Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Overmars: 'Voor Manchester City hoeven we echt niet bang te zijn'

Laatste update:

Frank de Boer sprak na de loting voor de groepsfase van de Champions League van een 'doemscenario' en aanvoerder Siem de Jong stelde dat Ajax 'niet zwaarder had kunnen loten'. Marc Overmars, directeur voetbalzaken bij de Amsterdamse club, is echter een stuk minder pessimistisch over de loting, waarbij Ajax werd gekoppeld aan Real Madrid, Manchester City en Borussia Dortmund.

/

"Je kunt van alles over een loting roepen: te zwaar of te simpel, maar ik vind dit een prima loting", zei Overmars tegen AjaxLife. "Voor Manchester City hoeven we echt niet bang te zijn, Nederlandse clubs doen het meestal wel goed tegen Engelse clubs. Ook de wedstrijden tegen Real Madrid zijn topwedstrijden op een topniveau. Dat willen we toch?"

Overmars beseft echter dat Ajax de borst kan natmaken: "Vorig jaar waren we heel dicht bij overwintering in de Champions League", zei hij. " Als je realistisch bent hebben we meer tijd nodig: vergeet niet dat we dit seizoen weer een jonge ploeg in opbouw zijn. Als je wil overwinteren in de Champions League, dan wordt dat met deze tegenstanders nu best lastig."

Vincent Kompany, de Belgische aanvoerder van City, reageerde via Twitter op de loting: "Het lijkt erop dat we geen makkelijke wedstrijden gaan spelen, maar het is zeker een goede poule voor de fans. Ik kijk er naar uit", aldus de verdediger.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Yup, en in Spanje pakken we ook 3 punten..

30 augustus 2012 om 21:29

Gewoon na 3 wedstrijden 9 punten en dan het B-elftal laten spelen!!

30 augustus 2012 om 21:30

Met een C - elftal winnen we ook elk duel

30 augustus 2012 om 21:37

Cr7, Carlos Tevez, Sergio Ageuro krijgen een moeilijke opgave tegen Daley Blind;

30 augustus 2012 om 21:46

Inderdaad. Misschien als we 3-4-3 gaan spelen dat we minder tegendoelpunten krijgen. Maar van Blind hoeven Ronaldo, Di Maria en Ozil niet wakker van te liggen.

30 augustus 2012 om 21:46

Ronaldo gaat wel Blind langs de meeste verdediger, misschien is Daley dan wel de aangewezen man om hem tegen te houden aangezien hij af en toe als een blinde verdedigd

31 augustus 2012 om 01:09

Ajax maakt inderdaad best een kans. Ze kunnen best 2e worden als alles meezit.
waarom niet eigenlijk. de bal is rond hé

Deze man heeft te diep in zijn ranja gekeken...

30 augustus 2012 om 21:35

En jij klets onzin. Het is helemaal waar, Ajax doe het goed tegen Engelse clubs. En Ajax is een jonge ploeg in opbouw en ja, Amsterdam wil topwedstrijden zien.

Geen makkelijke poule en geen enkele reden tot klagen. Wij zijn Ajax, wij willen voetballen en wij willen ons meten met de beste.

Of we winnen of verliezen en of ze misschien een maatje te groot zijn is een ander verhaal.

30 augustus 2012 om 21:49

@ Afcfokke

Haha het enige verschil is dat er nauwelijks Engelse spelers spelen, de enige die altijd speelt is Hart, voor de rest zijn de topspelers allemaal buitenlanders, de enige die jullie hoop geeft is Mancini.

30 augustus 2012 om 21:58

@milo:

Staat er nou 'tegen Engelse clubs' of tegen 'Engelsen' ?
Met alle respect, ben je nou scheel of bijdehand?

30 augustus 2012 om 22:20

Niet elke Engelse ploeg speelt op de zelfde manier. Manchester city heeft een heel andere speel stijl dan bijvoorbeeld Manchester United. Dat Overmars dit roept is puur om meer vertrouwen te krijgen. Want onze grote vriend Overmars weet ook dat de 18jarige helden van Ajax niet weten wat ze moeten doen als Aguero of Silva door de verdediging komt wandelen.

30 augustus 2012 om 22:42

Hmmm...

Vermeer... of Hart?

Blind... of Clichy?
Van Rhijn... of Zabaleta?
Moisander... of Toure?
Alderweireld... of Kompany?

Poulsen... of Barry?
Eriksen... of Nasri?
Serrero... of Da Silva?

Sana... of Aguero?
De Jong... of Tevez?
Lukoki... of Balotelli?

Ik heb qua Europees voetbal het beste voor met Ajax hoor, goed voor het NL voetbal. En kan nou niet zeggen dat m'n eigen clubje vanavond de NL eer heeft hoog gehouden. Maar hoogmoed komt voor de val, ga nou niet van dit soort dingen roepen als technisch directeur..

Nogmaals ik hoop het van harte hoor, maar ik ga gewoon uit van 2 punten uit 6 duels. Evenwel veel succes dit jaar!


30 augustus 2012 om 21:35

Hopelijk deed ie dat vroeger dan ook al, heeft marc toch wat mee bereikt.

Maar hij kan natuurlijk niet zeggen :tering wat zwaar, wij zittrn weer in de poule des doods. Maar wie weet kan ajax thuis nog een beetje stunten. Zijn in ieder geval wel topwedstrijden voor degne met passe partout (ik)

30 augustus 2012 om 21:51

Hoezo is toch logisch. lyon staat hoger in de ranking dan city en dat was toch ook twee vingers in dr neus. En real thuis toch ook weggespeeld. Sowieso doen Nederlandse clubs het altijd goed tegen engelse clubs. En aangezien mancity een engelse club is en ajax nederlands. Reken maar uit.

Wat een onzin. Ajax is kansloos. Hoe denk je dar andere clubs in de pool Ajax zien.gewoon puur doelsaldotje werken, slachtvee. Geen haat naar Ajax. Als Psv er had gestaan zelfde verhaal.

Wel prachtige clubs om tegen te spelen zeg. Jaloers.

30 augustus 2012 om 22:07

Natuurlijk zien City en Real Ajax als de minste in deze poule, dat is toch prima? Kansloos ben je nooit en opgeven doe je maar achteraf. Niemand hoeft iemand uit te leggen hoe de kansenverhouding zal komen te liggen.
Maar volgens mij stunte Psv nog bij tegen Milan enkele jaren geleden. Hoop doet leven.

30 augustus 2012 om 22:46

Ajax lijkt nu op een kleine, blaffende Chiwawa die erg bang is van die grote Pittbulls.

31 augustus 2012 om 00:45

Want we hebben vorig jaar niet van 'grote broer' Manchester United gewonnen die toen gewoon bijna met hun sterkste elftal speelden terwijl wij enkele belangrijke geblesseerden hadden??? Daarnaast moet je meer dan alleen de titel lezen want dat heb je volgens mij niet gedaan.

31 augustus 2012 om 03:34

Steeds maar die wedstrijd aanhalen. De EL interesseerd Engelse clubs echt niets. Gerrard zei een aantal jaat geleden liever 4e te worden dan de EL te winnen. Ajax is zowel thuis als uit compleet kansloos tegen City. Dat is toch ook logisch, die club heeft de laatste 2 jaar netzoveel uitgegeven als alle eredivisie bij elkaar de afgelopen 50 jaar.

Natuurlijk hoop ik dat Ajax die neppe club met 4-0 naar huis stuurt maar goed

En voor Real Madrid dan zeker ook niet.. City heeft gewoon een van de beste selecties van de wereld, face it. Geld of geen geld, die selectie hebben ze gewoon.

30 augustus 2012 om 21:46

Maar waarom moeten ze bang zijn dan?
Ajax heeft niks te verliezen en hun hebben alles te verliezen.
Of moet hij maar zeggen dat ze de witte vlag gaan gooien?
De supporters willen dit en de club wil dit.

30 augustus 2012 om 22:00

Je moet Real niet vergelijken met City, Real is nog 3 klasses beter, tegen Real is Ajax altijd kansloos(gewoon 0% kans), tegen City zullen ze nog wel een kleine kans hebben, die zijn zwak, kunnen niet eens van Napoli winnen

30 augustus 2012 om 22:04

Nou als real zo speelt als tegen getafe dan wint Ajax gewoon van ze.

30 augustus 2012 om 22:13

Ja, en als ze zo spelen als tegen Barcelona wordt Ajax simpelweg gedeklasseerd. Vooral kijken naar een wedstrijd ja..

30 augustus 2012 om 22:17

Dan heeft Ajax inderdaad een kansje om te winnen, maar het probleem is dat Ajax niet zo kan spelen. Getafe speelde bij vlagen afbraak voetbal van je welste, Ajax daarentegen wil en moet omdat ze niet veel anders gewend zijn altijd vooruit voetballen en dan ben je gewoon kansloos tegen ploegen als Real Madrid. Als je als ploeg minder bent maar wel goed georganiseerd met z'n allen kunt verdedigen en je tegenstander een beetje uit de tent kunt lokken heb je een kansje tegen dit soort teams, maar helaas liggen hier niet de kwaliteiten van Ajax dus is de vergelijking die je maakt niet juist.

30 augustus 2012 om 22:21

Real is geen 3 klasses beter. Het niveau van City ligt niet zo ver van Real vandaan als dat je denkt.

30 augustus 2012 om 22:51

Dat doe jij nu toch ook?!

Overmars met alle respect: Kijk eerst naar de opstelling van een team voordat je er iets over zegt:
Aguëro, Balotelli , Kompany , Dzeko , Tevez en Hart om er een paar te noemen. En een heel belangrijke zin : In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

30 augustus 2012 om 21:30

Denk je dat Overmars dom is? Overmars heeft zelf een grote carriere gehad en is zeer begaafd in het denken. Overmars weet ook wel dat City, groter is als Ajax en Ajax kleiner is als City. Maar je moet schijt hebben en gaan. Misschien door deze mentaliteit wordt het wat.

30 augustus 2012 om 21:31

Yep of je wordt in het Etihad Stadium voor schut gezet maar op zich heb je best gelijk deze mentaliteit kan best werken.

30 augustus 2012 om 21:31

Toch me twijfels over dat begaafd denken na deze uitspraak van hem. Je plek kennen is ook gewoon goed en niet erg.

30 augustus 2012 om 21:39

Jezelf wegcijferen is verwachtingen wegnemen is prestatiedrift laten verdwijnen.

Als je je plek al kent is stijgen wel moeilijk he.

30 augustus 2012 om 22:06

begaafd in het denken!!! laat me niet lachen Mark is een slaafje van Johan Cruijff.

30 augustus 2012 om 22:15

owen weet je wat triest zou zijn? iemand in de positie van overmars die na de loting in de media verschijnt met de mededeling dat ajax niet eens hoeft te starten. dan had je ook lopen janken waarschijnlijk en geroepen dat hij niet het goede voorbeeld geeft. sommige mensen zijn gewoon altijd op zoek... overmars zegt geen woord teveel, heeft bovendien iets meer recht van spreken dan jij of ik, vergeet dat niet.

30 augustus 2012 om 21:42

kijk naar Basel verleden jaar tegen Man U.
Wie had dit ooit verwacht.
Een off day van Man City, wat geluk en alles kan gebeuren.

30 augustus 2012 om 21:49

Hou toch op met die middelmatige namen wij hebben Blind achterin

30 augustus 2012 om 23:00

Juist niet kijken naar de opstelling. Gewoon met lef bluf en snelheid voor je kansen gaan. Zo ging het vroeger ook. De tegenstander maakt niet uit. Team beats money.

31 augustus 2012 om 00:48

Het elftal van Milan 2 jaar geleden gezien die in de eerste wedstrijd in Amsterdam weggespeeld wrden en er met pijn en moeite nog onverdiend een gelijkspel uit sleurden na later in Milaan zelfs te verleizen. Natuurlijk word het heeeel moeilijk maar Overmars zegt toch ook nergens dat we wel even gaan winnen. De selecties van PSV en RKC wel eens tegenover elkaar gelegd? Volgens mij ging daar ook verreweg de zwakste selectie er met de winst vandoor. Het is moeilijk zeker...maar niet onmogelijk en dat zegt Overmars.

Haha harde worden ouwe, maar we moeten gewoon elke wedstrijd er in gaan of we schijt hebben. Boeie, ze zijn toch 10x groter en hebben 10x alles meer en beter. Maar daarom juist, moet je schijt hebben en er vol voorgaan. Geen respect aan de clubs geven, gewoon gas geven.

30 augustus 2012 om 22:12

Het wordt een hele opgave om niet laatste te worden in de poule, maar ik denk niet dat we eindigen met 0 punten. Bij een thuiswedstrijd tegen City of BVB zit er misschien ene gelijkspelletje in.

Je kan ook overdrijven, want heb je gezicht wel gezien tijdens de loting.
Jammer voor Ajax natuurlijk word moeilijk om te overwinteren, acht de kans wel zeer klein.

Meent hij dit nou? City loopt over hun heen, over iedereen trouwens in de eredivisie.

David silva who are ya.

We have Sana

30 augustus 2012 om 21:42

Yeah right xd

Stoere woorden van Overmars, maar hij kan moeilijk de waarheid gaan zeggen (namelijk dat Ajax kansloos is en maximaal met heel veel mazzel een punt of twee gaat pakken).

30 augustus 2012 om 22:40

@agag
Ik snap serieus niet dat iedereen denkt dat Ajax slechts 1 of 2 punten gaan pakken met geluk!... We zijn echt niet verdoemd om al die wedstrijden te verliezen en vooral tegen de minste van de overige drie teams (borussia Dordtmund) is het wel mogelijk om één wedstrijd al dan niet beide af te sluiten in een winst!

31 augustus 2012 om 03:38

Je onderschat Dortmund echt volkomen. Zij hebben Bayern vorig jaar 2x van de mat gespeeld. BvB is echt een heel goed team en 3 klassen beter dan alles uit de eredivisie.

Manchester City ... nee dat stelt inderdaad niet veel voor, hebben ook niet zoveel goede spelers ... Heeft die Overmars gezopen of zo ???? Onnozele uitspraak dit.

Nu begrijp ik 1000000000000% waarom iedereen Ajacieden altijd arrogant noemt.. het is niet alleen de spelers of supporters.. maar ook mensen in het bestuurd etc.

Dit zijn niet de woorden van een man die realistisch is of logisch nadenkt.

30 augustus 2012 om 21:32

Je neemt zijn uitspraak een beetje te serieus denk ik...

30 augustus 2012 om 21:37

Het is de directeur voetbalzaken bij Ajax Amsterdam.. tuurlijk neem ik de uitspraken serieus.

30 augustus 2012 om 21:32

Vertel dan? Ajax moet schijt hebben aan hun, laat zien dat je ook wat kan voetballen. Nee, je moet lekker afwachten en je zelf het mes op de keel zetten. Gewoon gas geven en kijk maar wat het wordt. City heeft trouwens amper ervaring in de CL, we zagen het vorig jaar. Maar ik ga het niet goed praten, ze zijn allemaal beter als Ajax.

Maar jij hebt zeker ook de mentaliteit, dan maar het mes op de keel en overgeven. Gewoon gaan en het er beste van maken. Dit is toch geweldig deze wedstrijden. Mijn CL kaarten waren al besteld gister.

30 augustus 2012 om 21:36

Je moet ook het beste ervan maken.. maar dit slaat nergens op. Je kan ook heel wat anders zeggen en wat realistischer maar toch strijdvaardig overkomen. Frank De Boer maakt tenminste grapjes etc. Die weet ook dat het voorbij is.. maar opgeven? Dat zal hij nooit doen.. dat is het juiste voorbeeld.. niet dit.

30 augustus 2012 om 21:42

@ac_milan22

Wat moet je dan zeggen, ja kansloos. Maar laten we het beste er van maken. Misschien kunnen we keer gelijkspel er van maken. Waarom is dit niet het goede voorbeeld. Volgens mij is dit topsport en topsporters willen het hoogsthaalbare en zijn niet bang voor iemand.

Wij kennen geen grenzen en de sky is the limit en die is hoog. Realisme is leuk, maar je moet ook durven. Zoiets zal Milan is moeten doen, met hun bejaarde elftal achterin.

30 augustus 2012 om 21:46

Bejaarden elftal?

Hoelang kijk je al geen Milan? Gemiddelde leeftijd van de aanvallers zijn bijvoorbeeld 22 ongeveer..

Middenvelders zijn met Nocerino,boateng,montolivo,de Jong,konstant,traore,flamini etc. ook niet oud..

De verdediging met Didac Vila,acerbi,abate heb je ook genoeg jongens tussen zitten...

Ambrosini,antonnini,bonera,mexes en Yepes kun je nog oud noemen.. maar zelfs hun zijn niet echt oud.. wake up..

Het gaat trouwens niet over Milan!!!!!! Waarom word Milan er elke keer bij gehaald in elke topic???


Edit:

Je kan zeggen.. we blijven ons spel spelen ongeacht de tegenstander.. je kan zeggen dat we vertrouwen hebben in eigen spelers.. maar niet dat je niet onderdoet voor City of we hoeven niet bang voor hun te zijn en dergelijken..

30 augustus 2012 om 21:50

@acmilan

Omdat jij een Milan supporter bent en we mogen Milan als voorbeeld gebruiken. We hebben het over durven voetballen en dat zal Milan is moeten doen. We zagen het vorig jaar in de Champions League. Meneertje karatakid Zlatan wist wel dat Milan de CL kon winnen. Moeten we hem ook alle poten van zijn stoel afzagen. Milan had een goede selectie en kon het best winnen.

Vind het jammer dat mensen Ajax zo belachelijk maakt. Terwijl hun eigen Nederlandse clubbie of in het buitenland het veel slechter doet. Ajax heeft een gezond beleid en Europees doen ze het vaak niet onder subtoppers van top competitie in Europa.

30 augustus 2012 om 22:19

@ac_milan22

"als je realistisch bent hebben we meer tijd nodig: vergeet niet dat we dit seizoen weer een jonge ploeg in opbouw zijn. Als je wil overwinteren in de Champions League, dan wordt dat met deze tegenstanders nu best lastig."

Dit vind ik realistisch genoeg. Vorig seizoen kregen we ook Manchester United voorgeschoteld en toen waren we terecht ook niet bang, want we gingen nog bijna door.

Marc Overmars weet ook wel dat zij een betere selectie hebben, maar daardoor hoef je nog niet bang te zijn.

Jij legt hem nu gewoon woorden in de mond, want ik kan nergens vinden dat hij zegt dat Ajax niet onderdoet voor City.

30 augustus 2012 om 21:33

Hier zaten de meeste Ajacied op te wachten... Een hele domme uitspraak om ze valse hoop te geven.. De bal is rond ja, maar om nou te zeggen dat je City niet hoeft te vrezen? Je kan de spelers om een andere manier motiveren toch..

30 augustus 2012 om 21:37

ik denk niet dat de meeste ajacieden niet nu opeens hoop zullen hebben omdat overmars dit zegt. Maar het is zeker wel motiverend voor de spelers als je zeit dat de staff vertrouwen heeft in jou

30 augustus 2012 om 21:43

Wacht maar.. straks zul je heleboel van zulke reacties lezen: "overmars heeft gelijk.. we doen het altijd goed tegen Engelse clubs". hmmm..

Op deze manier jou spelers motiveren? okok.. apart.. Waarom nie zo: "city is een zware tegenstander, maar ik heb vertrouwen in mijn spelers.. We gaan er voor.. "
of: "We zijn kampioen van Nederland we spelen om te winnen ongeacht tegen wie..."

Maar deze man zegt dit met zo'n overtuiging he.. Hij houdt zichzelf en de fans echt voor de gek.

30 augustus 2012 om 21:48

Haha je naam is 'blink182' en je hebt het lef om iets of iemand dom te noemen. Sorry hoor maar als je (net als acMilan22) echt niet ziet dat 'hoop doet leven' wens ik je veel sterkte in het leven.
Bij tegenslag moet je vechten. Niet op je rug gaan liggen.

30 augustus 2012 om 21:50

ja het is geen handige uitspraak, dat wel. Maar ik denk niet dat overmars echt denkt, pff city die pakken we wel even

30 augustus 2012 om 21:52

Hoezo iets of iemand? Heb ik iemand dom genoemd? That is not how I roll.

Ik noem niemand dom!

"een hele domme uitspraak om ze valse hoop te geven"..

en wat heeft mijn naam blink 182 er mee te maken? Wat krijgen we nou weer lol.

30 augustus 2012 om 22:03

Een uitspraak is iets, dus ja je noemt iets dom. En wat je naam er mee te maken heeft: die komt minimaal dom over. Dus als jij iets dom gaat noemen, ben je bij voorbaat niet serieus te nemen. Snappie-vous?
Hij leek mij vrij simpel maargoed, misschien is dat het verschil wel juist.

30 augustus 2012 om 21:34

het ding is dat mensen als jij (en mensen die dat zeggen) te veel waarde hechten aan dat soort zinnen en zinnen als "als je wil overwinteren in de Champions League, dan wordt dat met deze tegenstanders nu best lastig." gewoon compleet vergeten of negeren.

iedere keer de focus op het woord "arrogantie" als er een uitspraak wordt gedaan terwijl er in hetzelfde gesprek ook nuance wordt aangebracht dan vind ik dat nogal jammer en zeer onterecht.

overigens vind ik dat je nooit bang moet zijn voor je tegenstander, niet bang zijn of daadwerkelijk verwachten dat er een goed resultaat wordt gehaald vind ik namelijk ook nog een wereld van verschil!


30 augustus 2012 om 21:36

Dit heeft niks met arrogant te maken hoor. Maar gewoon geloof ik eigen kunnen. Maar ja joh he. Laten we het maar weer arrogant noemen.

Nou ja je kan zeggen wat je wilt over Overmars maar hij heeft wel ballen.

Cojones!

30 augustus 2012 om 21:52

Als hij echt ballen hebt dan schrijft hij zichzelf, Jonk, de Boer en Bergkamp ook in voor de CL. Zullen Man City is ff laten zien wat " de oudjes " nog kunnen.

Ligt er aan hoe gemotiveerd City is denk ik. Vorig jaar had Ajax ook redelijk gedaan tegen United. Ik denk dat Ajax moet hopen op de 3e plaats maar dat dat al heel moeilijk gaat worden. Ik hoop in ieder geval leuke wedstrijden te gaan zien.

luister niks is onmogelijk als je het nu al opgeeft kan je net zo goed niet aan dit toernooi beginnen al die mensen die dit zeggen hebben zeker hun psv in de eu waaaaaauw goed hoor

Er zijn ook weinig mensen hier met een beetje vertrouwen.
Gooi de handdoek maar alvast in de ring, weet je wat, ga niet eens spelen.

Echte supporters noemen ze dat, sorry hoor.

30 augustus 2012 om 21:34

Luister. We zijn kansloos, dat weten we. Moeten we dan als Fredje Slis methode gebruiken. Of gebruiken we de Amsterdamse schijt methode er vol voor gaan? Ik denk dat we gewoon schijt moeten hebben en laten zien wat we kunnen. Misschien komt er iets moois uit, en neem de opmerking van Overmars niet al te serieus.

Iedereen weet hier, dat het mission impossible 5 is. Maar dat maakt het nog niet kansloos, je moet wel een droom hebben. Maar de droom wordt wel minder realistisch als je denkt.

30 augustus 2012 om 21:36

Ajax is helemaal niet kansloos.
Wat stelt Dortmund dan voor in de CL. Helemaal niks en waarom zouden ze nu wel beter presteren.
3e worden is haalbaar als je de eerste wedstrijd goed afsluit.
2e worden is moeilijk, maar wellicht hebben ze nu eens het geluk mee.

30 augustus 2012 om 21:43

Je snapt peskens reactie niet eens. Hij zegt in zijn reactie precies hetzelfde als wat jij met je reactie probeert te zeggen.

Dortmund is ook te sterk voor Ajax, vrees ik. Ajax heeft een goede instelling, maar daarmee win je het niet van deze ploegen.

Hahahahaha, Ja ok met andere woorden bedoeld hij gewoon! Hij, Bergkamp en De Boer gaan spelen in de Basis 11! Hahaha Dan is het Mancity wel te verslaan he. Wij Ajax zijn nu gewoon de Underdog soms pakt dat goed uit. En laten we met zijn allen Hopen op overwintering op minimaal de EL! Want alles Ajacieden hier op voetbalzone, dan gaan wij voor de EL finale in eigen huis.

Oke ik snap dat je zegt van er zijn kansen bla bla bla net als wat F. de Boer zei in de Persco. Maar dit is wel overdreven hor. City is gewoon een top team. Die mee gaat strijden om de Titel van de PL en de CL. Dan kan je niet zo zeggen dat we effe van winnen.

30 augustus 2012 om 22:13

Dat zegt hij toch ook niet, dat ze gaan winnen..? Man lees eens. Dat noemt zich een Ajacied! Nota bene snapt Peskens hierboven als Psv'er wel hoe het zit. Verdikkie wat moet je toch met al die mooi-weersupporters.
Toon eens een beetje karakter zeg.

Wat voor pillen slikt Overmars? Doe mij die ook!

30 augustus 2012 om 21:37

Gezond verstand heet dat. Je bent niet per definitie een gestoorde pillenslikker, als je een rare dappere uitspraak doet.

Hoe zal jij tegen deze clubs spelen, met een mes alvast op je keel. Kom maar op, wij willen niet voetballen, want jullie zijn zoveel beter. Serieus man, gaan en gaan laat zien wat je kan. Je moet niet respect hebben naar een tegenstander. De tegenstander moet respect hebben naar jou.

Zo begon Ajax ook in 95, respect moet je krijgen en verdienen. Het wordt moeilijk ik weet het als supporter, maar je moet je niet laten neerleggen bij nog geen gespeelde wedstrijden.

mooie uitspraken van overmars en de spelers, maar ze weten wel dat ze tegen city en real max 2 of 3 punten kunnen pakken. Ben wel blij met hun mentaliteit, zo krijgen we iig mooie wedstrijden

Nu al lachwekkend, wat een kansloos figuur die overmars..

30 augustus 2012 om 21:39

Ja kansloos figuur hé. Wat heb jij bereikt in je leven? Overmars heeft na een succesvolle voetbal carrière. Een goede zakelijke carrière opgebouwd. Bovendien niemand zal Overmars vergeten als de snelste buitenspeler ooit voor het Nederlands elftal en in Europa als een geweldige voetballer.

Wat respectloos figuur ben je toch. Nederlanders vergeten snel na een iets te blije reactie van Overmars zijn status. Zouden we zoiets ook over Van Hanegem moeten zeggen?

30 augustus 2012 om 21:57

Je hebt volkomen gelijk ik sluit me bij je reactie aan. Maar ik denk dat
Rotterdammert (De naam zegt het al) niet op zijn zachts gezegd pro ajax
is. Maar ik denk dat hij erop doelt daat het een kansloos reactie is van
Overmas en daar moet ik hem gelijk ingeven want ik denk niet dat Ajax
Man City makkelijk van de mat rolt.

Edit: Ik zal overmars nooit vergeten in zijn tijd bij arsenal ongelooflijke goeie voetballer maar met deze reactie is hij toch wel een klein beetje doorgeslagen.

30 augustus 2012 om 21:40

We kunnen niet allemaal zo succesvol zijn als jij...

Ach... Het worden gewoon allemaal ontzettend taaie wedstrijden. Ik moest er wel om lachen toen we geloot werden tegen de Kampioen van Engeland, Spanje EN Duitsland. Als je dan gaat doe het dan tegen waardige tegenstanders en niet tegen "mindere" !

De meeste reacties hierboven lijken enorm veelbr op de reacties van voor de wedstrijd tegen Man U.

Veel succes Ajax.

30 augustus 2012 om 21:43

klopt, ajax zou zelfs weggespeeld worden door het C team bla bla bla.
het is gewoon ieder jaar hetzelfde en het is onderhand nogal sneu.
natuurlijk weten we dat we weinig kans hebben maar de overdrijvingen van de niet ajacieden hier zijn weer absurd.
ach ja, leedvermaak is het beste vermaak zeggen ze en vele mensen hebben dat nu al maar dit soort leedvermaak vind ik maar erg sneu, zeker als er dan ook weer herhaaldelijk sprake is van provocaties.

ajax moet gewoon iedere wedstrijd willen winnen en ajax moet niet bang zijn voor de clubs.
of ze een goed resultaat kunnen halen is een 2e maar dat wordt dan ook niet gezegd.
frank was boos na de uitschakeling tegen united met de reden dat het team bang was voor de grote naam manchester united.
ja united speelde met een B team etc. maar ajax moet niet bang zijn zoals overmars zegt, angst is je slechte raadgever en overmars die op hoog niveau gespeeld heeft snap dat tenminste in tegenstelling tot vele mensen hier...

yeah sure...

Ze kunnen niet eens winnen van de B elftal van City.. dus ja en real is ook bijna misson impossible.
Dortmund zie ik nog wel falen zoals de vorige keer.

30 augustus 2012 om 22:33

Dat werd vorig jaar ook gedacht over Manchester United.;

Je moet geen enkele tegenstander vrezen! waarom ga je als sportman dan het veld in? Hang dan maar gelijk je kicksen op!

Nederlandse ploegen praten zich teveel een complex aan in Europa, vaak merken ze veel te laat dat ze meer kans maken dan ze dachten... hun raadgever? Angst!

30 augustus 2012 om 21:40

Nee maar je kan ook realistisch denken?

30 augustus 2012 om 21:41

Wat heeft dat te maken met voor instelling je in het veld komt?
Het is realistisch dat je gaat verliezen als je met angst in de benen gaat voetballen ja..

30 augustus 2012 om 22:07

Ik ben het volledig met je eens! Altijd maar dat calimero gedrag, dat hadden de belgen ook een tijd lang en dat brengt je nergens. Wat meer vertrouwen in je eigen kunnen mag best wel. Tegen Madrid afgelopen jaar hebben we 2 wedstrijden prima gespeeld. Met een beetje meer geluk en wat minder angst konden we zomaar een overwinning pakken. Nu zorgen dat je tegen Dortmund zoveel punten pakt als mogelijk. En zoals Overmars al zei zijn we absoluut niet kansloos tegen City. Moeilijk ja, maar zolang wij een goed collectief vormen tegen al die individuele sterren en clubs als Queens Park Rangers,en Southhampton het City al moeilijk kunnen maken zie ik niet in waarom Ajax dat ook niet kan.

Lol, in de tijd dat Overmars voetbalde hoefde ze misschien niet bang te zijn van Manchester City, nu ligt dat wel anders. Wakker worden meneer Overmars, dit is 2012 en niet 2002. Ajax heeft gewoon een onmogelijk opdracht, hier in totaal 7 punten halen (wat al enorm veel is) zou een puike prestatie zijn van Ajax.. Daarnaast zijn behaalde resultaten van het verleden ook geen garantie voor de toekomst..

30 augustus 2012 om 21:44

Maar Sa2juve, ik neem aan dat jij een gezond verstand hebt. Kleinere Engelse clubs winnen zo en dan van City. Als iedereen zich bij voorbaat kansloos tegen over hun opsteld. Dan kan je net zo goed stoppen als club zijnde.

De kans is klein dat we doorgaan een stunt zal leuk zijn. Daar mee bedoel ik het winnen van wedstrijden. Even serieus, je gaat toch niet voetballen met een mes op je eigen keel en het er bij neerleggen. Wat is dat voor mentaliteit zeg.

30 augustus 2012 om 22:08

Ajax heeft toch ook al verloren tegen kleinere teams in Nederland, die zijn nog minder dan de 'kleinere' clubs in Engeland. Je hoeft je natuurlijk niet bij voorbaat kansloos te achten, elke match begint met 0-0. Maar hoe het hier staat verbaasd mij dat toch, zeker van een Overmars.

30 augustus 2012 om 22:15

Jaja, dat weet ik wel. Wij willen terug naar de top van Europa. Wij willen minimaal de groepsfase door. Als we dan als watjes zo gaan optreden wordt het nooit wat.

Ajax is een topclub en kijk is wat voor gasten er nu rond lopen daar. Allemaal Europese toppers en legendes in diverse competitie. Overmars, en Bergkamp zullen nooit vergeten worden in Engeland. Frankie zal nooit vergeten worden in Barcelona.

Meer tijd?? Meer geld zul je bedoelen.

Ajax gaat het topniveau niet bereiken als er bij de Eufa niets wordt veranderd aan de regelgeving. Als onze spelers echt goed beginnen te worden dan worden ze weggekocht door buitenlandse topclubs. Zo kun je bijna ieder jaar opnieuw beginnen. Dat geldt voor alle Nederlandse clubs. Het is essentieel dat er iets als de 6 5 regel komt en universele financiele regels voor alle voetbalclubs. Wetgeving maakt het echter enorm lastig om dit te bewerkstelligen. Zeker iets als het verbod op 'kinderhandel'.

De loting is in mijn ogen hartstikke mooi. Ik baal alleen van Real Madrid, voor de 3de keer al achter elkaar. Dan had ik liever Barcelona gehad. Wij kunnen ons verheugen op prachtige tegenstanders, maar om nou te zeggen dat we een aardige kans maken gaat mij als fan zelfs te ver. Met wat geluk kun je verrassen, maar daar hoef je niet van uit te gaan. Ik ben wel benieuwd hoe we ons gaan presenteren ten opzichte van Manchester City en Borussia Dortmund.

30 augustus 2012 om 22:24

Helemaal met je eens, tegen Barcelon is schitterend, tegen Real is aardig. En tsja, over aansluiting bij de top kennen we de eisen en de wenspaketten. Ajax moet gewoon genieten van deze topwedstrijden, optimale leermomenten inbouwen en met haar op de tanden elke wedstrijd in gaan. Laat de bal het werk maar doen, ook jongens van 40miljoen moeten achter een balletje aan als hij lekker rond gaat.

Ik neem je niet meer serieus eigenlijk zins die deal van narsingh was ie al een lacherttje voor me.

On:volgens mij die man zit aan de Haze kijk ze ogen dan!
Gaat je goed Ouwe

Volgens mij heeft Overmars zich wat moed ingedronken voor deze uitspraak, want dit is dronkemanspraat. Of heeft deze man gewoon geen verstand van de werkelijkheid? Lachen dit...

Ja, dat zou ik ook zeggen als ik de td van een club was geweest. Feit is dat Ajax het enorm moeilijk gaat krijgen, tegen alle drie de tegenstanders. Ik vrees voor een vierde plek voor ze.

Worden makkelijk eerste in deze poule.

Heel goed gezegd overmars. Ajax gaat gewoon de CL winnen. Ik ga er vanuit dat dit seizoen te doen moet zijn. De CL winnen is toch wel reel met dit team van Ajax want ze hebben vrijwel de beste selectie van Europa. Bovendien zijn Real en Manchester City een van de slechtste teams van hun land.

Als Ajax deze poule doorkomt, dan moeten we zeker voor de Champions league winst gaan en denk dat het ook wel kan! Ik vind dat Ajax weer eens de Champions league moet winnen!

Gewoon knallen, niks te verliezen!

Ik snap dat je voor niemand bang moet zijn, maar ik kan Overmars niet meer serieus nemen.... Mits het een serieuze reactie was... ;-)

Ik snap niet echt waarom iedereen zo verbaasd reageert op deze uitspraak. Hij zegt niks raars hier. Hij zegt ook dat het moeilijk gaat worden in deze poule. Sinds wanneer moet je echt bang gaan worden van andere ploegen? Dat we niet bang zijn hoeft niet te betekenen dat we verwachten dat we winnen.

Maar goed sommigen horen ook alleen maar wat ze willen horen.

Ajax is nu de dikke underdog, dat is ook al een voordeel op zich. Vorig jaar tegen Real, die Mourinho had bijna 2 punten in Amsterdam achtergelaten (als de grens geen zonnebloemolie in zijn ogen had gehad) en Ferguson ging zelfs in zijn eigen Theatre of dreams 2-1 koppie onder. Onderschatting is dodelijk, en wellicht het dodelijkste wapen wat Ajax heeft in deze poule.

30 augustus 2012 om 21:47

Jouw reactie is het meest realistische dat ik hier heb gelezen. Onderschatting heeft wel meer grote clubs de das om gedaan. Voorbeelden genoeg dacht ik zo.

Ach ja we weten in ieder geval waar we aan toe zijn!

Het lijkt mij heel mooi als City om te pesten speciaal Guidetti bij de selectie houd om hem vevolgens tegen Ajax op te stellen. (mits hij dan natuurlijk weer fit is) Zovan, kijk deze speler komt bij ons niet aan bod en mag gewoon weg maar omdat we weten dat hij Ajax kan oprollen stellen we hem eventjes op. En dat terwijl hij eigenlijk 5de of 6de keus is. Overmars moet trouwens vooral door blijven gaan met zichzelf voor de gek houden, poppenkast dit ...

Getafe wint van Real waarom zou Ajax dat dan niet kunnen lukken? Southampton scoort er 2 tegen City waarom zou Ajax dat dan niet lukken? Tuurlijk weten wij als supporters en ook Frank, Marc en de spelers dat het enorm lastig word en bijna onmogelijk. Maar niks is onmogelijk. Als we met 11 man er 110% voorgaan alle wedstrijden geloof ik echt niet dat we met 0 punten eindigen.

Net of wij geen goede spelers hebben. United uit 2-1 winst, Milan uit 2-0 winst, thuis tegen Real 2 onterecht afgekeurde goals anders win je.

Als we bijvoorbaat al zeggen dat we kansloos zijn zijn we dat inderdaad.

30 augustus 2012 om 21:46

Laat die mensen maar praten, die hebben er echt geen verstand van. Je kan zo ook voor een deel mental zwak noemen. Je laat je toch niet bij neerleggen zo snel. Er mag toch gestreden worden en laten zien wat je kan. Ik vind het onbegrijpelijk hoe mensen zo snel makkelijk denken.

Het wordt moeilijk. ja pech! Dan maar gewoon voetballen en kijken wat het wordt. Jammer dat zo tekst van Marc er snel uit het verband wordt getrokken.

Marc is een topgast en heeft veel verstand van zaken. Jammer dat zoiets niet wordt gerespecteerd.

30 augustus 2012 om 21:56

Liever onderuit in de Champions League tegen Real, City en Dortmund dan onderuit in de EL tegen die tegenstanders van Twente en Feyenoord. Helemaal Feyenoord fans zie ik hier lachwekkend reageren. Tja.. scheelt toch 15 miljoen.

31 augustus 2012 om 03:45

Twente is door

30 augustus 2012 om 22:04

Omdat dit de Champions League is en Real in de poule des doods zit zoals
iedereen dat zo mooi beschrijft. Dus Real en City nog beter hun best doen om
überhaupt nog te kunnen overwinteren. Dus ze zullen niet in hun "b" ploeg
aantreden omdat dat gewoon te riskant is in deze Poule als je weet dat de andere Concurrenten wel winnen van Ajax en dan kan jij niet uitblijven. Maarja.. hopen mag altijd. Maar je moet wel realistisch blijven en dat is Marc Overmars niet.

Nee idd Overmars bang zijn heeft namelijk geen zin. Je weet toch al dat je verliest

Haha die Overmars toch. Ik zag hem nog tijdens die loting heel bang kijken en
nerveus zijn handen wrijven. Hij probeert gewoon de ploeg gerust te houden lukt
hem niet iedereen weet dat Ajax geen schei van kans maakt om te overwinteren
in de CL

ON Vind het jammer dat VZ alleen reacties van het Ajax kamp laat horen
er zijn ook mensen geïnteresseerd in wat andere ploegen van de loting vonden

De bal is rond...... Wie weet stunten we wel. 7punten wie weet.............. 1995 hadden we alleen Rijkaard als grote man.. Weet natuurlijk dat ik mag dromen. Maar er zit wel wat in.. Want wie kom overmars. de boer.litmanen. kluivert. Niemand. Dus de bal is rond. Zowiezo mooie wedstrijden voor de deur... Weet nog wel tegen milaan uit.. Stonden er ook voor miljoenen op het veld tegen milaan.. Kom maarb op.........

Pfff Marc leeft nog in het seizoen 94-95 ofzo.. Met dit materiaal maken we gewoon geen schijn van kans. Iedereen van ons moet zijn dag hebben, en iedereen van de tegenpartij moet een offday hebben. En als je het mij vraagt is juist Dortmund de grootste outsider die andere teams gaat verassen.

Ik heb er heel weinig vertrouwen in, we mogen meer dan blij zijn als we van de 0 afkomen. Ik had, wanneer ik manager was van Ajax, deze loting niet zonder te morren geaccepteerd. Dit vraagt gewoon om een keiharde onderzoek, deze loting is alles behalve logisch.

Tuurlijk, ajax wint wel ff tegen city geen probleem

Balletje kan raar rollen in de arena maar dan moet het hele stadion vol zitten met gasten net als in vak 410 enzo en niet die stropdas /provincie supporters die alleen bij goed spel achter hun club staan dan alleen geef ik ze tegen dortmund een kans en tegen die andere twee wat goals minder tegen.

Jammer dat iedereen zo onrespectvol naar Ajax praat. Dit zal wel een haat wezen naar de club toe. Een uitverband getrokken reactie en men moet Overmars een pillenslikker noemen of een doorgedraaide arrogante Amsterdammer.

Misschien komt het omdat hun eigen clubbie niet door zijn in de Europa League. Ik weet het niet. Maar er is één ding zeker, Ajax moet gewoon lekker hun spel spelen en winnen. Een reactie van Overmars betekent nog niet dat Overmars spreekt voor ons. Overmars heeft een beeld van iets, mijn beeld is dat Ajax het moeilijk krijgt en waarschijnlijk 4e wordt.

Maar ik heb wel een fantastische wedstrijden in mijn stadion de Arena.

Manchester City? Nooit van gehoord.

Wat moet marc dan zeggen?
'we moeten bang zijn voor Manchester City'.

De 2e alinea spreekt alles uit de 1e alinea tegen.. beetje apart.

Gaat Marc zelf weer spelen dan? Natuurlijk hebben we alles te vrezen tegen dit team, met hun belachelijke aankopen... Ik denk dat Ajax 6 vreselijke wedstrijden gaat krijgen...

Dat arme ajax.. Overmars is niet gek, maar wat moet hij anders roepen? We zijn volstrekt kansloos? Dat kun je natuurlijk niet zeggen voor de camera, maar hij weet wel beter dan dit.
Desalniettemin prachtige wedstrijden, maar ergens toch zonde dat ze wederom Real geloot hebben. Heb dat na twee jaar op rij wel gezien, maar helaas er komt nog een 3e x bij. United of Barcelona was leuker geweest wat mij betreft.

30 augustus 2012 om 22:09

Je kunt beter niets roepen of reëel zijn en zeggen dat Ajax waarschijnlijk kansloos is.

30 augustus 2012 om 22:14

Hij kan zeggen: "op papier zijn we kansloos. Ajax kan niet meer vechten tegen ploegen die jaarlijks meer dan honderd miljoen kunnen uitgeven. We gaan met veel positieve energie en enthousiasme deze loodzware wedstrijden tegenmoet. We zullen knokken voor elke cent."

Zoiets zou hij toch ook kunnen zeggen? Mijn probleem als trouwe Ajacied is dat Cruijff en nu ook Overmars niet realistisch zijn. Ze geven aan de fans valse hoop. Met het huidige klimaat is elke Nederlandse club kansloos zeker als ze er alles aan doen om zo min mogelijk geld uittegeven...

Nou Overmars ik wens je succes tegen C.ronaldo, Özil, Silva, Aguero, Tevez, Reus, Gotze, Lewandowski, Sergio Ramos, Casillas enzovoorts

30 augustus 2012 om 22:21

Rustig aan, wij hebben Sana!

laat city maar eerst wat presteren in europa!..

je kunt wel goede stal vol ras paarden hebben,maar of ze altijd van een schimmel winnen dat is een 2de!...

en als mr.baloteli speelt...ben ik benieuwd of city 90 minuut volmaakt met 11 man ;

Wat een misplaatste arrogantie en minachting voor City, de kampioen van de beste competitie ter wereld. Als je de selecties vergelijkt dan is Ajax volstrekt kansloos. Domme uitspraak van Overmars waaraan hij, vermoed ik, nog regelmatig zal worden herinnerd.

Dappere uitspraak van Overmars waar ik me enigzins wel in kan vinden. We hebben het vorig jaar gezien tegen Manchester United, toen achtte iedereen Ajax ook kansloos. Toch slaagden ze erin om het United moeilijk te maken en wonnen we op Old Trafford. Het zal vooral een geweldige ervaring worden voor de jonge selectie van Ajax. Ik ga ervan uit dat het in ieder geval vermakelijke wedstrijden gaan worden en met wat geluk sprokkelt Ajax nog wat punten af van de topploegen.

Haha Marc Overmans heeft waarschijnlijk aan de whiskey gezeten na de loting.

Overmars: "als je realistisch bent hebben we meer tijd nodig: vergeet niet dat we dit seizoen weer een jonge ploeg in opbouw zijn."

Dit is nou precies waarom ik Cruijff en z'n maatjes dagdromers vind. Ajax heeft niks meer te zoeken in de hedendaagse maffia en geldsmijtende realiteit. Je kan bouwen tot dat je er dood bij neer valt. Ajax is in de cl kansloos. Zeker voor de laatste fase.

Dat we nu door uefa genaaid zijn met een onmogelijke loting weet zelfs de grootste Ajax hater, maar als we een beetje pech hebben krijgen we 6 nederlagen, speelt Eriksen een goede campaigne en komt Real of Manchester City hem volgende zomer ophalen. En dan Marc? kunnen we weer 'bouwen'.

We kunnen gewoon niet groeien als Anita na een goed half jaartje z'n 'droomclub' weet te vinden. Ik snap echt in welke wereld Cruijff en Overmars leven. De speler en de rijke oliesjeik hebben alle macht naar zich toegetrokken. Het enigste waar Ajax nog op kan hopen is een titel in Nederland. Wie weet kunnen we met wat geuk een jaartje in de el stunten. Daarna krijgen wij als fans toch weer onze nachtmerrie als elke 'ster' ineens naar het buitenland moet.

Het zou echt grappig zijn als ik 5 december de telegraaf open doe en er staat:

Ajax stunt weer tegen Real Madrid. En gaat als 1ste door de Poule met 18 punten

Iedereen op VZ zou dan stil zijn behalve de Ajax fan

#overwinteren is belangrijker dan winnen!

30 augustus 2012 om 22:16

5 december.... ff denken wat was er dan ook weer altijd te doen in ons land?
O ja ik weet het al p 5 december worden sprookjes waar. Voor de kleintjes althans.
Kansloze missie maar wel heerlijke potten.
Een jaloerse psver

30 augustus 2012 om 22:22

21 punten... yeah right...

Iets beter tellen de volgende keer ;

30 augustus 2012 om 22:30

heb het al verbeterd meneertje wijsneus!

30 augustus 2012 om 22:43

Haha. Als je iets wil doen, doe het dan goed.

Hangt er een beetje vanaf hoe City dit seizoen tegen de CL aan gaat kijken want ze hebben aangegeven dat de Premier League de prioriteit heeft maar dat ze de CL ook serieus gaan nemen , als je ze vorig seizoen zag dan denk je dat Ajax wel een kans maakt maar in het Etihad Stadium waar niemand kan winnen zie ik de kans klein in.

Als City met een B-team komt dan is Ajax normaliter alsnog een maatje te klein en ze hebben wel vee kwaliteit ingeleverd en ik vind Moisander nou niet echt een goeie vervanger voor Vertonghen , een degelijke verdediger maar geen topper en in de breedte zijn ze in mijn ogen niet beter geworden.

Hahahaha die marc heeft hij vanochtend de gel niet in zijn haren gesmeerd maar in zijn ogen?
Wat een grappenmaker.
Gewoon onder ogen zien dat dit nagenoeg onmogelijk wordt.
Maar dat geeft toch niet .Ik zou als supporter voor de kassa liggen voor alle 6 de wedstrijden heerlijk toch ook al heb je er niks te zoeken.
Liever zulke potten dan tegen fc cluij of zoiets.

30 augustus 2012 om 22:26

Ik had liever gewild dat we tegen mindere ploegen lootte en zo door konden gaan naar de volgende ronde. Dan komen de goede clubs vanzelf wel en heb je money in de pocket.

En btw,
waarom zou hij zeggen dat we uiteindelijk met 0 punten achterblijven? Dat zou niet echt vertrouwen uitslaan richting de spelers/supporters.

30 augustus 2012 om 22:28

Dat ben jij weer. Het resultaat is belangrijker dan het stadion of de tegenstander volgens mij ben jij gewoon jaloers dat jou club al jarenlang niet meer de CL badgeop haar mouw kan dragen. Ajax is het al gewent om tegen Real te spelen en ook te verliezen. Het mooiste zou zijn overwinteren maar 3de en Europa league en in je achterhoofd bewaren dat de Europa league finale in Amsterdam is geeft je nog meer kracht om daar daadwerklijk te staan.

30 augustus 2012 om 22:51

@steazzy-gunner

Heb je het tegen mij? In dat geval:

Ik ben pas 15, daardoor heb ik niet de 'prachttijden' van Ajax (bewust) meegemaakt. Dat had je kunnen weten, maar rekenen is niet je sterkste vak heb ik al begrepen.

Met deze poule maak je amper kans om als 3de te eindigen. Daarnaast geef je Ajax in een gunstigere poule geen kans om door te gaan, maar komen ze wel even in de finale van de EL? Denk je echt dat het uitmaakt waar de finale gespeeld wordt? Ze doen sowieso al hun stinkende best!

Ook met overwinningen en gelijkspellen kan je (voor Nederlandse begrippen) veel geld verdienen. Daar heb je meer kans op in een gunstigere poule.

Wel ironisch dat een Arsenal supporter dat post, over de CL.

30 augustus 2012 om 23:17

Nee ik had het niet tegen jou maar tegen Stratsumseind. Maar nu je
toch begint.

Met je laatste zin sla je de plank volledig helemaal mis. Sinds jij bestaat
heeft Arsenal zich continu geplaats voor de CL. Dus ik weet niet
wat je daar mee wil zeggen.

Kijk maar naar Bayern die deden kostte wat het kost hun stinkende
best om de finale van de CL vorig jaar te halen het geeft echt wel een
impact als je dan verliest. De spelers zijn het nog steeds niet te boven
gekomen en de fans ook niet. Wat is nou mooier voor een club dan
een Europese titel in eigen huis te winnen. Dat kunnen niet vele clubs
je na zeggen. Toch of vindt je niet!

Haters. Wat moet Overmars anders zeggen? Dat we ons net zo goed terug kunnen trekken want we we zijn toch elke wedstrijd kansloos? Gewoon de huid duur verkopen en als we 1 zege boeken en/of 2 gelijke spelen zal het al een fantastische prestatie wezen

Ik denk dat we tot de conclusie kunnen komen dat het een zwarte dag is voor het Nederlandse voetbal ?

Ik zal ook niet bang zijn voor Manchester City hor..

Meter zo'n magere aanval van City tegen zo'n sterke verdediging Ajax hoef je je geen zorgen te maken

Het was inderdaad echt te zien aan zijn gezicht dat hij het niet erg vond dat ze City hadden geloot..nottt!!!
Zijn gezicht trok helemaal weg dus ik weet niet wie hij hier probeert te belazeren....
Worden wel lekkere wedstrijden om naar te kijken..
Ik denk eindstand "
1 Real
2 City of Dortmund ( Niet onderschatten )
3 ( zie 2 )
4 Ajax

Hoe kan Overmars dit zeggen? Volgt hij het Engels voetbal niet ofzo? Je speelt eten de 3 kampioenen van de grootste competities en hij denkt dat Ajax kans maakt tegen de kampioen van Engeland? Spelers als Hart, Kompany, Touré, Silva, Tevez. Wie wil in daar tegen over zetten?

Wat professioneler opstellen was wel op zijn plaats geweest, had gekozen voor de underdog. Nu ga je kei hard op je smoel wanneer je verliest..

Ajax moet absoluut niet bang zijn van de Engelse kampioen... Tja, dan heeft Ajax dus ambities om de halve finale in de CL te halen want ik denk wel dat dit een doelstelling is bij de Engelse landskampioen.

In zijn functie moet je vertrouwen uitstralen maar een uitspraak zoals deze , die is er zo ver over dat ze ongeloofwaardig wordt en daardoor ook zijn doel voorbij schiet.

Over Dortmund wordt niet gesproken terwijl die gasten toch al twee jaar tereke de titel uit München houden...

Genieten zou ik zeggen, trachten te stunten en de schade beperken wanneer de tegenstander echt te sterk is.

Super affiches, en wie weet wat er mogelijk is... natuurlijk ga geniet eerste worden in deze poule, maar derde is niet onmogelijk hoor, alsje dat niet geloofd hoef je er niet aan te beginnen. Beetje bluffen kan geen kwaad hoor...

Hij heeft wel de juiste insteliing. Een echte sportman. Je kansen zijn nooit nul. Als je er niet meer in geloofd, heb je de wedstrijd zonder te spelen al verloren.

Dit jaar had Ajax het in elke poule moeilijk gehad en was de kans aanwezig geweest om 4e te eindigen. Nu krijgen we in ieder geval 6 leuke affiches en wie weet kan Ajax voor een stuntje zorgen. Het is een jonge ploeg en wie weet hoe enkele zich zullen ontwikkelen in de CL.

31 augustus 2012 om 00:30

Inderdaad, vind ik ook, is toch beter dan tegen zulke slaapploegen zoals Lille met die afschuwelijke stadions en uitstraling.

Gewoon knallen!!! Ajax is de beste, die mindset moet weer terug, en als we dan toch op onze bek gaan, gewoon met mooi voetbal.

Ik heb het Ajax van weleer in Europa nog meegemaakt, hoewel de verhoudingen nu wel ziek verstoort zijn was het in die tijd niet echt veel anders, Ajax moest altijd opboksen tegen de 'groteren'.

Het ding was, om de zoveel tijd verraste Ajax altijd Europees, geweldig positiespel en veel bravoure, winst voor Ajax tegen het grote Milan of grote Madrid, was toen niet veel anders.

Verschil was natuurlijk wel dat Ajax diens spelers langer vast kon houden en toewerken aan wat moois om de zoveel jaar.

Maar ik denk dat Overmars gewoon weer toe wil werken naar deze spirit, hoewel ze momenteel nog niet zo ver zijn dient er toch gewoon weer een arrogant Ajax op te staan, een gedachtewisseling naar het oude. Bang zijn geeft aan dat je je gaat verschuilen en dat resulteert vaak in afschuwelijke afbraakwedstrijden. Respect? Ja, maar angst? Nee!

Daarnaast speelt Ajax nog steeds om de zoveel tijd gewoon goed en verrassend voetbal waar ze zeker wel indruk mee kunnen maken. Ook vorig jaar vond ik ze in fasen gewoon goed spelen tegen Madrid.

Wat een onzin die iedereen hier uitkraamt zeg. Er is een verschil tussen realistisch zijn en jezelf bij voorbaat kansloos achten en Ajax is absoluut niet kansloos in mijn opinie en met een beetje geluk en lef kun je best wel wat punten behalen in deze poule. Moeilijk ja.... maar zolang teams als Qpr, Southhampton, Getafe en wat duitse middenmoters City, Dortmund en Real lastig kunnen maken dan zie ik niet in waarom Ajax dat ook niet kan.
City vind ik geen collectief die hoge ogen gaat gooien in de CL, Real kunnen we het ook moeilijk maken als de scheidsrechter dit keer meezit (zie de laatste 2 x tegen Real heeft Ajax prima gespeeld). Dortmund schat ik ook hoger in dan Ajax op het moment maar dat zegt niets over 180 min. gezien.

Gewoon zorgen dat we zoveel punten als mogelijk kunnen behalen tegen Dortmund, hopen dat de overige teams veel punten van elkaar afsnoepen. dat ergens onderweg onderschatting plaats vindt bij City of Real en dat we daar ook een enkele punt van kunnen meenemen. En hopen dat de laatste wedstrijd voor de tegenstander een formaliteit is en we een B, C of D elftal ( in het geval van City) elftal tegen komen.

Ik zie het met vertrouwen tegemoet. Kan alleen maar meevallen en wel vaker is gebleken dat de ploegen waar je geen stuiver voor geeft zomaar kunnen verrassen (zie Apoel Nicosia die de kwartfinale CL haalt afgelopen jaar, Een PSV wat 6 a 7jaar terug zomaar plots op de drempel zat van de finale, een onbekend jeugdig elftal vol met 'onbekende namen toendertijd' als Sneijder, van der vaart, van damme(?) en ibrahimovic die het grote Arsenal en Valencia toen voetballes gaven en zomaar uiteindelijk op maar 30 sec. van de halve finale CL strandde tegen AC Milan. Ik kijk er naar uit om al die reacties hier te lezen wanneer Ajax het verbazingwekkend goed heeft gedaan (naar hun mogelijkheden.)

Wat moet ie dan zeggen?? We zijn kansloos we moeten doodsbang zijn en we kunnen beter helemaal niet aan die CL beginnen????

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren