Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Douglas: ‘Hoop dat ik weer de kans krijg om me bij Oranje te bewijzen’

Laatste update:

Douglas verruilde FC Twente voor Dynamo Moskou, maar minuten maakte de mandekker nog niet. De verdediger denkt dat hij nog 'een of twee weken' moet wachten op zijn debuut. Spijt van zijn overstap naar Rusland heeft de Braziliaan met de Nederlandse nationaliteit in ieder geval niet. Volgens hem is het niveau van de Russische Premjer Liga hoger dan het niveau van de Eredivisie.

/

“In Nederland kun je veel meer met de bal lopen, in Rusland geven ze veel sneller de lange bal. Als je ziet welke spelers hier spelen, dan is het niveau van de competitie hoger dan in Nederland. Veel spelers zouden in de Eredivisie een topspeler zijn”, laat de 25-jarige mandekker weten via de officiële kanalen van FC Twente.

Douglas, die zegt dat hij FC Twente ‘wel een beetje’ mist, hoopt zich via Dynamo Moskou in de kijker te spelen van bondscoach Louis van Gaal. “Ik hoop dat ik weer de kans krijg om me bij Oranje te bewijzen. Als de bondscoach ziet dat ik het goed doe, dan gaat hij me zeker oproepen.”

Douglas verdient een kans bij het Nederlands elftal

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

dan had je beter naar Augsburg kunnen gaan ;-)

28 augustus 2013 om 16:07

Bij onze louis ben je nooit uit beeld, al zit je op Tuvalu ;-)

28 augustus 2013 om 16:12

gelukkig wel, ik ben er toch al niet kapot van met al dat genaturaliseer...gewoon met echte Nederlanders spelen

en zijn mentaliteit is ook niet alles

28 augustus 2013 om 16:12

bij onze louis is Douglas nooit in beeld geweest, ook niet toen hij tegen feyenoord speelde

28 augustus 2013 om 16:53

Toch onbegrijpelijk dat onze beste verdediger totaal geen kans krijgt.

28 augustus 2013 om 17:02

de guzman is in 2008 genaturaliseerd en daar klaag je ook niet over

28 augustus 2013 om 17:11

Maar die naturaliseerde niet omdat hij voor het Nederlands elftal wilde uitkomen. (ookal kan je dat positief opvatten)
Die woonde al zo lang in NL en spreekt bovendien vloeiend NL, Douglas niet.

28 augustus 2013 om 17:34

@pedrittoo,

Douglas spreekt tenminste Nederlands.

28 augustus 2013 om 17:36

hier op voetbalzone spreekt de helft ook slecht nederlands. Het scheelt dat zij niet kunnen ballen en uberhaupt in aanmerking komen voor oranje, maar om dat nu als criterium te gaan hanteren...

28 augustus 2013 om 20:29

Voor alle duidelijkheid.

Douglas is op uitdrukkelijk verzoek van de Knvb en van Marwijk zo snel mogelijk Nederlander geworden omdat het Ned.11tal zon speler dringend nodig heeft.
Jorritsma was zelfs aanwezig bij de uitreiking van het Nederlanderschap.

Dat van Marwijk vertrok en er een nieuwe bondscoach kwam die het helaas niet in hem ziet zitten is natuurlijk zuur voor hem en ons als voetballiefhebbers.

Douglas is een beest van een verdediger die zijn tegenstander geen kans geeft en over een grote kopkracht beschikt. Iets waar het Ned11tal dringend behoefte aan heeft.

Het domme gelul dat hij geen inspeelpas heeft zal mij worst zijn. Daarvoor zijn anderen of selecteer dan 11 zaalvoetballers waar je geen wedstrijd mee wint. Douglas doet wat hij moet doen: Verdedigen!.

28 augustus 2013 om 20:40

de Guzman woont volgens mij ongeveer vanaf zijn tiende in Nederland. Hij is een echte jeugdproduct van een Nederlandse club.. Dat is een heel andere verhaal.

29 augustus 2013 om 08:40

Das ook weer waar

28 augustus 2013 om 16:20

Tuurlijk als hij niet speelt, sowieso geen plek voor hem. Als hij wel speelt dan denk ik dat Louis hem wel volgt. Werkt met de software van Scout 7 en kan dus bijna iedereen in de wereld volgen. Heeft ook allemaal statistiekjes per persoon plus nog eens zijn verslagen van zijn technische staf.

Moet wel zeggen dat Douglas heel weinig kans heeft onder Louis. Van Gaal is van de opbouw en Douglas is aan de bal, zeker onder druk, niet zo goed.

Ik denk eerlijk gezegd dat hij nog meer uit beeld gaat raken bij Oranje door deze transfer.. de russische competitie is misschien toch echt een ver van mn bed show voor een bondscoach en zolang hij genoeg (talentvolle) alternatieven heeft zal hij niet snel bij Douglas terechtkomen, zelfs als hij een goed en vergelijkbaar niveau zou halen als de huidige verdedigers.

Ben bang dat hij geheel uit beeld raakt bij oranje nu hij daar in Rusland zit. Helemaal wanneer hij geen basis plaats verovert. Ook het goede spel van Bruma en rekik zal het voor hem nog moeilijker maken om voor Oranje in aanmerking te komen.

Ik zie het niet gebeuren

1 verschil is dat onze mickey mouse comp een geschiedenis heeft.

28 augustus 2013 om 16:11

Alsof clubs als Spartak, Cska en Dinamo Moskou geen geschiedenis hebben...

28 augustus 2013 om 16:16

Typisch een voorbeeld van het gezegde, wat de boer niet kent dat vreet die niet.

28 augustus 2013 om 16:59

Nee echt totaal niet eigenlijk.

28 augustus 2013 om 17:20

@drievijftwee,

Hoe bedoel je totaal niet? Kijk eens op wikipedia naar die clubs die ik opnoem en je zult zien dat deze clubs een grote geschiedenis hebben.

28 augustus 2013 om 16:14

jup, laten we komende zomer de overwinning van 88 nog eens vieren...

28 augustus 2013 om 16:15

Dinamo, Spartak, Cska en Lokomotiv zijn de Russische clubs met veel historie, iedere club is op zijn eigen manier groot geworden en heeft zijn eigen identiteit. Clubs als Anzhi hebben geen geschiedenis maar de grote 4 uit Moskou zijn Russische traditieclubs.

En ook de kleinere Russische clubs hebben vaak een mooie historie, clubs als Alania, Kuban, Torpedo Moskou (al spelen ze niet allemaal op het hoogste niveau).

Vorige wedstrijd gewoon weer op de bank die Douglas. Gaat het niet worden bij Oranje. Zelfs nu de achterhoede zo zwak is, wordt ie niet opgeroepen.

28 augustus 2013 om 16:23

Douglas is nog niet fit genoeg om te spelen..

Wil deze gast echt niet in oranje zien...
Blijft voor mij gewoon een braziliaan, de interviews die ik van hem gezien heb waren ook niet best, hij spreekt amper nederlands.

28 augustus 2013 om 16:15

Als Messi geen woord Nederlands spreekt en de sterren van de hemel speelt dan zou je er ook niks van zeggen..

28 augustus 2013 om 16:27

Dan zou ik er ook wat van zeggen, ik wil nederlanders in oranje.

28 augustus 2013 om 17:22

Volgens mij heeft Douglas een Nederlands paspoort, dus als je Nederlanders in Oranje wilt zien ben je bij hem aan t goeie adres.

28 augustus 2013 om 19:55

huntelaar is een oorspronkelijk een belg,
bruma is half antiliaan,
afelay is een marokaan,
vorm is half surinaams,
martins indi is ook geen nederlander,
schaken ook niet,
madruo is ook half
van rhijn ook half,
rekik niet,
wijnalbum niet
lens niet,
en de assistent niet
dus kzou maar voor een anderland worden dan,
of ik bedoel geen 1

28 augustus 2013 om 16:23

@gino scapino

Hoeft van mij ook niet, vind genaturaliseerde spelers een zwaktebod wat goede voetballanden niet nodig zouden moeten hebben.

Denk dat met de jeugd die er nu aan zit te komen Douglas steeds verder uit beeld raakt tenzij hij het nog een keer voor elkaar zou krijgen naar een (sub)top club te gaan in de Bundesliga of PL, wat ik overigens niet snel zie gebeuren.

28 augustus 2013 om 16:49

@ gino.

Heb je Indi of vilhena wel eens fatsoenlijk en begrijpelijk Nederlands horen praten?.

Denk dat Douglas beter verstaanbaar Nederlands spreekt.

28 augustus 2013 om 16:54

E.b.; jij blijkbaar ook niet want vooral Indi is een zeer inteligente jongen. Vilhena is ook gewoon een geboren Nederlander

28 augustus 2013 om 17:21

ja, indi en vilhena spreken gewoon prima nederlands hoor.

Kom maar snel bij Oranje jongen!.
Zo'n beest achterin hebben we wel nodig op het Wk.
Wegwezen met de Vrij.
Gewoon Douglas naast Bmi, 2 slopers.

28 augustus 2013 om 19:26

Yep , zijn allebei niet in staat over 10 meter een medespeler de bal in de voeten te spelen. Weg opbouw, heel intelligent.

28 augustus 2013 om 22:58

Voor die opbouw heb je een middenveld, creatief genoeg, vooral Sneijder.
Douglas speelt Sneijder in en klaar.

29 augustus 2013 om 07:55

Dan moet Sneijder hem wel helemaal komen halen anders komt die inspeelpass de helft van de keren niet aan!

Wat hebben alle spelers toch tegenwoordig?
Dat ze zo een absurd hoog salaris krijgen daar is 1, maar dat niet toegeven is helemaal van de zotte.
Wie gelooft er nu tegenwoordig nog dat hij deze stap maakte om in het Nederlands elftal te komen.

Maarja ieder zijn ding hoop alleen dat hij er zelf niet al teveel hoop op vestigt.

28 augustus 2013 om 16:33

Neem van mij aan dat Douglas niet vanwege zijn salaris in Moskou zit, hij is gedwongen bij Moskou te tekenen door die Braziliaanse maffia die zich zaakwaarnemer noemt en nu waarschijnlijk 90% van zijn salaris opstrijken.

Ik kan me nog de wedstrijd tegen Kazan in Moskou herinneren waar Douglas letterlijk stond te huilen van de kou, die is echt niet vrijwillig naar Rusland gegaan.

28 augustus 2013 om 17:20

dan is deze uitspraak dat ie bij oranje weer in beeld wilt komen niet slim en kan ie beter andere hulp gaan zoeken lijkt me

Op dit moment bestaat het centrale duo uit Granat en Fernandez en komt Douglas er niet echt aan te pas, al vind ik hem zeker een goede verdediger voor Dinamo!

Ik hoop dat Gabulov nog komt, dan hebben we een goede keeper en zie in Dinamo wel de 2e plaats halen!

Dinamo!

28 augustus 2013 om 16:23

Met Samba en Ionov erbij heb je een meer dan uitstekend team. Misschien moeten we Anzhi uit de EL halen en vervangen voor Dinamo Makhachkala.

Nee zonder gein, een tweede plaats vind ik wat overdreven. Als team zijn Cska, Zenit en Spartak verder. De meeste aankopen moeten nog op elkaar ingespeeld raken en dat heeft tijd nodig. Nou ben ik er wel van overtuigd dat dat Petrescu wel lukt.

28 augustus 2013 om 16:24

Douglas is nog niet fit genoeg. Christopher Samba komt er ook nog bij en Fernández is mijns inziens uit vorm. Door de limiet op legionairs krijgt Douglas het nog moeilijk om een basisplaats te veroveren, dat zeker.

28 augustus 2013 om 16:26

Gabulov speelde voor Anzhi toch ook bij Dinamo?.
Prima keeper.

Wat voor types zijn Granat en Fernandez? zo verschillend met Douglas?.

28 augustus 2013 om 16:31

@niekhengelo,

Inderdaad. Ik vind het nogal merkwaardig dat Gabulov terugkeert aangezien de fans hem vaak uitfloten.

Granat en Fernandez zijn ook Douglas-typen. Fysiek sterk, hard in de duels en vaak een lange bal naar voren geven. Granat heeft het voordeel dat hij hard kan schieten. Fernandez is de captain en maakt op dit moment een hele slappe indruk. Dat betekent echter niet dat Douglas in de basis gaat staan, want Dinamo neemt binnenkort Chris Samba ook over.

28 augustus 2013 om 16:42

Vreemd op je eigen spelers uit te fluiten.

Klinkt wel als een goed centraal duo, ik denk dat Douglas 4e keus wordt met Samba erbij.
Jammer, maar het is niet anders .

28 augustus 2013 om 17:19

Het gebeurd zo vaak dat ex-spelers uitgefloten worden. Echter vond ik het nooit terecht dat ze dat bij Gabulov deden. Het was zijn goed recht om bij Anzhi voor speeltijd te kiezen aangezien Shunin het destijds goed deed. Maar ik vind Shunin echt zo'n slappe hap de laatste tijd, dat ik denk dat Gabulov weer op doel gaat staan.

Als hij een paar jaar in Rusland blijft en zich daar laat naturaliseren kan hij misschien later voor Rusland uitkomen!

Zolang Mathijssen nog wordt opgeroepen kan je het wel vergeten.

Ik twijfel niet aan zijn kwaliteiten. In vorm is hij een echte killer en ook iemand die er vol voor gaat. Ook ben ik er vanaf overtuigd dat hij zich Nederlands voelt. Ik hoop dat hij de juiste keuze heeft gemaakt, maar hij moet zich wel realiseren dat je moet opvallen in Rusland om in beeld te komen.

Zolang Samba komt, en die zal waarschijnlijk morgen gepresenteerd worden, kan Douglas een basisplaats vergeten denk ik. Samba is net iets meer ervaren dan Douglas en kan meteen opgesteld worden aangezien hij al wedstrijdritme heeft opgedaan.

Hij was amper in beeld toen hij bij Twente speelde . Nu speelt hij ergens in een uithoek en denkt/hoopt hij kans te hebben ??

Ja, want je kunt ook lekker oordelen vanaf de bank... Zo'n onzin dit. Hij zal natuurlijk niet zeggen dat de Russische competitie veel zwakker is als NL.

Als hij zelf zegt dat het niveau daar hoger is, zie ik het somber voor hem in, dan gaat hij het daar niet maken, helemaal als die ook zegt, dat je hier langer met de bal kan lopen ,dat was nou juist zijn grootste zwakte..
Neemt niet weg dat hij van mij als verdediger wel een kans mag krijgen, zeker voor een toernooi in Brazilie, hij is toch bekend met het klimaat daar, als dat enigszins een voordeel zou kunnen zijn..

een van de weinige killers in nederland met snelheid. nu nog dat nonchalante uit zijn spel en meer focus dan zie ik hem ook nog wel meegaan naar het wk

Als Douglas bij Feyenoord speelde was ie zeker geselecteerd !! Omdat , valt nog mee dat ie Mulder niet selecteerd, clasie is ook niveau van kozakkenboys

28 augustus 2013 om 16:58

Gefrustreerd?

Al speelt hij de sterren van de hemel, daar in Rusland, dan roept van Gaal hem nog niet op.....
van Gaal heeft het niet zo op zuid-amerikanen.....

Waarom zou je hem selecteren als je kunt kiezen uit De Vrij, Bruno Martins Indi, Rekik, en Bruma. Vul die vier dan nog maar aan met een ervaren speler als Mathijsen of Vlaar. A.u.b. niet onvoorspelbare voetballer meenemen.

28 augustus 2013 om 17:35

Omdat behalve Rekik en Bruma de rest bagger is.

Had niet perse voor het geld moeten kiezen, als hij nu "gewoon" bij een PL-club had getekend, bv. een eenjarig contract bij een Norwich ofzo en zich daar in de kijker zou spelen zat hij na dit seizoen alweer bij een topclub, met hetzelfde inkomen. Maar hij zal wel tevreden zijn in Moskou.

Toch wel jammer. Mss niet de meest goede voetballerqua techniek maar qua verdedigen veruit de beste voetballer die nederland kan opstellen. Verdedigen kan nml geen 1 nederlande voetballer jammer genoeg. En zo een beest als douglas heb je gewoon nodig. Kijk maar naar de toplanden. Daar zijn de verdedigers vaak ook beesten, schakelen echt je man uit en meer doen ze niet. Hier willen de verdedigers graag mee voetballen en dat lukt ze nog wel paar alleen puur verdedigen is lachwekkend, allemaal. Of ze de vrij of bruma heten. Dus zet douglas naast een de vrij of bruma en dan schiet t al een mooi stuk op.

Haha mooi he.

Nee was met een redelijke knipoog gezien ze altijd die kalende scheelkijkende in beeld brengen.

Misschien komt de club ook wel wat dommiger over door de gebroeders van de Kerkhof die dingen zeggen zonder enige realiteitszin.

Zielloze club, altijd al geweest. Voor een topclub valt het vies tegen wat ze hebben voortgebracht, zeker als je dit wegstreept tegen Ajax en Feyenoord.

Haha ja, die hebben inderdaad exact dezelfde status als Cruijff en van Basten.. Dream on

Tja, is toch voor hem te hopen dat hij een basisplaats weet te veroveren. En voor Oranje zou het een meer dan aardige versterking zijn, snap nog steeds niet waarom hij zo goed als geen kans heeft gekregen..

Deco is ook geneutraliseerd. Nog nooit iemand daarover horen klagen. Hij deed dat omdat hij wist dat hij bij Brazilie niet genoeg aan spelen zou komen met spelers als Ronaldinho, Kaka, Ze Roberto, Gilberto Silva allemaal spelers die erg goed zijn. Ik zeg trouwens niet dat ze allemaal beter zijn dan Deco. Maar hij heeft met zijn gezonde verstand gekozen voor Portugal, met maar één reden: meer speeltijd. En die speeltijd heeft hij ook gekregen. Dit zelfde doet Douglas nu. Dus niet haten omdat hij meer speelminuten wilt.

Ik hoop het ook Douglas, vooral voor Oranje, maar ga eerste een basisplaats veroveren en dan kan zelfs de megalomane van Gaal niet om je heen. Succes.

Jawel hoor maar laat de tijd uitwijzen, ik denk dat er weinig clubs zijn die zoveel legendes heeft voortgebracht als Ajax, spelers met net iets extra's. Eriksen kan nog zoveel groeien maar kan ook ondersneeuwen. In zijn potentie geloof ik zeker.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren