten moet maken, heeft Frank Blind maar op nummer 6 geprobeerd, en het pakte goed uit. Boilesen kan weer op de linksback positie starten en Blind word de vaste nummer 6. En ik vind zelf ook dat Boilesen uiteindelijk een betere linksback word dan Blind, omdat hij veel sneller is en een actie in huis heeft (iets wat bij blind ontbreekt, en iets wat niet nodig is op de nummer 6 positie)

Cock Jol dan zei die ook niets tegen Daley?? Lijkt me sterk als Daley de bestelling in t restaurant moest doorgeven moest Cock toch antwoorden of hij die maaltijd kon leveren...

Volgens mij zag Frank de Boer het ook ziet zitten in Daley Blind en wou men zelfs zijn contract niet verlengen. Door toeval raakte toen Boilesen geblesseerd en kwam Blind te spelen. de rest is History. Om dit dus op Jol toe te schrijven is onzin.

11 december 2013 om 19:42

Door de blessure van Boilesen kon Blind spelen, maar door de aanwezigheid van De Boer kon hij zich ontwikkelen en een hoger niveau halen. Het is duidelijk dat Blind nu vol zelfvertrouwen speelt en het is duidelijk dat De Boer daar zijn aandeel in heeft gehad. Blijkbaar had Martin Jol een negatieve invloed op Daley Blind en was Blind er zelf ook nog niet klaar voor, maar onder Frank de Boer was het anders en kwam het wel goed.

Jol heeft Ajax meer schade toegebracht dan welke trainer ook.
Faalt al jaren,bij Rkc en Roda deed hij het prima.
Voor de rest overal matig gepresteerd.

Heb nooit wat met koopzieke jol gehad.
Nog niet eens hebbende over zijn uitstraling en kleding hebben we weinig leuks gezien.
Tsjaa vind je het gek met een Suarez Verthongen etc. wel eens wat leuks ziet en nu bij Fullham lukt het hem ook niet terwijl er 0,0 druk was.
Heb hem ook nog nooit een speler beter zien maken......veel slechter wel.

12 december 2013 om 08:34

je kan het niet aan suarez en vertonghen aanrekenen, als suarez gebleven was had frank hem ook wel wat volwassener gekregen en zie wat vertonghen gedaan heeft en betekend heeft voor ajax
Het enige wat ik jol nog meer zeer kwalijk neem is niet zijn kleding, maar ons mehke, die zich groter voordeed dan de club.

Wat een geschiedvervalsing.

De Boer zag het juist helemaal niet zitten in Blind. Uit arre moede mocht hij blijven staan en heeft zichzelf uit de modder getrokken. Erg knap vannhem, maar hier past geen complimentje aan De Boer.

Heb echt genoten van de tijd dat Blind bij ons speelde. Hij deed het echt super en ik vond het daarom ook jammer dat we hem niet definitief over konden nemen. Hij heeft zich uitstekend ontwikkeld!

Jol is de grootste lul van het werkeloze trainerscorps. Bij Fulham duurde het even voordat ze het in de gaten hadden. Die man zou zo Kim Il Un kunnen vervangen in Noord Korea, zijn nepotisme viert hoogtij. Van broers tot bevriende trainers, te dikke voetballers noem maar op. Hij haalde van alles binnen wat niet strookte met topsport.

Die tijd met jol, daar had je alleen suarez en de jong en panalti en de hunt ook nog, maar ik had er niks mee met jol, want die speelde alles op suarez en niks op suarez, want daar voor ben ik nog meer ajax gaan volgen voor. Geef mij maar de tijd van nu, je ziet dat ze nu weer wat verder zijn, ook on de CL, ook al zijn we niet door, ze hebben er meer voor gestreden dan voorheen. Volgen seizoen weer beter en dan niet zon anti voetbal als milan

'jol vertrok na een paar weken in het seizoen 2010/11 en werd vervangen door Frank de Boer, die Blind wél het vertrouwen gaf. '
maar wel pas nadat Boilesen geblesseerd was geraakt, toch?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren