Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: ADO verbaasd over mededeling van Ajax over supporters

Laatste update:
/

Supporters van ADO Den Haag zijn vanaf heden weer welkom bij Ajax. De landskampioen zal de Haagse club toegangskaarten aanbieden voor de competitiewedstrijd tussen Ajax en ADO op 24 februari 2013 in de Amsterdam ArenA. Dat meldt de 31-voudig landskampioen woensdag via de officiële kanalen.

De afgelopen vijf jaar mochten supporters van zowel Ajax als ADO Den Haag de uitwedstrijden van hun club niet bezoeken. Die maatregel werd van kracht in 2006, naar aanleiding van wanordelijkheden tussen de fans. De vijf jaar zijn verstreken en Ajax wil graag weer toewerken naar normale verhoudingen.

De kans is groot dat ook ADO weer supporters mee wenst te nemen naar de uitduels met Ajax. Afgelopen weekend was waarschijnlijk de laatste keer dat de twee clubs elkaar zonder bezoekend publiek troffen. In het Kyocera Stadion werd het 1-1 na doelpunten van Tom Beugelsdijk en Ryan Babel.

Update 26 september 14:05 uur - ADO verbaasd over mededeling van Ajax over supporters
Ajax rekent erop dat zijn fans vanaf volgend seizoen weer de wedstrijden in het stadion van Den Haag kunnen bezoeken, maar zover is men nog niet bij ADO. "We zijn verbaasd dat Ajax hiermee naar buiten komt. Er zou over dit onderwerp binnenkort namelijk overleg zijn", zegt een woordvoerster van ADO woensdag tegen het ANP. "Het klopt dat de vijf jaar voorbij zijn, maar wij zullen toch ook met de driehoek (burgemeester-politie-justitie) moeten overleggen of de maatregel nu kan worden ingetrokken."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Drop je voorspellingen ??
Reacties

Kyocera stadion, wat een naam.

26 september 2012 om 13:10

Dat stadion hoort toch gewoon het Lex Schoenmaker stadion te heten?

26 september 2012 om 13:12

Nee, want Kyocera betaalt geld.

Als het al de naam van een persoon zou krijgen had het het "aad Mansveld Stadion" geheten.

26 september 2012 om 13:22

Dat zou een betere naam zijn,maar het gros van de suppoters wil al sinds de opening het Aad Mansveld stadion.

26 september 2012 om 13:22

in de volksmond wordt het ook door veel mensen het Aad Mansveld stadion genoemd. Maar idd Kyocera is een sponsor die er aardig wat geld voor betaald. en in de huidige economie en situatie mogen wij als ADO supporters daar echt niet over klagen.

26 september 2012 om 15:13

Geld is belangrijk he in deze sport. Wie betaald krijgt de rechten...zo werkt het..

Ik heb overigens nog noooit van de term aad mansveld stadion horen vallen en zit er toch regelmatig. (Ja ook als PSV supporter zit ik er weleens ja, dat heb je als je op steenworp afstand woont) Alleen al omdat er een aad mansveld tribune is lijkt me wat verwarrend om beide termen te gebruiken....

26 september 2012 om 13:11

Kyocera is hun sponsor.

26 september 2012 om 13:11

Dat is een Electronicamerk sjonnie

26 september 2012 om 13:12

Dat heet Reclame.

Leuk dat er weer supporters meemogen. Geeft meestal toch wat extra sfeer al moeten ze zich wel gedragen natuurlijk anders is het direct weer de laatste keer geweest.

26 september 2012 om 13:20

Nu maar hopen dat de Amsterdamse politie er ook zo overdenkt. Die houden niet zo van uit-supporters. Veel supporters gaan daarom ook al niet meer naar de Arena toe.

26 september 2012 om 13:28

uit-supporters vinden we gezellig hoor, alleen utrecht supporters zijn om te janken

26 september 2012 om 13:28

Zucht... Tuurlijk, alleen de amsterdamse politie is zo. Altijd ligt alles aan Ajax en niet aan een ander. Dat mensen dit nog steeds geloven, je bent geen 5 meer of wel?

26 september 2012 om 13:41

Roy, ik heb het helemaal niet over Ajax... Zucht!!

26 september 2012 om 14:31

FC Utrecht is een apart volk inderaad. Bij Ajax, Feyenoord, ado, FC Twente, PSV ect doen ze gekke dingen in thuis duels vooral. ALs ze 0-1 achter staan gaan ze al schelden en keihard fluiten naar het uitvak.

26 september 2012 om 14:56

Meneer heeft ook een keer wat gelezen op teletekst over Twente en weet verder ook niet waar hij over praat of wat er is gebeurd. Dus niet aangevallen voelen. Ik had het nogmaals niet over jullie club!

Trouwens, is wel heel wat seizoenen geleden dat wij achter hebben gestaan tegen AFC Duivendrecht...

Leuke begrijpelijke reactie van ADO kant op dit bericht... :-)
En erg logisch! Hier lijkt het net of ze in de Arena even beslissen of de ADO supporters weer mogen komen. Zij vergeten even dat zij een zeer laffe daad bij ADO hebben uitgehaald. Met een hele grote groep het supportershome bestromen/slopen en de paar ADO mensen aanwezig daar kort en klein slaan. Zelf minderjarigen aanvallen. Niet normaal. Dat zijn nou jullie nette supporters!

26 september 2012 om 16:41

Waarom? Omdat ze een feestje vieren in jullie stadion, als ze weer winnen

26 september 2012 om 16:43

Wie speelt er dan nog meer in de Arena?

26 september 2012 om 17:42

Vorig jaar in jullie eigen stadion stonden jullie nog achter tegen Ajax hoor, of was het eerst 6-0 en gaven jullie de goals zo makkelijk weg? Verder een verhaal door je eigen bril.

Wat mij betreft had dat verbod mogen blijven, ook voor Feyenoord uit en thuis.
Laatste jaren misschien saai in stadion,maar een stuk goedkoper en zeker een stuk minder vijandig.

26 september 2012 om 13:24

Totaal niet mee eens.

Het is nog steeds zo dat er een aantal gekken de zaken verpesten voor de rest. Dát moet je aanpakken en niet het geheel afschaffen. Hogere- en betere straffen uitdelen (en controleren) is -in mijn optiek- een eerste stap. Elke club heeft van die idioten die het verpesten en daar moet je als clubs, als Knvb en als land tegen optreden en niet de 'normale' voetbalsupporters het voetbal afpakken!

26 september 2012 om 13:41

@kebm,

ik snap je reactie.
Ook ik zou het super, en eigenlijk gewoon nornaal vinden dat je gewoon uit - en supporters in het stadion moete hebben.
Maar die hardere aanpak is er niet en zolang die er niet is
vind ik geen uit supports de beste oplossing.
En nogmaals financieel ook het beste.

26 september 2012 om 13:57

Die harde aanpak is er niet, maar moet er wel gaan komen.

Het is toch te gek voor woorden dat een aantal idioten het verpesten voor de 'normale' supporters? Meestal mensen die niets met een club of voetbal in het algemeen hebben maar enkel naar wedstrijden gaan om te rellen en het dus te verpesten voor ons? Dus ik vind het absoluut geen oplossing om geen uitsupporters meer mee te nemen. Dan pak je de voetbalsupporter i.p.v. de relschopper en dat kan nooit(!) de bedoeling zijn. Ze moeten het probleem bij de kern aanpakken en niet de onschuldigen de dupe maken. Dat zou trouwens ook financieel enorm schelen....

26 september 2012 om 14:27

Vijandig?? Ik moest voor de zaak naar Feyenoord - PEC Zwolle en ik zat met een collega en 2 klanten in vak E (klanten hadden 4 kaarten geregeld, privé) Dus wij lekker naar die wedstrijd. Zijn er gewoon 2 arrestaties geweest in dat vak en die camera bij het veld stond op ons vak gericht. Tegen PEC Zwolle! Joh bij Ajax heerst alleen maar gezelligheid en natuurlijk zal het wat grimmiger zijn als Feyenoord komt maar de sfeer bij Feyenoord was helemaal ver te zoeken.

De kuip was bijna uitverkocht en er hangt gewoon een grimmige sfeer. Ik had het nog nooit mee gemaakt en ik ben bij behoorlijk wat Ajax wedstrijden geweest maar dit was niet normaal. Alle erge ziektes op de wereld komen voorbij en mensen in eigen publiek staan op elkaar in te hakken.

Ik ben helemaal niet haatdragend of iets richting Feyenoord. Het kan me totaal niks schelen of iemand voor een andere club is. Maar de sfeer in het stadion (in ons vak) was niet om over naar huis te schrijven. Dan nog liever een stadion waar iedereen muisstil is dan nog 1x naar Feyenoord.

on: Hopelijk krijgen alle wedstrijden weer uit publiek binnenkort want het creeerd een goede sfeer en ook een beetje spanning ADO moet dit toch ook zien als een compliment en Ajax maakt nu gewoon een statement dat het klaar moet zijn en we gaan weer op normale voet verder. Heerlijk als de Arena vol zi MET uit supporters erbij!

26 september 2012 om 14:39

Bij Feyenoord worden gekken opgepakt, wees daar blij om.voor hetzelfde geld lopen ze het veld op bij een bekerwedstrijd. En dat er bij Ajax alleen maar gezelligheid heerst kan ik alleen maar om lachen en je reactie heel zielig noemen, dan ben je duidelijk nog niet in het deel geweest waar fanatieke supporters zitten, niet voor niets is Ajax 2x betrokken bij dit soort verboden voor uitsupporters, het zullen dus ook geen lieverdjes zijn.

26 september 2012 om 14:42

Haha, lekker naar de arena gaan dan, als je niet van sfeer houdt!
En overdrijven is ook een vak: mensen staan op elkaar in te hakken.ja man dat is standaard bij Feyenoord, iedereen loopt daar met elkaar te vechten!
Er hangt inderdaad een vijandig sfeertje, maar dat werkt wel intimiderend t.o.v. de tegenstander. Met deze support help je je club dus echt!

26 september 2012 om 14:45

Ja je helpt je club echt door om je heen te gaan slaan! Top man! Echt supporters! Achterlijke reactie van je. Waarschijnlijk ben je een vaste supporter want die hebben ook niet meer dan 1 hersencel!

26 september 2012 om 14:46

Helaas heeft elk club wel een gek die moet/worden opgepakt.
Ook Ajax hebben gekke die sfeer verpesten, zoals Wesley vorig jaar tegen AZ.

26 september 2012 om 15:19

Natuurlijk dat is ook zo en nogmaals ik heb niks tegen Feyenoord alleen die sfeer man. Zaten nog wat kleine kinderen bij ons in het vak en die vinden over een paar jaar dat het normaal is om je zo te gedragen. :S. Sorry ik ben het gewoon niet gewent. Een los geslagen idioot heb je overal maar het vak waar ik in zat was waarschijnlijk een verzamelvak of zo?

26 september 2012 om 15:58

He jeroen moraal ridder....heb ook voor mijn werk in de Arena gezeten en heb ook dergelijke dingen meegemaakt in jullie stadion....hou aub gewoon op man in elk stadion is er gezeur en jij doet hier of het bij Feyenoord allemaal erger is dan bij jullie pffff zielepoot.

ik sta bijna elke thuis wedstrijd in de kuip met mijn kinderen en heb nooit problemen en als er al iets gebeurd kan ik gewoon heel goed uitleggen aan mijn kinderen dat het niet normaal is om zoiets te doen.

Verder gaat het hier over ADO en Ajax toch

Oh ja ADO zal geen Ajax supporters toelaten, het gebeuren van de supportershome is voor veel mensen bij ADO nog te vers en te traumatisch geweest om nu al Ajax supoprters toe te laten.....ja dat heb je met die geweldige supporters van Ajax

26 september 2012 om 16:29

Hahaha oost indisch blind? voel je niet zo aangevallen zielepoot. Ik geef alleen mijn bevindingen aan van een gezellig avondje Feyenoord. Omdat chandles aangeeft over de vijandigheid. Ik geef ook hierboven aan dat iedereen er idioten tussen heeft zitten maar de ambiance en de houding van de mensen in de arena is stukken beter.

die vijandigheid zie je vooral bij feyenoord (vergelijking ajax en feyenoord) en niet bij ajax. Wat er in het verleden is gebeurd moet je ook gewoon achter je kunnen laten of moet ik hier de rellen tussen feyenoord en ajax ff oprakelen? Elke feyenoorder een moordenaar? slaat nergens op natuurlijk. ook jij met je kinderen snapt dat er bij feyenoord een gespannen sfeer hangt. En dan niet met het uit publiek maar gewoon fans onder elkaar.

Je hoort toch continu hand in hand kameraden maar het is meer: tand om tand eikel. jullie horen met elkaar achter je team te staan en zo'n sfeer hangt daar gewoon niet!

26 september 2012 om 17:16

Op basis van 1 wedstrijd een conclusie trekken, haha fantastisch stukje onderzoek hoor. Sfeer tegen PEC Zwolle was gewoon kut. Door heel het stadion maar de hele wedstrijd was kut.
Ik kom zelf al jaren in de Kuip en kan je vertellen dat ik nog nooit een probleem heb gehad met een medesupporter, en nee ik zit niet in de familievakken.

26 september 2012 om 20:07

Ik ken een hoop (6) mensen die in X zitten en ze zeggen allemaal dat er altijd een vijandige sfeer hangt. Maakt mij verder niet uit maar ik vind dat persoonlijk niet fijn naar een wedstrijd gaan. Ieder zn ding hoor begrijp me niet verkeerd maar persoonlijk vond ik het niks.

Ondanks alles wat er is gebeurt moet het nu maar een keer klaar zijn. Vrienden zullen we nooit worden (in het stadion, Buiten stadion genoeg vrienden die voor ajax zijn). Maar afgelopen week zaten op de kidstribune honderden kinderen die juichte toen ajax scoorde en daar gebeurde ook niks, dus laten we hopen dat volwassen mensen dit ook kunnen.

Het Den Haag publiek gedraagt zich op het moment uitstekend en ook van de week is er niks gebeurt. Laten we hopen dat wij als Club de tijden van de ongeregeldheden achter ons hebben gelaten en nu echt de stap kunnen maken om een stabiele subtopper te worden. Alle ingredienten zijn ervoor aanwezig. Hopelijk werkt het publiek nu ook mee en blijven ze zich gedragen.

Dom besluit genomen op basis van natte vingerwerk.
Het gaat nu net een tijdje goed., dus zou ik zeggen (als ADO fan) houden zo.

Er zijn altijd wel mongolen die willen rellen. Zowel bij ADO als bij Ajax, deze mensen zoeken elkaar zo weer op.

5 jaar geleden dat ze hebben kunnen rellen, zullen ze wel gemist hebben. Ik zie het eerlijk gezegd niet goed komen, beide kanten gaan altijd wel keet schoppen. Je hebt sowieso gasten bij Ajax die dingen beginnen roepen en dan begint het al.

26 september 2012 om 13:29

En die heb je bij Ado niet wil je beweren? Kan me nog iets herinneren over een jodenjacht...

26 september 2012 om 13:42

Dat zijn toch geen rellen, dat is een liedje/spreekkoor. Er is nog wel wat voor nodig om van daar te gaan rellen.

26 september 2012 om 13:49

Ik bedoel, al komt dat niet goed over, dat de ADO supporters dat rellen hebben gemist.

26 september 2012 om 13:50

Het gaat mij om het feit dat Medellin beweert dat het altijd Ajax zou zijn die begint met het roepen van dingen. Dat is mijns inziens grote onzin. Vandaar mijn reactie.

26 september 2012 om 14:24

Dat beweer ik niet, dat is jouw veronderstelling.

Wanneer je 45 000 Ajax supporters hebt en een paar duizend Ado supporters, dan ben ik er zeker van dat er wel iemand van die Ajax supporters als eerste iets roept. Zo moeilijk is dat toch niet om te begrijpen? 45K vs 3K supporters, de kans is veel groter dat er een aantal gasten zijn die zich niet kunnen inhouden.

26 september 2012 om 14:58

Leuk die kansberekening die je er nu op los laat, maar je impliceerde in je eerste post heel wat anders.

26 september 2012 om 13:30

Tuurlijk, er zijn altijd gasten bij Ajax die sowieso dingen roepen. Ado zal dat noooooit doen...
Praat alsjeblieft over beiden groepen of helemaal niet. #irritatie

26 september 2012 om 13:32

Dat gebeurd toch wel, wordt gewoon voor of na de wedstrijd afgesproken

Hopelijk gaat het weer goed. Want voetbal blijft natuurlijk amusement voor het publiek.

Hele goeie zaak!
Nu aan beide supportersgroepen om te laten zien dat het ook gewoon kan

Goede beslissing om mensen een tweede kans te geven maar ook zeker mensen die er helemaal niks mee te maken hadden weer een kans te geven om mee te mogen.

Hopelijk dat ze zich nu een keer gaan gedragen. Tcoh te gek voor woorden eigenlijk dat men al niet meer normaal een voetbalwedstrijd kan bezoeken..

Wanordelijkheden tussen fans? Of een aanval van 70 ajax "supporters" die een supportershome binnen gingen gewapend met molotov cocktails en knuppels, terwijl daar 12 ado supporters aan het kaarten waren...

edit: ik zeg niet dat de ADO supporters heilig zijn, maar ik vind het alleen apart dat het eenzijdig aanvallen (wat de aanleiding was voor het uit-fans verbod) word afgedaan als wanordelijkheden tussen supportersgroepen.

26 september 2012 om 13:16

Terwijl ADO eerst de clubhuis in de fik hebben gestoken, als daar mensen in zaten was het anders gelopen dan alleen een afgebrande clubhuis.

26 september 2012 om 13:20

Het is nooit bewezen dat ADO Supporters dat gedaan hebben, bovendien gebeurde het snachts, en toen waren er geen mensen. Ajacieden zijn met molotiv cocktails en knuppels en zelfs een paar gasten zijn gestoken met messen tijdens die aanval op het ADO Clubhuis, dus praat het nou niet goed en doe nou niet alsof ADO begonnen. Bovendien vind ik dit allemaal iets wat van 2 kanten komt dus je kan wel zeggen terwijl ADO eerst. maar daarvoor zal er ook wel wat gebeurt zijn, dus het is gewoon een teringzooi geworden omdat 2 groepen zich misdragen. niet omdat de 1 of de ander begon

26 september 2012 om 13:20

En daarvoor hebben Ajacieden weer wat geflikt, en daarvoor Hagenezen weer, en daarvoor Ajacieden weer, en zo verder...

Het heeft toch geen nut om de schuld bij een club neer te leggen.. We hebben allebei mongolen rondlopen, daar veranderd niemand wat aan.

Daarom: gewoon laten zoals het nu is.

26 september 2012 om 13:23

Dus 's nachts mag je wel iets flikken? Als daar nu paar gasten zaten te ''dealen'' of te chille of iets klaar zetten voor de volgende dag? Ze hadden inderdaad geprobeerd om die fans in brand te steken maar geloof me je doet het niet zonder reden. Volgens de hooligans regels zijn dat je fans niet dood mag maken. Ik praat het niet goed, maar hij moest er ook bij zetten wat de ADO fans hebben gedaan. En het is bewezen dat het fans bij ADO waren via beelden.

26 september 2012 om 13:30

Het is niet zeker dat Ado dit gedaan heeft.. Wel is zeker dat het een wonder is dat er geen doden zijn gevallen bij de aanval van de ajax "supporters" bij Den Haag. Meervoudige pogingen tot doodslag, waren zelf minderjarige bij... de enige reden dat er geen doden zijn gevallen is door de rookontwikkeling door de brandbommen die zijn gegooid.. van mij mag het zonder uitpubliek blijven.

26 september 2012 om 13:35

We weten allemaal dat ADO dit heeft gedaan. In deze kringen kent iedereen elkaar. Ga nou aub niet de vermoorde onschuld spelen, ADO is begonnen door kansloos het clubhuis van Ajax te laten afbranden. Daarna zijn een groep kansloze uitkeringstrekkers naar Den Haag voor wraak. Het is sowieso allemaal kansloos dat supportersgeweld.

26 september 2012 om 13:36

Afca4lif3

. En het is bewezen dat het fans bij ADO waren via beelden.

Zijn ze gepakt? hadden ze ado shirtjes aan? (dat zou pas dom zijn..)

kom op mannen/jongens, over en weer gebeuren dingen het is een kip en ei verhaal.
En volgende keer is het weer andersom.....

26 september 2012 om 13:44

Zelfs als Ado het gedaan heeft, dan nog is wat er gebeurd is in Den Haag veel te ver gegaan. Er is echt geprobeerd mensen te vermoorden. Veel mensen die hierbij waren hebben nog trauma's .. Met je laatste zin ben ik het volledig mee eens Vakt040

26 september 2012 om 14:09

@fcdenhaagno1

Als er nu mensen in de clubhuis zaten had je dan ook anders gepraat? Je probeert je clubie te beschermen, maar ADO is een van de trieste volk die er rond loopt in het voetbal. Spelers bekogelen, Luchtaanval geluiden maken dat praat je allemaal goed tjappie.

26 september 2012 om 14:24

Afca jongen

Hou nou op met die discussie, je zet jezelf voor schut, het maakt niet uit wie of wat.

Feit is dat beide partijen bestaan uit idioten. zowel van ADO kant als van Ajax kant. Iets in de fik steken is erg, maar mensen neer steken is ook erg (zo niet nog erger) dus hou op met de discussie over wie eerder en wie wat..

Ook nog gelijk beginnen over het trieste volk. Nu voel ik me aangesproken ik ben ook ADO Supporter, terwijl ik me nog nooit heb misdragen binnen of buiten een stadion. Ben ik dan ook van dat trieste volk dat er rond loopt in het voetbal?

Ik durf te zweren op alles, dat er heel veel ajax Supporters zijn die triester zijn dan ik en zich wel regelmatig misdragen.

26 september 2012 om 13:18

Bij onze club(s) lopen allemaal lieve, zachtaardige mensen rond natuurlijk..

26 september 2012 om 13:28

Ik zeg helemaal niks over wat ADO wel of niet heeft gedaan, ik vind het alleen apart dat het eenzijdig aanvallen (wat de aanleiding was voor het uit-fans verbod) word afgedaan als wanordelijkheden tussen supportersgroepen.

Bij alle clubs lopen mongolen rond die meer bezig zijn met de haat richting de tegenstander dan de voetbalwedstrijd zelf.

26 september 2012 om 13:35

Het was volgens mij zo, dat de burgemeester van Amsterdam hiertoe is overgegaan naar aanleiding van het besluit van de burgemeester van Den Haag om Ajaxfans te weren uit Den Haag bij wedstrijden.

26 september 2012 om 13:41

Klopt en het besluit van de burgemeester van Den Haag kwam na het bestormen van het clubhuis 2 dagen voor ADO -ajax.

Hopelijk zal dit goed gaan, want anders kun je weer vijf jaar geen uitwedstrijden van elkaar zien. Ik denk dat het weer fout zal gaan, de haat tussen de twee supportersgroepen is nog steeds groot. Er hoeft 1 iemand maar te beginnen en het escaleert alweer. Het zou fantastisch zijn voor beide clubs als het goed gaat, want het is nu wel genoeg geweest het is tenslotte maar een voetbalwedstrijd.

26 september 2012 om 14:06

@ Flipa

Die wapenstilstand is er nooit geweest, ook in de periode zonder uit publiek heeft men geprobeerd elkaar op te zoeken. Wat overigens 1 keer gelukt is in tijdens een Europese trip. Helaas zullen deze figuren altijd hiermee doorgaan, daarom hoop ik dat als er weer wat gebeurd men de kant kiest van het meerendeel van de mensen die zich gewoon kunnen gedragen.

hoop echt dat dit goed zal gaan, ik heb een hoop vrienden die ado supporter zijn en ook zij zeggen dat het er een stuk rustiger aan toe gaat bij ado, helaas zullen er altijd mensen van beide kanten zijn die dit weer verpesten. ik zie liever de mensen die rare acties maken en ruzie schoppen verbannen worden uit het stadion.

Goede beslissing je zou naar zoveel jaar denken dat ze zich wel kunnen gedragen. Maar als ze nou van beide kanten beseffen dat het *maar* voetbal is en zich niet al een idioot gedragen dan komen ze nog ergens, Eigenlijk te gek voor woorden dat je gewoon niet gewoon met uit supporters naar een potje voetbal komen. Het is maar een spelletje waar 22 man tegen een balletje aan staan te schoppen maar helaas snappen sommige mensen dat niet helemaal

Laten we hopen dat het afschaffen van deze maatregel een positieve uitwerking heeft. Het moet toch ook gewoon mogelijk kunnen zijn in een sociaal en democratisch land als nederland?

26 september 2012 om 13:28

Dat waag ik te betwijfelen. Ook in een sociaal en tolerant land als Nederland leeft meer dan genoeg tuig die vernieling en mishandeling als levensdoel zien. Recentelijk hebben we het nog in Haren mogen aanschouwen.

26 september 2012 om 17:45

Wat een onzin. Alsof vandalen per definitie slechte mensen zijn? Snap dat je dan makkelijker kan begrijpen waarom het gebeurt, je het beter aanziet komen en er dan waarschijnlijk ook impliciet vanuit gaat dat er goede mensen zijn.

Flauwekul iedereen is tot dat soort dingen in staat, zijn vaak het gewoon jongen gasten die ergens ingezogen worden op een bepaald moment. Kan jou ook gebeuren.

26 september 2012 om 17:54

Natuurlijk heb je factoren als groepsdruk en drank en drugs die je gedrag kunnen beïnvloeden. Echter, het is aangetoond dat het leeuwendeel van hooliganisme bestaat uit mensen die vernieling en mishandeling als hobby zien en een voetbalclub als legitimering voor hun gedrag gebruiken. Dit gedrag is tevens vaak deterministisch van aard. Men groeit op in kringen waar geweld sneller getolereerd wordt en/of waar men de gevolgen van hun daden minder snel inziet. Allemaal redenen waarom het mij - en daarnaast velen van ons hier - juist niet zal overkomen.

Overigens ben ik niet degene die iemand als slecht of goed kan bestempelen nee. Het gedrag van mensen kan ik daarentegen wel veroordelen.

De regel tussen Ajax en feyenoord blijft ook wel ( hopelijk ) betreft ADO en Ajax zal je maar moeten afwachten voor hoe lang dat goed zal gaan...

26 september 2012 om 13:25

Hoe is de verhouding Ado-ajax anders dan de verhouding Feyenoord-ajax dan?

26 september 2012 om 13:35

Deze beslissing is nu al gemomen bij de Amsterdammers als je het mij vraagt niet zo heel handig, bedoel er meer mee te zeggen hoop dat het zo blijft qua regel tussen Ajax en Feyenoord want verziekers blijf je toch houden..

Zeer mooi dat deze beslissing genomen is. Ik vind dat het bij een voetbalwedstrijd hoort dat er uit en thuis publiek is. Hopelijk kunnen beide supportersgroepen zich gedragen.

Prima zaak dat ze mogen komen, maar dan wel vanaf volgend seizoen.
Zie niet in waarom wij daar dit seizoen niet welkom zijn en andersom wel.

Mag hopen dat mijn club deze maatregel niet overneemt. Tuurlijk hoort er uit en thuispubliek aanwezig te zijn maar in deze kwestie hebben wij alleen maar iets te verliezen en niet te winnen. Afgelopen zondag was eigenlijk de eerste thuiswedstrijd tegen Ajax dat ik geen spreekkoren heb gehoord en er toch wel een positieve sfeer hing. Het heeft jaren geduurd om het imago iets te verbeteren tot waar we nu zijn dit kan in 1 dag weer afgelopen zijn.
Ik kan je nu al op een briefpapier geven dat dit niet goed gaat met een gedeelte van onze supporters. Er zit gewoon een clubje van +/- 200 man in en buiten het stadion die het voor andere weten te verpesten. Kijk moraalridder hoeft ook niet maar we leven in 2012 en niet meer in de jaren '80.

Overigens heel vreemd dat Ajax met dit bericht naar buiten komt aangezien de 2 lokale driehoeken samen met de clubs binnenkort overleg hebben over deze kwestie en de afgelopen 5 jaar dit gezamenlijk is besloten / geevalueerd.

Dat wordt dan een wedstrijd die ik oversla. Niets zo vervelend als een wedstrijd bezoeken met een grimmige sfeer.

26 september 2012 om 13:32

Ach zondagmiddagje eredivisie live kijken is ook best leuk hoor... Dan zeg je gewoon tegen je vriendin/familie/vriend enz. dat je speciaal voor hun thuis blijft

Goed nieuws, ik hoop ook dat Feyenoord fans weer welkom zijn en andersom.
Want dat maakt er weer een oude klassieker van.
Hopelijk gaan die paar mafkezen en niet weer voor iedereen verpesten.
Gewoon je eigen club steunen en niet onnodig rellen om niks.
Gebruik je fatsoen mensen, zo ga je ook niet met je collega's op je werk om !!!

Spelers van ajax, feijenoord psv, twente, den haag ect. zijn vrienden van mekaar, komen op visite bij mekaar als er iemand jarig is. Dan moeten supporters op z'n minst normaal tegen mekaar kunnen doen. Ik ben ajax supporter, maar een wedstrijd ajax-feijenoord zonder feijenoord supporters, dat kan gewoon niet. Na de wedstrijd zouden we, ongeacht de uitslag een biertje moeten drinken, en daarna gezellig naar huis. Het is maar voetbal hoor mensen.

26 september 2012 om 14:09

Ben ik helemaal met je eens. Ik moet zeggen dat ik het mooi vindt om te zien hoe fanatiek de supporters zijn van Feyenoord, Utrecht en Ado. En een klassieker zonder Feyenoord supporters in het uitvak is geen klassieker. Dat hoort er bij. Dat maakt zo'n wedstrijd ook speciaal en spannend. Maar ik begrijp niet dat mensen agressief kunnen worden omdat je voor een andere club bent. Ik bedoel als we verloren hebben ben ik wel chagrijnig. Maar waarom dan niet gewoon met elkaar een drankje doen. Mag de ander mij uitlachen en ik mag lekker zeuren over mijn team. Zou mooi zijn als voetbal kon gaan verbinden in plaats van mensen tegen elkaar opzetten.

26 september 2012 om 14:29

Dit dus jullie hebben allebei helemaal gelijk maar sommige mensen snappen het gewoon niet helemaal. Je ziet bij sommige mensen gewoon pure haat in de ogen. En geen jochies van een jaar of 14/15 maar gewoon volwassen mensen. Vaders die gewoon thuis hun gezinnetje hebben of weet ik veel wat. Natuurlijk zijn er een hele hoop van ons chagrijnig als we verliezen. Maar je moet toch gewoon wel realiseren dat het maar voetballen is en zoals je zegt gewoon lekker een drankje doen met elkaar

Moet er wel bij zeggen bij uit wedstrijden dat er gewoon vooral bij *risico* wedstrijden een hele hoop mensen komen om te klooien. Maak het ieder jaar zelf bij Nec-vitesse mee dat er los van de Vitesse relschoppers er ook een heel zooitje bij zit wat totaal niks met Vitesse heeft dan. Maar alleen maar komen om een potje te kutten en niks anders

Het mocht ook wel een keer tijd worden, hopelijk gaat dit ook weer gelden voor de klassieker. Zonder uit supporters is het toch stukken minder. Alleen hoop ik dat men niet denkt dat de vrede nu getekend is door beide harde kernen want dan zijn ze gewoon naief. Het is ook niet te hopen dat zodra er weer een spreekkoor komt dat dan de sanctie weer in ere word hersteld. Begrijp me niet verkeerd bepaalde spreekkoren zijn wagelijk, maar je hoort ze in zo´n beetje in elk stadion en daar worden de wedstrijden ook niet afgewerkt zonder uit publiek.

Ik sta er eerlijk gezegd wel van te kijken. Zeker gezien hoe het er afgelopen seizoen bij Ado - Ajax aan toe ging. Muntjes die gegooid werden naar spelers, oerwoudgeluiden, antisemitische leuzen. Nu zijn het altijd maar een select groepje mensen maar uit eindelijk hebben die er ook voor gezorgd dat het is zoals het de afgelopen 5 jaar was. Ik kan dan niet zo goed begrijpen waarom ze nu hier weer voor kiezen...

Een goed gebaar van Ajax hierin, goeie timing ook nét na een wedstrijd in den haag. Ik verwacht niet dat dit een lang leven beschoren blijft helaas.... maar ik laat me graag verrassen.

Wie weet wanneer ajax en feyenoord weer supporters mee mag nemen naar de klassieker ?

26 september 2012 om 17:51

@ Az-alkmaar!

Voorlopig nog niet, die maatregel is zelfs al een keer verlengd, al lichte men niet to waarom men verlengde.

Ik hoop niet dat het eenmalig is, zou jammer zijn want dit zijn wel de wedstrijden voor ons.

ADO met de enige goede juiste reactie naar mijn mening. Niet eenzijdig allemaal dingen gaan roepen maar gewoon in overleg dit doen, anders kun je beter stoppen.

Hier gaan we weer. Weer doet ajax ongefundeerde uitspraken waarmee ze weer ''lief'' in de media willen komen en ik ben blij dat ADO duidelijk maakt dat dit een propaganda-actie is en dat er eerst over gesproken moet worden tussen de betrokken partijen (dit overleg stond al lang geplant voordat deze rare vogel van ajax zijn uitspraken deed).

Waarom wordt er zo belachelijk veel door ajax voor de camera of tegenover journalisten gecommuniceerd dat gewoon in bestuurskamers hoort te gebeuren, het gaat niet alleen om dit soort rare uitlatingen maar bijvoorbeeld ook als het gaat om zaken binnen de eigen gelederen zoals dat gedoe rond cruijf vorig jaar.

26 september 2012 om 14:26

Mij bekruipt het gevoel alsof Ajax ADO weer in het kwaad daglicht wil stellen. Zo van: laat die supporters maar komen, dan maken ze er weer een zooitje van en kan de Knvb die hele club weer keihard aanpakken en misschien zelfs uit de competitie gooien.

26 september 2012 om 14:29

Onzin, als hooligans zich laten gaan is dat hun eigen fout en niet omdat ajax ze in hun stadion laat komen. Wel ben ik het met je eens dat ajax ADO in een kwaad daglicht wil zetten maar op een andere manier, als volgt:
ajax doet ''lief'' en zegt dat het tijd is om weer hagenezen in hun stadion toe te laten voordat hier officiele gesprekken over zijn gevoerd zodat ADO eigenlijk niet anders kan dan door te reageren dat het voorbarig is waardoor ADO niet ''lief'' lijkt.

26 september 2012 om 17:09

Dat men nu zelfs een handreiking aangrijpt om gal te spuwen..... Niet achter elke boom schuilt de vijand...

Misschien willen ze bij ADO het gras wat langer laten groeien, dan hebben ze een wat grotere kans om niet compleet voor gek te staan, voelen ze zich niet vernederd en zullen ze ook minder rellen.

26 september 2012 om 14:26

Wat bedoel je nou man? Als er in den haag langer gras groeit rellen hooligans minder?!?! Koek-koek

26 september 2012 om 14:31

Nou, dan is de kans op 0-0 veel groter en daar is de gemiddelde ADO Den Haag fan natuurlijk hartstikke blij mee.

Als het gras kort is vallen er gemiddeld meer doelpunten, tijdens een wedstrijd tussen ADO en Ajax zullen die meestal in het voordeel van Ajax zijn, wordt ADO kansloos vernederd en gaan ADO fans rellen

Zo ingewikkeld is het nou toch ook weer niet? Dit had ook jij zelf wel kunnen bedenken hoor of niet?

26 september 2012 om 16:50

None, bedankt voor je uitleg ik had die beredenering nog niet gemaakt.

Maar goed, het slaat nog steeds nergens op wat je zegt dus je blijft voor mij een koek-koek

26 september 2012 om 14:59

Ik voel enige frustratie bij None, want deze reactie slaat ook nergens op. Tot nu toe is Ajax degene die voor gek staat om maar 3 punten meer te halen in de competitie met een tweedubbel zo grote begroting.

26 september 2012 om 15:26

Ik neem aan dat zelfs jij nog begrijpt dat Ajax ook wel een iets zwaarder schema heeft dan ADO Den Haag, waardoor deze vergelijking automatisch kant nog wal raakt, zeker zo vroeg in de competitie, ondanks dat je hem nu al alsnog verliest.

Ajax moet spelen tegen de kampioen van Duitsland en binnenkort tegen Real Madrid, Madrid dat ik weet niet hoeveel miljoenen meer in de min staat en een begroting heeft van rustig nog 10 keer zo groot als die van Ajax en doet wedstrijdjes als die tegen ADO af als kleine wedstrijdjes terwijl ADO zich al weken nergens anders op focust.

27 september 2012 om 10:34

Ik neem juist aan dat Ajax in een kansloze poule zit dit jaar en het enige zaak is om in Nederland dit jaar de prioriteiten op Kampioenschap zetten om volgend jaar alsnog de Champions League gelden binnen te krijgen.

Misschien moet je maar even je reactie terugkrijgen. Want het enige wat ik daaruit opmaak is frustratie op een hele denigrerende manier. En dan vragen sommige ajacieden zich af waarom ze arrogant genoemd worden.

Beetje jammer dat Ajax dit niet eerst met den haag heeft opgenomen.... binnen no time is er dan al weer ruis op de diverse lijnen, vooral met zo iets precairs moet je je dit soort dingen goed aanpakken....

ADO uit bij Ajax komt er nog eens een sfeer, dat is pas echt voetbal! Als ADO scoort bijv in de Arena en er zijn geen uitsupporters dan is het muis stil.. das toch geen voetbal meer?

Daarbij mag het in Engeland, Polen, Rusland, Italy ect ect.. allemaal wel! dus waarom wij niet?

Vandaag, woensdag 26 september, is op www.ajax.nl een bericht verschenen wat aangeeft dat onze supporters vanaf heden weer welkom zijn bij de onderlinge duels in de Amsterdam Arena. Dit bericht vinden wij eenzijdig en prematuur, aangezien er binnenkort nog een gezamenlijk overleg over dit onderwerp gepland stond. Wat ADO Den Haag betreft gaan er vooralsnog geen uitsupporters over en weer naar onderlinge wedstrijden.

ADO Den Haag is erg tevreden over het verloop van de thuiswedstrijd tegen Ajax van afgelopen zondag. De sfeer in het stadion was fantastisch en hierover heeft de club diverse complimenten gekregen vanuit de arbitrage, de waarnemers, de supporters en de sponsoren. Deze wedstrijd paste perfect bij het gegroeide, positieve imago van ADO Den Haag. Dit willen wij als club dan ook graag zo houden.

De laffe aanval van Ajax-supporters op het supportershome in het Zuiderpark staat nog veel ADO Den Haag supporters in het geheugen gegrift. Er is helaas dus teveel gebeurd om nu direct over te gaan tot de gewenste normalisatie met bezoek van uitsupporters in onderlinge duels tussen ADO Den Haag en Ajax. Uiteraard is de wil er, maar ADO Den Haag wenst geen concessies te doen aan de uitstekende sfeer in het stadion. Aan de veiligheid van onze bezoekers en een kindvriendelijke sfeer mag niet getornd worden. Daarvoor is ons gegroeide, positieve imago ons te lief.

Wij voeren met grote regelmaat gesprekken met de Knvb, de burgemeesters en de politie van beide steden. Zo’n gesprek staat binnenkort ook weer gepland. Wat ons betreft moet in goed onderling overleg worden bekeken of en wanneer normalisatie verstandig is.

26 september 2012 om 15:15

Nou, in de Arena is iedereen in ieder geval van harte welkom, als fans van Ajax geweigerd blijven worden in Kyocera zij dat zo. Wat mij aangaat hoeft een echte voetbalclub niet te lijden onder voorkeursbehandelingen van hooligans en aggresievelingen.

26 september 2012 om 15:21

Hooligans en mensen die problemen zoeken zijn juist degene die deze regel maar al te graag afgeschaft willen zien worden. Er zit gewoon nog teveel haat onder onze supporters dus is het veel slimmer om het niet te doen. Ik zou ook graag willen dat het kan maar ik ben er nog niet van overtuigd dat het al zover is. Afgelopen zondag hebben we eindelijk weer eens een rustige ADO Ajax gehad en dat zie ik toch het liefste altijd zo. Dan maar zonder supporters.

26 september 2012 om 15:30

Oke, nou jij kent de ADO Den Haag supporters beter dan ik dus ik geloof je best, maar aan Ajax en hun supporters zal het in ieder geval niet liggen.
Ik weet dat ADO ditmaal inderdaad een punt heeft weten te pakken, ach ja de bal is rond hé zullen we maar zeggen.

26 september 2012 om 16:09

None,

Het probleem is niet de normale supporter maar een groep hersenloze die deze wedstrijden zien als een gelegeheid elkaar het leven zur te maken.

ik meen vorig jaar kwam er een ajax supporter een feyenoord cafe in lopen en begon te schieten.....hij was op zoek naar iemand en had te maken met beverwijk......hoelang geleden is dat wel niet.....
Supportershome is minder lang geleden maar we hebben over dit soort mensen die een wedstrijd uit de klauwen kunnen laten lopen en niet supporters als jij en ik.

Ja ik begrijp ADO in deze dan ook wel het is helaas niet anders

26 september 2012 om 17:40

@ Justbecause

Beverwijk is inderdaad heel lang geleden maar dat is men in Amsterdam nog niet vergeten en dat zal ook nooit vergeten worden. Helaas is er teveel gebeurd van beide kanten, daardoor zal er nooit een wapen stilstand komen.

Ik snap Ado dus helemaal niet, je moet ergens beginnen. Die haat zal er altijd zijn omdat sommige incidenten nooit vergeten zullen worden. Dan is er dus nooit een goed moment om weer supporters toe te laten.

Goed gedaan van Ajax , zo ontstaat er eindelijk een opening in deze impasse.

We kunnen eeuwig wachten tot ADO de eerste stap neemt , maar we kunnen ook zelf die eerste stap zetten. Als beide supportersgroepen zich goed gedragen in de Arena dan zou dit snel vervolg kunnen krijgen.

Ik snap de terughoudendheid van sommige wel , dit was namelijk de eerste keer dat het echt goed ging rondom Ado-ajax. Hopelijk kan straks ook de klassieker weer met uitsupporters gespeeld worden, want beide clubs verdienen steun op de tribune.

Begrijpelijk. Ado wil natuurlijk het liefst dat er nooit meer Ajax-supporters komen, dan kunnen ze tenminste lekker vechtvoetbal spelen aangemoedigd door iedereen in het stadion en thuis 1 of 3 punten pakken.

26 september 2012 om 15:19

Want als er geen uitsupporters zijn kan ajax niet winnen?

2 jaar geleden wist mijn club zelfs op bezoek in de Arena te winnen terwijl er geen uitsupporters aanwezig waren.

Als je ook echt denkt dat dit de reden is dat de fans 5 jaar lang niet bij elkaar langs mochten komen dan begrijp je het niet helemaal.

26 september 2012 om 17:07

Wat is dan wel de volledige reden Haguhneess? Want daar zwijg je over.
Ik zie je namelijk hier iets verder boven alleen de aanval op jullie spelershome noemen, maar je vergeet iets zeer wezenlijks anders, namelijk het in de as leggen van het Ajax supportershome door aanhangers van jouw club.

Wees dan wel zo oprecht om beide te noemen.

ajax geen gewoon hun posifiteit af, mag dit nu ook weer niet. Het is aan jullie en hun om hier goed uit te komen.

Geen Ajax supporters in Den Haag, geen Feyenoordsupporters in Amsterdam, geen Twentesupporters in Utrecht. Ik snap ook wel dat dit een reden heeft maar het moet toch mogelijk zijn om die paar randdebielen die voor deze regels verantwoordelijk zijn buiten het stadion te houden zonder dat dit ten koste gaat van die vele goedwillenden?
Bij een voetbalwedstrijd horen zowel uit- als thuissupporters te zijn.

26 september 2012 om 22:08

Niets is zo vreemd in een stadion als een doelpunt dat alleen op het veld gevierd wordt. Zonder het lawaai van de uitfans mist er inderdaad iets aan een wedstrijd. Bovendien mis ik de inventieve en licht beledigende spandoeken in het uitvak. Tot slot is het natuurlijk prachtig om een overwinning te vieren in de wetenschap dat er een heel vak beteuterd zit toe te kijken.

Je zou zeggen dat het mogelijk moet zijn om de randdebielen te scheiden van de goedwillenden maar de praktijk is helaas weerbarstig. Het vervelende is ook dat er slechts een klein groepje nodig is om een grotere groep te verleiden tot het zingen van nare liedjes en ander afkeurenswaardig gedrag.

Ik denk persoonlijk dat ajax dit doet alleen om er voordeel mee te krijgen aangezien ze nu al jaren weleens punten laten liggen in het ado stadion en dat ze de hulp van de eigen supporters die hun aanmoedigen goed kunnen gebruiken om de 3 punten mee na huis te nemen

Gewoon die paar wedstrijden gewoon lekker laten zoals het is, het is niet voor niks zo lang verboden geweest. Houd het makkelijk, geen uitsupporters meer in deze duels

Maar gelooft de driekhoek dat dit soort maatregelen echt werken? Het is echt niet zo dat tijdens Ajax-feyenoord er geen Feyenoorders in de arena te vinden zijn. Andersom zullen ze er ook wel zitten, en zo ver ik weet zijn Ado supporters ook wel handig met losse kaarten dus die zullen ook wel gewoon naar Amsterdam zijn geweest vorige seizoenen.

26 september 2012 om 17:47

@ 1908tillidie

Het is ook een maatregel van lik me vestje, de afgelopen jaren hebben beide supporters groepen regelmatig geprobeerd om de confrontatie te zoeken. Dat is overigens niet zo lang geleden een keer gelukt tijdens een Europese uitwedtrijd van Ajax. Inderdaad, over en weer zitten er altijd wel wat mensen los bij elkaars wedstrijden alleen zijn die het probleem niet, want die houden zich wijselijk gedeist.

Dat meldt de 31-voudig landskampioen

Dat meld ajax is voldoende hoor

Ik denk dat ajax niet het recht heeft om te zeggen dat het verdrag voorbij is. Ook ado zou hier inspraak over moeten hebben..

EN dat is waarom ado zo verbaast is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren