Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Update: Streep door schudden van handen bij derby Chelsea-QPR

Laatste update:

De strijdbijl tussen Anton Ferdinand en John Terry is nog altijd niet begraven. De verdediger van Queens Park Rangers werd in oktober racistisch bejegend door de aanvoerder van Chelsea en sindsdien weigert de broer van Manchester United-verdediger Rio de hand te schudden van Terry. Althans, dat is hem ingefluisterd door zijn advocaten die de zaak behandelen. Ook zondag, als beide ploegen elkaar ontmoeten op Stamford Bridge, staat het handen schudden weer ter discussie.

/

In 2004 werd de regel ingesteld dat spelers elkaar voor de wedstrijd de hand schudden. Ferdinand is na het incident met Terry naar de rechter gestapt en de zaak begint op 9 juli. Volgens zijn advocaten is het niet slim om nu de hand te schudden van Terry. QPR-manager Mark Hughes gaat vrijdag bij zijn selectie te rade om het ritueel mogelijk maar helemaal te schrappen, meldt de BBC.

Een aantal spelers tonen zich solidair met Ferdinand, terwijl een aantal anderen er niets op tegen hebben om wél de hand van Terry te schudden. Overigens weet Ferdinand dat hem op Stamford Bridge een vijandige ontvangst staat te wachten, want de supporters van Chelsea scharen zich massaal achter hun aanvoerder. Ferdinand twijfelt er echter niet over om niet mee te spelen: hij wil gewoon voetballen.

Update 26 april 23:15 uur - Streep door schudden van handen bij derby Chelsea-QPR
De Premier League heeft donderdagavond een streep gezet door het schudden van handen voorafgaand aan het duel tussen Chelsea en Queens Park Rankers. Dit vanwege het dispuut tussen John Terry en Anton Ferdinand. De Premier League heeft dit besloten na overleg met de clubs uit Londen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
26 april 2012 om 15:27

Van John Terry ja!

26 april 2012 om 15:31

van Terry en de advocaten ja!! die zeggen Ferdinand Terry zijn hand niet moet schudden, terwijl Ferdinand zijn eigen mening in het stuk niet naar voren komt.

26 april 2012 om 15:42

Ja, maar die advocaten zeggen dat omdat wanneer Ferdinand Terry's hand schudt, het lijkt alsof hij het niet meer zo erg vindt. Dat kan misschien wel een nadeel zijn bij de rechtzaak. Ik heb geen idee hoe het zit maar dit denk ik.

26 april 2012 om 15:49

Er is nog niks bewezen toch? Dus ben je onschuldig totdat het tegendeel bewezen wordt. Spelers horen elkaar gewoon de hand te schudden uit respect. Ik snap dat Ferdinand geen hand wil geven zolang het proces bezig is maar zijn teammaten moeten gewoon een hand geven anders getuigd het niet van respect.

Als Mark echt gaat zeggen dat de spelers geen handen moeten geven word het een harde wedstrijd denk ik met vieze overtredingen.

Laten ze nou maar gewoon de handen schudden en een mooie pot voetbal neerleggen want daar gaat het om.

26 april 2012 om 16:03

Laat iedereen elkaar de handen schudden en dan slaan Terry en Ferdinand elkaar gewoon over. Zullen ze allebei denk ik wel prima vinden.

26 april 2012 om 19:07

er is inderdaad niks bewezen.
Maar Ferdinand heeft het zelf gehoord, dus voor Ferdinand is Terry toch zowieso schuldig ?

26 april 2012 om 15:49

John Terry is een vies mannetje! Als hij de vrouw van Wayne Bridge heeft versiert ect ect en dit soort actie's, wil je hem toch niet zien bij je club. Chelsea zou hem weg moeten doen en een andere verdediger halen. Hij is toch al op leeftijd, tijd voor een fris en fruitig vervanger in de verdediging.

26 april 2012 om 16:31

John Terry is een Clubicoon! Die doe je niet zomaar weg.. En op leeftijd? Terry is 30 geloof ik, dat is zeker niet te oud voor een verdediger, ik zie hem dan ook nog wel een paar jaar meekunnen met het niveau van Chelsea.. En ja, hij doet soms stomme dingen, maar met zijn strijd en passie op het veld maakt hij dat voor mij en vele andere chelsea supporters weer helemaal goed!

26 april 2012 om 23:37

Ik heb altijd zeer veel respect gehad voor Terry, geweldige speler, echte modelprof.

Maar de laatste jaren heeft ie echt schandalige dingen gedaan:

- Vreemdgaan met de vriendin van Ashley Cole.
- Racisme jegens Ferdinand.
- Schandelijke overtreding tegen Alexis Sanchez.

Ben echt niet meer zo''n fan van ''m, terwijl het een prima voetballer is.

27 april 2012 om 00:02

Ook al met de vriendin van Cole ?
Dat die nog samen opeen veld staan ...

zal wel wayne bridge bedoelen zijn "beste vriend"

Ik weet niet er zijn miljoenen mannen die dit soort rare dingen uithalen maar om hem niet meer te laten spelen is toch compleet waanzin .. zeker voor een speler met zijn kwaliteiten

En die overtreding op die galbak zou ik maar niet te sirrieus nemen ik bedoel het knietje zelf is schandalig .. maar Sanches wist 1 minuut later nog niet meer waar ie precies geraakt was..

Ow ja die vriendin van Bridge had het halve team al gehad toen der tijd

27 april 2012 om 11:39

Hij mocht willen dat het de vriendin van Ashley Cole was

Lijkt me allemaal geen goed idee, t zal alleen maar voor een nare/agressieve sfeer zorgen in t stadium op t veld. Beste optie lijkt mij dan om 1 van de spelers niet op stellen, zodat diegene t ritueel kan ontlopen. Maar ik vraag me af welke trainer bereidt is om zijn speler niet te laten beginnen.

26 april 2012 om 15:34

Geen enkele trainer is daartoe bereid, dus dat gaat niet gebeuren nee. De teams moeten elkaar gewoon de hand schudden, als volwassen mensen. Dan slaan die twee elkaar toch gewoon over als ze daar geen zin in hebben? Anders heb je vanaf het begin meteen al zo'n vijandig sfeertje.

26 april 2012 om 20:22

je hebt gelijk, de andere spelers kunnen makkelijk elkaar een hand geen. Het gaat tenslotte tussen deze 2 spelers. Dat ze elkaar geen hand mogen geven is duidelijk. Een rechter zou kunnen zeggen dat ze elkaar de handen geschud hebben en dat ze de zaak maar moeten vergeten.

Racisme is een te grote beschuldiging om door handjes schudden te doen vergeten. Bij Suarez en Evra was de veroordeling al uitgesproken en zij hebben helaas toen de kans laten liggen om het goed te maken voor het grote publiek door elkaar de hand te geven..

Wat een gezeik?
Dan geef je toch een hand a la Suarez? ;

26 april 2012 om 15:45

A la Bridge bedoel je? DIe schudde toen der tijd de hand van het meegelopen jongetje, zodat hij Terry de hand niet hoefde te schudden. Dit alles na dat uitgelekt was dat Terry jaren lang de vrouw van zijn beste vriend (bridge) had genaaid...

maar ik vind het eigenlijk wel terrecht dat je diegene die je racistisch bejegend geen hand wil geven en ook snap ik het dat er teamspelers zijn die zich achter hun ploegmaat scharen. Misschien is het niet geheel onverstandig om het voor een keer af te schaffen dat handen schudden...

26 april 2012 om 17:04

Zit geen onzin te verkondigen. Bridge is nooit de beste vriend van Terry geweest.

27 april 2012 om 00:03

Heeft zou trouwens wel op meerdere websites en in meerdere kranten gestaan
hoe dit nou precies zit weet ik ook niet

Beter om geen handen te schudden, het tafereel met Evra - Suarez bracht een hoop commotie met zich mee. Het is beter om dit soort ongemakkelijke situaties te vermijden.

waarom geven ze geen box, scheelt een hoop

26 april 2012 om 15:33

Dan krijgt er wellicht iemand een box op zijn neus ;-)

Als het gevoelig ligt kun je het beter niet doen; dat kan alleen maar tot meer heisa leiden en maakt het allemaal (nog) ongeloofwaardig(er) en gespeeld(er)

26 april 2012 om 16:08

Gaat toch gewoon om het principe.. Ferdinand zal hem geen hand willen geven, en dus ook zeer waarschijnlijk geen box..

27 april 2012 om 11:42

Jonge ga hier niet zo serieus op in tuurlijk wil die hem ook geen box geven als hij geen hand wil geven, wat een open deur intrappen zeg

Misschien heb het nut en dat ze elkaar gewoon de hand schudden..
Maar het beste zal zijn: man tot man gesprek en het uitpraten.
Want zulke spanningen escaleren toch, kijk maar naar suarez en evra.

Het handen schudden is sowieso een overbodig ritueel als je het toch niet meent.

26 april 2012 om 15:43

Ja, gewoon zoals de bij rugby zoals de All Blacks van New Zealand doen. Dat is echt prachtig om te zien.

wat een vieze vent is die terry zeg

hij is altijd bij zulke dingen betrokken!

tuurlijk geeft die hem geen hand!

26 april 2012 om 15:53

zeg je ook alleen maar omdat Alexis gigantisch overdreven naar de grond ging door een knietje van Terry afgelopen dinsdag

26 april 2012 om 16:00

nee hoor niet daardoor in 2009 deed wel ergere dingen

kijk maar alles na op youtube!

26 april 2012 om 23:27

Ik snap dat je er moeite mee hebt en de actie(s) van Terry zijn ook niet goed te praten. Wel een licht begrip aub, Engels voetbal komt van een heel andere speelstijl dan bijvoorbeeld Spaans voetbal. Vroeger was Engels voetbal grof, puur omdat Engels voetbal een stuk defensiever was. Pas enkele jaren is er een fikse verandering gaande, waarbij Engels voetbal een stuk eleganter en rustiger is geworden. Je kunt nog steeds aan spelers van de 'oude generatie' zien dat ze de grofheid in hun spel hebben, zie bijvoorbeeld Scholes. Ik vind het ook iets moois hebben, maar het moet geen spel van ellebogen en knietjes geven worden natuurlijk.

Ik snap niet waarom spelers bezwaar hebben tegen handen schudden. Het gebeurd binnen minder dan een seconde en is volgens mij niet al te moeilijk. Beetje triest dat je dat gaat overslaan vanwege zo'n klein akkefietje

26 april 2012 om 15:41

Dat heeft te maken met de achterliggende betekenis van het handschudden en het wederzijdse respect. Dat het fysiek niet zo moeilijk is snapt ieder klein kind.

26 april 2012 om 20:28

het handenschudden is een ritueel waarbij beide partijen laten zien elkaar niet aan te vallen. Vroeger gaven koningen en hoge heren elkaar de rechterhand, dus niet de linker, omdat veruit de meeste mensen rechtshandig zijn. Door de rechterhand te geven kon met niet steken met een zwaard. Tegenwoordig is het meer een beleefdheidsvorm geworden waarmee je aan de ander je respect voor hem toont.

In deze zaak is dat duidelijk niet aan de orde.

Het is inderdaad beter om zulke situaties te vermijden als Ferdinand zijnde, aan de andere kant kan ik me voorstellen dat hij flink gekwetst is door Terry.

Die advocaten willen natuurlijk gewoon geld zien van Terry, als Ferdinand hem alleen daarom geen hand zou geven zou ik dat wel een kwalijke zaak vinden..

Ik geef Ferdinand groot gelijk, Terry een goeie voetballer maar helaas een misselijke vent. Heerlijk dat hij zichzelf genaaid heeft met zijn domme actie in de wedstrijd tegen Barca. Boontje komt om zijn loontje, geen medelijden mee.

dat Ferdinand geen hand wil geven , ok prima maar de rest moet gewoon een hand geven , dit staat in de regels van de FA dus niet raar doen maar gewoon hand geven , en als ze dat niet willen??? Dan moeten ze echte kerels zijn en weigeren te spelen maar dat durven ze niet

26 april 2012 om 20:09

Ik ben benieuwd welke regel dat is, volgens mij roep je maar wat.

Of iemand iemand anders een hand wil geven dat moet diegene mijn inziens gewoon zelf weten. ALs Ferdianand iemand de hand niet wil schudden, wat ik me in dit geval heel goed kan voorstellen dan maar niet. Er wordt veel te veel opheft over gemaakt.

Net als toen met Suarez, ik vond toen ook al dat als Luis de hand van Evra niet wil schudden dan niet toch! moet niet gekker worden in deze wereld door verplicht een hand te schudden. Dat je een hand schud uit beleefdheid ok maar als je juist uit beleefdheid die hand niet wil schudden omdat je de ander een teringlijer vind dan moet dat ook kunnen.

27 april 2012 om 08:04

ik roep maar wat???? kan je niet lezen dan??? volgende staat in bovenstaand artikel fijne vriend : In 2004 werd de regel ingesteld dat spelers elkaar voor de wedstrijd de hand schudden , je kan het met mij oneens zijn over dingen die ik zeg maar geloof me : ik roep nooit zomaar wat hier!

Vind dat je vrijheid moet hebben om de hand wel of niet te schudden van wie je wilt. Gedwongen hand schudden is gewoon hypocriet.

off topic: weet iemand waarom de situatie niet is onderzocht of waarom Terry niet is vervolgd door de FA zoals het geval met Suarez?

26 april 2012 om 15:46

Er is een strafrechtelijke zaak tegen Terry omdat een QPR fan een klacht indiende en hij moet in Juli voorkomen. De FA heeft niet netals bij Evra een klacht binnen gekregen van Anton via de wedstrijdleiding.. De beelden waren pas een dag later op TV uitgezonden.

Misschien gaat de FA nog actie ondernemen naar de hoorzitting als Terry inderdaad schuldig wordt bevonden

26 april 2012 om 15:47

Omdat Terry is Engelsman is en de FA zo hypocriet als maar kan natuurlijk.

26 april 2012 om 15:55

Dus was Suarez gewoon de 'zwarte' schaap.
Als een strafrechtelijk zaak wordt aangespannen dan verwacht ik dat de FA beide heren op de mat roept voor opheldering/ uitleg. Dat zou mijn werkgever tenminste doen. Vind het een rare gang van zaken, wordt Terry gewoon beschermd in het belang van Engelse voetbal (ek)!?
En wij (in Ned.) maar schreeuwen competitievervalsing wegens speelschema!

26 april 2012 om 16:06

Je hebt helemaal gelijk wat dat betreft. het is zo krom als maar kan zijn

Luis Suarez - Aangeklaagd wegens racistisch gedrag- geen bewijs, Alleen Evra's worden tegen die van Suarez (wel domme reactie van Suarez hij had gewoon kunnen zeggen dat hij het niet zei) - Beboet met £40,000.00 and 8 wedstrijden schorsing.

John Terry - Aangeklaagd door het CPS wegens Racial Assault - Video bewijs en verklaring van Anton Ferdinand - Maximale boete dat gegeven kan worden is £2,500.

Terry verdient bijna £200k per week, Suarez zit op max £100k per week.



Terry wordt aangeklaagd door het CPS (crown Prosecution Service) terwijl Suarez is aangeklaagd en bestraft enkel door de Fa.

Verschil: Terry is Engelsman en captain van Chelsea plus x-captain Engeland
Suarez is een buitenlander

Waar is de logica?

26 april 2012 om 17:09

De reden dat de FA nog niks heeft mogen doen komt omdat er tegen Terry een gerechtelijke procedure loopt en de FA gewoon moet wachten tot daar een uitspraak over is gedaan. Een QPR fan heeft Terry namelijk voor de rechter gesleept. Als de rechter nu oordeelt dat Terry onschuldig is dan mag de FA helemaal niets meer doen.

Als ik Anton was zou ik alleen het hoofd schudden ipv hand.
Zolang de zaak strafrechtelijk niet is behandeld moet er ook niet op eens de handen geschud worden.

De beelden waren voor mij persoonlijk duidelijk genoeg en Terry is een allround schurk

Gewoon handen schudden, er is nog niets bewezen.

En als ze de QPR selectie morgen geen handen schud met Terry? het jaar daarop weer wel dan? beetje vreemd om voor 1 keer niet handen te schudden en de volgende keer wel ineens.

Vreemd, omdat er niks bewezen is zou ik elkaar gewoon de hand schudden om iedereen een sportief en positief gevoel te geven.

Ik vind het zo hypocriet, Verhoeven zouden ze chubby noemen, een Chinees spleetoog, een roodharige ginger en een klein mannetje een dwerg.

Terry is niet de meest intelligente mens op aarde, maar wat een onzinnig gedoe zeg. Bied je excuses aan en zand erover.

Waar slaat het handen schudden op dan?
Ze trappen of schelden elkaar kapot, dat handje lijkt me meer een beetje scheinheilig.

Maar goed terry misdraagt zich niet voor de eerste keer, mag hopen op een lange schorsing in de CL en vraag me af wat ze met zijn rassistische uitlatingen doen.

Toch vreemd dat terry een racist is, aangezien die wekelijks speelt met Cole, Drogba, Ramirez, Essien, Mikel etc...

26 april 2012 om 23:34

Je kan geen rascist zijn en alsnog rascistische uitsprake maken zoals duidelijk te zien was op de beelden. Duidelijker kun je ze echt niet hebben hoor

Suarez maaktte ook rascistische uitspraken, maar ik geloof ook niet dat hij rascistisch is.



Als je een grote neus hebt en ze noemen je neus( mag )
Als wit bent vragen ze of je een klap met een meelzak hebt gehadt (mag)
Nergers hebben vaak een grote lul (mag)
Nergers zijn vaak atletischer gebouwd (mag)
Negers hebben meer ritme gevoel (mag)
Nergers zijn over het algemeen luier (mag niet )

als je bruin bent is alles gelijk racisme.
Er wordt echt zwaar overdreven op gereageerd hypocriete gelul!!

26 april 2012 om 17:25

Helemaal met je eens. Racisme en discriminatie worden te vaak overdreven. Natuurlijk gebeurd het nog, maar sommige mensen zien overal wel racisme in.

26 april 2012 om 17:39

Ooit gehoord van positieve discriminatie? Ze zeggen toch ook dat een Jood goed met geld om kan gaan. Dat Aziaten slim zijn in wiskunde. En zo heb je meerdere dingen.ben zelf gekleurd, en geloof mij pas als je een andere kleur hebt dan gaan mensen anders tegen je gedragen. Mensen lopen in het donker sneller naar hun auto, word vaak geweigerd bij uitgaan, word moeilijk aangenomen bij bedrijven. En als je die dingen allemaal niet ziet, dan leef jij in fantasiewereld.

26 april 2012 om 18:36

Niet klagen maar dragen en god om kracht vragen !!!
Als je 1.50 bent zeggen ze ook kabouter tegen je !!!

Ik heb zelf een portiers bedrijf en werk bij vrij veel zaken, dan komt iemand aan met een spin in hun gezicht getatoeëerd, een matje in hun nek, genoeg gouden tanden om eigenlijk in Fort Knox te moeten slapen, gympies en een trainingspak aan en als ze dan geweigerd worden zeggen ze dat ze gediscrimineerd worden.
Wit groen , paars blauw maak geen klote uit iedereen heeft wel eens pech en voordat men gaat piepen kan een beetje zelfreflectie ook nooit kwaad.

By the way er werken Surinamers, Antillianen en Turken bij me, maar die zijn heel realistisch en hebben geen Calimero syndroom


Het is vaak wel Terry die negatief in het nieuws staat zeg! Tegen Barcelona ook met dat smerige knietje; Meneer schreeuwde moord en brand en er was hem een groot onrecht aangedaan. Met een vertrokken gezicht zagen we in de herhaling wat de "heer "terry flikte; Wat een schoft en een schijnheil zeg!

Zo verschrikkelijk die media he. Ferdinand en Terry hebben het al maanden geleden 'bijgelegd'. Sterker nog diezelfde wedstrijd is het naar verluidt bijgelegd en hebben ze al gesproken. Maar de media, en blijkbaar ook advocaten, blazen heel veel dingen weer enorm op.

Terry is daarnaast geen racist.

26 april 2012 om 16:53

Er is nog helemaal niks bijgelegd man hoe kom je daar nou weer bij zeg. Terry gaat gewoon gestraft worden geloof mij nou maar.

26 april 2012 om 17:58

Heb je bronnen dan waar Ferdinand over uitspreek dan? Want ik heb nergens een uitspraak van Ferdinand gezien ofzo. Terry moet gewoon geschorst worden, als voetballer heb je ook een voorbeeld functie.

26 april 2012 om 20:49

@ somagunner en Theartist

In het begin heeft Ferdinand al aangegeven dat hij het niet eens heeft gehoord. Dit artikel van The Guardian gaat niet mee in alle drama maar zet goed alle feiten neer. Het is inmiddels al verouderd maar het laat zien dat Ferdinand, misschien omdat hij nog niet wist wat er aan de hand was, 'cool' was met Terry. Later hoorde hij wat er gebeurd is en stond hij achter de beslissing van QPR om de zaak bij de FA te leggen. Hij heeft zelf echter nooit openlijk de strijd met Terry geopend.

http://www.guardian.co.uk/football/2011/oct/26/ john-terry-anton-ferdinand (spatie voor john weghalen)

Ik zeg daarnaast ook niet dat Terry niet gestraft moet worden of wat dan ook. Hij is in ieder geval geen racist. Een racist zou nooit op die manier omgaan met zoveel zwarte/gekleurde mensen omgaan. Dat houdt echter niet in dat hij geen racistische opmerkingen kan hebben gemaakt.

Ben ik de enige die zich hier nu al op verheugt? Een beetje commotie rond het handje schudden, kan geen kwaad. Als neutrale voetballiefhebber geniet ik er alleen maar van. Voetbal is immers emotie.

Dat wil overigens niets zeggen over de aanleiding, etc. (dat blijft gewoon fout en moet bestraft worden). Maar de commotie op zich, is wel leuk om te zien (vond ik ook bij Evra en Suarez)

Ze kunnen sowieso dat hele handen schudden maar beter afschaffen. Het is bedoeld als vriendschappelijk gebaar, maar je geeft zo spelers ook een mooie gelegenheid om een statement te maken tegen iemand die hen niet ligt. En dat gebeurt de laatste tijd steeds vaker. Krijg je alleen maar gelazer van.

Als die Ferdinand een kerel was geweest en hij voor zijn principes had gestaan dan doet hij gewoon niet mee tegen Chelsea. Dan ben je een kerel en sta je voor je principes. Rechtszaak of niet. Dat moeten veel meer spelers doen.

26 april 2012 om 16:41

Daar zou hij toch alleen zichzelf en zijn eigen club mee straffen?

@emire51 voetbal is inderdaad emotie, maar wel emotie die bij de wedstrijd hoort en niet bij de kleur van je huid.

Dat hele handje schudden is sowieso nep, afschaffen en ook gelijk de groepsknuffel en al die andere belachelijke niet oprechte acties verbieden.

Als Fernidand slim is schudt die gewoon de hand van Terry. Dan ben je daar direct vanaf en Hughes moet zich daar niet zo druk om maken met het idee handjesschudden van de hand te doen. De uefa strijdt voor fair play en handjes schudden hoort daarbij dus dat moet je gewoon doen in welke situatie ook. En daarna moet Fernidand niet te geproveceerd doen en zijn eigen wedstrijd spelen.

Iedereen viel over Suarez heen toen hij het niet deed dus als Ferdinand het niet doet is hij ook verkeerd bezig.

'' Mama , hij zei neger tegen mij , boehoehoe", en janken....!
Wat een hype tegenwoordig en wat sta je als blanke slecht in je schoenen als je dit ten laste word gelegd!
Elk weerwoord,betoog of argumentatie is voor de rechter is zinloos want het is helaas zover gekomen dat de ;;negertjes'' om humanitaire en antidiscriminerende reden hun gelijk krijgen!
Gewoon seponeren,hier is het einde echt van zoek !

26 april 2012 om 17:56

En terecht. Als Terry vrij uit gaat dan gaan we weer terug in de tijd, om mensen uit te maken bij hun kleur. Ik zou maar effe in de geschiedenisboeken induiken, en ga maar eens kijken waarom ''negers'' liever door een blanke geen ''neger'' genoemd willen worden.
Misschien snap je het dan beter, in wat voor zieke wereld zitten we als iedereen word genoemd om zijn ras. Elke individu heeft het recht om op een fatsoenlijke manier aangesproken te worden. Het gaat wel om de context. Context snap je? Black Cunt genoemd worden is iets waar ik ook boos om kan worden. Maar mensen als jij vinden racisme prima zoals het is.

26 april 2012 om 23:50

Mooi gezegt vindt dat je helemaal gelijkt hebt !

27 april 2012 om 00:15

Ik weet niet hoor

Als ik bij mij in de buurt langs een groep "kleurlingen" loop kijken ze je ook na en zeggen van alles in hun eigen taal ... er is geen agent of politicus die hier om maalt.

Maar omdat het zo ver bekend ene keer in de meer dan 300 wedstrijden die Terry al heeft gespeeld gebeurt staat de hele wereld op zijn kop .. zwaar overdreven als je het mij vraagt want dan moeten ze meer blauw op straat zetten en alle uitspraken van alle mensen over andere mensen gaan bestraffen..

En neger staat volgens mij nog steeds in het woordenboek met als sinoniem zwatjoekel ofziets .. nou dat is lekker zker

John Terry wil ook waarschijnlijk anderen ook geen hand geven. Tenzij het een vrouw van een medespeler is natuurlijk. Als ik Ferdinand was zou ik hem gewoon een hand geven om te laten zien dat hij een beter persoon is. Alhoewel, die drempel is niet bepaald hoog.

Ik snap het punt tegen terry niet zo,
Mensen blijven oneindig doordrammen over dat incident met Alexis Sanchez,
Maar niemand vraagt zich af waarom terry zoiets doet?

was dat zijn eerste rode kaart in 77 champions league duels.
Kunnen weinig verdedigers hem na doen.

Moest Ajax luis suarez verkopen nadat hij Bakkal beet?

Is hier niet anders lijkt me?

k geef Ferdinand groot gelijk, Terry een goeie voetballer maar helaas een misselijke vent. Heerlijk dat hij zichzelf genaaid heeft met zijn domme actie in de wedstrijd tegen Barca. Boontje komt om zijn loontje, geen medelijden mee.

Om een (mini)crisis te voorkomen, heeft de bond een goede beslissing gemaakt door het handen schudden over te slaan voor deze ene keer. Chapeau.

Waarom nu wel en bij Suarez toen niet? De PL meet helaas altijd met 2 maten. Dat je dit soort kinderachtige gedrag ( geen handjes geven ) in de kaart speelt zegt al genoeg, grow up.

27 april 2012 om 07:55

Voorkomen is beter dan genezen. Azijnzeikerd..

27 april 2012 om 10:24

@ forzae

De azijnzeikerds zijn dus de spelers die geen handjes willen schudden.

27 april 2012 om 10:34

Dat sowieso, maar het heeft geen zin om Man UTD - Liverpool erbij te betrekken en roepen dat het meten met 2 maten is.
Dit is waarschijnlijk een reden vanwege dat incident toen. Krijg je weer dat gezeur.

Dat hele handjes schudden vind ik sowieso onnodig. Waarom zou je dat doen?

27 april 2012 om 08:08

Simpel, omdat hier al voor de wedstrijd duidelijk is dat er geen handen geschud zullen worden. Ook voor de wedstrijd United-liverpool heeft de FA daar navraag over gedaan en toen hadden zowel Suarez, Evra, Liverpool als Man Utd aangegeven dat er gewoon handen geschud gingen worden. Maar Suarez besloot op het moment zelf om zich van die afspraak niks aan te trekken. Duidelijk verschil dus.

Echt heel erg zielig dit.

Elkaar een hand geven wordt tegenwoordig al te veel van het goede gevonden. Heel erg kinderachtig.

Verstandige beslissing, zolang dit nog niet is uitgepraat kan de commotie alleen maar erger worden door het handenschudden.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren