Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ajax informeerde tijdens gesprekken over Bojan ook naar middenvelder'

Laatste update:

Bojan Krkic zal mogelijk niet de enige speler zijn die de tijdelijke overstap van Barcelona naar Ajax maakt. Volgens Voetbal International staat ook Sergio Roberto in het schaduwteam van directeur voetbalzaken Marc Overmars en hoofdtrainer Frank de Boer.

/

Tijdens de onderhandelingen over Bojan, wiens komst afgelopen zaterdag werd aangekondigd, heeft Ajax naar verluidt ook geïnformeerd naar de mogelijkheid om Sergi Roberto te huren. Het is echter nog onduidelijk wat Barcelona met de middenvelder, 21 jaar, van plan is. Hij is deze zomer overgeheveld naar het hoogste keurkorps.

Door de overbezetting op het middenveld van Barcelona heeft Sergi Roberto weinig uitzicht op speeltijd. Het is niet voor niets dat een voetballer als Thiago Alcántara uit het Camp Nou wil vertrekken. Ook Lerin Duarte van Heracles Almelo is bij Ajax nog steeds in beeld als nieuwe middenvelder.

Ajax kan Sergi Roberto goed gebruiken

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax kan inderdaad nog wel wat meer middenvelders gebruiken ja...
De Jong, Schöne, Serero, Eriksen Poulsen en Meleg en Klaassen die eraan komen heb je hem toch helemaal niet nodig.
Schiet je alleen maar je eigen in je voet, aangezien je genoeg Eredivisiewaardige middenvelders hebt die ook van jezelf zijn.

8 juli 2013 om 22:11

@ Yamiown,

Inderdaad, opzicht heeft Ajax niet echt nog een middenvelder nodig, maar stel dat Siem De Jong en/of Christian Eriksen vertrekken, dan hou je met Christian Poulsen, Lasse Schöne, Davy Klaassen, Thulani Serero en eventueel Lerin Duarte niet echt het sterkste middenveld over.

Sergi Roberto is een uitstekende speler, maar heeft nog niet echt veel kansen gekregen in het eerste van FC Barcelona en in FC Barcelona B speelt hij ook al 'n paar jaar uitstekend en dat is ook van 'n vrij hoog niveau.

Dus ik kan de belangstelling enigszins wel begrijpen.

8 juli 2013 om 22:16

Ik ga ervanuit dat Ajax nooit zowel Eriksen als De Jong gaat verkopen. ALs je dan met De Jong/eriksen en Poulsen op het middenveld speelt dan heb je genoeg klasse om eventueel nog een jongeling als Serero of Klaasen erbij te zetten.
Die jongens passen zich wel aan, aan het niveau ga ik vanuit en dan kan Ajax ze later voor meer verkopen.

Als Ajax Roberto gaan huren, dan lopen die jongere spelers een hoop winst mis.
Ik snap best dat Ajax een goede selectie wil hebben, maar ik denk dat dit zeker niet de manier is voor een Nederlandse topclub.
Spelers huren moet je alleen doen als er echt geen goed alternatief is op een positie en als je geen geld voor koop hebt of geen geschikte speler kan vinden voor de goede prijs.
Bojan is daar een goed voorbeeld van, maar Roberto in mijn ogen absoluut niet.

8 juli 2013 om 22:21

@ Yamiown,

Ja, maar als Ajax nog wel wat wil presteren in de Champions League, dan is een middenveld met bijvoorbeeld Duarte, Poulsen en Schöne niet goed genoeg.

En Thulani Serero en Davy Klaassen zijn beide erg lang geblesseerd geweest en die hebben dan ook weer wedstrijdritme nodig, maar ik begrijp wel wat je bedoeld, want voor Eredivisie begrippen is zo'n middenveld wel goed genoeg.

8 juli 2013 om 22:29

Maar een middenveld met bijvoorbeeld Poulsen Schone en deze Roberto is ook niet genoeg. Dan kan Ajax beter de kans geven aan hun eigen jeugd en dan maar minder presteren in de Champions League en de Nederlandse spelers ook meer de kans geven.

Sergi Roberto komt denk ik niet. Denk dat deze Roberto een rol gaat krijgen bij FC Barcelona 1 zoals Thiago Alcantara die op het moment heeft (handjevol wedstrijden bij het eerste) omdat Thiago dus zogoed als rond lijkt te zijn met Manchester United! (zonder!)

8 juli 2013 om 22:30

Denk dat dit met de Jupiler League te maken heeft. Dan kan Roberto die plaats innemen van de spelers die in Jong Ajax gaan spelen.

8 juli 2013 om 22:33

Op dit moment moet Ajax nog niet denken aan presteren in de Champions League, overwinteren zou al heel erg knap zijn.
Spelers als Poulsen en De Jong hebben genoeg ervaring om een middenveld te leiden, met een bewegelijke creatieve speler als Serero erbij heb je een gebalanceerd middenveld.
Als de loting voor Ajax mee zit kunnen ze overwinteren zonder Roberto, het verschil van winnen tegen Malaga bijvoorbeeld zit niet in die speler.

9 juli 2013 om 00:27

De boer gaf niet zo lang geleden aan dat hij vindt dat Serero nog niet klaar is voor het grote werk. 34 wedstrijden zal te veel van het goede zijn voor die jongen. Dus die valt sowieso af. Klaassen is een leuke speler maar sowieso nog niet op zijn top na een zware langdurige blessure dus van hem hoeft men sowieso niet al te veel te verwachten. Schone is ook een leuke voetballer maar als vervanger van Eriksen komt hij denk ik echt te kort. Zijn handelingssnelheid is af en toe ontzettend traag + is hij een goed alternatief voor de CVM positie tegen de wat mindere ploegen.

Sergi Roberto is gewoon een goede creatieve middenvelder. Ik hoop gewoon dat hij komt ( tenminste alleen als Eriksen of Siem wordt verkocht ) anders is hij inderdaad overbodig. Ajax zal heus niet zomaar spelers huren als zij de waardige vervanger voor Eriksen al in huis zouden hebben.

8 juli 2013 om 22:29

@yamiown: de tech staf van Ajax zal meer info hebben. Ik verwacht dat ze denken dat Eriksen verkocht wordt en ze zullen een beoordeling over de spelers achter hem gedaan hebben.

Hint werd gegeven over Serero bv pas geleden. Klaassen kan teen vol seizoen draaien nog.. Dus een huur van deze jongen is dan niet onlogisch... Dan kan een Klaassen invallen en af en toe wedstrijden meepakken en deze jongen kan dan goed meedraaien. Hij heeft Xavi en Inieta voor zich, niet onlogisch dat hij dan nog in Barca B speelt. Is wel 1 vd top 5 spelers van Barca B

8 juli 2013 om 22:35

Stel dat Eriksen verkocht wordt, dan heb je nog De Jong en Poulsen. Daar kan je heus wel een jongere speler in de vorm van Serero, Klaassen of zelfs Meleg bijzetten om te presteren.

Roberto huren neemt alleen maar kosten mee, want hij zal niet gratis bij Ajax gaan spelen, daarnaast zal het overwinteren in de Champions League of het prolongeren van de titel echt niet bepalend zijn door het aantrekken van Roberto.

8 juli 2013 om 22:45

@ Yamiown

Ik ben het niet vaak met je eens maar nu wel. Waarom zouden we in godsnaam een speller gaan huren als we nooit Siem de Jong EN Eriksen verkopen. Er zal er maar maximal één van de twee verkocht worden.

Een middenveld met Siem de Jong/eriksen + Poulsen + Schone/duarte/serero/klaassen/meleg/andersen of wat dan ook is niet minder als een middenveld met Roberto. Terwijl de andere talenten onder contract staan bij Ajax en Roberto de Eigen spelers in de weg zou staan.

Alleen wanneer Sergie Roberto definitief over te nemen zou zijn is het overweegbaar. Anders heft Ajax hem helemaal niet nodig.

8 juli 2013 om 23:04

@ yamiown en de-lano. Nergens is gezegd dat beiden niet verkocht worden tegelijkertijd... Ik denk dat de tech staf van Ajax er betere kijk op heeft dan wij en betere info heeft. We hebben met bv Maher gezien dat ze altijd vasthouden aan de filosofie, we hoeven niet te twijfels dat dit nu weer niet gebeurt...

Er zullen spelers beoordeelt zijn en verwachting zijn dat een aantal Ajax verlaten... Maar Ajax wilt ook ieder jaar doorgroeien...

8 juli 2013 om 23:59

Als beide verkocht worden moet je een versterking kopen (!) die er direct staat. Huren is dan zinloos en Roberto kan dat gat echt (nog) niet vullen.

9 juli 2013 om 00:43

Ajax moet eens ophouden nu met dat geleen begint me te irriteren! Je zult maar 1 seizoen over ze kunnen beschikken en daar profiteert alleen Barca van. De jeugd-doorstroom wordt zo alleen maar belemmerd en het gat opvullen wordt alleen maar moeilijker. Irritant.

Raar bericht dit, beetje tegenstrijdig met de woorden van Derksen die zegt dat er al een overeenkomst is. Slim om Sergi te huren van Barcelona inplaats van Heracles te sponsoren.

8 juli 2013 om 22:14

Ik dacht dat jullie al erg tevreden waren over het middenveld en de jeugd die daar speelt. Persoonlijk vind ik het dom je loopt eigen talenten in de weg. Ajax heeft geen middenvelders nodig, dat is misschien wel de sterkst bezette positie op dit moment met Eriksen, Schone, De Jong, Serero, Meleg, Bazoer als de talenten.

8 juli 2013 om 22:24

Als je iemand huurt dan loop je je talenten niet zo in de weg hoor. Hij is er dan waarschijnlijk een jaartje en dan weer weg, net als Cuenca, daar kun je niet aan kapot gaan, lijkt me.

8 juli 2013 om 22:52

We zijn ook tevreden over de middenvelders die "eraan" komen, zoals Serero( is al redelijk ver), Meleg, Klaassen etc.
Maar die zijn er nog niet klaar voor om ook nogeens zware wedstrijden in de CL te spelen en hebben allen nog wel een jaartje nodig, waarin ze nog niet volluit hoeven te presteren.

Ook denk ik dat Ajax hiermee inspeeld op een vertrek van de Jong en/of Eriksen.

Dus zo gek is het voor een jaartje niet, beter dan een speler kopen waar je dan ook weer mee zit.

9 juli 2013 om 00:40

Het gaat niet om het aantal middenvelders die er rondlopen.
Het gaat om het aantal middenvelders waarbij de Boer denkt dat zij er direct zullen staan om eventueel Eriksen te vervangen.
Die Eriksen is kwalitatief sowieso stukken beter dan de overige middenvelders van Ajax, niet voor niets wilde iedereen Maher. Eriksen intern vervangen is haast onmogelijk!
Serero, Klaassen, Andersen allen moeten Frank nog zien te overtuigen waarbij zelfs Klaassen de meeste kans maakt ondanks zijn langdurige blessure.
Sergi Roberto is gewoon een aanwinst voor iedere eredivisie ploeg, uiteraard verdien je er niets mee maar juist doordat je hem niet koopt hou je nog de deur open voor spelers als Anderson en Klaassen. Wie weet schitteren zij in de JL en staan ze er direct als het nodig is in het seizoen 2013/2014 @ Ajax 1.

Grappig hoe iedereen elkaar na-aapt door de roepen dat het huren van Sergi de eigen jeugd belemmerd maar diezelfde mensen gingen smeken voor de komst van Adam Maher naar Amsterdam. Ik weet niet voor jullie hoor maar juist als Ajax Maher had aangetrokken kon je Serero en de rest afschrijven.

9 juli 2013 om 07:22

Dat laatste heb je wel gelijk in. Echter, denk ik dat het huren van spelers een grotere belemmering is dan het kopen. Als je een speler koopt dan kun je daar structureel van profiteren op posities welke zwak bezet zijn. Bij het heren kun je dat ook, maar dan voor één jaar, geen structurele oplossing dus.

9 juli 2013 om 08:55

@ Japperant

Maar juist als je een speler koopt geef je eigenlijk een duidelijk signaal af aan de rest van de middenvelders. ( Jullie zijn niet goed genoeg, tenminste op dit moment). Als je juist een speler huurt voor 1 seizoen dan kunnen de spelers die nu nog niet goed genoeg zijn zich in alle rust ontwikkelen en wie weet zullen ze er staan wanneer de Boer dat van hun eist. Maar beter dan zie je welke spelers er afhaken met het oog op een basisplaats @ Ajax.

Ajax heeft heus geen nieuwe Eriksen al in huis, bij lange na niet.
Het is zelfs een belediging voor Eriksen dat sommige denken dat je hem ff kunt vervangen door Andersen en Serero ( hoezo zeggen mensen dan dat Eriksen de beste dan wel niet 1 van de beste middenvelders is @ de eredivisie). Kom mij niet wijs maken dat Serero en Andersen ook behoren tot de top van de Eredivisie want dat is echt niet zo dus zijn zij niet waardig om Eriksen te vervangen.

Ook als Ajax Duarte haalt kun je ervan uitgaan dat hij Eriksen vervangt en niet de overige middenvelders @ Ajax. Hij is namelijk verder dan velen middenvelders @ Ajax.

8 juli 2013 om 22:16

Ik denk dat prioriteit nu meer ligt op het houden van iedereen. Laat Eriksen en Siem nou maar lekker blijven en het zelfde geld voor Toby. Daarnaast hebben we op zich wel alles dubbel bezet. Waarvan ook veel met goede kwaliteiten. Als Eriksen niet speelt, kan Serero op zijn plek. Maar zo heb je dat bij Siem voor Schone. Poulsen en Schone, maar ik denk dat de focus nu moet liggen om de groep in geheel te houden. Ik hoop dat Toby een knoop daar hakt en net als Eriksen en snel bijtekent.

Eriksen heeft met zijn mangement en Ajax al gepraat over een contract. Hij gaat sowieso verlengen als er niet snel een club komt naar zijn wens. Het praten was meer het globale maar niet op de details.

8 juli 2013 om 22:18

Toby gaat weg, die gaat morgen in gesprek met Norwich City (mijn god..)

8 juli 2013 om 22:20

@afca_godenzoon

Hij gaat in gesprek, maar in gesprek gaan betekent nog niet dat hij er heen gaat. Zo is ie ook met Leverkussen in zee gegaan, alleen hun wouden niet aan zijn persoonlijke wens doen.

Maar Toby naar Norwich? Dat kan echt niet letterlijk niet.

8 juli 2013 om 22:22

Toch zie ik hem wel kiezen voor de PL ook al is het bij een mindere club.

8 juli 2013 om 22:47

@ahjacied

Alderweireld en Leverkussen kwamen er wel uit. Leverkussen is blijven steken vanwege de transfersom die Ajax voor Alderweireld vraagt die naar verluid rond de 7,5 miljoen euro bedraagt. Op dat punt is Leverkussen afgehaakt. Alderweireld wilde dolgraag naar Leverkussen toe en die had er met Leverkussen wel uitgekomen.

Maar persoonlijk Norwich, off all teams ga je in gesprek met Norwich? Dan had ik nog wel een jaar of 2 bij Ajax gebleven.

8 juli 2013 om 22:40

@afca_godenzoon

Wat bedoel je met een akkoord? Met Sergio of?

9 juli 2013 om 01:43

Ja, Johan Derksen meldde vanavond bij Tour du Jour (wat hij er in godsnaam doet is me een raadsel, maar goed) dat de deal rond Roberto al afgerond was.

Ik zou dit een belachelijk zet vinden, hoe goed hij ook mag zijn.
Tot nu toe vind ik dat Ajax het prima doet met transfers maar als dit waar is en hij komt echt dan snap ik er geen donder van.
We hebben genoeg middenvelders, misschien al wel te veel zelfs als de Jong en Eriksen blijven.
Nee, ik hoop dat hij niet komt, hij is onnodig.

Serero is gekocht voor 3.1 miljoen en verdient, omdat hij geen Eu speler is, ook genoeg.
Waar slaat het dan op dat je totaal geen vertrouwen hebt blijkbaar terwijl hij het toch prima doet iedere keer in wedstrijden?
Andersen, ook allang klaar om minuten te maken moet dan ook maar weer wachten?
Belandt Schone ineens op de bank na een prima seizoen?
etc. etc.

Ik zou het erg dom en jammer vinden als deze speler in de weg staat van de rest.

8 juli 2013 om 22:13

Zelfde idee heb ik, maar als de Jong en/of Eriksen alsnog vertrekken..

8 juli 2013 om 22:23

Echt niet geloof me maar. De Jong moet minstens 20 miljoen opleveren. Daarnaast is Overmars een stroef persoon. Hij laat geen gras over zijn eigen transfers groeien. Eriksen moet 15 opleveren, wellicht dat ze op 13 of 14 er uit komen. Maar Dortmund heeft net geinvesteerd op het middenveld voor 24 miljoen. Daarnaast is alleen Liverpool over als kandidaat. Maar wilt hij daar wel heen, het is sportief zoveel minder als Dortmund.

8 juli 2013 om 22:30

De Jong moet 20 miljoen opleveren? De Jong is een matige middenvelder die als spits nog beter uit de voeten komt dan als middenvelder... Snap best dat hij redelijk belangrijk is voor Ajax, maar hij gaat never ever 20 miljoen opleveren.

Eriksen heeft nog een kort contract dus 15 miljoen is wel een net bedrag. Liverpool is laatste jaren gekke bedragen aan het betalen en ik zie ze dit voor eriksen wel neerleggen eerlijk gezegd!

8 juli 2013 om 22:39

@ Glenn

Dat is wat Ajax wil dat de Jong oplevert deze transferperiode, omdat ze hem eigenlijk niet willen verkopen is de vraagprijs zo hoog.

8 juli 2013 om 22:46

20mil. ? Je snapt toch dat het geen Suarez is, vrij beperkt met 12 zou ajax al blij zijn, en ik ook.

8 juli 2013 om 22:50

Hoe boeiend deze 'welles nietes' soort discussie ook kan zijn lijkt mij het discussiepunt wat Ajax moet met deze speler veel boeiender en relevanter...

8 juli 2013 om 22:52

@glenn,

Daadwerkelijk opleveren of als vraagprijs vragen is een heel verschil. Wanneer je 20 miljoen vraagt schrik je al een aantal clubs af. En de eventuele clubs die je neit afschrikt weten dat ze gewoon minimal 15 miljoen moeten betalen. En als er een club komt die 15 miljoen voor Siem de Jong bied is hij gewoon vertrokken.

En daarnaast doe je hem toch wel erg tekort. Is 23 jaar, bijna 200 wedstrijden voor Ajax gespeeld, Champions league ervaring, een goed gemiddelde qua doelpunten en assists, aanvoerder en 3x kampioen van Nederland. Daarnaast staat de Jong er altijd in grote wedstrijden, denk aan Psv, Twente, United, City enzovoorts.

Iedereen is lyrisch over andere spelers vanwege een spectaculaire actie of iets dergelijks. Maar de Jong presteert al 3 jaar op rij beter dan spelers als Chadli, Wijnaldum, Toivonen, Djuricic, Maher enzovoorts. Eigenlijk presteert hij al 2 jaar lang op rij gewoon in de top 10 van beste spelers van de eredivisie. Dat het allemaal niet op een fluwelen manier gaat betekent niet gelijk dat het niet goed is. Mensen die echt goed op de Jong gaan letten zien pas echt hoe goed en belangrijk is. Een eventuele transfer van Siem de Jong is ook erger dan een transfer van Eriksen omdat hij veel moeilijker te vervangen is.

Lijkt me erg raar. Middenveld is goed bezet...

8 juli 2013 om 22:13

Inderdaad, met Poulsen, Eriksen, De Jong, Schone, Meleg, Serero, Boccara en eventueel Fischer zijn er genoeg mogelijkheden. Dit zou betekenen dat er concrete interesse is voor Eriksen of De Jong.

Derksen zegt zojuist bij Tour du Jour dat Ajax al rond is met de huur van Sergi Roberto.

Natuurlijk is een speler van Barcelona in de meeste gevallen een aanwinst voor iedere club. Maar hoeveel middenvelders wil Ajax hebben?

Kom maar op. Dit zijn al de ''grotere'' talenten van Barcelona en de talenten die al iets verder in hun ontwikkeling zijn dan Cuenca was (mede door blessures).

Echter ben ik bang dat als Ajax echt overschakelt op deze middenvelder en hem haalt Eriksen of de Jong alsnog verkocht gaat worden.

8 juli 2013 om 22:11

Ja maar dat zal kansloos zijn want, Siem en Eriksen zijn zo op elkaar ingespeeld en de rest ook op hun. Ik hoop dat hij puur voor breedte wordt aangekocht. Misschien dat we morgen wat meer informatie hier over krijgen. Maar op zich hebben we op het middenveld zat spelers staan.

8 juli 2013 om 22:15

Ja, maar ik denk dat dit toch echt ter vervanging van iemand is, want anders is het echt niet te rijmen inderdaad. Op dit moment hebben we gewoon een (te) goed bezet middenveld.

Door de komst van Bojan zal Schone ook meer op het middenveld gaan spelen, Serero is alweer een tijdje fit en hetzelfde geldt ook weer voor Klaassen. Dus inderdaad; nu is hij zeker niet nodig..

8 juli 2013 om 22:13

Dat vind ik helemaal niet erg als De Jong en Eriksen verkocht worden. Goed voor de kas en goed voor de doorstroming. Ajax heeft op het middenveld meer dan genoeg talent en ervaring met Poulsen, Schone en de hele rist talentjes. Onzin om een dergelijke speler van Barca te halen. Moet/gaat Ajax niet doen.

8 juli 2013 om 22:21

@ Klopper1900

Met het middenveld dat we nu (nog) hebben is sowieso niemand nodig. Daar is ieereen het wel over eens. Als Serero te licht bevonden word (het kwartje dat nog moest vallen) en verhuurt word plus een vertrek van Eriksen of de Jong en de ambities om komend seizoen echt te presteren in de Champions League kan dit nog enigszins logisch zijn..

Zelf vind ik dit in ieder geval al betere spelers om te huren dan Cuenca die nipt fit was en jonger. Deze spelers zullen (hopelijk) al iets stabieler zijn. Wat dat betreft vind ik het wel een kleine vooruitgang. Barcelona ziet blijkbaar ook dat het niveau bij Ajax omhoog gaat en is bereid beter spelers naar Amsterdam te laten vertrekken, maar momenteel hebben we hem zeker nog niet nodig en ook bij het vertrek van één speler is huren nog niet nodig.

8 juli 2013 om 22:31

De Boer praat echt onzin. Wellicht is het om Serero te prikkelen, want die mist inderdaad wat gif, maar Serero kan het niveau makkelijk aan. Dat heeft hij begin vorig seizoen al laten zien toe hij eigenlijk een basisplek had veroverd tot die blessure roet in het eten gooide. Ook Andersen zie ik wel zitten op het middenveld. Daarbij komt dat Schone de 'rol van De Jong vlekkeloos zal overnemen op het middenveld, dus ik zie geen enkele reden om risico te lopen en geld uit te gaan geven aan een tijdelijke oplossing. Echt onzin.

8 juli 2013 om 22:44

En als Schone geblesseerd raakt? Er moet wel iemand bij als er twee middenvelders vertrekken (wie het ook zijn)..

Serero kan het niveau op technisch gebied zeker aan, maar is verdedigende en qua tactische discipline nog erg ''jong'' in zijn spel. Dat moet nog wel verbeteren, maar dit neemt niet weg dat ik persoonlijk een erg grote fan ben van Serero.

Maar nogmaals, we gaan het zien.. Op dit moment lijkt een extra middenvelder helemaal overbodig. Als één middenvelder vertrekt is een extra middenvelder ook overbodig en als er twee middenvelders vertrekken kan er, wat mij betreft, gekeken worden naar tijdelijke/goedkope opties tot talenten er klaar voor zijn (maar dan nog is er inderdaad geen directe, ernstige aanleiding in spelers te huren).

Waar gaat die spelen dan?

8 juli 2013 om 22:25

Sergi Roberto kan aanvallend spelen maar ook goed op de CVM hij heeft een geweldige overzicht

Ken deze speler niet. Maar als je overgeheveld wordt naar de eerste selectie van Barcelona kan je wel een balletje trappen. Ben benieuwd of deze speler naar Amsterdam zal vertrekken. Ajax is iniedergeval goed bezig!!

Tja, weet niet wat ik hiervan moet vinden. Op zich hebben we genoeg middenvelders naar mijn mening. Maar aan de ene kant ook veel talenten die nog niet rijp zijn. De 1 is die terug van blessure en de ander is er letterlijk niet klaar voor. Maar als je zo speler als deze huurt verwacht ik wel een basisplek, althans Barcelona.

Eriksen, Serero
Poulsen, Schone, talenten daarnaast
Siem de Jong, Schone, Klaassen, Meleg

8 juli 2013 om 22:34

maar sergi roberto is beter dan alle spelers in dat lijstje van jou alleen Eriksen is beter daarnaast kan hij ook heel goed op de cvm spelen dus dan zou je als De Jong en Eriksen blijven een geweldig middenveld hebben wie zeker het CL aankunnen

Altijd maar die denen enndie barca-b spelers...

Volgens mij kijken ze niet eens meer ergens anders

8 juli 2013 om 22:13

Ja, raar he een B speler zijn bij Barcelona als je 5 wereldtoppers voor je hebt staan. Een Krkic zal elke Nederlandse ploeg wel in zijn team willen hebben. Het zelfde geldt wel misschien voor dit talent. Maar laten we niet te hard van stapel lopen.

Denen zijn gewoon fijne mensen. Man waarom ga ik hier nog op in, kijk is wat Eriksen en Fischer hebben gekost en kijk is hoe ze spelen.:

8 juli 2013 om 22:14

Jawel, ook in Slowakije, Tsjechie, Nigeria. Dat moet wel als je de ambitie hebt om weer structureel te presteren in de Champions League.

8 juli 2013 om 22:54

Vergeet de jeugdopleiding van PSV niet (om terug te jennen natuurlijk)

Haha, het word steeds leuker de reacties van sommige mensen. Altijd terugkomen op de Denen (en die is duidelijk deels terecht, maar oké) en nu hebben ze er met Barcelona ''zogenaamd'' weer een leuke '''stok'' bij om mee te slaan

8 juli 2013 om 22:15

klopt , Vermeer , Alderweield , Van Rhijn , Blind , Moisander, Siem de Jong en nog een paar zijn ook allemaal Barca B en Denen...

8 juli 2013 om 22:18

Ajax kijkt ook bij PSV hoor.

8 juli 2013 om 22:19

Vd Hoorn is idd een Deen of Barca-b speler! Maar iig bekostigen wij het gewoon met eigen geld

8 juli 2013 om 22:25

Het levert wel veel titels op!

8 juli 2013 om 22:29

Binnenkort gaan we ook in China kijken! En Rusland...en Uruguay...en Canada. Overal en nergens!! En weet je hoe we ze dan gaan noemen?? Eigen jeugd.

8 juli 2013 om 22:34

Dat mag

8 juli 2013 om 22:37

Dat idee krijg ik ook een beetje. Ajax is Brands aan het kopieren

8 juli 2013 om 23:17

Gelukkig is brands niet zoals marc netto de kas van barca aan het spekken. 2.5 miljoen salaris voor bojan. Niet echt ajax-filosofie. Ajax wordt nog een vreemdenlingenlegioen zo. Al die buitenlanders.

8 juli 2013 om 23:37

Absoluut...we zullen zien op langere termijn. Van die € 2,5 miljoen geloof je toch zelf ook niet of wel? Gerucht uit de media. Denk je nou werkelijk dat Ajax wat ze in anderhalf jaar tijd met veel moeite ophebben gebouwd overboord gooien voor een tijdelijke rechtsbuiten?

Is het een verdedigend ingestelde speler, want anders slaat dit nergens op... Ik zou deze aankoop/huur eigenlijk niet begrijpen.. Lijkt me alleen misschien handig om zoiets te doen als Eriksen en de Jong weggaan, of eventueel nog andere middenvelders worden verhuurd...

8 juli 2013 om 22:28

Hij kan uit de voeten op het hele midenveld dus ook als cvm

8 juli 2013 om 22:53

@umfoufou
Inderdaad.. Ik vraag me dus ook af of dit een CVM is, we hebben namelijk juist een sterke verdedigende middenvelder nodig, want daar hebben we naast de ouwe maar bruikbare rot Poulsen niet echt een goeie vervanger. Als dit namelijk een CAM is en Eriksen en De Jong vertrekken niet, dan is dit een meer dan overbodige speler.

Nl mag wel oppassen dat we geen opleidingslandje gaan worden.
Jeugdspelers van grote clubs worden hier dan klaargestoomd voor het grotere werk.
Dan blijft er echt niks meer over van de eredivisie.
Als zelfs Ajax en Psv al jeugdspelertjes moeten huren.
Kunnen we dan niks meer zelf opleiden hier?
Hopen op Feyenoord dan maar

El en Cl hebben we al niks meer te zoeken
Straks ook niet meer op ek en wk
Ja, wij mogen buitenlandse talentjes opleiden. En dan heel trots roepen dat die en die in de eredivisie hebben gespeeld, mooi he

8 juli 2013 om 22:18

Waarom neem je je eigen favoriete clubje FC Twente eigenlijk niet mee in de beschouwing? wat doen die eraan om het Nederlandse jeugdvoetbal op een hoger plan te brengen?

Een jongetje hier uit Harderwijk is een talentvolle keeper en is opgenomen in de Academy bij FC Twente, was er ineens sprake dat ze geen busjes meer wouden laten rijden... pff dan steek je dus ook echt geen aandacht in de Nederlandse jeugd! Belachelijk dat Twente zeg.

8 juli 2013 om 22:29

Twente is er druk mee bezig
Ajax wilde niet voor niets maar wat graag Chadli, Douglas, ola John, Chris David, luuk de Jong en Boerrigter toch?
Als jij Twente wil bashen dan doe dat lekker, daar gaat het mij niet om.

Gaat mij om het grote plaatje, zeker Ajax leidde alles zelf op
Zouden vroeger never nooit jeugdspelertjes hebben gehuurd
Ik vind het zorgelijk en jammer dat dat nu wel gebeurt.
Ik vind het ook jammer dat Psv Rekik huurt, geef dan eigen spelers de kans, hoewel Rekik dan iig nog Nl is
Ze gaan nu gewoon Rekik opleiden voor City

8 juli 2013 om 22:33

Twente heeft inderdaad een gecertificeerde academie. Hier is de laatste jaren veel geld in gestoken en komend seizoen plukken we dar de eerste vruchten van. Talenten als Promes, Pelupessy, Zschuschen zijn opgenomen in de selectie en zullen regelmatig spelen. Dit zijn jonge Nederlandse talenten. Twente investeert in zijn jeugdopleiding en het Nederlandse jeugdvoetbal. Beetje flauw om de opleiding van Twente te beoordelen op het al dan niet laten rijden van een busje naar Hardewijk.

8 juli 2013 om 22:34

//gaat mij om het grote plaatje, zeker Ajax leidde alles zelf op
Zouden vroeger never nooit jeugdspelertjes hebben gehuurd \\

Niemand heeft gezegd dat Ajax weer net als vroeger alleen maar Nederlandse spelers ging opleiden. Dat maak jij (en nog tig anderen) ervan. Ajax wil met deze manier structureel meestrijden in de CL en dat kan niet met uitsluitend Nederlandse jongens omdat die vijver gewoon niet groot genoeg is.

//chadli, Douglas, ola John, Chris David, luuk de Jong en Boerrigter toch? \\

Hoeveel van die jongens zijn door Twente opgeleid dan hahaha. Twente is er druk mee bezig? Zo druk dat ze moeten vergaderen over het wel of niet laten rijden van busjes voor de jeugdspelers die verder dan 20 KM buiten Enschede wonen? juist. Dan ben je er echt heel druk mee bezig.

8 juli 2013 om 22:38

@ Master 1

En Ajax heeft Nederlandse talenten in de vorm van:

Vissers, Walian, Nouri, Dekker, De Ligt, Riedwald, Tete, Kishna, Bousbiba, Efmorfides.

8 juli 2013 om 22:45

@ Afca_godenzoon

Zullen die talenten die jij noemt ook zo gelukkig zijn met het nieuwe beleid. Ze zien dat Ajax al 8 (voornamelijk buitenlandse) talenten en 2 huurlingen heeft gehaald. Als dit beleid wordt doorgezet wordt de kans om in Ajax1 te spelen er niet groter op.

8 juli 2013 om 22:49

Jullie Boerrigter is door ons opgeleid en op 18 jarige leeftijd weggekocht door Ajax. Ook Chris David komt uit onze jeugdopleiding en was ook vorig jaar bijna door Ajax weggekocht.

8 juli 2013 om 22:52

Afca doe toch niet zo kinderachtig
Je hoeft niet zo beschermend te doe, we weten wel dat je voor Ajax bent
Je snapt volgens mij best wat ik bedoel, vroeger wonnen Nl clubs eurpese bekers
Dat dat nu niet meer kan snap ik
Maar als zelfs de Nl topploegen jeugdspelertjes gaan huren zakt de eredivisie wel erg ver weg

Dat is toch jammer?
Nederland stond vroeger bekend om zijn opleiding zeker Ajax, dat lijkt nu steeds minder te worden
Ajax bracht vroeger Cruijff, van Basten en Bergkamp voort tegenwoordig zijn het Lukoki en Castillion
Ik vind dat jammer ja, zeker voor oranje
Maar goed, ook dit zul jij wel weer zien als kritiek op jouw clubje

8 juli 2013 om 22:55

Ajax wil naar een bepaald niveau toe en dat kan niet met alleen maar Nederlandse jongens. Bovendien heeft Ajax komend seizoen met Jong Ajax ook een brede selectie nodig en gaan de A1 en A2 ook Europees spelen.

Ajax zelf speelt ook in de CL dus er zijn voor 4 teams heel veel wedstrijden er worden nu dus ook meer inkopen gedaan.

Ajax bracht vroeger Cruijff, van Basten en Bergkamp en nu Lukoki en Castillion. Ja en ook Sneijder en Van der Vaart en Tim de Cler.. : mijn god wat een vergelijking zeg. Alsof je een speler als Cruijff opleidt? Zo´n wereldvoetballer wordt geboren en niet elk jaar 1 in de regio Amsterdam.

8 juli 2013 om 22:18

Echt pure onzin wat je zegt over EL en CL. Als Ajax dit team behoud durf ik te zeggen dat we minstens de achste finale kunnen halen mits we een goede poule hebben. Misschien wel hierna meer als een achste. Maar kijk is naar PSV die is helemaal leeggekocht. Die zullen we het moeilijker krijgen in de begin periode van de competitie. Feyenoord heeft op dit moment geen geld, maar wel een leuk en een hecht team. Twente is op dit moment aan het bouwen, ze nemen afscheid van duurkoop. Vitesse zou goed kunnen presteren in Europa, maar het wordt afwachten wat ze krijgen.

Denk dat Ajax de beste middenvelders wil hebben en van concurrentie wordt iedere speler beter. Zo blijkt Cruyff weer erg belangrijk voor Ajax te zijn.

9 juli 2013 om 07:35

Bojan kan ik nog inkomen, dat is huren op een plek waar je geen alternatieven hebt. Deze jongens zou echter moeten spelen op een positie waar Ajax mijns inziens prima bedeelt is, volgens mij loop deze dan de ontwikkeling van je eigen spelers in de weg, iedere minuut speeltijd is er 1 te veel.

Als vrij fanatiek supporter van Ajax vind ik het wel een beetje klaar zo. Bojan begrijp ik. De zoveelste adolescente Deen binnen halen ook gezien het kennelijke gat tussen A en B-jeugd ook, hoewel mijn enthousiasme minder wordt. Maar laten we niet alles dat bij Barcelona buiten de boot valt als heerlijk verklaren. Eigen kracht lijkt me belangrijker. Dan maar een jaartje geen kampioen.

8 juli 2013 om 22:32

Als je Sergi kan huren moet je dat doen die jongen heeft veel overzicht en kan geweldige met pasjes strooien alleen Eriksen lijkt mij meer overzicht te hebben

8 juli 2013 om 22:43

Ben geen fan van Eriksen dus daar overtuig je me niet mee ;-) Maar dat is off-topic. Mocht Ajax deze speler huren dan hoop ik oprecht dat je gelijk hebt. Maar iets minder focus op huur en aankoop van adolescenten zou ik prettig vinden.

8 juli 2013 om 22:48

Ik vind huren ook niks ik heb liever dat je ze koopt maar ik denk dan dat je weinig kans maakt tenzij je het met een terugkoop optie doet

Sergi Roberto is een groot talent en het zou geweldig zijn om hem bij de ploeg te krijgen
Ook Cuenca wordt nog naar gekeken om te huren met een optie tot koop. Aangezien Cuenca het ook niet erg vind om bij Ajax te spelen.

Hopelijk voor Ajax vind Bojan het ook net zo leuke club als Cuenca en zou er nog een overnamen in
kunnen zitten. Al hoopt Barca meer dat Bojan weer opleeft om zelf bij de selectie te houden.

Ook zou ik als Ajax zijnde navraag doen naar Dongou ik ga ervan uit dat ze hem best willen verkopen met terugkoop clause. Want Meleg is eigenlijk een middenvelder en Andersen een linksbuiten of middenvelder maar bijde spelers zie ik geen rechtsbuiten in ook ben ik nog niet echt te vreden over Siggy wegens zijn bleseures en alleen Hoesen is niet genoeg

Ajax is synoniem geworden voor smorrebrod voetballers, Spaanse huurlingen die geen euro opbrengen en onduidelijke Oost-europeanen.
Daar kun je je als Nederlander fijn mee identificeren en waarschijnlijk brengt Ajax binnenkort een flyer uit hoe je "hup jongens" in het Deens, Spaans en wat Oost-europese talen kunt roepen.

Nooit geweten dat dit de Cruijff revolutie is...

8 juli 2013 om 22:25

Wat wil je nou zeggen? PSV huurt spelers uit Engeland. Vitesse haalt spelers vanuit Chelsea. Ajax heeft dit seizoen maar 1 speler gehuurd genaamd Krkic. Wat is er mis met een speler als Krkic, Feyenoord en PSV wouden hem ook strikken. Nu Ajax een groot top talent in hun team hebben en weer op zoek zijn naar iets. Dan is het ineens niet meer goed?

Doe even normaal dit beleid, wat gewoon werkt en waarvan de vruchten afwerpt zal iedereen wel willen.

3 jaar op rij kampioen.

Ik zie dat je voor PSV bent, PSV zou toch meer jeugd toepassen.

8 juli 2013 om 22:30

En dat zegt alles die 3jaar op rij?

Kan iid goed uitpakken maar als jij spelers als roberto gaat huren en eriksen verkoopt zie ik het somber in

Verder is het beleid van ajax prima maar ik snp niet dat ze deze spelers gaan huren en niet is beginnen met bouwen aan een team voor de toekomst dat wat verder komt in de cl...

Stel dat ze heerlijk gaan spelen, lopen ze na dit seizzoen de deur uit voor geen cent en heeft ajax niks verdient en op die 2positoes geen spelers meer

8 juli 2013 om 22:26

Jij weet sowieso niet wat de Cruijff revolutie is omdat je weigert om je er in te verdiepen. Het is uberhaubt dom om er na 1 jaar conclusies aan te verbinden.

Tja, dan kom je nergens met dit inhoudsloze gelul over huurlingen en Oost-europeanen (die toevallig bekend staan als de grotere talenten uit hun landen en de nationale jeugdteams vertegenwoordigen).

8 juli 2013 om 22:30

Hoe staat het met je Deens en Spaans?
Kun je daarvoor les halen bij Overmars en het TH?

8 juli 2013 om 22:32

Dus ajax moet ieder jaar huren, hopen dat het goed uitpakt, na het seizoen vertrekken deze gehuirde spelers, kan je weer opnieuw beginnen.

Weinig toekomst perspectief...

8 juli 2013 om 22:36

@oleguapa

Kun je ook inhoudelijk keer reageren? Waarom nooit een keer iets objectiefs bekijken en altijd door jouw anti-ajax bril. Als je zo'n afkeer hebt van Ajax, waarom lees je dit soort berichten dan?

8 juli 2013 om 22:40

//hoe staat het met je Deens en Spaans?
Kun je daarvoor les halen bij Overmars en het Th?\\

Aangezien de Deense jongens sneller Nederlands kunnen dan Manolev en Hiljemark raak schieten voor open doel lijkt me dat overbodig.

8 juli 2013 om 22:41

@ I Love Psv

Nee, ondertussen kan het talent dat niet kwalitatief op het niveau zit in Jong Ajax in de Jupiler League in de luwte ontwikkelen en hoeven ze niet voor de leeuwen te worden geworpen zoals bij Feyenoord die toen met 10-0 werden geslacht door PSV omdat ze jongens moesten inzetten die er nog niet klaar voor waren.

8 juli 2013 om 22:41

In Eindhoven gaan ze nog wel verdedigers huren..

8 juli 2013 om 22:51

Kietel me ff misschien dat ik dan kan lachen....

8 juli 2013 om 23:05

Ajax koopt nu alles in vanaf 17 die moeten 2 a 3 jaar acclimatiseren als dat eenmaal gebeurt is hoeft Ajax niet meer zo veel geld uit te trekken voor spelers. Ajax gaat de spelers gewoon zelf opleiden zodat de Mahers, en de Van Ginkels niet meer voor miljoenen gekocht hoeven te worden. Op de rechtervleugel gaat Bojan gewoon concurreren met Meleg dus er zit overal een gedachte achter.

8 juli 2013 om 23:22

@vondelpark
Klopt, maar het is natuurlijk wel afwachten of de talenten het waar kunnen maken.. En met alle respect, nooit dat Meleg, wat ongetwijfeld een talent is, kan concurreren met Bojan.

Moet je hier blij mee zijn als ajax supportert? De hele identiteit van je club naar de sodemieter met al die Denen en Spanjolen. En hoe zit het met die nieuwe Uefa regel dat 60-70% van het elftal de eigen nationaliteit moet hebben? Dan heeft PSV het duidelijk beter voor elkaar!

8 juli 2013 om 22:56

Dankzij Ajax heb jij een wk finale nog niet lang geleden meegemaakt, het werd onderhand eens tijd voor andere clubs om weer eens Nederlands talenten op te leiden. Psv heeft anders gewoon heel de selectie gekocht op Depay na. ( Locadia komt gewoon uit Emmen ) Nu heeft er eergisteren nog een artikel gestaan dat psv nog minstens 5 spelers gaan kopen.

Ik denk dat Ajax het wel zeker beter voor elkaar heeft.

8 juli 2013 om 23:28

Wk waren Sneijder en Stekelenburg goed (of is Sneijder utrechter? )
Verder was het meer aan Matthijsen, Bronckhorst, v Bommel, Kuyt, v Persie en Robben te danken dus niet overdrijven he

Heitinga, Vd Wiel waren nou niet echt geweldig

9 juli 2013 om 07:40

@ vondelpark

Hahaha, waar haal je die wijsheid vandaan? Welke ex ajacied was er naast Stekelenburg en Sneijder goed dan?

Beter eerst wat spelers huren, aangezien grote talenten van de B jeugd eraan komen.

Aardig talent. Had buiten een paar minuutjes in de beker toch geen wedstrijden gespeeld als hij bij Barcelona zou blijven volgend seizoen. Zal echt geen wereldtopper worden, maar toch een goede speler voor een subtopper in La Liga of een soort Keita voor Barcelona (als hij genoegen neemt met een groot aantal wedstrijden op de bank).
Zou leuk bij Ajax passen, maar je moet ook als club zijnde niet gaan overdrijven met het huren van spelers. Zeker niet als het ten koste gaat van je eigen spelers en talent.

8 juli 2013 om 22:56

hij echt wel beter dan een aardig talent weet wel dat Pep grote plannen had voor Sergi Roberto en echt weg van hem was. hij zou een geweldige backup voor busquets

8 juli 2013 om 23:13

Back-up voor Busquets? Sergi Roberto lijkt van de huidige Barça middenvelders het meest op Cesc en is lang niet zo getalenteerd. Hij heeft bovendien een ontzettend matig seizoen gehad bij Barça B.

8 juli 2013 om 23:28

Hij is ook meer een type Cesc maar ik bedoel hij kan daar ook uit de voeten en noem is een speler wie wel daar op de plek van Busquets past ik vind Song er nou niet echt tussen passen. Dit jaar was hij wat minder bij Barca B maar daarvoor was hij geweldig

Pep grote plannen voor hem. Ik vond hem nooit echt dat je dacht die komt tekort voor Barca.

Ik zelf vind hem een grotere talent dan Cesc

Volgens mij blijft Sergi bij Barca als eventuele vervanger van Thiago.

Ajax speelt wel om het hoogste, zover mogelijk komen in de Cl.
Ik neem aan dat de andere clubs de EL weer helemaal laten lopen en zich focussen op de competitie..
Met zo'n 50 tot 55 wedstrijden te gaan is het mij inziens niet zo verkeerd om een brede selectie te hebben. Als je de kans krijgt om zo'n speler te huren moet je het altijd overwegen.

Onnodig behalve wanneer eriksen en de jong alsnog beide verkocht worden, wat ik niet zie gebeuren overigens.

8 juli 2013 om 22:48

Waarom? Je hebt voor het middenveld: De Jong-eriksen-poulsen-schöne-andersen.
Meleg wordt de 2e rechtsbuiten (achter Bojan) en Andersen kan net zoals Klaassen eerst een jaartje rijpen in de Jupiler League. Ajax speelt bovendien 50-60 wedstrijden in een jaar en daarom kan hij best voor 1 jaar gehaald worden.

Ik kan je vertellen dat Sergi Roberto een echt geweldig talent is. Barca had grote plannen met hem toen Pep er nog zat ook

ik heb een paar keer Barca B gezien en hij stak er echt boven uit al was hij vorig seizoen minder dan dat jaar daarvoor maar dat zegt niks

Als er eentje nodig is dan is het inderdaad een extra goede rechtsbuiten EN een opvolger voor Poulsen: Toornstra. Deze man is zo goed en zal zo goed passen als link tussen alle spelers dat hij die 4-5 miljoen die Utrecht zal willen hebben meer dan waard is. NU kopen.

Johan Derksen bracht dit nieuws alsof het allemaal al rond was en Roberto zeker zou komen. Dit is toch iets voorzichtiger gebracht.

Naja voor erbij is niet verkeerd toch, hoe zit t met zo een speler ze salaris, net als bojan hij zou wel wat verdienen betaald ajax dat?

Het is wel armoede dat er in Nederland dadelijk bepalend is voor het kampioenschap wie er het meest van de echte topclubs kan huren/lenen.
Dit zal waarschijnlijk alleen voor de clubs gelden die Cl/voorronde CL spelen.
Omdat de grote clubs dan vinden dat ze daar ervaring in op kunnen doen.
Bojan lijkt mij wel een topspeler voor de eredivisie.

9 juli 2013 om 00:03

@haagsepsv

Tsjah dat of wie het meeste kan kopen, danwel bereid is uit te geven....en ik vind het geen armoede.

Armoede is als je als competitie jaarlijks de beste spelers ziet vertrekken. Niet alleen bij PSV of Ajax...mar ook bij de andere clubs als Vitesse en Twente om maar wta te noemen. Dat verlies is armoede....

Eigen jeugd die haal je natuurlijk uit Barcelona!

Hij kan dan beter bij ajax blijven. Maar er zal ongetwijfeld wel iets concreets spelen aangezien van der hoorn al binnen gehaald is voor een aanzienlijk bedrag. 3 verdedigers op 1 plek gaat het ook niet worden.

Aan te raden een fragment van VI radio te beluisteren; hierin wordt uitgelegd hoe het nu precies zit en die zijn altijd goed geinformeerd. Kort gezegd heeft Bojan met minder salaris genoegen genomen, Barca en Ajax betalen beiden een deel. Ajax betaalt om en nabij een miljoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren