Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Ajax scout boomlange Deens international voor vacante spitspositie'

Laatste update:

Ajax is in de zoektocht naar een nieuwe spits gestuit op de Deen Nicklas Helenius. Amsterdamse scouts hebben de 1 meter 95 lange aanvaller van Aalborg BK al een paar keer live aan het werk gezien. Dat bevestigt zaakwaarnemer Mad Bach Lund tegenover Voetbal International.

/

Dat de regerend landskampioen van Nederland belangstelling heeft voor de 21-jarige Helenius, is niet nieuw. In augustus en september werd Ajax al gelinkt aan de tweevoudig international, net als Feyenoord, Sporting Portugal en Eintracht Frankfurt. Helenius, die nog tot medio 2014 vastligt bij Aalborg, heeft volgens Bach Lund een afkoopsom van 1,25 miljoen euro in zijn contract staan.

Vrijdag was er tijdens de wedstrijd tussen Aalborg en Randers FC, waarin Helenius de enige treffer maakte, wederom een delegatie van Ajax aanwezig. Hij scoorde dit seizoen al acht keer in achttien wedstrijden in de Superligaen. “Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik graag naar het buitenland wil. Of ik na een half seizoen zal vertrekken? Dan moeten we afwachten. Zolang er niets concreet is, kan ik er weinig mee”, zegt Helenius.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ajax wordt het nieuwe Deense elftal als ze zo doorgaan.

26 november 2012 om 21:31

Tsja wat wil je, het Deense voetbal gaat een nieuw tijdperk in en Ajax is er dankzij prima scouting als de kippen bij. We hebben ook nog het voordeel dat we een stapje voor hebben op andere clubs bij Deense spelers dankzij de Denen die in het verleden bij Ajax speelde.

26 november 2012 om 21:49

Vooral de huidige populatie Denen bij Ajax (fischer, Andersen, Eriksen, Poulsen, Schöne). Dat zal het ook wel wat aantrekkelijker maken. En dan loopt er bij de jeugd ook nog wat Deens bloed rond (kenneth Perez).

26 november 2012 om 21:51

Ajax moet het ook hebben van talenten uit scandinavië.

Talenten uit Duitsland, Spanje, Engeland en Italië gaan wel voor de kansen in hun eigen land omdat er goed betaald wordt. In het oostblok hoef je ook bijna niet meer te scouten want de salarisniveaus van ploegen uit Oekraïne en Rusland zijn van internationaal topniveau. Dan heb je nog de talentjes uit zuid-amerika. Omdat het geen EU spelers zijn moet je daar flink in investeren qua salaris niveau en daarnaast hebben clubs uit Portugal en Spanje veel meer kans op die talenten vanwege de taal en het klimaat. Dan heb je nog Frankrijk.. tja die chauvinisten blijven liever in hun eigen landje totdat ze rijp zijn voor de top.

Dan blijft België en Scandinavië over. Laten dat nou precies de landen zijn waar Ajax zich volledig op concentreert momenteel wat betreft scouting. Ajax heeft dan ook het geluk dat Lerby en Olsen een goede band hebben met Ajax die zullen dus ook het liefst Deense spelers bij Ajax stallen.

Een groot voordeel aan scandinaviërs is dat ze vaak de taal binnen een knipoog meester zijn en itt zuid-amerikanen over het algemeen een hele goede mentaliteit hebben.

26 november 2012 om 22:06

Ik vind het anders erg slim wat Ajax nu doet, de grote talenten nu al weg halen voordat ze naar de topclubs zijn en je geen kans meer hebt om zo'n talent binnen te halen.

Ik zat laatst een te kijken naar een lijstje met 'grootste talenten' uit Scandinavië, en kwam veel spelers tegen die tegenwoordig nu voor Ajax spelen.

26 november 2012 om 22:13

De Scandinaviers kunnen zich inderdaad makkelijk aanpassen in de Nederlandse cultuur. Als je een Deen Engels hoort praten klinkt het als een Nederlander haha.
Af en toe stroomt er nog wat door uit Cape Town maar daar gaat het momenteel ook niet al te lekker.

Ik ga er trouwens niet van uit dat Poulsen en Eriksen nog jaren bij ons zullen spelen dus het aantal Denen zal spoedig weer afnemen.

Edit:
@panther95

Ik hoop nog op een trainersfunctie voor Litmanen in de toekomst. Voor de Scandinaviers, en vele Ajacieden, is het een legend.

26 november 2012 om 22:28

Het is niet alleen omdat Ajax goed scout, maar ook omdat de Nederlandse pleogen gewoon populair zijn. Wij Denen hebben gewoon een zwak voor Nederlands voetbal en proberen ook dat totaalvoetbal te kopieren, niet dat het echt lukt maar ik kan wel zeggen dat we het beste voetbal spelen in Scandinavie .
Als je in de grotere steden zoals Kopenhagen, Odense, Aalborg, Aarhus rondloopt zie je vooral szomers hier en daar Ajax en Feyenoord shirtjes voorbij komen, PSV is niet zo populair. De populariteit komt vooral door de positieve berichten die van mensen zoals Tomasson, Olsen, Laudrup etc. komen.

26 november 2012 om 22:54

@afcavosjeje slaat inderdaad de spijker op z'n kop, wellicht dat er uit Roemenië en Kroatië via de samenwerking met La Ling nog wat te halen valt, maar Scandinavië en België (en Nederland natuurlijk) zijn de markten waar Ajax zich op moet gaan richten. Perfect uitgelegd ook.

26 november 2012 om 23:24

@jordinho, bedankt

Inderdaad. Misschien dat het samenwerkingsverband met Tscheu nog wat leuks zal opleveren. Maar het zal even de tijd nodig hebben voordat het opleidingsniveau van Trencin de maatstaven van Ajax bereikt. Dat moet je ook voor de lange termijn zien.

Dan is Ajax een tijdje bezig geweest in China, maar nou weet ik niet of dat puur commercieel was ofdat ze daar ook bezig waren om 'sateliet'-clubs te organiseren.

Ajax-capetown is trouwens een ideale club voor Ajax om zo spelers uit Afrika binnen te halen. Dat soort spelers zijn toch risicovol. Je weet nooit wat je in huis haalt terwijl ze in capetown goed beoordeeld kunnen worden. Pienaar, Enoh en Serero komen er vandaan, hopelijk in de toekomst nog veel meer.

27 november 2012 om 01:31

John Obi Mikel heeft ook een jaar bij Capetown gespeeld. Jammer dat ze die hebben laten glippen.

27 november 2012 om 07:02

Naja die Helenius is al 21, maar toch heen prima spits volgens de verhalen.
Hoop dat er eindelijk een speler komt die niet geblesseerd is ala Kolbein.
Al zou ik ook nog wel Hoesen zich willen zien ontwikkelen.
Want ik denk dat hij een speler a'la huntelaar is... maar dan in mindere maten.

Aan de andere kant, als je die 'boomlange' speler kan aantrekken moet je dat gewoon doen, een spits met lengte heeft Ajax aardig lang niet gehad, misschien kan deze man dan een keer de geweldige :/ corners er in koppen.

27 november 2012 om 10:30

Vergeet Nicolai Boilesen niet he

27 november 2012 om 17:11

Een nieuwe spits is gewoon nodig bij Ajax helaas. Zeker als je de omstandigheden kijkt.

- Siem de Jong word door verschillende clubs in de gaten gehouden en heeft al enkele aanbiedingen afgeslagen naar het schijnt. Maar komende zomer zal je deze subspits waarschijnlijk kwijtraken.

- Sigthorson is vaker geblesseerd dan fit en is dus niet op te bouwen.

- Vanuit de jeugd is er vrijwel geen enkele spits die voldoende talent heeft om komend seizoen de spitspositie in te vullen.

Dan blijft alleen Danny Hoesen over en die zal in zijn eentje ook geen 50 wedstrijden spelen. Een boomlange spits met kopkracht en body is wel welkom bij Ajax. Hebben we tenminste een kapstok waar we het spel aan op kunnen hangen. Hetzelfde als Pelle bij Feyenoord doet.

26 november 2012 om 22:41

Over een paar jaar wint Denemarken de WK nog!

27 november 2012 om 10:44

Serieus, "de" WK?

27 november 2012 om 12:26

Begin er maar niet aan.
Het niveau, qua spelling dan, is op deze site verschrikkelijk.
Als je consequent mensen zou corrigeren op hun spelling dan geef je het binnen een week op.

Het mensen hier weten niet hoe hun moeten spellen, mischien is iedereen een beetje laaggeleid ik snap niks van.

27 november 2012 om 13:23

ja, 'de" WK. Dé wereldkampioenschappen. Kan best hoor. Het is maar net of je de afkorting gebruikt als Wereldkampioenschap, of wereldkampioenschappen. Niet zo pietje precies zijn hè.

Ot:
Laat maar komen die Helenius, hoor veel goede verhalen over hem, en Sightorsson mag wat mij betreft verkocht worden. Zó blessuregevoelig schiet niet op. Hoesen als back-up voor Helenius, en de spitspositie is goed bezet!

27 november 2012 om 13:33

@mixp,

Het mensen hier weten niet hoe hun moeten spellen?
Daar klopt ook al geen drol van. En al helemaal: 'hun'? echt?
En laaggeleid bedoel je zeker laagopgeleid mee?

Hoewel ik niet snap wat dat er mee te maken heeft. Hoog opgeleide mensen kunnen evengoed moeite met spelling en grammatica hebben.

27 november 2012 om 14:23

@harrie1610

Sla jij de plank even verschrikkelijk mis zeg, ooit van sarcasme gehoord? Tevens denk ik dat er wel degelijk een correlatie is tussen opleidingsniveau en het goed kunnen spellen.

27 november 2012 om 14:58

@machiavellian

Sarcasme inception

Edit: over dat laatste zou je nog wel eens gelijk kunnen hebben

Helenius is een toppertje. Ik heb hem al heel vaak zien spelen en hij is een prima spits. Ik denk dat hij zou passen bij het systeem van Ajax. Hij kan een bal goed bij zich houden en hij is een goede afmaker. Ruim één miljoen euro voor dit groeibriljantje is een prikkie.

26 november 2012 om 21:29

Ik heb hem nog nooit zien spelen maar ga helemaal op jouw oordeel af. Kopen dus en snel ook.

26 november 2012 om 22:42

Ga niet op zijn oordeel af hij zit gewoon slap te zeiken.
Hij beweert dat hij op varkenoord jong Feyenoord heeft zitten kijken tegelijkertijd keek hij op meerdere laptops wedstrijden van jong Ajax en hij keek Vi.
Ik durf te wedden dat hij deze gast niet eens kent zoals 90% hier.
Dus ga niet op zijn oordeel af.

26 november 2012 om 21:33

Dit is echt een heel erg groot talent, bovendien doet me Helenius een beetje aan Dost denken alleen dan in de technische versie, die nog veel beter is toen op Dost zijn leeftijd.

26 november 2012 om 21:43

@vurn
Aan jouw reactie kan ik al zien dat jij hem zelden hebt zien spelen. Het ontbreekt hem namelijk nog een beetje aan afmaken. Hij heeft ontzettend veel kansen nodig. Wel is hij sterk aan de bal, maar hij komt soms een beetje lomp over, maar dat is wel bij meer van die lange spelers. Ik zou wel willen dat Ajax hem zou halen, maar dan als stand-in. Bovendien hebben we van Kessel ook nog in de jeugd rondlopen.

26 november 2012 om 22:30

@xxxajacied
Zijn afwerking mag beter maar zo slecht is het ook weer niet hea, vorig seizoen en het seizoend aarvoor topschutter van AaB met toch rond de 15 doelpunten, en daarbij moet je ook nog bedenkend at AaB voornamelijk een grijze middenmoter was de voorbije twee seizoenen.

26 november 2012 om 23:22

@xxajacied. Jij hebt Helenius en Kessel duidelijk niet zien spelen. Kessel zal nooit een basisspeler worden bij Ajax 1. Ik heb al heel veel wedstrijden van hem gezien bij de jeugd en hij heeft nooit aangetoond een topper te kunnen worden. Hij heeft altijd redelijk veel gescoord, maar dat valt ook te verwachten als je bij topclubs speelt. Zijn handelingssnelheid en visie zijn veel te matig om bij een club als Ajax succesvol te zijn. Helenius daarentegen is een groeibriljant die van toegevoegde waarde zal zijn bij Ajax.

27 november 2012 om 02:34

@vurn

Hahahah, jij wilt beweren dat de handelingssnelheid van Helenius was zo snel is? die van van Kessel is tig keer sneller. Een spits hoort ook te scoren, alles wat hij extra kan is mooi meegenomen. En waarom zou Ajax hem halen van AZ als ze toch geen toekomst in hem zien?
Vergeet ook niet dat v Kessel jonger is.

En weet je wat ik zo apart vind aan jou, jij zit in het stadion, kan die wedstrijd bekijken, bekijkt zoals je zelf aan hebt gegeven nog wedstrijden in het stadion op 2 laptops die je meeneemt en reageert de hele dag door op VZ artikelen... Hoe doe je dat? Kun je me dat leren?

Beschuldig mij niet ergens van als je het zelf fout hebt, met je goede afmaker en goede handelingssnelheid.... Zoals al eerder is aangegeven hierboven vind ik persoonlijk zelf ook dat hij wat weg heeft van Dost, maar hij moet scherper worden in de afwerking. Ik denk niet dat het echt een topper gaat worden, wel Europese subtop.

27 november 2012 om 07:06

Ik denk dat Hoesen niet veel onder doet aan Gino van Kessel.
Kessel heeft het wat meer in de jeugd bij AZ laten zien(en ook het laatste jaar bij Ajax)
Maar Hoesen heeft het al op een wat hoger niveau(jupiler league) laten zien.
Na de middenvelders komen nu blijkbaar de aanvallers.
Mmm, nu nog wat verdedigers, van die beren a'la Chielini, Subotic en Hummels weten te vinden, oh oh oh waarom hebben wij die nergens rondlopen in Nederland.

27 november 2012 om 17:14

Wat René van der Gijp gisteren suggereerde vond ik geeneens zo een slecht idee. Om Leroy Fer om te toveren tot een centrale verdediger. Hij heeft de body, het loopvermogen, het interceptie vermogen maar ook voldoende voetballen vermogen om op te bouwen van achteruit.

26 november 2012 om 21:56

Volg jij serieus de deense competitie? Ik denk niet dat hij echt een topper was anders liep hij in een matige competitie wel 1 op 1.

26 november 2012 om 22:31

Jij volgt het al zeker niet want het ligt ook aan de aanvoer he maat, je moet hem een keer zien spelen end an zul je zien hoeveel potentie er in die gozer steekt.

26 november 2012 om 22:35

Ik ga puur af op zijn cijfers en die zijn gewoon niet goed. Maar het kan wel kloppen dat hij bij Ajax er inderdaad meer inlegt.

27 november 2012 om 07:11

hij loopt 1 op 3 ongeveer toch?
Als hij er in 32 speelronde(dus niet 1 op 3) rond de 18 a 20 intikt...
Ajax kent over het algemeen veel doelpuntenmakers naast de spits...
Dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.

Deze speler valt voor mij gewoon niet goed te beoordelen, en ik denk voor vele hier idem dito.
Nog nooit zien spelen en die stats zeggen ook vrij weinig behalve dan dat hij ongeveer 1 op 3 loopt.

27 november 2012 om 13:54

Adisdenaam:
Hij loopt nu 8 op 18
en het jaar daarvoor 14 uit 33(misschien heeft hij een wedstrijd gemist, maar de competitie heeft er 33).

26 november 2012 om 22:07

Hijs wel snel gegroeid ja hehe

Ken hem niet maar waarom zou je dit doen nu Hoesen het best goed lijkt te gaan doen en Kolbein er weer aan zit te komen. Snap er weinig van

26 november 2012 om 21:26

@ nafets1

volgens mij is hoesen meer een buitenspeler

ON: lijkt me een goede speler voor 1,25 miljoen

26 november 2012 om 21:39

hoessen is echt wel een spits hoor

26 november 2012 om 21:40

Hoesen is aaltijd een pure spits geweest. Ik zou zeggen, geef die jongen de kans

26 november 2012 om 21:42

Nee, Ajax wil hem als spits gaan gebruiken. Had je wel kunnen weten toch?

26 november 2012 om 22:06

Hoesen heeft 1 wedstrijd in de basis gespeeld , deed het redelijk, maar je weet niet of hij het gaat redden, als titelkandidaat heb je gewoon een goeie spits nodig, en aangezien Sigthorssón vaak geblesseerd, zou het verstandig zijn deze jongen te halen als hij echt zo goed is.

26 november 2012 om 22:14

Nee maar wat zegt dat die Helenius het wel gaat redden dan? Dan zou ik het nu tot de winterstop aankijken met Hoesen en als die het gewoon goed doet is die Helenius in mijn ogen niet nodig. In nood kan je ook altijd de Jong er nog neerzetten

26 november 2012 om 23:13

Als Frank standaard met een spits wilt spelen ipv elke keer zijn tactiek aanpassen wegens blessures, 3 spitsen is niet teveel. Concurrentie motiveert ( en sigi is sowieso altijd geblesseerd, anders sowieso basis)

Als de 6+5 regel ooit wordt ingevoerd zou Ajax ook in de Deense competitie mee kunnen draaien.

OT: Acht keer scoren in achttien wedstrijden is natuurlijk niet bijster veel, maar ik denk dat Ajax hem misschien wel kan gebruiken. Met zijn lengte kan je in de slotfase altijd iets proberen te forceren. Een boomlange spits is iets wat Ajax momenteel niet heeft. Daarnaast is een afkoopsom van 1,25 miljoen euro natuurlijk niet veel geld.

26 november 2012 om 21:31

Helenius zal niet als pinch hitter willen gaan fungeren. Hij zit nu namelijk dicht tegen het nationale elftal aan, en moet dus veel minuten maken!

26 november 2012 om 22:33

Hij is juist een vrij technische voetballer. Iemand die een bal kan aannemen en kan kaatsen. Hij zal best kunnen kunnen, maar het meeste wat ik van hem gezien heb is toch echt via de grond.

26 november 2012 om 23:16

Herinner je Zlatan nog in zijn 1e jaar? Elke bal op zijn hoofd ging over of naast, kijk em nu is..

27 november 2012 om 10:47

Klopt, dat was echt een drama. In zijn eerste anderhalf jaar de grootste kansen missen en koppend de slechtste speler van ajax toentertijd. Dat heeft hij aardig goedgemaakt en ingehaald :-)

Zou leuk zijn als er eindelijk weer een echt goede spits naar Ajax komt, de tijd zal het leren!

Lijkt me niet echt een ajax speler maar Denen zijn wel in de laatste tijd

Als het maar geen houterige spits is, past niet bij Ajax heeft de geschiedenis al bewezen.

26 november 2012 om 21:29

Huntelaar is niet de meest atletische spits in de wereld en deed het toch best redelijk bij Ajax.

26 november 2012 om 21:30

Huntelaar is absoluut geen houterige spits!

26 november 2012 om 21:32

Huntelaar is wel een houterige spits.

26 november 2012 om 21:40

Wat is dan een houterige spits volgens jou?

26 november 2012 om 22:04

Houterig gaat misschien ver, maar als je wil beweren dat de Huntelaar enorm technisch en behendig is dan verkoop je echt onzin hoor.

26 november 2012 om 22:10

Ligt er inderdaad aan wat je onder houterig verstaat. Huntelaar schoot ze er in ieder geval uit alle hoeken en standen in. Gewone schoten, volleys, kopballen, omhalen hij kon het allemaal. Bulykin bijvoorbeeld zie ik niet snel een omhaal maken.

26 november 2012 om 22:11

Houterig is toch iemand die wat minder wendbaar is?
Niet zo flexibel enzo.

26 november 2012 om 22:14

Ja, oke. Maar is Huntelaar niet flexibel? Ik denk dat hij wel flexibel is (dus niet houterig) door de hoeken waaruit hij allemaal kan scoren. Echter vinden sommige iemand pas flexibel als hij ook allemaal hakjes en trucjes enzo gaat doen.

26 november 2012 om 22:56

Huntelaar is misschien wel houterig aan de bal, maar zeker niet qua motoriek: als je een fractie niet op let, ben je hem kwijt. Vennegoor of Hesselink, die had een houterige motoriek, zelfs Van Persie sinds zijn blessures is die flair wat kwijt en heeft een houterige motoriek. Maar Huntelaar absoluut niet

27 november 2012 om 02:07

Ik zou eens vragen aan Gepetto of hij Huntelaar ook heeft gemaakt...

27 november 2012 om 03:18

klopt weetje je wie houterig is Demouge ( Mijn Mening )

26 november 2012 om 22:32

@malafronte
Ik kan je gerust stellen, Helenius lijkt een klungel, maar is behoorlijk technisch hoor Hij is geen Ibra maar hij creert nochtans zijn eigen kansen. Hij kan ook zeker meeballen en levert af en toe ook een assist.

26 november 2012 om 22:34

Je kan hem inderdaad wel vergelijken met Ibra, al is hij net zooo goed als Ibra is, maar hij is inderdaad opvallend technisch voor zo'n lange slungel. Misschien een beetje a la Kanu.

26 november 2012 om 23:04

geloof me maar hij is echt geen houterige spits. Bekijk dit filmpje maar. Bijna alle goals in dit filmpje ontstaan uit goed technisch werk.

http://www.youtube.com/watch?v=3ryjhjyqlqu

Hebben ze bij Ajax niet een jeugdspeler die ze eens een kans kunnen geven in de spits, ipv weer een spits kopen. Ze hebben in de zomer ook al Hoesen gehaald.

Ajax heeft zeer zeker een nieuwe spits nodig. Sightorsson moet eerst maar eens fit worden. Ajax zat al achter Helenius aan dus misschien zijn ze nu meer overtuigd. Hoe dan ook is 1.25 miljoen euro echt een koopje.

26 november 2012 om 21:36

@007

We moeten hem deze winterstop al halen, dat is het beste kan ie een half jaar wennen en onder tussen geen druk op hem. Kan ie mooi na dit seizoen direct in de basis beginnen en heeft ie al een beetje kunnen proefen aan Ajax.

26 november 2012 om 22:09

Eens, ik denk dat we na de winterstop dan met Hoesen en een paar invalbeurten van Helenius voorlopig weer even voorzien zijn in de spits. Nu mist Ajax gewoon een spits naar mijn mening want op Sigthorsson kan je niet echt rekenen, en Hoesen komt ook pas net kijken.

26 november 2012 om 22:36

Ik schat Helenius toch echt wel wat hoger in dan Hoesen...en niet alleen qua lengte

26 november 2012 om 23:19

Ja die kleine hype rond Hoessen is toch wel een tikkeltje raar, de beste man heeft een paar wedstrijdjes gespeeld en het is niet dat ie 2 x een hattrick heb gemaakt ofzo..

Als die Helenius ook maar half zo goed is als Ibra is het al een koopje!

Ik weet niet hoe hij het gaat doen als hij naar de eredivisie gaat, ik ben niet volledig overtuigd. Ik vind Cornelius(fc Kopenhagen) beter en hij is 2 jaar jonger. Het verschil in vraagprijs zal Ajax echter niet willen ophoesten(3 a 4 miljoen, tegenover 1,25).

Ik denk dat Helenius beter in Duitsland zou passen.

26 november 2012 om 22:34

Cornelius draait een geweldig seizoen, maar persoonlijk vind ik Helenius beter. Ja, Cornelius heeft gister twee fantastische doelpunten gescoord maar daarvoor waren het voornamelijk intikkers ( credits voor zijn beweging in de 16). Ajax heeft een meevoetballende spits nodig die niet alleen zijn man voorbij kan komen, maar ook assists kan afleveren, dat ehb ik Cornellius niet zien dan, maar Helenius wel.

26 november 2012 om 22:56

Cornelius heeft 2 of 3 assists afgeleverd dit seizoen

27 november 2012 om 01:09

Volgens de traditie zou Helenius beter bij Ajax passen, maar zo'n spits is nu juist niet wat ze nodig hebben denk ik.
Ik denk dat een Cornelius nu perfect zou zijn, is een geweldige afmaker en het 1 keer kaatsen(naar de flanken) en zijn directe tegenstander afschudden om daarna voor het doel te staan lijkt me nu heel bruikbaar. Ajax heeft teveel spelers, die teveel willen tikken waardoor de bal heel vaak rond de 16 verloren gaat.

27 november 2012 om 01:11

@ Fckdannebrog:
Weet jij iets van onze u19 spits Yussuf Poulsen? Ik hoor er goede dingen over, hij scoort veel, is jong en heeft nog maar een contract tot 2014 bij Lyngby. Zou dat niet een ideale jeugdspits(dus voor de a1) zijn voor Ajax of Psv?

Ik denk dat Ajax genoeg spitsen heeft met Babel, Sightorsson, Hoesen, De Jong, en eventueel nog Eriksen of Schöne. En waarom word er eigenlijk altijd in Denemarken gescout?

26 november 2012 om 21:35

@m.sulejmani,
ik denk omdat daar op het moment onze enige fatsoenlijke scout rondloopt, onze aantrekkingskracht is in Denemarken natuurlijk enorm, en alleen maar groeiende (eriksen, Fisher, Andersen) en waarom zou je daar dan geen gebruik van maken? Krijg je strak alle grote talenten uit Denemarken binnen, vind ik niet erg! Verder vind ik wel dat we deze jongen laat scouten, staat nu wel op lijstjes van grotere clubs (toch wel een groot talent)..

26 november 2012 om 22:12

Ik denk dat Babel na dit seizoen wel weer weg is. Sightorsson is meer dan driekwart van elk seizoen geblesseerd. Eriksen en Schöne zijn gewoon middenvelders. De Jong in principe ook, maar zou er eventueel kunnen spelen.

Op Sightorsson kun je eigenlijk niet rekenen. Dan heb je volgend seizoen dus alleen Hoesen en gelegenheidsspits De Jong.

Ik hoopte eigenlijk dat NEC een poging zou gaan den bij deze jongen, 1.25 miljoen is niet zo heel veel(met hulp van investeerders) en ik denk dat dit weer een gevalletje vleminckx kan worden, veel doelpunten en met veel winst doorverkopen.

Had trouwens wel tijdje terug ergens gelezen dat ze interesse hadden getoond maar heb daar later niks meer van gehoord.

Ajax moet hem halen in de winterstop, we willen meestrijden in de competitie en in de Europa League. Hoessen kan ook niet alles bijbenen en daarom is deze jongen ideaal. Op Glasbeinn kunnen we niet bouwen, een goede jongen maar meer ook niet.

Helenius speelde vorig jaar veel met Lucas Andersen. Die twee voelde elkaar goed aan. Maar met Boilesen, Poulsen, Schone, Andersen, Fischer en Eriksen hebben we al behoorlijk wat Denen onder contract staan. Leuk voor Morten Olsen en het Deens elftal, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar Nederlanders. Maar gezien de blessure gevoeligheid van Sigthorsson is een extra spits geen overbodige luxe. Wel een goede spits, al is het afwachten of hij ze in Nederland net zo makkelijk inschiet als in Denemarken.

Ik heb een paar vraagjes over de spitspositie bij Ajax. In principe moet je deze jongen gewoon halen, is een groot talent, maar wat ik me nou afvroeg is dit een pure afmaker ( a la finnbogason) want op dit moment heb je daar gewoon helemaal niet veel aan. Onze vleugelspelers hebben gewoon geen rendement door blessures en gebrek aan kwaliteit (boerrigter, Lukoki, Sana). Hierdoor moet deze Helenius het doen met steekballen van Eriksen en serero en sporadische voorzetten van vrhijn. Dit lijkt me niet heel veel voor zo'n spits. Is het een spits die creatief is (a la benteke(schrijf je dat zo?)) en ook balvast is (zal wel met zn 1.95) dan is dit een verstandige aankoop. Zo niet andere buitenspelers halen (wel eerst doorselecteren natuurlijk!)

Als Ajax deze jongen wilt gaan halen, dan zullen ze wel niet zoveel vertrouwen hebben in Van Kessel en Hoessen.

26 november 2012 om 21:50

Waarom geen vertrouwen, we hebben juist vertrouwen. Maar Hoessen komt net kijken en Siggy is altijd geblesseerd en Babel vertrekt einde van het seizoen. Ajax is gewoon goed bezig met het versterken van hun team. Voor Kessel is het beste om verhuurd te worden volgend jaar. Niet iedereen komt direct het 1e in en gaat slagen.

Erg jammer dat mijn club Roda JC deze speler een half jaar geleden niet heeft kunnen halen doordat zijn vraagprijs te hoog was. Zul je net zien dat deze jongen net als Hoesen (die ook door een te hoge afkoopsom niet naar Roda kon komen) een ruwe diamant is en de pannen van het dak gaat spelen bij Ajax..

Ja van dit beleid snap ik ook geen moer van om weer een Deen te halen dacht eigen jeugd ????? Opleiden hier maak je Deens elftal ook alleen maar beter van . Wat een waanzin dit al 6 Denen en zijn ze nou allemaal top ook niet geen van alle .

26 november 2012 om 21:52

Er is nog steeds genoeg eigen jeugd hoor... Alleen zul je toch echt ook wat spelers moeten kopen. Daarnaast zijn deze Denen gewoon erg talentvol.

We hebben eigenlijk niet echt nog een spits nodig, want we hebben nu Hoesen en Babel komt straks weer terug. Ook Sigthorsson komt (hopelijk) weer terug na de winterstop.

27 november 2012 om 00:07

Babel gaat denk ik weer weg na dit seizoen en Sigthorsson is nog maar zien of dat wat word. De Spitsen van Ajax A1 en Jong Ajax zullen wel niet goed genoeg zijn.

27 november 2012 om 16:40

Babel gaat inderdaad weg na dit seizoen. Dan is hij er dit seizoen toch nog...

26 november 2012 om 22:35

Eigen jeugd gaat helaas steeds vaker naar het buitenland en worden daar opgeleid. Daarnaast krijgen Nederlands in Nederland ook gewoon de kans, dus je hoeft niet bang te zijn.

26 november 2012 om 23:14

Wat kan iemand bij Ajax nou het Deense elftal schelen?
Helemaal niks.
En mij ook niet.
Ajax is Ajax en hoe de Knvb een Nederlands team op stelt is hun probleem.

27 november 2012 om 16:29

Lekker kortzichtig Nederlandse spelers en jeugd leid je op comfort voetbal cultuur land je schaad het Nederlandse voetbal door alleen maar buitenlanders in je team op te stellen , tevens zijn het Cruijff s eigen worden Mac 3 buitenlanders in e team kijk naar Barcelona dus niet zo slap lullen .

27 november 2012 om 20:30

Ik lul niet slap het kan mij geen reet schelen als hij beter is dan een hoesen moet je deze jongen halen en laten spelen.

Is het trouwens ook een onderdeel van het nieuwe beleid van Cruyff dat enkel Denen in het elftal mogen spelen.

26 november 2012 om 21:51

Denen zijn tenminste fijne personen om mee te werken. Lopen nooit te zeuren of wat dan ook, geen tramalant en passen zich direct aan. Kunnen snel Nederlands leren en zijn nuchter en lopen niet snel naast hun schoenen. Tot nu toe allen Denen die Ajax heeft gehad, is er nog nooit 1 die echt problemen heeft gezorgd.

26 november 2012 om 22:17

Kunnen de andere spelers niet beter Deens leren? En wanner gaan jullie in de Deense competite spelen?

Ze zaten daar alvast niet alleen. Ik las net dat ook Anderlecht hem in die wedstrijd is gaan bekijken. In principe zal de Deense connectie hem dan wel naar Ajax leiden, maar geld kan die keuze toch beïnvloeden... Afwachten!

26 november 2012 om 21:52

Een mening van Eriksen of Olsen en de keuze is snel gemaakt. Zo is het ook bij Fischer gebeurd en later bij Boilesen en Andersen, Poulsen het gaat gewoon snel.

26 november 2012 om 21:57

Misschien ken je Morten Olsen niet zo goed, maar voor Ajax hem na anderhalf seizoen ontsloeg speelde Olsen in de jaren 80 zes seizoenen met zeer veel succes bij Anderlecht (met o.a. winst uefacup). Dus om zomaar te veronderstellen dat Olsen spelers adviseert om niet naar Anderlecht te gaan, dat lijkt me sterk...

26 november 2012 om 22:03

@stakke

Misschien volg jij het Ajax nieuws niet zo goed, maar hij heeft nog steeds een grote liefde naar Ajax. Hij adviseert telkens Ajax of een talent wel of niet geschikt is.

26 november 2012 om 22:12

Dat weet ik ook wel hoor, maar dat is nog iets helemaal anders dan die spelers adviseren om Ajax boven Anderlecht te verkiezen. Misschien doet hij dat wel, daar heb ik geen idee van, maar jij evenmin. Je doet het uitschijnen alsof Olsen daar geen seconde over zou twijfelen, maar dat lijkt me toch iets dat hij speler per speler zou bekijken en evalueren.

Trouwens, Olsen was de eerste kandidaat om trainer van Anderlecht te worden vorige zomer maar de Deense bond wou hem niet laten gaan. Hij is nog steeds kind aan huis in Brussel.

Aankoop nummer 19 in 2 jaar tijd van de hoofdstedelijke opleidingsclub?

26 november 2012 om 22:14

Dan mag je de 18 namen die gekocht zijn (en kom aub niet met Meleg aan want die is nog niet gehaald ) en dan mag je ook een schatting doen hoeveel daarvan al vertrokken zijn.

26 november 2012 om 23:08

1 Sana
2 Hoesen
3 Babel
4 Moisander
5 Poulsen
6 Andersen
7 Boccara
8 Schone
9 Serero
10 Jansen (weg)
11 Boerigther
12 Sigthorson
13 Cillesen
14 Rits
15 Bulykin (weg)
Jij je zin, 15 spelers dan. Hiervan zijn er slechts 2 weg, wat neerkomt op een aantal van 13 spelers dat niet uit de eigen jeugd komt. Van de 29 spelers is dat dus iets minder dan de helft van de huidige selectie
Bron: Wikipedia

26 november 2012 om 23:31

@ geldrop
dan vergeet je nog een heel rijtje aangekochte jeugdspelers
Peters (13 jaar ) van Psv en Bazoer
Walian (14) en van Kessel van Az
Vissers (16) van Sparta
Nunnely(13) en Janssen (15) van Utrecht

zo zullen er nog wel veel meer zijn wat niet eens echt bekend is

26 november 2012 om 23:38

Op dat zelfde wikipedia vind je ook een lijst met dit seizoen vertrokken spelers (17). Als je dit zou moeten opvangen met eigen jeugd zou je de gehele selectie van jong Ajax moeten overhevelen (16 spelers inclusief hoesen, boccara en rits) en dan nog spelers van A de moeten nemen. Niet te doen natuurlijk. Kijken wat het dan wel niet geworden zou zijn tegen Dortmund Real en City.

26 november 2012 om 23:40

@geldrop

Boerrighter, Moisander, Serero (sattelietclub ajax) hebben al eerder voor ajax gespeeld idem voor Babel.. Verder zijn Rits, Bulykin, Schone, Boccara, Poulsen en Hoesen niet gekocht maar transfervrij aangetrokken.. Dan nog heeft ajax dus 16 jeugdspelers in het eerste lopen..

26 november 2012 om 23:51

Geldrop,

Moet je nagaan dat Ajax met al die spelers ca. 15 miljoen euro minder heeft uitgegeven dan Psv.

27 november 2012 om 00:02

@ stanafca
Moisander en Serero zijn buitenlanders dus sowieso niet eigen jeugd
Boerrigter komt van Twente jeugd
Of die andere spelers nu gratis zijn of gekocht ...ze hebben allemaal een dikbetaald contract ...of moeten dat in de toekomst gaan krijgen

Daarnaast blokkeren ze echt zelf opgeleide spelers die dus blijkbaar niet goed genoeg zijn
Daar ging het toch om bij die Cruijff revolutie? dat zelf opleiden
Cruijff , Jonk en Bergkamp falen dus want kopen alleen maar i.p.v. opleiden

wat er nu bij Ajax aan eigen spelers zit zit op de bank en is niet goed genoeg (klaassen e.d.) ..enigen zijn Blind , Vermeer en Van Rijn waarvan alleen misschien Van Rijn top kan worden.

27 november 2012 om 00:28

@Yello,
Je geeft zelf eigenlijk al het antwoord.
De jeugd van Ajax is inderdaad niet goed genoeg. Vandaar de "fluwele revolutie" echter deze revolutie draait om het ontwikkelen van talentjes vanaf de E'tjes en dat gaat niet binnen een half jaar.

Als je beste spelers dan weggaan (Anita, vd Wiel, Vertonghen) en de jeugd is niet goed genoeg dan moet je inderdaad spelers kopen.
Dan kun je net als PSV spelers kopen die al wat bewezen hebben in de eredivisie maar daar daar is PSV meer ervaren en gelikter in. Dus kiest Ajax voor een goedkopere variant en kopen ze 16/17 jarige talenten van andere clubs die bij Ajax dan de eerste stappen als prof moeten maken.

Dit brengt ons helemaal offtopic omdat de speler in kwestie direct gehaald wordt voor het eerste elftal is .

27 november 2012 om 10:34

@geldrop

Ik had ook niet twijfel over het aantal spelers dat gekomen zijn , maar ik wilde de vergelijking met totaal aantal vertrokken spelers. Er zijn in 2 jaar 40 contractspelers vertrokken , als je dus ongeveer 20 spelers haalt in eenzelfde periode vul je de rest op met eigen jeugd. Dat is precies wat er bij Ajax is gebeurd maar wat sommige weigeren te zien.

6 a 7 spelers die komen wanneer het dubbele spelers vertrekt maakt je geen koopclub , zoals Loggie en een aantal verdwaalde VZ figuren denken.

Ik zou toch echt de prioriteit geven aan een goede speler voor op de flanken...

26 november 2012 om 22:05

Ze hebben genoeg goede spelers voor de flanken. Babel, Lukoki, Sana, Fischer, Sulejmani, Boerrigter en Ebicilio. Ze hebben volgesmij pas nog een talent uit denemarken gehaald voor de flank.

27 november 2012 om 11:10

Andersen maar dat is meer een "aanvallende" middenvelder centraal. Kan op de flanken spelen, maar toch liever centraal

Ik zou als ik Ajax was echt gewoon proberen Carlsberg als sponsor te nemen, niet eens zonder grap. Met zoveel Denen heeft het merk voldoende affiniteit met de club.

26 november 2012 om 22:06

Als ze lekker willen dokken mag het van mij wel anders maar een sponsor die niet zoveel affiniteit heeft.

Merk Ajax is groot genoeg.

26 november 2012 om 23:08

Het is toch juist de bedoeling dat mensen buiten Denemarken affiniteit met het merk krijgt. Denk dat de Denen het bier wel kennen.

27 november 2012 om 00:03

Er spelen veel denen bij Ajax maar de mensen op de tribune en voor de TV zijn voornamelijk Nederlands en dus buitenlands.

Plat gezien zitten henk en ingrid op de tribune die zien een wedstrijd waarin Anderson, Fischer, Eriksen, Schone en Helenius scoren en denken wou wat zijn die denen toch goed, die zouden ook wel goed kunnen bierbrouwen

Carlsberg is denk ik geen optie door de pas getekende overeenkomst met Jupiler.
Zat zelf meer aan Lego te denken

27 november 2012 om 13:59

Carlsberg zal nooit Ajax gaan sponseren, omdat ze totaal geen markt hebben in Nederland. Om dezelfde reden zal Heineken nooit FC Kopenhagen gaan sponseren.

Denemarken en Nederland zijn (bijna) elkaars grootste concurrent qua bier.

Oké meteen halen deze man en niet weer die fout met met die andere boom lange spits waar Ajax interesse in had en hem nooit heeft gehaald en daarmee bedoel ik Lacina Traoré. Dit soort spitsen passen gewoon goed bij het Ajax voetbal en zijn bijna niet van de bal af te krijgen. Het zal goed zijn als Ajax hem snel binnenhaalt voordat een andere ploeg met hem vandoor gaat.

1,25 miljoen afkoopsom?
Meteen halen dan!
Dat is toch niks joh, erg goede speler, meteen doen voor zo'n bedrag!

Die Denen en Zweden hebben wel meestal lange spitsen. Je hebt Bendtner, Zohore, Helenius, Ranegie en Ibrahimovic, allen 1m94 of 1m95 hoog.

Danish Dynamite is Ajax, geef mij maar liever Deense/scandinavishe dan West europese /afrikaanse/zuid Amerikaanse spelers die allemaal een veel te groot ego hebben.

Verdorie Ajax, blijf nou eens van mijn Aalborg af, eerst Andersen en nu Helenius. Het zat al een tijdje aan te komen want dit is al eht derde seizoen op rij dat Helenius niet alleen scoort, maar ook aangever is. Die jongen is lang, maar kan zijn eigen kansen creeren, tis geen klungel. Ik moet jullie wel waarschuwen dat dit geen Ibrahimovic is, als de aanvoer goed is kan hij er 20 scoren.

26 november 2012 om 23:44

Sorry.. misschien kan ajax eens wat meer samenwerken en kunnen we de wat mindere spelers (maar nog steeds potentie) richting een aalborg doen.. Ik noem een ebecilio of koppers..

27 november 2012 om 07:46

Nee bedankt, geen Ebecilio, geef mij maar een Davy Klaassen of De Sa voor een seizoentje, kunnen ze lekker aan de limfjord opbloeien

Ajax zou beter eens verdedigers kopen. Al 17 doelpunten tegen in de competitie en twaalf in 5 Europese wedstrijden. Lijkt mij beter dat die linie wordt versterkt.

26 november 2012 om 22:32

Maar Ajax heeft nog een probleem. Als Helenius word gehaald dan zullen ze ook de buitenspelers en de opkomende backs moeten leren een perfecte voorzet te geven vanaf de flanken.

26 november 2012 om 23:55

Idd, sinds we spelen met naar binnentrekkende buitenspelers, zonder echte 10 meer, maar met een stofzuiger is het spel beduidend minder geworden.

Het wordt tijd voor snelle buitenspelers met techniek en een voorzet. En naast de spits een bijsluitende 10.

Helenius had ik in de zomer al een aanwinst gevonden voor Ajax.

Danny Hoesen heeft een prima wedstrijd gespeeld tegen Roda JC, heeft veel potentie, maar ik schat Helenius al wat verder in zijn ontwikkeling. Daarnaast zal Hoesen geen heel seizoen kunnen volmaken op constant niveau, zal Ryan Babel hoogstwaarschijnlijk na het lopende seizoen vertrekken en is Kolbeinn Sigthorsson meer in de ziekenboeg dan op het veld.

Ik hoor mensen (veelal supporters van Psv) al roepen, 'kopen, kopen, kopen' en dat soort ongein. Maar de revolutie is pas begonnen, toekomstgericht. Momenteel loopt er bij Jong Ajax en de A1 geen spits rond die het gewenste niveau nu al aankan.

Helenius is echter een groot talent: neusje voor de goal, sterk in kleine ruimtes en een aanspeelpunt zowel over de grond als door de lucht. Voor 1,25 (!) miljoen euro een koopje; gaat hem later met veel winst doorverkopen.

Hoop dat Ajax in de winterstop toeslaat.

Ajax blijft maar jeugd kopen
Over 2 jaar zeker weer zelf opgeleid noemen
Dat vorige bestuur moest toch weg omdat er meer jeugd moest doorbreken?
Jonk en Bergkamp verdienen wel veel maar opleiden doen ze blijkbaar niet ...dus kopen ze maar jeugd.

26 november 2012 om 23:01

Als Barcelona 17-jarige spelers haalt is het wel eigen jeugd en moet je de berichten gister lezen hoe fantastisch het is dat ze met alleen maar eigen jeugd spelen, als Ajax het doet is het geen eigen jeugd?

Ben overigens zelf van mening dat je minimaal vanaf je 15e ergens moet spelen om tot eigen jeugd gerekend te worden dus ben het eigenlijk met jou eens hoor. Maar er wordt hier wel met 2 maten gemeten.

26 november 2012 om 23:03

Allemaal eigen jeugd, echt relax. Eriksen is ook eigen jeugd, hij komt niet uit Nederland.

26 november 2012 om 23:07

Helenius is geen aankoop voor de jeugd.. Het is een gerichte mogelijk aankoop voor de positie van spits. Eerst feiten kennen , dan commenten =) Helenius is inmiddels 21 of 22 en draait al 3 seizoenen mee bij Aalborg en scoort lekker, echt geen optie voor de jeugd.

26 november 2012 om 23:22

In één ding heb je wel gelijk. Ajax koopt inderdaad jeugd, maar Vermeer,van der Hart, Blind, Van Rhijn, Lukoki, Veltman, Denswil, Koppers, Ligeon, Sporkslede, Klaassen, Ebecilio, de Sa en zelfs Babel zijn wel degelijk echte eigen jeugd. Verder had je nog Van der Wiel, Ozbiliz, Anita en Stekelenburg. Dat zijn de namen die als eigen jeugd gekenmerkt worden bij Ajax en niet die namen die jij denkt. Maar wellicht wist jij dit vast wel, maar wilde gewoon even gaan provoceren. Of niet soms?

26 november 2012 om 23:46

Ajax stond altijd bekend om zelf opleiden
dat lukt niet echt meer ... ook Jonk\ Bergkamp niet
En die zouden dat toch moeten doen voor hun topsalaris?
Daarom moest het vorige allemaal weg ...kostte ook nog eens iets van 16 miljoen aan afkoopsommen

Dat je als Ajax talenten opleid kan ook niet anders gezien de omzet - achterland -investering in de jeugd .
is allemaal verreweg het grootst in NL
Maar wees eerlijk Blind,ozbiliz etc. is geen Cruijff, Bergkamp , Seedorf nivo meer

Begrijp me niet verkeerd ik vind het slim van Ajax ...grote talenten nu al opkopen , worden straks veel geld waard

Maar klaag dan niet over Psv of Twente ...die kopen voor het 1e elftal ... maar alle 3 kopen

27 november 2012 om 00:03

Ik klaag niet over Psv. Ajax is groot geworden door hun jeugd en PSV is groot geworden door hun goede aankopen. Het zijn verschillende manieren en beide zijn effectief gebleken.

Natuurlijk heeft Ajax momenteel geen Bergkampjes, Kluiverts of Seedorfjes rondlopen, maar deze spelers stammen nog uit de tijd dat een club maar 3 spelers mocht opstellen van een andere nationaliteit. Dat is helaas verleden tijd, dus dan zie je nu meer Laudrupjes rondlopen.

Bergkamp en Jonk werken er nog niet zo lang bij Ajax en ook zij kunnen niet toveren. Ook al werd Bergkamp The Magician genoemd bij Arsenal, het is geen tovenaar. Maar het heeft allemaal tijd nodig en die D-elftal zijn na het nieuwe beleid niet in één keer A-tjes geworden.

En dan lees ik iets over afkoopsommen, maar het enige wat Ajax gedaan heeft met de jeugdtrainers is wachten tot het contract voorbij was en toen gewoon niet meer verlengt. Dan betaal je n.l. geen afkoopsom meer. Dat was toen ook een struikelblok tussen Cruijff en de raad. Cruiff wilde n.l. meteen in zijn eerste jaar alles al aanpakken, terwijl de raad geen trek had in die afkoopsommen. Dus ik snap daarom ook niet waar jij die 16 miljoen aan afkoopsom vandaan haalt. De enige persoon die een afkoopsom kreeg was Jol.

27 november 2012 om 00:13

Uhm juist omdat er niet meer zulke talenten doorgebroken zijn is er gekozen om met Jonk en Bergkamp deze weg in te slaan. De bedoeling is om in de toekomst weer zulke talenten op te leiden.
Dit proces duurt echter een aantal jaar voordat het zijn vruchten afwerpt en tot die tijd moet er ook een Ajaxwaardig team staan. Omdat Ajax weet dat dure spelers ook niet altijd een garantie voor succes zijn kiezen ze tot de jeugdopleiding zijn vruchten afwerpt (in tegenstelling tot PSV en Twente) voor relatief onbekende en minder dure talenten uit bijv Denemarken.

Wat er beter is weet ik niet en maakt me ook niet heel veel uit maar dat er verschilin beleid is tussen deze 3 clubs is wel duidelijk.

Ik zie veel mensen vooral Ajax en PSV fans die altijd maar weer over de jeugd van Ajax en de aankopen van PSV beginnen, en altijd hetzelfde! Nou mag dat natuurlijk, maar kunnen jullie dan niet de filosofie van beide clubs accepteren? Zo denk ik er namelijk over! Ajax met jeugd vind ik prima, maar als PSV dat met aankopen wil doen vind ik het ook goed! Vroeg me af of er ook meer mensen zo denken?

Ik hoop dat ze goed hebben gekeken en dat ze echt weten wat ze aankopen. Pas kopen als het echt een versterking is, geen tweede Rits/sana.

26 november 2012 om 23:47

Rits is lang geblesseerd geweest, dat is moeilijk incalculeren wat dit voor effect heeft op de ontwikkeling van zo'n jonge.
Bij Sana gaven ze meteen aan dat het een gokje was maar dat dit voor €350.000 ook wel kon.

Verder schrijf ik ze beide pas af als ze daadwerkelijk gefaald hebben en weg zijn. Nu is het daar zeker in het geval van Sana nog te vroeg voor.

Ajax begint een soort Deense gemeenschap in Nederland te worden haha. Ze hebben daar vast een aantal goede scouts rondlopen en die doen zo te zien hun werk prima. Best wel slim om je zo op een land te richten. De spelers zullen het makkelijker met elkaar kunnen vinden omdat ze dezelfde taal spreken en Ajax zal aanzien krijgen in Denemarken, waardoor grote talenten sneller voor Ajax zullen kiezen. En het levert natuurlijk goede talenten op, die je later weer kunt doorverkopen voor veel geld.

Hoessen, de jong (niet ideaal) en die Van Kessel die sinds dit jaar bij Ajax zat en daarvoor 8 jaar bij AZ speelde.

Is Sighthorsson al afgeschreven? Want dat komt niet meer goed. 6 miljoen euro voor een eenjarig contract was ook nog eens veel te veel voor iemand die 1 halfjaar fatsoenlijk speelde en daarvoor 2-3 jaar blessure.

On: hoor vaak goede verhalen over Helenius en in hoeverre FM geloofwaardig is, daaheeft hij veel talent, lengte en veel goals! Hoop dat hij naar AZ gaat, wij hebben hem harder nodig

Net nu Hoesen aan het doorbreken is, komt dit nieuws naar buiten.

Ik ken die Helenius niet, maar is zijn komst nu echt noodzakelijk ? Vanaf volgend jaar is Sigthorsson er ook weer bij of is hij al afgeschreven. En verder hebben we met Babel, Hoesen en evt De Jong al prima backup-spitsen.

We hebben meer een goede rechtsbuiten nodig en een goede CV. En het wordt meer tijd voor een andere bezetting van het middenveld, dus met een echte 10 en daarnaast een rechts- en linkshalf. Pas dan zien we weer het oude vertrouwde Ajax-spel !

Nou, als het weer zo'n koopje blijkt als Sana zit het wrl snor met het beleid.br

Zozo, wordt voetbalzone ook een keer wakker? Deze jongen wordt al tijden gevolgd door Ajax en is echt een zeer groot talent, ik spring een gat in de lucht als deze jongen zijn handtekening zet onder een contract bij Ajax.

Ze zijn wel lekker bezig bij Ajax ze blijven maar kopen en kopen hoeveel spelers hebben ze al wel niet gehaald. Allemaal jongen spelers en dan na 2 seizoenen het eigen jeugd noemen nee zo kan ik het ook wel. Toch jammer eigenlijk dat een club zoveel blijft kopen en kopen maar en dan commentaar op andere clubs hebben.

Maar moet wel zeggen ook al ken ik de speler niet hij heeft tenminste lengte dat is al een voordeel. En de spitspositie bij Ajax is nou niet heel erg sterk bezet. Ze hebben er wel echt een nodig want die spelers die horen of niet op die plaats te staan of ze komen gewoon tekort. En hij kost *maar* iets meer als een miljoen dus op zich zit er niet eens zo heel veel risico aan. En aangezien je bijna alleen maar goede verhalen erover hoort zal die er ook vast wel wat van kunnen

27 november 2012 om 00:34

Als Barcelona 17-jarige spelers haalt is het wel eigen jeugd en moet je de berichten gister lezen hoe fantastisch het is dat ze met alleen maar eigen jeugd spelen, als Ajax het doet is het geen eigen jeugd?

Ben overigens zelf van mening dat je minimaal vanaf je 15e ergens moet spelen om tot eigen jeugd gerekend te worden dus ben het eigenlijk met jou eens hoor. Maar er wordt hier wel met 2 maten gemeten.

Verder is deze jonge 21 en zal hij niet tot eigen jeugd gerekend worden.
Ajacieden noemen spelers als Vertonghen, Alderweireld, Andersen, Boerrigter eigen jeugd omdat deze wel nog b en a elftallen hebben doorlopen.
Wat ik nogmaals ook onzin vind

27 november 2012 om 00:49

Maar dat is altijd zo al schoppen Barcelona spelers iemand dwars doormidden maakt de tegenstander nog een schwalbe. Die kunnen gewoon helemaal niks verkeerds doen dat ben ik ook met je eens. Heb er gister ook op gereageerd zelf dat het *fantastisch* was dat barcelona zo gedaan heeft. Maar daar weet ik de ins en outs niet van zoals bij Ajax(grotendeels) wel en dan kijk in ieder geval ik er toch anders naar. Maar als ze allemaal spelers van 17 gehaald hebben is het ook geen eigen jeugd eigenlijk

Maar het gaat me gewoon meer erom dat Ajax alles maar eigen jeugd noemt maar dan is het ook logisch dat er meer *jeugd* doorbreekt. Maar daarom vind ik het sowieso nergens op slaan dat hele eigen jeugd gebeuren. De meeste spelers worden gewoon ergens weggekocht of weggehaald niet alleen Ajax maar heel veel clubs doen het ook mijn club alleen wij noemen het geen eigen jeugd. En daar gaan de Ajax supporters weer wijs doen dat er niks doorbreekt

27 november 2012 om 04:57

Bij Barcelona zijn bijvoorbeeld Pedro, Puyol en Busquets op hun 17e gehaald terwijl Cesc op zijn 16e vertrok.

Maar volgens mij zijn wij het wel redelijk eens. Maar wat voorbeelden hoe ik echt eigen jeugd zie:

Fischer, geen eigen jeugd - Heitinga eigein jeugd.

Willems, geen eigen jeugd - Affelay wel.

Puyol geen eigen jeugd - Xavi wel.

Maar dat doet weer niks af aan het feit dat bijv Puyol een Barca-icoonis

27 november 2012 om 07:29

Scummyman,

Ajacieden noemen Alderweireld, Vertonghen, Andersen en vooral Boerrigter helemaal geen eigen jeugd. Misschien 1 procent die dat zeggen, maar het zijn vooral supporters zoals jij die dat zeggen, omdat die ene procent bij jullie het meest opvalt.

Boerrigter komt overigens uit de jeugd van Twente. Ook De Jong, Dijks en Denswil hebben hun jeugd elders doorlopen.

Ik vermeld het maar even voordat er weer mensen gaan roepen dat Ajacieden deze spelers 'eigen jeugd' noemen.

27 november 2012 om 08:49

Als je het zo gaat bekijken heeft niemand eigen jeugd aangezien iedereen wel ergens bij een amateurclub zijn jeugd is begonnen.

Alderweireld en Vertonghen waren 14/15 toen ze naar Ajax kwamen.
En als iemand 3/4 jaar in de jeugd speelt kan je het in mijn ogen wel eigen jeugd noemen aangezien je dan nog genoeg 'gekneed' bent door de desbetreffende club.

Geen 1 speler heeft zijn eerste stappen op een voetbalveld gezet bij een profclub, bijna iedereen begint bij de plaatselijke Fc...

Hij heeft een goed schot, scoort veel van buiten de 16. Ondanks zijn lengte behoorlijk bewegelijk. Voor die liefhebbers, check bij Youtube Helenius Andersen. Echt schitterend aktie van Andersen (inmiddels ook Ajax) en een goede goal van Helenius.

Ik kan het woord eigen jeugd inmiddels niet meer horen. Heel simpel, iedereen die in jou jeugd zit is eigen jeugd. Als een jeugdspeler voor Ajax speelt dan is hij dus van Ajax en dus eigen jeugd, simpel. Uiteindelijk komt de hele jeugd van Ajax, Psv, Feyenoord etc van amateursclubs of andere profclubs. Dus dan heeft in feiten geen een club eigen jeugd. En ja joh, als je het dan geen eigen jeugd mag noemen dan is het toch geen eigen jeugd? Zolang ze het maar goed doen vind ik alles prima, eigen jeugd of niet.

Maar goed, mij lijkt dit een prima speler voor Ajax. Is een van de beste spelers uit de Deense competitie, we kunnen nog wel een spits gebruiken. En Denen gaan natuurlijk ook goed bij Ajax, dat is zeker een pre.

Daarbij heb ik eerder deze week hier Brands bekritiseerd dat hij Matavz altijd met winst had moeten verkopen. Datzelfde geldt natuurlijk voor Overmars en Sightorsson. Al hoewel Sightorsson een groot talent is heeft hij toch altijd pijntjes, want heb je dan aan hem als hij amper speelt? Toen Southampton deze zomer een kleine 7 miljoen voor hem wou neerleggen had je dat altijd moeten doen. Maar goed, dat is achteraf praten nu.

Ik denk dat Ajax deze jongen zeker moet halen.

27 november 2012 om 07:14

Als jij als 4-jarige jongen al voetbalt bij een amateurclub in Leiden en je gaat op je 12e, 13e of 14e verhuizen naar bijv. Groningen dan wordt jij toch gewoon jeugdspeler van een Groningse amateurclub? Waarom kan dat dan niet bij een profclub?

En niet elke pupil of kabouter (hoe je het ook noemt) kan zich zomaar aanmelden bij een Psv, Feyenoord of Ajax. Dat zijn nou eenmaal profclubs die alleen maar de beste spelers van Nederland willen hebben. En om al die lastige telefoontjes te vermijden van vaders die denken dat hun 5-jarige zoontje de beste van de wereld is, organiseren zulke clubs talenten-dagen en scouten dan ook zelf naar talenten. Dus vandaar dat de spelers elders vandaan komen.

Het nieuwe opleiden krijgt vorm 21 jarige spelers scouten en de rest van nederland als koopclub bestempelen.

Ik zou het nu wel geweldig vinden als de nieuwe sponsor van Ajax nu de 'Deen' wordt. Jammer dat die nooit genoeg zullen betalen .

Ach mensen om een topspelet hangt niet een prijskaartje van een miljoen! Sanatorium, poulsen, moisander waren ook niet duur of soms gratis! Dus verwacht hiermee niet een nieuwe zlatan ofzo

27 november 2012 om 10:39

Hoe duur was Eriksen ook alweer???? Juist ja!!

Wordt een beetje overdreven op deze manier met allemaal die Denen als je het mij vraagt. Ook slecht voor het Nederlandse voetbal wanneer Deense talenten steevast de voorkeur krijgen boven Nederlandse talenten! Loopt er bij Ajax dus geen spits rond in de jeugd? Dit kan namelijk niet de filosofie van Cruijff zijn!

Alle clubs zijn koopclubs... als er geld in het laatje zit lijkt het me logisch dat je spelers koopt. het is ten slotte een voetbalclub. ik ben absoluut geen ajaxied maar zolang je gewoon elke wedstrijd drie eigen talenten in het elftal heb (vermeer, van rijn, de jong bijvoorbeeld) dan is er niks mis mee dat je dat aanvuld met gekochte spelers...

Als je hier zegt dat je boterhammen met pindakaas gaat eten dan staan er vanzelf mensen te gillen als blijkt dat je daarnaast ook nog eens boterhammen met hagelslag hebt gegeten. Hagelslag is per slot van rekening geen pindakaas.......
Wat een gezeur. De focus op de jeugdopleiding is toch vrij logisch? De tijd van aankopen als Luque en Juanfran etc moet voorbij zijn en gearriveerde spelers zijn niet meer te betalen. Door goed te scouten in de jeugd (nationaal en internationaal) moeten voetballers worden opgeleid volgens de Ajax-methode om later door te stromen naar Ajax 1.
Iedereen kan wel moord en brand schreeuwen dat "ajax alle jeugd koopt en ze dan vervolgens eigen jeugd noemt" maar tenzij er bij andere clubs baby's en peuters worden aangemeld en die vervolgens alleen voor die club spelen heb je gewoon geen punt. Iedere club scout in de jeugd dus ook Ajax en ja, soms wordt daar voor betaald dat zijn nou eenmaal de regels.
Moet je dan balen als een club een jeugdspeler weg haalt? Ja natuurlijk moet je dan balen, maar het is zoals het gaat. Als Bouy over een jaar of 2 debuteert bij Juve heeft hij een gedeelte van de opleiding bij Ajax genoten maar een net zo'n belangrijk gedeelte bij Juve.
Ajax moet zich op de jeugdopleiding focussen en op de spelers die er rondlopen. Als dat van jullie alleen voetballers mogen zijn die als baby of peuter bij de Toekomst zijn gebracht dan hebben jullie echt geen kaas gegeten van de plannen van Cruyff.

Deze jongen heeft echt wel potentie en voor dat bedrag moeten ze hem gelijk halen. Ik verwacht toch dat Babel aan het eind van het seizoen weer vertrekt en Sulejmani gaat ook dus ben je weer 2 man in de voorhoede kwijt. Tel daar bij op dat Sigthorsson te vaak geblesseerd is dus is dit niet zo vreemd. Qua filmpjes doet ie me een beetje denken aan Batistuta het uit alle hoeken en standen schieten op doel en ook nog scoren.

ik hoop het, altijd al mijn favoriete Deense speler geweest, ik vond het ook jammer om te horen dat die ene speler van Aalborg die zou komen, uiteindelijk Andersen was en niet Helenius. zou een prima versterking voor te toekomst zijn, beter dan Andersen iig

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren