Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Chelsea stuurt overbodige aankoop na een jaar al weg

Laatste update:

Sevilla heeft een opvolger gevonden voor de naar Manchester City vertrokken Jesús Navas. De Spanjaarden maken vrijdagmiddag op de website van de club bekend dat er een akkoord is bereikt met Chelsea over een overgang voor Marko Marin, die voor een seizoen gehuurd zal worden. De deal zal worden afgerond als de Duitser door de medische keuring komt.

/

Sevilla spreekt niet over een optie tot koop, maar Chelsea zal deze naar verwachting ook niet in het huurcontract laten opnemen. Marin heeft er net een seizoen bij the Blues op zitten en kan onmogelijk tevreden zijn over zijn debuutjaar bij Chelsea. De aanvaller kwam tot slechts zes competitiewedstrijden, waarvan twee als basisspeler, en speelde zijn laatste wedstrijd in de Premier League op 9 februari. Toen deed hij maar een minuutje mee tegen Wigan Athletic.

Chelsea versterkte zich vorige week nog met André Schürrle en na een gesprek met José Mourinho kwam Marin tot de conclusie dat het beter was om zich te laten verhuren. Vorig jaar betaalde Chelsea nog naar verluidt acht miljoen euro voor de dribbelaar, die werd overgenomen van Werder Bremen en daarvoor nog voor Borussia Mönchengladbach had gespeeld. Hij heeft zestien interlands voor de Duitse nationale ploeg achter zijn naam staan.

Marko Marin komt simpelweg tekort voor Chelsea

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het kerkhof dat Chelsea heet. Zonde, was toch een aardige speler in Duitsland en er zaten geloof ik best wat clubs achter hem aan.

28 juni 2013 om 17:07

Tja wat moet je, als je ieder jaar 582582 spelers koopt.

28 juni 2013 om 17:51

Je hebt gelijk Chelsea koopt ontzettend veel spelers maar misschien maar de helft daar van komt echt tot spelen toe of word niet verhuurd Chelsea zal eerst moeten nadenken voordat ze spelers gaan kopen

28 juni 2013 om 18:13

Spelers moeten eens nadenken voor ze naar een dergelijke club gaan. Dus v Ginkel ....

28 juni 2013 om 19:01

Inderdaad, ze moeten speler niet beoordelen op 1 goed seizoen. Dat heeft Arsenal nou exact gedaan met Arshavin die Ek 2008 extreem goed speelde.

28 juni 2013 om 17:08

Inderdaad, daarom raadt van Ginkel het ten strengste af om naar Chelsea te gaan. Kopen kopen kopen, en het meer en deel faalt er.

28 juni 2013 om 17:20

@frank_lfc

Het meer en deel faalt er?

Mata, Hazard, Oscar, Ba, Marin, Azpilicueta, Courtois, Lukaku, De Bruyne Meireles, Moses, Cahill waren zo'n beetje de aankopen van de laatste 2 jaar.

Nu mag jij mij vertellen welke van deze spelers op Marin na ook echt gefaald is zoals jij dat even noemt.

Zijn allemaal of Succesvol bij Chelsea, of hebben een succesvolle verhuurperiode gehad, of zijn verkocht ( meireles ).

Graag niet zomaar iets roepen, check je feiten

28 juni 2013 om 17:24

Ja het Feit is dat Chelsea sinds de komt van onze Russische vriend Chelsea niet meer is en een poenerige koopclub is geworden. Net als bijna al die trieste clubs daar in Engeland. Support Your Local Club!

28 juni 2013 om 17:29

Eigenlijk mag je alle talenten wel afraden om naar Chelsea te gaan daar heb je als talent gewoon 80 kans dat je op de bank komt te zitten ( niks tegen Chelsea maar het is gewoon een koop club )

28 juni 2013 om 17:30

hij heeft wel gelijk... De Bruyne, Lukaku Courtois zijn verhuurd..het is nog de vraag hoe ze het gaan doen bij Chelsea

28 juni 2013 om 17:31

Makkie: Ba is al niet goed genoeg meer omdat ze al weer een andere spits gaan kopen. Marin zie boven, Azpilicueta speelt heel weinig, Courtois speelt nooit omdat ie is verhuurd, Lukaku het zelfde verhaal, De Bruyne het zelfde verhaal, Meireles speelt heel weinig. Dus zeg het maar.

28 juni 2013 om 17:32

Ba? Die is groot geworden bij Newcastle en Mourinho wil nu al van hem af om een betere spits te halen.. over kerkhof gesproken, hij speelt er pas een half jaar nu.

28 juni 2013 om 17:37

Chelsea heeft het afgelopen 3 jaar 350 miljoen euro uitgegeven aan transfers. Sinds Abramovich er is wordt er gemiddeld 110 miljoen per seizoen gespendeerd. Het is gewoon een waardeloze club die niets anders doet dan kopen.

28 juni 2013 om 17:59

Azpilicueta speelt heel weinig?! Volg jij Chelsea überhaupt?

28 juni 2013 om 18:00

@mastertjeu.

Azpilicueta speelt weinig? Ik weet niet waar je dat vandaan haalt? Mereilles speelde ook regelmatig en scoorde o.a. een belangrijke goal tegen Benfica. En Lukaku en De Bruyne krijgen nu gewoon eerlijke kansen.

Ot: Werd als een redelijk talent binnen gehaald. Mede door de blessures van 'm, is het er totaal niet uitgekomen. Maar ook in de wedstrijden die hij meedeed, was het niet overtuigend. Leuke speler voor de Europese subtop, maar voor de echte top komt ie (nog) te kort.

28 juni 2013 om 18:10

@chelsea075

Ba heeft 2 goals gemaakt in 14 wedstrijden, Courtois heeft nog nooit gekeept voor Chelsea, Lukaku heeft nog geen enkele goal gemaakt voor Chelsea, Kevin de Bruyne heeft nog geen minuut gemaakt voor Chelsea, en geweldig zijn Moses en Cahill ook weer niet.

Dus Frank_lfc heeft hier groot gelijk.

Graag niet zomaar iets roepen, check je feiten!!

28 juni 2013 om 18:44

@poppito
Support your local club huh? Daarom is half Nederland voor Ajax?

Chelsea koopt veel spelers, soms inderdaad teveel maar er falen er echt niet zoveel op de Marin manier. Veel kennen succesvolle huurperiodes of zijn in hun eerste jaar al succesvol. Wil je weten hoeveel talentjes de droomstap naar Arsenal maakten en dit op niets uitliep? Die flikken precies hetzelfde, alleen bij jonge onbekendere talenten zodat het in de buitenwereld niet zo opvalt, wat nu bij Chelsea gebeurt.

De fans hebben het overigens wel te doen met Marin. Ik was erbij bij die wedstrijd tegen Wigan, hij maakte de 4-1. Voor die goal kreeg hij steeds een Ole als hij aan de bal kwam, en het stadion was duidelijk ook blij voor hem dat hij die bal erin kopte.

28 juni 2013 om 18:45

@chelsea075

Hazard en Mata zijn geweldige aankopen Oscar is een groot talent maar heeft nou ook weer niet de resultaten behaald wat je van een jonge van 30 miljoen verwacht. Marin is een miskoop, Ba is een miskoop die het nog slechter heeft gedaan dan Torres, Azpillicueta kreeg onder Benitez een serieuze kans en heeft die met beide handen aangepakt en een prima seizoen gekend.

De Bruyne, Coirtous en Lukaku hebben er nog niks van gebakken bij Chelsea omdat ze er nog nauwelijks hebben gespeeld, Mereiles was nou ook niet een onbetwiste basispeler, Moses is een natte krant die hier en daar een wedstrijd mag spelen en Cahill is een aardige verdediger maar niet de speler voor het Chelsea niveau.

Overigens vergeet je Romeu, onder Villas Boas wat kansen gehad maar hij speelt nou ook nauwelijks meer.

Tel dit allemaal bij elkaar op en je zit op een miljoen of 150-200 aan transfers uitgegeven. En kijk wat je hebt? Een talentvol team, maar met het geïnvesteerde geld had Abramovic het beter kunnen doen.

Nu halen ze weer Schurrle. Wat hebben ze daar op het moment aan? Volgens mij niks, gewoon pure kapitaalvernietiging door hebzucht.

28 juni 2013 om 19:23

@ Mastertjeu,

Raul Meireles is al bijna 'n jaar weg en speelt nu bij Fenerbahce.

28 juni 2013 om 23:45

@frank_lfc

30 miljoen was inderdaad iets te veel voor Oscar, maar hij speelt er nog maar een seizoen en kan in de toekomst uitgroeien tot een wereldspeler. Ik ben wel eens met dat Moses en Marin totaal overbodig waren. Wat betreft Schürrle, hij heeft nog geen een wedstrijd voor Chelsea gespeeld en mensen bestempelen hem gelijk als flop. Volgens mij kan ik reacties van jou herinneringen dat toen Liverpool Apas kocht jij ook zei dat laat hem eerst spelen voordat je hem beoordeelt..'

Buiten dat, lijkt mij logisch dat Courtois nog niet speelt aangezien Cech op doel staat. Daarom doet Chelsea er verstandig aan door hem uit te lenen bij Athletico Madrid waar hij het uitstekend doet zodat hij Cech kan vervangen. Het zelfde geldt voor Lukaku, hij is geen flop, deze jongens gaan onder Mourinho allemaal een kans krijgen en het is voor hem de taak om de beste 11 daaruit te plukken. Een brede selectie is nooit verkeerd als je wilt strijden in de Champions League, Premier League en alle andere bekers.

Nu we toch over miskopen hebben, ik ken trouwens een club dat niet zo gigantisch ver is van Manchester die de afgelopen jaren ook de ene na de andere flop had gekocht met als resultaat dat de prestaties de afgelopen jaren toch wel een beetje bedroevend zijn.

29 juni 2013 om 12:16

@paci_pensioner

Ik zat al te wachten tot een iemand over het aankoopbeleid van Liverpool begon. Maar kijk, een Aspas is wel nodig bij ons gezien de breedte, een Schurrle is bij jullie volstrekt overbodig. En al helemaal als je er 22 miljoen voor neer tikt.

Ik had Schurrle graag bij Liverpool gezien en vind het een goede voetballer, maar wanneer je Mata, Hazard, Oscar, Moses, De Bruyne (marin) en Lampard/ Ramires hebt die ook beide kunnen doorschuiven dan begrijp ik Mourinho / Abramovich niet.

28 juni 2013 om 17:12

Nou goed, deze jongen heeft het geprobeerd. Mooi salaris, getraind met de besten. Had kans gehad om door te breken. En nu zit hij na één seizoen bij een mooie club in Spanje, is niet heel veel mis mee toch op zich?

28 juni 2013 om 17:21

Mensen doen alsof zijn carriere is verpest. Iedereen heeft een mindere seizoen. Als hij zich bewijst in Sevilla zullen er vast wel clubs zijn die hem willen kopen of hij krijgt weer een nieuwe kans bij Chelsea.

28 juni 2013 om 17:23

Als je kijkt waar hij nu komt te spelen niet nee, maar was het niet verstandiger om eerst de stap naar een subtopper te maken en daarna de volgende stap te proberen in plaats van deze manier? Nu wordt hij verhuurd, doet het daar misschien een seizoen aardig en wil niet terug, Sevilla kan hem niet betalen en Chelsea krijgt een gefrustreerde speler terug, die ze dan weer ergens anders stallen. Hij is geen 20 meer hè...

28 juni 2013 om 17:25

Marín werd ook gehaald op het moment dat Chelsea met Oscar, Hazard en Moses al drie nieuwe aanvallende topspelers voor de posities achter de spits binnen had.,.. daarnaast had men ook nog Mata en speelde dat seizoen Malouda nog in het eerste. Was op dat moment al een kansloze missie voor Marco. vind het zelf een erg sterke speler en hoopte eigenlijk op een overgang naar Bayer Leverkussen in ruil voor Schurrle! Maar ook Sevilla zal van hem gaan profiteren. Vind het een mooie club voor Marín(:

28 juni 2013 om 17:36

Hier sla je de bal toch wel mis. Chelsea haalde eerst Marin, en dan pas Moses, Oscar en Hazard. Chelsea vreesde de CL te ontlopen, en als dat toen ook gebeurd was, hadden Hazard en Oscar er helemaal niet geweest. Marin's transfer stond nu eenmaal al vast in het midden van vorig seizoen.

Het was trouwens wel al duidelijk dat Malouda het niveau niet meer aankon, en dat het waarschijnlijk zijn laatste seizoen was bij de A-kern.

Marin werd altijd gezien als een groot talent, maar heeft het dus niet kunnen waarmaken. Noch RDM noch Benitez zag wat in hem.

28 juni 2013 om 17:25

Hopelijk leest v Ginkel dit soort berichten ook.

Was bij Werder altijd een smaakmaker, maar door blessures en dus ook een fysiek te kort het niet kunnen bewijzen bij Chelsea. Laten we hopen dat hij zich goed ontwikkelt en in vorm komt want dan is het een zeer interessante speler.

Goeie speler maar voor Chelsea komt hij ook te kort.

Heeft een leuke dribbel maar verder niks. Was te oud om als talent te worden gezien en dus een slechte aankoop.

Dit had je van te voren kunnen zien aankomen met Mata, Hazard, Oscar et cetera. Veel te veel concurrentie voor zo'n jongen. En hij komt ook echt te kort voor een basisplaats bij Chelsea. Jammer voor hem dat hij nu een jaar van zijn loopbaan heeft verpest.

Jammer, zou het bij schurrle hetzelfde gaan?

off: hoe schatten de chelsea fans de kans dat Lewandowski komt in?

28 juni 2013 om 17:22

Zou het heel mooi vinden als Lewandowski zou komen, maar de kans dat dat gebeurd is denk ik nihil. Als er een spits komt is het waarschijnlijk alsnog Cavani, maar het liefst zou ik volgend seizoen gewoon Lukaku in de spits zien.

28 juni 2013 om 17:27

Schurrle is van een hoger niveau én kan op meerdere posities uit de voeten. Ik hoop zelf dat hij volgend seizoen een kans in de spits krijgt maar dat zal wel niet. Denk eerder dat Oscar volgend seizoen op de bank zal belanden dan Schurrle.

Marín komt inderdaad wel echt te kort. Mooie speler voor Sevilla!

Beste oplossing voor beide partijen. Jammer dat Marin ooit naar Chelsea is gegaan, maar goed, wie had het niet gedaan? Hieraan heeft Sevilla een goede speler!

Dit was te verwachten natuurlijk na het aantrekken van Schurlle. Alleen vraag ik me af waarom Moses zoveel speeltijd kreeg en Marin niet. In mijn ogen brengt marin veel meer dan Moses.

28 juni 2013 om 17:18

Marin kreeg in het begin van het nieuwe seizoen een hamstringblessure. Moses stond hierdoor na een paar wedstrijden gewoon hoger in de pikorde.

Weer de zoveelste onnodige aankoop van Chelsea, het begint een behoorlijk kerkhof te worden daar.

Van Ginkel ga alsjeblieft niet naar die club! Als deze jongen het niet haalt.. Dam kom jij zeker niet aan spelen toe. Zou zonde zijn.

Ik denk dat hij volgend seizoen wel nuttig zal kunnen zijn voor Sevilla.

Hij speelde goed op de voorbereiding vorig jaar alleen een hamstring blessure gooide roet in het eten. Ik ben er zeker van dat als dat niet zo was, dat hij de rol van Moses had overgenomen. Marin is een leuke back up speler meer niet. Jammer van zijn blessure.

*kuch* Van Ginkel *kuch*

Snapte de aankoop van Marin sowieso al niet. Die is geschikt voor de Europese subtop, niet de absolute top denk ik.

Marin is een goede speler voor de subtop. Voor de echte top komt hij fysiek en scorend vermogen tekort. Zijn rendement is gewoon te laag. Voor een ploeg als Sevilla kan hij echter uitgroeien tot een bruikbare kracht. Beetje niveau Rakitic vond ik hem altijd; uitblinkend bij de subtop.

Nooit geweten dat die daar speelt, dacht dat die nog steeds bij Bremen speelde. Wat was het toch een held bij Mönchengladbach, vind 't nog smeriger dan Thiago. Verspilling van talent!

Jammer voor Marin dat het nu zo met hem gaat. Deed het bij Werder heel goed. Met al die andere goeie spelers op de positie van Marin wordt het moeilijk voor hem om een basisplaats af te dwingen.

Sevilla lijkt me de ideaale club voor hem om vertrouwen op te doen en minuten te maken. Ik denk dat het sowieso het handigste is om na die huur periode te zoeken naar een nieuwe club.

Kijk ik de poll, staat er dat het overgrote deel vind dat hij simpelweg tekort komt. Terwijl hij niet eens de kans heeft gehad om zich te laten zien...6 wedstrijden en 1 goal vind ik dan nog knap. Jammer maar helaas Chelsea is gewoon niet een goede stap gebleken, ik hoop dat bijvoorbeeld Van Ginkel hiervan leert en dat hij een andere route kiest.

Ik denk dat Marin een prima aanwinst is voor Sevilla, bij Werder Bremen vond ik Marin echt een talent en speelde hij zeer sterk.

Jammer, zou iets voor BVB geweest zijn!

28 juni 2013 om 18:02

nee, dat niveau wat Klopp nastreeft kan ie niet in mee vrees ik..

28 juni 2013 om 18:22

Het spel wat Marin liet zien bij Werder liet zien dat hij daar zeker wel aan kan voldoen..

aardige subtopper maar voor absolute europese top veel te licht.. letterlijk en figuurlijk

8 miljoen voor zo een speler is een koopje, kan me niet voorstellen dat er geen andere clubs geïnteresseerd waren/zijn.

het moet nu toch al duidelijk zijn voor jonge spelers dat chelsea niet de club is voor jouw..

Ik denk dat Swansea city een goede club is voor de jongen een middenmoter in de Premier league daar kan hij langzamerhand uitgroeien tot een nog beteren spits en dat hij uiteindelijk bij een topclub uit de Premier league kan komen

Ik denk niet dat Cambuur het gaat redden met dit team in de Eredivisie ze zijn al met een gelukje in de Eredivisie gekomen en ze hebben ook geen fantatisch team ik ben benieue

Nooit gedacht dat Marin een grote speler werd, vond het toen ook al een domme aankoop. Leuk voor clubs als Bayern Leverkusen etc. Niet voor wereldtop.

Ik ben erg benieuwd hoe Monaco het gaat doen misschien worden ze wel net zo als Manchster city bij elkaar gekochte troep we zullen het zien

Eén van de weinige miskopen van Chelsea. Marko moet gewoon bij een duitse/spaanse club uit de subtop gaan voetballen en misschien kan hij dan over een paar jaar naar een grote club.

Je hebt gelijk als hij naar de Russische competitie zou gaan zou je niks meer van hem horen en dat zou zonde met zijn talent en scorend voormogen

Nou, ik heb Huntelaar agovv niet zien helpen en die hadden ook niet al te veel nodig...

Qua eigenschappen een redelijk identieke speler aan Jesús Navas. Als hij zijn niveau van toen hij nog in Bremen speelde weet te halen gaat Sevilla er naar mijn mening niet enorm veel op achteruit. Was wel gecharmeerd van Marko in zijn tijd bij Werder...

Hij komt inderdaad tekort, maar voor de rest niets mis mee, leuke voetballer. Moet trouwens zeggen dat Chelsea een beetje aan het overdrijven is met het aantal vleugelspelers dat ze ter beschikking hebben.

Chelsea is een K*t club... ik ben geen fan van premier league.. maar ik ken 3 echte grote clubs in Engeland 1, Man Utd, Liverpool en Arsenal... kwa prijzen en geschiedenis... en kom niet zeggen dat Chelsea Champions league heeft gewonnen ... want in de 3de divisie in Engeland zijn er ook clubs met de zelfde prijs... je moet eerst 30 jaar in de top mee doen... om een beroemde grote club te worden... die status verdiend Chelsea nog lang niet,,,,,,,,,,,,,,,,,, en dat geldt ook voor City, Psg, Monaco.. al die tijdelijke koop clubs.... paar nieuwe regels in de Uefa.. dan zie je hoe hard die clubs zullen zakken,,, geen enkele normale beleid op jeugd of kans geven aan goeie spelers ... kortom de neppe Chelsea fans zoek a.u.b snel een nieuwe club om te supporten want ik weer zeker voor 2004 jullie kenden Chelsea niet eens

Voor Marin is dit een mooie club in een fantastisch stad.

Zeker een speler die chelsea niet nodig heeft want ze hebben al mata en oscar en hazard die ook op de aanvallende middeveld positie kan en ook nu schurlle gekocht

Raar van Stoke city Pieters te kopen maar een matige speler mooi dat PSV er toch nog 3,5 miljoen aan verdiend en totaal nu al 22 miljoen heeft

Ik wil nog een ding zeggen over de komst van Neymar bij Barca ik vind biet dat Neymar bij het spel van Barca past hij is meer van de eigen actie's en zal niet zo snel de bal aan Messi geven en dan nog iets Barca paast ontzettend veel en durft nooit een keer een goeie actie er in te gooien misschien nu met Neymar wel

Mooi voor Björn Kuipers hij mag steeds meer belangrijke wedstrijden fluiten Björn succes!

Zodra er een bericht over Chelsea op de website staat, dan weet je inmiddels al dat iedereen gaat roepen dat het een koopclub is. Nu ga ik dat absoluut niet tegen spreken, maar waar komt het hele idee vandaan dat je altijd maar spelers op moet leiden? Wij in Nederland zijn gedwongen om eigen jeugd op te leiden, omdat er simpelweg het geld niet is voor grote aankopen. Chelsea is nooit een opleidingsclub geweest, dat waren ze 50 jaar geleden ook al niet. Toevallig heeft Roman Abramovich ervoor gekozen om Chelsea te kopen, maar als Ajax een rijke eigenaar zou hebben, dan zouden ze ook minder aan de opleiding besteden. Chelsea heeft de middelen, heeft de juiste sponsordeals en een geweldig tv-contract waardoor ze deze aankopen kunnen doen. En waarom zou je ook zelf spelers op leiden als je een betere speler kunt kopen? Wie kan mij een goede reden geven dat je zelf spelers moet op leiden? In mijn ogen is die er niet. Argumenten zoals dat dat leuk is voor de supporters, als een "kind" van de club het eerste elftal haalt, gaat voor Chelsea al jaren niet op. Ga maar na welke spelers van de huidige selectie vanuit de eigen opleiding komen. Juist, alleen John Terry speelt regelmatig in het eerste team.

Chelsea is juist hartstikke slim door nu veel jonge spelers te kopen, omdat het volgend seizoen of het seizoen daarop moeilijker wordt door de Financial Fair Play regels. Het is in mijn ogen Nederlands gezanik dat je altijd maar spelers moet opleiden. Waar staat geschreven dat dat dan moet? Opleiden is in mijn ogen puur een keuze uit armoede, met enige uitzonderingen daar gelaten.

OT: Marin heeft vooral door zijn blessure het heel lastig gehad om te wennen aan Engeland. Daarnaast komt hij momenteel te kort voor het niveau en is misschien die tussenstap bij Sevilla het laatste zetje dat hem dit niveau wel doet bereiken.

28 juni 2013 om 21:20

In Nederland valt het ook wel mee qua opleiden. Alleen bij Ajax en Feyenoord komen er elk jaar wat talenten door, maar mag het ook met die grote regio's. Bij clubs Als Roda en Groningen zie ik bijna niks doorbreken.

En zo zullen e nog velen volgen die na een jaar al weggaan. Het is gewoon niet normal hoeveel talenten die halen.

Beetje een speler waarbij je zegt te groot voor het servet maar te klein voor het tafellaken , vind hem ook gewoon iets tekort komen voor Chelsea, vooral handelingssnelheid waardoor hij het allemaal net niet snel genoeg ziet.

Was gewoon perfect op zijn plek bij Bremen denk ik , kon daar excelleren en was de grote man maar komt gewoon tekort voor een stap naar de absolute top, een stap naar bijvoorbeeld Leverkussen was veel beter geweest.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren