Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gerrard kwaad: ‘Maar ik denk niet dat je die jongen iets kunt verwijten’

Laatste update:

Steven Gerrard baalt ervan dat de voorbereiding van het Engels elftal op het EK verstoord wordt door blessures. Keeper John Ruddy en de middenvelders Gareth Barry en Frank Lampard haakten al af, en ook verdediger Gary Cahill zal er niet bij zijn in Polen en Oekraïne; door een duw van Dries Mertens botste de Chelsea-speler tegen zijn doelman Joe Hart op, hetgeen hem een kaakbreuk opleverde.

/

“Dat we Gary kwijtraken is een gigantische klap”, vertelt Gerrard in de Engelse media. “Hij heeft de afgelopen maanden geweldig gepresteerd bij Chelsea, en in de Champions League-finale was hij fantastich. We hadden hem echt nodig.” Tijdens het oefenduel met België werd Cahill zaterdag echter geduwd door PSV’er Mertens en dus is het EK voor de Engelse mandekker al voorbij voordat het begonnen is.

“Ik ben kwaad, omdat we acht of negen dagen voordat het toernooi begint enkele belangrijke spelers kwijt zijn. Maar dat is de prijs die je betaalt voor deze vriendschappelijke interlands.” De woede van de Liverpool-aanvoerder richt zich echter niet op Mertens. “Ik denk dat je hem niets kunt verwijten, hij wilde gewoon scoren. Misschien liet hij zich een beetje meeslepen, maar je kunt die jongen weinig kwalijk nemen.”

Bekijk hier de beelden van de blessure die Gary Cahill opliep:

Vind je dat Dries Mertens iets verwijten valt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sportieve reactie van Gerrard. In het heetst van de strijd gebeuren zulke duwtjes gewoon. Vind het bij lange na in ieder geval te vergelijken met een bewuste doodschop zoals sommige beweren.

4 juni 2012 om 09:51

Ja maar, wat heeft het voor zin om zo'n duw te geven, je weet toch dat de scheids dan een vrije trap tegen geeft.

4 juni 2012 om 09:57

En daar denk jij bij na in die splitsecond? Het is een reactie. Geen goeie, maar dat gebeurt wel eens in een wedstrijd. Niemand is perfect.

4 juni 2012 om 10:01

die duwtjes worden door elke speler 10x elke wedstrijd uitgedeeld. Helaas nu met vervelende gevolgen, maar we mogen Mertens nu niet afbranden..... :S

4 juni 2012 om 10:10

Nou vloog Mertens er zelf ook zo ongeveer in tijdens de bekerfinale waar die scoorde (en z'n tanden verloor).. Ik denk dat hij hoopte weer zo'n soort doelpunt te kunnen maken.. Misschien dat hij ook, ben nu toch al m'n eigen risico kwijt voor 2012 kan ik beter voor nog n paar stifttandjes gaan ;

4 juni 2012 om 10:11

Ik ben het met je eens dat er duwtjes uitgedeeld worden tijdens een wedstrijd, maar dan een duwtje om iemand uit balans te brengen, dit is niet zo'n duw, dit is moedwillig iemand opzij duwen met 2 armen die van gebogen naar gestrekte positie gaan, hij zal het best wel onbewust gedaan hebben, dat geloof ik best, maar dit noem ik geen duwtje als je ziet op welke manier Cahill naar voren gaat

4 juni 2012 om 10:34

Wordt lekker objectief bekeken hier. Niks met split second te maken want hij kon die bal nooit meer hebben. Dit soort scherpe randjes moeten wel bij Mertens er wel af.

Daarbij was het een vriendschappelijke interland daar moet je als voetballer ook gewoon rekening mee houden.

4 juni 2012 om 10:42

@afca013

Dit is precies het duwtje voor het uit balans willen brengen dat jij bedoeld. Tuurlijk is het moedwillig, maar wel in het heetst van de strijd zonder enige bijbedoeling. Zo'n duwtje gebeurd wel 100x per wedstrijd, alleen nu er zoiets toch wel vreselijks uit voorvalt bereikt het de media en is Mertens de boeman. Zoals Gerrard zegt: Mertens valt niet zoveel te verwijten.

4 juni 2012 om 10:44

@brolin

Hij kon de bal nooit meer hebben? hij prikte hem anders toch aardig binnen. Soms worden deze duwtjes niet gezien en telt hij gewoon. Als voetballer leer je hier onbewust mee omgaan en denk je niet meer na bij een duwtje meer of minder.

4 juni 2012 om 11:24

Idd, het is niet netjes maar als de scheids het niet ziet kan er zomaar een doelpunt uit komen. (matavz 2-2 tegen feyenoord dit seizoen vergeten?)

4 juni 2012 om 11:46

@brolin

De scherpe tandjes heeft hij al verloren....nu idd de scherpe randjes nog.

4 juni 2012 om 11:56

Duwtje had in zoverre zin dat Mertens de bal het doel in kon schieten. Werd wel afgekeurd vanwege de overtreding.

4 juni 2012 om 11:57

Mertens flikt dat altijd. Dus dat is zeker een automatisme van hem. En hij ziet toch dat die speler bij de keeper staat...gewoon een vieze overtreding.

4 juni 2012 om 11:58

eens. dit is gewoon een duw uit frustratie. eruit worden gesprint, niet meer bij de bal kunnen, keeper is er al bijna en dus geef je zo'n duw. kan echt niet Driesje! die jongen heeft sowieso een hoop geniepige rattenstreken op het veld, bah!

4 juni 2012 om 12:32

Niet te geloven dat er hier mensen zijn die proberen een daad van Mertens goed te praten.

Ik lees iets over dat een speler niet in een splitsecond kan beslissen? Sorry hoor, maar Mertens voorzag al ruim van te voren dat het onmogelijk was de bal te pakken.

En ik lees dat zulke duwtjes wel vaker worden gegeven? Als het vaak genoeg gebeurd is het dan in één keer wel toegestaan?

Sommigen moeten eens beseffen waarom ovetredingen bestraft worden. Want diegene denken blijkbaar als men een overtreding maakt, dat men dan niet c.f. de regels hebt gevoetbald, maar overtredingen bestraffen is ook vanwege ernstige blessures te voorkomen.

4 juni 2012 om 14:14

@wolken17,

Lekker bijdehand. Op een reglementaire manier had hij die bal niet kunnen pakken. Als je mensen neer schopt, slaat, noem maar op kun je ook bij die bal komen. Dat heeft verder niks met voetbal te maken en is gewoon uiterst onsportief. Dit moet hij niet doen, want duwen met twee handen is niet 'ff een duwtje'.

4 juni 2012 om 09:53

Nee, daar ergerde ik me ook wel een beetje aan. Op de site van de telegraaf stond zelfs "mertens breekt kaak van Cahill." En dat was natuurlijk niet helemaal het geval.
Ik vond dit dan ook niet in de categorie vallen van wat De Jong 2 jaar geleden flikte. Door iemand zijn WK door de neus te boren door zijn been te breken in een vriendschappelijke wedstrijd.

4 juni 2012 om 10:00

Ik ben het volledig eens met degene die zeggen dat dit wel degelijk erg is en te vergelijken met een horror tackle (wat betreft gevolgen voor de speler). Wie is Mertens nou om in het heetst van de strijd (tijdens vriendschappelijke wedstrijden mag je niet een spreken van het heetst van de strijd) met alle risico's van dien, Cahill te duwen? Als Mertens zijnde had je moeten denken: oh, laat ik maar niet duwen want het is vriendschappelijk en misschien blesseer ik hem wel en hij moet nog naar het EK.

Onsportief van hem.

Goed van Gerrard dat hij dit niet uit de hand laat lopen met zo'n reactie. Tuurlijk denkt hij daar van binnen anders over.

4 juni 2012 om 10:17

Waarom zou je in vriendschappelijke wedstrijden niet mogen spreken van 'in het heetst van de strijd'? Je wil toch winnen of niet soms. Een oefenmatch tegen het grote Engeland, in Wembley, uitgezonden op televisie, maar jij zou maar op halve krachten spelen en als een lulletje rozewater in duel gaan? Hij heeft trouwens geen anderhalf uur om te zitten mijmeren wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn.

4 juni 2012 om 12:03

Dit is toch geen klein duwtje hij rent gewoon met handen vooruit tegen hem aan en geeft hem bewust een hele harde duw. Het is gewoon een gele kaart dit. Daarnaast een rare actie om iemand zo te duwen.

Het was een duwtje dat 9 van de 10 keer geen enkel probleem is. Zijn intentie was in mijn ogen ook echt niet iemand te blesseren maar gewoon "een slimmigheidje" te proberen om zo te kunnen scoren. Dat pakt nu helaas voor iedereen volledig verkeerd uit. Maar dat is voetbal...

4 juni 2012 om 09:57

Een slimmigheidje zoals jij bedoeld, doe je met een lichte schouderduw als je tegen elkaar aan staat, niet een duw met 2 armen gestrekt vooruit. Of is dat een 'belgisch' slimmigheidje...

4 juni 2012 om 11:08

Zeker zelf nooit gevoetbald. Een duwtje geven op zich is niet zo erg. Dit was een bewuste duw, die erop gericht was de 2 engelse spelers op elkaar te laten botsen. Een soort doorstootbal bij het biljarten, die bewust wordt gepleegd. Tegen een dergelijke gemene overtreding kan men zich niet beschermen. Bewust en gemeen, met bijna altijd een flinke botsing tot gevolg. Dat dit dan ook nog eens een kaakbreuk oplevert is extra triest.

4 juni 2012 om 11:42

Het was een bewust duwtje dat zeg ik ook. Maar dat het wat harder gaat komt ook doordat Cahill zelf hard afremt om de bal proberen af te schermen... Het is ook een overtreding, maar jullie doen net alsof Mertens hier iemand bewust door de midden heeft getrapt. Dat is toch helemaal niet het geval. De gevolgen zijn nu heel ernstig, maar 9 van de 10 keer gaat dit goed en zegt niemand er wat over.

Ene kant is het wel geweldig, dat zo kleine opdonder als Dries het flikt om zoiets te doen.

4 juni 2012 om 09:56

Snap niet wat je hier geweldig aan kan vinden. Als Ashley Young dit had gedaan bij Vertonghen en hij ook zijn kaak had gebroken had je wel anders gepraat.

4 juni 2012 om 09:56

Het zou maar jou kaak zijn. Kijk of je het dan zo geweldig vind?

4 juni 2012 om 09:58

@ ahjacied

Geweldig? Ik snap echt niets van mensen die dit geweldig vinden. Dit is ronduit belachelijk. Die jongen breekt 1. zijn kaak, en 2. kan hij niet op een eindronde van een groot toernooi spelen. Hoeveel Ek's gaat hij nog spelen in zijn leven? 1 ? 2?

Mertens moet hier echt voor gestraft worden. Dat zou wel op zijn plaats zijn.

Ik vind dat ze hem niets kwalijk kunnen nemen, iedere speler duwt weleens. Dat het dan bij hem zo dramatisch afloopt (met het oog op het EK) dat kan je Mertens' niet echt kwalijk nemen.

Wat zit iedereen het nou goed te praten.. Wat een onzin.. Dit hoort gewoon niet in het voetbal thuis. Dit soort dingen maken de sport lelijker. Daarnaast was het geen 'duwtje'. En zo'n duw is al helemaal schandalig als je weet dat je een speler tegen een uitkomende keeper aanduwt met de risico's daarvan. Dat is wat deze duw schandalig maakt.

4 juni 2012 om 11:03

En ik geef je helemaal gelijk.
Elke speler duwt wel eens, en Mertens had natuurlijk nooit kunnen weten dat dit het gevolg zou kunnen zijn maar het was wel riskant aangezien hij ook zag dat Heart uit zijn doel kwam, zo'n duw in de rug had dus alleen maar gevolgen kunnen hebben.

Wel heel sneu als je door zo'n actie een EK moet missen, vooral als het jouw eerste zou worden.

goed van gerrard , alleen laten we eerlijk zijn de engelsen moeten toch niet gaan zeuren als er een speler geblesseerd uitvalt als je ze zelf weleens ziet spelen. Hou me hart vast als een gerrard of lampard een tackel inzet

4 juni 2012 om 10:07

Een tackle hort bij het spelletje, die duw sloeg nergens op. Ik snap wel dat Mertens het niet zo bedoeld had maar het was erg onnodig om iemand in de rug te duwen als ie rent.

Het tekent de klasbak Steven Gerrard, deze uitspraak. Hij weet precies hoe het werkt.

Wat een vuile rotstreek was dat van die Belg. Je ziet hem met die dwergenkracht ook echt alles geven in de duw van hem.

Hoe hij überhaupt dacht op een eerlijke manier aan de bal te komen, is mij een raadsel.

Ik verheug me nu al op de volgende interland tussen Belgie en Engeland. Hoe weinig Mertens hier ook aan kan doen, de Engelsen zullen het heus niet vergeten.

Ik lees hier allemaal reacties van mensen die zeggen dat hij het niet zo bedoelde. Maar als hij het niet zo bedoelde, waarom doet hij het dan op deze manier en duwt hij Cahill 100% bewust met twee armen in zijn rug? Het lijkt me overduidelijk dat het enige wat Mertens wilde is Cahill tegen Hart aanduwen zodat hij een doelpunt kon maken. Het is dan ook schandalig dat hij dit doet in een oefenwedstrijd. Ik heb er geen goed woord voor over.

Alle argumentatie over contactsport en slim duwtje kunnen wel weg naar mijn mening. Contactsport betekend dat het toegestaan is in de duels om fair een schouderduw uit te delen of om een correcte sliding op de bal te maken, daar heeft deze duw waar hij alle kracht voor gebruikt helemaal niks mee te maken.

Sowieso als er een duwtje wordt gegeven is dat niet zo'n smak als deze maar meestal met een hand een zacht tikkie.

Smerige actie met dramatische gevolgen. Hoef je verder niet te relativeren aan zijn contract bij Psv. Je kan hoogstens Mertens erop aan spreken. Dat is sowieso wel terecht, die maakt wel vaker idiote overtredingen o.a. In het shirt van Utrecht toen die een speler op t achterhoofd sloeg. Met t zelfde idee, om nog bij een afgeschermde bal te komen.

Toch wel apart wat hij hier zegt! Want als vervanger is Martin Kelly opgeroepen die nota bene bij Liverpool speelt! Tuurlijk is Cahill van een hoger niveau maar je geeft je teamgenoten niet echt het vertrouwen zo!

Als de speler die voor je loopt ineens veel langzamer loopt dan jij dan ontkom je niet aan een duwtje. In dit geval viel het vervelend uit voor Cahill.

4 juni 2012 om 11:30

Nee dit is een tegenstander gewoon een smerige duw geven in de hoop dat die met de keeper in botsing komt. daarmee wil ik niet zeggen dat het de bedoeling was om hem op die manier te blesseren.

nou, heeft mertens niet de intentie voor de speler te bleseren, dus dit is natuurlijk niet goed, maar om hem af te branden, vindt ik wel wat zwaar. Aan de andere kant had hij ook kunnen zien, dat de keeper ook daar aankwam en dat men dan tegen aan elkaar botst. Het is maar hoe je het bekijkt.

We kunnen wel gaan praten of mertens het express deed of niet, feit is dit is Weer een grote aderlating voor de engelse nationale ploeg.
Lampard,barry,ruddy en nu ook Cahill dat zijn toch niet de minste spelers die ze kwijtgeraakt zijn.
Hopen dat ze in ieder geval de kwartfinales bereiken al is het alleen maar om het aantal Liverpool-spelers dat ze hebben.

Daarom is Steven Gerrard de ultieme aanvoerder.

Geen grote bek, altijd respectvol en vooropgaand in de strijd. Hij is een waardig aanvoerder zonder veel te hoeven coachen. Hij laat zijn voeten spreken, al is het beste er inmiddels wel af moet ik bekennen.

Steven Gerrard zegt wel dat hij Mertens niet verwijt, maar ik denk dat Gerrard diep van binnen zwaar de pest in heeft. Hij mist zijn maatje Lampard op het middenveld. Rooney is er de eerste 2 duels niet bij. En nu missen de Engelsen één van hun centrale verdedigers. Deze gemisheden zouden Engeland weleens het EK kunnen kosten...

Het zal wel weer verwijderd worden ,en het kost weer een punt,maar ik schrijf het toch,dries Mertens is een gemeen geniepig voetballertje ,met vaak vervelende overtredingen en swalbes.dat Cahill niet mee kan doen op de Ek,komt door dat onnodige duwtje ,en nergens anders door,bah wat weer een vervelende overtreding ,van ons kleine onschuldige Driesje.

Heel sportief van Gerrard om dit te zeggen. Maar persoonlijk denk ik daar wel anders over. Als je weet dat je tegenstander nog een EK moet spelen dan ga je niet proberen om je tegenstander te blesseren, Je weet op het moment dat je die duw geeft dat de verdediger met de keeper in botsing komt(want dat is duidelijk de bedoeling van Mertens). Ik vind dit ook omdat de wedstrijd pas 17 minuten bezig is een hele smerige overtreding.

Ik zie hier een heleboel mensen zeggen dat ''een duwtje moet kunnen''. Eerlijk gezegd vind ik dit geen duwtje. Mertens duwt in mijn optiek Cahill expres en te hard zo dat Cahill met de keeper in botsing komt en Mertens zelf achter de bal aan kan. Het zal zijn bedoeling (hoop ik) niet geweest zijn dat Cahill geblesseerd raakt, maar echt sportief is het niet.
Overigens denk ik wel dat als Mertens dit bij een speler van Oranje had gedaan, de meningen hier heel anders zouden zijn...
Hulde overigens voor de reactie van Gerrard, maar ik denk wel dat hij binnenskamers Mertens vervloekt heeft

De reactie van Gerrard verdient een groen kadertje.

goede reactie van gerrard praat echt als een leider
en wat mertens betrefd hij had het niet moeten doen maarja het is zo gegaan en je kan het niet terug draaien helaas

Wie vindt dat dit niet te vergelijken is met een doodschop/zware overtreding: dit is wel degelijk te vergelijken met natrappen/slaan, wat ook staat voor een rode kaart en een langdurige schorsing.

Politiek correcte reactie van Gerrard maar ik denk zo maar dat de eerst volgende engelse tegenstander voor Mertens een vervelende kan worden.
Hij kan dit terug verwachten.

Jammer mertens, In een vriendschappelijke wedstrijd hoor je zo iets niet te doen.
Je kunt nou ook niet zeggen dat dit niet bewust was, Hij duwde, Zag de botsing, en rende op zn hardst nog naar de bal om die nog vervolgens in de goal te krijgen..
Je ziet in alle opzichten dat mertens op dat moment kansloos was om die bal in de goal te krijgen.

Gerrard weet dit ook natuurlijk wel ;

Je speelt ook voetbal he geen korfbal, er zit wel wat fysieke strijd in, het was erg dom, maar het is ook opgeblazen.

Mooie reactie van Gerrard. Ik kan me niet voorstellen dat Mertens dit express zou hebben gedaan. Mertens zelf moet toch weten hoe het voelt om geen EK te kunnen spelen. Hij wilde gewoon voor de bal gaan.. Of wilde hij Nederland helpen??

Het was wel echt een lelijke duw. Je kan Mertens (waarschijnlijk) niets verwijten, maar je weet dat de bal dichtbij verdediger-keeper is...

Sportieve reactie van Gerrard, hij ziet het gelukkig ook van 2 kanten maar dan nog: welke scheids ziet die duw nou niet? Lelijk van Mertens die het natuurlijk ook niet zo bedoelde hoop ik.

Kunt hem moeilijk iets verwijten, vast niet bedoelt om de kaak te breken. Zo'n duwtje komt wel vaker voor.

Wat is die Mertens toch een vervelend ventje. Bah! Deze duw slaat he-le-maal nergens op. Serieus niet. Hij kan nooit meer bij die bal en duwt Cahil naar mijn idee bewust tegen zijn eigen keeper aan om te hopen dat er op die manier een mogelijkheid bestaat dat ze op elkaar knallen.

Verschrikkelijke actie van een steeds irritanter wordend mannetje. Bah.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren