Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax grijpt definitief naast Deense aanvaller: ‘De sfeer is hier geweldig’

Laatste update:

Nicklas Helenius is dinsdag gepresenteerd bij Aston Villa. De club uit Birmingham maakte vorige week al melding van een akkoord met diens vorige club Aalborg BK en vandaag doorstond hij de noodzakelijke medische tests. Daarmee kan Ajax de komst van de 22-jarige Deens international definitief vergeten. De Amsterdammers hielden de speler ook een tijd lang in de gaten.

/

Helenius zette zijn handtekening onder een contract voor drie seizoenen en maakt Villans-coach Paul Lambert daarmee een gelukkig man. “Hij is een jonge jongen, een international en iemand die een goed doelpuntenmoyenne kan overleggen. Ik weet zeker dat hij zich zal bewijzen in de Premier League”, verklaart de Schot op de website van de club. “Hij heeft alles in huis om het hier te maken.”

Tot nog toe speelde Helenius twee interlands voor Denemarken, waarin hij overigens het net nog niet wist te vinden. De ervaring die hij op zal doen in Engeland, moet hem echter helpen nog beter en trefzekerder te worden. “Het is geweldig om deel uit te mogen gaan maken van deze ploeg en ik kijk ernaar uit om het shirt over mijn schouders te trekken en mijn nieuwe ploeggenoten te leren kennen. Ik ben al in het stadion geweest: fantastisch. Via de Deense tv heb ik al gezien dat de sfeer hier geweldig is.”

Aston Villa doet volgend jaar mee om Europees voetbal

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Betekent dit een vertrek van Benteke? Ik ben hartstikke benieuwd waar die dan naartoe gaat. Villa is trouwens wel flink bezig op de transfermarkt, nu al.

18 juni 2013 om 15:59

Beter nu dan aan het einde van het seizoen toch?

18 juni 2013 om 16:08

Neem aan dat je einde van transferperiode bedoeld? haha

Inderdaad, Villa lijkt vrij goed bezig te zijn. Ook al weet ik niet of alle spelers het even goed gaan doen, maar dat is altijd afwachten natuurlijk. Voordeel van zo vroeg op de transfermarkt bezig zijn is dat niet alle spelers nog zo duur zijn als tegen het einde van de transferperiode. Aan het einde van transferperiode heb je namelijk toch dat veel clubs de prijs van hun speler omhoog gooit.

18 juni 2013 om 16:24

Daar heb je dan ook wel weer gelijk in

18 juni 2013 om 17:15

Het voordeel is ook nog eens dat als je spelers in het begin van de voorbereiding hebt dat de spelers meer aan elkaar gewend zijn als de competitie begint dan als ze op de laatste dag worden gehaald

Goede speler en lijkt me geschikt voor de Pl.

Hoe kan Ajax nou naast Helenius grijpen als ze nooit concrete interesse hebben gehad VZ?

18 juni 2013 om 15:54

Goeie vraag. Om mis te grijpen moet je wel überhaupt eerst grijpen...

18 juni 2013 om 16:00

Dat wilde ik ook al gaan plaatsen toen ik de kop zag, maar goed jij zegt het al!
Rare site VZ?

18 juni 2013 om 16:08

Typisch VZ dit he?
Doen alsof Ajax keihard achter deze jongen aan was, terwijl er nooit concrete interesse is geweest. Is niet de eerste keer.

Dan had Ajax ook interesse in Neymar. Heeft Ajax ook naast gegrepen, kunnen ze definitief vergeten.

Misschien Messi eens proberen? Die komt misschien wel op de bank bij Barca terecht, wie zal het zeggen....?

18 juni 2013 om 16:10

heel simpel: door de naam Ajax in het topic te zetten ,klikt iedereen erop....elke klik levert geld op ( vieuws) wat goed is voor de adverteer en sponser inkomsten van Vz,vandaar de vaak overdreven aanhef van topics
Als ze gewoon hadden neergezet Helenius tekent by Aston Villa leest bijna niemand het topic

18 juni 2013 om 16:27

Ze vergissen zich denk ik, Feyenoord heeft daar zelfs op de tribune gezeten om hem te bekijken weet ik, ook Twente heeft geïnformeerd meen ik.

Denk gewoon een simpele vergissing, of heeft iemand wat over het hoofd gezien.

Verder was het volgens mij wel een goede speler lijkt het me, en Aston Vila is lekker bezig deze transfer periode

Edit:

heb toch even gezocht op google ;-)

Ajax heeft wel degelijk intresse (november vorig jaar) gehad in deze jongen, net als Feyenoord en Twente (april vorig jaar), verder als in de gaten houden is het echter niet gekomen........waarschijnlijk dus niet goed genoeg voor deze clubs.

Bron Vi:

Ajax volgt al geruime tijd de verrichtingen van de Deense spits Nicklas Helenius van Aalborg BK. Hij geldt in zijn land als een toptalent en speelde zichzelf dit seizoen in de kijker bij meer buitenlandse clubs. Zijn zaakwaarnemer Mads Bach Lund bevestigt dat scouts van de Amsterdamse club regelmatig naar Denemarken gaan om zijn cliënt in actie te zien.

Afgelopen vrijdag was er een Ajax-delegatie aanwezig bij het competitieduel van Aalborg met Randers FC. Helenius, van 8 mei 1991, maakte de enige treffer en heeft in achttien wedstrijden inmiddels acht keer gescoord. In 2005 stapte hij als junior over van Svenstrup-godthåb IF, de club in zijn geboorteplaats Svenstrup, naar Aalborg.

18 juni 2013 om 16:40

Ajax heeft deze speler meerdere malen gescout dus ze waren weldegelijk geintreseerd.

18 juni 2013 om 16:43

Dat betekent niet dat ze 'gegrepen' hebben. Hiermee wordt bedoeld dat je concreet bent. Als je niet grijpt, kun je ook niet misgrijpen.

Villa is lekker bezig! Vierde aankoop in 3 dagen tijd! Ze zijn ook nog bezig met linksback Antonio Luna van Sevilla.

Ik denk dat de schrijver van dit stuk het niet goed begrijpt. Ajax heeft nooit serieuze interesse in deze speler gehad. Hij stond op de schaduwlijst, mocht een van onze spitsen wegvallen. Met Kolbein Sigthorsson en Danny Hoesen in je selectie zou deze aankoop op het moment zeer onnodig geweest zijn.

18 juni 2013 om 16:05

Wat zien jullie ajaxieden toch in die hoessen..begrijp daar daadwerkelijk geen drol van..die jongen is toch niet van het niveau wat ze in de hoofdstad na willen streven?

18 juni 2013 om 16:09

Jij oordeelt zeker alleen op zijn wedstrijdje tegen Spanje of niet?

Wanneer je hem vaker in actie zou hebben gezien weet je genoeg. Die jongen heeft veel talent en heeft dit jaar reuzensprongen gemaakt in zijn ontwikkeling. Kan goed meevoetballen en heeft een actie in huis. Laat het team beter spelen en heeft overzicht. Hele goede twee spits die ook nog eens voor een zacht prijsje is gehaald.

18 juni 2013 om 16:10

hij is overal een aardige speler zou het goed doen bij een subtopper en is nog best jong hij is trouwens de tweede keuze en kost weinig dus waarom niet?

18 juni 2013 om 16:11

Ik vind toch dat Hoesen wel heel erg veel progressie heeft gemaakt het afgelopen seizoen en ik denk ook niet dat zijn ontwikkeling al klaar is. Bovendien waren de verwachtingen klein en heeft hij weinig gekost. Ik vind het nu al een prima speler die erg dicht tegen de basis aan zit.

18 juni 2013 om 16:55

Heb je hem überhaupt wel eens zien voetballen? Dan zie je alles wat de mensen boven mij over hem zeggen.

18 juni 2013 om 17:27

Ja ik heb hem meerdere malen zien voetballen..en nee ik vind het nog steeds geen speler die Ajax beter maakt..jullie elftal zit goed in elkaar maar de killerspits die jullie altijd jaren in huis hadden ontbreekt nu gewoon..kan gebeuren hoor maar ga die Hoessen nou niet groter maken dan dat hij in werkelijkheid is..

18 juni 2013 om 17:47

In ons systeem past geen killerspits, want door onze tactiek krijgt de #9 hooguit een paar kansen per wedstrijd. Als hij die scoort is het mooi meegenomen (wat Kolbein meestal wel doet). Het overgrote deel is vooral veel bewegen, mee voetballen en dienen als aanspeelpunt. Daar zijn Sigthorsson en Hoesen erg voor geschikt en daarom zijn we zeer content met deze 2 toppers.

18 juni 2013 om 18:14

Ben ook niet zo kapot van Hoessen.. We hebben te snel toegehapt bij Siggy, want op dit moment speelt er in Nederland één echte Ajax spits; Finnbogason..

18 juni 2013 om 18:59

Finnbogason zou een hele grote flop worden bij Ajax. Ik denk dat zijn afmaken ongeveer even goed is als Sigthorsson, maar itt z'n landgenoot is het totaal geen aanspeelpunt en kan hij maar matig mee voetballen.

18 juni 2013 om 19:28

Finnbogason is juist een goed bewegende speler en kan perfect een bal bij zich houden. Misschien moet je wat wedstrijden van Heerenveen gaan bekijken, in plaats van hooguit de samenvattingen.. En gewoon eens een wedstrijd op één specifieke speler letten. Want jij baseert je nu op niks..

18 juni 2013 om 20:14

Finnbogason kan in mijn ogen maar matig een bal bij zich houden en heeft ook zeer regelmatig balverlies.

Hmm, best apart. Zover ik weet heeft Ajax nooit concrete interesse gehad, tuurlijk keken ze wel naar hem maar om nu te zeggen dat Ajax misgrijpt vindt ik overdreven, als ze een bod hadden geplaatst had ik het wel begrepen nu was er gewoon een blik op deze speler gevallen, veel ophef zonder goede reden.

Wanneer gaat Ajax nou ook op Nederlandse spelers focussen? Is dit soms een Deense vereniging of zo? Zo help je je eigen land niet tot een hoger niveau. Nederlandse spelers hebben ook de Cl/el nodig om zich te ontwikkelen. Ja, laat maar Denemarken helpen met hun spelers, bah!!

18 juni 2013 om 15:59

Sinds wanneer is het in Ajax belang om alleen maar Nederlanders op te leiden? Als de club beter wordt van (goedkope) betere buitenlandse talenten, waarom zouden ze dat dan niet doen? Ajax is een club en vertegenwoordigt niet de landsbelangen als prioriteit.

18 juni 2013 om 16:53

Ajax heeft ook baat bij een hoge klassering van Nederland. bah, kijk maar naar PSV supporters die allemaal hun club steunen toen PSV het EL liet lopen want ze denken alleen maar naar club belang, waar zit PSV nou? straks wordt NL ingehaald door Rusland en Belgie.

18 juni 2013 om 17:01

wij zullen nooit nederland inhalen hoor wij zitten hier met dezelfde shit.

mijn ploeg club brugge is een hele hoop grieken aan het binnenhalen en eigen jeugd krijgt amper een contract.

ik zie onze competitie als buitelands afval dat overschiet.

18 juni 2013 om 17:44

Adlin ik heb geen idee of je dom bent, of je dom voordoet. Ajax heeft geen enkel belang bij de Fifa ranking van Nederland, wel bij de Uefa coëfficiënten, maar als buitenlandse talenten daarvoor beter zijn vervalt dat argument ook. Voor Ajax maakt het niets uit of de Nederlands elftal spelers bij Ajax, Psv, Arsenal of Barcelona spelen.

Edit:
Het beste voorbeeld is Engeland, waar de topclubs volgestouwd zijn met buitenlandse spelers. Kan die clubs het verrekken dat het Engelse team al jaren niet presteert, dat is niet hun verantwoordelijkheid.

18 juni 2013 om 17:56

@ België

Bij Club Brugge is het inderdaad wat minder qua jeugd, hoewel op het einde van het seizoen toch enkele jonge Belgen hun kans kregen (verstraeten, Mechele,... denk ik). Alleen snap ik niet waarom ze altijd maar nieuwe keepers kopen. Met Coosemans hadden ze een vrij groot talent en ook D'hoest schijnt een groot talent te zijn. Dan snap ik niet waarom je Jorgacevic koopt, die heel veel geld gekost heeft en nooit echt top is geweest, zelf niet in België (zeg ik als Gent supporter).

Maar bij Anderlecht, Standard, Genk (dit seizoen minder) en Zulte-waregem krijgen jonge Belgen/spelers toch echt wel hun kans. Enkel Gent en Club Brugge (van de grotere clubs) kunnen inderdaad nog een pak beter doen wat dat betreft, hoewel ook bij Gent (heel af en toe) toch al enkele jeugdproducten hun kans krijgen.

18 juni 2013 om 16:01

Ajax?
Het gaat om Aston villa he?
Ajax is niet eens concreet geweest.

18 juni 2013 om 16:02

Ja dus? Ajax heeft niks met het Nederlands Elftal te maken. Terecht dat Ajax focust op het beter maken van hun team.

18 juni 2013 om 17:01

Ajax en al de eredivisie clubs hebben baat bij een hoge klassering van Nederland - in alle facetten van voetbal. kijk maar naar Engeland waar alleen maar buitenlandse spelers worden gehaald - zijn ze beter geworden? nee, ze worden ingehaald door Spanje en Duitsland dat profiteren van hun eigen spelers die worden zelf opgeleid.

18 juni 2013 om 17:17

Hoezo? Engeland heeft nog steeds de sterktste competitie. Weliswaar wat minder de laatste 2 jaar, maar komend jaar worden alle Engelse clubs weer sterker, mede door nnieuwe tv-rechten (of hoe dat ook mag heten).

18 juni 2013 om 17:10

Ten eerste wilden ze deze Helenius helemaal niet kopen, en hebben ze hem misschien alleen een keer gescout. Maar tuurlijk lopen er wel wat Denen rond, maar dit is vooral te wijten aan het feit dat Nederlandse clubs of niet willen verkopen aan Ajax of alleen voor absurde bedragen.

18 juni 2013 om 17:38

NL clubs willen de concurrentie niet versterken dus vragen de hoofdprijs aan ajax
daarom gaan zij in hun geliefde scandinavie kijken waar de zeer talentvolle eriksen en fischer vandaan komen

VZ zit volgens mij in zwaar weer. De laatste tijd staan er gewoon leugens en foute conclusies in de artikelen die gepubliceerd worden. Hoe kan Ajax naast deze voetballer grijpen? Ze hebben nooit concrete interesse getoond, nooit een bod of wat dan ook uitgebracht. Hij werd enkel gevolgd indien een spits zou vertrekken. Maar goed, sensatie moet het blijkbaar winnen van nieuws dat daadwerkelijk klopt. Verpaupering.

18 juni 2013 om 16:00

Inderdaad, ik heb zojuist eenzelfde reactie geplaatst met de inhoud:

"ajax werd voorheen gelinkt aan deze speler enigszins gecharmeerd van hem, maar zijn nooit serieus geweest om hem te benaderen. Met Sigthorsson en Hoessen lopen twee prima spelers in het eerste elftal."

Maar die reactie werd ook verwijderd.

18 juni 2013 om 17:11

Dit is al het zoveelste bericht rondom deze Helenius waar Voetbalzone Ajax in betrekt. Het slaat nergens op, Ajax is en was helemaal geen partij in deze ontwikkelingen. Maar blijkbaar vinden sommige mods hier het leuk om de boel lekker op te ruien, om daarna weer belangrijk te kunnen gaan doen en stoer reacties te verwijderen die ze zelf uitlokken. Redelijk puberaal.

Gelijk heeft Helenius. Wie bij Aston Villa kan en mag spelen zal daar de voorkeur aan geven dan aan een club als Ajax. Het niveau Premier League is wel even iets hoger dan onze Mickey Mouse Eredivisie.

18 juni 2013 om 16:03

Plus dat je met Villa ook Europa ingaat in de CL nog wel.
En een meer dan reele kans maakt op titels en bekers en europese titels

Domme reactie

Ogh ogh ogh wat zijn de meeste Ajacieden op hun teentjes getrapt zeg. Ja er heeft wel eens een artikel over de vermeende interesse van Ajax in Helenius. Maar zodra het 'niet uitkomt' moet VZ eens ophouden met liegen? En wel zelf blijven roepen dat BVB interesse heeft in Eriksen en dat voor waar nemen zonder dat er ook maar één officieel bericht van BVB hierover te vinden is..

OT: Ik laat me helemaal verrassen door deze speler. Het zou erop kunnen duiden dat Benteke dan toch gaat vertrekken.. Ik ben benieuwd!

18 juni 2013 om 16:07

Die hebben zulke korte tenen

18 juni 2013 om 16:13

Waar het om gaat is dat het al lang duidelijk is dat deze Helenius voor Ajax niet haalbaar is.
Dat is al dik een half jaar duidelijk, en veel langer ook, dus daarmee was het boek Helenius allang dichtgeklapt voor Ajax. Over en uit. Dus van ergens naast grijpen is totaal geen sprake.

Maar VZ brengt het alsof er NU nog steeds een keuze was tussen Ajax en een andere club.

18 juni 2013 om 16:22

Hahaha ik ben het echt volkomen met je eens. Spelers die nu zeggen dat ze niet voor ons willen spelen, gaan meteen op de brandstapel, zijn onwaardig, geldwolven, vergooien hun carriere, mist de juiste mentaliteit, gaat het toch niet redden... Etc. Etc. Bla bla bla. Ajax is een fantastische club en we hebben een geweldenaar als trainer, maar er zijn ook nog andere mooie clubs in betere competities met een dikker salaris, so quit whining and move on!

18 juni 2013 om 17:33

Interesse en ergens naast grijpen zijn 2 verschillende begrippen. Dat Ajax Helenius interessant vond wil niet zeggen dat ze pogingen hebben gedaan om hem te halen, hij stond slechts op de schaduwlijst.
.
BVB heeft ook enkel interesse maar is nog niet concreet geweest, de berichtgeving over interesse is derhalve dus gewoon juist. 2 dingen aan elkaar linken die niet bij elkaar horen, blijft een leuk fenomeen hier.

18 juni 2013 om 18:12

Jk-ajax, vanwaar 'de interesse' ? Waar is het schaduwlijstje van Bvb, of iets anders op feiten gebaseerd, waaruit blijkt dat BVB interesse heeft?
Stond een leuk stukje in de Volkskrant, over hoe Ajax Eriksen aanprijst tegenover Dortmund, in plaats van dat er daadwerkelijk interesse is. De Boer en consorten doen heel interessant en geheimzinnig over de combinatie BVB en Eriksen, terwijl er vanuit de andere hoek 0,0 procent over gesproken wordt. :-) Maar agh, die stukken zijn wel interessant genoeg is't niet?

Heb deze spits nog nooit zien spelen, maar hij stond als ik het goed heb op de lijstjes van meerdere clubs, dus hij moet wel wat kunnen. Vraag me af of hij juist samen met Benteke zal kunnen gaan spelen, of dat men al inspeelt op een vertrek van Benteke.

Aston Villa gaat voor de jeugdige (betaalbare) talenten te gaan zo te zien.

Ben benieuwd wat Lambert met volgend jaar kan doen met een gerenoveerde jonge selectie.

Even serieus. Wat is dit voor titel VZ? Dit is wel echt het dieptepunt. Ajax werd een jaar geleden vaag in verband gebracht met deze spits, en Ajax grijpt er nu naast?

Ongelofelijk. Maar duidelijk dat doorgroeien er verder niet meer in zit.. op deze manier blijf je altijd een onprofessionele website.

18 juni 2013 om 16:23

Speciaal voor jou... Slappeling!

Hahaha ik ben het echt volkomen met je eens. Spelers die nu zeggen dat ze niet voor ons willen spelen, gaan meteen op de brandstapel, zijn onwaardig, geldwolven, vergooien hun carriere, mist de juiste mentaliteit, gaat het toch niet redden... Etc. Etc. Bla bla bla. Ajax is een fantastische club en we hebben een geweldenaar als trainer, maar er zijn ook nog andere mooie clubs in betere competities met een dikker salaris, so quit whining and move on!

18 juni 2013 om 17:33

Als je niet snapt wat zijn punt is dan kun je dat beter vragen. Je gehele reactie heeft niets, maar dan ook niets te maken met hetgeen hij zegt. Verder dan wat populaire uitspraken kom je eigenlijk niet. Het punt is dat de titel simpelweg niet waar is, niet meer en niet minder. Kom jij aan met een brandstapel etc.

18 juni 2013 om 16:24

Owh wacht... VZ heeft het gedaan, nou dan... Nee nog steeds een huilebalk.

18 juni 2013 om 16:32

Volgens mij volg je het niet helemaal. Je slaat helemaal de plank mis namelijk. Mijn reactie is geen frustratie dat hij niet naar Ajax komt. Ik was deze kerel allang vergeten. Hij is namelijk al tijden terug een keer half in verband gebracht met Ajax. Zou mij een zorg zijn dat Ajax er naast grijpt. Maar Ajax is totaal onrelevant in deze zaak. Ajax grijpt niet mis, want Ajax was helemaal niet geinteresseerd. Wat vaag in verband gebracht met hem een jaar geleden.

Misleiding van de bezoeker noem je dat. Lachwekkend.

18 juni 2013 om 16:49

Zullen we dan ook geen stukken schrijven over de interesse van BVB in Eriksen, want die is tenslotte alles behalve concreet!

Wat een poll van VZ ook weer.

Dit- en vorig seizoen schommelde Aston Villa onderin de Premier League. In het seizoen 2010/2011 eindigden ze nog wel in het linkerrijtje, maar om nou eens te zeggen dat ze mee gaan doen in de subtop en eventueel Europees voetbal afdwingen gaat we dan wat te ver.

Nou, die poll slaat ook nergens op.

Net alsof Aston Villa door 1 extra aankoop in een keer van de degradatiezone naar europees voetbal kan gaan. In Engeland is dat toch net iets lastiger dan hier.

Wie wil er nu in de zwakkste competitie spelen als jr naar de première leauge kunt gaan?

Onzin, heeft ajax een bod gedaan? of naar hem geinformeerd? Nee en nee..
Suggestieve kop weer, kom op zeg.
Ik snap best dat deze site gevuld moet worden maar liever iets minder nieuws dan dit soort berichten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren