Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Oud-toparbiter stelt actie Clasie aan de kaak: ‘Had rood moeten trekken’

Laatste update:

Na afloop van de Klassieker tussen Feyenoord en Ajax (2-2) werd vol lof gesproken over de wedstrijd: strijd, passie, spanning, een rode kaart en vier doelpunten. Toch werd er ook minder positief over het duel gesproken. Zo ligt scheidsrechter Bas Nijhuis onder vuur en wordt ook het gedrag van Jordy Clasie onder de loep genomen. De aanjager van Feyenoord sloeg Ricardo van Rhijn (al dan niet bewust) in het gezicht, ging hard door op Ryan Babel en reageerde wat overdreven toen Siem de Jong een overtreding op hem maakte.

/

Als het aan oud-toparbiter Mario van der Ende had gelegen was ook Feyenoord met tien man van het veld gestapt. Van der Ende laat aan De Telegraaf weten dat Clasie net als Niklas Moisander een tweede gele kaart had moeten hebben, voor de actie tegen Van Rhijn.

“Nijhuis keek loodrecht op de situatie en had hulp moeten krijgen van zijn assistent of vierde man. Die hadden hem het advies moeten geven rood te trekken”, aldus Van der Ende. Nijhuis gaf aan de actie niet te hebben gezien en ook de overtreding op Babel was hem ontgaan. “Ik kan me die actie van Clasie niet voor de geest halen”, reageerde Nijhuis.

Had Jordy Clasie een rode kaart moeten krijgen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Tja als je achteraf nog steeds voor kaarten moet gaan zeuren wel beetje sneu. Had dan ook je plaat opgetrokken bij alle schwalbez van Suarez maar toen hoorde je ook niemand.

29 oktober 2012 om 13:19

Nee hoorde je toen niemand? Ik hoorde daar dagelijks hele volksstammen over, sterker nog, ik hoor ze er nog steeds over. Jou bericht is daar een mooi voorbeeld van. Blijkbaar mogen Ajacieden nooit in het leven meer klagen, want Suarez. Logisch!

29 oktober 2012 om 16:02

Tja, Als jij inderdaad niet kan leven zonder door je ajaxieden bril te leven is jammer want Bruno martins indi Kreeg voor hetzelfde een gele kaart. Dus als hij hem niet zou geven aan moisander zou hij weer inconsequent zijn volgens de Feyenoorders.

29 oktober 2012 om 16:24

als je mn bericht hier beneden leest zie je dat ik die van bmi ook nergens op vond slaan. Ik vond Nijhuis slecht, niet in ons nadeel maar gewoon slecht. Maar mijn post ging over Suarez toch?

29 oktober 2012 om 16:35

Tja, maar je kan toch niet anders dan toegeven dat de kaart voor Moisander en de kaart voor Indi beide erg streng bestraft zijn?!
Netzoals je toch niet kan ontkennen dat de eerste gele kaart een sliding op de bal was? Clasie komt vervolgens te laat en vaalt over Moisander heen, niet andersom, kijk de beelden maar terug...

En wil je ook ontkennen dat Clasie van Rhijn sloeg en Babel zomaar neerschopt om vervolgens Siem de Jong aan te vliegen?
En waren niet alle 3 die dingen erger dan wat Moisander deed?

29 oktober 2012 om 16:49

@tim je heb inderdaad gelijk wat betreft de overtredingen zwaar bestraft zijn over bbmi en Moisander maar Moisander hij had beter moeten weten want hij heeft BMI voor hem voor een zelfde soort overtreding geel geven. Hoe kan je dan zo stom zijn om alsnog zo een zelfde type overtreding te maken terwijl je zelf al geel heb? Zo kan je het ook zien...

Tja van een mug een olifant maken kan je wel als de beste ik ga niet ontkennen dat de hand van Clasie hem geraakt heeft maar of het inderdaad slaan van iemand neermeppen is Nee.

29 oktober 2012 om 18:21

Ja kaassiejj en dit topic gaat over Nijhuis en Clasie en niet over Suarez, dus wat is je punt?

v.d. Ende heeft gewoon gelijk.
Jammer dat we deze kwaliteit scheidsrechters niet meer hebben.

29 oktober 2012 om 13:20

Ik zie absoluut niet in wat Suarez in vredesnaam met het gedrag van Clasie te maken heeft. Iets met oude koeien..

29 oktober 2012 om 13:23

Als je zo erg genaaid word met kaarten, waar je als Ajax zijnde voor mindere overtredingen wel Rood krijgt terwijl Feyenoord in de naam van Clasie en Immers 2 rode kaarten had moeten hebben dan is het terecht dat je achteraf klaagt.
Ajax gaat er nog heel volwassen mee om. Je hoort bij Ajax iedereen steeds zeggen dat ze de schuld niet zoeken bij de scheidsrechter maar bij zichzelf. Het zijn de supporters (ikzelf ook) die de scheidsrechter afkraken. Of andere mensen buiten de club om.

29 oktober 2012 om 14:04

Wat een onzin. De Boer klaagt tijdens de persconferentie over de scheids, De Jong in een interview. Hou toch eens op met andere de schuld te geven. Feyenoord was creatiever, creerden meer kansen en won meer duels. Dat zielige gejank achteraf, dan verlies ik als Feyenoorder nog liever met 1-2 dan dat we gelijkspelen en dat onsportieve gedrag weer krijgen.

29 oktober 2012 om 14:25

Wat nou onzin? je ziet toch zelf ook wel dat Ajax benadeeld is ten opzichte van Feyenoord? En de Boer zei het tussen neus en lippen door en Siem de Jong zei dat hij vondt dat het geen rode kaart was. Als je niet wil dat Ajacieden met een Ajax-bril op analyseren, moet je eerst jouw Feyenoord-bril even afzetten..

29 oktober 2012 om 14:37

@hanzz: Je hebt lekker lullen nu het 2-2 is geworden. Ik had je wel eens willen horen als het omgekeerde het geval was geweest. Maar je bent ws net als die smurf bij jullie op het middenveld. Je kunt alleen uitdelen en niet incasseren.

29 oktober 2012 om 14:38

Clasie speelde op het randje, dit omdat Feyenoord veel te slap begon aan de tweede helft. Soms ga je er dan net iets overheen, Nijhuis had inderdaad voor die actie tegen Van Rhijn een gele kaart moeten trekken, maar dat gebeurde toch voor dat Clasie zijn gele kaart kreeg voor het akkefietje met De Jong? De Jong maakt de overtreding overigens bewust, omdat Clasie Babel daar voor te pakken nam. Zoals een aanvoerder het betaamt deed De Jong dat, ik keek er niet eens van op.

29 oktober 2012 om 14:39

Maar waar ik dan wel van op kijk is de reactie van Clasie. Van een speler die zoveel uitdeelt had ik zo'n huilebalk reactie niet verwacht...

29 oktober 2012 om 14:46

Wat nou benadeeld? Moisander was gewoon rood. Twee overtredingen waar je geel voor kan krijgen. Die Moisander is zelf zo dom om altijd van die gele kaarten te krijgen. Misschien gewoon een gebrek aan kwaliteit.

En dat van Clasie was niet netjes, maar om daar nou meteen rood voor te trekken. Geel was op zijn plaats geweest. Van de Ende moet lekker zijn mond houden want als er één steevast in het voordeel van Ajax floot was hij het wel. Die man kon je totaal niet serieus nemen wanneer hij een wedstrijd van Ajax moest leiden. Dan kon je het wedstrijdformulier alvast invullen

29 oktober 2012 om 14:48

Ben het helemaal met je eens Zlatan. Clasie is een speler die net als bijvoorbeeld een Enoh vaak op het randje speelt en er af en toe overheen gaat. Vooral in het heetst van de strijd loopt Clasie voorop. Fantastisch om zo iemand in je team te hebben. Zo iemand neemt een heel team op sleeptouw met zijn fanatisme. Maar wees dan ook een vent. Incasseer de tik , en geef later de tik zelf nog terug als je gefrusteerd bent. Maar ga dan niet als een klein kindje je zo erg opwinden om een lichte overtreding

29 oktober 2012 om 14:51

@ obiku86

De eerste overtreding van Moisander was geen geel. Moisander komt niet onbesuisd in. Hij komt wel iets harder als normaal in maar hij heeft het volledig onder controle. Verder is hij duidelijk eerder bij de bal als Clasie. Hij ziet Clasie zelfs aankomen en trekt zijn been nog in nadat hij de bal gespeeld heeft. Dat Clasie er dan gewillig tegenaan loopt en zich laat vallen als een professioneel theater speler waardoor de Kuip helemaal gek wordt kan Moisander ook niks aan doen. Door de reactie van Clasie met als gevolg de reactie van de Kuip durft Nijhuis niks anders te doen als geel geven. In een ander stadion was deze kaart niet gegeven.
De tweede kaart is volgens het boekje geel omdat vasthouden gewoon geel is. Maar als je de wedstrijd een beetje aanvoelt dan geef je voor zo licht vasthouden geen geel. En al helemaal niet als dat betekent dat het de tweede gele kaart dus rood is.

Verder ben ik het met je eens dat de actie van Clasie geen directe rode kaart is. Maar het zou inmiddels wel zijn tweede gele kaart moeten zijn geweest. Ook al kan ik me de eerste actie waar hij geel moest krijgen even niet voor de geest halen. (hulp iemand?)

Over van de Ende kan ik niet oordelen. Deze scheidsrechter kan ik me niet herinneren.

29 oktober 2012 om 16:22

@futureboss, de Ajax spelers gaan er wel volwassen mee om maar de meeste Ajax supporters hier op VZ daar word iedereen een beetje moe van.
Al dat gejank de hele tijd.

Ajax kreeg niet zo heel lang geleden altijd alles mee en omdat het nu een jaartje is om gedraaid krijgen we telkens dit soort huil verhalen.

Je kan trouwens de trainer hier ook aan toevoegen want die liep voor de wedstrijd al te huilen.

29 oktober 2012 om 16:28

@ wehave

Ik kan me voorstellen dat de andere supporters hier moe van worden. Maar wij Ajax supporters moeten iedere dag het gezeur van andere supporters aanhoren hoe wij altijd bevooroordeeld worden/ werden. Hier moeten jullie dus maar mee leven (no offense)

En Ajax krijgt de laatste jaren toch veel scheidsrechterlijke beslissingen tegen. Maar dat wordt een beetje verdoezeld doordat ze nu 2x achter elkaar kampioen zij geworden.

En Frankie heeft gezegd dat de scheids niet beïnvloed moest worden door een vijandige Kuip. En laat dat nou net gebeurd zijn! Dus hier staat FDB helemaal in zijn gelijk

29 oktober 2012 om 16:39

Ik vind dat altijd grappig..
Lucky Ajax..
Wanneer was dat?
Volgens mij heeft Ajax al jaren meer pech dan geluk met scheidsrechters en lotingen...

29 oktober 2012 om 16:56

Woensdag bij de 3-1 was Ajax voor heel even weer Lucky Ajax!

29 oktober 2012 om 17:47

@futureboss

Nou over de eerste overtreding van Moisander valt te twisten. Ik dacht in eerste instantie direct rood. In de herhaling zie je dat Clasie misschien 0.01 seconden later is maar Moisander gaat er nog altijd met een gestrekt been in. En dat is in de regels rood, wanneer er een speler in de buurt is.

Nou vond ik rood ook wel wat overdreven, maar geel was het zeker. En denk je nou echt dat een scheidsrechter die al jaren op niveau fluit en al best veel toppers heeft gefloten bang is voor het publiek?? Dat vind ik echt zo'n flutargument, waarom moet hij bang zijn dan? Dat ze hem uitschelden? Hij kan gewoon weer veilig het veld aflopen na de wedstrijd. Dat er druk staat op een scheids bij zo'n wedstrijd is logisch. Maar door de druk gaat hij heus niet meer kaarten geven door de geluid uit de Kuip.

Ik heb dat al meerdere mensen horen zeggen waaronder de trainer van Ajax, maar niemand die dat flutargument een beetje goed onderbouwt want het is gebaseerd op niks? Scheidsrechters hebben elke wedstrijd met de reactie van het thuispubliek te maken en ik heb nog nooit een bewijs gezien dat het meer kaarten voor de uitspelende ploeg op levert door de reactie van het thuispubliek

ps. Frank de Boer zegt het ook om excuses te zoeken voor het nalaten van een gedegen prestatie van zijn eigen ploeg. Door al voor de wedstrijd over de scheids te beginnen

29 oktober 2012 om 18:34

@hanzzzz76

Voor die rode kaart in de tweede helft had feyenoord vrijwel geen kans gehad hoor dus die rode kaart heeft er wel degelijk wat mee te maken hoe de wedstrijd uiteindelijk verloopt.

Ik wil niet alles op die rode kaart afschuiven natuurlijk, een gelijkspel leek me een uitslag waar beide ploegen mee konden leven maar die rode kaart geeft me toch een vieze smaak in de mond

29 oktober 2012 om 22:33

Iets er overheen?? Boxen is op rtl 7 niet op eredivisielive he? De karatetrap van Immers wordt al gebruikt als lesmateriaal in de sportschool.

29 oktober 2012 om 23:40

En jou kunnen we natuurlijk niet serieus nemen. Als Koeman klaagt over een arbiter en jullie janken dat een scheids jullie geen onterechte strafschop geeft dan mag dat wel? Sjonge jonge over hypocriet gesproken.

30 oktober 2012 om 00:28

Ten eerste is het been van Moisander niet gestrekt, en ten tweede wordt clasie geraakt door de knieholte van Moisander. Het is onmogelijk om iemand te blesseren met je knieholte.

En zeker is er druk vanuit de kuip. Dat voelt de scheids echt wel. In nederland is er geen stadion dat zo agressief doet, zeker als ajax langskomt. Als je ziet wat voor gebaren en dergelijke er worden gemaakt als Ajax alleen een ingooi neemt, dan schieten de tranen je toch in de ogen.

29 oktober 2012 om 13:30

Hou's op over Suarez man. Die werd wekelijk door pers en anti-ajax kapot gemaakt, zelfs de eigen fans waren kritisch op hem. Dit van Clasie is gisteren gebeurd en als je Moisander van het veld stuurt, stuur dan ook Immers en Clasie met dat onprofessionele opgefokte gedrag van het veld...ik weet dat iedereen het mooi vindt dat Ajax punten laat liggen, maar mag het ook een keer op een eerlijke manier? De Klassieker wordt jaar na jaar kapotgefloten door slechte scheidsrechters. Feyenoord zelf kan daar weinig aan doen, dat weet ik ook.

29 oktober 2012 om 13:31

Ik vind dit altijd zo'n onzin reacties he. Ajacieden hadden toen geen last van de aanstellerij van Suarez en gingen na een wedstrijd echt niet zeuren: he bah, hebben we gewonnen door een versierde penalty van Suarez, we hadden liever gewoon verloren met fair play. Dat betekent alleen niet dat we het gedrag van Suarez goed keurden, maar als Van Rhijn juist Clasie had geslagen dan had was ik er echt niet ontevreden mee dat Nijhuis er niks mee had gedaan. Dat betekent alleen nog steeds niet dat we dat gedrag goed zouden keuren.

29 oktober 2012 om 13:40

Als van Rhijn Clasie had geslagen dan had ik daar wel problemen mee gehad omdat je nooit het recht hebt om in voetbal iemand te slaan.
Je maakt hier een hele rare verglijking. Een schwalbe maak je om een penalty te versieren en hier win je (zoals jij aangeeft) eventueel een wedstrijd mee. Met slaan of een slaande beweging maken win je geen wedstrijd. Dit kun je gewoon onder het kopstuk "zinloos geweld" plaatsen.

Een schwalbe keur ik ook niet goed, maar als mijn club daardoor een wedstrijd wint hoor je mij niet klagen. Daarbij komt dat een schwalbe eerder een aspect van voetbal is als een slaande beweging.

Een slaande beweging keur ik nooit goed. Dat gaat gewoon nergens over

29 oktober 2012 om 14:08

hier heb je zeker gelijk in, maar ik bedoelde meer dat ik er geen problemen mee heb als Van Rhijn er tijdens de wedstrijd zonder rode kaart mee weg zou komen zoals nu bij Clasie gebeurde. Daarbij gaat het dan dus om het belang van het team en ik denk niet: Van Rhijn slaat, dus dan vind ik ook dat mijn club mag verliezen. Natuurlijk zou ik het niet goedkeuren als een speler van Ajax de tegenstander slaat en hij moet daar dan ook voor gestraft worden, alleen hoor je mij niet klagen als de scheidsrechter dat tijdens de wedstrijd niet ziet zodat wij niet met 10 man komen te staan.

29 oktober 2012 om 14:37

Ik snap wat je bedoeld en ik ben het aan de ene kant ook wel met je eens. Maar als van Rhijn dan wel of niet rood had gekregen, had ik waarschijnlijk (teminste zo denk ik er nu over) dit gedrag wel openbaar afgekeurd. Ik hoor de Feyenoorders hier alleen maar roepen dat wij blij moeten zijn met een punt en dat Feyenoord o zo veel beter was.
Ik zie sommige mensen zelfs zeggen dat Ajax van geluk mag spreken dat Moisander bij de eerste (onterechte) gele kaart geen rood kreeg.
Maar ik heb de hele dag nog nergens iemand het gedrag van clasie zien afkeuren terwijl die wel 3 gele kaarten had moeten hebben. En ik heb ook nog geen een Feyenoorder zien zeggen dat Immers een belachelijke overtreding maakt.

Een beetje zelfreflectie zou voor die mensen geen kwaad kunnen. (zelfreflectie in de zin van: Zelfreflectie op Feyenoord)

Ik snap wat je bedoeld en merk dat ik er een beetje omheen aan het praten ben. En zoals ik al eerder zei: Ik ben het gedeeltelijk met je eens, maar toch zou ik er vrede mee hebben als bijvoorbeeld van Rhijn een rode kaart krijgt voor slaan/ slaande beweging. Uiteraard hoor je mij op dat moment zelf niet klagen.

29 oktober 2012 om 13:40

Suarez heeft jullie anders niet half zo vaak genaaid als Tomasson en Mols dat bij ons hebben gedaan..

29 oktober 2012 om 13:47

kaasiejj, wat een onzin, wil je suarez hier niet bij betrekken, die ias al 2 a 1.5 seizoen niet meer bij ajax, het gaat hier over de kaarten bij feyenoord ajax dit weekende, dus niet zo gefrustreerd doen.

29 oktober 2012 om 23:37

@kaaseijj
Ja en hoor je niet klagen over die schwalbes van Guidetti en Mols als je zo graag oude koeien en de sloot wilt halen.

Lul niet man het gaat nu over Clasie, Wees een echte vent en geeft toe dat hij gewoon donker rood had moeten krijgen. Hij liep gewoon nog erger geïrriteerd rond dan Strootman. Eriksen had hem gewoon in zn broekzak. Dan laat hij zich zo kennen??

Dat komt even goed uit, alles wat twijfelachtig is is hij vergeten. Behalve de tweede gele kaart van Moisander, daar weet hij nog steeds zeker dat hij geen fout maakte. Wees toch een volwassen vent en geef toe dat je dramatisch floot, beide kanten op. Ik vraag me bijv. ook nog steeds af waarom BMI geel kreeg.

En dit is geen huil-huil verhaal, mijn inziens is 2-2 een hele terechte uitslag, als er iemand recht had op drie punten was het Feyenoord, waar Immers en Verhoek uitblonken in niet scherp zijn.

Als de 'elleboog' tijdens de wedstrijd onbestraft is gebleven kan hij achteraf op basis van videobeeld alsnog gestraft worden. Dit verhaal krijg dus nog wel een staartje lijkt mij.

29 oktober 2012 om 13:22

Nijhuis heeft het duel afgefloten. Dat gaat dus de boeken in als beoordeeld . De KNVB kan hem zodoende dus niet meer schorsen.

29 oktober 2012 om 13:28

Volgens mij zit het toch anders. Nijhuis heeft aangegeven de incidenten niet te hebben geconstateerd en dus ook niet beoordeeld. Wat dus betekent dat de incidenten alsnog wél beoordeeld kunnen worden door de openbare aanklager.

Wanneer Nijhuis had gezegd dat hij 't wel had geconstateerd en het ook 'gestraft' met een waarschuwing of zelfs helemaal niets, dan had je er niks meer aan kunnen doen.

Volgens mij zit het zo, maar ik kan het mis hebben.

29 oktober 2012 om 13:34

Het duel waar het in dit geval over gaat is afgefloten. Hij heeft de elleboog gemist, maar wel een overtreding geconstateerd. Hij floot het 'duel' af en bestrafte Feyenoord met een vrije trap tegen. Clasie komt er goed vanaf. Hij probeerde als Toivonen te spelen, maar dat ligt hem niet helemaal.

29 oktober 2012 om 14:13

Bedoel je met 'het duel' de hele wedstrijd of de onderlinge situatie tussen Clasie - v. Rhijn en Clasie - Babel?

Want ik reageerde met de intentie dat jij de wedstrijd zelf bedoelde. Ik kan me zo 1, 2, 3 niet meer voor de geest halen of Nijhuis ervoor floot. Wanneer hij dit wel heeft gedaan, dan heeft hij dus inderdaad de situatie wél beoordeeld en dan kan er verder niets meer aan gedaan worden. In dat geval klopt het wat je zegt.

29 oktober 2012 om 13:27

niet als het door de scheidsrechter wel is vermeld in het wedstrijdverslag als 'gezien, maar geen overtreding'. Dit gaat dus alleen op als de scheidsrechter het Niet gezien heeft, en Niet gerapporteerd heeft.

En des te zuur is het voor Ajax als er juist dan gescoord wordt met 11 tegen 10... als Feyenoord met 10 man kwam te staan was de wedstrijd gespeeld. Maar goed hij is gespeeld niet te lang over nazeuren.
De amateurclubs staan weer te popelen om de eredivisieclubs het leven zuur te maken

Oke nou v/d enge heeft ook weer z'n moment of fame gehad. Als het aan mij had gelegen had niemand rood gekregen. Neem een voorbeeld aan Engeland, waar voetbal gewoon een mannen sport is. Hier hebben we de neiging veelte snel kaarten te geven, om moe van te worden!

29 oktober 2012 om 13:25

Het is van den Ende. Niet Jol

on: Clasie gaf gewoon een signaal af dat er even wat feller moest worden gespeeld.

29 oktober 2012 om 13:28

Helemaal mee eens! Toen ik in de Kuip zat was mij volledig onduidelijk waarom er rood werd getrokken. En na thuis de samenvatting te hebben gezien vind ik nog steeds dat er veel te makkelijk kaarten zijn getrokken. Zo maak je wedstrijden kapot.

29 oktober 2012 om 13:29

Ik denk niet dat dit het juiste moment is voor deze reactie.
Of heb jij Chelsea - Man utd gister niet gezien?

29 oktober 2012 om 13:47

Scherp hoor Fabregasie, gelukkig heeft niet iedereen zo een negatieve insteek als jij. Ten eerste, Clattenburg is pas schuldig als er duidelijke bewijzen zijn en ten tweede zo'n voorval veranderd niet meteen mijn kijk op alle Engelse scheidsrechters maar alleen op Clattenburg.

29 oktober 2012 om 14:12

Ik weet niet waar jij het over hebt maar ik beschuldig Clattenburg nergens van?

29 oktober 2012 om 14:42

Dacht dat je daar op doelde Fabregasie.

29 oktober 2012 om 13:40

Als je de tekst gelezen had, zou je weten dat het om Mario van den Ende gaat. Hoe kom je in vredesnaam bij Jol?

29 oktober 2012 om 14:00

Volgens mij vindt hij Jol een beetje eng

29 oktober 2012 om 14:13

Mvdk, ik haal Jol even door de war met van de Ende. Sorry daarvoor, je hebt helemaal gelijk hoe had ik zo stom kunnen zijn!

Als de scheids het niet heeft gezien en het is iets wat echt niet kan. (heb zelf niks gezien dus kan niet oordelen daarover)
moet de tuchtcommisse van de knvb dan niet ingrijpen??

29 oktober 2012 om 13:23

Kan volgens mij niet omdat er voor is gefloten. Het is dus beoordeelt maar verkeerd beoordeelt. Er is geen duidelijker voorbeeld voor een rode kaart. Normaal is dit 3 wedstrijden brommen!

29 oktober 2012 om 13:26

Het is heel raar dat hij het niet heeft gezien, want hij fluit ervoor en gaf ook een vrije trap. Oftewel Nijhuis wil gewoon niet zeggen dat hij fout zat en dat hij het totaal verkeerd had ingeschat.

29 oktober 2012 om 13:28

Je hebt geen minuut van de wedstrijd gezien he?

29 oktober 2012 om 13:29

@jandevarm haha wat kinderachtig jouw reactie! feyenoord kon ook net zogoed met 9 man van het veld af, ik hoop dat jij is de wedstrijd neutraal beoordeeld, want die clasie was echt vreselijk aan het kloten

29 oktober 2012 om 13:35

ajax onsportief gespeelt haal je feijenoord bril eens van je koker af man feijnoord speelde onsportief kijk de actie van immers tegen poulsen ff na of clasie tegen van rhijn. kom met goeie agrumenten en kijk de wedstrijd opnieuw na man. en oja voor de zelfde speler 2x geel krijg kan hij niet meer dan 1 wedstrijd krijgen Feijenoord mag met geluk spreken dat ze met 11man eindigde en niet met 9

29 oktober 2012 om 15:09

Jandevarm, geef dan eens een voorbeeld waar ajax rood voor had moeten krijgen?

Heeft iemand er een filmpje van ofzo?
Ik had wel het vermoedde van Clasie maar ik wil het graag nog eens terug zien waar hij van Rhijn slaat/

Hoewel de actie van Clasie idioot was en waarschijnlijk rood verdiend had (en anders 2x geel) stoor ik me mateloos aan mensen die vanaf de zijkant nog dingen willen roepen om in de aandacht te blijven. Laat van den Ende lekker zijn eigen mening op Twitter verkondigen, maar geef zo'n man geen podium, zijn tijd is geweest. Of gaan we morgen ook nog Luinge aan het woord laten en daarna Dick Jol?

Wat was die Clasie trouwens irritant gisteren. Zat constant spelers te naaien en tegen de scheids te zeuren.

"van der Ende laat aan De Telegraaf weten dat Clasie net als Niklas Moisander een tweede gele kaart had moeten hebben, voor de actie tegen Van Rhijn

Dat klopt niet helemaal, want de actie tegen van Rhijn was eerder dan zijn overdreven reactie ten opzichte van de Jong, waarvoor hij een gele kaart kreeg. Ik denk dat als Clasie voor de actie ten opzichte van van Rhijn een gele kaart had gekregen hij niet zo overdreven was gaan reageren tegen de Jong.

Feyenoord mag alles in de kuip tijdens de klassieker, terwijl Ajax onterechte penalty's tegen krijgt (vorig Jaae guidetti), onterechte gele kaarten (eerste moisander). Het lijkt wel if scheidsrechters bang zijn voor het felle publiek en cruciale beslissingen in het voordeel van Feyenoord nemen in de kuip, met name Nijhuis. En oja, het niveau van de arbitrage is in Nederland belachelijk slecht.

29 oktober 2012 om 13:35

Natuurlijk is dat zo. Feyenoord, maar ook Ajax, PSV en inmiddels Twente krijgen thuis veel meer mee dan de tegenstander. Als dat je nu nog steeds verbaast, heb je de afgelopen jaren niet zo goed opgelet.

29 oktober 2012 om 13:48

Ik let op en kijk elke Eredivisie wedstrijd zo beetje, niet vanwege het niveau maar wel vanwege het spektakel. En ik concludeer dat Feyenoord wel heel erg geholpen wordt in de klassieker thuis tegen Ajax. Meer dan Ajax thuis tegen Feyenoord en dat al jarenlang.

Dat handje raakte zachtjes zijn gezicht, dat is duidelijk geen rode of gele kaart. Het kwam zelfs niet voor in de samenvatting waar ze normaal wel verdachte momenten laten zien. Lachwekkend hoe er weer naar de scheidsrechter wordt gewezen terwijl Ajax met 3 kansen 2 goals haar handen mag dichtknijpen dat Feyenoord van de 9 kansen er maar 2 scoort. Maar we zijn inmiddels gewend dat als Ajax puntverlies lijdt dat de scheidsrechter daar altijd verantwoordelijk voor is.

29 oktober 2012 om 13:37

Bij eredivisie live laten ze het echter wel duidelijk zien in de nabeschouwing, de samenvattingen van de NOS slaan nergens op als je het mij vraagt.

29 oktober 2012 om 13:41

of het handje nou zachtjes of hard zijn gezicht raakt het was bewust plus de bal was allang weg dus had het rood moeten zijn en daarbij gebeurde het ook nog voor de neus van de 4de officale

29 oktober 2012 om 13:57

Meneer El fenomeno, kun je alstublieft je gekleurde bril afzetten.
Waar fouten gemaakt worden door scheidsrechters hoor je mensen klagen. Maar binnen Ajax wordt er vrij weinig gesproken daarover. kijk vorige week. de 4-2 werd afgekeurd maar F de boer gaat het niet aanhalen. Deze week is het net even een ander verhaal omdat het gewoon algemeen bekend is dat in de Kuip , maar ook in de Arena en Philips stadion de scheids net wat meer op de hand van de thuis ploeg is. Het is duidelijk wel een gele kaart en rood kan je ook geven, want een laf tikje was het niet.
Natuurlijk heeft Feyenoord meer kansen gehad, maar de scheidrechter heeft wel gewoon de fouten gemaakt die hij heeft gemaakt dus mag men daar over klagen.

29 oktober 2012 om 14:23

@EL Fenomeno

Misschien kun je wel zeggen dat Ajax gelukkig niet naar de scheidsrechter hoeft te wijzen.

We kunnen gerust constateren dat Nijhuis geen beste pot heeft gefloten , hij nam een aantal discutabele beslissingen die zeker nadelig uit vielen voor Ajax. Maar die discussie is eigenlijk momenteel oninteressant. De meningen hierover zijn allang uitgesproken en we kopen er toch niks meer voor momenteel. Bovendien moeten we door , en daarvoor is zelfreflectie vereist.

De mentaliteit heeft Ajax gister opgebroken en dat mag niet meer gebeuren. Ajax kwam voor de 3 punten , maar het doel was zodra de score daarvoor op het scorebord stond om te stoppen met voetballen en de voorsprong maar te verdedigingen. Ajax verzuimde daardoor te voetballen en de klassieker naar zijn hand te zetten. Na de 1-2 heeft Feyenoord minuten lang als aangeschoten wild over het veld gelopen. Feyenoord leed veel balverlies en Iedere 2de bal was voor Ajax. In plaats van dat Ajax op zoek ging naar de 1-3 en zijn eigen spel ging spelen probeerde men te consolideren. Hetzelfde na de 0-1 , Ajax laat Feyenoord gewoon in de wedstrijd komen door teveel te leunen op de voorsprong.

Uiteindelijk heb je de pech dat je vlak voor tijd de deksel op je neus krijgt. Pellé , die voor de 3x in zijn leven de bal met zijn voet goed uit de lucht neemt maakt een wereldgoal en daar gaan de 3 punten. Maar je vraagt daar wel om , puur omdat je alleen maar verder inzakt. De rode kaart maakte die terug trekking alleen nog maar erger , in plaats van vooruit te verdedigingen. Doodzonde , hierdoor kreeg Feyenoord zijn verdiende gelijkmaker. Niet je eigen spel gespeeld en de wedstrijd uit handen geven , dat is waar de Ajax selectie momenteel naar moet kijken. Nijhuis zijn beslissingen kunnen we nu toch niks meer aan doen , de mentaliteit voor het belangrijke duels zaterdag tegen Vitesse wel degelijk.

29 oktober 2012 om 15:44

El Fenomeno,

Sinds wanneer moet je een tegenstander hard raken om een rode kaart te krijgen? Moest Clasie dan zijn tegenstander knock out slaan? Je opmerking slaat dus helemaal nergens op. En heb je wel eens van een slaande beweging gehoord? Daar wordt de tegenstander helemaal niet geraakt.

En leuk dat je over kansen begint, maar wat heeft dat met de beslissingen van de scheidsrechter te maken? Menig Ajacieden en Van der Ende hebben hier gewoon gelijk wat de scheidsrechter betreft. Clasie had gewoon van het veld gemoeten en dat was toch wel heel duidelijk, want slaan is rood, slaande beweging is rood. Of het nou hard of zacht is, dat maakt niets uit. Dat moet je zelfs door jou bril wel kunnen zien. Simpel toch?

Jammer dat er weer een aantal dubieuze beslissingen zijn gemaakt door de arbitrage, waardoor alle Ajacieden weer de kans hebben om daar het puntverlies op af te schuiven. Ik zei voor de wedstrijd al dat ik hoopte dat daar geen aanleiding toe zou zijn, maar helaas. Ik hoor nu bijna niemand over het feit dat Feyenoord de enige ploeg was die kansen creeerde en ook de enige ploeg was die verdiende te winnen.

Clasie ging er een paar keer hard in, maar die momenten met Babel en De Jong vond ik geen kaart waard. Die bij Van Rhijn leek me minimaal geel. Nijhuis leek na rust opeens van plan om wat meer met kaarten te strooien, die van Indi en Moisander waren zwaar overdreven (wel consequent gefloten overigens).

29 oktober 2012 om 13:52

Inderdaad, als de scheids gewoon goed had gefloten, dan had Ajax waarschijnlijk gewonnen en waren jullie aan het zeuren op de scheids.

29 oktober 2012 om 13:57

Je kunt blijven zeuren over die rode kaart, maar Nijhuis staat gewoon in zijn recht. Voor inkomen met gestrekt been en vasthouden kan/mag hij gewoon geel geven.

29 oktober 2012 om 14:01

Klopt, als je mijn opmerking hieronder leest (stukje naar beneden scrollen) , zie je dat ik het daar mee eens ben. Maar het niet bestraffen van Clasie en Immers gebeurde (als ik het me goed herinner) nog vóór de situatie met Moisander. Stel dat Feyenoord eerder met 10 of 9 man had gespeeld dan Ajax. Maar je hebt gelijk, dat zijn allemaal 'als, als' verhalen en daar heeft niemand iets aan.

Het enige wat ik wil zeggen is dat Ajax nu terecht kritiek heeft op de scheids, want als hij goed gefloten had, waren jullie nu waarschijnlijk de gene die op de scheids zouden zeuren.

29 oktober 2012 om 14:09

Oke, ik vatte je reactie blijkbaar een beetje verkeerd op. Feyenoord had echter, ook als ze hadden verloren, denk ik niets te klagen over de scheids. Een nederlaag was absoluut niet aan hem te wijten geweest, want de rode kaart voor Moisander vond ik (en ik ben in principe altijd voor de rode kaart voor de Ajacieden tijdens de Klassieker) erg zwaar gestraft.

29 oktober 2012 om 14:01

Hij was na rust van plan meer met kaarten te strooien en hij was consequent? dat kan niet kloppen.
Natuurlijk heeft Feyenoord de meeste kansen gehad dat is gewoon een feit.
Maar Ajax stond 1-2 voor met 11 tegen 11 en dan krijg je rood. Waar je het gevoel hebt dat het overdreven is in vergelijking met een actie die Clasie maakt op Van Rhijn. Natuurlijk was de actie op babel niet perse een kaart waard, maar wel als je er 1 aan Moisander geeft voor lichtelijk vasthouden.

29 oktober 2012 om 14:12

Tuurlijk kan dat wel kloppen. Consequent ben je als beide ploegen op dezelfde manier straft voor dezelfde vergrijpen. Dat deed Nijhuis. Hij gaf geel aan Indi, die zijn arm een fractie op de schouder van Eriksen legde en gaf later geel aan Moisander, die Pelle heel even vasthield.

Wat dan wel de vraag is, in welke verhouding staat dat tot de actie van Immers? Als ik eerlijk ben, had ik hem er vanaf gestuurd als ik de scheids was.

29 oktober 2012 om 14:13

Nu hoor je ons idd, maar na de 1-2 en de 3 gele kaarten in een kort tijdsbestek, hoorde ik het publiek zingen dat Nijhuis de hoer van Amsterdam was en werd hij voor meer uitgemaakt. Was het Ajax wel gelukt om deze stand over de eindstreep te trekken, en Nijhuis goed had gefloten, dus ook karatekid Lex en Badr Clasie van het veld had gestuurd, was waren jullie het die moord en brand hadden geschreeuwd.
Vorige week uit bij VVV een onterechte pingel gehad, gisteren ook min of meer geholpen door de scheidsrechter, tja dan is het niet moeilijk dat jullie nu zo praten

Feyenoord heeft gewoon geluk dat het met 11 man de wedstrijd mocht uitspelen. Clasie en Immers hadden allebei rood verdiend. En ik kan me niet voorstellen dat Feyenoorders het hier niet mee eens zijn. Dat je houdt van een beetje hard voetbal, ok, maar Clasie sloef van Rhijn gewoon in zijn gezicht. En hoe Immers Babel (was het geloof ik) in zijn zij trapt hoort ook niet op een veld thuis, hij keek niet eens naar de bal.

Net als dat de tweede gele kaart voor Moisander terecht was, bij de eerste gele kaart tikte hij eerst de bal, maargoed, dat was redelijk lomp dus daar kan ik me nog iets bij voorstellen dat hij geel krijgt. En de tweede was gewoon (licht) vasthouden.

Maar de scheids heeft dus gewoon slecht gefloten. Feyenoord mag dus blij zijn met die 2-2. 2 Punten verloren voor Ajax.

29 oktober 2012 om 13:40

Aan de andere kant overheerste Feyenoord voor de rode kaart ook al de wedstrijd. Met een beetje meer scherpte had het zo 5-2 kunnen worden. In mijn ogen heeft Feyenoord juist 2 punten verloren.

Doet er verder ook niet toe. Die 'als als als' discussies hebben geen enkel nut. Feyenoord was de betere, maar ook de 'gelukkige' en het is 2-2 geworden.

29 oktober 2012 om 17:28

Het had na rust ook zomaar 1-3 kunnen staan voor Ajax.

Het westen noemt zich een democratie, maar bij 1 van de belangrijkste sporten hebben we een dictator alla Blatter en allerlei Fifa officials die zich laten omkopen. Het is geen toeval dat de volgende toernooien gehouden worden in een rijke oliestaat ( stewkprnningen). Blatter en zijn vriendjes houden express technische hulpmiddelen tegen, zodat omkoping in het voetbal mogelijk blijft. Vraag jezelf is af waarom fenerbahçe, clubs uit Griekenland en Italië eb Cyprus nauwelijks bestraft worden door de Fifa, wanneer blijkt dat ze wedstrijden omgekocht of beïnvloed hebben. Dat hele zooitje is corrupt, waardoor de scheidsrechters in Neverland, die menselijke fouten maken, nooit een perfecte wedstrijd kunnen fluiten. We kunnen wel uren zeiken op Nijhuis, maar feit blijft dat met hulpmiddelen de klassiekers 10x eerlijker verlopen waren.

Je ziet duidelijk dat het Clasie te hoog in zijn bol gaat krijgen. Elke wedstrijd meer. En nu met een volle kuip met uitsluitend Rotterdamse aanhang probeerde hij helemaal te stoere "ik-durf-alles-te-doen-en-te-zeggen"vedette uit te hangen.

Zeiken om kaarten , zelf belachelijke overtredingen te maken en janken als iemand (de Jong) hem een keer aanpakt. Mijnheer voelt zich een hele grote en lijkt geen plezier meer in het spelletje te hebben en alleen maar nare trekjes te moeten vertonen

Jordy, trek gewoon weer lekker je maatje 35 Adidas Predator aan en ga weer lol hebben in het spelletje.

Voordat alle aanvallen komen; ik ben alles behalve Ajax-fanaat en heb Feyenoord behoorlijk hoog zitten. De sfeer en de strijd van gister was mooi om te zien.

29 oktober 2012 om 13:43

Heerlijk dat we eindelijk weer eens zo'n ventje in het team hebben in plaats van tegen ons. Clasie is de laatste tijd een beetje opgefokt. Voetballend gaat het allemaal wat minder en hij denkt dat op deze manier te compenseren. Ook niet direct mijn voorkeur en ik hoop dat hij snel weer zijn voeten laat spreken.

29 oktober 2012 om 13:50

Clasie doet idd veel te stoer de laatste tijd, zeker voor een mannentje van 1 meter 50 die waarschijnlijk al weggeblazen zou worden op straat als je een pufje laat.

29 oktober 2012 om 13:57

ik ben wel een ajax-fanaat, maar je hebt gelijk en vindt het erg hoe zo iemand als clasie zich laat leiden om zon gekke acties te doen, heeft teveel naar toivonnen gekeken.
Jammer want het is echt een begaafde speler.

29 oktober 2012 om 15:08

Heeft toivonen iemand ooit een klap gegeven? Wat clasie doet is nog erger als toivonen!

30 oktober 2012 om 07:41

Al heeft hij nog niemand een klap gegeven, maar geniepig als de pest, al moet ik zeggen, dit seizoen is hij wat rustiger geworden, maar andere hebben het wel overgenomen, bv mertens.

Weet je waar ik niemand over hoor, is dat publiek. Als er een ingooi of iets dergelijks was, dan zie je aan de kant die supporters, die een en al haat uitstralen. We hebben het over een partij voetbal, niet meer en minder. Ik ben het wel een dat Nijhuis als een draak gefloten heeft.
Maar waar ik echt van schrik, dat is die haat. En dan zegt van Gobel ook nog in de nusport, dat hij ajax spelers haat. Weet iedereen wel wat haat is? Maar moet je de reacties van Clasie, Immers e.d. op spelers van Ajax zien, diep en diep treurig.

29 oktober 2012 om 13:49

Ik ben het met je eens dat het allemaal wat overdreven is, maar dat is wel juist dat wat de klassieker tot de meest beladen wedstrijd van de Eredivisie maakt. Het heeft op een of andere manier ook wel wat.

29 oktober 2012 om 14:14

En waarom hebben we een hekel aan die Ajaxcieden? Omdat ze arrogant zijn, denken dat ze het voetbal uitgevonden hebben en verbeterd en dat ze minachtend en zonder respect naar Feyenoord zijn. Deze haat zit zo diep dat alles wat Ajax is als een rode lap werkt.
Constant dat gejank na een wedstrijd die ze niet gewonnen hebben, accepteer wat er in het veld gebeurt en de scheids kan geel geven en doet dat ook, als ie geen geel geeft omdat het Moisander's 2e is, loopt ie te marchanderen en dan is het ook niet goed. Moisander is een verzamelaar van gele kaarten en dit gewoon dom!

30 oktober 2012 om 07:47

Wil je niet vergeten dat je wel een trainer hebt die tevens een speler bij ajax was en ook trainer geweest is, dus invloeden heeft hij wel van het ajax voetbal en ja gebruiken kan hij dat ook, omdat hij weet hoe ze spelen. Maar toch, ik ben er niet op tegen dat ze zo tekeer is wel goed tussen een klassieker, maar je eigen club benadelen met het gooien van spullen, dat is triets.

29 oktober 2012 om 14:25

Dat viel mij ook al op, lijkt wel of ze daar een gram coke krijgen bij binnenkomst van het stadion, lijkt er eerder op dat het gros wat daar zit, meer bezig is met de haat tegen Ajax, dan met het aanmoedigen van hun eigen team.
Ik kom wekelijks in Rotterdam voor mijn werk, en hoor vaak op vrijdag van een stel jeugdige Feyenoord fans, dat ze tegen elkaar zeggen, hopen dat die kut joden verliezen??? Dan denk ik echt, is dat nou belangrijker dan dat Feyenoord moet winnen. Als ik dan de beelden zie gisteren tja spreekt boekdelen

29 oktober 2012 om 15:29

Ja die haat is triest, voor mijn gevoel komt dat meer van Feyenoord kant dan van Ajax kant, maar het levert wel prachtige beelden op, vooral dat moment dat Janmaat een blikje (?) tegen zijn hoofd krijgt. Dat bewijst wel dat de haat naar Ajax groter is dan de liefde voor Feyenoord. En het bewijst ook dat de haat het wel wint van het verstand.

Veel Ajacieden roepen dat Feyenoord blij mag zijn met 1 puntje , Feyenoord had wel 100 kansen man.
Had zo 7-2 kunnen eindigen.kijk over de kaarten valt te discusieren,laten we vooral niet vergeten wie bij Ajax de beste was namelijk:vermeer inderdaadt Vermeer dat zegt eigenlijk alles.ik ben zelf voor Ajax maar vind het zwaar overdreven allemaal,dat 2e doelpunt van Ajax was eerlijk gezegd ook gewoon geluk vond ik.ajax moet in de spiegel kijken, zo slecht is het niet om gelijk te spelen in de kuip.

29 oktober 2012 om 14:00

overdrijven is ook een vak hoor...

29 oktober 2012 om 14:02

Crazydj07 Heb je al die kansen van Feyenoord niet gezien dan in de 16 .afstand schoten enz??ik vond Ajax gewoon slecht dat moet ook gezegd kunnen worden.

29 oktober 2012 om 14:10

afstandschoten van 20-25 meter die hoog over gaan noem ik geen kans...

10 tegen 11 heeft feyenoord 2 grote kansen gehad waarvan 1 doelpunt.
11 tegen 11 had feyenoord in de 1e helft een doelpunt, kans verhoek en volgens mij nog 1 kans.
11 tegen 11 in de 2e helft kwam alleen immers dichtbij maar die bal ging hoog over.

29 oktober 2012 om 14:26

Er waren ook afstandschoten die Vermeer eruit hield, of tegen de paal/lat.
Ik had er ook meer van verwacht zeker na City.dan nog al die kansen in de 16.
Maar ja we willen in Nederland alleen verdedigers die kunnen voetballen, een z.g goeie bal kunnen geven enz. En als we even onder druk staan kunnen we totaal niet verdedigen dit geld ook voor de rammeldefensies van Feyenoord,psv en eigenlijk alle Nederlandse clubs.

29 oktober 2012 om 14:36

tegen de paal/lat?

ik heb de samenvatting nog eens vluchtig bekeken en daarin is echt geen 1 bal op de paal/lat te vinden....

enige kansen die ik vergeten was is die kopbal van mathijsen in de 1e helft uit de corner, het afstandschot in de 2e helft van immers over de grond van 20-25 meter (maar dat noem ik amper een kans, iedere fatsoenlijke keeper houdt zo'n bal er gewoon uit...) en dan die vrije trap van clasie.

nou, als je dan 100 kansen en 7-2 niet overdreven vindt dan verschillen we daarin sterk van mening
niet iedere kans kun je meteen rekenen als doelpunt hè, keepers zijn er niet voor niets...

29 oktober 2012 om 16:26

Crazy Dj
1e helft
- kopbal Mathijssen uit corner net naast
- Schot van Boetius rand 16, Over
- het doelpunt
- Kans verhoek 1 op 1, net naast
- andere kans verhoek, (net over( vanaf de zijkant)
2e helft
- Immers, van Dichtbij over
- Immers afstandsschot, redding Vermeer.+/- 20 meter
- Vrij trap waar de Vrij net niet bij kan, redding Vermeer
- Vrij trap direct na de Rode Kaart, kopbal bruno Martins Indi net naast
- Pegel van Janmaat die in geen enkele samenvatting te zien was om een of andere reden, die werd van de lijn gehaald
- Doelpunt
- Pelle met kans op de 3-2, kopbal, Redding Vermeer

Kansen ajax
- Afstandsschot Eriksen 25 meter, makkelijk prooi Lamprou
- Doelpunt
- Schot Sana,vanaf rand 16, redding Lamprou
- Doelpunt
- onoplettendheid bij corner ajax, Schone vrij, schiet naast

Echte kansenverhouding is 12 om 5 ongeveer, waarbij ik nog wel wat vergeten ben, in elk geval van Feyenoord. Ik zou zeggen wees blij met het punt en we zien de 20e januari wel weer verder.

Was gisteren duidelijk dat feijenoord hoe dan ook gelijk moest maken.
Wederom een vreemde rode kaart en als pelle niet gescoord had had hij net zolang tijd bijgetrokken tot er 2-2 op het bord zou staan.
Nijhuis is een zwakke arbiter,thuisfluitertje eerste klas en was duidelijk dat hij in de hol van de feijnoordaanhang wilde kruipen.
Clasie is evengoed een matenaaiertje maar ja,is nog 21 en gedraagt zich nog als een kleutertje met de gespeelde ajaxhaat.
En dan volle colaflessen vanaf de tribune gooien bij hoekschoppen waar niks van word gezegd.
Treurig volk.

29 oktober 2012 om 13:51

"en als pelle niet gescoord had had hij net zolang tijd bijgetrokken tot er 2-2 op het bord zou staan"

Haal die eierschaal eens van je hoofd man, hoe kom je hier in vredesnaam bij? Daarnaast werd er 'gewoon' omgeroepen om te kappen met het gooien van spullen op het veld. Wat moet er nog meer van gezegd worden dan?

29 oktober 2012 om 13:52

Nederlandse supporters zijn een groot drama van zowel Ajax,feyenoord,ado,utrecht en de rest van het land.in geen een normaal land heb je dat uitsupporters niet mogen komen ,komt allemaal doordat politiek correcte gezever in Den haag.i.p.v de rotte appels ,nepsupporters keihardt aan te pakken wordt de meerderheid gedupeerd.in Nederland kunnen we niet zonder spreekoren tegen spelers of scheidsrechters en dan nog heb je het geweld van al die nepsupporters .groot hoor al die zogenaamde hooligans die z.g voor hun club opkomen.uiteindelijk benadelen ze hun club alleen maar en dan nog zeg ik het netjes.

29 oktober 2012 om 14:50

Dan volg je geen Engels voetbal zeker. Daar zijn ook elke wedstrijden spreekkoren en duizenden mensen zo niet honderduizenden met stadionverboden voor het leven

29 oktober 2012 om 15:03

Obiku86 Maar zie je daar wedstrijden waar er geen uitsupporters kunnen komen
Het is gewoon altijd wat, in Engeland worden ze keihard aangepakt in Nederland nauwelijks.met ziektes wordt gescholden met hamas... maar iets doen ,nee hoor.dat doen die laffe babyboomers/geitenwollensokkendragers daar niet.maar wel met regeltjes komen dat clubs in de toekomst de politie enz zelf mogen betalen.

29 oktober 2012 om 13:54

Beetje gefrustreerd? Rode kaart zijn we nu toch wel klaar mee, allebei de kaarten zwaar gestraft, maar als je eerlijk bent moet je toegeven dat Nijhuis bij allebei het recht heeft om ze te geven (gestrekt been inkomen en vasthouden).

Net zo lang doorspelen tot het gelijk werd? De 2-2 viel naar mijn weten net voor het einde van de reguliere speeltijd. De extra tijd werd zelfs eerder afgefloten dan officieel was aangegeven.

Waarom Clasie een matennaaier? Buiten het feit dat de Ajax-spelers waarschijnlijk zijn maten niet zijn, heb ik hem niet om kaarten zien vragen. Kan zijn dat het me is ontgaan hoor.

Dat van gooien van de tribune ben ik helemaal met je eens, wat een debielen die dat doen. Ik kan er echt niet bij dat die mensen gewoon niet willen snappen dat je daarmee alleen maar je eigen club in de vingers snijdt.

29 oktober 2012 om 14:20

Volle cola flessen? Je bent niet goed bij je hoofd! Wat n onzin komt er uit!

29 oktober 2012 om 17:19

Eens, kan niet wachten op de hete middag die Clasie en Immers staan te wachten bij ons in de Arena.

Clasie zit minuut vuurtje op te stoken met goedkeuring van Koeman, vraagt om kaarten, maakt schwalbes en slaat naar spelers.

Feyenoord speakers roepen alleen hen eigen aanhang ter verantwoording als iemand blijkbaar van 1 meter niet het vermogen heeft om een Ajax speler te raken met een vitamine box.

29 oktober 2012 om 22:59

niet zo dom lullen 3debeentje!!!!

Zeker nog nooit in de kuip geweest?
In de kuip krijg je geen colaflessen, dus, dat is al onzin.
En janmaat werd geraakt door een potje vitaminepillen.

En Nijhuis was helemaal niet pro-feyenoord, dus dat is ook bullshit.

Ongelofelijk slechte scheidsrechter, naar beide kanten. Liet in de tweede helft weer zien waar hij het allemaal voor doet; lekker in de belangstelling staan en het middelpunt zijn.

Clasie gewoon nog paar wedstrijden schorsing in zijn mik douwen en Feijenoord Immers nog straffen voor die misselijke trap richting Poulsen., Helaas kan dat misbaksel niet meer geschorst worden doordat de arbiter hier ook gruwelijk in de fout gaat door er alleen maar geel voor te geven. We willen toch met zijn allen mooi schoon voetbal. Gewoon keihard aanpakken die misselijke acties.

Nou dan hoop ik op dit bericht van een oudscheidsrechter, dat men eens gaan bekijken hoe men die fouten van de scheids er uit gaan krijgen. Dat de scheidsrechters ook mensen zijn en fouten maken is duidelijk. Maar ook duidelijk is dat het de laatste tijd overal veel fout gaat bij de scheidsen.
En hopelijk krijgt feyenoord geen boete voor het gooien van bekers/flesjes of wat janmaat ook op zijn hoofd heeft gekregen. Hier voor liet ik toch alles uitzoeken wie het was en hem dan ook een geldboete opleggen, want zo benadeel je toch echt je eigen club en ze zijn zo goed op weg, om uit de miserre te komen en dan gebeurd er zoiets weer en nee niet alleen bij feyenoord ook bij ajax.

Nou openbaar aanklager waar blijf je?
Deze actie van clasie verdiend donkerrood dus hij kan gewoon nog achteraf gestraft gaan worden.

29 oktober 2012 om 14:11

Scheidsrechter heeft de actie beoordeeld en Clasie kan daarom niet meer achteraf gestraft worden :-)

29 oktober 2012 om 14:20

Scheids geeft juist aan de actie totaal niet gezien te hebben:
Nijhuis gaf aan de actie niet te hebben gezien en ook de overtreding op Babel was hem ontgaan. “Ik kan me die actie van Clasie niet voor de geest halen”, reageerde Nijhuis.

Dus

29 oktober 2012 om 14:39

Komt niet overeen met de beelden na de wedstrijd van Nijhuis. Bewijst dus maar eens dat Telegraaf niet op de hoogte is. Na de wedstrijd gaf Nijhuis aan dat Clasie toch wel hard het duel in ging en de gele kaart verdiende. Maar in de wedstrijd was het duel an zich gewoon beoordeeld, Clasie werd zelfd toegesproken. Eerdere vergelijkbare situaties blijkt dat de tuchcomissie dan niet meer kan schorsen.

Dus

Pfff, ik word er zo moe van. Al die berichten rondom fouten van scheidsrechters. Er worden iedere wedstrijd meerdere fouten gemaakt, geen een wedstrijd wordt foutloos gefloten. Moisander maakt gewoon twee overtredingen, misschien geen kaart waard, maar hij trekt niet voor de lol twee gele kaarten. Dat van Clasie zal hij dan wel niet gezien hebben, volgende klassieker wordt Clasie geslagen in zijn gezicht en krijgt de ajacied er weer niks voor.
Nog even en niemand wil meer scheidsrechter worden op de wereld. Dan heb je helemaal niks meer.

Ja Clasie had echt 5 rode kaarten moeten krijgen, en koeman ook. Echt schandalig gefloten. En wat te denken van mulder? Die moet echt geschorst worden voor het leven.

Mario, Mario, Mario, Niet Doen ! Je mag van Feyenoord supporters niet gebruik maken van je recht op vrijheid van meningsuiting en meneer Nijhuis bekritiseren. Het recht om scheidsrechters te bekritiseren is exclusief voorbehouden aan 010 supporters die je dan ook alle vrijheid moet geven om het geval Babovic/suarez, het geval Machlas en verkeerde arbitrale interpretaties ten nadele van hun club uit de jaren 30 van de vorige eeuw aan te halen. Dus nogmaals, Ophouden Mario, je weet dat de F'noord supporters dit niet accepteren en daar moeten we ons dan ook allemaal aan houden. Bij voorbaat dank.

29 oktober 2012 om 14:15

Ach ach ach wat een huilbetoog weer Cyprioot. Wat is je punt eigenlijk? Nijhuis was de scheidsrechter, heeft achteraf nogmaals aangegeven dat hij achter zijn standpunt staat, case closed. Mario mag uiteraard zijn mening geven hoe hij het aangepakt zou hebben, echter voegt het weinig toe.

29 oktober 2012 om 14:18

Inderdaad, het komt alleen maar van onze kant! Wij hoeven bijvoorbeeld niet al een jaar die huilverhalen aan te horen over hoe onterecht de strafschop van Guidetti vorig wel niet was. Wij hoeven niet al jaren aan te horen hoe erg Ajax de arbitrage wel niet tegen heeft tegen Feyenoord. Al die onterechte kaarten, al die onterechte strafschoppen, maar je hoort geen Ajacied! Nee, heel bewonderenswaardig hoe goed Ajacieden met al dit onrecht omgaan.

29 oktober 2012 om 14:41

@stefandefree, jullie F'noorders zouden een stuk meer respect afdwingen als jullie gewoon toegeven dat die Nijhuis jullie heeft bevoordeeld. Als je daaraan toevoegt dat we de scheids ook wel weer eens mee zullen krijgen is het klaar. Maar ik word ziek van dat hypocriete gedraai van jullie. Je kunt me een hoop verwijten maar als mijn club wordt bevoordeeld door de arbiter geef ik dat gewoon toe. Als het Ajacieden waren geweest die dezelfde trucs hadden uitgehaald als Clasie en Immers had ik grif toegegeven dat dat pimpelrood was. Maar het lijkt wel alsof jullie F'noorders zo zijn geobsedeerd door Ajax dat je er niet tegen kunt dat, als je een keer niet van ons verliest, de arbiter een grote rol heeft gespeeld in jullie voordeel. En jullie hebben een dubbele moraal want jullie lopen ook te zeiken als je wordt genaaid door de arbiter, zeker als dit tegen Ajax gebeurt.

29 oktober 2012 om 15:17

Cyprioot,

Natuurlijk was het rood, Clasie sloeg van Rhijn gewoon, lijkt me duidelijk. Ook was 2x geel overdreven.
Feyenoord is aan het begin van het seizoen diverse keren benadeeld door fouten van de arbitrage. Toen werd ik ook knettergek. Gisteren en ook tegen VVV zat het ons mee. Daarom snap ik jou, echt. Zeker omdat in Almelo ook al wat dingen nadelig voor Ajax uitvielen.

Maar het probleem is dat je nooit kan weten hoe een wedstrijd verlopen zou zijn als de beslissingen anders waren. Je kan gissen, je kan redeneren, maar zeker weten doe je het nooit. Omdat het bij een zeer belangrijke wedstrijd gebeurt snap ik wel dat er discussie over ontstaat, het heeft alleen geen zin. Ik snap je frustratie, echt.

Conclusie: Soms heb je hem mee, soms heb je hem tegen. Je kan er niets aan doen.

29 oktober 2012 om 15:18

@cyprioot
Misschien wordt het eens tijd dat je je druk gaat maken over hoe het mogelijk is dat Ajax geen wedstrijd op slot kan gooien, zowel nu als tegen Heracles was dat het geval. Laten we eerdelijk zijn na die 1-2 had je Feyenoord op de pijnbank moeten leggen door de 1-3 te maken, eigenlijk idem na de 0-1. Maar er werd opeens laf verdedigd, ipv de aanval gezocht.

29 oktober 2012 om 15:30

Volgens mij ben jij degene die hier aan het klagen is, niet ik! Eerlijk gezegd slaat je verhaal helemaal nergens op. Sterker nog, je doet nu zelf precies wat je de Feyenoorders verwijt. Alles afschuiven op anderen, in plaats van de hand in eigen boezem te steken en toe te geven dat jullie op de goals na gewoon helemaal niets gecreeerd hebben.

Ikzelf heb al meerdere keren aangegeven dat die 2 gele kaarten overdreven waren, al is het wel volgens het boekje wat Nijhuis deed. Clasie vond ik wel meevallen, Immers was inderdaad rood. Wilde je dat horen? Alsjeblieft!

29 oktober 2012 om 15:44

@genieterr, het valt wel mee met Ajax, we hebben vorige week nog de wedstrijd tegen de kampioen van Engeland op slot gegooid en niet lang daarvoor de thuiswedstrijd tegen de huidige nummer 1 van Nederland.

Je kunt Ajax niet verwijten dat ze met 10 man nog de 2-2 moeten toestaan. Ook niet dat ze op 1-2 geen 1-3 maken, gelul, daarvoor is F'noord te goed.

Ik draai het om; ik vind het erg knap dat je na een toch zware midweekse wedstrijd uit in de Kuip tot het 11 tegen 10 moment een kwartier voor tijd met 1-2 leidt. Er zullen heel weinig ploegen winnen in de Kuip dit jaar.

En nog iets; 2-2 uit in de Kuip is helemaal geen slecht resultaat (!). Daar teken je vooraf bijna voor.

Ik beweer heus niet dat Ajax erg goed is en stabiel, maar laten we het nu over Nijhuis hebben, daar gaat dit topic ook over, en dan blijf ik beweren dat hij heeft geblunderd.

Telegraaf onderzoekje weer...erg suggestief weer allemaal! Voorpagina zegt al genoeg van vandaag, sensatiekrant!

Ah, Daar is mario weer. Moet weer even in de spotlights staan....moe word je van die man

Vond clasie deze wedstrijd echt heel irritant heel overdreven reageren op (lichte) overtredingen. Onsportief en aggressief gedrag naar collega's van het ned elftal. Vond hem iets overdreven, Als reserve aanvoerder mag hij zich wel wat volwassener gaan gedragen

Nou, nu meneer inziet dat het rood was, alsnog 5 wedstrijden schorsen die Clasie! Ik heb een voorkeur voor Ajax, maar iedere normale voetbalfan moet toch kunnen zien dat als je zo'n elleboog uitdeelt, je gewoon niet helemaal goed bij je hoofd bent?

Off: Ik heb er nog niemand over gehoord, maar waar sloeg in vredesnaam die huldiging voor de wedstrijd op? De beste man heeft amper 23 wedstrijden als huurspeler gepeeld en wordt gehuldigd alsof hij na 10 seizoenen vaste dienst stopt met zijn voetbalcarrière!? Deed me erg aan de actie van Gomez denken, toen die tijdens een wedstrijd een ereronde maakte door het Phillips stadion: lachwekkend!

Ach aan het woordje ''had" heb je weinig aan. De wedstrijd is alweer 1 dag oud. Clasie speelde ook met vuur inderdaad, had ook zomaar rood kunnen hebben. Maar ik heb genoten van deze klassieker!

Ik keek alleen me ogen uit me hoofd toen Clasie een tikje kreeg van De Jong en helemaal uit zijn panty ging, dat sloeg echt nergens op. Uitdelen = incasseren.

Bah Bah ons aller Ajax gebruikt echt alles om maar te laten blijken dat ze zijn benadeeld!

Nog even om de buurvrouw van de neef van de zuster van de ballenjongen van Ajax die een neutrale mening heeft!

Ajax is een topclub maar dit is echt kinderachtig om te zeggen hij doet dat!

Ook Poulsen geeft een elleboog maar dan roepen de Ajacieden weer het was per ongeluk!

Zou er nog iemand zijn ( buiten A'dam) die deze vroeg seniele Van de Ende serieus neemt? Nee toch mag ik hopen voor het niveau van deze site!

29 oktober 2012 om 14:54

Inderdaad, ik schreef hier boven al. Van der Ende floot steevast in het voordeel van Ajax. Wanneer hij een wedstrijd van Ajax onder zijn leiding had kon je de uitslag al invullen. Jezus, wat heb ik lopen ergeren aan die vent. Dus als ik Nijhuis was zou ik die gozer echt niet serieus nemen. Mario liep nog net niet in een Ajaxshirt het veld op, maar het liefst deed hij dat

Wat kaarten aangaat deed Nijhuis veel fout.

Ik heb net de samenvatting bekeken ( /watch?v=i56redcsuus verander de uu in 2 hoofdletters U) en kan tot geen andere conclusie komen dan dat Moisander geen enkele kaart verdient, het Feyenoordpubliek zich misdragen heeft door objecten naar spelers te gooien e.d. en Immers juist wel een rode kaart verdient met zijn flying kick op buikhoogte.

Nijhuis zal wel onder de druk gezweken zijn.

Ajax lijkt trouwens in steeds meer opzichten op Barcelona, die zeuren na de wedstrijd ook nooit over de scheidsrechter.

29 oktober 2012 om 15:04

Aan je tekst te zien ben je voor zowel Ajax als Barcelona of niet? Wat een flauwekul. Vooral je laatste zin. De boer was al voor het duel al begonnen over de arbitrage...

Hoe kan de gele kaart van BMI wel terecht zijn en die van moisander niet?

Immers direct rood? Het was gewoon pure onkunde en geel was voldoende.

29 oktober 2012 om 16:12

Dat kan ik me dus helemaal in vinden.
BMI krijgt geel voor heel lichtjes vasthouden en Moisander precies hetzelfde, alleen maakt hij de fout dit te doen op een moment dat Nijhuis heel makkelijk met kaarten aan slingeren is geweest dus hij was gewaarschuwd.

De Poll die bij dit artikel hoort had net zo goed kunnen zijn:

Ben je niet voor Feyenoord [ ]
Ben je wel voor Feyenoord [ ]

Tuurlijk vinden Feyenoordsupporters dit geen rode kaart. Misschien enkele die wel eerlijk zijn.

Maargoed, wedstrijd gespeeld.

Zou Clasie ook zo dom zijn geweest om met al geel op zak het te doen? We zullen het niet weten, dus waar hebben we het over? Moisander is gewoon dom om met al geel op zak zoiets te doen.

29 oktober 2012 om 15:02

Ik zeg tijd voor video beelden en een vijfde en zesde man voor een video scherm. Dat doen ze al jaren bij rugby en cricket, dus waarom niet bij voetbal. En voor degenen die vinden dat het het "spelletje" kapot maakt; "wake up and smell the coffee!". De enige reden dat Platini en kornuiten het niet willen is omdat het dan moeilijker wordt om wedstrijden te beinvloeden en dan hebben ze - laten we zeggen - minder extra inkomsten.

29 oktober 2012 om 15:05

Vind ik ook een heel goed idee. Zorgt er gelijk voor dat mensen er niet meer over kunnen zeuren...

29 oktober 2012 om 15:19

Nee natrappen is direct rood. Clasie verdiende direct rood!

29 oktober 2012 om 16:25

Clasie natrappen heb ik iets gemist?

Het is echt sneu gesteld met de Nederlandse schijdsrechters. Het verbaast me ook helemaal niet dat er geen Nderlandse arbiters meer worden geselecteerd voor internationale topwedstrijden. Er is kennelijk structureel iets mis. Het heeft absoluut niets te maken met druk van pers of fans, want dat heb je in het buitenland net zo en misschien nog wel erger.

Ben zelf voor 1000% ajacied maar wat de feyenoorders eens moeten doen is Clasie vergelijken met de periode voordat ie opgehemeld werd naar het ned elftal en nadat ie in het ned elftal had gespeeld.
Toen hij namelijk in die periode daarvoor speelde en hij her en der uitdeelde incasseerde hij ook. Kreeg een tik, stond op en ging verder maar sindsdien hij in de selectie zit vind de man zichzelf fantastisch en begint net zoals bv Strootman bij het eerste tikkie meteen te janken en opstootjes te veroorzaken. Dat vind ik persoonlijk erg jammer want het is een prima voetballer. Ik had hem graag bij Ajax willen zien alleen dan wel in zijn eerste periode.

Btw
Het zal wel aan mij liggen maar ik vond hem gisteren niet best. Was alleen maar bezig met in de weg lopen terwijl hij eerder veel dwingender aanwezig was maar dat kan aan mij liggen.

29 oktober 2012 om 15:32

Dan kijk je zeker geen wedstrijden van Feyenoord want wat jij nu op schrijft is echt onzin. Gister stookte hij het vuurtje gewoon op. Dat doen slimme spelers in topwedstrijden als het even niet lekker loopt.

Koeman, Rijkaard, Gullit, Wouters, Nigel de Jong, Van Bommel etc. etc. etc. Allemaal spelers die af en toe even het vuur onstoken als het niet liep. Dus wat jij nu probeert te insinueren slaat kant noch wal

29 oktober 2012 om 16:08

Wat nou slimme spelers!! Hij had er 2x afgestuurd moeten worden hou toch op man. Je kan toch zelf ook zien dat ie loopt te janken of niet?

29 oktober 2012 om 16:24

Slim genoeg om er dus Niet afgestuurd te worden. Ik vond beide momenten die jij denk ik bedoeld absoluut geen rood. Die duw had zeker geel moeten zijn. Maar ja dan kan je ook zeggen dat Moisander direct rood had moet hebben bij ze eerste gele kaart. Maar dat is allebei achteraf lullen.

Wat ik probeerde te zeggen op jou reactie is dat de vergelijking met Strootman nergens op slaat. En dat je waarschijnlijk geen wedstrijd van Feyenoord kijkt want Clasie is nagegenoeg elke wedstrijd de beste man met goede passes en geweldige intercepties. En gister was hij er misschien voetballend niet top maar wel qua mentaliteit en karakter. En daar houden we van in Rotterdam.

ps. (bij een tikkie en janken jan je beter naar je eigen ploeg kijken) Vooral in de 93e minuut toen die gast in het strafschopgebied ging liggen terwijl er niks aan de hand was. Gelukkkig speelde Feyenoord de bal niet uit

Jongens dit was Feyenoord-ajax. De strijd hoort daarbij! Clasie ging tot en over het randje, Moisander had pech dat zijn overtredingen wat hard werden ingeschat, maar al met al gewoon een traditionele klassieker waar de ploegen niet lief voor elkaar zijn en net even iets harder schoppen en elkaar net iets meer aannaaien. Beetje als Barca-real. Mooi toch?

Grappig dat Koeman nu niks heeft te melden over het gedrag van Clasie, terwijl hij wel als eerste bij was over Toivonen.

29 oktober 2012 om 16:05

Toivonen is een recidivist, Clasie is een gevalletje incidenteel. Houd die twee goed uit elkaar.

haha ik ben echt een objectieve ajacied, en ik vind de 2-2 meer dan terecht (ik denk zelfs dat Feyenoord dit ook met 11 tegen 11 had gedaan, maar dat blijft gissen). Ik vind het echt verbazingwekkend dat de 1e gele kaart van Moisander door velen als terecht zien. Hij was veel eerder bij de bal, dan mag je gewoon met enigzins gestrekt been naar de bal toe, omdat je er eerder bent. Dit staat zelfs in de spelregels. Je mag ook gewoon een te hoog been hebben, als je de bal aanneemt en niemand staat in de buurt, dit veranderd als het een duel betreft. In het geval van Moisander was het geen duel, aangezien Moisander veel eerder was, de bal al weggetikt was, en toen Clasie in zijn buurt kwam, had hij de been alweer gebogen. Hoe kunnen mensen dan echt vinden dat dit een terechte overtreding/gele kaart is? Ik weet in ieder geval dat iedere Feyenoorder (ik heb er een paar in het team) die zelf ook voetballen, dit zelfs een uitstekende tackle vinden. 2 ervan waren in het stadion en ze gaven toe dat ze alleen maar zo deden, omdat het door Clasie leek dat het een overtreding was. Clasie vind ik zowel niet nederlands efltal-waardig, maar had nog wel een gunfactor door zijn persoonlijkheid had. Net als Eriksen en Bony, was hij altijd lekker een het voetballen. Na gister moet ik helaas mijn mening over Clasie bijstellen. Hij wordt nu ook een irritante voetballer die alleen maar zeikt over niks. De scheidsrechters hebben het al moeilijk genoeg in deze tijd van camera's, waarom wil je het deze man nog moeilijker maken? Dat was ook het enige smetje van de wedstrijd, verder was het een leuke wedstrijd met een verdiende 2-2.

29 oktober 2012 om 15:35

Gestrekt been is altijd verboden met een tegenstander in de buurt, dus het had al rood kunnen zijn bij de eerste. En als je beelden terugkijkt zie dat hij helemaal niet veel eeerder bij de bal was. Had gewoon nog mazzel dat het niet direct rood was

29 oktober 2012 om 18:30

Huh? Kijk nog eens de beelden eens terug dan. Ik heb de beelden gezien, en hij is gewoon eerder, zonder dat Clasie in de buurt was. Dat Clasie over hem struikelt, zegt toch al genoeg dat Moisander veel eerder was. Jij kent waarschijnlijk de regels niet. Is niet erg, maar zeg dan gewoon niets. Want je mag gewoon met gestrekt been voetballen als er niemand in de buurt is. Als alle spelers op 1 helft staan, behalve de keeper. En de bal komt eraan en hij neemt de bal voor de show met een gestrekt been aan, dan is het volgens jou rood? Want Clasie was niet in de buurt van het duel.

29 oktober 2012 om 19:13

nee dan lees je niet wat ik schrijf, in een duel met een tegenstander in de buurt is gestrekt been verboden

29 oktober 2012 om 16:38

Ik heb mij gedurende de wedstrijd verbaasd hoeveel ajacieden er liepen te mekkeren en te vragen om een kaart bij Nijhuis na een overtreding door een Feyenoorder, zou je dat volgende keer mee kunnen nemen in je objectieve commentaren?

29 oktober 2012 om 18:31

Ga eens goed lezen en vooral de wedstrijd terug bekijken. Als je niet objectief kan reageren, zeg dan gewoon niks.

Ik vind dit weer zo jammer. Een paar dagen voor de wedstrijd maakte ik hier een opmerking dat ik hoopte op een zeer mooie klassieker en dat we achteraf kunnen discussieren over de wedstrijd en niet over de beslissingen van de scheidsrechter. Helaas heeft Nijhuis het voor iedereen weer verpest.

Ik kan nog wel een aantal klassiekers opnoemen waarin feyenoord sterk benadeeld is door de arbitrage, stop met huilen aub.

Jammer weer. Excuusjes zoeken. Net als de vorige twee klassiekers was Feyenoord gisteren gewoonweg de betere partij. De vorige keer was het een makkelijk gegeven strafschop, nu is het een makkelijk gegeven rode kaart. Feit blijft dat Feyenoord vorig jaar in de Arena recht had op meer, vorig jaar in de Kuip 100% terecht won en gisteren wederom had moeten winnen.

In plaats van het afschuiven op de arbitrage wordt het voor Frank de Boer eens tijd om naar de instelling van zijn spelers in de klassieker te gaan kijken. Tot vorig jaar waren de ajacieden een stuk feller en scherper in de duels en won Ajax een aantal keer ook vrij gemakkelijk van Feyenoord.

29 oktober 2012 om 16:34

Terwijl ik Frank de Boer als eerste Ajax-coach wat hoger had zitten omdat hij wedstrijden altijd goed analyseert, maar dit valt mij echt van hem tegen. Begint nu ook al met zo'n irritante ajax-air te praten

30 oktober 2012 om 10:24

Nou Robin, bak een taart en ga het vieren man..

Overigens wint Ajax dit jaar heel makkelijk in de Arena.. nee ik ben geen ajacied.

Ja die Nijhuis heeft wel degelijk de wedstrijd zwaar beïnvloed door moisander weg te sturen voor een actie puur op de bal en een klein beetje vasthouden maar de denbiele overtreding van Clasie heeft ie niet gezien en die van immers was gewoon een karate trap ook ongestraft wat een aanfluiting die man . Kost Ajax gewoon weer 2 punten .

29 oktober 2012 om 16:30

Ook al heeft ie het gezien van Clasie, hij beoordeeld het waarschijnlijk als iets onschuldigs.
Immers heeft gewoon geel gehad voor die aktie.
En de tweede kaart voor Moisander was net zo'n lullig gegeven kaart als BMI even daarvoor kreeg dus op dat gebied was ie consequent.
En waarom kost die man Ajax twee punten? Heeft hij hem gescoord of heeft ajax het zelf vergooid door het zover te laten komen in de 90e minuut?
Feyenoord had moeite met de overtal situatie en kon niet echt doorstoten, pas na de 2-2 werden de duimschroeven aangedraaid en ging ajax opeens achteruit lopen, maar in die resterende minuten heeft Vermeer Ajax nog behoed voor een nederlaag met zijn katachtige reflex.

29 oktober 2012 om 17:23

Ten eerste was actie van immers rood en van Clasie dik rood dan krijgt deze pot een andere wending . ,en klopt ja de boer heeft fout gewisseld maar Ajax kwam nu mannetje tekort achterin om blind daar te zetten is natuurlijk een blunder hij had met Dijks lengte die had ie daar moeten zetten .

waarom heeft Nijhuis het voor iedereen verpest? Hij heeft zijn werk gedaan en als hij het anders ziet dan veel andere dan kan dat Ik geloof echt niet dat hij bewust niet goed heeft gefloten.

Mario vd End gaf vroeger, met als Jol, spelers al rood als ze boos naar een ajacied keken, dus dit vond hij uiteraard ook rood.
Ben benieuw of hij nog steeds de verjaardagen van de spelers en staf van ajax plat loopt.

@robin1990 , feit blijft dat het vorig jaar in de Arena gelijk was en gisteren in de Kuip , dat is een feit !

Typisch de Telegraaf. Waarom wordt hier alleen een reactie gegeven op de rode kaart die wel of niet gegeven moet worden bij een wedstrijd van Ajax. Bij andere wedstrijden dit weekend zijn ook discutabele beslissingen genomen en daar hoor je niemand over.

Altijd maar excuses zoeken...

Wat een belabberde scheidsrechter zeg geef mij Gözübüyük maar, die fluit tenminste consequent en fair is niet soft en beoordeeld naar de wedstrijd.
Die Nijhuis Floot zo belabberd echt absurd dat deze man topwedstrijden krijgt, en verder helemaal niks dat hij partijdig was ofzo hoor. Want hij floot voor beide kanten belabberd en maakte het spel volledig dood door zijn vele gefluit.

Helemaal gelijk. Had hem liever positief zien opvallen maar hij haalde zijn normale niveau niet en ging dat helaas compenseren met nors en gefrustreerd spel. Hij speelde veel te hard en als hij een overtreding tegen kreeg, ging hij brullen. Hij had gewoon direct rood moeten krijgen bij het 'slaan' tegen Babel.

Sinds wanneer is Mario van der Ende een toparbiter, hij was vooral top in marchanderen maar dan wel in het voordeel van Ajax, nu is het een keer in het voordeel van Feyenoord en gaat meneertje piepen in de media, ben blij dat we van deze vervelende betweter af zijn. Ze zijn het in Zeist en in Amsterdam en ook bij de NOS niet zo gewend dat tegenwoordig niet meer alles in het voordeel valt van Ajax en dan krijg je van dit soort Calimero reacties in de pers. Natuurlijk ging Clasie over de schreef alleen scheidsrechters maken nu eenmaal fouten soms kleine nu een keer wat groter maar zo gaat dat nu eenmaal, bij Groningen uit waren wij aan de beurt nu een keer Ajax aan het einde van de rit is het fifty fifty.

Helemaal mee eens. Die mag nooit meer op een veld rondlopen als het aan mij lag.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren