Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Labyad al in Lissabon om vijfjarig contract te ondertekenen

Laatste update:

PSV wijst hem al enige tijd op zijn contract, maar Zakaria Labyad verblijft momenteel gewoon in Lissabon. Het Portugese Record plaatst maandag een foto op zijn website van de middenvelder, die naar het zich laat aanzien is gearriveerd in Portugal. Het meldt dat Labyad maandag zijn handtekening zal zetten onder een vijfjarig contract bij Sporting Portugal.

/

De aanwezigheid van Labyad in het Zuid-Europese land is geen verrassing. Zondag stond de eerste training van PSV op het programma, maar de negentienjarige dribbelaar liet zijn gezicht niet zien. Hij had de club al laten weten dat hij niet zou komen, omdat hij vindt dat hij transfervrij is. PSV kijkt daar anders tegenaan, maar tot dusverre haalt de club bakzeil.

Volgens Record arriveerde Labyad maandagmorgen in Portugal, alwaar hij in de loop van de dag zijn (transfervrije) overstap zal afronden. Labyad zou voor vijf jaar gaan tekenen bij de club van Stijn Schaars en Ricky van Wolfswinkel. Mogelijk wordt hij maandag ook nog officieel voorgesteld aan pers en publiek. Over een week is de eerste training van Sporting.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik wens hem veel succes daar in Portugal, ik hoop dat je het gaat maken daar. Je hebt veel talent en je laat zien dat je een grote voetballer bent.

2 juli 2012 om 11:33

Ik zou als PSV nu echt een statement maken (en het verlies maar nemen zoals wij ook bij Mounier deden maar je rug recht houden als club). Wat denken dit soort mannetjes tegenwoordig wel niet. Dat zij bepalen!!!! PSV mijn advies laat zo'n jongen keihard vallen. Elke dag van 9 - 17 met het tweede laten meetrainen op een bijveldje. De hele dag rondjes laten rennen en doordeweeks met het 2e zijn wedstrijden mee laten spelen. Niet op komen dagen een rechtzaak wegen werkweigering aanspannen. En supporters maak hem het leven nog extra zuur. Laat die jongen zo''n klotejaar beleven dat hij flink spijt zal krijgen van zijn zielige actie.

2 juli 2012 om 11:33

PSV is daar te lief voor, dat doen ze niet daar. Net als dat ze hem een contract geven en weten dat het niet goed is.

2 juli 2012 om 11:37

@ahjacied
Mag toch hopen dat je sarcastisch bent in je eerste post, ofniet? Want als spelers zich zo opstellen naar hun club en daar ook nog mee weg komen, is in mijn optiek het hek van de dam.

2 juli 2012 om 11:38

Psv is daar te lief voor? Hij komt niet eens op de training opdagen, dus dan kan je hem wel met het 2e laten meetrainen, maar dat heeft ook weinig zin als ie in Lisabon zit..

2 juli 2012 om 11:43

Dus dan maak je er een spoed rechtzaak van waardoor de rechter hem binnen 2 weken kan verplichten om op te komen dagen aangezien hij vastzit aan een contract.

Wanneer PSV hier als club niet hard ingrijpt dan zullen ze het in de toekomst nog heel moeilijk gaan krijgen met spelers. Veel andere supporters vielen ook over Ajax heen in het geval Mounier maar wij zijn tenminste wel nog baas in eigen huis. En dan maken we nu wel een paar miljoen verlies maar als er iemand het hardste baalt van de situatie dan is het Mounier wel en andere spelers zullen wel 3x nadnken voordat ze zoiets bedenken. Want M dacht ook de beste kaarten in de hand te hebben en dat Ajax wel zou bezwijken als ze hem gewoon door moesten betalen maar dat is niet gebeurd en inmiddels is er vrijwel geen club meer die nog heil in deze jongen ziet.

2 juli 2012 om 12:07

je weet hoe dat gaat. dan meld hij zich ziek en zit hij thuis op de bank met zijn ps3 geld te verdienen. en dan kan je het niet eens gooien op werkweigering. psv is in deze de sjaak. prpeer er nog een miljoen ofzo uit te halen.

2 juli 2012 om 12:23

Dan laat je hem de volgende dag langskomen bij de teamarts en een second opinion bij een andere arts en toon je gemakkelijk aan dat iemand niet ziek is. Ga desnoods zo ver dat je een vrijwilliger voor zijn huis zet die hem een jaar lang in de gaten houd want als je ziek bent moet je op bed liggen en kun je niet naar buiten. Aan het voetballen kun je hem toch niet meer krijgen maar maak het komende jaar dan ook een hel voor hem. Dat klinkt misschien heel wraakgevoelig maar de mooie sport voetbal gaat helemaal naar de klote door spelers als deze en clubs als Sporting die denken op zo'n wijze te kunnen handelen.

2 juli 2012 om 12:26

@samaldino, onzin, ik kan me bij mijn baas ook niet constant ziek melden zonder dat er iets gebeurt. Dan gewoon de dokter langs om te kijken of ik wel echt ziek ben. Daarnaast is gezien de houding wel duidelijk dat Labyad gewoon niet is gekomen, aangezien hij op zijn Twitter gooit dat hij nog lekker in bed ligt tijdens de eerste training van Psv. Gewoon wat Ajacied777 zegt, statement maken en terugzetten naar het 2de, komt hij niet opdagen, rechtszaak aanspannen en salaris gewoon inhouden, dan rot hij maar lekker een jaar op de bank thuis weg als hij dat graag doet, zijn carrière zal er in ieder geval niet op vooruit gaan.

2 juli 2012 om 12:29

@ajacied777

hahaha jij bent een grapjas denk jij nou echt dat El Hamdoui hard baalt??? hahaha die lacht zich dood man 1.8 miljoen per jaar verdienen en nog niet eens in het 2e te hoeven voetballen.nee Ajax heeft hier aan pure kapitaalvernietiging gedaan en voor Moenier staan de clubs straks in de rij hoor als hij transfervrij is.

@ahjacied

dan laat PSV maar lekker te lief zijn .Ik weet zeker dat ze geld voor Labyad gaan vangen let maar op

2 juli 2012 om 12:53

En of hij hard baalt ja. Niet meegaan naar de Afrika Cup omdat hij niet speelde. Een imago van een graaier hebben de rest van je leven. Dat merk je aan alles en ook de verbolgenheid die er was toen de deal naar Fiorentina niet door ging. Daar was duidelijk zichtbaar dat hij zijn hand overspeeld had en dat hij dat niet verwacht had dat Ajax niet mee zou werken. Daarnaast is Ajax al maanden bezig met de voorbereiding van een rechtzaak om hem een groot gedeelte van zijn salaris terug te laten betalen aangezien de club aan kan tonen dat er sprake was van werkweigering en hij zijn contract dus niet nagekomen is.

Daarbij tast je zo'n speler ook in zijn respect aan door hem bij het 2e mee te laten trainen met kleine mennekes die dan zelfs nog de voorkeur boven jou krijgen bij wedstrijden terwijl jij verplicht in de dug out moet zitten en daar 1,5 uur door supporters uit word gemaakt voor vanalles en nog wat....en wat soms nog iets verder gaat dan alleen woorden van afstand.

Ook is de zaak Mounier en Labyad niet geheel te vergelijken aangezien je Labyad er heel erg mee hebt alshij niet naar Sporting kan aangezien hij bij PSV nog niet zo'n geweldig contract had en hij dus een flink salaris mis gaat lopen.
En reken maar dat er hele andere clubs voor hem klaar zouden staan als hij een goed seizoen gedraaid had bij Ajax als nu wanneer hij transfervrij is. Of denk je dat de clubs niet naar die situatie gaan vragen ofzo!!!!

2 juli 2012 om 13:19

PSV geeft hem toch niet vrij.

Je oude club moet je altijd vrij geven alvorens je voor een andere club mag uitkomen. PSV gaat dit duidelijk niet doen, dus zolang sporting niet over de brug komt mag Labyad komende seizoen in ieder geval niet spelen.

Zo lang je door je oude club niet bent vrij gegeven, ben je niet speel gerechtigd.
Zo simpel is het. Hij kan dus wel dwars gaan doen maar hij heeft vooral zichzelf ermee.

Al met al kun je met zo'n ventje en diens vader natuurlijk geen zaken doen. Ze snappen er helemaal niks van en denken alles te kunnen maken. Als ik sporting was zou ik me nog maar eens achter de oren krabben voordat ik met zo'n ventje in zee ging.

2 juli 2012 om 13:26

@ajacied 777; jij weet het allemaal zo goed he... Jij pakt 'dat soort gastjes' wel even aan net zoals Ajax dat zo fantastisch gedaan heeft... Wat praat jij denigregrend over deze jongens. Ik zou jou nog weleens in conflict willen zien met je wergever die multinational is. Dan piep je wel anders...
In zowel het geval Labyad als Hamdaoui is er sprake van extreem kapitaalvernietiging door mismanagement! Ze hadden Labyad gewoon een rechtsgeldig contract moeten aanbieden, dan was er niks aan de hand geweest. Dan had PSV nu ook niet via de media die speler en zn vader zwart hoeven te maken en hopen op een ongeschreven opzeg-regeltje om zo nog wat geld te beuren. Nu wil de speler ten koste van alles weg, heb je een hoop juridische kosten en sta je er als management niet goed op.

2 juli 2012 om 13:35

Clarkkent2,

Verdiep je in de zaken. Je snapt er helemaal niks van en je hebt totaal geen kennis van wat er zich allemaal afspeelt in deze zaak.

Dat mismanagement komt uit het tijdperk Reker dus heeft niets met het huidige management te maken. Daarnaast is het alleen de optie die niet rechtsgeldig zou zijn. Wat Labyad en zijn vader overigens nog steeds niet hebben aangetoond.

De feiten mbt het huidige contract zijn de volgende.
Labyad had een contract met een 2 jarige optie. Dit contract is destijds goedgekeurd door de Knvb.

PSV heeft de optie gelicht.

Labyad denkt dat de optie niet rechtsgeldig is(heeft dit niet aangetoond).

Labyad is vergeten zijn contract op te zeggen.

Al zou hij aan tonen dat de optie niet rechtsgeldig is ligt hij dus alsnog tot 2013 vast.

Labyad heeft komend seizoen dus zeker nog geen poot om op te staan. Hij staat nog minimaal 1 jaar onder contract bij PSV en kan komend seizoen dus sowieso niet voor sporting spelen.

Sporting zal dus zijn contract moeten afkopen om hem over te nemen.
Als sporting dit niet doet, en hij zou vandaag een contract tekenen. Zijn zowel sporting en Labyad in overtreding.

2 juli 2012 om 13:44

Vraag me af hoe jij het zou oplossen bij Oranje met al doe ego's...

2 juli 2012 om 14:13

Maar zijn contract is, op dit moment, gewoon nog rechtsgeldig. Ik ben het er mee eens dat het onhandig is geweest van PSV maar je kan nou niet direct zeggen dat L er alles aan doet om de club die aanzienlijk heeft geinvesteerd in zijn toekomst met lege handen achter te laten.

Anyways L kan denken wat hij wil maar hij zal niet speelgerechtig zijn voor Sporting als die niet een bepaalde financiele buiging doen. Psv zal wel genoegen nemen met een miljoentje of twee.

Dat vind ik jammer want je kunt beter inderdaad een signaal afgeven en zo'n jongen een jaar in de jeugd laten spelen. En dit simpelweg omdat je als bedrijf heel duidelijk moet makem dat je dit soort gedrag absoluut niet tolereert. Als je namelijk toegeeft is het hek van de dam en zullen ( wat nu ook schijnbaar gebeurt) vele jongens dezelfde of nog aggressievere manieren gaan zoeken om legitieme ( niet geheel sprake van bij L) contracten aan te vechten of gewoon maar te vertrekken naar het buitenland en hopen dat de druk voor Psv te groot wordt.

Je loopt dan inderdaad het risico bij L dat hij volgend jaar alsnog bij Sporting terecht komt maar L en zijn management nemen hiermee wel een groot risico aangezien Sporting misschien dan al een andere speler heeft aangetrokken.

Aangezien Psv tpch weinig tot niets aan deze jongen gaan verdienrn zullen ze een voorbeeld van hem moeten maken. Een conflict zorgt niet voor een slechte relatie met toekomstige zakelijke relaties ( zijn vader is immers manager en Sporting weet ook wel dat Psv in haar recht staat) dus de negatieve kanten van het " hard" spelen zijn in deze kwestie vrij klein.

Gewoon beboeten en een jaar in het tweede laten sudderen. En als hij bij Sporting toch een contractt tekent naar de UEFA en de zakelijke relaties met Sporting op nul.

2 juli 2012 om 14:23

@striker
Brands zit nu al twee seizoenen bij Psv. In deze tussentijd heeft hij nauwelijks de moeite genomen om het contract van Labyad rechtsgeldig te maken.

De optie van het contract van Labyad was trouwens alleen rechtsgeldig in Nederland. Daarop had de Knvb getoetst. Aangezien de optie schijnbaar niet rechtsgeldig was in andere landen, daar had PSV niet aan gedacht.

PSV vindt dat het contract van Labyad nu alsnog geldig is, omdat Labyad zijn contract niet schriftelijk had opgezegd. Iets wat in de CAO van de voetballers staat. Mocht hij dat wel gedaan hebben, dan was dit ook totaal geen issue meer.

In plaats van anderen te beschuldigen zich niet in zaken in te lezen, mis jij ook een behoorlijk stuk verdieping

2 juli 2012 om 14:51

@jogiknows.

Ik mag jou hiervan ook wel beschuldigen nadat ik je stukje onzin heb gelezen.

''brands heeft nauwelijks de moeite genomen''
Hoe weet je dat? heb je hem gevolgt?
Brands heeft meerdere malen een aanbieding gedaan om zijn contract te verlengen. Meerdere malen een verbeterde overigens. Dat hij er niks aan gedaan heeft kan onder de noemer onzin. Ik ben geen groot fan van Brands ofzo, maar hier valt hem niets te verwijten. Een contract rechtsgeldig maken? wat moet ik me daar bij voorstellen? moet hij de regels bij de Fifa veranderen ofzo?

Je tweede alinea... Dat zei ik einstein. Hij heeft dit alleen nog steeds niet aangetoond.

Je derde alinea......... ''mocht hij dit wel gedaan hebben''..... Als we zo gaan argumenteren is het einde zoek. Mocht de optie rechtsgeldig zijn is er ook niets aan de hand...

Ik heb zojuist alle feiten genoemd zoals ze zijn. Die aannames en wat als argumenten van jou doe ik niet aan mee.

Ik kom misschien wat geirriteerd over en dat komt door het feit dat je eerst een hoop onzin verkondigd en daarna nog beidehand gaat doen ook.

Ik volg deze zaak nu al zo'n 1 tot anderhalf jaar. Ik denk dat ik me behoorlijk heb verdiept in deze zaak. En ik kan nou niet zeggen dat je bericht van zojuist er diepgaand was en nieuw licht op deze zaak heeft geworpen.

2 juli 2012 om 15:15

@ Clarkkent

Ja dit soort gastjes pak je zo aan ja. Want dit soort mennekes vinden zichzelf verheven boven de club en daar is op een andere manier niet mee om te gaan. Ze moeten weten wie de baas is en dat zijn zei dus niet. En Ajax heeft het niet fantastisch gedaan nee maar ze blijven tenminste wel baas in eigen huis en laten hun pootjes niet hangen naar de spelers. Toekomstige spelers zullen dit ook weten. Jij wil hier beslissen Mounier...dan heb je het toch verkeerd want wij beslissen hier wat er gebeurd. En prima dat je dan wil vertrekken maar dan vertrek je nog altijd onder onze voorwaarden en niet op jou eigen voorwaarden.

Wel allemaal miljoenen willen verdienen maar totaal geen dank en als ze ergens anders 100.000 euro meer kunnen verdienen dan gaan ze weg. Ik heb mijn Master opleiding + vele cursussen genoten bij mijn huidige werkgever. Ik kreeg een jaar nadat ik afgestudeerd was een mooi aanbod van een concurrent. Bijna 30procent meer loon en nog enkele mooie voorwaarden. Ik ben toen met mijn manager rond de tafel gaan zitten en ik heb gesproken over dat aanbod. Ook heb ik benoemd dat ik het waardeer dat ze zoveel in mij geinvesteerd hebben en dat dat mij iets waard is. Uiteindelijk ben ik akkoord gegaan met 10procent verhoging en een aantal leuke bonussen bij resultaten. M.a.w ik ben dus akkoord gegaan met een minder goede aanbieding maar omdat ik dit bedrijf voor mijn gevoel iets verschuldigd ben heb ik er toch voor gekozen. Deze omhoog getilde voetballertjes waarderen niks meer. En bij mij ging het om nog geen 1000 euro netto. Terwijl deze jongens al tonnen verdienen bij hun huidige club en er een contract klaar lag van bijna een miljoen voor hem bij Psv. De club die hem de kans heeft gegeven daar mag je best wel wat voor terug doen maar blijkbaar is dat tegenwoordig te veel gevraagd voor de omhoog getilde egotjes.

2 juli 2012 om 15:18

Met het 2e meedoen? Dacht het niet! Die kerel komt nergens meer te voetballen. Zolang hij bij PSV onder contract staat, raakt hij de bal niet meer aan. Hij hoeft niet mee te trainen of in wedstrijden mee te doen. Laat hem lekker thuis zitten.

2 juli 2012 om 15:24

@ Psvoosten

Dat is juist wat hij wil. Je moet hem dagelijks laten trainen en de hele dag rondjes laten rennen rond om het veld. Af en toe een paar verwensingen naar zijn hoofd van de supporters. Mag hij dat een jaar vol gaan houden.

2 juli 2012 om 15:48

@ striiker: er is wel aangetoond dat de optie in het contract van Labyad niet rechtsgeldig is. PSV heeft dit zelf ook toegegeven! Wat betreft het niet opzeggen van het contract, we zullen zien hoe de Uefa hierop reageert, maar dat PSV recht heeft op geld is nog lang niet zeker...verder vind ik jou erg denigrerend spreken tegen mensen die zich net als jij 'de zaak gevolgd' hebben. Je bent niet van de Fifa of zn zaakwaarnemer, dus een beetje je toon temperen zou je goed staan.

@ajacied 777: je reactie getuigd vooralsnog vooral van frustratie over het salaris dat deze 'mennekes' verdienen en jij met je master opleiding niet....
Spelers zijn geen lijfeigenen meer en wake up and smell the coffee, na het Bosman arrest ligt de macht voornamelijk bij de spelers.
Daar kun jij het niet mee eens zijn, prima! Maar om dan het voorbeeld van el Hamdaoui, waarbij een speler zn carierre in de vernieling ligt en Ajax ettelijke miljoenen weggooit, aan te halen als de manier om als clubs te handelen, vind ik echt te ver gaan!

2 juli 2012 om 15:51

@ajacied777

Ipv vrijwilligers in te gaan huren, kunnen ze beter een goede jurist in de arm nemen die wel correcte contracten op kan stellen!! Want dat is namelijk waar dit gehele verhaal door begonnen is!

2 juli 2012 om 16:15

@ Clark

Misschien moet je leren om begrijpend te lezen en minder conclusies trekken die je zelf wil trekken. Want dat doe je nl op iedereen waarop je hierboven reageert. Want als ik zo op geld belust was dan had ik mijn werkgever direct de rug gekeerd maar gelukkig hebben mijn ouders mij wel goed opgevoed en heb ik wel die gezonde ontwikkeling doorgemaakt. Met mijn statement zeg ik dat als je over enig moraal besef of geweten beschikt je degene aan wie je veel te danken hebt je wel wat dankbaarder mag zijn ipv ze op zo'n achterbakse wijze te behandelen.

En nee spelers denken dat ze de macht hebben en door gelijk mee te werken met een speler als hij even de kont in de crib gooit word dat alleen maar erger dus juist in dit soort zaken moet je als club laten zien dat JIJ baas bent in eigen huis en niet de spelertjes.

2 juli 2012 om 16:26

Clarkkent2....

Wil je ophouden met doen alsof je weet wat er gaande is?
Zou je mij kunnen vertellen waar staat dat dit aangetoond is?
Je zou de eerste zijn die dit kan vertellen.

Ik ben me ervan bewust dat ik denigrerend tegen je spreek. Dit komt omdat ik me irriteer aan het feit dat je heel overtuigend onwaarheden verkoopt.
Je eerste regel is alweer onzin. Dit is nooit aangetoond. Sterker nog, Labyad heeft het zelfs nooit aangevochten bij een rechter of de Uefa/fifa. Maar je zou me enorm verassen door met iets te komen waar staat dat dit aangetoond is.
Het enige wat hij gedaan heeft is een advocaat uit laten zoeken of zijn contract rechtsgeldig is. Iets wat ik op zijn zachts gezegd ook niet netjes vindt. Labyad heeft overigens wel geprofiteerd van een hoger salaris welke in de optie stond. Dat is natuurlijk ook raar als je de optie betwist.

Het maakt me weinig uit of het me goed staat ofniet. Ik zeg wat ik denk en dat kun je leuk vinden of niet.

2 juli 2012 om 16:27

Labyad heeft dit zeker niet sjiek gespeeld en helaas zijn veel spelers tegenwoordig meer geinteresseerd in geld dan een goed ecarierre opbouw. Echter ipv rancuneus te zijn en dan de carierre maar kapot proberen te maken, kun je als club beter je moeite steken in goede contracten opstellen.
De taak van nederlandse clubs is spelers opleiden en voor goed geld verkopen, niet ze een lesje leren en opvoeden.
Ik reageer tegen jjou omdat je doet alsof het hamdaoui verhaal een voorbeeld is en tgoed is, dat is het niet. Het is in en in triest en zowel hamdaoui als Ajax hebben daar grote fouten gemaakt!

2 juli 2012 om 16:33

Hij mag in dit geval zeker bepalen of hij nog voor PSV wilt voetballen! Zij zijn degene die dit talent een foutief contract heeft laten tekenen. Als topclub en dan vooral een club als PSV zou naar mijn mening op de hoogte moeten zijn van dit contract. Labyad heeft zijn kans geroken en kiest dus voor een loopbaan in het buitenland. Iedereen kan en mag zeggen wat hij wilt, maar het is logisch dat je voor het 'geld' kiest. Nog logischer wordt het allemaal als het een stap vooruit is. Dit is dus geen zielige actie Ajacied777. Het is zielig om één van je grootste talenten die je hebt opgeleid, de kans te geven zo simpel de deur uit te lopen. Hopelijk hebben ze wel gekeken naar het contract van Depay!! En wat jammer dat Mokhtar niet in de selectie is opgenomen. Hoop op een PSV met een goede jeugd de komende jaren! Afellay, Marcellis en Labyad zijn de afgelopen seizoenen de enige 'volwaardige' jeugd geweest?

2 juli 2012 om 16:46

Ze (psv) hoeven niet op dit moment hard in te grijpen om het in de toekomst 'heel moeilijk' te krijgen met haar spelers hoor. PSV moet gewoon heel goed naar contracten kijken! Daar ligt het probleem in dit geval, en niet anders. Daar heeft een El Hamdaoui niks mee te maken.. de leiding van PSV mag is kritisch naar zichzelf kijken.

Waar blijven de jeugdspelers dan? Schaam me als ik de jeugd vergelijk met clubs als Ajax en Feyenoord. Wij hebben de afgelopen jaren alleen Afellay gebracht?

2 juli 2012 om 11:38

@ ahjacied

En als het een Ajacied was vond je het waarschijnlijk een misselijk ventje en hoopte je dat hij niks zou bereiken. Vanwaar deze overdreven positieve reactie? Iedereen kan toch beamen dat wat hij gedaan heeft gewoon erg smerig is.

2 juli 2012 om 11:54

Ik vind dat jij erg snel oordeelt over ahjacied, Alleen omdat hij ajacied is. Wat Labyad gedaan heeft is erg smerig maar het blijft wel een goede voetballer. Ik wens hem ook veel succes en hij is een nederlandse voetballer dus hoop ik dat hij het maakt.

Edit: Het maakt niet veel uit of hij nou Marokaans of Nederlands is, ik wens hem alsnog succes

2 juli 2012 om 11:59

hij is marokaans slimmerik..

2 juli 2012 om 11:59

Hij is geen Nederlands voetballer, hij heeft gekozen voor het Marokaanse elftal.

2 juli 2012 om 12:11

je hebt ook nederlandse slimmerikken die hun clubbie voor de rechter laten komen om een transfer willen afdwingen.. kan me wat namen verzinnen... maar ik vind het een marokaanse dommerikje... Weet je het hoort bij het voetbal dit soort dingen... wat je er ook van vind, spelers met clubliefde zijn er heel weinig. het gaat erom om op je 21e al financieel onafhankelijk te zijn. daarna kan je altijd nog aan je cariere werken. zou ik ook gedaan hebben.

2 juli 2012 om 11:41

Het is een prima speler, maar maakt nu de keuze blind voor het geld. Psv had veel harder moeten optreden en daarbij is psv nooit sterk in het onder de duim houden van de spelers. Toivonen bijvoorbeeld misdraagt zich seizoen na seizoen terwijl hij het eerder in Zweden ook al deed..

2 juli 2012 om 11:48

Ze kunnen toch ook ze loon een keertje inhouden, als hij zo raar gedrag vertoont telkens of eerder naar het 2e sturen.

2 juli 2012 om 13:01

Dit was een situatie waarvan je wist dat het misging. Voor het einde van het seizoen was hij allang mondeling akkoord met Sporting, ze hadden het beter moeten oplossen.

2 juli 2012 om 13:26

Sorry hoor. Maar je doet er wel heel makkelijk over door te stellen dat ze het beter hadden moeten oplossen.

Uit alles blijkt toch dat je met deze jongen en zijn vader niet kunt praten/onderhandelen?

Brands heeft van alles geprobeerd maar als ze niet willen praten houdt het op. Daarnaast probeert hij ook met sporting in contact te komen omdat Brands het goed wilt oplossen. Sporting weigerde tot kort echter ook ieder contact tot ze door kregen dat PSV toch wel hele sterke standpunten heeft.

Hoe dan ook. Labyad ligt nog een jaar minimaal vast en PSV gaat hem niet vrijgeven zolang ze geen geld ziet van sporting.
Dit betekend dat Labyad niet speel gerechtigd is en in ieder geval komend seizoen maar voor 1 club zou kunnen uitkomen: Psv.
Labyad maakt zich onmogelijk en is daar zelf het grootste slachtoffer van. Zijn vader was vergeten zijn contract op te zeggen dus ligt hij nog minimaal een jaar vast.
Daarnaast hebben Labyad en zijn vader ook nog steeds niet aangetoond dat de optie die betwist wordt niet rechtsgeldig is.

Al met al staat Labyad niet zo sterk als hij denkt en is deze soap dus nog lang niet afgelopen.

2 juli 2012 om 12:03

Dit zijn gewoon zuid-amerikaanse praktijken... Meneer Labyad kiest nu voor het geld, terwijl voor zijn ontwikkeling het beter was geweest om nog 1 á 2 jaar in de Eredivisie te spelen. Daarnaast ben ik er persoonlijk ook nog niet overtuigd dat Labyad echt een grote meneer in voetbal kan worden. Hopen voor PSV dat er een gepaste oplossing komt, want deze zaak kent nu maar 1 grote verliezer!

2 juli 2012 om 12:53

Bewust zo geplaatst om wat zaken ui te lokken, behoorlijk minnetjes!!

Ach PSV koopt wel ergens een vervanger.

2 juli 2012 om 11:36

Inderdaad, genaamd Narsingh ;

Hij zit sowieso nog een jaar vast aan PSV omdat zijn pappie vergeten is het contract officieel op te zeggen. Waar deze jongen dan toch ook mee bezig is? Hij vergooit zijn toekomst voor een paar centen. Zonde hoor.

Haha, dit wordt een rechtzaak, en die gaat meneer Labyad dik verliezen, hoop dat hij verstandig is en een echte zaakwaarnemer in huis haalt, die wel verstand van zaken heeft..

Heel eerlijk gezegt hoop ik dat Psv hem gewoon op de tribune laat wegrotten voor een jaar, maargoed dat zal wel niet gebeuren. Ik vermoed dat Sporting alsnog met een geldbedrag over de brug gaat komen, na een eventuele uitspraak van de rechter..

2 juli 2012 om 11:44

Niet om betweterig te doen, maar hoe zeker weet jij dat PSV de zaak gaat winnen? Waarop is dat gebasseerd? Ik ken de feiten niet, maar Labyad is al in Portugal, als hij niet zo zeker was van zijn gelijk zou hij toch afwachtten in Nederland? Ze zullen ongetwijfeld gegronde redenen hebben waarom het contract niet in orde is.

Overigens zou ik als PSV zijnde hem ook gewoon laten gaan, zo iemand wil je niet onder contract en zorgt alleen maar voor problemen. Depay is naar mijn mening vele malen beter en daarmee heb je al een vervanger.

2 juli 2012 om 12:08

Ik begrijp je punt wel maar toch vind ik dat je als club nooit moet buigen voor dit soort zaken. Labyad heeft zelf ool het extra salaris van de clausule opgesreken, heeft altijd gezegt met PSV bezig te zijn. Later bleek dat ie al lang rond was met Sporting.

Natuurlijk heb je niks meer aan hem maar zoals Ajax met EHD heeft gedaan vind ik echt grote klasse. Netjes salris betalen maar nooit meer spelen. Het moet een eer zijn om voor een club uit te komen niet alleen maar zakkenvullen.

2 juli 2012 om 12:33

@forzae, Labyad denkt zijn gelijk te krijgen door wat hij vindt. Hij vindt dat hij transfervrij is en hij vindt dat zijn contract niet rechtsgeldig is, terwijl PSV met keiharde feiten op tafel komt en het gewoon een wet is dat een contract opgezegd moet worden. Dan kan Labyad wel doodleuk blijven vinden dat dat niet hoeft, maar PSV heeft de feiten en daarnaast is het een feit dat PSV op het moment met Sporting aan het onderhandelen is, al een paar weken, dus blijkbaar ziet Sporting ook wel Labyad dit niet gaat winnen. Hij kan overigens daar wel tekenen in Lissabon, maar hij heeft een contract bij PSV en zal dan alsnog niet speelgerechtig zijn daar, dus dat heeft weinig zin als beide clubs er niet uitkomen.

2 juli 2012 om 14:28

@peek
In de CAO staat inderdaad dat Labyad PSV schriftelijk had moeten laten weten dat hij het contract wilde opzeggen en deze brief aangetekend naar PSV had moeten sturen.
Echter, mondeling heeft Labyad al wel aangegeven dat hij na 1 juli transfervrij wilde zijn. Mocht dit het enige feit zijn waar PSV aan vast gaat houden, dan zouden ze ook zomaar de verliezer kunnen zijn. Zeker als hij het helemaal hogerop gaat zoeken. het CAS is namelijk toch vaak op de hand van de speler in dit soort zaken. Dan kan het ook nog maar eens wezen dat hij een flinke schadeclaim kan indienen bij PSV als zij hem zijn contract laten uitdienen.

2 juli 2012 om 12:07

Dit is wel een beetje voorbarig om te zeggen, vind je ook niet? Wij kennen natuurlijk niet alle feiten van deze zaak. Het zou zomaar kunnen dat er bij PSV echt fouten zijn gemaakt t.a.v. van het contract. Want labyad zal echt wel zijn zaakwaarnemer of een advocaat erop gezet hebben. En als PSV de zaak verliest hebben ze niks te zeggen erover en mogen ze eerst naar zichzelf kijken. Daarnaast heeft Labyad het ook niet chique gedaan allemaal en mijn persoonlijk maakt het niet uit of iemand voor het geld kiest maar dan moet je daar gewoon eerlijk voor uitkomen. Nu wil labyad de slachtoffer rol spelen!

2 juli 2012 om 12:35

PSV heeft inderdaad ook niet goed gehandeld en het contract is met zo goed als zekerheid ongeldig, dus daar is dan ook heel slecht gehandeld en daarnaast had PSV ook al veel eerder het contract open kunnen breken, maar dit is ook niet gedaan, maar waar PSV zich nu op beroept is het feit dat Labyad zijn aflopende contract had moeten opzeggen, omdat het anders automatisch verlengd wordt, dit staat zo in de wet en daar kan PSV zich dan ook op beroepen. In dat geval kan PSV slecht hebben gehandeld, maar staat het bij deze wel in zijn recht.

2 juli 2012 om 12:49

Ja hier heb je ook volkomen gelijk mee, natuurlijk moeten contracten worden nageleefd en als PSV hier in zijn gelijk staat, zal hier inderdaad een oplossing voor moeten worden gevonden.

Maar stel dat bij PSV nou in zijn gelijk wordt gesteld, zit je met een vervelende speler in je selectie, en als je hem naar het tweede elftal stuurt is hij helemaal niks meer waard. Dus wat ik probeer te zeggen is dat wat er ook gebeurd PSV is de grote verliezer in deze zaak. En dat is zeer betreurenswaardig voor PSV en ik hoop ook dat er een passende oplossing wordt gevonden. Want dit natuurlijk belachelijk!

2 juli 2012 om 13:19

Hoe dan ook...er was een overeenkomst. Daar waren PSV en Labyad het over eens. Dat die overeenkomst later door de welke wetgeving ook als niet geldig wordt gezien maakt toch niets uit. Beide partijen waren toch tot overeenstemming gekomen....maar nee zo is Labyad niet. Hij ziet een gaatje en pakt alles wat hij maar kan pakken. Wel de loonsverhoging en lekker toch snel transfer vrij vertrekken.. Maar mijnheer Labyad jij gaf je woord toch...ach wat mijn woord keiharde pegels...daar gaat het om.

Als ik hier in ook maar iets te zeggen zou hebben dan zou ik er alles aan doen om Mijnheer Labyad wat te laten leren van zijn acties. Aan zijn contract houden....terug zetten naar het laagste 11-tal wat juridisch maar mag. Hem in dat team op de bank zetten. Verder zou ik hem zo veel mogelijk vervelende klusjes laten doen. BV hem bij het 1e als cornervlag laten fungeren. Alles ja Alles zou ik er aan doen om zo'n ondankbare maar vooral onbetaamde "knul" wat te laten leren van zijn acties.

2 juli 2012 om 13:58

Volgens jou maakt het niet uit of wetgeving hem gelijk geeft? Als we al niet meer de wetgeving gaan volgen, waar zijn we dan met ze allen beland?

Ik ben het met je over eens dat Labyad niet chique gehandeld heeft in dit alles, maar ik kan er wel iets bij voorstellen waarom deze jongen zo gehandeld heeft. Veel buitenlandse jongens zijn arm opgegroeid en hij heeft deze kans gekregen als profvoetballer en wil zoveel mogelijk geld maken als maar kan. Neem een voorbeeld als voetballers als Eto'o en Drogba hebben bij respectievelijk Chelsea en Inter genoeg geld verdient, maar gaan nog een keer flink cashen. Dit ook alles om te zorgen hun hele familie nooit meer hoeft te werken en in armoede hoeft te leven. Vanuit dit punt kan ik enigszins sympathiek opbrengen voor Labyad.

2 juli 2012 om 12:18

Haha en wie denk je dan dat de grote verliezer gaat worden ?. Stel dat Labyad wint dan staat PSV en met name Marcel Brands volledig voor joker. Maar ook as PSV de rechtszaak wint dan is de verliezer Psv. De club zit dan opgescheept met een onwillige speler die plichtmatig zijn wedstrijdjes in het 2e zal spelen en de sfeer binnen de club gigantisch zal verpesten. De schade voor PSV zou dan wel eens veel groter kunnen zijn dan die is wanneer ze hem laten haan. Ik heb begrepen dat de Portugezen nog hebben geprobeerd met een kleine transfersom het probleem op te lossen. Hierop had PSV beter in kunnen gaan. Nu krijgen ze of niets of moeten ze een speler geld betalen die niet meer zal presteren. Marcel Brands heeft het er op aan laten komen en heeft geweldig onprofessioneel de vader van Labyad beledigd waarna iedere oplossing onmogelijk is geworden. Dat deze zwaar overbetaalde technisch directeur deze uitlatingen heeft gedaan is volstrekt onprofessioneel en kost PSV miljoenen. Hij heeft een jaar de tijd gehad om het op te lossen en heeft jammerlijk gefaald. Fred Rutten is voor minder falen ontslagen. Wanneer neemt Brands de consequenties ?.

Laat het overigens duidelijk zijn dat ik het gedrag van Labyad walgelijk en oerdom vind. PSV heeft dit niet verdiend. Maar tussen alle negatieve reacties t.o.v. Labyad mag ook de andere kant wel eens beschenen worden. In topsport gaat het toch om resultaten ?. Nou PSV heeft in de reguliere tijd gelijkgespeeld maar in de verlenging door een mega blunder van Brands verloren. Kennelijk zijn zowel Labyad als Sporting er 100 % van overtuigd dat ze een rechtszaak gaan winnen want anders zou met name het er niet op aan laten komen. Zij hebben nog geprobeerd om de zaak te regelen maar troffen geen gewillig oor bij PSV en dat was wel beter geweest voor de Eindhovenaren. Het Nederlandse arbeidsrecht is volledig op de hand van de werknemer. En alleen al het feit dat de basis een door PSV (reker) opgesteld niet rechtsgeldig contract is geweest zal al voldoende aanleiding geven het om Labyad de zaak te laten winnen.

2 juli 2012 om 12:53

Wat een onzin, PSV heeft zich wel opgesteld voor onderhandelingen en die lopen nog. Daarnaast is PSV helemaal niet zeker altijd de verliezer. Als zij de rechtzaak winnen en zelf zich zakelijk opstellen dan kan dat een goed signaal zijn naar andere (jeugd)spelers dat PSV zich constructief opstelt maar dat PSV niet met zichzelf laat sollen. Daarnaast moet er gewoon gekeken worden door een rechter wie recht heeft op wat, dat moet et het wetboek in de hand en niet op basis van sentimenten en persoonlijke voorkeuren.

2 juli 2012 om 13:09

Jajaja, Brands heeft het gedaan.
Dat is met de zoveelste post met dezelfde inhoud wel duidelijk.
Even een kanttekening bij het gedrag van Labyad om het geheel een zweem van geveinsde evenwichtigheid mee te geven en dan weer vanouds los gaan.

Die "megablunder", is dat de opmerking over het zoveel mogelijk geld willen zien?
Is dat alles? Dat is een feit, da's geen belediging. Maar zo kan het natuurlijk wel worden opgevat. Het enige wat je Brands daarin kwalijk kunt nemen is dat hij onderschat heeft dat de mate waarin dit als beledigend wordt opgevat zwaar cultuurgebonden is.

Pal daarop zeg je dat Brands een jaar de tijd heeft gehad om het op te lossen. Hij is ook al maanden bezig geweest, maar door Labyad aan het lijntje gehouden. Wat moet hij dan doen, er vanuit gaan dat een speler hem voorliegt?

Er is verder helemaal niets naar buiten gekomen over wat er nu precies in Lissabon besproken is. Noch over andere eventuele contacten. En toch beweer je stellig dat Lissabon een door PSV geweigerd bod heeft gedaan. Pure speculatie.

Maar ja, dit alles zal je hoogst waarschijnlijk weinig interesseren.
De soap rond Labyad gaat verder, er komen nieuwe posts en dan kun jij je weer lekker uitleven in je commentaar. Daar gaat het je immers om. Best wel sneu, eigenlijk.

Hij zal zijn contract bij PSV toch echt eerst aan moeten vechten bij de rechter. Je kan wel doodleuk roepen dat de optie niet rechtsgeldig is, maar daarmee doe je het contract niet te niet. Je moet het ook kunnen bewijzen. En aangezien hij zijn contract voor 15 mei niet opgezegd heeft ligt hij sowieso nog een jaar vast. Deze jongen heeft zijn hand duidelijk overspeelt.

2 juli 2012 om 11:59

Het is financieel gezien ideaal voor jullie als hij daadwerkelijk voor 5 jaar tekent, aangezien Sporting hoe dan ook de transfersom moet betalen. 5 jarig contract kan nog aardig wat snoepies voor jullie opleveren, en je bent ook van een vervelend ventje af.

Dit gaat nog een hele leuke soap worden.

Hoe kan je VINDEN dat je transfervrij bent? Je bent het of je bent het niet.

Waarom wordt zijn contract gewoon niet goed geanalyseerd?

2 juli 2012 om 11:34

Omdat zijn papa zijn zaakwaarnemer is en alleen maar eurotekens ziet maar totaal geen kennis heeft van contracten ;.

Wat een vervelend ventje zeg.
En vraag me af hoe die zaakwaarnemer ze vader dus van hem is.
Is dat wel een beetje een ingeburgerde man die Nederlandse taal gewoon machtig is,
of gaat die ook gewoon puur op het geld af? En wat zou het probleem zijn om nog
een jaar of wat bij PSV te blijven. Genoeg ruimte om door te ontwikkelen.

Die speelt het hard. Het leek mij dat je dit alleen kunt doen als je oude club je heeft vrijgegeven en dat is volgens mij niet het geval. Lijkt me dus verstandiger als Labyad de boel eerst aanvecht, voordat hij dit allemaal gaat doen. Nu werkt ie zich alleen maar meer in de nesten.

haha dat tasje... on: Het wordt nog juridisch spektakelstuk als het zo doorgaat. Hopelijk komen de partijen er nog uit

Ben benieuwd wie dit juridisch gevecht gaat winnen. Hoop Psv, want hoe Labayad zich opgesteld heeft naar zijn werkgever toe is beneden alle niveau. Denigrerende opmerkingen maken richting Brands en supporters....
Van mij mag hij weg, zsm als het kan. Maar dan wel op zo'n manier dat PSV er ook voordeel aan heeft. En anders maar de El Hamdoui methode: Jaartje in het 2e ballen....

2 juli 2012 om 11:39

Er is geen reden om aan te nemen dat Labyad ook maar recht heeft op wat dan ook. Hij is simpelweg vergeten zijn contract op te zeggen, de basisvoorwaarde, een transfervrije status kan hij op zijn buik schrijven. Er is dan ook geen enkele discutabiliteit in deze zaak;

Sterker, er is geen transfervrije status en dus dient Psv een transfercertificaat af te leveren voor deze transfer. Nu onze grote vriend handelt in strijd met de reglementen van de internationale voetbalbonden, vergeet hij voor het gemak dat dit hem een Europese schorsing zal opleveren.

Het andere aspect is inderdaad nog discutabel, over de geldigheid van zijn nog twee jaar lopende contract. Echter betreft dat een ander aspect, die pas over een jaar relevant wordt.

2 juli 2012 om 11:46

Daar ga ik ook van uit. Echter weet ik niet of de regels die in de normale 'arbeidsmarkt' ook geldend zijn in de voetballerij. Daarnaast hebben we beiden het contract van Labayad niet ingezien, en moeten we onze 'mening' baseren op berichten uit 2 verschillende kampen die niet geheel objectief zijn.
Maar ik ben het met je eens, dat PSV de grootste kans heeft deze zaak te winnen. In hoeverre je nog van winnen kunt spreken in dit soort situaties. De verhouding tussen werkgever en -nemer zijn nu dusdanig verziekt dat een verdere samenwerking zo goed als uitgesloten is.

2 juli 2012 om 11:56

@ Lighters
Wat zeg jij nou weer ik kan jouw haat ruiken het komt gewoon allemaal uit mijn speakers. derdegraads pap wat je nu allemaal zegt. Hoe weet jij nou of hij is vergeten zijn contract op te zeggen? Het enige waar jij je mening door laat baseren is Johan Derksen niet jij, hij, of deze hele PSv bende op deze site kan of kunnen weten of hij zijn contract op tijd heeft opgezegt, tenzij jij erbij was natuurlijk...
ten tweede er is zeker WEL een transfervrije status want dit staat in de Fifa-regels, heb je daar een probleem mee ga dan maar even een klacht indienen bij de Fifa.
Deze regel is gewoon zeer duidelijk en is hier zeker van toepassing. Labyad wil niet blijven? Dan mag hij transfervrij weg of PSV hem wil behouden of niet!! Daar kun je niets aan doen niet jij, niet PSV niet balkenende. Stop dat maar in je hoofd jij en alle andere haters die hem helemaal niets gunnen!
Noch te spreken over het feit als alles klopt wat jullie zeggen dat hij volgend jaar transfervrij de club verlaat dus wat is je punt? geen licht gunnen in andermans ogen?

2 juli 2012 om 12:06

Oh, wat grappig. Kun jij de commentaren van iedereen in vocale vorm uit je speakers laten komen? Hoe doe je dat? Ik heb wel interesse in zo'n hoogstaand luisterboek.

2 juli 2012 om 12:11

@ boris19
Tuurlijk neem dat stukje serieus weet ik gelijk wat jouw niveau is.

2 juli 2012 om 12:20

Niet al te druk maken mijn waarde. Overigens heb je simpelweg wel gelijk dat mijn vorige reactie niet geheel juist is.

De functie van Derksen in je lyrische betoog zie ik niet geheel. Ik baseer mij op de uitspraken van Brands, waarvan we mogen verwachten dat hij in zijn taak als technisch directeur kennis van zaken heeft en met de juiste informatie naar buiten treedt. Zeker als deze in het belang van de club is.

De Fifa is in het geheel van het transfersysteem een regulerende organisatie. Het is in ons nationaal recht wettelijk bepaald dat een werknemer die minimaal twee keer een contract heeft getekend, zijn arbeidsovereenkomst voor een bepaalde datum moet opzeggen.

Bij strijd met het Fifa recht gaan echter in beginsel altijd de nationaal rechtelijke regels voor. Enkel in situaties waarin de specificity of sport dit noodzakelijk maakt kan nationaal recht soms opzij worden gezet. Te denken valt daarbij aan regels over de bescherming van minderjarige spelers door
hun transfermogelijkheden sterk in te perken.

Ik moet nu bekennen dat mijn vorige oordeel niet geheel juist was en dat Labyad wel een poot heeft om op te staan. Excuses. De vraag is dan namelijk of Labyad wel twee keer een contract heeft getekend. Zijn tweede contract houdt namelijk de volgens hem ongeldige clausule in, waarin zijn contract van rechtswege verlengd zou worden.

Opnieuw wordt dat tweede contract hier dus impliciet door Labyad aangevochten.

2 juli 2012 om 12:33

Dat van waarde was niet voor jouw eigenlijk...

Ik had het over Derksen omdat vele mensen op deze site gewoon direct blind geloven wat hij zegt maar nu ik weet dat je naar Brands luistert kan je dat stuk overslaan.

Kijk nu kan ik met je praten, nu moeten we weten of hij daadwerkelijk dat contract heeft getekend of niet want er zijn nergens foto's of wat dan ook.
Als hij dat contract wel heeft getekend dan weten we bijna wie de schuldige is en kunnen we weten of hij weg mag.

Ik ben gewoon een beetje boos op al deze mensen die Labyad gewoon zo hard afkraken vandaar mijn beetje rare reactie over haat etc. nog excuses daarvoor maar je weet nu welke kant ik wil en dat je daar ook even over moet nadenken.

2 juli 2012 om 12:50

Haha. De pot verwijt de ketel. Waarom neem jij mijn stukje serieus, goed geïnformeerde brompot?

2 juli 2012 om 13:30

Of het contract rechtsgeldig is of niet en wat Labyad nu wel mag of moet doen weet ik niet. Voor zover ik weet staat er echter een ding als een paal boven water.....op enig moment waren PSV en Labyad het eens over een contractverlenging. Of die rechtsgeldig is....ik weet het niet maakt mij eerlijkgezegt ook niet zo uit. Ik ben meer de persoon van afspraak is afspraak.

Voor zover ik weet bevatte de afspraak ondermeer een loonsverhoging voor Labyad met daaraan gekoppeld ook een langer verblijf bij Psv. En van die afspraak heeft Labyad wel het ene genomen maar wil hij niet het andere geven.

Dat en alleen dat verteld mij wat voor een persoon Labyad is.

2 juli 2012 om 13:41

@tiptopp
Goede reactie, ben het met je eens. Gezien de huidige situatie bij PSV is het (misschien) niet zo relevant om te kijken wie er gelijk heeft, omdat de relatie nu toch al verziekt is tussen PSV en Labayad. En een afscheid dus onvermijdelijk is.
Maar wat betreft het wel nemen en niet geven heb je gelijk. Om die reden hoop ik toch dat PSV er nog goed van af gaat komen. (lees: transferbedrag)

Niet slim van Labyad. Zoals het er nu naar uitziet is hij gebonden aan PSV omdat hij de samenwerking niet op tijd heeft opgezegd. Als hij nu voor 5 jaar tekent zou er nog wel eens serieus gedonder van kunnen komen.
De beste optie voor PSV was tot een akkoord komen met SP en Labyad, maar dit kan PSV niet zomaar laten gebeuren. Verwacht dat ze een statement maken en hun hakken in het zand zullen zetten.

Zo geweldig is hij niet, dus who cares dat hij weggaat...
Natuurlijk was het lekker geweest wat aan hem te verdienen maarja, niks aan te doen.

Dit soort jongens zijn rotte appels in je selectie en ben je beter af als ze weg zijn.
Laat hem maar wegrotten op de bank in Lissabon.

2 juli 2012 om 11:45

En zo is het maar net. Voor hem 10 andere ook al kost het je misschien wat centen. Zo iemand moet je toch niet willen bij je vereniging.

Ik snap de gang van zaken niet hiervan, normaal moet je toch wel wachten met tekenen van een nieuwe contract voordat de andere voorbij is of ontbonden wordt. Maar zal wel aan mij liggen, denken misschien ouderwets.

2 juli 2012 om 11:39

Nee, klopt. Maar Labayad 'vind' dat hij transfervrij is. PSV gaat er van uit dat hij nog onder contract staat bij Psv. Er zal dus wss een rechter aan te pas moeten komen om te bepalen wie er nu gelijk heeft. En ik vrees voor Labayad dat hij aan het korste eind gaat trekken. (wat in mijn ogen ook terecht zou zijn)

ik hoop dat ze erg blij zijn in lissabon met deze uiterst sympathieke jongen

Hopelijk krijgen meneer Labyad en Sporting Portugal een flinke boete! En mag hij daarnaast een jaartje in het reserveteam wegrotten zoals die andere graaier El Hamdaoui.

Beste Zakaria,

Ik wens je geen succes. Ik hoop dat je keihard door de mand valt, want zo goed ben je niet.

Tot nooit meer ziens.

2 juli 2012 om 11:43

Als hij toch niet zo goed is, dan is het toch alleen maar beter dat hij weg is ?

2 juli 2012 om 11:47

Het is sowieso beter dat hij weg is. Je moet zo'n over het paard getild ventje dat tot nog toe nog niks heeft late zien toch niet in je selectie hebben.

Ik 'heb sowieso niks met PSV trouwens, maar vindt de actie van mr Labyad beneden alle peil. Buiten dat is het voor PSV zuur dat ze nu niks aan hem verdienen.

2 juli 2012 om 11:54

Nee, zulke gasten... Beter dat ze weg zijn voor Psv. En dan is zijn vader de zaakwaarnemer als ik het goed heb. Moet die man zich niet schamen hoe zijn zoon met een club als PSV omgaat. Ik zou mijn zoon gewoon een mep verkopen haha!

Leek dat je iets met PSV hebt man, maar oke .

2 juli 2012 om 12:14

Nee joh. Heb in Nederland alleen wat met Vites omdat ik Arnhemmer ben en met Ajax omdat die normaal gesproken leuk aanvallend voetballen.

De club die ik het meeste volg is dezelfde als van jou aan je avatar te zien.

2 juli 2012 om 12:52

Oke, leuk!

Ja, de club op mijn avatar... Visca el Barça! :D.

Deze rat zou eens een voorbeeld aan Buttner moeten nemen. Ondanks het feit dat hij op het punt staat om te vertrekken was hij gewoon aanwezig op de eerste training van Vitesse

OT: ken je die mop van die Psv'er die naar Lissabon ging...?

Beetje jammer hoe dit allemaal gaat, lijkt wat op dat verhaal van die Servische jongen die Ajax heeft gecontracteerd.. Dit soort incidenten bezorgen het voetbal gewoon een slechte naam.

De Uefa maar inschakelen en hem niet laten spelen totdat de clubs eruit zijn.

PSV moet Zakaria Labyad gewoon laten gaan.

Labyad is gewoon iemand die z'n zin wilt hebben, en zolang hij die niet heeft, blijft hij doorgaan totdat hij gelijk heeft. En als je zo'n speler hebt, dan kun je die maar beter laten gaan, want die hebben dan ook geen plezier meer in het voetbal, dan ga je altijd met tegenzin het veld op.

Zoiets heb ik ook gehad met voetbal, alleen bij mij was er niks met m'n contract, maar onze team die ging uit elkaar, de ene kreeg weer ruzie met die, en de andere met die, dan kwam die speler weer niet naar de training of naar de wedstrijd, toen ontstond er ruzie. Vervolgens besloot het bestuur om onze team uit de competitie te halen en onze team stop te zetten. Sindsdien ben ik het plezier in voetbal verloren, maar ernaar kijken dat wil ik nog wel.

Vooral die laatste zin, dat zal denk ik bij Zakaria Labyad gebeuren, als PSV hem niet laat gaan en als hij gewoon bij PSV moet blijven.

2 juli 2012 om 12:08

Ow ja, gewoon laten gaan. Maar natuurlijk.

Het geeft niet dat een geldig contract van een dergelijk talent 5 miljoen waard is (zie Wijnaldum, Fer etc). Het geeft ook niet dat je het signaal geeft dat als een speler weg wil hij alleen even moeilijk moet doen. Nee PSV moet zich vooral zorgen maken dat Labyad, net als jij, straks zijn plezier in het voetbal verliest. Inderdaad.

Deze vergelijking met een eigen voetbal team moet wel de mankste vergelijking tot nu toe geweest zijn.

Labyad is aan de beurt om te bewijzen dat hij transfervrij is, voordat hij zover is schiet hij zich met iedere nieuwe move in de voeten. PSV staat in zijn recht zolang het tegendeel niet bewezen is.

2 juli 2012 om 13:22

Hem laten gaan en zijn gelijk geven maakt een statement naar andere spelers toe. Als ik naar een andere club wil, dan weiger ik gewoon te spelen, dan laat PSV me toch wel gaan.

PSV moet een statement maken en laten zien dat zij de baas zijn en niet de spelers. Hem dus vooral niet zomaar laten gaan omdat hij zelf ineens zin heeft om te gaan. Houdt hem dus gewoon aan zijn contract.

2 juli 2012 om 12:00

Hij komt uit voor marokko,zijn ouders zijn marokkaan en hij heeft dan wel een paspoort maar die is dubbel.
Hij is gewoon marokkaan.
Heeft niks met haat te maken maar met realiteitszin.

2 juli 2012 om 12:07

@rochester

Geldt dat dan voor iedereen die weg wil?

Bevoorbeeld voor een Vertongen?

PSV kan er niets tegen doen. Hij is weg en komt niet terug. Een van de grootste talenten die niet voldoende werd betaald.... Stop het geld maar in de manolevs en Bouma's van deze wereld.
Verlies nemen en doorgaan. Voetbalwereld is een harde wereld

Och jongen kijk hem blij zijn op de foto totdat die elke wedstrijd op de tribune plaats mag nemen..

Haha hoop dat die man hard gaat failen daar.

Respectloze jongen is dit. Hierdoor hoop ik dat hij hiermee zijn carriere gaat vergooien, maar ik vrees het ergste, want het is gewoon een prima talent natuurlijk.

Jammer dat dinges het zo moet spelen. What's his name had dit veel sjieker kunnen oplossen. Maar als dinges daar op de tribune terechtkomt zal hij het belang van geld wel in gaan zien...

Wat een aandacht op voetbalzone voor hem. Dat verdient hij niet. Vergeet die kwal en laat hem lekker naar Portugal gaan. Je hebt niks aan een ongemotiveerde speler. Zorgt alleen maar voor onrust in de groep. Wat een verwend op de paard getild mannetje is dit zeg bah !!

2 juli 2012 om 12:30

Hij verdient die aandacht zeker niet maar als ik Psv was zal ik wel gewoon doorgaan om hem hier te houden alleen al om te zorgen dat hij 1 jaar in het 2de traint.
Hij naait Psv maar Psv kan hem net zo goed naaien.
Die 2 -4 ton die hij dan verdient moet je maar op de koop toe nemen.

Lekkere zin, dit:
''psv kijkt daar anders tegenaan, maar tot dusverre haalt de club bakzeil.''

Er staat dat PSV voorlopig toegeeft dat het ongelijk heeft. Huh?
Wat wil VZ hier nu eigenlijk zeggen?

On:
Er zijn nu twee mogelijkheden:
- het wordt een gevecht. Labyad tekent bij Lissabon, PSV geeft Labyad niet vrij en dan moet de Uefa en/of het CAS maar zeggen hoe het ervoor staat
- er is op de achtergrond een oplossing in de maak richting Psv

Ik ben benieuwd.

Eerst Reis nu Labyad je zou eerder denken dat psv er niet mee om kan gaan dan de spelers.

2 juli 2012 om 12:04

Wat bedoel je te zeggen?

Reis was transfervrij, Labyad is dat hoogstwaarschijnlijk niet.
Reis was lang geblesseerd, Labyad is topfit.

De enige overeenkomst die ik zie is dat beiden bij PSV speelden en voor het grote geld gaan.

2 juli 2012 om 13:39

Je kan PSV niks kwalijk nemen!
Reis wou een meerjarig contract en ik kan me voorstellen dat PSV dat niet wil. Je zit dan lang aan die jongen vast en er was altijd wat met zijn gedrag hij heeft zich nooit een seizoen kunnen gedragen. Alle moeite die we aan hem besteed hebben is voor niks geweest zelfs hijzelf is PSV niet eens dankbaar en dat zou echt wel moeten.
PSV kan geen salaris van 1,5 miljoen aan Labyad geven. Laat die jongen maar lekker naar sporting gaan hij komt er noch wel achter. PSV moet ook gewoon een bedrag rond de 4 miljoen eisen want hij staat nog een seizoen bij PSV onder contract. Als hij nu een contract tekent bij Sporting is dat niet eens geldig!

Welkom Labyad, hoop dat je zal slagen bij mijn club. Laat maar zien waarom je bent gekomen

Iedereen kraakt Labyad af maar die gast heeft wel Sporting achter hem staan, ik neem aan dat die wel slim genoeg zijn om even juridisch advies in te winnen over de gehele situatie voordat ze hem een contract voorschotelen.

2 juli 2012 om 14:11

Inderdaad.

Mensen moeten zich ook eens verplaatsen in Labyad en dan tot de conclusie komen dat het zo gek niet is wat hij heeft gedaan. PSV had hem een contract voorgeschoteld wat niet rechtsgeldig was en hield de schijn omhoog (nu nog steeds zelfs) dat het een normaal contract was.

Wat het dus niet was aangezien meerdere malen nu naar boven word gehaald dat Labyad aan moest blijven omdat hij zich niet had uitgeschreven, dus men geeft al aan dat alleen vanwege het niet uitschrijven hij dus nog aan PSV verbonden zou zijn. Labyad echter zegt dat hij dat wel op tijd had gedaan dus is het een welles nietes verhaal geworden waardoor zowel Labyad en Sporting waarschijnlijk denken dat PSV dit nooit kan winnen.

PSV was het die hem een onrechtmatig contract had geboden, dus zij waren verantwoordelijk voor deze kettingreactie. Ik heb zelfs het idee dat omdat zijn vader de zaakwaarnemer is dat zij hem daarom een onrechtmatig contract toendertijd hadden aangeboden.

Er zijn in deze zaak dus 2 schuldigen, Sporting kan je niks verwijten, en zoals het nu loopt zijn er ook 2 verliezers. PSV krijgt geen vergoeding en Labyad kan zich niet meer vertonen in Eindhoven en omstreken.

Begrijp best dat meeste van jullie geirriteerd/verraden zijn door labyad, maar vergeet niet dat hij gewoon een speler met veel kwaliteiten is en dat ieder van jullie die zegt dat hij 'waardeloos' is, fout zit.

Ik gun hem het allerbeste, maar zulk gedrag naar psv toe was onnodig.

Nou, het spul is op de wagen.
Ik ben heel benieuwd waar dit op uit gaat draaien.
Ik verwacht dat PSV in het gelijk gesteld gaat worden naar alle berichtgevingen die ik hierover gelezen heb.

2 juli 2012 om 16:39

Waarom zou PSV volgens jou in het gelijk gesteld moeten worden?! Naar mijn mening zijn zij juist degene die de schuldige zijn

Labyad, eerst was ik fan van hem. Maar inmiddels is het toch steeds moeilijker om zijn beweegredenen te gaan begrijpen. Hij gedraagt zich echt alsof hij het zo zwaar heeft/had bij PSV en dat hij daarom naar Sporting toe moest. Je wordt toch gewoon moe van zo'n jongen.

wat een zielig mannetje is het ook

PSV moet in deze volledig aan zichzelf denken en bekijken wat voor PSV de beste uitkomst is. Voor PSV is een mooie financiele vergoeding de beste uitkomst. Van daar uit moet PSV redeneren. Als ze slim zijn zorgen ze voor dat, bijvoorbeeld door een aangetekende brief, Labyad duidelijk te verstaan wordt gegeven dat hij zich dient te melden voor de voorbereiding van het nieuwe seizoen. Op die manier kan er weer een nieuw bewijsstuk worden toegevoegd aan de zaak tegen Labyad.

Ik weet niet precies hoe de regels zijn, maar het lijkt me niet slim van hem als hij daadwerkelijk met Sporting gaat trainen. Een geldig contract hebben bij de ene club en dan zonder toestemming gaan trainen bij de andere club, dan heb je volgens mij niet alleen meer een probleem met PSV maar ook met de Uefa.

2 juli 2012 om 12:42

Welk probleem? Speler beweerd dat hij transfervrij is. Sporting heeft een contract met hem. Een club tekent nie tzomaar een contract met een speler als hij niet transfervrij is.

2 juli 2012 om 13:17

Omdat hij niet is vrijgegeven door Psv.

Dat kan hij aanvechten, maar tot de tijd dat hij gelijk heeft gekregen mag hij volgens mij niet bij een andere club actief zijn.

2 juli 2012 om 13:20

Labyad kan beweren wat 'ie wil, feit is dat hij eerst de salarisverhoging geaccepteerd heeft die bij zijn contractverlenging hoort en vervolgens is hij vergeten om zijn contract op tijd op te zeggen. Juridisch heeft hij geen poot om op te staan. Labyad en Sporting kunnen nu wel hun kop in het zand steken en net doen of hij geen contract meer heeft bij Psv, maar zo werkt het natuurlijk niet.

Ik hoop voor psv dat ze goed staan en de zaak winnen.
Wat het ook word een in en in slecht persoon vind ik het.

Rechtzaak aanspannen Psv, goede advocaten inhuren, zoveel mogelijk aanklachten infienen, en zoveel mogelijk kaalplukken die Labyad. Elke uitspraak en actie van hem laten onderzoeken, en zoveel mogelijk geld uitslaan.

Ik wordt misselijk van ventjes als Labyad. Heeft die jongen geen opvoeding gehad? Wat is er moeilijk aan tegenwoordig om een beetje respect voor je werkgever op de brengen?

Maar ik bedoel is ie dan nu transfervrij of moet ie een som betalen sporting lissa

Over 2 jaar komt Labyad op zijn blote knieen terug. Net zoals Drenthe, Castagnios, Van Aanholt en al die andere, te vroeg vertrokken, talentjes die net niet goed genoeg bleken...

Deze jongen is een vreemd manneke en zijn papa ook,maar PSV faalt hier ook geweldig in deze zaak omdat ze het veel te lang hebben laten door modderen.
Als je zo zeker bent van je zaak dan heeft een advocaat je binnen no time voor een rechter en zal die de rechtsgeldigheid van het contract bepalen lijkt mij.

Maar ik denk dat PSV wat te hard van de daken roept dat het allemaal klopt,want als het allemaal zo goed in mekaar zat dan had deze situatie nooit voorgekomen.
Neemt verders niet weg dat Labayad een smerig ventje is en die kan je beter lozen dan houden maar dat het een vreemde gang van zaken is staat wel vast.

Labyad kan zo veel tekenen als hij wil, maar als PSV hem niet vrijgeeft dan kan hij niet voor Sporting uitkomen. Zelfs niet aan trainingen van Sporting deelnemen.

Laat em maar op de bank vant 2e weg kwijnen goed recht...

Enne infodesk als jullie (degene die zich aangesproken voelen) ergens een "nee" tehoren krijgen dan worden jullie agressief en zeggen meteen racist en jij doet aan discriminatie dus hou je bek gewoon! En je geeft al verschillende redenen om jullie te haten loser!

Het hele bericht van VZ over Labyad is gebaseerd op een verslag van een journalist van Record.

Een paar opvallende zaken:
Aan de foto is niet te zien dat dit of in Lissabon is of dat dit een foto van vandaag is. Best mogelijk dat dit een ''shot'' is uit het verleden want Labyad is al een paar keer daar geweest.

In de redactionele tekst van Record staat onder meer letterlijk: ''labyad is vanochtend aangekomen om de details betreffende werkgelegenheid af te ronden en zeer waarschijnlijk om het contract te ondertekenen''.
Op zich vreemd met dit ''''zeer waarschijnlijk'''' want Labyad heeft al een contract ondertekend met een 5-jarige verbintenis.

Op verzoek van Labyad is er tussen Brands en Sporting een aantal dagen geleden een overleg geweest . In dit gesprek is niet gepraat over eventuele transfersommen maar enkel over juridische standpunten.

Kortom, het is allemaal erg koffiedik kijken wat hiervan de afloop zou zijn.

Aangezien Labyad verzuimd heeft om binnen de opzegtermijn zijn contract op te zeggen, hoeft PSV hem niet vrij te geven en mag Labyad geen ''arbeid'' verrichten (trainingen, wedstrijden) voor Sporting.
Indien Labyad dit willens en wetens overtreedt, dan loopt ook de deelname aan de OS gevaar,
Daarenboven kan PSV een officieel protest indienen over een dubbel contract bij twee verenigingen. Dit zou tot gevolg kunnen hebben dat de Fifa Labyad voorlopig op non-actief zet.

Kan PSV dit niet aanvechten bij de rechter? Anders moeten ze hem maar mooi aan zijn contract houden en lekker in het tweede laten ballen. Of Sporting moet willen betalen, maar ik heb idee dat ze dat niet van plan zijn.

PSV is kansloos. Labyad is gewoon transfervrij. Degenen die aan komen zetten met 'labyad' is vergeten zijn contract op te zeggen, hebben geen kaas gegeten van contracten. Ten eerste was het contract niet rechtgeldig en daarmee het lichten van de eenzijdige optie ook niet. Dat PSV in eerste instantie ging onderhandelen voor een verlenging en nadat ze er niet uit kwamen de optie lichtten zegt voor al geoeg..namelijk dat PSV wist van het niet rechtsgeldig contract. Jeugdspelertjes voor een habbekrats laten tekenen en ze voor vele jaren laten tekenen met nog eens een eenzijdige optie is gewoon moderne slavernij. Heb niemand kritiek zien leveren over dit soort wanpraktijken. Ik ben zelf Psver.br In de voetballerij tellen de fifa reglementen. Zodra de fifa het contract niet rechtsgeldig verklaart heeft (wat zo klaar is als een klontje) dan is een nationale uitspraak zinloos aangezien clubs onder de fifa vlag opereren en de fifa eist van nationale bonden geen politieke inmenging. Clubd hebben zich aan de fifa regels geconfermeerd. br

2 juli 2012 om 14:14

Maar het contract wat hij tot 1 juli had was wel rechtsgeldig. De optie die PSV in zijn contract had echter niet. Dit was bijvoorbeeld bij Luc Castaignos ook het geval. Feyenoord moest hem dus naar Inter laten omdat hij anders zo transfervrij de deur uit kon lopen. Maar blijkbaar is er dus een regel dat een contract opgezegd moet worden. Labyad heeft dit niet op tijd gedaan dus word zijn verbintenis automatisch met een jaar verlengd waardoor hij nu nog speler is van Psv.

2 juli 2012 om 14:29

@bombanera99

Als je al een bijdrage wil leveren, doe het dan wel met verstand van zaken.

Het contract wat opgezegd had moeten worden is zo rechtsgeldig als maar zijn kan.
Echter de optieverlenging mogelijkerwijs niet.

En bespaar me die jankverhalen over moderne slavernij.
Juist in het geval van Labyad is daar geen sprake van met tussentijdse salarisverhogingen en de laatste concrete aanbieding.

Dan heb je ook echt een plaat voor je kop of niet dan,hoe dom kun je zijn.
Als ik psv was zou ik nog niet eens in jong psv mee laten voetballen.
Lekker aan zijn contract houden,geef hem dan ook maar meteen een stadion verbod.

Dat jochie is het psv shirt niet waardig.

Labyad is echt dom en eigenwijs bezig, hij kan beter intern gaan oplossen en dan pas een contract gaan teken bij Sporting.

Ik snap niet zo goed waarom dit niet al lang opgelost is.
PSV bewerkt dat hij nog een contract heeft. labyad ontkend dat.
Je kan toch gewoon onderzoeken of dat contract nog geldig is of niet ???

Ik wens je veel succes daar en je hebt ook laten zien dat je een groot talent ben. Maar je uitstraling en gedrag is echt een zware onvoldoende! Nou ja, zonder haat bedoeld: daar zijn we ook vanaf.

PSV krijgt gewoon helemaal geen euro voor die knul. PSV heeft gewoon naast de pot gepist.
PSV moet eens een professionele jurist aanstellen. Wat er gebeurt is slaat natuurlijk nergens op. Buiten dat geef ik Labyad groot gelijk.

Psv doet raar man.
Al had ik een Contract van 20 jaar.
Kan toch ontslag nemen ????
Lever me contractje in

2 juli 2012 om 19:50

Tuurlijk, wel even keurig schriftelijk opzeggen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren