Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Buffon kocht toen twintig Rolex-horloges, die liggen gewoon in zijn kluis'

Laatste update:
/

De advocaat van Gianluigi Buffon wijst alle beschuldigingen tegen zijn cliënt van de hand. De doelman van Juventus zou mogelijk betrokken zijn bij het grootschalige omkoopschandaal in Italië. Hij zou bij een tabakspeciaalzaak in Parma zijn gespot, waar hij veertien cheques ter waarde van anderhalf miljoen euro zou hebben overhandigd. “Het is speculatie, geroddel en plaagzucht”, foetert Marco Valerio Corini.

“Het verbaast mij nog het meest dat deze informatie de kranten vliegensvlug hebben gehaald, nadat Gianluigi ietwat geïrriteerd een persconferentie had gegeven op Coverciano (trainingsveld van Italiaanse ploeg, red.)”, zegt de pleitbezorger tegen Radio Sei. “Er is echt niets dat voor de rechters ‘interessant’ zou kunnen zijn, want zij kenden dit verhaal al een halfjaar geleden.”

“De opvallendste transactie dateert van 13 september 2010, maar toen kocht Gianluigi twintig Rolex-horloges en die liggen sindsdien gewoon allemaal in zijn kluis. Buffon staat niet afwijzend tegenover een onderzoek, ook niet als getuige”, vervolgt Corini. “De begunstigde van de cheques werkt met Gianluigi samen bij hun zaken bij loterij Lottomatica (soort Sponsor Bingo Loterij, red.). Al het andere is cafégelul. Dit gebeurde ook al in 2006. Toen werd Gianluigi ook ondervraagd door de politie, maar het onderzoek naar hem werd geseponeerd.

Geloof jij dat Gianluigi Buffon schuldig is?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Uhu, en wat moet hij met 20 horloges?

Denk niet dat Buffon aan zoiets mee zou doen, maar ik vindt dit argument wel erg zwak.. of hij moet ze laten zien aan de journalisten..

1 juni 2012 om 20:58

Ik ben totaal geen horloge kenner maar het zou zomaar kunnen dat hij deze horloges heeft gekocht omdat ze in waarde kunnen stijgen?

Verder vind ik het allemaal maar vervelend dat er nu allerlei namen worden genoemd in de media. Laat eerst het onderzoek maar is afgerond worden en daarna de straffen uitdelen. Dan zien we vanzelf wie schuldig is en wie niet.

Op deze manier kan het imago van de in mijn ogen 'altijd keurige' Buffon serieuze schade worden toegebracht.

1 juni 2012 om 21:35

Dat kan zijn, maar waarom zou hij zo'n risico nemen, terwijl hij allang binnen is? of denk je dat hij nog niet genoeg geld op z'n bank heeft staan..

En de ''altijd keurige Buffon'' is vroeger wel erg verslaafd geweest aan gokken is daar nog niet zo lang geleden vanaf gekomen..

Maargoed het zou kunnen dat hij ze heeft gekocht om ze daarna weer te verkopen..
Maar ik hoop dat het geen vervelende zaak voor hem wordt en hij gewoon weer rustig zijn ding kan gaan doen.

1 juni 2012 om 21:47

Persoonlijk denk ik dat als ik 20 Rolex -horloges zou aanschaffen terwaarde van 1,5 miljoen euro....dan vlieg ik dan toch echt wel naar Zwitserland hoor. en niet naar de sigarenboer.
Als ik een dure Ferrari koop ga ik toch ook niet naar de Autodealer op de hoek!

1 juni 2012 om 22:22

Een Rolex stijgt niet in waarde (zeker de huidige modellen), enkel de vintage modellen zijn interessant om te verzamelen als investering. Maar die zijn niet zo makkelijk te vinden en al helemaal niet bij 1 enkele winkel. Vaag verhaal.

1 juni 2012 om 22:43

Ja en dit doet de Italiaanse internationals niet goed zo voor het EK en dat is te merken aan de uitslag van net ( 3-0 verloren van Rusland).

1 juni 2012 om 23:22

dat vind ik ook wat heb je nou met 20 horloges? het zou kunnen dat hij het ook gewoon heeft gekocht, alleen waarom 20 horloges waarom gewoon niet 5 ofzo of 7. Dan kan je elke dag toch gewoon een ander dragen.

2 juni 2012 om 00:20

Het is niet zo dat hij van die 1,5 miljoen bij de sigarenhandel 20 horloges heeft gekocht. Maar dat uit al zijn transacties, dus boodschappen, hypotheek, inkomsten, alle andere uitgaven het enige rare is dat hij een keer 20 rolex-horloges heeft gekocht.

Ik kan me echt niet voorstellen dat Buffon omgekocht zou zijn of hier enigzins aan meegedaan heeft. Hij heeft al geld zat en weet dondersgoed dat als het naar buiten komt hij echt goed klaar is.

2 juni 2012 om 00:38

Een Rolex stijgt misschien weliswaar niet in waarde! maar het zou ook niet heel veel dalen. Het is heel waardevast

Toevallig heeft Rolex per 1 juni de prijzen weer verhoogd met 10% ongeveer!

2 juni 2012 om 01:05

@jazeker

Onzin wat je zegt een horloge is net als een auto koop je hem wordt hij meteen minder waard.. Op een paar uitzonderingen na en dan net als een auto moet het horloge af en toe onderhouden worden

2 juni 2012 om 03:02

Allemaal leuk en aardig natuurlijk dat verhaal over die horloges, maar dat verklaart natuurlijk niet waarom Buffon notabene in een tabakspeciaalzaak anderhalf miljoen overlegde. Tenzij hij bedoelt dat hij daar die horloges vandaan had, maar welke tabakspeciaalzaken verkoopt zulke exclusieve items?

2 juni 2012 om 07:27

@hihi

Horloges zijn een manier om geld wat je onregelmatig verkregen hebt relatief veilig in bezit te houden. Als het op je bankrekening staat word zoiets veel makkelijker ontdekt. Uiteraard kunnen ze naar verloop van tijd ook meer waard worden.

wie koopt er nou 20 rolexen tegelijk ?
En als hij ze toch niet gebruikt kan hij ze wel aan mij geven.

1 juni 2012 om 20:55

20 rolex horloges is een goede manier om tussen de 100.000 en 500.000 duizend euro in een kleine kluis te bewaren. Die horloges houden hun waarde en stijgen op den duur vaak. Veel miljonairs hebben dit in de vorm van goud, diamanten of exclusieve sieraden.

1 juni 2012 om 21:03

Goede manier om zwart geld om te zetten in iets waardevols en uiteindelijk makkelijk verhandelbaar.

Waar rook is, is vuur. Beetje vreemd dat er namen worden genoemd in de pers zonder harde bewijzen

1 juni 2012 om 21:13

Zal heus niet de eerste keer zijn dat de pers iets publiceert zonder bewijzen, en ook niet dat ze iets publiceren dat achteraf niet waar blijkt te zijn.

Zeker op een moment als deze. Het omkoop verhaal is hot en verkoopt, als je dan beroemde namen kunt linken hieraan heb je een bestseller. Zelfs wanneer nog niet 100% duidelijk is of er waarheid in zit. Je moet de eerste zijn.

Helaas werkt het zo in media land.

1 juni 2012 om 21:32

Dat kan dan ook gewoon per bank/pin worden afgerekend lijkt me. Waarom moet je daarvoor naar een tabakspeciaalzaak?

2 juni 2012 om 03:25

deentje het bedrag dat word genoemd is anderhalf miljoen euro. Dus 75k per horloge gemiddeld. Ze zullen ongetwijfeld in waarde stijgen nog, maar daar gaan weer vele jaren overheen en de marges zullen wel meevallen en om daarna zomaar een koper te vinden is nog zoiets daarbij is het ook weer niet zo dat "massaproducent" Rolex als meest waardevolle worden gezien, dat zijn nog altijd o.a. de merken Patek's en Ap's.

Vergeet niet dat hij ze nu aangekocht heeft nadat ze al veel in waarde waren gestegen na al die jaren, dus of ze nog veel meer in waarde stijgen is nog maar de vraag. Ook antieke horloges hebben zo hun plafondwaarde en daarbij verschilt het nogal qua model.

2 juni 2012 om 18:11

Het totaal bedrag van alle cheques was anderhalf miljoen. De rolex horloges waren slechts met een van die 14 betaalt neem ik aan?

Ik hoop in ieder geval dat Buffon onschuldig is en dat het ook effectief zo inelkaar steekt. Dat Buffon vroeger soms veel heeft gegokt is zo maar hij heeft ook professionele hulp gezocht daarmee. Maar het is inderdaad zeer opvallend dat alles plots zo snel is gegaan. Buffon haalde hard uit naar de media, de commissie en deels naar de italiaanse ingesteldheid zelf en nog geen twee dagen later wordt hij verdacht. Meer heb ik niet te zeggen, ik hoop dat zijn advocaat gelijk heeft, gewoon afwachten. Meer ga ik er ook niet meer over zeggen.

1 juni 2012 om 20:45

Ja het is wel allemaal toevallig de timing Maar we kunnen er nog niks over zeggen. Alleen duimen dat dit complete verhaal gewoon onzin is en niet zulke verstrekkende gevolgen heeft. Echt vervelend al dat gedoe zeg...

Volgens mij is het deels sensatiezoekerij van de Italiaanse pers. Maar met de recente berichtgevingen over omkoperij in Italië is volgens mij niemand vrij te pleiten op dit moment.

Ik hoop en denk niet dat Buffon bij het gokschandaal betrokken is. Denk dat hij wel wijzer is dan dat. Alhoewel 20 Rolex horloges kopen wel een vreemde bezigheid is, geloof ik in zijn onschuld.
Hopelijk is deze hele rel om dat gokschandaal opgeblazen gedoe. Ik hoop niet dat het de prestaties van het nationale team op dit EK beinvloedt. Zou zonde zijn, denk toch dat ze één van de outsiders zijn. Het Italiaans voetbal wordt toch door enorm veel mensen onderschat.

Handig om dit te zeggen , huizen van voetballers zijn sowieso al redelijk in trek om bij in te breken en dan moet je er zeker bij melden dat er in z''n kluis 20 rolexxen liggen.

Als een speler als Buffon inderdaad van staat van beschuldiging word gesteld dan is dat wel een zeer grote ramp voor het Italiaanse voetbal want dat zal dus betekenen dat zelfs de grootste spelers die Italie rijk is niet bestand zijn tegen deze maffia dus dan kan je je afvragen wie wel.

1 juni 2012 om 20:56

Misschien zijn kluis bij de bank, tenminste dat verwacht ik.

Het lijkt mij wel redelijk duidelijk dat Buffon onschuldig is. Dit hele verhaal was gister al bekend, dat Buffon het geld ergens anders aan uit had gegeven, en niet aan omkoperij of wat dan ook. Het is wel een heel onduidelijk verhaal, wat het allemaal wel verdacht maakt. De transacties die hij gemaakt heeft zouden kunnen duiden op omkoping, het is verdacht, vandaar dat het onderzocht word. Maar mensen moeten niet meteen gaan denken dat Buffon echt verdacht word ergens van, of wat dan ook. Het feit dat hij de cheques begunstigd aan iemand die bij Lottomatica samenwerkt, maakt het nog verdachter. Hele vervelende zaak dit, helemaal voor Gigi. Laten we hopen dat dit tot de bodem word uitgezocht, en iedereen die écht iets gedaan heeft meteen uit het voetbal geweerd word. Atalanta begint in ieder geval al met 2 punten achterstand, en ook in de Serie B & C zijn er al straffen gevallen. Helemaal Albinoleffe kan met een achterstand van 27(!) punten beginnen, misschien. Helemaal zuur, want ze zijn al gedegradeerd.

1 juni 2012 om 20:56

Hoezo duidelijk dat Buffon onschuldig is? Ik vind juist van niet.. Noem mij een goede reden waarom je in godsnaam 20 rolexen koopt en in je kluis legt?? Klinkt mij een beetje als witwassen van zwart geld... Zeg niet dat het zo is, maar nogmaals; Wat doe je met zoveel rolexen?

1 juni 2012 om 21:03

Ik bedoel van het omkopen ergens van, van wedstrijden bijvoorbeeld. Wat hij doet met 20 rolexen weet ik ook niet. Of hij schuldig/onschuldig is aan het witwassen van geld weet ik niet, dat moet nog maar blijken. Laten we het hopen van niet. Al vind ik het witwassen van geld minder erg dan het omkopen en gokken op wedstrijden van spelers, al is het beide erg.

En die 20 rolexen kunnen ook zijn om het vast te houden van zijn kapitaal. En het kan nog eens stijgen ook. Vastlegging en verzekering van een gedeelte van z''n kapitaal. Anders zou ik het ook niet weten.

1 juni 2012 om 21:07

Het is maar hoe je het bekijkt... Ik vind witwassen van geld op grote schaal ook gewoon een misdrijf... Gaat hier niet om pakweg 3 tientjes he?! En gokken op wedstrijden hoeft niet per definitie verkeerd te zijn, er is pas stront aan de knikker als blijkt dat de wedstrijd "verkocht" is..

Even ter info; dat het om witwassen gaat kwam bij mij op, is niet op een bron gebaseerd

1 juni 2012 om 21:15

Ja, dat wel natuurlijk. Maar ik bedoel voor een voetballer dan, want voor een voetballer vind ik het omkopen van wedstrijden en het gokken erop veel erger dan dit. En gokken op wedstrijden mag ook niet hoor.

En het witwassen zou kunnen, maar mij lijkt mijn verklaring logischer. Maarja, we zullen het zien.

2 juni 2012 om 16:34

Twintig rolexen gekocht bij de lokale sigarenboer die werkt bij het goksyndicaat? Klinkt mij zeer verdacht in de oren. Benieuwd of hij ook een aankoop bonnentje heeft en kan aantonen waar hij het geld vandaan heeft.

Buffon speelt toch al jaren bij Juventus, de club die zelf een landtitel moest inleveren wegens corruptie. Waren ze ook niet wegens die corruptie teruggezet naar de serie B?

Het Italiaanse voetbal wordt al tientallen jaren geteisterd door de (gok)maffia. Denk dat de premier het helemaal niet zo slecht gezien had om de comptetie daar maar eens drie jaar stil te leggen.

3 juni 2012 om 13:55

Ach, dat idee van 3 jaar stilleggen is natuurlijk compleet idioot. Waar moeten alle spelers dan naartoe gaan? Zullen we alle spelers dan maar gewoon verkopen, of mogen ze 3 jaar betaald op vakantie? En de supporters? Nee, dat is echt een idioot idee, gaat ook nooit geberuren.

En die sigarenboer is ook weer een vriend van hem, die toevallig bij een goksyndicaat werkt. Klinkt wel verdacht, maar hij heeft de rolexen gekocht als vastlegging van zijn kapitaal.

Buffon speelt bij Juventus, al moet je deze keer daar geen verband mee leggen omdat die hier niks mee te maken hebben.

3 juni 2012 om 14:23

Rolexen koop je bij de juwelier en die betaal je met je bankpas of creditcard. Niet met dikke enveloppen onder det toonbank bij je lokale sigarenboer die ook nogeens aan ilegale gokpraktijken is gelinked.

Ik weet niet of Juve ergens mee te maken heeft, het is alleen de zoveelste keer in een aantal jaren dat daar weer eens iets aan de hand is.

Gezien zijn verleden en de aankoop van 20 horloges geeft mij alles behalve een goed gevoel.

Maar Buffon is onschuldig tot dat bewezen KAN worden dat hij gegokt heeft.

Het lijkt me sterk dat er spelers omgekocht worden . Als er iemand een wedstrijd kan Beïnvloeden, is het de scheidsrechter.

1 juni 2012 om 21:10

Mwa spelers toch ook wel heel erg.

Echter lijkt mij het sterk dat je dan een Buffon omkoopt. Ik denk dat spelers uit de serie C eerder te beïnvloeden zijn.

Bovendien vallen dingen in de serie A veel eerder op dan in een serie C of zelfs nog lagere competitie.

1 juni 2012 om 21:59

om echt op safe te spelen heb je meerdere spelers nodig om een wedstrijd te beinvloeden. Hoe meer spelers er bij betrokken zijn hoe groter de kans dat het uitkomt.

1 juni 2012 om 23:16

1 keeper kan toch veel doen...

Jeetje 20 rolexes? Besteed je geld dan nuttig ofzo. Zat goede doelen/armoede in Italie.

1 juni 2012 om 20:59

Ja, en jij weet precies aan welk goed doel hij geld geeft en welke niet? Wat een onzin man. Weet jij veel wat die er mee gaat doen. Kunnen bij wijze van gewoon cadeau's zijn...

1 juni 2012 om 21:39

Waarom zou hij geen luxe artikelen mogen kopen? Dat doe jij toch ook? Of koop jij nooit luxe artikelen en geef je het geld aan goede doelen/armen?

De meeste voetballers doen wel iets voor goede doelen hoe zou dat zitten met de gemiddelde voetbalzone bezoeker?

2 juni 2012 om 02:10

Ik snap wat je bedoelt, maar wie koopt er nou 20 ?

2 juni 2012 om 12:41

Iemand met teveel geld ;

Je kan zoveel redenen bedenken (goede en foute) maar als het al zolang bekend is bij justitie en de bond dan zal het incident wel meevallen.

Die man verdient 6 miljoen per jaar ofzo, ga het maar bewijzen! En waarom is Juve kampioen als hij omgekocht is? Kan niet he

1 juni 2012 om 21:02

Het gaat ook vaak niet om winnen of verliezen. Meestal gokken ze op hele andere dingen. Zoals welk team krijgt de eerste ingooi of welk team krijgt de eerste corner.

Een hele opluchting om te horen dat Buffon hier een 'goede' verklaring voor heeft. Hij blijft gewoon een held en ik zou het zonde vinden dat hij zijn carriere beeindigd door een lange schorsing. Maar wie koopt er nou 20 rolexen (tegelijk)!?

die 20 horloges zijn gewoon een manier om geld te bewaren. en de waarde kan ook stijgen

1 juni 2012 om 23:14

Jij snapt het. Kan hij als die met pensioen gaat nog geld maken zonder er voor te hoeven werken!

2 juni 2012 om 01:15

Goede manier om geld te bewaren? Ja als je bereid bent heel veel te verliezen. Sowieso heb je geld nodig moet je ze eerst verkopen ook niet ideaal. Diamanten of edelmetalen zijn een veel betere manier om je geld te bewaren en dat word over het algemeen meer waard

Er zijn vandaag weer straffen gevallen in Italië:

Novara krijgt 50.000 euro boete en is volgend jaar uitgesloten voor de Coppa.

Albinoleffe krijgt 27(!) punten in mindering, en een boete van 90.000 euro. Heel zuur voor ze, want ze zijn al gedegradeerd uit de Serie B dit jaar. Moet maar kijken of ze het redden volgend jaar. Ze verdienen het wel natuurlijk, daar niet van.

En Siena & Sampdoria krijgen allebei 50.000 euro boete.

En daar komen nog de eerder gevallen straffen bij.

1 juni 2012 om 21:08

Die geld boeten zijn wel heel laag? Wat is er dan bewezen? Want als het echt om omkoop en gok schandalen gaat zijn deze bedragen waarschijnlijk een habbekrats.

1 juni 2012 om 21:19

Het is niet duidelijk per geval waar de clubs voor beboet zijn, dat heb ik in ieder geval nergens gelezen (in zowel de Italiaanse als Nederlandse media). Het heeft in ieder geval te maken met het omkopen van wedstrijden, vanzelf sprekend. Hier staat een stukje met alle veroordelingen, van zowel clubs als bestuursleden e.d. Wel in het Italiaans.

En de boetes zijn wel laag in jou ogen, maar de meeste clubs in Serie B hebben hele diepe schulden, en voor hun is dit gewoon een groot bedrag. Ga je met miljoenen aan boetes werken, kan je beter meteen alle clubs opdoeken.

http://www.figc.it/it/204/32383/2012/06/news.shtml

1 juni 2012 om 21:31

Daar heb je misschien wel gelijk in; maar boetes moeten ook als afschrikmiddel werken. Met deze hoogte van boetes geef je eigenlijk het signaal dat je er redelijk makkelijk vanaf komt. De baten kunnen vele malen hoger zijn dan de boetes.

En bijvoorbeeld Sampdoria speelde zeer recent nog voorronde CL. Dan gaan er toch grote bedragen om in zo'n club. Dan moet je er nu ook geen medelijden mee hebben als ze door wanbeleid in financiële problemen zitten ofzo.

Het ligt er aan wat er bewezen is natuurlijk, maar als het echt om omkoping gaat ofzo dan vind ik sowieso niet dat je medelijden moet hebben. Het gebeurd al veel te veel dat clubs die wanbeleid voeren en regels breken gesubsidieerd en bevoordeeld worden, terwijl clubs die zich wel aan de regels houden ten onder gaan.

Stel bijvoorbeeld dat Sampdoria door omkoping de CL voorronde behaald had, dan is dit ook een financiële strop voor andere ploegen die ook om die plaatsen streden.

Als hij iets op zijn kerfstok heeft moet hij boeten; maar ik vind het wel heel makkelijk van de media om continu over ieder betrokkenheid te speculeren. Veel mensen zullen toch iets hebben van waar rook is is vuur. Over tien jaar zullen er mensen zijn die zeggen Buffon? was dat niet die keeper met dat omkopen?

Natuurlijk alles is mogelijk, maar zolang er niets bewezen is vind ik dat je heel voorzichtig moet zijn met dit soort beschuldigingen.

Hoop dat ie onschuldig is, maar hoop is iets anders dan de gedachte, en ik denk dat ie zeker wel een rol (heeft) (ge)speelt in dit schandaal...

Goh... het begon met een aantal serie B clubs en ik geloof 3 serie A clubs. Nu heel het Italiaanse voetbal en daarbuiten. Die omkoopschandalen worden het einde van het voetbal, er moeten hogere straffen komen, een boete lachen die voetballers om. Ik zou zeggen dat als je je om laat kopen, je levenslang geschorst moet worden uit het betaalde voetbal. Mensen die zich om laten kopen helpen het voetbal om zeep en mogen dus nooit meer voetballen (dit is mijn mening).

Of Buffon omgekocht is weet ik niet. Ik zou het niet van hem verwachten, maar er zijn ook andere spelers omgekocht waarvan ik het niet had verwacht.

Ben ik nou de enige die het raar vind dat er 20 Rolexen bij een tabakspeciaalzaak worden gekocht? Of lees ik de tekst helemaal verkeerd?

1 juni 2012 om 23:27

Ja, alsof je een Rolex gaat kopen in een tabakspeciaalzaak.
Je moet wel de echte hebben voor dat onwaarschijnlijk hoge bedrag.

Helaas is alles wat nu naar buiten komt pure speculatie. Als ik het geld had zou ik geen twintig rolexen kopen, maar ik ben dan ook geen kenner. Misschien zijn dit wel de enige 20 die er gemaakt zijn van dit soort. Als je een liefhebber bent en je hebt het geld dan koop je ze. Sla er 19 kapot en dan is er nog 1. Met een mega marktwaarde. Het is maar hoe je het bekijkt. Hij is onschuldig tot het tegendeel bewezen is. En dat is een echt feit.

Waar rook is, is vuur. maar we zijn zo naïef om te geloven dat dit allemaal een 'ver-van-ons-bed' verhaal is.. Volgens mij gebeurt het in nederland net zo goed, alleen in Italië word er tenminste wat aan gedaan..

20 rolexen bij de sigarenboer????? Vreemde aankoop, vreemde plek. Bizar.
En natuurlijk heeft het niks te maken met het feit dat hij wordt omgekocht, dan zou hij geld krijgen, toch? En nu geeft hij het uit.....
Meneer buffon heeft zelf al een gokverleden, de logica is natuurlijk dat dat geld niet voor rolexen was bedoeld, maar voor het inzetten op gemanipuleerde wedstrijden. Tot die 20 rolexen van de sigarenboer boven water komen.....

Klinkt niet echt zuiver allemaal........

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren