Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van Hanegem: 'Met vertrek Van Marwijk schiet je geen klote op'

Laatste update:

Het Nederlands elftal beleefde een dramatisch EK en binnen nu en anderhalve week moet duidelijk worden of Bert van Marwijk aanblijft als bondscoach. De keuzeheer staat na drie groepswedstrijden zonder punten onder druk, maar Willem van Hanegem denkt dat Van Marwijk niet hoeft te vertrekken: "Bert moet gewoon zelf van een aantal mensen afscheid nemen."

/

Voor vrijdag 6 juli heeft de KNVB een 'evaluatiemoment' met Van Marwijk. "Je kunt wel stoppen met Van Marwijk, maar daar schiet je geen klote mee op", zegt Van Hanegem in Voetbal International. "Ik zou met Sneijder, Van der Vaart en Van Persie gaan zitten en zeggen: 'Zo en zo gaan we het doen'. Je moet Sneijder en Van Persie op een lijn zien te krijgen en proberen Robben en Huntelaar er bij te betrekken."

"Ik vind dat Bert moet doorgaan, maar als hij dat niet zou willen, dan denk ik dat Co Adriaanse een goed alternatief is", vervolgt Van Hanegem. "Ik hoorde de naam Louis van Gaal ook, maar die heeft er destijds helemaal niets van gebakken met het Nederlands elftal en nooit de hand in eigen boezem gestoken. 'Ik win en zij verliezen'. Dat kan niet."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je weet niet wat er zich heeft afgespeeld dus dan is het moeilijk bepalen wie zichzelf onmogelijk heeft gemaakt. Maar het lijkt me dat het geen Franse toestanden zijn zoals met Nasri bij Frankrijk.

Toen met van Basten zijn ze ook bij elkaar gaan zitten en dat resulteerde uiteindelijk in het 4-2-3-1 systeem. Nu zullen ze weer met de bepalende spelers een systeem moeten samenstellen waarin de toppers voledig tot wasdom komen en kunnen vlammen. Het moet weer een team worden.
De verdediging is van dramatisch niveau maar zorg er dan voor dat je samen het opvangt en werkt voor elkaar.

Nederland heeft een goed elftal. Maar als je kijkt naar wie er nu in de halve finale staan op het EK inclusief portugal en Italie Die hebben over het hele elftal gezien sterke spelers. In de verdediging, op het middenveld en in de aanval. Bij Nederland hangt de verdediging er een beetje los bij en achter terwijl die juist de boel mede bij elkaar moeten houden.

Guardiola en Koeman worden altijd als voorbeeld genoemd. In barca tijd beide geen topverdedigers centraal achterin maar doordat ze de ruimtes klein hielden bij balverlies, het hele elftal gelijk druk zetten bij balverlies zonder dat er 1 verzaakt. Dan los je dat probleem al voor meer dan de helft op. Je moet ook de bal voorin direct weer willen veroveren en niet pas bij Joris Mathijssen.

Maar de berichten zijn nu dat van der Vaart wordt afgevoerd als international. Dat schijnt te zijn gelekt uit de eerste evaluatiegesprekken.

27 juni 2012 om 08:37

Ja alle oud ajacieden gaan eruit. Eerst selecteert ie Anita niet en daarna Urby laten vallen.
En nu komt ie lekkend naar buiten dat Ex-ajacieden Huntelaar, vd Vaart, Heitinga er niet meer bij zullen zitten.

Dan gaat ie toch lekker met Wijnaldum spelen ipv vd Vaart? Stukken beter. vd Vaart scoorde tenminste nog tegen Portugal.

Ik zie geen enkele reden dat v marwijk nog moet blijven met ze halstarrige gedrag. Punt is hij heeft op het ek de groep niet kunnen laten presteren na die nederlaag tegen de denen.
Daarvoor ging het ook al een aantal keer mis in de voorbereiding wat werd weggedaan als zijnde dat het wel goed kwam. Mooi niet dus. v Marwijk is al zijn geloofwaardigheid verloren.
Heel het volk staat niet meer achter hem zoals dat in 2010 wel vanzelfsprekend was.
En dan zou hij Huntelaar, die zijn mond open doet, niet meer willen selecteren.

Ik heb veel bewondering voor Prandelli, Bondscoach van Italie. Die laat gekken als Balotelli en Cassano en Di Natale presteren bij Italie. De enige reden waarom al die goede aanvallers bij het Nederlands elftal niet goed met elkaar omgaan en presteren is daarom van Marwijk zelf. Van Marwijk moet een voorbeeld nemen aan Cesare Prandelli. Die staat nu wel in de halve finale.

27 juni 2012 om 08:53

Ga toch heel snel weg met je Vdv. Regelrechte fopvoetballer van de vorige eeuw. Over van Bommel wordt terecht geroepen dat ie het niet meer kan belopen, maar het lachwekkendste is dat de meeste uilskuikens dan aankomen met VdV als vervanger, iemand die zo mogelijk nog minder actieradius en loopvermogen heeft. Zelfs met twee zuurstofflessen op zijn rug houdt die kneus het nog geen 60 minuten vol.

Die staat alleen wat leuk rond de 16 te zomeravond-ballen, maar als je nou echt kijk erop hebt moet je toegeven dat ie bij elke tegenaanval zijn man alle kanten op liet lopen. Kijk die beelden er nog eens op na en huiver. Denk je nou echt dat die occasional goal compenseert dat die jongen verder geen reet uitvoert? Als je hem serieus wil handhaven kun je net zo goed Bergkamp terughalen. Ook een geniale speler die het nog steeds in zijn voetjes heeft rond de 16, maar het allang totaal niet meer kan belopen. Kijk eens naar die beestige middenvelders van Duitsland, Spanje en Portugal. Dat zijn pas moderne middenvelders.

Kan toch niet man, zo''n defensief aartslui team als het onze. Sneijder doet geen reet in defensief opzicht. Van Bommel kan het niet. vdV ook niet. Afellay wil het niet. Robben ook niet. Geen wonder dat ze over ons heen denderen.

27 juni 2012 om 09:01

Vd Vaart hoort gewoon op 10 te staan en Sneijder eruit, de Jong en Anita als Blok op het middenveld, zodra Vdvaart na 60 min moe begint te worden zet je Maher erin. Jongens als Bruma/bmi/vrhijn/de Vrij/viergever moeten bij het NL elftal gehaald worden i.p.v Mathijssen/heitinga/bouma/boularouz/vdwiel

27 juni 2012 om 09:04

Lachwekkend hoe de fanboys hier zichzelf opeens wijsmaken dat Anita en Urby onze redding waren geweest tegen Cristiano, Özil, Gomez etc. Doe die rood-witte bril eens af en kijk naar de feiten. Die waren er gewoon allebei aan alle kanten voorbij gelopen.

Heitinga was schan-da-lig dit afgelopen EK. Wat heeft die een wanprestatie geleverd zeg. Ongelooflijk.

Van der Vaart hobbelde er een paar keer achteraan alsof 'ie tegen een roltrap opliep. Bij één van Duitse aanvallen was dat heel erg te zien. Mooie voetballer uit stilstand, maar tegenwoordig is dynamiek een vereiste.

En Huntelaar waande zich even van Nistelrooy, terwijl ook hij (in de minuten die hij kreeg) geen enkel balcontact had. Daarnaast moet ook hij even dimmen, want die topscorers-titel verbloemt nogal wat. Zag laatst in een statistiekje dat hij die titel enkel behaald zou hebben tegen ploegen ónder de top 7. Tegen de top 7 van de Bundesliga: 0 doelpunten.

Al-met-al een zeer logische schoonmaak. Dat het toevallig (ex-)ajacieden zijn: kan mij een zorg wezen. Opdonderen ermee en met een schone lei verder.

27 juni 2012 om 09:10

vdv staat op de verkeerde positie , hij wil zo graag spelen en omdat bvm niet ziet dat sneijder juist naast nigel veel beter uit de voeten kan
Vdv maakt in tegenstelling tot sneijder wel loopacties naar voren toe op 10 en gaat ook vaker de combinatie aan of verlegt het spel ipv van" kijk mij een mooie dieptebal geven" sneijder

27 juni 2012 om 09:19

Juist niet. Meerdere mensen zouden die rood met witte bril op moeten zetten. Dan stonden we vanavond in de halve finale tegen Spanje. En tikten we Duitsland van de mat in de Finale als sportieve revanche.

Ook vindt ik dat het Nederlands Elftal de uitduels in het rood met wit moet spelen
En dan het liefst met zo'n mooie rode baan in het midden. De sponsor ING mag er vanaf. Daar komt Aegon voor in de plaats. Alle thuisduels dienen voortaan in de Amsterdam Arena te worden gespeeld en nooit meer in de kuip of het Phillips stadion.

27 juni 2012 om 09:26

Als je gewoon compact speelt is er niks aan de hand. Je lijkt wel een papagaai.
Je praat alles na wat je op tv hoort met je moderne middenvelders. Xavi en Iniesta lopen al een tijdje mee dat zijn geen moderne middenvelders maar die redden zich nog prima. Het ligt er maar aan hoe je speelt. Moet je van 16 tot 16 willen rennen of wil je de boel compact houden en kort op elkaar.

Tegen spanje hebben lopende middenvelders en box to box spelers totaal geen zin. Let maar op straks tegen duitsland als die tegen elkaar moeten.
Helemaal als Spanje zonder spits speelt en er nog zo'n kleine frivolle middenvelder tussen gooit. Lekker druk daar. Die zoeken juist de drukte op.
Dan komen die Khedira, muller, en Schweini er niet aan te pas.

We moeten niet opeens allemaal hetzelfde willen spelen en opeens allemaal moderne middenvelder willen zijn. Het kan ook op een andere manier ingevuld worden en zoals Spanje het doet werkt het prima en ja dat zijn inderdaad spelers van een hoog niveau.

27 juni 2012 om 09:28

Het calimerosyndroom ligt altijd bij die 2e stad, je weet wel met die grote haven en die nog grotere schulden..... triest....

On: Me dunkt dat Nederland nu drastisch gaat verjongen, maar wel zodner Bert. Even serieus iemand die naar het EK gaat en 0 punten haalt wordt in elk land ontslagen, alleen hier niet omdat hij Verliezend finalist was op het WK. Echt belachelijk.

Ik hoop echt dat hij opstapt en dat Maher, de Vrij, Martins Indi, Douglas, Anita, Van Rijn, Clasie, Viergever nu toegevoegd worden. Vul dit aan met Sneijder, Robben, Huntelaar, Narsing, Dost, Boerigter, Krul, Steek Siem de Jong en Nigel de Jong dan kom je nog ergens. Lekker opnieuw bouwen en fris en fruitig aanvallend voetbal spelen.

27 juni 2012 om 09:35

Van mij hoeft ie niet eens alles te verjongen of te vernieuwen. Het gaat erom dat je als elftal constant op 1 lijn zit en 1 hecht team bent op het moment dat je er moet staan. Het moet een trainer zijn die duidelijk is zoals Gullit en van Basten al zeiden. Helemaal met grote ego's en topscorers in europa als Huntelaar en v Persie. Dat zijn geen kleine jongens meer. Daar moet je respectvol en slim mee omgaan. Bij andere landen spelen ze ook niet allemaal maar dat was wel een elftal. Giroud niet bij Frankrijk die in de lique 1 topscorer is. Bij Spanje speelt Torres ook niet altijd.

Wie de trainer ook selecteert, dat hoeven niet eens de beste te zijn, zolang ze maar door het vuur gaan voor je. Als dat er zoals nu niet meer is kan je beter ophouden. En natuurlijk heb je altijd die spelers nodig die het verschil voor je maken. Maar daar bereik je niks mee als die niet voledig door het vuur voor je gaan. Dan kanje beter zeggen: die rechtsbuiten neem ik niet.
Ik neem er 1 die zich dienstbaar opstelt waardoor het elftal in ze geheel beter wordt.

27 juni 2012 om 09:43

Weet ik en ze gaan er nog allemaal op in ook vanwege de aversie tegen het rood wit uit Amsterdam. Wel vindt ik dat niet Bert van Marwijk moet aanblijven.
Daar is teveel voor fout gegaan.

27 juni 2012 om 09:47

nou niet het bekende jank verhaal uit A'dam.. Decennialang kwamen dergelijke klaagzangen uit Rotterdam maar vooral Eindhoven dus wat dat betreft... Maar je zal wel niet voor Ajax zijn...

27 juni 2012 om 09:49

Het is redelijk simpel. Je moet van een aantal pseudo-vedettes af en als Huntelaar zich onmogelijk gemaakt heeft, Heijtinga alles naar de pers lekt, vdv het geen 90 minuten kan belopen en Anita gewoon minder is dan de andere spelers voor die positie moet je niet gaan zeiken als ze dus niet geselecteerd worden 'omdat alles Ajacieden eruit gewerkt worden'.

Van Marwijk moet gewoon kijken hoe je met 1 vedette per linie kan spelen met daaromheen jonge spelers die zich nog in de kijker willen spelen en geen ego van hier tot ginder hebben. Speel maar een keer met Ola John en Narsing, die kwalificatiereeks kom je ook met die spelers nog wel door. Zet v Persie in de spits, Sneijder erachter die omringd wordt door 2 middenvelder met loop en sloopvermogen. Dan lijkt het mij voor de hand liggend dat Fer, Strootman en de Jong voor een positie gaan en Clasie, Anita en Maher voor de andere plek naast Sneijder gaan. Als Emanuelson de sterren van de hemel gaat spelen dan speelt die natuurlijk op het middenveld.

27 juni 2012 om 09:57

Geen vergelijk tektek. Xavi en Iniesta lopen ten eerste nog gewoon meer dan 10km per wedstrijd, zijn hardstikke fit en werken keihard voor elkaar in het team. Ondanks dat ze alles hebben gewonnen, weten ze met de voetjes op de grond te blijven.

Die leven meer voor het voetbal dan nepvedetten als VdV en Sneijder, die het al niet konden redden bij Real. Hoe lang hebben die consistent een hoog niveau gehaald? Itt de toppers uit Spanje die als team fungeren en al jaren top zijn. VdV heeft alleen bij het matige Hsv in een B competitie geexcelleerd. Sneijder een jaar bij Inter. En vervolgens zakt ie weer diep terug en zit ie meer op Ibiza, in de tattoeshop en op zijn wijf dan dat ie voor het voetbal leeft. Die geef ik ook niet lang meer voordat ie inkakt.

Het niveau Spanje is het hoogste technische niveau, die kunnen compact spelen en het opbrengen collectief te jagen en met ruimte in de rug in te spelen, puur omdat ze een topdefensie hebben als slot op de deur. Dag en nacht verschil met ons. Ik zou bij de efteling gaan solliciteren als je denkt dat wij daar ook aan tippen met deze selectie. Dat was vroeger ons voetbal dat bij dat ajax van jou is ontstaan. Maar daarin zijn we allang voorbij gestreefd. Of we het ooit weer kunnen benaderen ligt o.a. aan of we weer een topdefensie krijgen die tegen de middenlijn kan verdedigen.

27 juni 2012 om 10:22

Het zit hem juist niet in het meer lopen hoe beter maar in het hoe minder lopen hoe beter je je elftal bij elkaar hebt. Kijk maar naar Spanje vanavond. 10 km is al teveel. Vaak ligt dat bij dergelijkse spelers lager. En dan is er nog een verschil in die 10 km. 10 km lange afstanden op het veld of 10 km korte afstanden overbruggen om jezelf vrij te spelen, je aan te bieden te passen en weer vrij te lopen om die driehoek constant in beweging te houden. Voetbal is ook het bespelen van ruimtes en het simpel klein houden van het veld bij balverlies compact staan en bij balbezit het veld groot maken.
Daar hoef je geen eens een goede speler voor te zijn omdat te kunnen.

27 juni 2012 om 10:34

Haha gast, Hij bedoelt dat toch niet serieus man.
Als je het allemaal niet kan volgen reageer dan gewoon niet.

27 juni 2012 om 11:04

Blablabla heb je de wedstrijd tegen Kroatie gezien? Dat gebruik ik als vergelijkingsmateriaal. Duitsland heeft kwalitatief betere voetballers dan kroatie dus dan gok ik erop dat ze ook tegen spanje een kans maken.

27 juni 2012 om 11:08

Oke in je eerste bericht zeg je: ,,je weet niet wat er zich heeft afgespeeld dus dan is het moeilijk bepalen wie zichzelf onmogelijk heeft gemaakt.'' Om in een ander bericht maar weer eens op het Ajax-psv gehalte van het Nederlands elftal terug te vallen. Ik weet zeker (ja Zeker ja) dat van Marwijk niet kijkt naar bij welke clubs de spelers hebben gespeeld. of dit nu Ajax, Psv, Feyenoord, AZ of desnoods Veendam is. Dat jij een Ajax bril ophebt en hierdoor net zoals zo vele Ajax supporters vindt dat jullie onrecht wordt aangedaan dat is jullie probleem. Eerst noem je dat je niet weet wat zich heeft afgespeeld en daarna vertel je doodleuk: ,,en dan zou hij Huntelaar, die zijn mond open doet, niet meer willen selecteren.'' Je hebt geen idee in welke context en op welke manier KJH zijn mond open heeft gedaan. Vergis je niet, ik vind KJH de nummer 1 spits van Nederland en hoop dat hij er bij blijft en een basisplaats krijgt. Maar stop eens met die ajaxbril naar het Nl elftal te kijken. Waarom keept Stekelenburg nog dan, en Van der wiel (die speelt als een dweil) die is toch ook van Ajax?? Voor de plek van Anita heb je nu eenmaal ook andere die deze kunnen invullen (ik vind dat Anita er ook bij had moeten zitten maar ik snap de keuze van BVM wel).
Bert kegel er nu maar een paar uit en begin lekker met een fris en fruitig elftal.

27 juni 2012 om 11:18

Dat is appels met peren vergelijken. Als jij bij de groenteboer appels wilt hebben en die zijn uitverkocht dan ga je naar huis met peren terwijl je appels nodig hebt voor appelmoes en appeltaart. Staat je vriendin mooi te kijken als je met peren aan komt zetten.

27 juni 2012 om 11:19

@pfuuht

De enige "calimero" hier ben jij. Je geeft zelf al aan niet naar de Bundesliga te kijken of ook maar een wedstrijd van huntelaar gezien te hebben in die competitie. Anders zou je niet met teletext/scoreboard argumenten aankomen om je punt te bevestigen. En het leuke is nog dat het incorrecte statistieken zijn. Dus ga lekker ergens anders uithuilen met je boulevard/story gehalte berichten.

Daarnaast hadden Emanuelson, Anita en Buttner idd betere keuzes geweest I.p.v. Willems (had meegekunt als invaller) en al helemaal Schaars. Of zullen we de hele achterhoede maar thuis laten aangezien ze allemaal aan alle kanten voorbij worden gelopen.

Je hebt niet zoveel verstand van voetbal. En dat is geen probleem. Maar kom dan niet hier aanzetten met je incorrecte onzin. Tevens is de term "fanboy" van tiener gehalte. Houd dat lekker voor je vriendjes.

27 juni 2012 om 11:20

@ Tektek

Xavi legt gemiddeld de meeste meters af. Wel in een klein speelveld uiteraard, maar zeker niet onder de 10 km.

27 juni 2012 om 11:28

Ja dat Ajax verhaal moet je vooral niet serieus nemen. Ik weet dat dat bij velen tegen het zere been is en opruiend. Ik ben van mening dat van Marwijk weg moet. Hij heeft gefaald op het moment dat ie er moest staan tijdens het ek
en hij heeft van de pseudo vedettes geen geheel kunnen maken. Daarnaast heb je een trainer nodig waarvoor je door het vuur gaat. De relaties tussen de spelers lijkt bekoelt.

Los daarvan het wordt wel tijd voor iets nieuws. Of anders gezegd: als we op dit moment een goede vervanger hadden voor van Marwijk, dan had iedereen gezegd: die moet het worden. Was Guus Hiddink vrij geweest en had Hiddink in de media geroepen dat ie graag nog is een land zou doen... dan zou iedereen zeggen waarom niet Guus Hiddink. Zo simpel zit dit wereldje in elkaar. Maar omdat er niet direct een vervanger is mag v marwijk wel blijven.

27 juni 2012 om 11:32

Wat een lul is het he die Xavi. Hij moet anderen om hem heen meer laten lopen en zelf moet ie vaker vrijlopen. En hij vergeet dat ze mannetje wel eens uit ze rug loopt. koekoek.

27 juni 2012 om 12:10

Ik zou ook lekker snijden in de selectie, sowieso Robben, Heitinga, Mathijsen, van der Vaart, Affelay en Huntelaar er ff uitlaten de eerste paar wedstrijden. De arrogantie van deze spelers en de onwil is onverdraaglijk. Laat jongens als Anita, Clasie, Maher, de Vrij, Narsingh, Boerigter maar lekker ballen.

27 juni 2012 om 12:15

Uiteraard moet Van Marwijk weg. Er is nu onrust en hij weet geen orde te houden. Kan Vlaar er niet voor zorgen dat alle spelers hem wegstemmen?

Maar even serieus: Als je topspelers hebt, moet je ze allemaal selecteren. Van Persie is een topspeler, Huntelaar is een topspeler, Van der Vaart is een topspeler. Enzovoort.

Van der Vaart niet selecteren zou van de gekke zijn. Misschien is hij niet de fitste of de snelste, maar hij ziet waar de bal naar toe moet. Hij heeft het overzicht. Hij bereikt ook vaak iedere speler. Soms misschien een mindere wedstrijd, maar hij doet het gewoon goed. Ga maar eens een wedstrijd analyseren! Bijvoorbeeld Nederland-zweden. Kijk maar eens hoe de 3-0 ontstaat.

Ook Huntelaar moet gewoon blijven. Gewoon in de spits zetten, Van persie naar de achterkant of zijkant (kijk maar hoe de 1-2 ontstaat tegen Duitsland) Dan heb je een prima team, geen onrustige sfeer, en spelen de beste spelers. En als je Afellay er daan uit laat (wat heeft hij dan wel goed gedaan)? Is er weinig onrust meer.

Deze opstelling aanhouden:

De Jong - Van der Vaart
Van Persie - Sneijder - Robben
Huntelaar

Kuyt, Afellay en Narshing als redelijke wissels.

Verder moet je gewoon de hele verdediging opfrissen.

27 juni 2012 om 12:46

Op welke positie wil je die knaap neerzetten? Heeft bij ajax als een verdedigende mid gevoetbald, toch? Wil je nu echt zeggen dat anita meer kans maakt op een basisplaats dan v.bommel, De Jong, Schaars, vd Vaart, Strootman en Clasie? dan snap je het echt niet.
Of wil je hem linksback gaan zetten?

27 juni 2012 om 13:13

Jongen, ik ben zelf ajacied, maar dit gaat te ver, het gaat hier over oranje en dan heb je met verschillende mensen uit verschillende clubben te maken. Dus bij de topic blijven

27 juni 2012 om 13:42

Als het om de VM positie gaat had ik Anita en Clasie meegenomen om aan het Nederlands elftal te ruiken. Ze presteren allebij 10 keer beter dan Strootman. Je kan niet ontkennen dat deze twee spelers in de picture staan i.v.m. de prestaties die ze geleverd hebben + het feit dat ze allebij de spil van hun teams zijn. Het enige wat Strootman heeft is body/lengte maar heeft tot nu toe vrij weinig gepresteerd. En ik had hem al zeker weten meegenomen voor de LB positie i.p.v. Schaars en al helemaal Bouma, of lul ik nu weer onzin? Ik had trouwens Anita ook boven Clasie verkozen (vm). Anita is veel sterker aan de bal en functioneert beter in het positie spel wat Nederland hoort na te streven.

Trouwens "daarnaast hadden Emanuelson, Anita en Buttner idd betere keuzes geweest I.p.v. Willems (had meegekunt als invaller) en al helemaal Schaars." hier uit kan je toch opmaken waar ik het over heb?

Als er iemand is die het niet snapt ben jij het wel door figuren als Jong en Vaart op te noemen. Dat spreekt voor zich, dat besef je zelf toch ook wel? En dat je Strootman opnoemt laat nog maar eens zien dat je mee gaat met heel die media hype i.p.v. naar het vertoonde spel te kijken.

Schaars is trouwens meegegaan als backup voor Willems. Misschien jezelf wat beter laten informeren alvorens je andere beticht van niet snappen waar het over gaat.

27 juni 2012 om 16:19

Ik heb geloof ik maar 2 Ajaxcieden toegevoegd, of had je het niet tegen mij. Ik vind dat ze Clasie en Maher op moeten roepen.... En van Marwijk weg NU

27 juni 2012 om 16:47

@pfuuht
''één van de likkende fanboys meldt zich al, merk ik.'' De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet haha.

Wat ik deed was een vrij simpele conclusie trekken uit het feit dat jij niet weet wat de statistieken zijn van Huntelaar. Wanneer jij Huntelaar wel zou hebben gezien, kan jij niet anders tot de conclusie komen dat Huntelaar wel degelijk tegen de top 7 heeft gescoord. Daar is geen speld tussen te krijgen. Ik concludeer dus dat jij je feiten op statistieken baseert. Iets wat in mijn ogen getuigt van een gebrek aan verstand van voetbal.

Voor de rest is je bericht nogal kinderachtig, een teken van onmacht en een gebrek aan argumenten. Het is inderdaad maar beter dat je niet meer reageert.

27 juni 2012 om 10:01

Dat is toch de vreemd voor woorden eigenlijk als dat zo is. Waarom hem dan wel opstellen in de laatste interland tegen Portugal. Dan scoort hij ook nog, heeft pech bij 1 actie op de paal. En dan voer je hem af..dan had hij hem daar ook nooit mogen opstellen. En als hij hem heeft opgesteld om de media tegemoet te komen moet van Marwijk zeker weg. Als je je oren laat hangen naar de media....dan kunnen we net zo goed via een poll de opstelling met z'n allen bepalen.

Helaas schiet je in mijn ogen al jaren niets meer op met de meningen van Willem van Hanegem. Ooit een fantastisch voetbalicoon, helaas kraamt hij als analist te vaak onzin uit.

27 juni 2012 om 09:50

Rene ik zou je willen nuanceren.. Onzin over randzaken en dergelijke maar vaak zijn z'n wedstrijdanalyses nog wel altijd ontzettend scherp.. Hij is altijd zo cynisch inderdaad maar hij heeft nog steeds ontzettend veel kijk op 't voetbal zelf..

paar oudjes eruit, en talenten bijtrekken. Talenten leren en luisteren van Sneijder. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Het rare van allemaal vind ik dat VdV 2e aanvoerder is en nu al wordt gesproken dat hij beter kan vertrekken. Ik snap het niet helemaal meer.

Geef Huntelaar vertrouwen en kijk maar of hij presteert of niet . Ik geloof 100% in Huntelaar onze enige Killer

Met aan aanblijven van van Marwijk schiet je juist geen klote op dan veranderd er niks aan het systeem en ja hij gaat dan mischien verjongen ( ten koste van de verkeerde spelers ) maar dan blijft hij in dat eeuwig verdedigend systeem.
En Willem met jou analyses schieten we juist geen klote mee op.

27 juni 2012 om 08:38

Daar ben ik het niet eens. Als Bert van Marwijk opstapt/ongslagen wordt en er een ander komt verschuif je het probleem alleen maar. We blijven de zelfde spelers tot de beschikking houden. Je kan maar 4 aanvallende spelers opstellen binnen het systeem dat we nu 4 jaar spelen. Ik denk juist dat de oplossing is om een verjonging/vernieuwing te denken. Waarom gaat het wel goed bij een land als Spanje, hebben ook een aantal wereldtoppers op de bank zitten, maar daar hoor je geen berichten vandaan komen van ego''s, lastige spelers etc.

Onze verdediging is zo zwak ten opzichten van de andere linies, daar moet echt iets gebeuren wil je goed voor de dag komen op het Wk van 2014. En daarnaast zegt Willem de laatste tijd steeds meer goede dingen.

Adriaanse schijnt kantje boord dement te zijn. En Bert kan natuurlijk niet meer door een deur met Huntelaar. Als die straks weer topscorer wordt van Duitsland, of zelfs Engeland als ie naar Manu ofzo gaat, heb je helemaal de poppen aan het dansen voor Bert. Bij elke mindere wedstrijd wordt de roep naar Huntelaar groter en irritanter. De media druk is niet tegen te vechten. Krijg je hetzelfde als koppige Marco die destijds Bommel en Nistel eruit kegelde, en dit achtervolgde hem tot in de doodskist van zijn bondscoachsschap.

Kortom, Bert moet zeker wel weg omdat ie niks kan uitpraten. En de volgende coach moet met een schone lei vanaf het begin kiezen voor Huntelaar en van Persie. Iedere coach op tv en in de krant zet ze achter elkaar, alleen domme Bert weigert dit. Wat moet je hier nou mee. Zo'n stekeblinde coach die ook nog Robben op rechts handhaaft met falen, en die maar blijft hameren dat de backs voor de voorzetten zijn. Die koppige waus is in staat weer met hetzelfde faalsysteem richting WK te werken.

Neem een voorbeeld aan Löw. Die wint alles, maar verandert nog steeds elke wedstrijd van speler of tactiek indien nodig. Haalt gewoon een topscorer eruit. In plaats van twee jaar lang met dezelfde uitgebluste spelers door te kloten. Met je geloel dat het Wk2010 wel werkte. Zag er toen ook al niet uit qua voetbal. Resultaten uit het verleden, zijn bovendien geen...ach laat ook maar. Kansloze missie met Bertje de toppert. Kon nog niet eens 23 man in 3 weken bij elkaar houden, en onderschatte alle mogelijke negatieve groepsprocessen tot in den treure.

En dat moet dan doorgaan als topcoach. Hij is pas een topcoach als ie morgen in de krant een open excuusbrief schrijft dat ie ervoor gezorgd heeft dat Huntelaar frustie raakte, dat Robben op rechts nooit meer zal voorkomen, en dat Huntelaar en RvP in het vervolg altijd samen gaan spelen. Dan ben je een topper en leer je van je fouten. Maar vooral niks toegeven Bert!

27 juni 2012 om 09:06

huntelaar ... die man heeft zo'n grote bek voor iemand die zo afhankelijk is van aanvoer die er niet is in het nl elftal...
zet vdv op 10(loopt in tegenstelling tot sneijder wel in de gaten die rvp trekt en is dodelijk rond de 16 met steekpassen en schot ), sneijder naast een lopend sterke middevelder kan mr sneijder vanuit vroeg balbezit mensen wegsturen of vdv met de combinatie

27 juni 2012 om 09:17

Op 10 is idd de enige plek waar vdv nog zijn schrikbarend gebrek aan dynamiek kan verbergen en camoufleren. Ik zou hem heel hard richting de Spurs trappen, en nooit meer oproepen. Over twee jaar in Brazilie moet ie in de rust met een rollator afgevoerd worden. Die jongen is passe man, is niet meer ambitieus en gemotiveerd, zit al regelmatig op de bank bij subtopper Spurs, en gaat de komende tijd alleen nog maar minder vaak en minder goed spelen. Let maar op.

En Huntelaar is idd geen wereldspits, maar zit wel net eronder, en twee scorende bliksemafleiders samen met rvp is iets wat je als coach had moeten koesteren en boetseren ipv tegen elkaar uitspelen, al ver voor het toernooi. Dan waren die twee op elkaar ingespeeld geraakt en was de onderlinge afgunst verdwenen. Daarom moet Bert naast al die faalspelers zeker weg. Want hij gaat nooit en te nimmer toegeven dat ie totaal foute keuzes heeft gemaakt. Die gaat nu puur zijn eigen hachie en imago proberen te redden door op dezelfde weg door te gaan, ten kostte van Huntelaar. De rest van de afvallers is terecht overigens.

Wat een lulkoek van Van Hanegem. Na alles wat er gebeurd is, kan Van Marwijk niet meer blijven. Hij heeft zoveel fouten gemaakt en er is over en weer teveel gezegd en spelers zijn beschadigd. br Start met nieuwe trainer, mijn advies: er is maar 1 kandidaat, Hiddink, die krijgt die ego'tjes wel weer op 1 lijn.

Doorgaan met van Marwijk is de grootste fout die de Knvb kan maken. De chemie is weg, de spelers zijn ontevreden en als van Marwijk doorgaat zullen enkele spelers zeker bedanken voor het Nederlands Elftal.

Spelers die we zeker nodig zullen hebben over 2 jaar. Wat ik gisteren heb gelezen in de column van Lex, is dat we inderdaad een jonge moderne trainer nodig hebben zoals Low. Helaas is deze niet beschikbaar (F. de Boer) tot dan zou ik dhr van Gaal aanstellen. In het verleden heeft hij inderdaad niet gepresteerd met het Elftal, maar ook hij heeft wel geleerd van zijn fouten. Een trainer die goed kan omgaan jonge spelers, en de oudere spelers zoals Robben hebben wel goede ervaringen met hem gehad.

Met het aanblijven schiet je ook niets op. Het is duidelijk dat de sfeer totaal verpest is en dat vele spelers van nu nog nodig zijn om het team te dragen. Je kunt niet inneens uit het niets spelers die er nog niet klaar voor zijn inpassen zonder dat het de resultaten beinvloed.

Er is een frisse wind nodig en iemand die de spelers kan motiveren, ze beter kan neerzetten en dat kan van Marwijk gewoon niet. Hij heeft het aardig gedaan voor een tijdje maar kan geen veranderingen aanbrengen. Hij is daar niet capabel genorg voor en bovenal te laf.

Ik snap al die opmerkingen over dat heel het land Bert weg wil hebben niet. Dat is feitelijk gezien niet waar. Uit onderzoek vlak na het EK blijkt dat het 40 om 46% is. Hevig verdeeld dus. Dat artikel heeft ook hier op VZ gestaan dus die mensen die dat roepen weten zelf ook wel beter.

En de opmerkingen over zijn koppigheid raken ook kant noch wal. Als trainer moet je een sterke eigen visie hebben en geen draaikont zijn. Anders word je niet meer serieus genomen. De geruchten zijn juist dat er spelers waren die hem niet meer serieus namen voor de wedstrijd tegen Portugal omdat hij toen juist zou zijn bezweken onder de druk.

27 juni 2012 om 09:19

Bert heeft dus geen sterke eigen visie. Zie mijn reactie #20

27 juni 2012 om 10:51

Die verdeeldheid komt denk ik mede ook voort uit het feit dat de algehele prestatie van Bert over zijn hele periode als bondscoach gewoon erg goed is met een finale WK en een voorbeeldige EK kwalificatiereeks en dat iedereen dat waardeert. Het punt is dat aan alle periodes een eind komt en dat je nu merkt dat zijn manier van werken uitgewerkt is en dat hij de grip op de spelers heeft verloren. Dat ligt niet aan Bert maar dat overkomt iedere trainer in elke sport op een bepaald moment. Succes is niet eeuwig. Een nieuwe trainer met een frisse visie kan dan helpen. Dat wil niet zeggen dat dat een betere trainer is. Naar mijn mening heeft oranje een nieuwe coach nodig die met een frisse visie afscheid gaat nemen van spelers wiens tijd er op zit bij Oranje (ieg Van Bommel, Bouma, Kuyt, Mathijsen) maar belangrijker nog die Sneijder, Van Persie, Huntelaar, Robben en Affelay weer mee krijgt want dat blijven de belangrijkste spelers.
Ik vind Bert van Marwijk een goede trainer maar laten we eerlijk zijn. Met name dit EK heeft Bert zelf ook fouten gemaakt.

Frenk Rijkaard Bondscoachs, Ruud Gullit als assistent en boegbeeld naar de internationale media Sneijder aanvoerder en Henk ten Cate als veldtrainer,en daarbij een elftal dat alles uitstraalt wat de nieuwe hollandse school internationaal hoort uit te strallen en het Nederland elftal weer op de kaart zet met fris aanvallend voetbal.

27 juni 2012 om 11:14

dat zou wat zijn, ik teken ervoor. Niemand die meer praatjes durf te hebben met types als Rijkaard en Gullit. Nog ff een Bogarde erbij en iedereen loopt in het gareel

De geloofwaardigheid van Van Marwijk was al weg op het moment dat Affellay geselecteerd werd. BvM heeft altijd geroepen dat je moet spelen bij je club om voor selcetie in aanmerking te komen. Affellay heeft welgeteld 20 minuten gespeeld en wordt geselecteerd en mag ook nog spelen. Wat denk je hoe dat aankomt bij spelers als Huntelaar en Van der Vaart die er een geweldig seizoen op hadden zitten. Ik zou ook flink over de zeik zijn geweest. Er is maar 1 oplossing en dat is wegwezen van Marwijk.

27 juni 2012 om 09:26

Met de conclusie ben ik het eens. Maat wat heeft de basisplek van Ibi op linksbuiten met Huntelaar of VdV te maken? Huntelaar kan er niet spelen, VdV ook niet, en wil het niet eens. Waarom zouden die zich druk maken over Ibi. Huntelaar wilde gewoon in de spits en hoopte dat RvP erachter kwam te staan. En VdV wilde gewoon van Bommel eruit omdatie wist dat ie op 10 Sneijder niet eruit kon spelen. Heeft verder weinig met Ibi te maken dus.

Bovendien werd twee jaar geleden RvP ook al na een lange afwezigheid klaargestoomd voor het WK. Toen was het geen issue. Iik vond de keuze voor Afellay vooraf logisch, bijna iedereen trouwens, zeker ook omdat hij in de oefenpotjes ook nog de beste vorm had van allemaal. Achteraf heeft ie er niks van gebakken.

27 juni 2012 om 09:32

Het gaat om de geloofwaardigheid van Van Marwijk. Altijd roepen dat je moet spelen bij je club anders ga je niet mee. Het gaat mij er niet om dar Huntelaatr of Van der Vaart daar kunnen spelen. Als dit Huntelaar of Van der Vaart was overkomen dan hadden ze thuis kunnen blijven. Bert is een draaikont van jewelste door te blijven vasthouden aan zijn favorietjes. En dat is prima maar wees dan wel een vent en geeft dat toe. Maar in mijn ogen is hij een grote schijnheil!

Van een paar spelers moet je afscheid nemen ja zoals mathijsen, van bommel, kuijt, boulahrouz. Maar huntelaar moet je gewoon houden! Kan me niet voorstellen dat die zich zo erg misdragen heeft. Volgens mij is t allemaal overtrokken maar goed. Wat bertje betreft; als hij in staat is de beste spelers te blijven selecteren vind ik t best als die blijft.

Huntelaar is gewoon een zeurpiet, weg met dat soort spelers die de boel verzieken wanneer zij hen zin niet krijgen. Door Huntie hebben wij hier zitten janken met 20 miljoen. Als die gozer weg is, is alles opgelost.

27 juni 2012 om 09:41

Dit is echt een domme reactie. Huntelaar moet weg, waarom?! Omdat hij vond dat hij moest spelen, hij moest toch ook gewoon spelen!! Wie heeft ons naar het EK geknald! Wie is het meest effectieve geweest Huntelaar of die kneus van een van Persie. Die moet je gewoon thuislaten, bij zijn club is het een wereldvoetballer, maar in Oranje is een spits van de amateurs nog beter gewoon.

Ik weet zeker dat jij ook zat te juichen toen Huntelaar al die doelpunten maakte in de kwalificaties. van Persie is de betere voetballer, Huntelaar is de betere spits. En wat is de taak van een spits.. Doelpunten maken!!!!!!!

27 juni 2012 om 12:29

Hunterlaar kwam al topscoorder van de Bundesliga, topscoorder van Europa( Ek -kwalificatie) en als topscoorder van oranje naar het EK.
Hoe haal je het als bondscoach in je hoofd om zo'n speler op de bank te zetten. Helemaal als je bekijkt welke spelers wel in de basis stonden.

willem willem willem, stop dr gewoon mee met commentaar geven. Je bent het school voorbeeld dat een goede voetballer nog geen goede trainer en/ of analyticus is. Jij kijkt alleen naar het gevolg en niet naar de oorzaak. Dat huntelaar zich misschien misdragen heeft heeft als oorzaak dat de technische staf, met van marwijk voorop, niet in staat is geweest om hem te overtuigen, motiveren en inspireren om voor het team te spelen en waarom robin er staat. Als je ziet wat del bosque en löw kunnen bij hun teams is dat het verschil van een goed en top team. Er moet nu een nieuw nederlands elftal komen en daar hoort een nieuwe trainer incl technische staf, bij. Een goede balans tussen de traditionale top 3 in die staf met een mix van oud voetballers en jonge trainers. Mensen als ronald de boer, van bronkhorst zijn daar perfect voor.

Als hij serieus een paar goede spelers niet meer gaat selecteren omdat hij ze niet aankan, moet ie zelf vertrekken. Maar dat doet Bertje alleen als ie de hoofdprijs in een zak mee naar huis krijgt. Hij bewijst met zijn defensieve spel en de manier waarop hij problemen oplost dat hij een bange en laffe man is die er vooral zit ter eer en glorie van de BV Bert van Marwijk.

Hebben mensen stron in hun ogen ofzo?

Hoe dom kun je zijn om Van Marwijk nog een kans te geven. 0 punten en een doelsaldo van -3.
Ik ga me echt doodlachen als ie daadwerkelijk mag blijven, dan kunnen ze het WK 2014 op hun buik schrijven. Hij levert een wanprestatie en alsnog credits krijgt hij.

27 juni 2012 om 10:38

je hebt helemaal gelijk, dat je nu met o punten de poulefase verlaat door dikke pech ja das wat anders.

Bert heeft zwaar gefaald en zo kan dit niet langer

27 juni 2012 om 10:49

Omdat een WK finale met nagenoeg dezelfde groep en een zeer goede kwalificatiereeks ook mee tellen misschien.

Daarbij komt als je een beetje reëel bent bij dat je van te voren al had kunnen concluderen dat Nederland in de groepsfase kan blijven steken in een groep met Duitsland (samen met Spanje de sterkste van Europa) en Portugal (die liggen ons qua voetbal niet). Tegen de Denen was gewoon pech. Als je die 100 keer speelt win je er 95 speelt er 3 gelijk en verliest er 2, helaas voor ons was dat op het EK.

Dat het niet liep op het EK heeft gewoon verschillende oorzaken. De vorm van Sneijder, Robben, Afellay, v/d Wiel was slecht. Het ego van Huntelaar te groot. Stekelenburg keepte lang niet zo goed als hij op het WK deed. En het belangrijkste, de kansen werden niet benut door van Persie en Huntelaar. Wij hebben gewoon de pech dat onze bank niet zo breed is. Als deze jongens niet presteren staan er geen andere namen die het op kunnen vangen.

De kritiek op met name Willems deel ik niet. Tegen de Denen scoorde hij als een van de weinige een dikke voldoende. Tegen Duitsland en Portugal staat hij tegenover twee van de beste spelers van de wereld. Logisch dat hij het moeilijk heeft tegen zulke jongens, dat hadden Pieters, Emanuelson, Büttner of wie je er dan ook neer wil zetten ook gehad.

Om iemand die zo lang goed gepresteerd heeft met een groep na 2 weken helemaal geen krediet meer te geven, die mensen hebben juist stront in de ogen.

27 juni 2012 om 11:09

Wil je zeggen dat Nederland een succesvol WK had gespeeld? Als je die wedstrijd tegen Brazilie zag dan had Nederland het geluk dat het geen 4-0 was in de eerste helft. Het spel zag er niet uit en werden makkelijke teams geloot (slowakije, Uraguay) dan is de kans zeer groot dat je de finale zal behalen.

En ik houd er niet van als er telkens oude koeien uit de sloot worden gevist. Wat je preteert was 2 jaar geleden zo. Maar als ik kijk naar recente wedstrijden die dramatisch waren kom ik met een groot lijstje:
-duitsland 2x
- Bayern Munchen
- Bulgarije
-zweden
-portugal
- Denemarken

27 juni 2012 om 11:19

Ja nederland heeft in 2010 een succesvol WK gespeeld. Het maakt niets uit of je dat met goed of slecht voetbal doet, als je 2de wordt mag dit een redelijk succes genoemd worden. Je kan ook met geluk een succesvol WK spelen. Slowakije oke, maar Uruguay makkelijk?? Ze staan niet voor niets 2de op de Fifa ranglijst. Verder heb je gelijk.

Ik zou graag cruijff willen zien alhoewel we allemaal weten dat hij het nooit zal doen is dit het perfecte moment.

Nu heeft hij nog kwaliteit tot zijn beschikking, en er zal niemand in de groep zijn die de grote baas gaat tegenspreken.

Tot nu toe is er maar 1 iemand op deze pagina die wat zinnigs te vertellen heeft.
Gek genoeg is dat Van Hanegem.

V/D Vaart, Heitinga en Huntelaar zijn gewoon te goed om nu af te laten vallen.
Een nieuwe bondscoach (overigens niet Van Hanegem zijn mening) moet zoals Willem zegt gewoon gesprekken voeren, samen met deze spelers.
Als je een passend systeem vind waar al onze sterren zich in kunnen vinden, dan zul je zien dat ze weer voor elkaar willen lopen.
Ik zeg niet dat we dan Spanje of Duitsland met gemak verslaan (want dit zijn egt uitzonderlijk goede teams) maar we gaan het dan in ieder geval beter doen dan dit jaar.

Op het WK had hij Fd Boer en Cocu naast zich, deze heren hadden een groter aandeel in het team dan menig mensen denken, 2 ex top voerballers met ervaring op het aller hoogste niveau daar keken spelers tegenop, met BvM als beslisser en hun daarom heen.

Zonder hun is hij gewoon op ze bek gegaan, twee pure actie aanvallers (affelay/robben) op flanken zetten kan maar als dat niet werkt een Narsingh, een echte afgever op de bank houden, waarom neem je hem dan mee. Ook Bouma meenemen die niet altijd speelde bij psv maar een Maduro en Emanuelson thuis laten, die ook niet altijd speelde maar wel keihard voor hun plek vechten bij een topclub. Dit zijn in mijn ogen 2 (er zijn er nog een stuk meer) grote fouten die BvM heeft gemaakt. Ik zeg nieuwe kansen nieuwe bondscoach en nu ga ik weer genieten van deze heerlijke Alanya'se dag..

Ik ben fan van de kromme, maar wat wilt de man nou?

In VI Oranje wou hij nog dat er afscheid werd genomen van zowat alle basisspelers. Nu zegt hij dat een ontslag van Bert geen moer helpt. Nee wat dan Willem. Een NL elftal zonder Sneijder, Raf, Hunt, Persie, Robben, Afellay, Heitinga en de Jong maar wel met een Bert die al zweet aanvallen krijg als hij niet zijn eigen maniertjes kan toepassen op het veld.

Bert hoeft van mij ook niet percé weg te gaan maar dat de ploeg op de schop moet is duidelijk. Kijk naar Duitsland, na het dramatische EK in 2004 namen ze de ploeg op de schop, ze voerde wijzigingen door in zowel jeugd beleid als in de technische staf. En zie nu, ze staan weer aan de wereld top.

27 juni 2012 om 11:15

Ja, wijzigingen met ook een andere coach dus. En een andere technische staf.

Als je die grijze muis met zn technische onkundige staf met kleurloze gasten als Cocu, Faber, Numan en consorten laat zitten dan blijft iedereen je uitlachen, net zoals het huidige NLs elftal door alles en iedereen uitgelachen word.

En ik lach lekker mee als die genoemde gasten blijven plakken. Dit Oranje is morsdood.

27 juni 2012 om 11:53

Inderdaad, oranje moet grondig gesaneerd worden. Als Bert dat niet kan trekken moet hij ook maar plaats maken. Dit is niet een aanval op de man persoonlijk, maar voor het voortbestaan van NL in de wereldtop. Want je hebt gelijk over de toestand van NL, het is vijf voor twaalf en er moeten nu saneringen plaats vinden. met of zonder bert.

Ik vind Bert een prima coach! Hij heeft ons naar WK finale geleidt, toen vonden we hem allemaal een goede coach, hij zal nu niet ineens veel slechter zijn.ook al ben ik het lang niet met al zijn beslissingen eens. Van mij hoeft hij niet per sé weg, maar ik weet wel dat we er toch iets mee opschieten als hij weggaat.

En dat is dat we dan gewoon gebruik kunnen maken van Heitinga,vdv en Huntelaar

Volgens mij moet Bert wel weg. Hij is een prima coach en heeft ons naar de WK finale geleid, maar hij is niet meer in staat om een hecht team te vormen van de huidige Oranjeselecite en is weinig vernieuwend. Een frisse wind zou misschien wel goed zijn bij Oranje, het heeft geen zin om op dezelfde voet verder te gaan.

Waarom zouden we er niets mee opschieten als Bert vertrekt, kan iemand dat misschien even uitleggen? Ik heb eerder het idee dat we er niets mee opschieten als Bert blijft zitten. Het lijkt er op dat de belangrijkste internationals wel klaar zijn met hem!

V. Marwijk hoeft van mij niet perse weg, mits hij wat veranderingen durft aan te brengen. Zowel in de tactiek als de selectie.

De gebruikte tactiek van het EK ging van angst uit, angst om de zwakke verdediging niet onder al te veel druk te krijgen. Nou, we hebben gezien hoe dat heeft gewerkt. De verdediging kwam zelfs tegen Denemarken nog onder druk te staan en de aanval was door slechte aanvoer onmachtig.

Het is al veel vaker gezegd, maar Oranje hoort te spelen met de vleugelaanvallers op de juiste positie, linksbenig op links, rechtsbenig op rechts, zodat je genoeg voorzetten krijgt.
En minimaal 1 middenvelder die met goede passes naar de aanvallers strooit, ipv de eeuwige passjes breed en naar de achterhoede terug.

Wat de selectie betreft: Bert zal eerst met een aantal top-spelers om tafel moeten gaan zitten om weer consensus te krijgen. Je hoeft niet de beste vrienden van elkaar te zijn, zolang je maar beseft dat je samen 1 doel hebt: het bereiken van WK 2012. Als je je daar niet aan wil aanpassen, prima, maar dan blijf je lekker thuis.

Verder zal er nieuwe aanwas geselecteerd moeten worden. Vooral in de verdediging. Er zit helaas een verschil in ervaring tussen de komende talenten en de huidige generatie. Maar veel slechter kan niet. Zoals V. Hanegem zei: de huidige generatie zal die nieuwe jongens dan goed moeten begeleiden.

Onder Bert v M heeft Oranje zeker niet het mooiste voetbal laten zien, terwijl we voldoende technische spelers in huis hebben om hetzelfde niveau te bereiken als Spanje of Duitsland. Dat het hier mis ging ligt toch echt aan de coach. En als ik hoor dat een topper als Rvdv niet meer bij de selectie zit, ga ik me echt zorgen maken....
Nee, na 4 jaar is het genoeg met Bert, zie liefst Gullit als coach.

Natuurlijk kan Van Marwijk niet door als bondscoach, want hij mede de hoofdoorzaak dat het is verlopen zoals het is verlopen.........dus Willem begrijpt er niet veel van.

Tevens dat hij voorstelt om samen te gaan zetten met Van Persie en Van der Vaart verbaasd mij, ....deze 2 spelers zou ik in elk geval niet meer selecteren.

Hoop dat er een aantal internationals door de Knvb worden geschorst voor een x aantal wedstrijden en dat er een bondscoach word aangesteld die maar weer heel kinderlijk gedragsregels opstelt en een keiharde discipline handhaaft en wie niet mee wil of niet luisteren wil...........die valt af.

Hebben jullie het artikel van vandaag in de telegraaf niet gelezen, dat bertje de lijst zelf heeft (ongewilt) laten uitlekken, hiermee heeft hij al 2 van zijn eigen regels laten vallen. 1) niet gespeeld of te weinig, niet mee naar de EK, affelay dus wel. 2) wel de spelers die wat uit hebben laten lekken verfoeien en nu doet hij het zelf. Als hij slim is stapt hij zelf op, want geloofwaardig is en wordt hij niet meer.
Maar let op als hij blijft, zal van bommel weer opgeroepen worden.
De schoonzoon van hem en psv gehalte, al zou hij moeten lopen met een kruk of rolattor. Mijn respect voor hem is gekelderd naar de vrieskast in.

Met het aanblijven van Van Marwijk schieten we nog minder op. Hij heeft zelf gezegd dat we maar een beperkt aantal goed spelers hebben en dat we niet, zoals de grote landen kunnen putten uit een groot arsenaal van spelers die Oranjewaardig zijn. Nu heeft hij het zelf zo uit de hand laten lopen dat er nog 8 van die Oranjewaardige spelers niet meer opgeroepen zouden worden en er nu al 2 à 3 zijn die dusdanig teleurgesteld zijn dat er ook vraagtekens bij geplaatst kunnen worden. Verder heeft de bondscoach zelf ook aangegeven dat er wat hem betreft onvoldoende aanwas is. Dat betekent dus al met al, dat Van Marwijk met een 2e-rangs-elftal zal komen te staan als hij aanblijft, terwijl een nieuwe coach het volle potentieel zou kunnen gebruiken. Mijn keuze zou een nieuwe bondscoach zijn, maar dat heb ik sinds het WK aangegeven.

27 juni 2012 om 12:47

Kan ook maar 1 ding betekenen, dat hij moet opstappen. Want aanwas is er wel, wat denk je van wat koeman en de boer hebben gedaan met de jeugdige spelers, die komen er wel, maar ze zullen ook oude rotten nog bij oranje moeten hebben om hun te leiden in het veld. Dam maar 1 a 2 keer goed op de neus gaan en dan hebben we er weer persoonlijkheden erbij.

27 juni 2012 om 13:47

Exact mijn mening. Zet een coach op Oranje die met jonge jongns om kan gaan en ze beter kan maken. Kies een paar ervaren assistenten (met veel nterlands en echte inbreng)uit en neem de tijd om te groeien aan de had van een aantal ervaren spelers (van der Vaart, Sneijder en dergelijke). Nieuw elan is belangrijk in deze

Verbaast me dat er zoveel gebaseerd wordt op het afgelopen Ek.
Welgeteld 0 pnt. , gerommel in de selectie , slecht spel ...bert mag weg !

Maarrrr ...zijn we vergeten dat we al sinds eind 2011 aan het klooien zijn ?
Sinds 11/10/2011 hebben we 11 wedstrijden gespeeld en er daarvan maar liefst 7 verloren !!
Van de overige 4 wedstrijden wisten we er 3 te winnen. Engeland uit ...ok. De andere 2 winstpartijen waren thuis , tegen Noord-ierland en Slowakije ( de nummers 39 en 103 van de wereld !... mag het ?! ). Daarnaast mogen we dan nog "trots" zijn op een gelijkspelletje tegen Zwitserland.

Dat er iets gigantisch niet pluis is mag duidelijk wezen. Echter vindt dat niet z'n oorsprong op het EK , maar al veel verder terug. Als je die aansluitende voorgaande periode ook nog ff meeneemt ( en zo slim zal o.a. de knvb toch wel zijn ? ) is er slechts 1 conclusie mogelijk. Puur gebaseerd op een falicant mislukt EK valt er misschien nog wat te lijmen. Maar dan pak je het gevolg aan , en niet de oorzaak.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren