Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ajax heeft geen bikkels en vorig seizoen zag je de irritatie in hun ogen’

Laatste update:

In de Eredivisie loopt een aantal clubs rond die het Ajax traditioneel moeilijk maakt. Behalve ADO is er ook FC Utrecht, dat de laatste twee seizoenen telkens van de Amsterdammers won in uit- en thuiswedstrijden. Woensdag treffen de beide clubs elkaar voor de beker en Anouar Kali heeft vertrouwen in een goed resultaat voor FC Utrecht.

/

De 21-jarige middenvelder, die zelf een verleden heeft in de hoofdstad, scoorde vorig seizoen zelf nog tegen Ajax tijdens de fameuze 6-4 overwinning. Nu komt de gehate kampioen opnieuw naar de Domstad en Kali weet zeker dat er weer iets te winnen valt. “Ajax heeft geen bikkels”, zegt hij in het Algemeen Dagblad.

“Ze hebben ook niet iemand die de lange bal kan spelen als dat nodig is. En ik heb zelf in de jeugd van Ajax gespeeld, dan had je echt geen zin in Utrecht-uit hoor. De hele wedstrijd zo'n tegenstander in je nek, dat is vervelend. Van die wedstrijden van vorig seizoen weet ik nog: je zag soms de irritatie in hun ogen”, aldus Kali.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
26 september 2012 om 09:52

ik hoop het niet.. maar het kan wel ! Utrecht is sterk en kan zomaar winnen van Ajax!

26 september 2012 om 12:03

In Utrecht hebben ze het alweer over D-day tja....
Hopelijk kan Ajax met Poulsen en Babel wel wat strijd leveren.

26 september 2012 om 10:40

Ik denk het niet. FC Utrecht begint zichzelf, zoals Kali nu doet, 'favoriet' te vinden. Ajax kan dit niet, Ajax kan dat niet. Ajax is en blijft op alle vlakken groter en beter dan Utrecht maar dat lijken ze niet te snappen na een aantal verliespartijen in en tegen Utrecht.

Let op mijn woorden; Vanavond gaat Ajax met minimaal 2 doelpunten verschil winnen. Utrecht moest het hebben van de strijd, van de haat en van het keiharde werken. Dat kunnen ze niet nogmaals opbrengen omdat ze nu lijken te denken beter te zijn dan Ajax...

26 september 2012 om 11:24

Alle 4 voorgaande keren dacht iedereen ook van niet.

26 september 2012 om 12:16

Als je de laatste 4 wedstrijden tegen Ajax hebt gewonnen dan ben je ook favariet toch.
Op één of andere manier heeft Ajax veel moeite met de speel- en strijdwijze van FC Ytrecht dus ook vanavond zal Ajax het waarschijnlijk weer lastig krijgen.

26 september 2012 om 12:32

De voorgaande 4 keren was de instelling van FC Utrecht anders. Toen was het niet normaal om van Ajax te winnen. Nu (helaas) wel aangezien dat al twee seizoenen achter elkaar het geval is.

Utrecht is in mijn optiek nooit(!) favoriet geweest in een wedstrijd tegen Ajax maar weet de laatste jaren toch steeds te winnen. Maar nu gaat Utrecht de wedstrijd in met een andere mentaliteit, zoals Kali hier, met andere woorden, al aangeeft. Ze gaan zichzelf als favoriet zien terwijl dat niet het geval is. Maar ik weet zelf ook wel dat het een klein beetje een gedachte is die gebaseerd is op hoop

26 september 2012 om 12:37

Kebm heeft hier gewoon een goed punt hoor. Bij FC Utrecht moeten ze zich realiseren dat ze alleen van Ajax kunnen winnen op kracht en strijdlust. Door alle opmerkingen van FC Utrecht spelers krijgt het er aardig de schijn van dat ze bijna gaan geloven dat ze ook beter kunnen voetballen.

26 september 2012 om 12:43

Eerlijk gezegd ; het zal mij een reet roesten als Ajax wordt uitgeschakeld. Dan hoeft Ajax niet meer doordeweeks voor de Knvb Beker te spelen. Ik ben van mening dat Ajax nu meer gifkikkers in het team heeft. Poulsen steekt daar bovenuit. Moisander kan er ook wat van en Babel heeft ondertussen genoeg wedstrijden gespeeld in een vijandige sfeer. Het is gewoon erg belangrijk om fel,hard en agressief te spelen maar dan wel op een faire manier.

26 september 2012 om 12:51

Thuntelaar.

Af en toe verbaas ik mij over je reacties, zoals deze.

Ajax is Ajax. En Ajax moet altijd willen winnen. Maar zeker tegen een FC Utrecht aangezien we daar 4(!) keer op rij van hebben verloren. En natuurlijk moet Ajax ook met vuur in de ogen kunnen spelen, maar als je het voetballend af kunt, moet je daar voor kiezen. Maar dan wel geconcentreerd! Geen Eriksen meer die 10 keer de bal weg geeft doordat hij er te makkelijk over denkt. Gewoon geconcentreerd balbezit houden en FC Utrecht vanaf minuut 1 laten merken dat er niets te halen valt als je tegen Ajax speelt. Uit of thuis, dat intereseert me niet...

26 september 2012 om 17:14

Daar ben ik het niet mee eens Thuntelaar.
De topploegen van de eredivisie moeten gewoon met elke wedstrijd om (kunnen) gaan als een wedstrijd waar gewonnen moet worden. Je moet gewoon voor de Treble gaan, al is Ajax de Treble dit jaar al misgelopen.

Ik vind dat hij een punt heeft dat Ajax geen bikkels heeft. Een (fitte) Enoh zou niet misstaan in wedstrijden als deze. Wel vind ik dat Alderweireld een uitstekende lange pass in de benen heeft. Maarja, we zullen het zien vanavond of Ajax is opgewassen tegen een thuisspelend Utrecht.

26 september 2012 om 09:48

Misschien bedoelt hij iemand die kan anticiperen op de lange pass. Een breekijzer voorin. Want iedere flapdrol kan lang spelen .

26 september 2012 om 09:56

@persiangooner,

Je moet toch wat vaker VI gaan kijken. Als je ziet wat sommige met de aftrap doen betwijfel ik of deze mensen fatsoenlijk een lange pass over meer dan 20 meter op maat kunnen aangeven

26 september 2012 om 10:04

Heb je Toby Alderweireld nog nooit een crosspass zien geven? Ik weet niet hoelang mr. Kali al weg is uit Amsterdam, maar zijn laatste opmerking slaat daadwerkelijk nergens op.daarbij geeft Vermeer ook wel eens een lange bal?

On: Over het feit van bikkels heeft hij misschien wel een punt. In mijn optiek echter is bikkel zijn gewoon een knop omzetten mentaal gezien. Ajax hoeft dat traditioneel gezien niet vaak omdat ze teren op kwaliteit. Als ze echter ook mentaal de knop opmzetten en jagen als jonge honden blijft er niets van utrecht over. Omdat ze meer individuele kwaliteit hebben.

26 september 2012 om 10:41

Bikkels heb je in ijshockey nodig niet in voetbal.

26 september 2012 om 11:27

Een bikkel is een man met maar 1 teelbal. Grote kans dat Ajax er daar geen van heeft inderdaad. Over Kali kan Kali het beste zelf oordelen.

26 september 2012 om 11:45

Ajax heeft geen Stalone's in het team die zelfs met griep of koorts nog voetballen. Tegenwoordig lopen er allemaal van die Di Caprio's in het team die zich meer zorgen maken of hun haar wel goed zit en bij een verkoudheid al vragen om een aangepaste training.

26 september 2012 om 12:22

Enoh misstaat in Ajax-shirt in elke wedstrijd. Voetballend gewoon een belediging voor het shirt

26 september 2012 om 17:20

Gelukkig speelt Ajax de laatste jaren voetballend al zo goed. Enoh brengt wat betreft de beleving gewoon hele hoop. Die balletjes die die hier en daar inlevert is natuurlijk niet ideaal, maar kan dat van Enoh accepteren. Loopt de hele wedstrijd de longen uit zijn lijf. Kunnen de 'mooi weer' voetballertjes Schöne en bovenal Eriksen een hoop van leren.

27 september 2012 om 10:07

Enoh speelt alles opzij, Ajax-onwaardig

Vorig jaar had Ajax tenminste nog een bikkel achterin, maar nu hebben ze daar een eerste klas mietje staan die bukt voor de bal. Blind, Alderweireld, Moisander... kom op zeg.

26 september 2012 om 10:07

Tja, als je voor 3 miljoen een nieuwe Vertonghen kan halen, dan had Ajax dat vast niet nagelaten. Toch?

26 september 2012 om 10:25

Geen idee, ze wisten al jaren dat Vertonghen op den duur zou vertrekken dus een back-up plan zou niet zo gek zijn.

Hadden ze van die Donald niet gewoon een cv kunnen maken?

26 september 2012 om 10:27

je hoeft natuurlijk geen vertonghen te halen om geen mietje te halen.
Verthongen was een erg complete speler qua verdedigen en voetballend vermogen en daarom zo duur. Haal je iemand die wel goed kan verdedigen (en die kan dus groot en sterk zijn) ben je een stuk goedkoper uit. Voor het voetballende gedeelte heb je dan Blind, Aldeirweireld en Van Rhijn op de laatste linie.
Een speler hoeft niet alle eigenschappen te hebben die goed is, als een collega ze maar wel heeft.

Moisander lijkt mij een technische verdediger die het meer op techniek doet dan op strijd, inzet, kracht en mentaliteit. Iets wat typisch ajax is, waardoor ajax dat soort types ook al heeft.

26 september 2012 om 10:36

Donald komt gewoon (veel) tekort voor Ajax, dat bewijst hij wekelijks bij Roda..

26 september 2012 om 10:39

Moisander was het backup-plan. Die stond al veel langer op de radar. Feit is dat complete verdedigers heel erg schaars en heel erg duur zijn (een tweede Vertonghen is niet te koop). Die kun je beter zelf opleiden (wat nu gebeurt met Denswil). Daarnaast bestaat bij Ajax nu eenmaal niet de behoefte om een echte stofzuiger binnen te halen. Bij Ajax moet je nu eenmaal mee kunnen voetballen. Dat is al een eeuw lang onze filosofie.

26 september 2012 om 10:54

het kan al wel heel lang de filosofie zijn, maar je kan je dan afvragen of het voor het hedendaagse voetbal niet wat achterhaald is. Tijden veranderen, zo ook de behoefte aan verschillende type spelers.

Het maakt mij overigens niets uit hoor, ik heb niet heel veel kritiek op Moisander. Het is een leuke verdediger van az-niveau. Zal veel goede dingen laten zien dit seizoen en zo nu en dan een cruciale fout. Echt eredivisie niveau dus eigenijk

26 september 2012 om 12:17

@persiangooner Vertonghen speelde vorige jaar in Utrecht zijn slechtste wedstrijd. Utrecht heeft Jantje toen geholpen om weer scherp te worden en uit te groeien tot de beste speler van de eredivisie.

26 september 2012 om 11:43

Ach ja, tot vorig jaar was Vertonghen volgens iedere niet Ajacied ook een jankent eerste klas mietje. Toch mooi hoe spelers na een transfer bij Ajax ineens allemaal fantastisch en ontzettend belangrijk zijn. Uiteraard heeft Ajax gemiddeld wat meer paradepaardjes dan een Utrecht, maar een Alderweireld, De Jong, Babel, Poulsen zijn al wat voorbeelden van mensen die toch redelijk het voortouw kunnen nemen qua felheid en gezonde inzet/agressie.

26 september 2012 om 12:46

@pg

Niet iedereen heet Koscielny ; ) Man, wat is die kerel goed zeg.

On: Ajax zou Utrecht eigenlijk moeten wegtikken, het spel is door de jaren heen beter geworden.
Het kan en mag niet zo zijn dat ze telkens in Utrecht de punten achterlaten.

Ik zeg; niet mee gaan met het spel, maar de bal het werk laten doen. Vooral wanneer Utrecht vol voor pressie voetbal gaat.

26 september 2012 om 13:09

Precies. Ajax moet 'gewoon' haar eigen spelletje spelen. Je zag het bij Ado ook. Op een gegeven moment was het zelfs zo dat ze de bal niet meer terug speelden naar Vermeer omdat de Ado-supporters floten. Dan kozen ze voor de lange bal, wat weer balverlies opleverde. Blijven voetballen is de sleutel, in mijn optiek..

26 september 2012 om 14:36

Juist; het hoeft niet moeilijk te zijn. Maar vaak is het zo dat spelers onder de indruk raken van het pressie voetbal van de opponent. Het sleurt ze mee in de chaos.

Voor je het weet spelen beide teams ''stoke City'' voetbal, terwijl de ene het juist moet hebben van positiespel, techniek en flair. Tsja, de sterkste wint op dat moment.

In dit geval; Utrecht dus.

Hij heeft zeker een punt van waarheid in zijn verhaal.
Na ADO uit hoop ik dat ze zich nu is kunnen revancheren en wel van Utrecht kunnen winnen.
Ook al denk ik dat toch Utrecht door met het mes tussen de tanden te spelen, een ronde verder zal bekeren.

Over dat geen lange bal..
Moisander, Alderweireld en Poulsen kunnen een aardige lange bal spelen.

Heeft de jeugd ook al geen zin in Utrecht uit?!

26 september 2012 om 10:40

Bij de F'jes staan ze al met rotjes langs de lijn.

Nog een paar meer van dit soort reacties graag, we weten allemaal hoe Feyenoord z'n eigen glazen hier mee heeft ingegooid

een betere motivatie heb je niet nodig Frank:
het is idd altijd moeilijk voetballen voor Ajax tegen FC Utrecht,maar je moet niet denken dat ze altijd winnen van Ajax

kortom lekker potje voetbal vanavond

26 september 2012 om 09:58

Laat Frank dit geleuter inderdaad maar gebruiken ter motivatie, zoals Advocaat dat deed met het geleuter van die Feyenoorders. Ik hoop dat Ajax vanavond laat zien dat een surplus aan technische vaardigheid meer dan genoeg is om het fysieke voetbal van Utrecht het hoofd te bieden.

Ajax heeft wel zeker bikkels in de selectie. Spelers als Enoh, Poulsen, Alderweireld en de Jong kunnen zeker wel bikkelen.

Och jee, Ajax verliest twee puntjes in Den Haag en al die gebrekkig getalenteerde ploegen denken het ei van Columbus gevonden te hebben. Ajax had Ado in de tweede helft gewoon op de pijnbank en had die wedstrijd moeten winnen. Ajax heeft niet perse bikkels nodig. Ajax heeft een tot in de puntjes geperfectioneerd positiespel nodig. Dan tik je die werkers helemaal suf.

26 september 2012 om 09:58

Ajax wordt ook wat vaker kampioen dan die zogenaamde bikkelploegen die het maar een of twee keer per seizoen kunnen opbrengen om zo te spelen, de rest van het seizoen is het voornamelijk drama troef.

26 september 2012 om 10:02

Exact. Jan Wouters en zijn spelers zouden wat meer energie kunnen steken in de rest van het seizoen, want verder raken ze inderdaad geen pepernoot. Echter, een overwinning op Ajax is kennelijk voldoende om een slap seizoen als geslaagd te bestempelen. Een instelling die ik nooit zal begrijpen.

Dat Ajax geen bikkel heeft klopt Enoh is nu nog de enige bikkel van het eftal maar die is gebleseerd ook hoort Dijks een bikkel te zijn maar laat zich makkelijk van de kant zetten. De jong is een harde werker maar geen bikkel. Maar dan nog moet je winnen van Utrecht op technies vak en positie spel kijk naar Barcelona heeft tegen fysieke tegenstanders ook moelijk maar laten wel positie spel zien en Ajax raak dan geirriteerd

Poulsen speelt altijd de lange bal kijk maar naar de wedstrijden RKC thuis en ADO uit, dus er is wel 1 iemand die de lange speelt. Dus als Frank de Boer geen Poulsen opstelt verliest Ajax eigenlijk er valt niet te winnen met combinatievoetbal in Utrecht. Dit wordt wel een leuke pot en zo'n interview is niet slim je tergt de tegenstander dat ze geen bikkels hebben moet hij niet doen. Ik zou zeggen Ajax spaar wat belangrijke spelers voor de wedstrijd Twente thuis, die is vele male belangrijker dan de beker.

26 september 2012 om 10:04

Natuurlijk kun je wel winnen met combinatievoetbal in Utrecht. Juist met goed positiespel laat je die dravers 90 minuten achter je aan hollen en speel je ze kapot. Wat Ajax nou juist niet moet doen is lange ballen spelen en (kop)duels aangaan.

26 september 2012 om 10:13

Dat heeft Frank de Boer al geprobeerd in Den Haag met Schone en dat is gewoon zwaar mislukt. Dit wordt gewoon een vechtwedstrijd, die op wedstrijdinstelling gewonnen kan worden met veel strijd. Dan moet je zeker de lange ballen gaan spelen met Poulsen erin. Op combinatievoetbal zul je worden afgetroefd, kijk maar naar de wedstrijd in DH elke bal werd afgepakt door een speler van DH. Maak gebruik van de snelheid van de spelers voorin, het wordt wel een lastige pot.

26 september 2012 om 10:18

Bij Ado faalde Ajax omdat het slap aan de wedstrijd begon. Balaanname was vaak slecht en de voortzetting was vaak te traag. Dan geef je Ado de kans om af te jagen. Die kans moet je Utrecht niet geven. Scherp beginnen en in een hoog tempo spelen. Dan kan Utrecht wel afjagen, maar dan lopen ze zich volledig stuk. Combinatiespel voldoet dus wel degelijk, maar dan moet het wel met scherpte en in een hoog tempo. Ajax moet nooit, maar dan ook nooit meegaan in het fysieke spel van haar tegenstander.

Geen slapende honden wakker maken, Kali.
Voor de beker is Ajax al 5 van de 6 keer de bovenliggende partij geweest en in de competitie behoef ik geen soortgelijk beeld te gaan zien. Laat ze zelf naar antwoorden zoeken, daar worden ze vorstelijk voor betaald, zal zelfs de ajaxfan het nog met me eens mee zijn.

Ze hoeven geen bikkels te hebben, maar moeten strijd laten zien en dat ontbreekt soms, want men kan op situaties inspelen, als er niet gebikkeld kan worden, dan moet men slimmer zijn en direct druk zetten, zodat de eerste goal valt, dan gaat de wedstrijd anders lopen. Maar laten we afwachten op vanavond.

Ik hoop dat FC Utrecht gewoon die beker ronde door gaat. 5x op rij zou prachtig zijn!
Het is jammer voor Ajax dat ze in het Galgenwaard spelen want FC Utrecht speelt sterk thuis.
Utrecht heeft ook hun vorm te pakken dusja.
We gaan het zien

26 september 2012 om 10:24

Als ik heel eerlijk ben, zou ik het helemaal niet erg vinden als Ajax vanavond uit de beker vliegt. Die beker kan me gestolen worden, en ik heb de laatste jaren sterk de indruk dat hoe meer je je op de compeitite kunt focussen, hoe beter je presteert.

Utrecht kan inderdaad gewoon weer winnen en zoals ajax tegen den haag speelde was weer ouderwets tekenend voor een ajax aan het begin van het seizoen de eerste seizoenshelft dan.
Gaat het altijd lastig en moeizaam.
Zullen toch echt met een andere wedstrijdinstelling het veld in moetten.

Hoezo heeft Ajax geen spelers die de lange bal kunnen hanteren?
Heeft deze meneer onder een steen gelegen de afgelopen weken, want Poulsen heeft misschien wel een betere lange bal dan Theo.

wat een onzin weer. Alsof ze bij Ajax niet kunnen bikkelen?! Dat Ajax afgelopen zondag punten liet liggen had alles te maken met de instelling waarmee ze het veld ingingen. Er was gewoon sprake van pure onderschatting, iets dat jonge, onervaren ploegen wel vaker hebben. Alleen zijn ze bij Ajax nog niet zover dat ze met gemak en op driekwart inzet hun tegenstanders verslaan. Of het nou Ado, Utrecht, Nac, Rkc, VVV of welke club uit de onderste regionen was geweest, afgelopen zondag had Ajax tegen al deze ploegen punten verspeeld met een dergelijke instelling.
De pech van Utrecht is dat ze daarom vanavond wel bij de les zullen zijn en ik verwacht dan ook een overwinning voor Ajax.

Vanavond zullen we zien wie de bikkels zijn. Het zal moeilijk worden maar ik heb er het volste vertrouwen in!

26 september 2012 om 10:21

Who cares of Ajax bikkels heeft? Al speelt Ajax met 11 kleuters met fopspenen in de mond. Als ze maar met technisch verzorgd voetbal die wedstrijd winnen. Ajax is nooit een club van vechtjassen geweest. We moeten het hebben van technische vaardigheid en daar ben ik trots op.

26 september 2012 om 13:17

Technisch verzorgt voetbal heeft inderdaad de voorkeur. Maar de borst omhoog en de beuk er in is ook wel des Ajax. De tegenstander laten blijken dat er -zowel thuis als uit- niets te halen valt.

Ik ben erg benieuwd naar Eriksen vanavond. Die viel uit bij Ado zó verschrikkelijk tegen dat ik verwacht dat hij iets goed gaat maken vanavond. Voor ons, supporters, en vooral voor zichzelf. Borst vooruit en geconcentreerd voetbal, dat verwacht ik vanavond...

26 september 2012 om 13:33

Waar jij over spreekt is bravoure en dat kun je ook uitstralen door voetbaltechnisch superieur te zijn.

Is goed Utrecht, maak jezelf maar wat wijs. Utrecht gaat nu dus Ajax onderschatten, top. Niet huilen vanavond. Ineens heeft Ajax geen bikkelaars. Als Ajax die 0-0 wel binnen had gesleept was het een gelijkspel op karakter. Vanavond kan gewoon hetzelfde team spelen als tegen Dortmund. Ik zou niet weten waarom Ajax Utrecht niet met huid en haar zou kunnen opvreten als ze hetzelfde niveau halen als tegen Dortmund.

26 september 2012 om 10:27

Omdat de wedstrijd tegen Dortmund ook zwaar overschat wordt, Dortmund begon veel te zwak aan dat duel, en dacht dat klusje wel ff te klaren. Toen ze wel begonnen te voetballen in de 2e helft werd Ajax ook gewoon weggespeeld.
Utrecht is op het moment in een winning mood en met de nodige vechtlust kunnen ze het Ajax heel erg moeilijk gaan maken.
Aan de andere kant kan Ajax vanavond ook zomaar met 3-0 winnen, niets is meer te voorspellen in deze competitie

Normaal gesproken acht iedereen Utrecht altijd kansloos tegen Ajax, en dan kunnen ze juist stunten. Nu gaat het al dagen over de stunt die Utrecht waarschijnlijk weer gaat leveren. Wordt niks, Ajax gaat dit makkelijk winnen.

hoogmoed komt voor den val. Je zag het afgelopen zondag bij psv feijenoord wat daar het resultaat van kan zijn. Maar goed, laat ze maar in die waan. Puur op het gebied van voetbaltechnische kwaliteiten acht ik utrecht weinig kans toe vanavond. Echter moet de instelling bij de spelers van ajax goed zijn anders worden we weer verslagen op mentaliteit,vechtlust en instelling.

Echte bikkels zie je toch helemaal niet meer op de NL velden, alleen nog maar B keuze voetballers. (met een paar uitzonderingen)
Als ze er al een speler rondloopt die een beetje ouderwets schoffelt, heeft die zo 5 kaarten aan z'n broek hangen, voetbal is meer een ouwe wijven sport aan het worden, scheidsrechters in Nl zijn bange scheiters die om het minste een kaart trekken..

26 september 2012 om 11:17

Utrecht maakt wel degelijks een kans om vanavond te winnen. Maar spelers zoals Kali kunnen zich beter focussen op de wedstrijd dan zulke uitlatingen in de pers doen.

Utrecht, speelt thuis, fans erachter, winning mood, extra krachten komen altijd los tegen ajax en het zijn cupfighters.

Nee die hebben ze niet meer.
Laatste bikkel speler die ze hebben gehad was Vertonghen.
Nu hebben ze spelers rond lopen met en nicht houding.

26 september 2012 om 10:28

Moet je nagaan, en dan was Vertonghen nou ook nog niet bepaald een uber bikkel..

Eigenlijk zit ajax op rozen met deze loting.
Of ze winnen vanavond. Dan hebben ze een angstgegner verslagen en hebben ze waarschijnlijk op strijd gewonnen. DIt geeft een enorme boost aan zelfvertrouwen aan het team omdat ze dan inzien dat wanneer het even niet loopt je met strijd ook heel ver kan komen. Iets wat je meeneemt naar andere wedstrijden waar het even niet loopt.

Of ze verliezen. Ze lijden nauwelijks gezichtsverlies omdat het om een angstgegner gaat en hebben 4/5 wedstrijden meer rust dan overige clubs in de eredivisie (van een finaleplaats uitgaande). Je kan beter in het begin van het bekertoernooi eruit vliegen dan in de halve finale, helemaal wanneer je een dergelijke tegenstander hebt

Ik krijg een beetje een slappe zak van al die opgeklopte rivaliteit deze en en vorige week.
Ga gewoon lekker voetballen man.

Wellicht nog vervelender, nee kan geen add block gebruiken hier, die irritante reclame waardoor het vaak zelfs niet eens mogelijk is om hier in te loggen.
Begrijp heus wel dat er recalme op een site moet staan, maar dit is niet echt praktisch he....

26 september 2012 om 10:46

Leer de verleden kennen dan weet je waar de rivaliteit vandaan komt.

26 september 2012 om 11:08

Leer de juiste lidwoorden gebruiken.

En ik weet wel waar de rivaliteit vandaan komt, maar dat doet niks af aan het feit dat ik hier een slappe zak van krijg.

26 september 2012 om 11:24

Hoezo? de verleden is toch niks mis mee? Haha nee joh, je hebt gelijk.. schandalig..

zo kan je ook zeggen dat Utrecht geen voetballende kwaliteiten heeft.. en je de wanhoop in hun ogen ziet als Ajax ze zometeen helemaal wegtikt... -.-

Ik hoop echt dat Utrecht nu een dikke nederlaag te slikken krijgt, met mooi aanvallend voetbal...

26 september 2012 om 10:48

Leuke is dat ajax nu 20 wedstrijden ongeslagen zijn? Maar tegen Utrecht ze weer als amateurs spelen omdat Utrecht zoals jij al aangeeft voetballend weinig kwaliteit hebben en geen speler heeft die het verschil maakt. Maar ze hebben wel strijd in zich, en ze kunnen als leeuwen vechten. Dan heeft elke club het moeilijk tegen een team met die instelling en kan je proberen te voetballen maar als je word aangespeeld en er zit gelijk een speler die druk op je zet en je geen fatsoenlijke bal naar voren kan geven word het lastig gewoon mooi aanvallend voetbal te spelen.

Deze jongen heeft zo gelijk voor wat betreft die bikkels. Iedere ploeg heeft bikkels nodig en zo sterk is dit Ajax nu ook weer niet hoor dat men het op kwaliteit zal gaan redden (denk dat de jochies op dit punt grof worden overschat). Het zal een hele zware wedstrijd worden waarin Utrecht tot het randje zal gana of net erover. De lichtgewicht mannetjes kunnen daar niet mee omgaan dit wordt vaak genoeg bewezen tegen vooral Utrecht. De jochies zullen boven zichzelf moeten uitstijgen en eens een keer een knappe wedstrijd moeten laten zien om verder te bekeren. Mij heeft het nog niet kunnen bekoren allemaal. Zitten gewoon een paar hele zwakke schakels tussen en dat kan door de rest niet worden opgevangen. En oh ja Frank, zet die Eriksen in godsnaam eens op de bank en geef een ander eens de kans die wel wil!!!!

Pas maar op met zulke uitspraken, dat hebben we afgelopen zondag al gezien bij Feyenoord...
Ik snap niet dat clubs die gasten hier niet wat beter in instrueren, want voor je het weet krijg je de deksel weer op je neus... Ajax in goede vorm wint van Utrecht, als je ze dan ook nog eens motiveert door loze uitspraken, dan maak je het jezelf erg moeilijk. Die les hebben ze in Rotterdam net gehad.

Uiteraard heeft utrecht echt wel kansen, maar pas op de plaats is misschien wel beter.

Als je nog een paar tientjes over hebt, zou ik ze op Utrecht in gaan zetten. De betting is goed (dacht iets van 4.50) en ik zie Ajax echt niet winnen in Utrecht. Desalniettemin zal Utrecht het wel moeilijk gaan krijgen.

26 september 2012 om 11:25

ik zie ajax wel winnen vanavond. 2 weken geleden heeft Utrecht al een uitzonderlijke partij gespeeld en vrees dat het wat te vroeg is om iets dergelijks te herhalen

En Utrecht heeft geen kwaliteit of weinig in vergelijking met Ajax dus. Dit moet Ajax gewoon winnen en als je dan geen bikkels heb moeten dit soort uitspraken je toch wel 100% er voor laten gaan. Niet slim om te roepen dit soort dingen zag je wel bij Feyenoord

Ajax heeft geen bikkels en Utrecht geen raspaardjes !

Utrecht zal wederom strijd moeten leveren en de beuk erin moeten gooien om tot een goed resultaat komen. Speel maar opportuun en dan zie je vanzelf waar het schip strandt....

Ajax zal lering uit het verleden moeten trekken. Vanaf het beginsignaal moet iedereen scherp zijn. Ga circulatievoetbal spelen met bewegende mensen. Pas dan kun je Utrecht tam krijgen.

In de Galgenwaard zijn ze heel wat van plan. We zullen zien, welke club het voetbal gaat spelen wat bij ze past !!

"ze hebben ook niet iemand die de lange bal kan spelen als dat nodig is"

Haha nee, wij hebben geen specialisten die een perfecte lange bal kunnen geven. Nog meer onzin te vertellen Kali?

Er is maar 1 voorspelling de juiste.....

En dat is dat deze wedstrijd in de galgenwaard niet te voorspellen is...utrecht kan hem weer winnen, maar ajax kan ze ook op een goeie nederlaag trakteren!

Onvoorspelbare wedstrijd,al jaren! Gewoon wachten en we weten het om half 11

"ze hebben ook niet iemand die de lange bal kan spelen als dat nodig is."

uhhh Alderweireld, Moisander en Poulsen kunnen dat toch perfect!
Ik denk dat Ajax zich niet 2x achter elkaar laat verassen door een team wat goed is in buffelen. En zulke blunders als vorig seizoen tegen Utrecht zal nu ook niet meer gebeuren omdat Vermeer niet keept

Ik ben wel heel benieuwd Ajax heeft niet echt veel buffels al denk ik dat Enoh en Poulsen wel aardig mee kunnen gaan daarin. Zolang de Boer niet weer met een middenveld van Eriksen, Serrero en Schone gaat beginnen dan gaan we weer de slag om het middenveld verliezen.
Gewoon beginnen met Eriksen, Poulsen en de Jong en Babel in de spits en ik denk dat Ajax dan echt wel het middenveld in handen gaat krijgen.

Belachelijke reactie.

Met Poulsen is er iemand die de spits zeker alleen voor de goal zet!

Ik weet het echt niet belangrijste vind ik dat een het leuke en echte bekerduel word. Spelers van utrecht leven echt naar deze wedstrijd toe dus verwacht veel strijd en vechtlust. Het is voor ajax te hopen dat ze daar in mee kunnen gaan en niet zoals de eerste helft tegen ado den haag. Als ze meegaan in de strijd geeft ik ajax natuurlijk de meeste kans.

aparte mensen hier,... ajax dit ajax dat ajax staat 3e utrecht 5e ajax verwacht 1e te zijn utrecht 9e denken jullie nou echt dat utrecht zich overschat? het zijn geen idioten en ajax presteert minder laatste wedstrijd( niet qua speelstijl maar qua resultaten) kortom we gaan zo zien wie aan het langste eind trekt!! veel kijk plezier iedereen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren