Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cruijff: 'Eriksen moet wachten tot hij naar een echte topclub kan'

Laatste update:

Johan Cruijff raadt Christian Eriksen aan Ajax voorlopig nog trouw te blijven. De middenvelder maakte iets meer dan twee jaar geleden zijn officiële debuut voor de club en wordt nauwlettend in de gaten gehouden door onder meer Manchester United. Cruijff denkt echter dat de jonge Deen moet wachten tot hij zover is, dat hij direct mee kan draaien bij een grote club.

/

“Ik ging zelf ook pas op mijn 26ste weg bij Ajax”, brengt Cruijff in Voetbal International in herinnering. “Eriksen is een jongen in wie ik het zeker zie zitten, maar die moet wachten totdat hij naar een echte topclub kan en daar dan direct mee kan draaien. Eriksen hoort niet thuis bij een Europese subtopper. Ervaring kun je niet kopen, die moet je opdoen. Dan is het dus niet verstandig heel vroeg naar een buitenlandse topclub te gaan, waar je met ervaren spelers moet concurreren”, aldus het clubicoon van de Amsterdammers.

Volgens Cruijff is Eriksen momenteel een van de weinige toptalenten uit de jeugdopleiding van Ajax. “Zonder twijfel. Hij kan handig tussen de linies spelen en kiest vaak het goede moment om diep te gaan. Er gebeurt altijd wat als hij in balbezit is.” Ondanks zijn geringe leeftijd heeft de middenvelder al twintig interlands voor Denemarken achter zijn naam staan; op het WK 2010 speelde hij twee groepswedstrijden. Komende zomer is Eriksen met zijn land actief op het EK.

Wanneer denk je dat Christian Eriksen weggaat bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik geef Cruijff hier helemaal gelijk in, de bewierookte talenten in nederland moeten eerst langer op een constant niveau presteren er zijn meer voorbeelden van vroege transfers die fout uitpakken dan goed, ik denk dat spelers als van aanholt bijvoorbeeld na 5 jaar psv veel verder zouden zijn dan niveau vitesse. Ook eriksen kan nog genoeg leren

22 februari 2012 om 13:31

Iets zegt me dat je heel bewust Vitesse gebruikt als voorbeeld vanwege een bepaalde afkeer naar die club toe.

ON: Het leven draait om geld, zo ook in de hoofden van ouders en jonge spelers, rationeel nadenken is heel moeilijk als er verleidt wordt met geld..

22 februari 2012 om 13:50

Hoezo een afkeer tegen vitesse? Is toch gewoon een constatering en vitesse is goed bezig maar kan zich totaal nog niet meten met psv.

22 februari 2012 om 20:01

@chriszeh, nee dit is niet bewust bedoeld wat een vooroordelen... Ik denk dat dit voor veel talenten geldt, had net zo goed bruma of brouwer etc. kunnen nemen

22 februari 2012 om 13:33

Ik ben het volkomen eens met je reactie! Christian heeft tot nu toe laten zien dat het een leuke voetballer is, maar gewoon nog niet altijd de juiste keuzes maakt, en af en toe het spel gewoon nog niet helemaal kan lezen. Natuurlijk zou hij in een beter team beter renderen, maar het is essentieel om eerst over een langere periode een bepalende speler te zijn.

Eriksen heeft geniale steekballetjes in huis, maar verder dan dat? Gemiddeld zijn maar 30% van zijn passes vooruit dit seizoen, en ligt het zuiverheidspercentage tegen de 75%. Ook zie je dat hij nog moet werken aan zijn schoten op goal, die vaak nog in de tribunes belanden. Zijn dribbels komen ook nog niet helemaal uit altijd, je ziet dat hij een mannetje kan passeren, maar vervolgens moeite heeft met een goede voortzetting.

Hij komt er wel, maar doorontwikkelen is het belangrijkste, laten we hopen dat we volgend seizoen nog van hem mogen genieten in de Eredivisie!

22 februari 2012 om 13:38

Ik ben ook een voorstander van Cruijff zijn woorden. Vroeger gingen toppers als Gullit, Rijkaard en van Batsen pas op latere leeftijd weg bij Ajax en uiteindelijk hebben ze een aardige naam opgebouwd in heel Europa.
Spelers als Kluivert, Davids en Bogarde gingen weer te vroeg weg bij Ajax. Je kon duidelijk concluderen dat ze nog niet rijp waren voor de harde voetbal-wereld in Italie ect.

22 februari 2012 om 14:41

Ik geef Cruijff hier geen gelijk in. Natuurlijk kan hij hier nog genoeg leren, maar ben ervan overtuigd dat hij momenteel bij een andere grotere club in het buitenland meer kan leren. Wat Cruijff ook zegt dat hij Ajax op zijn 26ste pas heeft verlaten is ook onzin. Toen speelde Ajax nog het Barcelona voetbal van nu. Toen behoorde Ajax tot de absolute top van Europa en kwamen grote spelers nog met plezier naar Ajax toe. Nu wilt zelfs een bejaarde Chivu niet meer naar Ajax terugkeren en twijfelen clubiconen als Van der Vaart en Sneijder zelfs. Tijden zijn veranderd en daar moeten we mee dealen. Op lange termijn komt Ajax wel weer naar de top, maar om tegen Eriksen nu te zeggen dat hij hier nog een paar jaar moet blijven, nee. Ik gun hem meer.

22 februari 2012 om 15:07

sneijder ken het zoinzo vergeten zins hij op tv gejuicht heeft voor Fc Utrecht

maar het is wel gewoon zo dat talenten veel te vroeg weg gaan naar een topclub
ik heb wel het idee dat het bij eriksen wel goed zit vooral omdat hij al een aantal keer tegen het grote geld nee heeft gezeged en zich verder wou ontwikkelen bij ajax

22 februari 2012 om 14:47

Eriksen kan inderdaad nog meer dan genoeg leren! Persoonlijk vind ik Eriksen nog echt geen toptalent, hij laat echt zo vaak waardeloze wedstrijden zien. 100x zo vaak speelt hij slecht dan dat hij goed speelt.
Constant is hij verre van, laat hem eerst maar eens een lange tijd presteren ipv 1x per jaar 1x redelijk goed spelen.

Altijd dat ophemelen in Nederland ook.....
Eriksen zal bij elke topclub op de bank of tribune belanden.

Komt Eriksen dan uit de eigen jeugd van ajax? dacht dat ie paar jaar geleden nog was gekocht van een deense club.

22 februari 2012 om 13:19

Waar staat dan dat hij uit de jeugd komt? Er staat alleen dat hij een van de weinige toptalenten is.

22 februari 2012 om 13:23

zie eerste regel, van de laatste alinea.. misschien idd net op het randje van officieel jeugdspeler of niet, maar kan niet echt als parel gezien worden die de jeugdopleiding van ajax heeft voortgebracht. net als spelers als rits, fischer, boilesen bijv.

22 februari 2012 om 13:55

ondanks dat ze zijn overgenomen zijn ze wel klaargestoomd in de jeugd om het in het eerste te gaan redden! rits en fischer moeten dit nog bewijzen maar eriksen en boilesen zijn toch goed bezig! het is niet dat ze een half seizoen daar hebben gespeeld en gelijk naar het eerste gingen dus dit is gewoon eigen jeugd!

22 februari 2012 om 14:01

Alle spelers worden weggeplukt bij andere clubs. Vraag is alleen hoe jong je op dat moment moet zijn om het predikaat "eigen jeugd" later nog te kunnen krijgen.

Cruijff heeft wel gelijk. Eriksen moet nu spelen. Dat kan hij bij Ajax en niet bij een europese topploeg.

22 februari 2012 om 13:20

Volgens mij is de regel dat iemand die 3 jaar bij de club is voor zijn 21ste, de status heeft van eigen jeugd (officieel gezien dan). Maar in veel gevallen wordt het team waar een speler in doorbreekt in het eerste gezien als de ploeg die hem opgeleid heeft

Ik het geval van Eriksen betekend dat dat hij nog geen eigen jeugd is, aangezien hij in seizoen 08-09 gekomen is.

22 februari 2012 om 13:23

Is ook zo. Hij was bijna 17 toen hij gekocht werd. Dus heeft weinig van de jeugdopleiding meegemaakt in amsterdam.

22 februari 2012 om 13:28

Klopt.. toen hij 16 jaar was is hij bij Ajax gekomen. Kwam over van Odense BK, nadat Chelsea en Barcelona het niet zagen zitten in hem.. Volgens wiki vond Chelsea hem niet fysiek genoeg..

"eigen jeugd" kun je dus best met een paar korrels zout nemen...

22 februari 2012 om 13:59

wikipedia kan je ook met een korreltje zout nemen aangezien je dit zelf kan aanpassen!

22 februari 2012 om 14:00

Dat lopt ook wel weer, maar de (sociale) controle op wikipedia is vrij groot.. Als je iets plaatst dat niet klopt, is het meestal vrij snel weer verdwenen....

22 februari 2012 om 14:27

Joey321,

Hoe moet de tekst dan anders verwoord worden? Eriksen komt toch gewoon uit de jeugd van Ajax? Hij is alleen op zijn 16e pas naar Ajax gegaan, maar speelde eerst gewoon in de jeugd. Johan Cruijff zegt toch nergens dat Eriksen een eigen opgeleide jeugdspeler is?

Dat zou voor Ajax inderdaad het ideaalplaatje zijn.

Alleen als Eriksen op zijn 22ste ergens 8x zoveel kan verdienen, ben ik toch echt bang dat hij vertrekt.

En ik zou denk ik zelf precies hetzelde doen

22 februari 2012 om 13:21

tjah ik denk dat een voetballer als drenthe, die toch door de meeste minder talent word toebedeeld dan eriksen, zeker gelijk heeft dat hij zo snel mogelijk lekker wil gaan verdienen. Maar een speler als eriksen die zoveel potentie heeft zou ook kunnen wachten en voorlopig een paar ton opstrijken om vervolgens alsnog gewoon zn zakken te vullen bij een echte topclub.

oftewel als het er niet op lijkt dat je ooit echt een grote speler word zou ik zo snel mogelijk cashen, heb je de potentie om mischien ooit bij een grote club bepalend te zijn zou ik toch zorgen dat ik mn carriere zorgvuldig uitstippel en genoeg speeltijd krijg om me maximaal te ontwikkelen zodat je niet bij bijv. man city op de bank beland.

22 februari 2012 om 13:27

Ajax kan ook gewoon salarissen van 1,5mln bieden, dat is best aardig gezien het financiele vaarwater waar de voetbalwereld nu in verkeerd. Bij een suptopper ga je niet heel veel meer verdienen(zeker niet 8x zoveel) en zit je misschien op de bank.
Ik denk dat Eriksen bij Ajax 1.8mln kan gaan verdienen en bij een suptopper misschien 2,5-3mln, tuurlijk is het een groot verschil.. maar als hij 2 jaar later naar een echte topclub gaat tegen 5mln salaris maakt die het dubbel en dwars goed

22 februari 2012 om 13:28

@ cajum: Je hebt helemaal gelijk,

maar aan de andere kant: Als Eriksen zijn kruisband afscheurt en nooit meer zijn niveau haalt. Dan sla je jezelf wel voor je kop als je net daarvoor een miljoenencontract hebt laten lopen om nog een jaar aan je ontwikkeling te werken.

Guidetti daarentegen heeft nu al een topsalaris bij City en bouwt ook zijn carriere op bij een kleinere club.

Je kunt als voetballer pas achteraf zeggen of je carriere goed is verlopen.

22 februari 2012 om 13:32

@magikhetwete:

Ik zeg ook niet dat hij bij een subtopper 8x zoveel kan verdienen.

Het punt dat ik probeerde te maken is dat het moeilijk is om nee te zeggen tegen een hele grote zak met geld om je carriere rustig op te bouwen.

22 februari 2012 om 13:48

Tommie volgens jou: Alleen als Eriksen op zijn 22ste ergens 8x zoveel kan verdienen, ben ik toch echt bang dat hij vertrekt

En gelijk heeft hij!

Helemaal mee eens maar 26 jaar is nu wel laat voor Eriksen dat is niet meer realistisch in de tijd van nu. Het kan wel maar dan gaat ie te laat weg. 22 of 23 jaar zou mooi zijn voor die jongen. Geen haast.
Aan de andere kant bij Barcelona spelen ze ook al vanaf jongs af aan mee. Het is maar net welke trainer je treft en wat je kansen bij zo'n trainer zijn zie afellay bijvoorbeeld.

Zeer groot gelijk. Eriksen hoort inderdaad niet bij een Europese subtopper thuis. Het is een speler die altijd voor de prijzen moet kunnen meedoen en omringt worden door gelijk-getalenteerde voetballers, die zich kunnen vinden in zijn manier van spelen.

22 februari 2012 om 13:20

Ben ik met helemaal met je eens, maar leg mij eens uit waarom hij dan bij ajax zou moeten blijven. De punten die jij opnoemt vind hij bij ajax niet terug op dit moment.

22 februari 2012 om 13:24

ervaring op te doen.
daarom dat hij bij ajax moet blijven.

22 februari 2012 om 13:35

Maar jij kijkt door je ajaxbril. Zou ik misschien ook doen als ik voor de club was waar hij voor speelt want dan wil je hem niet kwijt. Als het meezit speelt hij bij ajax een paar keer per jaar een europese topwedstrijd waarin hij ervaring op kan doen. Tegen clubs als vvv, rkc, vitesse enz met alle respect doet hij toch geen ervaring op waar hij wat aan heeft om zijn spel te verbeteren. Nogmaals ik begrijp je standpunt dat je hem graag wilt behouden maar ik denk dat als het echt zo een topper is dat hij bij een topclub op de training meer ervaring opdoet dan bij ajax in de NL competitie.

22 februari 2012 om 13:39

Wat je zegt: 'op dit moment'. Bij Ajax loopt genoeg talent rond, maar deze zijn vooral geblesseerd. Ook denk ik dat we beter het einde van het seizoen af kunnen wachten. Er zit sowieso een comeback van Ajax aan te komen ;

22 februari 2012 om 13:33

Bij Ajax doen ze ook alleen mee voor de landstitel, dat kan net zo goed bij een Europese subtopper. En ook bij Europese subtoppers loopt genoeg talent rond, dus vraag me af waarom hij perse bij Ajax zou moeten blijven en niet naar een Europese subtopper moet gaan.

Niveau van een Europese subtopper is alleen maar hoger, waardoor hij meer ervaring krijgt en tegen betere teams speelt.

Maar is hij echt maar 1 van de weinige toptalenten bij Ajax? Ik mag toch hopen dat ze in verschillende leeftijdscategorieen nog wel een aantal van zo'n pareltjes hebben lopen.

22 februari 2012 om 13:34

Dat moet je niet letterlijk opvatten natuurlijk. Cruyff weet stiekem ; ook wel dat het niet zo is, maar hij moet de schijn ophouden omdat hij dit als reden opgaf voor zijn fluwelen revolutie en Derksen praat natuurlijk graag met hem mee.

Cruyff is een kenner en hij weet wel dat er meer talent rondloopt. Ajax A1, B1, C1, D1 en zelfs de E en F elftallen (jong Ajax is geen jeugdelftal, maar een reserve-elftal) staan steevast bovenaan hun competitie en er lopen in elk elftal wel een paar talenten rond die het 1e halen.

Zodra de fluwelen revolutie rond is zul je horen dat de academy weer tiptop in orde is terwijl er misschien heel weinig veranderd is. Cruyffs echte reden voor zijn fluwelen revolutie is om de bobo's eruit te werken en meer oud spelers erbij te betrekken en daarin gaat hij slagen en ik denk dat iedereen er hem dankbaar voor zal zijn, inclusief mijzelf.

22 februari 2012 om 13:36

Fischer loopt ook nog in de jeugd rond bij Ajax. Ik ken hem qua spel niet zo goed als bijvoorbeeld Eriksen, maar Fischer is ook een groot talent.

Ja, sportief gezien heeft hij gelijk. Maar hoeveel Europese subtoppers zijn er niet met een salarishuishouding waar je van gaat duizelen?

En wat doe je als Eriksen als een echte topclub zich meldt, terwijl je weet dat je dan weer op de bank en in het tweede gaat starten?

Eriksen lijkt me een verstandige gozer, maar hoe erg ben je bestand tegen de lokroep uit het buitenland?

22 februari 2012 om 15:06

Niet, uiteindelijk kiezen ze namelijk altijd voor dat mooie contract. Ook jonge, verstandig lijkende, jongens kiezen uiteindelijk voor het grote geld. Kijk Lukaku.

Eriksen lijkt me inderdaad een verstandige jongen, hoop dan ook écht dat hij het kan weerstaan. Is een aanwinst voor de Eredivisie! Iedereen roept nu wel dat hij niks laat zien en dat hij het maar een leuk gedaan heeft, je kan gewoon aan zijn spel zien dat hij barst van het talent. Bovendien ben ik er heilig van overtuigd dat wanneer je Eriksen in een goed draaiend elftal zet hij moeiteloos meedraait en zelfs beslissend kan zijn.

Eriksen is het grootste talent van Ajax op dit moment. Spelers als Van der Wiel zijn misschien verder in hun ontwikkeling, maar qua talent kan niemand tippen aan Eriksen bij Ajax in mijn ogen.

Mits hij zijn potentie waarmaakt over een paar jaar, zou hij een zeer goede versterking zijn voor dit Chelsea.

22 februari 2012 om 13:26

Inderdaad misschien over een paar jaar. Chelsea heeft nu middenvelder nodig die een wedstrijd naar zich toe kunnen trekken. Spelers als Modric die er iedere wedstrijd staan. Helaas is Eriksen nog te wisselvallig. Hij speelt zelden slecht maar hij moet belangrijker worden.

22 februari 2012 om 13:29

Zo'n type is wel wat ze missen in elk geval. Maar Chelsea zal toch eerst een tussentijds oplossing zien te verzinnen. Ik blijf Modric de meest geschikt kandidaat vinden. Maar goed, zit alweer offtopic.

22 februari 2012 om 13:40

Eriksen kan wel beter krijgen dan Chelsea op dit moment. Ajax is daarnaast ook nog een veel mooiere club voor Christian op dit moment. In Amsterdam speelt hij wekelijk en staat het publiek achter hem.
Hij moet gewoon over drie jaar naar Barcelona gaan of dergelijke.

22 februari 2012 om 13:51

En nu zonder die gekleurde bril: wekelijks spelen in de PL, op zo'n prachtig matje in een voetbal-ademend stadion spelen is natuurlijk iets geweldigs. Chelsea is daarbij een club die om de prijzen meedoet. Daar kan de Eredivisie, de Arena noch Ajax tegenop.

Ik bljif Eriksen een gehypte speler vinden trouwens. Kan zeker voetballen, laat bij vlagen mooie dingen zien, maar is nog lang geen topper in mijn ogen. Wellicht ook enigszins door mijn Twente glaswerk gekeken natuurlijk.

22 februari 2012 om 13:46

Nee ik zie Eriksen wel naar Arsenal gaan en daar lekker 4,5 goaltjes per seizoen maken. Lekker ballen en geen prijzen pakken. Vooralsnog heeft ie Janssen aardig weten te neutraliseren door vrijwel alle vrije trappen te nemen en ik zie hem niet echt heersen op het middenveld zoals een El Ahmadi, een Clasie, een Strootman, een Elm of een Maher. Spelers die alles kunnen geven en de wedstrijd de goede kant op kunnen kantelen. Eriksen voetbalt leuk mee als het goed gaat maar als het slecht gaat heb je helemaal niks aan hem. Het word hoog tijd dat hij die stap gaat maken in z'n ontwikkeling.

22 februari 2012 om 15:35

Woow, ze hebben bij de Pearl in Rotterdam zeker wel hele achterlijke prijzen wil je zo blind zijn als een paard.

Eriksen is een speler waar je altijd wat aan hebt, hij is zeker een klasse beter dan El Ahmadi en Classie.

jij bent weer zo no-no die alleen maar kijkt naar de assist en goals van Eriksen.

Kijk eens 90 minuten en geniet van zijn overzicht, zijn positionering, zijn balcontrole, zijn techniek, het wegdraaien bij zijn tegenstander, het spelen tussen de linies en de passing.

Eriksen is sowieso nog niet klaar voor een volgende club denk ik. Laat hem eerst maar eens zien een dragendere speler te worden, zoals van der vaart, sneijder, of suarez dat waren voorheen. En hij zou meer mogen scoren nog.

maar goed, misschien heeft dat ook te maken met balans qua ervaring en jeugd in het team, die eigenlijk niet klopt, zoals dat voorheen wel vaker zo was (van halst, davids, stam, grim)

22 februari 2012 om 13:28

Dat is het ook. Ik begrijp Cruiff wel dat hij een speler als Eriksen probeerd te behouden en met leuke woorden te paaien. Maar in dit team wordt hij echt niet beter. Stilstand is achteruitgang. En als vertonghen ook nog weggaat wordt de last op zijn schouders alleen maar groter als dragende speler. hij moet in een team een ondergeschikte rol krijgen en lekker vrijuit kunnen voetballen met spelers om hem heen die beter ofwel gelijkwaardig zijn. Hij kan nog zulke mooie ballen geven als de mensen om hem heen het niet begrijpen of zien dan heb je er niets aan.

Eriksen vertrekt dus niet meer bij ajax. Voorlopig is het een flink overschatte voetballer. Er lopen betere middenvelders rond op de Nederandse velden. Maar hij is nog jong en kan nog zat groeien.

22 februari 2012 om 13:27

Jouw mening, maar noem dan spelers op in zijn leeftijdsklasse die beter zijn? Ik denk dat je tot weinig namen komt.

22 februari 2012 om 13:32

Maher sowieso, Strootman misschien, Wijnaldum.

22 februari 2012 om 13:36

Wijnaldum vind ik zeker niet. Die vind ik juist overschat maar dat is mijn mening. Hij heeft wel talent.

Strootman is een veel andere voetballer als Eriksen maar is in staat om ook wereldtop te worden.

Maher speelt leuk op dit moment en heeft het denk ik zeker inzich maar hij moet het langere tijd volhouden en dan kun je er pas over oordelen.

22 februari 2012 om 13:37

Ook Djuricic vind ik op het moment niet onder doen voor Eriksen.

22 februari 2012 om 13:41

@patrick
Strootman is echt niet beter dan Eriksen , zet Strootman maar lekker in een kleine ruimte , kijken of hij dan voetballend dan nog goed is.
Nogmaals op zijn positie is hij zeer goed , balletjesputter en kan aardig meevoetballen op die positie , maar echt zoveel techniek dan een Eriksen???

Wijnaldum , heeft ook techniek tekort , om in de kleine ruimtes te spelen , is al wel een stuk beter dan bijvoorbeeld een Strootman daarin , maar echt niet zo goed als Eriksen , Wijnaldum is ook meer een lopende speler.

22 februari 2012 om 13:42

@runtelaar , Djurcic zelfde als Wijnaldum , meer een lopende speler , geen slechte voetballer

Maar de meeste zien het Pure voetbal niet , vergeleken met goede voetballers ..

22 februari 2012 om 14:34

Patrickb,

Maher komt net kijken en hij zal ook nog een terugval krijgen zoals de meeste talenten. Strootman is geen aanvallende middenvelder en Wijnaldum is al veel te lang een talent. Het wordt een keer tijd dat hij zijn naam als talent opzij gooit en bepalend en belangrijk gaat worden.

22 februari 2012 om 13:36

Wat een grapjas ben jij Forzae
Kijk is naar de Techniek van Eriksen , Eriksen is gewoon een Stylist , hij moet inderdaad nog wel wat effectiever worden , maar daar heeft hij nog ruim de tijd voor , hij is nog maar net een paar dagen 20 jaar ...
Daarbij , word zijn statistieken ook al steeds beter , hij heeft er nu al 5 gemaakt , en heeft maarliefst 11 assist , niet verkeerd voor zijn 2e jaar vast in de basis .
Zijn daarbij ook nog is 12 wedstrijden nog te spelen , dus dat kan ook nog hoger uitvallen.

Eriksen is samen met Maher , bij Far de beste middenvelders van de Eredivisie , Strootman is ook een goede , maar heb het over Technies volmaakte spelers.

Dat zijn Eriksen en Maher beide , alleen is Maher al een stukje verder omdat hij al wel vaker beslissend is dan Eriksen .. maar nogmaals , dat kan nog komen.

De rest , op de Eredivisie velden , op het middenveld , mogen de schoenen niet eens strikken van zowel Maher en Eriksen.

Ook Elm niet , is een goede speler met een goede traptechniek , maar echt techniek in de kleine ruimte ?? nee ,,....

22 februari 2012 om 14:29

@fcknudde
Forzae heeft groot gelijk, je mag Eriksen een stylist vinden maar voorlopig heeft hij nul rendement en wat misschien nog zorgwekkender is dat hij zijn beste wedstrijden vooral tegen de kleintjes speelt en in de toppers hooguit een momentenvoetballer is.

22 februari 2012 om 14:33

@ramondiaz
Hoe was het bij Wesley Sneijder , zijn laatste jaar bij Ajax liet hij het pas zien , dat hij constant was en elke week goed voetbalde..
Maar daarvoor , was hij net zo wisselvallig als Eriksen hoor , scoorde destijds ook te weinig , voor een Toptalent riepen ze toen , en was ook niet genoeg beslissend..
Ik hecht daar niet zoveel waarde aan.
Als Eriksen over 2 jaar nog geen rendement heeft , oke dan blijkt achteraf dat hij het toch niet gaat maken , maar als hij net zoals Sneijder er nog stappen in gaat maken , ik maak me daar echt geen zorgen over .

Volgens Cruijff is Eriksen momenteel een van de weinige toptalenten uit de jeugdopleiding van Ajax.
En Ebicilio dan?

Verder hoop ik dat hij snel vertrekt bij ajax, omdat ik geen ajax supporter ben

22 februari 2012 om 13:25

Ebicillio? Grapjurk, die moet nog een heeeeeeel hoop leren en ik schat zo in dat die de top niet gaat redden.

Sympathieke supporter van het voetbal ben je.

22 februari 2012 om 14:55

Dat van Ebicilio was sarcastisch bedoeld...

En met dat andere bedoel ik dat Eriksen gewoon echt een hele goede speler is.
En Aangezien ik Psv'er ben wil ik dat PSV kampioen word. zeker over een paar jaar als eriksen blijft groeien zal het echt een goede speler worden en dan zou ajax wel weer is kampioen kunnen worden en PSV niet. Ik ben misschien niet sympathiek maar ik wil gewoon dat PSV kampioen word en met Eriksen bij ajax zal het toch moeilijker worden

22 februari 2012 om 16:33

Haha, dan begreep ik je even niet! Dat laatste kon ik inderdaad raden maar het is toch jammer als dergelijke talenten de competitie verlaten?

In principe zit hij bij een Europese subtopper. Ze worden nu door een Europese topclub uitgeschakeld, wat geen schande is maar hadden zomaar een rondje in de CL kunnen overleven alsalsals niet gebeurd was. Nu gaan we daar even niet over zeuren, maar net als Psv, Twente en AZ kan Ajax normaalgesproken ver komen in een toernooi als de Europa League en dat is al erg leerzaam aangezien hij de zekerheid heeft dat hij speelt. Ook voor het geld hoeft hij het niet te doen; wanneer hij wacht en naar een topclub gaat én belangrijk daar wordt verdient hij beter dan dat hij te snel naar een ploeg gaat waar hij alleen maar op de bank gaat zitten en zichzelf niet kan bewijzen.

Het orakel moet weer zo nodig. Het middenveld van Ajax is het zwakste deel v.h.elftal; complete vervanging uit de transfer van Eriksen lijkt mij een uitstekende optie. Of mag hij straks van zijne doorluchtige hoogheid straks gratis de deur uit lopen ?.

22 februari 2012 om 13:54

Janwillemb

Inderdaad het Orakel begint zich al met de selectie van de Boer te bemoeien. Geloof mij nou maar, deze ziekelijke bemoeizucht, gaat nog veel erger worden.

Hij komt niet uit de jeugdopleiding van Ajax wat een onzin , hij is gekocht voor 1miljoen+ dus het is niet eigen jeugd.

22 februari 2012 om 14:38

Eriksen heeft toch in de jeugd van Ajax gespeeld. Cruijff zegt toch niet "eigen" opgeleide jeugdspeler?

Onwijs groot talent ik hou echt van deze voetballer.. Laat m nu in een wat mindere periode zitten maar wat cruijf zegt klopt precies.. Zodra deze jongen de bal heeft gebeurt er iets. maar het is geen speler voor chelsea lijkt me. daar ligt zn toekomst ook niet. Heeft hij zelf ook al aangegeven. Barca is zn voorkeur, denk dat hij bij Man U ook z'n mannetje wel staat over een paar jaar. Tot did tijd lekker rijpen bij Ajax en ervaring op doen!

Is beter dat hij blijft en blijft groeien, dan denk ik dat barca wel bij hem zou passen!
Afentoe laat hij mooie dingen Zien en soms zie je hem niet echt dus daar moet hij aan werken maar is ook makelijker als een Xavi naast je speelt en busqeuts.

helemaal waar maar eriksen wil ook wel eens een poosje in alle rust in een lekker draaiend team spelen.
dat zit er bij ajax niet in tot nu toe. dus zal ajax hem wel duidelijk moeten maken waarom het volgend jaar wel beter gaat anders stapt hij nu al over naar het buitenland. Afellay raakte snel geblesseerd maar heeft volgens mij geen spijt van zijn overgang naar barcelona.nu is Eriksen nog wel jonger maar volgens mij wel verder dan Afellay op die leeftijd. zie nu ook zijn 20 interlands en zijn deelname als basisspeler aan het EK.

Klopt inderdaad ik vindt afellay ook niet echt top top maar hij koste maar 3mil anders had barca hem nooit gekocht.

En nu paar maanden uitgeschakeld wel jammer maar tog vind van marwijk afellay heel belangrijk voor oranje. Ajax kan veel geld ontvangen voor hem als hij steeds beter en beter wordt ik als barca fan zie hem graag spelen in barca (: alleen te veel goede spelers dus hij moet het dan verdienen om in de basis te staan maar wie weet wil hij niet in de liga spelen!

Hij moet lekker vertrekken naar dit seizoen is zowel voor de Jongen als voor Ajax het beste. Een club als the Spurs lijkt me een mooie stap. Tuurlijk wil ik hem liever in de Eredivisie zien maar ook gezien de toekomst is het belangrijk om eens spelers te laten vertrekken.
Als je Fissher, Klaasen en Serero daarachter hebt moet je hun ook de kans gaan geven anders gaan deze spelers straks verloren. Kijk tegenwoordig zijn het al mannetjes spelen ze neit dan vertrekken ze! Dus Eriksen lekker laten gaan! Miljoenen innen en dan verder! met de eerder genoemde!

'eriksen moet wachten tot hij naar een echte topclub kan'

Laar Eriksen maar lekker zelf uitmaken wat hij doet. Bij een prof-voetballer gaat het in eerste instantie om de hoeveelheid geld die hij kan verdienen. En hoe sneller hoe beter. Natuurlijk zou het mooi zijn als Ajax hem wat langer aan zich kon binden. Deze jongen heeft het van nature inzich een nog grotere voetballer te worden dan dat hij nu al is. En...... hij heeft daar geen enkel trainer voor nodig hoor.

Ja leuk en aardig allemaal, maar Eriksen heeft mij nog nooit overtuigd. Hij speelt soms wat leuke wedstrijdjes tegen VVV en Excelsior, maar dan houdt het op. Ik denk dat bij een Aston Villa of Blackburn zijn top ligt. Hij is gewoon te licht voor het voetbal. Verder helemaal geen schande, voor Ajax kan hij zeker bruikbaar zijn.

Betere advies kan je toch niet krijgen van de beste voetballer ter wereld?

Volgens JC hoort Eriksen niet thuis bij een Europese subtopper. Dan moet hij dus weg bij Ajax! Die Johan, weet ook niet wat hij zeggen of zwijgen moet

22 februari 2012 om 13:58

basenfrance

Je slaat de spijker op z'n kop. Vriendje Cruijff staat nu eenmaal bekend om z'n onzinnige tegensprekende wartaal.

Op zich geef ik Johan hier wel gelijk in. Je kan je echter ook afvragen of Eriksen zich niet sneller of beter zal ontwikkelen bij een (sub)topper in een sterkere competitie, dan bij een vrij stroef draaiend Ajax waar de afgelopen tijd toch een hoop gerommel is geweest en waar hij 1 van de betere spelers is.

Ik ben in ieder geval heel benieuwd wat er gebeuren gaat met Eriksen de komende jaren. Ik ga het met interesse volgen!

Even twee opmerkingen,
"volgens Cruijff is Eriksen momenteel een van de weinige toptalenten uit de jeugdopleiding van Ajax"
Dit lijkt me niet want Eriksen is op latere leeftijd naar ajax gekomen en is geen produkt uit de jeugdopleiding van Ajax.
En ten tweede de opmerking van Cruijff “Ik ging zelf ook pas op mijn 26ste weg bij Ajax”
Dat was vroeger en is helaas niet meer van deze tijd.

22 februari 2012 om 14:01

numberone

Klopt wat je schrijft:en ten tweede de opmerking van Cruijff “Ik ging zelf ook pas op mijn 26ste weg bij Ajax”

Inderdaad ging hij pas op die leeftijd weg. Logisch als geen enkele Europese topclub je voor die tijd toen wilde hebben.

22 februari 2012 om 14:45

Numberone,

Even één opmerking:
Cruijff zegt niet dat het een eigen opgeleide speler is. Alleen dat Eriksen een toptalent is dat uit de jeugd van Ajax komt, wat dan ook gewoon waar is.

Janneke,
Wat numberone al zegt.... in de tijd van Cruijff ging iedereen pas op latere leeftijd naar een andere club. Het is niet zo, omdat er geen interesse was in Cruijff.

22 februari 2012 om 14:51

Onzin, hij is op zijn zestiende door Ajax gehaald en in de jeugdopleiding van Ajax terecht gekomen. Hij heeft twee en een seizoenen in de jeugdopleiding gevoetbald, voordat hij de stap naar de selectie maakte. Oftewel, voordat hij de stap naar de selectie maakte, kwam hij uit de jeugdopleiding.

Bovendien, wanneer ben je wel een product uit de jeugdopleiding? Alleen wanneer je er vanaf je 12e voetbalde? 13e? 14e? 15e?
Dat je vorige club een amateur club was?
Van welke jeugdopleiding in Huntelaar het product? Van de graafschap (van 10 to 16,5 jaar) of van PSV 16,5 to 22)?

Bouma kwam op zijn 15e naar PSV en speelde op zijn 16e zijn eerste wedstrijd voor het eerste van Psv. Is hij dan ook geen product van de jeugdopleiding, aangezien hij daar maar heel kort heeft gespeeld?

Voor mij ben je een product van de jeugdopleiding als op 16/17 jarige leeftijd bij een club terecht komt en je vanaf daar in een aantal jaren in het eerste elftal speelt

''ik ging zelf pas op mn 26ste weg bij Ajax''... Tijden veranderen Johan. Afellay is al naar Barca gegaan en deed het voor z'n blessure naar behoren. Natuurlijk niet meer dan logisch voor Eriksen om te blijven, is nog wel een stukkie jonger. ;

Maarja, geld speelt tegenwoordig een grote rol in het voetbal. Een bod van +15 miljoen en een vet salaris en hij is weg.

22 februari 2012 om 14:01

Wat heeft Affelay met Johan en Ajax te maken? Van de Nederlandse clubs houdt Ajax de spelers het beste of verkopen ze de spelers over het algemeen voor een redelijke (hoofd)prijs.

22 februari 2012 om 14:29

Ik bedoel dat vroeger de spelers veel langer bij hun club bleven dan nu. Veel spelers zijn op 20-jarige leeftijd al 4x van club veranderd ofzo. Balotelli bijvoorbeeld heeft Man City en Inter Milan al gehad en Castaignos is van Feyenoord naar Inter gegaan. Beide 20 jaar en 19 geloof ik.

22 februari 2012 om 16:38

Daar moet ik je gelijk in geven. Al moet ik zeggen dat met name Castaignos veel te vroeg is gegaan. Evenals een Drenthe, een Van Aanholt, een Bruma. Dat is zonde en nu zie je dat bijvoorbeeld Van Aanholt bij een mindere club speelt dat 5 seizoenen geleden (psv), zich niet onderscheid en dus eigenlijk alleen maar kwaliteit inlevert. De spelers moeten zich eerst maar eens bewijzen. Daarbij komt dat het bij Ajax over het algemeen niet voorkomt, op die koekebakker van Bouy een maand geleden na..waar we dus niks meer van gaan horen.

Ik schat Eriksen vrij intellectueel in en volgens mij neemt hij de juiste stappen op de juiste momenten. In ieder geval tot nog toe.

Eriksen hoort niet thuis bij een Europese subtopper aldus Cruijff.

Wat doet hij dan in godsnaam bij ajax??? is in mijn ogen momenteel en zeker de laatste jaren onder het niveau van een europese subtopper.

Oftewel, zodra je de kans hebt wegwezen uit amsterdam Eriksen!!!!

Eriksen topper in spe, maar o wat moet die nog veel leren! zolang die in de eredivisie niet constant presteerd hoeft die nog niet te denken aan een stap richting de abslote top! laat het eerst maar eens een vent worden en zich niet alleen fysiek maar ook mentaal ontwikkelen!

Zijn werk instelling vind ik nou ook nog niet altijd om over naar huis te schrijven!

Nee hij is er absoluut nog niet klaar voor!

Wat nou topclub? Deze jongen is het grootste talent aller tijden (hoor ik steeds!!!) maar wanneer gaat ie het laten zien dan? Dit seizoen vooralsnog niet hoor. Tenminste het enige moment wat ik dit seizoen van hem heb onthouden is die grandioze paseerbeweging tegen Roda en dat is al heel lang geleden. En ja hij is jong en ja Ajax draait niet. Al die jonge jongens die momenteel invallen en spelen worden wekelijks afgemaakt omdat ze niet voldoen en Eriksen daar hoor ik weinig mensen over. Ik kan hem op heel weinig knappe wedstrijden betrappen, volhard in balletjes breed en terug, draaft veel te ver door in zijn trucjes, lijdt heel veel balverlies. Als je echt een hele wedstrijd op hem gaat letten en dat een aantal weken na elkaar dan zou je eerlijk moeten zijn en zeggen dat ie leuk kan voetballen maar nog lang niet klaar is voor een topclub laat staan een europese subtopclub. Totaal overgehypt deze jongen. Hij komt er echt wel, maar nu nog niet. Maar helaas, als Sir Alax eersdaags komt rammelen met een zak geld zal ie echt wel gaan.

22 februari 2012 om 14:05

Daar ben ik het dus helemaal mee eens. Hij zal best een talent zijn, maar het is er nog niet of nauwelijks uit gekomen. Ik vind het ook ronduit belachelijk dat ze al over ene topclub praten, waar moet Guidetti dan wel niet spelen nu?

22 februari 2012 om 14:14

@dikkiedik , je kijkt duidelijk de wedstrijden van Ajax niet.
Eriksen heeft wel meerdere momenten dat je ziet dat hij geweldig veel talent heeft
Wat te denken die assist tegen AZ op De Jong , geweldig voor de beker.
Of de assist bij Vertonghen tegen Excelsior...
Achja , ik ga niet verder erop in , je raaskalkt gewoon veel mensen na , je ziet het met vlagen dat Eriksen gewoon geniale acties heeft , ook dit jaar, maar hij moet constanter worden , daar ben ik wel mee eens , maar dat je het niet ziet is bullshit , dat betekend dat je totaal geen kijk op voetbal hebt.

Voorlopig is het nog maar de vraag of Eriksen een echte topclub aankan. Het talent is er, maar het komt er vaker niet uit dan wel.
Hij moet oppassen dat het hem niet verloopt zoals Bruggink destijds. Die werd ook gezien als een groot talent, maar was te wisselvallig waardoor hij uiteindelijk zelfs op de bank terecht kwam en transfervrij kon vertrekken bij Psv.

Eriksen speelt erg wisselvallig , de ene keer uitblinker en de andere keer zie je hem niet eens.

Hij is hier nog lang niet klaar voor. Geef onze Johan dus gelijk.

22 februari 2012 om 14:16

@coenrsd kijk , hier ben ik helemaal mee eens , hij is zeer wisselvallig , maar mag het op 20 jaar?
Als je met 20 jaar al Constant een hoog niveau haalt ben je echt zeer goed , ken er eigenlijk maar 1 speler die dat kon en dat is Messi.

22 februari 2012 om 14:35

Klopt , op deze leeftijd mag je wisselvallig spelen. Maar dat hebben alle spelers wel hoor . Daar niet van. Hij heeft naar mijn mening nog 1,5 - 2 jaar nodig om zich goed te ontwikkelen.

Eriksen is een talent.
Maar ik vind dat hij nog niet hoort bij de top clubs ik denk dat hij beter bij Ajax moet blijven want hier heeft hij elke week basisplek en veel vertrouwen van ce coach. En laten we eerlijk zijn soms speelt deze jongen erg goed maar soms speelt hij ook echt dramatisch dus hij is erg wisselvalig. In mijn ogen is hij nog niet toe aan een stapje hoger.

Ik begrijp de beweegredenen wel van Cruijff, maar helaas is het wel zo dat spelers in de subtop van de grote voetballanden meer ervaring opdoen dat bij een topclub in NL. Daar leren ze knokken voor een basisplaats, is de concurrentie groter en spelen ze eke week één of meerdere belangrijke wedstrijden. Tel daar bij op dat de verdienste een stukje hoger zijn, dus logisch dat deze man een volgende stap gaat maken

jullie vergeten rodrigo, een talent van ajax a1 die binnenkort in het 1e komt. Bovendien Van Rhijn is ook wel een jeugdtalent te noemen als vervangen van van der Wiel?

Ben ik het wel mee eens. Hij moet nog zeker 1,5 jaar blijven. Iedereen kan zien dat het een talent is. Maar hij moet zeker nog stappen maken. Ik wacht er al tijden op maar hij zal gezien zijn talent nu toch een keer moeten opstaan zoals in het verleden grote talenten als Chivu, van der Vaart, Sneijder, Ibrahimovic en Huntelaar dat ook deden. Dat mis ik nog bij Christian. Neem bijvoorbeeld zo'n wedstrijd tegen Utrecht. Dat is zo'n moment als alles tegen zit dat hij opstaat en de ploeg aan de hand neemt. Dat mis ik nog bij hem. Hij doet altijd mee, laat leuke dingen zien maar daar houdt het bij op. Het wordt tijd dat hij gaat opstaan.

Fcknudde, ben echt niet de enige die het voorlopig ff niet in hem ziet zitten als topper en speler van een topclub (lees alle toppics hierover maar). Dus ja misschien heb ik geen verstand van voetbal maar dan zijn er echt heel veel mensen die geen verstand hebben van voetbal.

@dikkedik,
Dat mag , maar hoe was het destijds met Wesley Sneijder ? die scoorde ook amper bij Ajax , was ook amper beslissend tot zijn 22e bij Ajax ...
Dus geef Eriksen nog 2 jaar , als hij met zijn 22e nog geen stappen heeft gemaakt , eens dan gaat hij het niet redden , maar er zijn maar weinig spelers die op die leeftijd meteen er staan , enigste die ik weet is Rafael Van Der Vaart , maar dat was destijds de grootste talent van de Wereld dan ook meteen ...

Ik ga is de statistieken opzeggen van Wesley Sneijder bij Ajax.

2002/03 Ajax 17 4 Eredivisie
2003/04 Ajax 30 9 Eredivisie
2004/05 Ajax 30 7 Eredivisie
2005/06 Ajax 19 5 Eredivisie
2006/07 Ajax 30 18

Op zijn 22e , toen hij 23e werd in dat jaar had hij dus pas 18 goals gemaakt , daarvoor was hij ook zeer wisselvallig..

Kijk waar Wesley nu staat ... , Talent zie je , maar bijna ieder talent is wisselvallig tot zijn 22-23e ..

Fc Knudde, toche, maar wodt gewoon beetje doodmoe van al die mensen die hem al naar een topclub lullen en zo. Jij zal het toch met me eens zijn dat ie daar echt nog niet rijp voor is, veels te wisselvallig idd. Zo een talent moet iedere week spelen en bij een topclub die ik dat nog niet gebeuren. We zullen het zien over twee jaar en als ie dan de sterren van de hemel speelt bij bv MU of zo dan zal ik de eerste zijn die zijn excuses maakt en toegeeft dat ik het helemaal verkeerd heb gezien.

22 februari 2012 om 14:48

Ik vind Eriksen op dit moment ook niet rijp voor een Topclub , ik zeg alleen dat hij met zijn kwaliteiten op langere termijn als hij zich door ontwikkelt en zich perfectioneert wel naar een Europese Topclub kan gaan , over een aantal jaar.
Daarom heeft hij ook een label Toptalent , dat betekend dat hij een Ongeslepen diamant is die geslepen moet worden zo zeg ik het altijd maar , dus dat hij nog wat facettes moet bij schaven .
Maar jij zegt dat je het bijna nooit ziet dit jaar bij Eriksen , maar hij heeft met vlagen echt wel grandioze dingen gedaan waarvan ik dacht , damn wat een Techniek dat kunnen er maar weinig op de Nederlandse velden , en daar ging het mij om , jij ziet het niet of wilt het niet zien helaas.
En daarop ging ik in , van dat hij wel degelijk kwaliteiten heeft , maar dat het vaker eruit moet komen.

Goed advies van Cruijff. Jonge jongens hebben minuten nodig in een eerste elftal. Bij Ajax heeft hij de zekerheid dat hij deze krijgt. Kijk ook eens naar Guidetti. In de basis staan bij Feyenoord is toch wel iets anders dan speler van het tweede elftal van Manchester City. Die jongen ontwikkelt zich nu dan ook stormachtig en is zelfs international geworden.

De kritiek op Eriksen dat hij te wisselvallig speelt deel ik. Maar het ligt ook aan zijn rol bij Ajax. De druk op hem is echt enorm. Dit ''jochie'' moet nu al onze grote man zijn.

In het Deense elftal zie ik bijvoorbeeld vaak een andere Eriksen. Daar wordt hij nog gezien als talent en is de druk denk ik iets minder. Hierdoor lijkt het alsof hij vrijer speelt. Denk bijvoorbeeld maar eens aan de wedstrijd tegen Engeland. Wat speelde hij toen fantastisch.

Al met al hoop ik echt dat hij nog minimaal 1,5 jaar bij Ajax blijft. Deze jongen maakt het voor mij aantrekkelijk om naar het stadion te gaan, want van veel andere spelers word ik niet vrolijk. Alleen al zijn balbehandeling, steekpasses en zijn slimme wegdraaien maken een stadionbezoek leuk.

Cruijf heeft hier gewoon helemaal gelijk Eriksen is een geweldig talent een van de weinige in de Eredivisie die moet zeker hier nog wat ervaring op doen en dan zal hij zeker klaar zijn voor het grotere werk .

Als ik eriksen was zal ik niet naar cruijff luisteren je ziet wat hij nu ook bij de club teweeg brengt

Eriksen moet lekker langer in Amsterdam blijven om zich beter te ontwikkelen en dan de stap maken richting de absolute top. Ik hoop dat we in de zomer Maher halen en dan samen met Eriksen de grootste talenten van Nederland middenveld.

vind het wel grappig dat Voetbalzone elke woensdag vol staat met Alles wat letterlijk in de VI staat. je hoeft onderhand geen VI meer te kopen!

Ja als Cruyff het zegt...dan moet het wel waar zijn natuurlijk!

Cruyff heeft hier volkomen gelijk. Eriksen kan tot een groot talent uitgroeien. Maar hij moet nog een jaar of 3-4 wachten. Kijk hoe oud Sneijder was toen hij naar Real ging.

Ik snap die hype totaal niet rond deze jongen. Hij kan best ok ballen voor zijn leeftijd maar dat de media hier al 2 jaar een enorme hype van maakt is mij echt een raadsel.

Zal wel komen omdat het een speler van Ajax is, want elke dat staan er wel 2 of 3 artikels over hem op vz. daarentegen presteerd hij ook nog niks dit seizoen. Oogt mij aardig slap en het is net alsof hij met een handrem aan het spelen is.

Top op heden trekt het team zich niet aan hem op omdat hij zelf duidelijk het gewenste niveau niet haalt.

“eriksen is een jongen in wie ik het zeker zie zitten, maar die moet wachten totdat hij naar een echte topclub kan en daar dan direct mee kan draaien.

Johan slaat hier de spijker exact op zijn kop, in zijn huidige vorm is hij nog geen aanwinst dus laat hem maar nog een jaartje of 2 bij Ajax ballen voor hij de stap naar FC Twente maakt....

klopt echte topper die eriksen

Cruijff heeft hierin zeker gelijk, maar als Eriksen het salarisstrookje te zien van eventuele clubs kan ik hem ook wel begrijpen...

Ajax wint vanavond met 3-0 van MU: geweldige jeugdopleiding Ajax krijgt vanavond met 0-3 op haar broek: waardeloze jeugdopleiding. Het Orakel krijgt altijd gelijk. ;-)

Duidelijke en logische taal van Cruyff, iedereen ziet dat ook.

Eriksen moet ook sterker in de duels worden en voor hij een actie inzet de consequenties zien van het eventueel mislukken ervan.
Dit seizoen worden goede en heel matig wedstrijden met elkaar afgewisseld. Tevaak raakt hij de bal op het middenveld kwijt die tot een gevaarlijke tegenactie leidt.

Dus minimaal na dit seizoen nog een heel seizoen bij Ajax blijven, dat na terugkeer van Sigthorsson en Boerrigter ineens een klasse beter weer zal gaan voetballen.

Hij kan uitgroeien tot een type speler als Modric bij Tottenham.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren