Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cruijff kiest zonder twijfel partij bij Europese ontmoeting Barça en Ajax

Laatste update:

Johan Cruijff steunt dit seizoen Ajax tijdens de tour door de Champions League. De Amsterdammers zitten in de groepsfase samen in een groep met AC Milan, Celtic en Cruijffs tweede grote liefde Barcelona. De liefde voor de Catalanen is groot, maar de aanwezigheid van voorzitter Sandro Rosell maakt het voor Cruijff moeilijk om zich vrijelijk te bewegen rond ‘zijn’ club.

/

Dinsdagavond was Cruijff te gast bij RTL Late Night en reageerde hij op een vraag van host Humberto Tan. Die wilde weten voor welke club Cruijff juicht, wanneer Barcelona en Ajax elkaar over een week treffen in Camp Nou voor hun eerste groepsduel in de Champions League. Cruijff twijfelde niet over zijn antwoord. “Voor Ajax. Ik heb ook een beetje ruzie met de voorzitter van Barcelona. Ik zet geen stap in het Camp Nou zo lang hij daar zit.”

Vorige week spuwde Cruijff zijn gal over de huidige president van Barcelona. Ten tijde van Joan Laporta’s heerschappij in Camp Nou was Cruijff erevoorzitter van de club, maar nadat Rosell de macht in handen kreeg nam Cruijff meer afstand. Hij onderhoudt een moeizame band met hem en dat verdoezelt hij niet. “Rosell was een nobody, toen hij in de running was voor het voorzitterschap. Hij heeft drie jaar lang slechte dingen over me gezegd en campagne tegen me gevoerd”, vindt Cruijff.

Voor wie ben jij tijdens Barcelona - Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hopelijk wint Ajax. Helaas gaat dit niet gebeuren en moeten we maar hopen dat het dan geen afgang word en dat we ons zo lang mogelijk staande houden.

11 september 2013 om 10:02

Hopen op een stuntje kan altijd. Het enige waar ik op hoop is dat het niet zo'n afgang wordt als de afgelopen 3 jaar tegen Real. Als Ajax volgende week met een 2-0 of 3-0 verlies naar huis gaat, vind ik dat ze het netjes gedaan hebben.

11 september 2013 om 10:32

Waarom hopen dat het niet een afgang wordt? Waarom genoegen nemen met een 2-0 of 3-0? Ga gewoon voor je eigen voetbal en wie weet heeft Barca het niet op zijn heupen en kun je er een gelijk spel uitslepen. Alles is mogelijk en met een negatieve instelling kom je nergens. Wat dat betreft hebben we een goeie aan Frank.

Iedereen achtte Milan kansloos in de afgelopen jaren elke keer als ze tegen Barca speelden. Ja, ze werden 2x door Barca uitgeschakeld, maar ze lieten ook mooie dingen zien. Bayern speelde ze helemaal kapot. Nota bene Celtic won van Barca! Nou zijn (zeker) Bayern en Milan niet helemaal vergelijkbaar met Ajax, maar aan een Celtic moet je je toch kunnen en willen spiegelen als Ajax zijnde. Ga voor 2x gelijk spel tegen Barca. Lukt het, dan ben je een baas, lukt het niet, niemand die je er op aankijkt. Maar ga niet uit van 0 punten, want dan ben je geen fan.

11 september 2013 om 11:13

Als Ajax voor zijn eigen voetbal gaat word het een hele dikke uitslag. Op de Mourinho manier verdedigen en hopen op een paar counters lijkt mij een meer effectieve manier om enig succes te halen tegen barca.

11 september 2013 om 12:49

Die "underdog" mindset hebben wij nooit gehad als Nederlanders. Als Ajax 10 jaar geleden tegen een topclub speelde was het tegen beter weten in uitgaan van winst. Het verschil is nu misschien groter, maar lef en zekerheid staat het mee. Het blijft 11 personen tegen 11 personen. Ik zie Ajax wel van Barcelona winnen. Als de spelers er maar in geloven.

11 september 2013 om 10:03

Precies, hopen op Ajax dat is goed voor ons voetbal. Iedereen die barcelona ingevuld heeft in de poll is weer zo'n buitenlandse club supporter. Die mensen maken de eredivisie nog meer kapot door over te stappen naar buitenlandse clubs. Ik kijk liever naar een matig utrecht waar ik weet dat ze mn geld nodig hebben, dan naar over het paard getilde duikelaars in Barcelona.

11 september 2013 om 10:37

Daar verbaas ik me ook over, dat er zoveel buitenlandse club supporters zijn op deze site...

11 september 2013 om 11:04

Ik denk eerlijk dat 95% van de mensen die Barcelona invult, niet zozeer voor Barcelona is, maar tegen Ajax. De poll zal wel een uitslag geven, maar niet zozeer degene die ze willen hebben.

Maar waarom maken mensen de eredivisie kapot als ze voor een buitenlandse club zijn? Die begrijp ik niet helemaal.

11 september 2013 om 11:20

Ik denk dat ie bedoeld dat buitenlandse clubs als Barcelona en Madrid hun welvaart met name te danken hebben aan het grote aantal supporters. Als je ziet dat de shirtverkoop van Ronaldo al bijna zijn monstrueuze aankoopprijs evenaart, ongelofelijk.
Wij in Nederland zullen waarschijnlijk altijd klein blijven omdat we een klein landje zijn met relatief weinig supporters. Minder kijkcijfers, dus minder sponsorgeld. Waar onze voetballiefhebbers kiezen voor de 'over het paard getilde duikelaars in Barcelona' (mooi gezegd, fcutrecht000) ipv de lokale clubs die het zo hard proberen, is dat een groot gemis en maakt dat de eredivisie misschien wel kapot inderdaad.

11 september 2013 om 15:15

@ stambec

Ik denk dat hij het anders bedoeld, volgens mij stoort hij zich eraan dat er zoveel Nederlanders hier zijn die geen Nederlandse clubs supporten maar wel een buitenlandse (top)club supporten. Natuurlijk zitten hier ook mensen van andere en gemixte nationaliteiten en mensen die door famililie en/of zakelijke relaties of door immigratie 1 of meerdere buitenlandse clubs supporten. Al denk ik dat dit alleen maar echt voor een relatief kleine groep geldt.

Iets wat ik eigenlijk ook wel apart vind, maar dat zal met name gebasseerd zijn op succes en/of de finaniele mogelijkheden die men in het buitenland wel heeft. Aan de andere kant is het eigenlijk hetzelfde principe als bijvoorbeeld een Ajax of Feyenoord supporter die geen Amsterdammer/rotterdammer is of waarvan de ouders geen Amsterdams of Rotterdams bloed hebben.

Altijd voor de underdog kiezen

En weer heeft Cruijff gelijk, ook ik hoop dat Ajax wint

Het doet me echt pijn om te zien hoe Barca (meer bepaald Rosell) omgaat met een legende zoals Cruijf. Ik weet dat Cruijf niet altijd gemakkelijk is, maar dit verdient hij niet.

11 september 2013 om 11:16

Waarom is Rosell dan zo tegen Cruijff?

11 september 2013 om 11:42

Niet altijd makkelijk? Dat is toch echt wel een understatement. De man is continue bezig met manipuleren. Mensen kapot maken en noem het maar op. Als Cruijff weer eens een conflict heeft ben ik meestal geneigd om te zeggen dat het voornamelijk aan hem ligt. Ook gezien zijn verleden.

11 september 2013 om 13:39

hebben we Steef weer, als het over Cruijff gaat laat jij geen kans liggen om hem zwart te maken, beetje zielig zeg maar.

ALs jij Cruiff weers eens afbrand ben ik meestal geneigd om te zeggen dat het voornamelijk aan jou ligt, maar zal wel komen doordat je in een buitenwijkje van Eindhoven woont...

Daarnaast heb ik je nog nooit op een argument kunnen betrappen...misschien als je iemand afzeikt je ok met feitelijke zaken zou kunnen komen om het te onderbouwen...

11 september 2013 om 15:23

@ Steef71

Vandaar dat hij door de Barcelona supporters zo vereerd word (en dan heb ik het niet over de buitenlandse Barcelona fans).

Het feit dat jij min of meer aangeeft dat hij niet vertrouwen is vanwege zijn verleden geeft aan dat jij of niet goed geinformeerd bent of dat je de waarheid niet wilt zien. Ik neem aan dat jij doelt op de conflicten bij Oranje en Ajax. Zo´n beetje elke (sport) journalist heeft beaamd dat het Michels was die conflicten veroorzaakte. Bij Ajax is ook achteraf gebleken door brieven, verklaringen van o. a. Coronel en een rechtelijke uitspraak dat zij degene waren die het spel smerig hadden gespeeld.

Cruijff speelt het spel gewoon hard omdat zijn tegenstanders dat ook doen. Dan kan je wel fluwelen handschoenen aantrekken maar dan win je nooit. Dan zullen bepaalde mensen dan weer zeggen dat het een "zwakkeling" is of dat hij geen verantwoording durft te nemen..

11 september 2013 om 16:01

Tja noobistic, je verwijt mij dat ik iet objectief ben omdat ik zogezegd uit een buitenwijkje van Eindhoven komt. Maar hoe serieus moet ik jou en Afca_leeds nemen met je Ajaxachtergrond. Iedere sportjournalist is Johan Derksen waarschijnlijk, wat de sprekende pop van Cruijff is. Die conflicten bij het nederlands elftal, waarmee Cruijff ervoor gezorgd heeft dat een van de beste Nederlandse keepers allertijden naar het buitenland heeft moeten uitwijken wegens aanhoudende dreigementen. Wat betreft de situatie bij Ajax. De sprekende pop Derksen maakte de RVC al zwart voordat ze ook maar in de media waren geweest.

11 september 2013 om 10:21

Een blaaskaak is iemand die opschept. Kun je daar een voorbeeld bij geven van Johan of zit je beetje slap uit je nek te lullen omdat je hem niet mag?

11 september 2013 om 10:44

Neen, een blaaskaak is niet noodzakelijk iemand die opschept.

11 september 2013 om 11:06

Nou, een blaaskaak is wel degelijk iemand die opschept en/of bluft.

Daar is bij Cruijf niet echt sprake van volgens mij.

11 september 2013 om 13:43

1.blaaskaak
[zelfstandig naamwoord]• iemand die altijd opschept
vb:je moet hem niet geloven hoor, hij is een echte blaaskaak
zelfstandig naamwoord: blaas-kaak
de blaaskaak

2.blaaskaak
' blaas - kaak de -woord blaaskaken opsnijder, bluffer

3.blaaskaak
1) Branie 2) Bluffer 3) Opsnijder 4) Opschepper 5) Pad 6) Persoonsbenaming 7) Pocher 8) Praalhans 9) Snoever 10) Windbuil

11 september 2013 om 13:31

Een grotere berg onzin bestaat niet, je kunt hoogstens zeggen dat hij wil dat bepaalde dingen goed gaan of beter gaan dan dat ze nu gaan.

Ook als Psv'er ben ik gewoon voor Ajax, Nederland moet gewoon punten gaan pakken in Europa. Gelukkig doen Ajax, PSV en AZ dat dit jaar. Hopelijk kan AZ ook de 2de ronde halen.

Waar hebben we het over, barca veegt de vloer aan met ajax, zwaar op de counter loeren dan heb je nog een kans, maar ajax is te arrogant om dit te doen aangezien ze de grote broer willen laten zien hoe ze het positiespel beheersen.... Not.

11 september 2013 om 10:13

Niks arrogant. Ajax is daar gewoon niet goed in.

11 september 2013 om 10:41

Ja dat klopt ook wel, maar ik heb barca ook vaak goed zien counteren dus ajax moet dit zeker wel kunnen hoor.

11 september 2013 om 11:21

Nou spreek je jezelf een beetje tegen, hater.

11 september 2013 om 11:39

@fr0on010

Wat onzin argument...."ajax moet dit zeker wel kunnen hoor."

Ajax kan dat niet en is daar zeker niet goed. En dat hoef ook niet. Verliezen ga je toch wel, waarom dan niet met voetbal verliezen? Ipv angsthazen anti-voetbal spelen....noem het maar arrogant.

11 september 2013 om 16:12

Voor countervoetbal moet je een heel ander team op de mat brengen. Dat heeft geen een club in Nederland op het moment. Twente heeft het jarenlang gehad en PSV onder Hiddink had daar ook de spelers voor die dat goed uitvoerden. Op het moment is men in Nederland te opportunistisch om zo te gaan voetballen, dus wordt een team op een andere manier ingevuld.

11 september 2013 om 10:31

Jij bent arrogant dat je zo denkt. Ajax speelt altijd zo.

11 september 2013 om 11:18

Je hele speelstijl veranderen?? Je traint zowat elke dag op deze manier. Alles en iedereen bij Ajax hamert deze stijl erin. En dan verwacht je dat op de counter loeren goed gaat? Het zit er gewoon niet in. En ja hoor..het woordje arrogant is weer gevallen... Denk even na aub.

11 september 2013 om 15:42

@ Fron010

Is Ajax nu ook al arrogant omdat Ajax weigert op de counter te loeren ??? Het moet niet gekker worden. Dit geeft maar weer eens aan dat het meerendeel van die zogenaamde "arrogantie" beschuldigingen/verwijten op niks gebasseerd zijn dan alleen maar het roepen om het roepen.

Prachtig om te lezen dat hij voor Ajax is, omdat Barcelona de verkeerde voorzitter heeft.

11 september 2013 om 10:53

Het klinkt meer als een bijkomend argument. Zoals ik het lees zou hij ten alle tijden voor Ajax zijn, en dat het hem nu nog makkelijker word gemaakt doordat Barca een verkeerde voorzitter heeft.

11 september 2013 om 12:09

Wel een voorzitter die Barcelona met een schuld van 450 miljoen achterliet en ondertussen zelfs persoonlijk voor veroordeeld is door een rechtbank. Laporta boekte weliswaar sportieve successen maar heeft er financieel een puinhoop van gemaakt.

Deze man heeft ook met iedereen ruzie

On. Altijd fijn als een Nederlandse club het goed doet in Europa. Hoop dat ajax het goed gaat doen

Ik vraag me af wie Cruijff zou supporten moest zijn vriend Laporta nog altijd voorzitter zijn en moest Guardiola nog altijd de trainer zijn.

Het zou in dat geval misschien wel wat moeilijker liggen om vrijuit voor Ajax te kiezen.

Wat Rosell betreft heeft Johan gewoon gelijk ; die man is voor een groot stuk debet aan de negatieve beeldvorming omtrent Barcelona.

Ben van Turkse afkomst, maar ben toch echt wel voor Ajax.. ben voor mezelf netzoveel turk als een kaasje )..
En Barca mag lekker verliezen..

11 september 2013 om 10:43

Barca gaat ajax weg vegen. Messi versus blind wordt pijnlijk om te zien.

11 september 2013 om 11:05

Je verheugt je er al op begrijp ik?

11 september 2013 om 11:24

Ja ik heb op barca gegokt , barca heeft op elke positie meer kwaliteit dan ajax , speelt thuis , ajax gaat Eriksen alderweireld de jong erg missen , het draait voor geen meter vooralsnog bij ajax , barca heeft neymar en bovenal Messi. Kortom het moet wel heel raar lopen dat barca niet wint.

11 september 2013 om 11:42

@thegamer01

Heeft Barca meer kwaliteit dan Ajax? Joh...wat goed gezien van jou.

ON: Ajax moet lekker gaan voetballen en genieten van deze wedstrijd. Uiteindelijk zul je kansloos verliezen en dat is op zich geen hele grote schande.

Duidelijke uitleg van Cruijff , Waar hadt hij geen ruzie met clubs en besturen ??? dat was in 1974 al zo en dat is in 2013 nog altijd hetzelfde , en heel de vaderlandse media ( op een uitzondering na ) loopt als een lupse hond achter hem aan . Als voetballer heb ik altijd grote bewondering voor hem gehad , maar al dat gelul altijd dat niemand begrijpt daar word ik na al die jaren doodziek van !!!!!!

11 september 2013 om 11:06

Niet zo heel intelligent van je dat je je het nu dan toch weer hebt gelezen!

11 september 2013 om 12:51

renevang , omdat ik hoop dat hij een keer iets uitlegt dat ieder normaal mens begrijpt !!!!!

Ik gok op 85% balbezit voor Barcelona. En 4-0 als uitslag.

11 september 2013 om 11:44

Uitslag, helemaal mee eens. Balbezit zal heel erg meevallen. Ajax speelt heel graag op balbezit en Barca zal dat na een 2-0 voorsprong gewoon toelaten. Denk eer 55%-45%

Ajax wint van Barcelona F.C keep on dreaming

11 september 2013 om 15:51

@ chandrekaran

Waar zegt Cruijff in dit artikel dan dat hij denkt dat Ajax zal winnen of een (goede) kans maakt om te winnen ???????? Heb je het artikel uberhaupt wel gelezen of had jij de behoefte om gewoon iets roepen om het roepen ?

oh gelukkig maar, wat zou nederland toch doen zonder Cruijff z'n steun

De kans is heel groot dat Ajax verliest. Dat betekent niet dat er geen kans is dat ze gelijkspelen of winnen. Er is altijd een kans. Zo simpel is het.

Het zou heel mooi zijn als Ajax een schitterende wedstrijd speelt en laat zien wat hij waard is. Als Ajax dat doet dan is het voor mij meer dan voldoende.

Zonder ambitie kom je nergens dus ik als Ajacied droom inderdaad van een overwinning.

11 september 2013 om 15:55

@ mrmrj

Inderdaad, zolang ze hun huid zo duur mogelijk verkopen heb ik wel vrede met een nederlaag. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik een beetje bang ben dat onze spelers te geimponeerd zullen zijn dat ze in en tegen Barcelona spelen.

Wow best veel Ajacieden die aan de drugs zitten, verwachten ze nou echt dat ze van Barca winnen? Of zijn het gewoon allemaal grapjes?

ajax speelt tog woensdag , dus welke wedstrijd gaan ze uitzenden op dinsdag ?
ik denk dat ze dan galatasaray vs real madrid voor sneijder en speciaal gareth bale of ze gaan manchester united vs bayer leverkusen uitzenden , maar ik denk tog het 1ste????????

11 september 2013 om 18:01

Volgens de programmagids van de NOS wordt op dinsdag Galatasaray - Real Madrid uitgezonden.

Natuurlijk is hij voor Ajax! Wat een vraag. Ajax boven alles. Ajax is ze leven. Die heeft hem groot gemaakt. Die heeft hem 3 Europa Cups bezorgt.
Barcelona is zijn tweede club, maar er gaat niets boven Ajax bij Johan. Want hij is een echte ras Amsterdamse Ajacied die naast de Meer opgegroeid is in Betonwijk te Amsterdam.
Cruijff liep als kind daar al de deur plat.

Ajax gaat woensdag dik verliezen,ook al komt ajax op voorsprong in Barcelona,maar zullen dan net zo als de anderen 5-1 of de boot in gaan!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren