Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ajax kondigt op slotdag van transfermarkt komst van zesde Deen aan

Laatste update:

Ajax heeft zich versterkt met het Deense talent Lukas Andersen. De zeventien jaar oude middenvelder annex aanvaller is overgenomen van Aalborg BK uit zijn vaderland, waar hij de laatste twee seizoenen aan de weg timmerde. Ajax en AB zijn tot een akkoord gekomen over een transfersom, waarvan de hoogte niet bekendgemaakt is.

/

Marc Overmars zegt op de website van Ajax dat hij blij is met Andersens komst naar Amsterdam. Hij is na Nicolai Boilesen, Lasse Schöne, Christian Eriksen, Viktor Fischer en Christian Poulsen alweer de zesde Deen bij de club. “Dat Lucas op deze jonge leeftijd al zoveel wedstrijden in de Deense Eredivisie heeft gespeeld, geeft al aan dat hij een groot talent is. Hij sluit na de interlandperiode aan bij de A-selectie”, aldus de directeur voetbalzaken.

“ Ik verwacht dat hij zich daar verder gaat ontwikkelen. Voor ons is het een zeer interessante speler, aangezien hij voorin op veel posities uit de voeten kan, zelfs op ‘tien’ kan hij spelen. Dus we zijn blij dat hij voor Ajax heeft gekozen, want ook voor hem was veel interesse, onder andere van twee Engelse topclubs. Wij hebben het geluk dat Ajax een goede naam heeft in Scandinavië, daar weten ze dat talentvolle spelers hier een kans krijgen. Dat is ons voordeel en daar moeten we van profiteren.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
31 augustus 2012 om 19:23

De transfers van Ajax zijn prima te verantwoorden naar de boekhouders, de belasting dienst en de schuldeisers. Dat is ook wat waard. Daarnaast is het investeren in langere periodes. Iets wat met de jeugdopleiding ook gebeurt. Daarnaast vallen de aankopen ook goed bij de supporters.

- Sana kostte 350.000 euro en heeft nu in 3 wedstrijden goed gespeeld en is al een publiekslieveling. Aan merchandise van zijn shirts is het al bijna terugverdiend.

- Moisander liet in zijn eerste wedstrijd al gelijk zien een echte leider te zijn. Straalde rust uit en stuurde de boel volledig aan. Iemand die hard nodig was op die positie.voor 3,2 miljoen een ervaren leider halen is een koopje.

- Ilan Boccara is een groot talent dat PSG eigenlijk absoluut niet wilde laten vertrekken. Alleen heeft deze gekozen voro speeltijd en debuteren en is daarmee bij Ajax terecht gekomen. Kostte +/- 500.000 euro en is nu al één van de smaakmakers bij Jong Ajax.

- Ryan Babel is een speler die in zijn Ajax periode goed genoeg was voor het Nederlands elftal en 18x scoorde in een seizoen. Daarnaast heeft hij een contract voor maar één jaar en kostte hij geen transfersom en/of tekengeld. Wanneer hij goed presteert is het bonus, wanneer hij slecht presteert is hij over een jaar weer vertrokken. Geen slechte deal.

- Poulsen is een kracht die tijdelijk de CVM positie op moet gaan vangen. Het vertrek van Anita was toch wel vrij onverwacht en de talenten zoals Boccarar, De kamps en Sporkslede konden dit nog niet invullen. Poulsen brengt coaching, ervaring en een overbruggings periode met zich mee. Over één seizoen is vast wel 1 van de 3 talenten geneog gerijpt dat ze de positie ove rkunnen nemen.

- Lucas Andersen is een groot talent uit Denemarken die door heel veel clubs gevolgd werd. Vanwege de connecties die Ajax heeft hebben ze hem binnen kunnen halen. Heeft op 17 jarige leeftijd al vrij vele ervaring qua wedstrijden en heeft voldoende potentie.

Alle aankopen zijn goed doordacht, financieel verantwoord en onverwacht maar logisch gebleken.

31 augustus 2012 om 18:34

Ik vind de overvloed aan Denen een beetje jammer. Als Rotterdammer vind ik het prima als Ajax grote Nederlandse talenten weet op te leiden. Daar profiteren we allemaal van want de tegenstand wordt groter, maar maak liever niet het buitenland sterker. Past dit trouwens in de filosofie van Cruijff?

31 augustus 2012 om 18:35

En Ajax ook harstikke blij met die Denen En ik als Ajacied ook. Het zijn nuchtere jongens, hebben geen aanpassingsproblemen, lijken allemaal heel gemotiveerd en gefocust en serieus met de sport bezig, en beseffen dat ze niet op te jonge leeftijd de stap moeten maken naar een grotere club dan Ajax in Europa. Volgens mij past de Scandinavische mentaliteit ook perfect bij Frank de Boer.
Soms wordt er mijns inziens teveel gekeken naar pure voetbalkwaliteit of talent, en te weinig naar nuchterheid, aanpassingsproblemen door taal of temperament etc. Als ik kijk naar de afgelopen tien/twintig jaar denk ik dat er gebleken is dat Scandinavische spelers het over het algemeen goed doen in Nederland, dus ik vind dat Ajax hier slim bezig is.

31 augustus 2012 om 19:21

Jazeker, dit is onderdeel van de filosofie van Cruyff. Een goedkoop, zeventien jarig talent opleiden in het Ajax systeem, zodat over een a twee jaar de opvolging voor Eriksen klaar staat.

De overvloed van Denen is helaas ook onstaan omdat talenten van Ajax voortijdig werden weggekocht en de concurrentie om het talent in Nederland erg groot is. Na een jaar AZ is Maher al onbetaalbaar geworden.

Maar ter compensatie gaat Ajax dit jaar Babel weer terug in vorm brengen ;

31 augustus 2012 om 18:19

dit heeft inderdaad niet met een goede jeugdopleiding te maken, echter wel met progressief scouten.

31 augustus 2012 om 18:19

Als je een toptalent voor een prikje kunt overnemen moet je dat nooit laten.

31 augustus 2012 om 18:42

Ondanks de 'vele' aankopen van afgelopen jaar staan er bij Ajax nog altijd een stuk of 8 jeugdspelers op het veld!

31 augustus 2012 om 18:45

En dat zijn? Moisander,sana,schone en Alderweireld sowieso niet. Dus het zijn maximaal 7 jeugdspelers;;

31 augustus 2012 om 18:48

Stuk OF 8, dan reken ik 7 ook goed.
Alleen zullen Moisander en Alderwiereld ook als eigen jeugd beschouwd worden en over een half jaar zijn alle Scandinaviers ook eigen jeugd.
Behalve de Amsterdammers integreren die gasten namelijk allemaal heel gemakkelijk bij Ajax.

31 augustus 2012 om 19:16

Waarom Alderweireld niet? Is op zijn 15e ofzo vanuit een satelietclub naar Nederland gehaald, die satelietclub heb je toch ook niet voor de fun? Die clubs werken samen en zijn dus voor Ajax opgeleid, maar dan in België

31 augustus 2012 om 19:20

Cillissen, Alderweireld, Moisander, Boilessen, Poulsen, Enoh, Eriksen, De jong, Schone, Serero, Sulejmani, Sightorsson, Sana, Boerrigter, Fischer allemaal gekocht. haha.

Voor iemand die pietje precies probeert te zijn, oke schone was transfervrij maar still geen eigen jeugd.

Edit, en dan was ik Hoesen nog helemaal vergeten



31 augustus 2012 om 19:23

7+3 = 10?

31 augustus 2012 om 19:30

@ Xavi

Opstelling komend jaar:

Vermeer (ej)

Rhijn (ej) Alderweireld(ej) Moisander (aankoop) Boilesen (ej)

Poulsen (aankoop) Siem de Jong (ej) Eriksen (aankoop)

Sana (aankoop) Sigthorson (aankoop) Boerrigter (aankoop)

Alderweireld kwam op zijn 15e over van Germinal beerschot. En deze trainde bij Germinal al 3 jaar lang op Ajax manier vanwege het samenwerkingsverband. Dus wel degelijk eigen jeugd. Eriksen heb ik als aankoop betiteld omdat volgens Uefa regels je 3 jaar voor je 21 in de jeugd van een club gevoetbald moet hebben om eigen jeugd te noemen. Eriksen kwam op zijn 16e en had met zijn 18e een basisplaats. De periode in de jeugd is dus tekort geweest om eigen jeugd te noemen.

31 augustus 2012 om 19:31

Erikssen, Alderweireld, Fischer, Boilessen enz.. zijn ook gewoon gehaald voor de jeugd hoor.. Die hebben toch echt in de jeugdopleiding gezeten van Ajax en hebben daar een belangrijke ontwikkeling mee gemaakt.. Al is het voor sommige van hun misschien kort. Het gaat er niet zo zeer om dat het eigen enderlandse jeugdspelers zijn, het gaat erom dat Ajax deze jeugdige spelers opleid en ontwikkeld, en dus niet een team vol heeft van aangekochte spelers die bedoeld zijn als ditecte versterkingen.. De jeugdspelers die ajax gehaald heetf van een andere club waren gehaald voor de jeugd om ze zo verder te ontwikkelen, niet als directe versterking.. zoals het bij bijvoorbeeld psv wel gaat.

31 augustus 2012 om 19:49

Alderweireld speelt al sinds zijn 15/16e in de jeugdopleiding.....heeft meerdere jeugdelftallen doorlopen.

31 augustus 2012 om 19:50

Alderweireld speelt vanaf zijn 15e voor Ajax en is dus wel degelijk 'eigen jeugd' (fifa: voor 21e 3 jaar spelend voor 1 club, betekent eigen jeugd desbetreffende club)

31 augustus 2012 om 20:06

Haha, dus als hij op zijn 19e pas zijn debuut gemaakt had was hij wel eigen jeugd? Jij bent echt slim man!

31 augustus 2012 om 20:16

Juist, immers komen die sinds de B uit voor Ajax... Dan nog staan er veel eigen spelers in, en dan heb ik het over basispelers niet eens reserves: Vermeer, van Rijn, Dijks, Erikssen, de Jong, Boerrigter (teruggehaald)

31 augustus 2012 om 20:47

Moisander is ook voor een deel (volgens mij 3 jaar in de jeugd) door Ajax opgeleid waarna hij naar Zwolle vertrok.

1 september 2012 om 02:55

Kidred:

Alderweireld is ajax jeugd, opgeleid bij germinal beerschot waar ajax een samenwerkings verband mee heeft!

Moisander, komt ook uit de jeugd opleiding van ajax, maar werd een aantal jaren geleden nog niet goed genoeg gevonden!

Boilessen is ook een jeugd product, bij ajax heeft leren voetballen volgend de ajax speelstijl!

poulsen is natuurlijk niet, maar wel een speler met heel veel ervaring wat op dit moment nodig is!

Enoh is ook een jeugd product van ajax, hij komt bij ajax cape town weg. Word ook gevoetbald op de manier zoals ajax dat wil!

Eriksen werd al op zijn 15e aangetrokken en is dus bij ajax echt gaan ontwikkelen tot basisspeler!

De jong is hetzelfde verhaal, op zijn 15e opgehaald bij ajax, ook bij ajax op gewerkt tot basisspeler en aanvoerder!

Schone is een nuttige transfervrije aankoop!

Serero Hetzelfde als enoh, komt bij ajax cape town weg!

Sana toptalent, voor weinig geld!

Sulejmani kan beter terug naar heerenveen, daar is van basten nu trainer!

Sightorsson is opgeleid door az naar een goed niveau!

Boerrigter is ook een speler die vroeger bij ajax heeft gespeeld net als moisander, maar werd destijds ook niet goed genoeg bevonden!

Fischer is ook jeugd product van ajax, vorig jaar bij de a1 opgewerkt naar een van de betere van dat elftal en komt nu nog net even te kort voor het eerste elftal!

Tja ik weet niet maar wat dat betreft zijn poulsen en schone, transfervrij, sightorrson goede spits en sana niet echt ajax jeugdproduct spelers!

1 september 2012 om 10:20

Moisander, Boilesen, Alderweireld, Fischer, Eriksen en De jong zijn allemaal door Ajax opgeleid, ken je feiten voordat je ze zegt.
On: Dit is een reactie op Kidred.

31 augustus 2012 om 18:49

Ik ben blij dat Niet alleen Ajax mijn dag een stuk aangenamer maakt, maar dat ook de jaloerse supporters van andere clubs een flinke duit in het zakje doen.

on: Ajax heeft zich uiteindelijk, denk ik, goed versterkt. Een gezonde gok (babel) en degelijke spelers: Moisander en Schone (beide geen uitzonderlijke spelers, maar wel nuttig en goed voor Eredivisie begrippen) afgewisseld met een buitenkansje (sana, als hij zo blijft doorgaan) en spelers voor de toekomst: Andersen, Boccara en Hoesen.
En dan te bedenken dat men een karrenvracht aan spelers heeft uitgezwaaid... Ik las ergens dat het er rond de 15 waren.... dat is een heel elftal!!!

Dan nog even terugkomend op Owner01: Cruijff constateerde dat de jeugdopleiding nog niet van dermate hoog niveau was dat men direct van toegevoegde waarde konden zijn voor het eerste en dat er dus wat aan de jeugdopleiding van Ajax moest veranderen. Dit betekent dus dat de lichtingen die er nu aankomen (ik denk de komende 4 jaar) nog niet het gewenste niveau bezitten en dus dat Ajax zich in deze categorie aan het versterken is, is niet zo gek...

31 augustus 2012 om 19:20

Ach zoooo veel mensen snappen het niet..

Ajax heeft niet perse de beste jeugd.. Ajax heeft de beste Jeugdopleiding! Dat is juist het punt.
Want ook spelers als Fischer, Erikssen, Boilessen, en nu bijvoorbeeld Andersen en Bocarra maken hele belangrijke jaren mee bij Ajax voor hun ontwikkeling. En die ontwikkeling is deels in de jeugd (A selectie) en deels in het eerste. Want in het eerste zijn zij ook nog steeds jeugdig en worden ze nog steeds erg goed ontwikkeld en opgeleid door Ajax. Door die jaren worden ze klaar gestoomt voor de Top clubs.

Zo gaat dit al jaren, en hierin in het opleiden van jeugd, in het ontwikkelen van jonge spelers is Ajax gewoon de beste, van nederland althans.. En vn de wereld zullen ze wel in of rond de top 3 zitten.

Wat echt eigen (nederlandse) jeugd betreft.. daarvoor moet de hele jeugdopleiding van de F-jes tot aan het eerste goed in mekaar zitten.. En die jeugdopleiding was helemaal verpest, was totaal niet meer naar de richtlijnen van Cruijff. Hierdoor is er de afgelopen jaren en komt er nu nog steeds amper talentvolle nederlandse jongens uit de opleiding.. Die Jeugdopleiding is pas sinds een jaartje echt aan het renoveren en opnieuw het opbouwen ala Cruijff...


Hij gaat ook een hele grote worden!
Erg talentvolle speler!
Gelukkig dat ajax hem binnen heeft!

31 augustus 2012 om 18:33

Is ook al bekend op Ajax.nl verdient 3 ton per jaar.

31 augustus 2012 om 19:06

@afca4lif3

Het is nog niet helemaal afgerond hoor. Lees het bericht nog maar eens goed.

31 augustus 2012 om 18:24

Anita,janssen,lodeiro en Aisaitti zijn vertrokken dus zoveel middenvelders zijn er niet over hoor.

We hebben alleen Serero,schone,eriksen,de Jong,enoh en Poulsen. Valt toch mee 6 middenvelders.

heb eerlijk nog niet van deze man gehoord...kijken hoe deze Deen het gaat goed...

is het toeval of zijn die denen nou zo goed. Over een paar jaar staan er gewoon 8 denen in de basis

1 september 2012 om 08:54

Straks word Denemarken gewoon wereldkampioen met een half Ajax elftal

waarom een 1 jarig contract hij is 25?

Lijkt me een aardige aankoop. Het is nu wel afwachten hoeveel Ajacieden over een jaar gaan lopen beweren dat deze jongen toch echt uit de Ajax jeugdopleiding komt.

31 augustus 2012 om 18:20

als hij een jaar in de jeugd speelt en daarna naar het eerste komt, dan komt hij toch uit de jeugd?
Ik snap je punt en uiteindelijk heeft het niet heel veel te maken met de kwaliteit van de jeugdopleiding.

31 augustus 2012 om 18:53

Onzin! hierboven staat toch gewoon dat hij is aangekocht!

Ajax doet toch goede zaken met die talentjes. Benieuwd hoe deze jongen uit de verf zal gaan komen in de komende seizoenen. Beloofd veel goeds voor de Eredivisie.

Met hem erbij wordt Ajax gegarandeerd kampioen, dit kan nooit meer mis gaan voor Ajax dit seizoen.

31 augustus 2012 om 18:20

Ik denk niet dat hij een basisplaats krijgt, of überhaupt veel aan spelen gaat komen in zijn eerste seizoen?

Mooi zo die is ook weer binnen, aan talenten heb je nooit genoeg. Welkom!

Ik wil jou bedanken voor je meest uitgebreide reactie van VZ.
Bedankt ben weer heel wat informatie rijker waarom jij dat een grap vind?
Deze jongen is een zeer groot talent zo niet het grootste talent van Denemarken 50 wedstrijden op je 17 bij Aalborg doe het hem maar naar.
En waarom de jeugdopleiding we weten nu wel dat er gaten zijn een jeugdopleiding opnieuw opbouwen kost tijd.
Ben super blij dat deze jongen er is en dat hij ons mag gaan verrassen.

Off: ajax meldt ook op de site komst van Babel officieel.

Lijkt me een goede keus, zo jong en al basisspeler bij een eredivisieclub in Denemarken. Klinkt erg positief. Aan de andere kant wordt hiermee de transfer van Babel alleen nóg maar onbegrijpelijker..

31 augustus 2012 om 18:21

Hoezo? Babel is gehaald voor dit seizoen, deze speler voor het Seizoen daarna op zijn vroegst, waarschijnljk voor nog later. Heeft dus weinig met elkaar te maken.

31 augustus 2012 om 18:31

Staat toch duidelijk in het bericht dat deze jongen aan zal gaan sluiten bij de A-selectie. Wat dus inhoudt dat ze hem kansrijk achten voor speelminuten en misschien zelfs wel een basisplaats. Deze Deen is al vaker (ook vorig seizoen al) aan Ajax gelinkt en meerdere malen door Ajax bekeken. Lijkt mij verder dat het niveau tussen de Eredivisie en Denemarken op onze topclubs na niet erg veel van elkaar verschilt. Daarnaast is dit één van de toptalenten uit Denemarken die dus op dezelfde posities uit de voeten kan als Babel.

Dus ik begrijp jouw reactie niet echt.

31 augustus 2012 om 23:53

Jij bent echt dom Wittenhorst12...

Met de A-selectie bedoelen ze de A1 van Ajax..

1 september 2012 om 15:07

Met de A-selectie wordt bij iedere club, waar dan ook ter wereld, de selectie van het eerste elftal bedoeld. Jouw opmerking slaat dan ook helemaal nergens op. Het onderscheid in de jeugd met als aanduiding A-b-c-d-e-f wordt sowieso alleen in Nederland toegepast.

Zoek het maar op als je het niet gelooft...

Is Ajax nu weer een koopclub geworden? De jeugd zal nu ook wel een klap van achter krijgen als ze horen hoe intensief Ajax bezig is op de transfermarkt?

Maar dit is echt de ontbrekende schakel bij Ajax op dit moment. Goed gedaan.

31 augustus 2012 om 18:31

Veel concurrentie hoort nu eenmaal bij een topclub. Als de jeugd hier een klap van krijgt horen ze niet op het hoogste niveau thuis, simpel.

Ontbrekende schakel? Waarom een sneer uitdelen. Hij is gehaald voor de A jeugd zoals je kunt lezen.

31 augustus 2012 om 18:45

Dat over de ontbrekende schakel was sarcastisch en dat was zo te doorzien, alleen jij zag het niet.

31 augustus 2012 om 19:40

Concurrentie zit er toch ook wel in de jeugd lijkt mij? Of bestaan daar de selecties uit 11 spelers?

31 augustus 2012 om 20:08

Tuurlijk zitten er genoeg spelers in de jeugd, maar blijkbaar voor die posities niet goed genoeg en dus wordt er extern iets aangetrokken. Het is niet dat ze hem voor de lol kopen ofzo, er zit een goede reden achter.

Peskens, no shit, ik heb het wel door maar het heeft geen nut om je zo uit te laten. Jaloezie lijkt het een beetje op ons beleid, dat is voor jullie nog mijlenver.

31 augustus 2012 om 18:41

Begrijp je nou nog steeds niet, waar Ajax naar toe wil? Ajax zal altijd de eigen jeugd op de eerste plaats zetten, maar zodra er in het buitenland een exceptioneel talent rondloopt, die voor Ajax haalbaar is. Dan proberen zij die speler aan te trekken. Verder koopt elke club spelers, dus je opmerking voegt eigenlijk niks toe aan de discussie.

31 augustus 2012 om 18:48

Je bedoelt dat ze hun eigen jeugd terughalen zoals Babel,
Niks mis mee, maar dan moeten ze ook niet 1 maand geleden komen (o.a De Boer en Overmars) dat PSV een koopclub is en dat Ajax nu iedereen maar al te graag binnenhaalt, terwijl ze hun eigen jeugd een kans wouden geven.
Maar het zal financieel toch wel weer goed gaan.

Maar bestaat de jeugd niet alleen uit Denen, Erikssen, Fisher en nu deze jongen weer.
In de laatste jaren is er niet Nederlands talent echt ondekt en dat vind ik belangrijker dat je een Deens Talent hebt.

31 augustus 2012 om 18:58

van Rhijn ? Dijks? van der hart ? lukoki? geen talenten ?

31 augustus 2012 om 19:09

Ik vind het niet van het niveau De Boer, Bergkamp of Kluivert.

31 augustus 2012 om 19:19

@peskens-psv #102
"maar dan moeten ze ook niet 1 maand geleden komen (o.a De Boer en Overmars) dat PSV een koopclub is "

Heb je een bron?

want ik heb dat dan gemist...

31 augustus 2012 om 19:59

Nee maar hoe vaak breekt er een talent door van het niveau bergkamp, de boer of kluivert. Kan je mij 1 talent opnoemen in de afgelopen 5 jaar die dat niveau heeft? 1 talent in de eredivisie? Ajax had toen een geniale generatie, maar dat gebeurt helaas niet elk jaar.

31 augustus 2012 om 18:47

Wel een slimme koopclub dan die investeert in de toekomst en voor weinig geld veel binnen haalt ;

31 augustus 2012 om 18:56

Begrijp me niet verkeerd, ik zie liever ook Nederlandse talenten dan buitenlandse talenten. Maar niet elk Nederlands talent kan het niveau aan. Daarnaast spelen de talenten die het niveau aankunnen niet allemaal bij één club. Zo heeft elke club (ajax, Psv, Feyenoord, AZ) goede Nederlandse talenten rondlopen. Verder zijn er ook nog talenten die door Engelse topclubs worden aangetrokken..

Ajax zal de eigen Nederlandse jeugd echt wel de kans geven, Dijks, Denswil, Veltman, Klaasen, van Rhijn, Lukoki gaan wel hun minuten maken dit seizoen.

Overigens bedoelen ze met koopclub meestal, spelers halen voor het 1ste. Je kan niet ontkennen dat PSV dat de laatste jaren niet heeft gedaan. Narsingh, Mertens, Strootman, Tyton, Matavz, Manlev, Marcelo, Derijck, Toivonen, Wijnaldum, etc. Maar ik ben van mening dat elke club een koopclub is. Noem maar eens een club in de Eredivisie die geen spelers koopt.

31 augustus 2012 om 19:10

Nee, inderdaad. Daarom vond ik het destijds raar van De Boer om dat te zeggen.

31 augustus 2012 om 20:07

@peerkens-psv,
er zijn 15(!!!!) Mensen weggegaan! Dan mag je er toch 6 voor terug halen? of moet al die 15 opgevuld worden met jeugd? kan je heel de A1 doorschuiven! Verder zijn Cruyf en co nog maar net aan de macht, ze riepen al een hele tijd dat de jeugdopleiding niet zo goed was dat is niet binnen een jaar wel weer goed he, dat kost tijd!;

Prima, zeer interessante speler. Kijken wat dit wordt in de toekomst, ik verwacht veel van hem.

31 augustus 2012 om 19:51

Kan je misschien meer vertellen over deze speler omdat je veel van hem verwacht?

Snel 1 jaar in de jeugdopleiding doen, en dan zeggen dat die zelf opgeleid is

On: Heb hem nog nooit zien spelen, maar als dit ook een aanvaller/middenvelder is wordt de transfer van Babel steeds onbegrijpelijker

31 augustus 2012 om 18:29

dat is die ook, voor 1 jaar dan.. dat staat als een huis, feit is dat ajax hem een jaar lang veel gaat leren in de jeugdopleiding.. maar hij is natuurlijk al behoorlijk gevormd bij aalborg..

31 augustus 2012 om 19:24

Wat een onzin!
Wij zeggen over Boilesen, Fischer en Eriksen ook niet dat het eigen jeugd is, waarom over dan wel over Andersen?!

Van Rhijn, Aderweireld, Siem De Jong, Van Der Wiel, Lukoki, Vermeer, Dijks, Blind, Klaassen, Boerrigter, Koppers en Veltman zijn dit wel. (dan laat ik Denswil nog even weg, maar hij zit ook erg dicht tegen de selectie aan.)

Dit is gewoon een provocerende reactie van jou. We kunnen niet alles met jeugd doen, daarnaast is de jeugd niet na één jaar gerenoveerd. We zullen ver enkele jaren pas écht de vruchten plukken.

Aan jouw reactie te zien heb je je er niet echt in verdiept en lul je maar wat raak.

31 augustus 2012 om 20:29

Jij misschien niet, maar heeel veel Ajax supporters wel!

Heel veel lui kennen Andersen blijkbaar niet. Dit is serieus 1 van de grootste talenten uit Denemarken. Hij stond al zelfs bij meerdere clubs in de picture die hem op huurbasis al wilde hebben. Hij gaat er zeker komen, want hij is veelzijdig en zoveel techniek en balbeheersing. Goede passes en een harde trap in zijn benen. buiten dat hij nog 2-benis is,

Perfecte aankoop van Ajax. goed laten wennen en rijpen in het ajax cultuurtje en je heb er jaren plezier van.

alweer een buitenlander ???

et wordt straks helemaal deens daar

31 augustus 2012 om 18:37

Vreemde vraag of het een buitenlander is als je daarna zelf aangeeft dat het weer een Deen is!

on: Heel interessante speler! Hoop dat ze hem een jaartje rijpen en daarna kunnen inzetten, verwacht heel erg veel van deze jongen!

Ik volg het beleid niet meer zo.. Eerst moeten ze volgens Cruyff weer zelf gaan opleiden en vervolgens kopen ze de ene speler na de andere speler..

Of gaan ze dit ook weer eigen jeugd noemen?

31 augustus 2012 om 18:27

Ik wel.. je hoeft het ook niet te snappen.. komt wel tegen de tijd dat we tegen de 4de ster zitten.. to keep it simple... het is nu een overgangsperiode.. als je de hele jeugdopleiding op de schop doet krijg je daar vanuit je eigen jeugd over jaren pas profijt van.. spelers vanuit de dtje en ctje moeten nu nog volledig opgeleid en gescout worden volgens de nieuwe filosofie..

Dat gat wordt tijdelijk opgevangen met de nu aanwezige jeugd die het niveau aan kan en het aantrekken van talenten van andere clubs.. andersen krijgt een jaartje ajax opleiding en kan dan ingepast worden.. hij leert de tactiek kennen, het spelletje etc... leren oftewel opleiden voor een jaartje dus..

31 augustus 2012 om 18:31

Ajacieden en sterretjes, ik zal het inderdaad nooit begrijpen, gelukkig maar.

Succes met deze jongen dan.. We zullen zien over zes a zeven jaar..

31 augustus 2012 om 18:35

nee je snapt er inderdaad bar weinig van.. ik leg het simpel uit, maar ik denk dat je het niet wilt snappen omdat je het niet kan verkroppen..

31 augustus 2012 om 18:34

Bij een topclub hoort grote concurrentie, als er niet genoeg in eigen land is kijk je dus ook naar talent uit het buitenland. Deze jongen is 17, die wordt dus nog een aantal jaar bij Ajax gekneed ( lees opgeleid ). Wat zal het jou een worst wezen of wij het eigen jeugd of niet noemen?

Ook al aardig wat gekocht dit seizoen;
Toch zonde van die geweldige eigen jeugd waar jullie altijd met trots over hebben.
Of zouden ze dan misschien toch niet zo geweldig zijn zoals de meeste ajax "supporters" beweren.

ajax is lekker bezig vandaag! gaat weer goedkomen dit jaar zie ik alweer. 3 x op rij

31 augustus 2012 om 18:29

En dat beweer jij op een overschatte Babel een talent uit Denemarken?

31 augustus 2012 om 18:57

dat beweer ik op het team dat er nu staat.

31 augustus 2012 om 19:05

Hahaha, dan beweer ik dat jullie 3e worden

Denk dat ze in Denenmarken wel blij zijn met Ajax, al die spelers die daar worden klaargestoomd voor de top

Sommige gasten hier moeten of niet reageren of stoppen met provocerende reacties te plaatsen. Kijk maar wat er in de jeugdelftalen van ajax rondloopt. Dat zijn voornamelijk Nederlandse jeugdspelers hoor? Ik bedoel moeten ze dan alles intern oplossen en niks meer kopen? Is toch beter dat je een talent nu haalt, nu die relatief goedkoop is. Daarnaast haalt ajax alleen jeugdspelers uit andere landen die echt wat toevoegen!

on;
Mooie tranfer! Deze jongens schijnt echt een talent te zijn.. Hopelijk gaat die zich in nederland net zo ontwikkelen als eriksen/boilesen. Denk dat het voor hem ook heel relaxt is dat er al een paar denen spelen bij nederland!

31 augustus 2012 om 18:44

Ze beweren zelf altijd dat ze alles met eigen jeugd op kunnen lossen en ja dan krijg je dit soort reacties.
Maakt mij verder ook niet uit hoor al kopen ze er nog 10.

31 augustus 2012 om 18:53

Lijstjes of het is niet gebeurd.

Prachtige laatste transferdag. Vooral de gefrustreerde reacties van supporters van andere clubs laten mij zien dat we vast wel wat goeds hebben gedaan, anders reageren ze niet zo

Al die mensen die hier vragen stellen over het Ajax-beleid omdat ze Denen kopen zitten weer fout. Deense talenten gaan graag naar Ajax omdat ze willen proeven van de Ajax-methode. Ze zien hoe eriksen en Boilesen zich hebben ontwikkeld en willen dat ook meemaken. deze Andersen is weliswaar bij mijn cluppie AaB gevormd, maar bij Ajax kan hij veel meer leren, zeker als daar mensen als de Boer, bergkamp en Overmars rondlopen.

31 augustus 2012 om 18:53

Buiten dat lijkt het alsof mensen denken dat er ergens in de jeugd talenten worden tegen gehouden in hun ontwikkeling door deze 'denen'.

Echter als ze niet beter waren dan wat we hadden, waren ze nooit gekomen.
Maar goed iedereen moet een club haten en dat lijkt bij Ajax vrij gemakkelijk dus laat ze maar.

In 2 weken tijd heeft Ajax ineens uiterst slagvaardig op alle fronten geopereerd !
Met het alsnog vastleggen van Moisander en het halen van de 2 transfervrije spelers Poulsen en vandaag op de volreep nog Babel, heeft het technisch hart haar woord gehouden.

Bij monde van Overmars beloofde Ajax voor het sluiten van de transfertermijn een schitterende selectie te hebben samengesteld.
De drie genoemde namen voegen heel veel ervaring toe aan dit Ajax, precies waar velen op zaten te wachten. De jeugd is zeer talentvol maar mag niet verlangd worden het voortouw te nemen.
Nu is er een uitstekende mix van jong en oud.

Ajax is er klaar voor, ongelooflijk die overeenkomst met Babel. Hij zal zich een ruimschoots doen uitbetalen, want nu Sulejmani naar de achtergrond verhuist, kan Babel op de flanken en zelfs in de spits zichzelf doen verbazen door als supergemotiveerd prof z'n voeten te laten spreken.
Hij is nog altijd heel snel, precies wat op beide flanken een voorwaarde is.

Ook de jeugd er net onder is verrijkt door de komst van de komst van het 17 jarige talent Lukas Andersen.

Al met al in 2 weken tijd alsnog 3 direct/snel inzetbare spelers erbij. Sana was de week ervoor gekomen en toont zich deze eerste weken al een aanwinst.

Bravo Ajax....chapeau !!!

31 augustus 2012 om 18:56

ik heb nog eens wat opgezocht van babel en man, zijn schot is echt abnormaal goed.
echt keihard, doe dat 10x tegen de keepers in de eredivisie en er gaan er 8 in zonder dat je heel goed hoeft te mikken.
ajax is slim bezig.
vaak zie je bij clubs die niet veel te besteden hebben dat er inventief wordt omgesprongen met de mogelijkheden.
goed om te zien dat dat nu ook een keer bij ajax gebeurt ondanks de miljoenen van de cl etc.
(en ja ik weet dat er aangegeven is dat het financieel nog niet geweldig is maar er is nog altijd geld genoeg om waanzinnige aankopen te doen als je dat zou willen, gelukkig gebeurt dat niet meer)

Overmars had aardig gelijk gekregen dat Ajax in de laatste dagen zou toeslaan!
Ik ben er wel blij mee eerlijk gezegd voor 5/6 miljoen toch een 6/7 spelers gehaald. En een stuk of 15/17 zijn er vertrokken. Nog maar 1 echte groot verdiener in de selectie en dat is Sulejmani!

Toptransfer. Ga maar lekker haten op onze Denen.

Dit is zeker weten een jongen met heel veel potentie, laten we hopen dat ie net zo goed wordt als de oude Deens helden.

geweldig!
ajax is echt goed bezig.
goede spelers halen voor weinig geld en grote talenten halen voor over een paar jaar in de basis.
heerlijk dit nieuwe beleid

Weer een groot Deens talent naar Ajax, die kennen de Deense markt blijkbaar erg goed. Ben benieuwd of het zo'n groot talent is als men zegt. In de voetbalgames is het al een behoorlijk talent, eens kijken of die het bij het juiste eind hebben.

Hoppa! dat is Deen nummer 6 , blijkt ook eeen geweldig talent

Goed nieuw beleid van Ajax om jonge talentvolle spelers voor acceptabele prijzen te halen die precies in het spelsysteem van ajax passen. Met voormalige topspelers in de technische staf zullen deze spelers zich goed kunnen ontwikkelen waarna ze basisspeler en/of met winst verkocht kunnen worden. Daarbij zal ajax t.a.v. echte europese topclubs het voordeel hebben dat talenten eerder naar ajax zullen komen omdat ze bij ajax zich echt kunnen ontwikkelen en een eerlijke kans krijgen om in het 1e eelftal te komen

En dan noemen ze Vitesse een Handelshuis ... Hoop voor ze dat het wat is, heb zelf nog nooit van die gozer gehoord

Ik snap ook niet dat de fans er bij mee zijn... Staan al deze buitenlanders niet het Nederlands talent in de weg ?

31 augustus 2012 om 19:17

Ja Vitesse is een handelshuis.
Waarom? Omdat Vitesse als huis wordt gebruikt.
Waarvoor? Om mee te handelen, om spelers als Bony met winst door te verkopen en het verschil in eigen zak te kunnen steken.

Ajax heeft, zoals je waarschijnlijk niet hebt gemerkt, vrij veel spelers laten gaan sinds vorig seizoen. Dan is het niet vreemd dat naast het instromen van nieuwe jeugd (denswil, Dijks, Lukoki, Veltman, Koppers, Van Rhijn, Fischer) enkele gerichte aankopen worden gedaan. Deze aankopen zijn allemaal gedaan met het oog op bezetten van specifieke posities.

En om je vraag te beantwoorden over het Nederlandse talent: Nee dat staan ze niet.
Als we zelf betere jeugdspelers hadden waren de aankopen namelijk nooit gedaan.

Had een Chelsea bijvoorbeeld deze jongen gehaald, was de wereld te klein. Nu Ajax hem heeft gehaald is het opeens een topaankoop voor de toekomt. Wat hypocriet...

31 augustus 2012 om 19:23

Als deze jongen naar Chelsea was gegaan, had je gehoord: Die gaat nooit het eerste redden, zonde van zijn tijd, over een paar jaar weer terug bij af.

Waarom? Omdat ze bij Chelsea totaal niet op de eigen jeugd letten, parel van de academie Mceachran kan niet eens doorbreken, laat staan jongens die op hun 17e binnen komen wandelen.

Als deze jongen naar Ajax gaat, krijg je te horen: Die zal bij goede prestaties in de jeugd al snel bij het eerste minuten krijgen, investering in zichzelf en over een paar jaar mogelijk begeerd door een Europese topclub.

Waarom? Omdat ze bij Ajax kijken naar de eigen jeugd, spelers individueel beter willen maken en de trainers daarvoor beschikbaar hebben. Buiten het feit dat er talloze cases en praktijkvoorbeelden zijn van spelers die op jonge leeftijd bewust voor Ajax gekozen hebben, wat vervolgens goed heeft uitgepakt.

Hoop dat ik wat licht heb kunnen schijnen in die donkere tunnel van je.

Wat zit ik mij hier dood te lachen om die zielige reacties. Ajax is idd een nieuwe weg ingeslagen. Talent vroeg en goedkoop aantrekken en ze laten rijpen in de jeugd en ze door laten breken en met veel winst doorverkopen. Een groot talent scouten is heel wa moelijker dan zien dat Messi kan voetballen en die aantrekken.

En wat t verschil met engelse clubs is. Wij hslen ze voor norm salarissen en geven ze dpeelminuten en grote kans op doorbraak. In Engeland kopen ze liever een speler van 20 miljoen voor bank ipv een talent minuten te geven.

Ik ben benieuwd of hij het gaat maken.

Zou leuk zijn als Fischer en Andersen over een jaar of 2 op de vleugels spelen bij Ajax.

Mensen zetten deze aankoop niet in perspectief. Als je structureel meer dan 5 spelers uit eigen jeugd in je eerste elf hebt staan, daarnaast de bank voornamelijk vult met jeugdspelers dan ben je een opleidingsclub. Echter, Ajax heeft deze zomer afscheid genomen van een stuk of 15 spelers die of niet goed genoeg waren, of teveel verdienden of de stap wilden maken omdat ze er klaar voor waren. Geen enkele club kan daar dan 15 jeugdspelers neer gaan zetten. Dat is gewoon heel jong Ajax, om een voorbeeld te noemen. Daarvan weet je dat er een aantal niet zover zijn/nooit zover zullen komen. Dus moet je aankopen doen. Zoals het ook in het beleid staat: Als je in de jeugd niet een capabele vervanger hebt rondlopen die er snel kan staan, dan moet je een speler kopen die dat wel kan.
Wat betreft deze Andersen, in jong Ajax is men niet tevreden over de jeugdspelers. Ajax heeft het geld om een toptalent te kopen, daar moeten we als Nederland zijnde blij mee zijn.

31 augustus 2012 om 19:26

Je hebt helemaal gelijk.

Het lijkt me ook meer dat die andere supporters zich zo op hun pik getrapt voelden omdat Ajax terug gaat naar de basis en ze niets liever zouden willen dan dat hun eigen club ook zulke prioriteiten stellen om een proces richting de top in gang te zetten.

Als ze dan zien dat Ajax een speler gekocht heeft staan ze op hun achterste poten en kwijl in de mondhoeken om hun gal te spuwen.

Treurig maar de echte Ajacieden kunnen er zeker wel om lachen.

Ajax doet dat toch wel goed hoor, die jonge spelers weghalen uit het buitenland (voor een laag bedrag in vergelijking tot het bedrag dat ze vermoedelijk een paar jaar later waard zijn) en deze rustig te laten brengen. Vraag me wel af wat er nou met zo'n jongen als Mats Rits gaat gebeuren. Dat was toch ook een top talent.

Ik vind dat Ajax maar wazig bezig is met zijn aankopen en scandinaviers. Hoe kun je nou zoveel buitenlanders binnenhalen bij een club die prat gaat op eigen jeugd. Staat haaks op de filosofie, en het past ook niet bij Ajax. Geef mij maar het beleid van AZ en Psv, focus op nederlands talent.

Zeker weten dit is echt een hèèl groot talent.

Heeft iemand Fm12 dan weet je het !

Wordt denk ik net zoiets als Eriksen

31 augustus 2012 om 19:43

Gaat altijd naar Wolverhampton Wanderers of die andere Oranje/mosterd-kleurige club uit Engeland.

31 augustus 2012 om 20:25

Haha ik koop hem altijd bij Psv of Feyenoord

31 augustus 2012 om 20:31

Heb je die Helenius ook weleens gekocht? Is die in FM ook zo goed als Andersen?

Bij Ajax wordt al gauw iedereen als talent beschouwd...owusu Abeye, Ebicilio, Godenzoon, Lukoki, Blind, Ozbiliz en zo kan ik doorgaan....niet dat ik het Ajax niet gun maar deze transfer geeft maar weer aan hoe het gesteld is met de jeugdopleiding en haar doorstroom.

31 augustus 2012 om 20:26

heeerlijk die afgunst.

ont; en de zoveelste gerichte aankoop van marc, hij is goed bezig en het beleid van johan word al meer en meer zichtbaar.

31 augustus 2012 om 22:08

@yahweh,
Geen onzin praten want ik als ajacied en vele mede ajacieden beschouwden Lukoki Ebecilio Jozefzoon etc niet al grote talenten; blind al helemaal niet haha! zal ik er een paar noemen? Let op: Denswil v Rhijn Dijks Fischer Andersen(), Boccara, el hasnaoui meleg tete vd boomen becker menig kishna, dat is een beetje A1 B1 etc

;; Het is ook een echte koopclub.
Marc laat hem flink buiten de broek hangen , nr tig alweer onder zijn bewind en nie de minste........
Wat mij betreft mag het 12 uur zijn want dat blijft maar kopen.

31 augustus 2012 om 20:29

idd.. miljoentjes hier miljoentjes daar,het houd maar niet op..

Nee ff zonder gekkigheid dit is gewoon een goede aankoop, word gezien als een van de grootste talenten (al wil dat nog niks zeggen) maar hij heeft de potentie en het moet blijken of hij het heeft om na de top door te stromen, ben benieuwd

31 augustus 2012 om 20:33

Gasten als jij willen of kunnen het niet begrijpen.
Dat is treurig maar eigenlijk heb je alleen jezelf ermee.
Succes ermee.

31 augustus 2012 om 21:38

Gasten als jij die mijn ,met een knipoog beginnende reactie, serieus nemen is pas echt treurig en moeten in therapie .succes daarmee.

31 augustus 2012 om 21:42

Gast je bent 42, berichten met knipogen zijn voor jongetjes van 7.
Sorry dat ik je reactie niet kan onderscheiden tussen alle andere kwalitatief laagwaardige comments.

Zo dat hebben ze goed gedaan. De nieuwe Eriksen misschien wel.
Ajax heeft echt profijt aan die Denen.
Sowieso voelen alle Scandinavische spelers hun prettig in Nederland en ontwikkelen zich heel goed altijd. Ze passen zich snel aan en spreek al heel snel de Nederlandse taal.
Hier heeft Ajax denk ik wel goed aan gedaan.
Ze hebben nu een hele brede selectie, dat moet ook wel als je in zo'n zware CL poule komt.
Is van der Wiel er nog trouwens ?

31 augustus 2012 om 20:33

Hele brede selectie? Voorbeeld? Cijfers?

@barcaajax, misschien dat jaloerse supporters jouw dag goed maken, jij met jouw reactie zeker de mijne!
Kun je voor mij opnoemen welke club, al 3 jaar op rij de beste jeugdopleiding van NL heeft. Gewoon op google zoeken!
Doet Ajax ook al de manier van trainen doorverkopen of zijn hier plannen voor, dacht het niet! Feyenoord heeft al jaren de beste jeugdopleiding van Nederland. Ken je feiten

1 september 2012 om 19:33

In Nederland ja, Europees word toch telkens weer de Ajax opleiding verkozen tot beste opleiding en daar hecht ik persoonlijk meer waarde aan. Nu wil ik niet beweren dat jullie jeugdopleiding slecht is want dat is ie zeker niet, maar het zou ook weleens fijn zijn als het een keer echt rendabel word anders heb je niets aan de nationale titel.

2 september 2012 om 18:55

Ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe het in Europa zit. Reageerde enkel op de reactie van barcaajax omdat in Nl die van Feyenoord het alk 3 jaar is. Het spreekt in ieder geval voor zich dat je niks aan een goede jeugdopleiding hebt als je geen kampioen wordt. Daar gaat het toch uiteindelijk allemaal om!

2 september 2012 om 19:21

Ahh ok dan interpreteerde ik jouw reactie verkeerd, het is niet alleen het kampioen worden maar natuurlijk ook het door verkopen van spelers voor grof geld. Kampioen worden en veel winst maken op je spelers is toch waar het omdraait. Waar ik opzich wel nieuwschierig naar ben is wat de verschillen zijn tussen jullie en onze opleiding, want beiden opleidingen hebben veel met elkaar gemaan. Beide werken met de visie van Cruijff en voegen daar nog hun eigen inbreng aan toe.

Nu ben ik alles behalve een Feyenoord fan maar het zou mooi wezen als jullie de jeugdopleiding ook op die manier ten gelde kunnen maken. Want hoe sneller jullie uit de financiele malaise zijn des te sneller zal de grote naam Feyenoord(wat het nog steeds is) ook weer in het voordeel van de club gaan werken met betrekking tot sponsors en spelers die wel willen komen. De competitie is toch wat flets zokang de twee grootste clubs van Nederland niet echt tow to tow kunnen.

ik vind dit super leuk. Ik ben blij dat er eindelijk een club is die progressief scout op Scandinavië. er zit veel talent en ik vind scandinaviers bij ajax altijd er goed ontwikkelen. ook is het wel grappig om te zien dat het halve team scandinavische roots heeft. leuk voor het voetbal in onze regio.

Moisander (fin), Poulsen, Eriksen, Boilesen, Schöne, Fischer, Andersen (dk) Sana, (swe) Sigthórsson (is)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren