Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer: ‘Vermeer moet zijn kans grijpen als hij die krijgt’

Laatste update:

Louis van Gaal zit wat doelmannen betreft in een luxepositie. De bondscoach kan met het Nederlandse elftal beschikken over onder anderen Tim Krul, Piet Velthuizen, Michel Vorm en Maarten Stekelenburg, maar laatstgenoemde was er woensdag voor het oefenduel met Italië (1-1) niet bij. De dertigjarige Haarlemmer komt weinig aan spelen toe bij AS Roma en daarom werd hij niet geselecteerd door Van Gaal.

/

De keuzeheer riep Kenneth Vermeer op en de keeper van Ajax was tegen de Italianen de reservekeeper. Trainer Frank de Boer denkt dat zijn pupil het in zich heeft om zich altijd in Oranje te spelen. “Kenneth moet achter Stekelenburg en Krul met de rest gaan uitmaken wie er de derde keeper zal worden van Oranje. Hij speelt in ieder geval wekelijks, dus dat is in zijn voordeel”, zei de coach tegen NUsport.

“Kenneth moet zijn kans grijpen als hij die krijgt”, vervolgt De Boer. “Hij heeft natuurlijk met veel concurrentie te maken: Krul, Vorm, Velthuizen en natuurlijk Stekelenburg, hoewel die nu wat minder aan spelen toekomt bij zijn club.” De 27-jarige Vermeer speelde pas één interland voor Nederland; hij deed in november mee in de oefenwedstrijd tegen Duitsland (0-0).

Zal Kenneth Vermeer ooit de eerste keeper zijn bij Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

hij zal waarschijnlijk geen kans krijgen, geeft ook niet eigenlijk want als je naar de eerste 4 keepers kijkt dan zie je dat die gewoon een paar klasse beter zijn dan vermeer

8 februari 2013 om 23:31

Paar klasses is overdreven natuurlijk.

8 februari 2013 om 23:40

Klopt, lichtjaren verder is een betere vergelijking..

On; Leuke keeper die Vermeer, maar hij mist iets ten opzichte van Krul en Vorm.. Ik kan ook niet precies uitleggen was het is, maar hij lijkt een beetje een "broekepoeper" als die de 5 meter moet verlaten.. En zijn uittrappen vind ik ook niet al te best..

8 februari 2013 om 23:41

Vorm paar klasse beter? Volgens mij heb je zand in je ogen. Vermeer en vorm zijn zeker wel gewaagd aan mekaar. Vind Vermeer op de lijn zelfs stuk beter.

8 februari 2013 om 23:59

@jeffrey

Je hebt wel veel praatjes voor iemand die fan is van de Graafschap. Die Terol ofzo is wel een waardeloze keeper die jij nu hebt.

9 februari 2013 om 00:07

@hugoboss92

Ok, dus als je voor een bepaalde club van een lager niveau bent, mag je nergens anders meer een mening over hebben ?

Zullen we dan maar allemaal naar "gloryhunterszone.nl" gaan ??

Btw, ik heb geen Terol, ik heb een hond.

9 februari 2013 om 00:10

@hugoboss92

Wat een simpele opmerking. Dus omdat iemand supporter is van een relatief kleine club, mag hij geen kritiek hebben op de keeper van het 'grote' Ajax? Wat een onzin! Je bent toch niet stiekem aan het carnaval vieren he?

9 februari 2013 om 00:10

Jij hebt volgens mij geen PL gekeken de laatste 2 seizoenen.... Super reflexen, vrije trappen uit de kruising boksen en dubbele reddingen. Vorm doet hetzelfde als Vermeer en meer.
Vermeer is paniekerig aan de bal wat Vorm totaal niet is, zelfs niet in de PL. Bovendien is Vorm zijn distributie echt heel goed. Beter dan toen hij in de Eredivisie speelde.

9 februari 2013 om 01:05

Volgens mij is vorm afgelopen seizoen uitgeroepen tot keeper van de PL. Laat Vermeer eerst maar eens minder showen en wat meer ballen pakken. Leuk dat geshow tegen Vitesse, maar een simpele stift is zo bij hem gemaakt.

Ik snap overigens ook niet waarom Velthuizen erbij genoemd wordt. Vervang die maar voor Zoet.

9 februari 2013 om 02:36

Lol vorm is echt in alles veel beter dan vemeer. Vermeer maakt noch veel fouten. Ook krul is verder.

9 februari 2013 om 06:15

krul heeft zo wie zo een voordeel met zijn lengte en ja vermeer maakt nog fouten, maar hij doet het verrekt goed, sommige reddingen zijn geweldig.

8 februari 2013 om 23:33

Drie keepers bedoel je toch? Of vind je Velthuizen ook beter (dat vind ik namelijk niet).

Met het oog op de toekomst zie ik Zoet als derde doelman, maar puur naar het moment is Vermeer terecht de derde doelman van Oranje. Krul en Vorm zijn beter maar Stekelenburg speelt niet altijd bij Roma.

8 februari 2013 om 23:37

Ik vind geen van de vier echt een paar klasse beter dan een ander. Stekelenburg heeft de meeste ervaring op het hoogste niveau en zou mijn eerste keuze zijn. Als tweede of derde keeper zou Vermeer prima mee kunnen, hij is ook niet veel minder.

9 februari 2013 om 00:24

Velthuizen hoort niet in Oranje. Komt persoonlijkheid te kort. Vind Vermeer ook een betere keeper. Mulder en Zoet kunnen misschien ook nog groeien naar het niveau van derde keeper.
De nummers een en twee zijn in ieder geval Stekelenburg en Krul en ik de k dat Vorm gewoon de derde is. Vermeer is (nog) minder dan de eerste twee maar met Vorm kan hij de concurrentie aan.

Vermeer is een hele goede doelman. Doet me denken aan Dida in zijn beste jaren. Katachtig en goed op de lijn, uitmuntend voetballend, helaas iets minder in de lucht maar geconcentreerd met snelheid en visie. Een echte onderschatte Ajax-held.

8 februari 2013 om 23:31

Uitmuntend voetballend? Dat valt wel mee vind ik. Tegen Dortmund had hij alle rust en toch krijgt die het voor elkaar om 4x de bal gewoon uit te schieten..en dit was niet de enige wedstrijd waarin hij vreemde dingen deed.

8 februari 2013 om 23:38

Ja, zeker uitmuntend voetballend! Lijkt misschien niet zo, maar zijn passing is antiek te noemen, nooit een hobbelpass á la Enoh o.i.d. Met de bal aan de voet weet hij altijd zijn mannetje te staan.

9 februari 2013 om 02:37

Vind hem op de lijn sterk. Maar voetballend echt niet.

Terecht dat hij erbij zit. Maar als eerste keeper gaat ie het niet redden denk ik. Is wel aan 2 sterke seizoenen bezig

Vermeer moet zich eerst gaan bewijzen in een buitenlandse competitie. Als je ziet hoe Krul en Vorm zich manifesteren in de Premier League.. En Stekelenburg teert nog een beetje op prestaties uit het verleden. Vermeer is geen slechte keeper maar heeft nog iets te bewijzen om die laatste stap te maken, vind ik.

9 februari 2013 om 00:24

Helemaal mee eens. Wie bovenstaand bericht mint is niet goed bij zijn hoofd.
Ik word niet goed van die mensen die Vermeer nu veren in de reet steken en de presaties van Vorm en Krul van de laatste twee/drie seizoenen (op een hoger niveau) totaal lijken te negeren. Krul en Vorm worden in Engeland zelfs heel hoog ingeschat, net onder Cech en Reina.

Vermeer is de beste keeper die we nu hebben. Uitstekende voetballer en geweldige reflexen. Alleen is hij niet echt compleet want een op een spelen verliest hij te vaak.

Inmiddels al bijna 20 CL wedstrijden gespeeld. Moet op z'n minst een basisplaats krijgen.

Bwa, moet hij onderdoen voor Krul? Krul is een goede doelman en heeft nog heel wat potentieel maar Vermeer bewees in de CL ook op Europees niveau z'n mannetje te kunnen staan. Vermeer heeft enorm veel progressie gemaakt tegenover een aantal jaar terug.

9 februari 2013 om 00:39

Ja hij doet onder voor Krul. Krul presteert nu een paar jaar op het aller hoogste niveau, terwijl Vermeer het prima doet op een niveautje lager. Daar is verder niks mis mee, alleen laat Krul zien dat hij op een hoger niveau zit dan Vermeer. Idem dito voor Vorm, presteert ook wekelijks op een hoger niveau dan Vermeer.

Vermeer is een prima keeper, maar ik vind hem op dit moment niet geschikt voor het Nederlands elftal. Krul, Vorm en Stekelenburg zijn beter keepers dan Vermeer. Vermeer vind ik daar in tegen wel weer beter als Zoet en Mulder.

9 februari 2013 om 20:06

uhm het allerhoogste niveau is toch CL ?
Vond Krul tegen Italie anders ook niet bepaald sterk, werkelijk iedere terugspeel bal kreeg maar een pooier naar voren, niks werd voetballend opgelost.

9 februari 2013 om 20:44

6 groepswedstrijden in de CL het aller hoogste niveau?. Om daarna wedstrijden te spelen tegen RKC en Vvv. Dat is voor mij niet het aller hoogste niveau. Elke week een wedstrijd spelen in de Premier League, de beste competitie ter wereld, is presteren op het aller hoogste niveau. En daarin ook wekelijks uitblinken en tot de beste keepers van de PL behoren. Dat zijn voor mij de belangrijkste criteria om te laten zien dat je over de juiste kwaliteit beschikt om in het Nederlands elftal te keepen.

Tegen Italië vond ik Krul niet slecht spelen. Het tegen doelpunt was niet zijn schuld. En vind je het gek dat je die lange ballen naar voren krijgt als je zo'n verdediging voor je neus hebt. Het is leuk dat er 4 eredivisie spelers staan, maar zoals je bij dat tegendoelpunt zag is het van zeer matige kwaliteit.

Komt nog bij dat Zoet in zijn nek hijgt. Die jongen komt eraan.

Stekelenburg en Krul beter, vind de andere 2 niet beter als Vermeer.
Heb je Velthuizen wel eens zien mee voetballen?

Vermeer heeft die kans gekregen in de wedstrijd tegen Duitsland en hij heeft de kans heel verdienstelijk gegrepen. Zoals wij nu weten kijkt van Gaal van wedstrijd tot wedstrijd, dus alle keepers hebben kans. Concurrentie deze keer is groot en dit moet juist een goede motivatie voor de spelers om goed te presteren in hun clubs.

Op dit moment zou ik zeggen:

Vorm = Krul dan Vermeer en dan Stekelenburg (omdat hij niet speelt)

zo goed als vd Sar zal er de komende jaren niet in zitten. en of je dan krul of stekelenburg erin zet maakt dan niks uit. Dat is ook geen schande om vd Sar niet waardig op te kunnen volgen want die was 1 van de beste keepers ooit namelijk. Zoals je dan vroeger als 2e keeper in ned elftal Westerveld en Waterreus had zo moet je die keepers ook ongeveer inschatten. Dus Krul en Westerveld ongeveer zelfde niveau of pak een Velthuizen en Waterreus.
En Vermeer maakt teveel slippertjes nog steeds om het een 1e keeper in Nederlands elftal te maken.

Het is gewoon een matige keeper als die ooit 1ste keeper bij oranje zou zijn dan is er iets goed mis.

8 februari 2013 om 23:49

Het is een goede keeper maar geen wereldtop. Matige keepers zijn keepers als Luciano en die van Heerenveen.

9 februari 2013 om 00:17

Als je bepaalde keepers niet tot weinig ziet spelen, kun je er beter niet over oordelen. Nordtfeld van Heerenveen is gewoon een uitstekende keeper. Staat ook niet voor niks erg hoog in de spelersklassementen. Die doet echt niet veel onder voor Vermeer en is bovendien nog veel jonger.

9 februari 2013 om 00:54

De keeper van Heerenveen matig? Ik weet niet of jij dit seizoen gekeken hebt, maar deze jongen heeft zich uitstekend ontwikkeld.
Hij is niet voor niets de keeper met de meeste reddingen dit seizoen, en ja dat ie er een paar doorlaat is ook niet zo gek met die matige verdediging!

Ot: Vermeer doet het beduidend beter dan voorgaande seizoenen. Hij is wat zekerder, en op de lijn een van de beste keepers. Ik ben alleen bang dat hij voor de top, en voor het Nederlands elftal, te kort komt.
Ik vind overigens op dit moment Vorm de beste keeper, omdat Stekelenburg te weinig speelt.

9 februari 2013 om 02:33

Nordveld is dit seizoen de meest zekere keeper en beste keeper. Heeft lengte en is een soort Isakson maar dan in betere uitvoering
De Ruyter van utrecht heeft potentie en Zoet is ook geen onaardige keeper. Mulder is te slap als keeper, en Luciano ongeschikt als keeper vanwege zn lengte.
Dat Groningen dr scouting heeft gefaald lijkt me duidelijk ondanks dat Luciano in Belgie wel wat leuke wedstrijden keepte maar een fatsoenlijke scouting op niveau die keepers selecteren kijkt als eerste altijd naar de lengte. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat in groningen de lat lager ligt dan andere velden dus we mogen stellen dat degene die Luciano heeft gehaald bij groningen een persoon is die niks tot weinig van keepers weet en maar lukraak heeft lopen scouten, die persoon is ook ongeschikt als scout. Wie het ook is!

Velthuizen is geen goede keeper,vind em zeker niet beter dan vermeer.
Al zal vermeer zich moeten toeleggen en trainen op meer dan een goede lijnkeeper...want dat is ie wel.
Vind stekelenburg gezien zijn rol bij roma,en terecht dat van gaal hem niet selecteerd.
Spelers horen te spelen bij hun club al is dat aan de clubtrainers natuurlijk,vind krul en in de toekomst jeroen zoet beter dan vermeer.
Als vermeer zich gaat trainen op hoge ballen en zorgt voor meer afwisseling zie ik hem wel terug keren bij oranje.

Als mensen het over Van Der Sar hebben herineren ze zich alleen zijn laatste 5 jaren bij Manchester, toen ie echt top was. Maar je moet je realiseren dat hij toen tussen de 35 en 40 was. Oftewel, al deze drie a vier doelmannen zullen nog beter worden.

9 februari 2013 om 00:22

Weet je wel wat je zegt? Van de Sar was ook voor zijn Unitedperiode een echte topper. Is in zijn Ajaxperiode al erg belangrijk geweest. In Italië misschien iets minder, maar daarna bij Fulham wereldtop.

Vermeer is zeker wel beter dan Vorm en Velthuizen en is na Stekelenburg en Krul de beste keeper van Nederland. Hij is gewoon op de lijn briljant en pakt alles en voetballend is het ook naar behoren.

Van de huidige kandidaten dicht ik Tim Krul het meeste talent toe. Stekelenburg is sowieso de beste van de vier; hem had ik graag een aantal jaren bij Manchester United zien schitteren. Hij had dat niveau zeker aangekund, zoveel heeft hij wel bewezen op het WK 2010, waar hij in Heitinga en Mathijsen een wel erg broos en toponwaardig duo voor zich kende.

Niettemin zijn de meest talentvolle keepers die ons land kent vooralsnog niet in beeld. Voor hen hoop ik dat Kenneth Vermeer een transfer krijgt komend zomer en dat Psv-coach Philip Cocu het aandurft voor talent in plaats van ervaring te kiezen. Laten Jasper Cillessen en Jeroen Zoet dan over een tijdje maar eens uitmaken wie in de toekomst Oranje's vaste keeper wordt.

Het is allemaal middelmaat. Cech, casillas, buffon dat zijn pas geweldaars. Jammer dat nl dat niet meer heeft.

Vreemd hoe Frank de Boer stelt dat Stekelenburg en Krul de eerste 2 keepers zijn en dat de rest moet uitmaken wie derde keeper wordt. Ik vind namelijk Vorm de beste, dan Vermeer en daarna moeten Krul en Stekelenburg uitmaken wie derde keeper wordt. Velthuizen moet niet eens genoemd worden als kandidaat, waarom zouden we ook als we al 4 keepers hebben waarvan er één moet afvallen?

Vorm en Vermeer hebben naast hun kwaliteiten als doelman waarmee ze vaak punten voor hun teams gepakt hebben ook het vermogen om mee te voetballen alsof ze middenvelder zijn. Krul liet zien hier erg zwak in te zijn, maar hij heeft weer de lengte om dat over het algemeen te compenseren. Stekelenburg heeft de ervaring maar mist nu de minuten die hij onder de lat staat in wedstrijden.

9 februari 2013 om 00:39

Vorm en Vermeer beter dan Krul en Stekelenburg? Laatstgenoemde is verreweg de beste in mijn ogen, alleen speelt momenteel weinig. Wanneer hij speelt bij roma of een transfer maakt, moet hij altijd in de basis staan

@ toniajax

Vd sar is 15 jaarcde onbetwiste eerste keus geweest. Speelde ook bij ajax en fulham geweldig. Bij juve was hij enkel wat minder. Maar op zijn 25e was sar al een topper

eingelijk snap ik niet waarom clubs als fc barcelona man city en man untd nooit naar hem komen kijken vind hem veel beter dan de gea stkelenburg en vorm en sowiesoo dan valdes

Krul en Vorm zullen dat voorlopig uitmaken, een 1e keeper van een Premier Leage club heeft zwaarder werk dan alle andere competities, gezien de speelstijl en kwaliteit. Als keeper van Ajax is de taak misschien nog wel zwaarder. Een hele wedstrijd niks te doen hebben en dan 3 strakke ballen pakken is het moeilijkste wat er is. Ook moet de keeper risico leggen in zijn passing om de tegenstander op tempo te overklassen. Hierin is Vermeer zo ontzettend veel sterker geworden dan zijn beginfase als eerste keeper. 1e Keeper zie ik hem nog niet staan, maar hij doet niet veel onder voor Krul en Vorm, en heeft bovendien nog een hele carrière voor zich.

Het is ongelooflijk, ik snap nog steeds de negatieve reacties niet. Eerst was het een slechte keeper omdat hij te klein was. Dat ging op een gegeven moment niet op, omdat hij even langs is als Casillias,.toen was hij niet goed bij hoge ballen en corners, die heeft hij nu ook steeds vaker.
Toen had hij niet vaak genoeg de 0. Nu doet hij dat ook, komen er weer mensen zeuren dat hij of in het buitenland moet keepen om zich te bewijzen. Het enige wat je nu echt zou kunnen zeggen is dat hij af en toe wat onstuimig is, maar hoeveel wedstrijden heeft hij Ajax niet gered met geweldige reddingen. Voor het idee, hoe vaak heeft Ajax met Stekelenburg 2x waarbij hij de 1e keer geen 1e keeper was en de 2e keer de inhaalslag echt begon toen hij er niet meer was. Met Vermeer is Ajax ook gewoon 2x kampioen geworden.vermeer is met jong Oranje 2x kampioen geworden. Ik denk wel dat deze man te weinig krediet krijgt! Maar goed dat gebeurt wel vaker, kijk maar naar van Persie of Seedorf. Blijkbaar als we niets hebben met de speler, of deze te weinig, of teveel zien, misgunnen we zo iemand.... Zonde...

Vermeer heeft in dit seizoen meer punten gewonnen dan Stekelenburg ooit in één seizoen heeft gedaan. Vermeer wordt ook steeds beter bij hoge ballen en veel mensen hier kunnen ze zich vast nog wel herinneren dat Stekelenburg daar ook heel erg lang moeite mee had. Dat terwijl hij een stuk langer dan Vermeer is wat het eigenlijk vreemd maakt. Vermeer is zich aan het ontwikkelen tot een hele goede keeper en ik zou niet gek opkijken als een Engelse club uit de subtop deze zomer voor hem met een bod komt.

Grappig om te zien.... een jaar geleden hadden we keepers die te kort kwamen en nu hebben we er teveel..... Tsja...

9 februari 2013 om 10:11

Zo kan voetbal gaan :P Nederland heeft echt een overschot aan goeie doelmannen en dat is alleen maar goed om te zien. Krul, Stekelenburg, Vermeer en Vorm zijn gewoon uitstekende doelmannen die bij veel clubs aan de bak kunnen dus dat is mooi :P

Mensen kijk naar de wedstrijd tegen real hij heeft echt wel wat in ze mars en het klopt hoge ballen waren zijn zwakke plek maar dat doet hij nu redelijk goed en pl zou hij makkelijk aan

Mooi laten gaan zo, hoe miser spelers van.ajax hoe beter3

Vermeer is een prima keeper die nog steeds elke week beter wordt.maar Krul,stekelenburg en Vorm zijn gewoon beter. Velthuizen is een redelijke keeper maar lang niet goed genoeg voor het NL elftal.

Persoonlijk houd ik niet van Krul. Het enige wat hij doet in de opbouw is kick and rush. Zo hoort het Nederlands elftal niet te spelen. Geef mij maar Vorm en Vermeer

Vermeer kan aardig goed keepen maar ik vind hem net iets te slecht voor het Nederlandse elftal. Keepers als Vorm, Krul en Stekelenburg zijn toch net iets beter dan Kenneth.

Onbegrijpelijk, is absoluut niet geschikt voor Oranje!
Zodra de tegenstander een beetje druk zet raakt hij in de stress!

Vermeer gewoon niet meer selecteren voor Oranje. Hij is een goede lijnkeeper, maar meevoetballen en hoge ballen is hij dramatisch.

Ben ik nou de enige die denkt dat krul niet bij de 1e 3 keepers hoort? Ik vind steek en Vorm beduidend beter, en daarbij vind ik Vermeer in zijn huidige vorm beter dan Krul in zijn huidige vorm.
En kom niet aan Vermeer is met een simpele stift te pakken. Falcao deed dat laatst ook bij valdez, en toen was Falcao briljant...

9 februari 2013 om 13:41

Ik denk dat je inderdaad de enige bent...

Alleen als de tegenstander veel van afstand schiet

Wij zitten hier in Nederland gewoon met een keepers probleem het is niet wie jullie klasses beter vinden.. ..
Zou van gaal een worst wezen , het gaat er nu om wie er speelt wie ook goed speelt bij zijn club.
Tot nu toe is dat altijd Vermeer, of je dat nu wilt of niet...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren