Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

De Boer kiest logische kandidaat als aanvoerder na vertrek Vertonghen

Laatste update:

Siem de Jong zal komend seizoen de aanvoerdersband om de arm dragen bij Ajax. De 23-jarige aanvallende middenvelder, die wanneer nodig ook dienst kan doen als spits, volgt Jan Vertonghen op in die rol. De Belg kreeg de band toebedeeld toen Luis Suárez halverwege het seizoen 2010/11 naar Liverpool vertrok; zelf maakte Vertonghen deze week de overstap naar Tottenham Hotspur.

/

De Jong werd door Ajax zelf opgeleid en debuteerde vijf jaar geleden in het eerste elftal, tegen Sparta Rotterdam. Sindsdien speelde hij 115 competitieduels voor Ajax en scoorde hij 38 keer. Het leek voor de buitenwacht nog te gaan tussen De Jong en Theo Janssen, maar trainer Frank de Boer was er zelf al een tijdje over uit dat de keuze zou vallen op De Jong.

De bezoekers van Voetbalzone kozen onlangs nog voor Janssen als beste kandidaat, maar De Jong zal Ajax het komende seizoen voorgaan richting het veld. Begin deze maand zei de aanvallende middenvelder zelf nog dat hij de band absoluut niet zou opeisen. Wel gaf hij aan zich klaar te voelen voor de rol van captain en het ook wel te willen.

Siem de Jong was de beste keus voor Frank de Boer

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En terecht, al jaren belangrijk bij Ajax en profileert zich steeds meer als echte leider.

11 juli 2012 om 21:34

ik had liever janssen of alderweireld gezien, die staan toch zeker in de basis. van siem weet ik dat nog niet zo zeker want je heb ook janssen eriksen en anita

11 juli 2012 om 21:51

Je kan het ook anders bekijken: misschien is dit wel een indicatie dat de Jong zeker in de basis zal staan..

11 juli 2012 om 21:52

Nou het lijkt me niet dat de boer Siem aanvoerder maakt en hem vervolgens op de bank plaats laat nemen of verwacht dat die in de loop van het seizoen zijn plek verliest! Verder heeft het er meer de schijn van de Janssen minder gaat spelen.

11 juli 2012 om 22:00

Hij is tot aanvoerder van Ajax benoemd...lijkt mij opzich een basisplaats toch?!

11 juli 2012 om 22:02

Ik denk toch dat er enig verband bestaat tussen het aanwijzen van een aanvoerder en het opstellen van een aanvoerder...

11 juli 2012 om 22:21

ik ben inderdaad bang dat hij liever siem opsteld dan janssen zou me wel tegenvallen...

11 juli 2012 om 22:27

Volgens mij staat Siem toch vrijwel altijd in de basis, van Janssen kan je dat juist niet zeggen, Anita is geen leider en Eriksen is nog te jong.

11 juli 2012 om 22:38

Je weet wat de regels zijn he? 1 Jarig contract is op de bank. Nou is siem nog jong dus ik geef frank groot gelijk! Siem moet je laten spelen! Even als Eriksen en Vurnon! Zij moeten namelijk ooit verkocht worden. Theo zal gewoon zijn contract uitdienen en dan naar Vitesse gaan... Als zijn lijf het nog doet!

11 juli 2012 om 22:39

daarom koos ik liever voor alderweireld dat kan echt en leider worden nu vertonghen weg is.

11 juli 2012 om 23:28

Siem schijnt echt een baasje te zijn in de kleedkamer, dus ik vind het wel een begrijpelijke keuze!

11 juli 2012 om 23:34

dit betekend toch dat Janssen zijn basis plaats kwijt is, Eriksen en Anita lijken mij zeker van een basisplaats en de aanvoerder natuurlijk ook altijd, dan heb je Janssen, Lodeiro, serero en Schone en misschien wat jeugdspelers zoals klaassen daarachten

11 juli 2012 om 23:43

Tja, heb het al eerder gezegd, Frank de Boer is een leerling van Bertvm!
En Frank stapelt dezelfde fouten die zijn leermeester maakte op het EK net zo makkelijk op met die blik van hem van niet zeuren ik heb toch altijd gelijk.

Frank lijkt zich niet te realiseren dat iemand aanvoerder maken iets anders is dan dat iemand een aanvoerder is. Net als dat Sneijder ipv vbommel aanvoerder had moeten zijn krijg je bij Ajax de zaken ook niet op de rit.

Spelers, zeker anno 2012, maak je niets wijs. Die weten wie de echte aanvoerder is en die weten ook welke spelers ondanks dat ze slecht presteren toch worden opgesteld. Vooral dat laatste is een specialiteit van Frank aan het worden, meestal met als reden dat spelers die WEL in de wedstrijd presteren (bulykin, Janssen, Aisatti) op de training niet genoeg hun best doen. Lekker belangrijk. Maar ja ook dat, slecht presterende spelers met een hand boven het hoofd, zal de EK kijker niet onbekend voorkomen.

Onze nieuwe wereldster Anita, toevallig ook controlerende middenvelder, ineens huizenhoog de hemel in geprezen en voor geen goud te koop. Het overgrote deel van de Ajax fans hoopt inmiddels stiekum dat Barca hem wil ruilen voor Messi of dat Real Ronaldo als ruilobject aanbied. Misschien als ze wat bij willen betalen? Sorry hoor, ik gun het Anita van harte, leuk ventje. Maar de komedie die Frank nu opvoert lijkt ook weer als twee druppels op Bert met zijn onmisbare vbommel. Jongens, Anita is een speler die relatief eenvoudig vervangen kan worden en als je daar een bak geld voor kunt vangen: Strik erom en veel succes in Engeland.

Het gaat mij niet verbazen als Ajax met kerst weer 13 punten achterstaat op een 6e plek. Ik zal wel steil achterover slaan als ze dit opnieuw volledig in zouden weten te lopen.

Frank verstoort de balans in de selectie waar hij maar kan, daar komt vroeg of laat de rekening voor. En helaas leeft Ajax in een roes en denkt iedereen daar we gaan kampioen worden. Waar kennen we dat toch van? Daar weten we inmiddels zeker van dat het in een drama eindigde, bij Ajax duurt het nog een paar maanden voor we zover zijn.

11 juli 2012 om 23:56

Ben na één zin je betoogje al zat.

Frank de Boer heeft Ajax twee keer kampioen gemaakt, oh god wat stapelt hij een fouten op elkaar. Laat me niet lachen.

12 juli 2012 om 00:30

Leerling van Bert? Ik denk dat we wel gezien hebben wie er gemist werd op het Ek... Frank weg, succes weg..

Frank heeft Ajax 2 prachtige kampioenschappen opgeleverd, speelt weer herkenbaar voetbal en geeft de jeugd een kans! Geloof niet dat er veel trainers succesvoller zijn begonnen?

En over de aanvoerder, volgens mij heb je geen idee wie Siem de Jong is., Hij is een echte Ajacied en werkt keihard voor de ploeg. Als Frank het in hem ziet zitten, sta ik daar volledig achter!

Over je overdreven gezeik over Anita geef je je uiterst beperkte voetbalkennis wel heel erg bloot. Hij heeft op het middenveld een gigantische invloed op het succes van Ajax. Hem vervangen betekend een onrealistische aankoop die Ajax niet kan betalen en zulke spelers willen niet bij Ajax spelen!

Frank verstoort de balans in de selectie zeg je, en daar zullen we de rekening voor betalen?? tot nu toe is de rekening 2 landskampioenschappen en een gezond transferbeleid!

Als ik niet beter zou weten zou ik zeggen dat je een van de zure weggestuurde bestuurders bent van Ajax, ipv supporter van Ajax...

12 juli 2012 om 09:25

Onzin, wat je nu verteld, hij is geen leerling van bert, hij heeft ajax in anderhalf jaar 2x naar kampioenschap geleid, je zag eigenlijk dat bert van marwijk zo iemand als frank miste, je kan dan ook anders formuleren, dat bert een pupil van frank was, hahahaha.
Dat van het anders formuleren is als grap bedoeld, maar men zag op de ek, dat frank zijn inbreng wel gemist werd. Deed bert zijn beklaag niet bij de egotjes, liet frank dit niet langs zich gaan en zo hoort het.

12 juli 2012 om 10:03

Inderdaad. En daarom is het ook jammer. Wat mij betreft hoeft De Jong geen basisplaats. We hebben betere middenvelders en een betere spits... Maar De Jong is nu eenmaal het oogappeltje van De Boer en speelt bij hem eigenlijk altijd. Wordt ook nog eens zelden gewisseld terwijl daar vorig seizoen toch heel regelmatig wel aanleiding toe was..
@ruud: Nog nooit zoveel onzin gehoord over een trainer die 2x op rij kampioen is geworden. Jij hebt het echt begrepen. Not....

11 juli 2012 om 21:53

We weten eigenlijk nu ook meteen wie Niet op het middenveld komen te staan.

Grootste verrassing is natuurlijk Janssen.
De Jong speelt gewoon als aanvoerder, Anita is een zekerheidje en Eriksen is ook een zekerheidje.
Dat zou kapitaalvernietiging zijn...

11 juli 2012 om 21:58

Opvallend. Ik vind hem niet de uitstraling van een leider hebben, al weet ik natuurlijk niet hou hij in de kleedkamer is. Op het veld komt hij in ieder geval niet als een leider over. Bovendien vind ik hem ook geen onbetwiste basisspeler. Op 10 vind ik Eriksen beter en op de andere twee posities zijn Anita en Janssen beter. Maar goed, De Boer kent die jongens door en door dus kan je er niks tegenin brengen. Apart blijft het wel, ik had voor Janssen gegaan.

11 juli 2012 om 22:34

Ik heb vandaag de wedstrijd Ajax - Veendam bijgewoond en daar vond ik de Jong toch wel een leider zijn. Hij praat het meest van iedereen op het veld (naar mijn mening nog te weinig maar toch). Wat mij vooral heel erg opviel was dat Toby ontzettend stil was. Hij stuurde de verdediging totaal niet aan, wat ik juist wel van hem verwacht had.

12 juli 2012 om 08:58

Azalkmaar2

Ten eerste speelt Ajax niet met een echte 10, want we spelen met de punt naar achter.

In de kleedkamer is Siem dus wel een echte leider, hij motiveert spelers altijd en houdt een pep talk, deed hij samen met Verthongen.

Janssen zal waarschijnlijk geen basisspeler meer zijn, en dit vind ik helemaal niet erg, met Anita, Siem en Erikssen heb je een veel bewegelijker middenveld met in Eriksen een persoon die net zulke goede steekballen kan geven als Janssen, beter zelfs nog imo

12 juli 2012 om 10:34

Dat weet ik, alleen komt Eriksen iets meer voor de goal dan Janssen normaal gesproken. De Jong op het middenveld vind ik een stuk minder. Ik vind hem alleen echt goed als hij kort achter een sterke spits speelt zoals toen met Pantelic. Ik ben er als Az'er in ieder geval blij mee. Ik heb veel meer angst voor Janssen dan ik heb voor De Jong :D

Degelijk mannetje die de Jong. Ik zie liever een strijder de band dragen, iemand met vuur en passie!

11 juli 2012 om 21:27

Siem de Jong zet zich altijd 100% in voor Ajax, dus een strijder is het zeker. Al heeft hij de looks een beetje tegen daarvoor

11 juli 2012 om 21:54

Anita zet zich ook altijd 100% in. Wat is dit nou weer voor onzin. De aanvoerder moet iemand zijn die mensen op hun plek kan zetten en iets kan uitstralen waardoor het team een stapje extra zet. Dat imago heeft Siem de Jong nou niet bepaald.

11 juli 2012 om 22:02

Anita zou ik daarom ook een redelijke aanvoerder vinden. Ik wil alleen maar zeggen dat als je iemand hebt die 'de kantjes ervan afloopt' en zich niet volop inzet in het veld geen goed voorbeeld geeft en dus geen aanvoerder moet zijn.

Het is precies wat jij zelf zegt.. Met zijn strijdlust kan hij anderen overtuigen dat stapje extra te zetten. Ook is hij één van de meer ervarene spelers in de selectie. De meesten kijken dus wel tegen hem op.

Dat wordt dus Janssen op de bank? Of is De Boer van plan om 3-4-3 te spelen, daar Vertonghen toch niet te vervangen is? ;

11 juli 2012 om 21:29

Als dat zou zijn, zou moisander waarschijnlijk komen, aangezien er geen echt goede linksback is.

Maar denk dat Frank aanhoudt aan de 4-3-3 opstelling

11 juli 2012 om 22:36

Ik denk het niet. Ik denk dat FdB gewoon vasthoud aan 4-3-3. Ik hoop dat hij kiest voor Denswill centraal achterin. Die jongen is nu al echt goed en gaat zeker een grote toekomst tegemoet. Ik vind dat hij gewoon een basisplek moet krijgen. Fysiek is hij sterker dan Vertonghen was en hij is ook zeer kopsterk.

12 juli 2012 om 01:07

Fysiek sterker dan Vertonghen? Ik denk dat jij je flink vergist. Vertonghen heeft de kracht van een Championsleague verdediger, niet de kracht van een hele sterke 1e jaars senior.

On.
Er zijn genoeg wedstrijden, we hebben iedereen nodig. Iedereen, en Theo zeker, zal aan de bak komen. Alleen wil Ajax het denk ik sowieso niet verkopen dat de prototype 'cafevoetballer' de aanvoerdersband draagt. Bovendien is Siem nu gewoon het meest Mister Ajax binnen de selectie. Dus terechte aanstelling in mijn ogen.

Theo Janssen wordt dus wissel zo te zien? Anita en Eriksen staan eigenlijk al vast en nu dus ook Siem de Jong. Ik vond het vorig jaar met Theo toch wel goed lopen.

Edit: Theo Janssen en Vurnon Anita zijn reserve-aanvoerders.

11 juli 2012 om 21:32

Ja, of De Jong in de spits en dan Sigthorsson op de bank. Maar het lijkt me waarschijnlijker dat Janssen op de bank komt.

11 juli 2012 om 22:26

Ik ben inderdaad bang dat Janssen op de bank terecht komt. Helaas een slechte keuze van De Boer. Anita en Janssen waren samen met Vertonghen toch de belangrijkste reden voor het kampioenschap afgelopen jaar. Ja, Siem scoorde er een paar, maar dat had iemand anders daar ook wel gedaan. Zijn inbreng was niet cruciaal.

Maar we zullen het wel zien. Gelukkig moeten we veel wedstrijden spelen en zullen er redelijk wat spelers minuten gaan maken. Ik mag toch hopen dat er op het middenveld redelijk gerouleerd gaat worden.

De kans lijkt mij erg groot dat Janssen deze periode nog vertrekt. Het is of dat, of Anita zal vertrekken en De Boer zal zijn expiriment met Janssen als CDM nieuw leven inblazen. Siem de Jong zal als aanvoerder onbetwist een basisplaats hebben, en Eriksen zal als het grote kapitaal van Ajax ook niet op de bank worden gezet.

11 juli 2012 om 21:28

Frank heeft toch wel geleerd van zijn fout aan het begin van het seizoen? Antia zou ik sowieso houden en proberen zijn contract te verlengen (met evt. een afkoopsom erin)

Ik ben benieuwd, ik zelf vind de Jong altijd beetje verlegen over komen. Niet echt iemand die wel even iedereen neerzet. Wel mooi dat de aanvoerder weer is iemand is die zelf opgeleid is.

11 juli 2012 om 22:04

Ja dat heb ik ook. Alleen hij is wel belangrijk voor de ploeg met belangrijke doelpunten(ajax-twente 2010-2011 scoorde hij en maakte hij ajax kampioen en 2011-2012 ajax-vvv scoorde hij en maakte hij ajax kampioen)
Alderweireld heeft wel de looks om aanvoerder te zijn maar is nog teveel met zichzelf bezig. Janssen was ook nog een optie maar kenelijk vond FDB siem de jong de man voor de aanvoerdersband. Anita kon ook nog dacht ikzelf.

Sterke keuze van de Boer, alleen vind ik Siem de Jong niet echt de uitblinker en "beste speler" van Ajax.

11 juli 2012 om 21:29

Wat is daar een sterke keuze aan, aangezien het beste middeveld, Anita, Janssen, Eriksen dan niet kan spelen aangezien je je aanvoerder niet op de bank zet. Domme zet van de Boer doe dan gewoon Vermeer of Alderweireld waarvan je zeker weet dat die basis staat.

11 juli 2012 om 21:48

Ja, ik wilde al niet direct alle Ajacieden tegen me in het harnas jagen.

Ik wou ook zeggen Eriksen, maar Vermeer of Alderweireld hebben totaal geen uitstraling naar mijn mening.

11 juli 2012 om 21:55

Blijkbaar vindt Frank de Boer Siem de Jong altijd basisklant, wat we afgelopen seizoen ook wel gezien hebben. Onbegrijpelijk. Als je blond haar hebt en veel kan lopen ben je meteen Frank de Boers favoriet, blijkbaar.

12 juli 2012 om 09:06

Healer,

Wat ben je toch een zielig mannetje, je bent alleen maar bezig F. de Boer in een soort van racistisch daglicht te zetten. En dan verwonderd kijken als wij buitenlanders vervelend vinden, je bent lekker bezig met ze in een bepaald hoekje te drukken.

On:
Verstandige keuze, een echte Ajacied die altijd voorop in de strijd gaat!

Ik moet eerlijk zeggen als Ajacied zijnde, Dat het totaal geen uitstraling heeft die band om Siem zijn arm.
Nou weet ik dat het niet om de uitstraling gaat maar ik vraag mijzelf ook af of hij de rol wel kan vervullen?.
typisch een geval van lieveling van de coach.


had het al voorspeld
ik moet wel toegeven dat siem de lieveling is van de boer

Ik ben nu heel erg benieuwd hoe Frank dan gaat spelen. Is dit een teken dat Janssen wellicht op de bank gaat belanden? Ik denk dat het een goede keuze is van Frank. De Jong is 1 van de spelers die het meeste ervaring heeft. Nu is het aan De Jong de taak om zich te laten gelden als aanvoerder ; zowel in het veld als buiten het veld.

11 juli 2012 om 21:30

Het gaat erom in welke opstelling het team het beste speelt en dat is niet met de jong op het middeveld dus rare keuze van de boer.

11 juli 2012 om 21:38

De Jong op het middenveld is inderdaad niet erg handig nee tenzij je in een 3-4-3 systeem gaat spelen maar dat vind ik best gewaagd eerlijk gezegd.

Goede keuze, echt een jongen van de club. Dit zal dan wel ten kosten van Janssen zijn plekkie gaan, want De Jong zal nu wel steeds naast Eriksen spelen. Maar goed Ajax speelt veel wedstrijden volgend jaar dus zal iedereen zijn minuten wel pakken.

Wel logisch dat hij de aanvoerder wordt, omdat hij al een tijdje goed meedraait bij Ajax. Zijn uitstraling vindt ik alleen minder geschikt voor het zijn van een aanvoerder.

Zeer logisch en beste keuze. Jongen van de club die weet wat er gevraagd wordt. Ademt Ajax.

Dat betekent dus dat Theo Janssen op de bank belandt.

Ik vind dit zeer terecht. De meeste mensen onderschatten Siem De Jong, maar hij is zeker van toegevoegde waarde voor Ajax en hij heeft ook nog veel ervaring bij Ajax. Dus ik vind het terecht dat hij aanvoerder is geworden.

11 juli 2012 om 21:35

Je had gelijk vandaag. Theo gaat (zoals het er nu naar uitziet) echt aanzienlijk minder minuten maken en Siem is aanvoerder geworden.

Zelf blijf ik het opvallend vinden. De Boer houd erg vast aan dingen als; linker centrum verdediger moet linksbenig zijn, linksback moet linksbenig zijn en linksbuiten moet linksbenig zijn. Het leek mij dat datzelfde zou gelden voor de linker middenvelder, maar daar is hij blijkbaar milder.

11 juli 2012 om 21:37

Haha, ja ik wist wel dat ik gelijk zou krijgen;.

Maar ik had wel verwacht dat Siem De Jong aanvoerder zou worden en het leek me knap dat Frank De Boer z'n eerste aanvoerder dan op de bank zou zetten.

11 juli 2012 om 21:41

Ik ben zelf aanhanger van az, maar ik vind Siem de jong een ongelofelijke winnaar net als zijn broer Luuk.
Twee jongens met de juiste instelling als het om winnen van wedstrijden gaat, beide scoren ook precies als het moet wat spitsen en aanvallende middenvelders zo siert.
Terecht ook dat hij aanvoerder wordt, vooral omdat het eigen kweek is.
Vind het alleen raar dat Siem (nog) niet op lijstjes staat bij (grote) buitenlandse clubs.

11 juli 2012 om 21:44

Ja, ik vind Siem De Jong ook echt ;n ongelofelijke winnaar, de juiste instelling en jij vergeet waarschijnlijk een ding: Luuk en Siem De Jong geven beide het goede voorbeeld. Dat heb je als aanvoerder allemaal nodig.

11 juli 2012 om 21:55

Dat Siem niet op die lijstjes staat is op zich ook wel logisch. Hij heeft zeg maar niet iets 'speciaals' en niet zo'n fluwelen techniek (als Eriksen bijvoorbeeld).
Maar hij kan er uiteindelijk wel komen, alleen is hij dan niet één van de beste van het team. Ik denk dat hij in een zelfde rol als Park (die ex-psv'er) kan komen.

11 juli 2012 om 22:29

Welke grote buitenlandse club zat je aan te denken Tinus?

Siem de Jong is niet snel, matige techniek, lage handelingssnelheid, enigste " kwaliteit die ik kan bedenken is werklust. Maar daar een nr10 het toch niet van hebben?

Maarja als je blond en haar en blauwe ogen hebt, ziet de wereld er een stuk mooier uit.

In mijn ogen is Anita de beste keus. Belangrijk en verzaakt nooit.

"vermeer en cilissen beginnen allebei op 0" hahahahaha Miss moet Anita ook weer op 0 beginnen net als afgelopen 2 jaar.

11 juli 2012 om 22:11

Ik vind De Jong juist overschat. Een leuke speler voor Ajax maar geen potentiele topper of international. Janssen, Anita en Eriksen brengen op het middenveld was extra's, dat hebben we na de winterstop allemaal kunnen zien. Als spits is Sigthorsson weer beter. Een zeer opmerkelijke keuze dus van De Boer.

11 juli 2012 om 22:14

Mwua, dat is jou mening;.

Maar toch denk ik dat veel mensen Siem De Jong onderschatten. Dat hij geen potentiële topper of international wordt, dat ben ik wel met je eens, maar hij is zeker van toegevoegde waarde voor Ajax.

11 juli 2012 om 22:20

Wel van toegevoegde waarde maar wie zou jij weghalen op een middenveld met Janssen-eriksen-anita. Ik vind dat als je 1 van die 3 vervangt door De Jong dat je erop achteruit gaat. Dat zagen we de eerste competitie helft van het vorige seizoen ook. Het ging pas lopen toen Janssen terugkeerde in zijn favoriete rol, Anita als stofzuiger/aanjager en Eriksen op 10.

Janssen zal dus in eerste instantie geslachtofferd worden..

In ieder geval tegen de sterke tegenstanders/tegenstanders met 3 aanvallers
Maar tegen mindere ploegen wellicht dus de 343 opstelling

vermeer
van rhijn
alderweireld
poulsen
de jong
anita
eriksen
janssen
sulejmani
sightorsson
boerrigter
11 juli 2012 om 21:34

Zo kan je gerust spelen tegen mindere ploegen maar als je zo komt aanzetten tegen Psv, Twente, AZ of Feyenoord krijg je flinke pak om de oren.

11 juli 2012 om 21:57

dat zeg ik ook, dat de boer tegen de wat sterkere ploegen, die doorgaans met 3 aanvallers spelen je toch wel 4 verdedigers nodig hebt, en dan dus janssen op het middelveld geslachtofferd zal worden

12 juli 2012 om 00:27

Bij een 4-3-3 opstelling gaat het er niet om tegen WIE je speelt, Het gaat erom dat iedereen zijn taken goed uitvoert & om het systeem wat de tegenstander speelt, Als de tegenstander met 3 aanvallers speelt ga je natuurlijk niet met 3 verdedigers spelen de linksback pakt de rechtsbuiten van de tegenstander en de linkercentrale verdediger knijpt dan voor rugdekking en andersom, Pep Guardiola heeft dit seizoen ook meer dan genoeg wedstrijden in een 3-4-3 opstelling gespeelt en dat pakte regelmatig goed uit, Maar je kan alleen zo spelen als je tegen een team speelt die met 2 spitsen speelt. Dit seizoen ging het een tijdje hardstikke slecht met ajax voor de winterstop we hadden al 3 weken geen punten gepakt & moesten doordeweeks tegen volgens mij Roda of NAC spelen zij speelde met 2 spitsen en wij gingen in 343 spelen, 2 pure mandekker & de 3e staat er om rugdekking te verlenen, We wonnen van dat team en dat weekend speelde we weer tegen hetzelfde team in hetzelde systeem.

Als psv twente az of feyenoord met 2 spitsen zou spelen, Zou je best in een 343 formatie kunnen spelen, Ik zou het risico niet nemen maar toch zou het kunnen.

(in de visie van Cruijff is 343 de ideeale voetbal opstelling)

11 juli 2012 om 21:56

Pff... dan heb je echt niets meer aan Poulsen hoor. Die komt juist altijd mee naar voren. dat gaat met deze opstelling niet.

mmm, dat betekent dus dat hij als basisspeler zal fungeren.
dan ben ik toch benieuwd.
ik neem toch aan dat eriksen gewoon altijd speelt en dat frank niet dezelfde blunder maakt met janssen als vm en dat hij dus gewoon anita laat staan.
janssen op de bank dus? of vindt frank sigthorsson tegenvallen op het moment (dat zo is, nog niet bijzonder gespeeld in de voorbereiding, ook nog niet fit genoeg zo te zien) en laat hij de jong in de spits spelen?

Toch opvallend. Vorig jaar nog niet zeker van een basisplaats en nu gebombardeerd als nummer 1 aanvoerder.

Wel een goede keus, maar dit houd toch in dat Theo veel minder minuten gaat maken volgend seizoen. Het middenveld word volgend jaar dus Siem de Jong- Vurnon Anita en Christian Eriksen.

11 juli 2012 om 21:35

Vorig jaar niet zeker van een basisplaats? De Jong is afgelopen 2 jaar onder de Boer Altijd zeker geweest van een basisplaats en staat bekend als een lievelingetje van de trainer. Dit in de zin van dat de Boer Siem een hele goede voetballer vind.

Weet niet zo goed waar jij uit opmaakt dat hij niet zeker is geweest van een basisplaats.. heel vreemd.

11 juli 2012 om 23:02

Het middenveld bestond vorig jaar toch echt uit Theo Janssen, Vurnon Anita en Christian Eriksen.. In de aanval was hij ook geen basisspeler als iedereen fit was.

11 juli 2012 om 23:17

Siem stond in de spits omdat hij dat ook kan. Hij is de afgelopen seizoenen altijd zeker geweest van een basisplaats. Je kan de statistieken bekijken als je wilt? Ik heb al 8 jaar een vast stekkie, heb het met me eigen ogen waargenomen dus ik ga die moeite niet doen het voor je op te zoeken.

Logische keuze. De andere spelers noemen hem al "baas" en hij is een natuurlijke leider en zal ondanks zijn leeftijd een goed aanvoerder zijn. Was het afgelopen seizoen dat al van het middenveld en aanval.

De keuze voor Siem de Jong is een heel begrijpelijke, ook al is hij in mijn ogen een ''vlakke'' persoonlijkheid met een beperkte uitstraling.

Janssen zou op grond van zijn ervaring een betere zijn geweest.
Uit deze keuze mag Theo best wel eens de nodige conclusies trekken.
Het team is ermee gebaat dat de aanvoerder een onbetwiste basisplaats heeft. Kennelijk heeft de Boer bij zijn keuze meegewogen dat hij op de blessuregevoelige Janssen misschien in 60 tot maximaal 70 procent van de wedstrijden een beroep kan doen.
Daarbij komt nog dat waarschijnlijk de Boer een ander middenveld voor ogen heeft waar Janssen niet direct een vaste basisplaats heeft.

11 juli 2012 om 21:36

De jong is terecht als aanvoerder gekozen hij is kind van de club(ja ik weet hij komt de de graafschap) hij raakt nooit in opspraak en is een hard werkende middenvelder

Dan kan je als de boer lef heeft zo gaan spelen

Vermeer
Van rijn
Aldeweireld
Nuytink
Eriksen
De jong
Anita
Janssen
Ebecilio
Sightorsson
Boerrighter
11 juli 2012 om 21:37

Het is mij volledig ontgaan dat Nuytink al een contract bij ajax getekend heeft....

11 juli 2012 om 21:40

Je kan hem ook halen. Hij heeft al gesproken met overmars zoals te lezen valt op ajax1 .nl

11 juli 2012 om 21:42

Als dat nu op ajax.nl had gestaan...... en niet op deze ''fake'' site....

11 juli 2012 om 21:47

Het is gewoon bevestigd dat overmars heeft gesproken met nuytinck in een hotel op de kosten van Ajax

11 juli 2012 om 21:52

Ja, ja, in het Golden Tulip hotel in Epe, volgens de ''fake'' ajax1 site.
Waarschijnlijk hebben ze ook gespot met een telelens dat Nuytink eeen kop koffie met twee bitterballen van ajax kreeg aangeboden...

Maar wat mij betreft gaan ze Nuytink contracteren....

11 juli 2012 om 21:41

Nee beter zo

Vermeer
Van rhijn
alderweireld
Aankoop
boilesen
Eriksen
Anita
De jong
aankoop/mick
Siggthorson
Boerigter
11 juli 2012 om 21:44

Heb de indruk dat dit aardig de ideën van de Boer zal benaderen...

11 juli 2012 om 21:45

Als je met 4 middenvelders speelt heb je meer overwicht op het middenveld en Ajax speelt sowieso graag over de middellijn. Dan kan je de tegenstander makkelijker vast zetten

11 juli 2012 om 21:48

Ik hoop het.
In dat geval zal Ajax fors de bietenbrug opgaan tegen de concurrentie die de counter effectief kan hanteren.
En dat zijn er nogal wat....

11 juli 2012 om 21:54

Ja,maar de Boer zal de 'ajax filosofie' aanhouden en dat is 433

11 juli 2012 om 21:56

Denk ik ook.
3-4-3 is suicide voetbal wat alleen Adriaanse in al zijn onbezonnen overmoed nog toepast.

11 juli 2012 om 22:00

Ja inderdaad en bij 3-4-3 moet je wel een TOP verdediging hebben en die zijn er niet in de Eredivisie.

11 juli 2012 om 21:58

Nuytinck zal op den duur komen. Is goedkoper dan één van de AZ verdedigers, is jonger en heeft dus meer portentie om met winst door te verkopen.

Verder vind ik nog dat je Ebecilio maar beter kan uitlenen of naar Jong Ajax.
Met Fischer, Lukoki, Schöne (was regelmatig een buitenspeler bij Nec) en eventueel Narsingh (1% kans) hebben we genoeg spelers om die plek in te vullen

11 juli 2012 om 22:05

Ebicilio heeft het in het eerste jaar goed gedaan. Alleen was hij afgelopen seizoen niet fit en daardoor speelde hij nietzo goed. Fischer wil de boer rustig brengen er wordt bij hem week voor week gekeken of hij bij de A selectie zit en op narsingh zou ik niet te veel rekenen. Lukoki zou ik uitlenen aan bijv. Ado.schøne kan je dan als back up voor het middenveld gebruiken en samen dan met ebecilio kijken wie er speelt.

11 juli 2012 om 22:25

Ebecilio heeft in dat anderhalf seizoen dat hij bij de selectie zat pas 1 Echt goede Wedstrijd gespeeld. Dat was toen hij een hattrick maakte...

Verder is hij een speler goed is voor een middenmoter, niet voor Ajax.
Fischer wordt natuurlijk geleidelijk gebracht maar die jongen maakt nu zulke grote stappen dat ik ga twijfelen of ze hem nu nog wel rustig gaan brengen.

11 juli 2012 om 22:12

Ebecilio alsjeblieft zeg liever iemand anders dan hem en Anita centraal links op het middenveld enuytinck, hij is (nog) geen speler van Ajax maar bij jou in de basisopstelling.

Vermeer
VD Wiel
Alderweireld
Blind
Boilesen
Eriksen
de Jong
Theo/Anita
Mickey/kopen
Sigthorsson
Boerigter

Janssen zou zeker ook een goede aanvoerder kunnen zijn maar hij traint lang niet altijd op de toppen van zijn kunnen (zie bericht vanmiddag) en hij houdt ook wel van een biertje en een sigaretje. Niks mis mee natuurlijk maar in dit geval kan ik me de keus voor De Jong wel voorstellen. Hij vervult dan toch meer de voorbeeldfunctie die een aanvoerder moet hebben. Lijkt me ook een goed verlengstuk van de trainer.

Op het eerste gezicht lijkt hij niet echt een aanvoerderstype, maar hij is wel een speler die er staat in de grote / belangrijke wedstrijden (oa. 4 doelpunten in 2 kampioenswedstrijden).
Ik vind dat hij een kans verdient en denk eigenlijk ook wel dat hij het gaat waarmaken!

Deze keus had ik al verwacht, Jongen heeft ondanks ze leeftijd al de meeste ervaring bij ajax.

Bij Siem heb ik wel altijd het idee dat hij altijd bij Ajax zal blijven , ik weet ook niet hoe dat komt maar dat idee heb ik gewoon

11 juli 2012 om 22:34

Misschien is de Belgische competitie is voor siem

12 juli 2012 om 18:23

Dat is een stap terug doen.

Ik dacht dat Siem én Luuk de Jong samen opgeleid werden bij De Graafschap en dat Siem eerder naar Ajax ging, dan dat Luuk naar Twente ging.

Ot:

Logische keus, ondanks zijn 23 jaar heeft hij toch wel het meeste ervaring van Deze spelers bij Ajax.

11 juli 2012 om 22:23

Er zijn spelers die veel meer ervaring hebben dan de Jong zoals: VD Wiel,bulykin,janssen.
Ik denk dat het volgend jaar helemaal fout gaat met Ajax als (en het is zo) de Jong de aanvoerdersband krijgt.

11 juli 2012 om 23:57

Nee, het zo echter wel goed gaan als je van der Wiel de band geeft,
Die mag neit eens meer in de basis.

Goede aanvoerder voor Ajax. Sympathieke, intelligente speler, Nederlands, welbespraakt (komt in de media goed over). Verzaakt nooit in het veld. Vind het een prima uithangbord.

Als er iemand weet wat er nodig is voor die aanvoerdersband dan is het Frank de Boer wel. Persoonlijk vind ik het ook de meest logische keuze.

11 juli 2012 om 22:29

Heeft hij wel de leiderschap om aanvoerder van Ajax te zijn? Want wat je net opnoemde Sympathieke, intelligente speler, Nederlands, welbespraakt (komt in de media goed over). Verzaakt nooit in het veld. Vind het een prima uithangbord. Heeft een aanvoerder niet nodig alleen de intelligentie en de taal je moet spreken.

11 juli 2012 om 22:47

Dat kan ik natuurlijk niet met zekerheid zeggen. De eigenschappen die ik opnoemde zijn de eigenschappen die ik afgelopen seizoen heb gezien. Maar Vertonghen was natuurlijk de absolute leider van Ajax. Dus we zullen komend seizoen zien of Siem in zijn voetsporen kan treden.

Wat voor mij heel belangrijk is, is dat Frank de Boer vertrouwen in hem heeft. Voor mij was de Boer namelijk de ultieme aanvoerder vroeger. Als Frank een beetje van zichzelf in Siem terugziet, dan is dat alleen maar positief te noemen.

Persoonlijk begrijp ik hier niets van. In de succesvolle reeks wedstrijden stond De Jong in de spits. Als vervanger van Sigthorsson. Het team draaide goed, met een middenveld met Anita, Janssen en Eriksen. Sigthorsson is nu weer terug. Normaal gesproken biedt dit geen ruimte voor De Jong, maar op de een of andere manier wil Frank de Boer de middenvelder/aanvaller in zijn basiselftal proppen. Althans, zo zie ik het. Ik zie het nut niet om een goed draaiend elftal te veranderen.

Gezien het middenveld van het laatste deel van vorig seizoen, dus janssen , eriksen en anita als cvm zou ik niet eens een plaats inruimen voor siem.
Anita is onomstreden, Eriksen ook, dus dan wordt janssen bankzitter?
Kortom weinig logisch aan

Nou dan is is het basiselftal ook bekend, persoonlijk heeft hij niet mijn voorkeur maar meer een type Theo Janssen. In mijn ogen is Siem de Jong iets te rustig en niet echt iemand die het team oppept. Maargoed hij mag het tegendeel bewijzen.

Vermeer
van Rhijn - Alderweireld - Boilesen (aankoop) - Koppers
de Jong - Anita - Eriksen
Özbiliz - Sigthórsson - Boerrigter

Backupelftal:
Cillessen
Ligeon - Denswil - Boilsen (veltman of Blind) - Dijks
Schöne - Bonevacia - Janssen
Lukoki (ebecilio) - Klaassen - Fisscher (de Sa)

Uitgaande van een vertrek van van der Wiel.

11 juli 2012 om 22:07

Blind of Boilesen(mits fit) zal als linksback beginnen. Ook denk ik dat als Narsingh niet wordt gehaald, dat Sulejmani dan gewoon start in de basis.

11 juli 2012 om 22:16

Koppers heeft in mijn ogen een grotere potentie op de linksback positie dan Boilesen, Boilesen is een groot talent maar komt in mijn ogen niet tot volledige uiting op de linksback. Volgens verschillende watchers op fora's is Boilesen ook van origine een linker centrale verdediger. Blind komt in mijn ogen gewoon simpelweg tekort om bij Ajax te kunnen spelen, goed voor de subtop maar hoger dan dat zie ik 'm niet komen. Sulejmani, nou die gaat z'n laatste contractjaar in en die brengt na 4 jaar nogsteeds barweinig, waar Özbiliz mij deze voorbereiding tot op heden positief heeft verrast. Tuurlijk het zijn maar amateur/jupiler clubs, maar hij valt positief op.

11 juli 2012 om 22:29

Boilesen speelde vroeger ook Lcv, maar mijns inziens heb je daar nu een ervaren man nodig. Ook doet hij het op LB heel goed (de wedstrijden die hij heeft gespeeld).

Jij hebt het over de verwachte basiself. Dan heeft Blind gewoon een basisplaats op LB, ook al komt -ie in mijn ogen beter tot zijn recht op LCV (als back-up).

Sulejmani is gewoon basisspeler. Hij deed het vóór zijn blessure heel goed. Hij was toen gewoon de topscorer van Ajax met 11 goals.

Ozbiliz was vandaag trouwens heel slecht bezig volgens de meeste mensen. (voor zover je aandacht moet besteden tegen die clubjes in de voorbereiding)

11 juli 2012 om 22:21

Waar is Miralem Sulejmani? Ozbiliz basisplaats? Hooguit als stand in voor Micky of eventueel Narsingh. Koppers linksback? Dat zal gewoon Boilesen worden mits hij fit is natuurlijk.

11 juli 2012 om 22:26

Sulejmani brengt te weinig in mijn ogen, zeker gezien wat ie gekost heeft. Koppers linksback, vind dat hij meer potentie daar heeft. Narsingh is nog niks van rond, vandaar op 't moment en de selectie die we hebben, Özbiliz in de basis.

11 juli 2012 om 22:45

Bonevacia sluit binnenkort weer aan bij de beloften, dit heeft de Boer al gezegd. Enoh is er echter nog voor je back-up elftal....

11 juli 2012 om 22:45

Je kan een speler met een aankoopbedrag van 16 miljoen euro niet op de bank zetten. Dat is puur kapitaalsvernietiging. Daarnaast was Mickey afgelopen seizoen ook van waarde bij de prolongatie van de titel met zijn 12 goals. Speelde dus een heel behoorlijk seizoen en is kwalitatief beter dan Özbiliz die teveel grote kansen mist en ook enorm blessuregevoelig is. Daarnaast kan je Sulejmani nooit meer voor een fatsoenlijk bedrag verkopen wanneer je hem niet opstelt. Vind dat te veel mede Ajacieden deze jongen een beetje onderschatten en zijn aandeel in het succes van afgelopen seizoen niet willen toegeven. Koppers? Boilesen is de ideale linksback en Koppers zal hooguit als stand in fungeren.

In mijn ogen toch een rare keuze als je af gaat op het afgelopen seizoen. Neem aan dat Sighterson eerste spits is en de aanvoerder altijd speelt dat de jong een linie naar achter gaat. Wie ga je er dan uit halen daar de Boer?

Nee rare keuze wat voor problemen gaat zorgen naar mijn idee

Uiteraard zou bijvoorbeeld Theo tweede keus zijn achter Eriksen, Schone tweede keus achter de jong en Enoh tweede keus achter anita. Het ligt eraan of moisander zou komen maar dan zou hij denk ik daley blind daar zetten heeft vorig jaar ook daar gespeeld soms. In de spits zou hij kunnen afwisselen met siem en sigi, aangezien siem aanvoerder is speelt hij altijd. Waardoor dan Schone voor snelheid en lopende man op t middenveld komt. Sulejmani zal vast wel spelen op de plek van Aras.

Kenneth
Wiel/Rhijn
Toby
Blind/Moisnd
Boil/koppers
DeJong
Anita
Eriksen
Ozbiliz
Sigi
Derk

Ik vind het een goede aanvoerder, het is een nette jongen zoals Vertonghen ook was. Hij weet zelf ook wel dat hij wat assertiever mag zijn maar dat leert hij wel. Kwestie van in je rol groeien.

Een betere aanvoerder kun je niet wensen toch zelf opgeleid al jaren bij ajax nog jong en een nederlandse speler vind ik erg belangrijk.

Leuke speler die al een tijdje bij Ajax is maar geen echte leider. Had liever Janssen gezien. Dat is wel een leider.

Meest logische keuze. Speelt daar al heel lang en is wel een intelligente speler die altijd wel goed overkomt. Maar feit is dat hij nog steeds niet een vaste basisspeler is. Hij is duidelijk een middenvelder, maar voor die posities heb je ook al Anita, Janssen & Eriksen.
Janssen-eriksen-de Jong gaat nóóit gebeuren, bleek een enorm fiasco te zijn. Anita zal ook sowieso spelen, op de Cm/cvm. Eriksen op de Rcm. Dan zal het op de LCM gaan tussen de Jong en Janssen. En ik ga door deze aanvoerdersband ervan uit dat de Jong die plek overneemt. Overigens maakt et vrij weinig uit, want Ajax speelt dit jaar minimaal 45 wedstrijden dus alle plekken zullen dubbelbezet moeten zijn.

Toch wel een leuke opstelling. En elke positie is goed bezet, je hebt Vermeer én Cillessen. vd Wiel en van Rhijn voor de rechtsback. Janssen op de bank en als Narsingh komt ook Sulejmani op de bank, dus je hebt wel goede spelers op de bank.

Vermeer?
vd Wiel
Alderweireld
aankoop?
Boilesen
Eriksen
Anita
de Jong (C)
Sulejmani
Sigi
Boerrigter
11 juli 2012 om 21:56

Hij is zeker wel een basisspeler onder De Boer. Onbegrijpelijk maar waar.

En wat er logisch is aan de keuze om een houten klaas zonder enige uitstraling, die je nooit andere spelers ziet coachen, aanvoerder te maken ontgaat mij even.

11 juli 2012 om 22:07

@healer
Ja dat moet ik wel toegeven. Het is een sympathieke speler, maar ik vind hem niet héél noemenswaardig goed. Heeft geen inzicht, geen goede voorzet, geen snelheid, geen goede dribbel.
Maar hij heeft wel een hard schot en kan goed afmaken, maar ik denk dat Janssen op die positie een betere keus was geweest.

Het is maar speculeren wat ik nu ga doen, maar zou het niet kunnen dat Siem op CVM gaat spelen. Er gaan de laatste tijd veel geruchten rond een transfer van Anita, Vurnon heeft zelf al een gesprek aangevraagd met Frank, en verschillende tabloids (niet allemaal even betrouwbaar uiteraard) melden dat Anita voor zo'n 10 miljoen mag vertrekken.
Daarnaast heeft Frank aan het eind van vorig seizoen (toen Kolbeinn terug was) steeds aan het einde van een wedstrijd zo gewisseld dat Siem steeds voor de verdediging speelde, dit was al apart en Siem vulde het niet onaardig in.

Nogmaals ik speculeer maar en het is niet gebasseerd op harde feiten.

Dan zou het er dus zo uitzien.

Vermeer
Van Rijhn
Toby
Blind/Aankoo
Boilesen/Kop
Eriksen RAM
Siem (CVM)
Theo (LAM)
Araz/Aankoop
Kolbeinn
Derk/Mickey
11 juli 2012 om 21:59

Voetbalzone vergeet in het verhaal te vertellen dat Theo Janssen en Vurnon Anita de reserve-aanvoeders worden. Dus het kan ook weleens zo zijn dat Frank de Boer komend seizoen flink zal gaan rouleren.

11 juli 2012 om 22:07

Als je kijkt hoe de rangorde van aanvoerder-reserve aanvoerders vorig seizoen was, dan is de Jong toch gestegen in de ''pikorde''...

Logische keuze , Theo is niet meer zo onbetwist als begin vorig seizoen en ik denk dat de Jong achter de spits wel een zekerheidje is geworden gezien zijn prestaties over de seizoenen , daarnaast word de naam Alderweireld genoemt maar deze jongen heeft nog genoeg aan zichzelf en kan ook makkelijk zijn hoofd verliezen , dat heb je kunnen zien toen Vertonghen een mindere periode had Alderweireld gewoon deelde in de malaise.

Siem de jong is niet meer dan een 12 in een dozijn voetballer. Leuk voor de eredivisie maar meer ook niet. Deze jongen zou midden jaren 90 niet eens bij de selectie horen. Met andere woorden cruijff heeft gelijk. Pure middelmaat ! het niveau vd eredivisie daalt per seizoen.

Ben het wel eens met de keuze van De Boer. Het is nu aan Siem om te laten zien dat ie zowel op het veld als erbuiten een leider kan zijn voor dit jonge Ajax!

Siem succes!!

Op t veld vind ik het al niks , snap niet wat mensen in deze speler zien maarja nu is ook nog aanvoerder ook wat een armoe weer totaal geen leider dat kan je niet leren dat heb je en hij heeft dat niet is een softie . En geen verhalen met hij zet iemand vrij voor doel of hij scoort ,let maar op nieuwe seizoen wat deze man een bal verlies heeft tegen over wat ie goed doet . Totaal verkeerde keus Theo Janssen had je die band moeten geven !

Het valt me op dat iedereen die het een rare keus vindt van FDB er denk ik geen rekening mee houd dat Siem de Jong misschien wel erg hoog in de rangorde staat in de kleedkamer(en buiten het veld)
Dat in combinatie met zijn werklust en er staan in grote wedstrijden maakt het voor mij een logische keus.

11 juli 2012 om 22:22

Dan moet hij hem personal coach maken en niet aanvoerder want die is in het veld heel belangrijk en dat verplicht de boer om hem basis te zetten. Als hij zo goed buiten het veld is hoef je hem niet perse aanvoerder te maken waardoor je het middeveld verkloot.

volgend jaar dus met 10 man het veld in en zonder aanvoer naar de spitsen vindt het helemaal niet op het middenveld ideale valse spits maar slechte middenvelder die waarschijnlijk het plekje van janssen zal innemen

verder wil ik PSV alvast feliciteren met hun toekomende landskampioenschap

frankie maak alderweield of theo aanvoeder en er is niets aan de hand

Dit betekent waarschijnlijk dat Janssen zijn plaats verliest.
Ik denk dat Frank heeft geleerd dat ze de 2 titels wonnen wanneer Anita op het middenveld ging spelen.

11 juli 2012 om 22:19

Het team werd daar wel stabieler door ja, maar daardoor kampioen worden nee.

Persoonlijk verbaasd mij nog het meest de wispelturigheid van ons VZ leden. Eerst kiezen we in meerderheid Janssen om vervolgens in deze poll aan te geven in meerderheid achter de keuze te staan. Dit zegt of iets over de invloed van de vraagstelling, of meer (en dat denk ik) iets over het meeloopgedrag van veel van onze medebezoekers.

Persoonlijk denk ik overigens dat Theo de beste keuze was, gezien zijn leeftijd en ervaring. daarnaast oogt hij als een natuurlijke leider ipv een gecreëerde leider. Deze man behoord mijns inziens in de basis te staan en met het vertrek van Vertonghen aanvoerder te zijn. Anderzijds ben ik mijn krediet wel verschuldigd aan FdB gezien zijn optimale prestaties als hoofdtrainer. Dus hoop ik dat hij de juiste keuze heeft gemaakt.

Ik vind het wel terecht dat Janssen het niet is. Een leider moet ook het goeie voorbeeld geven aan de jeugd. En een Janssen die kampt met overgewicht, weinig zin heeft om voluit te gaan op trainingen, trainingskampen geen zak aan vindt, en ook nog is rookt en drinkt, kun je niet serieus nemen als aanvoerder. Bovendien denk ik toch dat hij hooguit nog 1 jaartje bij Ajax speelt dus dan kunnen ze volgend jaar weer iemand anders aanstellen als aanvoerder.

Goede keus, ik vind hem een zeer constante speler die het team er al enige keren doorheen gesleept heeft met z'n goals. Voor iemand die vaak als middenvelder speelt/speelde heeft hij een aardig doelgemiddelde; bijna 1 op 3.

O wat een knappezet van de boer . goed gezien ook .
Alles wat die man doet wordt goud zelfs als hij gaat schijten.tenminste volgens velen hier.
Als hij voor alderwereld of jansen gekozen had dan waren de lyrische fans hier excact dezelfde mening toegedaan

11 juli 2012 om 22:35

Bedankt voor deze nuttige toevoeging aan het topic. Dit zal het niveau zeer zeker ten goede komen. Kom alsjeblieft eens is met goed onderbouwde argumenten voordat je denkt De Boer op zo'n lage wijzen te moeten corrigeren. Ik denk juist dat De Boer hier heel goed aan heeft gedaan. Siem De Jong is een speler die in mijn ogen ondergewaardeerd en ook onderschat wordt. Elk seizoen is hij wel goed voor 15 goals. Hij draagt dus elke keer zijn steentje bij aan het collectief wat gezamenlijk succesvol is. Daarnaast is Siem ook een hele sympathieke jongen die nooit last heeft van sterallures of moeilijk in de groep ligt. Iemand die zijn voorbeeldfunctie als profvoetballer ten alle tijden vertegenwoordigt. En ook dat zijn eigenschappen die je nodig hebt om de functie van captain te kunnen uitvoeren.

Wat zit iedereen het nou weer voor Theo Janssen op te nemen dan. Die speelt en net 1 jaar voor Ajax en hij heeft vorig seizoen nou niet echt een topseizoen achter de rug. Verder is Janssen totaal geen figuur om aanvoerder te zijn. Theo is een goede voetballer maar ook een cultheld. Alderweireld lijkt mij nog een te brave Belg om aanvoerder te zijn wat ik eigenlijk ook al vond van Vertonghen. Eriksen is veels te veel een dromer en Anita geen leidersfiguur. Vermeer vind ik eigenlijk niet goed genoeg voor Ajax laat staan aanvoerder. Siem de Jong speelt al jaren elke wedstrijd minimaal een 6 of een 7. Doet nooit gekke dingen, heeft een sympathieke uitstraling. Is bij heel veel van het spel betrokken. Heeft gif in zijn ogen en loopt zich 3x in de rondte.

Ik vind Siem de enige juiste keuze.

11 juli 2012 om 22:43

Hahaha 'gif in zijn ogen'? Jij kijkt naar een andere Siem de Jong dan ik. Ridicule keuze om hem aanvoerder te maken. Ik zie hem nooit anderen coachen, hij is geen leider, zowel binnen als buiten het veld en is bovendien niet een exemplarische Ajax-voetballer (technisch is hij namelijk nogal zwak). Dit is weer een gevalletje slijmen bij de trainer.

11 juli 2012 om 22:45

Er is geen andere keuze wat mij betreft. Janssen die weet niet eens of hij wel bij Ajax wilt voetballen.

11 juli 2012 om 23:20

Janssen is de enige goede aanvoerder. Verder is de keuze inderdaad karig, maar dat ligt meer aan Frank 'anti-gogme' de Boer.

Wat een gebral over het feit of de definitieve keuzes nu al zijn gemaakt. Met de Jcs, competitie, beker, Champions Leaque tot minstens de winter en vervolgens zeer waarschijnlijk minstens Europa Leaque kom je tot een wedstrijd of 50. Daarnaast spelen er een hoop jongens interlands of voor jong oranje. Je hebt dus echt wel 4 a 5 middenvelders met kwaliteit nodig. Nu hebben we voor eredivisie begrippen een fantastisch middenveld, ook in de breedte. Ik vind dat Eriksen samen met Theo mag bewijzen wie erbij komt naast Siem en Vurnon, want deze twee zijn denk ik eerste keus.

Kenneth
Ricardo-toby-aankoop-nicolai

Siem-vurnon-theo/cristian

Mickey-kolbein-derk

Als Sulejmani zijn contract niet verlengt kan het er ook nog wel eens zo uitgaan zien. Zou ik persoonlijk nooit doen omdat Eriksen een fantastische speler is achter de aanvallers die altijd lopende mensen voor hem moet hebben om ze te bedienen maar het zou best wel eens kunnen. Sulejmani zal dan namelijk buiten de basis worden gelaten omdat ze dan toch niks meer aan hem hebben,

Vermeer/Cil
Van Rhijn
Alderweireld
Aankoop
LB??!
De Jong
Anita
Janssen
Eriksen
Sightorsson
Boerrigter
11 juli 2012 om 22:48

Als Miralem Sulejmani z'n contract niet verlengd, dan verkoopt Ajax hem deze zomer waarschijnlijk. Ik denk dan niet dat Christian Eriksen op rechtsbuiten gaat spelen, het zal mij niks verbazen als Frank De Boer Lasse Schöne als rechtsbuiten laat spelen.

Want Lasse Schöne heeft bij NEC ook al 'n paar keer op de flanken gespeeld en hij speelde daar toen goed, dus het zal mij niks verbazen als Frank De Boer dit ook doet met Schöne.

Vermeer
Van Rhijn
Alderweireld
Moisander?
Boilesen
Eriksen
Anita
De Jong
Micky/Schöne
Sigthórsonn
Boerrigter

Ik vind Siem zo verschrikkelijk onderschat worden. Hij valt niet zo op als andere spelers maar ik denk dat hij de afgelopen 2 jaar de belangrijkste man bij Ajax is geweest. Hij heeft een techniek waar de meeste spelers bij Ajax niet aan kunnen tippen. En veel zullen dat anders zien maar kijk alleen al maar eens naar zijn balaannames. Die zijn van hoog niveau. En daarbij heeft hij ook nog eens de inzet van een leeuw. Hij zal nooit zijn kop laten hangen en alles geven wat hij kan. Ik denk zelfs dat hij een betere aanvoerder zal zijn dan Vertonghen. Hij straalt meer rust uit, komt sympathieker over en zal nooit verzaken wat Vertonghen nog wel eens deed,
Het is je gegund Siem!

Siem is een goede voetballer, zet zich voor 100% in en geeft het goede voorbeeld aan de rest van het team.

In mijn ogen een goede aanvoerder,

Logisch dat De Boer voor De Jong kiest. Janssen zal op de bank beginnen omdat Anita en Eriksen sowieso wel in de basis 11 staan. En je gaat geen aanvoerder kiezen om hem dan vervolgens op de bank neer te zetten.

Snap wel waarom het De Jong is geworden, hij is niet eens zoveel beter als Janssen maar is pas 23, kan zich tot een echte leider ontplooien en kent Ajax van binnen en van buiten. Heeft zowat de hele jeugdopleiding doorlopen!

aangezien het beste middeveld, Anita, Janssen, Eriksen dan niet kan spelen aangezien je je aanvoerder niet op de bank zet. Domme zet van de Boer doe dan gewoon Vermeer of Alderweireld waarvan je zeker weet dat die basis staat.

Waren de Gebroeders de Jong neit opgeleid van de Graafschap, daar komen ze toch vandaan en toen is Siem naar Ajax gegaan en Luuk naar Twente?

Ik had hem persoonlijk aan Vermeer gegeven.

Logische keuze, Jansen is leuk tegen ploegen waar je 99% van de tijd aan het aanvallen bent, maar als je tegen moeilijkere ploegen moet, moet je middenvelders hebben staan die het kunnen belopen.

Jansen heeft elk seizoen kritiek over zijn fitheid, moet afvallen en het zal alleen maar erger worden.. Ook al kan S. de Jong niet zulke mooie passes geven, zou ik hem liever in mijn elftal hebben dan Jansen. Als Jansen op een gegeven moment moe is, zal die toch steekjes laten vallen. Hij zei laatst wel dat die per wedstrijd niet eens 3x zijn man niet liet lopen, dat hoort gewoon 0x te zijn, want je hoort erachter aan te gaan en diegene te dekken als je prof bent, vooral als je bij een topclub speelt. Ook met counters krijg je kans dat hij achter blijft staan, omdat die geen adem meer over heeft.

Wat heb je liever, iemand die niet fit oogt, te dik is, steeds ouder word en goed kan passen en schieten, of iemand die maar blijft gaan, fit oogt, van box naar box blijft rennen en daarnaast gewoon goed kan voetballen, genoeg steekpassen geeft en ook goed kan schieten?

Siem lijkt mij een goede keuze als aanvoerder. Misschien niet iemand die de uitstraling heeft, maar een mentaliteit waar je u tegen zegt, en een slimme jongen. Maar toch hoop ik niet dat Theo eruit wordt gehaald! Dan maar een 3-4-3 opstelling tegen de "mindere" ploegen uit de Eredivisie.
Als het dan eenmaal gaat lopen dan kan je het tegen betere ploegen ook zo doen. Ik bedoel Barcelona speelt 3-4-3 in de CL finale? Natuurlijk niet te vergelijken, maar dat zijn de Eredivisie en de CL ook niet!
Met Alves, Macherano en Pique, wat nou niet de allerbeste verdedigers ter wereld zijn bleven zij aardig staande!

Ik zou dan alleen nog Nuytinck en Narsingh proberen te halen en het team staat als een huis!

Vermeer
van der Wiel
Alderweireld
Nuytinck
de Jong
Anita (CVM)
Eriksen(CAM)
Janssen
Narsingh
Sigthorsson
Boerigter

Volgens mij was de Jong toch echt opgeleid door de Graafschap..

Verder is het een logische keuze, een wat meer ervaren speler met veel doorzettingsvermogen.

naja als siem de jong een basis plaats krijgt dan zou janssen of eriksen waarschijnlijk niet spelen want als narsing nog naar ajax komt deze zomer dan is er van 1 van die 2 mensen geen plek maar.
dus dan zou je 1 van de 2 moeten verkopen janssen of siem de jong.
denk niet dat 1 van die 2 op de bank wil zitten

vermeer/cill
vd wiel
aldeweireld
aankoop
boilesen
de jong/erik
anita
dejong/jans
narsing
sigthorsson
boerrichter

Middenveld met janssen anita de jong. Eriksen als rechter vleugel aanvaller, maar dan jn een vrijere rol om te zwerven naar de nr10 positie. Van rhijn kan dan als opkomende back het veld breed houden.

De Jong is één van de meer ervaren spelers van Ajax. Ik vind de keuze van De Boer dan ook terecht.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren