Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Mooi als we weer een aantal spelers kunnen laten debuteren in Ajax 1’

Laatste update:

John van den Brom, Adrie Koster, Marco van Basten, Aad de Mos, Louis van Gaal, Pieter Huistra: ze hebben allemaal een ding gemeen. In het verleden waren ze coach van Jong Ajax. Tegenwoordig is de 46-jarige Gery Vink trainer van het beloftenelftal van Ajax. Voor het tweede elftal van de Amsterdammers, bekerwinnaar, begint het nieuwe seizoen maandag met een duel tegen landskampioen Jong FC Twente. Winnen is belangrijk, maar spelers opleiden en klaarstomen voor het eerste staat centraal.

“Dat moet al vanaf de F-jes”, laat Vink optekenen op het digitale thuis van Ajax. “In mijn fase, de laatste fase van de jeugdopleiding, moet ik tegen Frank de Boer kunnen zeggen als hij een bepaalde speler wil: ‘Hier Frank, neem hem’.” Maar ook het winnen van duels is belangrijk. “Winnen hoort ook bij je opleiding. Dat gaat prima samen. Als een speler zich goed doorontwikkelt en beter is dan de rest, kan hij het verschil maken tegen andere tegenstanders. Als iedereen beter wordt, ga je vanzelf winnen.”

Wanneer is het seizoen voor Vink geslaagd? “Ik zou het mooi vinden als we weer een aantal spelers kunnen laten debuteren in Ajax 1, dat is voor mij het ultieme. En het is meegenomen als je aan het einde van de competitie een goed resultaat behaalt.” De aanpak verschilt, zo benadrukt Vink. “De ene keer heeft iemand een schop onder zijn kont nodig en een andere keer juist een aai over zijn bol. Het is de afwisseling. Soms moet je meedenken en moet je je kwetsbaar opstellen. Dat is iets waar de groep maar ook het individu behoefte aan heeft.”

Ajax heeft de beste jeugdopleiding van Nederland

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goed uitgangspunt, heel duidelijke filosofie.
Je moet alleen nooit uit het oog verliezen dat er 2 kanten zijn, zie het ajax van 1994-1996, een prachtmix van supertalenten(die je misschien nooit meer krijgt) en ervaren rotsen in de branding!

6 augustus 2012 om 13:20

Juist. Talenten moet je koesteren en de kans geven om door te breken, maar dit moet wel gebeuren met ondersteuning van ervaren krachten die de jonkies bij de hand nemen. Het is te gek dat Eriksen wordt gemist om zijn ervaring! Er moet ook nog doorgeslagen worden met het gebruiken van eigen jeugd, prachtig dat er tegen PSV 9 zelf opgeleide spelers stonden, maar daar zaten geen ervaren krachten tussen en het is daardoor een beetje doorgeslagen. Ik hoop dat Ajax er nog snel in slaagt om ten eerste ervaring in de ploeg te krijgen (mathijssen?) en echte buitenspelers die een man uit kunnen spelen en een goede voorzet kunnen geven. Sigthorsson heeft gister amper een bal gehad.

Het verlies van Vertonghen en ook Ooijer, met al zijn ervaring, moet niet onderschat worden.

Ajax moet eens de jeugdopleiding van Real Madrid in de gaten houden. Daar zitten vaak briljantjes tussen en Madrid laat die spelers vaak wel gaan, in tegenstelling tot Barca. Soldado, Negredo, Mata, allemaa ex Madrid.

6 augustus 2012 om 13:33

Dus spelers ie op 16jarige leeftijd naar ajax komen vind jij zelf opgeleide spelers?

6 augustus 2012 om 13:40

Volgens de fifa regelementen wel ja. Dan moet je 3/4 jaar in de jeugd gespeeld hebben. Maar om jou te plezieren, nee het is niet allemaal zelf opgeleid er zijn er ook een aantal gedeeltelijk zelf opgeleide spelers bij.

6 augustus 2012 om 13:46

De Fifa opleidingsvergoeding bij transfers gaat over opleidingsjaren van 12 tot 23. Waarbij de jaren tussen 16 en 23 twee keer zo zwaar tellen als de jaren onder 16. Dit omdat spelers na hun 16de volgens de Fifa het meeste leren.

Kennelijk vinden de 'experts' dus dat de toegevoegde waarde van de opleiding na de 16 groter is.

6 augustus 2012 om 14:32

ajax heeft een zeer goede opleiding maar Feyenoord heeft toch net die talenten die wat beter zijn en doorbreken

6 augustus 2012 om 14:47

Feyenoord heeft inderdaad ook een hele goede jeugdopleiding, maar welke talenten vind jij echt beter dan die van Ajax dan? Clasie is goed, de Vrij ook maar de rest valt allemaal wel mee. Anachbar, die spits (weet niet of ik het goed spel) schijnt ook een hele goede te zijn. Castaignos, Fer en Wijnaldum zijn weg maar maken ook (nog) niet de ontwikkeling door die iedereen verwacht had.

Bij Ajax heb je Eriksen, van Rhijn die echt aan het groeien zijn en met Anita, Alderweireld spelers die binnen enkele jaren een grote transfer zullen maken. Het is heel moeilijk om aan te geven welke jeugdopleiding beter is; bij Feyenoord stroomt nu meer door uit noodzaak en verlaten talenten snel het team, erg jammer waardoor je ook niet kunt vergelijken op grote transfers naar het buitenland. Maar dat de jeugdopleidingen van Ajax en Feyenoord tot de beste ter wereld behoren is geen twijfel.

Laten we inderdaad hopen dat er weer talenten doorbreken, maar het hoofdpunt is nu ervaring erbij halen. Want zonder die ervaring worden de talenten toch minder snel top dan met ervaring denk ik.

6 augustus 2012 om 13:17

Klopt een speler a la Ooijer zou wel goed zijn voor de jonkies van ajax

6 augustus 2012 om 13:38

@ Dogukan033,

Ja, spelers als Andre Ooijer zijn zeker uitstekende mensen om die jonge spelers van Ajax te begeleiden, maar ik denk dat die mensen die er nu zijn bij Ajax, als Wim Jonk, Dennis Bergkamp, Frank De Boer, etc die jonge spelers ook uitstekend kunnen begeleiden.

On:

Ik hoop dat Ajax toch weer iets krijgt van de periode 1994-1996, maar ik ga er niet echt vanuit dat dat gaat gebeuren.

Ik hoop dat Ajax ook weer zo'n mix krijgt van jonge talenten en ervaren spelers.

Dit zijn de spelers in mijn ogen die door kunnen breken bij Ajax: Dico Koppers, Ruben Ligeon, Ricardo Van Rhijn, Joël Veltman, Joeri De Kamps, Mats Rits, Jody Lukoki, Nick De Bondt, Sinan Keskin, Peter Leeuwenburgh, Stefano Denswil, Viktor Fischer en Abdelmalek El Hasnaoui.

Mats Rits, Viktor Fischer en Nick De Bondt, zijn dan niet volledig opgeleid door Ajax, maar ik zie ze wel doorbreken bij Ajax.

6 augustus 2012 om 13:41

Klopt alleen iedereen behalve de boer zitten niet in de kleedkamer, Ooijer was namelijk ook een belangrijke schakel in de kleedkamer. Daar hoop ik ook vurig op, wie weet gebeurt het!

6 augustus 2012 om 13:44

Het is natuurlijk makkelijk om eigen jeugd op te stellen als ze het niveau niet aankunnen.
Vermeer, Blind, Ozbiliz.

En nog een paar redelijke spelers d'r bij:
De Jong, Dijks, v. Rhijn. Anita.

Het is dan wel eigen jeugd, maar ik zie geen jongens die later de top gaan halen.

6 augustus 2012 om 14:02

Mats Rits en De Bondt weten anders heel goed te verbergen dat ze goed genoeg zijn voor Ajax... Die 2 vallen echt vaak uit de toon in de wedstrijden die ik heb gezien. Niet alles uit de jeugd van Ajax gaat het automatisch wel even redden in het eerste.

Ik kom geregeld op de Toekomst, maar ik denk dat jij een beetje te positief bent over de jeugdspelers. Fischer en Denswil zijn voor mij zekerheidjes, maar bij de rest moet ik het allemaal nog maar zien.

Ik hoop overigens dat Kishna snel 100% fit wordt. Een speler die in potentie alles heeft om onze vaste linksbuiten te worden.

6 augustus 2012 om 14:12

Voor iedereen is het duidelijk dat blind en ozbiliz hem niet gaan worden. Maar in tegenstelling tot hun kunnen Dijks, Van Rhijn en Anita grote jongens kunnen worden die misschien de top bereiken

6 augustus 2012 om 14:44

@rochester

Ik denk dat van dat lijstje (rits en de Bondt moeten het eerst nog in Jong Ajax laten zien vind ik, hetzelfde als Leypo zegt) alleen deze een stap hoger dan Ajax later aankunnen:
van Rhijn, De Kamps, Lukoki (twijfelgeval, hij moet o.a. aan zijn voorzet werken), Keskin, Leeuwenburgh (al is dat moeilijk te zeggen bij keepers op die leeftijd, maar hij heeft echt wel potentie), Denswil en Fischer.

El Hasnaoui ken ik niet zo goed.

Mensen ik ben het helemaal eens dat het belangrijk is om met veel jeugdspelers te spelen.is heel goed.
Alleen moet je de goede mix vinden waarmee je ook kampioen kan worden.en zeker een club als ajax moet dat.
Ik heb voor mij het idee dat hij nu niet goed is.

Eigen jeugd is heel belangrijk maar niet heilig

6 augustus 2012 om 13:26

Dat zie je mijns inziens toch niet helemaal goed, natuurlijk gaat er nu een storm van kritiek losbarsten dankzij de “vernedering” gisteren tegen Psv. Het afstemmen van de juiste mix tussen talent en ervaren krachten is wel aanwezig. In principe hoef je alleen een goede LCV te vinden en je selectie is rond. Ga maar naar waar gisteren de onervaren mannen stonden. De linksback positie met Mitchell Dijks, was veruit de beste man aan de kant van Ajax, speelde een prima pot. Hoef je echt geen ervaren jongen neer te zetten Dijks heeft namelijk de kwaliteiten die nodig zijn bij Ajax 1. De rechtsback positie met Van Rhijn, ook hij speelde verdedigend een prima pot Mertens was nergens. Aanvallend kon het beter maar verdedigend was prima. Ook hier heb je dus geen andere speler nodig. Op het middenveld staat alles eigenlijk al goed. Anita als Cvm, De Jong op Ram, en Janssen op Lam. 3 spelers die al heel lang meelopen in de eredivisie. Linksbuiten stond Fischer, maar normaliter staat daar uiteraard Boerrigter die kwalitatief veel meer brengt dan Fischer. In de punt staat Sigthorsson hoef je ook geen andere speler te hebben. En op rechtsbuiten staat normaliter Sulejmani of Sana en geen Ozbiliz. Dan houd je alleen Blind nog over die gewoon per direct eruit gehaald moet worden.

Je kan je dan afvragen of het talent wat doorstroomt van het gewenste niveau is maar als ik kijk hoe Dijks en Van Rhijn eigenlijk de enige twee spelers die “nieuw” zijn in de selectie hebben gespeeld is dat gewoon van het gewenste niveau. We zijn gisteren overklast door PSV maar dat kan in mijn ogen met Eriksen, Boerrigter en een andere LCV zo weer anders zijn.

6 augustus 2012 om 13:34

Het probleem van boerrigter is dat hij vaak geblesseerd is.het is voor ajax te hopen dat ,dat dit jaar minder is maar dat ziet er nog niet zo goed vind ik.
Ook suljemani is zo n speler eigenlijk moet je van die 2 af en zeker suljemani wat een grootverdiener is.zet daar nou eens 2 ankopen neer laat staan assaiddi en ja nog 1 er is er wel 1 te vinden.
Dan idd nog een cv en het vertrouwen kan weer groeien.
Over de backs zou ik me ook geen zorgen maken is alleen te hopen dat ze dat een seizoen volhouden.maar ja dat is met jeugd de een krijg terug val de ander niet.

DAn heb je nog 1 probleem ik weet niet wie de spelers op moet peppen ik zie alleen in aldeirwereld iemand die zich kan roeren en Janssen misschien.
Wie moet een keer die vieze overtreding maken ik zie hem nog niet.

Er zal best nog wel; wat bijkomen in de aankomde 3 weken dat geloof ik best alleen je moet wel betalen...

6 augustus 2012 om 13:37

Ben het met je eens, ben alleen benieuwd waar je Eriksen kwijt wil als je Janssen en De Jong goed vindt staan.

6 augustus 2012 om 13:39

Voor rechtsbuiten heeft Ajax nu ook Sana gestaan hé, die durft denk ik meer fouten te maken dan als je daar een talent neer moet zetten, en geloof me die zal echt wel meer kwaliteit hebben dan Ozbiliz of Ebecilio.

Eigenlijk is het hele elftal hetzelfde als vorige seizoen als iedereen fit is, met uitzondering van de LCV waar Blind nu speelt. Van Rhijn en Dijks zijn niets minder dan wat er speelde de 2e seizoenshelft. Dus een nieuwe ervaren LCV zou welkom zijn.

6 augustus 2012 om 13:41

@fr_erik

Ik formuleer het iets wat ongelukkig maar het middenveld bestaat uit mensen die allemaal al in de basis stonden vorige jaar. Maar ik zie Eriksen liever op de positie van De Jong en Schone ernaast. Ik vind Janssen en De Jong gewoon tekort komen voor het Ajax niveau.

Excuus voor de formulering. Maar in principe zijn de 3 middenvelders wel basisklanten.

6 augustus 2012 om 13:59

Waar haal je de 'wijsheid' vandaan dat Sana beter is en meer vertrouwen/bluf heeft dan wat er nu staat? Je hebt die jongen nog geen minuut zien spelen!

6 augustus 2012 om 14:11

Dat leert de ervaring, iemand die al meer wedstrijd heeft gespeeld en 23 is durft vaak meer dan een jongen van 19.

6 augustus 2012 om 14:26

deze jongen is zijn ondanks nul minuten in ajax 1 errg overtuigd van sana, hij heeft zelfs z'n profiel foto al in sana veranderd! het is ook wel een knapperd met zijn ingewikkelde coupe. fan van het eerste uur. ik hoop dat hij wat toevoegt maar wacht het ff af als het mag.

6 augustus 2012 om 15:54

@ajaxwatcher
Je kan toch niet in het algemeen stellen dat een speler van 23 beter is dan een van 19? Je hebt Sana nog geen minuut zien spelen en weet bovendien niet wat zijn kwaliteiten zijn. En verder durven 19 jarigen vaak meer dan 23-jarigen omdat ze onbevangen zijn.

Ik kom niet voor alleen jeugd naar het stadion maar voor vermaak en kwaliteit! Leuk hoor Dijks, van Rhijn, Fischer, en ga maar door, daar betaal ik geen dure kaarten voor.
Spelers als Narsingh, Assaidi, Tadic, Guidetti, Fer en Guiterezz en die lopen niet in Amsterdam. Alleen Janssen maar die mag dus ook weg, doodzonde!

6 augustus 2012 om 13:27

Dan koop je toch kaarten voor FC Twente of Psv? Dijks en Van Rhijn waren gisteren twee spelers die aantoonden wel op het niveau te zitten. Het waren spelers als Blind, Janssen en De Jong die het aflieten weten. Fischer kan en mag je niks verwijten normaliter speelt daar Boerrigter. Ozbiliz komt domweg tekort maar daar komt ook iemand anders te spelen.

6 augustus 2012 om 13:30

Dan blijf je toch lekker thuis!
Supporters die alleen maar willen zien dat Ajax elke transferperiode miljoenen over de balk gooit hoeven wij toch niet te zien. Dan ga je maar lekker supporter van PSV worden.

Dit beleid kost even tijd, maar gaat ze vruchten in de toekomst zeker afwerpen.
Ajax en Feyenoord, die zullen over een paar jaar gezamenlijk alleen in de top staan.

6 augustus 2012 om 13:36

Ze moeten zeker geen miljoenen over de balk gooien nee. Maar om nou minder uit te geven dan Feyenoord op dit moment... We zijn volgensmij nog steeds de club met de grootste begroting, ook dat mag best gebruikt worden.
Dat gezegd hebbende wil ik nog even toevoegen dat de jeugd absoluut prioriteit moet hebben. Ajax moet alleen niet te laf zijn om zijn geld te gebruiken, als het maar op een goeie manier is (zonder te gierig te worden).

6 augustus 2012 om 13:36

Ajax en feyenoord alleen aan de top, denk het niet.
Wat zijn je argumenten hiervoor!

een beetje een dooddoener van deze vink. tuurlijk is het mooi om enkele jeugdspelers bij het eerste te krijgen. dat wil iedere club en waar heb je anders een jeugdopleiding voor. Hopelijk bedoeld hij hiermee jeugdspelers met kwaliteit. kwaliteit waar ajax vroeger om bekend stond met jongens al : bosman, van basten , bergkamp, rijkaard etc en niet jongetjes zoals een vermeer, anita, urby, babel, van der wiel. Dus hup vink gooi dat niveau eens omhoog.

Edit: Commentaar op de inhoud is ook voor u te deponeren op redactie@voetbalzone.nl nog een keer geconstateerd wordt een ban.

6 augustus 2012 om 13:34

//dus hup vink gooi dat niveau eens omhoog. \\

Sinds wanneer is Vink ti-ta-tovenaar geworden? Denk je dat je hele opleiding in één jaar omgegooid kan worden en dat er dan Messi´s uit voortkomen? Denk het niet hé. Overigens vind ik dat je de verkeerde namen noemt Vermeer en Anita zijn prima. Urby speelt nu bij AC Milan en helemaal niet slecht. Als je dan namen als Ozbiliz en Ebecilio noemt kan ik me er wel invinden. Heb gisteren overigens 2 talenten gezien in de vorm van Dijks en Van Rhijn die het meer dan behoorlijk deden. Zijn toch weer 2 talenten die doorstromen uit de jeugd en op het juiste niveau zitten, toch niet slecht. Overige posities zijn namelijk gewoon zelfde spelers als vorige jaar.

6 augustus 2012 om 13:55

tjah tis maar hoe je het niveau ziet. hou jij je dan maar vast aan de vermeertjes en de anitaatjes. Hou er dan oo rekening mee dat ajax noot geen ajax meer wordt. ajax zal voorbij gestreefd worden door psv( als dat het al niet is de laatste 10 jaar ), twente en feyenoord (jeugdopleiding al tijden beter). niet voor niks dat cruijff zich daar nog 1x druk om wil maken.

Ik heb gisteren alleen de linksback gezien die goed is. Hij kan goed verdedigen.
Davy Klaassen is een middelmatige spelers. Onbegrijpelijk dat zo'n voetballer opgehemeld wordt en dat ze een speler als Bouy laten vertrekken.
Fisher liet gisteren een zwakke indruk achter maar het was de eerste keer. Dat moeten we nog afwachten.
Met alle respect voor de opleiding maar ik heb nog niks bijzonders gezien.

6 augustus 2012 om 13:29

Bouy wou zelf weg samen met ze zaakwaarnemer, die hebben ze niet laten vertrekken ze hadden geen andere keus. Klaassen is overigens nog piepjong die moet ook geen wedstrijden winnen voor Ajax die moet rustig invalbeurtjes maken en zich doorontwikkelen.

Ik vond overigens Van Rhijn ook goed spelen, dus dat zijn twee spelers Dijks en Van Rhijn die zich moeiteloos aanpassen op het niveau. Verder staan er alleen speles in die vorige jaar ook al speelden + Blind op de plek van Vertonghen. En zonder Eriksen en Boerrigter;

6 augustus 2012 om 13:34

Vooral bij de actie van Jetro Willems waarbij van Rhijn duizelig werd gespeeld droop de middelmatigheid ervan af. Dijks viel in relatieve In positief op. Dat is op zich ook geen kunst om naast Blind positief op te vallen

6 augustus 2012 om 13:35

Van Rhijn? Uh dat was Ozbiliz die niet mee verdedigde en wanneer Blind Alderweireld in de weg liep. Mertens bvb is 0,0 x langs Van Rhijn gekomen en aan de andere kant Narsingh 0,0 x langs Dijks. Heeft niks met Blind te maken. PSV sneed ook dwars door het centrum (toevallig waar Blind stond) x op x en niet langs de vleugels. Dijks en Van Rhijn speelden een goede pot.

6 augustus 2012 om 13:46

Vriend, kijk de herhaling nog maar een keer op EL want je maakt het wel erg rooskleurig. PSV sneed inderdaad vaak door het centrum maar daarin speelde me name Narsingh ook een rol. Mertens hebben we niet gezien nee maar die is de hele voorbereiding al matig....

Laatst twee doelpunten vanaf de kant van Van Rhijn en ik zag de supersnelle Dijks ook niet toen Lens de 2-0 maakte? Ik neem het hem niet kwalijk maar als hij echt zo goed is als jij doet geloven dan had hij toch wel kunnen knijpen bij een lange bal van achter en Blind kunnen helpen??

Mooi filosofie! Ajax en Feyenoord zijn hier ontzettend goed in. Gewoon aan je filosofie vasthouden. En ja, er zijn clubs die het anders aanpakken. De boel maar bij elkaar kopen en dan een team smeden. Met geld gooien en het risico lopen de salarissen nauwelijks te kunnen betalen, mocht er geen succes behaald worden. Dat is ook een manier. Ben blij dat er nog clubs zijn die eerst eigen jeugd laten doorstromen en dan pas verder kijken.

Zeker mooi, maar je moet ook naar het nu kijken. De talenten die doorkomen zijn geen uitzonderlijke talenten. Tevens moet je ook naar de resultaten kijken. Zie de wedstrijd tegen Psv, wanneer Psv secuurder geweest was, had Ajax een goed pak slaag gekregen. En dan mag je met jeugdige spelers spelen, maar de supporters accepteren dat niet. Zij willen resultaat en de schaal!

6 augustus 2012 om 13:43

Klopt, het was ook wel eng hoe makkelijk PSV gisteren over ons centrum heen walsde maar ik vond de nieuw ingepaste spelers Van Rhijn en Dijks toch wel goed spelen of naja goed, voldoende voor het niveau. Blind was dramatisch en moet gewoon eruit. En ik zou of Janssen of De Jong opofferen. Fischer speelt normaliter niet daar hoort Boerigter en op rechts gaat Ozbiliz plaats maken.

Denk dat je dan een heel ander Ajax gaat zien. Kan je nooit met 100% zekerheid zeggen maar als Blinder eruit gaat voor een ervaren LCV scheelt dat toch een doelpuntje of 2/3 per wedstrijd.

Eigenlijk zegt meneer Vink hier niets verkeerd. Ajax laat jonge (talentvolle) spelers debuteren in Ajax 1, is goed... Maar soms heeft er ook iemand een vinger in de pap zoals bij Blind. En dan zie je maar weer dat niet elke speler die debuteert in het eerste elftal succesvol zal zijn.

Oké deze reactie sloeg nergens op ;o!

Stelt Ajax nu geen jeugd op omdat ze ook financiële problemen hebben ( zie telegraaf ) ??

6 augustus 2012 om 14:43

Ajax wil misschien van de beurs af.
Dat kost /- 50 miljoen.
Ze willen dat binnen 5 jaar kunnen realiseren waardoor ze elke jaar 10 miljoen apart willen zetten zonder transfers of CL geld.

Dit heb ik ook ergens gelezen, t komt mij erg vertrouwd over maar of het waar is weet ik niet. Wellicht weet iemand hier meer van?

Ja prachtig, maar als die als F-jes staan te spelen........

Veel talenten zijn nog niet klaar voor het grote werk. Er zit wel degelijk potentie in, maar die moeten rustig gebracht kunnen worden. Nu worden er 5/6 jongens voor de leeuwen gegooid zonder dat er in onze selectie ook maar iemand zit die dit soort jongens bij de hand kan nemen. Alleen Dijks en Van Rhijn kunnen zich staande houden in een incapabel elftal. De rest is gebaat bij een duidelijke structuur en een elftal dat goed op elkaar ingespeeld is.

6 augustus 2012 om 15:23

Helemaal mee eens, daarom is het ook belangrijk dat er een LCV met ervaring komt, ik pleit voor Matthijsen, kan misschien niet zo goed opbouwen maar daar is Blind nou ook niet bepaald een ster in (nergens in, maar dat terzijde).

En het is belangrijk dat de jongens die ervaring hebben weer fit worden. Boerrigter mis je echt voorin en ondanks dat hij niet bepaald gewaardeerd wordt mis je ook Sulejmani wel vind ik.

En dan nog gewoon een speler met veel meer creativiteit dan De Jong en Janssen, oja en veel hogere handelingssnelheid Eriksen. Denk dat het al een hele boel scheelt. Maar vooral die Lcv.

Toch vind ik het positief dat Dijks en Van Rhijn zich staande houden..

Dat moet het uitgangspunt van een tweede elftal ook zijn: spelers beter maken. Leuk dat een kampioen wordt, maar uiteindelijk gaat het erom welke spelers er door stromen naar het eerste.

6 augustus 2012 om 15:25

Precies het 2e elftal moet gewoon dienen voor spelers die na een blessure wedstrijdritme moeten opbouwen en voor de exceptionele talenten die minuten moeten maken die ze bij het eerste niet kunnen maken. Waarom zou een speler als Klaassen niet op zondagmiddag 20 minuten kunnen invallen en dan maandagavond bij jong Ajax nog 40/45 minuten mee doen? Weet niet hoe dat medisch gezien verantwoord is hoor. Maar nu gebeurt het vaak dat jongens als Klaassen en vorige jaar Lukoki bij de selectie zaten, paar minuutjes maakten en dan weer klaar waren.
Meest ideale is gewoon trouwens dat de jongens vanuit de A1 direct doorstromen naar de A-selectie hoor, het zijn de exceptionele talenten die Jong Ajax overslaan.

Toch mooi dat de jeugdopleidingen van ajax en feyenoord worden geroemd maar dat een spelers vsn fc den bosch wordt uitgeroepen tot beste speler van de landelijke A jeugd !!!

Allemaal leuk en aardig wat jullie allemaal schrijven! En hebben over de jeugd, frank de boer en noem maar op. Mag er ook wat credit naar de man die elke keer op het veld staat met die jongens en zo mede zo goed laat ontwikkelen Gery Vink! Ik vind dit een pracht trainer voor elke jongen op die leeftijd hoe hij met die jongens omgaat is mooi om te zien een coach die zn hele selectie thuis uitnodigt laat al zien wat voor coach het is dus ook effe aub wat credit naar naar gery vink! Zonder hem zou jong ajax net als vroeger zijn uit de tijd van edgar manucharian en consorten!

Precies. Daarom zou het mooi zijn als de 2de elftallen door zouden kunnen stromen naar de Jupiler League; echte competitie en meer tegenstand.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren