Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ze moeten de Gouden Bal naar Messi vernoemen'

Laatste update:

Zlatan Ibrahimovic speelde een seizoen voor Barcelona en bewaart geen goede herinneringen aan dat jaar. De aanvaller van Paris Saint-Germain toonde zich maandag op de persconferentie desondanks opvallend positief over de Spaanse club, die het dinsdag in de Champions League opneemt tegen PSG. Ibrahimovic weet dat zijn ploeg vooral op Lionel Messi moet letten.

/

Volgens Ibracadabra bestaat er geen twijfel dat Messi de beste speler van de wereld is: "Ze zouden de Gouden Bal naar Messi moeten vernoemen, want hij zal de prijs nog een paar keer gaan winnen. Of hij de beste speler ooit is? Daar moeten we nog wat langer voor wachten", zei Ibrahimovic, die Barcelona beschreef als 'de beste ploeg ter wereld en waarschijnlijk ook de beste ploeg ooit'.

Ibrahimovic moest het eerste duel met zijn oude werkgever eigenlijk missen wegens een schorsing, maar PSG vocht de straf met succes aan en zag de schorsing gehalveerd worden, waardoor de topscorer van de Ligue 1 dinsdag gewoon aan de aftrap kan verschijnen. "Daar ben ik erg blij mee, want ik vond de straf al te zwaar", zei Ibrahimovic. "Gelukkig kan ik gewoon meedoen."

Lionel Messi is de beste voetballer ooit

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nee, Lionel Messi is niet de beste ooit. De opleidingen worden op veel plekken steeds beter, dus ik verwacht veel in de toekomst. De mens ontwikkelt zich ook steeds, en de mens kan zich zo ontwikkelen dat de mens meer met een bal kan doen. Coördinatie etc. Ik denk dat de voetbalgekte in de loop van de jaren zal toenemen, en dat kinderen later al op hun 2e naar een voetbalschool worden gestuurd

1 april 2013 om 19:58

@xelcuklnan

Dat is iets wat onvermijdelijk is inderdaad. Er zullen steeds betere spelers opstaan. Lijkt mij eigenlijk beter om te spreken van de beste speler van een generatie.

1 april 2013 om 19:59

Met de beste ooit bedoelen ze de beste ooit tot nu toe natuurlijk, dat je dat niet snapt... Och och

1 april 2013 om 20:17

Ooit betekent aller tijden. Als 'ze' tot nu toe bedoelen, moeten ze een ander woord gebruiken..

1 april 2013 om 20:28

Met de beste ooit kan je ook bedoelen dat je ooit de beste wordt.

1 april 2013 om 20:33

Onzin natuurlijk. Messi is nu de beste ooit, want er is geen betere voetballer geweest. Als die in de toekomst opstaat is Messi niet meer de beste speler ooit. Nu dus nog wel.

1 april 2013 om 21:21

het is geïmpliceerd, als d mensheid nog 300.000 jaar voortbestaat en voetbal blijft bestaan is het ondenkbaar dat er geen betere komt, maar dat kun je allemaal niet weten.

1 april 2013 om 22:48

xelcukinan, beste ooit is beste tot heden.

ook al betekend ooit allen tijden, je moet bij deze weten dat je niet in de toekomst kunt kijken, dus je messi is de beste allen tijden

2 april 2013 om 10:14

De beste ooit is gewoon correct gebruikt! De beste ooit is gewoon de beste tot nu toe. Wat er in de toekomst gebeurt is nog niet gebeurd en valt dus niet onder 'ooit'

De beste voetballer die we Ooit hebben gezien, is waarschijnlijk Messi. Ik ben er een beetje bang voor dat hij die titel nog heeeeeel lang gaat dragen.

Maar dat is niet mijn mening. Naar mijn mening is Maradona de beste speler ooit. Maar het is een mening..

1 april 2013 om 20:00

Zo beredeneerd zijn Maradonna, Cruiff en Pele ook maar gewone voetballers. Je moet het natuurlijk ook wel in perspectief kunnen zijn. Niet alleen mensen ontwikkelen zich steeds meer, ook de materialen e.d. doen dat.

1 april 2013 om 20:14

Betere ontwikkeling zorgt net voor nivellering van niveau, waardoor het des te knapper is om er met kop en schouders boven uit te steken in verder ontwikkelde tijden. Daarnaast is het onwaarschijnlijk dat de ontwikkeling zich met hetzelfde tempo voortzet. Er zit gewoon een maximum aan en hoe dichter je bij het plafond bent, hoe langzamer de ontwikkeling gaat. Ik denk dat we momenteel op een punt zitten dat de ontwikkeling meer te zoeken is in details.

1 april 2013 om 20:35

@barca1899

True that. Wijze woorden. De technologie groeit hard (exponentieel zelfs). Maar in hoeverre is de mens in staat om die ontwikkelingen bij te benen? Ook het menselijk lichaam heeft inderdaad limieten. Echter door de enorme globalisering van de sport zullen er allemaal slapende reuzen ontwaken (zoals de VS, China etc.) verwacht ik. Steeds meer mensen zullen gaan voetballen en daarom is het dan ook onvermijdelijk. Dat denk ik dan..

1 april 2013 om 20:19

Natuurlijk worden middelen en trainingen beter waardoor een speler beter zou kunnen worden. Maar op een gegeven moment zit iemand op de max van de kunnen van een mens.

Een goed voorbeeld hiervan is Usain Bolt bij het atletiek. Op een gegeven moment zit je op het maximale fysiek voor je sport.

1 april 2013 om 21:13

wie zegt dat usain op zijn maximale zit?

1 april 2013 om 21:25

Onderzoekers en experts. Duh..

1 april 2013 om 22:17

nee, want onderzoekers zeggen dat Usain nog lang niet op het maximale fysiek is. over 70jaar kunnen de top atleten al in 9sec 100m rennen.

1 april 2013 om 22:29

Zolang je geen verwijzing geeft naar een fatsoenlijke bron is dat niet zo 'duh'.

De mens is nog niet het snelste dier op aarde en er is altijd ruimte voor verbetering.

Zelfs al is het verloop van deze verbetering soortgelijk aan die van die van de wortel uit X, ruimte voor verbetering is er.

2 april 2013 om 00:13

Ik ben door een moderator op geattendeerd dat ik geen bronnen mag plaatsen dus helaas.

En wat heeft het menselijk fysiek met een dier te maken?

2 april 2013 om 02:20

In dat geval neem ik je niet kwalijk. Mijn excuses.

Met mijn opmerking over het 'snelste dier' doel ik deels op evolutie. Hoewel de kans ontzettend klein is, zou het theoretisch zo kunnen zijn dat wij ons evolueren naar een menselijk fysiek dat in staat is sneller te rennen dan dat wij nu kunnen.

Omdat wij op dit moment bij lange na niet het snelste dier op aarde zijn, is het ook niet onlogisch dat er op dat gebied snelheid kan worden geboekt.

Echter, evolutie baseert zich op het aanpassen aan de omgeving en aangezien onze natuurlijk omgeving geen noodzaak biedt om sneller te kunnen rennen, zal deze aanpassing hoogstwaarschijnlijk uitblijven.

Hoe dan ook, mijn uiteindelijke punt is dat er in de toekomst altijd mensen geboren kunnen worden die met de juiste inspanningen sneller kunnen rennen dan Usain Bolt, waardoor er waarschijnlijk geen absoluut maximum is.

1 april 2013 om 20:27

Dat betekend dus dat de tegenstanders zich ook ontwikkelen, dat heft elkaar weer op. Als Messi dit nog een paar jaar volhoud is het wel echt de beste ooit!

1 april 2013 om 20:28

Er zal altijd wel een speler zijn die misschien technisch verfijnder zal zijn dan Messi (voorbeeld nu al is Iniesta), er zal ook wel altijd een speler zijn die sneller is als Messi (voorbeeld nu is Cr7 of Walcott), er zal ook wel een speler zijn die tegen dan misschien net meer inzicht heeft als nu (voorbeeld nu Xavi/pirlo) daarin heb je gelijk.

Zal er er echter iemand zijn die alle records zal breken die Messi nu al op zijn 25ste heeft gemaakt? 4x achter elkaar (zeg maar gerust 5x) Fifa world player, 91 goals in één kalenderjaar, 50+ goals in een jaar maken in een sterke competitie, 19x achter elkaar scoren tegen elke tegenstander van de competitie?

Mijn antwoord is neen, praktisch onmogelijk, kans is vrijwel onbestaande en waarom? Je zegt het zelf spelers evolueren en verdedigers zullen waarschijnlijk in de toekomst nog moeilijker te passeren zijn, keepers zullen betere reflexen hebben etc + Messi heeft nog jaren te gaan om zijn adembenemende records aan te scherpen mits hij gezond blijft natuurlijk.

Ik heb al veel goede spelers mogen meemaken: Ronaldo (de Lima),nedved, Figo, Zidane, Henry, Ronaldhino, Kaka, etc maar Messi is voor mij gewoon de beste ooit en als je hem live ziet spelen in Camp Nou besef je eigenlijk hoe goed hij is en hoe moeilijk het eigenlijk is wat hij allemaal doet met een bal.

1 april 2013 om 21:28

dat hangt er maar net van af, het is nu onmogelijk om te zeggen als het op de toekomst aankomt.
Ik bedoel maar te zeggen: misschien blijft voetbal nog wel honderden duizenden jaren lang de populairste sport op aarde, misschien wel miljoenen! ikzeg niet dati k dit verwacht ofzo maar het is niet te voorspellen.
En als voetbal we zo lang gespeeld blijft worden is de kans onvoorstelbaar klein dat er in al die duizenden generaties niemand zit die beter is dan Messi.
Misschien zitten we nu wel pas op een duizendste van het voetbal tijdperk, nou dan weet ik wel zeker dat Messi niet de beste aller tijden zal blijven.

1 april 2013 om 21:36

Er zal altijd wel een speler zijn die misschien technisch verfijnder zal zijn dan Messi (voorbeeld nu al is Iniesta), er zal ook wel altijd een speler zijn die sneller is als Messi (voorbeeld nu is Cr7 of Walcott), er zal ook wel een speler zijn die tegen dan misschien net meer inzicht heeft als nu (voorbeeld nu Xavi/pirlo) daarin heb je gelijk

wat je nou eigenlijk zegt is dat er n hoop voetballers zijn die van elke kwaliteit van messi allemaal een stukje hebben en er iets beter in zijn?

1 april 2013 om 21:42

Je begrijpt nog steeds niet wat hij bedoelt.

Juist als voetbal langer bestaat zal het steeds moeilijker worden om beter te zijn dan andere voetballers of vaker te scoren omdat keepers en verdedigers ook beter worden.

Dus de kans dat er een speler als Messi zal opstaan zal steeds kleiner worden, ook ak kan je nooit zeggen dat het niet zal gebeuren.

Maar dat kan je dan over alles wel zeggen.

1 april 2013 om 22:05

Ik bedoel daarmee dat Messi misschien niet fysiek of technisch de allerbeste is als je puur kijkt naar sprintsnelheid, schotkracht, sprongkracht, koppen, zwakker been, 1ste baltoets etc.

Hij is echter qua voetballer in aanvallend opzicht gewoon DE complete voetballer. Hij heeft zo'n hoge handelingssnelheid en zo veel natuurlijk voetbaltalent/voetbalinstinct dat hij zowel assist als goals als openingen in een aanvallende fase aan de lopende band produceert.

Hij hoeft niet goed te kunnen koppen, hoog te springen of een goede rechtervoet te hebben want hij maakt alles goed met zijn natuurlijk instinct om de juiste (loop)acties te maken, de juiste pass te kiezen of de juiste hoek te kiezen om een schot te plaatsen. Iemand die zo beslissend is in zowel een aangever-rol als in een afwerker-rol is in mijn ogen gewoon compleet en dit maakt hem de beste.

1 april 2013 om 22:07

@ Buzzmeister. Zeg inderdaad nooit nooit maar ik zal zo'n speler tijdens mijn leven dan niet meer meemaken als je weet dat ik nu 28 jaar ben :-).

3 april 2013 om 14:56

dat is waarschijnlijk wel waar inderdaad

1 april 2013 om 20:34

Oja en overschat de evolutie qua coördinatie niet zo erg. Zullen wij niet meer meemaken hoor.

1 april 2013 om 21:19

meestal is met "de beste speler ooit" geïmpliceerd dat we nog niks over de toekomst weten en is het dus eigenlijk "de beste speler tot nu toe".
Dat word er toch mee bedoeld of ligt het aan mij?

1 april 2013 om 22:09

Als je dat zo zegt dan heb je inderdaad gelijk. Het zou correcter zijn als men zou zeggen de beste voetballer in de voetbalgeschiedenis.

2 april 2013 om 00:02

Ibra is beter

Messi zou vast blij met zijn compliment van Zlatan.

1 april 2013 om 19:57

Haha Zidane ja!

1 april 2013 om 20:04

Dat zijn Zidane en Ronaldinho, Messi hoort daar niet bij.

1 april 2013 om 20:11

Die horen er alle twee niet bij.
Maradonna cruijff zijn dat.
En pelè heb ik nooit zien spelen daarom staat hij er niet bij maar als ik mensen hoor over hem hoort hij er ook bij.

1 april 2013 om 20:21

Dat heb je duidelijk geen idee wat Zidane en Ronaldinho op technisch aspect aan het veldvoetbal hebben toegevoegd.

1 april 2013 om 20:27

Zidane die werdt gedragen door de beste generatie die Frankrijk ooit gehad heeft en door het Galactico's project? Laat me niet lachen die man had Flair ja maar de beste niet in de buurt. Ronaldinho die maar 4 jaar echt gevoetbald heeft... Mag je nog niet eens noemen.

1 april 2013 om 20:32

Zidane heeft net zoveel bereikt als Maradonna.

1 april 2013 om 20:38

Waarom word ronaldo niet genoemd als je het over bereiken hebt?
Cruijff maradonna hebben het voetbal verandert.
Dat kan je van zidane niet zeggen.
En zeker cruijff heeft het verandert.

en ze zouden een prijs moeten voor de meest onzichtbare spits in de CL, want Ibracadabra is Ibracadabra tijdens de meeste CL wedstrijden

Messi heeft een paar geweldige seizoenen gespeeld, maar naar mijn mening verdient hij de Gouden Bal van 2010 en 2012 niet.

De beste speler ter wereld bestaat niet. Elke generatie kent haar beste spelers en spelers als Ronaldo en Messi zijn de beste van hen generatie. Varane en Isco van de volgende etc. etc.

1 april 2013 om 22:04

Het gaat bij de gouden bal niet om wie het beste speelt of het meeste scoort maar om wat honderden trainers, journalisten en voetballers vinden dat de beste is.

En als je zoveel mensen naar hun mening vraagt dan is de uitkomst gewoon bepalend en zal echt niet ver van de waarheid zitten.

Mensen doen alsof Messi een koekenbakker was in 2010 en dat ie het absoluut niet verdiende of zo.

2 april 2013 om 01:05

In 2010 en 2012 verdiende hij het ook helemaal niet op voetballend niveau etc.
Als je zegt dat hij een koekenbakker is, dan zit je er ook erg ver naast, maar het is wel zo dat de Ballon d'or vooral een populariteitsprijs is. Messi lijkt de ideale schoonzoon, terwijl Ronaldo wel zijn trekjes heeft. Sneijder won hem waarschijnlijk niet, omdat er geen gigantische hype om hem heen is ontstaan.

2 april 2013 om 09:30

in 2010 verdiende Andrés hem. Dirigeerde Spanje na de WK Titel.

2 april 2013 om 11:39

opvallende voorspelling: Varane en Isco.
Ik zie toch wel grotere talenten dan Isco op het middenveld in de vorm van Mario Gotzë, Jack Wilshere en Eden Hazard.
Mensen slaan hen vaak over omdat het un al spelers van wereldniveau zijn en darom bijnan iet als talent worden gerekend. Maar over een jaar of 8 maken zij toch de dienst ui.

2 april 2013 om 15:12

Wilshere zal moeilijk de beste worden, omdat hij vaak geblesseerd is.

Nou, al die verhalen van mensen dat Ibra een hekel aan Messi heeft kunnen ook weer de kast in. Zoals ook in zijn boek staat overigens. Guardiola is de enige boosdoener zegt hij ook daarin.

Haha mooie woorden van iemand waar ik het niet snel van verwacht.

1 april 2013 om 19:59

Hoezo? Omdat Media steeds zijn woorden verdraaien of zelfs zaken uit hun duim zuigen die hij nooit beweerde. Hij had een uitstekende relatie met Messi en de rest, zeker met Pique. De enige waar Zlatan een probleem mee had bij Barca was Pep en niemand anders.

De buitenwereld maakt ervan dat hij steeds gebrand is op Messi en Barca en dat hij ze wil afmaken ofzo...

1 april 2013 om 20:04

Je moet het los zien, ik doel niet op Zlatan-messi relatie maar hij houdt er naar mijn idee meer mensen zwart te maken dan ze de hemel in te prijzen

1 april 2013 om 20:08

Dat valt ook echt wel mee hoor, over Ronaldo heeft hij ook niet echt iets heel verkeerd gezegd, maar de media gaat dan zaken verzinnen. Hij kan enorm arrogant zijn en irritant, maar ik vind het wel een geweldige persoonlijkheid en zijn voetbal kwaliteiten staan ook buiten kuif. Het kan inderdaad soms wat minder bij hem, maar ze vergroten 9/10 zaken echt uit bij hem.

Messi is in een periode van 10 jaar de beste van de wereld.
Maar vergelijk hem niet met mensen uit andere perioden, het voetbal is compleet veranderd.
En Messi (net als Cruijff) heeft het smetje dat hij nooit een groot toernooi heeft gewonnen.

1 april 2013 om 20:06

Ik vind die verheerlijking van die oude tijden zo'n onzin.
Zo'n van hanegem zou tegenwoordig echt niet boven uit steken
Jammergenoeg toen wel want nu krijgen we nog jaren aan zijn onzin om onze oren.

1 april 2013 om 20:08

Dus Zidane (06' ) en Ronaldo ('11) zijn slechter?

hahahahaha

Messi is een zoutzak vergeleken met de Braziliaanse Ronaldo, die zowel met rechts als met links wonderbaarlijk voetbalde. Scoorde altijd en overal en na zijn blessure, een van zijn grootste blessures, keerde hij terug op het WK waar hij Brazilie naar de wereldtitel loodste.

1 april 2013 om 20:16

Dus omdat Messi zijn linkerbeen prefereert is hij een zoutzak? Maradona dan ook?

1 april 2013 om 21:38

messi doet ook acties met rechts, let er maar is op

1 april 2013 om 20:18

Waarom zegt een jan mulder dan, die alle groten heeft zien spelen, dat hij nog nooit zon goede voetballer heeft gezien? die heeft pele, cruijff enz, gewoon aan het werk gezien hoor

1 april 2013 om 20:26

Dat is een mening er zijn ook sommige van vroeger die weer Maradonna, Cruijff of Pele boven Messi vinden.

2 april 2013 om 00:08

Gelukkig probeert Jan Mulder ook niet te provoceren

Het word genieten morgen met deze twee legendes.

Messi is niet beter dan die of die, Messi is gewoon de beste voetballer die ooit heeft bestaan. Of je het nu wilt of niet.

1 april 2013 om 20:02

Nou dat jou mening, veel heeft hij te danken aan Xavi en Iniesta.
Want bij Argentinie als hij het alleen moet doen faalt hij.

1 april 2013 om 20:25

Twee duimen omlaag voor jou

1 april 2013 om 20:25

Nooit, nooit een objectieve reactie gezien van jou op een topic van Barça of Real Madrid.. Ongelooflijk kinderachtig persoon..
Op deze artikel alleen al 2 of 3 provocerende reacties..

Als je nog steeds niet weet dat zijn spel bij het Argentijns elftal altijd al goed was en de laatste 2 jaar nog sterk is verbeterd, dan kan ik je eigenlijk niet eens serieus nemen.
Messi had in 2012 de meeste goals voor zijn land van alle voetballers ter wereld, dus als Messi niet eens goed presteert bij zijn land, wie dan wel?

En ja ik weet dat doelpunten niet alles zeggen, maar als je tegen sommigen zegt dat Messi een prima WK speelde, dan zeggen ze ja maar hij scoorde 0 keer etc. etc.

Messi is de laatste 4 jaar de beste speler ter wereld en is hard op weg om de beste speler aller tijden te worden.
Als je al ziet wat hij allemaal heeft bereikt en dat op 25 jarige leeftijd, dat is gewoon ongelooflijk.

Dit seizoen alleen al heeft bijna 150 (!!!) records verbroken en mijlpijlen bereikt.
Dat zegt in mijn ogen ook wat over zijn ontwikkeling, want hij word seizoen na seizoen steeds beter en beter en als je weet dat voetballers rond hun 27ste pas op hun best zijn, dan betekent het dat we waarschijnlijk Messi niet eens op zijn best hebben gezien.

Jammer dat door de rivaliteit tussen Real Madrid en Barça de meeste Madrid fans nooit zullen inzien dat Messi veruit de beste is, want het lijkt alsof zij persé de beste speler willen hebben en anderen proberen te laten geloven dat Ronaldo dit is, maar als je een beetje realistisch bent dan weet je dat Ronaldo op bijna elk vlak achter Messi staat. Gelukkig zijn er wel een aantal objectieve fans die dat wel willen inzien.

Het is ook pijnlijk dat Messi Ronaldo voorbijstreeft op gebieden waar voorheen Ronaldo beter in was. Waar Ronaldo bijvoorbeeld eerst bekend stond om zijn vrije trappen, haalt Messi de laatste 2 jaar bijvoorbeeld veel meer rendement uit directe vrijetrappen dan Ronaldo..

Maar ooit op een dag zullen zelfs diegene die nu op Messi haten, toegeven dat hij de beste is.

1 april 2013 om 20:28

Bij argentinie alleen doen? Argentinie heeft een sterke aanval, het probleem daar is dat die spelers ook doelpunten willen mee pikken, hierdoor blinkt Messi minder uit. Dit maakt hem niet een slechte voetballer, de omstandigheden zijn gewoon anders dan bij Barcelona.

1 april 2013 om 20:28

3 duimen omlaag voor jou

1 april 2013 om 20:32

Mensen hebben twee duimen. Achja, ik zeg dan ook 'mensen'...

1 april 2013 om 20:36

Neymarrulez telt voor anderhalf mens.

1 april 2013 om 20:43

We weten dat je een RMA fan bent, je hebt nog nooit een goed woord over Messi en Barca gesproken, jou neem ik niet serieus, sorry.

2 april 2013 om 00:11

Niet liegen, sinds 2011 heeft Ronaldo 12 vrije trappen gescoord voor real, Messi 10 voor Barca. En alsnog zijn er genoeg gebieden waar Ronaldo Messi de baas is, denk aan z'n schot, snelheid, verkeerde been etc. Al is Leo de beste dribbelaar en baltechnicus ooit. En ook wordt de passing van Ronaldo zeer onderschat, relatief veel assists. Al met al hoort Leo zeker bij de beste maar CR7 ook, als je de cijfers bekijkt.

2 april 2013 om 00:37

En hoeveel vrijetrappen hebben beiden genomen? dus percentage goals tov genomen vrijetrappen? Maakt het een stuk interessanter.. Of is dat nergens te vinden?

2 april 2013 om 11:43

ik snap niet hoe mensen erbij komen dat Messi het slecht doet bij argentinie, want hij doet het geweldig. Niet zo goed als bij barca misschien maar wel goed.
Hij scoorde vorig jaar nog een hattrick tegen Brazilië!

1 april 2013 om 20:27

@younes11 Tsjongejonge wat een goed onderbouwde Mening. Ja, mening ja. Wat Laliga1 zegt over Xavi en Iniesta klopt volledig. Maar de beste vind ik toch Neymar, want hij heeft een k-team om zich heen en moet eigenlijk alles zelf doen. Als je hem een geniale actie ziet maken en hij geeft hem af aan een teamgenoot, die de kans dan verprutst, heb ik bijna gewoon medelijden met Neymar

1 april 2013 om 20:35

Dus als ik goed heb: alleen topspelers in k-teams mogen zo'n prijs winnen? Ok dan, als dat jouw visie op voetbal is. Messi kan er helemaal niets van toch, die doelpunten tegen Milan...doet Neymar gewoon lekker na, toch?

1 april 2013 om 20:45

Neymar moet het eerst maar is zien te bewijzen in een grote competitie. Bij het Nationale Elftal van Brazilië speelt hij ook niet al te best. En je geeft zelf al aan dat Santos een k-team is, (valt best mee opzich), dus dat betekent automatisch dat de hele competitie ruk is. Neymar is een toptalent, die zeker goed kan ballen, maar ik wil het hem hier eerst zien waarmaken. Messi, Ronaldo (cristiano), Maradonna, Ronaldo (luis) bewijzen/hebben zich bewezen in de zwaarste competities ter wereld.

2 april 2013 om 11:44

ja en neymar speelt ook tegen de slechste verdedigers die er nog voor betaalt worden he, hij heeft zich nog nooit bewezen tegen een topclub of land.

Leuke uitspraak van Zlatan.

Dat Messi nog een paar ballen gaat winnen staat vast, maar dat hij de beste is betwijfel ik ligt. De voetbal scholen worden steeds beter en de opleidingen en scouten wordt breder. Talenten vinden en opleiden zal dan gegarandeerd een stuk beter gaan dan eerst. Dus ik verwacht betere spelers in de toekomst.

Dat Blaugrana de beste ploeg op dit moment is staat vast maar, alleen zijn collega met nummer 8 mag zich de beste van de wereld op dit moment noemen.

1 april 2013 om 20:17

Als mensen het hebben over de beste ooit, bedoelen ze tot nu toe... Mensen die nog niet bestaan worden uiteraard niet meegeteld he.

1 april 2013 om 23:42

Natuurlijk zullen er in de toekomst betere voetballers zijn dan Messi. Maar Messi is tot nu toe de beste voetballer die er is geweest. Dat wordt ermee bedoeld.

Iniesta is in mijn ogen de #2 van de wereld. Hij moet Messi toch nog voor zich dulden.

Naast de Puskas Award komt dan een Messi Award? Klinkt niet echt lekker.

1 april 2013 om 19:59

Ik hoop dat dan het Gilette Pro Klassement met ingang van volgend seizoen het Pelle Pro Klassement gaat heten!

1 april 2013 om 20:00

Hahahaha Pep die was goed hahaha

1 april 2013 om 20:06

Maar Gilette was een veel betere voetballer dan Pelle nu is ;

1 april 2013 om 20:10

Ja, ik herinner me nog die geweldige wedstrijden van vroeger. Hij scheerde altijd op volle vaart langs de verdediging, een beetje zoals Bale nu doet.

1 april 2013 om 20:38

Net zoals Mohammed Achmed Polo. Hij was nog beter dan Messi.

1 april 2013 om 21:18

Gouden tijden waren dat nog.

Best een leuk idee. Degene die hem het meest heeft gewonnen wordt ie naar vernoemd tot dat aantal wordt verbroken.

Haha even aan Messi zijn klokkenspel lebberen in de hoop dat hij morgen zijn ploeg bespaard.haha als je nu al zo gaat doen dan zal er morgen niet al teveel overblijven denk ik.

1 april 2013 om 20:08

Dat noemen ze respect hebben voor de andere. Iets waar sommigen aan moeten werken.

Toen Busquets en Dani Alves iets positief zeiden over Ibra waren ze (volgens sommige) ook aan het slijmen.

Het is gewoon respect hebben!

1 april 2013 om 20:23

@ realzidane22:
Jij bent om te kotsen, eerst zeg jij dat Busquets bij Ibra slijmt om bespaard te worden en nu zeg je dat Ibra dit zegt zodat Messi morgen zijn ploeg bespaart. Ga aub een hobby zoeken.

on:
Ik ben het met Ibra eens, dat overtreding van hem was geen extra schorsing waard, hij heeft rood gekregen en een wedstrijd daardoor gemist, meer was het ook niet.

Hopelijk gaan we morgen avond genieten en dat PSG aanvallend speelt, want daar hebben ze de nodige kwaliteiten voor met Ibra, Lavezzi, Lucas en Menez.

Zo zie je maar weer dat de verstandhouding tussen Ibra en de Barca spelers helemaal niet zo slecht was als werd beweerd, Pep was het waar hij een probleem mee had.

Messi onbetwist de #1 van het hedendaagse voetbal!

1 april 2013 om 20:07

Dit klopt niet helemaal; Pep kreeg het pas aan de stok met Zlatan Ibrahimovic toen die in een mindere fase zat, en zijn taken voor het team niet meer ging uitvoeren. Als Zlatan met een ego zo groot als zijn neus gewoon in het teambelang had gedacht was het nooit op een conflict uitgelopen. Guardiola accepteerde het als je fouten maakten, maar als je niet alles voor het team gaf hoefde je bij hem niet aan te komen. Dit doet trouwens helemaal niets af aan het feit dat Zlatan Ibrahimovic in mijn ogen de beste 'pure' centrumspits is van de wereld, en zich bij ieder team bewezen heeft.

1 april 2013 om 20:10

Klopt helemaal wat je zegt, daarom zei ik ook dat hij een probleem had met Pep en niet met de spelers wat overal beweerd werd.

1 april 2013 om 20:13

Inderdaad, maar de woorden van Ibrahimovic worden vaak nogal verdraaid zodat het lijkt of hij nog een ontzettende wrok koestert jegens Barça. Maar volgens mij hebben Ibra en Pep laatst even bijgekletst en is de kou voornamelijk uit de lucht.

Op dit moment steekt hij er duidelijk boven uit met naar mijn mening Ronaldo en Iniesta. Messi is een geniale speler en behoort zeker tot de beste van deze tijd. Maar om hem allerbeste ooit te noemen vind ik wel moeilijk te vergelijken met vroeger, het voetbal word denk ik alleen maar beter later zullen er nog meer grote talenten komen van buitencategorie tevens was het vroeger op bijna elke vlak minder dan nu kijk maar naar onder andere opleiding, medisch en vroeger was het veel fysieker

Ik ben benieuwd wat het morgen word ik verwacht wel een mooie partij. Barcelona is uiteraard favoriet ik verwacht ook dat zij doorgaan maar PSG kan thuis nog wel een gelijkspel of winnen.

1 april 2013 om 23:02

Het komt nu gewoon door een gebrek aan goede spelers of spraakmakers op de gouden bal.

Vroeger had je 10 mensen die alleen kans maakte op de gouden bal .....
- Ronaldo - kluivert - figo - zidane - del piero - shevchenko en zo kan ik wel door gaan .....
Het niveau was toen gewoon beter..... er zijn in mijn ogen maar 2 uitzonderlijke spelers nu en dat zijn Messi en Ronaldo ......

1 april 2013 om 23:39

Het niveau was toen helemaal niet beter. Messi is gewoon zo goed dat dat zomaar lijkt. In de tijd van Zidane, Ronaldo en Sheva zou Messi ook gewoon de beste zijn. Ben ik van overtuigd.

2 april 2013 om 10:52

ik heb het niet over het niveau, ik heb het over de gouden bal verkiezing.

Vroeger maakten meer spelers kans op die uitreiking. Nu zijn het elk jaar maar 2.

Mooi compliment van Zlatan, ik kan niet wachten op de wedstrijd van morgenavond!

Compliment van zlatan? Ik denk eerder dat het sarcastisch bedoeld is....

Beste voetballer is relatief er zijn variabele zoals

- team
- tegenstand
- materiaal

1 april 2013 om 20:32

Sarcastisch? Kan je het weerleggen waarom je dat vindt?
In meerdere interviews heeft hij aangegeven dat hij Messi de beste voetballer vindt.

1 april 2013 om 22:12

Team wil je zeggen dat Ronaldo een minder team om zich heen heeft dan Messi?
Tegenstand wil je zeggen dat Ronaldo sterkere tegenstanders heeft dan Messi?

Materiaal denk je nou echt dat er een verschil zit in materiaal?

Zwakke reactie van een zwak person. Madrista......

Mooi van zlatan om dat te zeggen, hopelyk morgen een top match!

"the golden messi ball" ja zal geweldig zijn!

1 april 2013 om 20:41

Zal wat zijn als de golden Messi ball een keer niet naar Messi gaat. ;p

Op die foto lijkt het trouwens net of Ibrahimovic het jochie met wie hij zojuist het veld is opgelopen groet.

Staat paar artikelen verderop op VZ..

Als ronaldo de techniek had van Iniesta dan was hij waarschijnlijk de beste geweest, maar helaas ze techniek laat hem vaak in de steek...........................messi is gewoon de beste , nog tien jaar genieten op zijn minst.

Ibrahimovic heeft helemaal gelijk. Messi is de beste voetballer die we tot nu toe gehad hebben.

Messi is goed daar kan niemand om heen, maar het is voor mij geen leuke speler om naar te kijken. Hij heeft te weinig creativiteit in zijn acties je weet eigenlijk altijd al wat hij gaat doen, een schijnbeweging of een mooi trucje zit er niet in deze jongen. Alsnog is hij wel de beste speler in de wereld.

Ik kijk liever naar een Ronaldinho die geweldige trucjes en slimmigheidjes zijn tegenstander te slim af kon zijn of een bal over zijn directe tegenstander heen lobt en vervolgens weer gewoon veder dribbelt.

1 april 2013 om 22:13

Waarom is het dan dat Messi zonder ''creativiteit'' zo 5 man passeert waar anderen moeite hebben met 1 tegenstander ? Sorry maar dit getuigt gewoon van niet voldoende verstand hebben van voetbal.

@jianibr Ik ben het zeker eens! br Ik heb me ooit ingekeken/gelezen op de spelers van voor mij tijd lees Pele, maradona, cruijf, cruijf, beckenbauer, platini.. Noem het op.br Wees het met me eens of niet, het zal heeeell lang duren voor er een speler opstaat die groter zal zijn dan de kleine man.br Wat ik bij wil voegen is het boek van zlatan waarom hij niet de voorgetrokken rol van vd vaart kon accepteren bij ajax maar wel die v messi bij barca, terwijl hij op dat moment een betere kruze voor despits/aanvaller positie was.br Messi is de allerbeste tot nu en voor de komende decennia maar zlatan kunnen we gerust ook in een rijtje plaatsen met henry, bergkamp, zidane, maradonna, figo,ronaldo9, nedved, pirlo, Cr7, ronaldinho, maldini, stam, seedorf, cantona en nog een stuk of 20 namen.br Zlatan is behalve een voetballer ook een persoonlijkheid op zich en dat zal hem onvergetelijk maken. Wat dat betreft kunnen we alleen maradonna en cantona op het zelfde podium plaatsen dus wat mij betreft mag er behalve 'de messi award' ook nog een 'zlatan award' komen voor de meeste voetbal betrokken en sociaal betrokken voetballer.

Ik weet zeker dat ik ooit beter wordt dan messi. Ik ben nu nog een onontdekt talent spelend bij veenendaal a 2 maar ik verwacht binnen een jaar bij een topclub in de premier league te hebben gedebuteerd.

Wat een 1april grap zeg vorig jaar zei die nog dat hij messi haat

Hou nou eens op met het vergelijken van messi met de grote voetballers van een vorige generatie!! Je haalt spelers als maradonna, cruijf en pele alleen maar naar beneden!! Je kunt het niet met elkaar vergelijken. Basta!! Materiaal veranderd, trainingstechniek veranderd, aanvals/verdediginstechniek veranderd. kortom, voetbal is gwn heel anders nu. Messi is de allerbeste van Zijn generatie. De allerbeste ooit kun je een speler zoiezo nooit noemen want je hebt nog altijd diverse posities en linies op het veld. een verdediger moet veel meer werk verrichten om op te vallen en speler van het jaar te worden. Terwijl het mij zeer moeilijk lijkt om een spits als aguero bijvoorbeeld 90 minuten lang uit te schakelen. kortom de beste van zijn generatie, ja. de beste ooit? Niet te vergelijken dus....

Cristiano Ronaldo vind ik completer dan Messi en eigenlijk vind ik hem beter (maar dat is mijn mening). Maar als je Messi de beste ooit vind vind ik dat je Ronaldo dan zeker in de top 3 of 5 van allertijden moet zetten.

1 april 2013 om 22:14

Waarom is CR Completer ? zet hem in de spits kan hij niet veel, zet hem op het middenveld en daar zou hij tot amateur gedegradeerd worden... completer omdat hij groter is ? dat is de enige reden want vrije trappen gaan tegenwoordig ook al naar messi... Als voetballer, komt CR7 nog niet eens in de top 50 aller tijden

1 april 2013 om 23:36

Completere atleet? Ja, dat is hij zeker. Completere voetballer? In nog geen 100 jaar. Het enige waar Ronaldo beter in is zijn kopballen, snelheid zonder bal en hard schot. In al die andere dingen staat Messi boven Ronaldo.

Het is eigenlijk bijna jammer dat Messi zo speelt , zonder hem had je met CR7 , Zlatan , Xavi , Iniesta en Pirlo veel meer aan elkaar gewaagde concurrenten gehad voor de gouden bal

2 maar! Eriksen,Fischer,Andersen en Boilesen(poulsen en schone zijn geen talenten meer)Dat is toch meer dan twee!We hebben ook nog cerny en meleg en dat zijn geen denen hoor

Kreeg lichtsteiner dan rust tegen inter want toen zag ik padoin en dat is zeker geen verdediger

Snap niet dat er nog een discussie word gevoerd over wie er beter is van de twee t staat toch als een paal boven water dat dat Messi is kijk maar de record 's die hij breekt dat is niet van deze wereld

Is tadic al 24!geen wonder dat hij zo goed is

Dan moet je net zo goed van bommel elke wedstrijd rood geven want dit gaat hij niet afleren

Zoals sneijder zeker...

Simpel: zo lang de records op zijn naam blijft, is hij de beste.

Ik heb Cruijf etc nog wel zien voetballen. Vletbal in die tijd niet te vergelijken metnu, veel en veel langzamer. Tijd van Cruijf waren er in Ned. Bijv nog maar 2 full profclubs, Ajax en Dws.
Messi is in alles beter dan Cruijff. Het is nl. Nu zoveel moeilijker om uit te blinken. Ook spelers als Ronaldo, Xavi, Pirlo, Iniesta zijn veel beter als de toppers van rond 1970 (cruijff, Hanegem, Rensenbrink ea).kijk voor de gein maar s naar een 'oude-doos' wedstrijd van Oranje van pak m beet 1970. Zo traag, spelers wedden niet gedekt, veel minder beweging, veel statischer.

Elke voetballer vind messi de beste. Behalve die van realmadrid natuurlijk wel te begrijpen,

ibra heeft er verstand van.

Wat leuk dat Zlatan eens wat aardigs zegt over Barcelona. Op 1 april nog wel, dat we dat nog mee mogen maken!

Van deze generatie is er geen twijfel meer aan .. ! Messi is al 5 jaar de beste en wordt steeds beter lijkt wel.. Dat heb ik veel oud spelers niet zien doen.. Zo constant !

Getuigt van sympathie van onze grote Zweedse vriend. Niet verwacht, wel terecht

Suentley Alberto en Ryan Hiwat ook en nog meer je weet er niks van stond laatst in vi nog 14 spelers in laatste 8 jaar Sparta wordt gerooft van beste talenten

Mooi dat Ibra een compliment geeft. Toont maar weer eens aan dat hij absoluut geen problemen heeft met de kleine Argentijn (wat al eerder bekend was). Het lijkt me niet zo verkeerd om de gouden bal naar Messi te vernoemen. Zo heb je ook de Di Stefano troffee van de mooiste goal en bijvoorbeeld ook de Zamora troffee voor de minst gepasseerde keeper in de Primera Division. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik vanuit een Barca-bril kijk en dat er velen niet met me eens zullen zijn dat de gouden bal naar Messi word vernoemd, maar wie weet over twintig jaar....

Sjonge jonge. Wat kan ik me opfokken om mensen die zeggen dat Messi de beste speler ooit is!

Er zijn te veel spelers geweest om op te noemen die beter waren dan Messi.
Messi presteert alleen in combinatie met Xavi en Iniesta. Ziet niemand dat nou?

2 april 2013 om 09:35

Ga even de assists of indirecte assists na van Xavi/ Iniesta op Messi. Kom dan terug met je open deuren en clichés.

2 april 2013 om 09:40

Ja Messi kan er in zijn eentje echt helemaal niks van. Die 91 doelpunten vorig jaar heeft hij echt allemaal aan Xavi en Iniesta te danken. Als ik op de plaats van Messi had gestaan had ik er ook minsten 90 gemaakt.

Xavi gaf begin dit seizoen een assist op Messi. Dit was zijn eerste assist op Messi in meer dan twee jaar. Ik weet niet welk Barcelona jij kijkt, maar Messi heeft toch echt allang bewezen een klasse appart te zijn en helemaal niet afhankelijk van Xavi en Iniesta. Natuurlijk krijgt hij meer scoringskansen wanneer deze twee wel meedoen, maar wat jij zegt is echt onzin.

Mooie uitspraak van Ibra. Ben echt benieuwd hoe gaat lopen morgen. Ik hoop op een spannende wedstrijd.

Vroeger was het voetbal wel iets beter. Als je ziet dat een pirlo nu nog steeds een van de betere van de wereld is. Of een buffon, scholes , gigs, lampart, terry , totti gewoon nog makkelijk met het niveau meegaan. Ik vind de verdedigers ook steeds minder worden. Vroeger had je een Jaap stam waar je gewoon niet heel langs kwam. Nee ik heb meer respect voor de jaren 90 generatie die geweldig voetbalden en waar echte helden uitkwamen.
Totti, del piero, nedved, seedorf, raul, zannetti.

Messi is natuurlijk een goede speler maar ik betwijfel of hij toen ook de beste zou zijn geweest.
Ook word het voetbal steeds technischer waar messi dan veel voordeel bij heeft.

Messi is op dit moment met ronaldo de beste voetballer. (ik vind ze even goed omdat ze allebei score via een totaal andere manier)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren