Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Nog 4 dagen tot het EK: Portugal vreest debacle na slappe oefencampagne

Laatste update:

FEITEN EN CIJFERS
EK-deelnemer: Portugal
Officiële landsnaam: República Portuguesa
Oppervlakte: 92.090 km²
Populatie: 10.576.252
Hoofdstad: Lissabon
Andere belangrijke steden: Porto, Braga, Coimbra
Taal: Portugees
Munt: Euro
Voetbalbond: Federação Portuguesa de Futebol (FPF)
Opgericht: 1914
Website: http://www.fpf.pt
FIFA-ranglijst: Tiende

KWALIFICATIEROUTE
Sinds het WK van 2000 is kwalificatie voor een groot toernooi nauwelijks meer een issue voor Portugal. Dat wil zeggen: a Selecçao is sindsdien een vaste gast wanneer eens in de twee jaar in de zomer de beste landen van Europa dan wel van de wereld elkaar ontmoeten. En toch, gemakkelijk gaat het lang niet altijd. Sinds 2006 wist Portugal zich niet meer als groepshoofd te plaatsen en moest het land zich vaak via barrageduels verzekeren van deelname aan een eindronde. In de kwalificatieronde voor het EK van 2008 bleek Polen te sterk, het WK van 2010 werd pas bereikt na een tweede plaats achter Denemarken en dus was men er op het westelijke deel van Iberisch schiereiland met het oog op het EK van 2012 niet gerust op; wederom werd de ploeg van toenmalig bondscoach Carlos Queiroz namelijk aan de stugge Scandinaviërs gekoppeld. Noorwegen, IJsland en Cyprus boden echter genoeg hoop op een succesvolle reeks. Dacht men.

/

Een thuisduel met Cyprus en een uitbeurt bij het afgezakte Noorwegen leken op voorhand kinderspel. Zes punten, door naar de kraker tegen Denemarken en dan snel hotels bezichtigen in Oekraïne of Polen. Uiteraard liep dat anders. Cyprus bleek lastiger te behappen dan vermoed. Het knotsgekke duel in Guimaraes leek uiteindelijk alsnog de kant van de Portugezen op te vallen, maar een 4-3 stand werd in de 89ste minuut uit handen gegeven. Een paar dagen later volgde een kans op revanche in Oslo, maar wederom boterde het niet binnen het veld. Erik Huseklepp zorgde voor een regelrechte sensatie door de enige treffer van het duel voor zijn rekening te nemen. Wat nou simpele kwalificatie? Na twee wedstrijden stond Portugal op één punt en werd bondscoach Carlos Queiroz geslachtofferd en vervangen door Paulo Bento.

In oktober werd onder de nieuwe keuzeheer de rug gerecht. Angstgegner Denemarken werd in Porto met 3-1 verslagen en IJsland kreeg in eigen huis met dezelfde cijfers klop. Nadat vervolgens ook Noorwegen met 1-0 terecht werd gewezen volgde de kans op revanche tegen Cyprus. Doordrongen van de kracht van de eilandbewoners verscheen Portugal dit keer wél tot de tanden bewapend ten tonele en warempel: de ploeg die eerder nog voor zo veel problemen had gezorgd, werd nu met 0-4 aan de kant geschoven. In een wederom enerverend duel (5-3) was het vervolgens de beurt aan IJsland om gedesillusioneerd af te druipen. In de laatste ontmoeting in Kopenhagen stond de eerste plaats op het spel. Portugal kon echter geen vuist maken en de late aansluitingstreffer van Cristiano Ronaldo bleek niet meer dan een pleistertje op de wonde (2-1). Wederom moest Portugal het uit gaan vechten via de play-offs. Bosnië en Herzegovina zorgde daar in het thuisduel nog wel voor enige tegenstand en hield het op 0-0, maar in de return in Lissabon was er geen houden meer aan: 6-2. Missie volbracht: de hotels in Polen en Oekraïne konden dan eindelijk worden vastgelegd.

DE BONDSCOACH
Portugal begon de kwalificatiereeks met Carlos Queiroz aan het roer. De eerder aangehaalde desastreuze start van de campagne kostte de ervaren oefenmeester echter de kop. Paulo Bento (Lissabon, 20 juni 1969) kwam, verlegde de accenten en wist zijn land uiteindelijk betrekkelijk eenvoudig naar het EK te loodsen. Eerder had hij bij Sporting Portugal aangetoond wat hij in zijn mars heeft. Als oud-speler van onder meer Benfica, het Spaanse Real Oviedo en Sporting maakte de middenvelder nimmer echt veel indruk. Bento kwam weliswaar tot 35 interlands voor Portugal, maar was vooral dienend in een elftal met sterspelers als Luís Figo en Rui Costa. Nadat hij in 2004 zijn kicksen definitief opborg, bleek er als trainer plots meer in het vat te zitten.

/

Met de beloften van Sporting Portugal werd hij in 2005 kampioen en het bestuur van de club twijfelde dan ook niet lang toen voorganger José Peseiro op straat werd gezet. Bento kreeg promotie en dat bleek een uitstekende keuze. Na een wat stroef begin won Sporting onder de leiding van Bento tweemaal de Portugese beker, even zo vaak de Supercup en eveneens twee keer de Portugese competitiebeker. Het leverde Bento de bijnaam Papa-Taças op, wat vrijelijk kan worden vertaald als Vader van de Bekers. Qua aantal prijzen staat hij in de boeken als op één na meest succesvolle oefenmeester van de club. Het ontbreken van een landstitel bleef echter knagen. De stemming sloeg om na twee kolossale nederlagen in de kwartfinale van de Champions League tegen Bayern München (5-0 en 1-7). Het vertrouwen ebde langzaam weg en de coach, die door critici ook werd verweten te veel op zeker te spelen, wierp in november 2009 onder zware druk zelf de handdoek.

Zo’n tien maanden later klopte de Portugese bond op de deur. Bento hapte zonder aarzelen toe en startte dus buitengewoon voortvarend. Niet alleen werden Denemarken en IJsland verslagen, ook volgde in november 2010 een eclatante 4-0 oefenzege op wereldkampioen en aartsrivaal Spanje. Het leek Bento oneindig veel krediet op te leveren, maar van binnenuit sijpelde toch de nodige kritiek door. Zo raakte hij in conflict met ervaren krachten als Ricardo Carvalho en José Bosingwa, die inmiddels beiden hebben bedankt voor de nationale ploeg. Dankzij de fraaie 6-2 overwinning op Bosnië en Herzegovina in de play-offs heeft hij voorlopig echter het gelijk aan zijn zijde. Met de zelfverzekerde Bento aan de knoppen móet er iets mogelijk zijn deze zomer, zo is de algehele tendens in Portugal.

HET TEAM
Een veelgehoorde opmerking over de Portugese ploeg is dat zij bijzonder afhankelijk is van de grillen van Cristiano Ronaldo. Dat is gedeeltelijk waar, maar de selectie van Bento heeft wel degelijk meer in haar mars. De betrouwbare Rui Patrício van Sporting lijkt de concurrentieslag met Eduardo te hebben gewonnen en mag op het EK tussen de palen verwacht worden. Veel zorgen hoeft de goalie zich niet te maken, want slechts weinig landen kunnen bogen op een defensie als die van Portugal. Pepe, Fábio Coentrao (beiden Real Madrid), Bruno Alves (Zenit Sint-Petersburg), Joao Pereira (Sporting, volgend jaar Valencia), Rolando (FC Porto), Ricardo Costa (Valencia)… keuze in overvloed, ook zonder José Bosingwa en Ricardo Carvalho.

/

Het middenveld is op papier de minst aansprekende linie van de Zuid-Europeanen. Bekendste naam is daar Chelsea’s Raul Meireles, terwijl Joao Moutinho (FC Porto), Hugo Viana (Sporting Braga), Rubén Micael (Real Zaragoza) en Miguel Veloso (Genoa) andere vaak geziene kandidaten zijn voor een plekje tussen verdediging en aanval. Op het oog geen sterrenkabinet, maar dat wordt in de voorste linie meer dan gecompenseerd, al was het maar door de aanwezigheid van een van ’s werelds best

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ze hebben een goede ploeg met een aantal sterren als Ronaldo en Nani. Maar om een ek te winnen moet je een goed en hecht team hebben.

4 juni 2012 om 17:25

Klopt. Ik denk dat Portugal gewoon derde achter dui en ned eindigt. Goede spelers, slecht collectief.

4 juni 2012 om 17:42

Portugal heeft zeker een geweldig team, althans op papier.
Met zulke spelers moet je meer in staat zijn dan altijd maar niet verder komen dan de groepsfase.

4 juni 2012 om 17:50

De basis 11 van duitsland en nederland zijn toch beter of niet? Oke ze hebben de beste speler van de wereld, maar daarna houdt het ook weer op. Een statische spits, een slechte maar hardwerkende middenvelder van Chelsea, een overschatte aanvaller van United en een redelijke verdediger van Real madrid worden tot de grote mensen genoemd. Daar moet ook Nederland van kunnen winnen. Geen wonder dat Portugal uitgeschakeld werd door Denemarken in de Kwalificatie

Tegen Turkije vond ik ze niet eens zo slecht. De ballen gingen er niet in. Ronaldo moet voorlopig geen penalty's meer nemen. Ik zie ze toch verrassen in de poel des doods.

4 juni 2012 om 11:34

Inderdaad, Turkije speelde ook wel goed maar de goals kwamen ongelukkig tegen, en over die Penalty.. het kan iedereen overkomen en dit was maar een oefenwedstrijd die niet zo belangerijk was, die in de Half Finale tegen Bayern was toch wel wat belangerijker maar Nani heb ik ook eens een penalty zien nemen en die bakt er ook niets van.

4 juni 2012 om 17:01

Portugal speelde goed tegen Turkije?? Turkije heeft heel veel debutanten laten spelen, daarom heeft Portugal hier en daar wel kansjes gehad met hun sterspelers, maar goed hebben ze zeker niet gespeeld !

4 juni 2012 om 17:22

Waar heb jij het nou weer over? Niks gezien zeker? 9 vrije doelkansen, 13 corners 60% balbezet. 2x de bal op de paal 1 x op de lat. SVP hou nou op

4 juni 2012 om 17:31

Laat hem lekker praten, over 2 jaar word turkije wereldkampioen volgens hem. Portugal kansjes omdat ze niet met hun beste opstelling spelen... grappenmaker.

4 juni 2012 om 19:03

@benficaajax1

Wanneer heeft Portugal 2x op de paal geschoten of tel je de kanon van Altintop ook mee?
Turkije heeft met een vernieuwd elftal jullie helemaal weggespeeld in Lissabon, Ronaldo en zijn vriendjes gingen huilen na de 3-1 afstraffing!! haha Dat de Portugese fans hun nationale team ging uitfluiten was ook hilarisch!!

4 juni 2012 om 21:22

Nartel..
Inderdaad, Portugal ging onderuit in Portugal. Maja die zijn wel aanwezig op het EK, Turkije niet! Turkije is -in mijn ogen- te vergelijken met België. Telkens weer mooie praatjes, maar geven nooit thuis op momenten dat het zou moeten!

Overigens zie ik Portugal laatste eindigen in de poule. Een aantal leuke namen maar bij lange na niet het team van een aantal jaren terug. Missen de slimheid dat ze jaren geleden zo ver bracht.

4 juni 2012 om 21:44

haha, ronaldo coentrao pepe alves nani etc geen basisspelers?

"drie keer vol gaan, waaronder tegen een halvefinalist en een finalist van het afgelopen Wk"
- Nederland en Spanje waren finalisten op het afgelopen WK

4 juni 2012 om 09:16

Sinds wanneer treffen wij Spanje al in de groepsfase? Duitsland zat in de halve finale, en die zit dacht ik wel bij ons in de poule. Het is nog vroeg..

4 juni 2012 om 10:12

Ja het is nog vroeg voor je zeker haha. Klopt toch wat hij zegt Portugal moet tegen een wk finalist, en een halve finalist. Nederland en Duitsland.

@ Cactus,

Zo word het niet bedoeld he. Halvefinalist in deze is Duitsland.

De Kansen, ik ben het helemaal eens met die eerste 2 zinnen daarvan. Als Portugal het op hun heupen krijgt, kunnen ze van elk team winnen. Als het tegen zit, spelen ze ook echt als een natte krant. Het word spannend!

4 juni 2012 om 10:43

Inderdaad is gwn goed verwoord maarja Portugal heeft de laatste jaren t gwn heel moelijk met zichzelf als het om vriendschappelijk of ek/wk kwalificaties gaat,....heb vaak t idee dat ze t gwn niet al te serieus nemen en er van af willen maar eenmaal bij de belangrijke en grote wedstrijden staan ze er wel!

Maarja... opzich heeft Nl het beste schema,portugal mag gelijk tegen Duitsland ;/

Maar nog een paar dagen te gaan! Heb er Ontzettend veel zin in de Oranje versiering is al gedaan en straks maar effe de Portugeze vlag ophangen ghehe : )

4 juni 2012 om 14:16

Ik vind juist dat Portugal een betere schema heeft. Gelijk tegen Duitsland is juist iets positief. Duitsers moeten vaak in een toernooi groeien. En spelen niet altijd de eerste wedstrijd goed.

Ik zou echt niet weten wie er doorgaan deze poule.duitsland is uiteraard de grote favorite uit poule B en zelfs voor de titel.nederland vind ik persoonlijk heel sterk in een moeilijke poule kijk maar naar het EK van 2008 met Frankrijk,italië en Roemenië.portugal is zeker een sterk land en kan wat flinke tikken uitdelen maar ik denk dat ze het niet redden mede omdat ze ook tegen Denemarken spelen die best gevaarlijk zijn voor de portugese.ik verwacht niet dat Portugal dit EK doorgaat maar een verrassing is altijd mogelijk. We zullen zien

6 juni 2012 om 23:43

je weet hopelijk wel dat italie en framkrijk gewooon echt niet in vorm waren op die ek

ps: frankrijk heeft dit jaar ook wel een kans met het team dat ze hebben hebben zee ook van duitsland gewonnen

7 juni 2012 om 11:16

Ja idd maar het werd wel gezien als lastige poule toen maargoed.
Frankrijk heeft idd een goed team neergezet met een goede reeks ongeslagen:21 wedstrijden waaronder idd duitsland. Dat was echter wel een B elftal maar het spel van Frankrijk was toen goed. Ik geef Frankrijk ook een grote kans.

Fijn weer, zo'n objectief stuk van VZ. En dan ook nog Carlos Martins benoemen, terwijl die al ruim anderhalve week is vervangen door Hugo Viana

4 juni 2012 om 10:39

Achja ze proberen hun best hea

Maar die M.lopes van Braga verrastte me echt hij speelde lkr!
Maar die wedstrijd vs Turkije was gwn pure pech .. zoveel kansen echt ik zag zeker 5 kansen ( inclusief penalty) die er gwn in hadden moeten zitten!
Maarja Bento had ook nog is gwn veels te aanvallend ingestelde opstelling neergezet pffff een 4-3-1-2 opstelling met gwn 5 aanvallers erin verwerkt!
Nani aan de rechterflank op het middenveld en dan Quaresma aan rechterflank...
Moutinho moest in zijn eentje maar voor de balans zorgen! En wtf C.ronaldo als Cam ipv linksvoor? Maarja een ding is zeker ... Almeida mag lkr op de bank zitten ik zie liever N.oliveira daar en hij is ook de spits voor de toekomst!

Maargoed ik heb echt geen idee wie er doorgaat... of Nl/duitsland of Portugal pfff beloofd echt wat worden gwn allemaal heerlijke wedstrijden! en als Portugal of Nederland doorgaat moeten ze wss tegen Rusland of Polen... En anders Tsjechie of Griekenland Dus dan word t nog even aankijken tegen wie we in de halve finale moeten ^^

4 juni 2012 om 16:26

Vriend als jullie tegen Griekeland komen zijn jullie niet zomaar even door hoor want 2004 speelt nog in jullie gedachten...openingswedstrijd en finale ging zomaar verloren en een oefenwedstrijd geloof ik daarna ook!
ik als Griek hoop dat we portugal treffen en aan het einde van de wedstrijd zakdoekjes geven aan ronaldo

4 juni 2012 om 19:18

Ik hoop ook jullie weer te treffen, en niet eens als revanche, maar gewoon om dat anti voetbal kei hard af te straffen

4 juni 2012 om 19:26

Lopes speelde idd erg lekker. Goed om te zien dat er ook weer een nieuwe generatie goede spelers aankomt. Minpuntje, z'n kapsel. Heeft Raul Merreiles eindelijk een normaal kapsel, zie je weer een andere speler met zo'n vogelnest op z'n kop.

4 juni 2012 om 20:02

xD thnx voor deze komische reactie!

Griekenland stelt niks voor Atm alle spelers spelen dan ook vrijwel in de Griekse competitie op een of 2 na als ik t goed heb en die spelen dan ook maar in Duitsland bij de middenmotors ghehe

En hallo ik verwacht gewoon dat Polen doorgaat of Rusland..
Polen speelt thuis en dat kan best wel een boost geven en Rusland zie ik gwn als sterkste van de poule.. tsjechie is sinds 2004 vrij weinig meer en Griekenland ben ik never, nooit gecharmeerd van geweest en ik weet zo 123 ook geen Griekse speler op te noemen...souflaki? Bifteki? : )

Maargoed Hoop is ook de laatste redmiddel van de mens en wat zou een mens zijn zonder hoop Succes met je hoop!

4 juni 2012 om 14:54

Het is dan ook gewoon pulpjournalistiek wat hier doorgaans wordt gehanteerd. Ik moet wel zeggen dat ik het staaltje subjectiviteit in het concluderend eindstukje wel mis bij de Portugese media. Het kan geen kwaad om eens het vertrouwen wat meer te boosten waar aan de andere kant wel koppen klaarstaan als 'vergonha na Luz' of ' Banho Turco' en meer van dat soort kunstjes.

Ik vond het voetballend tegen Turkije, na een slordig doch gedreven begin, zeer naar behoren gaan. Afstemming laat her en der soms nog wel te wensen over, maar het voetbal kon mij goed bekoren. Conclusie van VZ is nogal krampachtig bij elkaar geraapt vooral als je in acht neemt dat Oranje er zelf in de oefenduels weinig van bakte ( tegen de wat serieuzere tegenstanders ).

Wie zal in de spits gaan spelen bij Portugal?
Helder Postigo of Hugo Almeida?

Is er misschien iemand die portugal meer volgt.

4 juni 2012 om 10:53

Het is Helder Postiga^^ maar pff Moelijk .. ik gok /weet dat t dan Almeida is dan tussen die twee maar ik zie leiver Oliveira.. Groot talent!

4 juni 2012 om 11:21

Hugo Almeida blijft me keer op keer teleurstellen. De reden waarom Bento hem selecteert is omdat hij sterk genoeg is om in te zakken en de bal te kaatsen, maar tegen Turkije kwam hij nauwelijks voor z'n man en zijn passing was ook niet geweldig. Helder Postiga lijkt de hele wedstrijd onzichtbaar, maar wanneer hij er moet staan dan heb ik het gevoel dat hij van meer waarde kan zijn. Maar goed, vamos ver

4 juni 2012 om 11:45

Bento moet gewoon Nuno Oliveira opstellen. Imo de beste spits die we hebben.
De wedstrijden tegen Turkije en Macedonie hadden niet het gewenste resultaat maar het elftal laat wel degelijk goed voetbal zien helaas wordt dat niet terug gezien in de eindstand. Heb er vertrouwen in dat ze volgende week sterk zullen spelen en Duitsland kunnen verrassen. Hopelijk hebben ze dan meer geluk met het afronden , want dat is het enige wat de laatste keren ontbrak.
Portugal wordt nu onderschat door Duitsland en Nederland en dat kan alleen maar gunstig zijn want de Portugese spelers zullen gebrand zijn om zich te revencheren en aan het volk te laten zien dat ze veel meer kunnen.

4 juni 2012 om 14:29

Hou op over Oliveira. Hij heet trouwens Nelson en niet Nuno. Zegt genoeg dat je geen eens de naam van de speler kent.
Hij is getalenteerd dat is waar. Maar Postiga presteert gewoon goed bij Zaragoza en in het Portugees elftal. Nelson Oliveira daarin tegen is geen eens basis bij Benfica. Laat hem eerst 1 seizoen vlammen. Anders kan elke m*** bij t Portugees elftal basis staan. Beetje meer respect graag. En probeer gewoon objectief dingen te bekijken.

4 juni 2012 om 17:05

Was nog voeg maar ja Nelson uiteraard. verder geef ik toch duidelijk aan dat het mijn opinie is, dat je het daar niet mee eens bent prima. Deal with it, en denk je dat ik nu ga ophouden omd dat het tegen jouw mening ingaat? Denk nog eens een keer na... En mbt jouw verhaal over meer respect etc...., dat slaat helemaal nergens op. Ik respecteer iedere speler binnen ons elftal. Sterker nog, woensdag vlieg ik erheen om ze tegen Duitsland aan te moedigen...en als er nou Oliveira in staat op Postiga of Hugo., mijn steun hebben ze, maar goed zoals gemeld het liefst zie ik Oliveira in de spits want de andere twee vind ik ( eu) om te huilen!

4 juni 2012 om 17:25

Fernando aub, Postiga is toch niks, loopt altijd buitenspel net als Almeida. Nelson is, en dat was in de wedstrijd tegen turkije duidelijk te zien, de beste spits voor dit systeem. Een nederlandse type spits een echte puntspeler. Dat is wat we nodig hebben, met custodio als VMC en Rolando ipv Bruno Alves.....

4 juni 2012 om 18:01

@ SLB - Benficaajax1

Fode-se denken jullie dat ik niet het beste wil voor me land. En ik ben blij dat je ze gaat aanmoedigen, eerlijk waar.
Ik ben ook niet blij met Hugo Almeida en Postiga, de een verpruts kansen en de ander loopt inderdaad buitenspel. Maar dan alsnog kan een Oliveira toch geen basis staan? Hij heeft geen eens 1 seizoen basis bij ze club gestaan. En niet alleen dat, ik vind hem talentvol maar ook zeeeer ego! Hij speelt haast nooit een bal af! Daar hebben we Ronaldo al voor, maar die scoort er tenminste 46 in de Primera. Heb ik Oliveira niet zien doen.

Postiga heeft redelijk tot goed gepresteerd bij Zaragoza. Niks geweldigs! maar okay, tenminste basis, heeft wedstrijd ritme. En doet t altijd redelijk bij PT team. Custodio erin.. kan ik nog begrijpen, een extra balans is dat. Maar Geef mij maar Bruno Alves inplaats van Rolando kom op zeg.. Bruno Alves maakte een fout tegen de Turken maar is gewoon een betere verdediger waarvan je nooit een kopduel kan winnen. En zeer gevaarlijk bij corners en vrijetrappen. Van Rolando moet ik huilen (in het nationale team). En hij is geen eens basis bij Porto.

4 juni 2012 om 19:04

@s.l.b & Fernandoa13

Tenho calma amigos!! (wees rustig vrienden) Elkaar uitmouwen doen we wel weer tijdens de competitie.. Dat gebeurd natuurlijk ook vriendelijk. We zijn desnoods allemaal Portugees en steunen ons eigen land. Eigen club is natuurlijk ook belangrijk om te verdedigen, maar ons nationale elftal is toch een tikje belangrijker!!

On: Portugal gaat denk ik verassen tijdens het EK. Vooral Ronaldo is opnieuw weer erg gegroeid qua karakter. Die houd het team aardig koel.

Força Portugal!!

4 juni 2012 om 19:51

Ligt eraan wie er speelt denk ik. Wanneer Nederland Boulahrouz op hem zet dan zie ik Ronaldo nog wel bang worden en volledig uit zijn element raken. Waardoor Ronaldo meer bezig is met zichzelf of met zijn directe tegenstander dan met het spel. Stiekem hoop ik daar wel op, want het scheelt echt enorm veel gevaar, een Ronaldo op dreef of een gefrustreerde Ronaldo.

Die Portugezen zijn een verradelijk team. Aan de ene kant hebben ze vaak moeite met mindere landen (zie Cyprus 4-4, Noorwegen 1-0, Denemarken 2-1, Macedonie 0-0 en Turkije 1-3), maar voor Nederland is Portugal een echte angstgegner.
Ik hoop echt voor Oranje dat de laatste duel tegen Portugal niet beslissend is voor de nr.2 van de groep, want tegen de Portugezen lopen de irritaties bij Oranje heel snel op.
Ik vrees dus meer voor Nederland-portugal dan Nederland-duitsland, omdat de Portugezen onvoorspelbaar zijn.

Misschien moeten jullie ook der bij zetten dat Nani, niet altijd in de basis staat, omdat Fergie zelf ook weet dat de man geweldig kan voetballen maar soms de mentale capaciteit heeft van een kleuter. Hij wilt ook vaak alles te mooi doen, wat echt spectaculair is voor de supporter maar elke Portugees zal zich aan hem ergeren op dit Ek.

4 juni 2012 om 14:19

Nani is juist een van de favoriete spelers binnen het Portugees nationale team. Dus dat klopt niet wat je zegt. Nani presteert altijd goed in Portugal. Fergie stelt hem niet altijd op omdat Valencia meer verdedigende kwaliteiten heeft dan Nani. Maar aanvallend is Nani natuurlijk stukken beter.

4 juni 2012 om 18:26

Nani is idd bijna altijd één van de beste spelers bij de nationale ploeg. scoort veel en is altijd gevaarlijk. Wat betreft Postiga, Oliveira of Almeida zou ik ook de 1e nemen. Ondanks het geen topspits is scoort hij toch altijd makkelijk bij Portugal. Tegen Spanje ééntje, tegen Bosnie 2, ...

4 juni 2012 om 19:32

Geef ik je gelijk in, maar ik vind nog niet wereldklasse, word hij wel maar ik mis het stukje venijn in z'n spel dat Ronaldo dan wel heeft als het moet. Het is wel een hele goede speler hoor en een genot om naar te kijken.

4 juni 2012 om 15:06

Fergie weet gewoon niet om te gaan met deze geweldenaar maar heeft ( en dat beseft hij wel ) veel aan Nani te danken. Zie CL campagne tegen o.a. Milan en Bayern 2 jaar terug. Fergie sloopt deze kerel mentaal. Ik hoop van harte dat Nani dit jaar daar vertrekt, ik hoop alleen niet naar Anzhi.
Ik zeg het plain and simple, ik verwacht op dit EK veel van Nani. Ik hoop dat ie tijdig en goed hersteld voor de wedstrijd tegen Duitsland. Wat een heerlijke goal tegen Turkije ( die curve !! ).

Wat mij betreft eindigt het EK ook na de wedstrijd tegen Oranje voor Portugal of anders voor Duitsland maar dat zie ik sowieso niet gebeuren.

Ik zie Portugal ook niet zomaar winnen van Denemarken aangezien ze één keer toen het er om ging in de kwalificatie al door ze verslagen werden en de andere keer ze alleeb wonnen door twee blunders van Denemarken.

Portugal kent een slechte oefencampagne. Kan echter niet geloven dat ze ver zijn teruggezakt en verwacht dan ook dat ze er staan tegen de duitsers. Indien niet, dan worden ze wel de schlemiel van de poule, aangezien ze nooit in een toernooi groeien.
meest waarschijnlijke scenario: Nederland en Duitsland pakken beide 5 punten, Portugal 4 en Denemarken 1.

wat wel een hele goeie speler lijkt te zijn is Miguel Lopes genoten tegen turkijke
Hopelijk gaat Portugal door !

Portugal gaat het gewoon halen, samen met Duitsland, vind Nederland gewoon minder materiaal hebben dan die andere 2

4 juni 2012 om 19:58

Minder materiaal? Wie dan precies? Dan Duitsland kan ik me nog voorstellen maar Portugal is toch zeker wel minimaal gelijkwaardig materiaal. Nederland heeft een zeer goede voorhoede, een zeer maar dan ook zeer goed middenveld met enkele posities dubbel bezet door spelers die het verschil kunnen maken. De verdediging is wat zwakker maar ook degelijk. Portugal heeft wat ster spelers, goede aanval en middenveld maar niet op alle posities. Hetzelfde geld voor de verdediging. Moeilijk om ze met elkaar te vergelijken, want ze hebben allemaal hun eigen sterktes en zwaktes daarom kan je in mijn optiek niet zeggen wie er sterker of zwakker is. Maar op papier doen ze in ieder geval niet veel voor elkaar op of onder.

Ik hoop gewoon dat Portugal het laat afweten tegen Duitsland en Denemarken, dan hebben we wel een goede kans om door te gaan. Ik zie Nederland niet van Portugal winnen.

Als Duitsland en Portugal gelijkspelen of Portugal wint, zie ik Nederland wel veilig de poule doorkomen. Anders wordt het een lastig verhaal.

4 juni 2012 om 18:12

Wat is dit nu voor een logica.

Eerst zeg je dat je hoopt dat Portugal het laat afweten tegen Duitsland om dan vervolgens te zeggen dat Nederland veilig de poule doorkomt wanneer Portugal tegen Duitsland gelijk speelt of er van wint......

Hè? Snap je het zelf nog wel?

Ik zou juist zeggen dat een eventueel gelijkspel tegen Duitsland of een winst voor Portugal de minst goede uitgangspositie is voor Nederland oplevert, zeker omdat wij juist de eerste wedstrijd tegen de Denen spelen en de Duitsers de laatste....

4 juni 2012 om 18:39

Ik heb het verkeerd geformuleerd. Zoals jij aangeeft, moet het zijn: als Portugal verliest van de Duitsers, zou dat gunstig voor Nederland zijn. Een gelijkspel tegen Portugal is dan misschien voldoende, daar geloof ik nog wel in.

Excuses voor de wartaal van mijn eerdere post, er was echt geen touw aan vast te knopen.

Edit: spelfout.

Het loopt in de oefencampagne niet lekker bij portugal maar wat zegt dat...lekker ballen het seizoen was lang en over een paar dagen gaat het er pas echt om.

Denk dat ondanks twee sterke buitenspelers, nani en cr7 dat ze het tog niet halen nunog hopen dt pepe iedereen heel laat

Veel zorgen hoeft de goalie zich niet te maken, want slechts weinig landen kunnen bogen op een defensie als die van Portugal. Pepe, Fábio Coentrao (beiden Real Madrid), Bruno Alves (zenit Sint-petersburg), Joao Pereira (sporting, volgend jaar Valencia), Rolando (FC Porto), Ricardo Costa (valencia)… keuze in overvloed, ook zonder José Bosingwa en Ricardo Carvalho.

Maar ondertussen wel intotaal 3 goals incasseren tegen de Denen, 3 tegen Ijsland, 3 tegen Noorwegen... 4 tegen Cyprus, 2 tegen Bosnia Herzegovina... dan heb je simpelweg geen goede verdediging... Ik weet zeker dat het Nederlands eftal een betere verdediging heeft.

Paulo Bento , jij gaat veeeeel spijt krijgen omdat je manuel fernandes niet hebt meegenomen !!

Hij heeft zich dit jaar enorm bewezen als een ijzersterke en dynamische middenvelder die portugal heel goed kon gebruiken ivm technische middenvelders waar ik bij portugal weinig of niets van zie .

Desondanks blijft portugal een team met individuele spelers die zomaar een wedstrijd kunnen beslissen !
We zullen zien , ik gun portugal het beste en hoop dat quaresma en almeida het beste ervan maken !

5 juni 2012 om 17:35

Helemaal mee eens, hij is een van de betere middenvelders van Portugal. Erg sterk, technisch en je kan hem op meerdere posities zetten. Hij heeft ervoor gezorgd dat Besiktas niet lager was geëindigd dit jaar, hij was wederom weer erg belangrijk.

5 juni 2012 om 21:02

Het rare is dat 2 maanden geleden bento nog wel fernandes opriep voor een oefenpot waarbij hij zelfs de nummer 10 kreeg en best aardig speelde .het is echt zonde om zo'n goede speler niet te selecteren !

Je zag al tegen turkije dat portugal op het middenveld amper creatief was ! Daar waar juist fernandes wekelijks uitblinkt !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren