Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Degradatiekandidaat Excelsior heeft uitzicht op Europees voetbal

Laatste update:

Excelsior staat op een laatste plaats in de Eredivisie, maar de Kralingse club heeft via het Fair Play-klassement ook nog zicht op Europees voetbal. Excelsior staat derde in het Nederlandse Fair Play-klassement achter sc Heerenveen en FC Twente.

De eerste drie landen op de Europese Fair Play-lijst krijgen een extra startbewijs van de Europese voetbalbond UEFA. In januari was Nederland als nummer drie gerangschikt in het klassement, dat in mei definitief wordt samengesteld.

Als Heerenveen en Twente zich via de (na)competitie plaatsen voor Europees voetbal is Excelsior de eerste gegadigde voor een extra ticket, zo meldt Voetbal International. FC Twente komt zaterdag naar Woudestein voor een van de laatste competitieduels van het seizoen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een onzinding is dit ook he. Dan is dit dus een club die niet bij de 20 clubs van Nederland hoort. maar ze mogen zich dan wel laten zien in een competitie die eigenlijk bedoeld is voor de beste clubs van europa.

20 april 2012 om 15:44

Ik zie Excelsior wel in de Poule fase komen. Als ze (jeugd spelers) van Feyenoord huren, Michael Lamey (andere oude-vedetten of whatever halen) en natuurlijk het team in tact te houden.

20 april 2012 om 15:50

Excelsior met Leen van Steensel in de spits, je weet het maar nooit! Haha.
Zie je het al gebeuren volgend jaar, Inter Milan - Excelsior 1 - 3 Milito '39 / Van Steensel 45+2' , 88', Scheimann 93'.
Ja ik weet het ik lul maar wat, maar mag ik ook is ff grappig doen zo vlak voor het weekend

ON: Het blijft uiteraard in eerste instantie belachelijk dat dit gebeurt, maar houdt er rekening mee, als Excelsior het via deze weg kan bereiken, dan kan de plaatselijke FC van Cyprus het ook, mocht je die net loten, en je wint gewoon 2x is het nog een win situatie voor NL voetbal ook.

20 april 2012 om 17:41

Haha... nog mooier: Excelsior in Europa en Inter Milan niet!

Leen van Steensel wel
Wesley Sneijder niet

Dit zou echt te gek worden. Het is natuurlijk mooi voor Excelsior. Maar een mooie club zit er toch niet in, zo vroeg in het toernooi. waarschijnlijk word het dan Baku BK de tegenstander en kost het Excelsior alleen maar geld

Dat zou wat zijn hoor, excelsior in europa!

20 april 2012 om 14:37

Ja dat zou nogal dramatisch zijn voor de positie en punten van Nederland op de uefa coefficientenlijst.. Net nu we zo lekker bezig zijn de laatste jaren.. Als Heracles daar ook nog bij komt wordt het al helemaal een dramatisch jaar

20 april 2012 om 14:42

Hoezo zou dat dramatisch zijn voor de punten? Dit gaat niet ten koste van een andere club, maar je krijgt een extra ticket voor de europa league.
In het meest ongunstige geval levert het 0 punten op, maar het kost je niets.

20 april 2012 om 14:49

@mursie,

Het aantal punten dat gehaald worden moet gedeeld worden door het aantal deelnemers. Dus wanneer je 30 punten haalt met 5 ploegen heb je 6punten, en als je er 30 haalt met 6 (omdat Excelsior 0 punten scoort) heeft Nederland slechts 5 punten. Het kost dus wel degelijk punten.

20 april 2012 om 14:49

Daar zit je mis. De behaalde punten worden gedeeld door het aantal clubs dat aan het begin van het seizoen begon aan een Europees avontuur..
De deelname van Excelsior zal dus het hele zeizoen parten spelen

20 april 2012 om 14:50

Wel, punten worden door het aantal deelnemers gedeeld.

20 april 2012 om 14:51

Het kost je wel degelijk wat. De punten worden namelijk gedeeld door het aantal meespelende Nederlandse clubs. Als je dan ineens moet delen door 7 in plaats van 6 dan blijft er veel minder over.

20 april 2012 om 15:48

Dus stel:
Heerenveen of Twente (1 van de 2) eindigt 6e en ze verliezen de playoffs, gaan Niet Europa League, dan gaan ze alsnog?
Dan even een akkoordje gooien tussen de ploegen lijkt me. Nummer 3t/m7 in de EL en nummer 6 even via Fair Play.

20 april 2012 om 16:11

haha waar hebben we het over excelsior volgend jaar eurocup kampioen. ik zie ze echt wel clubs als sporting eruit knikkeren ;

20 april 2012 om 16:24

@ Cerevisia,

Dat geld alleen voor clubs die zich gekwalificeerd hebben voor het toernooi. De voorronde tellen hier niet in mee.
Mocht Excelsior zich kwalificeren hebben ze ook al direct punten verdiend.
Het is gek maar als je je rechtstreeks kwalificeerd heb je nog 0 putnen als je alle voorronde winnend doorkomt heb je al 1,5 punt. Dus Mocht Excelsior zich kwalificeren halen ze zelfs nog punten binnen ook. Mochten ze zich niet kwalificeren kost het ook geen punten als de totaal aantal punten verdeeld worden. Daarnaast maakt Excelsior zelfs nog kans op bonus punten bij kwalificatie.

Daarnaast klopt jouw redeniring ook niet geheel.

Alle punten worden bij elkaar opgeteld en gedeeld door het aantal clubs dat voor dat land uit komt. Echter betreft dit wel de club coefficientie lijst.
Echter worden de CL en Eu tickets verdeeld op basis van de Uefa coefficetielijst en daar geld de waarde alle punten bij elkaar opgeteld ongeacht hoeveel deelnemeners.

Ofwel Excelsior kan er hoogstens voor zorgen dat de Clubs misschien 1 of 2 plekken zakken maar de Eredivisie op de coefficientielijst word hier niet door geraakt.
(vb)en of Ajax nu 15 of 17e staat maakt weinig uit. (heb nu even geen idee op welke plaats ze daadwerkelijk staan)

20 april 2012 om 18:27

Waar haal jij dat nou vandaan? De voorronde telt wel degelijk mee. Dit seizoen werd er ook door 5 gedeeld, terwijl maar 4 clubs een hoofdtoernooi gehaald hebben.

Liever Excelsior in Europa dan Heracles.

20 april 2012 om 14:11

Liever geen van beiden als je het mij vraagt. Het is niet dat ik het ze niet gun maar zie liever andere ploegen gaan. We hebben nu eindelijk meerdere ploegen die echt iets kunnen bereiken in Europa. En dan natuurlijk vooral in de Europa League. Het zou in mijn ogen dan ook zonde zijn als een Heracles (bijvoorbeeld!) de plek van een Twente zou pakken. Helemaal terecht, maar wel jammer, in dat geval.

20 april 2012 om 14:38

ja, qua voetbal, sfeer en toeschouwers heeft excelsior natuurlijk veel meer in europa te zoeken dan Heracles. Wat een kansloze reactie!

20 april 2012 om 15:07

@ robinfeye

Als we maar van Feyenoord winnen en hun op de zesde plaats kunnen drukken. Want Feyenoord heeft helemaal niets te zoeken in Europa.
Een jaartje aardig meedoen wil nog niet zeggen dat je geschikt bent voor dit grote werk

20 april 2012 om 16:13

Neem aan dat je Heracles bedoelt met winnen?
Dat wordt gewoon een walk over 5-1 thuis.

20 april 2012 om 17:26

Wij zullen zien

Ze maken een geintje zeker...
Dit kan toch niet waar zijn.. ze worden helemaal afgemaakt.
Is wel een leuk voor de spelers, maar gelukkig is de kans erg klein dat Heerenveen en twente beide Europees gaan spelen.

20 april 2012 om 14:11

hoezo is die kans klein? twente haalt waarschijnlijk de top 5 (uitgaand dat psv geen 2de word) en heerenveen is echt wel de beste club van de andere 4 clubs die play offs moeten spelen!

ik ga er van uit dat de hele top 6 van nu volgend jaar europees speelt

20 april 2012 om 15:05

Ik denk dat de Knvb dit ook niet echt ziet zitten. Let maar op, Excelsior krijgt de komende wedstrijden een paar keer onnodig geel of rood!

Dat zou toch een prestatie zijn. Misschien degraderen en toch Europees voetbal halen.

20 april 2012 om 14:06

Onmogelijk, Alleen ploegen uit de eredivisie hebben er recht op.
Als ze degraderen hebben ze dus al geen kans meer.

20 april 2012 om 14:09

Waarom niet?
Ze zijn dit jaar een Eredivisie club en het Fp-klassement loopt over dit jaar

Het gaat hier om Fairplay, niet om punten

20 april 2012 om 14:12

hoezo onmogelijk? Birmingham city speelde toch ook europees voetbal terwijl ze in de championship speelde

20 april 2012 om 14:25

precies
en als een eerste divisieclub de beker wint dan spelen ze gewoon Europees voetbal

20 april 2012 om 14:29

inderdaad net zoals een Hoofdklasse club de beker wint. Dan mogen zij ook europa in.

20 april 2012 om 18:59

De eis voor de fair-play is dat de betreffende ploeg dit seizoen op het hoogste niveau moet spelen, waar er volgend seizoen gespeeld wordt maakt dus niks uit.

Wat een kansloos verhaal, daar gaan weer lekker de puntjes. Met alle respect en dat is groot gezegd, maar hoeveel zou Excelsior nou kunnen winnen..

20 april 2012 om 14:14

Dit is een extra plek die er bij komt, dus dat zal qua punten wel mee vallen.
Tuurlijk zou een Groningen of Vitesse of iets dergelijks, meer kans maken om punten te pakken, maar het gaat niet ten kosten van een betere club.
Kan ook zomaar nog Heerenveen worden, als die het niet redden via de competitie.
Als ze idd ipv een goede club gaan, dan zou het zonde zijn van de te behalen punten, maar nu komen ze er gewoon extra bij, als cadeautje, als zeker 2 europees waardige clubs, het voor hun op deze lijst, wel gewoon via de normale weg afdwingen.
Vallen dus alleen punten te halen, niet te verliezen.
Zou me eerder zorgen maken, dat Psv geen 2e wordt, en Heracles dus wel ipv een betere club, Europa in gaat.
Dat komt niet ten goed van de te behalen punten.

20 april 2012 om 14:19

De behaalde Europese punten worden gedeeld door het aantal teams dat meedoen uit het land. In plaats van de punten delen door 6, worden de punten dan nu gedeeld door 7. Dit zou dus heel slecht uitkomen.

20 april 2012 om 14:31

@chukkels. Heb je daar een bron voor ? Alle punten worden gewoon bij elkaar opgeteld en komen in de uefa ranking tot uiting. Die lijst kun je overal zien. Daar staat geen gemiddelde in maar gewoon alle punten bij elkaar opgeteld. Dit zouden dan dus bonuspunten zijn.

20 april 2012 om 15:34

@ Chukkels:
Je hebt gelijk, zo staat het ook op de Uefa site idd, daarvan was ik niet op de hoogte.
Nu is het dus en hopen dat psv geen 2e wordt, en dat Heerenveen geen Europees voetbal red, rechtstreeks niet en niet via de playoffs.
Doe mij dan maar Vitesse en Heerenveen het plekje van Excelsior.

Zou wat zijn zeg, Arsenal op bezoek bij Excelsior, zie het al helemaal voor me. Leuk voor van Persie, voetbalt hij toch nog eens op Woudestein!

20 april 2012 om 14:09

'haha inderdaad.
Heeft hij meteen zijn belofte waargemaakt om ooit nog terug te keren bij Excelsior

Verder is het voor NL voetbal te hopen dat dit natuurlijk niet waar is...
Excelsior heeft he-le-maal niks te zoeken in Europa, het zou wat zijn zeg..

Voor het NL voetbal hoop ik dat Heerenveen nu 6e word en zich niet plaatst via de play offs, en dat Vitesse dan de play-offs wint. Met Ajax,feyenoord,az,psv,twente,heerenveen en Vitesse heb je de 7 sterkste ploegen van NL in Europa als je het mij vraagt.

20 april 2012 om 14:19

Ik hoop ook dat Heerenveen inderdaad verliest. Naar alle waarschijnlijkheid gaat de gehele voorhoede weg, Dost, Assaidi en Narsingh dus. Daarnaast denk ik ook dat Gouweleeuw zal vertrekken, ik ben benieuwd wie ze ervoor terughalen.

Voor mijn cluppie zou het fantastisch zijn om Europees Voetbal te spelen, doet mij weer denken aan de wedstrijden tegen Liverpool, Werder Bremen, Internazionale. Wat een elftal hadden wij toen zeg!

We zullen het zien.

20 april 2012 om 14:26

Dat was idd een mooie tijd voor Vitesse.
Met o.a; Peeters, Amoah, Schaars, Janssen, Stevanovic en zelfs Van Beukering als 1 van de grootste Nederlandse spits talenten. In die tijd zat het Gelredome ook nog flink gevuld. Volgens mij zaten er toen wekelijks nog zo'n 25.000 man op de tribune, nu zijn dat er zo'n 10.000 minder... Erg jammer.

Verder heb je gelijk over Heerenveen.
Narsingh gaat wel naar Ajax. Dost zal wel naar Duitsland vertrekken en Assaidi zal echt niet als enigste willen overblijven. Daarnaast heeft Heerenveen echt een zeer matige achterhoede met Breuer en Zomer die ook al aardig op leeftijd komen. En dan vertrekt Janmaat ook nog eens transfervrij naar Feyenoord. Al met al gaat Heerenveen het volgend seizoen echt heel moeilijk krijgen! Wel moedig van Van Basten dat hij het trainerschap aan durft.

20 april 2012 om 15:08

Met 4 spelers gaat Heerenveen het indd erg moeilijk krijgen. Of zouden ze ook vervangers aan kunnen trekken voor de vertrekkende spelers? Hoe kun je nu al zeggen dat ze het moeilijk gaan krijgen terwijl je helemaal niet weet wie er volgend seizoen spelen? En wat is moeilijk? Spelen tegen degradatie?

In de loop der jaren heeft Heerenveen heel wat sterkhouders verloren, maar zijn er ook keer op keer sterke spelers voor teruggehaald.

20 april 2012 om 14:31

Ik vermoed, mocht het zover komen dat ze uitwijken naar de Kuip. Het zou me oprecht verbazen als Woudenstein door de Uefa-keuring komt.

20 april 2012 om 19:03

De 1e en 2e voorronden wordt er vaak op veel slechtere complexen gespeeld. Die complexen in Wales waar Europese voorrondes worden gespeeld zijn gewoon een soort hoofdveld van een sportpark van een amateurclub, meer is het niet. Pas bij het bereiken van de 3e voorronde (wat niet geheel uitgesloten is want Excelsior zal de 1e en 2e ronde geplaatst zijn en kan zomaar tegen clubs uit San Marino, Luxemburg of Andorra loten) moet er uitgeweken worden.

zou eigenlijk niet goed zijn, nederland word al gezien als een mikey-mouse competitie laat staan als excelsior europa in zal gaan, we worden dan helemaal vierkant uitgelachen.
het beste is gewoon dat excelsior zegt dat ze het niet doen en ik denk ook dat het financieel niet kan. dus maar hopen dat nederland geen 1ste word met fair-play

20 april 2012 om 14:26

De eerste 3 landen krijgen een extra ticket.

20 april 2012 om 14:27

de eerste 3 krijgen een startbewijs. En als je het verdiend waarom niet. En hoezo worden we uitgelachen. 1 club in de 1/4 finale en 3 in de 1/8 finale. Voor Nederland is dat zeer goed. ook in het landencoefficient doet Nederland het zeer goed. En waarom is het een Mickey-mouse competitie. Er wordt goed gevoetbald. Leuke wedstrijden. Er zijn landen waar maar 2 clubs strijden voor het kampioenschap. (oke na afgelopen week is in Nederland de kampioen wel bekend)

Wat betreft het financiële vlak, daar heb je denk ik wel gelijk in. En natuurlijk heeft Excelsior niks te zoeken in europa. Maar als ze het op basis van een bepaalde prestatie verdienen, waarom niet.

20 april 2012 om 14:33

het word mikey-mouse competitie genoemd omdat iedereen van iedereen kan winnen en verliezen somige vinden dat leuk andere juist niet, en ik zou eht niet doen omdat je eigenlijk al aan een verloren wedstrijd begint, en misschien krijg je er ook nog blessures en dan werkt dat alleen maar in je nadeel dus het blijft een gok.

20 april 2012 om 14:46

Mickey-mouse competitie wordt aangepraat door journalisten. Kijk eens naar het aantal toeschouwers. Dat iedereen van elkaar kan winnen is alleen maar goed voor het voetbal. En we worden heus niet uitgelachen door de andere landen. Andere landen komen juist naar Nederland voor goede voetballers. Dat zal altijd zo blijven.

Blessures zijn er altijd wel, anders kun je beter stoppen. Ze komen dan tegenover teams die gelijkwaardig zijn. Dat zijn leuke oefenwedstrijden. Het enige nadeel is dat je vroeg moet beginnen in de voorrondes. (als een van de eersten)

Hahahahahah Chelsea Fc vs Excelsior! Dat gaat lache worden want ik ga er zeker heen! Niet omdat ik een Excelsior supporter ben nee, maar voor de "lol"!

Is het niet zo dat een Eerste Divisie club niet mag deelnemen via dit?
Den Bosch was dat in dit geval, als Excelsior degradeert, is het een Eerste Divisie club.

Zoiets meen ik gehoord te hebben, iemand die dit weet cq kan toelichten?

20 april 2012 om 14:12

Dit klopt als een bus. Maar ik vraag me af wat er gebeurd als Den Bosch nou promoveert. Want die staan boven Excelsior in het klassement. Gaan zij dan Europa in ?

20 april 2012 om 14:32

alleen in de hoogste divisie komen de ploegen er voor in aanmerking. Degradatie heeft daarna geen invloed.

20 april 2012 om 15:49

@ Mxchael

excelsior mag dan gewoon meedoen in europa omdat het ticket is gehaald in de eredivie
omdat den bosch misschien hoger stond maar in de jupiler leugea speelt mogen ze niet meedoen

kortom het gaat erom in welke klasse je speelt wanneer je het ticket krijgt

Los hiervan vind ik het razend knap dat een degradatiekandidaat derde staat in het fair play klassement! Meestal hebben die clubs een bak kaarten, valt bij hen dus wel mee.

Dat had Portsmouth hadden ook Europees voetbal terwijl ze niet meer in de Premier Legue speelden.. Dus het zou kunnen..

Excelsior zou zeker kans maken tegen Tottenham of Chelsea.. Vooral thuis in hun gigantische stadion waar de Ultra's keihard zijn..

Uhum.. Dit kan natuurlijk niet, dan kan je beter die plek geven aan degene die 2e word in de play offs of zo iets.. Geen degredatiekandidaat iig

20 april 2012 om 14:16

Dat kom omdat Portsmouth een bekerfinale haalde, via de fairplay kan het alleen als je het seizoen waarin je Europees voetbal speelt ook in het hoogste niveau van je land speelt

20 april 2012 om 14:21

Net of Ajax, Psv, AZ, Feyenoord of Twente kans zouden hebben tegen Chelsea....

Ik verwacht van niet!

20 april 2012 om 14:54

Portsmouth mocht Europa niet in omdat ze geen licentie hebben gekregen van de Uefa vanwege hun financiele situatie.
Daardoor mocht Portsmouth geen Europees spelen

klopt! zodra excelsior degradeerd maken ze geen aanspraak op de europa league plek. die zal dan doorgeschoven worden naar een andere club uit de eredivisie met het minste overtredingen.

Nou dat zou wat zijn voor het Nederlandsvoetbal. Heracles en Excelsior die meedoen in de Europa League. Zal wel een Nederlandse finale worden dan. Echter zie ik Excelsior dit jaar gewoon degraderen en kunnen ze dus niet meedoen.

20 april 2012 om 19:07

Dat klopt dus niet, het niveau waar nu gespeelt wordt, telt voor de fair play. Als Excelsior degradeert, kan Europees voetbal dus nog steeds. Het staat zelfs specifiek in de Uefa-reglementen dat een club die degradeert ook aanspraak kan maken op het fair-play ticket. Dat is in Engeland ook wel eens gebeurd, met Ipswich Town om precies te zijn.

Ik snap het toch niet ... als ze dan toch de minste overtredingen maken en onderaan staan, waarom dan niet gewoon wat meer overtredingen en kaarten en dan lekker in de eredivisie blijven!!! Maar nee, ze moeten volgend jaar weer zo nodig lekker op vrijdagavond tegen Agovv ofzo spelen!!

mooi!! net zoals fulham aantal jaar geleden en toen de finale haalden!!
Trouwens, als excelsior degradeert vervalt hun recht, want om europees te spelen moet je in de hoogste divisie spelen. Wie staat er na excelsior, want we mogen aannemen dat excelsior wel degradeert?

20 april 2012 om 14:22

Nee hoor, Excelsior heeft dit seizoen gewoon in de Eredivisie gespeeld. Daarnaast zijn er wel meer clubs geweest die niet in de hoogste divisie van hun land speelden, maar toch mee deden aan de EL.

20 april 2012 om 14:53

zoals? Volgens mij moet je ook tijdens de EL uitkomen in de hoogste divisie uitkomen

20 april 2012 om 19:07

Nee, de divisie waar dit seizoen gespeelt wordt telt. Excelsior kwalificeert zich in de eredivisie, degradatie maakt geen verschil. Dit telt overigens alleen voor de fair play. Bekerwinnaars mogen altijd Europa in, al speelt de betreffende club in de hoofdklasse.

Mocht Excelsior degraderen betekent dit niet dat zij de Europa League-plek kwijt zijn. Het is namelijk geen enkel probleem voor clubs uit een lagere divisie om deel te nemen aan een Europees toernooi. Kijk maar naar Birmingham City, of minder bekend FC Vaduz; Vaduz speelt ieder jaar Europees door een Europees ticket van Liechtenstein maar speelt in de Zwitserse 1e divisie.

20 april 2012 om 16:44

Wil niet lullig doen maar FC Vaduz mag vaak Europa in omdat ze elk jaar de beker winnen van Liechtenstein. Daardoor mogen ze Europa in.
Birmingham had ook de beker gewonnen van Arsenal zodoende mochten ze de EL in.

In het geval van Fair play klassement moet de club wel Eredivisie spelen zo ver ik weet, anders mocht Go Ahead Eagles Europa in. Die staan nog boven Excelsior. De laatste keer dat ik het zag.

Dus als ik het goed begrijp wanneer Heerenveen nacompetitie speelt voor Europees hebben ze al altijd Europees ? Lijkt mij dan handiger om Heerenveen dan geen nacompetitie te laten spelen en dat zij dan het ticket krijgen van fair play.

20 april 2012 om 14:24

Nee het id niet zeker, in mei wordt pas bekend gemaakt welke landen recht hebben op een extra ticket. Kan best zijn dat Nederland buiten de top 3 is gevallen.

Leuk toch. Wat zullen ze vriendelijk zijn de komende wedstrijden. En allemaal een handje geven aan de scheidsrechter!

Dat is geen goed nieuws, als je naar het europees punten systeem kijkt.
Op deze manier haal je nooit meer cl en el plekken binnen.
Alleen voor excelsior is het mooi.

als supporter en speler van excelsior is dit natuurlijk het avontuur van hun leven (kort avontuur) maar als supporter van een overige club uit nederland is het natuurlijk een wanvertoning dat dadelijk excelsior in europa gaat voetballen, echt waanzin dit,

Leuk, kan ik dalijk naar Estland of Wit-rusland zoiets,!

Heeft iemand wel gekeken waarom dat het misschien kan dat Excelsior dan mag?
Gaat om het fair play systeem! Excelsior speelt dus heel collegiaal en eerlijk.

Dat mag best eens beloond worden!! Hypocriete mensen hier zeg

Wat een ramp, en Heracles kan ook nog Europa in. Moge vrouwe Fortuna ons gunstig gezind zijn. Heerenveen zie ik trouwens zesde eindigen, die hebben het moeilijkste programma. Waarom staan we ook in godsnaam derde? De rode kaarten vliegen je toch om de oren hier, ik snap werkelijk alle rankingen, maar van die fair play ranking heb ik geen kaas gegeten.

20 april 2012 om 14:34

ga naar de site van de Uefa en zoek het reglement betreffende fair play op. daar wordt alles netjes uitgelegd. Er zijn veel criteria.

mensen die hier lopen te schreeuwen, die worden helemala afgemaakt is nergens op gebassert.. ze komen dan te spelen tegen clubs waar nog nooit iemand van gehoort heeft.. dus excelsior zou best 1 a 2 rondes kunne overleven.. alleen wat hier al werd aangegeven het gaat ze waarschijnlijk meer kosten dan dat het op gaat leveren.

Beter dan Vitesse dan heb je een (redelijk) sterk veld in Europa

Met Ajax Cl
Az/feyenoord/psv/twente vCL (denk dat 1 van deze het word en dat heerenveen het via de play offs Europa Haalt
^^de andere + heerenveen en Vitesse vel
dat zou heel leuk zijn voor het voetbal

Dan geef Excelsior maar gauw wat kaarten!
Dit is natuurlijk krankzinnig, als zo'n club hierdoor Europa in mag..

20 april 2012 om 14:52

Ja is inderdaad krankzinnig dat een club voor zijn sportiviteit beloond kan worden.
Wat een afgunst bij sommigen, gun excelsior ook eens wat.
Boeien dat ze er niets te zoeken hebben het kost Nederland toch verder niets, er wordt niemand mee genaaid of wat dan ook.

Ach Excelsior zou tegen Alesund of dat soort clubs echt wel kans hebben hoor. Gun die supporters ook eens wat! Dat zijn de echten, die niet blind achter hun topclub aanlopen maar het support your locals nog in zich hebben.

20 april 2012 om 15:38

Ik gun die 20 supporters het wel, maar het is een ramp voor het Nederlands voetbal als Heracles en Excelsior Europees gaan spelen. Die punten kunnen we dan wel vergeten

Zou toch wel een ramp zijn voor de punten als Excelsior Europa ingaat. Dan maar hopen dat Heerenveen of Twente geen Europees voetbal haalt en via Fair Play er toch nog in komt. PSV moet ook geen 2e worden want dan gaat Heracles Europa in. Het zou wel dramatisch zijn als Heracles en Excelsior allebei Europa in gaan volgend jaar. Dan wordt het echt een heel slecht jaar voor Nederland. Maar hopen dat AZ 2e wordt in ieder geval, dat scheelt al een hoop!

Pff, nu hoop ik al helemaal dat PSV tweede wordt en Heerenveen en Twente 5e of 6e, waardoor één van de twee de play-offs niet wint, en één van de twee zo via fair play EL gaat spelen.

Dan hebben we 7 clubs in Europa: Ajax, AZ, Psv, Feyenoord, Heerenveen, Twente en Heracles. Kun je lekker punten mee scoren! Zeker als Heerenveen of Twente in de eerste voorronde EL instroomt!

Grootste nadeel van meer clubs is dat de behaalde punten door 7 i.p.v. door 6 gedeeld worden. Als een ploeg er dus gelijk uit ligt, is dat een groot nadeel.
Met alle respect voor Excelsior, ik gun het ze van harte, maar voor de Europese punten zou het een ramp zijn. Heracles zie ik nog wel een stuntje pakken.

Edit: Nederland kan een nog sterker veld krijgen als PSV geen tweede wordt, en Heerenveen of Twente play-offs moet spelen en die niet wint (met als gevolg dat ze o.b.v. Fair Play de eerste voorronde EL instromen). Dan kan bijvoorbeeld Vitesse Europees spelen bij play-off winst i.p.v. Heracles. Maar de kans dat dat scenario zich voltrekt, is wel erg klein.

wat is iedereen toch bang betreffende puntentelling. Ze gaan spelen tegen kleine clubs die gelijkwaardig of zelfs minder zijn. Dus kunnen zij ook punten binnen halen. En als je het verdiend op basis van een bepaalde prestatie dan verdien je het gewoon. Klaar. Wanneer je loonsverhoging krijgt zeg je toch ook niet "geef maar aan mijn collega, die verdiend het meer dan ik."

Het is vrij triest dat je beloond kan worden voor passiviteit. Liever een tegenstander vrije doorgang verlenen dan een overtreding maken en geel pakken. Nu maar hopen dus dat Twente of Heerenveen geen regulier ticket pakt.

20 april 2012 om 15:28

je mag ook de teams en hun supporters bedanken die dit jaar europees hebben gespeeld. Ook die wedstrijden en het goed gedrag van de supporters telden mee voor Nederland in het klassement. Ook de prestaties van het nederlands elftal telt allemaal mee. Dat Excelsior in Nederland zo hoog staat valt alleen maar te prijzen. En als je de wedstrijden van Excelsior hebt gezien was er van passiviteit geen enkele sprake.

20 april 2012 om 15:41

IK ben van mening dat teams die onderdaan staan in de competitie nooit voor deze prijs in aanmerking mogen komen. Die zouden zich wekelijks met alle middelen moeten verweren om degradatie te ontlopen en kaarten pakken hoort daarbij.

20 april 2012 om 15:56

kaarten pakken met als gevolg schorsingen, daar schiet je niks mee op. dat een ploeg die onderaan staat toch Europees kan spelen is een ander verhaal. Maar dat zijn de regels.

Haha dat zou toch wat zijn hee Excelsior in de EL en dan tegen een grote club als Liverpool ofzo. En hierboven staat dat alleen eredivisie clubs recht hebben op een Europese ticket maar dat is fout. In een ver verleden heeft mijn eigen cluppie NEC ooit een keer Europees voetbal gehaald dmv het verliezen van de bekerfinale dat terwijl ze in de eerste divisie speelde. Ze mochten toen tegen het grote Barcelona voetballen en ik heb uit verhalen van onder meer mijn opa gehoord dat het een fantastische wedstrijd was en dat ze zelfs thuis met 2-1 gewonnen hadden.

20 april 2012 om 19:21

dat ze als eerste divisieclub speelden tegen barcelona klopt. Dat was in het seizoen 82-83, speelden toen in europacup 2. Dat was de europacup voor bekerwinnaars. Ze speelden daar omdat de winnaar van de beker, ajax europacup 1 speelde.
Maar met die 2-1 beb je toch fout geinformeerd. NEC kwam met 2-0 voor, vlak voor rust werd het 2-1 daarna door een eigen doelpunt werd het 2-2: in de slotfase pakte een speler van nec rood en werd het uiteindelijk 2-3: barcelona was verontwaardigd van het harde maar attractieve spel van nec

pff, ik ga ervan uit dat of heerenveen of twente de play offs moeten spelen. als ze het hier niet redden (wat ik logischa acht gezien de mentale afknapper) gaat 1 van de 2 alsnog. Excelsior dus niet

Zie Je het al voor je, Barcelona - Excelsior

het zou beter zijn als Heerenveen de finale wedstrijd in de playoffs verliest van bijv. Vitesse. Dan kunnen beide teams europa in. Vitesse komt natuurlijk volgend seizoen wel met een europa league waardig elftal en Heerenveen heeft ook de mogelijkheid om de poulfase te bereiken.

het zou toch nergens op slaan als excelsior europa in gaat. Kost de club alleen maar geld en ze bereiken er helemaal niets mee. een uitwedstrijd met een leeg uitvak en een kuip die met geluk voor 1/8 is gevuld met supporters. Dat 1 8e deel zijn dat waarschijnlijk de uit supporters

20 april 2012 om 16:46

Ach als Excelsior Europa eventueel in zou gaan wil ik ze best wel supporten hoor in het stadion. Denk dat er zo nog best veel meer mensen zijn die dat willen doen

20 april 2012 om 16:48

Excelsior - FC Baku zal vast veel supporters trekken;

21 april 2012 om 22:07

Ach het gaat om het idee, tis leuk voor die club omdat een keertje mee te maken :-)

Haha.. hopelijk gaat Excelsior niet Europa in aangezien ze geen kans maken in Europa.

Het zou zonde zijn om een startbewijs af te geven aan Heracles / Excelsior. Ik zie daar liever Az / Feyenoord / Twente die meer kans maken daarop.

Zo dan gaan we maar hopen dat Twente of Heerenveen 6e wordt en de play offs niet wint... Want dan hebben we iig geen Excelsior Europa in. Dan blijft het mogelijk dat we de gehele top 6 van dit seizoen Europa in hebben en dat zou toch wel prachtig zijn! Dat zijn nl toch wel de ploegen die Europa verdiend hebben!

Dus zal Excelsior er baad bij hebben dat Heerenveen of Fc twente direct europees voetbal zal halen. Hopelijk speelt dat morgen mee in de wedstrijd tussen Excelsior en Fc twente, want in de vorm waarin Fc Twente nu verkeerd hebben ze normaal nog lange niet gewonnen van Excelsior. Mede daarom is de kans best groot dat FC twente zich via de Fair Play gaat plaatsen voor Europees voetbal. Ze staan namelijk als eerste in het Fair play klassement in Nederland en ze krijgen nog 2 hele lastige thuiswedstrijden tegen Ajax en Heerenveen.

20 april 2012 om 19:12

Of het nou meespeelt of niet, ik acht Excelsior toch wel kansloos tegen Twente! ;

Dit zou ik werkelijk waar fantastisch vinden! Tuurlijk, we hebben niks in Europa te zoeken, maar het zou fantastisch zijn om het een keer mee te maken, en met een beetje geluk speel je gewoon enkele ronden Europees. We beginnen namelijk in de 1e voorronde, Bovendien zijn we dan in de 1e, 2e en 3e voorronde (bij de 2e en 3e natuurlijk mits die ronde gehaald wordt) geplaatst bij de loting. Het klinkt vreemd dat Excelsior geplaatst zou zijn, maar een deel van het club-coefficiënt wat de plaatsing bepaalt is gebaseerd op het land waar de betreffende club vandaan komt. Het landengedeelte van dat coefficiënt is al hoog genoeg om iedere Nederlandse club in de eerste 3 voorrondes geplaatst te laten zijn. In de 1e voorronde zijn de ongeplaatste clubs ploegen uit: San Marino, Malta, Andorra, Luxemburg, Wales, Noord-ierland, Estland, Moldavië en een enkel ander land. Dit zijn allemaal pure amateurcompetities, dus normaal gesproken zou zelfs Excelsior van die clubs moeten kunnen winnen. In de 2e voorronde zijn de ongeplaatste clubs maar ietsje beter, dus ook die kan overleefd worden als je een beetje geluk hebt met de loting. Dan heb je dus al zomaar 6 wedstrijden Europees te pakken! Heerlijk om mee te maken lijkt me dit.

Overigens klopt het dat (grote stunts daargelaten) dit negatief uit zal werken op de Nederlandse Uefa-coëfficient, maar zoals hierboven gezegd kan Excelsior zomaar de eerste 2 rondes overleven (en met lotingsgeluk misschien zelfs de 3e). Ook in de voorrondes zijn punten de halen, dus de schade voor de ranglijst zal normaal gesproken maar zeer beperkt zijn.

Laat dat Europese ticket maar komen!

Slechte voor de punten, maar slechter dan ADO zullen ze het niet doen. Excelsior kan ook wel winnen van Tauras of Kaunas ofzo en verliezen van Omonia Nicosia.

Ik zou het wel echt grappig vinden hahaha. Excelsior in Europa en een Inter Milaan ofzo niet hahaha.

Overigens vind ik het niet zo erg omdat het via deze regeling komt. Al had ik natuurlijk op een betere Nederlandse club gehoopt dan

Als je een van de eerlijkste en meest nette clubs bent van een competitie, kun je niet zeggen dat het onverdiend en gestolen is.

Overigens kunnen ze inderdaad gewoon wel een paar rondes overleven. Ik schat een Nederlandse middenmoter/degradatiekandidaat namelijk wel hoger in dan een clubs van het niveau middenmoot-litouwen.

Zie ook ADO Den Haag, won met een middenmoter-selectie (gezien de huidige stand) in de zomer ook gewoon van een club als Taunas. Waarom zou een Excelsior met eventuele Feyenoord-huurlingen niet hetzelfde kunnen bereiken?

Met werkelijk waar alle respect! echt waar niks tegen de clubs die het zo goed doen net als Heracles en Rkc. Maar wat moeten de overige landen in Europa wel niet denken mochten onverhoopt Heracles, RKC en Excelsior plotseling in Europa staan. Dan worden we toch vierkant uitgelachen. De Nederlandse clubs hebben het afgelopen Europees seizoen zo veel punten verzameld. Dat het eeuwig zonde is als deze clubs Europa in gaan. Deze clubs gaan echt niet ver komen en zullen dus niets presteren. Laten we als voetbalminnend Nederland dus alstublieft hopen dat gewoon de "grotere'' clubs Europa in gaan. Nogmaals met alle respect voor clubs als Excelsior,rkc en Heracles

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren