Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax moet het doen met de Europa League of complete uitschakeling’

Laatste update:

Ajax werd vorige week gekoppeld aan Barcelona, AC Milan en Celtic tijdens de loting voor de groepsfase van de Champions League. Na een zware groep in het seizoen 2012/13, met daarin Real Madrid (voor de derde keer op rij), Manchester City en Borussia Dortmund als tegenstanders was de uitkomst van de loting door de UEFA ook nu weer niet misselijk. De bezoekers van Voetbalzone geven Ajax weinig kans op overleven in de gevreesde groep.

/

De voorbije dagen kon op de frontpage gestemd worden op de poll Op welke plaats eindigt Ajax in de groep met Barcelona, AC Milan en Celtic? Een ruime meerderheid van 75 procent van de bezoekers weet nu al dat Ajax de volgende fase in de Champions League niet gaat bereiken: van de bijna 29.000 bezoekers die hun stem uitbrachten vermoedt twee derde deel dat Ajax derde of vierde wordt in de groep.

De meeste voetballiefhebbers geven Ajax nog een kans op plaats drie, hetgeen Europa League-voetbal na de winterstop zou betekenen. Een deel denkt echter dat het helemaal niets wordt in de groepsfase en dat Ajax achteraan eindigt. Slechts een kleine groep positievelingen (8 procent) gelooft dat het team van Frank de Boer de groep als nummer één gaat afsluiten. De kans op plek twee (17 procent) wordt nog niet eens voor onmogelijk gehouden.

Speelschema:

Woensdag 18 september: Barcelona - Ajax
Dinsdag 1 oktober: Ajax - AC Milan
Dinsdag 22 oktober: Celtic - Ajax
Woensdag 6 november: Ajax - Celtic
Dinsdag 28 november: Ajax - Barcelona
Woensdag 11 december: AC Milan - Ajax

Hoe eindigt de eerste wedstrijd tegen Barcelona voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nou dat weten we ook alvast. We kunnen de poulefase wedstrijden alvast opdoeken en dan kan ik m'n passepartout weer terugsturen. Jammer ik had nog zo'n goede hoop dat we 2e konden worden ten kosten van Milan maar het is niet anders...

3 september 2013 om 12:47

Ik denk niet dat jullie met Erikssen en Alderweirld erbij wel tweede zouden zijn geworden.
Milan blijft Milan, en als het erop aan komt, gaan ze echt wel verder in de groeps-fase.
Daarna is een ander verhaal.
Het blijft natuurlijk wel een groot verlies met 2 spelers die je team beter maken.

3 september 2013 om 12:53

Ach je weet het nooit. Man United is ook wel eens uitgeschakeld door Basel. En Ajax is vorig jaar in een poule met Dortmund, Real en City nog heel knap derde geworden.
Het zou niet de eerste keer zijn dat Ajax punten pakt tegen Milan.
Ik maak me geen illusies en ik weet zelf ook wel dat Milan beter is maar je weet het nooit.

3 september 2013 om 12:59

Je hebt ook absoluut gelijk.
Je geeft een mooi voorbeeld met Basel, goed argument.
Ik ben psv-er en geloofde ook heilig dat we milan konden verslaan, terwijl je eigenlijk diep van binnen wel weet dat het niet gaat lukken.
Met een beetje geluk, en winst op Milan thuis, 2x Celtic kan het voldoende zijn.
Ik hoop het van harte voor jullie.

3 september 2013 om 14:29

Ik denk dat je ook niet zomaar over celtic heen loopt, volgens mij hebben die in het afgelopen seizoen ook voor een stunt gezorgd.

3 september 2013 om 16:38

Zeker.
Ik zie Celtic thuis eerder punten afsnoepen van Milan en Barca dan Ajax dat doet in eigen huis tegen deze 2 grootmachten.
Celtic is een hele linke ploeg, vooral thuis.
Barca had afgelopen jaar (meen ik) niet voor niks zoveel problemen uit en thuis met de schotten.
Celtic won dacht ik zelfs met 2-1 in eigen huis en werd zelfs tweede voor Benfica (die ik normaal hoger in schat dan de schotten)
Daarom hoop ik dat ajax 2x wint van Celtic, en Milan thuis kan verslaan.
Dan hopen dat Barca van iedereen wint, en Milan en celtic onderling beide duels gelijk spelen.

3 september 2013 om 17:03

@renaldino
Ja, het probleem bij Ajax is dat ze dan teveel willen meevoetballen in plaats van voor het resultaat te gaan, net zoals Celtic dit deed tegen Barca. De hele tijd met een handbalverdediging voor de goal hangen en zelf proberen met een paar uitbraken eruit proberen te komen. Ajax zal nooit zo gaan spelen, alhoewel ze dat eigenlijk wel zouden moeten doen in mijn ogen.

3 september 2013 om 17:08

@afcavosje
Als Ajax fan zijnde, schat ik zelfs PSV een stuk hoger in dan Ajax. Er loopt in mijn ogen nou eenmaal veel meer talent rond bij PSV dan bij Ajax. Dus we hoeven ons weinig illusies te maken denk ik om de volgende ronde van de CL te bereiken. Maar als de verwachtingen laag zijn, is er minder druk en kunnen ze alleen maar positief verrassen.

3 september 2013 om 12:53

Achja, het geld is in ieder geval binnen. Hopelijk gaan we er volgend seizoen wel wat mee doen. Toch sluit ik niet uit dat Ajax nog tweede kan worden. Misschien als het team wat beter ingespeeld is. Er is nog steeds weinig veranderd vergeleken met vorig seizoen. Alderweireld is niet zo moeilijk om op te vangen, Eriksen wel wat moeilijker. Maar met Duarte, Serero, Anderson, Schone heb je nog steeds kwaliteit in de selectie. Het zijn geen Xavi's, maar Ajax moet het toch al neit hebben van individuele kwaliteiten, het gaat om het samenspel als team, daar ligt de kracht van Ajax.

3 september 2013 om 13:10

Wanneer je wedstrijden wint krijg je nog meer geld he...

3 september 2013 om 16:22

Mooi gezegd Ben1983.

Duarte kan heus wel iets. Heeft een goed schot ook. Ze hebben Denswil en van der Hoorn nog op de plek van Alderweireld.
Als Siem de Jong terug is, is Ajax sowieso twee klasse beter. Van Celtic moeten we gewoon winnen. Tegen Milan proberen 1 of 3 punten te halen thuis. Dan heb je 8 a 10 punten. Dat zou voldoende moeten zijn voor de tweede plaats.
We worden minimaal derde. Ik heb gelukkig een pass pertout op een mooie plek

3 september 2013 om 13:18

@Afcavosje

Ik geloof er nog wel in zolang er niet is
gespeeld.
Er zijn 90 min te spelen, de bal is rond, tegenstander kan een complete offday krijgen.

Elke wedstrijd is anders.

Beter steun je je club...ipv dat je roept om je passepartout weer terug gaat sturen.

Het kan dooien het kan vriezen
We kunnen winnen of verliezen
maar een betere club dan deze is er niet.

Steun je club...ook in mindere tijden.
Bedankt.

3 september 2013 om 13:28

Dat je niet snapt dat zijn reactie sarcastisch was...

3 september 2013 om 13:42

Ik kan niet anders dan de mening van Niels te delen.
Daarnaast is er geen restitutie op een passe partout en die krengen hebben me al een rib uit m'n lijf gekost. Daar denk ik nog geen seconde over

"een ruime meerderheid van 75 procent van de bezoekers weet nu al dat Ajax de volgende fase in de Champions League niet gaat bereiken"

"vermoedt twee derde deel dat Ajax derde of vierde wordt in de groep."

75 procent is niet hetzelfde als twee derde, toch? Of ben ik nou echt een kluns in statistiek?

3 september 2013 om 12:44

van het aantal bezoekers heeft 75 procent gestemd. Van de mensen die hebben gestemd vermoedt 2/3e dat Ajax dat 3e of 4e wordt.

3 september 2013 om 12:57

Ik dacht even dat je gelijk had, ware het niet dat 8% op 'eerste plaats' heeft gestemd en 17% op 'tweede plaats'.

8+17=25%

Dus heeft 75% op plats 3 of 4 gestemd.

3 september 2013 om 12:59

Dan staat het inderdaad heel erg warrig omschreven.

3 september 2013 om 12:45

Ruim tweederde is dat beter?

3 september 2013 om 12:49

Driekwart is makkelijker.

3 september 2013 om 12:45

100/3= 33,33 doe dit keer 2 = 66,66% het is dus niet hetzelfd 3/4 is wel gelijk aan 75%

3 september 2013 om 12:58

Hehe, weet ik. Mijn laatste zin was ook een beetje gespeelde naïviteit.

3 september 2013 om 12:45

Nee, jij zit goed. VZ weer eens fout

3 september 2013 om 12:51

Is het nou echt zo moeilijk, dat sommige mensen (vz) het verschil tussen 2/3e en 75% niet weten ?
Rekenen is verre van mij beste vak geweest maar dit is toch geen hoge wiskunde.
Filmfreak heeft helemaal gelijk.
75% is meer dan 2/3e (ongeveer 66,66 etc %)

3 september 2013 om 16:34

Wauw Renaldino.

4 september 2013 om 00:02

@ Jk-Ajax ....

Ja ik ga dan ook helemaal los zoals je ziet

Ik reken op een uitschakeling, zonder Eriksen en Alderweireld wordt het erg lastig.

3 september 2013 om 12:47

Alderweireld is een middelmatige verdediger....die missen we echt niet hoor. Denswil is een goede vervanger achterin.

3 september 2013 om 13:58

Dude persoonlijk vond ik Alderweireld een van de goede verdedigers in Nederland. Aanvallend voetbalde hij ook goed mee. Denswil kan wel een goede vervanger zijn, maar niet dit jaar. Hij moet zich nog verder ontwikkelen.

3 september 2013 om 18:15

Ja, helemaal mee eens. Alderweireld was gewoon zeer sterk in de lucht. Alleen jammer dat er dan een keeper achter staat, waarvan je weet dat dat juist zijn zwakste punt is. Denswil zie ik niet meteen veel kopduels winnen achterin, daar mist hij wat ervaring en hardheid voor in mijn ogen.

3 september 2013 om 12:52

lol ... met Erisen en Alderweirld werd het al erg lastig

3 september 2013 om 13:55

Klopt, maar met hun 2 erbij hadden ze misschien een kans op 3de plek

3 september 2013 om 14:36

Ja, en als Vertonghen, Anita, Stekelenburg en Van Der Wiel, Suarez, Huntelaar, De Jong etc etc waren gebleven misschien een tweede plek. Als als.

3 september 2013 om 14:49

Niks als als, het gaat om dit jaar. Je hoeft niet spelers op te noemen die al 5 of 6 jaar niet meer bij Ajax spelen.

3 september 2013 om 16:39

Kom op beetje meer vertrouwen ...
Met of zonder Eriksen en Alderweirld moet plek 3 ook nog wel mogelijk zijn.
Heel misschien met een beetje mazzel plek 2.
Plek 1 zal hem niet worden

Helemaal correct. We moeten ons ook geen illusies maken. Als het gehele team intact was gebleven had er een eventuele stunt in kunnen zitten als de randvoorwaarden goed waren. Nogal wat variabelen dus..
Nu moeten we flink gaan knokken want met de hopeloze vorm waarin we nu verkeren gaan we het niet redden tegen het kracht voetbal van Celtic.

3 september 2013 om 12:49

Waren we afgelopen seizoen ook niet uit vorm in de competitie??? En in de CL leek alles ineens te lopen met uitzondering van de 2 wedstrijden tegen Real en de weddstrijd tegen Dortmund thuis. Even afwachten dus.

3 september 2013 om 13:11

Vorig seizoen hadden we een beter team, en was het veldspel niet zo dramatisch als het nu is.

3 september 2013 om 13:39

Het erge is dat het niveau ieder jaar minder aan het worden is bij Ajax. En helaas niet alleen Ajax nee heel Nederland!

Wie lopen er op dit moment bij ajax die iets zouden toevoegen bij een topclub of binnen nu en 2 jaar? Bij Feyenoord en PSV is dit net zo hoor daar niet van!

al de echte talenten breken nu al met hun 17/18de door. Eriksen, Wijnaldum en dat soort jongens breken niet zo jong door omdat ze meer talent hebben dan een vd Vaart of Sneijder.

Nee die breken zo jong door omdat er niks beter is.

Ze vertrekken nu op de leeftijd waarop ze voreger pas wisten door te breken. En vertrekken naar de subtop van europa en die gaan er dan echt aan verdienen bij de top!

We zien het allemaal wel. Het idee is om straks op iedere positie jeugd te hebben rondlopen die Ajax waardig zijn. Die hele jeugd opleiding is opnieuw aangepakt en dit kost tijd. We zijn 3x kampioen geworden dus voorlopig geef ik de club wel wat krediet ipv alles te gaan lopen afzeiken.

3 september 2013 om 12:51

@ the Fathom. Ik waardeer je realisme. Het is vandaag ff de teleurstelling die overheerst en dat laat ik en menig andere Ajacied even van me afglijden. We zien het inderdaad wel en zijn in ieder geval tot aan het eind van het seizoen de kampioen van Nederland :-)

3 september 2013 om 12:51

Dan vind ik die bovenste 5 nog behoorlijk optimistisch

3 september 2013 om 13:04

haha inderdaad denk je serieus nog 5% dat Ajax eerste kan worden? Barca en Milan zijn niet te doen zeker Barca niet en misschien dat je Milan in de Arena een puntje kan afsnoepen.
Ajax moet zich gewoon focussen op Celtic en daar in de tweestrijd van winnen want Celtic of Ajax lijkt me niet zoveel verschil en daartegen moet Ajax zeker opkunnen.
Enige probleem is dat ik Celtic ook nog wel punten zie afsnoepen van een Barca of Milan omdat ze gewoon vol verdedigen en dat zal eerder werken om een gelijkspel te halen dan het spel wat Ajax probeert te spelen.
Daarnaast denk ik dat Ajax echt heel zwaar klop gaat krijgen van Barca en dat Celtic de boel gewoon helemaal opslot gaat gooien en dus zal het doelsaldo van Ajax erg negatief worden.
Ajax moet echt 2x winnen van Celtic om 3de te worden maar ik zie daar zeker nog wel kansen voor zo geweldig is Celtic ook niet maar plek 1 is zeker onhaalbaar en plek 2 ook zo goed als daar zou ik nog wel 5% voor neerzetten :P

3 september 2013 om 14:06

Inderdaad, Je moet gewoon hopen dat Barcelona alles wint. Ajax zelf 2 x van Celtic wint, en dan onderling met AC Milan strijden om de 2e plek. Maar de prioriteit ligt bij de wedstrijden tegen Celtic.

3 september 2013 om 21:40

Nee, ik wilde gewoon een statement maken dat er op die poll veel ajacieden hebben meegestemd. Begrijpend lezen noemen we dat

Denk dat plek drie ook het meest realistisch is. Zeker gezien het feit dat ze Eriksen verkocht hebben

3 september 2013 om 12:55

3e plek wordt al heel lastig.
Ik zie Celtic eerder in staat om punten (thuis) af te snoepen van Milan en Barca dan ajax.
Dan Moet ajax 2x winnen van Celtic, uit wordt een lastige klus, maar niks is onmogelijk.
Ze hebben ieder geval niet veel te verliezen en alleen maar te winnen.

Ze worden tegen Milan & Barcelona helemaal van de mat gespeeld

3 september 2013 om 13:08

Ach, dat is geen schande. Verliezen van Barca en Milan is ingecalculeerd. Het gaat er meer om op de manier waarop. Als Ajax in deze groep 3e word, dan hebben ze het gewoon keurig gedaan.

Veel supporters lopen te zeuren dat Ajax Europees weer geen stappen kan maken. Onze twee sterkste tegenstanders in de poule hebben er Neymar en Kaka bijgekregen. Al kocht Ajax Bale, dan nog moet Ajax hopen op een derde plaats. De realiteit is gewoon dat we een opleidingsland zijn. Bekijk het rijtje spelers die zijn vertrokken naar het buitenland. Ajax, Vitesse, Psv, AZ en FC Twente hebben aan kwaliteit ingeleverd. Geen één club heeft zich weten te versterken ten opzichte van het vorige seizoen. Welkom in de Eredivisie, een competitie die Europees gezien helemaal niets voorstelt. Ajax krijgt straks 25 miljoen binnen door in de CL te spelen, maar het heeft er niets te zoeken. Net zoals blijkbaar sommige Nederlandse clubs ook al jaren niets meer hebben te zoeken in de Europa League.

Met deze kwaliteit hoor je Nederland niet te vertegenwoordigen in de CL. Daar staan we voor de zoveelste keer mee voor schut. Waar moeten we de eerste wedstrijd rekening mee houden? een nulletje of zeven? Ik zie ons tegen Celtic ook geen potten breken. Zou me verbazen als we uberhaupt de EL halen.

3 september 2013 om 13:43

Ja het is helaas niet anders die Roemeense club van vorige jaar die verraste ook we mogen best wel wat positiever worden.

Want het zou pas vernederend zijn als Ajax niet zou opdagen in Barcalona dan wint barca wel met 3-0

Als Ajax en PSV zin hebben in de Europa League kunnen ze tot de laatste 16 komen. Dan is het schluss, al blijf je altijd afhankelijk van de loting.

Met Eriksen en Alderweireld had Ajax de poulfase ook niet overleeft.

Misschien maar eens, net als de Oostblok ploegen, op resultaat voetballen.

Celtic 2x verslaan en Europa League in.

3 september 2013 om 12:56

Ik was het me je eens dat het met Eriksen en Alderweirld ook niet geluk was.

Celtic 2x verslaan wordt ook al een lastige klus, en ook zie ik Celtic thuis wel punten pakken tegen milan of misschien Barca.

Ik had op plek 3 gestemd omdat ik denk dat Celtic wel over de knieën te krijgen is maar AC Milan en FC Barcelona zijn beiden veel te sterk voor Ajax.

Als Ajax wat wil betekenen in deze groep moeten ze het maximale uit halen en voor die 3 punten thuis tegen Milan en Celtic gaan, en uit in Schotland die 3 punten ook meenemen. Alleen dan heeft Ajax serieus kans op de 3e plek en misschien wel plek 2.

Gewoon de geloof erin houden en voor het hoogst haalbare gaan.

3 september 2013 om 12:57

Zit volgens mij gewoon nog in Lissabon bij Sporting

Tja in elke poule heb je een zwakke broeder. Dat zijn de deelnemers uit Nederland of Denemarken etc.. In dit geval is dat ajax ongeacht of eriksen dan wel dan wel niet verkocht zou worden. Echter hoop ik dat ajax verrast en milan laat wankelen. Celtic moet te doen zijn zowel uit als thuis. Als je dan milan thuis pakt. Misschien is het meer hoop dan realisme.

ik vind dat Ajax gewoon hun eigen spel moet spelen, vroeg druk zetten afjagen en winnaars mentaliteit laten zien dat ze het Nederlands voetbal vertegenwoordigen. 433

443 met echte buitenspelers

Van Rhijn en Boilensen moeten proberen veld kleiner te maken door naar binnen te komen
Moisander en Denswil zouden de inloop pas kunnen geven.

Duarte kan de Davids rol overnemen als CVM hij heeft wel die body en kan wel het spel verdelen.

shone en Fischer moeten proberen veel combineren met de links en recht buiten en diepte passen geven.

en Sigthorson moet gwn voorzetten krijgen en om af te maken.

Ajax 1996 kon ook verrassen alleen moeten de ballen meer via de flanken gaan en meer via onze middenveld laten combineren opbouwen dan alleen naar achter spelen naar de verdediging.

vermeer
van rhijn
moisander
denswil
boilensen
schone
Duarte
fisher
Bojan
sigthorson
Andersen
3 september 2013 om 13:22

Verschil met het Ajax van toen is het talent wat de spelers toen hadden. Broertjes de Boer, Seedorf, Davids, Kluivert, Overmars, vd Sar, Reiziger enz. Het waren allemaal potentiele toppers die toen al heel veel lieten zien, en waarvan iedereen zag dat ze erg goed waren/ gingen worden.

Probleem bij Ajax nu is dat er simpelweg geen diepte in het spel zit. De buitenspelers passeren hun tegenstander nooit is om snelheid. Een type vd Meijde uit 2003 zou nu al zo welkom zijn. Er zit zo weinig verrassing en creativiteit in dit elftal.

3 september 2013 om 13:27

Dat is inderdaad wel zo dat viel mij ook op, maar waar trainen de spelers op van Ajax op.
Als je tog eenmaal eronder uit gaat dan in Ajax styl alles of niets we moeten genieten van deze poule.

300 miljard mensen vanuit heel de wereld gaan meekijken dan strijden ten onder alles of niets !!!

3 september 2013 om 13:30

Haha ja dat is ook wel zo, maar een 6-0 nederlaag tegen Barca lijkt me ook een nachtmerrie! Aan de andere kant kan Ajax misschien niet eens met 10 man achter de bal spelen, dus dan maar op balbezit spelen.

Tegen Celtic en Milan valt iig meer te halen!

3 september 2013 om 13:35

Ja toch ze zeggen zolang je de bal heb kan er niks gebeuren

3 september 2013 om 14:28

Als je gaat afjagen tegen Barcelona vrees ik een monsterscore. Als je gaat verdedigen ook daar is sjax de ploeg niet naar haha lastig.

3 september 2013 om 17:24

je vergeet de jong en toen hadden ze een veel beter team

Ze mogen al blij zijn als ze 3e worden met deze selectie. Van Celtic win je ook niet zomaar twee keer.

Ik denk dat als Ajax de Europa league haalt, ze een prima prestatie hebben geleverd. Barcelona is echt de buitencategorie in het voetbal en Ajax moet tegen hun de schade beperken. Ik zou nu al tekenen voor 2x met 2-1 verliezen, want het is totaal niet reeel om te denken dat je ook al maar 1 punt tegen hun gaat pakken. Ik ben eerder bang voor een hele grote afstraffing als de Boer denkt dat Ajax zn eigen spel maar moet gaan spelen.

Tegen Milan en Celtic zijn zeker kansen. Milan laat Ajax voetballen, en kansen ga je zeker krijgen. Uiteraard is Ajax kwalitatief minder, maar net als tegen City kan Ajax goed voetballen tegen dit soort clubs. Celtic is denk gelijkwaardig aan Ajax en dus daar moet igg thuis van gewonnen worden.

3 september 2013 om 13:23

Siem de jong is er niet bij, en ik vind siggi echt een goeie speler alleen hij moet goed bedient worden dan maakt hij ze wel af kijk maar naar AZ, toen was hij echt gevaarlijk als hij ballen via de flanken krijgt.

Lucas Andersen is best snel echt een buitespeler.

3 september 2013 om 13:36

ja bojan op 10 zou best kunne of je zou hem moete late zwerve zoals Suarez soms deed dicht bij siggi laten spelen.

3 september 2013 om 14:21

Ik dacht eigenlijk aan Bojan op '12' als je het niet erg vindt. Die moet even boeten voor zijn zwakke spel en egoïsme..

Ik ga nog een stap verder: ik zie Ajax misschien geen enkele wedstrijd winnen. Celtic thuis is de enige wedstrijd dat ik mijn geld op Ajax zou durven zetten.

3 september 2013 om 13:57

Ja indd, ac milan rn barca kan je vergeten, al waren er vd week een paar ajacieden die dacgten dat ajax kans maakte tegen barca... Hahahh, celtic thuis moeten ze winnen maar uit wedstrijden worden heel zwaar

Zo zie ik wel wat in deze selectie..

De filosofie moet aanvallen zijn, dan moet je zorgen dat je counters op kan vangen en dat standaardsituaties goed worden ingevuld. Dan heb je meer aan Cillessen, want vermeer is zwakker in de lucht en het is duidelijk dat de organisatie ver te zoeken is bij corners ed.

Daarom zou ik ook voor van der Hoorn kiezen, die heeft gewoon de lengte die we nodig hebben achterin en is een betere verdediger dan van Rhijn. Moisander zou misschien ook wel in zijn plaats kunnen.

Het middenveld is denk ik beter in balans met een nummer 10, in de vorige wedstrijd miste je gewoon de aansluiting met de aanval, ik denk dat je dat zo op kan lossen. Bojan loopt daar het liefste en ik weet zeker dat hij dat geweldig zou invullen. Voor de rest verwacht ik dat Blind op deze positie echt een eyeopener kan zijn voor sommige haters van hem, hij heeft alles in zich om daar een topper te worden! Dan zou ik Poulsen in de ruit naar achteren zetten in de grote wedstrijden, tegen kleinere tegenstanders kan je daar Bazour al wat minuten laten pakken, of misschien Schone.

Voorin heb je met Andersen iemand die wel zijn positie houdt op de vleugel en heb je met Fisher iemand die wat kan zwerven aan de rechter kant. Essentieel is wel Hoessen, er moet gewoon iemand staan die kan voetballen! Ik denk misschien dat Siem ook een goede optie zou zijn, maar die kan ook naar het middenveld, dan zet je Blind op de plek van Poulsen.

Cillessen
Hoorn
Denswil
Boilessen
Duarte
Bojan
Poulsen
Blind
Andersen
Hoesen
Fisher

Zeker wel een mooie visie daar zit best wat in maar Van de hoorn maakt te veel fouten, daarnaast zou je dat ook kunnen doen maar Siem de jong en De blind zijn er tegen Barca er helaas niet bij.

Maar Boilensen heeft wat meer dreiging dan Blind
Hoessen brengt wel wat meer voetballen in het spel, Siggi is echt een killer alleen hij krijgt te weinig aanvoer doen kan hij moeilijk scoren.

Maar de 433 opstelling die ik voor me had zie ik meer voor de hand liggend want Poulsen bemoeit zich te veel in de verdediging met het opbouw dat moet hij niet doen.

Duarte kan op zijn plek daar meer in brengen omdat hij meer body heeft en sterker is aan de bal of Shone maar hij is alleen goed in balbezit maar in balverlies minder.

Achteraf gezien heeft Overmars misschien hierom wel Alderweireld en Eriksen verkocht.
De 2e plaats wordt toch te moeilijk, maar met een makkelijkere loting waren die twee het misschien wel waard om te behouden.

Vind het toch wel heel zwaar om dit allemaal zo aan te moeten zien. Ben een Ajacied in hart en nieren, maar laat het duidelijk zijn: dit elftal is geen top elftal. Ook zit er niet super veel potentie in. Vind het een beetje jammer dat we 75 miljoen op de bank hebben staan (denk zelfs meer) en toch kopen we spelers als Duarte / Vd Hoorn, met alle respect. De boer zal ze vast beter maken en misschien worden we ook wel kampioen, maar dit zijn we al 3 jaar. Ik zou graag eens wat meer willen doen op internationaal niveau. Maarja als je niks koopt kan je niks. En géén enkel talent kan zich goed ontwikkelen zonder goed leiders in het team.

3 september 2013 om 14:40

Iedereen loopt te huilen dat ze niet tevreden zijn met de inkoop van Ajax. Welke haalbare legendarische spelers hadden ze moeten halen die niet gekomen zijn? Volgens mij zijn heel veel mensen het realisme kwijt. Ajax wilt echt wel kopen, maar niet elke sjonnie.

3 september 2013 om 15:58

Je had Maher moeten kopen en dan kunnen ze wel zeggen dat Eriksen nog niet verkocht was maar dat wisten ze toch wel dat hij niet zou blijven dan had je een goede vervanger gehad en volgens mij wilde hij ook liever naar Ajax maar ze wilden weer voor een duppie op de eerste rang zitten hoe wil Frank de Boer nu de doelstelling halen dat was toch overwinteren in de CL dat gaat niet lukken met deze selectie kampioen worden kan natuurlijk wel met deze groep maar ik wil ook wel eens internationaal wat zien het word steeds minder als je ziet wat er de laatste 2 jaar is weggegaan: van der Wiel, vertonhgen,
Janssen, Anita, de Zeeuw, Sulejmani,en nu Eriksen en Alderweireld en daar is minder voor teruggekomen . Dan is het wel verklaarbaar dat je europees niet meer dan een figurant bent en dat vind ik als supporter erg jammer .

3 september 2013 om 17:05

Dus Maher, degene die nu bij PSV geen schim meer is van toen hij het mannetje was bij AZ, zou Ajax opeens veel beter maken? Ik denk het niet.

Sowieso vind ik het jammer dat veel mede-Ajacieden niet begrijpen welke weg de club is ingeslagen. We willen bijsluiten bij de top, maar gaan daarvoor zeker niet als een gek investeren. Voor een goede speler zijn ze minstens bereid een marktconform bod neer te leggen. Maar als ze niet willen, of de clubs werken tegen, dan houdt het op. Heb een beetje vertrouwen in de spelers die nog over zijn.

3 september 2013 om 15:51

Alsof je met geld wel meer kwaliteit binnen kan halen. Dat is nou pas onzin, ajax moet als ze kwaliteit willen zelf spelers opleiden. Kwaliteit kopen die er direct staat is met uitzondering van wat ervaren, oude spelers onmogelijk. Neem een voorbeeld aan Sulejmani. Ajax is geen koopclub en moet het van opleiden hebben, dat moet inmiddels toch wel duidelijk zijn.

Ik geloof gewoon in de 2de plek, Milan vind ik minder dan in het verleden, alhoewel ze echt wel beter zijn op papier dan ajax. Als ajax met lef en durf gaat spelen is er veel mogelijk, zou geweldig zijn als ze dat ook tegen Barcelona laten zien. Je moet tegen Barca zorgen dat je de bal hebt, lijkt me een erg interessante wedstrijd want Barca wil dat ook, alleen kunnen dat als het goed is op een hoger niveau.

Gewoon aanvallend ingesteld spelen, als je kan zorgen dat Neymar en Messi achter de bal aan moeten ben ik benieuwd hoe dat loopt. Zou wel hilarisch zijn als dat soort wereldspelers gewoon enorm weggetikt worden. Dromen mag he, en toch zie ik het stiekem gebeuren. Ik hoop dat ze tegen de sterkste 11 aantreden van Barcelona, is gelukkig de eerste wedstrijd en in Camp Nou. Een grotere uitdaging kan ik mij niet bedenken

Vermeer
Van Rhijn
Moisander
Denswil
Boilesen
Serero
Blind
Duarte
Krkic
Sigi
Fischer
3 september 2013 om 15:57

Barca en Milaan zullen de eerste wedstrijden van Ajax willen winnen zodat ze punten hebben en ook nog tegen elkaar moeten spelen.
Als ze al geplaatst zijn en met een B-elftal komen zou een gelijkspel kunnen, maar dan nog......
Hopelijk winnen van Celtic en door in Europa League.

3 september 2013 om 19:46

En ajax wil de eerste wedstrijden winnen van Milan en Barca.. en wil overigens de volgende ronde bereiken.. ik vond Milan tegen PSV niet echt indrukwekkend, PSV heeft iets van 16 kansen gecreeerd, als je daar normaal mee omgaat win je dit als je het slim uitspeelt.

Ajax doet zeker niet onder voor Psv.

3 september 2013 om 17:26

vergeet je de jong niet die is dan alweer terug hoor

Ik zou zeggen iedereen in deze poule kan eerste worden.
Ze zitten niet voor niets in de poulefase van de Cl!
We hebben vorig jaar gezien dat Barca toch wat minder is dan het voorheen was en dat het te kloppen is.
Zeker met sneller buiten spelers en sterke luchtmacht.
Ik weet niet hoe het echt met de luchtmacht bij Ajax is gesteld maar die is niet zo slecht maar niet zo goed als die van Celtic.
Zelf geef Ajax toch gewoon echt een kans om door te gaan net als de andere 3 al is Barca toch voor 70% zeker.
Maar ja wie weet zien we over een paar maanden Celtic en Ajax bovenaan staan!

Ik zeg de focus op ere divisie zetten.

Die Europa League is ook onhaalbaar.

Laat Ajax zich gewoon foccussen op de Amstel beker dit jaar misschien zit daar nog wat n. En een plek bij de eerste 5. Ik denk dat dat reeele doelstellingen zijn.

Je moet blij zijn als we derde worden. Met eriksen of zonder zou met beide blij moeten zijn voor plek3

Ik vindt dit nu echt belachelijk, ja zonder eriksen en alderweireld zal het lastig zijn, maar niet onmogelijk.
eriksen is wat lastiger om in te vullen, alderweirld wat makelijker, maar nu maken veel mensen toch veel drama ervan. Laat de ploeg eerst eens goed wennen, ze hebben nog even en barca, daar weten we gewoon van dat dat lastig is, maar wel eens mooi om tegen hun te mogen en ac milan, dat is een ploeg, daar weet je niet van hoe de bal rolt en celtic moet te doen zijn.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren