Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

UEFA en CAS weren Fenerbahçe twee seizoenen uit Europa

Laatste update:
/

De Europese voetbalbond (UEFA) heeft woensdag besloten Fenerbahçe twee jaar lang uit de Champions League en Europa League te weren. De Turkse topclub wordt daarmee gestraft voor een omkoopschandaal uit 2011. Het had een nieuwe zaak aangespannen bij het internationaal sporttribunaal (CAS), maar heeft die zaak verloren. De komende twee jaar zijn de Sari-Lacivertliler dus niet te zien in een Europese competitie.

Fenerbahçe ging dinsdagavond definitief ten onder tegen Arsenal. Nadat thuis al met 0-3 werd verloren, ging men ook met een nederlaag van het veld in de returnwedstrijd in Londen: die eindigde in 2-0. De club uit Istanbul hoopte nog mee te mogen doen aan de Europa League, maar heeft nu te horen gekregen dat het CAS de door de UEFA opgelegde straf heeft overgenomen.

Fenerbahçe eindigde de laatste jaren steevast in de top en bereikte zodoende steeds Europees voetbal. Dit seizoen maakt het echter niet uit waar de club finisht in de eigen Süper Lig, want deelname aan de Champions League zit er toch niet in.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

PSV nu ?? Ajax 2018/2019 ??
Reacties

Dit was bekend. Althans, in de ogen van realisten.

Het is een 'stilstaan'dag voor Fenerbahce.

Meer valt er ook niet te spreken.

28 augustus 2013 om 11:59

Dit schaadt het imago van de club ook enorm! Vindt het jammer, Fener is een prachtige club.

28 augustus 2013 om 12:01

Wat schaadt het imago van de club? Deze uitsluiting of het omkoopschandaal?

28 augustus 2013 om 12:03

Beide

28 augustus 2013 om 12:04

Beide natuurlijk he... wat denk je zelf. Het een hangt met het ander samen. Fenerbahce's imago was voor deze uitsluiting al geschaad, en deze uitsluiting maakt het alleen maar erger.

28 augustus 2013 om 12:13

wat ajax81 bedoelt is dat het probleem niet bij de uitsluiting zit, maar bij het gedrag van fenerbache.
Het is dus hun eigen schuld

28 augustus 2013 om 12:53

'hun' eigen schuld? Er is maar een verantwoordelijke hier voor en dat is onze smerige leugenachtige mafiabaas voorzitter.

28 augustus 2013 om 13:14

Je zegt het zelf. De voorzitter is verantwoordelijk. Aangezien de voorzitter namens Fenerbahce opereert is uiteindelijk toch Fenerbahce schuldig. Zoals je ook merkt aan de opgelegde straf: de voetbalclub Fenerbahce wordt gestraft, niet Aziz Yildirim. Je vindt het vast niet leuk om te horen maar feitelijk is het dus inderdaad gewoon 'hun schuld' (dus van de club).

Omkopen doe je trouwens niet alleen. Er zijn nog een paar beleidsmakers, waaronder Sekip Mosturoglu, betrokken bij deze zaak.

28 augustus 2013 om 17:24

Ja Aziz mag dan wel de vertegenwoordiger zijn van Fenerbahce, ik denk dat het voor de fans niet uitmaakt.

De fans zien hem natuurlijk als de schuldige.

28 augustus 2013 om 12:03

Het is gewoon een grote vieze vlek waar mijn club altijd mee geassocieerd zal worden. Aziz Yildirim en zijn gang die dit voor elkaar gekregen hebben zijn vriendelijk bedankt.

Hoe kan ik voortaan met trots zeggen dat ik een fenerbahce supporter ben.

28 augustus 2013 om 12:07

Jij kan daar toch niks aan doen ? Je moet altijd trots zijn op je club, de kleuren, de geschiedenis. Het is echter wel zo dat dit de komende 30 jaar jullie zal achtervolgen.

28 augustus 2013 om 15:36

Absoluut eens met Gangster wat die Aziz allemaal heeft gedaan moet geen rol spelen voor je club liefde. Dat deze egoïst de club en de supporters heeft verraden zou juist nog meer moeten aansporen tot het beschermen van de club en je liefde voor de club.

28 augustus 2013 om 12:06

Besiktas zal helaas een soort zelfde uitspraak tegen zich krijgen. Hoewel ik dat ten zeerste betreur, sta ik er wel achter. Gelukkig is Demiroren weg en hebben wij een nieuwe weg ingeslagen met Orman.

Trouwens als Yildirim nu niet opstapt dan valt Fenerbahce toch niet meer serieus te nemen?

28 augustus 2013 om 12:11

Fener valt sowieso niet serieus te nemen. Dat een corrupte voorzitter 3 jaar na dato nog steeds voorzitter is vind ik lachwekkend(als Gsli) en zorgwekkend(als mens).

28 augustus 2013 om 12:32

Bij afvallen Besiktas kan Tromso nog jullie plek overnemen in de EL. Maar wie neemt de plek van Fenerbache in? Een andere Turkse club die uit het niets nu opeens Groepfase gaat spelen?
Wordt wel een zootje zo. Metalist Kharkiev, Fenerbache eruit door de Uefa en dan ook nog misschien Besiktas. Moet je veel puzzelen om uiteindelijk genoeg deelnemers in het toernooi te krijgen.

28 augustus 2013 om 12:48

De uefa heeft morgen een spoed vergadering hierover.

28 augustus 2013 om 13:20

Zoals Gangstarr al aangeeft, Fenerbahce valt sowieso niet serieus te nemen. Dit schandaal is al meerdere malen rechterlijk bewezen, vooralsnog is Aziz er. Wat zei hij tegen journalisten die hem aan zijn ''stadionverbod'' herinnerden? Antwoord: ik zal desnoods op de middenstip zitten. Een antwoord wat je bij kleine kinderen hoort die 'hierna' (het volgende potje) willen zijn en chanteren op het spel te bederven door midden op het veld te liggen.

Aziz zinkt, neemt Fenerbahce mee. De fans zijn veel te laat wakker geworden, nu is het te laat om dit systeem in één keer om te draaien.

Wat zei Yuksel Gunay (Fb divan nog wat) nog vrij recent? Dat ze hoogstwaarschijnlijk (80 procent) vrijgesproken zouden worden. Schandalig.

28 augustus 2013 om 13:38

@ajax4xcl, dat zal Red Bull Salzburg worden, want die werden vorige ronde uitgeschakeld door Fenerbahce.

Maak je borst maar nat. De uitsluiting van Malaga, Kharkiv, Fenerbahce etc is nog maar het begin, een voorbode van de Ffp. De FFP is in seizoen 2011/2012 ingegaan en de eerste controleperiode zit erop. De boeken van de afgelopen twee seizoenen van alle deelnemende clubs in Europa dienen de komende maanden ingeleverd te worden en in April of Mei van 2014 zullen de eerste straffen uitgesproken worden. Ik denk dat de CAS het druk zal krijgen

28 augustus 2013 om 14:17

@doncoxxx

Red Bull Salzburg zit al in de Europa League dus dat kan niet

28 augustus 2013 om 12:23

Meer dan gerechtigheid ook. Zullen wel veel spelers vertrekken nu.

28 augustus 2013 om 12:54

Is in 2011 ook al gebeurd door dezelfde zaak, wij worden hier dubbel gestraft. Dat is wel erg onterecht.

28 augustus 2013 om 13:04

Misschien wordt Fenerbahce niet dubbel gestraft, maar wilde het CAS Fenerbahce voor drie jaar uitsluiten, en hebben ze de tijd die Fenerbahce al heeft "uitgediend" van de totale straf afgetrokken.

28 augustus 2013 om 13:21

Dat kan ook idd, dacht ik ook al aan. Maar dan moeten ze dat ff duidelijk vermelden.

Ok, Fenerbahçe is dus twee jaar Europees uitgeschakeld. Mag de Turkse bond nu wel een andere club uitvaardigen voor de poulefase van de Europa League, of wordt de rest van het Turkse voetbal nu ook gestraft voor de fouten van Fenerbahçe?

28 augustus 2013 om 11:59

Nee want Galatasaray en Besiktas(???) doen gewoon nog mee, en trabzonspor ook

28 augustus 2013 om 12:00

Als de Turkse bond gewoon gehandeld zou hebben als eigenlijk gemoeten door Fenerbahce te laten degraderen ofzo hadden ze nu dit probleem niet gehad. Maar die corrupte bende heeft het gewoon laten varen en nu hebben ze dan dit probleem. Prima als de Uefa het zo laat en een club laat spelen die wel eerlijk wilt spelen.

28 augustus 2013 om 12:08

Hmm had hier niet aan gedacht. Bursaspor is helaas al uitgeschakeld in de EL, maar nu Fenerbahce en Besiktas niet meedoen aan de EL komt het toernooi twee clubs tekort. Ik zou denken dat Tromso nu automatisch doorgaat en ik hoop dat Bursaspor weer mag meedoen. Ik zou niet weten hoe ze het gemis van een club andere zouden moeten opvangen.


Edit: in het artikel dat voetbalzone eerder had geplaatst stond dat Besiktas ook is uitgesloten van Europees voetbal, maar dat is dus niet zo. Er is nog geen uitspraak over Besiktas gedaan. Neemt niet weg dat de El een club tekort komt en dat Besiktas wel uitgesloten kan worden.

28 augustus 2013 om 12:15

Ik denk dat de wedstrijd van Salzburg en die ene Griekse club niet van belang is en beiden de groepfase van Europa League mee mogen doen.

Salzburg had waarschijnlijk tegen Arsenal moeten spelen ipv Fenerbahce.

28 augustus 2013 om 12:37

Klopt en de tegenstander van Salzburg in de EL play off ronde gaat dan ook naar de Groepfase denk ik. En Tromso naar de groepfase. Dan is alles weer geregeld.
De één zijn dood de ander zijn brood dit jaar in de EL.

28 augustus 2013 om 12:42

Zalgiris? Vind het persoonlijk wel mooi dat een club uit Litouwen in de groepsfase kan komen, maar ze zijn eerlijk gezegd niet goed genoeg. Vind het overigens wel heel jammer dat Fenerbahce niet mee mag doen, horen er wat mij betreft wel gewoon bij.

Wat iedereen al wist.

Fenerbahce is nu echt de Jantje, door hun houding en gedrag hebben ze weer Turkije als land geschaad en de toeschouwers hebben niet de intelligentie om zelf in actie te komen tegen het bestuur.
Fenerbahce heeft binnen Turkije al jaren een onschendbaarheidsstatus, de bond staat extreem veel toe, alleen al als je de straffen vergelijkt die de spelers van Fenerbahce krijgen en de spelers van andere teams voor het zelfde vergrijp snapt men wat ik bedoel.
De toeschouwers weten dit ook en daarom laten ze hun bestuurders doorgaan, ze hebben op deze manier in de afgelopen 10-12 jaar minimaal 3 kampioenschappen behaald/cadeau gekregen waar ze geen recht op hadden.

Maar NU !!

Weer zijn ze op het internationale veld op hun plek gezet, de complot theorieën die de wereld in zijn geholpen door de pro Fenerbahce sportpers kunnen we in de prullenbak gooien.

Ik hoop van harte dat de toeschouwers die ze hebben nu een keer gaan nadenken over de schade die ze hun club aanrichten door deze bestuurders te houden en daar te laten zitten.
Het belang van Turkije is nooit iets geweest wat ze bij Fenerbahce hoog hebben zitten, wellicht dat jullie daarover ook eens gaan denken, want door deze houding hebben alle Turkse teams en het nationale elftal last van Fenerbahce op het internationale podium.

28 augustus 2013 om 12:56

Sjezus over uit context trekken gesproken. Nu hebben we ineens minimaal 3 kampioenschappen cadeau gekregen? Dan kan ik dat over elke club in TR zeggen.

28 augustus 2013 om 13:08

Maar niet elke TR club is door de Uefa uit de competities gezet wegens omkoping.

28 augustus 2013 om 13:22

Omdat er niet naar elke TR club een dusdanig onderzoek is gestart. Dit is een primeur. Anders waren veel clubs, ook Gs, f*cked up. Dit kan je niet ontkennen gangstarr, zelfs jij niet. Hoop dat dit een frisse start is voor het Turkse voetbal. Maar eerst moet Aziz ff opdonderen.

28 augustus 2013 om 13:51

Kijk je weleens op de sozluk sites? Type voor de grap eens 'sike' in. Ik was zelf ook verbaasd maar er werd al ruim voor 2011 alleen maar over Fenerbahce geschreven. Geen enkele entry over Galatasaray. Er staan voldoende bronnen bij, neem maar eens een kijkje. Fener en Besiktas hebben samen omkoping naar Turkije gebracht.

28 augustus 2013 om 14:00

En de grap van het jaar 2013 gaat naar..... Applegreen! Kom naar het podium jongen, spreek je fans toe.

28 augustus 2013 om 14:21

Haha dit is toch wel echt het toppunt van machteloosheid. Rock bottom gast. Nul argumenten, alleen maar op de man spelen. Je bent zo triest bezig dat je de aandacht op deze manier probeert af te leiden. Waarom reageer je nooit eens normaal?

Je blijft hetzelfde zeggen en ik blijf je maar corrigeren. Stel dat Galatasaray ook heeft omgekocht, is het dan minder erg dat Fenerbahce dat ook heeft gedaan? Want je blijft nu al maaaaanden suggereren dat een daad minder erg is als anderen dat ook doen. Is dat jouw gevoel voor rechtvaardigheid? Praat je omkoping echt goed door te zeggen "ja maar andere clubs hebben ook omgekocht"? Beweren dat GS omkoopt terwijl er nul bewijzen zijn maar ontkennen dat FB omkoopt terwijl er heel veel bewijzen zijn. Calimero van de bovenste plank dit.

Ik heb je nota bene een rapport van de rechtbank gestuurd, maar je blijft nog steeds ontkennen dat je club het kampioenschap heeft gekocht. Wees een volwassen vent en geef gewoon toe dat je fout zit.

28 augustus 2013 om 14:57

Moet je zien waar jij mee komt. Sozluk sites dit dat. Is toch niet serieus te nemen? Dan krijg je er zo een reactie voor terug. Jullie moeten je eens in onze situatie verplaatsen. Jullie hypocrisie is werkelijk schaamteloos. Waar praat ik omkoping goed? Vertel me dat. Het irriteert me gewoon dat jullie je handen in onschuld wassen terwijl voor dit hele gebeuren elk jaar van de daken werd geschreeuwd dat Gs aan het omkopen was, met hoogtepunt het 'Ulusoy-tijdperk'.

28 augustus 2013 om 16:49

Ulusoy-tijdperk Gs omkoping ? Hehehe.

Beste Tr generatie ooit met Uefa, Super Cup en 3de plaats WK en dan gaan wij omkopen tegen ? Real ? Arsenal ? Hehe ga toch bisiklet sürmek(fietsen). Wel vreemd dat we geen straf hebben gekregen dan of er onderzoeken zijn geweest.

28 augustus 2013 om 16:56

Dat zeg ik dus, het werd allemaal een beetje weggemoffeld. Als die onderzoeken hadden plaatsgevonden was Gs ook de lul. Ik geloof ook niet dat Trabzon helemaal schoon was in 2011, omdat wij veel meer moeite hadden met wedstrijden winnen dan hen. Wij winnen met bloed zweet en tranen van Karabuk waar de fans 'trabzon, Trabzon' roepen, en de week erna komt Trabzon even en walst er met 0-4 overheen. Of de wedstrijd tegen Buca waar nogal opvallende dingen gebeurden. Of de laatste seconde-goals van Alanzinho. Het is gewoon oneerlijk dat Fener de volle lading vangt terwijl Trabzon vrijuit gaat en de zogenaamd omgekochte clubs geen straf krijgen, vind je niet?

28 augustus 2013 om 16:58

En met 'ulusoy tijdperk' bedoel ik trouwens de jaren na 2006, toen Ulusoy voor de tweede keer werd gekozen als TFF voorzitter. Hij is ook meerdere keren gezien, lunchend met Ozhan Canaydin en was een fervent Gs-supporter. Een beetje hetzelfde als waar jullie Demiroren nu van beschuldigen.

Eigenlijk is het goed nieuws voor de Fener supporters. Waarom?

Aziz Yildirim gaat hopelijk nu weg en dan kunnen we opnieuw gaan beginnen met een nieuwe voorzitter. Bedankt Yildirim dat je Fener voor schut hebt gezet voor de hele wereld. Dit zullen wij als supporters nooit vergeten!

Yildirim is een dictator en heeft helemaal niets meer te zoeken bij Fener. Ze moeten Yildirim eruit schoppen en alles opnieuw gaan organiseren bij Fener!

Klotezooi, maar goed.. dan maar Europa veroveren over drie jaar. Het is niet anders.

Dit zag iedereen al aankomen, als de Turkse rechtbank en UEFA zeggen dat er omgekocht is, ga je niemand wijsmaken dat de CAS plotseling met een ander besluit zou komen.

Dan moet de uefa ook de turkse voetbalbond opleggen trabzon tot kampioen te benoemen want zij eindigden 2e dat jaar

28 augustus 2013 om 12:12

Inderdaad, als de Turkse rechtbank, de Uefa én de CAS het bewezen achten dat Fenerbahce het kampioenschap heeft gekocht dan betekent dat dus automatisch dat zij niet de eenmalige eigenaar zijn. Trabzonspor is kampioen van 2010/2011.

Laat ze maar eerst een nieuw bestuur beginnen voordat ze weer europees gaan spelen want dit is 3x niks

Gecmis olsun voor alle Fenerliler ( Beterschap )

Ik ben momenteel heel erg gefrustreerd dus ga het kort houden : De congres van Fener moet zsm een nieuwe verkiezing uitschrijven, Aziz heeft in 15 jaar ontelbaar goede dingen gedaan, maar hij heeft zijn goede daden van 15 jaar vernietigd met 1 jaar.

Ali Koc
Murat Ulker
Saddettin Steve Saran
Ferit Sahenk

Dat zijn de mensen die zich kandidaat moeten stellen voor de voorzittersschap, van Saran weten we al zeker dat hij het gaat doen, Ulker en Sahenk denk ik ook. Elke Fenerli wilt Ali Koc zien, hopelijk laat zijn familie het toe en stapt hij erin, sowieso als hij kandidaad is is iedereen kansloos.

Straf gaat per direct in, dat betekend dus dit jaar en volgend jaar en daarna zijn we er van af.

Nogmaals Gecmis olsun aan alle Fenerliler.

28 augustus 2013 om 12:08

Als de straf per direct ingaat ben ik nog wel enigszins blij, maar waar staat dat? Kan het nergens vinden.

Ali Koc wil ik heel graag aan het roer zien bij Fenerbahce.

28 augustus 2013 om 13:41

Ik heb één serieuze vraag aan jou:

Had jij echt hoop dat Fenerbahce vrijgesproken zou worden door Cas?

28 augustus 2013 om 19:21

Boefje

Ik krijg geen meldingen, zie je reactie nu per toeval.

En ja ik had wel enig hoop, niet omdat ik het bestuur vertrouw, maar omdat ik de wedstrijden zelf heb gezien, er is dus blijkbaar iets gebeurd in de hogere kringen, maar ik weet zeker dat er niks op het veld is geweest.. Wie dat niet kan toegeven is ook blind,

Gangstarr

Zoals ik hierboven ook zeg, er is blijkbaar iets gebeurd ( poging tot ) door bestuurders, maar op het veld was er niks te zien. Niemand kan 1 wedstrijd aanwijzen waar er omkoping plaats zou hebben gevonden, want dat is er gewoon niet.

28 augustus 2013 om 16:52

Na het Turkse gerechtshof, Uefa en CAS heb jij hopelijk wel de nodige conclusies getrokken.

28 augustus 2013 om 18:04

Gozer, lees jij te veel Fenerist tweets/facebook posts? Je moet dat allemaal met een korreltje zout nemen, zij zijn het onofficiële propaganda orgaan van het bestuur, samen met 12 numara.

Koc, Sahenk? Die gasten zijn zo close met het huidige bestuur, zal er dan werkelijk wat veranderen? Ik weet het niet hoor. Ik hoop op Saddettin Saran als ik eerlijk moet zijn. Of die anderen ineens anders gaan besturen weet ik niet, ik hoop het wel. De tijd zal het ons leren.

28 augustus 2013 om 19:19

Waaruit maak jij dat ik 'tweets/facebook paginas van Fenerist enz enz luister/kijk ?

28 augustus 2013 om 20:37

Haha, kwam ietwat bot over, was niet de bedoeling sorry daarvoor.

Het ging om de personen die je voorstelde om het bestuur over te nemen, hoewel Fenerist dit nooit heeft gedaan leek het mij precies een suggestie voor hen indien Yildirim weggaat. Daarnaast ook je naam natuurlijk!

Wie word de vervanger van Fener?

wie kom er nu in de plaats van fenerbache dan ??

Ik hoop dat dit het begin is van de afsluiting van een moeilijke periode voor Fenerbahce. Dat meen ik echt. Jullie hebben genoeg geleden.

Ik vind het echter jammer dat de Tff, Fb en meeste clubs alles fout hebben gedaan wat ze konden doen. De TFF veranderde wetten om Fener niet te laten degraderen, de meeste clubs stemden hiermee in. De TFF heeft niet eens strafpunten uitgedeeld, sterker nog ze hebben Aziz Yildirim onschuldig verklaard. De TFF zal wel meer weten dan de Uefa, CAS en de Turkse rechter.

Ik ben enorm teleurgesteld in Fener. Niemand bij de club heeft de ballen gehad om Aziz onderuit te halen. Alleen al om ethische redenen zou je dit wel moeten doen. Maar blijkbaar verzorgt Aziz zijn mensen goed daar bij Fener en zien ze niet graag hun inkomen dalen.

28 augustus 2013 om 12:05

Als ze Fener min punten hadden gegeven in de competitie, dan was alles al opgelost. De Uefa had dan als nog wel een straf gegeven, maar dan was het nu allang afgelopen. Fener had dan een nieuwe voorzitter etc.

Steeds maar als en als.. De chaos begint nu pas voor Fener!

28 augustus 2013 om 12:15

Het grappige is, dit roepen ik en nog een paar leden al twee jaar. Toen waren wij haters en ik was zelfs anti-fbli. Nu roept de meerderheid van de Fenerliler hetzelfde.

Aysal zei het destijds heel mooi: Als wij nu onze vinger niet eraf snijden, raken we straks onze hand kwijt.

Ik ben toch blij dat er een Uefa is. Anders blijven zulke zaken gewoon onbestraft in Turkije.

28 augustus 2013 om 12:27

Het is allemaal ook georganiseerd..

Zekeriya Öz heeft een verzoek ingediend om Aziz Yildirim drie maanden lang te kunnen afluisteren..

Weetje ik ga niet in op dit soort zaken en iedereen weet hoe de AKP is.

Ik keur dit omkoopschandaal natuurlijk niet goed, dat moet je ook weten.

28 augustus 2013 om 13:46

Jij wil deze situatie zo eenvoudig en schadeloos oplossen, maar er is een andere kant he. Er is een Trabzonspor. Het Turkse voetbal draait niet alleen om Fenerbahce, er zijn meerdere belanghebbenden in deze situatie.

Jij zegt minpunten omdat jij een Fener liefhebber hebt, maar dat is de verdiende straf zeker niet.

Ik ben zeer benieuwd naar het antwoord en de stappen van de Turkse bond. Want alle deuren zijn nu gesloten. Krijgt Trabzonspor haar beker?

28 augustus 2013 om 14:03

Van mij mag Trabzon de beker krijgen, maar ik geloof niet dat zij niets hebben gedaan. De AKP helpt Trabzonspor en er zijn bewijzen. De overheid heeft Trabzonspor geld gegeven (wkileaks bewijs). Buiten dit steunt de AKP Trabzonspor en een paar dagen terug is Erdogan op bezoek geweest bij Trabzonspor.

Dit kan je ook niet ontkennen, maar als ze echt onschuldig zijn verdienen ze uiteraard de beker.

29 augustus 2013 om 07:22

Erdogan is een Fenerbahce supporter en Abdullah Gül is Besiktas supporter.

Dus waarom zou AKP Trabzonspor helpen?

En zelfs als ze Trabzonspor financieel helpen, waarom zou dat niet mogen?

29 augustus 2013 om 10:35

Erdogan heeft geen goede contacten meer met Fener. Erdogan is bezig met Kasımpaşa en kijk maar naar het bestuur van Kasımpaşa. Daar zijn alleen maar mensen van de Akp. Kasımpaşa= Cemaat. Zoek maar op.

Abdullah Gül is een Kayserispor supporter en het zou best kunnen dat hij daarnaast ook Besiktas steunt. Waarom denk je dat de süper kupa finale in Kayseri werd gespeeld? Goed voor Kayseri natuurlijk!

Ik zeg nergens dat ze Trabzonspor financieel niet zouden mogen helpen, maar ik probeer duidelijk te maken dat de AKP Trabzonspor hard steunt. Kijk waar Erdogan de afgelopen dagen was. Je moet je zelf dieper in dit soort zaken verdiepen en dan kom je er van zelf achter.

Nee, ik ben geen Chpli of wat dan ook, maar ik probeer alleen maar bepaalde dingen duidelijk te maken.

28 augustus 2013 om 12:12

Veel supporters wouden hem niet meer zien, maar wat kunnen wij eraan doen als die gast gewoon blijft plakken? Hij heeft duidelijk de macht binnen Fenerbahce over iedereen. Dus hoeveel de supporters ook schreeuwen, het heeft geen nut.

28 augustus 2013 om 12:25

Waarom laat je het toe dat iemand zo machtig wordt ?

28 augustus 2013 om 12:14

Afsluiting van een moeilijke periode? Ik vrees voor Fenerbahce dat die in sportief opzicht nu pas echt gaat beginnen. De echte topspelers willen niet bij een club spelen die twee jaar niet Europees kan spelen. Dat zal dus een leegloop worden en het zal heel moeilijk worden om echt goede nieuwe spelers aan te trekken, verwacht ik.

28 augustus 2013 om 12:22

Turken bieden soms 2x meer salaris. Sow, Emenike, Meirelles, Alves zijn midden in de omkoopschandaal gekomen. Ik denk daarom niet dat ze zo snel afstand zullen nemen van hun contract. Spelers met ambitie in Tr ? Geen sportieve in ieder geval

28 augustus 2013 om 13:26

Er bestaat ook nog clubliefde. Ik citeer een zin van Kuyt, gisteren voor de wedstrijd: 'ik hou erg veel van de club, en ben niet van plan te vertrekken wanneer het tegen zit.'

28 augustus 2013 om 13:35

Ach, Kuijt roept wel meer. Die zei bij FC Utrecht dat hij zeker nog ooit terug zou komen, daarna riep hij hetzelfde bij Feyenoord, vervolgens schreeuwde hij van de daken dat hij nooit meer weg wilde bij Liverpool en nu belooft hij Fenerbahce zijn eeuwige trouw.

Bovendien heeft Kuijt makkelijk praten. Die heeft z'n carrière al grotendeels achter zich liggen. De jongere gasten zullen nog wel even goed nadenken wat ze nu willen gaan doen. In de voetballerij heb je een jaar of tien de tijd om te pieken en daar moet je alles uithalen wat er in zit. En twee jaar geen internationale wedstrijden is heel slecht voor de ontwikkeling van talentvolle jonge spelers.

28 augustus 2013 om 13:42

Mweh, je kan je prima ontwikkelen zonder Europees voetbal hoor. Onze talenten spelen niet eens in Europese wedstrijden omdat onze supergenie van een trainer dan liever de 'ervaren' jongens op het veld zet.

28 augustus 2013 om 13:54

En na de wedstrijd zei hij bij de NOS dat hij een professionele voetballer is en dat alles mogelijk is (op de vraag of hij denkt aan vertrekken). Natuurlijk gaat hij voor de wedstrijd niet zeggen dat ie weggaat, maar ik denk dat ie in de winter pleite is.

28 augustus 2013 om 14:19

Ik hoop het.

28 augustus 2013 om 16:28

@ Mezara_kadar_f

'' Ik citeer een zin van Kuyt, gisteren voor de wedstrijd: 'ik hou erg veel van de club, en ben niet van plan te vertrekken wanneer het tegen zit.''

Dit zal ik ff vertalen: 'ik hou heel erg van mij salaris van +/- 3 miljoen, en ben niet van plan daar afstand van te doen wanneer het sportief tegenzit.'

Kuyt heeft bij zoveel clubs 'clubliefde' dat ik dat helemaal niet serieus neem.

28 augustus 2013 om 16:49

Van mij mag hij ook weg hoor, want ben niet gecharmeerd van zijn speelstijl en hij verdient veel meer dan hij waard is, maar hij is toch een strijder en erg geliefd bij de fans.

28 augustus 2013 om 13:35

De TFF is een onschendbare organisatie!

Ik vind het jammer, maar ergens heeft Fenerbahce collectief gefaald. Géén één persoon wordt zomaar zo machtig, op schouders en handen gedragen door de fans. De EBBAY-oprichters, hem een onafhankelijkheidssoldaat en president van het Fenerbahce republiek makende denkwijze. Ercan Saatciler, Ridvan Dilmenler. Wat hebben die te zeggen?

Ik weet het niet. Er is géén 1 schuldige, er zijn er meer. Er zijn ook onschuldige fanaten (onder andere Forzafener), die zijn al helemaal een apart hoofdstuk.

Gerechtigheid, als een club zwaar betrokken is geweest bij omkoopschandalen hoort een club niet thuis in Europa, of dat nu Metalist Kharkiv, Fenerbahce of Dinamo Zagreb is, al is die laatste nog niet eerder uitgesloten van Europees voetbal.

Zat er natuurlijk al aan te komen, maar dit is een goede zaak. Sneu voor de fans van Fenerbahce, zij kunnen hier niets aan doen en zitten er uiteindelijk het meeste mee (geen mooie Europese thuis en uitwedstrijden).

Dit is belachelijk. In 2011 toen Fener kampioen werd en ineens werd beschuldigd van omkoping is het al dat jaar per direct uit de Champions League gegooid. Toen zijn enkele goede spelers vertrokken en heeft het de club toen al enorm geschaad. Om ze nu nogmaals te straffen is echt van de gekken. Dit bevestigd maar weer het idee dat de Uefa aan mafiapraktijken doet. Belachelijk. Meer woorden kunnen er niet aan vuil gemaakt worden.

En nog iets, de meeste mensen hier weten niet eens waar ze over praten. Dus alsjeblieft blijf bij je leest voor degene die enkel dit bericht lezen.

28 augustus 2013 om 12:48

Het zegt wel wat he dat de Turkse rechtbank, de Uefa en het CAS (wat niets met de Uefa te maken heeft) Fenerbahce allemaal veroordelen. Gewoon je kop in het zand blijven steken hoor, en als je kop dan boven het zand uitkomt, zet er een klein eierhoedje op!

Onzin dat mijn het volgende bericht van mij is verwijderd:
"2 jaar is naar mijn mening nog veels te kort! "

Het is toch ook veels te kort? Als Feyenoord ook wordt geschorst voor 2 jaar het wangedrag van hun eigen 'supporters' in Nancy (waar de club zelf helemaal niks aan kon doen) dan staat dit totaal niet in verhouding! De club is hier zelf debet aan en hebben dit willens en wetens gedaan!

Dus nogmaals!
2 jaar is naar mijn mening nog veels te kort...

Of het terecht is of niet dat weet ik niet maar wat ik mij altijd wel afvraag Stel dat ploegen als Real, Barcelona, M United, Bayer dat zouden doen zou de Uefa dan ook zo snel met uitsluiting komen ?

28 augustus 2013 om 12:49

Dat kunnen we pas te weten komen zodra die clubs ook met omkoping beginnen he.

28 augustus 2013 om 13:30

Zal vast wel gebeurd zijn. Maar zij zijn te groot om mee te focken.

Lichte straf zeg. Van mij mogen ze zulke clubs permanent verbannen uit de Europese competities. Als je middels vals spelen probeert prijzen te halen verdien je het niet om ooit nog mee te doen vanwege bedrog.

28 augustus 2013 om 12:19

Ik heb bij zulke zaken altijd het gevoel dat er zo nu en dan willekeurig een club de gepakt wordt. In voetbal wordt consequent valsgespeeld met omkoping, doping en calciopoli.

28 augustus 2013 om 12:28

Maar dan wel bij de kleinere Europese clubs. Want ik heb het idee dat de Fifa en Uefa niks doen als het om Barca, Real Madrid, Bayern Munchen etc. gaat. Want die clubs brengen voor hun flink wat geld in het laatje, als je hun weg haalt dan is CL opeens stuk minder aantrekkelijk om naar te kijken.

28 augustus 2013 om 13:07

Dat sowieso. Er loopt op dit moment nog steeds een onderzoek naar de verkoop van Reals oude trainingcomplex aan de gemeente. Zelfs als daaruit blijkt dat Real staatssteun heeft gekregen, zullen ze niet geschorst worden.

28 augustus 2013 om 22:56

PG ik ben het helemaal met je eens! Maar betreffende de staatssteun is dat niet een fout van de gemeente in dat geval? Of heeft de Fifa/uefa regels mbt dergelijke gevallen?

28 augustus 2013 om 12:22

Iedereen verdiend een 2e kans. Juventus verdiend het dan ook niet om ooit nog El/cl te spelen en welke andere clubs dan ook..

Trouwens dan kan Spanje ook gelijk de schop op.. Dat hele gedoe met Fuentes etc.

28 augustus 2013 om 12:25

Iedereen verdient idd een tweede kans, maar ik ben het er wel mee eens dat de straffen omhoog moeten

28 augustus 2013 om 12:35

Bedenk wel dat Juventus door de eigen bond flink is gestraft. Ontnomen kampioenschappen, degradatie, puntaftrek, schorsingen. Fenerbahce heeft 0 (N U L !!!!!) straffen opgelegd gekregen. Er is zelfs een artikel speciaal voor Fenerbahce veranderd; clubs kunnen voortaan bij matchfixing niet meer degraderen. Is er iets wat belachelijker is? In feite is omkoping in Turkije toegestaan. De bond legt toch geen straffen op.

28 augustus 2013 om 14:39

Maar daar gaat zijn comment niet om, hij zegt dat een ieder club die zich schuldig maakt aan dit soort praktijken, gewoon permanent niet meer in El/cl mag uitkomen.

Dus maakt niet uit hoe erg Juve is/word gestraft, wat hem betreft is het pas genoeg als ze definitief zijn verbannen.

28 augustus 2013 om 12:28

Dat is ook weer een beetje overdreven he. Ajax werd met het staaf incident uit de jaren 80 toch ook maar een paar jaar geschorst. Hoe zou je vinden dat je dan nog steeds geschorst bent?
Natuurlijk hele andere vergelijking. Maar iedereen moet zijn straf uitzitten en dan weer op schone lij verder gaan.
2 jaar is een prima straf.

28 augustus 2013 om 22:55

Wellicht overdreven maar ik vind omkoping wel een van de laagste dingen die je kunt doen. Ik bedoel vooral aan te geven dat ik 2 jaar best weinig vindt, 4 of 5 had in mijn ogen pijnlijker geweest voor de club.

28 augustus 2013 om 23:54

Ze mogen van mij wel Lyon en Zagreb 10 jaar schorsen

29 augustus 2013 om 07:13

@JK-Ajax

Je weet overduidelijk niet waar je over praat terwijl het toch zo simpel is.

Hoe wil je een club permanent straffen als de schuldige de voorzitter is of een andere pino die de club bestuurt?

Je straft dan de hele club en de aanhang die niks hebben gedaan.

Hoe jij het brengt lijkt net alsof de club een persoon is terwijl er in een club verschillende partijen zijn, en als je de club permanent schorst straf je de partijen die niks verkeerds hebben gedaan.

29 augustus 2013 om 09:20

Hoezo weet ik niet waar ik over praat? Wat een dooddoener als iemand een andere mening is bedeelt. De club wordt nu toch ook gestraft in zijn geheel? De club heeft nu eenmaal voordeel behaald door het toedoen van de voorzitter en moet flink gestraft worden. 2 jaar is kattenpis voor dergelijke vergrijpen.

29 augustus 2013 om 14:39

Het heeft niks te maken met het hebben van een mening.

Je kan een club niet permanent straffen.

Dan moet je maar zeggen dat je ze 10 jaar wilt straffen of 20 jaar, maar permanent slaat nergens op.

Laten we hopen dat dit wen eind is van een slechte tijd, en dat we hierdoor een wederopbouw zullen starten. We moeten beginnen met ons bestuur, aziz moet nu echt gaan bedanken. Heeft prachtige dingen gedaan met fener, maar heeft alles vernietigd met 1 fout!

Ik hoop op ali koc, maar als hij geen toestemming van zijn familie krijgt mag in mijn ogen ferit sahenk of sadetin sarar (die overigens 5%? Aandelen heeft van dordmund) komen.

Na het nieuwe bestuur kunnen we beginnen met het wederopbouw van het team, er moet een fris en jong team komen ipv de oudjes. Kuyt, baroni, meiralles, bekir, kadlec, yobo moeten weg, terwijl volkan emre etc moeten genoeg nemen met een wisselplaats.

We hebben een hele moeilijke periode, laten we hopen dat dit het einde is van deze periode mijn kleirgenoten, vergeet niet na een regenbui komt zonneschijn, zolang wij achter ons club staan geloof ik ook daarin.

Wat betekent dat voor de Europa League loting?

Mogen ze nog doorstromen naar de Europa League om het op te vullen? Anders vallen er gaten in de Poules. Volgens mij mag Fenerbache met uitzondering alleen dit seizoen nog deelnemen aan de Uefa Europa League.

28 augustus 2013 om 13:15

Heb ik liever dat de straf gewoon nu al ingaat en we in 2015/2016 fris kunnen beginnen.

Fenerbahce had gewoon de passende straf moeten krijgen en moeten degraderen. Terechte uitslag van de Cas.

Het beste zou zijn voor Fenerbahce als ze een degelijke voorzitter krijgen. Niet een die zijn eigen geld er in steekt maar een fatsoenlijke bedrijf van Fenerbahce maakt.

28 augustus 2013 om 13:02

Degraderen had niet eens gehoeven.. Gewoon laten beginnen met min punten en dan was het al opgelost. Het kon heel simpel zijn allemaal, maar ze hebben er een zooitje van gemaakt.

28 augustus 2013 om 13:20

Als je 1 wedstrijd (probeert) omkoopt dan vind ik strafpunten wel terecht, of bij kleine incidenten. Fenerbahce heeft het stelselmatig zoveel gedaan dat het er geen ander straf dan degradatie mogelijk is. Turks voetbal heeft nu alleen bewezen dat niet alleen Fenerbahce corrupt is maar ook het bestuur van de Turkse federatie.

Persoonlijk zou ik ze ong 3 divisies laten degraderen zodat ze het nooit meer flikken. Juventus is bij een soort gelijke incident teruggezet naar de Serie B.

Besiktas is beschuldigd met een kleinere vergrijp, daar zou strafpunten meer bij passen.

28 augustus 2013 om 13:28

Jij bent grappig man. Ong 3 divisies degraderen. xd

Nu gaan er geen mensen dood als Ramsey scoort, maar worden clubs geschorst
2 goals, 2 jaar schorsing

28 augustus 2013 om 13:52

Dat jij grapjes maakt hierover. Jouw club is zojuist bestraft en heeft een eeuwige omkoopvlek te pakken. Ik zou echt niet lollig kunnen zijn.

28 augustus 2013 om 13:58

Wat, moet ik gaan zitten huilen?

28 augustus 2013 om 13:58

Straf of niet, 'eeuwige omkoopvlek pro Gs- gezeur blabla' of niet, Fener tot het einde, in goede en slechte tijden.

Als er nu nog mensen zijn die beweren dat Fenerbahce niets verkeerds heeft gedaan dan ben je de kleuren niet van Fenerbahce waardig. En dat zeg ik als Galatasaray fan.

De fans moeten stoppen met de voorzitter Aziz Yildirim te steunen. Want hij heeft jullie allemaal voor de gek gehouden. En dan pas kan Fenerbahce weer een gezonde eerlijke club worden.

Vraag me nu wel af welke club in de plaats komt van Fener. Het eerlijkst zou zijn om de clubs die de laatste ronde van de EL niet hebben gehaald het nog een keer uit te laten spelen, maar dat is natuurlijk niet te doen. Ben benieuwd hoe de Uefa dit oplost.

Bedankt Aziz Yildirim. Jij hebt de club met de meeste potentie in Turkije kapot gemaakt. Wij konden nu zo ver voorlopen op onze concurrenten, dankzij jou, maar je verpest alles. Met de economische groei en alle investeringen zouden wij gewoon 7 jaar achter elkaar kampioen kunnen zijn, vanaf 2006.

Wat doe jij? Jij verpest alles. Ik hoef zijn gezicht echt niet meer te zien. Met zijn praatjes en maffia praktijken, opdonderen.

Dit gezegd te hebben. Ik vind deze straf maar een halve straf. Wij worden gestraft voor omkopen, gerechtigheid, maar waarom, vertel mij waarom worden de clubs die zijn omgekocht niet gestraft? Ik snap dat echt niet, daarnaast was Fener niet de enige club met tapes waar verdachte dingen van werden afgeluisterd, als er gestraft wordt moet iedereen die schuldig was gestraft worden.

28 augustus 2013 om 14:41

Uitlopen op de concurrentie? 7 jaar achter elkaar kampioen? Wat is er tussen 2006-2011 dan gebeurd dat Aziz het verpest heeft? Naar mijn weten waren Besiktas, Bursaspor, Trabzonspor en Galatasaray sinds 2006 in de jaren dat Fener geen kampioen werd gewoon sterker.

I can't even.

28 augustus 2013 om 17:37

Het gaat me niet om het feit of Galatasaray, Besiktas of Bursa sterker waren. Het gaat me om het potentieel van de club. Aziz Yildirim heeft een erg streke economie gecreëerd. De concurrentie zou bij lange na niet in onze buurt moeten kunnen komen. Wij waren de enige club met een groot stadion, wij hadden de beste accommodaties, wij gaven de grootste bedragen uit aan transfers, wij hadden gewoon alles, maar succes bleef altijd uit.

We hebben gewoon een kampioenschap uit handen gegeven aan Galatasaray, zij konden de salarissen van hun spelers niet eens betalen, en kijk ons plaatje op dat moment, schandalig als je het zo bekijkt. Als je gewoon hiernaar kijkt zouden wij, zoals ik zeg, jaren achter elkaar de competitie moeten domineren.

Dit is niet iets om stoer mee te doen, integendeel het is juist schaamte verwekkend dat wij met al deze mogelijkheden minimaal hebben gepresteerd. Dit komt weer door Aziz, hij heeft ons geholpen aan een sterke economie, maar zelf snapt hij niets van voetbal, dus hielp het niet.

Als je kijkt naar wat Fener uitgeeft, en wat voor successen we ervoor terugkrijgen zijn we misschien wel de slechtste club van de wereld. Het ging me dus niet om de sterkte van de elftallen in die jaren.

Terecht dat ze er uit zijn geweerd.
Weet iemand wie er in de plaats van Fener in de groepsfase komt? Of mag Fener dit jaar nog afmaken, aangezien iemand anders in de groepsfase plaatsen zonder kwalificatie is ook niet echt eerlijk.

Bursaspor zal dit Fener niet echt in dank afnemen. Zij zouden in plaats van Fener aan de voorrondes van de CL deelnemen, maar na hoger beroep bij de CAS mocht Fenerbahce toch meedoen. Bursaspor weer tot de EL veroordeeld. Blijkt nu dat Fenerbahce voor saus heeft meegedaan. Bursaspor zou dan misschien minder kans dan Fenerbahce maken op CL-kwalificatie, maar proberen was toch eerlijker geweest.

28 augustus 2013 om 15:05

Als Bursaspor het niet eens red in eigen huis tegen Vojdovina kunnen ze beter gelijk opgeven.

28 augustus 2013 om 15:36

Ja inderdaad. Echt jammer, ik had verwacht en gehoopt dat ze het goed zouden doen in de El.

Hey trouwens, vraagje. Ik heb gehoord dat als Fenerbahce dit seizoen bijvoorbeeld 8ste wordt, dat de straf dan nog niet in werking treedt in 2014-15 (dus volgens die persoon zou fener dit seizoen ook nog niet geschorst zijn). Maar als fener dit seizoen op plek 1-4 eindigt, dus op een "Europa-plek", dat dan pas de straf ingaat (in 2014-15 dus). Dus fener moet op een Europa plek eindigen wil de straf ingaan. Dit kan toch niet waar zijn? Heb jij hier iets over gehoord? Diegene was best zeker van informatie maar het lijkt mij onzin.

28 augustus 2013 om 15:49

Lijkt mij ook onzin. We mogen nu gewoon de 'komende twee jaar' niet mee doen. Het zou onzinnig zijn om de straf pas in werking te laten treden wanneer wat jij zegt gebeurt. Stel we eindigen nu 3 jaar achter elkaar 10e en mogen niet Europees spelen, en het jaar daarna worden we ineens kampioen, dan mogen we over 4 jaar weer niet Europees spelen? Dat is best belachelijk eigenlijk...

28 augustus 2013 om 16:47

Het is ook best wel belachelijk, maar diegene zei dus dat als Fenerbahce bijvoorbeeld tiende wordt dat het dan niet echt een straf is aangezien Fenerbahce door de tiende plek toch al geen Europees voetbal zou spelen (dus door slechte resultaten). Dus pas als Fenerbahce verdiend heeft om Europees te spelen (plek 1-4 of beker), dan pas gaat de straf in (volgens hem dan). Ergens maakt dit wel "sense" (weet nooit het Nederlandse woord hiervoor), maar aan de andere kant hoort de straf natuurlijk volledig los te staan van de resultaten. Ook al degradeert Fenerbache dit seizoen en promoveren ze het seizoen daarna en worden ze direct kampioen

28 augustus 2013 om 16:51

Ja, het maakt inderdaad sense (het klinkt logisch? ) maar het zou wel gewoon een belachelijk besluit zijn. Denk niet dat ze dat kunnen maken. Dan had de straf van Juve ook pas in werking moeten treden nadat ze terug waren in de Serie A, maar dat is niet gebeurd. Het jaar in de Serie B gold al als een 'jaar uitsluiting van Europees voetbal.'

28 augustus 2013 om 17:07

Dat is toch logisch? Hoe kan Fener nou uit Europa geweerd worden, als ze Europa überhaupt niet in zouden gaan? Fener moet nu gewoon twee jaar achter elkaar op een Europa-positie eindigen, maar dat lijkt me niet al te moeilijk.

28 augustus 2013 om 17:14

Want het is bullshit als Fener nu 10 jaar niet Europees speelt en dan over 10 jaar kampioen wordt en dan pas niet mag meespelen.

Ik had me al erbij neergelegd dat we gestraft zouden worden. Ik kan alleen nog getroost worden als het ontslag van Aziz Yildirim een feit wordt. We moeten een nieuwe weg inslaan met een nieuwe bestuur. Dit zijn zware tijden voor ons. Wij als Fenerbahçe fans hebben dit niet verdiend. Geef ons weer reden tot hoop.

Nog iets. Ook de Turkse voetbalbond moet compleet op de schop. Een bond die wetten verandert alleen zodat de eigen inkomsten er niet aan gaan is voor mij geen bond.

28 augustus 2013 om 18:52

AY neemt ontslag, YD neemt ontslag samen met de gehele bond, baas van de scheidsrechters Zekeriya Alp neemt ontslag, na de WK-kwalificaties neem Terim ontslag, en we kunnen totaal opnieuw beginnen. Dat is gewoon de ideale scenario, want het gehele Turkse voetbal moet op de schop. Ow, en hoe zeer ik hem ook mag, minister van sport en gezondheid Suat Kilic moet ook gewoon ontslag nemen. Leuk dat ze overal stadions, zwembaden enz. bouwen. Zoveel dopinggevallen de laatste tijd, zelfs Ali Gurbuz, omkoopschandaal dat helemaal verkeerd is aangepakt, je kunt moeilijk stellen dat hij heeft gepresteerd.

28 augustus 2013 om 19:25

Ook die Fener-atleet Nevin Yanit, die Olympische medailles had behaald, is twee jaar geschorst door dopinggebruik. Wel opvallend dat Fener nu van alle kanten wordt aangevallen. Ik geloof nog steeds dat er grotere mensen achter staan dan wij denken. Het is dat Fener Fener is. Een andere club zou na alles wat sinds 3 juli 2011 gebeurde al een degradatiekandidaat zijn.

Tja, is toch een harde klap, ookal was dit te verwachten. Zal voor de supporters allerminst leuk zijn. Voor Fener is het te hopen dat ze hier van geleerd hebben..

Benieuwd of er nu al een groep spelers gaan/moeten vertrekken.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren