Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cillessen wil strijd om plek tussen de palen laten rusten: 'Heeft geen zin'

Laatste update:

Jasper Cillessen wil voortaan enkel nog zijn handen en voeten laten spreken. De reservedoelman van Ajax wordt steevast aan de tand gevoeld over zijn kans op speeltijd, maar daar heeft de 24-jarige Groesbeker genoeg van. Zolang eerste keus Kenneth Vermeer niet vertrekt, zit er voor hem namelijk niks anders op dan Frank de Boer met goed spel te overtuigen.

/

Zo kreeg de sluitpost zaterdag in het oefenduel met Putten (1-4 winst) een helft lang de kans om zich te onderscheiden. Na afloop werd hem wederom de obligate vraag voorgelegd hoe zijn toekomst in Amsterdam eruitziet. “Ik ben echt niet bezig met mijn toekomst en om wel of geen eerste keeper te worden”, reageerde hij in gesprek met NUsport. “Het heeft geen zin om iedere keer hetzelfde verhaal op te gaan hangen.”

Recentelijk verklaarde De Boer dat Vermeer normaliter ook komend jaar als eerste keus tussen de palen door het leven gaat. “Kenneth heeft een neuslengte voorsprong, dat is gewoon zo”, verklaarde hij in gesprek met AjaxLife. In de ogen van De Boer zijn Vermeer en Cillessen ‘misschien wel de beste twee keepers van de Eredivisie’.

Wie vind jij beter?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nooit begrepen dat ze hem niet eerst hebben verhuurd. Had 'm dan gekocht van NEC om hem vervolgens daar het hele jaar te laten keepen. Vind dit echt zonde van zijn talent, dat was wel zichtbaar in de wedstrijden dat ie keepte.

30 juni 2013 om 10:56

Ik denk dat ze hem nu wel gaan verhuren. Hij gaat nooit winnen van Vermeer. Kenneth is een kind van de club ligt goed bij de supporters en is voetballend ijzersterk.

30 juni 2013 om 11:08

Voetballend ijzersterk daar is over te twisten. Hele goede lijnkeeper met goede reflexen. Vind hem voetballend iets minder en is onrustig in de goal. Hij moet nog heel wat leren maar hij is ook nog redelijk jong

30 juni 2013 om 11:14

27 is ie, en de kwaliteiten die hij heeft had cilessen al op zijn 22e. Die jongen zijn talent wordt totaal verpest door De Boers koppigheid om Vermeer erin te laten staan. Rare aankoop ook, een keeper kopen voor 6 miljoen (!) om hem twee seizoenen op de bank te laten zitten.

30 juni 2013 om 11:42

3 miljoen..

30 juni 2013 om 11:44

Zes miljoen? Overdrijven is 1 maar verdubbelen is iets anders. Mij staat toch echt 3m bij. Bovendien heeft hij wel degelijk inbreng gehad in de titel en zich dus bewezen en ontwikkeld. Misschien was dat met verhuur sneller gegaan maar dat is giswerk

30 juni 2013 om 11:47

Gelukkig koste hij ook geen zes miljoen zoals jij veronderstelt.
Voor zover ik weet lag dat bedrag tussen de 3 en 4 miljoen.
Wel denk ik dat Cillissen het uiteindelijk verder gaat schoppen dan Vermeer, maar of dat bij Ajax zal zijn is de vraag.

Persoonlijk zou ik er de voorkeur aan geven Vermeer voor een goed bedrag te verkopen (=100% winst) want voor het bedrag waarvoor Cillissen is aangekocht krijg je er op deze manier nooit meer voor terug. Qua niveau ga je er alleen op achteruit in de 2e doelman, daar vdhart eigenlijk de plek van Vermeer in de selectie zal opvangen en die is nog niet zo ver als Vermeer of Cillissen.

30 juni 2013 om 13:52

@goodoldfredje

Zonder Vermeer kreeg Ajax 0-20 klop van Real Madrid en Dortmund. Vermeer was onwijs belangrijk in de Champions league voor Ajax, zijn katachtige reflexen heeft Ajax gered van een ondergang tegen Dortmund en Real Madrid.

30 juni 2013 om 15:20

Dat Vermeer er veel uit hield zal ik niet ontkennen, maar je weet niet hoe de wedstrijd zou zijn verlopen met Cillessen op doel. Aangezien we dit nooit kunnen weten zijn zulk soort argumenten totaal nietszeggend. Cillessen heeft ook belangrijke reddingen verricht dit seizoen, zoals bijvoorbeeld de redding op de vrije trap na de rode kaart van Vermeer tegen Heracles. Gelijk gaf hij rust in de wedstrijd ondanks dat Ajax met een man minder kwam te staan.

30 juni 2013 om 16:09

Dus alle argumenten die je aanvoert ten gunste van Cillessen zijn ook nietszeggend. toch?

30 juni 2013 om 11:05

Het is gewoon heel normaal dat je als topclub beschikt over 2 goede talentvolle doelmannen.
In de tijd dat Vermeer bijvoorbeeld aan Willem 2 werd verhuurd was hij derde keeper en niet tweede. Toen steek nr 1 doelman werd zat Vermeer ook gewoon op de bank. Was dat niet zonde voor Vermeer zijn talent dan?? Die hield zich mentaal gewoon sterk en loerde op dat ene moment dat steek werd verkocht.
Uiteraard had Cil er ongetwijfeld veel meer van verwacht ( ik weet bijvoorbeeld niet wat hem is belooft toen hij zijn contract tekende) maar op dit moment vind ik het vrij logisch dat Vermeer een neuslengte voorsprong heeft op Cil, aangezien Vermeer (ondanks af en toe rare momenten) gewoon 1 van de sterkhouders is van dit Ajax.

30 juni 2013 om 11:16

Vermeer loerde op een kans? Hij heeft zijn beste ontwikkelingsjaren als keeper (van zijn 20ste tot zijn 26e) op de bank gezeten en nauwelijks gespeeld, dat kan nooit goed zijn voor je kwaliteiten. Gewoon een domme actie maar Vermeer wist zelf ook wel dat hij niet goed genoeg was, ik hoop dat Cillessen niet zo dom gaat handelen en aanstuurt op een vertrek of verhuur

30 juni 2013 om 11:30

@ Goodoldfredje

Ja inderdaad, dus loerde hij op zijn kans.
Ben je alweer vergeten hoe blessuregevoelig Steek was?
Maar Vermeer stond er toen hij er gewoon moest staan, met name in het seizoen 2008/2009 toen hij gewoon bijna het gehele seizoen keepte.
Dus waar jij vandaan haalt dat hij nauwelijks gespeeld heeft weet ik niet.
Achteraf is het toch geen domme actie geweest.
Hij is nu nr#1 doelman van Ajax en komt (als er enkele afwezigen zijn) zelfs in aanmerking voor het Nldse 11tal.
Het zal pas dom zijn als Ajax Cil verhuurt en Vermeer er op 1 of andere manier langdurig uit ligt.

30 juni 2013 om 11:39

Jaa op zn kans geloerd ja.. je komt er niet in als je steek voor je hebt. Dan zit je op de bank en toen steek weg ging was het vermeers beurd en die onzin dat cill beter is dan vermeer pfff hou op met dat wat heeft cill gepresteerd dan?! Helemaal niks vermeer is 2keer kampioen geworden dat zijn de feiten. Men gunt het vermeer niet gelijk beginnen over fouten die hij maakt nou steek maakte in zijn tijd genoeg van die fouten maar groeide.. en wat jij moet begrijpen is dat dit pas vermeers 3e jaar word als hij blijft.. magoed voor hem is het beter om te gaan.. nu ik al die reactie zie.. stank voor dank. Dit gaat eigelijk helemaal niet over wie beter is maar wie beter in ajax pas. Dat is overduidelijk want hoe kan je zeggen dat cillissen beter is dan vermeer terwijl hij niks heeft gepresteerd? !

30 juni 2013 om 11:43

@lee112 geen commentaar. #Duim Omhoog.

30 juni 2013 om 11:54

Masterdam, hoe kan Cillissen iets presteren als hij wekelijks op de bank zit?

30 juni 2013 om 12:26

Ja en het zelfde vroeg ik ook aan goofoldfredje.. over vermeer hoe moest hij zich in die tijd van steek ontwikkelen dan?maar om antwoord op jou vraag te geven simpel hij moet verhuurd worden of hopen dat vermeer verkocht word trodat4030

30 juni 2013 om 12:31

@ Trodat4030

Door zich te onderscheiden op de training en te vlammen in de bekerduels.
En Vermeer keept nooit een volledig seizoen dus Cil kan zich ook laten zien als Vermeer eventueel geblesseerd of geschorst is ( net als wat Cil vorig seizoen liet zien of niet soms)?
Er kan maar 1 keeper spelen en Frank kiest voor Vermeer, wie zijn wij om daarover te twijfelen, Frank werkt dagelijks met ze, hij weet heus wel wat hij doet. Vorig seizoen het vaakst de 0 gehouden. Het zit verdedigend wel goed met Ajax. Never change a winning team!

30 juni 2013 om 12:34

Trodat4030 Het feit is ook dat je cillissen niet nog een jaar kan laten zitten op de bank alhoewel de man is vrij jong maar voor zn talent alleen al..maar je kan vermeer nu niet op de bank zetten na wat hij heeft gepresenteerd

30 juni 2013 om 12:35

Dat kan ook ja

30 juni 2013 om 19:38

nee dat was niet zonde van vermeer zijn talent want hij heeft namelijk nooit talent gehad, cillessen is zoveel beter dan deze onzekere en onrustige ballegraaier

1 juli 2013 om 11:04

Hahahah Stefano focus je aub op die kleine clown in het Feyenoord doel!
Feyenoord zal op de knietjes gaan voor een keeper als Vermeer!

30 juni 2013 om 11:41

Je begrijpt niet dat ze m niet verhuren? Je weet nooit aan het begin vh seizoen of je 1e geblesseerd raakt. De 30e landstitel hebben we zo ongeveer te danken aan het feit dat Vermeer 2e was toen Maarten geblesseerd raakte. Je 2e keeper moet gewoon van niveau zijn, en nadat Maarten vertrok was Kenneth de enige keeper van niveau en daarom is ie niet verhuurd

30 juni 2013 om 11:44

@ wvisser18 jij begrijpt het

30 juni 2013 om 11:46

Tjah, het klopt wel wat je zegt maar het blijft zonde. Wie is eigenlijk derde keeper bij Ajax en hebben de beloftes geen talent spelen? Zo ja dan kan je hem toch tweede keeper maken. Zou Cillessen het liefste zien spelen en denk ook dat het beter is voor zijn ontwikkeling.

30 juni 2013 om 11:56

We hebben vdhart als 3e doelman, hij zal, mits er geen van de eerste twee doelmannen vertrekt, gaan keepen in Jong Ajax in de Jl..

30 juni 2013 om 13:16

Oke bedankt voor de info! En is dat een groot talent en zou hij eventueel een goede tweede keeper zijn?

30 juni 2013 om 11:58

Wat denk je nou, Ajax zal zo'n top tweede keeper verhuren terwijl ze hem keihard nodig hebben. Een topclub kan niet gokken op 1 goede keeper met alleen jeugd daarachter je hebt er twee nodig. Een blessure of rood kaartje is zo gepakt. Ze gaan hem echt niet verhuren voor zijn ontwikkeling. Zijn tijd komt echt nog bij Ajax, voorlopig is hij tweede keus en terecht.

30 juni 2013 om 18:20

@vd. Vaart

Toen Cillessen werd aangetrokken, was er twijfel over Vermeer. Hij wisselde nog altijd hele goede wedstrijden af met rare fratsen en blunders. Sinds de komst van Cillessen is Vermeer gewoon stabieler en beter gaan keepen, waardoor Cillessen hem niet uit het doel heeft weten te verdringen.

Dit jaar werd er eigenlijk gehoopt dat er een goed bod op Vermeer gedaan zou worden, Cillessen is toe aan de volgende stap, wekelijks in de goal staan. Wellicht is verhuur inmiddels wel de beste optie.

De beste twee ja, maar wie is de beste? Cilessen moet echt opzoek naar een club waar hij speeltijd kan krijgen anders komt hij stil te staan in zijn ontwikkeling.

Tekenend dat het zo dichtbij elkaar ligt. Is toch jaren anders geweest. Toen had je echt een overgangsjaar nodig tussen de een en de ander.

Vind het toch opvallend dat er zo weinig interesse is in Vermeer.. speelt toch altijd best goede potten. Het is überhaupt wel heel stil rondom Ajax. Kan nog komen natuurlijk.

30 juni 2013 om 11:04

Transferperiode duurt nog 2 maanden. Maar laten we inderdaad hopen dat Eriksen nog bijtekend en we een mooi bedrag kunnen vangen voor een Alderweireld of misschien zelfs nog Vermeer. Het is alleen wel zo dat Cillessen nu stappen kan maken door week in week uit te spelen. En hoe goed hij dan wordt... Misschien wel twee neuslengtes beter dan Vermeer.

30 juni 2013 om 11:59

Klopt maar normaal gesproken is er toch wel wat getouwtrek aan de spelers van Ajax. Dit jaar is het stil rondom de dragende spelers. Voor Eriksen is er wel interesse maar niets wordt concreet, Alderweireld treuzelt erg lang bij Bayer 04 en rondom Vermeer speelt er helemaal niets. Nou ja, matige geruchten waar je helemaal niets mee kan.

Voor alle jongens is het natuurlijk beter om te blijven. Al zie ik de Jong wel een transfer maken. Heeft toch voldoende ervaring en heeft bewezen constant te kunnen presteren. Vooral in de topwedstrijden staat hij er vaak.

Ben benieuwd wat er volgend seizoen voor team staat.

GK: Vermeer (misschien beter als ie nieuwe club krijgt), Cillissen en vd Hart.. Eventueel nog Leeuwenburgh (bij vertrek Vermeer)
RB: van Rhijn, Tete en Ligeon
Rcv: Alderweireld, Veltman, van Rhijn
Lcv: Moisander, Denswil, Boilesen, Bazoer
LB: Blind, Dijks (verhuurd aan Heerenveen), Boilesen, Koppers
Cvm: Poulsen, Schöne, Boccara
Amc: Eriksen, de Jong, Andersen, Serero, Schöne, Klaassen
RA: Sana, Meleg
CA: Hoesen, Sigthorsson, Höner, Hendriks, de Jong.
LA: Fischer, Boerrigter, Lukoki.

Er zijn er nog een hoop die zouden kunnen vertrekken omdat ze het niveau ontberen. Dan spreek ik over Lukoki, Boerrigter, Koppers.

30 juni 2013 om 18:26

Klopt wel in redelijke lijnen, verwacht alleen dat Sportslede volgend jaar wel een kans op de Cvm gaat krijgen.

Daarnaast zal Schone ook wel RA gaan spelen en zal er vast nog wel een buitenspeler aangetrokken worden, de spoeling is nu te dun.

30 juni 2013 om 11:12

Het is stil, maar je weet hoe snel dat kan gaan. En met name in die laatste dagen van de transfermarkt. En dan zit je zo maar met een probleem omdat je geen fatsoenlijke vervanger meer kunt halen. Als Ajax het hele team weet te behouden zie ik ze als de grootste favoriet. Dan hoeft het team niet weer eerst op elkaar ingespeeld te raken (zoals de laatste seizoenen en toen werden ze al kampioen).

Maar goed, zoals Fcexclusief ook al zegt: de transferperiode duurt nog twee maanden. Kan me niet voorstellen dat Ajax er in slaagt Vermeer, Alderweireld, Eriksen en De Jong allemaal weet te behouden.

Vermeer is minder compleet als doelman, maar voetballend juist ijzersterk. De ideale keeper voor Ajax. Cillessen moet gewoon een transfer maken naar een club als Heerenveen/Heracles, daar veel goede reddingen maken, en zo een transfer naar het buitenland afdwingen.

Vind Vermeer ook gewoon beter op dit moment.
Jasper heeft meer potentie maar zal zijn stinkende best moeten blijven doen om Vermeer te verdringen.
Zijn tijd komt nog wel en hij moet niet klagen! Hij wist dat het een zware taak werd

Ik vind ze even goed, maar om het doorstromen niet tegen te gaan denk ik dat het voor Ajax het beste is als Vermeer voor een mooi bedrag verkocht wordt.
Ik hoop oprecht dat Vorm naar een mooie club kan en Vermeer Vorm's plek in kan nemen.

30 juni 2013 om 11:02

Vermeer wil bijtekenen dus hij zal niet verkocht gaan worden.

Eigenlijk zou je Cillessen een paar maanden moeten laten verhuren zodat hij wat wedstrijdritme op kan doen, van op de bank zitten gaat hij niet beter worden. Vraag is alleen of Ajax dat risico wel kan nemen in het geval dat Vermeer langdurig geblesseerd raakt.

jammer dat cillessen de laatste tijd er zo'n probleem van heeft gemaakt dat hij eerste keeper wil worden. hij werd namelijk het afgelopen seizoen nog geroemd door frank de boer dat hij er niet over klaagde en nu zegt cillessen er opeens geen probleem van te maken om tweede keeper te zijn.

ik hoop voor hem dat vermeer wordt verkocht. is voor ajax en vermeer een win-winsituatie. ajax krijgt geld voor vermeer en hebben een goede opvolger in huis. daarnaast kan vermeer ervaring opdoen in een andere competitie en kijken waar zijn plafond ligt.

30 juni 2013 om 11:03

Vermeer verkopen is geen win-win want Vermeer wilt niet weg bij Ajax, hij wil bijtekenen.

30 juni 2013 om 11:07

Waarom zou Vermeer weg willen bij Ajax? Hij is de nummer 1 voor Frank de boer. Speelt met Ajax in de champions league en zal als hij bij Ajax blijft meer kans maken om mee te mogen naar het wk

30 juni 2013 om 16:13

Kans? hij is de eerste keeper momenteel van het Nederlands elftal! ook Toen Maarten weer fit was.

Jammer dat Ajax hem niet eerst een jaar had verhuurd, dan had ie Vermeer de basis uitgekeept.

Hij kan beter vertrekken, hij zou bij een andere club in de basis staan in de Eredivisie. Maar hij moet zelf wel willen, het buitenland is nog te vroeg en ik denk dat ze hem daar nog niet goed kennen

Wat zal deze jongen een spijt hebben,had maar lekker bij NEC gebleven,had je mooi kunnen doorgroeien.
Vind het echt jammer dat deze jongen niet aan spelen toekomt,ben erg gecharmeerd van deze gozer.

30 juni 2013 om 11:26

Vind hem een beetje iets weg hebben van Neuer. Hoop dat hij zo snel mogelijk aan het spelen toekomt, want het is gewoon jammer om hem niet te zien spelen..

Vermeer is drukker en nerveuzer. Cillissen is een keeper met meer rust. Van der Sar zag er ook altijd heel rustig uit. Dat type keeper geeft de achterhoede meer vertrouwen

Is het niet mogelijk en verbeter me mocht het totaal niet kunnen , Om Jasper Cillissen in Jong Ajax in de jpl telaten keepen ? Ik zelf vind een keeper geen probleem zo lang Jong Ajax maar niet met 5 van zulke spelers aan de aftrap begint. Veder keept die dan elke week en word die toch wat beter , Al is het geen geweldig niveau natuurlijk. Maar elke week op de bank zitten is ook niet alles natuurlijk.

30 juni 2013 om 12:06

Zou best kunnen, maar dan mag hij dus niet op de bank plaatsnemen bij het eerste..

30 juni 2013 om 12:28

Ik denk dat hij zich dan gaat aanpassen aan dat niveau,. Bij NEC was hij 1 van de beste keepers in de Eredivisie en nu moet hij in de JL zich gaan onderscheiden, terwijl hij de kwaliteiten WEL heeft voor de Nederlandse top.
Zeer, maar ook zeer zonde. Als keeper moet je geen verkeerde stappen zetten.

Als hij nou een paar jaar meer had gekeept bij Nec, had hij wellicht de stap naar een topper kunnen maken. Ik weet dat ik veel dislikes ga krijgen, maar ik vond hem destijds de talentvolste van Nederland.

Talentvoller dan Zoet, Vorm, Krul en wellicht ook talentvoller dan Stekelenburg. Hij had het in zich om nu bij een Europese subtopper te spelen.

Alleen Vermeer had zich goed ontwikkeld (onverwachts), is een kind van de club, grote kans dat hij zijn hele loopbaan hier blijft dus een cultheld, maar is wel veel ouder.
Deze kwaliteit had Cilessen bij NEC al en toen was hij ook veel jonger. Wat een rust straalt hij uit.

Vermeer in doel houden en Cilessen vertrek alsjeblieft. Zo zonde om jou op de bank te zien verpieteren. Ga lekker naar SC Heerenveen of wellicht FC Utrecht wanneer De Ruiter vertrekt.
Je zal strijden om Europees voetbal, potentie heb je zeker en wie weet haal je ooit nog de Europese subtop.
Als Vermeer het op deze leeftijd kan, dan jij zeker!

En dat is jammer, want we hebben het hier over de beste keeper van Nederland. Kenners moeten de (recente) historie van Vermeer maar eens onder de loep nemen: de ene na het andere "net mis" geval.
Met Cilessen heb je goud in handen! Dus direct opstellen in het eerste!!

Pff weer die discussie, Cillissen is gewoon veel beter, dat ziet iedereen behalve de Boer en van Gaal, niemand snapt het!

Ik heb een voorkeur voor Cillessen, met het oog op de toekomst namelijk. Kan nog makkelijk 4, 5 jaar eerste keeper van Ajax zijn. Vermeer ook natuurlijk, maar die vind ik eenmaal minder compleet.

Cillesen heeft 1seizoen eredivisie op z

30 juni 2013 om 11:55

Vermeer bewijst al een enkele seizoenen beter dan Cillesen te zijn, anders had FDB die verhoudingen toch wel veranderd??

hoelang heeft hij nog een contract , kom maar transfervrij naar feyenoord. Hij had beter bij nec kunnen blijven. en alleen ergens heen gaan als 1ste keeper. zonde van die jongen.

30 juni 2013 om 12:09

2015 volgens mij..

Ajax moet Vermeer laten gaan als er interesse is en er een goed bod binnenkomt. Cillessen heeft in mijn ogen meer potentie en heeft al laten zien het in zich te hebben in de wedstrijden waarin hij de kans heeft gekregen.

Cillessen zou er goed aan doen eens om zich heen te kijken, spelen is toch wel degelijk belangrijk voor zijn ontwikkeling. Weer een jaartje kontvlees kweken is echt niet de beste optie.

Wordt verpest door de Boer. alleen dat mag je niet zeggen want de Boer is 3x kampioen geworden dus is hij heilig en mag er geen kritiek op hem geleverd worden.

30 juni 2013 om 12:37

Het is voor De Boer gewoon kiezen tussen Vermeer en Cillessen en als Vermeer beter is dan Cillessen dan is het toch niet de schuld van De Boer dat Cillessen geen basisplaats krijgt?

Dat is nou het nadeel bij een luxeprobleem, er is altijd één de dupe. Maar om gelijk te beweren dat we geen kritiek op De Boer mogen uiten, vanwege zijn status is natuurlijk één van de grootste onzin wat je nu beweerd.

De boer vindt Vermeer gewoon beter dan Cillessen en men kan geen 2 keepers opstellen.

30 juni 2013 om 12:50

@ Afca202

Ga toch weg met je verpsten man, word elke speler die op de bank zit dan verpest ? Zelf ben ik ook een voorstander dat Cillessen eerste keeper word maar jij overdrijft wel heel erg. Hoezo mag er geen kritiek geuit worden op de Boer ? Volgens mij is er genoeg kritiek geuit op hem door veel Ajacieden afgelopen seizoen op zijn soms rare wisselbeleid. Jij bent er zeker zo´n eentje die ook meteen begint te fluiten als het even tegenzit of niet loopt. want je reactie is behoorlijk kortzichtig en klinkt aardig gefrustreerd.

30 juni 2013 om 13:01

Nee, ik begin juist niet te fluiten. Ik vind het alleen frustrerend dat de Boer doet alsof Cillesen een kans krijgt, terwijl we met zn allen wel weten waar het op uitdraait. Daar gaat het mij om, dat het geen eerlijke strijd is omdat de uitkomst al vast ligt.

30 juni 2013 om 13:51

Dus jij vind dat De Boer de keeper die 3x kampioen is geworden met 2x de minste tegendoelpunten (2011/2012-2012/2013) die zeer belangrijke reddingen heeft gemaakt een kind van de club is weet wat er gevraagt word in het ajax-spelletje en in tijden van het grote geld gewoon als een échte held aangeeft te willen bijtekenen bij Ajax maar moet passeren?

Op basis van wat moet Cillesen eerste keeper worden? Omdat hij zogenaamd meer potentie heeft? Ik heb het idee dat de mensen die Cillesen graag willen zien niet vaak naar jong Ajax kijken want hij heeft afgelopen seizoen nog weleens geschutterd, Met potentie vang je geen ballen Vermeer is een oranje international en heeft grote stappen gemaakt er is geen reden om zo een held te passeren en eerlijk gezegt kan ik je niet serieus meer nemen als Ajacied als je zegt dat Cillesen 'moet' keepen.

Persoonlijk vind ik Cillessen een betere keeper dan Vermeer, maar de Boer zal wel voor zekerheid gaan en omdat Vermeer de afgelopen 2 jaar 1e keeper geweest is, vrees ik voor Cillessen...

30 juni 2013 om 12:55

@ Lisettev95

Opzich is het een luxe probleem want zeg nou zelf welke topclub wilt nou niet twee goede doelmannen hebben. Dat Vermeer iets meer crediet heeft snap ik, al hoop ik wel dat hij verkocht word. Vermeer heeft veel punten voor ons gepakt en zijn reflexen zijn erg goed maar ik houd toch elke keer weer mijn hart vast als hij uitkomt. Daarnaast stompt die altijd de bal weg (heb liever dat ie klemt) en blijft hij toch van die "vermeer momentjes" waardoor hij maar ook de verediging soms behoorlijk onrustig is.

30 juni 2013 om 13:52

Cillesen stompt veel meer dan Vermeer.

30 juni 2013 om 16:12

persoonlijk is dat een argument?

Vermeer of Cillessen moet weg, je kan dit Cillessen niet drie jaar op rij aandoen. Ik ben echt voor een verkoop van Vermeer maar dat zie ik toch niet zo snel gebeuren. Dan moet Cillessen (hoe jammer het ook is) maar weg. Risico bestaat dan alleen dat Vermeer volgend jaar wordt weggeplukt en dan staan we met Van 't Hart op goal.

Frank de Boer is een goede coach, maar met het niet opstellen van Cillessen maakt ie gewoon een fout.

Waarom vinden zoveel mensen op Voetbalzone Cillessen beter dan Vermeer? Vermeer heeft inderdaad soms nog wel eens wat rare capriolen, maar hij heeft meer punten verdiend dan verloren. Ik heb hem dit seizoen regelmatig prachtige katachtige reddingen zien verrichten. Verder vergeet iedereen even voor het gemak dat hij net pas zijn tweede volledige seizoen heeft gekeept. Stekelenburg heeft er ook jaren over gedaan tot hij zo goed was als in zijn laatste jaren bij Ajax. Vermeer verdient meer krediet. Cillessen heeft mij in de bekerwedstrijden nou niet kunnen overtuigen beter te zijn dan Vermeer.

30 juni 2013 om 12:24

Vermeer zit op zijn top te keepen en Cillessen kan nog veel beter worden. Dat Vermeer nu licht de voorkeur krijgt kan ik wel begrijpen, maar op termijn is Cillessen toch echt de betere optie.
Aangezien ik denk dat Vermeer niet veel meer beter wordt kan hij de komende 5 jaar ook wel bij Ajax blijven, je ziet het ook aan het gebrek aan interesse van clubs uit de grote competities. Kenneth is het gewoon net niet. Als het zo nog een jaar doorgaat moet Cillessen gewoon zijn conclusies trekken en moven. Ajax kan makkelijk een ervaren back-up optie aantrekken die achter Vermeer zijn ding kan doen.

30 juni 2013 om 13:07

Als Cillessen nog een jaar tweede viool moet spelen begrijp ik ook wel dat hij wil vertrekken, maar op dit moment is Vermeer gewoon beter dan Cillessen. Het is dan toch ook niet meer dan terecht dat Vermeer de voorkeur krijgt? Dat iemand in potentie beter is wil niks zeggen. Dat moet degene dan eerst waar maken door een basisplek af te dwingen op basis van zijn sportieve prestaties. Cillessen krijgt met zijn basisplek in het bekertoernooi gewoon een eerlijke kans om De Boer te overtuigen van zijn kunnen. Het is nu aan Cillessen zelf om het af te dwingen. Jonge talenten als Fischer en dergelijke hebben hun basisplaats afgedwongen omdat ze ook daadwerkelijk beter zijn dan hun concurrenten.

In Stekelenburg was ook jarenlang geen noemenswaardige interesse, dus dat argument vind ik nou niet echt zwaarwegend. Bij keepers werkt het toch net anders dan als bij veldspelers. Ik vind het juist hartstikke fijn dat Vermeer aangeeft gewoon zijn contract te willen verlengen. Kenneth is een prima doelman voor Ajax. Binnen 2 jaar krijgt hij vanzelf de rust en uitstraling die ook Stekelenburg tentoon spreidde aan het einde van zijn periode bij Ajax. Zelfvertrouwen en ervaring komt met de jaren.

30 juni 2013 om 13:21

Vermeer is vooral heel slecht als hij zijn doel uitkomt valt me op, hij pakt vrijwel nooit een 1-op-1 bal. Een topkeeper moet zelfs bij dat soort situaties altijd nog een kans hebben, die blunders vind ik niet eens zo erg want dat gebeurt elke keeper wel eens. Mannen als Buffon, Casillas, Hart hebben ook allemaal wel hun blunders gemaakt, maar die zijn op elk ander vlak zo goed dat die blunders ze wel vergeven worden.

Het pakken van onmogelijke ballen is iets wat Vermeer alleen bij afstandschoten kan, als een speler dichterbij komt raakt hij in paniek (denk aan de goal van Theo, die van van Aanholt in dezelfde wedstrijd. Bij die van Bony dook hij ook een rare kant op, maar dat was een andere soort situatie.). Ook in de Europese wedstrijden werd hij een paar keer op deze manier te kijk gezet, denk aan die goal van die leuke linksback van die Oost-europeanen in de EL.

Ik snap wel dat niemand hem wil hebben uiteindelijk, hij heeft goeie reflexen, en kan leuk meevoetballen, daar zit niemand op te wachten. Maar het levert wel een vervelende situatie op bij Ajax.

Als Vorm zou vertrekken bij Swansea dan zou hij een prima opvolger zijn, hoop ook eigenlijk dat Sunderland nog van gedachten verandert wat betreft Nordtfeld.

Cillessen gewoon vertrekken of je laten verhuren. Niet slecht bedoelt maar Frank die zal alles zeggen om je gerust te stellen. Hij heeft dan 2 goede keepers en geef hem ongelijk.

Maar deze man moet nu echt is gaan spelen, want dit word zijn derde jaar bank ofzo...

Staat nu toch wel even stil in zijn ontwikkeling

Wat Jasper hier zegt is namelijk dat het geen zin heeft om elke keer op de keepersstrijd terug te komen. Niet dat het geen zin heeft om te knokken voor een plek! Verder is het voor Cillessen beter om speeltijd te krijgen, weet zeker dat er veel clubs in de rij zullen staan. Vermeer is gewoon keeper nr 1 op dit moment bij Ajax.

hij is een betere allround keeper dan kenneth. hij lijkt wat zekerder. zou hem voor een jaartje verhuren aan een club die niet te groot is, zodat hij daar eerste keeper kan worden. daarna zit het er dik in dat hij na een jaar goede ervaring als 1e keeper meer gaat spelen bij ajax.

Ik ben een Ajax-fan maar voor de die gasten die nu lopen te jammeren over Cillessen is beter dan Vermeer....... Verkoop Vermeer dan maar laat Cillessen keepen en dan geen kampioen worden.
Allemaal maar zeiken maar Vermeer keept uitstekend en dat is balen voor de Cillessen-voorstanders.ik kan sommige mensen wel begrijpen over de kritiek naar sommige Ajax-fans op deze site. Zeg iets met inhoud en ga niet direct in de verdediging als het over Ajax gaat. Zo was er laatst ook een topic over wie er beter zo zijn Ericksen of De Bruyne. Alle Ajax-supporters direct in de verdediging en andere met een afwijkende mening proberen te overklassen. Wees realistisch en sta ook open voor kritiek. Ook het aankoop beleid is een discussie Waarom ..... Zolang het goed gaat is het stil maar oweee het minder goed gaat dan is het straks hadden we die maar gekocht want het geld was er bla bla bla. En BTW ... De Bruyne is beter dan Ericksen

30 juni 2013 om 13:23

@ coupe

Dus als je er een andere mening erop nahoud loop je te zeiken ? Trouwens over inhoud gesproken waar is de jouwe in dit bericht ? Je ratelt maar door dat mensen elkaar willen overklassen maar volgens mij is dit een discussie site. Je hebt er een aantal tussen zitten die andere proberen te overklassen maar die heb je net zo goed bij de niet Ajacieden waarvan vele nooit eens normaal op Ajax kunnen reageren. Helaas hoor ik je daar niet over dus je bekijkt het wel erg eenzijdig. Met je laatste zinnetje verraad je ook jezelf dat je er alleen maar op uit bent om reacties uit te lokken.

Wat heeft het aankoop beleid en "als goed gaat is het stil" met dit topic te maken ? Zo gaat het in algemeen bij elke club, dus doe nou niet alsof dat alleen bij Ajax gebeurd. Overigens ben jij helemaal geen Ajacied, in het psv topic "cocu heeft Bouma niet nodig en laat ervaren verdediger gaan" spreek jij in de "wij" vorm over Psv.

30 juni 2013 om 18:08

@ Afca_leeds

Je bent wel lekker scherp jongen moet ik zeggen. Ik heb het na gelezen en het had idd geen we maar ze moeten zijn over de topic waar jij het over hebt. Ik vind het jammer dat veel Ajax-fans hier gewoon niet open staan voor kritiek dat is wat ik uit de reacties haal in het algemeen. Dat is wat ik ff duidelijk maken .....

30 juni 2013 om 13:49

@coupe, de vergelijking De Bruyne / Eriksen is niet te maken. Ten eerste omdat ze een heel andere speelstijl hebben. Ten tweede omdat ze in een andere fase van hun carrière zitten, omdat ze voor een andere opbouw hebben gekozen. Als je moet kiezen voor een directe versterking is De Bruyne momenteel de betere. Niet omdat hij per se de betere speler is, maar omdat hij zich meer bewezen heeft. Ik denk echter dat Eriksen over veel meer klasse beschikt. Zijn techniek is geweldig (aannames en passing) en hij laat week in week uit zien ontzettend belangrijk te zijn. Ondanks het niveauverschil, Eriksen is belangrijker voor Ajax dan De Bruyne voor welk team dan ook geweest is tot nu toe.

Als je het mij vraagt gaat Eriksen het verder schoppen. Al zullen ze beide wel Europese top halen. We zijn er in Nederland echter ontzettend goed in om alles wat hier speelt naar beneden te praten. Want ook in de Eredivisie spelen enkele pareltjes. Het niveau is ook helemaal niet zo heel laag. In de Premier League of Primera Division zouden een Ajax, Feyenoord, PSV en misschien Twente ook gewoon subtop kunnen spelen. Alleen Europees zijn onze ploegen gewoon te lief. Voetballend doen we namelijk lang niet altijd onder voor de Valencia's en Benfica's van deze wereld. Al is het tempo bij hen meestal wel net wat hoger. Toch kunnen de spelers hier de stap hogerop vaak wel gewoon aan (vermaelen, Vertonghen, Suarez, Dembele, Vorm, De Guzman).

Ajax moet echt proberen Vermeer te verkopen. Niks ten nadele van Vermeer, want hij is een goede doelman. Alleen Ik kan het niet langer aanzien dat zo'n geweldige keeper als Cillessen op de bank zit. Ik zie in Cillessen ook meer rek dan in Vermeer.

Jasper moet gewoon lekker 2e keeper blijven. Kan die volgens mij meer van leren dan als hij verhuurd zou worden.want dan speelt ie wel maar is de concurrentie minder. Terwijl die nu met Vermeer moet knokken. En ieder wedstrijd kan zijn kans komen. En dan denk ik dat Vermeer alleen voor het WK bijtekent en dan alsnog weg gaat. Dus geduld Jasper.

ze zijn even goed maar voor vermeer krijg je meer geld dus ik zou vermeer verkopen en hem erin doen

Ik denk dat vermeer al op ze top zit en cilissen is nu al net zo goed en dit is pas zijn begin, als ik frank was zou ik hem uithuren anders moet hij op vrijdag in de jupiler league keepen

Poll: Vermeer is beter, maar Cillessen heeft meer potentie.

Cillessen kan een hele goede keeper worden, als hij zijn kwaliteiten goed benut en speeltijd krijgt.
Als Vermeer niet vertrekt, zou ik Cillessen niet verkopen, maar verhuren, want na het seizoen 2013/2014 wordt Vermeer waarschijnlijk wel verkocht, en dan hebben we geen 2e keeper die al meteen klaarstaat.
v/d Hart heeft de potentie wel, maar is nog veel te jong en onervaren om in de basis te staan.
Als het zo loopt ongeveer, kan het zijn dat Cillessen in het seizoen 2015 of 2016 vertrekt, en dan hebben we als het goed is v/d Hart die klaarstaat, als dit niet zo is, wordt het proberen om Stekelenburg terug te laten keren of een andere prima keeper (met veel potentie, zoals Cillessen), met wat meer ervaring te halen.

SC Heerenveen, FC Utrecht, ADO Den Haag en FC Groningen lijken mij de meest geschikte clubs om Cillessen aan uit te lenen.
Subtoppers/middenmoters, omdat je niet je keeper aan een concurrent gaat verhuren, zoals Vitesse van Ginkel niet aan Ajax verkoopt.
Anders wordt het een buitenlandse club.

30 juni 2013 om 17:33

"sc Heerenveen, FC Utrecht, ADO Den Haag, FC Groningen en AZ lijken mij de meest geschikte clubs om Cillessen aan uit te lenen."

Schrap AZ maar uit dat lijstje

30 juni 2013 om 18:49

Oké.

Wat een onzin titel trouwens VZ. Hij zegt helemaal niet dat hij de strijd opgeeft, maar het constante gezeur van Journalisten niet meer wil beantwoorden.

30 juni 2013 om 18:50

Ja, wat ze allemaal wel niet doen om meer mensen te laten klikken op deze pagina.

Nou is VZ geen maatstaf voor de waarheid of iets, maar ik vind het opvallend hoe veel mensen graag Cillessen de voorkeur geven. Ook mensen in mijn omgeving kiezen vaker voor Cillessen, dan voor Vermeer. En toch blijft Vermeer de nummer 1 van De Boer.

Cillessen verhuren lijkt mij ook geen goed idee. Wie moet je dan als 2e keeper gebruiken? VD Hart komt volgens mij iets te kort.

Als Ajax slim is verhuren ze hem voor een jaar, of ze maken hem eerste keeper. Deze jongen is nou al beter als Vermeer, alleen krijgt hij geen kans van de Boer. Heerenveen zoekt nog een goede keeper, kan ie mooi een jaar lang keepen en staat ie ook niet stil in zijn ontwikkeling.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren