Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: KNVB legt FC Den Bosch lagere boete op na racisme

Laatste update:

FC Den Bosch schreef dinsdag een zwarte bladzijde bij in zijn eigen clubhistorie, toen een deel van de supporters zich verlaagde tot het maken van oerwoudgeluiden richting Jozy Altidore. Na afloop van de bekerwedstrijd tegen AZ, die met 0-5 ruimschoots werd verloren, stond directeur Peter Bijvelds teleurgesteld de pers te woord.

Bijvelds sprak met het ANP over hetgeen zich in de tweede helft in De Vliert afspeelde. Hij noemde het ‘schandalig’ wat een groep supporters deed en kon er eigenlijk geen woorden voor vinden. "Het lukt de vele goedwillende mensen bij deze club nog steeds niet om het kleine groepje kwaadwillende personen een halt toe te roepen en uit te bannen. Maar het zal wel moeten gebeuren.”

“Want als club kunnen we niet veel meer hebben”, aldus Bijvelds. De club deelde dit seizoen al circa vijftig stadionverboden uit en toch ging het ook dinsdag mis in het duel met AZ. FC Den Bosch heeft nog een voorwaardelijke boete uitstaan bij de KNVB en de kans is groot dat die nu alsnog uitgedeeld wordt. “Nee, laat ik mij maar niet uitlaten over een mogelijk nieuwe sanctie. Het is nu al erg genoeg zo”, was Bijvelds’ reactie daarop.

Update 1 maart 13.20 uur - FC Den Bosch ontvangt schikking na racistische uitlatingen
De aanklager betaald voetbal wil FC Den Bosch straffen voor het gedrag van een deel van de fans in de bekerwedstrijd tegen AZ, dat oerwoudgeluiden liet horen als Jozy Altidore aan de bal kwam. De KNVB heeft een schikkingsvoorstel gestuurd naar Den Bosch met daarin een geldboete van 12.500 euro en een voorwaardelijke thuiswedstrijd zonder publiek met een proeftijd van twee jaar. Den Bosch heeft tot en met 6 maart aanstaande de tijd om te reageren.

Update 5 maart 13.10 uur - FC Den Bosch niet akkoord met schikking na Altidore-beledigingen
FC Den Bosch is het niet eens met de strafmaat die de KNVB heeft voorgesteld naar aanleiding van de racistische uitlatingen van de fans aan het adres van Jozy Altidore. De Jupiler League-club vindt een geldboete van 12.500 euro en een voorwaardelijke thuiswedstrijd zonder publiek, met een proeftijd van twee jaar, te ver gaan. De Brabantse club hoopt in beroep een sanctievermindering te kunnen bewerkstelligen.

Update 28 maart 17.50 uur - KNVB legt FC Den Bosch lagere boete op na racisme
De straf die FC Den Bosch krijgt wegens de racistische uitlatingen van de fans aan het adres van Jozy Altidore valt iets lager uit. De aanklager betaald voetbal wilde de eerstedivisionist een boete van 12.500 euro geven, maar volgens het Brabants Dagblad moet Den Bosch van de KNVB 10.000 euro betalen. De voorwaardelijke thuiswedstrijd zonder publiek, met een proeftijd van twee jaar, blijft wel gewoon staan.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja, aanpakken die gasten. Niet zeiken over die sanctie, denk liever aan Altidore.

30 januari 2013 om 00:12

Ben het grotendeels met je eens, maar aan die sanctie zit ook een keerzijde. De ene club na de andere valt om in de JL. Ze hebben het financieel allemaal ontzettend zwaar en dan zou het toch verschrikkelijk zijn als zo'n stel mafkezen het dan allemaal nog erger maken voor ze.

Er zullen représailles moeten volgen van de Knvb, maar misschien kunnen die een keer richting deze 'hooligans' gaan en niet richting Den Bosch?

30 januari 2013 om 00:32

'" Er zullen représailles moeten volgen van de Knvb, maar misschien kunnen die een keer richting deze 'hooligans' gaan en niet richting Den Bosch? "

Dat zou natuurlijk perfect zijn maar dat werkt dus niet zo.
De club heeft deze personen binnen gelaten en is daarmee verantwoordelijk.
Ik ben het niet met je eens dat er, bij het bepalen van een strafmaat, gekeken moet worden naar de finianciële situatie.dit walgelijke gedrag moet altijd bestraft worden ongeacht de financieën.
Bovendien, als nu Den Bosch in een prima partij AZ had verslagen en zich daarmee had geplaatst voor de halve finale dan dan hadden ze een boel "goodwill" gekweekt, ook bij sponsoren. Dit zijn de momenten dat je je als club(spelers/supporters/sponsoren) positief kan prsenteren maar helaas zijn er altijd weer enkelen die liever op een negatieve manier in het nieuws komen. jammer.

30 januari 2013 om 01:25

Ik ben het volledig met je eens (gait1701), maar ik vind zelf dat dit ook los moet staan van de prestaties (goodwill kweken) van den bosch. hun supporters hebben zich schandelijk gedragen en de club moet zich daar verantwoordelijk voor voelen! met zo'n reactie doen ze dit niet volledig. Ja, het is 100% de schuld van die malloten, maar de club moet ook zijn verantwoordelijkheid nemen. Het zou perfect zijn als de boete die de club krijgt vervolgens op die kerels verhaald zou kunnen worden.

30 januari 2013 om 08:38

@gait1701...als je de reactie leest van onze voorzitter zie je dat er dit seizoen al 50 stadionverboden zijn uitgedeeld, vorige seizoenen zijn er 30-40 opgelegd. Natuurlijk wil je als club zulke idioten weren en dat doen ze ook.

Echter kan je pas iemand de toegang ontzeggen als de desbetreffende persoon iets heeft uitgehaald. Daar zit dus in jou stelling "de club heeft ze binnengelaten en dus is verantwoordelijk" een foute gedachtengang.

Er staan steeds weer nieuwe idioten op die het hooligan stokje overnemen, als je ze ergens op pakt komen ze er pas niet meer in.

30 januari 2013 om 09:17

Het is te hopen dat ze omvallen. Dit soort racistische geluiden heb ik al jaren nergens meer gehoord in Nederland. En dat ook nog eens om niks, het is namelijk niet zo dat Altidore de boel heeft lopen sarren. Als je na zolang weer eens in de kwartfinale staat tegen een club als AZ speelt moet je er een feest van maken. Dit was walgelijk en het is te hopen dat die club hard wordt getroffen. Het waren namelijk niet 10 supporters.

En dan zelf nog een donkere spits hebben ook. Veel dommer kom je ze niet tegen.

30 januari 2013 om 11:18

Bozzie67, als ik het goed gelezen heb zijn er nu dus 90 'supporters' van Den Bosch met een stadionverbod? Is dat een hoog aantal of ligt dat aan mij?

On: echt zuur voor de welwillende mensen bij de club natuurlijk, die zullen ook wel woedend zijn.

30 januari 2013 om 12:53

Flikker toch op man, met je ''het is te hopen dat ze omvallen''. Dus omdat er een aantal raddraaiers tussen zitten moeten ze maar de hele club opdoeken? Er zitten ook genoeg normale supporters. Iedere club heeft rotte appels. De verantwoordelijken moeten flink gestraft worden, maar niet de goedwillende supporters.

30 januari 2013 om 12:59

@nielus...nog niet hoog genoeg vrees ik, we hebben in onze stad nogal wat sociale achterstandswijken waar het grootste deel van deze kansloze types vandaan komen en het voetbal werkt als een magneet voor dit soort randfiguren.

30 januari 2013 om 13:46

Het zou zo maar kunnen dat een deel van die gasten al een stadionverbod had, maar gewoon binnen kon komen. Weet niet hoe goed ze controleren bij Den Bosch?

30 januari 2013 om 13:55

Meldplicht voor mensen met een stadionverbod bij de politie tijdens de wedstrijd, heb je daar wel eens van gehoord?

30 januari 2013 om 14:19

@jordifcdb: Tuurlijk, het zijn er zogenaamd altijd maar enkelen. Waren het vorig jaar ook niet de supporters van FC den Bosch die het uitvak bij Willem II even hadden verbouwd? De koelkasten lagen geloof ik op het veld. Dit was geen klein groepje van 10 man ofzo. Bovendien zijn er dit seizoen al 50 stadionverboden uitgedeeld en nog is er zo'n grote groep die zich als een stel debielen gedraagd? En niemand van de medesupporters die dit corrigeert of een steward die ingrijpt. Ook greep Den Bosch pas na aandringen van de scheidsrechter. Dit hadden ze ook al meteen zelf kunnen doen, of zelf de wedstrijd stil laten leggen. Maar nee, daar was men te laf voor. Je moet een daad stellen als club zijnde. Als het zo moet, dan voetballen we niet. Klaar. Is het ook snel afgelopen.

1 februari 2013 om 19:13

Gelul Azalkmaar2, er waren supporters van Den Bosch die die gasten aanpakten en ze erop aanspraken..blijkbaar ben jij niet overal van op de hoogte..dus blaas niet zo hoog van de toren.

1 maart 2013 om 13:59

In Nederland heb je geen Hooligans , alleen wannabe Hooligans gewoon meelopertjes.

In Engeland,zuid Amerika , Servie,kroatie,polen, Rusland,oekraine en nog wel meer landen heb je pas hooligans niet die beschaafde jongetjes die zichzelf hooligans noemen kennelijk weten veel mensen niet wat het woord Hooligans in houdt.

In bovengenoemde landen lachen om Nederlandse ''hooligans''.

1 maart 2013 om 16:09

Alsof dit ook maar überhaupt iets met hooligans te maken heeft zeg...
Deze groep hersenlozen moet je stuk voor stuk levenslang bannen. En tevens de boete verhalen op hun. De club is wellicht enigzins verantwoordelijk voor deze kneuzen, maar wie had vooraf voorzien dat deze groep zich dusdanig zou mis dragen? Vindt persoonlijk niet dat Fcdb hier de dupe van moet worden.

5 maart 2013 om 14:23

@sswaa

Het gaat hier niet om de gradatie hooligans en in hoeverre er wel of geen hooligans in Nederland zijn, supporters die racistische dingen roepen hoeven niet gelijk het predikaat hooligan te krijgen.

Overigens is het veel te makkelijk om landen op te noemen waarin het hooliganimse 'anders' beleefd wordt dan hier, in Nederland heb je wel degelijk hooligans.

30 januari 2013 om 00:25

Iets van een gecombineerde sanctie misschien? Dikke vette boete investeren in het opsporen van deze gasten / het verscherpen van het toezicht erop? En mochten ze deze malloten vinden, lekker de boete op hun verhalen. Denk dat ze de volgende keer wel 3 keer nadenken voor dat ze iets roepen

30 januari 2013 om 00:28

ik ben het niet met je eens! denk is aan die man die al jaren zijn club steunt! hij heb dit ook net gewilt! maar Denbosch krijg wel weer een boete! al die boete's lijden nog een x tot tekortkomingen voorandere dingen! de knvb moet denbosch niet straffen maar de supporters! natuurlijk wenst ik wel altidore veel sterkte!

30 januari 2013 om 07:00

Ja, er zaten ook 'andere' mensen.
Maar ja dat is altijd zo, er is / zijn altijd mensen die het verzieken voor andere (ajax-az)
Het liefst zoeken ze die personen gewoon op, landelijk stadionverbod en oppakken vanwege racisme, al zou ik niet weten of de rechter er iets me kan.
Respect voor Jozy, zelfs ik had verwacht dat sommige supportersschare verder waren dan oosteuropa...(waar racisme doodnormaal is.)
Hier kan een club zoals FC Den Bosch voor de rest weinig aan doen, je kan dat niet voorspellen en je verwacht het niet.
Ik vind daarom ook niet dat Den Bosch als club hier de dupe van moet zijn.

30 januari 2013 om 10:27

Geef die brulapen maar een flinke boete dan zijn ze gelijk bankroet...

30 januari 2013 om 12:37

Zet ze gewoon voor 3 jaar uit het beker toernooi, weten de supporters ook wat dat is!

Nee, nog lang niet.
De Knvb moet nu een keiharde straf uitdelen om een soort waarschuwing te geven aan de clubs. 5 wedstrijden zonder publiek, een flinke boete en puntvermindering. Klaar, dit valt niet goed te praten.

30 januari 2013 om 09:01

Inderdaad, zeker omdat Den Bosch zelf niet ingreep. Als je je mond zo vol hebt van respect dan haal je als bestuur gewoon je eigen team van het veld. Zulk publiek moet je niet willen vermaken. Als je zelf niet ingrijpt dan moet de Knvb dat maar doen. En natuurlijk zullen de goede onder de kwade moeten lijden, maar waarschijnlijk is dat nu de Knvb ingrijpt ook het geval.

Een geldboete en minstens drie duels zonder thuispubliek. Ik zie de Knvb misschien nog wel met hogere straffen komen. Respect is momenteel het thema bij de Knvb kortom zulke zaken worden niet geduld. Misschien ook wel een goede test om te zien hoe serieus de Knvb dat Respect nu neemt.

1 maart 2013 om 13:58

De Knvb en iets serieus nemen??? Laat me niet lachen ! Bij Feyenoord zongen hondeden misschien wel duizende supporters dat de moeder van Maher een schaap is....geen Reactie Knvb ... Gasgeluiden Arena ...geen Reactie Knvb ... Moeders Zijn Hoeren ... Geen Reactie Knvb.... Zo kan ik nog wel even doorgaan ! Tuurlijk slaat het nergens op die oerwoudgeluiden maar we slaan in de reactie wel door ! Komt ook door dat de knvb aan klassejustitie doet Feyenoord hoor je niks van en dat kleine den bosch moet gestraft worden ! Het is nog altijd wel zo dat Alle wedstrijden onder de vlag van deknvb gespeeld worden en ze dan ook verantwoordelijk zijn ervoor en niet alleen de club !! Dus oud op met klassejustitie en ga eindelijk eens problemen oplossen ipv ze te creeren !!!!

1 maart 2013 om 20:01

Dat van het schaap gericht op Maher werd door tientallen gezongen en niet langdurend. Want zij werden al snel gecorrigeerd door de rest van de menigte. Dit maakt het niet natuurlijk niet goed maar ook niet zo slecht als jij wil doen geloven.

Verder was dat van den Bosch toch wel even wat erger en langdurender dan de dingen die je opsomt. Echter betekend ook dit dat al het andere niet vergeten of ongestraft moet blijven.

Maar als je echter den Bosch nu bestraft met zo'n magere straf wat kun je die anderen dan geven?

Onbegrijpelijk dat sommige supporters dit soort dingen doen!
Ze verliezen dik en dan moet je blijkbaar je frustratie afreageren maar doe dat dan niet zo, want dit leverd dus uiteindelijk alleen maar extra problemen op voor Den Bosch

30 januari 2013 om 08:15

Als je dit soort Dongen flikt, ongeacht de reden, ben je gewoon rascist. Te triest voor woorden. Deze mensen zouden ze alle pleziertjes in t leven moeten afnemen, om te beginnen met een stadionverbod twv levenslang. En dan nog een geld boete

30 januari 2013 om 10:15

Het is niet alleen de frustratie, maar op de tribune bij Fcdb zitten nu eenmaal een paar compleet losgeslagen idioten.
Bij Twente werd er vanuit het uitvak vuurwerk van boven naar beneden in een familievak gegooit. Vak ontruimt en iedereen met de schrik vrij omdat er niet een patroon in een cappuchon is gevallen.

Blijkbaar zit de organisatie er niet strak genoeg op en hebben zij 0,0 invloed op eigen supporters en dat is een kwalijke zaak. Reken er maar op dat zo'n (kleine) organisatie wel weet wie deze figuren zijn.

jammer dat zo'n kleine groep voor zoveel elende moet zorgen

Als de Knvb zou echt het allemaal zo belangrijk vindt die hele respect issue dan treden ze nu keihard op en ik denk dat dit daarin toch wel een goede graadmeter zou zijn. Zeker aangezien ze nog met speciale respect tenuetjes rondlopen ook in de kwartfinale van de beker.

Jammer dat een klein groepje mensen dat zichzelf 'supporter' noemen zulke dingen doen.
Wanneer Den Bosch zelf een donkere spits zou hebben die er 20 in het seizoen zou maken, dan zouden ze hem hebben toegezongen en geprezen. Naïef en goedkoop dit gedrag.

30 januari 2013 om 07:03

Dat soort personen mag je geen eens supporter noemen inderdaad!
''support''ers, Steunen dus, dit is niet steunen, dit is de club in de problemen brengen!
Ze zijn nu wereldberoemd(het nieuws) ...helaas vanwege iets negatiefs.

Die mensen die dit doen moeten een kei en kei hard gestraft worden. Den bosch kan er wat mijn betreft ook niet veel aan doen hoeven ook geen zware sanctie te krijgen. Maar die idioten die hier mee bezig waren kan je er niet mee weg laten komen. Want laten we wel eerlijk zijn de mensen die komen die wel supporter zijn die zitten hier waarschijnlijk ook mee in hun maag. Die willen gewoon lekkere pot voetbal zien en geen malloten die dit doen. En Den Bosch aanpakken schiet je denk ik ook weinig mee op

" De club deelde dit seizoen al circa vijftig stadionverboden uit en toch ging het ook dinsdag mis in het duel met Az"
Als je na vanavond weer 50 stadionverboden uitdeelt dan ben je de meeste idioten wel kwijt denk ik?

Knvb zal waarschijnlijk een geldboete geven en het daarbij laten. Net zoals de Uefa hebben voetbal instanties er moeite mee om racisme echt een keer hard aan te pakken.

Ik kan me nog herinneren dat PSV toendertijd voor de oerwoudgeluiden tegen Henry een geldboete kregen van 15.000 euro wat dus evenveel is als dat Ajax kreeg voor de spandoek met de sjeik. Ik vind het 1e toch een stuk kwalijker dan een spandoek tegen het moderne voetbal eerlijk gezegd.

30 januari 2013 om 01:03

Het eerste is ook al ruim 10 jaar geleden gebeurd. Andere tijden, andere hoogte van boetes. Niet dat ik het wil goed praten dat dat gebeurd is, maar het verklaart de hoogte van die boetes. Verder blijkt de Uefa nog met succes in beroep te zijn gegaan om de boete te verhogen, waarop PSV toen nog in beroep is geweest en omdat ze meer dan voldoende hadden gedaan was de boete weer verlaagd. Wat voor maatregelen heeft Ajax getroffen?

Overigens wel knap dat je je het eerste nog herinnert.
Ik moest het even opzoeken en ik kan het bedrag dat PSV uiteindelijk heeft moeten betalen nergens terugvinden in euro's. Het schijnt een aantal keer verhoogd en verlaagd te zijn. Uiteindelijk, tot zover ik heb kunnen terugvinden.heeft PSV toen 30.000 Zwitserse Frank moeten betalen, wat destijds overeenkwam met zo'n 12.300 euro.
Erg knap dus dat je je zoiets nog (bijna helemaal goed) herinnert alsof het de dag van gisteren was

30 januari 2013 om 01:11

Is niet zo moeilijk hoor, Henry is 1 van mijn voetbalhelden vandaar.

30 januari 2013 om 01:19

Wait... what? Uefa ging in beroep op de boete die ze zelf hadden uitgedeeld?

30 januari 2013 om 12:57

Ah begrijpelijk, maar goed andere tijden. Daarbij was die spandoek van die sjeik hoe je het wendt of keert wel degelijk racistisch, dus die boete vind ik dan ook meer dan begrijpelijk.

En de Uefa ging in beroep tegen een boete die de strafcommissie van de Uefa PSV had opgelegd. Tenminste, dat is wat ik via google kan vinden. Maar het is in ieder geval een hoop bureaucratie, ook bij de Uefa.

Nou als ze zo door gaan worden ze nog uit de competitie gehaald! En dit met dank aan paar idioten zonder gezonde verstand

Ik lees hier zo de reacties,en begrijp jullie volkomen. Ik was er zelf ook bij en schaam me ook diep als trouwe supporter.

Die wedstrijd zonder publiek zal er wel komen. Maar dat lijkt mij niet de juiste beslissing. Ik vind dat je die daders maar moet aanpakken, en niet de rest er ook het dupe van moet laten worden. br Ik zelf ben fc den bosch supporter en kom er al 10jaar elke wedstrijd. Het groepje wat het verpesste heb ik nog nooit in het stadion gezien. Al krijgt fcdb nu wedstrijd zonder publiek, daar zitten die relschoppers echt niet mee..

Ik zeg dus, beelden tonen, daders oppakken en stuk voorstuk taakstraf met flinke boete!

Het is al genoeg zo? Dat zou mooi zijn, dus als je in de problemen zit dat is dan een vrijbrief om je racistisch uit te laten? Aan de andere kant kijk ik hier niet eens van op, het lijkt er tegenwoordig gewoon bij te horen. Blijkbaar krijg je anno 2013 er een kick van als je een tegenstander tot op het bot beledigd, jammer dat er mensen rondlopen die daar voldoening uit halen.

30 januari 2013 om 00:24

Waarom zijn ze niet afgevoerd door een peleton ME?

30 januari 2013 om 00:33

Omdat de ME helaas.alleen op momenten aanwezig is dat t hun uitkomt en het vrij nuttelooss is.. Al gebeurd er een keer wat zitten ze met ze alle gezellig aan de thee potje te.kaarten

30 januari 2013 om 00:35

Omdat het dan volledig uit de hand loopt op de tribune.

Den Bosch staat er om bekend zoveel tuig te hebben, wat er gebeurt is verbaast me totaal niet. Met frituurvet gooien is ook al eens gedaan door ze, niets is te gek voor die debielen

5 maart 2013 om 15:03

Jij komt elke week in de Vliert ?? en je kent alle supporters van Fc den Bosch ?? Je loopt hier dingen te roepen die totaal geen onderbouwing hebben vriend.. Bij elke club lopen er wel een aantal rond die een steek los hebben. Dat wil niet zeggen dat deze club zoveel tuig heeft..
Denk eerst na voor je iets roept...

Als je er over na gaat denken is het eigenlijk te gek voor woorden: de Knvb wordt in feite rijk door een paar zwakzinnigen, over de rug van een voetbalclub die het financieel toch al niet al te breed zal hebben vermoed ik. En dat is diezelfde Knvb die niet in staat is om een daadkrachtig beleid te voeren op verschillende gebieden. En tevens de Knvb die ooit wellicht de licentie van de FC gaat intrekken. Rare wereld.

Tsjah...als ik Den Bosch was zou ik zelf voorstellen om een wedstrijd thuis zonder publiek te spelen...ook al is het een kleine groep, waarom durft de meerderheid dan hier ook niet bij in te grijpen.

Ik vind dat als Den bosch geen gepaste actie onderneemt er inderdaad een boete uitgedeeld moet worden. Indien Den Bosch echter wel alles eraan doet om deze nep supporters aan te pakken werkt een boete alleen maar averechts. De echte supporters worden er de dupe van en die nep supporters interesseert het toch niets dat de club een boete moet betalen en daardoor in de problemen kan komen.

Blijkt nog steeds dat een kleine groep staatsmongolen uit de omgeving nodig vind om zo te reageren..... het uitje van de week... ff een keer naar de grote stad sturen zoals Amsterdam , Rotterdam, Den haag kijken of dat ze dan nog het lef hebben en dan gewoon dezelfde geluiden maken tegen iedereen die daar langs loopt de helden.. dan worden het plaatselijke strontboeren die 7 kleuren vertonen. Walgelijk dit soort supporters. FC den Bosch veel plezier met deze racisten. Achtervolgen en daadwerkelijk met een flinke geldboete straffen, hebben ze geen geld ( want het zijn meestal kansloze ook in hun denkwijze ) paar weken laten zitten of genoeg uren werkstraf. stadionverbod voor het leven en bij elke wedstrijd verplicht melden.

Jammer dat deze personen al uitgekotst door familie vrienden en samenleving ook voor andere mensen het leven proberen te verzieken. alleen ze zijn zo dom dat ze niet weten dat ze uiteindelijk zichzelf ermee hebben

Geen respect geen voetbal was het vorige maand! Nu weer racisme. Het houdt niet op. Help samen met mij een actie op te zetten tegen racisme op Twitter. RT mijn tweets. Ze moeten de hele wereld over. Iedereen moet weten dat dit niet meer van deze tijd is. Wil je mij helpen met mijn actie. Stuur dan een privé bericht zodat je mijn tweets vind.
Overigens veel respect voor Altidore dat hij zich goed hield en niet over de schreef ging. Het is dat AZ dik voorstond. Want in een vriendschappelijke wedstrijd mag je net als AC Milan van het veld lopen. Den Bosch is verplicht die gasten op te sporen. Helaas gebeurt het overal over de hele wereld. Stop dat en denk na!

Ik dacht dat we in Nederland het niveau van Apengeluiden al achter de rug hadden, helaas niet.
Wat een triest zooitje zeg daar in Den Bosch.

Tegen een Ajax of Feyenoord hadden deze stoere helden wel wijzelijk een mond gehouden aangezien daar veel donkere jongens in de HK zitten en die hadden wel passelijke maatregelen genomen.

1 maart 2013 om 14:03

Tegen een Ajax of Feyenoord hadden deze stoere helden wel wijzelijk een mond gehouden aangezien daar veel donkere jongens in de HK zitten en die hadden wel passelijke maatregelen genomen.

Dat je dat zegt getuigd van nivo !!!

Er is geprobeerd door medesupporters om de oerwoudgeluiden te stoppen, maar ze luisteren niet en dan gaan ze ook nog met sneeuwballen gooien

Ik schaam me als Fcdb-supporter nog steeds kapot van wat er gisteren is gebeurd, ik kom dit seizoen niet meer kijken, ookal heb ik een seizenskaart. Het moet een keer afgelopen zijn, Ik hoor in mijn omgeving dat er veel supporters zijn die twijfelen of ze nog wel blijven komen.

We krijgen waarschijnlijk weer een boete en misschien ook wedstrijd(en) zonder publiek. De club is hier de dupe van, Sponsors haken af, supporters willen niet meer komen kijken en spelers gaan twijfelen of ze wel bij onze club willen voetballen. En dat allemaal door een aantal randdebielen!

Erg jammer dit, er zijn veel clubmensen die keihard werken voor FC Den Bosch en al hun werk wordt zo teniet gedaan.

30 januari 2013 om 09:41

Hulde voor je reactie!

Echter, als ik jou was, zou ik dus wel gaan. Maar probeer met de supporters beweging een statement te maken. Er moet een beweging in gang gezet worden dat er sociale controle komt, dat dit soort randdebielen wel twee keer nadenken (als ze dat al kunnen) voordat ze dit doen.

Laat zien dat je als supporter Tegen dit soort wangedrag bent. Daar is je club bij gebaat.

Neemt niet weg dat ik je reactie kan begrijpen, maar denk er nog een paar nachtjes over na, wat jij met de medesupporters kan doen voor de club. Als alle goede supporters weg blijven hebben de randdebielen gewonnen. Succes!

Stadionverboden uitdelen lijkt de beste manier, maar het zal onmogelijk zijn om na te gaan wie met dit gedrag heeft meegedaan. De club wordt al genoeg benadeeld en zal die boete waarschijnlijk ook ontvangen, jammer, erg slecht voor Den Bosch.

De supporters verpesten het alleen niet voor Den Bosch maar voor het hele voetbal, hoevaak komt er wel niet weer in het nieuws voetbalsupporter dit, voetbalsupporter dat.
Krijg ook steeds meer het idee dat die "hooligans" echt een IQ nog lager dan een aap hebben.
vond de reactie van altidore wel heel professioneel en laat zijn sterke karakter toch ook wel zien.

je hebt toch door het hele stadion camera beelden, zou gewoon de supporters zoeken, levenslang stadionverbod in alle stadions van nederland(dit tuig wil je in geen een stadion hebben). En deze keer niet de club FC Den Bosch aanpakken. denk als de supporters op de man worden aangepakt het andere supporters wel afschrikt ooit weer zoiets te doen.

In mei ook al niet positief in het nieuws tijdens de playoffwedstrijd in Tilburg. Dit is geen goede reclame voor stad en club. Ze hadden nog een voorwaardelijke straf lopen van 5.000 euro.
http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/211726/geldst...

30 januari 2013 om 11:42

En uiteraard in de beker tegen Twente waar van bovenaf vuurwerk werd gegooit door de bossenaren in een kinder/familievak.

2 februari 2013 om 08:39

De 2 idioten die dat hebben geflikt bij twente voor de beker, zijn door de eigen supporters aaan de politie overgedragen.

4 februari 2013 om 20:54

Goed om te horen! Dat had ik nog niet gehoord

Wedstrijd stilleggen, betreffende vak buitenflikkeren en doorvoetballen?

En yes, daar heb je ook de goedwillende supporters mee, maar dan zal er de volgende keer misschien wat meer "sociale controle" ontstaan op de tribune.

30 januari 2013 om 09:37

Daar zat ik ook al aan te denken. Zet dat hele vak buiten de poort, legitimeren, namen noteren en achteraf op beelden bekijken wie de aanstichters waren en die hard aanpakken. De schade die Den Bosch leidt verhalen op die "supporters".

Oerwoudgeluiden, vuurwerkgeluiden, een sissende menigte, antisemitische spreekkoren, liedjes gebasseerd op de ellende in Rotterdam tijdens Wo2. Het is ziekelijk gedrag wat keer op keer terug komt. Het zijn gewoon mensen die totaal geen respect aan andere kunnen geven. Het is niet de eerste (en waarschijnlijk niet de laatste) keer dat het Den Bosch publiek z'n zeer slechte kant laat zien, maar de Nederlandse overheid en de Knvb kijken al jaren naar de andere kant.
Laat ik duidelijk zijn dat ik nu niet mijn pijlen alleen op de Den Bosch fans richt!

Ik zeg alleen dat als mensen hier bij het voetbalgeweld in andere landen dingen zeggen dat ze ook relevant zijn voor ons voetbal! Racisme/antisemitisme komt regelmatig in het buitenland voor, maar ook in Nederland. Helaas zagen we gisteren weer een voorbeeld waarom wij niet beter zijn dan het publiek in bijvoorbeeld oost Europa!

30 januari 2013 om 09:14

Dit weten we natuurlijk al jaren. Maar het blijft gewoon een groot probleem waarvan de oorsprong ligt in het gebrek aan respect, normen en waarden Dit zijn dingen die je meekrijgt bij een fatsoenlijke opvoeding en lastig te veranderen zijn. De vraag is dus: Wat doe je eraan?

Persoonlijk denk ik dat er aan de oorzaak niets te veranderen is. Dat is een maatschappelijk probleem dat veel verder gaat dan de voetballerij. Echter denk ik wel dat je dusdanig zware sancties kunt vaststellen dat het mensen zal afschrikken. En dan heb ik het niet over een boete van de Knvb richting de clubs. Maar de mensen die duidelijk meezingen bij spreekkoren of iets dergelijks moeten gewoon keihard aangepakt worden. Geen genade.

Het zou natuurlijk mooi zijn dat je een heel seizoen lang wedstrijden kunt spelen zonder één incident maar dat lijkt me een utopie wanneer er wekelijks honderdduizenden mensen voetbalwedstrijden bezoeken. Echter mag men kwetsende of racistische spreekkoren nooit accepteren.

30 januari 2013 om 14:08

De enige echte sanctie die men eens moet gaan handhaven is dat mensen met een stadionverbod op het politiebureau zich tijdens wedstrijden moeten gaan melden. De politiek en justitie willen hier waarschijnlijk niet aan omdat het 'te duur' is. Dit kost manschappen, energie en geld.

Er zijn echt oplossingen om dit probleem te verkleinen, maar het kost moeite en geld en dat is precies iets waar de politiek en justitie met hun slappe rechters niet op staan te wachten.

Voor deze wedstrijd kon je per clubcard 4 kaarten krijgen, ten koste van alles wou den bosch het stadion gewoon vol hebben. Als je al problemen met supporters hebt en kent, dan moet je dit al helemaal niet doen.

30 januari 2013 om 09:33

een terechte opmerking... al verwacht je dit natuurlijk niet...
neemt niet weg dat dit hard aankomt bij Den Bosch ondanks al hun goede bedoelingen.

Een relatief kleine club die nu al vijftig stadionverboden uit heeft gedeeld! Dat is echt gigantisch veel. Tijd voor een harde aanpak bij de supportersschare daar.

30 januari 2013 om 11:45

Vraag is hoe het nageleefd kan worden. Alles op gezichtsdetectie van een steward lijkt me een onmogelijke missie.
Als er dan ook nog 4 kaarten per scc kunnen worden afgehaald is het vragen om moeilijkheden..

Heel erg triest dit. Laat die boete maar komen en ga het maar verhalen op die clan achterlijken. Waarom had men sowieso niet gelijk ingegrepen van het bestuur uit naar het vak cq de groep waar het vandaan komt? Wat ik me af vraag is of dit nu structureel voorvalt bij de FCB of dat dit gejat en gekopieerd wordt vanuit bv Italië ala Pro Patria - AC Milan.

Verbeek kreeg wel zijn mensen stil, vond ik een strakke actie overigens.

Afstand nemen als club van zulke zaken en lieden is 1, maar actie ondernemen is 2. Levenslang stadionverbod en melden bij de kit op de wedstrijddagen.

Ow en als ze uit de Jupiler League rollen? Er zijn gezondere topklasse verenigingen die sportief nog sterker zijn ook. Dus verplicht doorschuiven en ten gunste van het voetbal je beleid aanpassen Knvb in plaats van je eigen nek omdraaien, want de Knvb maakt het onrendabel dat de topklasse kampioenen niet willen promoveren.

Die Gert-jan Verbeek heeft het toch altijd over normen en waarden? Gisteravond had hij een grote kerel moeten zijn en zijn elftal van het veld moeten halen. Maar daar was hij toch te laf voor.

30 januari 2013 om 09:28

Zoals vorig jaar tegen Ajax toen ie zn elftal van het veld af haalde?
Ik denk dat Gertjan geen zin had in een 2e wedstrijd

30 januari 2013 om 09:31

@ redyellow: het heeft niet aan Verbeek gelegen, die was er zo van het veld afgestapt, in de rust heb ik zijn reactie gezien en hij was witheet.

Het was Altidore, de verbaal belaagde speler die verder wilde spelen, dat heeft Verbeek gerespecteerd. Altidore heeft aangegeven boven deze uitspraken van die randdebielen te staan. Er zijn tenslotte duizenden goedwillende supporters in het stadion.

Overigens was het verbaal de tweede helft rustiger wat betreft de oerwoud geluiden, echter toen had men het voorzien op de lijnrechter. En vervolgens ook nog eens op hun eigen spelers. (hoe diep kan je zakken).

Het is overigens aan de thuisspelende club om maatregelen te nemen. Als trainer kan je enkel de arbitrage erop wijzen wat er voorvalt. En dat heeft Verbeek gedaan.

Wat jij beschrijft is overigens de omgekeerde wereld. Omdat Verbeek niet van het veld is gelopen daar een stel rand debielen die zich misdragen, heeft GJ Verbeek zijn normen en waarden niet op een rijtje? Vreemde opmerking.

Ik heb te doen met de voorzitter van Den Bosch, die was echt aangedaan met de situatie. Je zag de machteloosheid aan zijn gezicht.

Een straf is onvermijdelijk, maar of daarmee het probleem is opgelost is maar de vraag. Het is makkelijk van de Knvb uit om boetes of andere straffen uit te delen. He zou de Knvb sieren om het probleem gezamenlijk aan te pakken. Laat de rijke Knvb samen met Den Bosch investeren in een gedegen camera systeem, toegangscontrole en opleiding van medewerkers. Daarmee worden de uitwassen van enkele supporters aangepakt en worden de nduizenden andere daarvan niet de dupe.

Daarnaast moet ook politiek Nederland eens ingrijpen een gedegen voetbalwet met meldingsplicht voor gestrafte "supporters".

De supporters die dit op hun geweten hebben zijn zo kortzichtig en hebben niet door wat voor leed ze de club, spelers en supportersaandoen. Afgezien van de financiele straf (boete, spelen zonder publiek etc.) kost dit de club aanzien, sponsors en spelers. Welke donkere speler wil nou uitkomen voor club met een handvol a-socialen.

Stelletje idioten zijn het. Je zou ze persoonlijk aan moeten pakken, maar meestal is dat in de praktijk heel moeilijk. Den Bosch kruipt er financieel net weer een beetje bovenop, dan kan je dergelijke sancties van de Knvb echt niet gebruiken.

Het wordt eens tijd dat andere supporters zulke gasten aanspreken op de tribune. Al is dat soms lastig want het betreft hier meestal tuig.

meer camera toezicht en laat die videobeelden maar los op social media. laat mensen maar anoniem tippen wie het zijn. en die gasten voor de schade laten opdraaien en een stadionverbod voor het leven geven. ze verpesten het voor iedereen op den duur.

dit gajes komt niet alleen bij FC Den Bosch maar gaat ook naar andere clubs in het betaalde voetbal ,
alleen maar om de boel te verzieken en wat moet daar het bestuur van FC Den Bosch aan doen als de politie ook al geen vat heeft op dit ordinaire straattuig . Dat FC Den Bosch hier verantwoordelijk voor word gesteld dat weten we allemaal , maar het is niet eerlijk t.o.v de club die alle jaren bezig is hun imago op alle manieren op een hoger peil te brengen . Ik vind dat je elke club op de zelfde manier moet straffen voor dit gedrag en geen verschil maken m.i met een eredivisieclub , gelijke monninken gelijke
kappen en niemand een uitzonderings positie geven , en daar faalt de Knvb ook nogal eens in .
Ik wens FC Den Bosch de komende tijd véél sterkte en véél sportieve hoogtepunten na al dit negatieve nieuws , want dat verdiend de club niet !!!!!!

Ik vind de ophef wel een beetje overdreven hoor. Ik heb de beelden nog maar eens teruggekeken om te zien waar de heisa over gaat. Bij die penalty hoor ik het amper, en een beetje sneeuwballen gooien naar een grensrechter, alsof dat nou nog nooit eerder is gebeurd. Beetje rare moraal hier zo nu en dan. Hazard schopt een minderjarige ballenjongen en 80 van VZ moedigt hem aan, maar o wee als je het als supporter in je hoofd haalt om Bokito na te doen op een tribune. Dan ben je meteen een staatsgevaarlijke gek en moeten je kinderen bij je weggehaald worden (ik zie hier mensen over de Kinderbescherming praten). Enorm opgeblazen gedoe.

Wel heel veel respect voor Altidore omdat hij hier zo rustig onder blijft. Zeer volwassen.

30 januari 2013 om 18:19

Volledig met je eens, overdreven reacties van al die moraalridders. Het is niet goed te praten wat er is gebeurt maar in vergelijking met jaren 80 was dit nauwelijks of niet in het nieuws gekomen.

30 januari 2013 om 22:41

racisme is een van de meest ernstige misdragingen en zeker op deze wijze ben je volstrekt idioot. respect kennen deze heren/dames niet.

1 februari 2013 om 15:42

We leven niet in de jaren 80. We hebben als maatschappij een ander besef van normen en waarden gekregen en daar dienen deze kampers zich gewoon aan te conformeren. Ik vind het geen overdreven reactie, ik vind dat we dat soort tuig als maatschappij moeten opvoeden. Dan maar geen uitkering.

2 februari 2013 om 12:34

@michelangelo070....er moet nieuws zijn dus de media van tegenwoordig is een grote hype.
Omdat door het falende beleid van de knvb er iemand dood is gegaan tijdens amateurwedstrijden, is er nu veel aandacht vooralles wat met voetbal te maken heeft. zeker het betaalde voetbal ligt onder het vergrootglas. Los daarvan moet er hard worden ingegrepen.

Gewoon wedstrijd stilleggen en de daders oppakken!

1 maart 2013 om 13:48

Als het zo gemakkelijk was dan zouden ze dat ook zeker doen.
De raddraaiers bevinden zich in een groep en dan is het dus gelijk niet duidelijk wie er wel en wie er niet wat heeft geroepen.
Iedereen oppakken, dus ook de giedwillenden, is ook niet helemaal eerlijk.
Ik zou er in ieder geval goed van balen als ik opgepakt zou worden terwijl ik niets geroepen heb.

Zag net nog de herhaling van Dwdd, gingen ze met de Jakhalsen naar Den Bosch. Pfff, wat een klootjesvolk zeg, en dan ook nog goed te proberen praten dat ze een koelkast op het veld gooien. Stadion verbod voor het leven!

1 februari 2013 om 17:30

Dan moet je eens goed luisteren en je meer verdiepen in wat daar is gebeurd. Zijn gewoon stukken van opvraagbaar. Natuurlijk is het belachelijk wat daar is gebeurd, maar ons hele vak werd al voor het beginsignaal daar bekogeld met allerlei soorten vuurwerk... en de leiding daar deed helemaal niks!

2 februari 2013 om 20:23

Die lui ook een stadionverbod voor het leven.

''de club deelde dit seizoen al circa vijftig stadionverboden uit''

50 stadionverboden lijkt me wel heel veel in een half jaar tijd ;-)

Waarom is de wedstrijd eigenlijk niet stilgelegd door de arbitrage?

1 februari 2013 om 15:51

Altidore gaf aan absoluut door te willen spelen

1 februari 2013 om 15:54

Als ik Altidore was geweest was ik gewoon van het veld afgestapt en niet meer opgekomen, net zoals Boateng deed bij Milan in een oefenpot. Zulk spottend gedrag hoef je niet te pikken van supporters. Laat hun maar lekker uitgeven om een wedstrijd te kijken van een kwartier speeltijd, maar het zal mij een zorg wezen. Gewoon lekker gaan douchen en in de bus terug naar Alkmaar.

2 februari 2013 om 20:28

Ik vond wel knap van Altidore, wanneer je van het veld stapt geef je die lui juist hun zin toch? Hij blijft staan en tuurlijk doet je het wat maar je geeft je niet gewonnen.

Jammer dat de club weer gestraft moet worden voor de daden van een paar 16- 17 jarige tokkies

1 februari 2013 om 15:52

Het is natuurlijk altijd moeilijk om de daders persoon voor persoon aan te wijzen. Een collectief straffen is makkelijker, misschien niet altijd juist, maar het geeft een signaal af. En als ze echt zulke 'grote fans' zijn van hun voetbalclub, denken ze volgende keer wel beter na en laten ze dit hopelijk achterwege. Zonde is het zeker, maar waarschijnlijk wel de meest adequate wijze.

Dit is het meest misselijkmakende wat er is in de voetbalwereld. Fikse boete geven en iedereen uit dat betreffende vak die meedeed een levenslang stadionverbod geven. Mocht het dan nog een keer voorkomen, moet je er over na gaan denken om de licentie als profclub misschien in te trekken. Dit hoort niet thuis in Nederland, zowel op de professionele velden als op de amateurvelden niet. Ziekelijk gedrag van een stel minderwaardige idioten.

Ik ben zelf supporter van Ajax,maar ik snap niet waarom andere supporters hun niet efe aanpakken,ik weet bij ons nog een keer toen zeiden er een paar rare dingen en geloof me die werden er zelf uitgegooid door hun eigen supporters waarom kan dat niet daarzo dan

1 februari 2013 om 16:30

Dat zou natuurlijk de meest ideale oplossing zijn: corrigeren door de medesupporters. Ik heb geen idee waarom dit niet gebeurd, heeft misschien met een stukje angst te maken. Hoop overigens niet dat Den Bosch heel erg zwaar getroffen wordt. Vind het een sympathieke club alleen die idioten moeten er eventjes uit gegooid worden.

1 maart 2013 om 16:23

Dat is uiteindelijk ook gebeurd zoals hieronder al aangegeven staat, misschien je eigen er eerst wat meer in verdiepen voordat je zulke dingen post.

@amstel-martin Ik kan je vertellen dat dit ook gebeurt is. Ik ben zelf aanwezig geweest bij de wedstrijd. Ik stond op de M-side, bij de 'harde kern' van Den Bosch dus. Om me heen hoorde ik enkel reacties van 'schandalig' enz. Toen de supporters het uitvak en de grensrechter bekogelden hebben andere supporters hen aangesproken, waarna er een licht opstootje ontstond. Daarna werd het weer iets rustiger. Er is dus wel degelijk sprake van geweest dat Den Bosch supporters hen hierop aan spraken!

Even een update voor iedereen. In de reglementen van de Knvb staat dat bij soort gevallen wordt gekeken naar wat de thuisspelende club op het moment voor actie onderneemt en ook na afloop.

Heel FC Den Bosch heeft tijdens de wedstrijd meerdere malen geprobeerd de zaken te stoppen. In de 2e helft waren er geen geluiden meer, maar kwam het geval met de ijsballen. Overigens zijn er wel echte supporters op af gegaan, maar dat moet je ook maar durven, want je hebt zo zelf een klap te pakken. Dat zie je in de hele maatschappij en ook dat lijkt niet te stoppen...
Na afloop, de dagen erna, heeft de club meteen met de huisadvocaat afspraken gemaakt dat die losers gepakt gaan worden en niet alleen via Knvb richtlijnen gestraft worden, maar ook civiel rechterlijk. Wat die gasten dus veel geld kan kosten.

Zelfs enkele ouders hebben inmiddels dun kroost aangegeven en gemeld. Hierbij is het volgens de Knvb richtlijnen dus zo dat de club er alles aan heeft gedaan en doet, wat er voor kan zorgen dat er zelfs geen boete komt. Wat overigens ook vaker is uitgevoerd bij meerdere clubs.

Kortom. Het had nooit mogen gebeuren en die gasten gaan zeker gestraft worden. En omtrent stadionverboden, daar moet het kabinet eens wat aan doen, want in heel Nederland zitten die mensen gewoon in het stadion.

Hopelijk gaat het vanaf vandaag weer over voetbal...

Behalve de maatregelen tegen de club en individuen gaat FcDb nog wel
Grotere problemen krijgen. Bij Twente hebben ze zware bommen tussen kinderen gegooid die alle kanten opvluchten en nu tegen Az deze taferelen. Fcdb = vogelvrij. Laten we maar hopen dat ze niet snel meer een twente, ajax of dat soort clubs loten want dan loopt het echt uit de hand.

1 maart 2013 om 16:20

Hebben ze? Dat was 1 idioot die dat gooide en die is gelijk het vak uitgegooid door de overige supporters. En doe nu niet alsof Den Bosch de kwaaie club is want bij elke club gaat er wel eens wat mis.

Het zou de knvb juist sieren om samen met de clubs dit soort problemen aan te pakken ipv boetes uit te delen. Ga toch voor de echte daders!

Oké dankje wel zo hoort het ook dat andere supporters elkaar op de vingers tikken maar ze hadden alleen efe harder moeten optreden tegen ze

ik lees hier allerlei reakties van supporters van verschillende clubs die allemaal aangeven dat ze nou eindelijk eens streng moeten gaan straffen.

streng straffen ben ik wel een voorstander van, maar dan wel allemaal gelijke straffen

dit was dan bij denbosch-az gebeurd

maar heb afgelopen weekend en ook al voor de winterstop bij heel veel wedstrijden dingen gehoord die absoluut niet in een voetbalstadion thuishoren

bij feyenoord- twenthe allerlei idiote geluiden die er niet thuishoren
utrecht-ajax ook idiote geluiden en dingen gebeurd
feyenoord - ajax hoor je de meest gekke dingen

zo kan ik nog zeker nog wel een 10/15 wedstrijden opnoemen, alleen al van dit lopende seizoen
waar de meest gekke dingen gebeuren en bijna elke keer hoor je er niks van terug en wil de knvb het eigenlijk stilzwijgen.

nou gaat her om een klein cluppie, fc den bosch en nou ineens moet er als voorbeeld zwaar gestraft worden.

daar ben ik het niet mee eens,

ze mogen niet kijken welke club het is, als het gebeurt gewoon gelijk zwaar straffen

en of het nou bij ajax/feyenoord/utrecht/twente of welke club dan ook, dat mag niks uitmaken.

er moet steng tegen opgetreden worden zonder onderscheid te maken welke club het ook betreft

Het is bij mijn eigen cluppie groningen voorgekomen dat door eigen supporters zeefuik en Luciano rasistich werden uitgescholden.

onze direkteur was er terrecht woedend over en heeft gelijk aangegeven dat de daders een levenslang stadionverbod voor de euroborg zouden krijgen.

en zo willen we het zien, zulke gasten horen niet in een stadion thuis, dus als elke direkteur van alle clubs nou hetzelfde aangeven zullen we spoedig van het probleem verlost zijn.

Een milde straf voor Den Bosch, supporters moeten maar met de pet rond ben ik bang.

Helaas het zit er waarschijnlijk niet in dat de verantwoordelijke supporters gestraft worden.

Ik weet niet of FC Den Bosch rivalen heeft of niet maar bij een andere club - laten we Inter nemen - kunnen Milan fans ff makkelijk een paar Inter shirtjes en shaaltjes kopen, reizen waar Inter speelt en oerwoud geluiden maken tegen donkere spelers. Zo is de club dan de lul door een stelletje supporters die van de rivalen zijn. Als de Fifa/uefa plots besluit om strengere maatregelen te gebruiken, wat denk je dat die rivaalsupporters dan gaan doen? Ik ben fel tegen racisme maar het straffen van clubs is niet de oplossing, er moet meer gedaan worden om de supporters te pakken, meer technologie, meer camera's ofzo. Als ze al die belgen die die jongen mishandeld hadden, hebben weten op te sporen d.m.v. low-quality bewakingscamera's zal het wel lukken om een tiental hooligans op te sporen d.m.v. strategisch geplaatste high-quality camera's.

1 maart 2013 om 13:59

@ Dewy
Ja laten we nog meer technische hulpmiddelen erbij halen! Heb je enig idee wat dat kost? Het gaat hier om FC Den Bosch, een club uit de eerste divisie, niet bepaald een club die jaarlijks CL finalist is en daardoor inderdaad geld kan investeren in technologieën om supporters te kunnen pakken. Als ik FC Den Bosch was zou ik de boete doorsturen naar Den Haag, wegens de verloedering van de samenleving. Niet dat zij zullen betalen, maar je maakt er wel een punt mee.

1 maart 2013 om 14:04

Strategisch gesplaatsde high-quality camera's in elk stadionnetje in de Jupiler League?

En wie gaan die strategisch geplaatste high-quality camera's betalen?

Ik zou zeggen opsporen die gasten en laten betalen.

Dit is dus precies dezelfde straf als die FC Utrecht kreeg voor het bekerduel tegen Ajax. Destijds werden er liederen over de joden gezongen. Ik keur dat gedrag van mijn mede-utrecht-supporters (of kan ik beter zeggen nep-supporters) nooit goed en vind het walgelijk.

Maar toch is het ergens vreemd dat die uiting, die gebaseerd is op een geuzennaam die de supporters van de tegenpartij zich zelf aanmeten, hetzelfde gestraft wordt als een duidelijk racistische uiting, zoals dat in Den Bosch gebeurde.

1 maart 2013 om 14:00

Helemaal mee eens. Dit is een grof schandaal. Ten eerste dat Utrecht destijds is gestraft en ten tweede dat de boete voor Den Bosch dan zo laag uitvalt.

1 maart 2013 om 14:19

Oh, maar ik vind het wel terecht dat Utrecht bestraft is hoor, begrijp me niet verkeerd.

Maar aangezien de straffen hetzelfde zijn krijg ik het idee dat de Knvb de twee zaken hetzelfde behandeld heeft. Ik wil alleen aangeven dat er tussen de twee zaken een nuanceverschil zit waar de Knvb blijkbaar geen rekening mee houdt.

die straf valt dan nog best wel mee. had in mijn ogen wel wat hoger mogen zijn, want die supporters gingen echt flink te keer

1 maart 2013 om 14:10

Maar waarom wel Den Bosch en Niet Feyenoord bestraffen? Dat er maatregelen moeten volgen...logisch. Maar de Knvb moet een lijn trekken en niet selectief zijn !

1 maart 2013 om 14:13

O gelukkig het duurde al 5 postings voordat iemand over Feyenoord begon te zeiken...

1 maart 2013 om 16:23

Verklaar je nader. Jullie ontkomen verdomme altijd, terwijl de spreekkoren in de kuip massaler zijn dan waar dan ook. Die kut knvb pakt altijd de kleintjes.

1 maart 2013 om 20:40

Bericht gaat over oerwoudgeluiden. In de kuip hoor je geen oerwoudgeluiden.

1 maart 2013 om 14:19

Als je de raddraaiers bedoeld ben ik er mee eens, maar als je Bosschenaren bedoeld ben je nog nooit in Den Bosch geweest. En scheer je alle FC Den Bosch supporters over een kam.

On: Ik ben blij dat de straf redelijk laag uitvalt, gelukkig heeft de aanklager ook gekeken wat FC Den Bosch eraan heeft gedaan om het op te lossen.
Ik wordt er door vrienden en collega's nog steeds geconfronteerd met wat er gebeurd is. Terwijl 99% van het publiek zich wel gedraagt.

Belachelijke straf. Klein clubje, je weet het dan wel.
Ik was er zelfs. Er waren enkele tientallen jongens die wat oerwoudgeluiden maakten. Van de rond 6000 toeschouwers.. die gasten zijn aangesproken en een stadionverbod ontvangen. Wat moet de club dan nou dan nog meer?
Waar ik ziek van wordt is dat de Knvb bij de rel na Fnoord-psv de straf WEL individualiseert (enkel Lens gestraft- niet Psv) en bij een klein clubje de hele club weer straft.
Overbodige stoerheid. Help zo'n club en prijs hen voor de voortvarendheid- dat heeft de Gemeenteraad van DB beter begrepen; de Raad heeft Fcdb juist geprezen en helpt ze nu bij het bouwen van een supportershome

1 maart 2013 om 14:42

Sorry maar wat is de overeenkomst tussen het roepen van rasitische spreekkoren of geluiden en het relletje waar Lens aan begon?

Verder ben ik het met je eens, als die gasten gepakt zijn en een sv hebben gekregen heeft fcdb er alles aangedaan, vandaar dan denk ik ook dat de straf wat "laag" is

1 maart 2013 om 14:53

Er is geen overeenkomst, dat hoeft ook niet. Maar een vechtpartij tussen spelers, die een voorbeeldfunctie hebben en waarbij sommigen toch echt fysiek geweld gebruiken en spreekkoren van een handvol supporters. Wat is nou eigenlijk erger?

Natuurlijk zouden oerwoudgeluiden niet te horen moeten zijn, maar er zijn nou eenmaal achterlijken. Die kunnen we niet wegtoveren ofzoiets.

1 maart 2013 om 15:07

uhhhh precies geen overeenkomsten dus totaal off topic.

maar goed, er is er maar 1 die fysiek "geweld" heeft gebruikt en dat was Lens, dit is bewezen en bevestigd door meerdere mensen van beide clubs, dus dat is einde discussie!!!!!!

Verder was het geen vechtpartij maar wat duw en trek werk wat kwam door de emoties van een paar spelers, maar zoals Lens zelf ook al zei was er niets erg gebeurd of gezegd waardoor hij zoo reageerde.

En wat is nou het werkelijke probleem of discussie punt??? wat willen jullie nu zeggen???

Dat handjevol supporters heeft een SV gehad, en terecht, de club een kleine boete plus een voorwaardelijke straf, ook terecht, Lens als enige aanstichter terecht geschorst en door zijn eigen club een boete gekregen, ook allebei terecht.

1 maart 2013 om 15:47

Jammer dat alleen fcdb wordt bestraft voor wangedrag omdat de scheidsrechter het wel vermeld op het wedstrijdformulier, nog geen week later wordt Maher in Rotterdam beledigt op zogenaamd humorristische wijze wat gewoon verkapt racisme is en er gebeurt Niets....niks op het wedstrijdformulier, een beetje rumoer in de media maar verder Niets....

Meten met 2 maten.....waardeloos die knvb.

1 maart 2013 om 20:46

Feyenoordpubliek is niet racistisch, ook niet verkapt. Oerwoudgeluiden hoor je niet in de kuip. Extreem rechts heeft in de jaren 80 een poging gedaan zieltjes te winnen in de kuip en dat is mislukt. Extreem-rechts houdt een demonstratie in Rotterdam en wordt de stad uitgejaagd door....feyenoordsupporters

De halve kuip zit vol met gele, bruine, witte, zwarte en soms blauwe(avondwedstrijd) mensen. De harde kern bestaat voor een groot deel uit gekleurde mensen. Er is geen racisme is de kuip.

Overigens kan de Knvb dit niet weten....dus wat dat betreft is het raar dat ene club wel gestraft wordt dan de andere club.

Belachelijke straf. Klein clubje, je weet het dan wel.
Ik was er zelfs. Er waren enkele tientallen jongens die wat oerwoudgeluiden maakten. Van de rond 6000 toeschouwers.. die gasten zijn aangesproken en een stadionverbod ontvangen. Wat moet de club dan nou dan nog meer?
Waar ik ziek van wordt is dat de Knvb bij de rel na Fnoord-psv de straf WEL individualiseert (enkel Lens gestraft- niet Psv) en bij een klein clubje de hele club weer straft.
Overbodige stoerheid. Help zo'n club en prijs hen voor de voortvarendheid- dat heeft de Gemeenteraad van DB beter begrepen; de Raad heeft Fcdb juist geprezen en helpt ze nu bij het bouwen van een supportershome.

1 maart 2013 om 14:50

Ik ben het hier toch zo onzettend mee eens. Ik ben niet voor Den Bosch, maar als je het ziet, het slaat gewoon nergens op.

Als tientallen mensen iets zingen 'wat niet mag' 12 Duizend euro boete. En als er een massale vechtpartij uitbreekt tussen spelers, die nota bene een voorbeeldfunctie hebben. Dan straffen we alleen de aanstichter. Terwijl ik Immers zie schoppen in dat filmpje en Verhoek een speler van PSV bij zijn keel zie grijpen. Wat is nou eigenlijk erger?

Het wordt tijd voor een alternatieve voetbalbond. De Knvb begint me steeds meer de keel uit te hangen.

1 maart 2013 om 15:22

Echt waar man, als jij dat filmpje nou eens goed gaat bekijken.....verhoek grijpt hem niet bij de keel en Immers schopt niet, mocht dat wel zo zijn hadden ze gewoon een schorsing gehad....pff echt zo triest dit, gaan jullie hier nou de rest van het jaar over huilen???

De Knvb, Psv, advocaat, Lens zeggen allemaal dat het er maar 1 iemand is die schuldig was, dat er geen andere dingen zijn gebeurd en/of gezegd, andere spelers hebben ook hun verhaal gedaan, het filmpje is uitvoerig bestudeerd en iedereen is het erover eens...............alleen Lens heeft dingen gedaan die niet kunnen (hoofdzakelijk het opwachten en het met teveel "geweld" vast pakken van met als gevolg) en daardoor krijgt ook alleen hij een straf...alle betrokken zijn het hier over eens behalve een aantal mensen hier op VZ die maar wat graag willen zien dat Verhoek en Immers worden gepakt!!!!!

maar goed als je dan toch bezig bent, ga dan nog eens kijken en let dat even heel goed op die vuistslag die door beeld komt (en totaal mist trouwens) en let eens op Tytton en Marcelo, beide trouwens ook verantwoordelijke voor het gebeuren, want Lens en Verhoek waren al uit elkaar (lens staat rechts tegen de muur en Verhoek in het rechts in het midden) en dan komen ineens Tyton en Marcelo aanvliegen.

Dat jij vind dat het "relletje" zoveel erger is dan het maken van en roepen van racistische geluiden snap ik niet.

Ik vind beide straffen terecht en totaal niet te vergelijken met elkaar.

Ik wil de oerwoudgeluiden absoluut niet goedpraten, maar het is toch te gek voor woorden dat de ene club wel gestraft wordt en de andere(feyenoord) niet, ze pakken al jaren alleen de kleine clubjes. Dit is met 2 maten meten.

Over t voorval zelf.. de raddraaiers zijn al gepakt meer kan de club nu niet doen had die geldboete ook liever voorwaardelijk gezien.

1 maart 2013 om 17:28

idd had het niet beter kunnen zeggen. Den Bosch heeft er alles aan gedaan om ze stil te krijgen zels de M side voerde aktie. Dat tuig is al gepakt hulde aan de FC maar waarom dan nog een boete????

Een aantal mensen waren racistisch bezig, dus word de wedstrijd stilgelegd. Als de scheidsrechter 1 minuut wordt toegeroepen (waar dan ook) dan wordt de wedstrijd stilgelegd. Ik kan me herinneren dat er, al seizoenen lang, in de kuip 45.000 Rotterdammer continue Lurling uitschelden en zijn moeder voor hoer betichten. Twee keer drie kwartier lang, ondanks verzoeken van NAC om de wedstrijd stil te leggen werd dit nooit gedaan. Knvb: waar is jullie respect? selectief beleid, ook voor de strafmaat!

Hoe durven ze nog in beroep te gaan...

Fc Den Bosch moet zich de ogen uit de kop schamen.

Zou wel fijn zijn als de boetes gebaseerd werden op een percentage van het vermogen van de club.
Kan me goed voorstellen dat de 12.500 een ander effect hebben op FC Den Bosch dan 15.000 dat heeft op een Inter.

Strafverlaging???? Ik hoop dat ze strafverhoging krijgen! Maar duels zonder publiek en paar punten in mindering!

Schande voor het voetbal

5 maart 2013 om 14:43

Duels zonder publiek spelen dat zou je niet moeten willen, je voetbalt juist voor je publiek.
Ook punten in mindering brengen is een slecht idee.
Dat moet je pas doen als er structueel dingen mis gaan bij een club (bijvoorbeeld financieel wanbeleid) maar dat lijkt me nu niet het geval.
Een geldboete lijkt me dan ook de enige juiste straf.
Over de hoogte van het bedrag kun je discusieren maar Den Bosch moet de geleden schade maar verhalen op de raddraaiers die zijn opgepakt.

Hoe durven ze in beroep te gaan? Dat is heel simel.. Denbosch heeft er alles gedaan wat ze konden doen, de raddraaiers zijn gepakt. Dat er enkele idioten zulke geluiden maken kun je van te voren ook niet weten. Bij feyenoord - az gebeurde precies t zelfde en daar hoor je niemand over. Klassejustitie maar daar staat de Knvb nu wel bekend om.

5 maart 2013 om 13:49

Heb er nauwelijks iets aan toe te voegen. Maar voor sommige mensen is het nu eenmaal moeilijk genuanceerd naar iets te kijken. In de strafregels van de Knvb staat duidelijk dat de club er alles aan moet doen om het te voorkomen en/of te genezen. Nou dat is voor de volle 100% gebeurd!
Natuurlijk valt het niet goed te keuren, maar het is door de club, de echte supporters en alles er om heen goed opgepakt!

5 maart 2013 om 13:57

Ben het hier helemaal mee eens... Het lijkt er voor mij ook net op dat de Knvb de sanctie laat afhangen van de club en de media aandacht die de gebeurtenis krijgt. Het is voor hun veel makkelijker om een punt te maken tegen Den Bosch dan tegen een grote club want dat levert immers veel meer weerstand en kritiek op.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben voor het aanpakken van dit probleem maar pak dan wel de personen aan die dit veroorzaken en zorg voor een straf die in verhouding staat met de grote van de club. Een club als FC Den Bosch heeft ook beperktere middelen om het probleem te bestrijden.

5 maart 2013 om 15:20

Is er op voorhand alles aan gedaan? Dat is maar de vraag. Volgens mij waren de kaarten vrij voorhanden, dan krijg je weinig controle op de toegangers.

tijdens de wedstrijd de tribune kunnen ontruimen, was ook een mogelijkheid.

En het bleef niet bij een keer, het kwam herhaaldelijk voor én de lijnrechter werd ook nog eens bekogeld.

Er is alleen een geld straf, die kan verhaald worden op supporters die zijn gepakt. Daarnaast een voorwaarelijkestraf.

Als de supporters met de pet rondgaan heb je het zo bij elkaar.

5 maart 2013 om 15:51

Bij AZ en Arsenal (waar jij schijnbaar fan van bent) misschien wel. Maar we praten hier over een Jupiler league club...

Om een tribune te ontruimen heb je een aanzienlijke politie macht nodig die misschien niet voorhanden was en je hebt de kans dat dit verder escaleert.

Volgens mij begrijp je niet dat deze kleine clubs moeten werken met beperkte middelen en daardoor erg afhankelijk zijn van vrijwilligers. Als jij het stadion wil binnenkomen dan zijn daar altijd wel manieren voor, of dat nou bij AZ, Ajax of een andere club is...

Ze hebben overigens een flink aantal raddraaiers te pakken, die hoor je te straffen en niet de goedwillende supporter!

Wat ben ik toch weer trots op het gastvrije brabant. Dat de boete in verhouding tot het vermogen van Den Bosch vrij hoog is kan ik me iets bij voorstellen, maar kom op zeg, wat een stelletje primaten daar. Jammer dat er nog steeds mensen bestaan die iemand beoordelen op basis van huidskleur, hoe treurig eigenlijk.

Ik weet niet precies hoe het zit, maar als Den Bosch er alles aan heeft gedaan, dan hebben ze er ook vast wel een aantal voor kunnen pakken, verhaal de boete dan lekker op hun? En als de andere die ook oerwoudgeluiden hebben gemaakt ook een goed nadenken en zichzelf aangeven en met z'n alle die boete betalen? Dat kan je wat terug doen voor je club die ze in schande hebben gezet.

Ik wil hier niets meer kwaad doen aan de 99% van de supporters die gewoon normaal hebben gedragen!

5 maart 2013 om 23:48

Dan is het toch juist jammer dat de Knvb niet samenwerkt met clubs om die raddraaiers aan te pakken. Dan sta je toch veel sterker. Nu wordt den bosch van beide kantengepakt. door de raddraaiers en de knvb.

Helaas gaat het altijd zo. De club wordt gestraft voor het gedrag van de supporters. Ik vind het dan eigenlijk wel beschamend dat een club tegen zoiets in hoger beroep gaat of twijfelt om dat te gaan doen. Bij dit soort dingen vind ik dat je als club bijna elke straf (mits redelijk) moet accepteren. In mijn ogen is 12500 en een wedstrijd zonder publiek (voorwaardelijk) niet overdreven.

5 maart 2013 om 14:35

12500 is voor Real of City peanuts, maar voor Den Bosch is het heel wat.

5 maart 2013 om 15:03

Dat heb ik natuurlijk ook bedacht. 12500 is echter ook voor Den Bosch een bedrag wat voor zulke beledigingen terecht is. Balotelli wordt door Inter racistisch bejegend en dat bedrag liep al op tot één ton. Ik heb dus wel degelijk rekening gehouden met verschil in kapitaalkracht.

Ik vind 12.500 euro en een voorwaardelijk duel ook heel erg veel, maar ik vond dat FC Den Bosch daar nog goed mee weg kwamen. Het kan best zijn dat de Knvb nu een houding krijgt van: Wij zijn de baas en jullie zullen die straf accepteren! Het lijkt mij niet slim dus om in beroep te gaan en dan druk ik me nog zacht uit. En dat zeg ik als FC Den Bosch Supporter. En Greenmania, Den Bosch 073 en Fc038 hebben gelijk hoor, maar toch. Als de Knvb nu echt kwaad wil, geven ze een hogere straf.

Terechtdatde FC niet akkoord gaat. Het ontgaat me waarom de club Fcdb collectief gestrafd wordt. De individuen (de 20 aapjes die wat scandeerden) zijn gestraft (stadionverbod) dr de club. Ik merk weer de discriminatie van de kleine tov de grote club op. Toen PSV misbaar maakre na afloop nij Fnoord werd niet de club maar het individu (lens) gestraft. Knvb durfde bijv puntenaftrek niet aan.

Wrom de ene club collectief straffen, ook de supporters die dus niks deden, en de andere club helemaal niet vind ik belachelijk!

5 maart 2013 om 16:26

Het grote deel van de supporters wordt altijd gestraft voor het gedrag van een enkeling. Waarom moet iedereen met een combiregeling naar een wedstrijd daar het een klein deel is dat zich misdraagt, waarom betalen alle supporters mee aan hoge beveiligingskosten terwijl een klein deel zich misdraagt. De club is nu eenmaal verantwoordelijk voor wat er op de tribune gebeurt. Zo was Ajax ook verantwoordelijk voor 1 gek die het veld op stoof om een speler aan te vallen, daar werd de club en de overige supporters de dupe van. Zo werkt het nu eenmaal. Dit was voor Den Bosch een uitgelezen mogelijkheid zich ver van dit incident te distiantieren en duidelijk te maken dat dit gedrag niet wordt geaccepteerd.

Het misdragen van een speler of een deel van het publiek zijn natuurlijk 2 totaal verschillende dingen. Ik zou lens overigens ook netjes een stadionverbod opleggen als ik Feyenoord was, dat krijgt een supporter ook als ie geweld toepast in het stadion.

28 maart 2013 om 17:59

Lens een stadion verbod? In welke tijd leef jij? Feyenoord heeft dat recht niet.

Jammer dat deze discussie steeds weer opnieuw begint. De club hoeft niet zo hard gestraft te worden voor dit gedrag van bepaalde supporters. Daarnaast hoor je de Knvb niet als Feyenoord supporters spreekkoren zingen richting AZ spelers.. heel raar.

En jammer dat iedereen weer begint over de incidenten tijden Willem 2-uit. Niemand kan hier een fatsoenlijk oordeel overgeven als je er niet bij bent geweest. Bekogeld worden met vuurwerk uit het niets is geen pretje!

De Knvb blinkt uit in inconsequent straffen. Ajax kreeg vorig seizoen een boete van 10.000 euro voor een aanslag op Esteban en mocht de wedstrijd opnieuw organiseren waarbij de club er alleen maar beter uitkwam door het een maatschappelijk tintje te geven.

Kennelijk vindt de Knvb spreekkoren erger dan een gek die een keeper doormidden probeert te trappen.

5 maart 2013 om 17:04

Wat een belachelijke vergelijking zeg... Het is ontzettend moeilijk om te zorgen dat er niemand op het veld kan. Hoe vaak zie je niet dat er iemand op het veld rent?
Daarbij was Ajax er helemaal niet beter van af om de wedstrijd opnieuw te spelen, gezien ze met 1-0 voor stonden.
Daarbij was het ook AZ dat van het veld afstapt, wat regelementair betekent dat je met 3-0 verliest. AZ had hier geluk dat de wedstrijd over gespeeld mocht worden. Er was totaal geen sprake van gevaar meer voor de spelers. Of dacht je dat er later nog 5 mensen het veld op zouden rennen?
Ik snap dat AZ erg boos was dat dit gebeurde, maar er was totaal geen reden om de wedstrijd niet te hervatten.

6 maart 2013 om 15:25

Kijk, en dit is nu precies waarom er met twee maten gemeten wordt. Is het een grote club met veel aanhang dan wordt alles zo krom uitgelegd dat het ineens AZ is die schuldig is aan het wangedrag van een supporter.

Punt is dat ajax de veiligheid niet kon garanderen, net als dat Den Bosch dat niet kon doordat er mensen met een stadionverbod in het stadion aanwezig waren. Enige verschil is dat bij de 1 iemand het veld oprent en er bij de ander sprake is van spreekkoren. Persoonlijk vind ik fysiek gewend ernstiger dan mentaal geweld. Maar dat zal dan wel aan mij liggen.

6 maart 2013 om 17:32

waar lees jij ergens dat ik AZ de schuld geef van het wangedrag van deze supporter?

@mancunian655

"geen reden niet te hervatten"

Je vergeet voor het gemak dat esteban rood kreeg voor iets wat buiten de wedstrijd omging.... Ajax (stewards) is aan te rekenen voor het veld opkomen van hooligans en niet AZ. Dus het goed beveiligen had rood voorkomen

6 maart 2013 om 17:31

Deze man kwam via de gehandicapten tribune. Is het zo'n fout van Ajax om de gehandicapten tribune minder te beveiligen??
De rode kaart was gewoon conform de regels. Dit is heus niet de eerste keer dat een speler een rode kaart kreeg voor ''geweld'' tegen een supporter die het veld op rent. De scheidsrechter moest deze kaart, hoe vervelend en onrechtvaardig ook, volgens de regels gewoon geven. Ik snap dat het erg vervelend is, maar AZ stapt van het veld na een regelementair terechte rode kaart.

7 maart 2013 om 16:38

Hij sprong over een hekje, Richting de gehandicapten tribune. Hij zat niet op die losse tribune of ponton of hoe je het deel wilt noemen wat in de gracht geplaatst was.

De beveiliging van de tribune richting het ponton/eiland was niet goed blijkbaar.

En hij mocht ook zomaar het veld oprennen..

De club is van mening dat de aanklacht ongegrond is en niet is gemotiveerd. FC Den Bosch is tevens van mening dat binnen wat redelijkerwijs mogelijk is, zij als organisator van het evenement onder auspiciën van de Knvb, alles in het werk heeft gesteld om wanordelijkheden veroorzaakt door bezoekers te voorkomen, bestrijden en te bestraffen. En zodoende zich van haar verantwoordelijkheden en taken conform de geldende protocollen heeft gekweten. Uit de aanklacht blijkt geenszins dat dit niet het geval is geweest.

sjonge knvb toch dit moet je veel harder aanpakken ookal hebben die kubo's geen geld minstens 50.000 euro boete

28 maart 2013 om 18:49

zo zet de knvb zich weer voor schut met al die boetes. er moet actie komen, geen boetes.
er moeten zwaardere sancties komen wat betreft racisme.

28 maart 2013 om 19:55

´kubos´ haha had niet anders verwacht van een pubertje uit Oss, even vergeten dat bij jullie ook nog geregeld zulke geluiden worden gemaakt, alleen dat dat niet opvalt omdat er bij jullie geen kip komt kijken.

On topic : Ben blij dat de straf nog enigszins is verlaagd , ook al ben ik van mening dat dit bestraft moet worden is dit niet de juiste manier van straffen.

28 maart 2013 om 20:48

Ben ik 100 % met je eens !!! Wat gebeurd er met die 10.000 Euro ?? Wat gebeurd er met al die miljoenen die de Knvb heeft overgehouden aan het WK 2010??

28 maart 2013 om 23:41

Al die miljoenen zijn al geïnvesteerd door de heren om hun laatste dagen in een paradijs te kunnen slijten.

Investeren in je clubs, dat kennen ze niet. Als ze nu iedereen in de eredivisie en eerste divisie een gelijk bedrag hadden gegeven, dan hadden sommige clubs hun hoofd boven water kunnen houden.
Maar de Knvb wilt alleen maar profiteren van de clubs.

29 maart 2013 om 16:03

Is Oss niet dat cluppie wat vorig seizoen met 11-1 van Heerenveen verloor?

Altijd dat eeuwige gezeik vanuit Oss. Ja jullie hebben twee keer gewonnen van ons, maar in de competitie winnen jullie nooit wat, dus een beetje meer respect zou wel eens op z'n plaats zijn...

30 maart 2013 om 10:59

volgens mij als veendam faillet is verklaard hebben we net zoveel punten dus zo goed als vroeger zijn jullie ook nie meer begin reeel na te denken

En zijn de raddraaiers opgepakt of hebben ze een straf ontvangen?

Straf is niet-substantieel verminderd, Knvb redt zn gezicht weer. 95% van de reageerders was niet bij de wedstrijd, maar weten exact wat er zich afspeelde.....inlev8ngsvermogen gekleurd door de media, irrelevant voor mijn oordeelsvorming..
Ik was er wel, BC. Enkele tientallen apies schreeuwen iets wat op 'oerwoudgeluiden' zou kunnen lijken.. nou ben ik welbeens in een oerwoud geweest, maar toch nooit dit geluid meegekregen. En tja waarom? Niet iedereen is het gegeven ongenoegen -idg over twee lachwekkende beslissingen, rood en een even dubieuze pingel van grote-club-fluiter Wiedemeier -op een verbaal politiek-correcte wijz3 te reflecteren.
Fcdb deed er alles aan om op te sporen en daarna te vervolgen. En met succes. De Knvb, de protege van de grote clubs, durft niet meer terug uit angst. Liever een klein clubje uit de Juup pakken dan belonen..
Nou kom ik 2 x per jaar in de Kuip. En daar zitten, pak m beet, 30.000 mensen racistische leuzen te schreeuwen. Dat weet ik want het gaat om 'hamas' en 'joden'. Nou ben ik toevallig van Joodse afkomst, dus ik ervaar dat als kwetsend. Nog nooit heeft de Knvb ingegrepen bij deze grote club.
MM geldt dat trouwens ook voor Ajax, de manier waarop je daar door glory-hunters uit Margraten, Winschoten etc. Wordt ontvangen is gewoon denigrerend..
Nee, de bobo's van de Knvb hebben het goed met zichzelf getroffen. Gratis toegang tot elke business club, voor elke interland een pakket entreekaarten gratis...maar een plan opstellen om een kwakkelende Jupiler te redden, nee, dan zijn ze niet thuis.
Knvb: Klassejustie Nooit voor Voetbal

29 maart 2013 om 10:29

Ik kan niets anders zeggen dan diep respect voor deze reactie! Niets aan toe te voegen!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren