Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Athletic Bilbao slaat miljoenenbod Man United op spelmaker af

Laatste update:
/

Het is Manchester United nog altijd niet gelukt om het middenveld te versterken. De Engels landskampioen deed pogingen bij Thiago Alcántara en Cesc Fàbregas en de onderhandelingen over Marouane Fellaini verlopen uiterst moeizaam. Daarom hebben the Mancunians een bod van dertig miljoen euro uitgebracht op Ander Herrera. Athletic Bilbao heeft het voorstel echter afgewezen.

Voorzitter Josu Urrutia bevestigt vrijdag dat David Moyes en consorten een poging hebben gedaan om de 24-jarige Spanjaard in te lijven, al noemt hij geen bedrag. Volgens de Engelse media gaat het om dertig miljoen. “Wij hebben donderdagavond een aanbieding van United voor Herrera ontvangen. Athletic is echter geen club die alleen maar aan geld denkt. We hebben hen dan ook laten weten dat we niet willen onderhandelen. Als een speler weg wil, moet hij dat eerst aangeven. Daarna moet de transfersom nog betaald worden”, aldus Urrutia.

De gelimiteerde transfersom in het contract van de spelmaker bedraagt 36 miljoen euro. Volgend jaar stijgt die clausule overigens automatisch naar veertig miljoen. Als Herrera naar Old Trafford wil, dan hopen de Basken om net als bij de verkoop van Javi Martínez aan Bayern München het onderste uit de kan te halen. Herrera, die eerder bij Real Zaragoza speelde, moet zijn debuut voor de nationale ploeg nog maken.

Ander Herrera is een speler van het niveau-Manchester United

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heeft Moyes wel een eis van een middenvelder of wilt hij gewoon een middenvelder? Tussen Fellaini en deze man zit een aardig verschil qua spel en qua speelstijl. Ik denk dat United uiteindelijk gewoon met Fellaini aan de haal zal gaan.

Overigens zou United ook zon 12 miljoen op De Rossi hebben geboden.

30 augustus 2013 om 16:21

12 miljoen op De Rossi is echt een schande.
Al meer spelers willen niet meer naar Man Utd en dat is geen goed teken voor de club.

30 augustus 2013 om 16:23

Volgensmij probeert Moyes het record van meest afgewezen biedingen in één transferperiode te verbreken. Heeft ie meteen een achievement behaald.

30 augustus 2013 om 16:36

Denk dat veel mensen het wel met me eens zijn dat united niet het zelfde is zonder Ferguson. Ik denk ook dat er meerdere spelers geen vertrouwen in hem hebben.

30 augustus 2013 om 16:37

Mwa, nog niet bij het niveau Wenger. Maar goed, ik snap het beleid van Moyes tot nu toe ook niet helemaal.

30 augustus 2013 om 16:43

Moyes doet gewoon wat Wenger ook doet, ze weigeren mee te gaan in de te hoge prijzen van de transfermarkt. Helaas krijg je zo wel geen spelers meer binnen tegenwoordig.

30 augustus 2013 om 16:50

Ik vind dit soort reacties altijd nergens op slaan.
Omdat hij voor Arsenal is mag hij als het ware niks meer zeggen van andere coaches en beleid van andere clubs als bij hun ook de spelers niet komen.

30 augustus 2013 om 20:35

weigeren mee te doen maar wel 30 miljoen willen betalen voor een speler die geen verschil gaat maken :P?

30 augustus 2013 om 22:11

ik weet het niet hoor dat record, hij heeft veel concurrentie van Arsenal

30 augustus 2013 om 16:24

Fellaini is wel een stuk beter moet ik zeggen. Herrera is met Susaeta een van de betere spelers van Bilbao. Met Javi Martinez op het middenveld hadden ze een top seizoen toen ook de EL finale gehaald werd.

30 augustus 2013 om 16:27

Herrera was mede verantwoordelijk voor de EL nederlaag destijds thuis tegen Bilbao. Hij was geniaal die avond. Schijnt ook te zijn dat Barcelona interesse in hem had, maar hij zelf toegaf dat hij daar weinig minuten zou krijgen.

30 augustus 2013 om 16:30

@mancunian

Was dat niet de EL toen het 2-3 voor Bilbao werd?

30 augustus 2013 om 16:30

@ Wilfried Zaha,

Ander Herrera is een hele goede middenvelder. Hij is pas 24-jaar en hij heeft drie seizoenen bij Real Zaragoza gespeeld, twee jaar geleden werd hij dus voor 7 miljoen naar Athletic Bilbao gegaan en destijds kon hij ook naar Atlético Madrid, Valencia, Sevilla en 'n paar andere clubs uit het buitenland.

Hij heeft zich de afgelopen 2 seizoenen erg goed ontwikkeld bij Athletic Bilbao en is al is 'n keer opgeroepen voor het nationale team van Spanje, maar z'n debuut heeft hij nog niet gemaakt.

Nu staat hij dus in de belangstelling van Manchester United en hij lijkt mij zeker een aanwinst voor Manchester United. Hij is vrij sterk, kan goed meevoetballen en pikt soms wel is 'n goaltje mee.

30 augustus 2013 om 16:35

Gelijk heb je ! Het was inderdaad een EL wedstrijd.

30 augustus 2013 om 16:25

30 miljoen voor deze man en dan 12 miljoen voor De Rossi om 23 miljoen te bieden op Fellaini...
Rare bedragen hoor.. Ook de gedachtegang is me verder totaal niet duidelijk, Fabregas, Fellaini of De Rossi er zit niet echt een idee achter.

De Rossi zie ik liever dan Fellaini, vraag me af of dat wel een echte versterking gaat worden zeker voor het transferbedrag dat Everton verlangt.

30 augustus 2013 om 20:24

De Rossi is natuurlijk wel wat ouder hé :P

30 augustus 2013 om 21:23

Het is niet of of maar en en. Fellaine is gewoon primair een holding player. Dus ManU heeft naast hem nog een echte creatieve kracht nodig op het middenveld. Fellaini kan die rol wel vervullen maar is verre van ideaal.

Heb hem nog niet zien spelen. Is die zo goed dan? En is het een echte CM ?

Ik bewonder de visie van Athletic Bilbao. Eigen jeugd en/of uit de eigen regio.

30 augustus 2013 om 16:22

Herrera is geen eigen jeugd, opgeleid door Zaragoza, wel een echte Bask, teruggekocht na goed presteren daar.

30 augustus 2013 om 16:24

Herrera is geen eigen jeugd

30 augustus 2013 om 16:28

Nou ja visie... Selecteren op Baskisch bloed riekt een beetje naar discriminatie. Daardoor zijn ze ook genoodzaakt om voornamelijk eigen jeugd op te stellen. Toch vind ik het zeker wel wat hebben en het is zeer knap dat ze altijd op het hoogste niveau mee hebben gedraaid, zelfs tegen Europees voetbal aan. Een van de weinige clubs met écht een eigen identiteit.

30 augustus 2013 om 16:46

Discriminatie kom op zeg, dan zou het ook discriminatie zijn als een club alleen maar Nederlanders, Spanjaarden of Duitsers zou opleiden in hun eigen land, het is gewoon oog hebben voor wat er in je eigen omgeving rondloopt.

Enorm goed voor het Spaanse voetbal want Bilbao heeft al enorm veel opgeleverd voor het nationale elftal met Javi Martinez, Llorente en Muniain als recente voorbeelden.
Door de successen die men had zijn ook de overige clubs zich gaan richten op hun eigen omgeving en dat heeft ons spelers als Xabi Alonso, Monreal, Illarramendi, Zubizarreta, Azpilicueta en Inigo Martinez.

Het heeft de clubs laten inzien hoeveel talent er kan lopen in een redelijke kleine omgeving bij je club in de buurt, niks discriminatie maar fantastisch beleid waar elke club van heeft geprofiteerd !

30 augustus 2013 om 16:57

V watcher

Dat het goed beleid is, wil niet zeggen dat het niet om discriminatie gaat. Want dat is het wel natuurlijk. Bij athletic spelen alleen basken, of spelers met baskische ouders, of voorouders. Puur discriminatie, waar ik in dit geval niets tegen heb. Heel knap hoe zij opleiden.

30 augustus 2013 om 17:19

Footballfever

Volgens mij lijkt het me handig wanneer je de betekenis van discrimineren opzoekt. Wanneer je selecteerd op basis van etniciteit, dan discrimineer je. Dat gebeurd ook bij selectie voor landenteams, dan wordt er ook gedscrimineerd.

30 augustus 2013 om 20:26

Is het niet gewoon beleid en clubidentiteit?

Als ze zo kunnen functioneren, waarom niet ?

30 augustus 2013 om 21:02

@V-Watcher dan vergeet je nog een paar namen, Benat, Garrido en Mikel Arteta, ook allemaal Basken. En zelfs Raul Garcia van Atletico is een Bask, net als Almunia, ex-keeper van Arsenal.

goeie spelers zitten daar nog altijd, muniain bijvoorbeeld zou mooie zijn voor een arsenal, en die zal na een wat minder seizoen vorig jaar ook wat minder kosten nu

30 augustus 2013 om 16:59

Ik had inderdaad verwacht dat het om muniain zou gaan, maar herrera is ook geen verkeerde speler!

Nog nooit van de speler gehoord, maar wellicht eens goed om een onbekende speler te willen kopen. Wel jammer trouwens dat er alleen maar Spanjaarden en andere buitenlanders worden aangeschaft. Kijk gewoon eens naar jonge Britse talenten.

30 augustus 2013 om 16:25

Jong talent met de Britse nationaliteit is gewoon heel duur. Engelse clubs die een talentvolle Brit hebben rondlopen hangen daar een hoog prijskaartje aan. Sowieso zijn de echt goede Britse voetballers schaars en daarom gewoon heel duur.

30 augustus 2013 om 16:26

Manchester heeft creativiteit en techniek nodig voor op het middenveld. Probeer dat maar eens te vinden in de Engelse jeugd....

30 augustus 2013 om 19:00

Ander Herrera is een hele goede middenvelder. Hij is pas 24-jaar en hij heeft drie seizoenen bij Real Zaragoza gespeeld, twee jaar geleden werd hij dus voor 7 miljoen naar Athletic Bilbao gegaan en destijds kon hij ook naar Atlético Madrid, Valencia, Sevilla en 'n paar andere clubs uit het buitenland.

Hij heeft zich de afgelopen 2 seizoenen erg goed ontwikkeld bij Athletic Bilbao en is al is 'n keer opgeroepen voor het nationale team van Spanje, maar z'n debuut heeft hij nog niet gemaakt.

Nu staat hij dus in de belangstelling van Manchester United en hij lijkt mij zeker een aanwinst voor Manchester United. Hij is vrij sterk, kan goed meevoetballen en pikt soms wel is 'n goaltje mee.

Goede keus van Bilbao!
Ben blij dat ze goed gestart zijn en nu 6 punten hebben uit 2 duels.
Ik heb echt genoten in het seizoen 2011-2012 waarin ze ook de EL finale haalden. Vorig seizoen was het echter een stuk minder na het vertrek van Javi Martinez en nu is helaas Llorente ook weg.
Samen met Susaeta, Etxebarria, Iturraspe en ook de Marcos heeft Bilbao een leuk middenveld.
In de verdediging is een versterking wel wenselijk.

30 augustus 2013 om 16:26

Die Laporte is anders ook niet misselijk. Daarmee hebben ze de volgende grote vis al in huis. Echt mooi om te zien hoe ze daar in Bilbao toch altijd weer grote talenten maken uit eigen regio !

30 augustus 2013 om 16:31

Zeker!
Een hele speciale club, mogen alleen maar spelers komen spelen uit Baskenland. Onder andere daarom is het mijn favoriete club uit Spanje.
De andere clubs waar ik wel wat van heb zijn Atletico, Sociedad en Villareal.

30 augustus 2013 om 16:27

Inderdaad, wanneer ze Ander hadden verkocht, had het middenveld weer een stuk minder sterk geweest, ondanks de komst van Etxebarria. Maar ze kunnen 30 mil weigeren, want de financien zijn op orde en haal maar eens een vervanger met de Baskische nationaliteit! Daarom is het dus ook zo moeilijk om een goede Baskische verdediger te vinden. Echt balen dat Amorebieta naar Fulham is...

30 augustus 2013 om 16:33

36 miljoen staat er zelfs, in mijn ogen een prachtige prijs voor hem en voor Bilbao.
Maar wat ook in de tekst staat, Bilbao is geen club die naar het geld kijkt.

30 augustus 2013 om 21:12

Bilbao is ook een van de weinige clubs in Spanje die niet hoeft te kijken wat ze binnenkrijgen omdat ze weinig aan transfers uitgeven, ze hebben tot nu toe slechts 74.570.000 uitgegeven aan transfers sinds 1898. Vergelijking: Real gaf alleen dit seizoen al meer uit...
Ze hebben in de hele geschiedenis voor 23 spelers geld betaald, de rest kwam of transfervrij of uit eigen jeugd. Impressive.

30 augustus 2013 om 22:28

Klopt ja, omdat er alleen maar spelers uit baskenland mogen spelen.

30 augustus 2013 om 18:13

Het grootste talent is toch Muniain? Ik dacht eerlijk gezegd dat dit over hem ging. Wordt al tijden gevolgd en is blijkbaar de 'bff' van David de Gea.

30 augustus 2013 om 18:18

Ja dat klopt inderdaad. Muniain is een van de talenten bij Bilbao, hij is ook nog erg jong.

30 augustus 2013 om 20:23

Hoe goed is hij dan werkelijk? Ik heb wel eens verhalen als 'nieuwe Silva' of 'nieuwe Iniesta' gelezen? Is hij zo goed?

30 augustus 2013 om 20:30

Herrera is goed. Maar zeker geen 30 miljoen waard, eerder 22 à 25. Completeerde vorig seizoen 1,5 dribbels (ronaldo zit op 1,7), 1,3 key-passes per wedstrijd (thiago zit lager).

Offensieve middenvelder die goed rendeert in een pivotal maar ook als AM uit de voeten kan. Handig met de bal, zoals elke Spanjaard. Best groot en defensief redelijk goed. Kan ook tackelen (4 succesvolle tackles per wedstrijd) en maakt 2,5 intercepties per wedstrijd.

Bilbao heeft gezegd alleen bij een clausule ja te zeggen. Ik vind persoonlijk dat Utd de gok moet nemen. Herrera heeft een matig seizoen gedraaid (net als alle Bilbao spelers) maar 2 seizoenen geleden had Barça nog interesse en hij wordt nog steeds gezien als een groot talent. Een Iniesta of Silva zal het niet worden. Maar dat is Cazorla ook niet toch .

30 augustus 2013 om 20:57

Ik doelde eigenlijk op Muniain maar deze informatie is ook welkom. Klinkt overigens als een welkome toevoeging alleen het is wel erg veel geld.

31 augustus 2013 om 12:09

Muniain mag er zeer zeker ook zijn. Nog maar 20 jaar en van steeds meer belang voor Athletic. Onwijs handige dribbelaar, die bij zijn eerste aaname al heel wat meters heeft gemaakt. Klein, maar vliegensvlug en in staat met één actie het verschil te maken. Ik denk dat je hem wel kan vergelijken met Deulofeu, ze lijken een beetje op elkaar qua speelstijl, vind ik persoonlijk. Absoluut een groot talent.

Nee United koop geen 2e rangs Spanjaarden. Koop gewoon Fellaini dan is het middenveld sterk genoeg. Deze Spanjaard is geen verbetering voor United. Moyes moet begrijpen dat je geen spelers moet kopen alleen om het kopen. En als Fellaini niet gehaald kan worden dan heb ik liever dat het geld wordt bespaard of dat er iemand wordt gehaald die Manchester United daadwerkelijk beter maakt.

30 augustus 2013 om 16:31

Jij hebt echt geen verstand van voetbal als je hem 2e rangs nomt

30 augustus 2013 om 16:40

Als je hem vergelijkt met de andere Spaanse middenvelders dan vind ik dat hij niet tot de topmiddenvelders hoort van Spanje. Misschien dat ik me verkeerd verwoord, want ik vind hem zeker geen slechte speler. Alleen snap ik niet dat United hem nu wilt halen terwijl ze gewoon Fellaini kunnen halen die al weet hoe het eraan toe gaat in de premier league en Moyes al kent.

30 augustus 2013 om 17:09

Zeker niet, hij is zo een harde werker maar tegelijkertijd zo technisch, is gewoon een complete middenvelders

de snelle en verbeterde versie van xabi alonso ook bask

30 augustus 2013 om 17:50

Dan zullen ze er bij Bilbao nog veel plezier aan beleven. Toch heb ik liever niet dat hij komt. Ik vind 36 miljoen teveel voor zo een speler. Hij gaat waarschijnlijk ook niet al te veel spelen.

30 augustus 2013 om 16:32

Herrera is absoluut geen 2e rangs Spanjaard.

30 augustus 2013 om 16:51

Eerder een 3de rangs Spanjaard, en dat komt door de overvloedig hoge kwaliteit aan middenvelders die Spanje lopen heeft. Cazorla, Mata, Silva, Iniesta, Xavi, Fabregas, Busquets etc etc etc, en dan praat ik nog niet over de jonge talenten die er zitten aan te komen.

31 augustus 2013 om 12:50

Nee, ik denk dat Spanje gewoon een geweldig aantal eersterangs Spanjaarden heeft. Ze hebben gewoon zo giganstisch veel keus op sommige posities en dan met name het middenveld. Behoord je tot het Spaanse nationale team, dan ben je inderdaad de beste, maar ik denk dat er niet veel verschil zit tussen de beste Spaanse middenvelders. En Ander hoort daar ook bij, maar hij doet inderdaad nog onder voor de spelers die je daar noemt. Maar niet veel.

30 augustus 2013 om 17:03

Hij is balvaardiger, en tactisch beter ontwikkeld dan de spelers die jullie nu hebben, en dan fellaini, dus zou het goed uit kunnen pakken. Zeker wanneer je ziet dat de echte toppers onhaalbaar zijn.

Hmm, vraag me af of 36 miljoen niet te overpriced is voor Herrera. Het is een technisch speler, box to box en heeft een aardige balbehandeling. Desalniettemin zie ik hem voor de juiste prijs graag komen.

Geloof hier helemaal niks van, 30 miljoen geboden op Herrera, is een goeie speler maar heeft een heel matig seizoen gedraaid vorig jaar.
Pakt veel te veel kaarten, ieder seizoen minimaal 10x geel en een paar keer rood, heeft zeker kwaliteiten maar is geen 30 miljoen waard zeker niet in deze vorm, niet voor niks 2x vroegtijdig al naar de kant gehaald.

Ligt nog tot 2016 vast dus dat is ook weer niet absurd lang dat je denkt nou daar kan het aan liggen.

Zou dit een paniek aankoop hebben gevonden als dit door was gegaan.

30 augustus 2013 om 16:36

Zat niet de gehele selectie van Bilbao min of meer in een dip het afgelopen seizoen ? Ook spelers als Muniain hadden niet hun beste seizoen achter de rug.

30 augustus 2013 om 16:48

Dat klopt zeker maar vooral de vele kaarten die Herrera pakt is niks nieuws, doet hij al jaren en ook al bij Zaragoza, loopt een beetje de spuigaten uit.
Had hem toevertrouwt aan Ferguson en/of Meulenstein maar ik weet niet of Moyes dat natuurlijke overwicht heeft dat hij het hem aan zijn verstand kan brengen dat met zijn kwaliteiten hij niet zoveel kaarten hoeft te pakken.

30 augustus 2013 om 21:11

Fellaini haalde in zijn eerste seizoen ook een record aantal kaarten meen ik. Dat heeft Moyes er ook uit gekregen, al had Fellaini destijds een andere rol.

Goede speler, maar 10 miljoen is logischer, wel grappig, hoe die grote koopclubs de markt vernielen voor andere clubs. Dit gaat nergens meer over, waar je vroeger voor 30 miljoen de beste nummer negen ter wereld had, heb je nu nog geen vrij onbekend (mag ik toch zeggen) talent. Is bovendien ook "al" 24, hij is goed hoor, daar niets van. Maar 10 miljoen is een normaal bedrag, 30... Nee, een schande.

30 augustus 2013 om 16:38

Klopt helemaal. Milaan verkoopt Boateng voor 10 miljoen terwijl voor deze man rustig 30 miljoen geboden wordt... Apart.

30 augustus 2013 om 16:43

In Spanje hanteren ze ook vaak van die aparte clausules. 36 miljoen voor een speler waarvan vele eerst moesten googlen wie dat wa

Gelukkig is het bod afgewezen, hopelijk ook geen nieuw bod. Genoeg spelers voor deze plek, met oa kagawa! daar heb ik nog alle vertrouwen in

Belachelijk....een spelmaker willen terwijl je Kagawa hebt, die niet eens speelt op z'n favoriete positie.....
En die waarschijnlijk ook niet zal spelen, zolang Rooney nog bij Manchester United speelt.....

Herrera kan ook als een verdedigende middenvelder spelen hoor.

man utd trekt geen voetballers meer aan omdat moyes de coach van utd is moest mourinho of guardiola de coach zijn van utd dan zou iedere speler voor utd kiezen

30 augustus 2013 om 18:14

Dus Atletic zou wel accepteren als Guardiola of Mounrinho het bod zou doen?

31 augustus 2013 om 12:15

nee ik bedoel dat de united van moyes minder aantrekkingskracht heeft dan de united van ferguson
miss, wilt herrera nog niet weg of miss, wacht hij op een andere club

Wat je zegt slaat nergens op...... Dus omdat moyes coach is zijn geen spelers geinteresseerd in united?
Hoe verklaar je dan dat spelers als soldado en zo naar tottenham gaan komt het omdat ze met villa boas willen werken?
En hoe verklaar je dat speler als coutinho naar liverpool gaat bijvoorbeeld, omdat die met rodger wil werken?
En hoezo gaat een speler als higuan naar napoli?
Het gaat gewoon hoe je onderhandelt moyes doet dat momenteel heel slecht

31 augustus 2013 om 12:25

ik bedoel stel man utd of chelsea willen allebij herrera
dan is de kans groter dat hij voor chelsea kiest omdat hij dan met mourinho kan werken omdat hij als coach beter is dan moyes
deze united is als groep nog steeds geweldig maar zie jij moyes de champions league winnen tegen clubs als real bayern of barca ??
dat wil niet zeggen dat iedereen nu niet meer naar united wilt gaan wie weet is herrera een die hard united fan zoals vele supporters en spelers zijn

Herrera is een leuke voetballer voor Bilbao, maar voor United? Ik zou het bedrag van 30 miljoen direct accepteren. Ik denk dat als Herrera naar United gaat niet uit de verf komt.

United heeft tot nu toe nog geen geluk op de transfermarkt, ik zou zeggen: haal Kaka! Die jongen wilt toch weg en RM wilt hem ook weg.

United moet oppassen dat ze niet meegaan in de tendens absurde bedragen te betalen voor spelers die veel minder waard zijn. Als de juiste speler niet beschikbaar is, dan niet. Maar Kaka is natuurlijk beschikbaar en waarschijnlijk voor een redelijk bedrag op te halen.

Ken herrera niet, hoor nooit wat van hem dus waarom zoveel miljoen? , ik had eerder Gundogan of Boateng gehaald. maar boateng is al verkocht dus pech voor Man U , en Kaka dan? kun je voor 20 miljoen ophalen en heb je nog 3 jaar plezier van!

Wat een belachelijk aanname weer! Er is nooit gezegd dat het bod van utd afkomstig was, de pers schrijft daarentegen gelijk het bod toe aan united... De Engelse pers is een persoonlijke vendetta tegen utd begonnen, puur omdat fergie weg is & ze nu de ruimte en kans hebben.. Walgelijk gewoon!

Sorry maar hij is geen 36 miljoen waard. Ik heb liever dat ze Ozil of Modric proberen te halen ( Real zal toch wel iets moeten verkopen naast Kaka ivm met fair play).

Dit is overigens naast de dubbele aankoop bij Everton. Die zouden zo ie zo moeten komen. Nani lekker lossen om de balans weer een beetje op orde te brengen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren