Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Centraal achterin is Ajax het zwakst, dat hebben we wel gezien’

Laatste update:

Toen Ajax uit de koker rolde was men bij Steaua Boekarest lang niet ontevreden, maar de bravoure is inmiddels wel wat verdwenen uit het Roemeense kamp. De tegenstander van Ajax in de Europa League speelde in 2013 nog geen officiële wedstrijd vanwege de lange winterstop en de oefenwedstrijden verliepen niet geheel naar wens. Trainer Laurentiu Reghecampf hoopt de fouten uit de vriendschappelijke wedstrijden niet terug te zien in de Amsterdam ArenA, donderdag.

/

“We hebben mentale problemen. Het duurt allemaal erg lang en de spelers hebben hun focus verloren”, doelt de oefenmeester in de krant Adevarul op de lange winterpauze. “Zij hebben dit jaar al zes of zeven wedstrijden gespeeld, wij alleen wat oefenwedstrijden.” De scouts van Steaua hebben zo wel een goede analyse kunnen maken van Ajax. De conclusie: Ajax is aanvallend goed maar verdedigend kwetsbaar. Vooral via de counter kunnen de Amsterdammers in de problemen komen.

“Centraal achterin is Ajax het zwakst, dat hebben we de afgelopen wedstrijden wel gezien”, doelt Reghecampf op Niklas Moisander en Toby Alderweireld. “Daar liggen onze kansen. Als de ploeg over de middenlijn komt, is het echter een zeer gevaarlijk elftal”, besluit de coach, die niet kan beschikken over spelmaker Cristian Tanase. De middenvelder is geschorst.

Welke linie van Ajax is het zwakst?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Deels mee eens. Alderweireld en Moisander zijn uitstekende opbouwers en zijn fysiek ijzersterk. Maar laten te veel steken vallen bij een counter of in een overtal situatie.

13 februari 2013 om 19:48

Niet alleen bij counters. Zet je ze licht onder druk, dekken ze als kleine meiden. Lopen vaak ook als kip zonder kop rond en laten mannen uit hun rug weglopen. Dat gebeurt te vaak bij ze.

13 februari 2013 om 19:48

Maar wel grappig dat in de Champions League de verdediging en het middenveld juist erg sterk stond en dat het vooral aanvallend, en dan doel ik op de flanken en spits, het dramatisch ging en gaat. De aanval was Europees gezien bij Ajax het zwakste punt maar met Fischer, Sigthorsson en Cuenca is dat ook deels verbeterd.

Ben benieuwd naar morgen, denk dat Ajax wel dik kan winnen mits iedereen scherp is.

13 februari 2013 om 20:22

Bij Ajax stond het verdediging slecht in de CL en niet de aanval. Omdat Alderweireld als een opa stond te verdedigen verloren we met 0-1 van Borussia. Tegen Real waren ze niet bestand tegen die snelle counters zelfs Barca heeft soms moeite er mee als Real 1 van die snelle spelers wegstuurd dus dat is geen schande. En ook door de verdediging kon Balotelli de bal doorkoppen en zo Aguero wegsturen waardoor het 2-2 werd.

Dit zijn allemaal voorbeelden waar doelpunten zijn gevallen zonder Vermeer was de schade nog erger en werd de verdediging nog zwarter gemaakt. En niet alleen centraal stond het slecht in mijn ogen, ook de backs stonden verdedigend hun mannetje niet (aanvallend wel).

13 februari 2013 om 20:37

Dat was moisander tegen dortmund

13 februari 2013 om 21:23

Vafca zeker de wedstrijd tegen tegen Real gemist in Madrid, meeste doelpogingen van Real ooit in de CL tegen een tegenstander?

13 februari 2013 om 21:48

Wat zijn dit nou voor een ontzettend rare vergelijkingen? Zie je zelf welke namen je vergelijkt?? Ik denk dat Ajax het helemaal niet slecht heeft gedaan in de CL, ze zijn derde geworden in de poule met de kampioen van Duitsland, Engeland en Spanje, toch niet de minste competities..

Daarnaast zie ik dat mensen vinden dat de aanval met Sightorsson, Fischer en Cuenca een verbetering is tegenover een aanval met de Jong in de spits waarmee je vorig jaar gewoon kampioen werd? Terwijl deze drie nog geen hele wedstrijd samen hebben gespeeld?

Ontopic;

Ik vind het in Boekarest maar een ongeregeld zooitje, de voorzitter geeft een verkeerd voorbeeld en ook dit vind ik weer een loze kreet, hij mag het best vinden maar als argument de laatste wedstrijden gebruiken.. Deze man trekt mijn twijfels..

14 februari 2013 om 00:28

Tegen Dortmund-uit stond het verdedigend erg sterk maar heeft de aanval werkelijk nis gecreëerd. Real thuis en uit precies hetzelfde. Niet voor niets dat Moisander scoort en de rest niet. Dortmund-thuis was iedereen drama.

En bij City kwam er echt een belegering van kansen maar ze kwamen er niet doorheen. Siem de Jong, middenvelder, was daar man of the match. En ja ze hebben nog niet veel wedstrijden gespeeld maar kwalitatief zijn ze beter dan Boerrigter - Hoesen - Sana.

13 februari 2013 om 19:49

Alderweireld is echt een drama bij de Duivels, mede door zijn andere positie daar maar toch, hij laat daar vaak zien het niveau niet aan te kunnen, bij Ajax volg ik hem niet, maar daar lijken ze tevreden over hem.

13 februari 2013 om 21:35

Wat zijn de Duivels? Bedoel je het Belgisch elftal?

Alderweireld is een goede speler maar zal nooit zo goed zijn als Vertonghen. Wat dat betreft is de verdediging er wel op achteruit gegaan.

13 februari 2013 om 21:39

Het Belgische nationale elftal wordt ook wel de Rode Duivels genoemd, vandaar.

Ik ben het er mee eens dat centraal achterin de slechtst bezette positie is bij Ajax, maar dat komt omdat de andere posities gewoon goed bezet zijn. Op de buitenspelers na misschien. Ik vind niet dat we een slecht centraal duo hebben.

13 februari 2013 om 19:52

Ik vind de backs persoonlijk een groter probleem, Van Rhijn laat vaak z'n mannetje lopen en Blind wordt vrij vaak afgetroefd.

13 februari 2013 om 20:01

Zeker al n wedstrijdje of 30 van Ajax gemist? Blind is dit seizoen juist heel erg sterk.

13 februari 2013 om 20:20

Klopt, maar vooral opbouwend en aanvallend is Blind erg goed bezig, verdedigend is hij ook een stuk vooruitgegaan, maar laat hij wel nog wel af en toe steken vallen. En ja ik kijk (bijna) elke week ajax

13 februari 2013 om 22:39

Ik ben met je eens, Blind speelt zijn beste seizoen nu. Maar zoals Afcajaxnl al zegt, vooral aanvallend. Verdedigend laat hij nog steeds steken vallen, dat moet je toegeven. In verhouding met Alderweireld-moisander vind ik de backs dan verdedigend zwakker.

14 februari 2013 om 09:01

panther95, heb je een donkere bril opgehad, blind is juist nu een van de betere verdedigers bij ajax, dit seisoen. Hij haalt veel gevaarlijke aanvallen weg. Tevens stormt hij nu ook nog vaker naar voren. Van rhijn is inderdaad minder geworden vind ik, maar zie hem toch nog liever dan van dijk, is toch wat rustiger, maar van dijk komt er zeker aan.

14 februari 2013 om 09:07

ik kijk iedere week, tot nu toe, maar hij is de beste van de 4, aanvallend en verdedigend, maar zo ieder zijn mening.

14 februari 2013 om 17:10

Aanvallend ben ik met je eens, maar verdedigend laat hij te vaak steekjes vallen. maar laten we hopen dat jij vanavond gelijk hebt ^^

13 februari 2013 om 19:59

Fysiek ijzersterk is zwaar overdreven. Het zijn voor de Eredivisie prima verdedigers, goede opbouwers inderdaad. Maar als je kijkt naar fysiek kan ik er een heleboel andere opnoemen.

13 februari 2013 om 20:00

Fysiek ijzersterk?!

13 februari 2013 om 20:04

@ A Iniesta8,

Ik ben het er ook deels mee eens, maar het licht niet alleen aan Toby Alderweireld en Niklas Moisander.

Kenneth Vermeer is een uitstekende lijnkeeper, maar als hij mee moet voetballen en zodra er druk op hem wordt gezet, dan merk je gewoon dat de hele verdediging van Ajax dan ook in paniek raakt.

Ricardo Van Rhijn laat z'n mannetje ook wel is lopen en hij mist in mijn ogen ook wel iets van dat 'n back moet hebben.

Toby Alderweireld, is zoals jij al schreef, opbouwend uitstekend en fysiek ijzersterk. Alleen mist hij nog 'n beetje snelheid en hij laat inderdaad wel is steken vallen bij een counter.

Niklas Moisander is verdedigend wel iets beter dan Alderweireld, vind ik. Fysiek en opbouwend is hij sowieso sterk en goed genoeg, alleen mist hij net als Alderweireld snelheid.

Daley Blind die is qua back meer 'n back dan Ricardo Van Rhijn aan de rechterkant, vind ik. Blind heeft echt de drang van een opkomende back, Van Rhijn heeft dat niet echt, vind ik. Maar verdedigend is Blind weer zwak, vind ik. Vooral als hij iemand tegenover zich heeft die echt snel is.

13 februari 2013 om 21:42

Vermeer is juist een goede meevoetballende keeper. Veel mensen herinneren zich alleen nog die wedstrijd tegen Utrecht, maar Vermeer voetbalt voor de rest heel goed mee. Het is wel waar dat er af en toe een iets mindere uittrap bij zit, maar zijn passes (ook door de lucht) op de Ajax spelers komen zo goed als altijd aan.
Vermeer zn slechte punt is hoge ballen, maar ook dat gaat de laatste tijd steeds beter.

Verder heb je qua van Rhijn wel gelijk, alleen moet je wel in het achterhoofd houden dat hij van nature een centrale verdediger is. Vandaar dat hij misschien die drang naar voren mist.

14 februari 2013 om 00:02

Sorry, maar ik herinner mij nog een wedstrijd tegen Vitesse niet lang geleden, waarin Vermeer drie keer! op dezelfde manier gefopt wordt. Hij verkleind drie keer zijn goal niet geweldig en had wat mij betref 2 van de 3 tegen moeten/kunnen houden.

Je merkt echt dat als Cillessen er in staat de verdediging rustiger oogt.

Ik ben het niet helemaal eens dat ajax centraal achterin het zwakst is. Ik vind alderweireld een heel goede speler voor de standaards van ajax. Moisander kwakkelde een beetje in het begin maar is nu toch ook een vaste waarde. Ik denk vooral dat het verdedigende middenveld te zwak is met poulsen, waardoor inderdaad de verdedigende as mogelijkheden biedt voor de tegenstander

Goede analyse want achterin centraal is het kwetsbaar, dit moet Ajax niet gaan onderschatten want ze denken er al te makkelijk over lees ik her en der.

13 februari 2013 om 19:55

Want wat wij denken doen de Ajax spelers ook?
Nee natuurlijk niet.
Maar je mag wel verwachten dat Ajax gaat winnen.

Als je een beetje goede buitenspelers hebt, zijn de backs bij Ajax het zwakste. Echter spelen er buiten Nederland bijna geen ploegen met echte buitenspelers. Verder klopt het natuurlijk, het centrum maakt hier en daar nog wel eens een fout, en dan met name is Moisander de zwakkere van de 2.

Ajax zal thuis gewoon een overwinning moeten behalen, dan moet de uitwedstrijd zeker te doen zijn.

13 februari 2013 om 20:36

Juist niet. Een ploeg dat met buitenspelers speelt geeft Ajax juist enorme mogelijkheden. Het probleem ontstaat pas tegen clubs die met een diepe spits spelen en de andere negen rond de zestien hebben hangen. Daar is Ajax te kloppen, als de laatste man op de middellijn moet verdedigen.

Echt Waar? Ik zou zeggen de backs, aanvallend goed, verdedigend matig.
Verwacht thuis in ieder geval een goede afloop!

Ajax is in de omschakeling het zwakst, omdat ze dan vaak veel ruimte weggeven. Ik vind Moisander en Alderweireld prima verdedigers; dat ze kwetsbaar zijn komt meer door dom balverlies van anderen.

13 februari 2013 om 20:37

Juist. Let wel dat bij Ajax de backs zover vooruitgeschoven staan in een aanval dat de centrale verdedigers de gehele eigen helft moeten belopen. Met een iets behoudendere aanpak is het centrum erg stabiel.

14 februari 2013 om 00:06

Alderweireld en Moisander staan positioneel vaak niet geweldig, waardoor ze bij ingrijpen vaker net te laat zijn. Veltman en Denswill zijn hier echt veel beter in. Veltman is fysiek niet heel erg sterk, wat Denswill wel weer is. Er zal wel om gelachen worden, maar ik deze jongens echt meer speeltijd hebben gegeven en zelfs al met z'n tweeen in het centrum. Dat wil ik wel eens zien. Niet tegen Steaua natuurlijk, maar thuis tegen een mindere tegenstander kun je dat makkelijk een keer proberen.

14 februari 2013 om 03:03

Een mindere tegenstander zoals roda bijvoorbeeld?😒 denswill zou ik idd ook vaker willen zien spelen.

Komt goed uit dat hun middenvelder geschorst is en dat ze ritme missen.
Steaua voorzitter heeft onnodig druk op zijn eigen team gezet, door Ajax als een stel kinderen te zien...
Ik vind Alderweireld en Moisander juist helemaal geen slechte centrale verdedigers.
Alderweireld kan zo een stap vooruit!
En Moisander kan het Europa League niveau wel aan.
Steaua heeft een grote mond. Ik wil morgen wel zien hoe ze af gaan als een gieter.
Hopelijk wordt het genieten voor ons aller Ajax en die er verstand van hebben heel Nederland !!

14 februari 2013 om 05:20

@ boyaz09

Kijk dit vind ik wel mooi, een andere club supporter die "ons aller Ajax zegt"
Uiteraard hoop ik het me je mee, al was het inderdaad alleen maar om die voorzitter de mond te snoeren.

14 februari 2013 om 12:41

Begrijp mij niet verkeerd. Ik ben Ajacied. Maar een vriend die voor AZ is heeft mij deze naam ooit gegeven, Had toen nog geen verstand van voetbalzone.. Hij heeft dit account aanmaakt. Hij zou het nog komen veranderen Alleen toen zei hij dat het niet kon. Ben je mooi klaar mee haha.
Ach ja boeien. Ik denk 3-0 vanavond. Ben er bij

15 februari 2013 om 11:42

@ boyaz09

Ahah dat verklaard alles, maar als je een maitlje stuurt naar de moderators en daar een verzoek indiend om je nickname te veranderen doen ze daar niet zo moeilijk over hoor. Tenzij je natuurlijk elke maand van persoonlijkheid veranderd hehehe

14 februari 2013 om 13:10

Alderweireld en Moisander zijn inderdaad gewoon prima verdedigers. Het probleem bij Ajax ligt vaak in de omschakeling bij balverlies. Daar heb je twee vleugelbacks die dan vaak te ver mee zijn gegaan, wat zorgt voor grote gaten. De grootste oorzaak ervan is het middenveld met twee aanvallende middenvelders, die nauwelijks meeverdedigen en een Poulsen die het in de omschakeling niet kan bepalen.

Bij bijvoorbeeld PSV is het probleem het centrale duo, bij Ajax juist het middenveld in verdedigend opzicht. Zouden Moisander en Alderweireld bijvoorbeeld van Bommel en Strootman voor hun neus hebben, dan zou Ajax nu volgens mij maximaal 10 goals tegen hebben in de competitie.

14 februari 2013 om 14:35

Klopt. Ajax geef geen beste controleurs. Vindt Poulsen snelheid te kort komen.
Schöne en Eriksen allebei aanvallend. Nu heb je de Jong ook nog als Kolbeinn erin staat.
Maar ja wel lekker aanvallend dan.

Dit lijkt me een goede conclusie. Ik denk wel dat als Ajax het spelletje speelt wat ze altijd spelen, dat ze gewoon doorgaan. Druk zetten op de tegenstander en zorgen dat ze zo min mogelijk bij de verdediging komen. Al wil ik hiermee niet zeggen dat onze centrale verdedigers waardeloos zijn, want dat is zeker niet zo!

Ik denk dat ze nog maar eens goed moeten kijken. Ajax is een ploeg die op de counter het zwakst is, omdat de achterste linie vaak een paar meter over de middellijn te vinden is. Als het echter een open wedstrijd wordt, staat het centrale verdedings-duo vaak goed.

Ajax aanvallend goed? Ze scoren weinig. Ze zijn alleen goed in domineren, en in balbezit spelen. Minpunt is tegendoelpunt en scoren.

Daar heeft hij helemaal gelijk in want die Moisander is gewoon een drama en Ajax zal het lastig krijgen tegen Steaua met hun fysieke spelers. Het zou mooi zijn als ze de finale kunnen halen maar dat gaat denk ik niet gebeuren.

13 februari 2013 om 20:00

Moisander is een stabiele verdediger, Ajax is ook één van de minst gepasseerde defensie´s van de eredivisie dus dat bewijst direct mijn gelijk. Opbouwend ook nog eens een fantastische voetballer die zowel links- als rechtsbenig is.

13 februari 2013 om 20:28

Wat heeft minst gepasseerde defensie te maken met de kwaliteiten van Moislander? Wat voor direct bewijs is dat dan?

13 februari 2013 om 20:41

Dat heeft er inderdaad niet veel mee te maken. PSV heeft exact zoveel tegengoals als Ajax en die hebben volgens 90% op deze site een dramatisch centrum.

14 februari 2013 om 00:11

Moisander mist gewoon kwaliteit. Zowel verdedigend als opbouwend. Ik zeg niet dat hij slecht is of het slecht doet, maar hij is niet van het niveau wat Ajax wil nastreven. Ondanks zijn jonge leeftijd vind ik Denswill veel meer potentie hebben.

Probleem met Moisander is dat hij totaal geen leider is. Kan zijn verdediging positioneel niet perfect neerzetten en is niet de aanjager die vooruit verdedigd. Eigenlijk niet echt een Ajax verdediger, zoals je dat wilt zien. Ik denk dat Blind het veel beter zou doen op zijn positie. Verdedigend vind ik Blind erg kwetsbaar en ook qua snelheid, maar Blind stapt erg goed in staat positioneel een stuk beter. Op linksback moet hij af toe ruimte laten, maar dat is inherent aan de speelstijl van Ajax gecombineerd met zijn gebrek aan snelheid.

De zwakkte ligt bij voornamelijk Blind. Die pannekoek is echt te pakken voor de buitenspeler van Steaua Boekarest. Ze kunnen minimaal 1 puntje pakken uit die badkuip morgen. Gewoon met 5 man verdedigen en op de counter spelen dan is Ajax het zwakst.

Hopen dat Steaua Boekarest in vorm is.

13 februari 2013 om 20:21

Blind maakt fouten goed van Toby, Moisander en Van Rhijn, dus waarom hij de zwakste zou zijn is een raadsel.

Ajax heeft altijd moeilijk tegen counterploegen. Het centrum is niet het snelste en ook niet echt meedogenloos. En onze backs zijn eigenlijk onze vleugelspitsen en daardoor in de counter uit positie.

Kortom gelijk bij aanvang er kort op zitten. Speel ze maar dronken !!

Zwakste punt is volgens mij het gebrek aan stootkracht voorin.

14 februari 2013 om 05:22

@ zanger_rinus

Als Sigthorson speelt is dat probleem opgelost en de kans is groot dat hij vanaf het begin zal starten. Hopelijk komt Babel snel terug want ook hij kan een bal voorin vast houden.

Onze verdediging is idd niet zo best. Maar dat is het in principe al jaren dus niks nieuws. Daar liggen idd kansen voor Boekarest. Hopelijk winnen we morgen maar ik sta niet raar te kijken als we deze ronden niet overleven. Dat is meestal als we uit de CL komen een wedstrijd en uitgeschakeld worden.

Ik denk dat ze vanuit het buitenland allemaal zo over nederlandse clubs denken.
Dat is nou eenmaal inherent aan de manier van spelen.
Nederlandse trainers (muv maclaren) willen hun ploeg dominerend zien spelen en dat betekend veel balbezit en dus vooruit voetballen.automatisch schuift de achterste linie dan door met alle risico s van dien.
Centrale verdedigers krijgen in het buitenland niet als eerste opdracht mee dat ze door moeten dekken maar dat ze hun man uitschakelen.
In Nederland moet het centrale duo ook goed kunnen voetballen terwijl elders daar niet zo de nadruk op wordt gelegd.
Bovendien vind ik dat die heren uit boekarest wel heel erg veel praatjes hebben.

Persoonlijk vind ik Alderweireld niet goed genoeg voor Ajax,grijpt vaak maar half in,verliest te vaak simpele duels.
Steaua is een redelijk ploegje,niets bijzonders en Ajax moet dit eenvoudig kunnen klaren.

Ajax is een goede ploeg die goed voetbal speelt, veel kwaliteit. Maarja, er ontbreekt dit seizoen ook een hele hoop aan.

1. Weinig lengte/kracht in de achterhoede.
2. Weinig snelheid in de achtergoede.
3. Weinig stootkracht voorin.

Veel kansen nodig om te scoren en erg kwetsbaar bij counters.

13 februari 2013 om 20:17

Helemaal mee eens, er moet echt een killer achterin staan. Medogenloos type. Alderweireld is te lief, en Moisander maakt veel beslissende fouten, timing is niet perfect. (dortmund uit)

13 februari 2013 om 20:35

Inderdaad, Ajax mist een killer voor- en achterin. Dat zou de ploeg helemaal afmaken.

Met een Vertonghen achterin en een Suarez voorin zou Ajax dit seizoen in de Eredivisie niet te stoppen zijn en in Europa een stuk moeilijk te kloppen zijn. Nu mis je gewoon 2 van dat soort spelers.

13 februari 2013 om 20:19

Grappig

1: Ajax is na PSV de meest scorende ploeg van de eredivisie
2: Ajax is na Twente de minst gepasseerde ploeg van de eredivisie
3: Zie 1 en 2 Bullshit!

13 februari 2013 om 20:29

Hebben we weer zo'n scorebordjournalist.

1. 51 goals in 22 wedstrijden is niet echt veel voor Ajaxbegrippen. In de eerste wedstrijden scoorde Ajax 6 x tegen NEC en 5 x tegen Nac. Daarna niet 1 x meer uitgehaald.

2. 24 tegengoals in 22 wedstrijden is niet weinig. Voor eredivisiebegrippen heeft Ajax een heel aardige verdediging, maar in de top ontbreekt er veel aan. Vooral qua kracht en snelheid. Dat zagen we in de Jc-schaal en vooral tegen Dortmund en Real.

3. Geen bullshit. Ajax scoort ontzettend moeilijk laatste maanden. 0-0 utrecht, 1-1 roda, tegen Vitesse 2 lucky goals, tegen Feyenoord profiteren van 3 fouten.

Ik ben ook Ajacied, maar objectief zijn is een kunst.

13 februari 2013 om 20:46

Utrecht, Roda, Vitesse en Feyenoord. De eerste 2 ploegen liggen Ajax sowieso al niet en heeft Ajax het elk jaar lastig mee en de laatste 2 ploegen zijn gewoon topploegen.

Gelukkig komt Sigthorsson weer terug dan kan gelijk je hele theorie de strontbak weer in.

13 februari 2013 om 21:00

Nonargumenten, want zowel tegen Utrecht als tegen Roda was Ajax oppermachtig, maar weinig uitgespeelde kansen en goals. Je snapt er echt helemaal niks van.

Maar in 1 ding heb je gelijk, als Sigthorsson gaat draaien en fit blijft zou heel het probleem weleens opgelost kunnen zijn.

13 februari 2013 om 21:18

Jij snapt er niets van zul je bedoelen, weinig uitgespeelde kansen? ga die wedstrijden alsjeblieft even terugkijken. Mijn god hé.

13 februari 2013 om 22:33

Misschien bedoelen wij iets anders met 'uitgespeeld', feit blijft dat er te weinig in scoringspostie gekomen word of dat de spelers die daar komen geen afmakers zijn.

14 februari 2013 om 00:15

Ik vind het met die stootkracht voorin wel meevallen. Je zag tegen Roda al wat Ajax al die tijd gemist heeft en met Sigthorsson heeft Ajax wel degelijk stootkracht. Ook met Serero achter de spitsen heeft Ajax een extra mogelijkheid om door te stoten als het niet lukt, niet op kracht, maar op snelheid/combinatie/techniek. Snap ook niet dat Serero er zondag niet in kwam. Die heeft enorm veel drang naar de goal. Dat kan ik combinatie met de vastberadenheid en kracht van Sigthorsson lastig verdedigen zijn. Zeker als je dat vergelijkt met Eriksen/schone/de Jong, dat is toch wat minder dwingend.

Ik verwacht wel een zege voor Ajax, Het ligt aan het tijdstip waarop het eerste doelpunt valt hoe groot die overwinning wordt. Daarbij denk ik dat Ajax het niet moet aan laten komen op de return in Boekarest.

Persoonlijk hoop ik op een slachtpartij. Om die Voorzitter van Steaua de mond te snoeren met zijn teksten over "kinderploegje"

eenvoudig,,,niks is meer eenvoudig,steau speeld gewoon een spelletje wat Ajax het minst ligt.
In Cl was het allemaal wat makkelijker omdat ze daar niet als favouriten in zijn gegaan,maar nu is dat allemaal een heel stuk anders,steau gaat lekker op de counter spelen ,net zoals Roda het afgelopen weekend heeft gespeeld,en dan zal Ajax het al moeilijk genoeg krijgen vrees ik.
Uiteraard hoop ik dat Ajax redelijk ongeschonden de wedstrijd gaat winnen,maar makkelijk zal het zeker niet worden

Mwah, Ajax is niet het zwakst in het centrum van de verdediging, want alle spelers zijn qua niveau redelijk gelijkwaardig. Over elke positie valt wat te zeggen en het zal veel van de sfeer in het stadion af hangen. Elke wedstrijd waar ik bij ben merk ik toch dat Ajax minder goed speelt wanneer het stiller word. Dat heeft natuurlijk met elkaar te maken, want als het minder goed gaat word het sneller stiller, maar op die momenten mogen de supporters wel wat vaker achter Ajax gaan staan. Vaak gaat enkel vak 410 door + enkele andere sfeervakken. Zeker na de uitspraken van de voorzitter van Steaua moeten we als publiek zijnde ook reageren op een aanmoedigende manier.

13 februari 2013 om 20:30

De zwakste linie bij Ajax zijn de vleugels voorin, en dan reken ik Cuenca nog even niet mee. Vervolgens centraal achterin wat bij de meeste clubs zo wel is. Alhoewel ik de rechtsback bij Ajax weer eerlijk gezegd minder vind dan centraal. Linksback Blind is wel voldoende dit seizoen tot heden.

13 februari 2013 om 20:36

Ajax is als team gewoon nog wisselvallig, dus het is afwachten hoe het team gaat presteren. Vaak trekken ze zich aan elkaar op wanneer het goed gaat of zakken ze als team weg wanneer het minder goed loopt. Ik ga er daarom vanuit dat de supporters in het stadion er veel aan doen om het kwartje de goede kant op te laten vallen. Het publiek heeft namelijk ook veel invloed op het spel van Ajax, maar dat zie je bij alle clubs. Wanneer het publiek erachter gaat staan kunnen thuisclubs boven zichzelf uit stijgen. Ik ga ervan uit dat er in Steaua ook een vol stadion zit met zeer fanatieke supporters. Dan kan Steaua ook boven zichzelf uit stijgen en van Ajax winnen. Het enige dat ik en andere supporters van Ajax kunnen doen is zorgen dat wij de spelers kunnen motiveren om een goed resultaat neer te zetten waardoor er minder druk ligt op de uitwedstrijd.

Ik denk dat dit Ajax een redelijk stabiele ploeg is zonder echt zwakke plekken, maar ook zonder echte toppers. Waar je vroeger veel spelers had die op individuele klasse de overwinning er uit slepen voor Ajax, komt het nu steeds van de teamprestatie. Ik moet toegeven dat de verdediging van Ajax toch niet het sterkste punt is van de ploeg, vooral als ze tegen snelle spitsen komen te staan kan het lastig worden denk ik.

Misschien is Ajax achterin wel zwak maar altijd nog wel beter dan Steau dus het zou toch geen probleem moeten worden.

Deze woorden van de trainer suggereren dat Steaua snel druk naar voren gaat zetten om te voorkomen dat Ajax te veel over de middenlijn komt. Dan dreigt het grootste gevaar, zegt hij.

Dat zou Ajax in de kaart spelen en daarom zal mogelijk ook Boerrigter op links in de basis beginnen, Sigthorsson in de spits en Serero (of Lukoki) op de rechterflank.

Gedrieën zullen as zondag dan niet spelen tegen RKC uit, maar Cuenca en Fisscher weer wel met De Jong in de spits.

vermeer
van Rhijn
moisander
alderweireld
blind
de Jong
schone
eriksen
serero/lukok
sigthorsson
boerrigter
13 februari 2013 om 20:47

Waarom heb je Cuenca niet in de basis? hij kan heus wel tegen en Steau en RKC spelen?

13 februari 2013 om 20:57

Omdat Frank al lang gezegd heeft dat Cuenca, Sigthorsson en Fischer alle 3 maar bij 1 van de 2 wedstrijden deze week in de basis zullen staan.

13 februari 2013 om 21:17

O, dat had ik niet meegekregen.

Ik vind ze niet ijzersterk ,eigenlijk had jedouglas naast moisander moeten hebben. Een killer naast een prima opbouwende speler met een goede techniek.

13 februari 2013 om 21:17

Nee, want dan zetten ze gewoon druk op de opbouwende verdediger en laten ze de mindere man in de opbouw vrij.

13 februari 2013 om 21:41

Nee dat werkt niet, dan valt ajax als een kaartenhuis in elkaar en laten ze douglas vrij omdat hij geen mee voetballer is.. Bij ajax kun je nu niemand vrij laten en dat is de kracht, ajax denkt in balbezit..

Opbouwend is Ajax een hele sterke ploeg, waarschijnlijk de sterkste of op een na sterkste van de Eredivisie. Ze hebben echter geen echte afmaker op het moment (sigtorsonn daarbuiten gelaten). Daardoor hebben ze me nog niet echt weten te overtuigen.
Overigens is wisselvalligheid het kernbegrip van de hele Eredivisie op het moment. In de top 5 verliest elk team wel iets elke week. Dat zie je niet vaak voorkomen.

Persoonlijk vind ik van Rhijn verreweg de zwakste schakel bij Ajax achterin. Zag het in het begin vreselijk in hem zitten, maar hij doet me nu eng vaak denken aan Greg. Altijd achteruit lopen, altijd dekken op grote afstand, nooit een poot uitsteken bij een voorzet brrrrrrr, alsof Greg weer rondloopt daar. Het oogt allemaal erg gemakzuchtig bij hem. Maar goed, zowiezo is Ajax geen sterk geheel als team, erg wisselvallig, met een hoop zwakke schakels vooral voorin op de flanken. En je spits moet je toch bedienen vanaf de zijkant, dus daar maak ik me toch wel zorgen om morgen. Maar goed we zullen zien. En bij de weg, Blind is de beste Ajaxied dit seizoen, het meest constant, heeft nog weinig zwakke partijen gespeeld. Degenen die anders beweren zeiken om het zeiken omdat het Blind is. En omdat de hele meuk zeikt op Blind doen velen dat met hen. Heb het vorig seizoen ook gedaan, maar dit seizoen is het grote onzin.

Het heeft alles met de speelstijl te maken. De filosofie van ajax is dan ook, als je de bal hebt kun je scoren en de tegenstander niet... Dus hoe zwak onze CV ook is, als steaua de bal niet heeft kunnen ze niks.. Ajax moet altijd uitkijken voor de counter, gelukkig hebben Poulsen en Moisander voldoende ervaring om tijdig een overtreding te maken..

Wat een grap dat het daar het zwakste punt zou zijn, ik kan inkomen dat het vaak communicatief misloopt maar qua spelers/verdedigers zit het daar wel goed.

Slechte poging om ajax aan het wankelen (wat nooit zou gebeuren) te brengen.

Kinderen gaan morgen lekker buiten spelen. Laat ze wat zien die coach denkt ook dat die van wereldtop is haha............

13 februari 2013 om 23:03

Daar zal hij morgen heel snel achterkomen of hij een top team heeft :P Volgens mij speelt Ajax Bucarest helemaal weg. De competitie in Roemenië is al afgelopen en daar heeft Ajax weer een voordeel. Bucarest heeft alleen maar oefenduels gespeeld meer niet dus het zou niet echt een probleem moeten worden en vooral niet thuis.

Ik geloof dat Steaua nogal minderwaardig denkt over Ajax, misschien zelfs de boel onderschat...

Nou dat vind ik echt niet! Zwakte van Ajax is echt de verdedigende middenvelder en dat we geen afmaak spits hebben, Sigi daar gelaten. Die Roemenen komen een beetje over alsof ze het allemaal niet heel serieus nemen.

Dit is natuurlijk weer een mentaal spelletje wat ze spelen en ajax moet er niet intrappen. Ze hebben nog wedstrijden bij dat de verdediging echt niet zo goed is, maar ze komen er wel. Het wordt iedere keer weer wat beter en wij gewoon mensen hebben toch ook van die dagen dat niks lukt en of je dan wel veel verdient of niet, dat helpt niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren