Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

UEFA creëert groot EK-sterrenteam; Nederlanders als verwacht absent

Laatste update:

De Europese voetbalbond (UEFA) heeft maandag, een dag na de finale, het sterrenteam van het voorbije EK bekendgemaakt. De bond gaat niet voor elf namen, maar heeft er liefst 23 gekozen. Zoals verwacht mocht worden na de vroege aftocht van Oranje, ontbreken de namen van Nederlandse spelers in het sterrenteam.

/

Op doel kiest de Europese bond voor het trio Gianluigi Buffon, Iker Casillas en Manuel Neuer. De achterste linie wordt gevorm door drie Spanjaarden, twee Portugezen en een Duitser; opmerkelijk genoeg ontbreken in de defensie de Italianen. Op het middenveld zijn twee internationals van dat land wél present; Daniele De Rossi en Andrea Pirlo. Zij worden logischerwijs vergezeld door veel Spanjaarden, liefst vier. Steven Gerrard, Sami Khedira en Mesut Özil worden ook geroemd om hun optredens.

In de aanval hebben vijf spitsen een ereplaats verdiend volgens de UEFA. Zlatan Ibrahimovic is de enige international die de groepsfase niet doorkwam, maar wél in het sterrenteam plaatsneemt. Hij wordt geflankeerd door finalisten David Silva en Cesc Fàbregas; ook Cristiano Ronaldo en Mario Balotelli worden geëerd met een plaats.

Doel: Gianluigi Buffon (Ita), Iker Casillas (Spa), Manuel Neuer (Dui)

Verdediging: Gerard Piqué, Sergio Ramos, Jordi Alba (Spa), Fábio Coentrao, Pepe (Por), Philipp Lahm (Dui)

Middenveld: Daniele De Rossi, Andrea Pirlo (Ita), Steven Gerrard (Eng), Mesut Özil, Sami Khedira (Dui), Xavi, Andrés Iniesta, Sergio Busquets, Xabi Alonso (Spa)

Aanval: Mario Balotelli (Ita), Cristiano Ronaldo (Por), Zlatan Ibrahimovic (Zwe), David Silva en Cesc Fàbregas (Spa).

Wie hoort volgens jou niet thuis in het sterrenteam?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sneijder zou er ook makkelijk bij hebben gekunt, hij speelde als enige van Nederland niet slecht..

2 juli 2012 om 12:04

je zegt het goed ; niet slecht

maar hij zou bij spanje er niet in hebben gestaan hoor

ON: mooi team
wie er niet bij hoort vind ik moeilijk te zeggen... gerard? geen idee het zijn allemaal toppers eigenlijk

2 juli 2012 om 12:06

Sneijder was tegen Duitsland en Portugal erg matig, alleen voor een redelijke pot tegen Denemarken kan je hem moeilijk hierin opnemen.

2 juli 2012 om 12:11

Gaan we serieus kijken of er spelers van het Nederlands elftal bijhoren? De enige waar je aan zou kunnen denken is Stekelenburg, die alleen tegen Denemarken 1foutje maakte, maar Buffon, casillas en Neuer hebben natuurlijk een beter toernooi gehad...

Dus trots aan de kant en gewoon erkennen dat er geen enkele speler in dit team thuis hoort!

2 juli 2012 om 15:42

De Nederlandse arrogantie: onuitroeibaar. Ongelooflijk dit, nota bene de eerste post is van iemand die vindt dat Sneijder erin moet, haha.

2 juli 2012 om 12:05

Hij speelde inderdaad niet slecht maar om in het sterrenteam te spelen moet je geweldig spelen en je ploeg aan doelpunten helpen en dat is hem niet gelukt. Gewoon terecht dat er geen enkele Nederlander in staat.

2 juli 2012 om 13:02

Alsof Ballotelli en Xavi zo'n goed toernooi gehad hebben? Kom op zeg. Ballotelli heeft gescoord tegen Duitsland maar was in bijna alle wedstrijden onzichtbaar en Xavi heeft alleen gisteren een goede wedstrijd gespeeld. Ook Khedira vond ik niet zo heel bijzonder. Nee sorry maar ik had ook Sneijder er wel in willen zien. En nee niet omdat hij Nederlander is maar omdat hij in een belabberd elftal zeer goed presteerde.

2 juli 2012 om 13:09

Sneijder creerde bijna alles voor Nederland, al tegen denenmarken creerde hij 10 kansen wat een goal als gevolg zou kunnen hebben. Hij hielp de ploeg door ballen op een presenteerblaadje te geven, maar de rest verprutste het en dat is de reden waarom hij zijn ploeg niet aan doelpunten helpt. Als Nl gomez in de spits had staan stond Sneijder zonder twijfel boven aan de assist-lijst..

2 juli 2012 om 13:12

@ Ajacied777

Ach die twee waren beiden vele malen beter en belangrijker dan Sneijder. Sneijder kan er dan wel niets aan doen dat het hele team niet liep maar we kunnen hem moeilijk om die reden een voorsprong gaan geven als we beoordelen wie op het toernooi het beste hebben gespeeld. Bovendien was Sneijder enkel tegen Denemarken sterk. Tegen Duitsland kwam hij amper in het stuk voor en tegen Portugal was hij zo voorspelbaar als maar kan.

Balotelli heeft bijna elke wedstrijd hard gewerkt, het elke defensie moeilijk gemaakt en is dreigend geweest. Vond hem beter spelen dan Cassano en veel meer werk verrichten dan spitsen als Gomez, Torres en Postiga. Ik ben geen fan van Balotelli maar ik kan niet zeggen dat ik niet van hem heb genoten, met als hoogtepunt twee beslissende doelpunten in de halve finale tegen de EK favoriet.

Xavi was tot de finale niet beslissend en minder foutloos dan vorige seizoenen maar deed nog altijd precies wat er nodig is in het elftal. Passen, vrij lopen, spel verleggen en herhalen. Die formule is essentieel in de successen van Barça en de spaanse selectie. Hij heeft dit behoudens wat slordigheden gewoon prima gedaan. Het is jammer dat hij niet veel steekballen gaf of mensen een op een zette maar goed, hij maakte dit gedurende het toernooi ontstane gebrek in de finale ruimschoots goed met zijn assists op Alba en Torres.

2 juli 2012 om 15:06

Ajacied maar Balotelli scoort tenminste wel en de Nederlandse spitsen doen dat niet!

3 juli 2012 om 13:27

Balotelli speelde alleen in de finale matig, net zoals de rest van italie en in de andere wedstrijden speelde hij redelijk goed.
en over xavi kan je al helemaal niks zeggen, want bij iedere 3 pases die werden gegeven werd de bal 1 x aangeraakt door xavi,constante balbezit, gewoon de motor van spanje. dus hou gewoon maar op met je frustraties want sneijder zou na 60 minuten uitgeput zijn in dezelfde rol als xavi.

2 juli 2012 om 12:06

Hou toch op man. Er zijn genoeg andere spelers die er bij zouden kunnen (trouwens ook een aantal die er niet hoorden), maar daar hoort geen Nederlandse speler bij. Een beetje objectiviteit aub

Khedira en Zlatan vind ik wat vreemd eigenlijk. Dan zou ik toch eerder voor Dzagoev gaan

2 juli 2012 om 12:11

Zlatan vreemd? Wat een geweldige volley had hij en hij speelde niet slecht jammer dat ze er zon snel uit moesten maar alleen om die volley mag die er van mij al in

2 juli 2012 om 13:34

Een geweldige volley, dus hij hoort er in? Hij heeft niet dusdanig goed gespeeld dat je hem bij de beste spelers van het toernooi kunt plaatsen, vind ik.

2 juli 2012 om 13:51

Ik zou Dzagoev er ook in zetten, net zoals Bonucci. Ik vond hem de beste verdediger van het EK.

2 juli 2012 om 12:15

ik ben het eigenlijk met alle namen wel eens, hoewel er bji mij wel een aantal twijfel gevallen
bij zitten, maar als er iemand is die ik echt niet snap, en waarom die ook opgesteld werd
bij spanje, is busquets, daar snap ik echt niks van

2 juli 2012 om 13:37

Sneijder was ook zeker niet slecht maar dit hoort een lijst te zijn met spelers die echt goed gespeeld hebben en dat hij hij nu ook weer niet gedaan.

2 juli 2012 om 18:04

raar dat Torres er niet instaat is toch de topscorer

Ik begrijp niet dat Khedira er in staat, en Hummels niet. Voor de rest ontbreekt ook Montolivo voor mij.

2 juli 2012 om 12:03

Ik vond Montolivo ook echt subliem spelen. Wat is die gast bewegelijk!

2 juli 2012 om 12:06

Speelde tot de finale goed, zakte gister wel erg door het ijs.

2 juli 2012 om 12:19

Maar datzelfde geld voor Pirlo, Clay. Die zakte nog erger door het ijs dan Montolivo gisteren. En wat te denken van Balotelli?

2 juli 2012 om 12:09

Heb je weleens op Khedira gelet....dat is dus precies wat we bij het Nl-11tal gemist hebben. Een 'controlerende' middenvelder die ook nog eens een keer of 10 per wedstrijd bij de tegenstander in de 16 komt. Heeft longen als een paard, verovert vaak de ballen en het houd het spel simpel. Vind het terecht dat hij er in staat.

2 juli 2012 om 12:11

Ik vind Khedira een fantastische speler hoor Mafkee. Maar Hummels was de beste Duitse speler op dit toernooi en Khedira heeft bijvoorbeeld tegen Denemarken en Griekenland maar matig gespeeld.

2 juli 2012 om 12:26

Ok, als je er zo tegen aan kijkt kan ik het begrijpen. Maar zo vond ik Hummels tegen Italie zeer slecht, en dat was toch de wedstrijd waar ze er moesten staan. Maar ik ben het met je eens, dat wat Khedira betreft niet constant goed heeft gespeeld gedurende het EK. Al vond ik hem tegen Italie wel goed spelen.

2 juli 2012 om 12:54

Volgens mij ontbreken er namen zoals Manzovic ofzo, die is ook mede topscorer geworden. Verder vond ik Modriç ook geweldig voetballen.

2 juli 2012 om 13:57

Mandzukic zul je bedoelen? Inderdaad werd medetopscorer. Maar ik vind heel dit elftal beetje dwaas. Spanjaarden en gevestigde namen en nog geen keuze maken tussen elf spelers, dit elftal kan het kleinste kind opstellen.

Piqué, Busquets, Xavi en Xabi hebben in mijn ogen maar een matig EK gespeeld, maar staan er gewoon in omdat Spanje uiteindelijk de winnaar is. Ik mis ook Hummels en aan de andere kant toch Torres, topscorer ondanks dat die bijna altijd op de bank moest beginnen. Had ook het minst aantal minuten nodig voor zijn goals.

Mijn elftal zou er zo uitzien. Verrassingen misschien met Johnson, Balzaretti en Moutinho maar ik vond ze alle drie heel goed EK spelen en toch niet de grote namen zoals Ibra, Xavi, Iniesta en Coentrao. Over Balotelli en Nani valt te discussieren, maar Balo gewoon omdat die eigenhandig Duitsland genekt heeft en Nani omdat die zodanig veel werkt en technisch zo'n sterke voetballer is. Die assist op de goal van Ronaldo op de counter was ook een prachtexemplaar.

Casillas
Johnson
Hummels
Ramos
Balzaretti
De Rossi
Pirlo
Moutinho
Nani
Balotelli
Ronaldo
2 juli 2012 om 16:37

Hummels speelde een dramatische pot tegen Italie, waar Khedira eigenlijk elke wedstrijd wel goed gespeeld heeft.

Alleen de landen die de Poulefase hebben overleefd staan erin, de overige tellen blijkbaar niet mee.

2 juli 2012 om 12:06

Jawel, kijk maar bijvoorbeeld naar Zlatan. Die staat er ook bij ;

2 juli 2012 om 12:06

Huh, Zlatan staat ook bij de genomineerden en Zweden is niet de poulefase doorgekomen. Dat waren namelijk Frankrijk en Engeland.

2 juli 2012 om 12:06

Ibrahimovic staat er gewoon in hoor.

2 juli 2012 om 12:10

Nee hoor Ibra van zweden staat er ook in en volgens mij had zweden toch echt niet de poulefase overleefd.

Khedira ipv Schweinsteiger? Had toch liever Schweinsteiger

2 juli 2012 om 12:03

Schweinsteiger was dramatisch man, leek moe te zijn. Dan had ik eerder Montolivo erbij gedaan.

2 juli 2012 om 12:06

Inderdaad, die Schweinsteiger heeft het hele EK er niks van gebakt! Wat een tegenvaller is dat zeg. Dacht dat dat zo'n geweldige voetballer was. Ontzettend veel balverlies geleden meneer Schweinsteiger.

2 juli 2012 om 12:07

Of als je dan toch over controleurs praat Veloso;

2 juli 2012 om 12:08

@manuel7

Hij is ook een fantastische voetballer, maar was gewoon moe lijkt me. Die gast kan echt goed voetballen, maar dat heeft hij, jammer genoeg voor Duitsland, niet laten zien op dit EK.

@olafhoogland

Veloso speelde inderdaad ook een goed EK. Had ook gekund.

2 juli 2012 om 12:13

en wat dacht je van Moutinho,wat een geweldige speler is dat.

2 juli 2012 om 12:18

Moutinho is een mooie speler, maar heeft dit EK niet zo gespeeld zoals ik had verwacht, had hem eigenlijk nog beter verwacht. Had zo af en toe slordig balverlies.

2 juli 2012 om 12:04

Schweinsteiger heeft ook niet zo heel bijzonder gespeeld hoor. De beste speler aan Duitse zijde was Mats Hummels, onbegrijpelijk dat hij ontbreekt in deze selectie.

2 juli 2012 om 12:05

Hij ontbreekt denk ik door zijn ontzettend slechte wedstrijd tegen Italië, verder zie ik geen redenen..

2 juli 2012 om 12:07

Dat neem ik aan, want was dat een gigantische flatter! Weet niet wat die vent deed, uitstappen ofzo, maar daar ligt hij nog wel enkele nachten van wakker volgens mij.

2 juli 2012 om 12:09

Dat is inderdaad niet onlogisch, maar in die andere wedstrijden was hij echt van wereldklasse. In dit geval zou ik dan ook zeggen dat Pirlo dan ook niet in het team hoort omdat hij een zwakke wedstrijd speelde tegen Spanje, wat dus onzin is. Het gaat om het hele toernooi.

2 juli 2012 om 12:11

Lahm speelde ook ontzettend slecht tegen Italië, heft eerst buitenspel op om vervolgens onder de bal door te gaan (niet gek met die lengte, maar totaal verkeerd ingeschat)

Vind hem een fantastische speler, maar dit toernooi was hij niet zoals hij normaal is, in mijn ogen.

Hummels speelde goed en ook dramatisch tegen Italië, maar kun je dat niet van heel Duitsland zeggen?

2 juli 2012 om 12:11

@arnoutovic

Heb je gelijk in man, tja laten we ons maar niet druk maken om zo'n team .

@monahoedje

Ik had hem er zelf ook bijgezet hoor, maar ik denk dat de Uefa dat als reden heeft, kan niks anders vinden...

Lahm ging niet onder de bal door, dat was Badstuber. Lahm speelde redelijk tegen Italie, niet heel speciaal.

Heel Duitsland speelde niet echt best, maar Hummels viel me toch echt het meest op, omdat hij eigenlijk altijd wel goed speelt.

2 juli 2012 om 12:34

Schweinsteiger speelde echt dramatisch, Khedira speelde erg goed, speelde constant op een hoog niveau. Ook tegen Italië één van de beste, pikt zijn doelpuntjes mee en heeft een paar longen meer dan alle andere spelers hier op het EK. Volledig terecht dit!

2 juli 2012 om 12:05

Die man heeft een geweldig EK gespeeld. Hij is niet de speler die meteen in het ook springt, maar hij speelt altijd goed. Zowel aanvallend als verdedigend.

2 juli 2012 om 12:39

Ik raad je aan om hem eens beter te bekijken en niet zoals de meeste denken dat hij niet kan voetballen. Op basis van je reactie kan ik concluderen dat je Duitsland niet gevolgd hebt dit EK. Voor mij was hij samen met Hummels de beste van Duitsland.

3 juli 2012 om 13:28

ik heb Duitsland wel gevolgd en vond Khedira niet zo geweldig, ziende jou reactie, voel je je soms aangevallen?

3 juli 2012 om 18:21

Geen verstand van voetbal, voor jou maakt het waarschijnlijk niet uit hoe Khedira speelde. Je bent van degene die een speler als slecht vinden nog voordat het EK begonnen is. Wie moest er dan instaan? Van Bommel? Ga een eindje fietsen knul.

Geen Torres geen Terry? Terry was is mijn ogen de steunpaal van Engeland het hele EK. Jammer van dat, voor de rest klopt het wel helemaal denk ik. Als dit team echt zou spelen.... geen team dat dit aan zou kunnen denk ik.

2 juli 2012 om 12:29

Terry is denk ik de beste verdediger die ik gezien heb dit Ek. Verder vreemd dat de winnaar van de gouden schoen er niet in staat.

2 juli 2012 om 12:56

Messi is dan ook een Argentijn..

2 juli 2012 om 13:49

Er bestaat ook een gouden schoen voor de topscorer van het EK, en dat is Torres..

2 juli 2012 om 14:39

Vast wel, maar dan had je de drie Mario's, Dzagoev en Circus Ronaldo (ik weet het, hij staat er al in) ook het elftal in moeten zetten.

Dat Torres topscorer is geworden is weinig knap met het laagste doelpuntentotaal sinds '96, tegen een Ierland en kapotgespeelde Italianen. Wel knap als je kijkt naar het aantal speelminuten, maargoed...tegen bovengenoemde tegenstanders onder dergelijke omstandigheden het ook wel mag.

Tevens zal dit toernooi, officieel, geen topscorer kennen, maar topscorers...torres gaat hem wel krijgen, maar vind zeker niet dat hij hem verdiend.

Bijna helemaal mee eens. Al heb ik twijfels over Neuer. Die heb ik werkelijk geen redding zien maken.

2 juli 2012 om 12:04

Nederland een geweldige redding op een schot van Van Persie en ook in de wedstrijd tegen Portugal heeft hij 3 keer goed moeten ingrijpen.

Khedira? Mis echt Montolivo in dit team, erg goed gespeeld.

Toch vreemd dat Zlatan erbij zit. Hij heeft een tot twee goede wedstrijden gespeeld, maar er zijn er die beter waren lijkt me zo. Maar goed, hij is een fenomeen. Hij hoort er ook wel tussen.

Verder geen verassingen, lijkt me te kloppen.

2 juli 2012 om 12:06

Ik denk dat het met Zlatan en Cristiano Ronaldo eigenlijk zo is dat zij op voorhand al bij deze selectie zaten. Zij hebben gewoon de naam en carriere mee in dit geval. Want beide spelers hebben niet geexceleerd tijdens dit toernooi.

2 juli 2012 om 12:10

Dat is onzin? Anders zouden Robben, van Persie en Sneijder er ook op voorhand erbij hebben gezeten. Dat is gewoon lulkoek.

Ronaldo heeft Portugal naar de halve finale gebracht, waar ze verloren na penalty's. Als je dan geen goed EK hebt gespeeld, weet ik het ook niet.

Zlatan heeft ook Zweden aan de hand genomen, maar het was niet genoeg. Ze misten toch de kwaliteiten. Ik had eerder een Dzagoev verwacht die toch ook gedeeld topscoorder is geworden.

2 juli 2012 om 12:14

Natuurlijk is dat onzin, maar toch denk ik dat als Toivonen zo had gespeeld als Ibrahimovic, of als Helder Postiga hetzelfde had gebracht als Ronaldo, beide spelers hier niet bij hadden gezeten.

Ronaldo was eigenlijk alleen tegen Nederland goed, van Zlatan ben ik een groot fan en hij speelde ook prima. Maar zijn team is wel in de groepsronde uitgeschakeld, als laatste in de poule nota bene.

2 juli 2012 om 14:03

Dat komt denk ik door gebrek aan beter. Veel spitsen vielen tegen afgelopen EK. Zo ook Benz..

Fabregas als aanvaller bij, haha, moet toch niet gekker meer worden. Schandalig dat Torres er niet tussen staat!

2 juli 2012 om 12:07

Fabregas speelde als aanvaller. Zo gek is dat dus niet dat hij bij aanvallers staat. Het was vreemder geweest als ze hem bij de beste middenvelders van het toernooi hadden geplaatst.

2 juli 2012 om 12:11

Dat is dus juist het frappante aan Fabregas zijn rol. Meneer is geen aanvaller, heeft deze functie toegewezen gekregen en naar mijn mening, totaal niet naar behoren uitgevoerd. Ook niet al 'valse 9'.

2 juli 2012 om 12:16

Ben ik gedeeltelijk met je eens, maar dat Fabregas de rol niet naar behoren heeft uitgevoerd vind ik vooral te wijten aan het spelsysteem, dat tot aan de finale niet echt rendeerde. Fabregas was wel altijd aanspeelbaar en had eigenlijk altijd een goede voortzetting, wat dat betreft begrijp ik zijn uitverkiezing ook wel.

2 juli 2012 om 12:59

Nou, arnoutovic, het is dus wel vreemd..

Of inconsequent, want waarom staat de Rossi dan niet bij de Cv's, aangezien hij daar speelde, en niet op het middenveld?

2 juli 2012 om 13:08

Omdat de Rossi één wedstrijd als CV heeft gespeeld, terwijl hij in de andere wedstrijden op het middenveld geposteerd stond.

2 juli 2012 om 13:24

Heb het even nagezocht en het klopt wat je zegt. Voor mijn gevoel leek hij daar altijd gestaan te hebben, maar beter opletten volgende keer.;

Tsja met alle respect maar ik neem deze lijst niet eens serieus. Als je al Pique in je selectie opneemt terwijl die dit tornooi echt niet goed was stel ik mij toch vragen. Ook Xavi, die heeft eigenlijk alleen in de finale degelijk gespeeld, voor de rest echt onder zijn niveau. Ik had Hummels er zeker bijgezet.

2 juli 2012 om 12:08

Ach, als ze de finale verloren stond daar gewoon Bonucci. Komt puur en alleen omdat Spanje wint...

2 juli 2012 om 12:31

Vind het ook vreemd dat Uefa deze lijst maakt, ze zouden beter alle voetbaljournalisten ofzo kunnen vragen, net als met de gouden bal.

Bij dit nieuwsbericht mag best vermeld worden dat Iniesta is gekozen tot man van het toernooi! En op het middenveld snap ik niet dat Veloso er niet bij staat ipv Khedira. Die heeft echt een toptoernooi gespeeld!

Edit: Is nu een nieuwsitem, ook prima.

Tsja best een mooie selectie van 23 man, maar wat zal nou de top 11 zijn geweest?
Naar mijn mening:
1 Casillias

2 Ramos
3 Pepe
4 Alba
5 Coentrao

6 De rossi
8 Gerrard
10 Pirlo

7 Iniesta
9 Fabregas
11 Xavi

Tuurlijk kloppen de namen niet qua opstelling, maar dit zijn mijn beste top 11 voetballers van dit Ek
Ik heb expres geen spits gekozen aangezien er niet één spits was die boven de rest uit stak (zie 6 topscoorders met 3 doelpunten)

2 juli 2012 om 12:08

Ik denk dat Zlatan misschien wel de beste spits was. Alleen jammer wat dat betreft dat Zweden er zo snel uit lag. Maar Ibrahimovic vond ik persoonlijk erg sterk spelen.

2 juli 2012 om 12:10

Ik vond Zlatan ook erg goed spelen, maar idd Zweden lag er te snel uit en vandaar dat ik hem niet in mijn persoonlijke top 11 heb gekozen alhoewel ik wel een ontzettende fan van hem ben :D

3 juli 2012 om 03:30

Waarom geen Ronaldo erin?

Dit is voor mij beste team op het Ek.

Casillas
Selassie
Hummels
Ramos
Coentrao
De Rossi
Pirlo
Ozil
Iniesta
Ronaldo
Torres
3 juli 2012 om 17:57

Meen je dit serieus, haha wat een grap. Iniesta op 10. Ronaldo erin. Coentrao ipv Alba. Ozil erin. Welk EK heb jij gekeken man? EK paranoïde? Deze is realistischer

Casillas
Selacy
Bonucci
Ramos
Alba
De Rossi
Pirlo
Dzagoev
Xavi
Iniesta
Torres

''nederlanders als verwacht absent''

Als dit gaat om resultaten, had ik Dzagoev er ook wel bij verwacht. Zeker als de Zotte Zweed er ook tussen staat.

2 juli 2012 om 12:51

Eens, Mandzukic kon er dan maar ook bij als zelfs Balotelli erin staat met zijn 2 goals.

2 juli 2012 om 13:13

balotelli scoorde wel de 2 belangrijkste goals van de halve finale door hem was Italië door naar de finale mandzukic scoorde tegen Ierland 2 keer.

2 juli 2012 om 14:07

Daar gaat het niet om, hoeveel keer scoorde Iniesta? Het gaat niet alleen om de goals maar ook om het spel, hoe goed ze zijn en ik vond Mandzukic uitstekend spelen, ook tegen Piqué en Ramos, als Kroatië niet Moest winnen dan konden ze met gemak gelijk spelen tegen Spanje.

Dat Khedira hier bij staat vind ik niet gek, die man heeft zo veel power, is dynamisch en heeft heel veel diepgang. Zet druk naar voren op de juiste momenten. Hij had eigenlijk alles wat van bommel niet had dit EK. Dat hij in dit team staat vind ik meer dan terecht!

Waarom staat Buffon ertussen?
Die vond ik dus zeker niet tot de beste keepers horen dit tournooi.
Vooral tegen Duitsland vond ik hem erg onzeker keepen.

Ja hoor, staat Balotelli erin omdat hij twee keer heeft gescoord tegen Duitsland? haha laat me niet lachen. Die vent heeft verder niks goeds gedaan. Dan vind ik dat Torres er bij moet, die is topscorer geworden.

Off: Torres moet weer in Spanje gaan spelen, dat past beter bij hem denk ik.

2 juli 2012 om 14:57

Ik ben het met je eens. Individueel heeft Balotelli helemaal niks gepresteerd, alleen 3 spitsengoaltjes. Wat wordt deze jongen overschat zeg.

Ik mis die gebre selassie ook wel...

Ik snap niet waarom mensen Pique slecht vonden? Hij speelde een erg sterk toernooi en heb hem op geen foutje kunnen betrappen, daarbij was hij aanvallend ook nog eens zeer sterk. Na een matig seizoen lijkt hij weer in topvorm, maar dat kon je al zien aankomen want op het einde van de competitie begon hij ook steeds beter te spelen.

Verder een mooie en verwachte selectie met beste speler Andres Iniesta'

2 juli 2012 om 13:05

Pique bewees iedere wedstrijd keer op keer dat hij er niks van bakt op hoog niveau. O nee grapje, Ierland is ook een serieuze tegenstander. Pique hoort niet bij de beste verdedigers van het EK thuis. Busquets was ook niet goed, snap ook niet waarom ie bij de beste middenvelders hhoort.

2 juli 2012 om 13:18

Ik heb hem niet alles perfect zien oplossen maar kom jij dan eens met je waslijst aan momenten waarop hij bewees er niets van te bakken op hoog niveau. Ben erg benieuwd.

2 juli 2012 om 13:35

Tegen Kroatie kon die niks tegen Mandzukic aanrichten waardoor Ramos alles moest doen. Tegen Portugal werd ie keer op keer voorbij gelopen door de spitsen en buitenspelers. Hij kwam gewoon snelheid, felheid, mentaliteit en pit tekort. Tegen Italië ( groepswedstrijd ) had ie geen grip op Di Natale. Tegen Frankrijk kwam die tekort tegenover de aanvallers. In de filnale tegen Italië werd ie 4 keer in verlegenheid gebracht en 3 keer werd ie voorbijgelopen. 2x door Montolivo en 1x door Di Natale.

2 juli 2012 om 14:07

Hij heeft echt heel slecht gespeeld. Balverlies dat hij voorheen nooit had bij Barcelona, slordige passes. Onzekerheid achterin, dat straalde hij uit. Sergio Ramos was dit EK sowieso beter in het centrum.

Zou zeggen gooi ze allemaal in een team bij Fifa en FM en spelen maar!!

Terry vind ik toch ook wel vreemd dat die ontbrak erg belangrijk voor Engeland geweest en hoort hier zeker thuis en Zlatan Ibrahimovic vervangen door Torres die hoort er meer in thuis.

Wat een droomelftal, en tevens ook erg uitgebalanceerd.
Ik zou er eventueel nog Gebrel Selacy bij doen als revelatie op de rechtsback als stand-in voor Lahm.

Sterren team belachelijk! Spanje heeft gewonnen dat is het sterrenteam punt uit!

2 juli 2012 om 13:48

Xavi, Iniesta, Casillas, Ramos, Alba, Silva, Cesç, Torres en Alonso misschien. Maar Busquets, Arbeloa, Pique, Reina, Valdes, Llorente, Mata, Albiol, Martinez, Rodrigues, Negredo, Cazorla en Navas??? Forget it. Mijn beste 11.

Casillas
Selacy
Bonucci
Ramos
Alba
De Rossi
Pirlo
Dzagoev
Xavi
Iniesta
Torres
3 juli 2012 om 03:33

Xavi hoort daar niet thuis vind ik.. hij heeft een slechte Ek gespeeld.

3 juli 2012 om 17:45

Maar de belangrijkste wedstrijd op wereldniveau gepresteert;

Waar is Meireles???

2 juli 2012 om 17:52

Inderdaad, vond hem een zeer sterke EK spelen, was de stille kracht op het middenveld en dankzij hem kon C.ronaldo optimaal presteren.

ibra heeeft 1goeie pot gespeeld meer niet

Ik mis namen zoals Mandzukic en Dzafoev, zij speelden dit EK erg goed in de groepsfase en Gerrard en Ibacadabra zou ik er dan uit doen.

2 juli 2012 om 12:31

Gerrard eruit, grapjas!

Weet niet welk EK jij hebt zitten kijken?

Mooi dat men hier de Rossi niet vergeten is , veel mensen hebben in mijn ogen zijn toernooi onderschat , heeft een fantastisch toernooi gespeeld en viel misschien minder op dan Pirlo maar ik vond hem eigenlijk belangrijker dan Pirlo voor Italie.

Zit toch een paar spelers tussen die niet bijzonder speelde zoals Pique , Pepe en Neuer , was degelijk maar niet van dermate hoog niveau.

2 juli 2012 om 12:42

Daar heb je gelijk in, gisteren één van de weinige die zijn niveau haalde tegen Spanje. Hoop dat hij een stapje hogerop gaat maar denk niet dat hij Roma wil verlaten.

2 juli 2012 om 12:47

Roma heeft alles om door te groeien naar een echte topclub die zich ook Europees kan laten gelden maar er mist bestuurlijk ook een bepaalde rust en de constante wisseling van trainers helpt ook niet om wat op te bouwen , kijk naar Milan waar men veel minder vaak wisselt en ook Juventus , de periodes dat een trainer er lang zat heeft bij beide clubs veel prijzen opgeleverd.

2 juli 2012 om 14:08

Pepe heeft maar 2 of 3 overtredingen gemaakt het hele toernooi. Was (bijna) altijd een zekerheid achterin. Ik kan wel begrijpen waarom hij er bij zit. Pique was wel dramatisch inderdaad.

Van mij part hadden ze inplaats van Khedira of Busquets Modric geeert met een plek.
Die man speelde gewoon vet goed in een middelmatig team.

Waar is in hemelsnaam Bouma in dat team? Het is toch ongelovelijk dat wilfred gewoon niet geselecteerd word fredje speelt het EK van ze leven maar blijkbaar is het alleen belangrijk dat we er vroeg uitlagen.

Dit had mijn team geweest(zie opstelling) Dan heb je een ijzersterke linker defensie.

cassilas
ramos
chiellini
bouma
willems
de rossi
pirlo
sneijder
huntelaar
van persie
luuk de jong
2 juli 2012 om 12:52

Ik zou Ramos wisselen voor Van de Wiel. Verder heb je echt een top team!

Ook lullig voor Arbeloa, de enige vaste basisspeler van Spanje die er niet in staat!

als Zlatan erin staat, waarom dan geen Gomez?

Jongens toch ... Steven Gerrard ??? Die kerel heeft tegen Italie toch geen bal geraakt !!! Hij deed alles bijna slecht. Ik vond enkel de rechtsachter van Engeland goed. De rest vond ik geen EK niveau waardig.

De Uefa is vergeten dat ook al maak je een sterrenteam er ook een bondscoach aan toe te voegen.
voor mij is dat Del Bosque.

Busquets er bij is echt lachwekkend. Ze zouden die man eens mee moeten laten voetballen met een team met wat mindere teamgenoten en hij zal genadeloos door de mand vallen.

Haha, wat een grap. Pique, Xavi en Busquets. Serieus Busquets? Dat slaat echt helemaal nergens op. Als ik een team mocht maken:

Iker
Coentrao
Pepe
Ramos
Alba
Pirlo
Khedira
Fabrégas
Özil
Iniesta
Zlatan
2 juli 2012 om 14:14

Coentrao is een linksback.. Daarnaast vond ik Zlatan ook tegenvallen dit EK hoor. Ik zou gewoon zonder spits spelen, maar met Fàbregas. - zo schrijf je zijn naam btw.

Iets in deze richting zou ik doen. Als je in 4-3-3 wilt spelen zou ik Lahm gewoon als rechtsback doen.

( Iker Casillas in de goal natuurlijk, is iets mis gegaan. )

Fàbregas
Pepe
De Rossi
Sergio Ramos
Özil
Xabi Alonso
Pirlo
Alba
Iniesta
Fabregas
Ronaldo
2 juli 2012 om 14:43

Klopt, Coentrão is inderdaad een linksback. Maar hij kan ook op de rechtsback spelen net als Lahm op beide kanten kan spelen.
Had Zlatan er ook in met gebrek aan beter.
Zat te twijfelen tussen Xabi of Khedira naast Pirlo. Aangezien beide een goed EK hebben gespeelt.
Ronaldo vond ik qua veldspel tegenvallen. Hij heeft wel 3 goals gescoord maar dan nog.

De opstelling die jij hebt is eigenlijk te aanvallend hé.

2 juli 2012 om 16:34

Coentrao is stijflinks, Lahm is tweebenig. Coentrao is echt slecht op rechtsback.

Ronaldo valt altijd tegen met zijn veldspel. Hij is voetballend ook zeer slecht. Daar liggen zijn kwaliteiten ook niet.

Zo speelt Barcelona ook wel eens hoor. Xabi blijft sowieso hangen. Ach, het is maar een symbolisch team.

2 juli 2012 om 17:48

Ik zou De Rossi er sowieso inzetten. Die heeft een fantastisch toernooi gespeeld.

2 juli 2012 om 17:54

Tsjah, voor wie ruil je hem in?

3 juli 2012 om 18:03

Niet zo moeilijk. Voor Pepe. Coentrao eruit voor Selacy. Khedira eruit voor De Rossi, Fabregas eruit voor Dzagoev, Özil eruit voor Xavi en Zlatan eruit voor Torres.

Wie hoort er niet in thuis? Ronaldo!

Verder viel Coentrao me ook niet mee, alle 'top' backs behalve Lahm vielen door de mand dit toernooi. Doe mij maar Alba en Gebre Salassi.

2 juli 2012 om 14:17

De haat is nog groter geworden sinds zijn twee doelpunten tegen Nederland hè? Ik kan wel meer spelers zien die er niet tussenhoren. Pique heeft een dramatisch toernooi gespeeld, Busquets ook en Silva was ook bijzonder matig.

2 juli 2012 om 14:25

Waarom is het haat als ik hem niet tot de beste 11 van dit toernooi vind horen? De hoop op haat is pas groot geworden..

2 juli 2012 om 14:26

Raar dat jij maar 11 namen telt, ik tel er namelijk wat meer. Daarnaast beargumenteer je niet eens waarom hij er niet in mag staan. Noem maar eens alternatieven die duidelijk beter waren dan hem.

Op Busquets, wat ik sowieso een overschatte speler vind, en Fabregas ben ik het er wel mee eens. Was een uitermate vermakelijk EK!

Ik had liever in de plaats van Busquets Marchisio of Meireles gezien en voor Fabrégas, wat domweg gewoon van nature een middenvelder is (uefa waar ben je mee bezig???), had ik liever Dzagoev of Nani gezien. Speelde beide een puik toernooi. Je kunt overdrijven over de voorkeur naar alleen maar Spanjaarden, want op de finale na was het voetbal niet om aan te zien. Alsof sommige spelers uit andere landen zich niet hebben laten zien?

2 juli 2012 om 15:15

Fabrégas speelde dit toernooi in de aanval. Dit sterrenelftal is puur gebaseerd op dit toernooi. Als je het uit dit oogpunt bekijkt is de Uefa niet zo raar bezig om Fabrégas als aanvaller op te stellen in dit elftal.

In plaats van Fabregas mocht wel Shevchenko staan

Real Madrid domineert met 8 spelers! Prachtig. Ik had ook dezelfde spelers gekozen. Ik ben niet verbaasd dat Silva en Fabregas als aanvallers zijn opgestelt. Zij speelden regelmatig in de spits.

En wat een domme poll. Waarom weer alleeen spelers van Real Madrid. Waarom staat Pique er niet tussen? Speelde hij beter dan Khedira, Pepe, Coentrao en Ronaldo, dacht het niet!

Ik vind dit een redelijk logische lijst, de enige speler die ik mis is Dzagoev. Toch een van de spelers die me het meest verrast heeft. Ik had in dat geval Busquets eruit gehaald.

Pique - Bonucci
Lahm - Balzaretti
Coentrao - Gebre Selassie/johnson
Busquets - Montolivo
Xabi/xavi - Dzagoev

dan was dit een goede lijst geweest

Wtf doet Pique daar? John Terry speelde een foutloos EK en dankzij hem was die doelpunt niet eens geteld(wat eigenlijk gewoon moest tellen). Pique werd overlopen, overschaduwd door talloze spelers.

Verder mis ik ook Bonucci die ook een ijzersterke verdediger was achterin.
Coentrao, Selassi, Meireles, Terry, Bonucci had ik allen erin gezet.

Ik vind het opmerkelijk dat Ibrahimovic er wel in staat en Torres of Dzagoev niet. Ibrahimovic is me tijdens dit toernooi niet echt opgevallen.
Dzagoev daarentegen speelde de eerste twee wedstrijden zeer opvallend. Helaas dat Rusland de poulefase niet door is gekomen, want anders stond hij er waarschijnlijk wel in.
Torres speelde ook niet zijn beste toernooi, maar is wel beslissend geweest. Twee doelpunten tegen Ierland, en een doelpunt en een assist in de finale. Daarnaast ging er tijdens de wedstrijden dat hij er in stond, veel dreiging uit van hem. Hij heeft goede loopacties, waardoor hij de verdediging veel bezighield. Ik vond Torres beter spelen dan Fabregas in de spitspositie.

Waarom Ibrahimovic? Hij heeft niet veel laten zien met Zweden. Pique vond ik ook zeer matig, werd bv tegen Portugal telkens door Ronaldo voorbij gelopen.

Ik mis toch wel een Dzagoev en een Torres die zo weinig minuten maakte maar toch er even 3 inlegt. Ik weet zeker dat wanneer hij meer gespeeld had, hij zonder probleem officieel topscorer was geworden van dit toernooi. In het rood komt Torres goed uit de voeten haha!

Haha, Arbeloa is de enige basisspeler van Spanje die niet in het sterren elftal staat, en terecht . Toch wel aardige selectie gezien de prestaties van deze spelers dit ek, alleen Ibra snap ik niet echt. Ik zou Ronaldo in de spits zetten en Cesc op de plek van Ronaldo, maar op dit EK heeft Ronaldo op linksbuiten gespeeld en Fabregas in de spits, dus ik heb deze opstelling gedaan:

Iker
Lahm
Pepe
Ramos
Alba
de Rossi
Pirlo
David Silva
Iniesta
Cristiano
Cesc

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren